PK w Ruce: Triumf Pilcha po kapitalnym skoku w finale!

  • 2017-12-16 18:44

Tomasz Pilch wygrał drugi konkurs rangi Pucharu Kontynentalnego w karierze! Polski junior, który na półmetku zmagań na Rukatunturi (HS142) zajmował ósmą lokatę, po fenomenalnym ataku w serii finałowej, okazał się najlepszy w całych zawodach!

17-latek, dla którego był to pierwszy w karierze występ w Ruce, w pierwszej rundzie sobotniej rywalizacji uzyskał 131,5 metra, co dawało mu 8. miejsce. Na tym etapie konkursu tracił 10,9 pkt do liderującego Jurija Tepesa ze Słowenii (143 metry). W drugiej serii członek polskiej kadry młodzieżowej poprawił się aż o 12 metrów, co wywindowało go na szczyt sobotniej tabeli.

Pilch nie tylko odrobił straty poniesione w premierowej odsłonie zawodów, ale i zbudował solidną przewagę nad resztą stawki. Za jego plecami znalazło się trzech Słoweńców. Drugi był Nejc Dezman (134,5 oraz 136,5 metra), trzeci Ziga Jelar (135 oraz 142,5 metra), a poza podium swój start skończył ostatecznie Tepes. 28-latek, zamykający listę startową, nie był w stanie nawiązać do rezultatu, który dawał mu przodownictwo w stawce. Lot blisko dziesięć metrów krótszy od poprzedniego dał mu dopiero 4. pozycję.

Tuż za trójką Słoweńców uplasowała się trójka Austriaków. Piąty był Florian Altenburger, szósty Thomas Lackner, a siódmy - Philipp Aschenwald. W czołowej dziesiątce konkursu znalazło się miejsce również dla Tomaza Naglica, Cestmira Koziska i Matsa Bjerke Myhrena. Na jedenastej pozycji zawody zakończył wicelider Pucharu Kontynentalnego, Andreas Wank.

Pucharowe punkty zdołali wywalczyć również dziewiętnasty Aleksander Zniszczoł (dwukrotnie 125,5 m) oraz dwudziesty piąty Paweł Wąsek (123,5 m i 124 m). Bartosz Czyż po skoku na 113 metr zajął czterdziestą trzecią lokatę.

Sobotni konkurs w Ruce przeprowadzono z 12. i 11. belki startowej.

Dzięki dzisiejszej wygranej, Tomasz Pilch niemal na pewno wywalczył dodatkowe, siódme miejsce startowe dla Polski na 66. Turniej Czterech Skoczni. Teoretycznie nasz kraj mógłby jeszcze stracić tę gratyfikację, gdyby w niedzielnym konkursie triumfowali ex aequo Andreas Wank, Philipp Aschenwald i Nejc Dezman, zaś polski junior wywalczyłby mniej niż 9 punktów. Taki scenariusz jest jednak mało prawdopodobny.

Tomasz Pilch umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej Pucharu Kontynentalnego. Polak ma w swoim dorobku 236 punktów i wyprzedza Andreasa Wanka (156 pkt.) oraz Philippa Aschenwalda (148 pkt.).

Na niedzielę zaplanowano drugi konkurs w Ruce. Początek konkursu o 9:00 czasu polskiego. Rywalizację poprzedzi seria próbna (8:00 naszego czasu).

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>

Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Kontynentalnego >>
Zobacz aktualny ranking CRL >>
Zobacz aktualną klasyfikację 3. periodu Pucharu Kontynentalnego >>


Dominik Formela i Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (42421) komentarze: (201)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • sheef profesor
    Okiem Kibica - Polacy w Kuusamo 1 (PK)

    Tomek Pilch naprawdę pozytywnie mnie zaskakuje od początku tego sezonu - czyżby to była forma, która miałaby mu pozwolić na wyjazd na Turniej Czterech Skoczni? Chciałbym by tak było ale nic na siłę. Z pozostałych Polaków na plus zasługuje jeszcze Olek Zniszczoł i jego niezły występ oraz Paweł Wąsek z kolejnymi punktami cyklu.

  • Kris1952 stały bywalec
    @PGr @PGr

    Oby nie tak jak nasze młode dziewczyny!!! Tajner na emeryturę!!!l

  • Kris1952 stały bywalec
    Tomek

    Oby tak dalej!!!Mam nadzieję że tomek pojedzie na TCS!!!! Należy mu się jak psu buda!!!

  • edko bywalec
    @Joannna @Joannna

    Sezon 1994/1995 Małysz wystartował na premierowych zawodach w Planicy na skoczni k92
    lecz się nie zakwalfikował

    natomiast KOFLER zadebiutował w sezonie Sezon 2001/2002 w Insbruku lecz jak adam się nie zakfalfikował

  • pawel96 profesor
    @yyy @yyy

    Na 99,9% tak.

  • King profesor
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Horngacher powiedział, że ogłosi skład przed świętami. Jeśli to nadal aktualne to wtedy MP nie mają znaczenia.

  • yyy profesor

    Czyli to oznacza że na TCS mamy 7 skoczków?

  • zimowy_komentator profesor
    @PGr @PGr

    Wujek nie da mu zginąć, oj nie :) Także chłop ma praktycznie karierę zabezpieczoną.

  • PGr doświadczony
    Wyluzujcie

    Dwa miesiace temu forsowaliscie starty Waska w 1lidze i w nim widzieliscie jakiegos "zbawce" mlodego zaplecza - ale po co jak nasze skoki maja sie dobrze i beda mialy sie dobrze (choc pseudokibole woleli by inaczej). No wlasnie, tetazniech Maciusiak niech naprawi swoich niedawnych liderow kadry juniorow, sa potrzebni na MSJ...

    Cierpliwie poczekajcie co zrobia ludzie znajacy sie na skokach, oni dobrze poprowadza(mam nadzieje) Tomasza.

  • Aaabbbb profesor

    Pilch może się powoli pakować do Niemiec :). Niech nabiera doświadczenia :).

  • dervish profesor
    @W_S @W_S

    Pilch powinien dostać szanse przynajmniej w niemieckiej części. Dwa konkursy na pewno by mu nie wyrządziły szkody i zbytnio nie zakłóciłyby przygotowań do MŚJ oraz nie zawaliły całego planu na ten sezon.

    A gdyby konkursy wyszły po myśli skoczka i trenerów to można by się zastanawiać czy pozwolić mu dokończyć turniej w części austriackiej.

  • zimowy_komentator profesor
    Pójdźmy na kompromis

    Na razie jest ciut za wcześnie, aby przesądzać sprawę ewentualnego startu Pilcha w TCS. Przed nim jutrzejszy start a potem jeszcze Mistrzostwa Polski. O jutrzejszy start jestem spokojny, natomiast przyjrzeć będzie się należało MP. Jeśli tam będą równe warunki i Pilch będzie skakał na równi powiedzmy z Hulą lub Żyłą to naprawdę wtedy można będzie go śmiało puścić do PŚ. A jeśli nie ? To wtedy będzie się można zastanawiać, bo puścić go tylko po to, żeby się pokazał w kwalifikacjach lub ewentualnie w I serii konkursowej też nie ma wielkiego sensu. Na razie wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że Pilch jednak na TCS wystąpi, ale przed nim jeszcze kluczowe starty.

  • dervish profesor
    @W_S @W_S

    Pilch powinien dostać szanse przynajmniej w niemieckiej części. Dwa konkursy na pewno by mu nie wyrządziły szkody i nie zbytnio nie zakłóciłyby przygotowań do MŚJ oraz nie zawaliły całego planu na ten sezon.

    A gdyby konkursy wyszły po myśli skoczka i trenerów to można by się zastanawiać czy pozwolić mu dokończyć turniej w części austriackiej.

  • W_S profesor
    Pilch i miejsce na TCS

    To już właściwie jest pewne. Pytanie tylko czy geniusze z PZN-u wyślą Tomka na PŚ, czy będą kisić w nieskończoność w CoC(oby nie)? Wg mnie Tomek wywalczył miejsce, to powinien jechać na TCS i zdobywać doświadczenie, a nie skupiać się tylko na MŚJ. Ilu już takich było co zdobyło medal MŚJ i zniknęło? Wielu, wśród Polaków także. Rok temu Ziobro skakał gorzej w CoC, niż obecnie Tomek, wywalczył miejsce, zaś w PŚ skakał lepiej niż w CoC, 100 pkt+ to całkiem całkiem wynik, Tomek może ma mniejsze doświadczenie, ale kiedy jak nie teraz ma je zdobywać? Wierzę, że Horngacher wie co robi i da młodemu szansę. Inni jakby pojechali jako 7 zawodnik to prawdopodobnie: Zniszczoł, Kantyka- kwalifikacja do konkursu i to wszystko, Murańka, Wąsek, Czyż- prawdopodobnie odpadliby w quali, Ziobro, Biela i Miętus- kompromitacja i rywalizacja z Kazachami o niezajęcie ostatniego miejsca(uwzględniłem zawodników startujących w zawodach międzynarodowych w tym sezonie).

  • dejw profesor

    Dzisiejsza nota Pilcha po odjęciu punktów za belki, to wynik z końcówki trzeciej dziesiątki PŚ na tej samej skoczni. Czyli w korespondencyjnym pojedynku wypada na razie lepiej niż najrówniej skaczący na wysokim poziomie w Kanadzie Liroj, biorąc pod uwagę tylko skoki oceniane przez sędziów.

  • dejw profesor

    Dzisiejsza nota Pilcha po odjęciu punktów za belki, to wynik z końcówki trzeciej dziesiątki PŚ na tej samej skoczni. Czyli wypada lepiej niż najrówniej skaczący na wysokim poziomie w Kanadzie Liroj, w skokach ocenianych przez sędziów.

  • Joannna stały bywalec
    @Joannna @ann81

    Dzięki za informacje :)

  • ann81 weteran
    @Joannna @Joannna

    Mówisz, masz:
    - Primoz Peterka - debiut w PŚ: 4 stycznia 1996, Innsbruck (8. miejsce) w wieku 16 lat
    - Jurij Tepes - debiut w PŚ: 1 stycznia 2006, Ga-Pa (35. miejsce) w wieku 16 lat.

    Obaj nie są Nimcami ani Austriakami wystawionym w ramach kwoty krajowej. To przykłady pierwsze z brzegu.

  • Bongiorno doświadczony
    Krótko i na temat

    Albo Pilch dostanie szansę na T4S albo wywalczył dodatkowe miejsce dla Polski na PŚ na darmo.

  • anonim
    @Joannna @OjciecMarek

    No faktycznie, no to pewne przeoczenie z mojej strony. Ale świata i tak nie zbojował na tym MŚJ - nie zmienia to sprawy.

  • anonim
    @Joannna @Jannush

    Z tym że tu raczej nie jest mowa o tym, czy się boją czy nie, lecz raczej czy to jest skuteczne/sensowne czy nie. A poza tym co do Murańki, czy się nie bano ... raczej się bano, tylko wyboru za bardzo nie było. Tajemnicą poliszynela jest, że wtedy trenerzy byli raczej przeciwni puszczaniu go na PŚ. Zalecenie poszło najprawdopodobniej od góry, czyli od prezesostwa, które z kolei zachęcone zostało do takiego ruchu przez szmal od mediów ...

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @dervish @dervish

    Już niedługo pan Bukowski eksploduje formą. On zgarnie TCS, mówię wam. Nie wierzycie?

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Gratulacje dla Tomka !
    On zasługuje na wystep w TCS.
    Bardzo dobre miejsce Floriana !

  • dervish profesor

    W takich przypadkach dla mnie sprawa jest jasna i klarowna dziś i od zawsze taka była. Pilch wywalczając dodatkowa miejscówkę powinien z niej skorzystać o ile nie będą stały na przeszkodzie jakieś bardzo ważne względy i o ile możliwości jego organizmu (młody skoczek) i cykl treningowy nie będą się kłóciły ze zwiększonymi obciążeniami bo t4s jest wyczerpującą imprezą. Pilch jest młodziutkim juniorem. Jego organizm wciąż się rozwija, jeszcze nie raz będzie zmieniał swoje parametry i Tomek będzie musiał przystosować do tych zmian swoje skakanie. Tutaj zgadzam sie z Horngacherem i innymi specjalistami twierdzącymi, że takiego młodego zawodnika nalezy prowadzić wyjątkowo ostrożnie. Nie wiem czy na dobre wyszłaby mu obecnie długotrwała zmiana grupy szkoleniowej, bo jednak Pilch to owoc szkoły Maciusiaka.

    Z drugiej strony jak nie Pilch to kto chciałoby się zapytać? Na te chwilę oprócz Tomka na całym zapleczu nie mamy dosłownie nikogo kto kwalifikowałby się do skorzystania z wywalczonego przez tomka miejsca.

    No chyba, że ... zaplanowano, że na sukcesie juniora skorzysta ktoś z dwójki naszych olimpijskich nadziei , których niespożyty ukryty talent ma się objawić właśnie na igrzyskach. Tak mocno w cieplarnianych warunkach przepracowali lato jeden w kadrze A drugi w B, że należy sie spodziewać, ze ich forma wreszcie eksploduje i zadziwią świat właśnie na t4s. ;)

  • OjciecMarek profesor
    @Joannna @znawca_japonskiego

    Małysz miał akurat miejsce w TOP10 MŚJ w '95...kilka tygodni później powtórzył taki wynik wśród seniorów w Thunder Bay. Ale oczywiście zgadzam się z tobą, iż trudno w obecnej sytuacji kisić Pilcha w CoC, skoro "sam sobie to wyrwał", cytując klasyka.

  • Joannna stały bywalec
    Chwila, chwila.

    Liczyłam, że rozmawiam z fachowcami, a wychodzi na to, że sami się średnio orientujecie i zwyczajnie wprowadzacie w błąd. Wymieniono mi tu kilku skoczków, którzy ponoć zaliczyli debiut w Pucharze Świata w TCS, z czego jak się okazuje Małysz i Kofler nie debiutowali w TCS. Z wymienionych zawodników jedynie Kraft, Morgi i Loitzl wykorzystując kwotę krajową wystąpili po raz pierwszy w PŚ w ramach tej imprezy., z czego Kraft miał 19 lat lat, Morgi 16, a Loitzl 17.

  • Jannush profesor
    @Joannna @znawca_japonskiego

    Jasne, że kariera Murańki nie potoczyła się tak jak należy, ale chodzi ogólnie o fakt, że nie bano się go wtedy wypuszczać na głęboką wodę mimo że dopiero co skończył podstawówkę...

  • anonim
    @Joannna @Joannna

    Taaaa ... Adam widzę już na wygodnym stanowisku zapomniał jak zaczynał - czyli wcześnie wstąpił do PŚ, i nigdy nie miał chyba nawet miejsca w trzydziestce MŚJ. Kto pamięta już o tym, że Małysz nigdy nie był w czołówce zawodów MŚJ? Nikt! Każdy pamięta imprezy seniorskie. A kto pamięta Ikonena, L. Mullera, czy naszego M. Rutkowskiego za granicą? Nikt! Już było ostatnio dwóch takich, którzy byli wiecznie wożeni po PK, by móc się skoncentrować na megaprestiżowej i hiperważnej imprezie jaką są MŚJ - ich nazwiska to Zniszczoł i Murańka. Czy cel osiągnęli? Osiągnęli, obaj mają po wicemistrzostwie MŚJ ... i co z tego dzisiaj mamy? Drugą i trzecią dziesiątkę PK, gdzie bije ich o głowę siedemnastoletni młodzian ... chyba nie chcemy, żeby sam kilka lat Pilch był łojony w PK przez Tymka Cienciałę ... i tak w kółko panie Macieju ...

  • madrek doświadczony
    @Joannna @Joannna

    Był w identycznym wieku, czyli 17 lat z małym kawałkiem

  • ku555555 początkujący
    @Joannna

    Simon Ammann. Nie kompromituj się!

  • madrek doświadczony
    Małysz nie debiutował na TCS

    Nie wiem skąd wziął się ten mit, że Adam przyjechał do Innsbrucka w 1995 roku i od razu zajął 17 miejsce. Przecież on startował od początku sezonu 1994/1995, tylko nie mógł przejść kwalifikacji. Debiut Adama to odpadnięcie w kwalifikacjach do pierwszego konkursu tamtego sezonu w Planicy.

  • Joannna stały bywalec
    Małysz

    Kończąc dyskusję ze swojej strony bo obowiązki wzywają, przytoczę wypowiedź wujka Tomka na temat jego startu w TCS z wczoraj: "Nie spodobały mi się spekulacje dotyczące możliwości wysłania Tomka na Turniej Czterech Skoczni. Wydaje mi się, że ma jeszcze na to czas. Wielu było już takich, którzy jechali po dobrym początku sezonu, a na miejscu było rozczarowanie. Jeśli zostanie powołany, nie będę miał nic przeciwko temu, ale moim zdaniem, nie tędy droga. Moja opinia jest taka, że powinien koncentrować się na dobrych skokach, startować w konkursach niższej rangi i jako cel obrać sobie MŚJ 2018 w Kanderstegu"

  • anonim
    @Joannna @Jannush

    Akurat Murańka to adekwatny przykład nie jest, bo pamiętamy jak się skończył dla niego tamten weekend w Zakopanem, tak jak i zresztą cała kariera ... ale co do pozostałej części komentarza - nic dodać nic ująć. Nareszcie można się w czymś z tobą zgodzić ...

  • Jannush profesor
    @Joannna @Joannna

    Adam był nawet młodszy od Pilcha, gdyż urodził się na początku grudnia, więc w chwili debiutu w PŚ miał 17 lat i jeden miesiąc.

  • anonim
    @Joannna @Joannna

    Po pierwsze - Domen posypał się po lotach? Wolne żarty ... w takim razie niby dlaczego ma życiówkę ponad 240 metrów? A poza tym sprawdź trochę jakie wyniki miał w poszczególnych konkursach ubiegłego sezonu zanim coś na piszesz ...
    Po drugie - czy TCS jest rozgrywany na skoczniach mamucich? Bardzo prawdopodobne, że Tomek w tym sezonie jeszcze nie zostanie zabrany na mamuty, podobnie jak wielu innych młodych sportowców - choćby Domen 2 lata temu. Ale to z zupełnie innego powodu - bo są one dla nich zbyt niebezpieczne, a nie dlatego, że by sobie z nimi nie poradzili.
    Po trzecie - taaaaak, choroba nie ma żadnego wpływu na formę zawodnika ...
    Po czwarte - wyolbrzymiają znaczenie TCS. Wiadomo, każdy zawodnik marzy o jego wygraniu, ale na pewno nie jest tak, że każdy specjalnie szykuje na niego formę - szczególnie w obecnym sezonie, który jest sezonem olimpijskim - w tym roku każdy zawodnik ma wyższy cel niż TCS i zawodnikiem który w tym roku odczuje, że to impreza wyższej rangi niż zwykły konkurs PŚ będzie może Ammann, który ma cztery złota IO a żadnej wygranej TCS. Vierschanzentournee jest ważnym i prestiżowym turniejem, ale rangą jest daleeeeeko od MŚ, IO, czy walką o końcową wygraną PŚ. Wyolbrzymiasz. Przed czasami PŚ może było tak jak opisujesz, ale na pewno nie teraz, szczególnie w sezonie olimpijskim.

  • Joannna stały bywalec
    @Joannna @Joannna

    Czyli oprócz Małysza nikt spoza zawodników z krajów współorganizujących Turniej, którzy po prostu skorzystali z kwoty krajowej u siebie w domu. A oprócz Małysza ktoś spoza Austrii i Niemiec?

  • Jannush profesor
    @Joannna @Joannna

    Daj spokój. Nieminen będąc młodszym od Pilcha wygrywał TCS, IO oraz generalkę PŚ.
    Steve Collins wygrał pierwszy konkurs PŚ nie mając nawet skończonych 16 lat.
    Szesnaście lat wygrywając mieli też Morgenstern i Ahonen. Siedemnaście miał Hoellwarth.
    Fettner w 2001 roku w Bischofshofen zajął 5 miejsce, miał wtedy 15 lat. Tak, ten sam Fettner który dzisiaj skakał w Engelbergu.
    Murańka w wieku 13 lat zdobył medal MP, niedługo później został wystawiony do kwalifikacji w PŚ w Zakopanem.

    Także siedemnastoletni skoczek to żaden młodzian. W tym sporcie zawsze startowało dużo bardzo młodych zawodników.
    Zresztą, w latach 80tych i 90tych w takim tenisie turnieje wielkoszlemowe wygrywały 14 letnie dziewczynki i jakoś nikt nie robił problemów.

  • kunta doświadczony

    Proszę szanownego koleżeństwa. Oczywiście decyzja należy do Stefana Horngachera, ale byłbym zdziwiony, gdyby nie dał szansy Pilchowi!. Bo jak nie teraz, to kiedy? Inne nacje młodzież puszczają do Pucharu Świata i mają z tego wymierne efekty. Polska kadra: 22 latek,31 latek, dwaj 30 latkowie, za parę tygodni 27 latek i 26 latek , za parę tygodni wskakują rocznikowo o 1 więcej. Trzeba to odmładzać- oczywiście nie na siłę, tylko na zasadzie szansy. Tym bardziej, że porównując tegoroczny PŚ w Ruce i PK, to podobnie było , bo w pś skakali z 9 belki i mieli trochę pod narty, a w pk z 11, 12 i wiatr w plecy. Oczywiście abstrachuję od nośności powietrza itd. bo nie mamy danych, ale wyniki elity i zaplecza nie były znów tak różne. Czołowa 3 z pk prawdopodobnie zmieściłaby się w 20 konkursu elity. No i jest nadzieja,że nie będzie zapaści w polskich skokach.

  • ku555555 początkujący
    @Joannna

    Stefan Kraft, Andreas Kofler, Thomas Morgenstern, Wolfgang Loitzl, Adam Małysz

  • Joannna stały bywalec
    Dzięki

    Dzięki za informacje. Z tym, że Adam był o rok starszy. Ktoś jeszcze przychodzi wam na myśl?

  • pawelf1 profesor
    @Joannna @Joannna

    Adam Małysz ................ Debiut w PŚ 4 stycznia 1995 w Innsbrucku (17. miejsce)

  • anonim
    @Joannna @Joannna

    Chociażby pewien wuj Tomka, jego nazwisko wymieniać nie trzeba ...

  • ZKuba36 profesor
    Moim zdaniem.

    Jestem w szoku po tym co Pilch zrobił w skoku finałowym. Przeskoczył HS i uzyskał dobre oceny (3x18,5;2x18).
    Wywalczył 7, miejsce dla Polski w PŚ i wstyd by był, gdyby miejsce to się zmarnowało.
    Trochę przypomina to historię Fortuny przed IO, na których zdobył pierwszy dla Polski złoty medal w skokach,
    Fortuna (dziwne, że nie ma Go na liście byłych polskich skoczków) był mało znanym skoczkiem, bez sukcesów. Oczywiście nie został zgłoszony do IO. Krótko przed IO wygrał niespodziewanie chyba 2 konkursy na Krokwii. Gdyby nie dziennikarze, to z całą pewnością nie pojechałby do Japonii, bo na liście zgłoszeń byli inni skoczkowie. Dziennikarze zrobili taki raban, że w końcu (może nawet po terminie) Fortuna został dokooptowany do składu na IO.
    Jak zawodnik jest w formie to należy to wykorzystywać! Myślę, że powinien się bez problemu mieścić w 20 PŚ.
    Gdyby okazało się, że jest inaczej to po 2. konkursach może go zmienić skoczek, który zajął najwyższe miejsce na MP a nie został zgłoszony do TCS.
    Pilch powinien cały czas trenować z trenerem Maciusiakiem i dojeżdżać na konkursy z kadrą A.

  • Joannna stały bywalec
    Debiut w PŚ w TCS

    Jeszcze prośba do orędowników startu Pilcha w TCS: czy możecie wskazać mi nazwiska skoczków z udanymi karierami, którzy swój DEBIUT w Pucharze Świata zaliczyli na Turnieju Czterech Skoczni? Bo nie ukrywam, to ciekawe zagadnienie.

  • Domin10 weteran

    Brawo! Wspaniały występ Tomka. Nie wyobrażam sobie innego scenariusza niż występ Tomka jako 7 zawodnika na TCS.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Maciej Maciusiak

    Jeszcze niech Wąsek i Czyż zaczną skakać na poziomie 20 PK i trener ten zostanie realnie przywódcą zaplecza, już olewając to co porabia Żidek i Mateja. Tacy zawodnicy po prostu będą jeździć na PK spychając B-kadrowiczów w rankingu Polskim, ale nie jako pupę im ratując, bo limity w PK odbudowując.
    Ciekawe czy uratuje Stękałę i Bieguna? Żeby w tym sezonie chociaż powrócili do PK.

  • Joannna stały bywalec
    @Joannna @kibicsportu

    Co innego, gdyby zadebiutował w Pucharze Świata, a co innego gdy debiutuje w Turnieju, na który większość zawodników szykuje szczyt formy.

  • Joannna stały bywalec
    Pozostanę przy swoim :)

    @pawelf1, chorobę? Proszę cię. Domen jest w katastrofalnej formie jak na swoje możliwości nie z powodu choroby, a zjazd w zeszłym sezonie zaliczył nie tyle dlatego, że ciągnęli go po wszystkich krajach organizujących zawody PŚ, a dlatego, że pozwolono mu na udział w lotach, po których rozsypał się całkowicie. Od tego momentu zaczął się regres jego formy. Będę pozostawać przy swoim. Domena progiem wytrzymałości okazał się mamut, który go złamał. Nie znamy progu wytrzymałości Tomka i jakoś nie chciałabym się teraz o nim przekonywać, bo po prostu szkoda chłopaka. Reasumując: uważam, że Pilch jest za młody, zbyt niedoświadczony, a chwilowy wzrost formy nie sprawia, że z automatu trzeba go wozić na taką imprezę. Pisanie, że PK stanie się wkrótce poziomem za niskim dla niego jest nad wyraz przesadzone. Choćby dzisiaj chłopak nie deklasował, atakował w drugiej serii z ósmego miejsca, a tydzień temu dopiero po raz pierwszy w życiu wygrał zawody tej rangi. Jakby każdego zawodnika na jego miejscu brać na Turniej, to chyba nie starczyłoby skoczków.

  • pawelf1 profesor
    Adam Małysz ...

    też zaczynał młodo w PŚ , potem miał dwa mocne sezony ze zwycięstwami . Potem była zadyszka a następnie ......no właśnie , to już piękna historia skoków światowych.

  • anonim
    @madrek @madrek

    Według profilu skijumping.pl w maju miał 170 centymetrów - czyli dokładnie tyle samo co Małysz.

  • kibicsportu profesor
    @Joannna @Joannna

    Absolutnie się nie zgadzam z tobą. Uważam, że Pilch powinien wystartować w TCS. Jak skacze dobrze, to dlaczego miałby startować w PK czy Fis Cup. Jest szansa, to niech zadebiutuję. Jakoś Małysz, Schlieri,Domen,Peter Prevc,Stoch, Wellinger, debiutowali w podobnym wieku, a co już osiągnęli? Dużo i jakoś nie zmieniło to, że debiutowali w wieku podobnym do Pilcha.

  • pawelf1 profesor
    @Joannna @Joannna

    Powtórki z Domena .?????!!!!!!! Piszesz o 3 zwycięstwach plus kilku podiach , 900+ pkt w sezonie i 6 miejsce w generalce ? O tym piszesz ? Bo przecież chyba nie o tym sezonie gdzie chłopak rozpoczyna póżniej ze względu na m.in chorobę a sezon dla niego się zaczyna .

  • ann81 weteran
    @Joannna @Joannna

    Dzieciakiem to jest Tymek Cienciała. Tomek jest co najwyżej młody i mało doświadczony. On ma 17 lat, nie róbmy z niego jakiegoś chłopczyka z maskotką w ręku, no błagam.

    Poza tym, jeśli widzisz jakąś analogię tej sytuacji do zeszłosezonowego obwożenia po PŚ Domena to ja nie mam pytań.

  • anonim
    @Joannna @Joannna

    Przytaczanie przypadku Domena jest co najmniej głupie. Problemem Domena jest to, że Janus nie dawał mu odpoczynku ciągając go po każdych zawodach z Azją włącznie. Poza tym, on ma dopiero osiemnaście lat i jestem pewny, że jeszcze wiele osiągnie, niewykluczone nawet że jeszcze w tym sezonie. Popatrz sobie na Morgensterna, Schlierenzauera i wielu innych. Wiek bynajmniej nie był powodem zjazdu formy Domena - zresztą zjazdu który trwał zaledwie kilka miesięcy. Gorzej jest właśnie, jak kisi się zawodnika w PK, gdy PK jest już poziomem za niskim na niego. Bo wtedy prędzej czy później ta forma zjeżdża poziomem do kolegów z PK, i wtedy to dopiero jest marnowanie potencjału, jaki jest w tej formie.

  • ann81 weteran
    @ann81 @zimowy_komentator

    No przecież, moje przeoczenie :) To byłby "niezapomniany" widok ;)

  • Joannna stały bywalec
    TCS dla Pilcha?

    Czy jestem jedyna, która nie byłaby zadowolona, gdyby Pilch pojechał na TCS? Rozumiem, że wywalczył kwotę, ale ja - jako kibicka polskich skoków - nie chcę tutaj powtórki z Domena. Po dwóch wygranych w PK nie zabiera się 17-latka na taką imprezę tylko dlatego, że wywalczył dodatkową kwotę. Ja rozumiem, że nie ma komu jechać na siódmego. Ale już lepiej jechać w takim razie w szóstkę, niż przycinać dzieciaka w Turnieju. Nie dość, że chłopak nigdy nie startował w Pucharze Świata, to jeszcze miałby debiutować na TCS. Czegoś takiego chyba nikt by nie wymyślił. A potem będzie płacz, że kolejny talent zmarnowany, bo przez zachłanność kibiców/sztabu/samego zawodnika chłopak nigdy nie odzyska dawnej formy i utknie w gronie przeciętniaków, błąkających się po Kontynentalach, albo nawet Fis Cupach...

  • madrek doświadczony
    Pilch chyba jeszcze niższy niż wujek

    https://www.instagram.com/p/BciUI0xlMDE/?taken-by=mariuslindvik
    https://www.instagram.com/p/BcxnuBollVu/?hl=pl&taken-by=zigajelar

  • zimowy_komentator profesor
    @ann81 @ann81

    Jest jeszcze 4.ta opcja: Krzysztof Miętus pakuje manatki i wesoło udaje się w stronę Ga-Pa. I macha wszystkim papapa :)

  • Malopolska doświadczony
    Pilch

    Być może to nowa "perełka" polskich skoków!

  • Brzozowy stały bywalec
    @mc150193 @Xander1

    Nie tak łatwo skończyć ze skokami. Jest to silne uzależnienie, które wymaga długotrwałej i wyczerpującej terapii, która nieczęsto kończy się sukcesem. To nie tak, że mówisz: "Hofer niszczy ten sport, od dzisiaj nie oglądam skoków". Tak to nie działa.

  • greg57 stały bywalec
    @Bartek_1 @bartek_1

    Będą mistrzostwa nie puchar

  • Bartek_1 początkujący
    Pytanie do skijumping.pl

    Czy będzie PUCHAR POLSKI - konkurs świąteczny przed TCS?

  • Ravv doświadczony
    @Ravv @brixter

    Nie, 21. Wtedy punktowo wyprzedzić mogliby go Wank i Aschewald, a Jelar byłby na równi, przy czym Tomek byłby wyżej, bo ma dwie wygrane.

    Tyle że sam zapomniałem o tym, że wtedy Wank, Aschenwald i Jelar musieliby wygrać jednocześnie :D Także to miejsce jest praktycznie pewne nawet przy braku punktów w następnym konkursie (odpukać!).

    Nie mam nic przeciwko podium w następnym konkursie ;)

  • jakledw12 weteran

    Pilch pojedzie na TCS :) Bo kwotę warto wykorzystać, a nikt inny oprócz Tomka formy nie ma. Murańka na mitycznych treningach formy nie zyska. W ogóle kto nad nim czuwa teraz w kraju?

  • Brzozowy stały bywalec
    Hehe

    Miętus już zaciera ręce na myśl, że sylwestra spędzi u podnóża Alp Bawarskich XD

  • ann81 weteran
    @ann81 @ann81

    Nie zaparzyć tylko zapeszyć.

  • ann81 weteran

    Na chwilę obecną nie da sie już zaparzyć, mówiąc, że 7 miejsce na TCS mamy gwarantowane (w bajki o zwycięstwie 2 czy 3 zawodnikow ex aequo, przepraszam, nie wierzę). Scenariusze są więc 3:

    - na Turniej jedzie Tomek Pilch - scenariusz najbardziej logiczny: młody w niezłej formie zdobywa poważne doświadczenie, a po 4 konkursach spokojnie wraca do swoich klocków, czyli PK i MŚJ;

    - w Turnieju nie wykorzystujemy tej 7 miejscówki - scenariusz naciągany, ale powiedzmy, że jeszcze do przyjęcia: na PŚ jedzie ta sama ekipa, co zawsze, Tomek startuje dalej w PK i przygotowuje się do "najwazniejszych" zawodów w sezonie czyli MŚJ, a tragiczna forma pozostałych powoduje, że nie ma z kogo wybierać.

    - na Turniej jako 7 jedzie Olek lub Klemens - scenariusz jawnie krzywdzący, aczkolwiek wciąż możliwy: po przetestowaniu wszystkich na zgrupowaniu w Zakopanem Stefan dobiera sobie do składu któregoś z tej dwójki.

    Osobiście trzymam kciuki, żeby Stefan poszedl po rozim do glowy i zrealizowal scenariusz pierwszy. Sytuację drugą jeszcze jestem w stanie zaakceptować. Ale mam nadzieję, że ta trzecia nikomu nie przejdzie nawet przez myśl.

  • Jannush profesor

    Właśnie w wieku Pilcha Adam Małysz startował po raz pierwszy w PŚ i to właśnie na TCS, w Innsbrucku od razu zdobył punkty w debiucie, a potem to juz wiadomo co było. ;)
    Oby siostrzeniec poszedł tą samą drogą.
    Małysz przekazał pałeczkę Stochowi, Stoch przekaże Pilchowi, Pilch przekaże Cienciale, Cienciała przekaże synowi Żyły, tak będzie. :D

  • RET_RET doświadczony
    @Szymon_N @Szymon_N

    Ja Małysza rozumiem. Jako krewny nie chciał być pierwszym, który promuje Pilcha na PŚ. To zrozumiałe i uczciwe. Ale nie wierzę, że po cichu nie kibicuje synowi swojej siostry.

  • kibicsportu profesor
    @mc150193 @salto_de_esqui

    Sorry, ale ty jesteś zryty. Widze twoje komentarze tutaj na stronie i jesteś idiotą.

  • Jannush profesor

    Gratulacje dla Pilcha za zwycięstwo, fantastyczny drugi skok.
    Wywalczenie miejscówki jest niemalże pewne, dziwne są gdybania o wysyłaniu na TCS, to oczywiste że powinien startować jeśli wywalczy 7 miejsce. Inaczej będzie to ogromny skandal.
    MŚJ w ostatnim czasie mają niski prestiż, spójrzcie na aktualnego mistrza i wicemistrza - Polasek i Insam prezentują bardzo niski poziom.
    Tu trzeba brać byka za rogi i startować w PŚ póki jest forma, a nie kisić juniorów.

  • Tomeson weteran

    Brawo dla Tomka tym bardziej, że awansował z 8 miejsca po I serii i zwyciężył :)

  • salto_de_esqui weteran
    @mc150193 @mc150193

    Psychika twoja jest tak zryta, jak ten wpis:).

  • Xander1 profesor
    @mc150193 @mc150193

    Miałeś kończyć ze skokami, a nie minął tydzień a już wracasz. Zastanów się człowieku co najpierw piszesz.

  • pawelf1 profesor
    @mc150193 @xellos

    E ...chyba Bukowski jest bardziej "zdołowany" :)

  • Xellos profesor
    @mc150193 @mc150193

    Wiedziałem, że wrócisz. Brawo za niezmienianie nicka jak co niektórzy robili :)

    Jak pojedzie ktoś inny, wyrządzą mu wielką krzywdę. Startowanie na TCS bez formy, tylko będzie dołować takiego zawodnika. Nawet kwalifikacji nie przejdzie. Więc albo nikt albo Pilch. Niech nie krzywdzą zawodników bez formy startem w takiej randze zawodach, bo będą klepać bulę i się dołować.

    CHYBA, że pojedzie Krzyś Miętus, jego bardziej zdołować się nie da. Krzywdy mu to nie zrobi.

  • bxi doświadczony
    Gratulacje Tomek!

    Gratuluje Tomek! Oby tak dalej! Dziękujemy za sprawienie nam przedświątecznej radości! Trzymam kciuki jak pozostali kibice za dobry wynik w T4S !!!

  • ann81 weteran
    @pawelf1 @pawelf1

    Z ostatnim zdaniem zgadzam się w 110%. Tylko obawiam sie, że w polskich realiach bedzie to niemożliwe...

  • mc150193 weteran

    Przepraszam bardzo, że miało mnie tu już w ogóle nie być. Ale to co robi w tym sezonie Tomek Pilch w CoC to byłem zmuszony do napisania kilka słów skruchy, a także przeprosin. Więc muszę posypać głowę popiołem, żeby się zakurzyło i jednocześnie przeprosić za tą niewiarę i inne grzechy - w tym związanych z ostatnim konkursem w Neustadt. Dlaczego? Przecież Tomek Pilch do tej pory nie miał żadnych punktów w CoC, a latem doznał kontuzji i nie dawałem mu choćby cienia szansy na jego dobre skakanie w tym sezonie. Teraz ma już na koncie ponad 200 punktów, jest liderem klasyfikacji CoC i na milion % wywalczy dla Polski dodatkowe miejsce w kolejnym periodzie PŚ. Tylko kto pojedzie na TCS jako siódmy, oprócz etatowej szóstki (Żyła, Kubacki, Kot, Stoch, Hula, Wolny) która skacze w PŚ? Bo nikt (po za Pilchem) na to nie zasłużył. Adam Małysz coś przebąkiwał odnośnie startów jego siostrzeńca w tym sezonie. Choć nie chcę się wypowiadać, czy Tomek rzeczywiście pojedzie na TCS czy nie. Bo będę mówił tak jak wszyscy - "Tomek Pilch powinien jechać na TCS", a potem trenerzy podejmą zupełnie inną decyzję. Więc wolę się z takimi osądami wstrzymać.

  • wiatrhula111 weteran
    @Karol78 @Karol78

    To nie te czasy by się o to obawiać

  • Xellos profesor
    @break90 @borek99

    Dzięki za info :) Niezbyt tylko rozumiem wyraz "do". Jeżeli nie jest to gwarantowane, to może być DO ale nie musi. Tak to rozumiem. Jak nie ma dolnych widełek, to zamiast 0,80 mogę dać 0,10.

    Wracając do tematu to mamy dwie kwestie.

    Pierwsza co mu to daje w kwestii sportowej, nic. Już podałem przykład Jakub Wolny, lata minęły i ciuła aby punkciki. Inni przepadli w ogóle, wielkie talenty...

    W kwestii finansowej nic nie jest pewne, czy w ogóle medal zdobędzie. Czy forma się utrzyma. Formę ma teraz, a w PŚ zarabia się konkretnie jak jest forma. W pierwszym poście jest podany przykład Domena Prevca. Tylko on zarobił we frankach szwajcarskich 100,600 za jeden sezon. A miał dwa sezony z dużymi punktami. Nie chce mi się już szukać ile w tym drugim. Ale 100,600 trzeba jeszcze przemnożyć x 3,5 hehehe Więc nie wiem jak ma się do tego polskie stypendium na 12 miesięcy ;d A czemu Pilch nie może odpalić ? Inne nacje próbują, dawają młodych i może się uda. Zresztą nie trzeba wygrywać jak Domen, płatne są każde punkty. To czyste wróżenie z fusów, że on musi zdobyć medal na MŚJ i dostać stypendium. Nic nie musi, wystarczy źle wylądować, wywrócić się i nic nie ma. Kastelik pięknie lądował rok temu :)

  • pawelf1 profesor
    Nie rozumiem .....

    Takiego stawiania sprawy ...albo TCS albo MŚJ....przecież Pilch może wystartować i tu i tu . Przy okazji pomóc kolegom z zdobyciu stypendium w drużynówce . A ile ono znaczy dla słabszych zawodników mamy obecnie przykład z kadry B........

  • Dolnoslazak stały bywalec
    @break90 @break90

    Zgadza się, ale gdzieś chłopak startować powinien. TCS zaczyna się ponad miesiąc przed MŚJ więc spróbować można. W zasadzie to wszystko na temat powiedział prezes w podlinkowanym poniżej wywiadzie, również to że ten pierwszy wyskok formy zazwyczaj nie trwa u skoczków zbyt długo.

  • borek99 doświadczony
    @break90 @xellos

    Stypendium ministra sportu na okres do 12 miesięcy:
    "7) jeżeli w mistrzostwach świata w kategorii juniorów zajął:
    a) 1 miejsce ? do wysokości 0,80-krotności podstawy,
    b) 2 miejsce ? do wysokości 0,60-krotności podstawy,
    c) 3 miejsce ? do wysokości 0,50-krotności podstawy; "
    Podstawa to obecnie 2300 zł miesięcznie.

  • kunta doświadczony
    @JanekSport @JanekSport

    Wkrótce! Jak tylko utrzyma formę i skończy się period. Ale nie spodziewałbym się w tym PŚ od razu fajerwerków.

  • molenda doświadczony

    A tak przy okazji, jeśli dobrze liczę to na następny period będziemy mieli limity 7+5. Więc jednak nie ma takiej tragedii. :)

  • Xellos profesor
    @break90 @FanSN

    Wyżej jest podany przykład Domena Prevca :D Cytuje "Wystarczy spojrzeć na Domena."

    Ja tam nie mam zamiaru tego liczyć, mi szkoda czasu. Ale jak się orientujesz to podaj ile wynosi owe stypendium :) I porównaj to do tego ile zarobił Domen hehehe !

    Ale chętnie przeczytam ile to stypendium wynosi :) Znając realia jednak polskie, to jakaś mizeria.

    Czemu Domen może odpalić i zarobić kasę o jakiej nie jeden marzy. A nasz nie może ? To jest właśnie polskość, innych podziwiamy, w swoich nie wierzymy.

  • zimowy_komentator profesor
    @pawelf1 @pawelf1

    Maciusiak już powiedział, że jak będą chcieli wziąć Pilcha to on go puści z uśmiechem i nie będzie się nawet mieszał Horngacherowi w sprawę :)

  • break90 weteran
    @break90 @xellos

    No nie wiem ale chyba lepiej walczyć o medal niż o awans do 30? Z tym, że faktycznie nie ma innego sensownego kandydata na 7. Chociaż nie - jest Miętus :)

  • JanekSport weteran

    Ciekawe kiedy dostanie szansę w Pucharze Świata :D

  • Karol78 bywalec

    Tomek, co Ty robisz? :D Przed weekendem wszyscy decydenci wypowiadali się tak jakby wręcz chcieli żeby Pilchowi się lekko powinęła noga - nie chodzi o to, że życzą mu źle, ale obawiają się presji pod jaką znajdą się i oni i sam zawodnik. Tomasz jednak widać, że skacze bardzo dobrze... Będzie ciekawie.

  • molenda doświadczony

    Niewiarygodne, co ten chłopak robi :)

    Skoro teraz nie ma już obaw o limit, powiem wprost - chcę go zobaczyć w Turnieju Czterech Skoczni. Zasługuje na to.

  • FanSN stały bywalec
    @break90 @xellos

    Nie chodzi tu przypadkiem o stypendium za zwycoestwo?

  • PGr doświadczony
    @Luk @brixter

    Wlasnie tez o tym pisze. Wolny to nasz ostatni talent, co "z kapelusza wyskoczyl" przed swoimi MSJ...
    Stracil przez kontuzje dwa sezony... caly czas pracowitoscia sie wspina w hierarchi i nie mozna w taki glupi sposob go zniechecac.
    No a Tomasz zrobil (prawie) swija miejscowke, to bym mu dal wystartowac. Spokojnie, bez napalania sie, kilka startow na przetarcie, ale co i jak niech wladni radza.

  • pawelf1 profesor
    @pawelf1 @Funfact

    No tak zapomniałem:)

  • Xellos profesor
    @break90 @break90

    Ale co daje medal MŚJ ? Takowy ma Jakub Wolny i w sumie co z tego ? Od czasu swojego złota uciułał w PŚ raz 5 pkt. w sezonie, a teraz ma 8...WOW ! Nie mówić już o innych medalistach MŚJ co słuch zaginął.

  • FunFact weteran
    @pawelf1 @pawelf1

    Aż tydzień musieliśmy na to czekać! :)

  • pawelf1 profesor
    Ponad 100 postów :)

    Dawno tyle nie było pod newsem z PK :)

  • przemhel stały bywalec
    Zmarnują go

    pewnie nie wystawią go na TCS, bedzie się kisił jak Stękała w PK

  • break90 weteran

    Wszystkim entuzjastom powołania Tomka do pierwszej kadry przypominam, że z reguły zawodnicy, którzy wygrywają konkursy PK, w PŚ są na granicy awansu do finałowej 30.
    Czy warto zatem zabierać go na TCS aby wywalczył kilka punktów (albo i nie) kosztem walki o medal MŚJ?
    Już nie jeden zdolny junior wchodził przebojem do PŚ a potem co? Wystarczy spojrzeć na Domena.
    Przede wszystkim spokój, ma chłopak czas a my mamy pewną 6-tkę w kadrze A.
    Chociaż z drugiej nie widzę kto poza nim mógłby zostać powołany jako 7 w przypadku powiększenia limitu

  • piotr90 stały bywalec

    No to ja aż muszę przyznać ,ze Plich odleciał. Chyba ma to od wujka ?

    Niech Małysz go wezmie za Jakub Wolnego :(

  • konrad95 doświadczony

    Nie wystawienie Tomka będzie wielkim błędem. Zwłaszcza, że sam wywalczył sobie to miejsce dwoma zwycięstwami ( tak wywalczył, niemożliwe jest żeby trzech zawodników wygrało z taką samą notą i Pilch nie zdobył tych 9 punktów). Mamy zbyt niskie kwoty startowe żeby je marnować, a reszta nie nadaje się na razie na Puchar Świata. Co do skladów na następny period to widziałbym to tak( mam nadzieje że takie składy będą ) .

    Puchar Świata :
    Kamil Stoch, Piotr Żyła, Dawid Kubacki, Maciej Kot, Stefan Hula, Jakub Wolny i Tomasz Pilch

    Puchar Kontynentalny:
    Klemens Murańka, Aleksander Zniszczoł, Paweł Wąsek, Bartosz Czyż i Przemysław Kantyka.

    Reszta poza startami w Polsce raczej nie ma na co liczyć w tym sezonie.

  • Xellos profesor
    Przede wszystkim

    Nie ma nikogo na poziomie w to siódme miejsce. Ośmieszą się jak tam poślą jakiś skoczków bez formy. Albo puste albo Pilch, a nie wycieczka krajoznawcza dla kogoś innego.

  • Xander1 profesor

    Nie mogę w to uwierzyć!
    Fenomenalny występ Pilcha. Bardzo chciałem żeby ukończył te zawody w czołowej dziesiątce, a on wygrał całe zawody. W serii finałowej skoczył nieprawdopodobną bombę. Kto by się spodziewał że będzie aż tak świetnie skakał na dużej skoczni. Myślałem że nie będzie aż tak mocny, a tu taka sensacja. Siódme miejsce na TCS, już niemal wywalczone. Nie wyobrażam sobie żeby miał nie wystartować w TCS, jak sobie wywalczy miejscówkę. To byłoby już przegięcie. Niech skończą gadać o tych durnych MŚJ, bo nikt do nich nie przywiązuje jakiejś wielkiej wagi. Dla Tomka taka impreza byłaby dużą nauką na przyszłość. Wcale nie wymagałbym od niego nie wiadomo czego. Kwalifikowanie się do konkursu byłoby super.
    Ale boję się że nawet jak wywalczył tą miejscówkę to nie pojedzie. Inne reprezentacje nie boją się wystawiać swoich juniorów, tylko my ich kisimy w domu i nie pozwalamy startowac. A później zdziwienie że potencjały zawodników nie wykorzystane.
    Tylko pytanie jeśli Pilch nie dostałby szansy w TCS, to zmarnujemy miejsce czy też wstawią kogoś innego. Tylko pytanie kogo, skoro nikt nie zasługuje?
    Oby się mylił i Pich dostał swoją szansę.

    Olek i Paweł spisali się nieźle.

    Zapowiada się na to że w przyszłym periodzie będziemy mieć limit 7 w PŚ i 5 w PK. A jeszcze dwa tygodnie temu wydawało się że będzie to wyglądało tak 6. w PŚ i 3. w PK.

    Ogólnie fajnie się to ułożyło dziś. Pilch wygrywa w PK, Kantyka drugi w FC, a Stoch trzeci w PŚ.

  • pawelf1 profesor
    Maciusiak zdecyduje ......

    Tak myślę i to raczej jego trzeba zapytać bo Horngacher nie zaprotestuje skoro to będzie siódme miejsce ........

  • greg57 stały bywalec
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Nie bierz sobie tych korekt do serca.Ten się nie myli ,co nic nie robi.Twoja benedyktyńska praca jest godna podziwu i wiele ciekawego można z tych statystyk się dowiedzieć.
    Pozdrawiam.

  • deSKI bywalec
    @pawelf1 @pawelf1

    Adam Małysz nie musi. Nasza kadra ma ochroniarzy. Aczkolwiek zakaz Mistrza miałby większy posłuch u dziennikarzy, których i tak usatysfakcjonuje wywiad z wujkiem Tomka. :)

  • PGr doświadczony
    Jesli pojedzie na T4S...

    Horngacher raczej nie bedzie robil problemow, tylko jesli dadza mlodemu szanse to po naradzie kilku osob ze sztabu.
    Bardziej prawdopodobne ze pojedzie na czesc niemiecka, a dalej "?" niewiadoma co za decyzje podejma.
    Maja w planach MSJ i to tez bedzie miali wplyw na ewentualne starty Tomka w PS. No i tak na Zakopane jest pewniakiem do startu.

    Jak mial bym bez zbednego "napalania sie" to tak J/W bym zrobil ;)
    Ale ja sie nie znam i tylko kibic jesyem, wiec jutro trzymam kciuki za nastepne bdb. proby Tomasza.

  • madrek doświadczony
    @Xellos @ZKuba36

    Twoje komentarze zaczynają coraz bardziej przypominać trollowanie. Małysz miałby woleć Miętusa od członka swojej rodziny ? Przecież to absurd.

  • Szymon_N bywalec

    Horngacher, Maciusiak i Małysz niechętnie się wypowiadali na temat ewentualnego wystawienia Tomka na TCS, ale myślę, że dzisiejszym występem wybił im wszelkie argumenty z rąk. Można się było obawiać, czy da sobie radę na tak dużej i trudnej skoczni, a on bez żadnego napalania się przyjechał i nic nie robiąc sobie z tych obaw wygrał sobie konkurs po absolutnie genialnym drugim skoku. Można by się było zastanawiać, czy jest gotowy czy nie gdyby na Ruce skakał gdzieś na drugą dziesiątkę, ale skacze na poziomie rewelacyjnym, który na TCS powinien dawać punkty jeśli tylko przełoży te petardy na zawody wyższej rangi. Nie ma innej opcji - musi jechać do Oberstdorfu i nie widzę nawet żadnego pola do dyskusji, bo w tej formie on byłby zwyczajnie wzmocnieniem naszej kadry. Niesamowicie imponujące jest to, co wyprawia w tak młodym wieku.

    Co do reszty, to Zniszczoł wygląda nawet nieco lepiej, niż się spodziewałem (co nie znaczy, że skacze choć nieźle), Wąsek zanotował przyzwoity występ, Czyż mocno zawiódł, bo treningi pokazały, że jest w stanie zapunktować, a konkurs był jeszcze rozgrywany w warunkach pod niego. Jutro szansa numer dwa.

  • madrek doświadczony
    Prezes podziela nasze zdanie

    http://eurosport.interia.pl/skoki-narciarskie/news-apoloniusz-tajner-puscilbym-do-boju-17-letniego-pilcha-na-tu,nId,2477514

  • ZKuba36 profesor
    @Xellos @xellos

    Nie Zniszczoł czy Murańka tylko faworyt Małysza - Miętus, który przygotowywany jest do występów na IO.

  • skijumpingexpert profesor
    @Luk @brixter

    Tak oczywiście przecież on ma dopiero 17 lat i co najmniej kilkanaście lat kariery przed sobą a niektórzy tu wiedzą tydzień o jego istnieniu i już myślą że zamiast zbierać doświadczenie bedzie walczył o podium ? Drugą dziesiątke ? W pś ja sie bede cieszył jak po prostu sie nie spali ze stresu i zakwalifikuje do konkursu a tam powalczy o punkty i na 4 konkursy raz zdobędzie i po vzasie bedzie osiągał lepsze wyniki

  • HAZARD weteran

    Imponuje mi to, że 17-LETNI Polak jest w stanie przeciwstawić się piekielnie mocnemu zapleczu Słoweńców i Austriaków. Nie zabranie go na t4s (nie wierzę, że nie powiększy limitu), będzie kolejnym skandalem w polskich skokach w ostatnich miesiącach, ale miejmy nadzieję, że jednak tak się nie stanie, chociaż u nas niestety nic nie wiadomo. Najbardziej martwi mnie, że Pilch, który po tym periodzie będzie miał +/- 300 pkt prawdopodobnie przez bardzo długi czas będzie najlepiej punktującym Polakiem w PK, bo reszta, czy to juniorzy czy kadra B, skaczą niestety nadal bardzo, bardzo źle.
    Słoweńcy są niesamowici, wyciągną takiego Naglicia skreślanego przez wszystkich, a on i tak jest w formie na czołówkę PK, reszta również skacze znakomicie, pewnie, że Pavlovcic czy Osterc nie są w tym momencie "w gazie", ale patrząc na to co wyprawiają w Alpen Cup i to nie roczniki tylko 98-99, ale 00 i młodsi to na prawdę nie mają się o co martwić.
    AUTy jak wymienią Hubera czy Rupitscha na Wohlgennanta i Steinera mogą jeszcze liczniej pokazywać się w czołówce.
    Solidne skoki Koziska mogą dać mu przepustkę na austriacko-niemiecki turniej patrząc na to co wyprawiają jego koledzy.

  • worldshow stały bywalec

    Rąbany, dobry jest

  • skijumpingexpert profesor
    @kuba14111 @Labrador_Retriever

    Nie prosze cie ale dobra wiem o co chodzi ale byś chyba na to pieniędzy nie postawił ? I nie powiesz mi że to jest możliwe realnie patrząc

  • madrek doświadczony
    @ZKuba36 @ZKuba36

    W tak szczęśliwym momencie musisz wbić szpilę Małyszowi, który miałby rzekomo chcieć uwalić chłopaka, który jest członkiem jego rodziny. Stanowczo protestuję przeciwko takim komentarzom, bo jeśli nikt nie będzie protestował, to tego typu postów będzie coraz więcej.
    Do zwycięstwa zła wystarczy, żeby dobrzy ludzie nic nie robili.

  • Labrador_Retriever weteran
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Ale czemu do mnie? Przecież ja się od razu domyśliłem, że zwyczajnie nie zastanawiasz się nad takimi szczegółami, dlatego żartobliwie odpisałem gregowi57, który Cię poprawił. Do niego to proszę kierować, nie do mnie ;)

  • brixter początkujący
    @Luk @PGr

    Ehh, właśnie taka jest rola zawodników z miejsc 6-7 w kadrze. Oni nie muszą robić niewiadomo jakich cudów. Oni po prostu, mają ciułać te punkciki, po 60-70 punktów na sezon, lub kręcić się w czołówce Pucharu Kontynentalnego. I tak jak kolega wyżej napisał będziemy mieli 7 miejsc. Warto by docenić Pilcha za jego dobre skoki.

  • skijumpingexpert profesor
    @ann81 @ann81

    Ja też myśle że by sie nie obraził bo wyskoczył nam nowy wielki talent w skokach przed cienciałą i to w dodatku siostrzeniec małysza teraz niech sie spokojnie rozwija bo nie chce drugiego murańki tylko drugiego małysza ale ma jego geny i widać że ma zwycięstwa w genach pierwszy konkurs w pk i zwycięstwo powtórka w trzecim jestem dobrej myśli co do jego przyszłości

  • przemhel stały bywalec
    Głupotą

    będzie nie wystawienie go na TCS,

    gadanie że mśj są najwazniejsze to bzdura

  • Labrador_Retriever weteran
    @kuba14111 @dolnoslazak

    Wydaje mi się, że się nie zdarzyło, ale o ile znam regulamin FISu, to nie jest to zabronione, więc należy brać taką teoretyczną możliwość pod uwagę.

  • Stalowy stały bywalec

    Bardzo cieszy zwycięstwo Pilcha ,ma dopiero 17 lat i jeżeli zostanie dobrze poprowadzony no to możemy mieć zastępce Stocha.Pamiętajmy ,że on będzię jeszcze mężnieć przez kilka lat i przybierać na na wzroście i wadze.
    Ale swoją drogą marzę ,aby wystrzelił jak Nieminen kiedyś w młodym wieku i zaczął nokautować seniorów

  • Labrador_Retriever weteran
    @kuba14111 @skijumpingexpert

    Po prostu nie można powiedzieć, że JUŻ mamy to miejsce, tak jak napisał to @kuba14111. Przerasta Cię ta filozofia, że prosisz mnie, bym przestał?

  • Dolnoslazak stały bywalec
    @kuba14111 @Labrador_Retriever

    A czy zdarzyło się w jakimkolwiek FIS-owskim konkursie zwycięstwo trzech zawodników? W erze wiatrowych przeliczników to nie pamiętam, może wcześniej.
    Nie zmienia to oczywiście faktu że to Rukatunturi i końcową klasyfikację konkursu mogą ustalić nie skoczkowie ale wiatr

  • skijumpingexpert profesor
    @kuba14111 @skijumpingexpert

    Albo że czyż wygra

  • pawelf1 profesor
    @ZKuba36 @ZKuba36

    MŚ w Lotach ..ty to zawsze odlatujesz .:) Ma 17 lat i musi mieć zgodę rodziny wątpię .... NO i dlaczego Małysz ma wyrzucić krewnego?:)

  • Xellos profesor
    brawo

    Mam nadzieje, że pojedzie na ten TCS w swoje wywalczone miejsce, a nie że zamiast niego jakiś Zniszczoł czy Murańka.

  • Tomas17 stały bywalec
    BRAWO !!!

    Jestem bardzo zadowolony z 1. miejsca Tomka. Wydaje się, że powiększy on kwotę na TCS, na którym wg mnie powinien się znaleźć. Nawet jeśli nie przebrnie kwalifikacji (w co osobiście nie wierzę :D) to chociaż oskacze się w zawodach najwyższej rangi, a to jest bardzo poważne w kontekście dalszej kariery tego młodego skoczka. No bo niby kogo ma zabrać Horngacher? Murańkę, Zniszczoła, a może Ziobrę??? Cała wymieniona trójka oraz wielu innych z zaplecza jest bez formy i nie wydaje mi się, że nagle wystrzelą z dyspozycją, pozwalającą na choćby punktowanie w poszczególnych konkursach. Także z czysto sportowego punktu widzenia to miejsce na tej wielkiej imprezie, jaką jest niewątpliwie TCS, po prostu Tomkowi się należy, bo sobie je, miejmy nadzieję, wywalczy. A nie wykorzystywanie limitu tylko dlatego, że skoczek który go wywalczył jest zbyt młody i jego docelową imprezą w tym sezonie są MŚJ jest pokazaniem, że skoczek w Polsce, aby startować w PŚ, musi mieć 23-4 lata, a może więcej??? Wtedy jest określany jako młody, perspektywiczny skoczek, który ma jeszcze czas, aby osiągać wyniki. Kiedy? Jak będzie miał 30 lat. Ile lat ma teraz np. Wellinger, Kraft, Domen Prevc i wielu, wielu innych skoczków, którzy już osiągnęli sporo w tym sporcie (mowa tu oczywiście o zawodach najwyższej rangi :D). Nawet jeżeli już zostaniemy przy tych MŚJ, czy startowanie w konkursach nie jest formą przygotowania do, bądź co bądź, ważnej imprezy dla juniorów. Oczywiście nie jestem trenerem, ale wielu fachowców w tej dyscyplinie, na czele z Adamem Małyszem uznaję tą formę treningu jaką jedną z lepszych. Nie mówię tu o totalnym braku formy, gdyż wtedy ten sposób się niezbytnio sprawdza :) Myślę, że Tomek Pilch powinien dostać szansę na skonfrontowanie swoich umiejętności z najlepszymi. Najpierw trening z kadrą A, a potem TCS. Jeśli się nie sprawdzi, to wtedy zostanie cofnięty do PK. Przecież nikt mu nie daje od razu biletu na cały sezon, włącznie z Igrzyskami. Co wyjdzie z tego, zobaczymy :D Nie jestem trenerem i nie podejmuję decyzji, ale liczę na tą szansę dla Tomka. :D

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @Labrador_Retriever

    Oczywiście dzisiejszego. Ja po prostu jestem napalony (w moim wieku !) aby jak najszybciej dawać wyniki i nie zawsze wszystko sprawdzę. Ale jest bez winy i grzechu ?, by zakończyć tak biblijnie.

  • skijumpingexpert profesor
    @kuba14111 @Labrador_Retriever

    Wejś mnie już nie rozśmieszaj człowieku nie filozofuj po prostu jest to nie realne prędzej bym brał pod uwage to że pilch wygra o 50 pkt. xD

  • PGr doświadczony
    @Luk @Luk

    No i ? To wlasnie jest bdb. forma. Z taka Wolny by z pudla nie schodzil w CoC, wiec po co mu miszac w glowie i psuc skoczka bezpodstawna zsylka? Bardziej prawdopodobne ze Kuba przez caly sezon bedzie skakal w PS niz to czego chcesz.
    Poza tym widze ze juz Ci odpisali o 7 miejscu ;) telefon cos mi wolno dziala ...

  • jakledw12 weteran
    Nowy killer

    Pilch ma instynkt killera :) 2 podium 2 zwycięstwo i do tego 17 lat ;)

  • Tomeson weteran

    No zwycięstwa to się nie spodziewałem :) Chłopak ewidentnie ma talent, geny jednak do czegoś zobowiązują ;)

  • greg57 stały bywalec
    @bardzostarysceptyk @Labrador_Retriever

    Tak. A pojutrze przedwczorajszy :-))

  • Baroner początkujący
    @ZKuba36 @ZKuba36

    Nie sądzę, aby puścili Pilcha zarówno na loty po TCS (przy takiej formie zaplecza dodatkowa kwota wypadnie po TCS), jak i na MŚwL. MŚJ jest chyba docelową imprezą dla niego.

  • skijumpingexpert profesor
    @kuba14111 @dolnoslazak

    Też sie z tego śmieje :D

  • Matthias88 doświadczony

    Jak będzie 7 miejsce dla Polski to musi polecieć w TCS. Co jest ważniejsze: przygotowania do mistrzostw świata juniorów czy wyżej wymieniony turniej.

    Oceny subiektywne wg zajętych miejsc i punktów w konkursie ( bo nie oglądałem)
    Pilch 6+/6
    Zniszczoł: 3/6
    Wąsek 2+/6
    Czyż 1+/6

    Średnia: 3=

  • Labrador_Retriever weteran
    @kuba14111 @dolnoslazak

    Nooo... Trzeba to brać pod uwagę. Po prostu. Nie można powiedzieć, że Pilch JUŻ powiększył limit na PŚ, skoro istnieje szansa, w której tego limitu nie powiększa. Ja wiem, że to jest szansa na poziomie 0,00001%, ale jest i nic na to nie poradzimy, fanfary będą jutro.

  • skijumpingexpert profesor
    @Toyminator @toyminator

    No tak zgadzam sie i dodam że małysz to jego wujek :) czyli może mieć geny po nim a pilch jest w lepszej formie od francuza także powinien walczyć o punkty jeśli wytrzymie presje to nie jest zwykły pś to tcs cała ta otoczka to działa na skoczków

  • Labrador_Retriever weteran
    @bardzostarysceptyk @greg57

    Jutro będzie wczorajszy.

  • ZKuba36 profesor
    GRATULACJE !!!!!!!!!!

    Co ten chłopak wyprawia??? Żadnego szacunku do bardzo znanych nazwisk ! Małysz go za to wyrzuci?
    Czyż byśmy mieli kolejnego (po Stękale) fantastycznego młodego skoczka na MŚ w Lotach?!

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Moim zdaniem powinien jechać na TCS, wydaje mi się ze z rywalizacji z najlepszymi wyniosłby więcej niż z przygotowań do ms juniorów

  • pawelf1 profesor
    Brawo Tomek !!!!!

    Tomek powiększył także kwotę startową w PK . Groził nam spadek do 3 a mamy wzrost do 5 (+ Kantyka)
    Tylko kim te miejsca obsadzą ?:) Nie mam pojęcia:)

    Oczywiście uważam ,że Tomek powinien dostać szansę na TCS . Oczywiście później w zależności od wyniku niech decydują czy będzie przygotowywał się do MŚJ czy weżmie je z marszu. Start raczej potrzebny choćby po stypendium dla siebie i drużyny.

    Tylko na TCS Małysz powinien robić za ochroniarza Tomka , eskortować po skoku i lać po gę..... każdego dziennikarza co się zbliży bliżej niż na 5 m. Piszę serio ......

  • greg57 stały bywalec
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Chyba dzisiejszego :-))

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    ciąg dalszy

    Mateusz Rutkowski --.. 1 -- 0 -- 1 razem 2
    Piotr Żyła ---.................. 1 -- 0 -- 1 razem 2
    Paweł Urbański ........... 1 -- 0 -- 0 razem 1
    Grzegorz Miętus --....... 1 -- 0 -- 0 razem 1
    Aleksander Zniszczoł .. 0 -- 3 -- 1 razem 4
    Krystian Długopolski -- 0 -- 2 -- 2 razem 4
    Łukasz Kruczek ---........ 0 -- 1 -- 2 razem 3
    Marcin Bachleda -........ 0 -- 1 -- 1 razem 2
    Marcin Sitarz --............. 0 -- 1 -- 0 razem 1
    Jan Kowal --................... 0 -- 1 -- 0 razem 1
    Tomasz Byrt ---............. 0 -- 1 -- 0 razem 1
    Kamil Stoch ---.............. 0 -- 0 -- 3 razem 3
    Andrzej Młynarczyk -... 0 -- 0 -- 1 razem 1
    -----------------------------------------------------
    ..................................... 34 - 42 - 36 . łącznie 112

    Podia Polaków w sezonie 2017 - 18

    Tomasz Pilch .......... 2 - 0 - 0

  • skijumpingexpert profesor
    @Luk @Luk

    Nie bo Horngacher wybiera sprawiedliwie a pilch kto wie czy by nie był lepszy od wolnego nawet i by nie zapunktował bo myśle że jakby nie umiał walczyć z presją to już dzisiaj by sie spalił

  • FanSN stały bywalec

    Brawo dla Tomka! Jesli zajmie jutro miejsce w okolicach top 5 to Stefan nie bedzie mial wyjscia i na niego bedzie musial postawic, bez bzdurnych wykretow o MSJ, bo taka forma to jest forma na poziomie Wolndgo, czyli na granicy punktowania, ktorej nikt inny z zaplecza z pewnoscia nie posiada.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Wczorajsze 1m Tomasza Pilcha to 34 zwycięstwo i 112 podium polskich skoczków w konkursach indywidualnych PK i 2 podium w sezonie 2017-18.
    Razem z konkursami letnimi PK w latach 1996 - 2001.

    Podia Polaków w konkursach PK, stan po dzisiejszym konkursie.

    Adam Małysz --............ 6 -- 4 -- 1 razem 11
    Wojciech Skupień ....... 5 -- 4 -- 1 razem 10
    Robert Mateja ............. 4 -- 0 -- 3 razem 7
    Rafał Śliż --.................... 3 -- 4 -- 4 razem 11
    Klemens Murańka -..... 2 -- 5 -- 2 razem 9
    Dawid Kubacki -........... 2 -- 2 -- 3 razem 7
    Tomasz Pilch -.............. 2 -- 0 -- 0 razem 2
    Stefan Hula --............... 1 -- 4 -- 0 razem 5
    Maciej Kot ---................ 1 -- 4 -- 0 razem 5
    Andrzej Stękała ........... 1 -- 2 -- 1 razem 4
    Bartłomiej Kłusek -...... 1 -- 2 -- 1 razem 4
    Jan Ziobro .................... 1 -- 1 -- 5 razem 7
    Krzysztof Biegun ......... 1 -- 0 -- 3 razem 4

  • greg57 stały bywalec
    Do Redakcji

    Może byście w końcu skorygowali punkty Murańki (na 18).

  • Bogdinho weteran
    @Bogdinho @Bogdinho

    Zresztą, o czym ja tu w ogóle mówię - Pilch musiałby być w najgorszym wypadku nawet nie 21 a 22, ale... przy zwycięstwie ex aequo Wanka, Dezmana i Aschenwalda ;) Także temat powiększenia kwoty zamknięty pozytywną klamrą.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Moje tradycyjne zestawienie.

    Puchar Narodów wczorajszego konkursu PK w Ruce 1.
    Państwo, zajęte miejsca, suma punktów, ilość punktujących zawodników.

    1. Słowenia (2, 3, 4, 8, 18, 23) . 243 pkt (6 z)
    2. Austria (5, 6, 7, 17, 21) ........ 145 pkt (5 z)
    3. Polska (1, 19, 25) ................. 118 pkt (3 z)
    4. Norwegia (10, 12, 13, 16, 29) 85 pkt (5 z)
    5. Niemcy (11, 15, 27) ............... 44 pkt (3 z)
    6. Czechy (9, 20, 30) .................. 41 pkt (3 z)
    7. Finlandia (14, 24, 26) -........... 30 pkt (3 z)
    8. Rosja (22, 28) ---..................... 12 pkt (2 z)

  • Dolnoslazak stały bywalec
    @kuba14111 @Labrador_Retriever

    Czyli co, rozpatrujemy scenariusz: Pilch zdobywa jutro max 7 pkt a wygrywają ex aequo Wank, Aschenwald i któryś ze Słoweńców? ;-)

  • Luk profesor
    @Luk @PGr

    Z tą bardzo dobrą dyspozycją Kuba Wolny ciuła punkciki najczęściej na 30 miejscu, a dziś nawet do drugiej serii nie wszedł.

  • skijumpingexpert profesor
    @kuba14111 @greg57

    No dobra ludzie patrzmy realnie prędzej pilch wygra o 20 punktów niż 3 bedzie na 1 miejscu a pilch w 3 dziesiątce ja myśle że spokojnie zachowa koszulke lidera pk i możemy być ciekawi czy powiększy przewage ja bym stawiał że tak

  • Labrador_Retriever weteran
    @kuba14111 @kuba14111

    Owszem mało prawdopodobne, ale jednak możliwe, dlatego musisz się wstrzymać z tym, że już mamy to siódme miejsce.

  • Złoty Orzeł profesor

    Nokaut!

  • PGr doświadczony
    @Luk @Luk

    I prawidlowo ze bedzie Wolnego wozil, zawodnikow z tytulami juniorskimi i bdb. dyspozycja sie nie odstawia.

  • brixter początkujący
    @Ravv @Ravv

    Trochę się pomyliłeś :), potrzeba 18 miejsca. Co nie zmienia faktu, że Pilch jest w świetnej formie, ale też nie może odpuścić. Musi też jutro być na podium ;)

  • skijumpingexpert profesor
    @krzysiek987 @Krzysiek987

    Czyli zupełnie nierealne a tomek zamiast sie spalić po takiej narzuconej presji to bombnoł w drugiej serii niesamowicie zaatakował i wygrał ze sporym zapasem a bałem sie wanka

  • Bogdinho weteran

    Chcieliście kompletne Polskie podium to macie - Pilch pierwszy w CoC, Kantyka drugi w FIS Cupie a Stoch trzeci w PŚ ;)

    A teraz na poważnie. Przyznawać się - tylko szczerze - kto spodziewał się przełożenia w stosunku niemal 1:1 skoków Tomka ze skoczni normalnej na dużą, w dodatku wymagającą Rukatunturi? Jeżeli jest ktoś taki na sali to z mojej strony szczere gratulacje.

    Wiadomo, nie ma co popadać w hurraoptymizm, ale moim skromnym zdaniem grzechem byłoby niewysłanie Tomka na TCS w sytuacji, gdy chłopak faktycznie znajduje się obecnie w ścisłej czołówce CoC i potrafi przeskoczyć rozmiar Rukatunturi lądując przy tym telemarkiem (noty po 18.5, 18.0 pkt). Już nawet nie chodzi o to czy to ma jakiś głębszy sens pod względem wynikowym, bo umówmy się, na TCS tak czy siak byłoby mu trudno o punkty, ale tu chodzi o zwykłą sprawiedliwość i pewną formę nagrody za powiększenie kwoty startowej, w dodatku w pięknym stylu. Może zbyt pochopnie użyłem czasu przeszłego i aspektu dokonanego, ale nie wierzę, żeby w takiej formie Pilch nie był jutro w najgorszym wypadku 21. Chociaż... No właśnie - to jest jednak Ruka ;)

  • greg57 stały bywalec
    @kuba14111 @kuba14111

    Zapomniałeś że mogą być exeqo

  • deSKI bywalec
    Tomek

    wywalczy dodatkowe 7. miejsce i pojedzie na TCS. Bo niby kto inny miałby jechać? Mamy kogoś na siódmego?

  • Luk profesor

    A jeśli faktycznie będziemy mieć 7 miejsce na Turniej, to Horngacher prędzej weźmie Zniszczoła lub Murańkę ;)

  • kuba14111 początkujący
    @kuba14111 @Labrador_Retriever

    Ale to musiałoby wygrać trzech zawodnik, mało prawdopodobne

  • Toyminator profesor
    -

    Czekałem jak sobie poradzi na dużej skoczni, i radzi sobie świetnie :) Na TCS musi jechać. Może punktów nie zdobędzie, ale trzeba próbować, Francuzi wysłali młodego, pokazał coś na treningach, w zawodach bez punktu ,ale i bez tragedii. A czy mu to zaszkodzi? Wątpię. To nie jest taki typ jak Ziobro że jak mu nie idzie, to oskarża wszystkich i wszystko tylko nie siebie .

  • Labrador_Retriever weteran
    @Luk @Luk

    Wolny nie jest słaby, a ponadto prawdopodobnie będziemy mieć siedem miejsc.

  • krzysiek987 weteran

    Aby stracić 7 miejsce na TCS to Wank, Aschenwald Dezman/Jelar muszą mieć taką samą noto na pierwsze miejsce i Plich musiałby być w trzeciej dziesiątce

  • pawel96 profesor

    I Pilch wygrał, wielkie gratulacje. Dzięki dzisiejszym konkursom, nasza kwota w PK urosła z 3 do 5. A dodatkowo, jutro może wzrosnąć limit w PŚ z 6 do 7.

  • Labrador_Retriever weteran
    @kuba14111 @kuba14111

    Teoretycznie może wygrać nawet kilku zawodników, więc musisz się wstrzymać z tym "już jest" ;)

  • kuba14111 początkujący

    7 miejsce na TCS już jest bo ma 80 punktów przewagi a trzeci 90 , a dwóch zawodników nie wygra

  • Luk profesor

    Wątpię, żeby Tomek pojechał na TCS. "Betonowy" Horngacher nadal będzie woził słabego Wolnego.

  • Dolnoslazak stały bywalec

    Aż musiałem pozbierać dolną szczękę ze stołu! Przyznam że nie wierzyłem że po sukcesach na "spokojnym" K90 w Whistler Tomek będzie w stanie potwierdzić swoją nieprzeciętną dyspozycję w Ruce i to jeszcze w taki sposób.
    Wielkie gratulacje, może ten TCS to rzeczywiście pomysł wart głębokiego rozważenia.

  • madrek doświadczony
    Jeśli nie wezmą Pilcha na TCS

    to chłopakowi pozostanie zrobić to, co kiedyś trenerowi Probierzowi po meczu Legia-Jagiellonia. A przecież Tomek jest niepełnoletni, czyli wziąć go muszą. Bo inaczej wpędzą chłopaka w alkoholizm :)

  • W_S profesor
    7 miejsce na TCS coraz bliżej!

    Nie wierzę że nie dadzą mu szansy, zasługuje na nią!

  • kuba14111 początkujący
    @ann81 @ann81

    Mnie tak samo :)

  • kibicsportu profesor
    -

    Świetny dzień polaków dzisiaj

    Tomek Pilch wygrywa w Pucharze Kontynentalnym
    Kamil Stoch trzeci dzisiaj w Pucharze Świata
    Przemek Kantyka drugi w Fis Cup

  • Stochoman doświadczony

    Jeest. W ubiegłym sezonie narzekaliśmy, że mamy skoczków w PŚ kilku bardzo dobrych i długo, długo nic. Zwłaszcza chodziło o tych zawodników jak Klimek, Olek, Krzysiek Biegun. A tu proszę mamy Tomka. Powinniśmy się cieszyć, bo jedziemy teraz na dwa fronty. Oczywiście, chciałoby się drużynę, ale może się okazać, że Plich będzie sobie musiał radzić jak wujek. Sam. Nastąpi Plichomania i z sukcesów drużyny będziemy się cieszyć znów za 20 lat.

  • ann81 weteran
    BRAWO, BRAWO, BRAWO

    Ależ ten chłopak mnie zaskakuje. Bombowy skok trafił mu sie w najlepszym możliwym momencie. I to ładnie wylądowany, sądząc po notach.

    Nie wiem jak Was, ale mnie dziś to zwycięstwo Tomka cieszy 100 razy bardziej niż podium Kamila z Engelbergu. I myślę, że Kamil by się za to nie obraził ;)

  • Ravv doświadczony

    I teraz wystarczy zaledwie 21. miejsce do wywalczenia miejscówki.

    GENIALNY skok w drugiej serii. GENIALNY. Brawo!!!

  • greg57 stały bywalec

    Tomek , ale petarda w 2 serii !!!

  • kuba14111 początkujący

    Deklasacja w drugiej serii, BRAWO TOMEK!!!!

  • Doors stały bywalec
    Tomeeeek

    Wygrał!!!!

  • pawelf1 profesor
    wygrał !!!!!!!!!

    ...............

  • kibicsportu profesor
    -

    Tomek wygral

  • Stoszek profesor
    -

    Tomek wygrana nie no on musi na TCS jechać

  • przemek32143 profesor

    Nokaut rywali w drugiej serii.

  • skokowy123 profesor

    Tomek wygrywa!

  • sosik333 doświadczony

    Wygrał! :) Brawo Tomasz, jesteś super

  • sosik333 doświadczony

    Podium? jest w zasięgu

  • Stochoman doświadczony

    W sumie bardziej czekałem na występ Tomka niż Polaków w Engelbergu. Szaranowicz po drugim skoku Kamila zakrzyknął wreszcie Jeeest! Nie bez powodu, to konkurs PŚ, a wiele powodów do radości i uśmiechu, jak to sobie piękne Tajner, czy Szczęsny mowie ma.
    Tu Szaranowicz powiedziałby Pięknie Proszę Państwa Pięknie.
    Bo jest pięknie.

  • bilskilk początkujący
    Tomek

    Szanuje Tego chłopaka...

  • przemek32143 profesor

    To się nazywa petarda:)

  • Bogdinho weteran

    Chryste Panie, ależ petarda Pilcha w drugiej serii. Ten chłopak nie przestaje mnie zaskakiwać.

  • pawel96 profesor

    Ale petarda, brawo dla Pilcha!

  • Jannush profesor

    Dobry skok Pilcha, niezły Zniszczoła, poprawny Wąska, fatalny Czyża.
    Ważne by utrzymać jak największą przewagę nad Wankiem i Lindvikiem, a będzie dobrze.

  • Xander1 profesor

    Bardzo dobry skok Tomka. Bałem się trochę że sobie nie poradzi bo przed nim Wank słabo skoczył. Ale na szczęście dał radę. Oby teraz powtórzył to w serii finałowej.
    Olek i Paweł całkiem dobrze.
    Bartek jak zwykle słabo.
    Chociaż trzeba przyznac że jak to w Ruce jest loteria.

  • Tomeson weteran

    3,5 punktu straty do podium. Łatwo o nie nie będzie, ale liczę na chociażby mały awans.

  • Ad1K weteran
    ---

    Tomek bardzo ładnie, fajnie gdyby poprawił w drugiej serii lokatę troszkę, ale nie będzie to z pewnością łatwe

  • molenda doświadczony

    Wank z dużą stratą, Lindvik również z całkiem sporą. Niby to tylko ósme miejsce, ale przed Tomkiem tylko Słoweńcy i Austriacy, którzy łącznie nie mogą zgarnąć więcej niż dwa miejsca w kwocie na następny period. Jest bardzo dobrze.

  • FARCIK początkujący

    Tomek przed Wankiem to najważniejsze

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl