Domen Prevc nie wystartuje w Wiśle

  • 2017-11-09 21:38

Goran Janus podał siedmioosobowy skład Słowenii na konkursy inaugurujące Puchar Świata 2017/2018. W zestawieniu znalazł się tylko najstarszy z braci Prevców - Peter, a dodatkowo w ekipie na zmagania w Wiśle znalazło się miejsce dla debiutanta.

Największym zaskoczeniem wyboru dokonanego przez 47-letniego szkoleniowca jest brak powołania dla najlepszego słoweńskiego skoczka minionej zimy - Domena Prevca. 18-latek, który sezon 2016/2017 zakończył na 6. pozycji z dorobkiem 963 punktów, zmagania w sezonie olimpijskim rozpocznie w późniejszej części 39. edycji Pucharu Świata. Przypomnijmy, iż to właśnie podczas styczniowych zawodów w Wiśle młodzieżowiec stracił żółty plastron lidera całego cyklu. W przeciwieństwie do Petera, który zmienił dostawcę nart na firmę Fischer, Domen na kolejne miesiące pozostał wierny marce Slatnar. O szczegółach takiej decyzji juniora szerzej informowaliśmy >>>TUTAJ<<<.

Obok Petera Prevca na polskiej ziemi pojawi się jeszcze trzech Słoweńców, którzy punktowali w poprzednim sezonie. Są to Jurij Tepes, Anze Semenic oraz Anze Lanisek, który do ostatniego konkursu walczył z Dawidem Kubackim i Junshiro Kobayashim o końcowy triumf w Letnim Grand Prix 2017.

W Wiśle, po rocznej absencji spowodowanej zerwaniem więzadeł krzyżowych w kolanie, stawi się najbardziej doświadczony zawodnik tej reprezentacji - 36-letni Robert Kranjec. W piątkowych kwalifikacjach szansę występu dostaną też Tilen Bartol oraz debiutujący w Pucharze Świata - Timi Zajc. 17-latek to czwarty skoczek Letniego Pucharu Kontynentalnego 2017. W tej samej klasyfikacji Bartol był drugi.

Skład Słowenii na PŚ w Wiśle (HS 134):

- Peter Prevc (9. miejsce w PŚ 2016/2017);

- Jurij Tepes (20. miejsce w PŚ 2016/2017);

- Anze Lanisek (33. miejsce w PŚ 2016/2017);

- Anze Semenic (45. miejsce w PŚ 2016/2017);

- Tilen Bartol;

- Robert Kranjec;

- Timi Zajc.

Program PŚ w Wiśle (HS 134):

Piątek, 17.11.2017

11:00 - Odprawa techniczna

16:00 - Oficjalny trening

18:00 - Kwalifikacje

Sobota, 18.11.2017

15:00 - Seria próbna

16:00 - Pierwsza seria konkursu drużynowego

Niedziela, 19.11.2017

14:00 - Seria próbna

15:00 - Pierwsza seria konkursu indywidualnego


Dominik Formela, źródło: siol.net + rtvslo.si
oglądalność: (17141) komentarze: (49)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Joannna stały bywalec
    @Joannna @mc150193

    Na zmianę w kadrach nie liczę. Co do Domena, masz rację - został zajechany. Była mowa, że przed 18. nie skacze na mamutach - skakał. Goran jest niekonsekwentny, ma chyba naciski z góry, ale bez przesady. Przedłużenie mu kontraktu o 2, a nie o 4 lata było bardzo delikatnym pogrożeniem palcem. Eksploatowanie Petera Prevca przez lata też wychodzi teraz bokiem. A najgorsze jest to, że kibice chętniej w komentarzach atakują personalnie Prevca, a nie trenera. A to raczej w trenerze problem...

  • mc150193 weteran
    @Joannna @Joannna

    Zmiany w słoweńskiej kadrze A i juniorów? Na to nie pójdą ani Jelko Gros, ani Franci Petek ani tym bardziej Primoż Ulaga. Oni nie widzą tego problemu. A taka krytyka trenera jest nie bez powodu, bo Słowenia jest obecnie producentem skoczków narciarskich - tam jest ich tyle ile grzybów w tym roku w polskich lasach. I tam muszą być normalnie quale w rywalizacji mężczyzn w mistrzostwach, a u kobiet startuje dużo więcej zawodniczek niż w Austrii, Japonii. Domena Prevca potraktował tak samo jak Jakę Hvalę - to też był wielki talent ale Janus po prostu go zajechał do oporu.

  • Joannna stały bywalec
    @Joannna @mc150193

    Mnie bardziej martwi, że trener tak otwarcie go krytykuje. To nigdy nie jest ze względów piarowych korzystnie i świadczy o tym, że atmosfera między Domenem a jego sztabem jest kiepska. To samo zresztą w kadrze A. Chyba tylko kadra B ma teraz tam super klimat i współpracę na najwyższym poziomie, bo zarówno trener Medved jak i Sinkovec są bardzo zaangażowani i kreatywni. A w kadrze A i juniorach chyba stagnacja, zwalanie na siebie wzajemnie winy i tak dalej...

  • mc150193 weteran
    @Joannna @Joannna

    Nie wygląda to dobrze - więc jeżeli ktoś stawiał na Domena na zawodnika liczącego się w PŚ to się przejechał... no chyba, że Domen nagle złapie formę na MŚwL...

  • Joannna stały bywalec
    Trener Domena o dyspozycji młodego Prevca

    https://siol.net/sportal/zimski-sporti/stanje-domna-prevca-je-vse-prej-kot-zeleno-453315

  • kasztelan doświadczony
    babiaż

    Prawda jest taka, że Babiarz wcale nie ma trudnego zadania jeżeli chodzi o wiedzę o skokach. Zarówno Szczęsny jak i Rudziński, którego fanem nigdy nie byłem, pieprzą straszne bzdety nierzadko, w ogóle nie odwołując się do historii skoków, co świadczy tylko o tym że to nie jest dla nich pierwsza dyscyplina (posłuchajcie sobie Rudzińskiego w koszykówce dla potwierdzenia). Babiarz komentując pływanie czy lekkoatletykę jest genialny, oczywiście skoki to inny sport, mniej niszowy (przynajmniej w naszym kraju), a nawet jeżeli coś źle pójdzie, to przynajmniej głowa nas nie będzie boleć od samego głosu, jak w przypadku Szczęsnego. Oczywiście najchętniej widziałbym duet Babiarz - Snopek, ale myślę, że to może wypalać na mniej kameralne konkursy (np. w Tagile czy Kuusamo). Niemniej, sądzę że to Babiarz będzie wymieniany i będzie pełnił rolę Szaranowicza, czyli robienia atmosfery, bez uwagi na rzetelność.

  • mc150193 weteran
    @madrek @madrek

    Jeżeli tak mówisz to TVP trafiło z nim w 10. Bo jeżeli on kończył szkołę teatralną to on akurat będzie podkręcał emocje, więc o ten punkt można być spokojnym. Obawiam się tylko o jego poziom wiedzy. Ale jak będzie przygotowany - to nie będziemy wyobrażać sobie komentarza bez Babiarza.

  • zimowy_komentator profesor
    Komentatorzy ?

    To dopiero byłby duet ! Szaranowicz i Paweł Zygmunt https://www.youtube.com/watch?v=-HKl5vRLoNI :)

    "Ooo Piotr Żyła zjechał na dupie po buli ! Na czym ? Na garbiku ogólnie rzecz biorąc" :):) Haha

  • kkkk doświadczony
    Skład

    Peter Prevc był oczywisty. Bartol i Zajc bardzo zasłużone miejsca przy wyskokiej formie. Lanisek po lecie również zasłużył. Anze Semenic też miał jeden z lepszych sezonów w karierze wieć jego pozycja zasłużona. Kranjec skakał średnio ale jeśli się ogarnął to jego osoba jest jeszcze zrozumiała, no ale Tepes? Z 10 skoczków jest od niego lepszych. Goran w ponad połowie rozbił swój beton, ale Tepes musi jednak być.

  • kibicsportu profesor
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    http://sport.tvp.pl/34753725/puchar-swiata-w-wisle-sprawdz-plan-transmisji

  • SebaSzczesny profesor

    Gdzie tak piszą że Babiarz bedzie komentował. Nic nie ma w internecie

  • Kolos profesor
    @madrek @HAZARD

    Tylko ze Babiarz to nie jest jakiś tam koemntator pracujący w tvp od roku. Za nim stoi 25 lat došwiadczenia i fakt że trudno mu zarzucić jakieś złe czy błędne komentowanie. Oczywiście nie wiadomo na ile Babiarz "wgryzie się" w skoki narciarskie. Może być tak że będzie koemntował uzbrojony w wiedzę z wikipedii a ztym to już może być różnie. A może akurat inaczej. Inna sprawa że nie oczekuję żeby z punktu widzenia tutejszych formueych ekspertów komentował jakoś szcególnie ciekawie. Nas wiedzą o skokach pewnie nie przebije.

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Babiarz potrafi podkręcić emocje. Albo Dębowski...nigdy nie zapomnę jak komentował jazdę Bródki w Soczi :)

    W każdym razie, nie skreślałabym Babiarza już na wstępie, a nuż będziemy się potem domagać aby to właśnie on komentował jak najczęściej.

  • Domin10 weteran

    zobaczymy czy Babiarz sobie poradzi. Jeśli będzie miał zbyt duzo wpadek to go wymienia. Ciekawy pomysł ze zmianą komentatora.
    Ps. Ciekawe jak Hajto by skoki komentował
    Już widzę te cytaty typu "Skok Stocha jest truskawka na torcie tych zawodów" lub "Dawaj Żyła, narty szerzej"

  • madrek doświadczony
    last but not least

    To, że ktoś jest kobieciarzem nie znaczy, że jest słabym komentatorem :)

  • madrek doświadczony

    Apropos Babiarza, to jest on bezsprzecznie najlepiej posługującym się językiem polskim komentatorem w TVP, co jest związane z tym, że ukończył szkołę teatralną i prze kilka lat grał na scenie. A to, że nigdy nie komentował skoków, nie znaczy, że się na nich nie zna.

  • SebaSzczesny profesor

    Skad wiecie że Babiarz bedzie komentował ? Gdzie takie info jest

  • anonim
    @Lewy444 @lewy444

    Czy przypadkiem właśnie sobie nie zaprzeczyłeś kolego? Skoro go lubisz, to czemu uznajesz jego nieobecność za dobrą wiadomość?

  • Lewy444 bywalec

    Dobra wiadomość, lubię go.

  • pawel96 profesor

    Co do Babiarza - nie wyrokujcie ocen, dopóki go nie usłyszycie. Babiarz jest profesjonalistą, widać, że żyje tym, co komentuje, oraz jest dobrze przygotowany do swojej pracy - warto chociażby posłuchać jego relacji z pływania czy lekkiej. Gorszy od Szczęsnego na pewno nie będzie, szkoda tylko, że nie dali go zamiast Szczęsnego właśnie...

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @dejw


    Dzięki. Kojarzyłem tylko Learoyda z tego rocznika. Jak widać, nowe tysiąclecie wchodzi do poważnych skoków.

    [Moderowany (21223) / 2017-11-10 19:04:29]

  • camdene profesor
    Domen nie jest bez formy

    później zaczął cykl przygotowawczy i później go zakończy ,według Słoweńskich mediów powróci w najbliższych konkursach wiec pewnie na początku grudnia będzie znów w PŚ. I mają rację ,jeśli jeszcze nie wszystko jest dopracowane na ostatni guzik to po co mają niechcący go rozregulować przedwcześnie? Bardzo mądrze. Jak powróci Domen a młodzież w osobie Zajca,Bartola i Laniska będzie robić swoje to będą mieć świetny skład i ten sezon może okazac się dla nich bardzo udany ;)

  • konrad95 doświadczony
    @David77 @David77

    Zgadzam się z tobą. Jako komentator lekkoatletyki i pływania Babiarz się sprawdza, a skoki pewnie też ogląda i być może jego wiedza w tym zakresie jest większa od Szczęsnego. Ale internetowi znawcy oczywiście wiedzą lepiej, bo jak ktoś wcześniej nie komentował tej dyscypliny to nic o niej nie wie. Dajcie gościowi szansę

  • gosposia weteran
    @gosposia @gosposia

    W tym moim wywodzie poniżej jest oczywisty błąd.
    W akapicie poświęconym Jóźwikowi niebacznie nie zostało wymazane słowo "braku", co powoduje, że pzrekaz jest mało czytelny.
    ma być albo
    "Np. Jóźwika komentującego biegi narciarskie nie da się słuchać bez irytacji z powodu ewidentnych błędów i kompletnego niezauważania istotnych rzeczy, które mają miejsce na trasie w momencie, kiedy on się sili na swoje mądrości. "
    albo
    "Np. Jóźwika komentującego biegi narciarskie nie da się słuchać bez irytacji z powodu ewidentnych błędów i zupełnego braku zauważania istotnych rzeczy, które mają miejsce na trasie w momencie, kiedy on się sili na swoje mądrości."
    Ze wskazaniem na opcję nr 1

  • gosposia weteran
    Nie zaczynajcie sezonu od hejtu

    Widzę, że już wszyscy wiedzą, że Babiarz będzie beznadziejny.
    Ja go tam specjalnie nie bronię, ale może lepiej poczekać z opinią do zawodów?
    Szczególnie, że przy komentowaniu lekkiej, figurowych łyżew czy biegów nie wypadał, myślę, gorzej od innych. Może nawet lepiej.
    Np. Jóźwika komentującego biegi narciarskie nie da się słuchać bez irytacji z powodu ewidentnych błędów i zupełnego braku niezauważania istotnych rzeczy, które mają miejsce na trasie w momencie, kiedy on się sili na swoje mądrości. A Babiarza owszem.
    Każdy komentator ma swoje wady i zalety. Niewątpliwie najwięcej wad z nich wszystkich ma, jako komentator skoków, Szczęsny. Sebastian. Kto wie czy nie lepszy od niego byłby Wojciech.
    Dlatego ja poczekam na Wisłę. mnie ciekawi jakby wypadło posadzenie koło siebie Szaranowicza i Błachuta. pierwszy nakręcałby klimat, a drugi podawał fakty i punktował Waltera z jego fraucymerem (potrafi to robić w całkiem uroczy sposób). Ale to tak na mój gosposi gust tylko.

  • HAZARD weteran
    @madrek @kolos

    Moim zdaniem praca komentatora jest trochę inna niż większość pozostałych... Słuchają go w tym tvp miliony ludzi, wiem, że pewnie jakieś 90% z tych widzów to "niedzielni kibice" i im jest to obojętne, ale jednak są wyjątki, które chcą słuchać komentatora, który ma dużą wiedzę. Dlatego wciskanie na siłę takiego Babiarza tylko dlatego, że już tam jest to dla mnie trochę śmieszna sprawa, ale co ja tam wiem. Oczywiście nie krytykuję tylko jego, ale wszystkie wynalazki typu Pieczatowski czy Szczęsny, drażni mnie po prostu, że zamiast iść do przodu to w kolejnym aspekcie stoimy w miejscu albo jeszcze gorzej.

  • David77 stały bywalec
    Do krytyków Babiarza

    To, że człowiek nie komentował skoków to nie znaczy, że nie ma o nich pojęcia. Komentator Polsatu Mateusz Borek ostatnio napisał na Twitterze, że interesuje się piłką ręczną i to by była dyscyplina, którą mógłby komentować. Nigdy nie był obecny podczas tej dyscypliny bo po prostu byli inni. Może tak samo jest z Babiarzem. Jak dla mnie z automatu już wygrywa rywalizację ze Szczęsnym, bo jak ktoś już wspomniał, jego regułki są przewidywalne do bólu i niestety udzielały się czasem panu Rudzinskiemu. Myślę, że Babiarz będzie bardzo dobrym komentatorem, podczas transmisji z pływania pokazuje klasę dziennikarską i liczę na to, że w skokach będzie podobnie. Poczekajmy z ocenami kilka tygodnia.

  • ms_ doświadczony
    Babiarz

    No nie powiem, duże zaskoczenie. Myślałem że w TVP skoki będzie komentował głównie Szczęsny, często ale rzadziej Szaranowicz i okazjonalnie Snopek. Mam nadzieję że Babiarz nie wygryzie Snopka. Z jednej strony Babiarz komentował już okazjonalnie biegi narciarskie i bieg do kombinacji norweskiej ale ze skokami do czynienia jako komentator jeszcze nie miał. Boję się że duet Szczęsny-Babiarz to będzie katastrofa ale treningi i tak pokaże tylko TVP więc pewnie je obejrzę z komentarzem Babiarza a jeżeli będzie komentował słabo na kwalifikację przełączę na Eurosport gdzie prawie zawsze oglądam skoki. W TVP denerwuje mnie pompowanie balona, eksperci jak Kot czy Tajner, Szczęsny i Kurzajewski. Dobrze że Kurzajewskiego nie nominowali do komentowania skoków, to dopiero byłby duet Kurzajewski-Szczęsny.

  • mc150193 weteran
    @pawel96 @kolos

    Ja go jeszcze kojarzę z łyżwiarstwa figurowego. Nie mówię że to jest zły komentator. Tylko chodzi mi o to że takie rzucanie się na głęboką wodę nie jest dobrym pomysłem. Dlatego się zgadzam z @Hazard. Bo on to wszystko wyjaśnił. Szczególnie w drugim zdaniu. Co do Słoweńców to Janus wyciąga wnioski. Kiedyś miał wielki talent - Jakę Hvalę i po prostu zajechał go startami a on do tego się pogubił... z Prevcem obchodzą się ostrożnie. Bo on też był niemalże zajechany startami ale jakoś się odnalazł... teraz nie jedzie do Wisły na PŚ. Ale mam nadzieję że będzie w Ruce.

  • dervish profesor

    Brak Domena to moze i sensacja, głównie ze wzgledu na jego ostatnie dwa sezony. Jeżeli popatrzec a lato to raczej trudno sie dziwić, ze jego miejsce w kadrze zajęli Bartol i Zajc. Być moze przyczyna nieobecnosci Domena jest prozaiczna - brak formy.

  • Kolos profesor
    @madrek @HAZARD

    Zaraz tam układy i znajomości. Mają na etacie osoby to dają im pracę. Co!w tym dziwnego?? Babiarz nie pracuje w TVP od wczoraj.

  • Kolos profesor
    @pawel96 @mc150193

    Ja tam bardzo lubię Przemysława Babiarza jako komentatora. Oczywiście zupełnie mi się nie kojarzy ze skokami narciarskimi, prędzej z lekoatletyką lib pływaniem ale kto wie czy to nie będzie dobry pomysł.

  • HAZARD weteran
    @madrek @madrek

    Nie ma szansy wypalić, bo on po prostu na tym się nie zna. Przykre jest to, że dane dyscypliny bardzo często komentują ludzie, którzy o nich mają malutkie pojęcie, znaleźć osoby, które nadawałyby się do tego lepiej na prawdę nie jest trudno, wystarczyło by jakieś ogłoszenie i chętni sami by się zgłosili, ale nie, po co się rozwijać i starać się przekazać większą wiedzę widzom, znajomości i układy ważniejsze. :)

  • madrek doświadczony

    Babiarz jest całkiem niezły jako komentator lekkiej. Myślę, że może się okazać lepszy od Szczęsnego i ten eksperyment ma szanse wypalić.

  • Nasir stały bywalec
    @ktosiek @nasir

    Jeszcze dopisze:
    Sam Szczęsny to już była lekka przesada - gość wypadał po prostu blado. Szaranowicz zawsze umiał prowadzić narrację, komentować opowiadając jedną wielką historię podczas całej transmisji, a Szczęsny od odepchnięcia się skoczka od belki do wylądowania na zeskoku te same regułki. Kolejny skoczek - znowu ta sama regułka i tak można było słyszeć w kółko to samo, jak w grze komputerowej - w którą grasz 10000 raz więc wiesz co komentator zaraz powie. A p. Babiarz nijak niezachęca mnie, bo po prostu nie kojarze go jako ciekawego eksperta od skoków. I tak za długo miałem sentyment do TVP, teraz będzie łatwiej ich już po prostu odpuścić i w końcu na ten Eurosport postawić. Tyle.

  • Nasir stały bywalec
    @ktosiek @ktosiek

    W sumie to dobrze. Przynajmniej w tym sezonie nie będę miał dylematu czy wybrać Eurosport czy TVP.
    Od teraz z automatu Eurosport ;)

  • dejw profesor
    @pawel96 @pawel96

    W PŚ tak.
    W GP skakali już Learoyd rok temu, a w tym Maltsev i Bedir.

  • dejw profesor
    @pawel96 @mc150193

    W PŚ tak.
    W GP skakali już Learoyd rok temu, a w tym Maltsew i Bedir.

  • mc150193 weteran
    @pawel96 @pawel96

    Jeżeli nikogo nie kojarzysz z tego rocznika - bo ja na pewno nie kojarzę - to wtedy tak. No ale lepiej, żeby zdobył choćby punkt w PŚ. Wtedy będzie miał już spokój i nie będzie startował do niechlubnego rekordu Słowenii - na szczęście nie wiem kto jest tym rekordzistą i ile to jest konkursów pod rząd bez punktów od momentu debiutu w PŚ (razem z qualami).

  • pawel96 profesor

    Zajc to debiut rocznika 2000 w PŚ?

  • dejw profesor

    Trochę niespodzianek, a nawet sensacji. Goran jak na siebie wyjątkowo elastyczny skoro zdecydował się na dowołanie dwójki młodych wymiataczy z września, no ale z drugiej strony nie byłby sobą, gdyby nie wcisnął swojego pupilka Semenica no i w sumie całą swoją kadrę.
    Brak Domena jest moim zdaniem szokujący i trudno mi sobie wyobrazić aby przemawiały za tym tylko względy sportowe, bo w wewnętrznej walce to on po prostu nie mógł przegrać i z Kranjcem i mającym za sobą tragiczne lato Tepesem i przede wszystkim z Semenicem.

  • dejw profesor

    Sporo niespodzianek, a nawet sensacji. Goran jak na siebie wyjątkowo elastyczny skoro zdecydował się na dowołanie dwójki młodych wymiataczy z września, no ale z drugiej strony nie byłby sobą, gdyby nie wcisnął swojego pupilka Semenica no i w sumie całą swoją kadrę.
    Brak Domena jest moim zdaniem szokujący i trudno mi sobie wyobrazić aby przemawiały za tym tylko względy sportowe, bo w wewnętrznej walce to on po prostu nie mógł przegrać i z Kranjcem i mającym za sobą tragiczne lato Tepesem i przede wszystkim z Semenicem.

  • mc150193 weteran
    @ktosiek @kibicsportu

    Szaran powinien komentować - to jest taki polski Arne Scheie (jak ktoś pamięta tego legendarnego norweskiego komentatora - obecnie jest na emeryturze). Oczywiście po za jednym podobieństwem jakim jest komentowanie skoków jest jednak między nimi mnóstwo róznic, jeśli chodzi o inne dyscypliny sportu. Co do tej sytuacji to mam nadzieję, że da się to odkręcić....

  • mc150193 weteran
    @ktosiek @ktosiek

    Hehehueh już widzę wielką podnietę każdym elementem skoku w wykonaniu Babiarza i zaciskanie palców... mam tylko nadzieję, że ktoś się w TVP pomylił...

  • kibicsportu profesor
    @ktosiek @ktosiek

    Dziwie się, że Szaranowicz nie będzie komentować w Wiśle.

  • ktosiek bywalec
    -

    TVP poinformowało, że PŚ w Wiśle będą komentować Szczęsny i... Babiarz. Nie, to nie pomyłka, kilkanaście dni temu TVP również powiadomiła o tym, że Babiarz będzie (obok Szczęsnego i Szaranowicza) komentował skoki na IO.

  • mc150193 weteran

    I tak to nas nie cieszy skoro pierwsza 10-tka też musi się kwalifikować... ;(

  • Gaczo stały bywalec
    @Gaczo @Gaczo

    Nie będzie szafował oczywiście

  • Gaczo stały bywalec

    Ktoś tu chyba wyciągnął wnioski z ubiegłej zimy i tym razem będzie szafował siłami Domena.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl