PŚ w Engelbergu: Trzecia w sezonie wygrana Freitaga, Stoch drugi!

  • 2017-12-17 15:48

Richard Freitag zwycięzcą niedzielnego konkursu Pucharu Świata w szwajcarskim Engelbergu (HS140). Lider Pucharu Świata triumfował po skokach na odległość 137,5 m i 135 m. Drugie miejsce zajął Kamil Stoch, a trzecie - Austriak Stefan Kraft. Polacy w komplecie wystąpili w serii finałowej.

Richard FreitagRichard Freitag
fot. Sarah Braunias
Kamil StochKamil Stoch
fot. Tadeusz Mieczyński

Po pierwszej serii konkursowej na prowadzeniu znajdował się Richard Freitag. Lider Pucharu Świata poszybował na odległość 137,5 m i wyprzedzał o 3,9 punktu drugiego Junshiro Kobayashiego (137,5 m). Trzecie miejsce zajmował Kamil Stoch. Mistrz świata z Val di Fiemme wylądował na 137 metrze i tracił 4 punkty do prowadzącego Niemca.

Tuż za czołową trójką znajdowali się Markus Eisenbichler (133,5 m), Stefan Kraft (137 m), Johann Andre Forfang (133,5 m) i Andreas Wellinger (134 m). Na ósmej pozycji sklasyfikowany był kolejny z Polaków, Piotr Żyła (134 m). Dziewiąte miejsce zajmowali ex aequo Peter Prevc (134 m) i Andreas Stjernen (133 m).

Biało-Czerwoni w komplecie zameldowali się w serii finałowej. Drugą dziesiątkę na półmetku rywalizacji otwierali Stefan Hula (134 m) i Maciej Kot (133,5 m). Osiemnaste miejsce zajmował Dawid Kubacki (129 m), a dwudzieste - Jakub Wolny (130 m).

W finale Richard Freitag pewnie obronił pozycję lidera. Reprezentant Niemiec odniósł trzecie w sezonie zwycięstwo po skoku na odległość 135 metrów. Tuż za liderem Pucharu Świata uplasował się Kamil Stoch. Triumfator Turnieju Czterech Skoczni poszybował na 133 metr i o 0,1 punktu wyprzedził trzeciego Stefana Krafta (134,5 m). Tuż za podium znaleźli się Johann Andre Forfang (135,5 m), Markus Eisenbichler (132 m) i Andreas Wellinger (134 m).

Piotr Żyła po finałowej próbie na 133 metr awansował na siódmą pozycję, przed Junshiro Kobayashim (128,5 m) i Andreasem Stjernenem (132,5 m). Czołową dziesiątkę zamknął Daniel Andre Tande (137 m).

Na trzynastym miejscu niedzielne zawody zakończył Stefan Hula (128,5 m). Szesnasty był Maciej Kot (126 m), a dwudziesty - Dawid Kubacki (126,5 m). Najlepszą pozycję w karierze - dwudziestą czwartą - zajął Jakub Wolny (121 m).

Niedzielne zawody przeprowadzono w całości z 16. belki.

Kamil Stoch po raz 47. w karierze stanął na podium zawodów Pucharu Świata. Triumfator Turnieju Czterech Skoczni 22-krotnie wygrywał, 14 razy był drugi, a jedenastokrotnie trzeci. Dzisiejsza druga lokata lidera naszej kadry to również 164. indywidualne podium dla reprezentanta Polski w zawodach tej rangi.

Dzięki dzisiejszej wygranej, Richard Freitag (550 pkt.) umocnił się na prowadzeniu w Pucharze Świata. Drugie miejsce zajmuje Andreas Wellinger (399 pkt.), trzeci jest Daniel Andre Tande (356 pkt.), zaś czwarty - Kamil Stoch (323 pkt.). Piotr Żyła (175 pkt.) awansował na dziesiątą lokatę.

W Pucharze Narodów bez zmian - prowadzą Niemcy (2431 pkt.) przed Norwegami (2328 pkt.) i Polakami (1722 pkt.).

Przed najlepszymi skoczkami świata teraz przerwa na święta Bożego Narodzenia. Do rywalizacji powrócą 29 grudnia podczas kwalifikacji do pierwszego konkursu 66. Turnieju Czterech Skoczni w niemieckim Oberstdorfie (HS137). Wcześniej, bo w drugi dzień świąt, nasi skoczkowie wezmą udział w Mistrzostwach Polski w Wiśle (HS134).

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Świata >>
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Narodów >>
Zobacz aktualny ranking WRL >>

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (44412) komentarze: (264)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • dervish profesor
    @anonim fotografia dnia - Puchar Narodów

    1 Niemcy 2431 0
    2 Norwegia 2328 -103
    3 Polska 1722 -709
    4 Austria 1379 -1052
    5 Słowenia 1007 -1424
    6 Japonia 970 -1461
    7 Szwajcaria 392 -2039
    8 Rosja 125 -2306
    9 Finlandia 115 -2316
    10 USA 12 -2419
    11 Francja 4 -2427
    12 Czechy 3 -2428
    13 Kanada 0 -2431
    13 Włochy 0 -2431
    13 Estonia 0 -2431
    13 Bułgaria 0 -2431
    13 Kazachstan 0 -2431

  • Złoty Orzeł profesor
    @anonim @znawca_japonskiego

    Ty jesteś znawca_francuskiego?

  • sheef profesor
    Okiem Kibica - Polacy w Engelbergu 2

    Osobiście jestem bardzo zadowolony po weekendzie w Szwajcarii - widać że biało-czerwoni wracają na właściwe tory, z nadziejami patrzę na Turniej Czterech Skoczni. A co do konkursu - brawa dla Kamila za kolejne podium, na plus oczywiście Piotrek, Stefan i Kuba. Dawid Kubacki? Jestem trochę zawiedziony, miałem nadzieję na więcej.

  • wiko22 bywalec
    @Cejot @Cejot

    tak naprawde to Ahomen może być jeszcze wyżej lubi te obiekty ale może nie wystartować

    mój skład finów jest taki
    Ahomen
    Alto
    Larinto jak powróci a jak nie on to Nousiajnen

  • Cejot stały bywalec
    Obstawiam pierwszą 10 TCS:

    1. Seul Choi
    2. Marat Zhaparov
    3. Tomisław Tajner (wznowienie kariery)
    4. Daniel Andre Tande
    5. Richard Fraitag (jak mu podwieje)
    6. Janne Ahonnen (powrót do formy po treningu w Lahti)
    7. Markus Enzenbiśla
    8. Stefan Kraft
    9. Kamil Stoch
    10. Noriaki Kasai

    ....
    ....
    ....

    A tak na serio to czekam na tego typu typy, które totalnie mnie śmieszą jeśli chodzi o czas typu "tydzień-dwa przed imprezą".

  • Stalowy stały bywalec

    Skoro wy się bawicie w trenera to ja też ,oto moje powołania;
    -Tomisław Tajner
    -Marcin Bachleda
    -Wojciech Tajner
    -Tomasz Pochwła
    -Krystian Długopolski
    -Hyun ki-kim ( załatwiłem mu obywatelstwo bo reszta zawodników jest w tragicznej formie ,więc pomyślałem że Koreańczyk uratuję honor naszej reprezentacji )
    A tak naprawdę skoczkowie i trenerzy mają z was beke ,co drugi robi z siebie trenera ,dyrektora wykonawczego ,psychologa i naczelnego eksperta.Wy wiecie co najlepsze dla.naszej kady i kogo powołać a kogo nie ,a większość z was nie wie ile np.powinny mieć długości narty w stosunku do wzrostu skoczka .

  • papa_s weteran
    @Stinger @Stinger

    Głównym kandydatem do orzełka w TCS jest Tande. Nie może sobie podarować co się stało rok temu. Stanie na głowie (lub innej części ciała) aby teraz wygrać.

  • SchwarzerAdler weteran

    Po weekendzie w Szwajcarii martwi mnie jedynie powolna ale wyczuwalna obniżka formy Kota i chyba również Kubackiego. Oni zaczynają się deprymować to widać i chyba jednak nie będzie dla nich to mobilizacją a wręcz przeciwnie. Będą i już są nerwowe wybicia z progu i błędy w locie. Brak "siły spokoju". A to źle zwiastuje na ważne drużynówki. Ale obym się pomylił. Oberstdorf prawdę powie, a IO jeszcze dość daleko.
    Bardzo cieszy luz i pewność skoków Stocha i od dziś Żyły. Tak trzymać. Hula też mi się podoba jako pewniak w drużynie co raczej nie położy konkursu.

    Co do reszty, takiego podium spodziewałem się już w Titisee ale przyszło w Engelsbergu. Freitag i Kraft są mocni ale to Piątek jest bardziej spokojny, wyluzowany i to w nim upatruję faworyta TCS. Ale na drugim może już zameldować się jeden z naszych dwóch najlepszych obecnie skoczków.
    Szkoda mi Kasai i Szlieriego, może jeszcze wrócą do top 10, choć w przypadku Japończyka to już chyba czas na ostatni sezon. Oby zawalczył jeszcze na normalnej w Korei.

  • Złoty Orzeł profesor
    @monia866 @tik_tak

    ...czyli 16 lat. Łatwo można typować po Ga-Pa, w Oberstdorfie może być loteria, lub to co 4 lata temu: wygrał kto inny, Turniej zgarnął doskonale wiemy jaka gasnąca gwiazda jednego turnieju.

  • tik_tak stały bywalec
    @monia866 @monia866

    Czekają tyle samo ile Polacy do zeszłego roku...

  • Stinger profesor
    @Stinger @SebaSzczesny

    Też uważam, że Richard Freitag jeśli utrzyma formę to może przegrać z psychiką ale z drugiej strony w tym sezonie nauczył się trzymać formę, utrzymywać miejsca na pierwszej serii, a także dokładać rywalom jakieś metry/punkty.
    Jak będzie na TCS? Tego nie wiem ale na zdrowy rozum lider Pucharu Świata musi być faworytem numer 1.

    Kto poza nim faworytem TCS? W zasadzie podzielam twoje zdanie ponieważ TOP 6 PŚ powinno być w grze - pytanie tylko kto spoza TOP 6 powalczy?

    Eisenbichler? Prevc? Fannemel? Kobayashi? Może Haybocek wróci do formy? Żyła zaatakuje jak rok temu?
    Pytań wiele, odpowiedzi mało.

  • Vienna40 początkujący
    @Vienna40 @zimowy_komentator

    Potencjały i potencjometry, kiedyś napisałem o tym felieton ( nie o skokach). Potencjał ma większość ludzi, podkręcić trzeba potencjometr. Szkoda mi chłopaków, bo obaj mogą osiągać wyżyny ale jednemu brakuje spokoju, a drugiemu dynamitu w zadku. Co nie zmienia mojej sympatii dla obu :). Muszą coś z tym zrobić, coś w sobie przełamać. Każdy sport wymaga determinacji, odwagi i poświęcenia. Tak jak miłość, pasja. Nie dotyka się życia palcem, tylko chwyta garściami :) W sporcie zawsze jest adrenalina nawet w tak teoretycznie leniwej jak chodzenie R. Korzeniowskiego, zawsze chodzi o to by być the best. Trzeba umieć się nią karmić a nie dać pożreć. Za to chylę mój sztywny kark przed Adamem Małyszem i Kamilem Stochem, zawsze mają pod górę, jako mistrzowie i ostatni w kolejce ale ten ich zewnętrzny spokój upór, by nie klęknąć po prostu wielkość Bawią mnie oceny zawodników typu klasówka 5+ , 4 , 2, 0 -3, Oni nie popełniają ortów ani błędów gramatycznych, walczą z psyche, fizys, bólem głowy , ambicją, o marzenia moje , Twoje, Nasze. Popełniają błędy, bo nie są Terminatorami. Qrrrr..... na takim głodzie jak oni żyją, ja nie dałbym rady :) Chłopaki są OK i należy im się szacunek. Ciesze się Piotrek w końcu nie pierdzi w najazd :D Pozdrawiam z szacunkiem którym darzę zawodników wszystkich sportów i do Zoo... baczyska :)

  • SebaSzczesny profesor
    @Stinger @Stinger

    TCS będzie próbą psychiki Ryszarda, Niemcy są bardzo głodni sukcesu na tym turnieju. Czekają długo na wygraną od czasów Hannawalda . Po dzisiejszej wygranej jest największym faworytem i pisać będą o tym w każdej niemieckiej gazecie,internecie - po prostu wszędzie.
    Wystarczy 1 słabszy skok i przestanie sie liczyć w walce o wygraną. Mam nadzieje że troche straci na formie i nie będzie aż tak dobry.

    Andre Daniel Tande - mówił że najbardziej chce wygrać TCS pewnie będzie miał na niego chęć ale ciekawe czy będzie w odpowiedniej formie żeby wygrać.
    Wellinger- troche słabszy w Engelbergu, już nie było tej mocy. Może jest troche zmęczony. TCS za 12 dni, dziś na pewno jest jednym z faworytów.
    Kraft - Dziś dobre skoki chyba będzie łapał coraz wyższą forme,
    Stoch - coraz lepsze skoki, dziś żadnego z 3 nie zepsuł, nadchodzi stabilizacja. Chcialbym żeby nie schodzil z podium i był w każym kolejnym konkursie minimum trzeci.

    Mówi się że faworytów do zwyciestwa będzie minimum 10, ale Ja widze tylko 4 głównych ; Rysiek,Welli,Kraft,Stoch

    kolejnymi którzy być może włączą sie do walki bedzie ; Tande,Forfang, Einsenbichler ( on pewnie nie wygra bo ma chyba słabą głowę ale tak jak rok temu w pierwszych 2 konkursach może walczyć o podium )
    Ci 3 powyżej może powalczą o podium w turnieju ale nie sądzę żeby któryś z nich mial wygrać.

    Ja tu widzę łącznie 7 skoczków którzy mogą być na podium, jeśli stanie tam ktoś inny to bedzie niespodzianka



  • monia866 doświadczony
    Niemcy już długo czekają na wygraną TCS,

    kilkanaście lat;) Teraz tę nadzieję daje im Freitag.Czy utrzyma formę?Jeśli chodzi o igrzyska,MŚw L czy KK to zbyt odległa przyszłość,ale faworytów TCS łatwiej przewidzieć.To w końcu niecałe dwa tygodnie;) Przez Święta nie powninni się diametralnie zmienić (chyba,że sie komuś bardzo przytyje;)

  • Gaczo stały bywalec
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Uwierz mi, że wystarczyłoby palców u dwóch rąk, aby wyliczyć ewentualnych większych ekspertów skoków od Tajnera w naszym kraju. Wolę jego niż jakiegoś gościa uprawiającego inny sport, czy dziennikarza, co już też się zdarzało w tvp.

  • Stinger profesor

    Niemcy dalej w bardzo dobrej formie, a nawet powiem więcej - Richard Freitag ustabilizował się na tak wysokim poziomie, że w tej chwili jest największym faworytem do wygrania TCS i nie mówię tego tylko ze względu, że dzisiaj wygrał i że jest liderem PŚ ale jego forma wydaje się nie tylko bardzo dobra ale i ustabilizowana na wysokim poziomie - teraz pytanie czy Niemiec utrzyma ją do TCS i przez cały turniej?

    W sobotę "powrót" Norwega Andersa Fannemela, który dzisiaj "wrócił" do poziomu z tego sezonu (nie licząc drużynowych) ale myślę, że Norweg dalej ma duże umiejętności i w dalszej części sezonu będzie mocny.

    Stefan Kraft, Andreas Wellinger i Daniel Andre Tande są w dobrej formie ale tak jakby zaczęli oddawać słabsze próby - jestem ciekaw czy to chwilowe ze względu na to, że ich forma jest nieco nierówna ale rośnie pod kontem TCS-u czy może u któregoś z nich pomimo dobrych miejsc forma nieco idzie w dół?

    Johan Andre Forfang dzisiaj tuż za podium, a więc udowodnił, że wczorajsza wpadka była tylko wpadką.
    Powrót Domena Prevca? Niespecjalny - ani nie zrobił szału ani nie nazdobywał wielu punktów.

  • Stinger profesor

    Bardzo dobry weekend w wykonaniu Kamila Stocha - tak jak mówiłem i tak jak oczekiwałem Kamil w Engelbergu wrócił na podium PŚ i teraz liczę na to, że jego forma powoli będzie szła w górę i będzie się stabilizować. Jedyny malutki minusik to brak zwycięstwa ale mam nadzieję, że co się odwlecze to nie uciecze...

    Dawid Kubacki i Maciej Kot moim zdaniem nieco rozczarowali. Dawid wczoraj bardzo fajnie, dzisiaj średnio ale biorąc pod uwagę jego piątkowe skoki to nieco zawiódł..., a Maciej? Ogólnie zawodzi od początku sezonu, nie skacze tragiczne, ma przebłyski dobrej - bardzo dobrej formy ale punktuje znacznie słabiej niż sezon temu.

    Piotrek Żyła dwa razy w TOP 10, a więc jestem bardzo zadowolony - Piotrek już za kilkanaście dni będzie bronił podium TCS, a więc może to znak, że forma rośnie właśnie pod tym kontem?
    Stefan Hula wczoraj mocno średnio ale punktuje, a dzisiaj już konkretny wynik - myślę, że Stefan jest w formie na drugą dziesiątkę PŚ i tego możemy od niego oczekiwać co konkurs.
    Jakub Wolny wczoraj nie poszalał ale dzisiaj ponownie wrócił do punktującej 30-stki co mnie mocno cieszy ponieważ poza tym, że zdobył kolejne punkty to awansował do 55 WRL, a więc ze względu gorszej formy Ziobry i Murańki powoli zabezpieczamy się w kl. WRL Kubą Wolnym.

  • przemek1992lbn początkujący
    RANKING "SZCZEŚLIWCÓW/PECHOWCÓW"- POLACY

    K. STOCH 4,1
    P. ŻYŁA -8,6
    D. KUBACKI -10,8
    S. HULA 3.6
    M. KOT 12,3
    J, WOLNY 1,3

  • przemek1992lbn początkujący
    RANKING "SZCZĘŚLIWCÓW" PO PIERWSZYM PERIODZIE SEZONU:

    1. C. SCHMID -28,5
    2. E. NOUSIAINEN -20,4
    3. G. DESCHWANDEN -20
    4. N. KASAI -19,9
    5. P. PREVC -15,4
    .....
    9. D. KUBACKI -10,8

  • przemek1992lbn początkujący
    RANKING "PECHOWCÓW" PO PIERWSZYM ZIMOWYM PERIODZIE SEZONU*:

    TOP 5 PECHOWCÓW:
    1. S. AMMANN 22,4
    2. K. GEIGER 21,6
    3. S. LEHYE 18
    4. V. DESCOMBES SEVOIE 15,2
    5. V. STURSA 14,1
    ...
    8. KOT 12.3

    *- zaprezentowane liczby stanowią sumę odchyleń od średniej rekompensaty punktowej za wiatr każdej z serii konkursowych w konkursach indywidualnych.

  • skijumpingexpert profesor
    @przemek1992lbn @przemek1992lbn

    Super fajne zestawienie sam jestem ciekaw chyba w czołówce będą norwegowie ale zobaczymy

  • SebaSzczesny profesor
    Skok Roku

    Wrzućcie aktualną tabelę. Stocha od zwycięstwa dzieli już tylko 1 konkurs

  • przemek1992lbn początkujący
    RANKING "SZCZEŚLIWCÓW/PECHOWCÓW" SEZONU 2017/2018

    Cześć.
    Zrobiłem ranking szczęśliwców i pechowców co do warunków wietrznych. Na początek liczyłem średnią liczbę punktów dodawanych lub odejmowanych zawodnikom w każdej z serii konkursowej. Później obliczałem odchylenie rekompensaty punktowej od średniej. Jeżeli rekompensata była niższa od średniej (czytaj lepsze warunki), odchylenie oznaczałem na minus, jeśli była wyższa (warunki gorsze), odchylenie oznaczałem na plus. W kolejnych komentarzach przedstawię zestawienia zawierające sumy odchyleń za ten period (za 7 konkursów).

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    W tych ocenach chodzi o to ile mniej więcej brakuje do 10 czyli do 100% umiejętności każdego z tych zawodników według mnie nie do końca jeszcze wiem na ile może stać kube wolnego ale myśle że na wiele jest byłym mistrzem świata juniorów

  • skijumpingexpert profesor
    Oceny w skali 1-10 za dziś ale względem umiejętności

    Kamil stoch - 8
    Piotr Żyła - 8,5
    Stefan Hula - 9
    Maciej Kot - 5,5
    Dawid Kubacki - 5
    Jakub Wolny - 6

  • skijumpingexpert profesor
    @Szymon_N @Szymon_N

    Bardzo fajnie mądrze i dokładnie opisane :) ale polacy dzisiaj byli 2 drużynowo lepsi od norwegów co pokazuje jak jesteśmy mocni tymbardziej że sie rozpędzamy i chyba mamy jeszcze rezerwy w sprzęcie mam nadzieje

  • Szymon_N bywalec

    Horngacher i nasi skoczkowie powtarzali, że będą się powoli rozkręcać i w sumie nie skłamali, w Engelbergu już było blisko optimum. Przede wszystkim znakomity Stoch, który jest już o mały krok od swojej topowej formy, świetny Żyła z dwoma miejscami w TOP10, Kubacki, który technicznie i fizycznie jest już na poziomie z lata, co pokazują treningi i kwale, ale to, co wyprawia w zawodach zostało chyba przerobione na wszelkie sposoby. Dzisiaj do tego super występ Stefana, a umiarkowanie zadowolonym można być z Wolnego. Jedyne, czego jeszcze brakuje, i co być może już niepokoi, to forma Maćka Kota, bo w tym sezonie miał ledwie kilka bardzo udanych skoków. Do czołówki jakoś dużo mu nie brakuje, miejmy nadzieję, że po zgrupowaniu w Zakopanem do niej wskoczy. Tak czy inaczej mamy powody do optymizmu przed TCS. :)

    A konkurencja nie śpi - Norwegowie i Niemcy ani myślą zdejmować nogi z gazu. Jedni zdominowali drużynowo wczorajszy konkurs, drudzy zrobili to dzisiaj, my jesteśmy w tym wszystkim pewnym numerem trzy, i jestem ciekaw, czy rezerwy naszej kadry są na tyle duże, żeby wejść na jeszcze wyższy poziom niż te wyżej wymienione reprezentacje.

    Austriacy chyba mogą zacząć się martwić, bo o ile Kraft robi swoje, a na TCS powinien walczyć o główne trofeum, o tyle reszta jest do bólu przeciętna, a spokojne treningi Hayboecka nic a nic mu nie dały.

    Słoweńcy martwić się mogą od początku sezonu, a to był kolejny przygnębiający dla ichnich kibiców weekend, Prevc dzisiaj dawał jakieś nadzieje na dobry wynik, ale drugą serią je zgasił, Domen nie okazał się żadnym wybawcą i stać go obecnie co najwyżej na ciułanie punktów. Co do pozostałych, a szczególnie co do Damjana, to mam nieodparte wrażenie, że to przebywanie z Janusem od początku sezonu im zwyczajnie szkodzi i jesteśmy świadkami pierwszych tego efektów :P

  • dervish profesor
    @erytrocyt_ka @kibicsportu

    Powinien odejść nie wcześniej zanim pojawi się godny następca. Tylko czy się taki pojawi. Małysz miał duży komfort bo miał komu przekazać pałeczkę.

  • dervish profesor
    @dervish @Brzozowy

    A skoro mowa o instynkcie killera to aktualne statystyki Freitaga są bardzo obiecujące: (8,9,3)
    czyli na 20 pobytów na podium aż 8 na najwyższym jego stopniu co daje mu współczynnik killera na poziomie 40%.
    Wśród weteranów czyli zawodników z tak duża liczba miejsc na podium 40 % skuteczność wygrywania to bardzo dobry wynik.

  • kibicsportu profesor
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Mam nadzieję, że jeszcze Kamil poskacze pare lat na dobrym poziomie. Jak Małysz odchodził, to każdy bał się co będzie w skokach, a potem przecież było pięknie i jest dalej.

  • Janeman profesor
    @haze23 @haze23

    Bo błędy techniczne u będącego w formie zawodnika nie mają źródła w psychice....
    Większość wielkich tego sportu twierdzi że "skoki odbywają się w głowie" - mylą się ?

  • erytrocyt_ka profesor
    @kibicsportu

    Ja obawiam się, że z odejściem Stocha kiedyś będzie trudniej pogodzić się niż z odejściem Małysza, chociaż w sumie wtedy tez nikt nie wiedział, że Kamil osiągnie aż tyle sukcesów - tak więc życie potrafi zaskakiwać więc nie można niczego przesądzać.
    Ktoś ostatnio napisał, że cieszy się, że doczekał czasów wielkich mistrzów - Małysza i Stocha, ja czuję tak samo.

  • Janeman profesor
    @bardzostarysceptyk @Funfact

    Przepraszam, moje niedopatrzenie - te 9 przypadków w 30 policzyłem po pierwszej serii ,czyli w 50 aż 11 i to jest chyba rekord.
    W drugiej serii ta ilość mocno spadła, ale 15 takich przypadków w 2 seriach , też nie zdarza się codziennie.

  • skijumpingexpert profesor
    @MaciekBiegacz @Maciekbiegacz

    Mistrzostwa polski ? 1 Kamil Stoch 2 Piotr Żyła tyle wiem

  • Złoty Orzeł profesor
    @anonim @znawca_japonskiego

    I Polak wygrał o jedną dziesiątą...

  • skijumpingexpert profesor
    Jak mnie on wkurza

    Tajner dziennie gada coś innego i udaje jakiegoś eksperta nie da sie go zamienić w studiu na kogoś innego ?

  • Janeman profesor
    @dervish @dervish

    I tylko szkoda , że nie wszyscy z nich prezentują choćby poziom PK.
    Tak pol żartem, to szkoda też, że nie można dostać dodatkowego miejsca w PK za "nadwyżkę" zawodników w WRL ;)

  • Brzozowy stały bywalec
    @dervish @dervish

    Ja bym jednak powstrzymywał się z przedwczesnym skreślaniem Freitaga. Zapowiadał się na naprawdę klasowego skoczka, bodaj był bardziej utalentowany niż Freund. Potem jego kariera nieco przyhamowała, ale teraz zdaje się wracać na właściwe tory. Jak na razie skacze równo, nie popełnia błędów i nie zjada go presja, chociaż tutaj prawdziwą próbą będzie TCS, bo wyobrażam sobie teraz co będzie działo się w niemieckich mediach.

    Poza tym, posiada mityczny instynkt killera oraz egelandzkie wąsy na Małysza, które dodają mu +5 do odległości i +100 do stylówy xD

  • MaciekBiegacz bywalec

    Mocną mamy ekipę gdy przychodzi do zawodów drużynowych, ale indywidualnie (oprócz Kamila) bliżej naszym raczej do drugiej dziesiątki niż walki o podium. Maciek słabo w tym sezonie jak na swoje możliwości, Dawid zawodzi po lecie, Piotrek ? Nigdy nie wiadomo co zrobi. Paradoksalnie swoje robi Stefan, na którym nie ciąży żadna presją.

    Zobaczymy co przyniosą Mistrzostwa Polski przed TCS.

  • kkkk doświadczony
    @Brzozowy @Brzozowy

    Ale punkty są :)

  • dervish profesor
    WRL

    Tymczasem za sprawą Wolnego mamy w top 55 WRL aż 8 reprezentantów, z czego 4 w top 10.

  • dervish profesor
    @dervish sezon w ujęciu druzynowym cz.4

    W tym sezonie ze względu na wyjątkowo dużą liczbę konkursów drużynowych będę również prowadził osobną klasyfikację PN dla konkursów drużynowych.
    Po 3 klasycznych konkursach drużynowych:

    1.NOR 1200 pkt
    2.GER 900
    3.POL 850
    --------------------------------
    4.AUT 800
    5.SLO 650
    6.JPN 600
    7.SUI 250
    8.RUS 100
    8.FIN 100

  • dervish profesor
    @dervish sezon w ujeciu druzynowym cz.3

    klasyfikacja medalowa czyli miejsca na "drużynowym" podium po 10 konkursach:

    1.GER - (6,2,1)
    2.NOR - (3,6,0)
    3.POL - (1,2,5)
    ---------------------------
    4.AUT - (0,1,2)
    5.JPN - (0,0,1)


    Gdyby za drużynowe wyniki przyznać punkty PŚ w ilości takiej jak przyznaje się za drużynówki to "drużynowy PŚ" wyglądałby tak:

    1.GER - 3650
    2.NOR- 3550
    3.POL - 2950
    --------------------------------------
    4.AUT - 2650
    5.SLO - 2000
    6.JPN - 1000

  • dervish profesor
    @dervish sezon w ujęciu druzynowym cz.2

    Po 10 konkursach

    ==========1=====2===3=====4===5===6
    *WIS*.........NOR,----POLiAUT,----GER,SLO,JPN (POLiAUT 2 miejsce ex aequo)
    -WIS-...........POL,----GER,AUT.-----NOR,JPN,SLO
    *KUS*.........NOR,---GER,JPN,------AUT,SLO,POL
    -KUS-...........GER,----NOR,POL,----AUT,SLO,SUI
    -NTA-...........GER,----NOR,AUT,----SLO,POL
    -NTA-...........GER,----NOR,POL,----AUT,SLO
    *TIT*...........NOR,----POL,GER,----SLO,AUT,JPN
    -TIT-.............GER,----NOR,POL,----AUT,JPN,SLO
    -ENG-...........GER,----NOR,POL,----AUT,SLO
    -ENG-...........GER,----NOR,POL,----AUT,SLO


    *ABC* - klasyczny konkurs druzynowy.
    -ABC- -symulacja druzynówki
    Sporządziłem zestawienie odwzorowujące klasyfikacje wszystkich dotychczasowych konkursów według zasad obowiązujących w konkursie druzynowym (liczą się punkty 4 najlepszych zawodników z danego kraju ). W przypadku nieobecności 4 zawodników w serii finałowej do drużyny zaliczałem punkty skoczka z 1 serii pomnożone przez 2.

  • dervish profesor
    sezon w ujeciu drużynowym

    Symulacja drużynowa dzisiejszego konkursu:

    1. GER - 1085.2
    2. NOR - 1052.4
    3. POL - 1051.2
    ----------------------------------
    4. AUT - 964.3
    5. SLO - 949.2

    (JPN niesklasyfikowane, mieli 4 zawodników w konkursie ale jeden z nich za sprawą DSQ nie zaliczył ani jednego skoku)

    Zadomowiliśmy się na 3 miejscu ale mocno gonimy NOR. Dziś zabrakło 1.3 pkt ! :)

  • kibicsportu profesor
    -

    Powiem, to co kiedyś mówiłem, że żaden z polskich skoczków startujących w pucharze świata, nigdy nie zdobędzie tyle co Stoch i na pewno nigdy nie będą tak stabilni jak Kamil. Musimy się cieszyć z Kamila, póki skacze, bo Kot, Kubacki nie dorastają mu do pięt i nie osiągną tego co on zdobył i jego stabilności. Liczę, że nasi juniorzy w przyszłości powalczą, Zobaczymy co będzie z Murańka, Zniszczołem,Stękała,Biegunem, ale wątpię by kiedykolwiek coś zdobyli w skokach. Mówię tutaj serio i tak jest prawda.

  • dervish profesor
    @Aaabbbb

    Podpisuje się pod Twoim wpisem. Nie chce mi się pisać ciągle tych samych komentarzy. Wygląda na to, że od początku sezonu Horngacher ma wszystko pod kontrolą. Sezon olimpijski ma to do siebie że impreza docelowa przynajmniej w okresie przed nią przysłania wszystko. Walka o KK rozpocznie się dopiero po IO, do tego czasu faworyci będą dbali jedynie o to by nie stracic kontaktu z czołówką.
    Jakoś nie mam przekonania do Freitaga. Podziwiam go za to jak śrubuje swoje killerskie statystyki :), ale
    zaryzykuję twierdzenie, że ostatecznie Freitag nie będzie się liczył w walce o KK. Być może powalczy o miano numeru 3 w tym sezonie ale szanse na KK straci na długo przed finałem w Planicy.

  • Brzozowy stały bywalec
    Ciekawostka

    Po dzisiejszym dniu szczególnie zwraca na siebie uwagę niesamowicie równa forma Anttiego Aalto.

    Był on 30. w kwalifikacjach.
    Zajmował 30. miejsce po 1. serii.
    Jego drugi skok to 30. nota 2. serii.
    I ostatecznie zajął 30. miejsce.

    Myślę, że Jakubowi Wolnemu rośnie godny następca xD

  • ann81 weteran
    @anonim @przemek32143

    Na razie rzeczywiście wygląda to podobnie. Ta dwójka Niemców z pewnością będzie mocna. Ale nie zajmą dwóch czołowych miejsc w generalce. Za dużo kandydatów oprócz nich :)

  • King profesor
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Niby z jakiej racji Murańka ma wystąpić na TCS? Miejsce wywalczył Pilch do tego miał skoki ponad HS na skoczni w Ruce.
    Myślę, że Horngacher powoła Pilcha na TCS skoro wywalczył to dodatkowe miejsce. A jeśli Murańka miałby skakać w PŚ to droga wolna w PK do wykazania się i do obronienia limitu na następny period.

  • wiatrhula111 weteran
    @Jannush @Stoszek

    Problem jest w tym ,że Dawid to średniak,którego z dziwnego i nieznanego powodu wszyscy od lat forsują jako mega talent.

  • mottus doświadczony

    Porównałem skoki Kubackiego z kwalifikacji 15.12 i oba skoki konkursowe dzisiaj. W obu skokach dzisiaj miał ten sam problem z prawą nartą, która mu poszła do dołu, co obniżyło jego pułap lotu i skróciło skok.
    To, że takie błędy popełnia akurat w konkursie, a nie kwalifikacjach czy treningach, to kwestia słabej psychiki.
    Na szczęście to nie są ważne konkursy, najważniejsze będą Igrzyska, a zwłaszcza drużynówka, w której dotąd nie zawodził. Jeżeli tam Dawid skoczy 2 świetne skoki, co da wyższe miejsce drużynie, to się w pełni zrehabilituje za ten sezon.

  • FunFact weteran
    @bardzostarysceptyk @Janeman

    Powiedz mi, gdzie widzisz te 9 przypadków w czołowej 30?

    1. Stoch - Kraft
    2. Geiger - Hula
    3. Bartol - Damjan
    4. Damjan - Takeuchi

    Do tego spoza '30'

    5. Semenic - Stursa
    6. Schuler - Kornilov

  • haze23 doświadczony
    Baczcie ino...

    by zbyt duże oczekiwania nie były powodem rozsypki.
    Najważniejsze imprezy przed nami.

  • haze23 doświadczony
    Błędy techniczne

    były powodem gorszych skoków Kubackiego, a nie psychika.
    Na tej skoczni trzeba wysoko wyjść z progu, żeby odlecieć. Kubacki w obu seriach był na niskim, jak na niego pułapie. Popatrzcie, jaki Wellinger i Freitag mieli pułap.

  • SebaSzczesny profesor
    @kibicsportu @kibicsportu

    Dla porównania powinni pokazać tak samo Stocha, to byśmy widzieli kto ma większe luzy w kombinezonie.
    Według mnie nie oszukuje tylko ma dobrą forme bo skacze dobrze przy przednim i tylnym wietrze. A Norwegowie latawce tylko przy przednim a Tandego to wręcz unosi w powietrzu, to są największe cwaniaki

  • przemek32143 profesor
    @anonim @ann81

    Ten sezon może być podobny do 2007/8 tylko zamiast Morgiego i Gregora wystąpią Freitag i Welli.Ja jednak nie wyobrażam sobie że swojego nie odegrają trzej najlepsi skoczkowie poprzedniego sezonu.

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @kibicsportu @kibicsportu

    Nie, nie oszukuje, jest w znakomitej formie, a najlepszym na to dowodem są te standardowe, zawistne poszukiwania jakichś fikcyjnych uszczerbków w sprzęcie :)

  • skijumpingexpert profesor
    @Jannush @Stoszek

    Pomóc mu może psycholog

  • Jannush profesor
    @ZKuba36 @ZKuba36

    Być może masz rację.
    W takim razie niech Kubacki oddaje pierwszy skok w kwalifikacjach, a potem odpuści próbną i następne w konkursie, tak jak niegdyś Kasai.
    Może wtedy najlepsze pokazałby w konkursie, a nie wygrywając nieistotne serie treningowe.

  • Stoszek profesor
    @Jannush @Jannush

    To jest trudny przypadek, Dawid sam sobie musi pomóc, nikt mu nie pomoże bo problem jest w głowie a nie w formie.

  • kibicsportu profesor
    @kibicsportu @kibicsportu

    Czy Freitag może oszukiwać? haha

  • kibicsportu profesor
    -

    Patrzcie co znalazłem na facebooku, co myślicie o tym?
    https://u.cubeupload.com/LTUD2k.jpg

  • Jannush profesor

    Mam nadzieję, że podczas przerwy świątecznej sztab szkoleniowy coś zrobi z Kubackim, bo to jest przerażające, żeby skoki w konkursie aż tak się różniły od tych z serii pozakonkursowych.
    Ja naprawdę lubię tego skoczka, ale tak notoryczne psucie jest po prostu nienormalne.
    Nie wiem ile sprzyjających czynników musi powstać, by Dawid oddał dwa skoki na swoim najwyższym poziomie w konkursie.

  • Krzych stały bywalec
    Kraft

    Ja się osobiście cieszę, żę Kraft ma aktualnie wielu rywali i nie wygrywa tak jak w zeszłym sezonie jednak wielu nie zauważyło jednego.

    Niektórzy uważają go za dominatora zeszłego sezonu a ja się z tym nie zgodzę, bo niewiele wygrał z Kamilem popełniającym od 4 lutego 2017r. coraz więcej błędów technicznych nieznacznie w łącznej generalce.

    Ponadto każdy kto prześledzi poprzedni sezon to Kraft zaczął dominować dopiero od 4 lutego 2017r. bo wcześniej była dominacja Kamila

  • SebaSzczesny profesor
    @kibicsportu @kibicsportu

    Zobaczymy, niby jest we wzrastającej formie ale rok temu jeszcze w Wiśle mówiono że to nie jest jego najwyższa forma a sie okazało że wyższej już nie miał tylko spadek w dół..
    Ale obecna forma powinna być lepsza bo to jeszcze nie jest jego szczyt ani nie jest tak dobra jak rok temu w Wiśle,chociaż już tam mu sie zdarzało psuć skoki

  • ZKuba36 profesor
    Kubacki

    Moim zdaniem przypadek Kubackiego to typowy przypadek nadmiaru ćwiczeń siłowych kosztem ćwiczeń wytrzymałościowych.
    Co skok to gorzej. Nie ma to nic wspólnego z głową. Jak wyjść z tej sytuacji? Możliwe są 2 sposoby:
    1. Doraźny: Po przyjeździe na "nową" skocznię zrezygnować ze skoków treningowych i skakać tylko to co trzeba (kwalifikacje + konkurs). Trochę ryzykowne ale kwalifikacje przejdzie bez problemu a będzie to skok na rozpoznanie skoczni. Petardy w konkursie!
    2. Długofalowy: Zmniejszyć ciężar ciężarów na siłowni a zacząć częściej korzystać ze sztucznej bieżni.

    Myślę, że warto porozmawiać z trenerem Maciusiakiem na temat "siły wytrzymałościowej" lub "wytrzymałości siłowej" (nie pamiętam jak On to określił) ale to naprawdę był strzał w sam środek 10!

    Myślę, że dość podobny problem dotyczy Wolnego, co jest zjawiskiem bardzo częstym u młodych zawodników, ale również pozostałych polskich skoczków, których skoki w serii finałowej są gorsze.
    Trener Maciusiak wie co z tym zrobić, czego ostatnim przykładem jest Pilch.

  • Snickers profesor
    @Iwo @Iwo

    Spisek czy nie ale akurat w Tittise to się wkurzyłem na tą zieloną linię przy skoku Kamila :D

  • przemek32143 profesor

    Maciek wkurzony ostro.

  • kibicsportu profesor
    @kibicsportu @nasir

    Z tym, że niech teraz będzie pierwszy na koniec i wygra loty i IO, ale nie ma co wybiegać do przodu, zobaczymy. Ale moim zdaniem, Kamil będzie skakał jeszcze lepiej, dalej. Jest w wzrastającej formie.

  • Nasir stały bywalec
    @kibicsportu @kibicsportu

    Haha, rzeczywiście ciekawe :D Tyle samo pkt, taka sama pozycja :D

  • Rukatunturi bywalec
    @Rukatunturi @zimowy_komentator

    Owszem - jest to inna specyfika.. ale jedno pozostaje niezmienne. Trzeba być w formie, aby uciągnąć te metry i latać stabilnie.

  • Krzych stały bywalec
    Jaka znowu bida człowieku

    Coś z tobą jest nie tak i to delikatnie ujmując.

  • SebaSzczesny profesor

    TCS zaczyna sie dopiero za 12 dni, także jeszcze wiele może się zdarzyć. Czy Freitag utrzyma taką forme do tego czasu ?
    Mamy mistrzostwa Polski to zobaczymy jak forma u naszych. Podobno mają testować kombinezony i na TCS wziąć nowe, może doda to pare metrów. Wiem że nie skacze kombinezon ale ma duże znaczenie także zobaczymy.

    Licze że na podium T4S Kamil Stoch się znajdzie

  • Fonfe początkujący
    Nie jest dobrze

    Obserwuję skoki wiele ale to wiele lat i moge powiedzieć jedno nie jest dobrze. Ani razu Polak nie wygrał zawodów Pucharu Świata. Poza Kamilem żaden ale to żaden skoczek nawet nie zbliżył się do podium. A przecież za chwile TCS. Na indywidualne sukcesy nie liczę, ale liczyłem na złoto na igrzyskach. Teraz jak tak patrzę Złoto jest dla Norwegii Niemcy srebro dla nas Brąz albo brak medalu. Fantastycznie skaczą Norwegowie jest ich masa w pierwszej dziesiątce, niemcy to samo. A u nas? bida.

  • Ryszard_ stały bywalec

    Kubacki potwierdził że jest tylko królem treningów. Mocny do drużyny i nawet teraz może przeskakiwać skocznie na treningach przed zawodami to i tak nie powinien być brany jako jakiś faworyt do podium. To jest bardzo słaby psychicznie skoczek i drugi Mateja. Tylko lepszy bo Mateja nie notował takich wyników ale też na treningach potrafuił być w czołówce a w konkursie bula. Tutaj Kubacki wygrywa treningi a w konkursie wraca na swoje miejsce czyli druga 10-tka. Kot też bez wielkiej formy. Hula to pewnego poziomu nie przeskoczy również, ale jak na niego to forma świetna. Stoch i Żyła, a zwłaszcza ten pierwszy to obecnie jedyna nadzieja Polaków na podium, owszem Kot jeszcze jest ale nie ma formy na podia. Wolny to wiadomo ciułanie punktów i doświadczenie, na to go obecnie stać.
    A kto jako 7 na TCS? Myślę że Muranka powinien dostać szansę jeśli wróci do formy na treningach, a nawet jak nie to odbudowywać swoją formę przez starty w PŚ, w sumie nie dawąłbym szans jeszcze Zniszczołowi i Ziobrze. Choć obaj formy nie prezentują wybitnej tak trzeba powiedzieć. Szkoda po prostu marnować miejsca, ze nie wykorzystujemy limitów. Z tej trójki to Muranka najbardziej w mojej opinii rokuje najlepiej że wróci do formy.

  • zimowy_komentator profesor
    @Rukatunturi @Rukatunturi

    Tak, ale loty to zupełnie inna para kaloszy. To coś innego niż zwykły PŚ - tam w wielu skoczkach, którzy teraz klepią bulę może odezwać się instynkt lotnika np. P.Prevc, Robert Kranjec, Anders Fannemel, Jurij Tepes i wielu wielu innych. Dlatego loty rządzą się swoimi prawami, nawet klasyfikację mają oddzielną.

  • zimowy_komentator profesor
    Kubacki

    Kubacki musi znaleźć jakiś klucz do swojej głowy. Musi sobie wyobrazić, żę konkurs nie jest konkursem lecz tylko treningiem - naprawdę jako skoczek z takim bagażem doświadczeń powinien to potrafić. Dziwię się, że żadnej presji nie czuje np. w drużynówkach, gdzie powinien ją czuć ze zdwojoną siłą, bo przecież od tego zależy wynik drużyny. A u niego jest odwrotnie, drży przed podium indywidualnym, cieszy się ze słabych miejsc. Widać u niego braki mentalne. Może niech spróbuje potraktować kwalifikacje i treningi właśnie treningowo - niech nie będzie najlepszy ! A ten najlepszy skok niech zostawi sobie na konkurs. No nie wiew, on sam powinien wiedzieć co jest dla jego psychiki dobre. Ale musi coś zrobić w tym kierunku.

  • Janeman profesor
    @bardzostarysceptyk @Funfact

    Tak na szybko , to w samej czołowej 30 tegorocznego 2 Engelberg, jest chyba 9 takich przypadków , plus pewnie jeszcze kilka wśród zawodników 31-50 , więc Twoje wyliczenia są z sufitu wzięte.

  • pawelf1 profesor
    Jest dobrze a wierzę że będzie jeszcze lepiej:)

    Tak jak Aaabbbb ma dziwne wrażenie że nasi jeszcze nie skaczą w najlepszym sprzęcie .....

    Tak czy siak jest dobrze , nie mam zamiaru narzekać . Brakuje tylko wisienki na torcie . Zwycięstw....

    Dawid Kubacki . Nie , nie będę pisać o jego kłopotach. Zdarza się , chłop się spina na zawody , a wtedy o błędy łatwiej . Nie rozumiem tej nagonki na niego , tych drwin itp . Kto tu pisze . Jacyś niedorobieni ludzie .
    Piszę do was du..ki .
    Zaręczam wam jak byście spojrzeli uczciwie, naprawdę uczciwie w swoje odbicie w lustrze , głęboko w oczy ,to na pewno odwrócicie twarz ze wstrętem.

    Z innej beczki Wolny dociułał do 55 WRL. Czemu to ważne ? A no dlatego że przy maraźmie Ziobry i Murańki to on nam gwarantuje utrzymanie limitu "6" z WRL w nieodległej przyszłości.

  • kibicsportu profesor
    -

    Tak wyglądała klasyfikacja generalna w tamtym sezonie po konkursach w Engelbergu
    http://medias4.fis-ski.com/pdf/2017/JP/3948/2017JP3948WC.pdf

    Widzicie tą analogie w przypadku Kamila?

  • Rukatunturi bywalec
    Engelberg

    Czyżby Engelberg znowu miałby stać się punktem zwrotnym odnośnie formy naszych skoczków?
    Wydaje się, że tak - Kamil wrócił, to nie ma dwóch zdań. Myślę, że na TCS nie będzie jeszcze aż takiej formy, ale coś czuje, że Kamil będzie chciał powalczyć o medal w lotach. Po pierwszym periodzie można powiedzieć tyle, że mamy mocnego Ryszarda w stawce. Sympatyczny Niemiec zbiera plony swojej dobrej formy.. ale teraz mamy TCS - nie wątpliwie zmora Niemców od wielu lat. Choć Freitag pokazał, że potrafi wygrywać konkursy w tym turnieju, to presja jadącego tam w roli głównego faworyta, będzie nieporównywalnie większa.
    Norwegowie udowodnili, że drużynowo są mocni.. ale równie mocni jak nie obliczalni - równie dobrze mogą skakać syf, a także mogą stanąć w trójkę na podium.
    Austria, oprócz Krafta w zasadzie nie istnieje w głównej rywalizacji. Mimo wszystko jednak bym nie skreślał ich całkowicie.. to nadal jest przecież Austria...

    A co z naszymi? Moim zdaniem drużynowo na obecną chwilę jesteśmy solidni.. a najważniejsze imprezy dopiero nadchodzą. Mam nadzieje, że jeszcze większa forma pozostałych naszych zawodników także.

    Będzie dobrze.

  • zimowy_komentator profesor
    @Vienna40 @Vienna40

    Maciek robi jakieś błędy na progu (a to go skręci, a to szarpnie nartami itp.) tym samym już po wyjściu z progu traci +/- 5 metrów. W fazie lotu zdarza mu się źle ułożyć narty (zbytnio na sztorc) i na tym traci prędkość przelotową a potem już wiadomo: opadnięcie na zeskok. Tutaj widać objawy zdenerwowania tak samo jak u Kubackiego. Są to skoczkowie naprawdę bardzo dobrzy, ale jedno mają wspólne: brak wiary w siebie, przerażenie i strach przed sukcesem. Nie można powiedzieć, że Kot się odblokował, bo wygrał już 2 konkursy i stał na podium. W mojej ocenie on się nie odblokował, tzn. co prawda odnosił sukcesy w poprzednim sezonie ale to było tylko na chwilę i to w dodatku w najmniej ważnych konkursach. Kubacki i Kot są obok siebie i mają wspólny problem: głowa. To jest poważny problem, jeden z najważniejszych czynników - dlaczego nikt z tym nic nie robi ?

  • SebaSzczesny profesor

    Stoch podczas tego weekendu stracił tylko 40 pkt do Freitaga który jest w najwyższej formie, wiec to bardzo dobra informacja. Licze że jak Rysiek nie będzie skakał aż tak dobrze to Kamil zacznie odrabiać

  • zimowy_komentator profesor
    Ocena skoczków

    Stoch - 5 (cały weekend na podium)
    Żyła - 4 (dobre skoki dzisiaj)
    Hula - 4 (jak na niego powyżej normy)
    Kot - 3 (wraca do swoje poziomu sprzed lat)
    Wolny - 3+ (rozkręca się, ale powoli)
    Kubacki - do Kontynentala (mam dość już jego popisów, w PK będzie sobie mógł seryjnie wygrywać i zarobi też więcej)
    Pilch - na TCS !

  • ann81 weteran
    Polacy w Engelbergu

    Kamil Stoch wraca na właściwy sobie poziom. Skoki są równe, a po wpadkach z Ruki i Niżnego Tagiłu nie ma praktycznie śladu. Właściwie to liczbą punktów (323) i miejscem w ostatnim przed Świętami konkursie (2.) kopiuje zeszły sezon. Precyzja godna podziwu :) To również bardzo optymistyczna wiadomość, bo już wiadomo, że z takiego początku, Kamil może w dalszej części sezonu wytworzyć coś bardo fajnego.

    Piotrek Żyła chyba czuje zbliżający się TCS i rozwija skrzydła niemal z dnia na dzień. Cóż, pozycję wyjściową ma lepszą niż rok temu, więc tylko iść i skakać. Dodatkowo bije od niego duża pewność siebie. A fakt, że on umie wyjątkowo mobilizować się w ważnych momentach daje spore nadzieje.

    W opozycji do ww. dwójki stoją jak na razie pozostali ze "złotej czwórki".

    Maciek Kot do tej pory był nad wyraz spokojny, mimo niemrawego początku sezonu. Ale widać, że i on chciałby już więcej. To zupełnie nie dziwi. Myślę jednak, że ta dłuższa przerwa może mu pomóc i na TCS wróci odmieniony. Jego poziom nie jest przecież całkiem zły. Wystarczy niewiele, by wrócić do czołówki. Coś jak Wellinger rok temu. Przed TCS skakał podobnie do Maćka teraz, a może nawet ciut gorzej. Ale jak już wskoczył na podium w Wiśle, to szedł za ciosem. I gdzie skończył? Zaraz za podium generalki. Także luz, Maciek się jeszcze odblokuje.

    Dawid Kubacki marnuje szansę za szansą. Mam wrażenie, że im lepiej radzi sobie na treningach, tym większa klapa wychodzi mu w zawodach. Wczorajsze 8. miejsce jeszcze było przyzwoite, ale dziś to już zawiódł na całej linii. Dawid, odblokuj się chłopie, bo szkoda twojego wysiłku. I naszych zaciskanych kciuków.

    Stefek Hula jest klasą samą w sobie. Solidność to jego drugie imię. To naprawdę wzorowy rezerwowy do drużyny. Tak trzymać i nie puszczać.

    Kuba Wolny oddał dziś naprawdę niezłe skoki w q i 1 serii. W drugiej typowo dla siebie słabiej, ale to i tak jego najlepszy wynik w PŚ. No i myślę, ze jak na 6. w drużynie od początku sezonu notuje przyzwoite wyniki. Oczywiście, że chciałoby się więcej, ale na to przyjdzie jeszcze czas. A Kuba ma go z naszych zawodników zdecydowanie najwięcej :)

  • FunFact weteran
    @bardzostarysceptyk @Janeman

    Żeby daleko nie szukać,
    Niżny Tagił 2017: 8+5
    Engelberg 2017: 5+6

  • Aaabbbb profesor

    Kamil jest stabilniejszy, Żyła rośnie w siłę, Dawid i Stefek skaczą na swoim poziomie i tutaj raczej nie oczekiwałbym fajerwerków, Kot na razie nie obudził się letargu, względnie szykuje formę na IO.

    Nie łudziłbym się zbytnio, że PN padnie w tym sezonie naszym łupem, natomiast najważniejszy będzie sukces na IO. Na TCS też nie robiłbym sobie wielkiego smaku. To tylko etap na drodze do celu.

    Będą, jak sądzę, pewnie niespodzianki techniczne, szykowane specjalnie na IO.

    Dawid, za którego mocno trzymam kciuki, przypomina mi naszego łyżwiarza figurowego sprzed lat-Grzegorza Filipowskiego. Ów dżentelemen był mistrzem treningów, skakał poczwórne skoki maści wszelakiej, a jak przyszło to zawodów to niektóre potrójne były szklanym sufitem. Zwyczajnie się spalał.

    Ale jest solidny w zawodach drużynowych i ta umiejętność jest nam potrzebna jak tlen.

  • Labrador_Retriever weteran
    @pawel96 @pawel96

    Maciek niewątpliwie liczył na to, że w tamtym sezonie wskoczył do tej ścisłej czołówki, z której już nie wypadnie. A tymczasem znów spadł do drugiej dziesiątki i w ogóle nie widać u niego jakiegoś błysku. A to przecież sezon olimpijski, więc tym bardziej istotny. Na pewno Maciek chciał w tym sezonie walczyć o najwyższe cele, a na razie wiele zapowiada zupełnie inną rolę Kota.

  • Vienna40 początkujący
    Piknie pykło

    jam mawiają moi zaprzyjaźnieni ze mną górale po osuszeniu butelczyny śliwowicy lub mioduchy :D
    Kamil znowu na pudle tylko wyższym , Pietrek szczęśliwy, Stefek prze do przodu, Jakubek też łapie wiatr. Martwi mnie Maciej, ale z jego potencjałem to mu jeszcze w zadku zaiskrzy. Hmm Dawid musi nauczyć się ryzykować walczyć do końca w końcu uprawia jedną z najniebezpieczniejszych dyscyplin, bo za taki uważam "Taniec z wiatrem". Widowisko było , upadków nie było , czyli dobrze było, można z piwniczki pod skałą beczułeczkę zacnej płynnej radości wytoczyć :D Pozdrawiam i ten teges. Oby do TCS ;)

  • Iwo bywalec
    @Iwo @Iwo

    Oczywiście ja w to nie wierzę, to poprostu takie odzwierciedlenie tego jak zachowują sie niektórzy jak nasz przegrywa lub poprostu skoczy słabiej.

  • pawel96 profesor

    Najgorzej z naszych wygląda na razie Kot - dodatkowo jako jedyny z Polaków ma mniej punktów niż w analogicznym okresie rok temu.
    Zwróćcie uwagę na wywiady Maćka - "jestem już sfrustrowany", "skończyła mi się cierpliwość", "odpocząłbym psychicznie" itp...

  • Iwo bywalec
    @Iwo @kibicsportu

    Nie. Po prostu wyczekali jak się będą warunki odwracały i go wypuścili w jak najlepszych żeby daleko poleciał.

  • SebaSzczesny profesor

    Freitag mocny ale nie wierze żeby był takim dominatorem jak Prevc.

    Stoch przegrał z nim tylko o 2,5 metra a strata to aż 12 pkt.. Widać jak te przeliczniki mieszają mocno

  • mateusz3951 weteran

    Freitag niewątpliwie jest największym wygranym i najlepszym skoczkiem I periodu obecnego sezonu. Sądzę, że przy obecnej dyspozycji można go śmiało nazwać głównym faworytem TCS. Kamil od wczoraj oddał sześć bardzo dobrych skoków i chyba w końcu ustabilizował swoją formę, co jest bardzo dobrym prognostykiem przed resztą sezonu. Generalnie poza Freitagiem czołówka jest bardzo wyrównana i o miejscach w poszczególnych konkursach decyduje dyspozycja dnia.
    Cieszy na pewno dobry, dzisiejszy występ Piotrka. U Maćka i Dawida ewidentnie widać brak stabilizacji na wysokim poziomie, równej formy brakuje również Kubie Wolnemu. Stefan skacze bardzo solidnie.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @Janeman


    Mógłbym ci odpowiedzieć gdybym miał takie zestawienie. A że nie mam, wiem tyle co ty. Jakoś tego typu ciekawostki nigdy mnie nie interesowały. Na to jest powiedzenie niezbyt stare "Jeden lubi ogórki a drugi ogrodników córki"

  • kibicsportu profesor
    @Iwo @Iwo

    A w pierwszej serii, miał za dużo odjętych, bo jak jechał miał na plusie.

  • waldemarsson doświadczony

    Coś słabe to studio w TVP. Nic o Pilchu nie wspomnieli nawet...

  • greg57 stały bywalec
    PN Engelberg 2

    1 GER - 220 pkt
    2 POL - 169 pkt
    3 NOR - 147 pkt
    4 AUT - 77 pkt
    5 JAP - 40 pkt
    SLO - 40 pkt
    7 SUI - 24 pkt
    8 FIN - 1 pkt

  • Iwo bywalec
    Spisek

    "Dodali Stochowi za dużo puntów za waitr żeby wyprzedził Kraft specjanie o 0.1pkt. Bo ja widziałem Kamil jak jechał to miał mniej dodane a potem było więcej!!"

    Tak to mniej więcej wygląda, jak jest odwrotna sytuacja.

  • TandeFan23 weteran
    @madrek @TandeFan23

    2005/2006

  • TandeFan23 weteran
    @madrek @madrek

    Do Ahonena i Prevca jeszcze trzeba dolozyc Jande 2004/2005.Tez w grudniu skakal genialnie i wygral TCS razem z Janne.

  • Pavel2017 początkujący
    Nieźle.

    II seria

    Cóż, Stoch nie zawiódł, 133 m na tylnim wietrze i z jakimi notami- 56 pkt na 60 możliwych, zaś Freitag był bezkonkurencyjny.
    Żyła skoczył również bardzo dobrze, 133 metry, 7 miejsce, brawo Wiewiór, skoki w pobliżu tych najlepszych.
    Hula najrówniej z reszty ekipy- 128,5 m i 13 miejsce, niezła zmiana od wczorajszej lokaty w 3 dziesiątce.
    Kot- 126 m, nie jest chyba w najwyższej dyspozycji tutaj, skok przyzwoity, jednak poniżej jego możliwości i 16 miejsce.
    Kubacki...król treningów i kwalifikacji...jednak w konkursie poniżej oczekiwań, ma potencjał walczyć o podium, a wywalczył 20 miejsce, chyba już w II serii nie podejmował ryzyka widząc jak dużo brakuje do najlepszych po początku zawodów.
    Wolny- największy spadek metrowy- 121 metrów (o 9 mniej niż w I serii)- plus to jego najwyższe miejsce w karierze- 24.
    Drużynowo to Niemcy i Norwegia przed Polską. Trzymamy tę 3 i jest to miłe.
    Co do Kamila, to już tutaj pisał break90, to widoczna jest ta rosnąca forma i jest to ten skoczek, który może zatrzymać R.Freitaga, który swobodnie dziś wygrał przed naszym reprezentantem i świetnie powracającym po wczorajszej wpadce S.Kraftem- jedynym tak wysoko obecnym tutaj Austriakiem, zaś Kobayashi...cóż...2 serii nie miał tak dobrej jak I no i musiał spaść z podium.

  • Stefann stały bywalec
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Papryka przeszła do lamusa. Piotrek na pewno poleci mu zapuszczenie jakiegoś wąsa... :')

  • madrek doświadczony
    Niby Freitag faworytem na TCS, ale

    Każdy kto od lat ogląda skoki wie, że jeśli skoczek jest w formie życia w od początku sezonu, to nie wygrywa TCS.
    Przykłady:
    Adam Małysz -2001/2002
    Thomas Morgenstern-2007/2008
    Andreas Kofler-2011/2012
    Domen Prevc-2016/2017
    Są też dwa wyjątki:
    Janne Ahonen-2004/2005
    Peter Prevc-2015/2016
    Tylko, że ci dwaj zawodnicy mieli wówczas absolutnie genialne całe sezony, tak jak Małysz w 2001 albo Nykanen w latach 80-tych. Raczej nikt nie wierzy, że Freitag może osiągnąć to, co oni.

  • erytrocyt_ka profesor
    papryka

    Piotrek ma z Maćkiem wieczorem pogadać, pewnie mu doradzi żeby jadł więcej papryki i po świętach już będzie lepiej :D
    A tak serio, to nie on pierwszy i nie ostatni, któremu zdarzały się chwile zwątpienia, ale po tym się przecież poznaje wysokiej klasy skoczka, że potrafi się podnieść z gorszych chwil.

  • Domin10 weteran

    Oceny
    Stoch 10
    Żyła 8
    Hula 7
    Kot 7
    Kubacki 6
    Wolny 6
    Brawo dla Stocha, Żyły i Wolnego.
    Stoch wrócił do wielkiej formy. Ciekawe czy przygotowywał jej na TCS
    Żyła pokazał że zimą skacze bardzo dobrze
    Hula trzyma równą, dobrą forme
    Kot na obecną chwile przeżywa jakiś kryzys. Oby się odbudował
    Najbardziej szkoda mi Kubackiego. Jego stać na świetne skoki. Niestety psychika robi swoje. Potrzebny jest mu dobry psycholog. Jeśli uda się komuś uporządkować jego psychikę no to Dawid z dobrego zmieni się w świetnego skoczka i zacznie osiągać wielkie sukcesy.
    Wolny skacze w miare dobrze, lecz nic specjalnego nie pokazuje, taki przeciętniak z niego.

  • Stalowy stały bywalec

    Martwi fakt że inni radzą sobie z trudnymi warunkami a nasza kadra oprócz Stocha nie.Podobno Polacy mieli mieć przewage nad Norwegami z wiatrem z tyłu a tu na odwrót.
    A co do oceny dzisiejszych zawodów nie ma co się rozpisywać ,bo miejsca podobne do wczoraj z wyjątkiem ciut lepszych skoków.Forma jest i teraz pytanie kogo jako siódmego zabierze Horngacher na TCS ,czy po decyzji ze sztabem zabiorą Pilcha czy też wezmą doświadczonego Murańke czy niedaj Boże Ziobro

  • kunta doświadczony

    Kotu znowu zbytnia ambicja przeszkadza w wejściu do czołówki, obawiam się że Kubacki jest podobny charakterologicznie, bo zawodzi mnie okrutnie. Od Huli nie ma co więcej wymagać , bo to już w zasadzie "dziadek", a i tak to są najlepsze sezony w jego karierze. Żyła bardzo dobrze, ale bez takiej iskry, jaką nieraz widzieliśmy w ubiegłym sezonie, podobnie jak Stoch, który jednak wierzę,że pomalutku wespnie się na szczyty.Wolny? Chyba na razie oczekiwania przerosły możliwości, ale jest na dobrej drodze.

  • PudelkoZapalek profesor

    Slabo z psychiką Kota a za niedługo i Kubacki nam sie załamie

  • zvc profesor

    Zliczając wyniki czołowej 4 każdego z państw przegraliśmy z Norwegami tylko o 1.5 pkt, za to Niemcy znokautowali wszystkich - 34 pkt przewagi nad nami.
    Ale tej formy nigdy nie udaje się przełożyć na drużynówki, zawsze zawali im np. Geiger, a i Eisenbichler skacze z reguły dużo słabiej niż w indywidualnych.

  • sosik333 doświadczony

    Niech tylko Kubacki próbuje powiedzieć, że wykonał dobrą robotę...

  • Janeman profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Witaj sceptyku , ciekawi mnie jedna rzecz i kogóż by o to zapytać, jak nie Ciebie ?
    Czy był kiedyś w historii PŚ (lub nawet PK,LGP itp.) wekend, albo chociaż konkurs z tak dużą ilością 0,1 punktowych różnic pomiedzy zawodnikami, jak to było przez ostatnie dwa dni w Engelbergu ?

  • Tomas17 stały bywalec

    Bardzo ciekawy i emocjonujący konkurs, wg mnie dużo lepszy od wczorajszego, bo w końcu mieliśmy sporo skoków ponad 130 m. Freitag jest bardzo mocny i wyrasta na głównego faworyta TCS. Ale wszyscy wiemy jak to bywa z faworytami do zwycięstwa w całym cyklu. W tym prestiżowym turnieju ktoś nagle potrafi wyskoczyć z kapelusza i zgarnąć złotego orła (może któryś z Polaków??? XD) Jeśli chodzi o Polaków - bardzo dobry konkurs. Widać, że wszystko idzie ku dobremu i formę naszych Orłów możemy być spokojni:
    - Kamil - 2 bardzo dobre skoki, widać, że się rozkręca, a wielkie imprezy tuż tuż :)
    - Piotrek - również super skoki, forma idzie w górę, jak najbardziej zasłużone 7. miejsce. Tak dla przypomnienia, u obydwu skoczków w poprzednim sezonie, na tym etapie sezonu, sprawa miała się podobnie. Wszyscy wiemy, jak to skończyło się 6 stycznia 2017r.
    - Dawid - po raz kolejny murowany faworyt do podium i po raz kolejny klapa. No bo myślę, że zarówno jego jak i nas nie satysfakcjonuje to 20. miejsce. Pozostaje czekać i mieć nadzieję, że w końcu "Mustaf" wskoczy na pudło i zadomowi się tam na długi czas.
    - Maciek - poprawnie, aczkolwiek stać go na lepsze skoki, ale na szczęście tragedii nie ma. Liczę, że już podczas Turnieju 4 Skoczni "Kocur" będzie się plasował znacznie wyżej
    - Stefan - bardzo dobre skoki i pozycja, widać, że jest pewnym punktem naszej drużyny i nie zawodzi
    - Jakub - super 1. skok, trochę słabszy drugi, ale są kolejne punkty i najlepsze w karierze miejsce.
    Mam nadzieję, że pod kolejnym konkursem będę mógł oceniać jeszcze jednego skoczka - mianowicie Tomasza Pilcha, któremu wg mnie, należy się miejsce na TCS. Cóż, pozostaje czekać z niecierpliwością na TCS :)

  • polotajner stały bywalec

    Bardzo dobry konkurs naszych. Kamil i Piotrek oddali dzisiaj bardzo dobre skoki, Stefan wypadł o wiele lepiej niż wczoraj, Kot i Kubacki dzisiaj poniżej oczekiwań. Kuba w porównaniu z wczoraj zdobył punkty (całkiem niezła zdobycz punktowa). Najbardziej mnie ucieszyło, że żaden z Norwegów nie był na podium.

  • Matthias88 doświadczony

    Obiektywny konkurs. Chyba prawie dla wszystkich warunki atmosferyczne były sprawiedliwe. W pierwszej serii wiatr był wręcz niewyczuwalny, w drugiej był z tyłu, ale jednostajny (no może nie przy Freitagu i ew. przy dwóch innych skoczkach). Zawody dziś oceniam na 4+ i cały ten weekend również. A w szczegółach dzisiaj dla mnie:

    Stoch 6=/6
    Żyła 5+/6
    Hula 5=/6 Wahałem się czy dać 4+ czy 5. Dałem wyżej bo Hula to typowy średniak i każde miejsce w drugiej czy pierwszej dziesiątce jest dla niego sukcesem. Oceniam nie tylko wg zajętych miejsc, ale biorę też pod uwagę warunki atmosferyczne i potencjał zawodnika.
    Kot 4/6
    Kubacki 3/6
    Wolny 3/6

    Na TCS wybrałbym żelazną szóstkę plus siódmego Pilcha, przynajmniej na konkursy niemieckie.

  • przemhel stały bywalec
    hehe

    i mówiłem że Kubacki nie stanie na podium, a wszyscy sie napalali , jego miejsce to 7-15

  • jma profesor
    @Jannush @Jannush

    Dobrze, że nie uczysz w szkole. Bo tam oceny daje się za wyniki, a nie za wyniki do oczekiwań :)

  • Ad1K weteran

    170 pkt na tym etapie to dobry wynik, ciekawe jak na TCS, ale Rysiek z taką formą naprawdę wygląda na dużego faworyta - dużo jednak już takich było a znamy jakie były tego potem wyniki

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Dzisiejsze 2m Kamila Stocha to 164 podium polskich skoczków w konkursach indywidualnych PŚ oraz 3 w sezonie 2017 - 18.

    Podia Polaków w konkursach PŚ, stan po dzisiejszym konkursie.

    Adam Małysz ........ 39 -- 27 -- 26 .. razem 92
    Kamil Stoch ---....... 22 -- 14 -- 11 .. razem 47
    Piotr Fijas .............. 3 ---- 1 ---- 6 .... razem 10
    Maciej Kot ............. 2 ---- 1 ---- 0 .... razem 3
    Stanisław Bobak -- 1 ---- 2 ---- 1 .... razem 4
    Piotr Żyła --............ 1 ---- 0 ---- 2 .... razem 3
    Jan Ziobro ............. 1 ---- 0 ---- 1 .... razem 2
    Krzysztof Biegun .. 1 ---- 0 ---- 0 .... razem 1
    Tadeusz Fijas ........ 0 ---- 0 ---- 1 .... razem 1
    Janusz Malik --....... 0 ---- 0 ---- 1 .... razem 1
    -------------------------------------------------------------
    ............................... 70 -- 45 -- 49 ... łącznie 164

    Podia Polaków w sezonie 2017/18

    Kamil Stoch .......... 0 - 2 - 1

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Zdecydowanie chciałabym usłyszeć polski hymn na IO i to dwa razy ^^ Mam nadzieję, że forma Kamila nie przyszła za szybko, chociaż podobno pracował nad tym aby wysoką formę utrzymać jak najdłużej, więc liczę na to, że będzie dobrze.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Moje tradycyjne zestawienie.

    Puchar Narodów dzisiejszego konkursu PŚ w Engelbegu 2.
    Państwo, zajęte miejsca, suma punktów, ilość punktujących zawodników.

    1. Niemcy (1, 5, 6, 12, 18) -.......... 225 pkt (5 zawodników)
    2. Polska (2, 7, 13, 16, 20, 24) --.. 169 pkt (6 zawodników)
    3. Norwegia (4, 9, 10, 15, 17, 19) 147 pkt (6 zawodników)
    4. Austria (3, 25, 26, 27, 29) -........ 77 pkt (5 zawodników)
    5. Japonia (8, 23) ........................... 40 pkt (2 zawodników)
    5. Słowenia (14, 21, 22, 28) ---...... 40 pkt (4 zawodników)
    7. Szwajcaria (11) ---...................... 24 pkt (1 zawodnik)
    8. Finlandia (30) .............................. 1 pkt (1 zawodnik)

  • Stochoman doświadczony

    Święta i przerwa świąteczna w tym roku długa, więc trzeba to rozplanowac.

  • Snickers profesor

    Pomału z zawody na zawody wygląda to lepiej jeżeli chodzi o naszą reprezentację.

  • anonim
    Siodme miejsce Piotra

    Żyła moze latem nie wygrywa zawodow letnich jak Kubacki ale za to rowno skacze w sezonie zimowym

  • Toyminator profesor
    --

    Ciekawe ile da radę tak skakać ;) Na razie nasi skaczą dobrze , ale Kot i Kubacki zawodzą . Stoch jak to Stoch w dobrej formie, żyła ładnie.
    Na razie nic nie można więcej powiedzieć, mam nadzieję że na TCS przyjdzie pierwsza prawdziwa forma. Kto zdobędzie PŚ? A kto to wie, po TCS będzie można stawiać karty. Jedno jest pewne , Puchar narodów zgarnie Norwegia albo Niemcy. My 3 miejsce. Chyba że nasi zaczną skakać świetnie i równo. Od TCS oczekuję od nich już więcej. Dużo więcej. Parasol ochronny się już skończył :)

  • dasdda bywalec

    Freitag 4,6,1,2,1,2,1.... naprawdę nie najgorzej

  • Stochoman doświadczony

    Dobra forma, pewna Kamila. Wzrost formy Piotrka. Powtórka z przed roku? Znowu dwójka na podium TCS. Wolałbym medale na IO, a zwycięstwo w TCS Kamil już ma. Podium nie pogardze, ale liczy się Korea. Fajny konkurs też dla Jakuba. Dobrze

  • dyrektor bywalec
    @camdene @camdene

    zeby bylo smieszniej to wielu tutaj pisalo w tamtym sezonie ze welinger to drugi freaitag bez instyktu kilera a az rysiek zlapal forme zycia i ma instykt kilera, wasy jak malysz 26 lat , on zaczyna tak jak stoch i malysz jak zaczeli w podobnym wieku skakac znakomicie

  • TandeFan23 weteran

    Freitag bedzie zdecydowanym faworytem TCS.Pytanie czy forma mu nie ucieknie przez swieta oraz czy wytrzyma presje.Bo oczekiwania niemieckich fanow beda wielkie.Kamil moze znow namiesza.Przed rokiem podobnym dominatorem grudnia byl mlody Prevc,a w Turnieju wysiadl i wygral idacy powoli do przodu Kamil.

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    3 równe na wysokim poziomie skoki Kamila, widać, że zaczyna osiągać to co zakładał czyli stabilizacje, a jeśli wierzyć słowom Adama, że Kamil powoli się rozkręca, to licze na to że jeszcze wiele chwil szczęścia z Kamilem w roli głównej nas czeka. Świetny konkurs, gratulację :))

    Ciekawe czy Kamil odegra jedną z głównych ról w TCS, zapowiada się na to, że tak, chociaż ja bym chciała żeby najlepszą formę miał na IO.

  • Nowyskoczek5 profesor
    Jest podium !

    Bardzo dobrze Kamil !

  • Tomeson weteran

    Brawo Kamil! Freitag bardzo mocny. Oby tak dalej i do przodu.

  • Jannush profesor

    Dobry konkurs Polaków.
    Brawa dla Freitaga, który jest w mega-formie. Ciekawe czy utrzyma ją na TCS.
    Czterech z naszych skoczków wykonało swoje zadania. Trochę zawiódł Maciej Kot, zaś bardzo zawiódł Dawid Kubacki. Niemniej można być optymistą.
    Oceny naszych:
    Stoch - 5+
    Żyła - 5-
    Hula - 5-
    Kot - 3-
    Kubacki - 2-
    Wolny - 4-
    24:6= 4
    Ocena konkursu - DOBRY

    Łącznie 311 punktów w ten weekend, całkiem udany weekend biorąc pod uwagę również wydarzenia w PK i FIS Cup.

  • kibicsportu profesor
    -

    Stoch miał trzecie najgorsze warunki, nie jest źle, jest dobrze.

  • PudelkoZapalek profesor

    Zapuscił wąsy i lata jak Malysz

  • camdene profesor
    Wszyscy czekali kiedy Wellinger posiądzie instynkt killera..

    Posiadł go Rysiek ;)

  • zvc profesor

    Kamil traci 33 pkt do Tandego i 76 pkt do Wellingera, z takimi skokami już po Ga-Pa klasyfikacja może wyglądać inaczej.

  • JensSalumae bywalec
    Żenada

    Mam pytanko. Gdzie ten wasz Kubacki? Haha

    Gratulacje dla Piotrka.

  • jma profesor
    Paradoksalnie

    Pomimo spadku z pozycji z półmetka - dobre zawody Huli, Kota i Wolnego.

    Na minus tylko Kubacki. Trochę latał w swoim starym stylu - wysoko i wolno. Ale wierzę w Dawida, że będzie lepiej.

  • anonim

    Stoch wczoraj 3 dzis 2 w oberstdorfie wypada mu byc pierwszym

  • break90 weteran

    Forma Kamila rośnie, szczyt będzie na IO

  • Snickers profesor

    o Piotrku nie zapomnijmy ! 7 miejsce oklaski !

  • Snickers profesor

    Kamil zrobił postęp, jest ZNACZNIE stabilniejszy. No ale zbliża się TCS to i forma Kamila rośnie.

  • anonim
    Było 162

    Jest 169

  • jma profesor
    Szacunek dla Ryśka

    Wygrać z taką przewagą - dawno tego nie było.

    Brawo Kamil!

  • Snickers profesor

    12 pkt nad drugim zawodnikiem. LEL

  • zvc profesor

    Rysiek znokautował, ale mimo to bardzo fajny konkurs!

  • camdene profesor
    Niezłomny Rysiek

    nokautuje..

  • Snickers profesor

    Rok temu fenomenalny Domen zabrał Kamilowi zwycięstwo a dzisiaj fenomenalny Freitag :) Ironia losu

  • tomek20 weteran

    Rysiek nie do pokonania, ale Brawo Kamil!

  • PudelkoZapalek profesor

    Ale dominacja przy tym wietrze

  • opel123 doświadczony

    Freitag mega forma

  • anonim
    Nareszcie

    Te jedna i dwie dziesiąte na naszą korzyść :)

  • Snickers profesor

    Kamil 2 super!!! Freitag wygra bo jest najlepszy z najlepszych.

  • opel123 doświadczony

    Freitag raczej to wygra

  • Mejdzi weteran

    Kamil o 0,1 przed Kraftem. Zrobił swoją robotę. Brawo.

  • Snickers profesor

    zeby bylo sprawiediliwie i japonczyk oraz austriak mieli taki sam wiatr

  • PudelkoZapalek profesor

    Engelberg na plus dla Żyly i Stocha

  • Jannush profesor

    0,1 xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

  • opel123 doświadczony

    Jest podium:D

  • Snickers profesor

    Ajejejeje ten wiatr zabrał z 3 metry....

  • anonim

    Brawo, to jest skok po drugie miejsce.

  • anonim

    Eisenbichler zawsze wargi rozgrzewa przed skokiem,coz to za dziwna rozgrzewka niemca :D

  • Snickers profesor

    Oho wiatr się robi +8 Stoch moze byc bez szans :(((

  • PudelkoZapalek profesor

    Stoch na prawde musi odpalic petarde

  • kibicsportu profesor
    -

    Ciężko Kamil będzie miał dzisiaj, aby skoczyć podobnie w tych warunkach.

  • Ad1K weteran

    Żyła super w przeciwieństwie do Kubackiego on poprawia pozycje względem treningow

  • Snickers profesor

    Prawdopodobnie utrzyma te 8 miejsce Piotrek, bo teraz same asy skaczą. Ale 8 miejsce Piotrka? super

  • icemen123 bywalec
    -

    Tak to sie robi,brawo Piotr

  • Snickers profesor

    Żyła super zawody, też lepiej niż wczoraj i to przy na prawdę dużo lepszych skokach.

  • przemek32143 profesor
    @przemek32143 @Snickers

    Mówię o pierwszej serii

  • Mejdzi weteran

    Piotrek pozytywnie.

  • Jannush profesor

    Żyła ładnie, szykuje formę na TCS jak przed rokiem.

  • Snickers profesor
    @Ryszard_ @Ryszard_

    A kto wygrywał sezon temu 2 konkursy PŚ i zajmował miejsca na podiach? Maciek. Więc nie tylko Kamil potrafi wytrzymać ciśnienie.

  • Jannush profesor

    Norwegowie nadrabiają, Polacy tracą.

  • Snickers profesor
    @przemek32143 @przemek32143

    Jest lepiej niż wczoraj jeżeli patrzeć na razie na Maćka, Stefana i Kube :)

  • anonim

    Stjernen jest podobnie zgarbiony jak niegdys Ljoekelsoey

  • Ryszard_ stały bywalec

    Na razie to tylko Stocha z Polaków stać na podium. I tylko jego. Taka prawda. On jest jedynym mocnym psychicznie zawodnikiem. Reszta spisuje się dobrze jedynie w drużynie. Reszta to poziom drugiej dziesiątki w konkursie. Piszę konkursie a nie brylowaniu na t reningach jak nasi to mają we krwi od lat.

  • LinQ początkujący

    Szkoda, że nie można u żadnego buka postawić na to, że Kubacki nigdy w karierze nie stanie na podium. Zawsze przegrywam to może jakbym postawił, to by mu wyszło :)

  • przemek32143 profesor

    Stracimy wiele punktów w drugiej serii...

  • Snickers profesor

    Hula będzie postęp, wczoraj był 22

  • anonim
    I oczywiście Polak przegrał

    o jedną dziesiątą.

  • DeVito bywalec
    Hula

    Kto by pomyślał Hula silniejszy psychicznie od Kota i Kubackiego.

  • Jannush profesor

    Stefan swoje zrobił, Kot zawalił znowu.

  • PudelkoZapalek profesor

    Tande ładnie nadrobi

  • Snickers profesor

    Hula o 0,1 za Geigerem

  • Mejdzi weteran

    Nasi zamiast skakać lepiej skaczą gorzej. Jeszcze dużo do pracy. Widać złość u Maćka a to dobrze.

  • Matos bywalec
    .

    Kubacki prócz konkursów dróżynowych nic nie osiągnął powyżej 7 miejsca. Żyła, Kot, Ziobro - było podium i zwycięstwo, a on nic. I to nic u niego chyba już zostanie. Nie wiem dlaczego wszyscy się nim zachwycają. Wieczna nadzieja.

  • DeVito bywalec
    POL

    A mogli odwołać po 1 serii

  • Snickers profesor

    Maciek +6,6 ten to ma pecha....

  • Ad1K weteran

    Przecież Kubacki dziś skoczył o 2klasy gorzej niż to co w kwalifikacjach. Idzie to łatwo porównać bo warunki niemal identyczne...

  • PudelkoZapalek profesor

    Maciek ,,pech'' Kot

  • Petardsonik początkujący

    Kubacki szok, nie spodziewałem się takich skoków nawet pod presją. Facet ma mega problem psychiczny, ciekawe czy musi zmieniać gatki przed drugą serią i zaraz po konkursie...

  • PudelkoZapalek profesor
    @Jannush @Jannush

    Kasa z quali wpadnie

  • Ryszard_ stały bywalec

    Kubacki nigdy nie stanie na podium. To treningowiec jak Mateja przed laty. Dobry jedynie na treningach.

  • Jannush profesor

    Po co on tak wysila się w tych kwalifikacjach i treningach? Narobi nadziei, a potem niszczy ją permanentnie.

  • anonim
    @Jannush @Joker

    Nie warto jakby powiedzial stonoga

  • anonim
    @Jannush @Jannush

    Szkoda strzepic ryja...

  • Snickers profesor

    dawid juz troche zaczyna wkurzać ale keep calm ;d

  • DeVito bywalec
    Kubacki

    No i będzie druga dziesiątka. Brawo Dawid!

  • jakledw12 weteran

    Kubacki to cienias :D

  • camdene profesor
    Kubacki

    nie mam pytań :)

  • PudelkoZapalek profesor

    Znowu słabo Kubacki

  • Jannush profesor

    Kubacki jeszcze gorzej niż w I serii, on jest niereformowalny.

  • TandeFan23 weteran
    @Jannush @camdene

    Racja.TOP 10 tak,ale wyzej raczej nie.

  • anonim
    Tymczasem Wolny

    nareszcie przełamał klątwę szóstej piątki.

  • Ryszard_ stały bywalec

    Słaby skok Wolnego.. ma przeciwko tego co zrobił Tande..

  • Snickers profesor

    Wolny najgorzej będzie 24, więc poprawił się o 2 miejsca, małymi kroczkami idzie do przodu

  • jma profesor
    W tych warunkach

    to skok Wolnego bardzo przyzwoity.

  • PudelkoZapalek profesor

    Troche mocniej powialo i Wolny prawie 10m blizej

  • Jannush profesor

    Wolny dziś 24, a Szczęsny nie umie liczyć.

  • anonim

    Co oni za nutę wymyślili na powtórkę skoku lidera!

  • camdene profesor
    @Jannush @Jannush

    bez przesady.. :)

  • jma profesor
    To sobie Tande postoi na miejscu dla lidera

    Chyba, że zmieni go Dawid nieobciążony myślami o podium :)

  • Ryszard_ stały bywalec

    No to Tande postawił wysoko poprzeczkę Wolnemu

  • TandeFan23 weteran

    Daniel Andre Tande-mistrz szalenczych szarz ;D

  • Jannush profesor

    co ten Tande... tym skokiem zapewnił sobie Top6

  • ann81 weteran
    Tande

    Tande - mistrz drugich serii. Heh, może on specjalnie te 1 skoki tak psuje? ;)

  • anonim
    Andre Daniel Tande

    is back!

  • Petardsonik początkujący

    Andre Daniel Tande xd Szaran nigdy się nie nauczy :D

  • equest profesor
    Pięknie.

    Sześciu w dwudziestce. A trzecią dziesiątkę zostawiamy Słoweńcom i Austriakom.

  • kibicsportu profesor
    -

    Wiatr 0,6 m/s w plecy

  • jma profesor
    Kamil odpali petardę

    Rysiek potem się spali. Ale nie uprzedzajmy faktów i spokojnie sobie oglądamy skoki. Życzę Wolnemu najlepszego miejsca w karierze - druga dziesiątka musi być.

  • skijumpingexpert profesor
    @cavalierjan19 @TandeFan23

    Pracuje z psychologiem cały czas ale nawet nie wiesz jakie to jest trudne na tym poziomie

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @dzika_swinia

    No raczej nie bo kamil by musiał wygrać a tamde awansować tylko o 3 miejsca

  • cavalierjan19 profesor
    Szczęsny

    Dawno nie oglądałem skoków na TVP1, głównie ze względu na jego marny komentarz, ale ponieważ bardzo lubię Szaranowicza, to zrezygnowałem dziś z Eurosportu.
    W sumie to sam Szaranowicz nie jest w stanie nadrobić za irytujący komentarz (nie)Szczęsnego. Szczególnie denerwuje mnie fakt, iż przesadnie podniecają go skoki Austriaków i Niemców, gdyby na przykład Norweg lub Słoweniec skoczył tyle co któryś z Niemców lub Austriaków (szczególnie Hayboeck, a kiedyś Kofler), to Szczęsny nie piałby aż tak bardzo z zachwytu.
    Pewnie przesadzam, ale poza oklepanymi formułkami i licznymi błędami, jakie popełnia ten komentator dla mnie równie irytująca jest jego ekscytacja skokami Niemców i Austriaków.

  • TandeFan23 weteran
    @cavalierjan19 @cavalierjan19

    Masz racje.Ja szczerze mowiac nie jestem zly na Dawida tylko nasz sztab.Przeciez to nie pojawilo sie w tym sezonie.W poprzednich latach jak Dawid mial szanse na wysoka lokate po pierwszej serii to w drugiej zawsze psul.Gdy nie ma presji w LGP czy w treningach lub kwalach to pokazuje ze stac go nawet na zwyciestwa.Gdzie psycholog?

  • skokowy123 profesor

    kubacki w konkursach ma porazenie mózgowe chyba

  • Stalowy stały bywalec

    Tymczasem wyniki Polaków w kombinacji norweskiej
    37-Słowiok
    45-Kupczak
    50-Cieślar
    No panie Apollo i Adamie co wy na to ?
    Najlepiej zamydlić oczy ludzią skokami nie wspomne o wynilach dzisiejszych biegów i narciarstwa alpejskiego gdzie nikt z naszysz nie zdobył pkt.

  • skijumpingexpert profesor
    @ann81 @ann81

    Wystarczy u niego 100% aktualnych czyli treningi i kwalifikacje wolna głowa i wtedy myśle że by dał rade

  • opel123 doświadczony

    Ja liczę że Kubacki odpali skok na jaki go stać

  • dzika_swinia weteran
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    3. Nie, Tande poprawi się znacząco na pewno

  • skijumpingexpert profesor
    @anonim @Joker

    Jakby pomyśleć to chyba święta sie zbliżają i szczerze wole to niż jakieś daremne te same reklamy

  • ann81 weteran

    Hmm, a może Dawid weźmie przykład z o dekadę młodszego kolegi Pilcha i ładnie awansuje do top10 po skoku na 110% swoich możliwości? Ale to chyba tylko moje marzenia ;)

  • skijumpingexpert profesor
    3 trudne pytania:

    Czy kuba wolny poprawi swoje naklepsze osiągnięcie w karierze (26) miejsce czy dawid awansuje do (12) czy kamil awansuje na 3 miejsce w pś

  • anonim

    Co oni maja na jedynce z tymi zyczeniami ?!

  • cavalierjan19 profesor
    @anonim @Joker

    Małysz i Stoch skaczą zupełnie inaczej. Najważniejsze u Małysza było jego genialne wyjście z progu, u Kamila ważny jest lot.

  • dzika_swinia weteran
    Punkty

    Męczące jest patrzenie na 6 tych samych reprezentacji + Ammann i Aalto. Nie lepiej żeby punktowało 40 jak w biathlonie?

  • Janeman profesor
    @anonim @znawca_japonskiego

    I Kubackiego , bo wystarczy żeby oddał taki skok jak w treningach i od razu zdobędzie 10-20 pkt. więcej.
    Co do reszty, to jeśli dobrze rozumiem sens Twojej wypowiedzi, to gdyby się obronili, to było by świetnie.

  • cavalierjan19 profesor

    Dzisiejszy konkurs znacznie ciekawszy niż wczorajszy, różnice w czołówce są niewielkie, odległości całkiem dobre. Kamil ma nawet szanse na zwycięstwo, choć bardziej realne jest 2 miejsce. Piotrek bardzo ładnie (dobry styl), cieszy, że wciąż jest w równej formie. Stefan i Maciek dobrze, Maciek ma dobrą okazję na pierwsze miejsce w 10tce w Engelbergu, poza tym jego pierwszy skok wydawał się być dobry technicznie. Jest dobrze. Cieszy też 20 miejsce Kuby.
    Dawida pominę, jest on unikalnym przypadkiem. Przydałby się trening z psychologiem. Kto wie, może bez presji odpali petardę w drugiej serii i wskoczy do dziesiątki.
    Dobrze dziś Niemcy, trochę słabiej Norwegowie (głównie za sprawą Tande, średnio wczorajszy zwycięzca). Poza tym widać, że forma Prevca idzie chyba trochę w górę.

  • anonim
    @anonim @Joker

    W locie posąg,Małysza chwiało nartami zazwyczaj..

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Może freitag się zestresuje myślą że Kamil jest niedaleko za nim i zepsuje skok ;D
    A tak serio to będzie ciężko ale ja wierzę w 'freitag w powietrzu czy zaatakuje Kamila Stocha, nieee, jest kolejna wygrana ' ;d

  • pawel96 profesor

    Liczę, że Kamil i Kobayashi utrzymają miejsca na podium, Freitag raczej nie odda zwycięstwa (choc chciałbym się mylić jak wczoraj ;)

  • Ad1K weteran

    Fajnie byłoby tak że 180pkt dziś zrobić ale utrzymać 160 też będzie dobrym wynikiem. Do boju

  • anonim

    Stoch ma styl o wiele lepszy niz Małysz niegdyś

  • Mejdzi weteran

    Kamil skocz swoje a będzie bardzo dobrze. Liczę na czołową "5".
    Reszta Polaków niech skaczą tak jak potrafią i jak w 1 serii. Liczę najbardziej na Kubackiego, który poprawi się o kilka miejsc.

  • Nowyskoczek5 profesor
    Szkoda Czeskich skoczków :(

    Blisko awansu byli do drugiej serii . Wolałbym ich zobaczyć niż takiego Hubera i Aalto czy tez Bartola.

  • skijumpingexpert profesor
    @Nowyskoczek5 @Nowyskoczek5

    Po prostu sobie zdał z tego sprawe że jak sie nie rozciąga na progu to jest słaby przynajmniej teraz

  • Xander1 profesor

    Świetny pierwszy skok Kamila. Po pierwszej serii trzecie miejsce i liczę że utrzyma się na podium. Myślę że Kobayashi jest do wyprzedzenia. Ale też chciałbym żeby Japończyk utrzymał się na podium.
    Bardzo dobrze spisali się Piotrek, Stefan, Maciek i Kuba. Cała czwórka wykonała zadanie. Oby powtórzyli te skoki w serii finałowej.
    Dawid jak zwykle dużo słabiej w konkursie. To mistrz treningów i nic na razie tego nie zmieni. Potrzebny psycholog bo to już śmieszne zaczyna się robić.
    Dla tego też zawsze cenię Piotrka który na treningach i w kwalifikacjach skacze poprawnie, a najlepsze skoki oddaje w konkursie.

  • Pavel2017 początkujący
    Moc.

    Stoch i czołówka jakby celowali w 137 metr. Skok na 5 i te 4x19 aż miło patrząc na jego styl. Tylko bić brawo i powtórzyć w II serii i będzie podium. Co do wygranej to wszystko możliwe, wczoraj zrobił to Fannemel, może dziś Stoch? Jest jeszcze mocny ciągle Japończyk Kobayashi.
    Żyła i Hula po 134 m, Kot 133,5 m- swoje zrobili, miejsca również niezłe z możłiwością poprawy.
    Kubacki poniżej tego co pokazał w kwalifikacjach, choć 129 metrów to nie porażka, ale brakuje tych 4-5 metrów, może poprawi się w II serii.
    Co do Wolnego, to akurat 130 metrów nie jest złe, 20 miejsce, drugi dobry skok i dobrze.

  • skijumpingexpert profesor
    @anonim @znawca_japonskiego

    Najwięcej tak ja myśle że utrzymamy bo nawet jak ktoś spadnie najprawdopodobniej wolny , hula i może kot to stoch awansuje minimum na 2 miejsce i to sie zrówna

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Trzymam kciuki za Kamila aby utrzymal miejsce na podium.

    Ten Tande mnie wkurza kurde jak skok mu wyjdzie to szczerzy ryja a jak nie to jest wkurzony na cały świat. .....

  • Toyminator profesor
    -

    Zdecydowanie Freitag jest najmocniejszy aktualnie. Ciekawe ile wytrzyma :) Stawiam że do TCS potem już tak dobrze nie będzie. Ale zobaczymy. Nasi dobrze :) A Kubacki jak to Kubacki ;D

  • Matthias88 doświadczony

    Stoch zawalczy o podium. A reszta o pierwszą dziesiątkę. Między 12 i 4 miejscem są zaledwie 5 pkt przewagi. To naprawdę bardzo mało. Wszystko może się zdarzyć.

  • ann81 weteran

    Kamil, Piotrek i Stefan świetnie. Maciek i Kuba bardzo dobrze. Dawid typowo. Ja już chyba nie mam na niego siły. No, ale on ma na szczęście wiecej cierpliwości, co sam przyznał.

    Rysiek rośnie w siłę, ale on do niedawna nie lubił bronić 1 miejsca po 1 serii. , czy już sie z tego wyleczył. Tak czy inaczej Kamil jest w walce o zwycięstwo. A to bardzo cieszy.

  • anonim
    No to pytanie za 162 punkty

    czy utrzymamy to po drugiej serii? Wszystko de facto w nogach Stocha ...

  • dzika_swinia weteran
    Kubacki

    W końcu nie zepsuje nam święta polskich skoków :)

  • wiko22 bywalec
    progres Czechów

    coraz lepiej skaczą

  • Jannush profesor

    162 punkty po pierwszej serii. Trochę średnio, ale mam nadzieję na awans Kamila na drugie miejsce i kilka miejsc wyżej Spadackiego.
    Żyła, Hula i Kot niech utrzymają, a Wolny niech za dużo nie spadnie, to będzie dobrze.
    Jedynym z naszych co zawalił skok jest Dawid. Reszta skoczyła to co umie najlepiej.
    Freitag dziś wygra, jest po prostu najlepszy.

  • Major_Kuprich profesor
    Nie jest źle

    Ale powinno być lepiej.
    Ważne żebyśmy przynajmniej utrzymali pozycje.

    Kubacki nawet jak na siebie słabo.
    Gdyby był w okolicach Kota i Huli nie miałbym pretensji.

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Mam nadzieję, że Kamil zaatakuje w drugiej serii, ale Freitaga będzie ciężko pokonać.

  • TandeFan23 weteran

    Nie ma sily na Ryska Piatka.Kamil nie zawodzi.Kubacki standard.Kwalifikacje 3,konkurs 18...

  • Snickers profesor

    Freitag bezkonkurencyjny.
    Stoch super skok, Żyla super skok, Maciek i Stefan zrobili swoje 11 i 12 miejsce to patrząc na ich tutaj skoki i aktualną formę to jest dobrze, Kubacki słabo, Wolny git.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl