TCS w Innsbrucku: Pora na austriacką część turnieju (lista startowa kwalifikacji)

  • 2018-01-02 19:30

66. Turniej Czterech Skoczni jest na półmetku. Najlepsi skoczkowie świata przenieśli się już z Niemiec do Austrii, a dokładniej do stolicy Tyrolu - Innsbrucka. W środę na skoczni Bergisel (HS130) rozegrane zostaną treningi i kwalifikacje do trzeciego konkursu turnieju. Na starcie zobaczymy siedmiu Polaków, w tym, debiutującego w Pucharze Świata, Tomasza Pilcha.

Tak było w Oberstdorfie...Tak było w Oberstdorfie...
fot. Tadeusz Mieczyński
...a tak w Garmisch-Partenkirchen...a tak w Garmisch-Partenkirchen
fot. Sarah Braunias
Turniej Czterech SkoczniTurniej Czterech Skoczni
fot. Vierschanzentournee

Niemiecka część 66. Turnieju Czterech Skoczni wyklarowała dwóch głównych faworytów do zwycięstwa w całej imprezie. Na skoczniach w Oberstdorfie i Garmisch-Partenkirchen triumfował Kamil Stoch. Były to pierwsze turniejowe zwycięstwa na tych obiektach w historii startów reprezentacji Polski w skokach narciarskich. Dwukrotny mistrz olimpijski wyruszył do Austrii jako lider turnieju. Z walki o triumf nie rezygnuje również Richard Freitag. Lider Pucharu Świata oba dotychczasowe konkursy kończył na drugim miejscu, tuż za obrońcą trofeum. Reprezentant Niemiec na półmetku rywalizacji traci 11,8 punktu (ok. 6,5 metra) do Polaka. Trzecie miejsce zajmuje Dawid Kubacki, który jednak ma już wyraźniejszą stratę do kolegi z kadry - 32,3 pkt. W pierwszej dwudziestce turnieju znajdują się również szesnasty Stefan Hula i siedemnasty Maciej Kot.

Zobacz aktualną klasyfikację 66. Turnieju Czterech Skoczni >>

Na liście startowej środowych kwalifikacji na Bergisel (HS130) widnieją nazwiska 67 zawodników z szesnastu reprezentacji narodowych. W akcji ujrzymy siedmiu reprezentantów Polski - Tomasza Pilcha (nr 18), Jakuba Wolnego (nr 30), Macieja Kota (nr 51), Stefana Hulę (nr 53), Piotra Żyłę (nr 54), Dawida Kubackiego (nr 58) oraz Kamila Stocha (nr 66).

Oczy polskich kibiców szczególnie będą zwrócone na Tomasza Pilcha. 17-letni siostrzeniec Adama Małysza po raz pierwszy w karierze przystąpi do kwalifikacji do zawodów Pucharu Świata. Obecny sezon zimowy układa się bardzo dobrze dla polskiego juniora - jest liderem Pucharu Kontynentalnego z dorobkiem dwóch zwycięstw oraz jednej drugiej lokaty i to właśnie on wywalczył dodatkowe, siódme miejsce startowe dla Polski na 66. Turniej Czterech Skoczni. Jeśli Tomasz Pilch przejdzie kwalifikacje, to pójdzie w ślady swojego słynnego wuja, który również debiutował w konkursie Pucharu Świata na skoczni Bergisel w Innsbrucku (17. miejsce w 1995 roku).

Podczas Turnieju Czterech Skoczni, kwalifikacje mają dodatkowy wpływ na przebieg głównej rywalizacji. Na podstawie wyników eliminacji utworzonych zostanie 25 par zawodników, którzy w pierwszej serii konkursowej będą rywalizować między sobą o awans do finału. W drugiej rundzie wystąpi 25 zwycięzców par KO oraz pięciu najwyżej sklasyfikowanych zawodników spośród wszystkich przegranych.

Wszystko wskazuje na to, iż środowe serie treningowe i kwalifikacje będą rozgrywane w strugach deszczu. Do tego, lokalne prognozy mówią o nadejście porywistego wiatru, którego podmuchy mogą osiągać nawet 100 km/h. Temperatura powietrza ma oscylować w okolicach +4°C.

Oficjalnym rekordzistą skoczni Bergisel (HS130) jest Michael Hayboeck, który trzy lata temu uzyskał odległość 138 metrów. Austriak podparł swój skok, ale jego próba została zaliczona przez FIS jako rekord obiektu w Innsbrucku. Sędziowie w swoich ocenach nie dopatrzyli się przewinienia zawodnika.

Faworytem bukmacherów (STS) do zwycięstwa w kwalifikacjach jest Richard Freitag. Stawiając 100 PLN na triumf Niemca można zarobić 308 PLN. Analitycy STS nieco mniejsze szanse dają Kamilowi Stochowi. Przy inwestycji 100 PLN, w przypadku sukcesu Polaka można wygrać 352 PLN. Stawiając na zwycięstwo Johanna Andre Forfanga, przy wspomnianej stawce, można liczyć liczyć na przychód w wysokości 396 PLN. (wszystkie kursy na godz. 11:05, 03.01.2018).

Początek pierwszej z dwóch środowych serii treningowych wyznaczono na 11:45. Kwalifikacje mają z kolei rozpocząć się punktualnie o 14:00.

Transmisję z kwalifikacji przeprowadzi stacja Eurosport 1 (13:45).

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Program zawodów:
GodzinaWydarzenieTransmisja
Środa, 03.01.2018
11:45 Oficjalny trening
14:00 Kwalifikacje Eurosport 1
Czwartek, 04.01.2018
12:30 Seria próbna
14:00 Pierwsza seria konkursowa (KO) TVP1, Eurosport 1

Lista startowa kwalifikacji TCS w Innsbrucku (HS130); 03.01.2018
NrZawodnikKrajRocznik
1 LEITNER Clemens 1998
2 LACKNER Thomas 1993
3 ALTENBURGER Florian 1993
4 SCHIFFNER Markus 1992
5 WOHLGENANNT Ulrich 1994
6 ROMASZOW Aleksiej 1992
7 BOYD-CLOWES Mackenzie 1991
8 SAKUYAMA Kento 1990
9 GLASDER Michael 1989
10 KOZISEK Cestmir 1991
11 POLASEK Viktor 1997
12 COLLOREDO Sebastian 1987
13 MAEAETTAE Jarkko 1994
14 MUMINOW Sabirżan 1994
15 ZOGRAFSKI Władimir 1993
16 BICKNER Kevin 1996
17 AIGRO Artti 1999
18 PILCH Tomasz 2000
19 INSAM Alex 1997
20 DEZMAN Nejc 1992
21 NAZAROW Michaił 1994
22 KOUDELKA Roman 1989
23 PEIER Killian 1995
24 STURSA Vojtech 1995
25 PREVC Domen 1999
26 KLIMOW Jewgienij 1994
27 NOUSIAINEN Eetu 1997
28 AALTO Antti 1995
29 RHOADS William 1995
30 WOLNY Jakub 1995
31 POPPINGER Manuel 1989
32 JELAR Ziga 1997
33 KORNIŁOW Denis 1986
34 KASAI Noriaki 1972
35 KOBAYASHI Ryoyu 1996
36 AIGNER Clemens 1993
37 SCHLIERENZAUER Gregor 1990
38 SCHMID Constantin 1999
39 ZAJC Timi 2000
40 DESCHWANDEN Gregor 1991
41 HAYBOECK Michael 1991
42 HUBER Daniel 1993
43 TAKEUCHI Taku 1987
44 PASCHKE Pius 1990
45 BARTOL Tilen 1997
46 AMMANN Simon 1981
47 GRANERUD Halvor Egner 1996
48 FETTNER Manuel 1985
49 PREVC Peter 1992
50 STJERNEN Andreas 1988
51 KOT Maciej 1991
52 LEYHE Stephan 1992
53 HULA Stefan 1986
54 ŻYŁA Piotr 1987
55 GEIGER Karl 1993
56 JOHANSSON Robert 1990
57 DAMJAN Jernej 1983
58 KUBACKI Dawid 1990
59 EISENBICHLER Markus 1991
60 FANNEMEL Anders 1991
61 FORFANG Johann Andre 1995
62 KOBAYASHI Junshiro 1991
63 KRAFT Stefan 1993
64 TANDE Daniel Andre 1994
65 WELLINGER Andreas 1995
66 STOCH Kamil 1987
67 FREITAG Richard 1991

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (36259) komentarze: (150)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • kunta doświadczony

    Frajtak mocny! Z takim wiatrem w dup...w plecy, no no ...

  • kunta doświadczony

    Ale wiater hula! Raz w jedno, raz w drugo strone!

  • kunta doświadczony
    @gelsonek @gelsonek

    Jak na pierwszy skok na Bergisel.....

  • gelsonek stały bywalec
    tomek

    brawo tomek...pierwsze koty za płoty...bardzo dobry skok !

  • dervish profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Istotne jest czy można z duza pewnością założyć że inny zawodnik dałby druzynie więcej.
    A w ogóle takie rozważania maja sens tylko w przypadku gdy jeszcze przed rozegraniem konkursu kwestionuje się skład druzyny.

    Masz dwa przypadki:
    lider druzyny zawodzi zawalając skok a mimo to i tak jest najlepszy w drużynie.
    pozostali skaczą swoje. Czy można miec pretensje do najsłabszego i do lidera?

    Lider mimo iz nie skoczył swojego skoku i tak miał największy wklad w wynik druzyny, czyli jego obecnośc w druzynie nie podlega krytyce.
    Najsłabszy miał zgodnie z oczekiwaniami najmniejszy wkład w wynik druzy ale jeżeli nie wykażemy, ze inny zawodnik mogłby osiagnąć lepszy wynik to i jego nominacja się broni.

    W drużynie ważne jest czy dany skład jest optymalny czyli czy w danym dniu żaden inny skład nie osiągnąłby lepszego wyniku.

  • kunta doświadczony
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Ty już zrzucałeś Stocha na 10 miejsce, więc już nie filozuj...

  • Major_Kuprich profesor
    @Major_Kuprich @dervish

    W takim razie inaczej - występy Huli przed występem w drużynie oraz w samym konkursie:
    - Planica 2016 - dzień przed drużynówką 3 miejsce w kwalifikacjach, w samym konkursie najgorszy z naszych reprezentantów,
    - Kuopio 2016 - tam to przełożenie miało sens, 7 miejsce w kwalifikacjach i niezły występ w drużynie
    - Oslo 2016 - dzień przed wygrywa kwalifikacje, w konkursie zawodzi,
    - Zakopane 2016 - dzień przed 2 w kwalifikacjach, w konkursie zawodzi,
    - Kulm 2016 - podobnie jak w Kuopio, tylko że dużo gorsze skoki w samych zawodach na koniec 2 dziesiątki,
    - Willingen 2016 - 3 miejsce w kwalifikacjach i słabszy skok w drużynie

    Na 6 występów jedynie 2 razy Stefan potrafił przełożyć formę z treningów i kwalifikacji na zawody.

  • HAZARD weteran
    @pawelf1 @pawelf1

    Chyba tylko sceptyk rozgryzł jak wszystkie statystyki tutaj wrzucać by były ładne i czytelne. :D

  • pawelf1 profesor
    Cholera ...

    Dlaczego kropki i cudzysłów przemienia się w znak zapytania?

  • pawelf1 profesor
    Takie sobie statystyki:)


    Wskaźnik poziomu obsady dzisiejszych zawodów wynosi ???694



    Wskaźnik ?poziom obsady zawodów? sezonie 2017/18 :



    Wisła .....................639

    Ruka ......................698

    Niżny Tagił 1 ...,.....592

    Niżny Tagił 2 .........658

    Titisee- Neustadt .698

    Engelberg 1 ..........700

    Engelberg 2...........700

    Oberstdorf............700

    Ga-Pa ....................700

    Innsbruck..............694



    Wskaźnik obliczam w następujący sposób. Zawodnicy z ?30? aktualnej generalnej klasyfikacji PŚ (z dnia kwalifikacji do konkursu) mają przydzielone punkty takie jakie przyznaje się za pojedynczy PŚ. Teraz sprawdzamy kogo z ?30? brakuje i odejmujemy przypadającą na niego liczbę punktów od liczby wyjściowej 700 np?. 100 za lidera czy 1 pkt. za 30-stego zawodnika. Dlaczego 700? Jeśli zsumujemy wszystkie punkty zawodników ?30? to daje na 718 . Dla równego rachunku przyjąłem jako punkt odniesienia liczbę 700.

    W ten sposób wysokość wskaźnika uzależniona jest głównie od obecności w konkursie czołowych zawodników z ?aktualnej klasyfikacji generalnej PŚ? , bo to przede wszystkim oni decydują o potencjalnym poziomie sportowym zawodów.



    [Moderowany (21254) / 2018-01-03 12:06:25]

  • dervish profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Nie chodzi o to czy ktoś ma najsłabszy wynik w drużynie tylko czy drużyna występuje w najsilniejszym składzie czyli czy osiąga optymalny wynik.

    Zawsze ktoś musi być najsłabszy w drużynie. Bycie najsłabszym nie jest ujmą. Ujmą jest jeżeli ktoś skacze poniżej możliwości i oczekiwań.

  • jma profesor
    @MattiGreger @MattiGreger

    Czesi nadal nie oddali nam paru hektarów ziemi. To może dadzą nam ten Harrachov ze skoczniami :) Nazwę będzie łatwo zaadaptować - Harachów :). Mogą być nawet w formie eksklawy same skocznie.

  • Major_Kuprich profesor
    Hula w drużynie ?

    Prześledźmy jego ostatnie występy w konkursach drużynowych:
    - Planica 2016 - najgorszy wynik indywidualnie w drużynie,
    - Kuopio 2016 - 2 wynik indywidualnie w drużynie,
    - Oslo 2016 - najgorszy wynik indywidualnie w drużynie,
    - Zakopane 2016 - najgorszy wynik indywidualnie w drużynie,
    - Kulm 2016 - 2 wynik indywidualnie w drużynie,
    - Willingen 2016 - 2 wynik indywidualnie w drużynie

    Gwarantem sukcesu to on nie jest.
    Na 6 ostatnich startów 3 razy skakał najgorzej w drużynie.
    Ani razu nie potrafił być liderem drużyny na dodatek w sezonie, w którym reszta naszych skakała słabo.

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Skoro dzisiaj tak mocno wieje, to niech lepiej nie skaczą, bo jeszcze wiatr wykosi Stocha i będziemy wszyscy płakać...
    Swoją drogą ciekawe, że faworytem u buków nadal jest Freitag, a nie Kamil hmmm

  • PudelkoZapalek profesor

    Początek pierwszego treningu został przesunięty na godzinę 12:15.

  • kunta doświadczony

    Chyba se dzisiaj skoczą.... do sklepu po piwo.

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    A miały być fajne warunki...

  • SebaSzczesny profesor
    @Luk @Luk

    Hula w druzynowce na IO raczej nie skoczy. Nie mają do niego takiego zaufania A Kot cwaniaczy bo skacze słabo A i tak wie że wystąpi w drużynie . Po za tym do IO jest sporo czasu może się ogarnie

  • cocok stały bywalec
    @Luk @Luk

    Nie byłabym pewna Huli, on nie miał okazji skakać w drużynówce, nie ma jeszcze tej psychiki, za bardzo chce, co sam powiedział w GaPa. Przed IO jeszcze 2 drużynówki, pewnie go wystawią i sprawdzą. Uważam, że kwestia sponsorów jest tutaj też istotna, pewnie ktoś napisze, że to trener sam decyduje itd. Ale stała czwórka promuje oficjalną kolekcję na IO na swoich profilach, powoli zaczynają odliczać, a Hula nie. Ta sama czwórka reklamuje Renault i Lotos. Do Igrzysk 1.5 miesiąca, może wiele się wydarzyć, obstawiam, że w drużynie będzie Stoch, Kubacki, Kot i mimo wszystko bardziej stawiam na Żyłę niż Hulę. Hula pewnie raz wystąpi indywidualnie. To zgrany team, wiedzą czego od siebie oczekiwać. Hula jest niepewny.

  • Luk profesor
    @MarcinBB @dervish

    No to 5 metrów. Ale nie dziesięć.

  • erytrocyt_ka profesor
    @fanstocha

    Normalnie to rok temu by tam pewnie wygrał, ale wiadomo jak tamten konkurs wyglądał. Wypaczony prze warunki i upadek Stocha.

  • piotr90 stały bywalec
    @anonim @fanstocha

    mówi, a jeszcze nie wygrał, był 4, 3, 2 :D. To jutro będzie 5 albo 1.

  • ksath bywalec
    @worldshow @Worldshow

    Ten gość: https://www.youtube.com/channel/UCq-T1PRn7YsOFdHKOeI1XGQ/videos, dodaje wszystko, ba nawet robi live stream z konkursów i kwalifikacji (przynajmniej robił z Obersdorfu i GaPa).

  • anonim
    Lubi Skocznię

    Każdy tu mówi,że Kamil lubi tą skocznię,a jeszcze na niej nie wygrał.

  • dervish profesor
    @MarcinBB @Luk

    Zmierzyli mu 117 m a w rzeczywistości było 112 m.
    Wpisz do lukajki "Kot Tande t4s" to ci wyrzuci linki do artykułów w których są zdjęcia i wywody na ten temat. Możesz też poszukać wypowiedzi Hofera.

  • dervish profesor
    @MarcinBB @Luk

    Dodali Tandemu 5 metrów nie 3. Moim zdaniem pomylono linię odniesienia. Linie na zeskoku były co 5 metrów.

  • Ad1K weteran

    Wg mnie w walce o końcowe podium pozostaje pierwsza ósemka zawodników. Dziś zapowiadany jest wiatr z prędkością 19km/h, czyli do 6m/s nawet. Miejmy nadzieję, że kwali dojdą do skutku, a wyniki nie będą loteryjne tylko ten wiatr będzie w miarę stały

  • worldshow stały bywalec

    Mam prośbe, nie moge obejrzeć dzisiaj kwalifikacji, mógłby ktoś nagrać i wrzucić na youtube? Albo polecić mi kogoś kto dodaje regularnie kwalifkacje/konkursy

  • Luk profesor
    @Sigur17 @Sigur17

    Oby nie skończyło się tak jak z Murańką w Zakopanem 2008....

    https://www.youtube.com/watch?v=nS02_Cj9k54

  • Michalbvb29 początkujący
    Abstrakcyjny konkurs

    Myśleliscie kiedyś, o tym jak Mega byłoby zobaczyć konkurs a w nim najlepszych skoczków w historii w szczytowej formie ? ;) Kto wg was by wygrał: Nykanen, Małysz, Prevc, Ahonen a może ktoś inny?

  • Sigur17 doświadczony

    Ciekawe, jak spisze się najmłodszy uczestnik dzisiejszych kwalifikacji :)

  • Luk profesor
    @MarcinBB

    A moim zdaniem Tandemu prawidłowo zmierzyli odległość - a jeśli już, to pomylili się o maks. 3 metry. A 3 metry nie wystarczyłyby do podium dla Kota. Mógł Maciek skakać lepiej, wtedy by zajął podium w uczciwej walce.

  • realista2 początkujący
    @Luk @Luk

    Tego bym nie powiedział,że Hula.

  • Luk profesor
    Nie mamy czwartego do drużyny

    A ja jestem ciekaw, kogo wystawimy do drużynówki na IO jako czwartego. Stoch, Kubacki i Hula są pewniakami. Ale kto czwarty? Żyła, który jest nierówny? Kot, który jest w słabszej niż rok temu formie? Nie wiem... na złoto raczej nie mamy szans. Ale każdy, nawet brązowy medal mnie zadowoli - bo nigdy go nie zdobyliśmy na Igrzyskach. Nawet w świetnym sezonie 2013/2014 zdobyliśmy zaledwie 4 miejsce. Przez kogo? Przez Żyłę. Dlatego teraz będzie spore ryzyko, jeśli go ponowie wystawimy.

  • Wojciechowski profesor
    @MattiGreger @MattiGreger

    Lomnice nad Popelkou też daleko nie jest. Cóż, chociaż ten Frensztat mają w kalendarzach.

  • MattiGreger początkujący
    @MattiGreger @Wojciechowski

    Jak na razie to na skoczni dużej w Harrachovie odbywają się co najwyżej biegi Red Bulla na górę. Nie ma nawet igielitu. Trochę szkoda, ale co poradzić. Obok tych skoczni są jednak małe obiekty i zawsze, chociażby na jednym z nich jest igielit.

    Bardzo ładny kompleks malutkich skocznie jest też w nieodległej Desnej, a i w Libercu na wszystkich skoczniach jest igielit w lecie. Wszystkie te miejscowości leżą blisko siebie, więc w czeskich Sudetach jest znacznie więcej miejsc, gdzie uprawia się skoki niż po polskiej stronie.

    Bez czeskiego Małysza na niewiele się to jednak Czechom zda.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @dervish @jakledw12

    Teraz dopiero przeczytałem.
    A więc nie jest. Skąd w ogóle przyszło ci to do głowy ? Tak wyszło, że obracam się w środowisku gdzie mało kto skokami i w ogóle sportem się interesuje, dużo kobiet. Natomiast o Lewandowskim wiedzą wszyscy. Czasami tylko to, że to polski piłkarz i nic więcej, ale wiedzą.

  • SkiSchi stały bywalec
    Kamil Stoch

    Już nie odpuści. Zrobi na T4S to co Hannawald potem nieco spuści z tonu aby odpalić na IO

  • Snickers profesor
    @MarcinBB @skijumpingexpert

    Wystarczyło to zgłosić do FiSu ale nie... nasi zrezygnowali z całego polskiego podium na TCS, przez wieki by było to wspominane przecież.

  • skijumpingexpert profesor
    @MarcinBB @MarcinBB

    No tak ma Pan rację mogło być polskie podium no ale za dużym wyzwaniem Było zmierzyć Tak dziwaczne lądowanie Tandego

  • MarcinBB redaktor
    @przemhel

    Tak naprawdé rok temu bylo trzech Polakow. 1. Stoch 2. Zyla 3. Kot. Tylko w papierach jest inaczej, bo Tandemu ktos dodal 10 metrow w ostatnim skoku w Bischofshofen.

  • skijumpingexpert profesor
    @przemhel @Wojciechowski

    A ta odpowiedź do @przemhel oczywiście

  • skijumpingexpert profesor
    @przemhel @Wojciechowski

    A jeśli chodzi ci o klasyfikację generalną TCS to ostatnio 2011/2012 Austriacy 1. Gregor Schlierenzauer 2. Thomas Morgenstern 3. Andreas Kofler

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @SebaSzczesny

    Dodałem Lillehamer poprawiłem sie i faktycznie Sapporo zeszły sezon Sory o tym zapomniałem czyli zostaje Niżny Tagił który nie wiadomo czy będzie w pś , Tauplitz Bad Mittendorf i mamut w Oberstdorfie który jest Zresztom w tej samej miejscowości co skocznia inauguracji TCS która nam się od tego sezonu pięknie kojarzy

  • SebaSzczesny profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    W Lillehamer też wygrał, i reszta to co wymieniłeś

  • Wojciechowski profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Jeszcze Sapporo, dzień po Kocie. ;)

  • skijumpingexpert profesor
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Noo ale też jednak trochę Austriaków Niemców słoweńcóe i Norwegów tam będzie i trochę kibiców z pozostałych nacji a najwięcej pewnie Polaków

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    W tym sezonie będzie miał sznse powiększyć to nie tylko o Innsbruck ale też o Tauplitz Bad Mittendorf , Pueng Chang mamut w Oberstdorfie i w przyszłości być może Sapporo a mam nadzieję że powróci do klaendarzu pś aha przepraszam zapomniałem wymienić Lillehammer przecież wygrał tam w zeszłym sezonie Zresztom minimalnie przed Maćkiem Kotem

  • Wojciechowski profesor
    @przemhel @przemhel

    Masz na myśli Turniej Czterech Skoczni? To parę przypadków było:

    1954 Oberstdorf .....---- FIN ... 1. Kallakorpi, 2. Kirjonen i Silvennoinen
    1955 Ga-Pa ..............---- FIN ... 1. Kallakorpi, 2. Kirjonen, 3. Silvennoinen
    1960 Bischofshofen ... AUT ... 1. Plank, 2. Leodolter, 3. Egger
    1972 Oberstdorf ........ GDR ... 1. Schmidt, 2. Aschenbach, 3. Glaß
    1975 Innsbruck .......--- AUT ... 1. Schnabl, 2. Federer, 3. Wallner
    1998 Ga-Pa ...............--- JPN ... 1. Funaki, 2. Harada, 3. Saito
    2011 Oberstdorf .....--- AUT ... 1. Schlierenzauer, 2. Kofler, 3. Morgenstern

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Podobno organizatorzy liczą na wygraną...Stocha, bo 'Wtedy do Bischofschofen zjedzie wielu Polaków, którzy są wielkimi fanami skoków narciarskich i zapełnią obiekt po brzegi. Tak było też w zeszłym roku' jak wspominał szef komitetu organizacyjnego Hannes Pichler.
    No cóż, będzie ciekawie jeśli Austriacy będą dopingować Stocha. :))

  • skijumpingexpert profesor
    Jeśli Kamil wygra na Bergisel

    To Kamil będzie miał już zwycięstwa praktycznie wszędzie w pś Titise Neustadt , Wisła , Zakopane , Willingen , Planica , Oberstdorf , Ga-Pa , Innsbruck , Bisoschofen , Lahti , Kuopio , Engelberg , Vikersund , Klingenthal , Val di Fiemme , Trondheim + Sochi jako IO jeśli czegoś nie wymieniłem to można mnie poprawić bo z pamięci wymieniam

  • skijumpingexpert profesor
    @erytrocyt_ka @yyy

    Freitag*

  • Maradona profesor
    @przemhel @przemhel

    Zdarzało się to dosyć często, bo aż 25 razy w historii PŚ. Ostatnio dwa lata temu w Sapporo, gdzie wygrał Peter Prevc przed Domenem i Kranjcem.

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @SebaSzczesny

    Tak , Zarąbiście zgodziła się a jutro o 12 będę w domu to treningi już zdążę śledzić :D

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Mam nadzieję, że tym razem zeskok będzie porządnie przygotowany, że nie będzie czegoś takiego jak rok temu.

  • skijumpingexpert profesor
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    Tak , masz rację niech skończy w pierwszym treningu potem trochę odpoczynku i spokojnie znowu w kwalifikacjach a jutro 3 świetne skoki to powinno wypalić

  • SebaSzczesny profesor
    @przemhel @SebaSzczesny

    W 2012 roku
    1 - Schlierenzauer
    2 - Morgerstern
    3 - Kofler

  • SebaSzczesny profesor
    @przemhel @przemhel

    Było tak, 3 Austriaków było na podium pare lat temu

  • przemhel stały bywalec
    pytanko

    Jestem ciekaw czy kiedyś był przypadek że na podium stali zawodnicy z jednego kraju ???

  • skijumpingexpert profesor
    @MattiGreger @MattiGreger

    Takie informacje już są od lat i od lat brakuje pieniędzy

  • SebaSzczesny profesor
    Jutro

    byłbym za tym żeby Kamil znów odpuścił 1 skok treningowy. Formę ma, trzeba oszczędzać moc na kluczowe momenty

  • SebaSzczesny profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    I co pozwoli Ci mama zostać w domu i oglądać skoki ?
    Bo to chyba Ty o tym pisałeś :)

  • skijumpingexpert profesor
    Innsbruck

    Profil skoczni - podobny do skoczni w Wiśle
    Oczekiwania - 7 Polaków w konkursie , 6 w 2 serii , pozycje : Kamil Stoch - podium , Dawid Kubacki - czołowa "7" , Stefan Hula - czołowa "12" , Maciej Kot - czołowa "15" , Piotr Żyła - czołowa "20" , Jakub Wolny - czołowa "30" , Jakub Wolny - awans do konkursu będzie bardzo pozytywnym wynikiem awans do 2 serii znakomitym debiutem w pś przy odrobinie szczęścia i chłodnej głowie Tomka nic nadzwyczajnego ale jak będzie w konkursie to będzie pewnego rodzaju sukces , oczekiwania pozycje w TCS po Innsbrucku przed finałem w Bisoschofen - Kamil Stoch - utrzymanie 1 miejsca mega realne oczywiście , Dawid Kubacki - utrzymanie 3 miejsca jest realne i byłoby pięknie , Stefan Hula - awans do "12" turnieju i walka o pierwszą "10" do końca , Maciej Kot - awans o co najmniej 1 pozycje , Piotr Żyła podobnie od Kuby i Tomka nie wymagamy konkretnych pozycji w turnieju jak będą walczyć będą w konkursie i jeden z tej dwójki punktuje to będzie super .
    Wiodące drużyny w Innsbrucku - Polska, Niemcy , Norwegia , na drugim planie : Słowenia , Japonia , Austria
    Mam nadzieję że organizatorzy pozwolą na przekazywanie rozmiaru skoczni bo tu to jest bezpieczne ( lądować poza 130 metrem ) pogoda : śnieg lub deszcz ze śniegiem , wiatr od 14 do 9 km/h malejący w trakcie konkursu
    Poza tym fajnie by było w konkursie zobaczyć Zografskiego , Boyd Clowesa , Aigro , Włochów , Glasdera , Rhodsa , Bicknera , Muminowa i jak największą liczbę Finów .

  • Wojciechowski profesor
    @MattiGreger @MattiGreger

    Harrachowski "mamut" jest jak dla mnie przeklęty z powodu wiatru i tam chyba już wiele nie wymyślą. To jest coś w rodzaju wady wrodzonej. Ale za to skoczni dużej żal mi jeszcze bardziej, bo jest genialna. Tam - zdaje się - nawet za bardzo nie trzeba zmieniać profilu, bo on był bardzo nowoczesny już lata temu. Kapitalny obiekt, od momentu powstania jeden z największych na świecie.

  • Wojciechowski profesor
    Bonus - Skok Roku 2001 - gigantyczna przewaga Małysza

    Niedawno Redakcja przypomniała zestawienie z kosmiczną dominacją Mistrza pod względem liczby punktów PŚ w roku 2001. Było to jeszcze tuż przed wcieleniem w życie pomysłu red. Zimocha o prowadzeniu klasyfikacji Skoku Roku.

    Szkoda, bo Małysz zdemolował w niej rywali chyba jeszcze dobitniej. 674 METRY przewagi. To się nie mieści w głowie. A mówimy o roku, w którym odbyło się ledwie 9 serii lotów - i to w czasach, gdy wybitnym osiągnięciem było wejście do "klubu 200"...

    1. MAŁYSZ Adam ................- POL ... 7305,5 m ... 52 skoki
    2. JUSSILAINEN Risto ...........- FIN ... 6631,5 m ... 50 skoków
    3. HOELLWARTH Martin ....- AUT ... 6192,0 m ... 49 skoków
    4. SCHMITT Martin .............- GER ... 5974,5 m ... 45 skoków
    5. HORNGACHER Stefan ..... AUT ... 5951,0 m ... 48 skoków
    6. KASAI Noriaki .................... JPN ... 5551,0 m ... 44 skoki
    7. GOLDBERGER Andreas ... AUT ... 5492,5 m ... 43 skoki
    8. HANNAWALD Sven .....---- GER ... 5195,0 m ... 40 skoków
    9. HAUTAMAEKI Matti .......--- FIN ... 5123,0 m ... 39 skoków
    10. HAUTAMAEKI Jussi .....---- FIN ... 5070,5 m ... 41 skoków

  • MattiGreger początkujący
    A propos Harrachova

    https://liberec.idnes.cz/mamuti-mustek-harrachov-ostuda-krkonose-zachrana-stamiliony-puz-/liberec-zpravy.aspx?c=A170426_132246_liberec-zpravy_jape

    Powyższy link zawiera stosunkowo świeże informacji (koniec kwietnia 2017 r.). Co nieco piszą, że lokalne władzy chciałyby remontu, ale nieco brak pieniążków. Potrzeba, mniej więcej 250 - 300 milionów koron czeskich. Szukają ich u władz Kraju Libereckiego i w ministerstwie szkolnictwa, młodzieży i wychowania fizycznego oraz ministerstwie rozwoju regionalnego. Czy pieniążki się znajdą? Może potrzebny byłby czeski Małysz...

    Pozdrawiam!

  • SebaSzczesny profesor
    @haze23 @haze23

    A szkoda bo mocno spadł w klasyfikacji turnieju i nie będzie się liczył bo przed nim jest już sporo skoczków.

  • haze23 doświadczony
    @haze23 @yyy

    Co zauważyłem, zwłaszcza w 1 serii, że Hula jakby przejechał próg. I teraz pytanie, przysnął, czy wiatr go zdusił. Stefek nie miał żadnych szans odlecieć już z tego.

  • Tomeson weteran
    @Darkfrog7 @mc150193

    Skoki w Czechach ogólnie są teraz w rozsypce praktycznie pod każdym względem. Niestety jeżeli nic się nie zmieni, to skocznia będzie nadal niszczeć. Wielka szkoda, bo skocznia jest kultowa. W tej chwili nawett doprowadzenie do jakiegokolwiek stanu używalności by nie wystarczyło, skocznie trzebaby gruntownie przebudoować, przenieść Punkt K, HS, oraz zadbać o bezpieczeństwo na skoczni.

  • zimowy_komentator profesor
    Transmisja

    TVP ostatnio powiedziała, że nie mają żadnego wpływu na transmisję, bo dostają ją z zewnątrz.

    To w takim razie w jaki sposób w 2013 przy skoku Piotra Żyły stacja ORF pokazała golasa a w TVP ten fragment został pominięty ?

    ORF: https://www.youtube.com/watch?v=1-x5qRHr8Vw
    TVP: https://www.youtube.com/watch?v=FN67zgWvtug

    Czyżby różny dobór kamer mógł być dopasowany do poszczególnych stacji telewizyjnych (krajów) ?

  • mc150193 weteran
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Kamil też mógł wygrać konkurs - w 2012 roku ale wraz z Daiki Ito zostali oni wykoszeni w 2 serii przez Tepesa, bo Hofer z Tepesem i pozostałą spółką sędziów robili wszystko by Gregor Schlierenzauer zgarnął milion franków szwajcarskich co na szczęście się nie udało.

  • mc150193 weteran
    @Darkfrog7 @kocurello1

    Jeżeli to jest prawda, to chce mi się płakać... naprawdę wielka szkoda, że Certak, który istnieje pod samego końca lat 70-tych tak naprawdę przestał istnieć... a to był niezwykły mamut. Bo nie dość, że nie było siatek ochronnych to jeszcze latało się bardzo wysoko. Potem siatki się pojawiły ale z biegiem czasu Czesi wyrzucili kasę błoto na budowę siatki ochronnej, bo to kosztowało 100 mln czeskich koron.

  • kibicsportu profesor
    -

    Widzieliście prognozy na jutro i czwartek?
    Strasznie dziwnie meteo pokazuje prognoze pogody
    Z jednej strony wiatr może wiać, ale raczej tylko w porywach , a tak słabiej. Gorzje wygląda natomiast to z deszcze i co najdziwniejsze mogą być burze szczególnie w czwartek. Ciekawe by było jakby skoki zostały odwołane przez burze.
    Tutaj macie do wglądu"
    http://www.meteo.pl/um/php/meteorogram_map_um.php?ntype=0u&row=535&col=73&lang=pl&fdate=2018010212

    Przeważnie się sprawdza. U mnie model UM z burzami trafiał i z deszczem. Mam nadzieje, że to na Innsbruck się nie sprawdzi.

  • yyy profesor
    @erytrocyt_ka @SebaSzczesny

    Nie przesadzajmy ze akurat Fraitak musi zrobić coś ponad swoje możliwość. On ma spore możliwość i skacząc swoje, może wygrać. Oczywiście to nie Freund i pewnie jeżeli Kamil nie popsuje ani jednego skoku to Fraitak nie wygra.

  • yyy profesor
    @haze23 @haze23

    Zauważyłeś u Huli w tych jego dwóch ostatnich skokach że zachowywał się tak jak Kot kilka lat temu. Wszystko za szybko za nerwowo/ On chyba w głowie ma że teraz już musi bo ma mega formę. Spina sie przez to i tej formy może ostatecznie nie wykorzystać

  • anonim
    Austria bardzo przeciętna w tym sezonie

    Za Pointnera tak nie bylo!!
    Nr63 Kraft
    Nr48 Fettner
    Wniosek nasuwa sam

  • SebaSzczesny profesor
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Taki sposób Stocha że skupia sie tylko na sobie jest bardzo dobry.
    Musi robić swoje, ma przewaga prawie 12 pkt a to jest całkiem sporo.
    To Freitag musi zrobić coś ponad swoje możliwości żeby mieć szanse odrobić straty i pokonać Kamila. Licze że popełni jakiś błąd , bo przy jego obecnych skokach Stoch nie ma miejsca na najmniejszy błąd.
    Innsbruck będzie kluczowy jeśli tam Kamil powiększy przewage nad Ryśkiem choćby o 0,1 to Tryumf będzie już na prawde blisko

  • erytrocyt_ka profesor
    @Major_Kuprich

    W sumie można założyć, że na Kamilu ciąży większa presja, bo prowadzi, bo jest szansa i oczekiwanie, że wygra kolejne dwa konkursy, ale mi się wydaje, że Stoch teraz to odbiera po swojemu i nie wpłynie to jakoś znacząco na jakość jego skoków. Natomiast Freitag teoretycznie może odczuwać już mniejszą presję, bo TCS przenosi się z Niemiec do Austrii, ale po Ga-Pa było widać, że był trochę poruszony tym, że nawet ta dłuższa przerwa w żaden sposób nie wpłynęła na Kamila, bo można było zauważyć, że przed skokiem Stocha, na twarzy Richarda malowała się ogromna nadzieja i wiara w to, że w końcu uda się wygrać, a potem skok Stocha wywarł na nim podziw i uznanie, tak że sprawiał wrażenie trochę zdezorientowanego.
    Kamil zdaje się być skupiony tylko na sobie, a Freitag wydaje mi się, że w podświadomości myśli o tym, co tu zrobić żeby w końcu pokonać Stocha i to może negatywnie na niego wpływać.

  • Stinger profesor
    @jakledw12 @jakledw12

    Na bank? Ja uważam, że w sporcie nie ma czego takiego jak "na bank" tym bardziej w skokach gdzie jeden minimalny błąd i może być po zawodach.
    Dodając do tego fenomenalną formę Richarda Freitaga to także może być tak, że on wygra bo jednak trzeba pamiętam, że Niemiec także nie ma nic do skoczni Bergisel, to że Kamil ją lubi nie znaczy, że Richard jej nie lubi, a jak jest dwóch skoczków, którzy lubią tą samą skocznię to... ktoś musi przegrać no chyba, że wygrają ex aequo.

  • Major_Kuprich profesor
    Stoch tą skocznię lubi

    Ale Freitagowi również ona leży - wygrał tu w 2015 roku, w konkursie stojącym na galaktycznym poziomie.
    Wówczas nie było na niego mocnych, nawet Stefan Kraft bijący rekord skoczni nie był w stanie pokonać Niemca.

    Porównanie występów Stoch vs Freitag:

    1. Kamil ( 41, 15, 27, 19, 21, 9, 2, 3, 7, 16, 4 )
    2006 - 41, 2007 - 15, 2009 - 27, 2010 - 19, 2011 - 21, 2012 - 9, 2013 - 2, 2014 - 3, 2015 - 7, 2016 - 16, 2017 - 4
    Średnia punktów: 28.37
    Liczba występów: 11
    Suma zdobytych punktów: 312

    2. Richard ( 30, 19, 12, 11, 11, 1, 10, 28 )
    2010 - 30, 2011 - 19, 2012 - 12, 2013 - 11, 2014 - 11, 2015 - 1, 2016 - 10, 2017 - 28
    Średnia punktów: 26.5
    Liczba występów: 8
    Suma zdobytych punktów: 212

    Statystyki przemawiają za Polakiem ale jeśli przyjrzymy się uważniej dostrzeżemy pewne, istotne fakty:
    - Freitag zdobył na tej skoczni pierwsze punkty w PŚ,
    - Richard wygrał tu też jedyny konkurs podczas TCS, było to pierwsze zwycięstwo w tym turnieju dla Niemców od wiktorii Svena Hannawalda w Oberstdorfie w sezonie 2002/2003,
    - nasz zachodni sąsiad jest liderem PŚ, tylko 2 razy w tym sezonie nie stawał na podium, miało to miejsce w pierwszych konkursach tego sezonu kiedy nie miał szczęścia do warunków ( np. w Wiśle spadł z 1 na 4 miejsce ),
    - to po stronie Kamila leży większa presja, a wiemy z czym się to wiąże, spóźni skok i nie odrobi straty do Niemca, Freitag na podium będzie na pewno, ba nawet 2 miejsce jest pewne - o 1 pozycję mogą powalczyć jedynie Norwegowie w przypadku huraganu pod narty w każdym innym przypadku Richard wygrywa a Stoch traci prowadzenie w TCS.

  • jakledw12 weteran

    Stoch wygra w Innsbrucku na bank. To jego skocznia. Zresztą Polacy ogółem lubią tę skocznię i osiągamy tam najlepsze wyniki ze wszystkich konkursów TCS.

  • SebaSzczesny profesor
    @Snickers @Snickers

    Też mnie to wkurza , podniecają sie te dziennikarze bo wygrywa a jak przegra to zaraz mu du*ę obsmarują i tyle.
    Tacy to oni są.

  • Darkfrog7 początkujący
    @Darkfrog7 @kocurello1

    wiem, byłem tam w lutym rok temu i oprócz skoczni normalnej, nie zastałem nic na czym mogłyby się rozegrać zawody, stąd tez moje pytanie, czy się coś zmieni :)

  • Nowyskoczek5 profesor
    @Nowyskoczek5 @Labrador_Retriever

    Dobry pomysł. Może tak zrobią ;)

  • Kocurello1 doświadczony
    @Darkfrog7 @Darkfrog7

    Ja mam. Skocznia jest w tak tragicznym stanie, że na zeskoku kwiatki rosną. To nie żart !

  • Darkfrog7 początkujący
    Harrachov

    Wiem, że to dyskusja odnośnie TCS, ale mam pytanie odnośnie skoczni w Harrachovie, czy słyszał ktoś jakieś informacje nt.rozegrania tam zawodów??Gdyżostatnio czytałem, że ma powstać tam osiedle, w związku z czym czeska młodzież postanowiła walczyć o skocznię, więcej informacji niestety nie posiadam. Z góry dziękuję za odpowiedź

  • Kocurello1 doświadczony
    @Snickers @Snickers

    No cóż pozostaje mieć nadzieję, że ma on w d*pie takie porównania i zachowa spokojną i chłodną głowę co już nie raz pokazywał.

  • Snickers profesor

    ale mnie wkurza tę mącenie w głowie Kamila temat Hannawalda przez dziennikarzy, w sumie to się nie zdziwie jak ten baloń pęknie i Kamil skoczy 115 metrów w Innsbrucku. Więcej mieszajcie mu w głowie.

  • tlen doświadczony

    Kto odpadnei w kwalifikacjach? jakos 17 sobei nei moge ulozyc. Poprzednio bylo prosciej:)

  • Stinger profesor
    @anonim @Wojciechowski

    O panie, a ja właśnie szukałem tych twoich zestawień dotyczących Skoku Roku 2017 żeby zobaczyć o ile Kamil wygrał bo że wygrał to wiedziałem.
    Swoją drogą klasyfikacja jak klasyfikacja, nie zbyt ważna ale zawsze fajnie mieć i w tej tabelce drugiego Polaka, który okazuje się najlepszy.

    Brawo dla Kamila i w tej klasyfikacji zrównuje się z Adamem!

  • Wojciechowski profesor
    @anonim Skok Roku 2017 - klasyfikacja końcowa ze STOCHEM na czele (cz. 2)

    1. STOCH Kamil .............................. POL ... 7004,5 m ... 48 skoków
    2. WELLINGER Andreas ................. GER ... 6880,5 m ... 47 skoków
    3. KRAFT Stefan .........................---- AUT ... 6829,5 m ... 46 skoków
    4. KOT Maciej ...............................-- POL ... 6818,5 m ... 48 skoków
    5. ŻYŁA Piotr ................................... POL ... 6755,0 m ... 48 skoków
    6. FETTNER Manuel .....................-- AUT ... 6531,5 m ... 47 skoków
    7. STJERNEN Andreas ..................- NOR ... 6509,0 m ... 46 skoków
    8. TANDE Daniel-Andre ...........---- NOR ... 6493,0 m ... 46 skoki
    9. JOHANSSON Robert ................- NOR ... 6490,0 m ... 46 skoków
    10. FREITAG Richard ...................... GER ... 6378,5 m ... 45 skoków
    11. HAYBOECK Michael ............---- AUT ... 6372,5 m ... 45 skoków
    12. KUBACKI Dawid ......................- POL ... 6294,5 m ... 45 skoków
    13. GEIGER Karl .............................. GER ... 6213,0 m ... 45 skoków
    14. EISENBICHLER Markus .......---- GER ... 6145,0 m ... 43 skoki
    15. PREVC Peter ...........................-- SLO ... 6093,0 m ... 42 skoki
    16. DAMJAN Jernej .......................-- SLO ... 6047,0 m ... 42 skoki
    17. LEYHE Stephan .....................--- GER ... 5111,5 m ... 39 skoków
    18. DESCOMBES SEVOIE Vincent .. FRA ... 5092,5 m ... 38 skoków
    19. PREVC Domen .......................... SLO ... 5006,5 m ... 34 skoki
    20. KASAI Noriaki ..........................-- JPN ... 4817,5 m ... 33 skoki
    ...
    27. HULA Stefan ............................- POL ... 3776,0 m ... 30 skoków
    34. ZIOBRO Jan ............................... POL ... 3013,5 m ... 22 skoki
    60. WOLNY Jakub .........................-- POL ... 1426,5 m ... 12 skoków
    87. MURAŃKA Klemens ................. POL ..... 346,5 m ..... 3 skoki
    90. ZNISZCZOŁ Aleksander ..........- POL ..... 329,5 m ..... 3 skoki

  • sosik333 doświadczony
    @Nowyskoczek5 @Labrador_Retriever

    nie wierzę w żadne kuzynostwo

  • zimowy_komentator profesor
    @Nowyskoczek5 @Sigur17

    Nie przesadzaj. Pamiętaj, że w PŚ nie występują sami najmocniejsi zawodnicy - tyły (czyli zwykle te 17 miejsce) obstawiają słabeusze, którzy nawet w PK mogliby nie zapunktować a tylko ze względu na narodowość startują - czyli wszelkiego rodzaju Kazachowie, Amerykanie, Rosjanie, Turcy, Włosi itd. Na TCS dojdzie jeszcze austriacka krajówka, która może być nieco mocniejsza ale wszyscy oni pochodzą z PK gdzie Tomek ich rozstawiał po kątach ! Zresztą ogólnie się przyjęło, że szczytowa forma z PK pozwala na kręcenie się koło TOP30 a nawet TOP20 i wielokrotnie znalazło to potwierdzenie, więc kwalifikacje (jeśli chodzi o formę) powinny być formalnością. Jedyną przeszkodą może być głowa lub jakieś problemy wietrzne, ale głowę Tomek ma na karku a umiejętności radzenia sobie z wiatrem po wujku. Wszystko powinno być dobrze.

  • mc150193 weteran
    @gelsonek @equest

    Akurat @gelsonek ma niestety rację. Dlaczego? Oglądałeś relację na żywo bądź skróty z TCS 1994? Tam o zwycięstwo rywalizowali Jens Weissflog i Espen Bredesen - późniejszy donosiciel. Niemiec miał przed ostatnim konkursem TCS nad Norwegiem blisko 12 pkt. przewagi. To już było po Innsbrucku, gdzie Bredesen poniósł spore straty, a przed konkursem w Innsbrucku po zwycięstwie w Ga-Pa miał... 0,5 staty do Weissfloga. Teraz odnośnie Bischofshofen, który będzie za 4 dni. To był ponoć największy szwindel, skandal, największa afera i nie wiem jeszcze co. A co się stało? Lasse Ottesen w 1 serii zagrał taktycznie i siedział tak długo na belce, aż w końcu dostał DSQ. Tak to zdeprymowało Niemca (pomimo tego, że nie jechali bezpośrednio po sobie), że ten w pierwszym skoku stracił niemalże całą przewagę jaką miał nad Norwegiem, a w 2 serii ta strata się tylko powiększyła. Wówczas Weissflog po tej przegranej nie chciał w ogóle rozmawiać z dziennikarzami, chodził oburzony, był agresywny itd. I co ważne - nikt nie myślał o przelicznikach za wiatr. Więc były to prawdziwy konkurs skoków narciarskich. Natomiast mam nadzieję, że Kamil zrobi swoje w dwóch kolejnych konkursach i nie będzie patrzeć jaką ma teraz przewagę, bo jest naprawdę w dużym gazie. Tym bardziej, że konkurs jest na ulubionej skoczni Kamila. Choć z drugiej strony Freitag ma na koncie zwycięstwo w Innsbrucku, więc może być ciekawie. Trochę zaprzeczyłem ale obaj zawodnicy mają szansę na wygraną w tym konkursie.

    Co do Tomka Pilcha. Niech chłopak skacze na luzie, a nie myśli o wyniku w qualach. Tym bardziej, że Innsbruck to jest skocznia bliźniaczo podobna do tej która jest w Wiśle-Malince, więc powinno być dobrze.

  • Labrador_Retriever weteran
    @Nowyskoczek5 @Sigur17

    Nie mogę zrozumieć tego chwalenia się kuzynami. Jeszcze Twój komentarz coś wnosi, bo przynajmniej napisałeś, że Nomme trenuje, ale @Nowyskoczek5 jawnie wykorzystał napisanie komentarza do pokazania, że Altenburger to jego kuzyn. W porządku, to przydatne do przekazywania jakichś informacji, które będą z nim związane etc. No ale w tym przypadku tego nie zrobiłeś @Nowyskoczku5, po prostu pochwaliłeś się kuzynem. Nie martw się, obecność Alteburgera na liście startowej wszyscy zainteresowani zauważyli. A jak chcesz, to poproś redakcję, może na każdej liście z Altenburgerem będą dodawać w nawiasie "kuzyn Nowegoskoczka5". Zaoszczędzisz czas na przechwalanie się w innym miejscu ;)

  • kibicsportu profesor
    -

    Jedyna skocznia na Turnieju Czterech Skoczni gdzie Kamil nie wygral to Innsbruck. Bywal tu drugi i trzeci, więc czas może na pierwsze miejsce. Poza tym Kamil ze wszystkich skoczni TCS, to Bergisel najbardziej lubił/lubi.
    Myślę, że jest duża szansa na piękne zwycięstwo Stocha tutaj w Innsbrucku. O tym przekonamy się w czwartek. Oczywiście jeszcze kwalifikacje jutro, które trzeba przejśc(Raczej to bezproblemu, ale skoki lubią płatać figle) A tak serio licze na fajny, ciekawy, interesujący konkurs :)

  • Tomeson weteran
    @salto_de_esqui @salto_de_esqui

    No właśnie o to chodzi. Żeby zaznajamiał się z Pucharem Świata. A jak już przejdzie kwalifikacje to będzie dobrze. Nikt tu cudów nie oczekuje.

  • equest profesor
    @gelsonek @mateusz3951

    Być może. Tym bardziej oczekuję na te zawody aby się przekonać który jest silniejszy.
    I to nie fizycznie czy technicznie, bo obaj są w świetnej dyspozycji.
    Ale właśnie mentalnie. No i kurde jeszcze tylko te przeliczniki za wiatr.

  • dervish profesor
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Mam mieszane odczucia kiedy Hannawald ocenia Stocha.
    W tej parze to Stoch jest mistrzem i sensejem. Hanawald patrząc na jego karierę jawi sie jako ubogi krewny naszego mistrza. Swen na pewno wyrasta ponad średnią, był skoczkiem nieprzeciętnym ale do grona gigantów tej dyscypliny nie należy.

  • SebaSzczesny profesor
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Jeśli mamy porównać Stocha do Hannawalda.
    Jeśli Niemcowi sie udało to czemu miałoby sie nie udać Polakowi ???
    To Kamil jest podwójnym mistrzem IO i mistrzem świata. Presje potrafi wytrzymać pokazał już nie raz.
    Mnie osobiście wkurza ta podnieta dziennikarzy którzy chcą go o to pytać.]
    Jeśli będzie miał spokój to szansa na wygranie będzie miał na pewno większą niż jeśli ciągle będą go o to pytać tym bardziej że nie brakuje 1 wygranej ale aż 2 !.
    Szczęsny pajac już sie wczoraj podniecił i musiał o to spytać,, już sobie wyobrażam jak komentuje konkurs w Innsbrucku albo Bischo i te jego ciągłe podniety

    4 wygrane są możliwe i chciałbym żeby wygrał w Innsbrucku , niech ta magia trwa dalej aż do Bischo i zobaczymy co sie stanie

  • Labrador_Retriever weteran
    @anonim @darjomus100

    Porównywanie Pilcha do Rudy jest nie na miejscu. Pilch rozwija się miarowo, jest naprawdę utalentowany, teraz wyskakał sobie miejsce w PŚ poprzez PK. Ruda w loteryjnych warunkach i przy zapaści naszej kadry A wywalczył srebro na MP, nigdy nie potwierdził swojego talentu poza granicami Polski, wyleciał z kadr po fatalnym sezonie, gdy był już seniorem. Z jednej strony szkoda Adama, z drugiej jednak nie rokował on wcale tak dobrze jak niektórym się wydaje.

  • Sigur17 doświadczony
    @Nowyskoczek5 @sosik333

    Nomme

  • dervish profesor
    nie rozumiem

    Jak można nie oczekiwać od Pilcha, że nie przebrnie kwalifikacji. Litości i to nie dla Tomka tylko dla kibicowskiej inteligencji.

    Jeżeli uważamy Tomka za ponadprzeciętne zjawisko w naszym sporcie to nie krygujmy się mówmy wprost: za ewentualny brak kwalifikacji do konkursu nie zasłuży na ciepłe słowa typu: "ważne, że w ogóle skoczył" albo "pierwsze koty za płoty".

    Prymat w PK nie jakiś przypadkowy ale regularny musi przełożyć się na awans do top 50 PŚ nawet jeżeli jest to najsilniej obsadzony PŚ w sezonie. To nie jest żadne demonizowanie siły PK.

    Nieprzebrnięcie kwalifikacji może być sporym ciosem dla psychiki Tomka (jestem zwycięzcą itp). Moim zdaniem stać go nie tylko na bezproblemową kwalifikację ale także na jakieś punkciki PŚ (ale tu to w odróżnieniu od Q już nie nakładam na młodego skoczka obowiązku).

  • sosik333 doświadczony
    @Nowyskoczek5 @Sigur17

    kogo?

  • Sigur17 doświadczony
    @Nowyskoczek5 @Nowyskoczek5

    A mojego nie ma :/
    Wysłali go na treningi

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Oto, co powiedział Hannavald w kwestii...wiadomo czego:
    'Kamil w obecnej formie jest w stanie powtórzyć mój wyczyn, ale ja sam wiem, jakie to jest trudne. Osobiście wolałbym, żeby ta sprawa się rozstrzygnęła w Garmisch, bo chciałbym pozostać tym jedynym. Teraz trochę się obawiam, ale jeśli Kamilowi się uda, to na pewno na to zasłużył. To wybitny zawodnik'

    Konkurs w Ga-Pa pokazał, że Kamil ma mega mocną psychikę i tak poukładaną swoją wewnętrzną hierarchię, iż liczę na to, że będzie w stanie pozostawić w tyle oczekiwania kibiców i dziennikarzy i wejść na górę z w miarę czystą głową i ponownie pokaże, że nie ma na niego mocnych.

  • Stinger profesor
    @Matthias88 @matthias88

    Piszesz żeby być wyrozumiałym ale jednocześnie wymagającym dla Tomasza Pilcha i ja się z tym zgadzam ale to samo trzeba mówić o innych szczególnie o Kubie Wolnym, dlatego dla mnie 30-stka to nie będzie sukces, a po prostu coś co powinien robić regularnie bo pokazał już, że punktować potrafi.

  • anonim

    Oby z Tomkiem nie stało się tak jak z wieloma skoczkami m.in Adamem Rudą. Talent odkrycie sezonu, drugie miejsce tuż za Żyłą w MP i jest w kadrach. Nagle PZN-owi coś się ubzdurało i nie ma go w kadrach. Nie wiem jak teraz ale jakiś rok temu myślał o powrocie ale pracował jako kierowca. Przykro się robi jak PZN zaprzepaszcza talenty. Tomek ma trochę lepiej bo pochodzi z terenów o większym zapleczu (czyt. więcej skoczni itp.)

  • Nowyskoczek5 profesor
    Altenburger

    Jest kuzynek i jest dobrze :)

  • Matthias88 doświadczony

    Dla mnie wejście do 50 Pilcha już będzie sukcesem. A do 30 triumfem. To jego pierwszy występ w PŚ. Bądźmy wyrozumiali, ale jednocześnie wymagający. Co do reszty, obiektywnie. Stoch, Kubacki liczę na pierwszą dziesiątkę, z tym, że Stocha widzę na podium. Hula, Żyła, Kot na granicy pierwszej i drugiej dziesiątki. Wolny, trzecia dziesiątka będzie sukcesem.

  • sosik333 doświadczony
    @Sigur17 @Sigur17

    Ja czekam na przebudzenie Kevina Bicknera, loty się zbliżają.

  • Stinger profesor
    @salto_de_esqui @salto_de_esqui

    To jest właśnie to robienie presji, której miało nie być ze względu, że Tomek startuje od trzeciego konkursu ale media są jakie są i normalne było, że takowa presja będzie ponieważ u nas w kraju tak już jest, że wystarczy, że ktoś błyśnie raz i nagle wszystkie media robią wielki szum, a potem jest bum.

    Swoją drogą jeśli Pilch nie czyta tego wszystkiego to jest dobrze.
    Na kogo będą zwrócone oczy? Ja jako kibic reprezentacji Polski będę patrzył na każdego tak samo ale przyznaję, że na Tomka trochę bardziej szczególnie właśnie ze względu na jego debiut ale też nie ma co oszukiwać, że tutaj w tym momencie najbardziej będziemy patrzeć na Kamila Stocha, który walczy o triumf i Dawida Kubackiego, który walczy o podium - to oni w tym momencie są "najważniejsi" - w tym sensie, że walczą o coś dużego, a reszta? W sumie reszta walczy o to o co walczy się w PŚ, a więc o punkty PŚ.

  • anonim
    @Sigur17 @Sigur17

    Szczerze mówiąc, to jeżeli nie będzie żadnych przypadków losowych bądź sensacji ze strony pozostałej deójki to byłoby kompromitacją polskiego związku bądź trenerów jeżeli odpowiedzią nie będzie Tomek. Aigro i Insam najprawdopodobniej nie osiągną więcej niż np. Nurmsalu czy Morassi ze względu na to, że ich związki są zbyt biedne by dać im odpowiednich trenerów i odpowiednie warunki do rozwoju.

  • jakledw12 weteran
    @Sigur17 @Sigur17

    1. Pilch
    2. Insam
    3. Aigro

    Tak jest obecnie i już zawsze będzie.

  • Sigur17 doświadczony

    Tomek ma ciekawych sąsiadów na liście. Mowa o Aigro i Insamie. Kibice tych reprezentacji wiążą z tymi młodymi zawodnikami ogromne nadzieje na przyszłość. Tak samo jest ze znajdującym się pośrodku Pilchu. Ciekawe który z nich osiągnie więcej w swojej karierze ;)

  • salto_de_esqui weteran
    @salto_de_esqui @Stinger

    Pełna zgoda. Ja właśnie o tym mówię - nie oczekuję nic wielkiego od niego, tylko z mediów płynie taki przekaz, jakby co najmniej wpadł tam na imprezę i miał wygrać oba konkursy. Zwróć uwagę, jak to jest choćby w tym newsie przedstawiane, że oczy kibiców są na Pilcha zwrócone. Oczy to ja mam zwrócone na Stocha, pewnie jak większość kibiców, bo jeśli w czwartek wygra, to faktycznie już będzie pięknie. A nie na 17-latka, który niech sobie skoczy i zobaczymy - niech się uczy rywalizacji w PŚ.

  • Stinger profesor
    @salto_de_esqui @salto_de_esqui

    Przecież tutaj nie chodzi o to żeby Tomasz Pilch coś osiągał na TCS tylko o to żeby dostał szansę, skoczył, zobaczył jak to jest w PŚ i się sprawdził z najlepszymi, a jeśli przy okazji będzie kwalifikacja do konkursu to będzie bardzo dobrze, a punkty? To byłoby pięknie.

    Serio ty oczekujesz czegoś więcej? Albo ktokolwiek inny myśli, że Pilch jedzie tam wygrywać?
    Kompletnie nie rozumiem po co piszecie tego typu komentarze, 17-latek, który wygrał 2 konkursy PK, wywalczył limit to normalne, że my kibice skoków chcemy go w PŚ bo pokazał, że jakiś potencjał ma ale jeśli ktoś wymaga od niego wielkiego wyniku to albo jest nienormalny albo nie wie co mówi/pisze.

  • Sigur17 doświadczony
    @Sigur17 @sosik333

    Masz rację, ale lista jest zbyt mocna.
    Miejmy nadzieję, ale może być również tak, że wygra tylko z Muminowem, Aigro i Romaszowem... Czego bym nie chciał

  • anonim
    @Sigur17 @Sigur17

    Pilch w PK spokojnie wyprzedzał Jelara, Learoyda, Wanka, nie mówiąc już nawet o Zografskim czy Koziskiem.
    Rozumiem, że nie nakładajmy presji i w ogóle, niech chłopak się na razie uczy, ale niech też nie rozleniwia - w równych warunkach awans do konkursu nie powinien być jakimkolwiek problemem :)

  • sosik333 doświadczony
    @Sigur17 @Sigur17

    dużo zależy od tego jak wejdzie w skocznie na treningach

  • mateusz3951 weteran
    @gelsonek @equest

    Podstawiłbym tezę, że to na Kamilu będzie ciążyła w Innsbrucku większa presja. Rysiek przystąpił do konkursu w Oberstdorfie jako główny faworyt do wygrania TCS, do tego skakał przed własną, niezwykle wymagająca publicznością. Teraz to Polak jest wielkim faworytem wyścigu o złotego orła, a rywalizacja przenosi się do Austrii.

  • Sigur17 doświadczony

    Pilch faktycznie może tych kwalifikacji nie przejść. Odpada 17, więc raczej nie wejdzie.

  • jakledw12 weteran
    @dervish @dervish

    I mówią, że skoczkowie mało zarabiają :) Dobra - wielkie krocie to to nie są, ale jak na dyscyplinę, którą uprawia pobieżnie kilka państw to rewelacja. Nie mówiąc o tym, że dochodzą sponsorzy, popularność (taki Stoch w Polsce jest bardziej popularny od Lewandowskiego).

  • equest profesor
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Miejmy nadzieję, że sztab tak ustawi Tomka.
    To ma być dla niego tylko zabawa, jeśli coś więcej z tego wyjdzie
    to będzie miał fantastyczne wspomnienia.

  • realista2 początkujący

    Żeby tylko Freitag znowu nie zapomniał "uczernić" pomadą wąsów , bo z tymi rudymi wyglądał na przestraszonego "wypłocha"........

  • equest profesor
    @gelsonek @gelsonek

    Wszystko fajnie tylko zapomniałeś o mentalnym obciążeniu.

    Rysiek ma coraz mniej szans startowych a 11,8 punktu do odrobienia.
    Pamiętaj, że długość skoku to nie wszystko, przeliczniki za wiatr to może być clue wygranej 66 T4S.

    Kamil, niestety teraz też już jest mentalnie obciążony, ach ta presja czterech wygranych.
    Mam nadzieję, że po porostu "oleje" taki prestiżowy tytuł i będzie robił swoje.

  • zimowy_komentator profesor
    Tomasz Pilch

    Spokojnie, Tome o nic w TCS nie musi walczyć i nikt od niego tego nie oczekuje. Ma po prostu podejść na luzie do dwóch pierwszych konkursów i tyle. Myślę, że jest wyraźnie mocniejszy od Learoyda i może powalczyć o dobre miejsca ale nic na siłę. Zobaczymy jak mu pójdą treningi i kwalifikacje. Jeśli w treningach i kwalach zabłyśnie to będzie mógł liczyć na dobrą parę a stąd już droga otwarta do dobrego miejsca. Niczego nie oczekuję, ale coś czuję że z Tomka będziemy mieli już niedługo pociechę :)

  • Ravv doświadczony
    @edko @edko

    Przecież wykorzystują. Szóstka z dwóch poprzednich konkursów + Leitner, Lackner, Altenburger, Schiffner, Wohlgenannt i Poppinger.

  • skokowy123 profesor

    Szwajcarzy znowu nie dokoptowali np.Hauswirtha lub Karlena a Czesi zostawili fatalnego Polaska.

  • edko bywalec

    austria nie wykorzysta limimtu

    to znaczy że zaplecza brak

  • przemek32143 profesor

    Jeżeli Kamil jest w wielkiej formie i warunki będą równe to powiększy przewagę ale to jest sport i wydarzyć się może wiele.Bergisel to najmniejsza skocznia więc i różnice powinny być małe ale Jacobsen w 2007 czy Gregor w 2013 właśnie tutaj odrabiali sporą stratę do rywali.Tu też miał miejsce największy nokaut w historii turnieju w 2001.Według mnie ważniejsze niż zwykle powinny być oceny za styl chociaż główni pretendenci skaczą zbliżenie stylowo więc różnice nie powinny przynajmniej teoretycznie między nimi samymi być większe niż 2 punkty.Z drugiego szeregu bardzo groźny może być Kobayashi.Dwa największe znaki zapytania to czy Kraft ma kryzys czy tylko chwilowe problemy i czy Forfang odda dwa świetne skoki w konkursie czy tylko jeden.

  • sosik333 doświadczony
    @salto_de_esqui @salto_de_esqui

    Ziga Jelar zdobył dużo więcej punktów, a też debiutował (chyba, że kiedyś skakał już w kadrze narodowej)

  • dervish profesor
    w obecnym sezonie zarobili na skoczni

    Najwiecej zarobił:
    1.Richard Freitag - 291600 zł.
    Zarobki Polaków
    2. Kamil Stoch - 220080 zł
    11. Dawid Kubacki - 124920 zł
    12. Piotr Żyła - 104400 zł
    ...
    14. Maciek Kot - 83880 zł
    ...
    16.Stefan Hula - 52380 zł
    ...
    39. Jakub Wolny - 5400 zł.

  • dervish profesor
    zarobili na skoczni w tym sezonie

    Najwiecej zarobił:
    1.Richard Freitag - 291600 zł.
    Zarobki Polaków
    2. Kamil Stoch - 220080 zł
    11. Dawid Kubacki - 124920 zł
    12. Piotr Żyła - 104400 zł
    ...
    14. Maciek Kot - 83880 zł
    ...
    16.Stefan Hula - 52380 zł
    ...
    39. Jakub Wolny - 5400 zł.
    Pozostali Polacy znajdują się w czołowej "16". Na tym miejscu znajduje się Stefan Hula (52 380 zł), dwa miejsca przed nim jest Maciej Kot (83 880 zł), 12. jest Piotr Żyła (104 400 zł), a 11. Dawid Kubacki (124 920 zł).

  • kibicsportu profesor
    @haze23 @haze23

    Mimo, że Kot nie skacze jakoś rewelacyjnie, to jest dużo pewniejszy od Żyły. W tym momencie to Żyła jest daleko od składu na drużynówke.

  • salto_de_esqui weteran
    @salto_de_esqui @Tomeson

    Nie wiem dlaczego porównujesz do Małysza, inne czasy i inny kaliber. Akurat Małysz potrzebował roku z małym okładem, by wygrać pierwszy konkurs PŚ, a nie pięciu lat. Chodzi mi bardziej o pompowanie balona, gdzie Pilch na 99,9% nic nie osiągnie w tegorocznym TCS, a tu wydźwięk wiadomości jest taki, jakby co najmniej o podium miał walczyć.

  • gelsonek stały bywalec
    50/50

    "siedzę" w skokach prawie 30 lat, tak na dobre od igrzysk w Arbertville ... i powiem z doświadczenia i obserwacji tak...jeśli stoch będzie miał przewagę po jutrzejszym konkursie ponad 15 pkt, to jest duże prawdopodobieństwo że wygra cały TCS. Natomiast jeśli będzie mniej niż 15 pkt to szanse oceniam 50/50. Na skoczni w Insbrucku nie ma wielkich różnic punktowych w klasyfikacji, ponieważ jest ona najmniejsza. Skocznia w Bischof ma to do siebie że można wiele na niej zyskać, jak i wiele na niej stracić. Freitag jest w mega top formie i może odpalić dwa kapitalne skoki. Stoch też jest w formie, ale osobiście uważam (obym się mylił) że niemiec ma jednak równiejszą. Żeby zobrazować sytuację można teoretycznie pogdybać. np. stoch oddaje świetny skok na 136 m, freitag odpala 142 m i strata po innsbrucku praktycznie odrobiona, w drugiej serii niemiec dokłada i możemy mieć sytuację pierwszy raz w historii totalnie bez pecedensu tzn. stoch 3 zwycięstwa i jedno drugie miejsce i drugi w całym turnieju, a freitag odwrotnie. Pożyjemy zobaczymy. Pozdro dla czytających.

  • haze23 doświadczony
    Czy Kamil obroni przewagę?

    Na to głównie zwrócone będą oczy kibiców. I czy wygra trzeci raz... Nie, nie wymagam tego, ale... czy ktoś tutaj pamięta ten ból sprzed 16 lat? Wiecie, co mam na myśli... Połowa roboty zrobiona. (chyba dowaliłem do kotła)

  • erytrocyt_ka profesor
    @haze23

    W wywiadzie Horngaher mówił, że Stefan nie oddawał dobrych skoków w Ga-Pa, ale że jeszcze nie wie z czego to wynika, a Hula mówił, że za bardzo chciał.

  • bartkaz1102 bywalec
    @HAZARD

    Chyba, że Austriacy planują zrobić coś takiego jak w tamtym roku (wymiana prawie całej krajówki na Bischofshofen).
    A Michael Glasder? 27-28 grudnia PK w Engelbergu, w niedzielę kwalifikacje olimpijskie w USA, a teraz znów w Europie... Wow.

  • haze23 doświadczony

    Od postawy Pilcha bardziej interesują mnie A - kadrowicze. To może być nie lada problem, na kogo postawić w kontekście IO. Hula do 1 serii Ga-Pa skakał coraz lepiej. Czy to tylko warunki go wcięły? Czy brak powtarzalności? Kubacki to dla mnie pewniak i kropka. Kotowi może pomóc jeden podmuch i uwierzy w siebie. Żyła jednak zawodzi. Ma niesamowite warunki, siłę, ikrę, ale to się nie przekłada na wyniki. Jednocześnie ciężko mi wyobrazić sobie skład na IO bez Pitera...

  • pawel96 profesor

    + Pilch, Glasder, Bickner, Rhoads, Dezman, krajówka austriacka
    - Bresadola, Ipcioglu, Semenić, Learoyd, Descombes, krajówka niemiecka

    I mamy nadal 67 zawodników.

  • Tomeson weteran
    @salto_de_esqui @salto_de_esqui

    On dopiero debiutuje w PŚ, Małysz potrzebował 5 lat od debiutu, żeby pokazać jakim jest skoczkiem.

  • HAZARD weteran

    Austriacy mają tak potężne zaplecze, że w krajówce nie mieści się Aschenwald, który chyba w każdej grupie narodowej oprócz słoweńskiej byłby traktowany jako najmocniejszy zawodnik, nieźle. ;)

  • PGr doświadczony
    A jednak go zostawili

    Niemcy jednak zostawili Paschke, chyba początek sezonu zadecydował; możliwe że jeszcze limity im w głowie...
    No i lecą Amerykanie po swoim championacie.
    Jest nawet 7 Polak ;)
    Są nieobecni, ale i następni przybywają na dalszy ciąg PŚ

  • anonim
    @krzysiek987 @Krzysiek987

    No i Dezman za Semenicia.

  • haze23 doświadczony

    Po Obersdorfie myślałem, że jednak przyfarciło się Kamilowi, a Freitag był minimalnie lepszy, ale po Ga-Pa nie jestem tego pewny. Stoch tym razem był po prostu lepszy. Mamy swoistą równowagę sił: dotąd dominujący Fretag i wyprzedzający go Stoch, idą łeb w łeb, kto będzie wyżej w Innsbrucku, ten pewnie wygra cały turniej.
    Cóż za emocje...

  • salto_de_esqui weteran

    Z tym Pilchem, że oczy polskich kibiców będą na niego zwrócone, to już tak słabe pompowanie balonika, że trzeba to podkreślić i zaznaczyć, że dziennikarstwo schodzi na psy nawet na tych niby fachowym stronach. Chłopak pewnie nawet Q nie przejedzie, a jak tak (oby, bo szanse ma, czego bardzo mu życzę), to i tak nie zapunktuje. Francuzik wygrywał konkurs PK i - cóż za zaskoczenie - uciułał w dwóch konkursach całe dwa punkty. Oczy to są na Stocha zwrócone, bo jak wygra trzeci konkurs z rzędu, to już można pomału składać gratulacje i chylić czoło. I na Kubackiego, który wreszcie daję namiastkę tego, co robi w lecie, chociaż jeszcze do tego wyraźnie brakuje.

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Mam nadzieję, że na zdjęciu z Insbrucku Kamil pozostanie na tym samym miejscu, co na obecnie widocznych dwóch ;)
    A jest szansa, bo tą skocznie lubi, jeszcze na niej nie wygrał, ale skoro teraz po raz pierwszy wygrał w Obersdorfie i w Ga-Pa to liczę na to, że do trzech razy sztuka i pora zdobyć Innsbruck.

  • krzysiek987 weteran
    Różnice:

    Nie ma:
    Bresadola
    2 francuzów
    Ipcioglu


    Plich
    3 zawodników USA

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl