Stefan Kraft i reprezentacja Polski faworytami ZIO w Pjongczangu według Amerykanów

  • 2017-04-26 12:28

Choć do rozpoczęcia XXIII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongczangu pozostało jeszcze 289 dni, to niektórzy już próbują przepowiadać podział medali na tej imprezie. Tak jest w przypadku amerykańskiej firmy Gracenote, która pokusiła się o analizę szans zawodników we wszystkich konkurencjach olimpijskich.

ZIO Pjongczang 2018ZIO Pjongczang 2018
fot. IOC/PyeongChang 2018

W przypadku skoków narciarskich, Amerykanie dostrzegli największy potencjał na złoty medal olimpijski w Stefanie Krafcie. Dominator niedawno zakończonego sezonu ma wzbogacić się w Korei Południowej o dwa indywidualne krążki z najcenniejszego kruszcu, triumfując zarówno na normalnej jak i na dużej skoczni.

Według prognozy, tuż za Austriakiem w rywalizacji na normalnym obiekcie mają znaleźć się Niemcy - Andreas Wellinger oraz Severin Freund. Z kolei na dużej skoczni srebrny medal ma wywalczyć dwukrotny mistrz olimpijski z Soczi - Kamil Stoch, a podium ma uzupełnić Wellinger.

W przypadku konkursu drużynowego, firma Gracenote prognozuje zwycięstwo reprezentacji Polski. Drużyna Stefana Horngachera ma pokonać w Pjongczangu ekipy Norwegii i Austrii.

Faworytką do zwycięstwa w rywalizacji pań jest Sara Takanashi. Japonka ma okazać się lepsza od swojej rodaczki Yuki Ito, a także obrończyni tytułu - Niemki Cariny Vogt.

Klasyfikację medalową całych igrzysk mają wygrać Niemcy z dorobkiem 14 złotych, 12 srebrnych i 8 brązowych medali. Polacy mają zająć siedemnastą lokatę ze złotem drużyny skoczków i srebrem Kamila Stocha. Gracenote nie przewiduje medali dla naszej reprezentacji w innych konkurencjach.


Adam Bucholz, źródło: gracenote.com/Informacja własna
oglądalność: (13214) komentarze: (46)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Janeman profesor

    Nie wiem jaki sens mają te wszystkie przewidywania, skoro od lat wiadomo , że zazwyczaj zupełnie się nie sprawdzają. I tu nawet nie chodzi o typową dla sportu nieprzewidywalność, ale o bardzo słabą metodykę układania tych rankingów i powierzchowne podejście do tematu (co jest niejako oczywiste, gdy typuje się wiele różnorodnych dyscyplin, a o wielu z nich nie ma się właściwie pojęcia). Często faworytów wyznacza się po prostu na zasadzie "wygrał ostatnie ważne zawody" , nie patrząc nawet na to, jak blisko byli rywale i czy nie była to przypadkiem niespodzianka.

  • anonim
    Nikt pewnie nie zauważył

    że Ammann zdobywał złoto w co 2 Igrzyskach olimpijskich:
    przykłady

    Nagano/Hakuba 1998 35. miejsce (K-90), 39. miejsce (K-120)
    Salt Lake City/Park City 2002 złoty medal (K-90), złoty medal (K-120)
    Turyn/Pragelato 2006 38. miejsce (K-95), 15. miejsce (K-125)
    Vancouver/Whistler 2010 złoty medal (K-95), złoty medal (K-125)
    Soczi/Krasnaja Polana 2014 17. miejsce (K-95), 23. miejsce (K-125)

    Przypadek? Nie sądzę

    Co do typowania to Amerykanie przesadzili. Kiedyś to Adama Małysza typowano na złotego medalistę Igrzysk w Salt Lake City . I kto zdobył WTEDY medale z najcenniejszego kruszcu? Simon Ammann . Więc nie wiadomo , co się stanie na najbliższych igrzyskach . Z Freundem również przesadzili , bo raczej jest to rzadko możliwe , by skoczek wrócił do mistrzowskiej formy po kontuzji.

  • Bartt stały bywalec
    Historycznie i statystycznie rzecz biorąc...

    Szansa na to że Kraft zdobędzie w Pyeongchang złoto wynosi 6%, a na to, że zdobędzie 2 złota - 0 procent.

    Tylko raz w historii zdarzyło się, żeby zdobywca Kryształowej Kuli w sezonie przedolimpijskim sięgnął na Igrzyskach po złoto - było to w 1984 roku kiedy na dużej skoczni triumfował Nykaenen, zdobywca PŚ z roku 1983. Sytuacji żeby zdobywca KK zdobył rok później 2 złote medale nie zdarzyła się nigdy.

  • krzysiek987 weteran
    @drkmazur @drkmazur

    masz rację, jest news - jest kasa.

  • krzysiek987 weteran
    @gyurcsops @gyurcsops

    w okolicach TCS to bardzo wcześnie, a każdy zawodnik będzie starał się, aby szczyt formy przyszedł w Korei, więc forma na TCS nie będzie optymalna.

  • krzysiek987 weteran
    @worldshow @berek3

    Miętus będzie miał przed IO jak wystąpi większe szanse na medal niż Ammann

  • berek3 stały bywalec
    @worldshow @berek3

    obym się mylił ,ale wolałbym żeby ten medal poszedł do polskiego zawodnika i to najlepiej Murańki


    Ale ja zawsze piszę głupoty :D
    Zedytowane

  • berek3 stały bywalec
    @worldshow @Bartek002

    obym się mylił ,ale wolałbym żeby te medal poszył do polskiego zawodnika i to najlepiej Murańki


    Ale ja zawsze piszę głupoty :D

  • Złoty Orzeł profesor
    @worldshow @worldshow

    Ja stawiam że Ammann wyskoczy w Polsce i nie zostanie kontuzjowany do igrzysk i zgarnie medal na K95

  • Złoty Orzeł profesor
    @Andreas_MistrzPolotu @Andreas_MistrzPolotu

    IQ? Kamil ma wysokie IQ, tak na pwż też

  • Złoty Orzeł profesor
    @worldshow @berek3

    Abyś się nie zdziwił jak Ammann na azjatyckich obiektach wyskoczy jak z procy i zgranie chociaż 1 złoto olimpijskie :)

  • berek3 stały bywalec
    @worldshow @worldshow

    No trudno się dziwić. To chyba by jakiś szalony by musiał postawić na niego ::).
    Już swoje osiągnął :).

  • worldshow stały bywalec
    .

    A na Ammanna to już nikt nie stawia, smutne

  • Andreas_MistrzPolotu stały bywalec
    ....

    Kraft nic nie zdmoniuje,tak sądzę,może będzie w top 10 ale nie zdobędzie raczej 2 KK z rzędu,stawiam na Kamila ze obroni IQ i zdobędzie w przyszłym sezonie wszystko co możliwe

  • gyurcsops doświadczony

    Wszystko okażę się w okolicach TCS lub po nim kto będzie w jakiej formie , bo teraz to sobie możemy mówić kto jest faworytem jak jeszcze daleko do IO . Ktoś kto będzie mocny od początku sezonu może nie dać rady a ktoś kto zbuduje formę na TCS lub trochę później powinien się liczyć . Stawiam że P.Prevc wróci mocniejszy .

  • drkmazur bywalec
    Nie chodzi o logikę

    Chodzi o to, żeby był news.

  • cubalibre bywalec
    sciema

    Jak mozna typowc Freunda do medalu, ktory jeszcze nie wrocil po kontuzji i nie skacze od kilku miesiecy? Niemcy przed Norwegia w klasyfikacji medalowej? To chyba firmy bukmacherskie zaplacily za te "prognozy"

  • krzysiek987 weteran
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    To jest prawdziwy dowód, że Amerykanie się nie znają na sporcie.

  • Major_Kuprich profesor
    To teraz na poważnie

    Mistrzowie olimpijscy i ich osiągnięcia w sezonie poprzedzającym IO :

    2014 - K. Stoch
    2012 / 2013 - MŚ, 3 miejsce w PŚ, 2 zwycięstwa w PŚ

    2010 - S. Ammann
    2008 / 2009 - brąz MŚ, 2 miejsce w PŚ, 2 miejsce w TCS, 5 zwycięstw w PŚ

    2006 - L. Bystoel
    2004 / 2005 - 10 miejsce w PŚ

    2006 - T. Morgenstern
    2004 / 2005 - 7 miejsce w PŚ

    Dla kontrastu najwięksi "faworyci wg. Amerykanów" ( czyli zwycięzcy z sezonu poprzedzającego IO i ich występ na IO ) :

    2012 / 2013 - G. Schlierenzauer ( KK, TCS, srebro MŚ )
    2014 Sochi - 11 i 7

    2008 / 2009 - G. Schlierenzauer ( KK, 3 miejsce w TCS, srebro MŚ )
    2010 Vancouver - 3 i 3

    2004 / 2005 - J. Ahonen ( KK, TCS, złoto i brąz MŚ )
    2006 Pragelato - 6 i 9

  • krzysiek987 weteran
    @tomek20 @tomek20

    jakiś sens może ma, ale ja nie wiem jaki i raczej mało powiązany ze sportem, bo przecież badania to pieniądze

  • krzysiek987 weteran
    @Maradona @papa_s

    prawda, bo za kocha się skoki i sport.

  • papa_s weteran
    @Maradona @Krzysiek987

    Dlatego kochamy ten sport.

  • tomek20 weteran

    Amerykanie chyba mają szklaną kulę :) A tak na poważnie to takie wróżenie z fusów nie ma sensu.

  • krzysiek987 weteran
    @Stefann @Stefann

    zgadzam się.

  • krzysiek987 weteran
    @Maradona @Maradona

    to prawda, bo skoki to nie sport, w którym o podium walczy 5-6 zawodników, bo skoki to sport, w którym jest 10-15 zawodników, którzy mogą powalczyć o podium w zawodach i wytypowanie, kto z tej grupy zawodników stanie na podium nawet godzinę przed konkursem jest niemożliwe

  • krzysiek987 weteran
    @molenda @EmiI

    ale największą wagę mają przeważnie ostatnie wyniki / sezon.

  • Stefann stały bywalec
    Co za bzdura?

    Takie "wróżby" po zakonczeniu sezonu nic nie znaczą. Skoki to nie dyscyplina jednego mistrza. Gdyby IO miały się rozpocząć za tydzień to fakt, typowanie Krafta byłoby uzasadnione. Ktoś się chyba na skokach nie zna jeżeli chce wytypować zwycięzcę prawie rok przed danymi zawodami.

  • EmiI profesor
    @molenda @Krzysiek987

    Jak opieraja sie na tak długim okresie tym bardziej nie wychodzi złoto dla Polski.

  • anonim
    @anonim @Krzysiek987

    Dokładnie. Nawet nie "nie zawsze" lecz zazwyczaj, szczególnie w przypadku takiego sportu jak skoki. Czego nie wiedzą amerykańscy z bożej łaski naukowcy, bo możliwe, że nawet nie wiedzą, na czym ten sport polega, o jego specyficznej charakterystyce już nie mówiąc.

  • krzysiek987 weteran
    @molenda @EmiI

    Sądzę, że opierają swoje statystyki o 3-4 sezony

  • krzysiek987 weteran
    @anonim @znawca_japonskiego

    może nie widzieli, ale ich badania opierają się na wyliczeniach matematycznych, a wiadomo, że statystyka nie zawsze się sprawdza w rzeczywistości

  • krzysiek987 weteran
    @DJ_GEORGE @DJ_GEORGE

    raczej nie

  • EmiI profesor
    @molenda @molenda

    Nie no w ten sposób by im w życiu nie wyszła porażka Niemców w kombinacji drużynowej. Przecież ostatni sezon Niemcy zdominowali w sposób taki że reszty nie było. 4 zawodnikow w top 5 generalki mówi za siebie. A złoto ma zdobyć Norwegia których lider był w PŚ 11

  • Maradona profesor

    Takie typowanie na rok przed IO to takie trochę "wróżenie z fusów" na podstawie tego, co było w tym sezonie. Rok temu faworytami do złotych medali w Lahti byli Prevc i reprezentacja Norwegii, a wiemy jak się skończyło. Teraz przecież może być podobnie - Kraft osłabnie, u Polaków obniżka formy całej drużyny, jakaś kontuzja (tfu!). Należy też pamiętać, że w pozostałych drużynach wracają zawodnicy po kontuzjach - Freund, Gangnes, Kranjec. Skoki są tak nieprzewidywalne, że nawet typowanie miesiąc przed imprezą jest ryzykowne i często chybione, ba, nawet rano przed zawodami niektórzy typują podium i rzadko się to sprawdza w 100%.

  • molenda doświadczony

    Czyli w zasadzie wzięli zwycięzców z tego sezonu, stwierdzili że są mocni, więc wygrają też za rok :D No, to się pośmialiśmy.

  • anonim

    *znaniu nie zdaniu

  • anonim

    Żal komentować takie idiotyczne kalkulacje takich amatorów, ci ludzie pewnie popatrzyli w wyniki archiwalne, ale zapewne nawet nie wiedzą, jak ci ludzie wyglądają, nie mówiąc o widzeniu ich w akcji, zdaniu charakterystyki sportu, itd. itd. ...

  • DJ_GEORGE początkujący
    A W SOCHI ?

    Czy wtedy przewidzieli dwa złota Kamila i cztery całej reprezentacji?

  • camdene profesor
    @Major_Kuprich @slander86

    spokojnie,to był sarkazm ze strony Majora ;)

  • Cejot stały bywalec

    Przewidywania w skokach narciarskich są jak wróżenie z kociej śliny w czasie ich "marcowania".

  • slander86 stały bywalec
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    W sumie 3 sezony na wysokich obrotach. Myślisz, że Krafta stać na utrzymanie takiej formy na kilka sezonów pod rząd? Pytam, bo jestem ciekaw. Wg mnie następny sezon może zdominować, a potem znów dać szansę komuś wygrać :v
    W każdym razie fajnie byłoby zobaczyć pierwszego od czasów Ahonena zwycięzcę dwóch Pucharów Świata z rzędu :>

  • Gaczo stały bywalec

    Amerykańscy naukowcy odkryli...

  • Major_Kuprich profesor
    Brałbym w ciemno

    Takie wyniki
    Kraft zdominuje skoki narciarskie na długie lata
    Poprzedni sezon to było preludium tego co się będzie działo w następnych latach
    Natomiast Polska jako drużyna powinna utrzymać tegoroczny, świetny poziom.

  • camdene profesor
    W sumie całkiem zabawne

    poczytać sobie takie wróżenie rok przed Igrzyskami.. ;)

  • EmiI profesor

    Niemcy ze srebrnym medalem w drużynie w kombinacji. Super prognoza: p

  • Lans profesor
    -

    Freund mimo, że wraca po dwóch poważnych kontuzjach i tak jest typowany do indywidualnych medali na Igrzyskach obok trójki najlepszych skoczków ostatniego sezonu. Znamienne.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl