MŚwL w Oberstdorfie: Już o 16:00 finałowe serie konkursu indywidualnego! (lista startowa)

  • 2018-01-20 10:00

Przed nami kolejna dawka emocji podczas Mistrzostw Świata w lotach narciarskich Oberstdorf 2018. Czas na ostateczne rozstrzygnięcia w konkursie indywidualnym. Na półmetku rywalizacji prowadzi Daniel Andre Tande przed Richardem Freitagiem i Kamilem Stochem. Początek trzeciej rundy zawodów o 16:00. Godzinę wcześniej rozpocznie się seria próbna.

Daniel Andre TandeDaniel Andre Tande
fot. Tadeusz Mieczyński
Richard FreitagRichard Freitag
fot. Tadeusz Mieczyński
Kamil StochKamil Stoch
fot. Tadeusz Mieczyński
MŚwL Oberstdorf 2018MŚwL Oberstdorf 2018
fot. Oberstdorf 2018

Piątek na Heini-Klopfer-Skiflugschanze dostarczył wielu emocji. Najpierw w kwalifikacjach rekord skoczni pobił Daniel Andre Tande (238,5 m). Później Norweg okazał się najlepszy w obu seriach konkursowych (212 i 227 m), dzięki czemu prowadzi w konkursie z przewagą 10,9 punktu nad Richardem Freitagiem (228 m i 225 m). Trzecie miejsce zajmuje z kolei nasz reprezentant, Kamil Stoch (230 m i 219 m), tracący odpowiednio 17,8 pkt. (ok. 15 metrów) do lidera oraz 6,9 pkt. (ok. 6 metrów) do wicelidera zawodów.

To właśnie między Norwegiem, Niemcem i Polakiem powinna rozstrzygnąć się kwestia tytułu mistrza świata w lotach narciarskich. Zajmujący na półmetku czwartą pozycję, Austriak Stefan Kraft traci już 37,3 punktu (ok. 31 metrów) do świetnie skaczącego w ten weekend Daniela Andre Tande. Tuż za dwukrotnym mistrzem świata z Lahti plasują się kolejni Norwegowie - Robert Johansson i Andreas Stjernen.

Wszystko wskazuje na to, że szansę na obronę tytułu stracił już Peter Prevc. Mistrz świata w lotach z Bad Mitterndorf na półmetku rywalizacji zajmuje siódmą lokatę i do prowadzącego Daniela Andre Tande traci 50,4 punktu.

Po raz drugi w historii w pierwszej trzydziestce konkursu indywidualnego Mistrzostw Świata w lotach narciarskich znajduje się czterech Polaków. Wcześniej taka sytuacja miała miejsce cztery lata temu w Harrachovie. Oprócz trzeciego Kamila Stocha, dziesiąty po piątkowych seriach konkursowych jest Dawid Kubacki (207,5 m i 208 m), czternasty jest Stefan Hula (193 m i 196,5 m), zaś dwudziesty - Piotr Żyła (190 m i 183,5 m).

Zobacz wyniki zawodów MŚ w lotach po II serii konkursowej >>

Kamil Stoch jest bliski zostania drugim polskim medalistą Mistrzostw Świata w lotach narciarskich. Wcześniej tej sztuki dokonał tylko Piotr Fijas, zdobywca brązowego medalu z Planicy w 1979 roku. Żadnego medalu z tej imprezy w swoim dorobku nie ma nawet Adam Małysz. "Orzeł z Wisły" najbliżej sukcesu był osiem lat temu w Planicy, kiedy to prowadził po pierwszej oraz był drugi po drugiej i trzeciej serii. Ostatecznie zakończył jednak rywalizację na miejscu czwartym, przegrywając brąz o 0,4 punktu z Norwegiem Andersem Jacobsenem. Dzień później wiślanin ponownie zajął czwarte miejsce, tym razem w rywalizacji drużynowej wraz ze Stochem, Łukaszem Rutkowskim i Stefanem Hulą.

Wszyscy startujący w dzisiejszym konkursie Polacy mogą zaliczyć swoje najlepsze w karierze występy w indywidualnych zawodach o mistrzostwo świata w lotach narciarskich. Na pewno z takiego wyniku będzie cieszył się Piotr Żyła, który po raz pierwszy awansował do finałowych trzech rund zawodów (poprzedni najlepszy rezultat - 33. miejsce w Vikersund w 2012 roku). Kamil Stoch ma do pobicia 5. pozycję z Harrachova w 2014 roku, zaś Dawid Kubacki i Stefan Hula - odpowiednio 15. i 21. lokatę z Bad Mitterndorf sprzed dwóch lat.

Jak często prowadzący na półmetku konkursu MŚ w lotach zawodnik sięgał po złoty medal? W rozegranych od 1996 roku jedenastu zawodach indywidualnych tej rangi ośmiokrotnie udało się przeprowadzić co najmniej trzy serie konkursowe. Na osiem omawianych edycji, aż pięciokrotnie lider po pierwszych dwóch seriach nie zostawał mistrzem świata. Prowadzenie po dwóch skokach nie przeszkodziło w zdobyciu złota jedynie Svenowi Hannawaldowi (Vikersund 2000), Roarowi Ljoekelsoeyowi (Bad Mitterndorf 2006) oraz Simonowi Ammanowi (Planica 2010). Czy dziś do tego grona dołaczy Daniel Andre Tande?

Liderzy MŚ w lotach po 2 seriach i ich triumfatorzy
EdycjaLider po 2 seriachMistrz świata w lotachUwagi
Bad Mitterndorf 1996 J. Ahonen A. Goldberger
Oberstdorf 1998 S. Hannawald K. Funaki
Vikersund 2000 S. Hannawald S. Hannawald 3 serie
Harrachov 2002 S. Hannawald S. Hannawald tylko 2 serie
Planica 2004 G. Spaeth R. Ljoekelsoey
Bad Mitterndorf 2006 R. Ljoekelsoey R. Ljoekelsoey
Oberstdorf 2008 B.E. Romoeren G. Schlierenzauer
Planica 2010 S. Ammann S. Ammann
Vikersund 2012 R. Kranjec R. Kranjec tylko 2 serie
Harrachov 2014 S. Freund S. Freund tylko 2 serie
Bad Mitterndorf 2016 K. Gangnes P. Prevc 3 serie

Jeśli sobotnie rundy zawodów dojdą do skutku, to po raz pierwszy od ośmiu lat będziemy świadkami pełnego, czteroseryjnego indywidualnego konkursu o mistrzostwo świata w lotach narciarskich. Ostatni raz taka sytuacja miała miejsce w Planicy w 2010 roku, kiedy to udało się rozegrać zgodnie z planem całą zaplanowaną rywalizację. W 2012 roku w Vikersund odwołano piątkowe kolejki lotów na pięć skoków przed zakończeniem pierwszej serii zawodów. Wtedy to o tytule mistrza świata decydowały wyłącznie dwie, sobotnie rundy lotów. Z podobnym, a nawet gorszym skutkiem zakończyły się zmagania na poprzednich MŚ w lotach w Harrachovie w 2014 roku. Po dwóch piątkowych seriach konkursowych, zbyt silny wiatr nie pozwolił na rozegranie zarówno sobotnich rund indywidualnych, jak i niedzielnych zawodów drużynowych. Dwa lata temu w Bad Mitterndorf pogarszające się warunki nie pozwoliły na rozegranie czwartej, finałowej serii. Jak będzie tym razem?

Na liście startowej sobotnich serii znajduje się trzydziestu czołowych zawodników konkursu o mistrzostwo świata, wyłonionych w pierwszej piątkowej rundzie rywalizacji. Jako pierwszy z naszych reprezentantów na belce startowej Heini-Klopfer-Skiflugschanze zasiądzie Piotr Żyła (nr 11). Następnie swoje próby oddadzą Stefan Hula (nr 17), Dawid Kubacki (nr 21) i Kamil Stoch (nr 28).

Zdaniem meteorologów, sobotnie serie konkursowe powinny dojść do skutku. W porze rywalizacji zawodników przewidywana średnia siła południowo-wschodniego wiatru ma wynosić 2-3 m/s. Temperatura powietrza ma wynosić ok. +1°C. Możliwe są, podobnie jak w piątek, opady śniegu.

Oficjalnym rekordzistą Heini-Klopfer-Skiflugschanze (HS235) jest Daniel Andre Tande. Lider konkursu o mistrzostwo świata w lotach narciarskich podczas piątkowych kwalifikacji poszybował na odległość 238,5 metra.

Na 15:00 wyznaczono początek serii próbnej przed zawodami. Trzecia runda konkursowa ma rozpocząć się punktualnie o 16:00.

Faworytem bukmacherów (STS) do zdobycia złotego medalu pozostaje Daniel Andre Tande. Stawiając 100 PLN na triumf Norwega można zarobić 114 PLN. Analitycy STS mniejsze szanse na mistrzowski tytuł dają Richardowi Freitagowi oraz Kamilowi Stochowi, za których dziś można "zgarnąć" 594 PLN, inwestując 100 PLN. Końcowa wygrana Stefana Krafta, przy wspominanej stawce, oznacza wygraną w wysokości 2200 PLN (wszystkie kursy na godz. 10:50, 20.01.2018).

Transmisję z zawodów przeprowadzą stacje TVP1 (15:10), TVP Sport (16:00) i Eurosport 1 (15:45). Darmowy stream TVP1 oferuje Wam usługa WP Pilot.

Zachęcamy was do śledzenia naszych profili na Facebooku i Twitterze.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Parametry techniczne skoczni:
Nazwa: Heini-Klopfer-Skiflugschanze
Rozmiar (HS): 235 m (95% = 223 m)
Punkt konstrukcyjny: 200 m
Oficjalny rekord: 238,5 m - Daniel Andre Tande (19.01.2018)
Wysokość wieży: 72 m
Nachylenie najazdu: 38,7 st.
Długość najazdu: 118 m
Nachylenie progu: 11,2 st.
Długość progu: 8,5 m
Wysokość progu: 3,4 m
Prędkość: 102,6 km/h
Nachylenie zeskoku: 33,9 st.
Rok budowy: 1950
Ostatnia przebudowa: 2016-2017
Trybuny: 40.000
Punkty za zmianę belki: 8,10 pkt/m
Punkty za wiatr: 14,40/17,42 za m/s
Jury zawodów:
FunkcjaNazwiskoKraj
Dyrektor zawodów HOFER Walter
Delegat techniczny PALSRUD Bertil
Szef zawodów NEUMAYER Michael
Asystent delegata MLAKAR Marko
Asystent dyrektora SEDLAK Borek
Kontrola sprzętu GRATZER Sepp
SOLEM Morten

.

Sędziowie:
NazwiskoKraj
A TUCEK Jaroslav
B MATTOON Dan
C CARLI Giambattista
D NASSYROW Nazym
E GUENTHER Juergen

.

Program zawodów:
GodzinaWydarzenieTransmisja
Sobota, 20.01.2018
15:00 Seria próbna
16:00 III i IV seria konkursu indywidualnego TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
Niedziela, 21.01.2018
15:00 Seria próbna
16:00 Konkurs drużynowy TVP1, TVP Sport, Eurosport 1

Lista startowa konkursu MŚwL w Oberstdorfie (HS235); 20.01.2018
NrZawodnikKrajRocznikPunktyStrataRekord życiowy
1 NAZAROW Michaił 1994 250.8 -198.8 210.0 m, Planica 2017
2 COLLOREDO Sebastian 1987 275.4 -174.2 221.0 m, Planica 2017
3 KOBAYASHI Junshiro 1991 278.7 -170.9 219.0 m, Planica 2015
4 KASAI Noriaki 1972 302.9 -146.7 241.5 m, Vikersund 2017
5 INSAM Alex 1997 312.5 -137.1 232.5 m, Planica 2017
6 ROMASZOW Aleksiej 1992 320.7 -128.9 212.5 m, Planica 2017
7 AHONEN Janne 1977 324.5 -125.1 233.5 m, Planica 2005
8 PREVC Domen 1999 328.3 -121.3 243.5 m, Vikersund 2017
9 BICKNER Kevin 1996 330.2 -119.4 244.5 m, Vikersund 2017
10 KORNIŁOW Denis 1986 336.0 -113.6 232.0 m, Vikersund 2012
11 ŻYŁA Piotr 1987 344.9 -104.7 245.5 m, Vikersund 2017
12 LEYHE Stephan 1992 345.3 -104.3 220.0 m, Planica 2016
13 POPPINGER Manuel 1989 345.9 -103.7 222.5 m, Vikersund 2016
14 AIGNER Clemens 1993 351.8 -97.8 216.5 m, Bad Mitterndorf 2018
15 DAMJAN Jernej 1983 365.6 -84.0 228.5 m, Bad Mitterndorf 2018
16 AMMANN Simon 1981 371.8 -77.8 239.5 m, Vikersund 2017
17 HULA Stefan 1986 374.2 -75.4 218.0 m, Bad Mitterndorf 2018
18 SEMENIC Anze 1993 378.4 -71.2 238.0 m, Planica 2017
19 EISENBICHLER Markus 1991 383.0 -66.6 248.0 m, Planica 2017
20 KOBAYASHI Ryoyu 1996 386.4 -63.2 219.5 m, Planica 2016
21 KUBACKI Dawid 1990 390.6 -59.0 232.0 m, Vikersund 2017
22 FORFANG Johann Andre 1995 395.5 -54.1 245.5 m, Vikersund 2017
23 WELLINGER Andreas 1995 398.3 -51.3 245.0 m, Vikersund 2017
24 PREVC Peter 1992 399.3 -50.3 250.0 m, Vikersund 2015
25 STJERNEN Andreas 1988 404.7 -44.9 249.0 m, Vikersund 2016
26 JOHANSSON Robert 1990 408.0 -41.6 252.0 m, Vikersund 2017
27 KRAFT Stefan 1993 412.3 -37.3 253.5 m, Vikersund 2017
28 STOCH Kamil 1987 431.8 -17.8 251.5 m, Planica 2017
29 FREITAG Richard 1991 438.7 -10.9 231.0 m, Bad Mitterndorf 2016
30 TANDE Daniel Andre 1994 449.6 242.0 m, Vikersund 2016

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (31193) komentarze: (163)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Aaabbbb profesor

    Pytanie, czy zawody się odbędą, jak rozumiem jest przesunięcie? W przypadku anulowania zawsze jest niedosyt, niby mielibyśmy brąz, ale to nie to samo.
    Z drugiej strony żonglowanie belką i loteryjny konkurs też mi nie w smak.
    Nic, pożyjemy, zobaczymy.

  • dar06 doświadczony

    Tande jest tylko człowiekiem a nie maszyno
    to teraz na słabszy skok w konkursie

  • VST bywalec

    No cóż Tande wydaje się nie do pokonania. Dotychczas wygrał tu wszystkie 5 serii (1 trening, kwalifikacje, 2 wczorajsze serie konkursowe i dzisiejszą serię próbną) jakie się odbyły. Ale drugie miejsce Kamila wydaje się być w zasięgu jak najbardziej. Chciałoby się złoto, ale wydaje się ono możliwe tylko w przypadku popełnienia jakiegoś błędu przez Tande, jak na pamiętnym TCS.

  • King profesor

    Mam nadzieję, że nie skończy się jak rok temu i Tande nie zgarnie KK sprzed nosa Kamilowi jak to było z Kraftem. Strate na szczęście jeszcze ma. Ale na dużych skoczniach Tande już nie powinien być aż tak mocny jak na mamucie.

  • dar06 doświadczony

    znowu Tande najlepszy oby to był dobry znak dla Kamila

  • dervish profesor

    Kamil musi wywrzeć presję na Freitagu i Tandem. Wtedy mogą się zagotować.
    Ma do tego warunki bo skacze przed nimi.

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Tande znowu przed Stochem... ech, oby w konkursie było inaczej

  • Cymanski15 początkujący

    Stoch z Freitagiem bedzie walczył o 2 pozycję Tande niestety znakomity latawiec :(

  • Snickers profesor

    kolejna skocznia na której Kamil jeździ jakby 2 belki niżej od największych rywali.

  • cavalierjan19 profesor

    Gdyby Kamil miał dobrą prędkość, to by 50% tu zgromadzonych narzekała, że nie miało to miejsca w konkursie
    Freitag treningowo, on pewnie tak jak wczoraj ze skoku na skok będzie mocniejszy

  • KubaRM93 stały bywalec

    Małysz też miał słabą prędkość. To taka nasza narodowa cecha.

  • SebaSzczesny profesor

    Stoch z tej samej belki wolniejszy od Krafta -0,9km/h , od Freitaga 0.9km/h i od Tande 1 km/h
    Strata ogromna zwłaszcza do Krafta i Freitaga bo Tande wiadomo że szybki jest

  • Janek145 weteran
    Tande

    Pozamiatał

  • camdene profesor
    Nie ma siły na Norwega

    Freitag też w gazie,ale 3 miejsce też jest świetne..

  • PudelkoZapalek profesor

    Stoch o 1km/h wolniejszy od Freitaga i Tandego

  • Rafcioo_1994 stały bywalec

    Tande latawiec oby był 3

  • Mejdzi weteran

    Prędkość słaba,ale odległość bardzo dobra. Nie wiem jak on to robi. :D

  • kibicsportu profesor
    -

    Kamil dobrze, ale prędkość słaba.

  • PudelkoZapalek profesor

    Stoch treningowo

  • SebaSzczesny profesor

    Fatalna prędkość Stocha

  • skifightero doświadczony

    prędkość tragedia :D

  • Rafcioo_1994 stały bywalec

    Kamil jest mocny

  • BoloOlo bywalec
    Zamiast

    Zamiast pokazywać serie próbną to pie.... o farmazonach .

  • SebaSzczesny profesor

    Jak narazie Tande wygrał wszystkie serie ciekawe czy wygra tą

  • uqad bywalec

    Dzisiaj zanosi się na kolejny festiwal machania belkami, szkoda, że jury w ogóle nie uczy się na swoich błędach.

  • JanPP bywalec
    @JanPP @PudelkoZapalek

    Właśnie o tym mówię. Bez wiatru pod narty Wellinger nie istnieje.

  • yllim stały bywalec

    Forfang wie, co to równe skoki. Ostatnie trzy 207, 207,5, 207,5m

  • JanPP bywalec

    Sedlak to jest naprawdę nie poważny gość

  • skifightero doświadczony

    ryzykowna ta belka na najlepszych zaraz ktoś może się połamać

  • PudelkoZapalek profesor
    @JanPP @JanPP

    Przecież on miał tylko 1.6 dodane

  • Mejdzi weteran
    Wellinger

    +1.6 za wiatr tylko... Kreci ten wiatr.

  • JanPP bywalec

    Wellinger jest dramatyczny na tylnych wiatrach.

  • SkiSchi stały bywalec
    Czy ktos w komncu Tande i Eisenbichlera uwali

    za to rozciaganie kombinezonow na belce startowej ?

  • PudelkoZapalek profesor

    zaraz bedzie pod narty

  • eve744 weteran

    Dzisiaj trzeba będzie mieć kupę szczęścia, jak ktoryś z top3 dostanie +20 to na pewno nie odleci, a wątpię żeby specjalnie ktoś czekał im na lepsze warunki.

  • Cymanski15 początkujący

    Brawo Dawid :D

  • equest profesor
    Dawid

    Jaka prędkość 103.6 km/h.

  • PudelkoZapalek profesor

    Dawid na swoim poziomie

  • JanPP bywalec

    Gdyby Kamil chociaż zbliżył się do prędkości Dawida...
    Było by idealnie.

  • Mejdzi weteran
    @Mejdzi @Mejdzi

    *skok

  • Mejdzi weteran

    Dawid dobry sok.

  • Ad1K weteran

    Dobre skoki Polaków, trudne warunki, wg mnie skład na konkurs drużynowy powinien pozostać, wątpię, aby Kot przeskakiwał kogoś, może się mylę, tak widziałem artykuł o tym, że w 3 swoich wczorajszych próbach miał po 190 kilka metrów, czyli na pewno szału nie ma.

  • yllim stały bywalec

    Stefana pecha do warunków ciąg dalszy.

  • KubaRM93 stały bywalec

    Dodane +20, zaraz potem +8, będzie loteria.

  • Mejdzi weteran

    Stefek w porządku skok. + 20 za wiatr...

  • kibicsportu profesor
    -

    Hula nie ma szcześcia do warunków +20.

  • yyy profesor
    @dar06 @dar06

    A jak dla mnie cała pierwsza 9 jeszcze może się pokusić o wygraną

  • Mejdzi weteran
    Ammann

    +22,5 za wiatr...

  • skifightero doświadczony

    Ammann farciarz xD

  • dar06 doświadczony

    Tande jest szalenie mocny tylko jedno pytanie
    czy wytrzyma presje ?

    2 ...Freitag ma fantastyczny sezon
    ciężko będzie Kamilowi pokonać jego ale kto wie

    3....Stoch najlepszy skoczek w dziejach skoków
    a więc Kamil lecc po medal mistrzowski

    Pozostali są tylko tłem w dzisiejszych zawodach

  • PudelkoZapalek profesor

    Kot 199 jako przedskoczek

  • kibicsportu profesor
    -

    Żyła nawet dosyć dobra prędkość.

  • Mejdzi weteran

    Dobry skok Piotrka. Patrząc jaką ma obecnie formę.

  • skifightero doświadczony

    ale mimo to odległości całkiem dobre, nie wiadomo też w jakim miejscu tak wieje

  • KubaRM93 stały bywalec

    Wiatr chyba dzisiaj mniej stabilny niż wczoraj. Zaczęło się +1, już +18. Mam nadzieję, że w konkursie będzie w miarę równo. Szkoda, by kogoś wycięły warunki.

  • kibicsportu profesor
    -

    Ale wieje mocno w plecy. Zawodnicy mają dodawane juz 17 punktów za wiatr. Myślę, że Freitag gorzej sobie poradzi przy takim wietrze, oby. Kamila Stocha stać na dobre skoki jakby wiało z tyłu skoczni,

  • skifightero doświadczony

    na razie przeciąg z tyłu mogło by tak na zawodach być

  • skajler doświadczony

    zaraz belka w dół, loty na tę odległość stają się już powoli niebezpieczne w przeddzień najważniejszej imprezy sezonu

  • skifightero doświadczony
    @skajler @Skajler

    Dokładnie, chyba całe jury takie jest, sądząc po wczorajszej nieporadności belkowej

  • TomaszSenyns początkujący
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    hahahaha " wygrana " 112.28zl hahahaha kupon za dwa zlote czy za trzy ?? pomijając te smieszne typy ( zobaczymy po konkursie ) to nawet jakby to weszlo to normalnie rozbijasz bank i rzadzisz

  • Mejdzi weteran

    Początek serii próbnej bardzo ciekawy. Loty naprawdę w porządku.

  • skajler doświadczony

    jak widać w loży sędziowskiej zasiadają dzisiaj przedstawiciele narciarskich potęg

  • salto_de_esqui weteran
    @skijumpingexpert @TandeFan23

    Jak on coś pisze, to na bank będzie na odwrót.

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @TandeFan23

    Główny fakt, który moim zdaniem przemawiałby za Freitagiem to sędziowie i miejsce rozgrywania zawodów. Różne cyrki się działy, nawet w samym Obersdorfie, dwa lata temu, gdy w TCS pierwszy konkurs wygrał Freund, zamiast Prevca.

  • Mejdzi weteran

    Licze także na to,aby Stefek i Piotrek pokazali się jeszcze lepszej strony niż wczoraj. Stefek ma wielkie szanse na jeszcze lepsze miejsce niż wczoraj. Oddaje solidne i bardzo dobre skoki. Tylko ma trochę pecha do wiatru. Mam nadzieję,że dzisiaj matka natura będzie po stronie Polaków.

  • skijumpingexpert profesor
    @LUBUSKIOWAD81 @piotr90

    Haha xdddd

  • piotr90 stały bywalec
    @LUBUSKIOWAD81 @LUBUSKIOWAD81

    no i wlazłeś po to by to napisać, jesteś początkujący, napisz coś sensownego :).

  • skijumpingexpert profesor

    A ja myślę że Kraft dzisiaj wygra i pokaże siłę wywodzącą się z jego nazwiska skoczy 260m z telemarkiem w trudnych warunkach - to tak żeby te spekulacje stały się jeszcze śmieszniejsze :D

  • LUBUSKIOWAD81 początkujący

    A ja Wam powiem tak: Wszystko jest mozliwe,bo to po prostu sport.Nykkanen tez swego czasu popil i co bylo to wiemy.Mimo wszystko medal dla Kamila bedzie.Tylko jaki??? P.S. Wczoraj z tymi belkami to przecudowali

  • skijumpingexpert profesor
    @Mc15011 @Bartek002

    To niezła tradycja ;D

  • Złoty Orzeł profesor
    @Mc15011 @Mc15011

    Małysz miał 39 zwycięstw, ta tradycja dziś się utrzyma :D

  • equest profesor
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Z każdego medalu Kamila to będę się cieszył ale po zawodach.

    W tym momencie to trzymam kciuki za złotem.

  • skifightero doświadczony

    będzie gdzieś transmisja z próbnej?

  • skijumpingexpert profesor
    @skajler @Skajler

    Pogadamy po konkursie :)

  • Mejdzi weteran

    Każdy medal będzie cieszył. Nie ważne czy złoto czy brąz. Jednak Polakowi nigdy nie dogodzisz.
    Liczę dzisiaj na sprawiedliwą rywalizację. Bez żadnych cyrków z belkami,bo mnie szlak trafi.

  • TandeFan23 weteran
    @pawel96 @pawel96

    Nie dziwie sie jak Skajler bedzie mial racje i Ryszard wygra.Szczerze mowiac mnie bardzo zaskoczyl.Nie byl jakims superwybitnym lotnikiem,a dodatkowo mial ten upadek i przerwe.Sądziłem ze będzie w czołówce,ale ze bedzie się bił o złoto nie.Mialem nawet cicha nadzieje ze po Innsbrucku forma mu sie nieco zalamie i Kamil bedzie mial łatwiej w walce o KK.Okazalo sie ze jednak z Ryśka twardszy gracz niz mogłoby sie wydawac.

  • piotr90 stały bywalec
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    ale przestańcie ciągle spekulować, to tylko dyskusja anonimowa ,która nic nie wnosi :). Ja też będę zadowolony z każdego koloru medalu, byle był Kamil zadowolony :)

  • Snickers profesor

    Ja tam na złoto się nie na stawiam, rozumiem że po tym sukcesie w TCS teraz niektórzy oczekują samych zwycięstw do końca, no ale powiedzmy sobie że to nie możliwe. Medal mnie zadowoli, a jakby był srebny przed Freitagiem to nawet bardziej, Tande czuję ze da rade

  • erytrocyt_ka profesor
    @fanstocha

    Gdyby Kamil wygrał już wszystkie konkursy do końca sezonu to pewnie znaleźliby się tacy, którzy mimo to by narzekali, twierdząc np no fajnie, że wygrał ale mógłby jednak z większą przewagą.

    Ja również z każdego medalu Stocha się ucieszę ;)

  • equest profesor
    @skifightero @skifightero

    Dokładnie. Na prędkość na rozbiegu mają wpływ dwa czynniki:

    - opór areodynamiczny, czyli opływowa sylwetka, powietrze hamuje zawodnika
    ( duży zawodnik może się tak ułożyć aby stanowić mniejszy opór niż drobniejszy )

    - siła tarcia, czyli smarowanie nart.

  • Mc15011 doświadczony

    Kamil musi zrobić wszystko by wygrać. Nic nie jest nie możliwe - pokazał to późniejszy oszust Jacobsen wygrywając medal z Małyszem o 0,4 pkt...

  • equest profesor
    @grzmiwuj @piotr90

    Nie przyrównuj Małysz do Tandego bo po prostu nie wypada.

  • skajler doświadczony
    @skijumpingexpert

    Tobie już pierwszy typ nie wejdzie, bo Freitag dziś wygra

  • pawel96 profesor

    Brązowy medal mnie usatysfakcjonuje, lecz oczywiście nie w pełni. Każdy medal jest ważny :) Jak uda się go utrzymać będzie ok. Jednak strata do Freitaga nie jest duża, a wydaje się, że Kamil jest w lepszej dyspozycji od Ryśka i może wywalczyć srebro. O złoto będzie bardzo trudno, bo potrzeba dwóch świetnych lotów i jakiegoś błędu Tande. Z całej piątki imprez MŚwL są najmniej prestiżowe (widać po presji i zaangażowaniu), a Tande jest już trzeci rok w czołówce, więc może wytrzymać psychicznie.

  • SebaSzczesny profesor

    Kalemba godzine temu ; Dzisiaj bajkowo na Heini-Klopfer-Schanze w #Oberstdorf2018. W końcu słońce i minimalny wiaterek
    A Skijumpingpl
    9 minut temu
    Piękna zima dziś w Oberstdorfie, loty niezagrożone ????
    - Będą dziś skoki i walka o medale

  • Stoszek profesor

    Szykuje się w końcu od dawna 4 seryjny konkurs MŚWL

  • break90 weteran

    Ja i tak jestem pełen podziwu dla Kamila, że po tym konkursie na Kulm prezentuje się tutaj tak dobrze. Widać jego doświadczenie i to w jak wysokiej formie jest aktualnie.
    Jestem bardzo ciekawy co się dzisiaj wydarzy. Kamil jest w dobrej sytuacji, może zaatakować choć strata jest spora. On tu nic nie musi, presja ciąży na Tande i Freitagu. Oni mogą tego nie wytrzymać

  • break90 weteran
    @haze23 @haze23

    "to jest fajter"

  • haze23 doświadczony
    Jedno jest pewne

    Fighter Stoch będzie walczył. Czyż to nie jest piękne?

  • grzmiwuj doświadczony
    @anonim @fanstocha

    Dokładnie tak, ale Polakowi nigdy nie dogodzisz. Kamil skakał słabiej np. w Niżnym Tagile - o kurcze, gdzie ta forma. Zajmował miejsca na podium w Engelbergu - o kurcze, znowu za Freitagiem. Kamil wygrał TCS - o kurcze, forma przyszła za wcześnie. Zaliczył słabszy występ na Kulm - o kurcze, już po formie. Jest trzeci w MŚ w lotach - o kurcze, dlaczego nie pierwszy. Oczywiście też mam nadzieję, że dzisiaj może być jeszcze lepiej i tego Kamilowi życzę, ale na litość boską, nie narzekajmy. Ewentualny brązowy medal uznam za duży sukces i będę się z tego cieszył.

    Pamiętajmy, co dzieje się na zapleczu i o coraz mniejszej liczbie dzieciaków uprawiających ten sport. Potem pomyślmy, gdzie możemy być na 5 lat, gdy Kamil, Hula czy Żyła przestatną skakać. Moja rada - cieszmy się tym, co mamy, bo jest czym.

  • anonim

    Jak Kamil zdobędzie brązowy medal to nie będzie tragedii przecież Kamil nie jest wybitnym lotnikiem ani bardzo dobrym jest po prostu dobrym lotnikiem i jak zdobędzie ten medal to będzie bardzo duży sukces przecież nawet wielki Adam Małysz nie potrafił zdobyć żadnego medalu.A co niektórzy już wieszają psy na Stochu.Żałosne.

  • skijumpingexpert profesor
    Mój kupon na dziś:

    2H2 (kto lepszy?)
    Daniel Andre Tande będzie lepszy od Freitaga
    Stefan Kraft będzie lepszy od Andreasa Stjernena
    Peter Prevc będzie lepszy od Dawida Kubackiego
    Markus Eisenbichler będzie lepszy od Ryoyu Kobayashiego
    Anze Semenic będzie lepszy od Simona Ammanna
    Zobaczymy czy siądzie i znowu wygram:D ewentualna wygrana: 112.28zł polecam STS:).

  • Nobody stały bywalec
    @skijumpingexpert @TandeFan23

    Wybacz ale to Ty jesteś tępy myśląc że konkurs ot tak da się przyśpieszyć. Skoki to nie tylko Ty i twoje widzimisię. Może masz wolny weekend siedzisz cały dzień przed komputerem to Tobie by może pasowało. Pomyśl o ludziach co kupili bilety na zaplanowaną godzinę, a wcześniej by się nie mogli pojawić na skoczni. Pomyśl o kimś kto np. Miał pracować do 18 i specjalnie się zwolnił z pracy na skoki na 16, przychodzi a tu już po zawodach. Pomyśl o transmisjach telewizyjnych której mają programy poustalane i których tak nie lubisz bo "zarabiają pieniążki" , jakby nie oni to byś nie oglądał tych skoków, także jak czasem przeciągają chocby po to żeby się im pieniądze zgadzaly to ja nie mam nic przeciwko. Cała ta otoczka, z której się tworzą skoki i są pieniądze, jest wiele wiele powodów że nie mogą ot tak przesunąć konkursu, naprawdę starczy troszkę pomyśleć nie trzeba być geniuszem żeby wiedzieć że nie da się tego zrobić, ale nie Ty wolisz innych obrażać od "tępaków" bo Ty wiesz lepiej, siedzisz w domu i marudzisz a Hofer ma ci puścić skoki o 13 bo Tobie pasuje i nie masz za grosz rozumu. Sorry ale nie cierpie ludzi którzy obrażają innych np. od tych tępaków a sami to pisząc robia z siebie 100x wiekszych. Brak słów.

  • erytrocyt_ka profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    No ale atakując będzie się jednocześnie bronił, chyba logiczne. To co ma nie wiem myśleć i kalkulowac na zasadzie 'jakbym miał atakować to pasowałoby skoczyć 230 metrów ale nie no lepiej skupie się na obronie tego trzeciego miejsca to a skocze sobie 210' no przecież to byłoby z kolei niezbyt logiczne ;)

  • skijumpingexpert profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    2 przeczucia w życiu ci się sprawdziły ? Tragiczny wynik jak zwykle każdy z naszych spadnie według Ciebie oczywiście jak na trolla to nie wypadles najgorzej po tobie się spodziewałem czegoś w stylu jeśli utrzymuje miejsce w top10 to będzie dobrze (Stoch) trochę to zawaliłeś i nie porównuj tych dwóch sytuacji do siebie kulm i Oberstdorf - po pierwsze Kamil tam miał zadyszke po TCS po drugie ta skocznia zdecydowanie bardziej leży Kamilowi po 3 Kamil Stoch odpoczął już i jest mocniejszy po czwarte ma najlepszą psychikę z czołówki po piąte skacze tu od początku świetnie po szóste chyba nie myślisz że Kraft , Johansson czy Stjernen którzy są w słabszej formie od Kamila wyraźnie i mają straty 15-20m i więcej to wyprzedzą .

  • Stoszek profesor

    @Skijumping.pl

    Obecnie w #Oberstdorf2018 panuje słoneczna pogoda. +1 st. Celsjusza. Co najważniejsze, wiatr o sile ok. 1-2 m/s. Sobotnie serie nie wydają się zagrożone #skijumpingfamily #skoki

  • TandeFan23 weteran
    @skijumpingexpert @yllim

    Niestety.Wszystko wina tej cholernej telewizji.Beda ciagnac do 18 by telewizje sobie zgarnely odpowiednia kase a potem competition cancelled i koniec.Oczywiscie jesli bedzie jak pisze skijumpingexpert.

  • skifightero doświadczony
    @skifightero @kibicsportu

    następny, przecież, nie mówię że to nie ma wpływu na szybkość, tylko że nie jest decydujące, bo inne czynniki mają na to wpływ większy, naucz się czytać

  • yllim stały bywalec
    @skijumpingexpert @TandeFan23

    Jak przyspieszyć ? A kibice, którzy kupili bilety ? Mają zadzwonić do każdego z osobna z informacją, że "konkurs odbędzie się wcześniej i zapraszamy na skocznię" A telewizja ? Nie da się tak.

  • kibicsportu profesor
    @skifightero @skifightero

    No chyba ty się nie znasz na Fizyce.

  • skijumpingexpert profesor
    @skijumpingexpert @TandeFan23

    No dokładnie najlepsze jest to że teraz są według tych prognoz 0-2km/h Czyli w porywach do 1m/s największy dziś wiatr ma być w godzinach 17-18

  • TandeFan23 weteran
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Jesli rzeczywiscie ma byc jak piszesz to znaczy ze Hofer i organizatorzy sa wyjatkowo tępi.Zamiast przyspieszyc o jakies dwie godziny to beda czekac az rozpęta się huragan.

  • Major_Kuprich profesor
    Głód jest gorszy od bólu

    Najbardziej jestem pod wrażeniem "lotnika" Żyły.
    Niewątpliwie miejsce za anty lotnikiem Leyhe dla kogoś takiego jak Piotr to jest wyczyn.

    Dla Stefanka jest zarezerwowane miejsce 16 w końcowej klasyfikacji MŚwL.
    Zaraz za Hulą jest dwójka Ammann - Damjan, którzy mają szansę awansować blisko czołowej dziesiątki.

    Jeśli chodzi o Kubackiego to dzisiejsza obsuwa nie powinna być jakoś bardzo drastyczna.
    Przy dobrym układzie Dawid może nawet utrzymać miejsce jakie aktualnie zajmuje.
    Ja jednak będę zadowolony jeśli nie spadnie niżej niż miejsce piętnaste.
    Semenic, Eisenbichler + wspomniani wcześniej Ammann, Damjan - i już mamy czwórkę, która teoretycznie może wyprzedzić Polaka.

    Odnośnie Kamila - znowu widzę nadmierne oczekiwania.
    Większość liczy ile może odrobić dziś do Tande, wielu przyznaje mu również srebrny medal - przecież Freitag przegrał z nim na Turnieju 4 Skoczni więc czemu dziś miałoby być inaczej ?
    O brązowym medalu mało kto wspomina - według przeważającej części Stoch już ten medal ma, więc po co o tym mówić ? Lepiej skupić się na atakowaniu wyższych celów.

    I zaledwie kilka komentarzy, które można policzyć na palcach jednej ręki wspomina coś o tym, że za Stochem też są lotnicy - Kraft, Johansson, Stjernen, Prevc. Dlaczego oni nie mogą wskoczyć na podium, wyprzedzić Kamila, wydrzeć ten upragniony przez nas medal ? No właśnie mogą, tylko praktycznie każdy ich lekceważy. Tak tylko napisałem w razie czego, żeby nie było potem płaczu jak tydzień temu - kiedy to Stoch miał walczyć o 5 zwycięstwo z rzędu a skończyło się miejscem w trzeciej dziesiątce. Dziś tak daleko raczej nie spadnie ale ja bym się skupił zamiast na atakowaniu, bardziej na obronie medalowej pozycji. Przeczucia mam złe, podobne do tych sprzed tygodnia, podobne do tych z 2010 roku - to jest sport i wszystko się może zdarzyć.

  • skijumpingexpert profesor
    Pogoda

    Według moich prognoz dziś najlepsze warunki będą podczas serii próbnej w czasie zawodów wiatr ma wzrastać od 8 do 11 m/s .. Czyli będzie wiało jak to się sprawdzi trochę bardziej niż wczoraj. Teraz są idealne warunki do skakania bez wiatru ale potem zacznie sypać i będzie coraz gorzej ale myślę że dzisiaj zawody się odbędą z przerwami może być loteria jeśli się prognozy sprawdzą choć zobaczymy bo tu się to wszystko szybko może zmienić co pokazał wczorajszy dzień

  • skifightero doświadczony

    Waga i wzrost decydują o prędkości, proszę was, jakby tak było to np. Kasai byłby wiele szybszy od Stocha, a wczoraj z tej samej belki był 0,5 wolniejszy, jak coś to bardziej decydujące jest ułożenie na rozbiegu, a nie warunki

  • Nobody stały bywalec
    @Domin10 @domin10

    Dokładnie. My się jaramy bo Kamil jest 3 i ma szansę teoretycznie nawet na złoto, a jakby jego nie było? To dzisiejszy konkursy byłby słabiutki do oglądania. Tym bardziej chwała że mu za to. Jeszcze lepszym pomysłem by było, zrobić 3 dni skoków, bez drużynówki, 6 serii i po 6 seriach sumować wszystkie pkt zawodników z danego kraju i według tego rozdać medale do drużynówki. Wtedy każdy by skakał zawsze o coś, a każdy dzień byłby emocjonujący, nie mówie że jutro nie bedzie fajnie, ale było by więcej emocji przez te 3 dni :)

  • Mejdzi weteran
    Pozytywne nastawienie do konkursu

    Jaki medal zdobędzie Kamil w MŚwL i tak każdy będzie cieszył. Mam nadzieję,że nie będzie dzisiaj takiego cyrku z belkami jak wczoraj, bo tak naprawdę konkurs dla każdego zawodnika był nie sprawiedliwy. Jeden z tej belki latał a drugi z tamtej a trzeci jeszcze innej...Loty to nie przewidywalna rzecz. Komuś możesz podwiać pod narty a drugiemu tak zawiać z tyłu,że od razu spada na bule.Np. Przypadek KASAI wczoraj w drugim skoku. Może stać się dosłownie wszystko. Mam nadzieję,że konkurs będzie po stronie emocji lepszy niż wczoraj. Co do Kamila. Niech zrobi to co najlepiej potrafi. Trzymam mocno kciuki i dmucham pod narty naszym,bo liczę na lepsze loty Polaków niż wczoraj.

  • skijumpingexpert profesor
    Tak czytam te komentarze...

    I nie wiem jak można mówić że ma pecha i przegrywa przez psychikę (Tande) Psychika to jest część tego sportu i rywalizacji. Druga rzecz prędkość na progu ona zależy od wzrostu i wagi skoczka Tande jest wyższy i więcej waży dlatego ma lepszą prędkość podobnie jest z takimi skoczkami jak Wank, Kubacki, Semenic czy Stjernen dlatego on ma lepsze prędkości na progu , nie ma sensu pisanie że Kamil przez to przegrywa bo tak jak ktoś napisał jakby Tande miał taką piękną sylwetkę w locie jak Stoch to też mógłby więcej wygrywać. Co do prognoz to tej stronie nie można zbytnio udać nie mówiąc już o TVP info tydzień temu pisało że 1m/s a tam był taki huragan że odwołali zawody a na TVP info zaś wczoraj mówili, że dzisiaj ze względów bezpieczeństwa nie bedą skakać a wczoraj były bardzo dobre warunki .

  • skifightero doświadczony
    @skifightero @KubaRM93

    nie zgodzę się, bo prędkość na progu choćby o 0,5 szybszą można wypracować, a czyjegoś stylu skoku nie, poza tym Prevc ma takie same warunki fizyczne jak Tande, a ma prędkości takie jak Stoch, więc to nie jest decydujący czynnik

  • kamel85 bywalec

    Oby Tande skoczyl tak, zebysmy do jego nazwiska mogli tylko dopisac -tnie ;)

  • Domin10 weteran

    Według mnie MŚ w lotach, MŚ i IO powinny być zaliczane do Pucharu Świata. Chodzi mi o motywacje dla słabszych zawodników którzy nie mają szanse na walke o medal, lecz mają szanse na walke o miejsce w 10, 20 , 30 itp. W obecnej sytuacji nie ma znaczenie czy w kwalifikacjach zajmiesz ostatnie miejsce czy będziesz 4 w konkursie. Odchodzisz z niczym.

  • SebaSzczesny profesor

    Wydaje mi się że presja na skoczkach w TCS jest o wiele większa niż na MŚwL.
    Nawet ja jako kibic odczuwałem tam większe emocje. Wydaje mi się że Tande wytrzyma tym razem. Każdy ma nadzieje że się spali itp. ale to chyba bardziej życzenie. już wczoraj mówiłem że jeśli Stoch odda 2 najlepsze skoki, nie spóźni ich a Tande będzie skakał troche gorzej niż wczoraj to szansa jest.

  • KubaRM93 stały bywalec
    @skifightero @skifightero

    Tande jest wyższy i cięższy od Stocha, przez co szybciej spada, a prędkość pomaga mu to rekompensować. Takie myślenie, że gdyby miał jego prędkość nie ma sensu. Równie dobrze można pomyśleć, że gdyby Tande miał styl latania Stocha to ze swoją prędkością by wygrywał zawsze.

  • skifightero doświadczony

    Po pierwsze to Stoch musi oddać dzisiaj dwie potężne bomby, żeby wywrzeć presję na rywalach i na tym się trzeba skupić, jak będą to dwa perfekcyjne skoki, tak jak w Planicy, albo w Vikersund w zeszłym roku, to wtedy można się zacząć oglądać na rywali, a tak to nawet nie ma co spekulować

  • piotr90 stały bywalec
    @grzmiwuj @yyy

    Ale co wy tak tego Tande uparcie bierzecie na dół. Przecież dzisiaj Tande wygra i w cale nie musi być jak podczas tam tego TCS. Ma sporą przewagę na rywalami. Małysz gdyby miał taką przewagę to by wygrał...

  • salto_de_esqui weteran
    @grzmiwuj @yyy

    Psychika to nieodłączny element sportowej rywalizacji, jeden z bardzo ważnych jej czynników, więc dlaczego ma być go żal? Jak jest słaby psychicznie i przegra, to nie że ma pecha, tylko po prostu jest gorszy.

  • TandeFan23 weteran
    @yyy @Stoszek

    Akurat w to co pisze autor artykulu przesadnie nie wierz.Tydzien temu pisal ze wiatr metr na sekunde a potem okazlao sie ze zawody odwolane ;D Niemniej jesli faktycznie warunki beda zle to moze lepiej odwolac te serie niz probowac na sile przepchnac choc jedna.Ammann,Damjan czy Kasai na pewno sie z tym zgodza.

  • Arewicz bywalec

    Wczoraj Babiarz też miał "przeczucia" przed skokiem Piątka. Także różnie to bywa z tymi zapowiedziami.

  • Ad1K weteran

    Dzisiaj może się jeszcze wydarzyć absolutnie wszystko, to jest mamut, do ostatniego skoku nie możemy być pewni tego co się stanie, nie pamiętacie Wellingera w Raw Air?

  • grzmiwuj doświadczony
    czytanie ze zrozumieniem

    Nigdy nikomu nie życzę źle. Ciekawi mnie, jak Tande to wytrzyma psychicznie, bo do tej pory bywało z tym różnie. Dlatego nie zdziwię się, jeśli i dziś coś się wydarzy, ale absolutnie nie życzę mu porażki. Wszystkim polecam natomiast czytać ze zrozumieniem. To naprawdę nie jest trudne...

  • skifightero doświadczony

    Tande ma jedną zasadniczą przewagę nad innymi, prędkość na progu, dla niego obniżenie belki to woda na młyn, Stoch z jego prędkością pokonałby go

  • yyy profesor
    @grzmiwuj @grzmiwuj

    Ile można przegrywać pechowo i przez psychike, nie jest ci żal tego Tandego?

  • Stoszek profesor
    @yyy @yyy

    "Zdaniem meteorologów, sobotnie serie konkursowe powinny dojść do skutku. W porze rywalizacji zawodników przewidywana średnia siła południowo-wschodniego wiatru ma wynosić 2-3 m/s. Temperatura powietrza ma wynosić ok. +1°C. Możliwe są, podobnie jak w piątek, opady śniegu."

    To gdzie ty te prognozy masz?

  • yyy profesor

    Prognozy są takie, że skoków dziś tam nie będzie, nie ma sensu gdybać o tym czy Kamil przeskoczy Tande bo skoków nie będzie. Zawsze można zamiast tego iść pooglądać Major Elegue

  • piotr90 stały bywalec
    @grzmiwuj @grzmiwuj

    Nie graj na emocjach, życzysz mu po prostu zle i dlatego masz takie przeczucie, nie mozemy zyczyc komus zle, bo Kamil ma wygrać i już. Niech walczą do końca :).

    Zawsze macie przeczucia, a i tak ktoś inny wyskoczy... Denerwuje mnie takie przeczucia...

  • cocok stały bywalec
    @grzmiwuj @grzmiwuj

    Nie życzę mu tego, ale też mam takie przeczucie, że może być jak z TCS.

  • grzmiwuj doświadczony
    dzisiejsze zawody

    Mam dziwne przeczucie, że coś się z tym Tande dzisiaj może wydarzyć. Jakiś podmuch, słaba psychika, generalnie jakaś dziwna sytuacja, która może go pozbawić mistrzostwa. Nie życzę mu tego, bo skacze tu fenomenalnie, ale no kurcze mam takie przeczucie... Gdyby jednak nie wydarzyło się nic zaskakującego, to celem dla Kamila powinna być walka o srebro. To jest jak najbardziej realne do zrobienia.

  • salto_de_esqui weteran

    Nie ma co dyskutować, wczoraj jeden z "ekspertów" skijumping podał już podium końcowe:

    1. Tande
    2. Stjernen
    3. Freitag

    Stoch jak widać niestety bez medalu, więc nie ma nawet co kombinować, czy wyeliminuje błąd znoszenia na prawo itd. Szkoda, no ale co zrobić.

  • Mocu początkujący

    Oby pogoda dopisała, bo czekam z niecierpliwością.

  • polotajner stały bywalec

    Żeby tylko dzisiaj nie robili takich tańców z belkami jak wczoraj.

  • Złoty Orzeł profesor
    @equest @equest

    W 2010 wszyscy wieszali Małyszowi złoto, niestety...

  • Mc15011 doświadczony

    Hmmm będzie bardzo trudno Stochowi wygrać.... ale z drugiej strony będę się cieszył jak Kamil zdobędzie pierwszy medal na MŚwL dla Polski po... 39 latach przerwy. To będzie dobre i to ale i tak będę wielce rozczarowany...

  • Rafcioo_1994 stały bywalec

    Sorki mój bład w 1988 wygrał Fidjestol

    :D ale histora z Mattim jest prawdziwa

  • Rafcioo_1994 stały bywalec

    Chciałbym zaznaczyć ze w tych mistrzostwach co wygral Puikkonen najwiekszym faworytem był Matti Nykanen... ale że prowadził nocny tryb życia , mocno zakrapiany to nie przeszedł do histori wygrania wszystkiego w 1988 roku ( zają 3 miejsce na MŚwL )

  • Rafcioo_1994 stały bywalec
    @SpecOdSkokow @Wojciechowski

    Masz racje , miał wtedy największą przewage nad drugim zawodnikiem 60,5 pkt nad Arminem Koglerem z Austrii

  • Wojciechowski profesor
    @SpecOdSkokow @SpecOdSkokow

    Puikkonen w 1981 był najlepszy po pierwszym i po drugim dniu, ale to mimo wszystko inna formuła zawodów. W każdym razie rywalizował wtedy sam ze sobą.

  • Rafcioo_1994 stały bywalec
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    brązowy medal w Planicy 1972 to zdobył w piciu śliwowicy Wojtuś F. :D

  • kibicsportu profesor
    @SpecOdSkokow @SpecOdSkokow

    Plus dodać do tego, że zwycięzca kwalifikacji nie wygrał jeszcze konkursu w tym sezonie, oby to się utrzymało i dzisiaj.

  • SpecOdSkokow weteran

    Warto również dodać że Richard z lotu na lot oddaję coraz lepszą próbę, więc naprawdę walka o medale może być arcyciekawa. Jeśli Kamilowi nie przytrafią się błędy o których mówi on sam i Trener Horngacher jestem przekonany, że to będzie minimum medal srebrny, a nawet może dogoni niesamowitego Tande.

  • Major_Kuprich profesor
    Uwagi

    "Kamil Stoch jest bliski zostania drugim polskim medalistą Mistrzostw Świata w lotach narciarskich. Wcześniej tej sztuki dokonał tylko Piotr Fijas, zdobywca brązowego medalu z Planicy w 1972 roku."

    Piotr Fijas zdobył brązowy medal w Planicy ale było to w 1979 roku.

    "Żadnego medalu z tej imprezy w swoim dorobku nie ma nawet Adam Małysz. "Orzeł z Wisły" najbliżej sukcesu był osiem lat temu w Planicy, kiedy to prowadził po pierwszej oraz był drugi po drugiej i trzeciej serii. Ostatecznie zakończył jednak rywalizację na miejscu czwartym, przegrywając brąz o 0,3 punktu z Norwegiem Andersem Jacobsenem."

    Adam Małysz przegrał brązowy medal o 0.4 punktu.

  • SpecOdSkokow weteran

    Nie chcę kręcić balonika, ale nikt jeszcze w Oberstdorfie kto prowadził po 1 dniu nie został Mistrzem Świata w Lotach. Po drugie dzisiaj mają być duże podmuchy wystarczy, że komuś zawieje i pobije rekord obiektu, a komuś dmuchnie i będzie musiał się ratować.
    Skoro Tande tyle nadrobił może i tyle stracić to są przecież loty. Tak samo był pewny medal Małysza w 2010, a wiatr zaczął nim rzucać i przegrał o pechowe 0,4.
    Jeśli dzisiaj Kamil ma mieć szczęście i zdobędzie złoto nie mam nic przeciwko, ale będę zadowolony jeśli utrzyma pozycję medalową i zdobędzie wszystkie medale, jakie mógł. Nam pozostaję tylko dmuchać przed telewizory i wierzyć w sukces tego wielkiego mistrza!

  • Soliwan stały bywalec

    Kamil powinien Ryśka Piątka przeskoczyć, według mnie wygląda tutaj trochę lepiej i jeżeli nie spóźni tak żadnego skoku tak jak wczoraj w II serii to powinno być okej. Tande tutaj wygląda na gościa który jest poza zasięgiem.

  • Wojciechowski profesor
    Jacobsen i Małysz

    Małysz przegrał wtedy o 0,4 pkt, a nie o 0,3.

  • Jannush profesor
    @Jannush @Jannush

    *nie przestawiali belki

  • Jannush profesor

    Cele Polaków na dziś:

    Stoch - powalczyć z Freitagiem o 2 miejsce, bo Tande niestety poza zasięgiem
    Kubacki - Top15
    Hula - Top15
    Żyła - Top20

    I oby dziś tyle razy nie przestawiali nie belki.

  • yyy profesor

    Jak mówimy o nazwiskach to spokojnie wszyscy do Forfanga mogą sie włączyć do walki o wygraną, w ich najlepszej formie są w stanie.

  • equest profesor
    Kraft

    traci do Tande 37,3 pkt. Jeszcze się może włączyć do walki o złoto.
    Jeszcze nie jest nic przesądzone.

  • Stoszek profesor
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Nazwiska są, tylko straty są duże.

  • skijumpingexpert profesor
    Kamil Stoch

    Co tu dużo mówić ... Wystarczy podziwiać 3 miejsce świetny wynik , tydzień temu bym się cieszył jakbym się o tym dowiedział ale też to przewidywałem że odpocznie i zgadnie medal . Skoki jak na razie były świetne ale jak trafi dziś 2 razy w próg tak jak wczoraj w skokach oprócz ostatniego to obstawiam że Freitaga dzisiaj pokona z Tande będzie ciężko ale to są MŚwL tu wszystko się może wydarzyć a nawet to że znowu Tande nie wytrzymie psychicznie . Jeśli chodzi o psychikę to Kamil jest najmocniejszy ale patrząc na to jak zachowuje się Freitag to też pod tym względem wygląda na mocnego . Patrząc za plecy Kamila szczerze to nie widzę nazwiska które miałoby powalczyć jeszcze z Kamilem i medal nie widzę na to realistycznych szans.

  • yyy profesor

    3 miejsce w lotach mnie satysfakcjonuje, trzeba się cieszyć z każdego medalu. Mam wrażenie ze Tande skacze tyle ile mu potrzeba. To znaczy, mógłby dalej, ale nie ma potrzeby szaleć. A tutaj płacz bo belka zła i nie ma lotów dalekich. Im tutaj zależy na medalach nie na odległościach

  • kibicsportu profesor
    -

    Ja cały czas wierzę w złoto, ale nawet każdy medal jest dobry. Chociaż Freitaga wyprzedzić. Stoch może dzisiaj dokonać tego co nie udało się Małyszowi czyli medalu MŚwL.

  • yllim stały bywalec

    Srebro jest w zasięgu, w seriach treningowych Kamil lał Freitaga, więc odrobienie 7pkt jest możliwe.
    Do pobicia Tande potrzebne będą dwa perfekcyjne skoki + jakiś błąd Norwega. On tu jeszcze nie oddał ani jednego gorszego skoku, więc być może taki zdarzy się dzisiaj.
    Tak czy inaczej, medal MŚwL to wielka sprawa. Brawo Kamil.

  • skijumpingexpert profesor
    Dawid Kubacki

    Tutaj jak utrzymuje miesce w czołowej "10" to będzie super wynik . Wątpię żeby Ryoyu Kobayashi mu zagroził , groźniejszy może być Eisenbichler czy Semenic . Wyprzedzić kogokolwiek będzie bardzo ciężko patrząc na nazwiska ale Dawida stać na jeszcze trochę lepsze latanie niż wczoraj tak jak powiedział: Dziś skoki miały być równe , jutro popracuje nad tym żeby były dłuższe . Tak jak mówię top10-świetny wynik .

  • skijumpingexpert profesor
    Stefan Hula

    Na 2 mocnych zawodników za sobą którzy będą to atakować : Ammann, Damjan natomiast on sam przy dobrych lotach powinien odprzeć atak przynajmniej jednego z nich a być może nawet zaatakować takich jak : Semenic, Ryoyu Kobayashi . W każdym razie pozycja w top15 będzie dobrym miejscem .

  • TandeFan23 weteran

    Nie chce krakac,ale obudzilem sie dzis z dziwnym przeczuciem ze mistrzem zostanie Freitag,a Kamil bedzie mial problemy ze szczurkiem.Mam jednak nadzieje ze przytrze szwabom nosa i Rysiek skonczy brazowy.

  • skijumpingexpert profesor
    Piotr Żyła

    Traci niecały metr do 18-Poppingera na tą pozycje powinien awansować dzisiaj co najmniej . Zobaczymy co 17-Aigner pokaże

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Zwycięstwa Stocha nie będzie "chyba" ale walka o drugie miejsce bedzie . Ważne żeby utrzymac miejsce na podium.

  • skifightero doświadczony

    jak dzisiaj pogoda ma ktoś jakieś info?

  • Rafcioo_1994 stały bywalec
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Wystarczy jak Tande sie zamieni miejscem z Kamilem :P

  • Paulpolska początkujący
    kurde

    Czyli ostatni raz udało się rozegrać 4 serie w 2010 roku nieźle

  • erytrocyt_ka profesor
    -

    Dobrze, że dzisiaj Stoch, Freitag i Tande skaczą zaraz po sobie, może będą mieli podobne warunki.
    Fajnie jakby sędziowie nie odstawili już dzisiaj takiego cyrku z belkami jak wczoraj.

    Mam nadzieję, że może Kamil z Horngaherem znaleźli jakieś błędy w skokach Kamila (np to ściąganie na prawo), wiedzą z czego one wynikają, Kamil je dzisiaj wyeliminuje i powalczy o złoto, chociaż trzeba przyznać, że będzie mega trudno.

  • Rafcioo_1994 stały bywalec

    Prosze poprawić liderem po 2 seriach w 2016 roku był Kenneth Gangnes a nie Johann Andre Forfang .

  • Seba20 stały bywalec

    Nikt ze skaczących dzisiaj nie ma rekordu życiowego z Oberstdorfu

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl