PŚ w Ruce: Polacy powalczą o pierwsze drużynowe podium na Rukatunturi (lista startowa)

  • 2017-11-25 12:38

Przed nami trzeci konkurs olimpijskiego sezonu Pucharu Świata, a zarazem drugi drużynowy. W sobotniej rywalizacji w fińskiej Ruce k. Kuusamo (HS142) weźmie udział dwanaście reprezentacji narodowych. Nie zabraknie Polaków, liderów klasyfikacji Pucharu Narodów.

Polacy bronią prowadzenia w Pucharze NarodówPolacy bronią prowadzenia w Pucharze Narodów
fot. Tadeusz Mieczyński

Dokładnie tydzień temu w Wiśle rozegrano pierwszy tej zimy konkurs drużynowy. W rywalizacji zespołowej najlepsi okazali się Norwegowie, którzy o 17,3 punktu wyprzedzili sklasyfikowanych ex aequo na drugiej pozycji Polaków i Austriaków. Dla ekipy trenera Alexandra Stoeckla było to trzecie drużynowe zwycięstwo w PŚ z rzędu, po marcowych wygranych w Vikersund i Planicy.

Po inauguracyjnym weekendzie, na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej Pucharu Narodów znajdują się Polacy. Obrońcy trofeum wyprzedzają o 31 punktów Norwegów i o 61 pkt. Austriaków.

W ten weekend pucharowa karuzela zawitała do wietrznej Ruki. Piątkowe serie treningowe i kwalifikacje na Rukatunturi (HS142) miały bardzo loteryjny charakter. Dość powiedzieć, że tylko Niemiec Richard Freitag i Norweg Johann Andre Forfang zdołali znaleźć się więcej niż jeden raz w czołowej piątce wczorajszych trzech rund.

Na szczęście sobotnie prognozy są bardziej optymistyczne. W porze rywalizacji wiatr będzie osiągać średnią prędkość 2 m/s. Temperatura powietrza ma wynosić -1°C. Rano swoje skoki bez żadnych problemów oddali kombinatorzy norwescy. Mamy nadzieję, iż również zawody drużynowe skoczków odbędą się bez większych problemów.

Jeżeli aura nie wypaczy wyników dzisiejszej rywalizacji, to można spodziewać się ponownej walki czołowej czwórki z Wisły o miejsca na podium - Norwegów, Polaków, Austriaków i Niemców. Namieszać może również dobrze skacząca w Ruce ekipa Japonii. Z lepszej strony będą chcieli pokazać się Słoweńcy, którzy w Wiśle zaliczyli jedną z najsłabszych inauguracji PŚ w ostatnich latach.

Na liście startowej sobotniego konkursu drużynowego znajduje się ta sama dwunastka ekip, która rywalizowała przed tygodniem w Wiśle - Kazachstan, Włochy, Czechy, Finlandia, Rosja, Szwajcaria, Słowenia, Japonia, Niemcy, Austria, Norwegia i Polska.

Trener Stefan Horngacher nie zaskoczył i do dzisiejszej rywalizacji wystawił złotą czwórkę z MŚ w Lahti - Piotra Żyłę (nr 12-1), Dawida Kubackiego (nr 12-2), Macieja Kota (nr 12-3) i Kamila Stocha (nr 12-4). Dzisiejszy konkurs zespołowy jest wyjątkowy dla naszej ekipy. W 2012 roku, podczas ostatniej drużynówki w Ruce, nasza mistrzowska czwórka po raz pierwszy wystąpiła w tym składzie w zawodach na śniegu (wcześniej wystąpili dwukrotnie w drużynowych zawodach Letniego Grand Prix). Ich start zakończył się jedną z największych kompromitacji naszego kraju w tego typu konkursach. Polacy zajęli ostatnie, 11. miejsce (przegrywając m.in. z Francuzami). Wynik ten omal nie zadecydował o dymisji Łukasza Kruczka. Zawodnicy jednak stanęli w obronie trenera i trzy miesiące później wywalczyli drużynowy brąz na MŚ w Val di Fiemme.

Od tamtej pory czwórka Kot-Kubacki-Stoch-Żyła nie schodzi z podium drużynowych konkursów! Na 16 dotychczasowych występów (2 na MŚ, 8 w PŚ, 6 w LGP), mistrzowska ekipa z Lahti zaliczyła 6 zwycięstw, 6 drugich miejsc, 3 trzecie lokaty i... ostatnie miejsce w Ruce. Dziś Biało-Czerwoni będą chcieli zrewanżować się za wpadkę sprzed pięciu lat.

Konkursy drużynowe z udziałem złotej ekipy z Lahti
Lp.RangaDataMiasto (Kraj), HSMiejsce
1. LGP 06.08.2011 Hinterzarten (GER), HS108 2
2. LGP 20.07.2012 Wisła (POL), HS134 2
3. 30.11.2012 Ruka (FIN), HS142 11 (ostatnie)
4. 02.03.2013 Predazzo (ITA), HS134 3
5. LGP 25.07.2014 Wisła (POL), HS134 1
6. LGP 31.07.2015 Wisła (POL), HS134 1
7. LGP 07.08.2015 Hinterzarten (GER), HS108 2
8. 03.12.2016 Klingenthal (GER), HS140 1
9. 21.01.2017 Zakopane (POL), HS134 2
10. 28.01.2017 Willingen (GER), HS145 1
11. 04.03.2017 Lahti (FIN), HS130 1
12. 11.03.2017 Oslo (NOR), HS134 3
13. 18.03.2017 Vikersund (NOR), HS225 2
14. 25.03.2017 Planica (SLO), HS225 3
15. LGP 14.07.2017 Wisła (POL), HS134 1
16. 18.11.2017 Wisła (POL), HS134 2

W dotychczasowej historii Ruka sześciokrotnie gościła drużynowe konkursy Pucharu Świata. Najwięcej razy, bo trzykrotnie, triumfowali Austriacy (2009, 2010, 2011). Reprezentacja Polski jeszcze nigdy nie znalazła się na podium rywalizacji na Rukatunturi.

Poprzednie konkursy drużynowe PŚ w Ruce:
DataI miejsceII miejsceIII miejsce
30.11.2007 Norwegia Austria Finlandia
29.11.2008 Finlandia Austria Niemcy
27.11.2009 Austria Niemcy Finlandia
27.11.2010 Austria Norwegia Japonia
27.11.2011 Austria Japonia Rosja
30.11.2012 Niemcy Austria Słowenia

Oficjalny rekord fińskiej skoczni wynosi 147 metrów i należy do Gregora Schlierenzauera. Reprezentant Austrii uzyskał taką odległość podczas zawodów Pucharu Świata w 2007 roku.

Faworytem bukmacherów (STS) do zwycięstwa w konkursie drużynowym są Niemcy. Stawiając 100 PLN na triumf tego zespołu można zarobić 220 PLN. Analitycy STS do grona faworytów zaliczają także ekipę Norwegii (308 PLN za postawione 100 PLN) oraz Polski (352 PLN za postawione 100 PLN). Za niespodziankę eksperci uznają ew. triumf Japonii W takim wypadku stawiając 100 PLN można wygrać aż 2200 PLN. (wszystkie kursy na godz. 14:00, 25.11.2017).

Na godzinę 14:45 wyznaczono początek serii próbnej. Same zawody mają rozpocząć się o 16:15.

Transmisję z konkursu przeprowadzą TVP1 (15:55) i Eurosport 1 (16:00).

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

PROGRAM ZAWODÓW:

Sobota, 25.11.2017
14:45 - Seria próbna
16:15 - Pierwsza seria konkursu drużynowego

Niedziela, 26.11.2017
14:00 - Seria próbna
15:00 - Pierwsza seria konkursu indywidualnego

Lista startowa konkursu PŚ w Ruce (HS142); 25.11.2017
NrZawodnikKrajRocznik
1-1 KOROLEW Aleksiej 1987
2-1 BRESADOLA Davide 1988
3-1 POLASEK Viktor 1997
4-1 ALAMOMMO Andreas 1998
5-1 NAZAROW Michaił 1994
6-1 DESCHWANDEN Gregor 1991
7-1 SEMENIC Anze 1993
8-1 TAKEUCHI Taku 1987
9-1 EISENBICHLER Markus 1991
10-1 HAYBOECK Michael 1991
11-1 JOHANSSON Robert 1990
12-1 ŻYŁA Piotr 1987
1-2 KARPIENKO Nikołaj 1981
2-2 DI LENARDO Zeno 1995
3-2 VANCURA Tomas 1996
4-2 MAEAETTAE Jarkko 1994
5-2 TROFIMOW Roman Siergiejewicz 1989
6-2 SCHULER Andreas 1995
7-2 LANISEK Anze 1996
8-2 KOBAYASHI Ryoyu 1996
9-2 PASCHKE Pius 1990
10-2 FETTNER Manuel 1985
11-2 FANNEMEL Anders 1991
12-2 KUBACKI Dawid 1990
1-3 ŻAPAROW Marat 1985
2-3 INSAM Alex 1997
3-3 STURSA Vojtech 1995
4-3 AHONEN Janne 1977
5-3 KLIMOW Jewgienij 1994
6-3 PEIER Killian 1995
7-3 DAMJAN Jernej 1983
8-3 KASAI Noriaki 1972
9-3 WELLINGER Andreas 1995
10-3 HUBER Daniel 1993
11-3 TANDE Daniel Andre 1994
12-3 KOT Maciej 1991
1-4 TKACZENKO Siergiej 1999
2-4 COLLOREDO Sebastian 1987
3-4 KOUDELKA Roman 1989
4-4 AALTO Antti 1995
5-4 KORNIŁOW Denis 1986
6-4 AMMANN Simon 1981
7-4 PREVC Peter 1992
8-4 KOBAYASHI Junshiro 1991
9-4 FREITAG Richard 1991
10-4 KRAFT Stefan 1993
11-4 FORFANG Johann Andre 1995
12-4 STOCH Kamil 1987

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (23408) komentarze: (77)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • cincinooo początkujący

    No to sobie powalczyli...

  • camdene profesor
    @camdene @Joannna

    oczywiście,chodziło o Grilca ;) dzięki za poprawkę. Myślę co innego,piszę co innego ;)

  • Joannna stały bywalec
    @camdene @camdene

    Petera od małego zna nie Frank, a Grilc i to on go najbardziej technicznie kształtował. Jeśli chodzi o Damjana - trenuje z kadrą B, czyli z Igorem. Niemniej, wydaje mi się, że już dobrze będzie, jeśli po prostu Goran zniknie. To w zupełności wystarczy, przynajmniej do końca sezonu. Czyli... Goran musi odejść! ;)

  • camdene profesor
    @camdene @Joannna

    z drugiej strony-może gorzej już nie będzie jak zmienią Gorana teraz a resztę wywalą później ;) Stary Prevc i tak już sobie sam radzi jeśli chodzi o technikę i to od jakiegoś czasu a całe zycie technicznie kształtował go Frank a nie Goran,motorycznie jest przygotowany, Gorazd przygotuje Domena jak trzeba i niedługo przyjdzie ratować dupę kadrze, Zajc i Bartol też nie są od Gorana.. Damjan-nie wiem czy na pewno- ale chyba bardziej trenuje z jakimś trenerem grupowym niż z Goranem-gdzies mi się obiło o uszy. Jurek i Robert za to wywodzą się już stricte spod skrzydeł Gorana i to widać. Myślę,że nawet gdy zmienią trenera zaraz to gorzej po prostu już nie bedzie.. :)

  • mc150193 weteran

    Ja mam taką nadzieję, że w konkursie Kubacki się podciągnie, a Kot jeszcze bardziej odleci. Mówię Kot, bo Daniel Huber naprawdę tej skoczni nie ogarnia - nie będę tu pisał pewnego powiedzenia, bo dostałbym bana. Drugi powód jest taki, że przy niewielkiej różnicy Kraft może znowu odpalić i wtedy Stoch będzie miał problemy. Co do tej statystyki i tej kompromitacji - związanej z drużynówką z Kuusamo/Ruki 2012. Wtedy kombinezony były nie takie jak trzeba i tu należy upatrywać tą klęskę. Ja wtedy nie apelowałem o dymisję Kruczka, bo to dopiero byłaby kompromitacja gdyby Kruczek wtedy odszedł. Ale 4 lata później w przeddzień moich urodzin to już było zupełnie co innego ale to jest temat na MŚwL.

  • Joannna stały bywalec
    @camdene @camdene

    Dokładnie. Odbieranie kadrze B Igora czy juniorom Gorazda byłoby zwyczajnie krzywdzące. Może dla nich personalnie byłby to awans, ale dla ich kadr zwyczajnie wielka strata. Kiedy czytam komentarze Słoweńców, którzy kombinują, kogo z zagranicy można by ściągnąć, to dochodzę do wniosku, że oni nie znają innych nazwisk oprócz Pointnera czy Bajca. Bo dla nich są to dwie, jedyne kandydatury. A przecież na pewno znalazłoby się masę innych nazwisk, którzy podjęliby się trenowania kadry z największym potencjałem na świecie (w pełni się z tobą zgadzam z tym stwierdzeniem).
    Niemniej - zmienianie trenera, czy całego sztabu teraz, w sezonie olimpijskim, byłoby totalną głupotą. Najmądrzejsze, co można chyba zrobić, to dociągnąć do końca sezonu, który prawdopodobnie i tak już jest stracony, a potem zrobić rozpierduchę od A do Z i powywalać wszystkich, którzy nic nie robią. Ewentualnie jeszcze do końca sezonu można by odsunąć Gorana od pełnienia obowiązków.

  • 73bac_svd początkujący
    @73bac_svd @73bac_svd

    Z rozpędu: po 3. kolejce Kazachstan z wynikiem 2.5, a na koniec 3.9, wyniki w nawiasie się zgadzają

  • camdene profesor
    @camdene @Joannna

    z drugiej strony racja bo tak naprawdę jeśli on się tam sprawdza najlepiej ze wszystkich szkoleniowców na świecie, właśnie przy pracy z Juniorami to po co go stamtąd zdejmować. Wtedy zaburzono by kadrę juniorów. Szczerze kamień z serca by spadł gdyby coś drgnęło w strukturach kadry narodowej. Bo szkoda na to patrzeć. Jeśli tylko dostaną trenera pokroju naszego to reszta będzie tylko drżała. Bo ta kadra ma największy potencjał maksymalny spośród wszystkich,na wszystkich płaszczyznach.

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Mam nadzieję, że Kraft wyskaze się w tych treningowych skokach, a Kamil najlepsze zostawi na konkurs ^^

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Kubacki

    wrócił do bardziej pasywnej pozycji na Ruce. Czy to jest nawyk który jest tak ciężko zmienić?

  • 73bac_svd początkujący
    Po serii próbnej:

    1. Słowenia 268.2
    2. Norwegia 265.7
    3. Polska 265.0
    4. Japonia 260.7
    5. Austria 249.6
    6. Niemcy 235.4
    7. Szwajcaria 209.7
    8. Rosja 172.7
    9. Czechy 113.3
    10. Finlandia 110.9
    11. Włochy 104.5
    12. Kazachstan 0.0 (-27.5)

  • Snickers profesor

    Jeszcze zeby Kamil ogarnął prędkości byłoby git.

  • mc150193 weteran
    Panowie

    Semenic tj mistrz treningów - on w zawodach bardziej zawodzi, więc może być hamulcowym. Peter Prevc to wiemy pokaże klasę, Damjan też powinen zrobić swoje bo ma duże doświadczenie. Lanisek też jest niewiadomą - w Wiśle było fatalnie, a tu też nie było jakiś super fajerwerków. Także moim zdaniem Janus może dzisiaj bądź jutro wylecieć ze stanowiska - tak jak wyleciał w trakcie sezonu 1998/1999 Pavel Mikeska ze stanowiska trenera reprezentacji Polski.

  • Snickers profesor

    po co oni obniżali belke dla 1 skoczka xd

  • alo profesor

    Stochowi zawsze musza obniżyc

  • Joannna stały bywalec
    @camdene @camdene

    Gorazd byłby optymalnym wyjściem, ale Jasnic na dnevnik.si w rozszerzonej wersji wywiadu nie wymienił go w gronie tych, spośród których robiłby roszardy...

  • przemek32143 profesor

    Król KRAFT NISZCZYCIEL :)

  • kunta doświadczony

    Ale bedo jaja jak Słowenia dzisiaj wygra....

  • mc150193 weteran
    @znawca_japonskiego

    To jest jego czwarty zawalony skok. Więc wczorajsza komrpomitacja była z mojej strony spodziewana. I mam nadzieję, że (dla nas) Kuttin strzelił samobója wystawiając go do drużyny.

    @candeme
    Z tego co wiem to ty się orientujesz w słoweńskich skokach. Powinieneś wiedzieć, że tamtejsi działacze (z trenerem Janusem na czele) marnują potencjał zawodników jak tylko mogą. To jest niedopuszczalne. Przecież gdyby to wszystko funkcjonowało jak należy to Słowenia w skokach narciarskich (zarówno u mężczyzn jak i kobiet) byłaby taką samą potęgą jak Norwegia w biegach czy Niemcy w kombinacji. Nie ma bata - i wtedy Polakom byłoby bardzo ciężko o jakieś indywidualne i drużynowe osiągnięcia.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Goran na wylocie

    Tym czasem zawodnicy mu ... ratują.

  • alo profesor

    Slowenia zaskakuje. Czasem moga byc na podium.

  • Snickers profesor

    Kot i Kubacki tutaj w Kussamo mają problemy z dobrą pozycję w locie na tą skocznie.

  • camdene profesor
    @camdene @Joannna

    oczywiście,że masz rację we wszystkim.podpisuję się rękami i nogami. Zostaje Gorazd Bertoncelj z krajowego podwórka-Robi taką robotę z juniorami, że myślę że dałby radę pociągnąć i całą ekipę, tymbardziej że większość stanowią właśnie juniorzy. Nawet Peter to przecież młody chłopak,pociągnąłby to-doświadczenie ma a przy kadrze pracuje już latami. Jeśli nie on to zakładam że wielu zagranicznych specjalistów podjęłoby współpracę z taką kadrą. Bo niewiele im trzeba żeby zacząć kosić resztę stawki..

  • 73bac_svd początkujący
    Po 3. kolejce:

    1. Japonia 197.3
    2. Słowenia 196.0
    3. Polska 188.5
    4. Norwegia 180.2
    5. Austria 171.6
    6. Niemcy 162.6
    7. Szwajcaria 145.0
    8. Rosja 119.4
    9. Finlandia 86.9
    10. Czechy 68.4
    11. Włochy 55.9
    12. Kazachstan 0.0 (-31.4)

  • alo profesor
    -

    Kotek ładnie ale miejsce niskie cos

  • jakledw12 weteran

    Średniawo nasi skaczą w tym Kuusamo.

  • Xander1 profesor

    Moje typy:
    1. Norwegia
    2. Słowenia
    3. Polska
    4. Niemcy
    5. Japonia
    6. Austria
    7. Szwajcaria
    8. Finlandia
    9. Rosja
    10. Czechy
    11. Włochy
    12. Kazachstan

  • przemek32143 profesor

    Teraz to warunki miał tragiczne.

  • anonim

    Huber to jednak ma jakiś porządny problem z tą skocznią.

  • camdene profesor
    Znając życie Janus dziś wyciągnie los na loterii

    i może nawet jego ekipa stanie na podium,tym samym uratuje się od zwolnienia. By w kolejnych zawodach znów nic nie osiągnąć.. Oby nie bo tej ekipie dużo bardziej przyda się zmiana trenera niż podium a nawet zwycięstwo w zawodach..

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    *w poprzednim sezonie
    Skąd mi się wzięło wczoraj? :D

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Ciekawe czy Horngacher

    Naprawi Kubackiego w locie, jak wczoraj Kota.

  • alo profesor
    -

    Moj typ
    1. Norwegia
    2. Niemcy
    3. Polska
    4. Austria
    5. japonia
    6. Słowenia
    7. Szwajcaria
    8. Czechy

  • przemek32143 profesor

    Jak Huber nie spartoli to Austria jest najpewniejsza na podium.

  • Snickers profesor

    Nigdy tutaj na podium nie staliśmy, mysle ze moze byc ciezko nawet teraz, kiepska skocznia dla naszych

  • 73bac_svd początkujący
    Po 2 kolejce:

    1. Norwegia 145.0
    2. Japonia 134.8
    3. Austria 132.7
    4. Słowenia 124.5
    5. Polska 124.3
    6. Szwajcaria 93.5
    7. Niemcy 91.6
    8. Rosja 65.3
    9. Czechy 52.0
    10. Włochy 46.7
    11. Finlandia 36.0
    12. Kazachstan 0.0 (-33.9)

  • przemek32143 profesor

    Kubacki w tym sezonie lepiej skacze w seriach liczonych ale mimo wszystko skok średni.

  • alo profesor
    Kubacki

    Słabo. W konkursie musi byc kolo 130 zeby wygrac

  • Stoszek profesor
    -

    Fannemel wczoraj jednorazowa wpadka.

  • anonim
    I znowu po piątku z wiatrem w plecy, sobota z wiatrem pod narty

    czyli wygląda na to, że znowu decyzja o nie zabieraniu Huli na drużynówkę była prawidłowa.

  • alo profesor
    -

    Watpie zeby Eisenbichler zawalil skok w konkursie

  • MatiFan doświadczony
    -

    Ładnie Piotrek w próbnej :) Eisenbichler jak słabo haha :D

  • Stoszek profesor
    -

    Piter dobry skok w próbbnej.

  • cavalierjan19 profesor
    Niemcy

    Jakby nie patrzeć ich czwórka w kwalach pokazała się najlepiej ze wszystkich, na pierwszym treningu też pokazali się z bardzo dobrej stronu, z drugiej strony na drugim-tragicznie. Mimo to, jak dla mnie są faworytami do zwycięstwa.
    Norwegowie mają spore szanse, nie chce mi się wierzyć, że Fannemel znowu klepnie bule.
    U Austriaków Huber może sporo zepsuć, nie pokazał się tu ani razu z dobrej strony.
    Nasza drużyna ma bardzo mocnego Kamila, Dawid powinien dobrze skoczyć. Maciek to spora niewiadoma, ale stać go na sporo.
    Japończycy mogą namieszać, sporo zależy od Takeuchi i Kasai.
    Dla Słoweńców 5 miejsce będzie dobre, choć przy tych warunkach nic nie wiadomo, w zasadzie to i Japonia może wygrać, a Niemcy mogą być na 5 miejscu.
    Oby jednak warunki były sprawiedliwe.

  • Złoty Orzeł profesor
    STREAM

    jest gdzies strumyk w internecie?

  • cavalierjan19 profesor
    @dervish @dervish

    Co do konkursu w Wiśle to myślę, że warto zaznaczyć, iż Stefan nie uratowałby nam zwycięstwa (po części sporo zawinił też słabszy pierwszy skok Kamila, a nie tylko Piotrek), z resztą Hula skakał na treningach gorzej niż Żyła i pokonał go tylko w kwalach, dlatego wtedy selekcja Żyła była uzasadniona.
    Dziś chętnie zobaczyłbym Stefana w składzie, ale skoro nasza żelazna czwórka jeszcze nie zawaliła, to warto na nią stawiać.
    Jeśli (odpukać) złota czwórka miałaby spaść poza podium, to wtedy warto brać Stefana pod uwagę do drużynówki.

  • dervish profesor
    @dervish errata

    "dał sobie uciąć rękę"

    automatyczna korekta polskich znaków czasami potrafi niezłego dziwoląga wykreować. ;)

  • dervish profesor

    Jak padają argumenty o zaufaniu trenera do zawodników to przypomina mi się krytyka trenera Kruczka którego powołania do drużyny nawet w ułamku procenta nie były tak kontrowersyjne jak betonowanie składu przez Horngachera. :)

    Dla mnie jako kibica powołania Kruczka były dużo bardziej zrozumiale w znaczeniu, że Kruczek przeważnie kierował się bieżąca formą której wyznacznikiem były bieżące wyniki. Tym niemniej, rozumiem powołania Horngachera i będę ich bronił dopóki wyniki osiągane przez jego drożynę nie będą drastycznie wypaczone pominięciem w składzie kogoś kto według mnie bardziej by na ten skład zasługiwał. Póki co drużyna wybierana przez trenera według mnie broni się. Przedstawiałem na to dowody w postaci kilku wyliczeń. Dzis nie znajdzie się nikt kto by postawił jakieś większe własne pieniądze albo dał sobie ociąć rękę, że drużyna bez Huli osiągnie gorszy wynik niż drużyna z Hulą. Po konkursie to można być mądrym ale nie przed.
    Tak jak napisałem dwa konkursy z Wisły pokazały, że trener nieźle trafił ze składem, dużo lepiej niż jego koledzy z innych nacji. Nie wiem jak wy ale ja będę ufał w nos trenera dopóty dopóki trener będzie na swoich wyborach wychodził na swoje. Zacznę krytykować jeżeli okaże się, że trener wyraźnie sparzy się na pomijaniu Stefka i nie wyciągnie z tego wniosków przy NASTĘPNYCH konkursach.
    Jeżeli na przykład dziś (odpukać) Maciek Kot zawali nam konkurs a jutro Stefan potwierdzi wysoka dyspozycję znowu będzie w naszej czwórce i będzie lepszy od Macka to ja jeszcze nie będę widział podstaw do krytyki Horngachera.

    Ale jeżeli w kolejnym konkursie trener nie wyciągnie wniosku z wpadki i sytuacja się powtórzy to wtedy już tak.
    Innymi słowy, dopóki drużyna będzie spadała na cztery łapy nie widzę podstaw do krytyki, lekkie uchybienia można tłumaczyć celem nadrzędnym jakim są IO. Jednak jeżeli po kilku konkursach na przykład pod koniec periodu Stefek będzie naszym niekwestionowanym numerem 3-4 i nadal będzie to potwierdzał w Q to automatycznie trzeba będzie zakwestionować pomijanie go w składach na drużynę.

  • camdene profesor
    U Słoweńców się zaczyna trząść

    Ljubo Jasnic,szef skoków i kombinacji czy coś w tym stylu powiedział, że jak nie będzie przełomu w Ruce tylko dalej klapa to zacznie się przemeblowanie w trenerce. Janus sie broni rączkami i nóżkami,mówi że zrobi wszystko co w jego mocy zeby Ruka się udała i nie wyobraza sobie narazie zeby mógł ze stołka zejść. Jasnic zapowiada ze zaczną sie bardzo powazne rozmowy w poniedziałek w wypadku klęski bo Igrzyska juz za pasem. Takze tego ;)

  • Stoszek profesor
    -

    Coś czuję, że może być ciężko o podium tutaj. Mimo to, obstawiam naszych na 3 miejscu.

  • MatiFan doświadczony
    -

    Ciężko cokolwiek wytypować odnośnie dzisiejszego konkursu. Wczorajsze treningi oraz kwalifikacje w zasadzie niczego nie pokazały, ponieważ warunki były bardzo loteryjne. Dzisiaj z kolei prognozy są lepsze, ale szczęście zapewne także będzie potrzebne, jak to już w Ruce bywa.
    Liczę na przełamanie złej passy w Ruce i podium w wykonaniu Polaków. Każde miejsce poza podium będzie traktowane z dużym niedosytem.
    Osobiście podchodzę spokojnie do tego konkursu, jeżeli osiągniemy dobry wynik będzie fajnie, jeżeli nie, trudno.
    Z jakąkolwiek oceną formy Polaków poczekajmy do TCS ( może do Engelbergu ), ale na ten moment wydaje się, że wszystko zmierza w dobrym kierunku.

  • worldshow stały bywalec
    .

    To ja podam swoje typy:
    1. Polska
    2. Japonia
    3. Norwegia/Niemcy
    4. Słowenia
    5. Austria
    6. Szwajcaria
    7. Finlandia
    8. Czechy
    9. Rosja
    10. Włochy
    11. Kazachstan

  • Xellos profesor
    @Karol78 @Karol78

    Dokładnie. Horngacher ma swoją czwórkę i basta. A to na ile to się sprawdzi będziemy oceniać po IO.

    Ludzie mają własne koncepcje a trener swoją. Jak nic się nie wydarzy sensacyjnego komuś z żelaznej czwórki, to będzie taka drużyna cały sezon wystawiana.

    Ja osobiście pewnie bym inaczej do tego podszedł, ale szanuje trenera i jego sposób prowadzenia kadry. Nie ma sensu więc co konkurs narzekać. Trzeba zaakceptować to jak jest i spokojnie czekać na wyniki IO.

  • Karol78 bywalec

    Zgadzam się z opinią wielu, iż lepiej byłby gdyby dzisiaj zawodnicy stanęli na starcie zawodów indywidualnych, zgadzam się, że sporo będzie zależało od wiatru... i zgadzam się ze zdaniem tych, którzy mają obawy co do wyniku naszych orłów. Obstawiam miejsce czwarte i wygraną Niemców. Ani historia naszych startów w Ruce, ani też wczorajsze wyniki nie napawają super optymizmem, lecz pragnę się fatalnie mylić ;)
    Mój uśmiech natomiast wywołują ciągłe dysputy i pytania "Kiedy Stefek Hula wskoczy do składu?". Odpowiadam Wam: nie wskoczy. Jedyną możliwością dla Stefana jest bycie wyraźnie lepszym od czwartego w układzie SKŻK i to w okresie co najmniej kilku konkursów. Jeżeli jednak ta zmiana kiedyś by nastąpiła, to Hula może liczyć na tak samo duże i długoterminowe zaufanie jak każdy z członków obecnego "wyjściowego" składu. W poprzednim słowie padło słowo-klucz: zaufanie. Horngacher chce aby skoczkowie żelaznej czwórki mieli absolutny komfort psychiczny i nie musieli obawiać się nagłych roszad, a skupili się na oddawaniu jak najlepszych prób przy jednoczesnej gwarancji, iż jeden zepsuty skok/konkurs niczego nie przekreśla. To jest dokładnie ta sama zasada jaką zastosował Adam Nawałka przed Euro 2016 kiedy to z góry ustalił kto jest bramkarzem numer 1, 2 i 3. Jedynka wtedy skupia się na grze, a nie na tym, że "jeżeli zaryzykuję w tej interwencji i się pomylę, to w następnym meczu nie zagram".

  • haze23 doświadczony
    Nasi.

    Stoch prezentuje się na początku sezonu wyśmienicie.
    Kubacki szlifuje trafianie w próg, a i bez tego skacze poprawnie.
    Kot, jak to kot, chodzi swoimi drogami.
    Żyła: jak mu podwieje, może odlecieć, jak nie, konkursu też nie zawali.

    Pudło murowane. Tak sądzę.

  • haze23 doświadczony
    Drużynówka ma tą zaletę...

    że poskacze po czterech zawodników nawet z tych najsłabszych ekip. W olimpijskim sezonie to ma znaczenie. Przecież zależy wszystkim na tym, by skoki upowszechniać.

  • Major_Kuprich profesor
    Puchar Narodów cz. 2

    Niemcy mają szansę na rewanż. Tydzień temu sytuacja wyglądała podobnie i po piątkowych seriach byli faworytami - skończyli na 4 miejscu, dzisiaj taka sytuacja raczej się nie powtórzy.
    Norwegowie raczej będą mieli ciężko powtórzyć sukces z Wisły. Fannemel jest zbyt nieprzewidywalny - jego skok może zdecydować o końcowym wyniku.

    Austrię na 3 miejsce mogą wynieść Kraft i coraz lepiej skaczący Hayboeck.
    U nas może brakować kogoś kto nas wyciągnie wyżej. Obstawiam 4 miejsce, które i tak będzie najlepszym wynikiem na tej skoczni.
    Słowenia tym razem wydaje się być mocniejsza niż tydzień temu. Japończycy zbyt nieprzewidywalni. Kasai oddał wczoraj tylko 1 dobry skok, 2 pozostałe były fatalne. Podobnie nierówny jest Takeuchi.

    Ciekawie zapowiada się walka o miejsca 7-9.
    Stawiam, że jednak Włosi zaliczą kolejne "spokojne wejście w sezon" i odpadną po 1 serii.

  • Major_Kuprich profesor
    Puchar Narodów cz. 1

    Zsumowane wyniki z wszystkich wczorajszych serii.
    W nawiasie punkty za 1 i 2 trening oraz kwalifikacje.

    1. Niemcy 395 pkt ( 199 + 35 + 161 )
    2. Norwegia 342 pkt ( 23 + 208 + 111 )
    ======================================
    3. Polska 292 pkt ( 141 + 93 + 58 )
    4. Japonia 280 pkt ( 197 + 38 + 45 )
    5. Austria 275 pkt ( 76 + 17 + 182 )
    6. Słowenia 251 pkt ( 14 + 204 + 33 )
    ======================================
    7. Szwajcaria 100 pkt ( 0 + 40 + 60 )
    8. Finlandia 90 pkt ( 21 + 53 + 16 )
    9. Włochy 88 pkt ( 22 + 34 + 32 )
    ======================================
    10. Czechy 31 pkt ( 11 + 10 + 10 )
    11. USA* 14 pkt ( 9 + 0 + 5 )
    12. Rosja 13 pkt ( 5 + 1 + 7 )
    13. Kazachstan 0 pkt ( 0 + 0 + 0 )

    * nie startują

  • FunFact weteran
    @FunFact @pawelf1

    O, faktycznie tak było. Zwracam honor.

  • zibiszew weteran

    Nie rozumiem tych płaczów i skomleń "Drużynówka niepotrzebna", Skoro jest ,i tego już nie zmienimy to po co płacz nad "rozlanym mlekiem"? Kibicuje naszym oby nie mieli pecha do warunków ,bo forma wydaje się być niezła.

  • Tomas17 stały bywalec
    @skokowy123 @skokowy123

    Też tak uważam. Co prawda bardzo lubię oglądać zawody drużynowe, ale w tym sezonie jest ich po prostu za dużo. Moim zdaniem niepotrzebna jest drużynówka w Ruce i w Zakopanem. Reszta w ostateczności mogłaby zostać :D

  • pawelf1 profesor
    @FunFact @Funfact

    13. PŚ 18.03.2017 Vikersund (NOR), HS225 2

  • FunFact weteran

    Zabawna ta tabelka - 16 konkursów "złotej drużyny", 15 miejsc na podium i 1 ostatnie miejsce, właśnie w Ruce.
    Co do samego konkursu, to mam pewne obawy. I mnie zadowoli dziś każde miejsce na podium dla Polaków. W końcu skocznia w Ruce bardziej przypomina mamuta niż skocznię dużą, a na mamutach "złota czwórka" miejsca trzeciego nie przeskoczyła. Ale jak mawiają, zawsze musi być ten pierwszy raz :)

  • piotr90 stały bywalec

    Za dużo jest tych drużynówek :(....

  • Nowyskoczek5 profesor
    @Krzysiek987

    Według mnie reprezentacja Wloch nie bedzie w TOP8 bo w drużynie mają słabego Zeno di Lenardo.

  • camdene profesor
    Stawiam

    że wygrają Czesi przed Kazachstanem i Niemcami.

    Jak ktoś niżej wspominał, wyniki tego konkursu mogą być kompletnie niemiarodajne ( choć nie muszą i tego sobie i wam życzę).

  • skokowy123 profesor
    Drużynówki

    PO CO PCHALI TYLE DRUŻYNÓWEK?!!!! W RUCE NAPRAWDĘ JEST BARDZO BARDZO NIEPOTRZEBNA.

  • krzysiek987 weteran

    Moje typy na dziś:
    1.Niemcy
    2.Polska
    3.Norwegia
    4.Japonia
    5.Austria
    6.Słowenia
    7.Szwajcaria
    8.Włochy
    9.Finlandia
    10.Czechy
    11.Rosja
    12.Kazachstan

  • Janek145 weteran
    @kocurello1

    Ogólnie robienie trzech drużynówek w pierwszym periodzie Pucharu Świata jest dla mnie bezsensowne. Szczególnie w sezonie olimpijskim, gdzie mamy ledwie 23 indywidualne konkursy. Cóż, decyzji FIS-u nie zmienimy, możemy podzielić się swoimi opiniami, tyle.

  • dervish profesor

    Nie ma się co krygować. Wisła pokazała, ze jesteśmy mocni i należymy do faworytów. Powinniśmy mierzyć w pierwsze miejsce. Ja oczekuję zwycięstwa. Każde inne miejsce przyjmę z niedosytem tym większym im niższy stopień podium zajmie nasza drużyna. Miejsce poza podium uznam za porażkę. A to czy to będzie tylko wypadek przy pracy czy klęska zależeć będzie od dwóch czynników: stopnia loteryjności i stylu czyli de facto wielkości punktowej straty do zwycięzców.

    Ale po co w ogóle rozważać takie pesymistyczne warianty. Dzis walczymy o zwycięstwo a w całym weekendzie powalczmy o utrzymanie przodownictwa w PN. A jak sie nie uda to i tak w tym sezonie najważniejsze są Igrzyska. Jeżeli na igrzyskach będzie sukces to wszystko co było złe przed IO zostanie wybaczone i zapomniane.

  • Stalowy stały bywalec
    @Stalowy @kocurello1

    No zobaczymy to jest Kuusamo ,w każdej chwili może zawiać

  • Xander1 profesor

    Ta drużynówka jest całkowicie niepotrzebna. Sezon ledwo się zaczął, a my już mamy kolejną rywalizację drużynową. No ale co zrobić. Mnie tam drużynówki tak średnio jarają. Ale biorąc pod uwagę że może być dziś loteria, to może być dosyć ciekawie.
    Trener znów nie wziął Stefana, co według mnie jest niezbyt dobrym posunięciem. Wcale mi nie chodzi o to że byłby lepszy od Kota czy Żyły. Ale o sferę psychiczną dla takiego skoczka jak Hula. No bo skacze porównywalnie, a nawet lepiej do Kota czy Żyły a i tak szansy nie dostaje. Nie podoba mi się takie betonowanie składu. Gdyby przed IO któryś z naszej złotej czwórki nagle stracił formę, to rezerwowy nie będzie oskakany w rywalizacji drużynowej i może sie spalić psychicznie na tak ważnej imprezie.

  • jakledw12 weteran

    A ja się cieszę, że kolejne zawody drużynowe :) Będzie okazja na wygraną, których mamy niewiele.

  • Kocurello1 doświadczony
    @Stalowy @Stalowy

    Ktoś tu wczoraj pisał, że na dziś ma byc normalnie

  • Stalowy stały bywalec

    Pacząc na historie występów Polaków na tej skoczni mam poważne wątpliwości co do miejsca na podium .Niezwykle mocni będą Niemcy i Norwegowie którzy powinni stoczyć walke o 1 miejsce ,natomiast Polacy Austriacy i może Japończycy o miejsce 3 .Ale przewidywania dzisiaj nie będą miały sensu jeżeli będzie wiać ,wtedy może wszystko się zdarzyć

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    I znowu nie wziął Stefana :(
    Ale i tak mam nadzieję ze Polacy będą w TOP3.

  • Kocurello1 doświadczony

    Ta drużynówka to tu potrzebna jak dziura w moście...

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl