Raw Air w Lillehammer: Trening dla Eisenbichlera i Krafta

  • 2017-03-13 16:58

Markus Eisenbichler okazał się najlepszy w pierwszej serii treningowej przed prologiem do wtorkowego konkursu Raw Air w norweskim Lillehammer (HS138). Reprezentant Niemiec oddał skok na odległość 142,5 m. W drugim treningu pierwsze miejsce zajął lider Pucharu Świata, Austriak Stefan Kraft (138,5 m).

W pierwszej serii treningowej najdalej poszybował Markus Eisenbichler. Niemiec uzyskał rezultat 142,5 m i wyprzedził Norwega Roberta Johanssona (137,5 m) i swojego rodaka - Andreasa Wellingera (135,5 m). Czwarty był Daniel Andre Tande (135,5 m), piąty Vincent Descombes Sevoie (136 m), a szósty - powracający do rywalizacji Domen Prevc (134,5 m).

Czołową dziesiątkę uzupełnili Manuel Fettner (127,5 m), Johann Andre Forfang (124 m), Richard Freitag (127,5 m) oraz Andreas Kofler (139 m).

Słabo spisali się reprezentanci Polski. Najlepszy z Biało-Czerwonych, Kamil Stoch z wynikiem 124 m zajął dwunaste miejsce. Trzynasty był Maciej Kot (123 m), trzydziesty siódmy Piotr Żyła (111,5 m), czterdziesty pierwszy Klemens Murańka (116 m), czterdziesty czwarty Stefan Hula (111 m), pięćdziesiąty pierwszy Dawid Kubacki (114 m), zaś pięćdziesiąty piąty - Jan Ziobro (102,5 m).

W serii treningowej nie wzięli udziału Stefan Kraft, Michael Hayboeck i Noriaki Kasai.

Podczas rundy wielokrotnie zmieniano długość rozbiegu. Zawodnicy startowali z 12., 11., 10., 9. i 8. belki.

Drugi trening był popisem w wykonaniu Stefana Krafta. Lider Pucharu Świata uzyskał odległość 138,5 m. Drugi był Peter Prevc (135 m), a trzeci - Piotr Żyła (136 m). Na kolejnych pozycjach uplasowali się Manuel Fettner (128,5 m), Roman Koudelka (133,5 m) i Vincent Descombes Sevoie (131,5 m).

Siódme miejsce zajął Markus Eisenbichler (126 m), ósmy był Daiki Ito (130,5 m), dziewiąty Domen Prevc (128 m), a dziesiąty - Gregor Schlierenzauer (130 m).

Kamil Stoch tym razem uzyskał wynik 126,5 m i zajął osiemnaste miejsce, dwie lokaty przed Maciejem Kotem (128 m). Dwudziesty dziewiąty był Dawid Kubacki (119 m), trzydziesty drugi Stefan Hula (120,5 m), trzydziesty siódmy Klemens Murańka (130 m), natomiast pięćdziesiąty szósty - Jan Ziobro (107,5 m).

Drugi trening przeprowadzono z 10., 9. i 8. platformy.

Początek prologu o godzinie 17:30. Transmisja w Eurosport 1.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Wyniki I treningu Raw Air w Lillehammer (HS138); 13.03.2017
lp.nrimię i nazwiskokrajodl.belkakm/hkomp.nota
1 63 EISENBICHLER Markus GER 142.5 8 91.5 -3.5 115.1
2 56 JOHANSSON Robert NOR 137.5 9 92.3 4.3 108.1
3 68 WELLINGER Andreas GER 135.5 8 92.1 1.4 107.4
4 69 TANDE Daniel Andre NOR 135.5 8 91.6 0.4 106.4
5 58 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA 136.0 9 91.7 3.7 104.8
6 66 PREVC Domen SLO 134.5 8 90.9 -3.8 100.4
7 64 FETTNER Manuel AUT 127.5 8 91.4 6.7 98.3
8 35 FORFANG Johann Andre NOR 124.0 8 91.7 7.9 93.2
9 60 FREITAG Richard GER 127.5 8 91.8 1.0 92.6
10 53 KOFLER Andreas AUT 139.0 11 93.6 -4.0 90.7
11 28 POLASEK Viktor CZE 133.0 11 93.1 6.2 90.1
12 70 STOCH Kamil POL 124.0 8 91.4 4.0 89.3
13 67 KOT Maciej POL 123.0 8 91.7 4.1 87.6
14 37 SCHIFFNER Markus AUT 116.5 8 91.9 15.1 86.9
15 59 STJERNEN Andreas NOR 124.0 8 92.1 1.3 86.6
16 33 BICKNER Kevin USA 128.5 10 92.7 4.6 86.3
17 46 FANNEMEL Anders NOR 125.0 11 93.5 16.7 86.2
18 52 LEYHE Stephan GER 133.0 11 93.5 2.0 85.9
19 31 MAEAETTAE Jarkko FIN 126.0 10 92.9 7.7 84.9
19 22 SAKUYAMA Kento JPN 130.0 11 93.2 6.4 84.9
21 30 KOBAYASHI Junshiro JPN 123.5 10 92.2 10.8 83.5
22 57 KLIMOV Evgeniy RUS 128.0 9 92.3 -3.4 83.3
23 23 AUNE Joakim NOR 129.0 11 93.2 6.1 82.8
24 11 PEIER Killian SUI 131.5 12 93.7 7.3 82.6
25 47 TAKEUCHI Taku JPN 127.0 11 93.1 8.5 81.6
26 7 KOBAYASHI Ryoyu JPN 128.5 12 93.7 10.9 80.8
27 27 VANCURA Tomas CZE 126.0 11 92.9 9.2 80.5
28 50 ITO Daiki JPN 124.0 11 93.6 12.5 80.2
29 51 TEPES Jurij SLO 132.0 11 93.5 -3.5 78.6
30 62 PREVC Peter SLO 114.5 8 91.2 9.0 77.2
31 3 AALTO Antti FIN 125.5 12 93.9 12.3 76.8
32 32 COLLOREDO Sebastian ITA 122.0 10 92.5 6.5 76.5
33 29 SEMENIC Anze SLO 118.5 10 93.2 12.3 76.0
34 19 BRESADOLA Davide ITA 129.5 12 93.5 3.1 74.8
35 38 WANK Andreas GER 110.0 8 92.1 11.5 71.6
36 55 GEIGER Karl GER 124.0 10 92.6 -2.6 71.0
37 61 ZYLA Piotr POL 111.5 8 91.6 7.8 70.6
38 17 NURMSALU Kaarel EST 118.0 12 93.9 18.2 69.2
39 39 LANISEK Anze SLO 107.5 8 91.8 13.4 69.0
40 24 LARINTO Ville FIN 119.0 11 93.5 9.7 68.4
41 20 MURANKA Klemens POL 116.0 11 92.6 14.5 67.8
42 41 SCHLIERENZAUER Gregor AUT 104.5 8 92.0 15.0 65.2
43 42 AMMANN Simon SUI 106.0 9 92.2 16.9 64.0
44 43 HULA Stefan POL 111.0 9 92.1 7.1 63.2
45 34 BOYD-CLOWES Mackenzie CAN 113.0 10 93.0 8.8 62.6
46 21 DESCHWANDEN Gregor SUI 116.0 11 93.0 9.2 62.5
47 2 SCHULER Andreas SUI 116.0 12 93.3 15.0 62.4
48 9 INSAM Alex ITA 117.5 12 93.4 10.0 60.1
49 18 GLASDER Michael USA 119.0 12 93.5 6.8 59.6
50 26 ROMASHOV Alexey RUS 111.0 11 92.8 15.0 59.3
51 54 KUBACKI Dawid POL 114.0 11 93.3 4.4 54.1
52 44 DAMJAN Jernej SLO 101.5 9 91.3 14.9 53.9
52 8 DEZMAN Nejc SLO 112.0 12 93.7 13.7 53.9
54 15 NAZAROV Mikhail RUS 107.5 12 92.9 19.8 51.9
55 45 ZIOBRO Jan POL 102.5 9 92.0 10.7 51.5
55 25 HILDE Tom NOR 103.0 11 93.6 21.6 51.5
57 10 TKACHENKO Sergey KAZ 111.5 12 93.2 8.5 47.8
58 48 KOUDELKA Roman CZE 105.0 11 92.9 13.3 46.8
59 14 RHOADS William USA 107.5 12 93.3 11.7 43.8
60 12 IPCIOGLU Fatih Arda TUR 109.5 12 93.0 7.7 43.4
61 4 LARSON Casey USA 103.0 12 93.5 19.1 43.1
62 5 BAZHENOV Aleksandr RUS 100.0 12 93.0 19.1 37.7
63 6 DELLASEGA Roberto ITA 102.5 12 93.1 12.0 35.1
64 36 JANDA Jakub CZE 88.5 8 91.1 10.7 32.1
65 16 ZHAPAROV Marat KAZ 97.5 12 93.1 12.8 26.9
66 13 KARPENKO Nikolay KAZ 100.5 12 93.2 7.3 26.8
67 40 STURSA Vojtech CZE 84.5 8 91.3 8.3 22.5
68 1 MUMINOV Sabirzhan KAZ 92.0 12 93.1 9.2 13.4
49 KASAI Noriaki JPN DNS
65 HAYBOECK Michael AUT DNS
71 KRAFT Stefan AUT DNS

Wyniki II treningu Raw Air w Lillehammer (HS138); 13.03.2017
lp.nrimię i nazwiskokrajodl.belkakm/hkomp.nota
1 71 KRAFT Stefan AUT 138.5 8 91.6 3.2 102.8
2 62 PREVC Peter SLO 135.0 9 92.0 6.2 93.7
3 61 ZYLA Piotr POL 136.0 9 91.9 3.6 92.9
4 64 FETTNER Manuel AUT 128.5 8 91.7 10.4 92.0
5 48 KOUDELKA Roman CZE 133.5 9 92.6 4.9 89.7
6 58 DESCOMBES SEVOIE Vincent FRA 131.5 9 92.2 8.3 89.5
7 63 EISENBICHLER Markus GER 126.0 8 92.0 11.1 88.2
8 50 ITO Daiki JPN 130.5 9 92.5 8.6 88.0
9 66 PREVC Domen SLO 128.0 8 91.1 4.9 85.6
10 41 SCHLIERENZAUER Gregor AUT 130.0 9 92.6 6.7 85.2
11 69 TANDE Daniel Andre NOR 126.0 8 91.7 7.3 84.4
12 52 LEYHE Stephan GER 136.0 9 92.7 -5.6 83.7
13 68 WELLINGER Andreas GER 127.5 8 91.9 3.5 83.3
14 60 FREITAG Richard GER 128.5 9 92.4 7.0 82.8
15 44 DAMJAN Jernej SLO 127.5 9 91.9 8.4 82.4
16 37 SCHIFFNER Markus AUT 122.5 9 92.4 16.7 81.7
17 23 AUNE Joakim NOR 122.5 9 92.2 15.9 80.9
18 70 STOCH Kamil POL 126.5 8 91.1 2.8 80.8
19 22 SAKUYAMA Kento JPN 133.0 10 92.6 1.6 79.6
20 67 KOT Maciej POL 128.0 8 92.0 -2.0 78.7
21 57 KLIMOV Evgeniy RUS 127.0 9 92.2 5.2 78.3
22 59 STJERNEN Andreas NOR 128.5 9 92.6 2.4 78.2
23 29 SEMENIC Anze SLO 119.5 9 92.3 18.3 77.9
24 47 TAKEUCHI Taku JPN 119.0 9 92.1 17.9 76.6
25 33 BICKNER Kevin USA 124.5 9 92.4 7.4 76.0
26 65 HAYBOECK Michael AUT 125.0 8 92.3 0.1 75.4
26 15 NAZAROV Mikhail RUS 132.5 10 92.2 -1.7 75.4
28 46 FANNEMEL Anders NOR 119.5 9 92.3 15.3 74.9
29 54 KUBACKI Dawid POL 119.0 9 92.7 15.8 74.5
30 17 NURMSALU Kaarel EST 129.0 10 93.1 2.2 73.0
31 53 KOFLER Andreas AUT 122.5 9 93.1 7.1 72.1
32 43 HULA Stefan POL 120.5 9 92.4 10.3 71.7
33 28 POLASEK Viktor CZE 121.5 9 92.1 8.4 71.6
34 38 WANK Andreas GER 121.5 9 93.1 7.9 71.1
35 31 MAEAETTAE Jarkko FIN 113.5 9 92.3 21.8 70.6
36 56 JOHANSSON Robert NOR 114.5 9 92.7 18.6 69.2
37 20 MURANKA Klemens POL 130.0 10 92.3 -3.6 69.0
38 34 BOYD-CLOWES Mackenzie CAN 119.5 9 92.2 8.5 68.1
39 30 KOBAYASHI Junshiro JPN 121.5 9 91.7 4.3 67.5
40 25 HILDE Tom NOR 118.5 9 92.3 9.2 67.0
41 9 INSAM Alex ITA 121.5 10 92.8 9.4 66.7
42 11 PEIER Killian SUI 120.5 10 92.7 10.7 66.2
43 26 ROMASHOV Alexey RUS 118.5 9 91.3 7.3 65.1
44 3 AALTO Antti FIN 120.5 10 92.9 9.2 64.7
45 7 KOBAYASHI Ryoyu JPN 116.0 10 92.9 14.0 61.4
46 24 LARINTO Ville FIN 120.0 9 92.3 0.8 61.3
47 21 DESCHWANDEN Gregor SUI 122.0 10 92.3 2.6 60.8
48 27 VANCURA Tomas CZE 115.0 9 91.8 7.2 58.7
49 36 JANDA Jakub CZE 111.5 9 91.7 12.0 57.2
50 12 IPCIOGLU Fatih Arda TUR 110.0 10 92.4 20.1 56.7
51 16 ZHAPAROV Marat KAZ 123.0 10 92.6 -3.8 56.2
52 18 GLASDER Michael USA 123.0 10 92.7 -4.4 55.6
53 4 LARSON Casey USA 114.0 10 92.7 10.9 54.7
54 35 FORFANG Johann Andre NOR 104.5 9 92.3 17.7 50.3
55 39 LANISEK Anze SLO 106.0 9 92.3 14.1 49.4
56 45 ZIOBRO Jan POL 107.5 9 92.1 10.4 48.4
57 32 COLLOREDO Sebastian ITA 108.5 9 91.9 8.5 48.3
58 55 GEIGER Karl GER 101.5 9 92.5 18.9 46.1
59 51 TEPES Jurij SLO 106.0 9 92.5 10.2 45.5
60 14 RHOADS William USA 111.5 10 92.2 4.7 44.0
61 2 SCHULER Andreas SUI 104.5 10 92.2 16.5 43.2
62 1 MUMINOV Sabirzhan KAZ 105.5 10 92.5 9.7 38.2
63 5 BAZHENOV Aleksandr RUS 106.0 10 92.4 5.4 34.8
64 10 TKACHENKO Sergey KAZ 99.5 10 92.2 16.4 34.1
65 6 DELLASEGA Roberto ITA 103.5 10 92.6 4.6 29.5
66 8 DEZMAN Nejc SLO 87.5 10 92.7 19.5 15.6
67 13 KARPENKO Nikolay KAZ 91.5 10 92.9 12.0 15.3
68 40 STURSA Vojtech CZE 84.0 9 91.6 15.5 11.2
19 BRESADOLA Davide ITA DNS
42 AMMANN Simon SUI DNS
49 KASAI Noriaki JPN DNS

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (31588) komentarze: (280)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Andreasek początkujący
    trening

    to t ylko trening;)

  • krzychoSt weteran

    Niestety loteria. Obok Stocha którego w nieźle przetrzymali na belce również Haybeck i Fettner poniżej 120m. a Tande 111 najgorzej z czołówki. Jeżeli jutro będą podobne warunki to jeszcze się może sporo wydarzyć. Żyła z Kotem nieźle - 9 i 11 miejsce dzisiaj i to z bardzo niskiej belki czym pokrzywdzono m.in. Tandego, Haybecka i Fetnera o Kamilu nie wspominając.

  • krzychu90 początkujący
    @anonim @FanStocha

    Z Kruczkiem?
    To Kota widzielibyśmy w kadrze B, nie zdobyliby złotego medalu MŚ, a PŚ Kamil by stracił już w grudniu. Współpraca się wypaliła i wystarczy. Nic mądrego Łukasz Kruczek by tu nie wymyślił!!!

  • krzychu90 początkujący
    @krzychu90 @cavalierjan19

    Nie wyciągam takich wniosków po kwalifikacjach. U Kamila niestety forma bardzo leci w dół. Ale mimo wszystko chciałbym i życzę mu żeby skakał na poziomie 10-15. O podium nawet nie ma co myśleć.
    Trzymam kciuki, żeby wywalczyli ten Puchar Narodów. Naprawdę solidnie na niego całą zimę pracowali i szkoda byłoby to stracić. PŚ dla Kamila to już raczej w marzeniach. Kraft jest niesamowity i nawet jak Kamil odda swoje dobre skoki to Stefan K. jest poza zasięgiem.

  • anonim
    Tak jak mówiłem

    Kruczek może nas do końca sezonu poprowadzić,przecież końcówkę miał dobrą :)

  • dejw profesor
    @dervish @dervish

    A do Eisnebichlera stracił ponad 15, także to małe pocieszenie.

  • King profesor
    -

    Mam wrażenie, że Kamil miał takie jakby mniej aktywne wyjście z progu niż zwykle, no ale co się dziwić jak go ściągali tyle razy z belki.

  • JensSalumae bywalec
    @Wojciechowski @Wojciechowski

    Zauważmy także, że Turek miał bardzo niekorzystne warunki. Szkoda, bo przy choć trochę mniejszym wietrze w plecy mógłby otrzeć się o uzyskanie kwalifikacji do konkursu głównego.

  • anonim
    @Adamix98 @Adamix98

    Podziwiam twój optymizm.

  • dervish profesor
    Raw Air

    Bardzo dobry występ Piotra. Do lidera turnieju stracił tylko 6 pkt.

  • cavalierjan19 profesor
    @krzychu90 @krzychu90

    Z taką belką wielu dobrych skoczków skakało gorzej niż normalnie, plus Kamil czekał długo na zielone światło.
    Ale faktycznie jego forma martwi.

  • Adamix98 bywalec
    -

    Kamil już lepiej. Nie skrzywiło go nie miał szans daleko skoczyć, bo czekał długo i mięśnie wystygły plus warunki. Już będzie dobrze zobaczycie.

  • Maradona profesor

    trochę przesadzili z tym obniżaniem rozbiegu, większość z top10 PŚ dosyć słabe skoki i dalekie pozycje

  • krzychu90 początkujący

    Stoch słabiutko. Oby jutro wyciągnął chociaż pierwszą 15...

  • Wojciechowski profesor
    Outsiderzy na dzisiejszym placu boju

    Rzadko piszę jakieś "podsumowania" po seriach kwalifikacyjnych, ale to specyficzny turniej. Poruszę tylko kilka rzeczy o tych słabszych nacjach.

    1) Brawa dla Ipcioglu - walczył dzielnie, nie udało się, ale nie ośmieszył barw swojego kraju, w przeciwieństwie do niektórych bardziej doświadczonych w cyrku pucharowym skoczków, w tym tych, o których poniżej. Nie wylądował na buli w debiucie w PŚ, to już coś.

    2) Amerykanie kompromitują się od Pjongczangu niemal zupełnie - nie zachwycali może wcześniej, ale punkty wpadały, a i zwykle dwóch było w konkursie. To, co wyprawiają teraz, podobnie jak w Lahti, to jest pośmiewisko. Może oprócz Bicknera. Jeśli dzisiaj wszyscy pozostali przegrali z Turkiem, można jedynie załamać ręce. Do "pełni szczęścia" brakuje kolejnej dyskwalifikacji Rhoadsa.

    3) U Włochów po staremu, ale przynajmniej Insam cokolwiek rokuje. Może będzie lepszy kiedyś niż Colloredo, może cokolwiek więcej osiągnie. Tylko żeby chłopak się nieco ustabilizował. Ma jeszcze sporo czasu. Nie ma go za to raczej Dellasega, ale to amator-hobbysta, który nie zdobyłby chyba nawet mistrzostwa swojej doliny.

    4) Wciąż trudno mi zrozumieć brak czwartego Fina - czy to przypadek, czy jednak wszyscy potencjalni zmiennicy Ahonena są aż tak tragiczni? Aż trudno uwierzyć. Czyżby rzeczywiście nie wiedzieli o tym, że mogą mieć czterech? Jakby tego było mało - fatalnie Aalto.

    5) Próba powrotu Nurmsalu do żywych zakończy się chyba w Planicy, o ile w ogóle tam pojedzie. Wątpię, żeby dalej się w to bawił.

    6) Nie ma na razie Szwajcaria młodzieży, no nie ma. Kompleks w Einsiedeln nie przynosi na razie obfitych plonów. Dobrze, że się nie poddają, może inwestycja w Kanderstegu cokolwiek pomoże - bo na pewno nie LED-owe świecidełka w Engelbergu.

    7) Dobrze, że kanadyjska flaga powiewa nad skoczniami świata. Gorzej z myślą, że bez Boyda-Clowesa moglibyśmy widzieć ją rzadziej niż Zografskiego bez dyskwalifikacji...

  • jma profesor
    Kamil pzed Schiffnerem

    A strata 20 metrów :)

  • Snickers profesor

    Stoch +10 wiatr, podzielił los Tandego Fettnera Hayboecka

  • adrianixy bywalec
    Belka

    Moze ktos poda czas ile na belce siedzi???

  • Janek145 weteran
    Boże jedyny...

    Ten Sedlak jest naprawdę zdrowo pieprznięty jeśli chodzi o belki...Miran wróć

  • Maradona profesor
    @RedBull90 @cavalierjan19

    rekord Polski to rzeczywiście ciężko będzie pobić, ale Piotrek Żyła powinien pobić rekord życiowy

  • cavalierjan19 profesor
    Stoch

    W drugim konkursie w grudniu też go ściągali kilka razy, a skoczył najlepiej w pierwszej serii i wygrał cały konkurs.

  • jma profesor
    Kamil klepnął Krafta w kostium

    Kraft - dyskwalifikacja :)

  • opel123 doświadczony

    Ale jaja

  • Saymon19 profesor

    Stoch i tak ma już po turnieju, więc nie ma co rozpaczać straznie

  • pawelf1 profesor
    No to się Kamil....

    ...nagimnastykuje:)

  • Snickers profesor

    mięśnie poszły w las u KAMILA JUŻ

  • Mejdzi weteran
    @Stoszek @Stoszek

    i ciebie to śmieszy >?

  • Snickers profesor

    Stoch idzie na rekord ściagania z belki

  • Stoszek profesor
    --

    Co za dramat... Hahaha ze 110 bedzie

  • cavalierjan19 profesor
    @RedBull90 @Maradona

    Raczej nie powtórzy się tak dziwna sytuacja, więc Domen może sobie polatać.
    Ja na lotach liczę na nowy rekord Polski, choć przy obecnej formie naszych może być ciężko.

  • Snickers profesor

    Dramat Stocha rozgrywa się już... na belce.

  • krzychu90 początkujący

    Kot nie super, ale niezły skok. Po skokach treningowych myślałem że będzie gorzej. Ale taki w miarę do zaakceptowania. Ciężko będzie, ale oby się załapał Maciek, Piotrek na pierwszą 10 i ja już będę zadowolony. Kamil ciężko mi powiedzieć...

  • Maradona profesor
    @RedBull90 @camdene

    mam nadzieję, że masz rację, bo liczę bardzo na Domena w Vikersund

  • Mejdzi weteran

    Boje się o Kamila.

  • camdene profesor
    @RedBull90 @redbull90

    jak to samo..chłopie,niska prędkość na progu,wiatr w plecy i skończył jak Hayboeck.. z progu wyszedł normalnie,na treningach spisywał się dobrze,trzeba wyciągac wnioski w trochę inny sposób .. a co-Tande też zła forma? Hayboeck zła forma? Wellinger też cudów nie skoczył..Kubacki też fatalna forma?

  • Snickers profesor

    Kamil nie dość że problemy to jeszcze wiatr nie pomaga hehe

  • cavalierjan19 profesor
    Belka wypacza Raw Air

    Duża część zawodników ma pewnie "wywalone" na Raw Air, ale niektórym taka belka psuje wyniki.
    Tande fatalnie.

  • Saymon19 profesor

    Jakoś jak patrzę na Eisenbichlera to mną jakoś tak od środka trzepie, no nie wiem, może coś ze mną nie tak, ale...

  • Mejdzi weteran

    Co ten Tande zrobił ?

  • anonim
    @anonim @znawca_japonskiego

    Komentarz kierowany oczywiście do @Adamix98 .

  • cavalierjan19 profesor
    @Snickers @Snickers

    Ale od Austriaków i Domena był lepszy przy niskiej belce. Szkoda, że raczej nie wróci w tym sezonie na podium, trzeba liczyć na dziesiątkę.

  • Snickers profesor
    @Snickers @camdene

    jestem tradycjonalistą, kobieta do kuchni a nie chłop więc nie skorzystam z twojej rady hehe

  • Toyminator profesor
    @Aaabbbb @Aaabbbb

    Nie. Jeszcze za rok będzie. A może i dwa lata, ale nie dłużej.

  • RedBull90 bywalec
    Kot kot ????

    Niezły skok. Prevc młody dalej to samo

  • camdene profesor
    @Snickers @Snickers

    zobacz czy cie w kuchni nie ma ;)

  • Snickers profesor

    żadnej agresywności w locie

  • Snickers profesor

    Kot przypomina tego Kota z Zakopanego i Wisły, Willingen, a nie tego z Azji... ehhhh

  • krzysiek987 weteran

    Domen słabo

  • Aaabbbb profesor

    Oglądajmy RA w skupieniu, ponieważ to pierwszy i ostatni raz tych wygłupów.
    W przyszłym roku wszystko wróci do normy.
    Lepsze jest wrogiem dobrego.

  • Snickers profesor

    Domen jak ja go nie nawidze

  • camdene profesor
    2m/s w plecy przy wyjsciu z progu

    6 belka-LEĆ DOMEN,LEĆ!

  • Maradona profesor

    A Domen znowu to samo...

  • anonim

    Żebyś się pytał ... to że dostał na dole skoczni pod narty, nie znaczy, że tak było na całej długości. Liczy się uśrednienie wszystkich danych na całek długości zeskoku.

  • TheSpecialOne stały bywalec
    Lol

    Chyba przegieli pałkę z rozbiegiem. :)

  • Aaabbbb profesor
    @dervish @dervish

    To nawet nadaje się na oddzielny artykuł :-)

  • camdene profesor
    to nie jest prolog

    to parodiolog..

  • cavalierjan19 profesor
    @Adamix98 @Adamix98

    Może w sumie za belkę i wiatr miał dodane, skakał z dość niskiej i w sumie ma dodane dużo punktów.

  • krzychu90 początkujący

    Tak cholera śmiejcie się z Dawida. Walczy, skacze do końca, a tutaj co poniektórzy się naśmiewają z Kubackiego. Większość z was by pewnie łba od komputera nie podniosła w takiej sytuacji.
    Dziękuje Kubacki za skoki, niech trzyma się i wraca do skoków jak najszybciej. A kto wie czy ten dzień bez skoków nie będzie dla niego lepszy. Zdrowiej Dawid!

  • cavalierjan19 profesor

    Eisenbichler, jaka nota. Niestety średnio to wygląda w kontekście walki o PN.
    Jutro chyba nie wytrzymam nerwowo konkursu, niestety źle to wygląda.

  • Mejdzi weteran

    6 belka Xd

  • Adamix98 bywalec
    -

    Czemu Markus ma dodane punkty. Przecież widać było jak go tam wyniosło.

  • Saymon19 profesor

    Hahah Błachut, niczym Zbigniew Stonoga, szkoda strzępić...

  • Snickers profesor

    Zawsze mieliśmy słaby poczatek sezonu a bardzo dobry koniec, teraz na odwrót hehe

  • dervish profesor

    Oj chyba zrobię dziś wystawę norweskich kombinezonów :)

  • JanekSport weteran

    Szkoda że tak z formy spadliśmy...

  • anonim

    "O, jak ładnie się ten kombinezon marszczy!" Błachut zabija :D

  • Aaabbbb profesor
    @Aaabbbb @Aaabbbb

    Eee, nie bawię się.
    Tak ładnie narysowałem, ale wszystko się wyrównał do lewej.

    Ale wiadomo o co mi chodziło.:-)

  • dervish profesor
    @dervish @Wojciechowski

    Ja do T4S mialem inne podejscie. Tamten turniej ma duzo wyzsza rangę i miejsce tam zajmowane ma znaczenie. Skoczkowie maja w swoich metryczkach historie występów w TCS i wazne jest dla nich jakie miejsca zajmowali w tym turnieju. Walcza o najlepszy wynik w karierze i o to by zaliczyc wszystkie 8 konkursowych prób.

    A co do Raw Air to dziwie się, ze nie widzisz różnicy w skakaniu Q pod presja wyniku w turnieju i bez tejże presji. Kamil ostatnio coś mówił o presji która z niego zeszła. :)

  • Aaabbbb profesor
    Spodnie Stjernena

    VvvvvvvvvvvV
    VvvvvvvvvvvvV
    VvvvvvvvvvvvvvV
    VvvvvvvvvvvvvvvvV
    VvvvvvvvvvvvvvvvvvV
    Vvvvvvv vvvvvvV
    Vvvvvvv vvvvvvV

  • Snickers profesor

    zyła traci w RAW

  • Mejdzi weteran
    @kamson29 @kamson29

    Aha ale pomyśl może to robi dla nas kibiców.

  • camdene profesor
    Brawo Norwegowie

    nikt tak nie umie jak wy! rewelacja! Stoeckl-klasa!

  • pawelf1 profesor
    Jak Norwegom nie zabiorą tych.....

    ...latawców , to na mamucie będzie się działo:)

  • Saymon19 profesor
    @dervish @dervish

    Horngacher musiał przegapić twój komentarz

  • eve744 weteran

    ależ Błachut sie dzisiaj nad Norwegami pastwi :D

  • jma profesor
    @Mejdzi @mejdzi

    Nie śmieszy nas - normalnych kibiców. Ja oprócz wywalenia wpisów tych idiotów dałbym profilaktycznego bana na otrzeźwienie :)

  • kamson29 stały bywalec
    @kamson29 @jma


    To jak ma sie kontuzje, to sie siedzi i ja leczy, a nie kompromituje na skoczni. (...)
    ----------ostrzeżenie-------------------------------------
    Złamałeś regulamin. Zachowaj kulturę i nie obrażaj innego użytkownika.


    [Moderowany (21254) / 2017-03-13 18:39:07]

  • Maradona profesor
    @kamson29 @jma

    z tym ryzykowanie życia to nie przesadzaj, bo przypadków śmertelnych to raczej nie ma...

  • dervish profesor

    Dawid mówił, ze dopiero po zażyciu środków przeciwbólowych , masażu i rozgrzewce ból przestaje być dolegliwy. Dzis prawdopodobnie musiał przejść tych meczących masaży o jeden raz zbyt wiele.

  • Wojciechowski profesor
    @dervish @dervish

    Jeśli ktoś skacze dobrze w kwalifikacjach, to ma też wiele punktów. A te punkty idą przecież też na konto Raw Air. Miejsce Ziobro, Huli czy Murańki interesuje mnie mniej więcej tyle samo, co w czasie TCS, czyli właściwie wcale. Czy będą w czwartej, piątej czy szóstej dziesiątce, dla mnie wszystko jedno. Ale oni i tak nie walczyliby nawet o pierwszą piętnastkę turnieju, więc co za różnica?

    Ja nie rozumiem tego, w jaki sposób odpuszczać mają sobie najlepsi, oddając skoki. Rozumiem, gdyby opuszczali kwalifikacje w ogóle, ale nie o tym mówimy...

  • Luk profesor

    Aż przypomniały mi się "fantastyczne" skoki Kubackiego z Lillehammer z sezonu 2010/2011 -

    https://www.youtube.com/watch?v=iRUZ2quYmwI

  • jma profesor
    @kamson29 @kamson29

    Kim ty jesteś, że wyśmiewasz zawodnika, który zmaga się z bolesną kontuzją, a mimo to skacze dla nas kibiców? Nie poddaje się, choć kontuzja bolesna. Skakałeś kiedyś na nartach? Ryzykowałeś życie? Pytanie kim jesteś jest retoryczne, bo jesteś nikim.

  • ksath bywalec

    Skoki to jednak dziwny sport, tydzień temu mieliśmy czwórkę na top10 PŚ, piątego na pewne punkty, nikt nawet nie myślał o stracie PN, co więksi optymiści liczyli nawet na walkę Stocha z Kraftem. A dzisiaj...

  • anonim
    To już koniec!

    Forma naszych uleciała i do końca będą już człapać...Wiedziałem,że nie da się u nas do końca tej dobrej formy utrzymać.

  • Xellos profesor
    haha

    I znowu stało się, szczęście do wiatru 3 najsłabszych przypłaciliśmy pechem lepszego zawodnika. Tak się kończą loterie.

  • Mejdzi weteran

    Nie wiem czemu ale dlaczego śmieszy was to że Kubacki ma uraz stawu biodrowo-krzyżowego ?

  • dervish profesor
    Kubacki

    A mówiłem, że Dawid powinien byc oszczędzany podczas serii treningowych. Jak widać 3 skoki to zbyt duzo dla jego bolacych pleców. Moze środek przeciwbólowy w końcu przestał działać.

    Moim zdaniem takie eksploatowanie Dawida podczas treningów to był błąd.

  • krzychu90 początkujący

    Dawid niestety poza konkursem :(

  • cavalierjan19 profesor

    W sumie dzień bez skoków zrobi dobrze Dawidowi, odpocznie trochę i zregeneruje się. Zakładam, że z problemami zdrowotnymi jutro nic by nie zdziałał.

  • krzysiek987 weteran

    Niestety Kubacki zawiódł

  • Saymon19 profesor

    Kubackiemu też ładnie podwiało, ależ farta mają nasi dzisiaj

  • Snickers profesor

    Puchar Narodów - żegnamy, niestety kontuzja Kubackiego

  • Toyminator profesor
    -

    Kubacki nie dojść że plecy, to jeszcze te warunki ;D

  • Mejdzi weteran

    Biedny Kubacki.Wracaj do zdrowia !

  • kamson29 stały bywalec
    Kubacki

    Przeskoczyl wszystkich!! haha

  • anonim
    @Obeznany @obeznany

    Wszyscy nasi zgubili gdzieś formę..Może coś tam jeszcze Piotrek ciągnie,ale i on też zesłabnie :(

  • Obeznany stały bywalec

    Niektórzy pisza, że fajny skok Huli. Nie popadałbym w taki optymizm, to był skok na czwartą dziesiątkę, nie dałby punktów PŚ. A Stefana na pewno stać na regularne punktowanie. Podobnie jak Janka Ziobro, który gdzieś zgubił formę.

  • Saymon19 profesor
    @Saymon19 @KRZYSIEK987

    Poza Norwegami.

  • krzychu90 początkujący
    Powrót na SJ

    Witam wszystkich.
    Pisałem już na tej stronie, ale w jej starej wersji. Nieźle w tym prologu skaczą Polacy. Hula i Murańka w końcu będą w konkursie. Co do narzekania szkoda, że Polacy słabną. Nie jestem specjalistą, ale tak mi wygląda że tracą siły i już na oparach teraz, w ostatnich konkursach jadą. Drużynowe MŚ, medal Piotrka, zwycięstwo w PŚ Maćka to są pozytywne aspekty tego sezonu.
    Kraft tak skaczący jest poza zasięgiem kogokolwiek. Ale i tak można być zadowolonym z wyników. Oby nasi utrzymali to prowadzenie w Pucharze Narodów, ale łatwo o to nie będzie...

  • krzysiek987 weteran
    @Mejdzi @mejdzi

    zgadzam się

  • Xellos profesor
    stało się :)

    Nasza najsłabsza trójka miała farta do wiatru. Brawo. Jutro jednak bez kolejnego farta o pkt. będzie ciężko.

    Ziobro słusznie niezadowolony, kilku rywali pokazało jak taki wiatr można wykorzystać...a belka już 7...

  • anonim
    @camdene @camdene

    Raczej Stefan Pakowy :)

  • krzysiek987 weteran
    @Saymon19 @Saymon19

    nie każdy kto daleko skacze to oszust.

  • Saymon19 profesor

    Może zamiast obniżać wywalić tych oszustów?

  • Adamix98 bywalec
    -

    Wszyscy nasi wiatr pod narty.

  • camdene profesor
    zaraz obniżą belkę do 5

    wiatr zacznie powiewać +10 a Stefan Siła i tak skoczy 140 metrów..;)

  • dervish profesor
    @dervish @Wojciechowski

    A na skoki naszych jak patrzysz?
    Jezeli o mnie chodzi to pod katem Raw Air obserwuję tylko Piotra. Tutaj bardzo mi zalezy na jak najlepszym wyniku.
    Jezeli chodzi o pozostalych to najwazniejsze dla mnie jest zakwalifikowanie się do konkursu bo patrze na ich wystepy głownie pod katem rywalizacji w PS i PN. Podczas Q ich wynik schodzi na dalszy plan.

  • dervish profesor
    @dervish @Wojciechowski

    Popatrz na reakcje. Skoczek któremu zależy na Raw Air podczas Q może okazywać niezadowolenie z zepsutego skoku, a ten który nie jest zainteresowany Raw Air będzie zwracał uwagę tylko na to czy zrealizował cel czyli pewne zaliczenie kwalifikacji. Styl jest dla niego nieistotny.

  • Mejdzi weteran

    Bardzo fajny skok Huli.Oby tak dalej.Skok Murańki dobry.

  • Saymon19 profesor

    No nie może być, Hula nareszcie po miesiącu przeleciał bulę

  • dervish profesor
    @dervish @Wojciechowski

    Nie chodzi o wpływ na klasyfikację, nigdzie o tym nie pisałem więc nie wiem po co mi zadajesz takie pytania.

    Chodzi o stosunek do Raw Air.
    Uwazasz, ze Domena Prevca (PQ) ewentualnie Stocha (PQ) obchodzi teraz rywalizacja w Raw Air?

    To samo dotyczy Ziobry, Huli, Murańki i 90 % reszty skoczków. Wynik jest dla nich mało istotny, miejsce w Raw Air tym bardziej. Jedyne co ich interesuje to przejsc kwalifikacje i oddac swój dobry skok. Ale cel podstawowy przejść Q.

  • Sia_14 początkujący
    @Sia_14 @meen

    Mi działa... A spróbuj tu: http://tele-wizja.com/eurosport.html

  • opel123 doświadczony

    Schiffner huragan pod narty

  • Maradona profesor

    Schiffner jaki wiatr miał. A tak swoją drogą to wie ktoś dlaczego nie ma w Norwegii Kuttina? Bo nie jestem pewien w 100%, ale w Oslo go nie widziałem.

  • anonim
    Link do Q

    http://www.ustream.tv/channel/NyuNruyU7Ty

  • RedBull90 bywalec
    @Sia_14 @Sia_14

    Chyba link kiepski. Ma.ktos też co był ostatnio na quali w Oslo ?

  • camdene profesor
    Patrzec się nie mogę na kombinezon Forfanga

    i jeszcze punkciki za wiatr w plecki..;) Brawo Johan,robisz ich jak chcesz ;)

  • RedBull90 bywalec
    Ciekawe kiedy fis w końcu coś o tym powie....

    Ps skijumping.pl może w końcu zrobi udogodnienia dla korzystających z ich witryny via smartfon...

  • Saymon19 profesor
    @bartkaz1102 @bartkaz1102

    Norwegom się nie kurczą i muszą mieć większe kombinezony, żeby je pomieścić

  • Wojciechowski profesor
    @dervish @dervish

    No to więcej niż 2-3 pkt za to stracić nie można, więc nadal nie wiem, jaki to ma wpływ na klasyfikację Raw Air. ;)

  • meen początkujący
    @Sia_14 @Sia_14

    lipa ten link

  • camdene profesor
    Wiatr w formie

    nie ma co patrzeć na przeliczniki, to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością ..;) nawet w 10%

  • anonim
    @Saymon19 @Saymon19

    Oj i tu się zgadzam!

  • bartkaz1102 bywalec

    Ach, te opowieści komentatorów o kurczeniu się pewnych części ciała w zimnej wodzie...

  • anonim

    Błachut również w formie :) Ale co racja to racja - spódnice są dla pań. W skokach kobiet można wprowadzić niski krok w kombinezonach. Będą lepiej skakać, z niższej belki, zniżona różnica będzie. I kulturowo również prawidłowo.

    P.S. Rosjanie również kanciarzami? Romaszow podniósł krok, żeby było mało zauważalnie, nartami. Swoją drogą to trochę ryzykownie tak się nartami między nogi stukać.

  • Sia_14 początkujący
    Link do quali

    http://wizja.tv/watch.php?id=20

  • RedBull90 bywalec
    ale pojechali w ES NORWEGOM... I DOBRZE

    TYLKO HOFER I RESZTA SA SLEPI

  • Saymon19 profesor

    Można powiedzieć, że Norwegowie w skokach mają taką samą pozycję u sędziów jak w piłce Barcelona

  • zenobiusz początkujący
    @Maradona @Maradona

    Nie wiem czy fan, ale komentator hokeja.

  • SnipeR początkujący
    Eurosport

    Chłopaki sie nie boja mówić o strojach i dobrze moze cos z tym zrobią

  • pawelf1 profesor
    Norwedzy

    ..wprowadzają hiphopową modę ......... według Błachuta:)

  • zloty_medalista weteran

    Błachut pięknie pojechał norweskich "hip-hopowców"

  • eve744 weteran

    a Hilde worek na ziemniaki miał a nie kombinezon.

  • camdene profesor
    Błachut

    masakruje Norwegów ;)

  • anonim

    Opowieści o norweskiej lidze hokeja. Pieczatowski jak zwykle odlatuje :)

  • Maradona profesor

    Pieczatowski fan hokeja widzę :)

  • krzysiek987 weteran

    Murańka dobry skok

  • meen początkujący
    dzien dobry


    Bede wdzieczny za linka do eurosportu

  • Saymon19 profesor

    Błachuta teoria na temat zależności pomiędzy kierunkiem wiatru a prędkością najazdową to istne mistrzostwo świata, wiem, że pan to czyta, dla mnie to pan na nobla zasługuje!

  • Xellos profesor
    Loteryjka

    Pierwszy z naszych dobrze wylosował. Jeszcze prosimy o szczęście dla Ziobro i Huli, bo Kubacki i Żyła to powinni wejść nawet bez farta do wiatru.

  • kewa stały bywalec

    No może forma Klimka wzrasta? mam nadzieję:)

  • BSE bywalec
    @Malopolska @Malopolska

    Co tu czekać do konkursu jak widac jak na dłoni,że nasi stracili moc Cudotwórca ich wykończył każąc skakać wszystko co się da.
    Nie daruję Horngacherowi,że kazał skakać kwali w Lahti (rekord okupiony kontuzją) jak było wiadomo w treningach,że Stoch skacze bardzo dobrze. Od tamtego momentu Stoch niknie w oczach. Ten ból odbił piętno na dyspozycji zarówno fizycznej jak i psychicznej. Takie bółu nie leczy sie masażami. czy różnymi zabiegami.
    Szkoda bo Stoch mógł zdobyć i Mistrza Swiata i KK a dla mnie Hornagacher to żaden trener gdy wczoraj powiedział:
    "problem pojawiał się u Kamila już na przestrzeni ostatnich miesięcy, ale pogłębiał się i obecnie jest tak duży, że bardzo mu przeszkadza w powietrzu"

    W przestrzeni ostatnich miesięcy to co ten super trener robił do tej pory.Kilka miesiecy czekał ? On nie wie co robić. Kruczek by wiedział co zrobić

    Mam pytanie . Jakiej narodowości jest Horngacher a jakiej Kraft?
    Czy austriackiemu trenerowi zależy aby jego rodak dostawał po tyłku od jakiegoś Polaczka?
    Bliższa ciału koszula

  • Maradona profesor

    Klemens ma szczęście, ale to dobrze, że chociaż awans będzie

  • Saymon19 profesor

    Murańka trafił na dobre warunki, chociaż dzisiaj ładnie skoczył, bo jutro wiadomo jak będzie

  • dervish profesor
    @dervish @Wojciechowski

    Widocznie w czyms pomaga, skoro podczas serii treningowych skoczkowie bardzo czesto o ile trener tego nie wymaga (Kruczek na przykład wymagał aby w kazdym skoku ćwiczyć telemark) odpuszczają sobie telemark.

  • marro profesor

    Czy Muranka lub Ziobro przeskocza Turka, ciezko bedzie

  • Wojciechowski profesor
    @dervish @dervish

    A w czym pomaga takiemu skoczkowi brak telemarku? Więcej sił od tego zachowuje? Czuje się lepiej psychicznie?
    Przyznaję, że nadal nie umiem tego "załapać". ;)

  • camdene profesor
    @IntelektualnyZbawcaCiemnychMas @intelektualnyzbawcaciemnychmas

    to tylko pokazuje jakim trzeba być kozakiem, żeby utrzymać najwyższą formę przez CAŁY sezon. Nie rozumiem gadania że Kamil jest w dobrej formie-nie jest-jak się spóźnia,przekręca w locie i robi niemal szpagat przy telemarku a nawet ratuje przed upadkiem to co powiedzieć innego? Stoch nie będzie nigdy skoczkiem typu Małysz,Ahonen,Amman,Schlierenzauer,Prevc którzy sobie nic nie robili z kombinezonów,wiatrów i trzymali rywali za gębę od początku do końca. Kamil potrafi utrzymać formę na pewien okres i akurat miał to szczęście że te "okresy" przypadały na imprezy docelowe-wtedy pozbierał co się dało a w PŚ w 2013/14 roku też nie wykręcił nie wiadomo czego-przecież to był jeden z najsłabszych wyników punktowych zdobywcy PŚ w 21 wieku.. Taka jest prawda i chyba nie ma co tutaj dywagować..

  • Saymon19 profesor

    Co oni za głupoty wygadują na tym Eurosporcie to się w pale nie mieści, a jak jeszcze nie ma Rudzińskiego i jest ten drugi obok Błachuta to tragedia

  • andy_stawowsky doświadczony
    @dervish @Wojciechowski

    No właśnie - dokładnie o tym mówię i tak jak piszesz. Jak można mieć inne podejście do jednego i tego samego skoku, w zależności czy walczy się o Q czy o Q+punkty Raw Air. Przecież w tym nie ma żadnej logiki. Co skoczek ma zwolnić na rozbiegu, wybić się spóźniony, lądować na dwie nogi, bo "to tylko walka" o Q, a "co innego gdyby to była walka o Q i punkty Raw Air".

  • Qrls weteran
    ehh

    Mamy TCS i to dwa pierwsze miejsca, mamy złoto MŚ wdrużynie i brąz na dużej, wiec sezon nie bedzie tak jak niektorzy sezonowi krzykacze tutaj wypisuja 'kompromitacja' czy 'tragedia'. sport taki jestnie mozna miec wszystkiego. A Stoch to nie jest juz 20-25 latek, wiec sezon bedzie dobry fajnie jak by udalo sie utrzymac PN no ale zobaczymy :) precz z sezonowcami! ktorzy przeciesz wszystko robia najlepiej na swiecie przez cale zycie, ze wymagaja tego od sportowcow...

  • dervish profesor
    @dervish @Wojciechowski

    A na przyklad ci co maja PQ i zdają sobie sprawę że w Raw Air juz nie mają szans na podium mogą sobie podczas Q potrenować.
    A ci co się kwalifikują zwłaszcza ci lepsi także podczas Q mogą zwracać uwagę głownie na to aby sie zakwalifikować a nie na wynik. Przykład: zawodnik oddaje długi skok wie że ma pewne Q i wie że zwyciestwo w Q mu nie grozi to nie przykłada się do telemarku. :)

  • Wojciechowski profesor
    @dervish @andy_stawowsky

    Chyba chodzi o to, że niby niektórzy skoczkowie mogą sobie pozwolić na "lżejsze" podejście, skoro i tak kwalifikację mają pewną lub prawie pewną. Tylko jak to zrobić? Słabiej się wybić? Wolniej złożyć się do lotu? Olać pozycję dojazdową? Wylądować przedwcześnie? Przecież to wszystko grozi rzeczywiście brakiem kwalifikacji...
    To nie jest bieg na 50 km, gdzie komuś może być wszystko jedno, czy będzie 20. czy 35. i odpuszcza sobie ostatnich 10 km, zwalnia, albo nawet schodzi z trasy. Tu się skacze swoje tak czy tak, choćby dla czystej przyjemności z dobrego lotu. Lądowanie telemarkiem można sobie olać, ale co jeszcze? Nie mam pojęcia.

  • Toyminator profesor
    -

    Czy dla drużyn które mają kwotę mniejszą niż 3, w Raw Air to nie obowiązuje?

  • Wojciechowski profesor
    @dervish @dervish

    Ale która reszta? Bo sytuacja jest taka - ogromna większość skoczków i nie może odpuszczać kwalifikacji, bo może nie dostać się do konkursu, turniej nie ma więc nic do rzeczy. Kot i Stoch mają odpuszczać kwalifikacje? Mogą, ale skoro idzie im średnio, to siedzeniem w hotelu raczej nie polepszą swojej sytuacji.

    A co do turnieju - choćby prolog w Vikersund może już namieszać, gdy komuś przytrafi się bula. Niewiele jeszcze wiadomo. Dzisiaj nie byłby w stanie wymienić nawet trzech pewniaków do zakończenia Raw Air w pierwszej dziesiątce.

  • andy_stawowsky doświadczony
    @dervish @dervish

    Przepraszam czym się różni walka o kwalifikacje do konkursu PŚ od walki w Raw Air? To rozumiem że jak walczy skoczek o kwalifikację, to skacze inaczej niż gdyby walczył o kwalifikację i punkty do Raw Air? Próbuję w tym znaleźć choć odrobinę logiki, ale tam logiki nie ma. Jeden i ten sam skok.

  • marro profesor
    @dervish @FanStocha

    Kazdy tak moze, bo z madrym czasami tez dobrze pogadac

  • Malopolska doświadczony
    Z analizą poczekajmy na jutzrejszy konkurs

    Wymierne korzyści mają przyjść podczas jutrzejszego konkursu. Nie mógł siąść nagle cały nasz złoty team, do tego w tak krótkim czasie! Ewentualnie coś może być na rzeczy ze sprzętem...
    Jakby nie patrząc w Oslo: 3 miejsce w drużynie, 9 i 11 w indywidualnie - nie wiedzę tutaj żadnej tragedii. Po prostu zabrakło Kamila w TOP 5 i nikt nie mówiłby o porażce. To, że Kraft gonił, gonił i w końcu dopiął swego było do przepuszczenia od dłuższego czasu. RAW Air nie ma dla nas żadnego znaczenia. Liczy się tylko PN i mimo wszystko walka o KK.

  • krzychoSt weteran

    Na razie opóźnienie wiatr w końcu musiał dać znać o sobie. Wszystko za płynnie przebiegało w tym sezonie. NIE PŁACZCIE JUŻ TAK O TEJ OBNIŻCE FORMY. 8 ZWYCIĘSTW INDYWIDUALNYCH I 3 DRUŻYNOWE W TYM MŚ.

  • anonim
    @dervish @dervish

    Wow! Do siebie gadasz

  • dervish profesor
    @dervish @dervish

    Żle mnie zrozumiałeś. Nie napisalem, ze skoczkowie specjalnie psuja skoki bo im nie zależy. Po prostu ci co nie walczą w Raw Air, koncentrują się na PŚ i PN. W Q nie walczą o punkty do Raw Air tylko o kwalifikacje do konkursu PŚ.

  • dervish profesor
    @dervish @Wojciechowski

    Bo tak być powinno. Raw Air to już nawet w obecnej fazie zabawa dla kilku skoczków. Reszta koncentruje się na walce w PŚ i PN.

  • krzysiek987 weteran
    @huraganpodnarty @huraganpodnarty

    Kto ci rozkazuje patrzeć

  • krzysiek987 weteran
    @Wojciechowski @Wojciechowski

    Mam nadzieję, że Turek zajmie miejsce min.55 w kwalfikacjach.

    Batdzo mu tego życzę.

  • dervish profesor
    @Aaabbbb @Aaabbbb

    He he.
    "Nie ważne jak się kończy ważne jak się zaczyna" --- professore Domen Prevc. ;)

  • krzysiek987 weteran
    @anonim @FanStocha

    Może jednak nie będziemy słabnąć, a te wyniki okażą się nic nieznaczącym treningiem

  • Wojciechowski profesor
    @Stoszek @camdene

    Grunt, że sympatyczny red. Szaranowicz będzie pielęgnował tę legendę o Stochu zmagającym się bohatersko z siłami w Holmenkollen...

  • Wojciechowski profesor
    @dervish @dervish

    W takim razie powinno odpuścić już jakichś 60 skoczków, a na mistrzostwach świata startować może łącznie 20, bo liczy się tylko podium. ;)
    Nie rozumiem tej logiki. To jest konkurencja typowo techniczna, trudno specjalnie źle się wybijać czy skracać skok tylko po to, żeby się "nie forsować".

  • Wojciechowski profesor
    Jednak po czterech... a i tak w cieniu Turka

    Po czterech Amerykanów, Kazachów i Włochów także w kwalifikacjach. Czyli jednak prezent i pomocna dłoń dla słabszych jest, choć na razie chyba tylko Hofer wie, jaki jest tego powód.

    Życzmy zatem Muminowowi, Karpience, Larsonowi czy Dellasedze czegoś więcej niż 100 metrów, a przede wszystkim powodzenia pierwszemu w dziejach PŚ Turkowi, żeby miał niebawem na koncie wyniki lepsze niż rumuńskie meteory z niedawnego czasu.

  • dervish profesor
    @dervish @Wojciechowski

    W Raw Air liczy sie tylko podium

  • huraganpodnarty początkujący
    Po swietnym sezonie

    Przykro na to się patrzy......

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    Kamil ma szczęście, że Tande podobnie jak on dołuje w tej części sezonu a Wellinger przespał początek sezonu bo nawet pomimo tak słabej formy jest w stanie obronić 2 miejsce w PŚ.

  • camdene profesor
    @Stoszek @Stoszek

    tak,załatwił mu nowy sprzęt po kilku godzinach od feralnego skoku-po prostu Stoch robił tego bubla już w Sapporo i to jest ten sam błąd-widać było nawet na skokach próbnych w Oslo jak go przekręcało-jak opanuje błąd to może będzie "normalniej" choć jak mówię-dla mnie sprawa kuli była przesądzona jeszcze przed Japonią..

  • anonim
    Tak jak mówiłem

    Z konkurs na konkurs będziemy słabnąć,a na Planicy to chyba będziemy człapać resztkami sił.

  • Aaabbbb profesor

    Skoro każdy wieści totalną dominację Krafta, to niech ja będę tym Januszem-ignorantem i napiszę, że dzisiaj jest Jego ostatni podryg.
    Co nie oznacza, że Stoch odpali :-).

  • Aaabbbb profesor
    @dervish @dervish

    To chyba decyzja trenera...
    Czekam na pojawienie się teorii spiskowych, że Horngacher jest Austriakiem i Kraft jest Austriakiem i że nasz trener celowo zajechał naszych, dał im na osłodę wygrać TCS i drużynówkę, ale PN i KK ma być dla Krafta.
    Taki UKŁAD ;-))))

  • anonim
    @IntelektualnyZbawcaCiemnychMas @intelektualnyzbawcaciemnychmas

    Ja myślę,że nie da rady.

  • SebaSzczesny profesor

    Gdyby nawet Stoch skakał bardzo dobrze to i tak nie pokonałby Krafta..
    Mógłby być 2 w każdym konkursie ale i tak by tracił 20 pkt na konkurs aż w końcu by przegrał KK..

    Do końca sezonu Kraft odjedzie Stochowi na ponad 200 pkt

  • marro profesor

    @marro

    Żyła był 2 na TCS, był 2 i kto twierdzi inaczej ten sie myli:)

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    Jak myślicie, Kraft da radę ustanowić nowy rekord długości skoku w Vikersund? Z taka formą i jego stylem skakania jest to wysoce prawdopodobne.

  • Stoszek profesor
    -

    Czyżby Stoch skakał na tym nowym sprzęcie Horngachera?

  • MaykDoUrden stały bywalec
    @marro @marro

    TCS skończył na 2, nie na 3 miejsu

  • anonim
    @Xellos @xellos

    Ta...Nie,nie damy radę.

  • marro profesor
    @marro @Wojciechowski

    no tak przepraszam dawno temu to było:)

  • Mejdzi weteran
    @Wojciechowski i @Janek145

    chyba chodzi o konkurs indywidualny

  • Janek145 weteran
    Kraft

    Jest ten gość w niesamowitym gazie,trzeba to przyznać.Do końca sezonu jakieś zwycięstwo może mu chyba odebrać tylko Prevc w Planicy bądź wiatr;)

  • cavalierjan19 profesor

    Martwi forma Stocha i jego prędkości (jak zeszły sezon), Maciek też słabo, Piotrek zaś petarda, bardzo ładny wynik.
    Dla Dawida grunt to przejść kwale, Hula i Murańka w miarę, Janek tragedia.
    Oby Kamil się nie posypał i skakał nawet na czołową dziesiątkę.
    Martwię się o PN, obyśmy go nie stracili na finiszu.
    Na szczęście trening to jedno, a konkurs drugie.

  • polotajner stały bywalec

    Stoch już się całkiem spalił. Z naszych jedynie Żyła coś skacze.

  • Xellos profesor
    Tak jak pisałem

    Kraft dopiero załapał to skakanie od drużynówki MŚ. W indywidualnym skakał dobrze, ale był do ogrania, na normalnej szczęście do wiatru w pierwszej serii, z takim wiatrem to i Stoch tam poleciał daleko w treningu.

    Kolejne konkursy tylko to będą potwierdzać, a ci co pisali, że nie da się tak długo skakać nie rozumieją, że to dopiero się zaczęło, i żadnego końca nie będzie, doskacze z taką formą do końca periodu.

    Teraz pozostała rozpaczliwa obrona PN :) Tak to trochę wygląda, bo poza Żyłą każdy z naszych ma jakieś problemy. Damy radę ?

  • camdene profesor
    @PudelkoZapalek @PudelkoZapalek

    w tym momencie tak,jest w najwyższej formie ale tego co zrobił rok temu Prevc nikt nie zrobi w najbliższych latach ;) swoją drogą dalej mnie gryzie to co by było gdyby ustał swój skok w Kuusamo i kontynuował hegemonię od zdeklasowania przeciwników..tego jednak nigdy się nie dowiemy..;)

  • Janek145 weteran
    @marro

    Jak Żyła 3 na TCS?;)Raczej drugi

  • Wojciechowski profesor
    @marro @marro

    Nie chcę być złośliwy, ale Żyła w TCS był drugi. ;)

  • Snickers profesor

    Kraft tylko w tym sezonie TCS nie wygra, tak to ma wszystko.

  • OMO bywalec

    A Kraft skacze niezależnie od wiatru

  • marro profesor
    @W_S @W_S

    Nie niech sie nie konczy loty mimo wszystko beda ciekawe nawet bez formy Polaków.

  • krzychoSt weteran

    Czeka nas dzisiaj niesamowita loteria wietrzna. Poszczególni zawodnicy poprawiali się lub skakali krócej nawet do 30m. w poszczególnych seriach treningowych. Poprawił się m.in. Żyła o 25m. ale także Peter Prevc o 21, Koudelak 28, Schlierenzauer26, Damjan 26. Popsuli swoje skoki w 2 serii m.in. Norwegowie Johansson o 23 i Forfang o 20m. a także Tepes o 26 i Gaiger o 23.

  • marro profesor

    Zyła 3 miejsce na TCS, 3 miejsce na MŚ, byc moze 3 na "roł erze"

  • W_S profesor
    Chciałbym żeby ten sezon się już skończył

    Jest coraz gorzej. Kamil i Maciek się posypali...

  • dervish profesor
    II trening

    Kraft masakruje.
    Gdzieś wywiało Norwegów :)
    Piotrek pokazał moc.
    Czekamy na Q oby udane.

  • OMO bywalec

    Kraft zamiotl..

  • jma profesor
    Kraft

    Chyba musimy się pogodzić, że to on podniesie KK. Ale nadzieja umiera ostatnia.

  • TheSpecialOne stały bywalec
    Ehh

    Kamil się kompletnie posypał. :(
    Możecie zaklinac rzeczywistości ale takie są fakty.

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    Kraft sam odrobi stratę w Pucharze Narodów. Nie mamy szans się obronić. Nie z tak skaczącym Stochem.

  • marro profesor

    Ten tego Kraft i wiecej nic, on nawet ze złamaną noga wygra KK

  • PudelkoZapalek profesor

    Kraft robi to co Prevc w tamtym sezonie

  • anonim
    Powtarzam!

    Uwaga!!

    Gazeta po:

    http://i.imgur.com/9k107ST.jpg

  • camdene profesor
    Kraft sobe zjada każdego na śniadanko

    obiadek za godzinę..;)

  • Snickers profesor

    Dobra, Kraft 10 punktów przewagi, beka z typka :DD Nadzieje że w tym sezonie coś przegra to chyba tylko skrajni optymiści podzielają

  • Stoszek profesor
    Kraft

    Co za kosmos

  • Snickers profesor

    a nie sorry to 8 belka

  • Stoszek profesor
    Aune

    Pogromca Stocha. Wczoraj i dziś jak na razie wygrywa

  • Snickers profesor

    Fatalna predkosc Kamila na progu, chyba te testy sprzetu Horngachera pójdą na marne hehe

  • Snickers profesor

    Kot czyzby znowu bledy z ta narta

  • Wojciechowski profesor
    @dervish @dervish

    Dlaczego mogą odpuścić? Jakaś połowa punktów jest do zdobycia w Vikersund, na razie trudno w ogóle przewidywać, czy np. Kot będzie szósty, dziesiąty czy dwudziesty piąty w klasyfikacji turnieju.

  • PudelkoZapalek profesor

    Kot słabo z dobrym wiatrem

  • BSE bywalec
    Pod poprzednim newsem

    Ktos napisał, że nasi testują sprzęt.
    Teraz jest miejsce na testowanie sprzętu ? Nie wierzę. To co ten sprzęt na którym zdobyli Mistrzostwo Swiata nie tak dawno jest do kitu ? Sprzęt na którym Stoch lał gości na TCS też kiepski ? To co mieli tylko jeden egzemplarz ?
    Chcą coś polepszyć ? Teraz próbować ? A po co jak jedynie moc uciekła a sprzęt mocy nie da.
    Jak będą teraz kombinować ze sprzętem to będą bulę skakać a Murańka z nich pęknie ze śmiechu.

    Panowie nie skaczcie wszystkiego zachowajcie umiar i siły. Horngacher tego nie wie ?
    Jak na razie to nie może sie równać z Kruczkiem bo Stoch tylko teraz TCS indywidualnie zdobył a mógł zdobyć i MŚ i KK tylko ze taktyka Horngachera skaknia przez Stoch wszystkiego szczególnie tego niepotrzebnego 103,5 m zniweczyła ten misterny plan. Jakby powiedział klasyk Killera Rewiński Siara i cały misterny plan w ?zdu

    Jak widać Kraft ostrożnie szafuje siłami. co sie da odpuszcza i zachowuje power. a z naszych powietrze z dnia na dzień uchodzi jak ze starej zniszczonej zmęczonej opony.

  • marro profesor
    @Stoszek @Stoszek

    a według mnie Peter to równy chłop

  • anonim
    Heh

    Ejzebiśler jak nie podwieje to spada (? ?° ?? ?°)

  • Stoszek profesor
    -

    W tym Lillihammer to chyba jakiś nowicjusz rządzi tak zmieniać czesto belki... dawno nie było tak

  • EMERPUS początkujący
    @Magik_Ma_Konto @Magik_Ma_Konto

    Zgadza się, 26, Kamil w swoim najlepszym sezonie miał średnią 55 punktów, Małysz w swoim najsłabszym z najlepszych miał 54 punkty, a Bardal 51, a bądźmy szczerzy, Bardal to raczej kandydat na najgorszego zwycięzce Pucharu Świata. To raczej idealnie obrazuje skale możliwości Stocha, przez większość czasu jego średnia wynosiła sporo ponad je i można było przypuszczać, że czeka go raczej obniżka formy. Bzdury wygadywane przez Tajnera jak i niestety (bo on raczej tonuje swoje wypowiedzi) Małysza o tym jak to Kamil jest poza zasięgiem reszty i że najwyższa forma ciągle przed nim strasznie mnie irytowały, strasznie były pozbawione obiektywnej opinii.

  • Stoszek profesor
    -

    Prevc ale on nie równy jest

  • kewa stały bywalec

    Piotrek! to mi się podoba. Tak w kwali

  • anonim
    @cavalierjan19 @cavalierjan19

    Żyła,słabo.

  • Gunner321 doświadczony
    Żyła

    Chyba papryke zjadł

  • cavalierjan19 profesor
    Żyła

    Ten to stracił formę.
    Komentarze, o tym, jak się wyskakał za 3,2,1.

  • PudelkoZapalek profesor

    Żyła jak chce to potrafi

  • anonim
    @Mejdzi @mejdzi

    Tak,tak Polska.

  • cavalierjan19 profesor

    Teraz jestem spokojniejszy, Dawid skoczył na poziomie trzydziestki, oby jutro skakał na drugą dziesiątkę.
    Stefanchyba przyfarcił z wiatrem, aczkolwiek może udał mu się zwyczajnie skok. Klemens też nieźle, choć pewnie miał dobre warunki, bez których byłoby gorzej.
    Janek dramat.

  • marro profesor
    @Mejdzi @mejdzi

    Zobaczysz że nie tylko na treningach ale i w seriach punktowanych lepiej nie bedzie, nie ma co zaklinać rzeczywistości i tak długo Horngacherowi udawało sie utrzymac ta formą az do MŚ włacznie.

  • dervish profesor

    Kto jak kto ale Dawid to mógłby troszke oszczedzać ten swój staw biodrowo krzyzowy. Jedną serie mógłby sobie odpuścić.

  • Matthias88 doświadczony
    @Mejdzi @mejdzi

    Zatem najlepiej jak nie skaczą :)

  • jma profesor
    Hula walczy o drużynówkę :)

    Dawid musi wziąć inne leki na bóle pleców, z domieszką gumijagód.

  • cavalierjan19 profesor
    @SebaSzczesny @jma

    Ja do Eisenbichlera nic nie mam, ale do jego not-tak.
    Jak on przy połowie swoich skoków dostaje zawyżone noty?

  • Mejdzi weteran

    Gdy nasi skaczą bardzo dobrze na treningach to źle bo się przemęczą a jak skaczą tak sobie to że stracili formę.- Polska

  • jma profesor
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    Skoro piszemy o marzeniach - to chciałbym, żeby kiedyś Ajzenbiśla naciągając kostium spier... znaczy się, ześlizgnął się z belki i pojechał na czerwonym :)
    No i żeby nie zatrzymał się jak kiedyś Loitzl.

    Tak poza tym to nawet go lubię tylko to naciąganie kostiumu mnie wnerwia niemiłosiernie.

  • SebaSzczesny profesor

    Teraz sie pewnie Kraft pojawi już

  • Stoszek profesor
    -

    Ito w niezłej formie

  • jma profesor
    @Obeznany @obeznany

    Mała loteria to mały lotek. Pozostając w terminologii - tu będzie kumulacja tana na 15-20 baniek :)

  • SebaSzczesny profesor

    Chciałbym żeby Kraft bule klepnął w kwalfikacjach i niech przegra raw air

  • Stoszek profesor
    -

    Ziobro nawet do 110metra nie doleciał na obu treningach.

  • Henning stały bywalec

    Janek posypał się kompletnie, bardzo opornie na progu, z tego nie da się ulecieć

  • cavalierjan19 profesor
    @marro @marro

    Skądś musieli wytrzasnąć taką nazwę. Wszystkie skocznie Rowera są poniekąd loteryjne.
    Najciekawsza byłaby loteria w Vikersund, choć tam i tak będą wielkie różnice punktowe.

  • Magik_Ma_Konto stały bywalec
    @EMERPUS

    26 startów miał w sezonie olimpijskim.
    A patrząc na zwycięzców KK w XXI wieku to pod względem punktowanie byli od niego gorsi Bardal i Małysz w sezonie 2002/2003.

  • fanlot początkujący
    @anonim @FanStocha

    Dziwne. Przecież niemieccy skoczkowie ostatnio prezentują się bardzo dobrze. Czyżby dziennikarze stracili wiarę w zwycięstwo Niemiec w PN?

  • marro profesor

    Bedzię parodia dzisiaj w Q z takim wiatrem, prawdziwe "roł er":

  • camdene profesor
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    może gównem-już Słoweńcom tak Polacy zrobili w tym sezonie i widać jakie są skutki ;)))))))) nawet im paprykę zarąbali ;)

  • krzychoSt weteran

    Wiatr w plecy coraz mocniej powiewa. Rekompensaty dochodzą do +20. W takich warunkach mogą być duże niespodzianki.

  • SebaSzczesny profesor

    Wystarczy Krafta tylko pokonać to wygramy PN. nie wiem może przed konkursem narty mu wysmarować czymś...;D

  • anonim
    Uwaga!!

    Gazeta po:

    http://i.imgur.com/9k107ST.jpg

  • EMERPUS początkujący
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Stoch nigdy nie był skoczkiem potrafiącym utrzymać formę przez cały sezon, więc można przypuszczać, że jak rywal postawi wysoko poprzeczkę to Stoch sobie nie poradzi, przecież w sezonie Olimpijskim Kamil nie był żadnym dominatorem, miał natomiast świetny okres, którym trafił w najważniejszym momencie. Średnia jego punktów w Pucharze Świata, na 27 startów zdobycie 1420 punktów to nie był żaden wielki wyczyn.
    Można było przypuszczać, że jeśli uzyskał tak dobrą dyspozycję podczas TCS to ciężko będzie mu ją utrzymać do MŚ i od dobrych kilkudzieciesięciu dni widać, że kto wygra PŚ zależy od Krafta i jego dyspozycji.

  • Xellos profesor
    Mocno kręci i tyle.

    Nie ma znaczenia, że dzisiaj jest loteria, pytanie czy będzie jutro.

    Jak widać, Murańka na takiej loterii też może dobrze wylosować, tylko co z tego ?

    Konkurs jest jutro i nawet jak dzisiaj ktoś jest wysoko a tabeli a jutro będzie wiało równomiernie, to wszystko wróci do normy, i zdecyduje forma. Dla nas lepsze równe warunki, bo Kot, Stoch, Żyła są w stanie nabić konkretne pkt. a Hula czy Murańka w loterii może zapunktują ale w 3-ciej dziesiątce. A nasi najlepsi mogą sporo pkt. stracić.

  • dervish profesor

    Nie sądzę, ze to co widzimy na treningach jest na miarę obecnych mozliwości. Przypominam, ze Raw Air nasi poza Piotrem juz praktycznie mogą odpuscić. Dlatego dziś tylko Piotrek ma cos do wygrania a także ta czesć kadry która musi sie kwalifikować. Reszta moze trenować, testować albo odpoczywać po... jakims siłowym treningu.

  • Mejdzi weteran

    Czytając tutaj jedne komentarze to czuję że jedni myślą tylko o tym aby Polacy wszystko wygrali a jak nie to nie mają mocy,stracili formę albo są beznadziejni i będzie katastrofa.
    Katastrofa była rok i dwa lata temu.Wtedy to albo 1 albo 2 naszych się kwalifikowało do konkursu albo w ogóle nie wchodzili do serii finałowej.Porównując to co było wtedy a co jest teraz to jest "miód malina".Mamy za sobą i przed sobą super sezon i przecież było wiadomo że przyjdzie obniżka i będzie przemęczenie.Polacy są mistrzami świata a Kamil zdobył TCS a Żyła brąz MŚ itp. Oczekujemy zbyt wiele no dobra rozumiem że po tym co Polacy pokazali to mamy co oczekiwać ale oni są tylko ludźmi tacy jak my.

  • Obeznany stały bywalec

    Murańka, Nazharov i Nurmsalu szybujący około 130m :) Fajny to widok, ale to może oznaczać, że będzie znowu mała loteria.

  • cavalierjan19 profesor
    Ja bym nie panikował

    Choć jest średnio.
    Piotrek jest w dobrej formie, w sobotę miał 2 wynik indywidualny, forma nie uleciała w jeden dzień.
    Maciek miewa słabsze treningi, oby poprawił błąd z wyjściem z progu jak w Oberstdorfie.
    Kamil też ma błąd do naprawy i na pewno nie zapomniał jak skakać. Dla niego grunt to porawić błąd w locie i trzeba liczyć na lepszy wynik.
    Martwią Dawid i Janek (szczególnie on).
    Dawid ma problemy zdrowotne, zaś Janek. Myślę, że jest dość chimeryczny i często robi błędy (szczególnie po wyjściu z progu, w Oslo po wyjściu leciał jak Deschwanden).
    Stefan i Klemens wiadomo jaką mają formę.

  • Obeznany stały bywalec
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    To jedyna ważna rzeczy którą Kamil nie zdobył w swojej karierze. Nie ma co się dziwić, że dla niego był to najwazniejszy turniej sezonu.

  • ksath bywalec

    Ehh, całe szczęście, że zgarnęliśmy złoto w drużynie. Strata KK i PN w ostatnich dwóch tygodniach sezonu będzie boleć, bo jednak z rewelacyjnego sezonu zrobi się tylko dobry. Może chociaż wylosujemy szczęśliwe losy w loterii wietrznej :)

  • koronex1989 doświadczony

    Nasi są albo przemęczeni albo za bardzo rozluźnieni po tym złocie?

    Już strata kuli Stocha cholernie boli, jak jeszcze PN stracimy to kosmos :/

  • erytrocyt_ka profesor
    @Krzych

    Dla Kamila priorytetem w tym sezonie był chyba właśnie TCS. A co on znaczy? Dla kogoś pewnie więcej, dla kogoś mniej, może dla Kamila znaczy dużo.

  • zloty_medalista weteran
    @ann81 @ann81

    jeszcze w piątek przecież skakali naprawdę dobrze, w kwalifikacjach było pięciu Polaków w TOP15, więc wygląda to ciekawie. Z jednej strony wtedy Kubacki też miał pierwszy trening nieudany, z drugiej Ziobrze na przykład najgorszy skok wyszedł w konkursie, więc równie dobrze może to być oznaka lepszych następnych skoków

  • marro profesor
    @marro @jma

    3 miejsce juz mieliśmy za Kruczka, teraz przydałoby sie o te oczko do góry.

  • anonim
    @KubaRM93 @KubaRM93

    No tak jak mówisz,Polacy nie mają formy :(

  • KubaRM93 stały bywalec

    Dlaczego Polacy mają odpuszczać treningi gdy popełniają błędy? Kiedy mają szukać rozwiązania jak nie w treningu? W konkursie? Kraft ma świetną formę to może sobie pozwolić na odpuszczenie, Polacy nie.

  • ann81 weteran

    Okropnie dziwny ten trening. Wyniki i przeliczniki z kosmosu. Pewnie bardzo mocno kręci. Nasi wyjątkowo słabo w tym wypadli. Czyżby wszyscy źle trafili? Raczej niemożliwe. Z drugiej strony, przecież w ciągu kilku dni nie da się ot, tak zgubić formy. Interesujące, zaiste. No nic, dziś jeszcze dwa skoki. Zobaczymy, jak to się rozwinie.

  • Krzych stały bywalec
    Zobaczymy co to z tego wyjdzie, do końca trzymam kciuki

    Natomiast uważam, że lepiej mieć formę w drugiej połowie sezony niż w pierwszej.

    Ten TCS to naprawdę można sobie darować, co on tak naprawdę znaczy?

    tylko on jest w pierwszej połowie sezonu, natomiast w drugiej MŚ, PŚ.

  • jma profesor
    @marro @marro

    Gdyby przed sezonem ktoś nam dał trzecie miejsce przed Norwegami i Słoweńcami - to wzięlibyśmy w ciemno. A teraz apetyt jest jak diabli (sam go mam), ale ze względu na swój wiek :), nie będę rozdzierał szat za 3 miejsce w PN.

  • Oreo profesor

    Trochę przykre obserwować jak Muminov osiąga poziom Sokolenki...

  • krzychoSt weteran

    Coś więcej będzie można powiedzieć po Kwalifikacjach nie po pierwszym skoku treningowym. Po powrocie Domena Żyła też musi się kwalifikować, zresztą on jeden z naszych ma szanse zająć dobre miejsce w turnieju to i tak by nie odpuścił. Zresztą reszta też ma sporo do poprawienia to też nie3 za bardzo może odpuszczać. Kraft niestety skacze rewelacyjnie to nie ma się co dziwić że oszczędza siły.

  • Mejdzi weteran
    Trening to trening a konkurs to konkurs !

    Trening jest do testowania i poprawiania błędów.
    Jest loteria i to widać bo raz zawodnik ma dodane a raz odjęte punkty.
    Kiedyś musiał przyjść gorszy moment po takich sukcesach.
    Wierzę w naszą drużynę i trzymam kciuki.

  • anonim
    Porównanie treningów

    http://www.skijumping.pl/news.html?pokaz_news=22221

  • kubson1117 początkujący
    Nie ma się co oszukiwać

    Marzenia o zdobyciu Pucharu Narodu należy przełożyć na przyszły rok.

  • dejw profesor

    Tak słabej serii, bez względu czy to treningi czy zawody w tym sezonie Polacy jeszcze nie mieli.

  • SebaSzczesny profesor

    Austriacy chcą zdobyć PN
    2 najelpszych Kraft i Haybock oszczedzają siły żeby naszym dołożyć w konkursie...
    Polacy są chyba już mocno zmęczeni..jadą na oprach. Niestety w drużynówkach napewno bedziemy tracić a indywidualnie pewnie też...

  • dervish profesor

    A Kraft i Hayboeck podobnie jak staruszek Kasai konsekwentnie oszczędzają zdrowie i siły.

  • krzychoSt weteran

    Straszna loteria wietrzna, jedni zawodnicy +15 inni -5. Roszada z belkami. Podczas takich warunków tylko w super formie można być pewnym dobrego miejsca. Pierwszy trening rewelacyjny Niemców i Norwegów.

  • tlen doświadczony

    Zanosi się na dużą katastrofę biało-czerwonych. Chyab nei wytrzymali tempa i całego sezonu. Za "Kruczka" wczesniej dolowali, a teraz się rozkręcali. Ech..

  • marro profesor

    Król Stefan jest na tyle mocny ze odpuszcza juz treningi.
    Kamil już traci szanse na KK a jak dalej pójdzie to i w PN naszych wyprzedza i Austriacy i Niemcy.

  • dervish profesor
    to tylko trening

    Pewnie trenują
    Ale tak mocno to nasi jeszcze w tym sezonie nie trenowali.
    Siadły akumulatorki? A może sa po jakimś cięższym trenigu siłowym? Albo testują coś nowego?

  • Snickers profesor

    Jeden z gorszych treningów dla Polaków, w tym sezonie. Czyżby kryzys nastał na dobre, oby nie bo baj baj PN

  • waldemarsson doświadczony

    Domen pewnie mial podobne problemy sprzętowe jak K.Stoch obecnie. Wycofał się, potestował i dopasował sprzęt i może znowu się liczyć. Możliwe, że Kota wyprzedzi, którego wyniki poszły w dół od kiedy odstawił b.dobry biały kombinezon, w którym skakał w Azji.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl