Kamil Stoch: Na grubsze świętowanie przyjdzie czas po sezonie

  • 2018-02-20 15:23

Rywalizacja skoczków narciarskich na XXIII Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Pjongczangu dobiegła końca. Kamil Stoch wróci do Polski z dwoma medalami - złotym z konkursu na dużej skoczni oraz brązowym z rywalizacji drużynowej. Po ceremonii medalowej polskiego zespołu, trzykrotny mistrz olimpijski podzielił się swoimi myślami z dziennikarzami.

- Ten wynik to wspaniała praca wielu osób. Uważam, że nagroda w postaci medalu jest dla nas wspaniałym zwieńczeniem ostatnich lat wytrwania - mówi Kamil Stoch.

Mistrz olimpijski z dużej skoczni początkowo po poniedziałkowym finałowym skoku nie krył niezadowolenia ze swojej próby i był pocieszany przez kolegów z drużyny: - Może nie byłem niepocieszony, tylko trochę zły na siebie. Wiedziałem, że była szansa na trochę więcej niż brąz, że mogłem zrobić coś lepiej. Z drugiej strony później uświadomiłem sobie, iż zrobiłem wszystko co mogłem. Dałem z siebie wszystko i nie mam pewności czy jakbym spróbował drugi raz, to skoczyłbym lepiej.

- Oczywiście, że chciałem skakać jak najlepiej, zresztą zawsze tak chcę. A konkurs drużynowy wyzwala we mnie jeszcze więcej energii. Tak jak mówię, dałem z siebie sto procent moich możliwości - zaznacza lider Pucharu Świata.



Dzięki wytypowaniu do pokonkursowej kontroli antydopingowej, Kamil Stoch uniknął w poniedziałek konferencji prasowej i mógł od razu skorzystać z transportu do wioski olimpijskiej. W przeciwieństwie do pozostałych Polaków, którzy musieli czekać na swój pojazd: - Ostatnio po konferencji po konkursie indywidualnym również musiałem trochę poczekać na transport, ale wszystko się dobrze skończyło. Jestem, żyję - mówi z uśmiechem dwukrotny triumfator Turnieju Czterech Skoczni.

Czy Polacy świętowali po konkursie zdobycie brązowego medalu? - Było lekkie świętowanie. Lekkie, bo dzisiaj mieliśmy ceremonię i chcieliśmy w miarę dobrze wyglądać. A po drugie na takie grubsze świętowanie przyjdzie czas po sezonie.

- Igrzyska wspaniale się dla nas kończą i chcę podziękować całemu zespołowi. Całemu sztabowi szkoleniowemu, swoim kolegom z drużyny, naszym rodzinom, naszym żonom, które tutaj przyjechały nas wspierać. I wam też, dziennikarzom. Niech będzie. <śmiech> Żartuję, wykonujecie dobrą robotę. Dziękujemy kibicom, pracownikom związku narciarskiego. Każdemu należy się słowo uznania - twierdzi multimedalista igrzysk w Pjongczangu.

Dla Kamila Stocha były to wyjątkowe igrzyska, ponieważ przez cały ich czas w Korei była obecna jego żona, Ewa Bilan-Stoch: - Dla mnie to są zawsze piękne momenty, kiedy wiem, że najbliższa mi osoba jest przy mnie i mogę z nią dzielić te trudniejsze, ale też i piękne chwile.

Korespondencja z Pjongczangu, Tadeusz Mieczyński i Dominik Formela

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (12814) komentarze: (127)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • grzmiwuj doświadczony
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Skąd masz taką informację? Na Twitterze Wolnickiego nic nie ma.

  • Kubacki123 bywalec
    Brawo Kamil!

    I brawo Dawid! Życiowe igrzyska i jest medal!!! Brawo Apoloniusz Tajner! To wielki sukces i wielka w tym rola prezesa.taki prezes to prawdziwy skarb! :-} :-*

  • skijumpingexpert profesor
    Dobre informacje z kategorii najważniejszych

    "Fakty są takie, że Austriak powinien podpisać CZTEROLETNIĄ umowę" - Kamil Wolnicki przegląd sportowy.

  • Zlotousty bywalec
    Obecny poziom skoków narciarskich

    stoi na na prawdę wysokim poziomie. Nie ma jednego dominatora i w każdym momencie pojawia się ktoś nowy, kto coś potrafi dla siebie ugrać. Najmocniejsze reprezentacje, jak to zwykle w sporcie bywa, uciekły reszcie w procesie przygotowawczym a także technologicznym, i innym ciężko dogonić. Moim zdaniem właśnie dominacja danej nacji lub zawodnika w pewnym sensie wskazuje na niż w danej dyscyplinie. Tak jest np. w biathlonie, gdzie jest Fourcade z Boe i długo, długo nikt. Czy też w narciarstwie alpejskim - w szybkościowych Svindal z Jansrudem oraz Hirscher z Kristoffersenem w technicznych. W saneczkarstwie od lat Niemcy, choć ostatnio dobierają się inni. W łyżwiarstwie szybkim Holendrzy, w kombinacji Niemcy, natomiast w biegach Norwedzy. W ogóle fakt, z jaką łatwością Federer wygrywa z młodymi w tenisie, wiele mówi o nowej generacji. Djoko i Murray mają kontuzje i starszyzna powróciła na szczyt. W skokach na prawdę od lat jest niezwykle ciasno. Trzeba doceniać to, jak sobie Kamil radzi i cieszyć się każdym sukcesem. W skokach ciężko jest dominować i regularnie zdobywać medale. Chapeau bau dla niego bez względu na to, czy zdobędzie kulę, czy nie. Trzymam jednak kciuki za to, aby to zrobił.

  • grzmiwuj doświadczony
    @grzmiwuj @Homeomorfismus

    Bardzo prosto. Wtedy był daleko w Turnieju Czterech Skoczni i piąty w MŚ w lotach. Teraz wygrał wszystkie konkursy TCS, a w lotach zdobył srebro.

  • kibicsportu profesor
    -

    https://www.facebook.com/EurosportPL/videos/1179861482144826/

    Wywiad z Kamilem w drodze do wioski olimpijskiej. Mówi, że dalej się chce rozwijać :)

  • SebaSzczesny profesor
    @SebaSzczesny @madrek

    Tak bo Kraft i Prevc nic już więcej nie wygrają..bo się skończyli a najlepiej niech skończą kariery..
    Wielcy skoczkowie wracają na szczyt prędzej czy później powinieneś to wiedzieć. A oni są wielcy bo nie przez przypadek wygrywali najważniejsze imprezy. Im trzeba tylko zmienić trenerów i wrócą do formy. Tak jest w sporcie

  • PogromcaTrolli1 bywalec
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    A może jeszcze odniesie zwycięstwa w Lahti,Oslo,Lillehammer,Trondheim,Vikersund i 2x Planica?

  • PogromcaTrolli1 bywalec
    @stochomanka1978 @stochomanka1978

    uuuu no i co teraz? Trzeba śledzić jak nie ma się nic do roboty.Co nie?

  • PogromcaTrolli1 bywalec
    @SkiSchi @SkiSchi

    Ja nie mam po co,a ty wygląda na to,że masz.

  • stochomanka1978 doświadczony
    lot

    Nasze orły prawdobodobnie polecą do kraj lotem LO 098 wylatuje o 11.10 miejscowego czasu 3 rano u nas z Seulu a ląduje o 14.10 w Polsce.

  • SkiSchi stały bywalec
    @SkiSchi @pogromcatrolli1

    Usun wpie`rw ty

  • Stinger profesor
    @SebaSzczesny @pawel96

    No ja nie twierdzę, że Stefan Kraft jej nie wygrał - wygrał ale nie zmienia to faktu, że przy jego zwycięstwie reszta przegrała, a więc uważam, że Kamil Stoch przegrał ale nie mam tu na myśli nic "złego" w sensie jakiegoś umniejszania formy Austriaka.

  • pawel96 profesor
    @erytrocyt_ka @pawel96

    Łącznie Kamil wygrywał w 11 państwach (9 PŚ + 2 IO). Najczęściej w Niemczech 7, Polska 6.

    Zwycięstwa w 20 różnych miejscowościach (18 PŚ + 2 IO). Najczęściej Zakopane 4, Willingen 3.

    Podia:
    11 państw (10 PŚ + 1 IO). Najczęściej Niemcy 13, Polska 9.

    22 miejscowości (21 PŚ + 1 IO). Najczęściej Engelberg 7, Zakopane 5.

  • pawel96 profesor
    @erytrocyt_ka @pawel96

    OGólnie spis wygląda tak:
    Niżny Tagił
    Whistler
    Pragelato
    Harrachov
    Liberec
    Falun
    Kuusamo

    Najbardziej szkoda Falun, bo następnego konkursu w Szwecji prędko nie będzie.,a Kamil po świetnych treningach w konkursie zajął 4 miejsce..

  • pawel96 profesor
    @erytrocyt_ka @SebaSzczesny

    Są cztery miejscowości, gdzie Kamil jeszcze nie stał na najwyższym stopniu podium (z tych, gdzie są rozgrywane aktualnie zawody PŚ):
    Kuusamo (0-0-0),
    Niżny Tagił (0-0-0)
    Oslo (0-0-2).
    Tauplitz (0-0-1).

  • pawel96 profesor
    @SebaSzczesny @Stinger

    Nie rozumiem, dlaczego tak wiele osób pisze, że to Kamil przegrał kulę. To nie Kamil przegrał, a Kraft ją wygrał. Złapał życiową formę i zbierał wszystko po drodze.

  • Homeomorfismus doświadczony
    @grzmiwuj @grzmiwuj

    W 2014 roku miał KK i 2 złota IO. Jak więc ten sezon mógłby być lepszy od tamtego?

  • Stinger profesor
    @SebaSzczesny @madrek

    Owszem, rozdawanie Kryształowych Kul na zaś jest szczerze mówiąc nie na miejscu ale jedno jest pewne - Andreas Wellinger możliwości ma duże i stawiam, że KK w swojej karierze wygra - nie będę strzelał ile bo to jak mówisz wszystko może się zmienić z sezonu na sezon z konkursu na konkurs.

    Kto poza Niemiec? Patrzę w przyszłość i widzę Daniela Andre Tande. Może Richard Freitag i Johan Andre Forfang?
    Wyliczać i strzelać można ale najpewniejszą rzeczą jest to, że Kamil Stoch za moment będzie obchodził 31 urodziny - jak pokazuje historia nikt starszy KK nie zdobył dlatego to być może ostatnia szansa na KK Kamila - oby wygrał bo ci młodzi mają czas, mają kiedy wygrać, a Kamil? On w sumie swoje już wygrał ale zawsze można wygrać więcej tym bardziej po poprzednim sezonie gdzie w połowie sezonu wszyscy rozdali KK Kamilowi, a on ostatecznie przegrał z Kraftem...

  • SkiSchi stały bywalec
    dervish

    ma jakis tu immunitet bo co napiszę o tym siedzacym caly dzien i noc bajkopisarzu to mi kasują komentarze.

  • SkiSchi stały bywalec
    @SkiSchi @pogromcatrolli1

    "@SkiSchi
    Ty też masz czas,żeby się zrehabilitować i możesz usunąć konto"

    Nie ma czasu bo pracuję a nie wysiaduję 24 godziny na dobę i wypisuje głupoty jak niektórzy tu "profesorowie."


  • PogromcaTrolli1 bywalec
    @SkiSchi @SkiSchi

    Ty też masz czas,żeby się zrehabilitować i możesz usunąć konto.

  • pigi98 początkujący
    Olewając spekulacje

    Chcę podziękować zawodnikom za emocje, za walkę. Wiem, że w naszej kadrze wkradły się błędy, zbyt dużo chęci, ale mniejsza. Cieszę się, że teraz są czasy, w których mamy i mistrza i drużynę, świetnego trenera i świetnie przygotowanych zawodników.
    Wiem, że kadra B nie jest tak bogata, ale patrzę bardziej na to co jest.. Stoch jest tak dojrzałym zawodnikiem, że jeśli nie skończy kariery to kolejne igrzyska mogą paść jego łupem.
    Wielu komentuje że bluvluvlu, nie ma młodzików, nusdndd co z nami za 5 lat, a ja mówię, że jeśli nie zna się końcówki tego sezonu, to jeszcze trudniej przewidzieć bardziej odległą przyszłość. Ja, mówiąc osobiście jestem z naszymi zawodnikami w dobrym i złym, dziękuję im za brąz mimo szansy srebra i obserwuję dalsze zmagania!!

  • Arewicz bywalec
    MISJA KOREA #12 - Czy Stoch, Kot, Hula i Kubacki mają następców?

    Bardzo wartościowy materiał. Goście programu #MisjaKorea rozmawiają o tym, czy zawodnicy kadry A mają swoich następców. Jaki jest poziom szkolenia nowych pokoleń skoczków narciarskich w Polsce. Na dziś nie wygląda to za ciekawie - obiekty w Zakopanem, poza Wielką Krokwią, nie nadają się do trenowania.

    https://www.youtube.com/watch?v=aTYslZIRU9Q

  • zimowy_komentator profesor
    @SebaSzczesny @madrek

    Niestety w większości przypadków sprawdza się na odwrót: "jak ktoś nie ma formy dziś to tym bardziej nie będzie miał jej jutro" :)

  • zimowy_komentator profesor
    Roszady po sezonie

    Austria ->> Kuttin ->> pośredniak
    Polska ->> Horngcher ->> Austria
    Włochy ->> Kroczek ->> Polska

    Wreszcie Tajner będzie miał swojego Kroczka do usług tak jak lubi. Oczywiście Tajner naiwnie wierzy, że coś przyklepie z Horngacherem w Planicy, ale jak Austriacy zaproponują 20k euro to będzie pozamiatane.

  • madrek doświadczony
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    "Wellinger w swojej karierze wygra przynajmniej 2 KK"
    Aha jasne. Takie samo gadanie było rok temu o Krafcie, 2 lata temu o Prevcu mówiono, że niechybnie zostanie najlepszym w historii. Niektórzy to się chyba nigdy nie nauczą, że sytuacja w skokach zmienia się z konkursu na konkurs i z sezonu na sezon. Dopiero co Stoch udowodnił, żeby nie rozdawać medali po kwalifikacjach (ja przez cały czas wierzyłem w to złoto), a niektórzy już rozdają Kryształowe Kule na kolejne sezony. Zobaczcie sobie komentarze po TCS 2014-Diethart miał zostać kolejnym Małyszem. Podsumowując, to, że ktoś ma formę dziś, nie znaczy, że będzie miał ją jutro.

  • erytrocyt_ka profesor
    @erytrocyt_ka @kibicsportu

    dios mio, jak mi mogła wylecieć z głowy Planica 2011, faktycznie...

    Skoro już sezon taki udany, to zdecydowanie wygrana w Oslo byłaby na plus

  • SebaSzczesny profesor
    @erytrocyt_ka @SebaSzczesny

    Ale też przed tym ostatnim konkursem różnica może być minimalna 10-20 pkt.
    7 konkursów i każdy jest jak finał Ligi Mistrzów.

  • SebaSzczesny profesor
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Zostały skocznie na których Stoch dobrze skacze i na których wygrywał. Bodajże tylko w Oslo nie wygrał a reszte już zaliczył. JA sie spodziewam walki o KK do ostatniego konkursu chociaż może tam szansę będą tylko matematyczne że np. Stoch prowadzi przed ostatnim konkursem o 90 pkt.
    W Oslo że nie wygrał ale kiedyś musi być ten pierwszy raz, Czekamy na to

  • zimowy_komentator profesor
    @grzmiwuj @Sigur17

    Freitag nie będzie odstawał od Freitaga ? Polemizowałbym, to już nie jest ten Freitag co przed TCS, myślę, że będzie jednak odstawał nieco od Freitaga :)

  • SebaSzczesny profesor

    Wellinger w swojej karierze wygra przynajmniej 2 KK, jeśli wygra już w tym roku to pewnie skończy na 3.
    Do tej pory jego sezon w PŚ był dobry ale tylko dobry. To że ma tylko 127pkt straty jest aż troche dziwne. Bo Freitag miał formę i wygrywał, Stoch miał formę i wygrywał a Welli tej formy tak naprawdę jeszcze nie miał ale cały czas kolo podium się kręcił.
    Stoch już raz wypuścił KK z rąk teraz nie może tego zrobić. Ta KK jest już teraz najważniejsza, bo to chyba ostatnia szansa. Chociaż już rok temu miała być ostatnia.
    Welli ma czas młody jest, mam nadzieję że uszanuje wielką legendę której ta kk się należy aby przypieczętować jego wielkość

  • kibicsportu profesor
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    W Planicy juz Kamil wygrywał w 2011 roku. Ale w Oslo mógłby na na tej królewskiej skoczni ?

  • Krajsny stały bywalec
    @grzmiwuj @grzmiwuj

    Skąd takie stwierdzenie? Miejsca z poprzedniego sezonu tego nie potwierdzają. Ba, według nich lepiej sobie radził Wellinger.

  • erytrocyt_ka profesor

    W Vikersund Kamil w tamtym sezonie wygrał, a w Planicy zrobił zacny rekord Polski... I skoro już w tym sezonie wygrał po raz pierwszy na skoczniach, na których wcześniej jeszcze nie odniósł zwycięstwa, to może czas na Oslo i Planice? Ja tam jestem dobrej myśli :))

  • Sigur17 doświadczony
    @grzmiwuj @Sigur17

    Moje typy:
    1. Stoch - Obawiam się, że 2 konkursy mu mogą nie wyjść przez co rywale do niego odrobią, ale Stoch walczy do końca.
    2. Freitag (-1 pkt straty) - Będzie trzymał się na bardzo dobrym poziomie nie odstając w konkursach od Tande i Freitaga.
    3. Wellinger (-5 pkt straty) - IO mu dodadzą motywacji do zaatakowania Freitaga i Stocha.
    4. Tande (- 10 pkt straty) - Ponieważ na lotach może dużo zyskać i skacze u siebie.

  • Sigur17 doświadczony
    @grzmiwuj @Sigur17

    I ogólnie fajnie by było jakby w końcu do samego końca walczyło 3-4 skoczków o KK, a nie dwóch lub pewna przed ostatnim konkursem w Planicy

  • Sigur17 doświadczony
    @grzmiwuj @Sigur17

    Może Wellinger tylko tak na olimpiadę wystrzelił? Freitag wciąż jest przecież mocny.
    Ale przyznam, że obydwaj mogą zagrozić Stochowi. Tande praktycznie też.

  • Sigur17 doświadczony
    @grzmiwuj @grzmiwuj

    Dla Freitag się nie liczy?

  • Aaabbbb profesor
    @dervish @dervish

    Kamil wygra KK. Jest w świetnej formie i nie wypuści tej przewagi. Welli jeszcze będzie miał swój czas. Ja teraz mam mega zadanie: moja chrześniaczka (lat 15) jest zakochana w Andreasie i nie dopuszcza myśli, że nie będzie jego żoną :). Na tą chwilę muszę zorganizować Jego autograf oraz odręczną dedykację. Łatwo już było ;).

  • Stoszek profesor
    @grzmiwuj @grzmiwuj

    W tamtym sezonie pięknie latał.

  • grzmiwuj doświadczony
    Kryształowa Kula

    Weźcie jeszcze pod uwagę, że z tych siedmiu konkursów aż trzy to loty. A Wellinger radzi sobie na takich skoczniach jednak słabiej od Kamila.

  • dervish profesor

    Często bywało, że dominator imprezy docelowej zdobywał także KK.

    Tym razem mamy dwóch zwycięzców IO więc należy się spodziewać, że wśród tej dwójki jest zdobywca tegorocznej KK.

  • Stinger profesor
    @mateusz3951 @Homeomorfismus

    No właśnie - Stefan Kraft tracił około 300 punktów do Kamila Stocha po Zakopanem, a skończył z przewagą około 150 punktów nad Kamilem, a więc de facto zrobił 450 pkt więcej w 12 konkursach...

    Teraz Kamil nie niespełna 130 punktów przewagi nad Wellingerem i 7 konkursów do końca - Wellinger jest w formie i co ważne bardzo regularny - też nieco się obawiam, że Niemiec może "ukraść" Kamilowi KK ale bądźmy dobrej myśli - mam nadzieję, że Kamil teraz chwilę odpocznie, nabierze sił i zaatakuje raz jeszcze.

  • Homeomorfismus doświadczony
    @ortem @Ortem

    Tyle że niektórzy skoczkowie nie mieli szans wylądować w rankingu wysoko, bo za ich czasów nie rozgrywano jeszcze PŚ...

  • Homeomorfismus doświadczony
    @mateusz3951 @mateusz3951

    A ja się boję, że kryształową kulę może wygrać Wellinger. Nawet jeśli Wellinger nie jest tak mocny teraz jak Kraft rok temu, to i tak trzeba wziąć pod uwagę, że ma tylko ok .130 punktów starty do Stocha, podczas gdy Kraft w zeszłym roku odrobił ponad 300.

  • Stinger profesor
    @Stinger @madrek

    Nie, źle zrozumiałeś - w świecie skoków nie stawiam sukcesów drużynowych na równi z indywidualnymi ale w świecie plebiscytów na najlepszego sportowca już tak - stawiam na równi bo inaczej taka zabawa nie miałaby sensu jeśli jednemu bym liczył sukcesy ind., a drugiemu drużynowe.

  • jaromir2323 stały bywalec
    dlaczego Stoch zdobedzie KK

    1 - T4S
    2 - MSwL
    1 - Willingen Five
    4 - IO skocznia normalna
    1 - IO skocznia duża
    ? - Raw Air
    1 - KK

    Ten szyfr tylko dla wtajemniczonych.
    Nie biegnijcie od razu do bukmacherów.
    Nie pozdrawiam.

  • SkiSchi stały bywalec
    Niektórzy np. dervish

    Nazywa Wellingera Willi. czy naszego trenera Horn. Człowiecze zastanów się Siedzisz od rana do nocy na kompie i wymyslasz bzdurne przydomki. Moze bys sie za robote jakąś wziął bo ja własnie wróciłem z pracy a ty stukasz cały dzien swe niedorzeczne komentarze.

  • madrek doświadczony
    @Stinger @Stinger

    Federer i Nadal nie grają w debla, bo oszczędzają siły na ważniejszego singla. Podobnie zresztą jak prawie każdy inny liczący się tenisista na świecie.
    Tak samo traktujesz sukcesy indywidualne i drużynowe w sportach indywidualnych ?! Czyli dla Ciebie Morgenstern jest takim samym trzykrotnym mistrzem olimpijskim jak Stoch ?
    Można powiedzieć, że sukcesy drużynowe w skokach są jednak bardziej prestiżowe niż sukcesy w tenisowym deblu. Dlaczego ? Bo w skokach w drużynówce skaczą wszyscy najlepsi skoczkowie świata. W debla tenisowego zaś najlepsi tenisiści świata nie grają. Oni skupiają się na singlu.

  • SkiSchi stały bywalec
    Czas sie zrehabilitować panie Stoch za ta przegrana z Wellingerem

    i wygrać Puchar Swiata

  • Stinger profesor
    @Stinger @madrek

    Nie odkryję Ameryki jeśli powiem, że w singlu Łukasz Kubot grał gorzej ale idźmy w drugą stronę - Federer i Nadal nie grają w deblu bo?
    W sumie rozumiem, że singel ważniejszy i nie będę z tym "walczył" ale dla mnie sukces to sukces - tak samo traktuję sukcesy indywidualne jak i drużynowe.
    Poza tym jeśli chodzi o Kubota to nie tylko o ten jeden triumf - wygrywał wiele turniejów, był numerem 2 w rankingu, a teraz jest liderem - fakt to dalej "tylko" debel ale na mnie robi wrażenie.

    A co do skoczków to powiem tak - ja też uważam, że ind. sukcesy są ważniejsze ponieważ to sport indywidualny i każdy pracuje na swój rachunek, a w drużynowych często medale zdobywają skoczkowie, którzy ind. nigdy mogą nie wiele zdobyć...

    ale czy to znaczy, że sukcesy drużynowe się nie liczą? Moim zdaniem nie, a już na pewno nie w takich plebiscytach bo idąc tym sposobem z sukcesów Kamila Stoch z poprzedniego roku należałoby wyrzucić złoto MŚ i PN, a w tym roku dwa brązowe medale, a Robert Lewandowski w sumie nigdy nie brałby udziału w tej "zabawie" - wiem, że inna dyscyplina ale skoro jeden "nie może" to i drugi tym bardziej, że i tak nie sposób porównać te dyscypliny ze sobą.

  • erytrocyt_ka profesor
    @equest @equest

    Wygląda zacnie :))

    Fajnie jakby można było dopisać po Planicy - Raw Air, KK + np rekord świata w Vikersund - wiem poniosło mnie z tym ostatnim, ale to tak właściwie trochę na przekór :))

  • Homeomorfismus doświadczony
    @Homeomorfismus @zimowy_komentator

    Każdy wolałby prowadzić swój kraj do sukcesów, tym bardziej, jeśli będą płacić za to więcej, a Austriaków na to stać. Jeżeli Horngacher odejdzie, nie można mieć do niego o to pretensji, bo prawie każdy zrobiłby tak samo na jego miejscu.

    Ale z tego powodu, że to jest możliwe, byłby to dobry żart na Prima Aprilis. Wiem, że w zeszłym roku było coś podobnego, ale teraz sytuacja jest inna, bo akurat Horngacherowi kończy się kontrakt...

  • zimowy_komentator profesor
    @Homeomorfismus @Homeomorfismus

    Obawiam się, że to nie będzie żart... Zależy jakim typem trenera jest Stefan. Jeśli to perfekcjonista karierowicz to przejdzie do Austrii w mig, a jeśli to profesjonalista romantyk to zostanie z Polakami. Niestety coś czuję, że Stefan to jednak karierowicz mimo wszystko. Który Austriak nie chciałby poprowadzić kadry swojego kraju ? Reprezentować SWÓJ kraj ? No który ?

  • equest profesor
    No to dotychczasowy dorobek sezonu 2017/2018

    Zapewne wszyscy doskonale pamiętają, ale jak pięknie wygląda

    T4S z "truskawką" w postaci 4 zawodów
    Srebro - MŚwL jdywidualnie
    Brąz - MŚwL drużyna
    1st - Willingen Five
    Złoto - IO duża skocznia
    Brąz - IO drużyna

    Reszta w trakcie ... ;)

  • madrek doświadczony
    @Stinger @Stinger

    "może na świecie singel jest ważniejszy ale u nas póki co debel to maksymalny poziom i poza Kubotem pewnie długo nikt tego nie wygra."
    Kompletnie nie rozumiem tego argumentu. Przyznajesz, że Kubot jest za słaby na singla (bo jak inaczej rozumieć słowa "debel to maksymalny poziom"), a jednocześnie uważasz, że za swój sukces zasłużył na walkę o tytuł sportowca roku. Piszę jeszcze raz, debel uprawiają ci, którzy są za słabi na singla. Takich zawodników jak Federer, czy Nadal zna cały świat. Deblistów nie zna nikt, kto nie jest pasjonatem tenisa. Taka jest brutalna prawda. Doceniam wyczyn Kubota, ale stawianie go na równi ze zwycięzcami turniejów singlowych to pomyłka. W tenisowym świecie wiele więcej znaczy turniej ATP Masters wygrany przez Radwańską. W ogóle uważam, że osiągnięcia Radwańskiej są w Polsce niedoceniane, ale to już temat na inną dyskusję.

    Sukcesy drużynowe skoczków są ważne, ale mają zdecydowanie mniejszą rangę od indywidualnych. Śmieszy mnie na przykład, jak ktoś mówi, że Schlierenauer jest mistrzem olimpijskim, nie dodając, że chodzi o drużynę.

    Co do ostatniej kwestii nie jestem taki pewny, czy masz rację, ale o tym przekonamy się, kiedy Polak faktycznie wygra TdF albo Wimbledon. Oczywiście w singlu :)

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Homeomorfismus @Homeomorfismus

    Ale to już było "Stefan Horngacher anuluje kontrakt: zadecydowały pieniądze" czy jakoś tak.
    Lepsze by było:
    "Radek Zidek trenerem kadry A"

  • zimowy_komentator profesor
    @yyy @yyy

    Igrzyska się muszą zakończyć, przecież trwają do 25 lutego. Skoczkowie mają się obrócić plecami i wypiąć, wsiąść w samolot i wrócić do skakania w PŚ, bo my nie mamy co robić w weekend ? No w sumie... Mogliby :)

  • Homeomorfismus doświadczony
    Do redakcji portalu:

    Zróbcie na Prima Aprilis żart, że Horngacher odchodzi po sezonie.

  • Stinger profesor
    @Stinger @equest

    Faktycznie - zwycięstwo w Pucharze Narodów to również wielka sprawa bo to nie tylko "zwycięstwo" ale pierwsze w historii, a Kamil był największą jego częścią - nie chcę deprecjonować sukcesów jego kolegów bo bez nich sam Kamil nie miałby szans na ten sukces ale Kamil jednak procentowo włożył tam najwięcej.

    Kolejny przykład, że jednak Kamil w poprzednim roku wygrał naprawdę zasłużenie - może trochę kibiców poniosło i zaczęli głosować w dniu gali poprzez wyczyn z TCS-u z obecnego sezonu ale koniec końców Kamil wygrał zasłużenie ale wielu ludzi mówi tak ponieważ ind. na MŚ nie zdobył medalu i ostatecznie przegrał KK - mi też szkoda ale to nie zmienia faktu, że dla mnie Stoch zasłużył - problem w tym, że inni (Lewandowski, Włodarczyk, Kubot i Fajdek) także zasłużyli ale zwycięzca może być tylko jeden, niestety, a niestety dlatego, że w 2014 roku wygrać powinien ex aequo Kamil Stoch i Mariusz Wlazły ale było to w praktycznie nie możliwe.

    @yyy

    Też mi się to nie podoba ale skoro skoczkowie dopiero w środę/czwartek wracają do domów to ciężko żeby od razu po locie wsiedli w kolejny samolot/samochód i udali się na piątkowe kwalifikacje.
    Szkoda tylko, że skoro jest weekend przerwy to, że nie zrobili w Lahti 3 konkursów - 2 ind. i drużynowy.

  • Stinger profesor
    @Stinger @madrek

    Dla mnie argument z Łukaszem Kubotem bardzo dobry - może na świecie singel jest ważniejszy ale u nas póki co debel to maksymalny poziom i poza Kubotem pewnie długo nikt tego nie wygra.

    Owszem mogę się mylić i Rafał Majka jakby wygrał TdF może się walczyć ale moim zdaniem z Kamilem nie wygra, a jeśli Kamil dołożyłby Kryształową Kulę to szczerze mówiąc nie widzę rywala poza Robertem Lewandowskim, który musiałby odnieść duży sukces na MŚ w Rosji.

    Na koniec powiem tak - może przykład trochę nie adekwatny ale ciekawy - skoro dla Ciebie sukces Kubota jest nieco mniej cenny ponieważ osiągnięty w deblu to dlaczego sukcesy drużynowe skoczków są aż tak cenne?
    W końcu też zdobyty z kolegami, a poza tym ten najsłabszy ma to szczęście, że indywidualnie jest za słaby by wygrywać to zdobywa medale w drużynach.

    Jeśli chodzi o Michała Kwiatkowskiego to owszem zajął 3 miejsce ale jednak punktowo stracił powyżej 300 000 głosów do Kamila Stocha i Mariusza Wlazłego - to jest dosyć dużo.
    Oczywiście wtedy Kamil miał aż 2 złota IO i KK, a teraz "tylko" 1 złoto ale za to TCS z wygranymi wszystkimi czterema konkursami, wicemistrzostwo świata i dwa brązowe medale z drużyną - jeśli wygra PŚ to moim zdaniem inni żeby go wyprzedzić będą musieli na prawdę zrobić coś ponad stan, a poza tym wiesz jaką Kamil ma przewagę? Plebiscyt jest na początku stycznia - głosować można także w grudniu, a wtedy Kamil startuje w PŚ i rozpoczyna TCS - dobry start zawsze dodaje głosów ze względu na ten moment chwili jak to było w tym roku za poprzedni.

  • equest profesor
    @Stinger @Stinger

    "A co do Kamila to powiem tak - TCS i złoto MŚ z drużyną to bardzo dużo, a dokładając do tego 2 miejsce w PŚ i "dodatki" w postaci 2 miejsce w Raw Air i 3 miejsce PŚ w lotach daje nam całkiem niezły dorobek."

    @Stinger pominąłeś PŚ w drużynie.

  • yyy profesor

    Na co po co komu te 2 tygodnie przerwy??

  • fridka1 profesor
    @haze23 @haze23

    Na pewno w którymś momencie Kamil i Pani Ewa będą chcieli mieć dzieci, a Kamil powtarzał, że nie chce być ojcem nieobecnym Skoki to nie wszystko. Widać, że są udanym małżeństwem i życie rodzinne jest dla nich ważne.

  • Stinger profesor
    @Stinger @PiotrasM

    Ja także uważam, że TCS z obecnego sezonu dał Kamilowi sporo głosów do plebiscytu za poprzedni rok ale nie uważam żeby wygrał go niesprawiedliwe, a już na pewno nikt nie osiągał więcej - jedynie sukcesy innych były równie duże i porównywalne więc mógł wygrać równie dobrze Lewandowski, Kubot, Włodarczyk czy Fajdek ale wygrał Kamil co mnie bardzo cieszy.

    A co do Kamila to powiem tak - TCS i złoto MŚ z drużyną to bardzo dużo, a dokładając do tego 2 miejsce w PŚ i "dodatki" w postaci 2 miejsce w Raw Air i 3 miejsce PŚ w lotach daje nam całkiem niezły dorobek.

    A czemu liczę sukces drużynowy jako duży sukces? A no dlatego, że Kubot gra w deblu, a Lewandowski zdobywa tytuły drużynowe więc dlaczego miałbym pomijać złoto Kamila z Lahti?

  • haze23 doświadczony
    Tylko życie rodzinne....

    ...Może ewentualnie zmienić to, że Kamil będzie skakał jeszcze dekadę. On to kocha po prostu.

  • erytrocyt_ka profesor
    @pawel96

    Hmm mam wrażenie, że Kamil nie jest takim typem człowieka/sportowca, który kieruje się takim tokiem myślenia, że 'a mam już medal z MŚ, MŚwL, IO, wygrałem TCS, mam KK' więc w sumie nie ma sensu dalej skakać skoro mam wszystko. Wiele razy dziennikarze w wywiadach mówią do Kamila, że może się czuć się już w sumie sportowcem spełnionym (np Regulski po zeszłorocznym TCS), a on na to odpowiada, że dalej chce się rozwijać i sięgać po więcej. To już bardziej wydaje mi się, że takim powodem do zakończenia kariery staną się słabsze sezony, w których Kamil nie będzie już w stanie wygrywać, to w takiej sytuacji skakanie na poziomie 2/3 dziesiątki nie będzie mu sprawiało radości i to pewnie przyczyni się do decyzji o pożegnaniu ze skokami. Cóż, oby jeszcze te cztery lata zdołał być na szczycie. A i tak zleci to zanim się obejrzymy.

  • PiotrasM początkujący
    @wiola4697 @wiola4697

    Niech Pani czyta ze zrozumieniem. Cała wcześniejsza dyskusja o Lewandowskim i innych sportowcach była o dokonaniach za 2017 rok i plebiscycie na początku tego roku.
    Nikt nie zamierza nawet próbować podważać dokonań Kamila za 2018 :)
    Czytajmy wypowiedzi dokładnie i się ogarniamy, pzdr ;)

  • mateusz3951 weteran
    @Stinger @Stinger

    Kamil teoretyczne tytuł sportowca roku 2018 ma już w kieszeni, jak dołoży KK to Robert musiałby wygrać LM i zdobyć medal Mundialu z reprezentacją żeby mieć szanse powalczyć z nim o tytuł.

  • wiola4697 profesor

    Kamis to my Tobie dziękujemy za wszystko co robisz

  • wiola4697 profesor

    Ten który pisał o tym że Lewandowski bd sportowcem za 2018 rok. Weź się ogarnij co ;) Kamil w 2018 roku (za który plebiscyt będzie w2019 r) wygrał TCS z wielkim szlemem, ma złoto indywidualne i brąz drużynowy. Więc lewy się przy nim chowa

  • kibicsportu profesor
    @RedBull90 @redbull90

    https://www.facebook.com/EurosportPL/videos/1179359302195044/

    Tutaj na FB masz

  • Arewicz bywalec
    @pawel96 @pawel96

    Choć Kamil tego nie przyzna (wszak liczy się tylko dobrze wykonana robota i przyjemność z lotu :D), ale dopóki będzie w formie, to znając jego ambicje, na pewno będzie chciał zostać najwybitniejszym skoczkiem w historii. A w formie może być spokojnie jeszcze kilka lat :-)

  • mateusz3951 weteran

    Myślę, że o KK powalczą Stoch i Wellinger. Freitag szczyt formy ma już dawno za sobą i nie powinien być wielkim zagrożeniem dla Polaka, zostaje jeszcze Tande który mimo dobrej dyspozycji jest dość nierówny. Kamil jest w wyższej formie niż w analogicznym momencie ubiegłego sezonu, a Andreas nie powinien być tak mocny jak Kraft w ubiegłym. Stawiam na wyrównaną walkę z której zwycięsko wyjdzie Stoch.

  • RedBull90 bywalec
    Ma ktoś jakiś link do tego co mówił Jakub Kot w Eurosport?

    Podobno bardzo rzeczowa analiza

  • stochomanka1978 doświadczony

    Mam nadzieję że Kamilek poskacze jeszcze ze dwa sezony

  • grzmiwuj doświadczony
    Kryształowa Kula

    Gdyby Kamilowi udało się w tym sezonie wygrać PŚ, ten sezon byłby absolutnie najlepszy w jego karierze. To byłoby takie piękne dopełnienie. Jak sądzicie, kto mu może realnie zagrozić? Freitaga i Tande jakoś w gronie faworytów nie widzę - albo tendencja zniżkowa, albo zbyt mała regularność. Wellinger? Ma 127 pkt straty, dużo i mało. Ale mimo wszystko jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby w siedmiu konkursach (o ile wszystkie się odbędą) odrobił tyle do Kamila.

  • pawel96 profesor

    Zastanawiałem się wczoraj, nad kwestią kiedy Kamil zakończy karierę. Przeglądałem statystyki, liczby, wyniki, osiągnięcia itd.

    Doszedłem do jednego głównego wniosku - w gruncie rzeczy Kamila przy skokach poza frajdą i mistycznym uczuciem lotu nie trzyma nic.
    Wygrał wszystko, co było do wygrania, zapisując się nie raz złotymi głoskami na kartach polskich oraz światowych skoków oraz polskiego sportu, będąc najwybitniejszym zimowym olimpijczykiem. Nie będę wymieniał wszystkich osiągnięć, bo wszyscy je doskonale znamy, także te historyczne. Z każdej ważnej imprezy ma medale, złote medale, medale indywidualne i medale drużynowe. Mam wrażenie, że niektórzy depresjonują osiągnięcia Kamila ze względu na to, że miał w pełni dominatorskiego sezonu. Jedyne, co można "zarzucić", to brak złota za loty, ale nie oszukujmy się, z piątki najważniejszych imprez to jest najmniej ważne.

    Wiecie, co łączy Ammanna, Małysza, czy Ahonena? Cała wybitna trójka nie była w pełni spełniona, dlatego długo kontynuowała karierę (lub nadal to robi), w dążeniu do osiągnięcia celu. Ammannowi brakowało TCS, Małyszowi złota olimpijskiego, a Ahonen wracał, aby ten medal indywidualny wywalczyć. Każdy z nich miał coś, czego mu brakowało.

    Wydaje mi się, że możemy być spokojni o przyszły sezon w wykonaniu Kamila, są mistrzostwa świata. A dalej? Kamil nie raz powtarzał, że chciałby mieć dzieci, ale nie chciałby być ojcem przez dwa dni w tygodniu.

  • equest profesor
    @skajler @skajler

    Po cóż ten durny wpis. Co dzionek nie wyszedł tak jak chciałeś?

  • skajler doświadczony
    @skajler @pogromcatrolli1

    mam nadzieję że chociaż na chwilę poczułeś się lepiej :)

  • skajler doświadczony
    @skajler @pogromcatrolli1

    zbieram żeby oddać ale ciężko na razie, może kiedyś mi się uda a co?

  • equest profesor
    Dokładnie

    teraz czas na Kryształową Kulę numer 2.

  • PiotrasM początkujący
    @Stinger @kibicsportu

    Ten rok bezapelacyjnie tak jak najbardziej Kamil i trudno będzie komukolwiek go przegonić.
    Ja tylko porównałem poprzedni rok wskazując moim zdaniem akurat kogoś innego za zeszły.
    No nic, należy się tylko cieszyć że my jako kibice możemy podziwiać Polaków na wysokim poziomie w różnych dyscyplinach i emocjonować się ich sukcesami :)

  • PogromcaTrolli1 bywalec
    @skajler @skajler

    A ty jeszcze nie oddałeś rodzicom pieniędzy? Bo utrzymują darmozjada i marnują na Ciebie pieniądze.

  • Sigur17 doświadczony

    Nomme przekazał, że wystąpi w Lahti.

  • PogromcaTrolli1 bywalec
    @skajler @Bartek002

    Na normalnej prowadził Hula,a Stoch był tuż za nim wraz z Forfangiem.

  • kibicsportu profesor
    @Stinger @PiotrasM

    Zapomniałem o tych statystykach. Uważam, że jakby Lewy wygrał chociaż Lige Mistrzów z Bayernem, to bym go dał przed Stocha w tamtym roku, ale tak nie było. W tym roku raczej Lewy ma małe szanse, ale jakby wygrał Mundial (co raczej nie możliwe) to miałby szanse na sportowca roku w polsce. Ale raczej Kamil znowu go wygra.

  • Stoszek profesor
    @Stinger @kibicsportu

    Każdy wybór szanuję :)

  • ortem bywalec
    @ortem @Ortem

    Co ciekawe, jeśli przyjąć punktację IO 4, MŚ 4, KK 4, T4S 4, MŚL 2; KKL 1 to różnice są naprawdę niewielkie bo do dziesiątki wchodzi Schlierenzauer kosztem Bredesena:

    1. Matti Nykanen 42pkt
    2. Jens Weisflog 36pkt (IO 2)
    3. Adam Małysz 36pkt (IO 0, MŚ 4)
    4. Janne Ahonen 36pkt. (IO 0, MŚ 2)
    5. Kamil Stoch 28pkt
    6. Simon Ammann 26pkt
    7. Andreas Goldberger 24pkt
    8. Gregor Schlierenzauer 21pkt
    9. Birger Ruud 20pkt (IO 2)
    10. Bjorn Wirkola 20pkt (IO 0)

  • PiotrasM początkujący
    @Stinger @kibicsportu

    Tzn. biorę tu Lewego za cały rok....
    - pobił rekord strzelców reprezentacji Polski wyprzedzając Lubańskiego; (ciężko będzie go pobić)
    - pobił rekord strzelców eliminacji mistrzostw świata (nikt nie zdobył tyle bramek co on w eliminacjach i może nikt już nie zdobędzie bo wynik kozacki :) )
    - bundesliga
    - ponad 50 bramek bramek w roku kalendarzowym na takim poziomie (tylko kilku na świecie może to zrobić i żaden Polak)
    No i przede wszystkim wkład jaki ma w drużynę narodową bo bez niego nie byłoby awansu. Bez niego nie byłoby tej drużyny. ....oraz to że należy docenić również umiejętności, charakter i formę jaką trzeba mieć aby nie tylko być filarem jednej z najlepszych ekip na świecie (Bayern)ale i mało tego - uzależnić ją od siebie w sporcie który uprawiają miliony ludzi na świecie (a nie kilkanaście krajów). To aby trzymać taką formę w tak popularnym sporcie i na takim poziomie przez CAŁY ROK jest warte docenienia i Lewy może już nie mieć tak udanego kolejnego sezonu jak zeszły.

  • kibicsportu profesor
    @Stinger @Stoszek

    Zgodzę się z tobą. Też jestem fanem piłki nożnej. Też mam swój ulubiony klub, który gra w LM i osiąga bardzo duże sukcesy. Nawet jako pierwszy obronił Lige Mistrzó :)

  • Stoszek profesor
    @Stinger @kibicsportu

    Nie ma co podważać osiągnięć Lewego. Indywidualnie dużo zdobył, a nożna to sport drużynowy a tam każdy w drużynie musi rozegrać mecz na poziomie by coś osiągnąć, nie tylko jeden piłkarz. Jestem fanem nożnej, mam tam swój klub, któremu kibicuje i jak jest LM to zacieram ręce :D

  • ortem bywalec
    @ortem @kibicsportu

    Jednak odbywają się co 2 lata. Tak sobie założyłem

  • kibicsportu profesor
    @ortem @kibicsportu

    Więcej pkt MŚ niż KK miało być.

  • kibicsportu profesor
    @ortem @Ortem

    Serio dajesz więcej pkt niż KK?
    Ja rozumiem, że to twoja tabelka, ale KK powinna mieć 8 pkt, IO 6, MŚ 4

  • madrek doświadczony
    @Stinger @kibicsportu

    Argentyńczycy też mają powiedzieć, że wisi im co Messi zdobywa w Hiszpanii ?

  • kibicsportu profesor
    @Stinger @PiotrasM

    Sorry, ale Lewy to nic nie zdobył. Wisi mi co on tam w Bayernie zdobywa. No dobra był królem strzelców Eliminacji i tyle..

  • ortem bywalec

    Jako, że jestem umysłem ścisłym i w swojej ułomności rajcują mnie tabelki i cyferki, oraz zachęcony tym, że inni również tworzą takie porównania, postanowiłem stworzyć swój ranking najlepszych skoczków w historii, opierając się na własnych zasadach. Zasady - w moim mniemaniu jest się wielkim skoczkiem wygrywając, a zatem tworząc ranking najlepszych skoczków opieram się tylko i wyłącznie o wygrane nazwijmy to kluczowe imprezy tj. Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata, Puchar Świata, Turniej 4 Skoczni, Mistrzostwa Świata w Lotach i Puchar Świata w Lotach. Nie brałem pod uwagę zwycięstw w poszczególnych konkursach ponieważ są one zawarte niejako w punktach rankingu za puchar świata. Zresztą wygranie jednego konkursu pucharu świata w stosunku do wygrania całego sezonu pucharu świata czy któregokolwiek z powyższych wymienionych jest w moim odczuciu ciut błahym osiągnięciem. Zastosowałem zróżnicowaną wagę dla poszczególnych osiągnięć, postawiłem na skalę pożądania danego trofeum przez zawodników jak i kibiców. I tak: IO 8pkt, MŚ 6pkt, KK 4pkt, T4S 3pkt, MŚL 2pkt, KKL 1pkt. W razie takiej samej liczby punktów wyższą pozycję ma ten, który ma więcej punktów za wydarzenie większej wagi czyli odpowiednio - Igrzyska, Mistrzostwa Świata, Puchar Świata, Turniej 4 Skoczni, Mistrzostwa Świata Loty, Puchar Świata Loty.

    RANKING
    1. Matti Nykanen 54pkt.
    2. Simon Ammann 44pkt. (IO 4)
    3. Jens Weisflog 44pkt. (IO 2)
    4. Adam Małysz 43pkt.
    5. Kamil Stoch 40pkt.
    6. Janne Ahonen 35pkt.
    7. Birger Ruud 34pkt.
    8. Andreas Goldberger 22pkt.
    9. Espen Bredesen 21pkt. (IO 1)
    10. Bjorn Wirkola 21pkt. ( IO 0, MŚ 2)
    -------------------------------------------
    11. Gregor Schlierenzauer 21pkt. (IO 0, MŚ 1)

    Ot taka zabawa z excelem :)

  • madrek doświadczony
    @Stinger @Stinger

    Akurat argument z Kubotem beznadziejny. On wygrał Wimbledon, ale w DEBLU. Specjalnie napisałem wielkimi literami, bo debel i singiel to dwa różne światy. Doceniam osiągnięcie Łukasza, ale nie oszukujmy się. W debla grają ci, którzy są za słabi na singla. Każdy kto trochę interesuje się sportem pamięta zwycięzców Wimledonu z ostatnich lat, ale w singlu. Debel to taki dodatek dla koneserów. Ja sam z deblistów kojarzę tylko braci Bryanów, a singlistów i singlistek mógłbym wymienić z 200. Dlatego też dziwiły mnie głosy przed tegorocznym plebiscytem, że Kubot może być w pierwszej trójce. Osobiście wyżej cenię jego dojście do ćwierćfinału singla w 2013 i pamiętny mecz z Janowiczem niż zeszłorczne zwycięstwo.

    Nie zgadzam się też, że Majka nie mógłby wygrać plebiscytu w przypadku wygrania TdF. Kiedy Rafał w 2014 zdobywał koszulkę lidera klasyfikacji górskiej, to zrobiło się o nim naprawdę głośno. Kwiatkowskiemu do 3 miejsca w 2014 wystarczyło wygranie Mistrzostwa świata. O ile więcej więc mogłoby mu dać wygranie TdF, który jest zdecydowanie większym wydarzeniem.

  • PiotrasM początkujący
    @Stinger @Stinger

    Oczywiście plebiscyt za obecny rok Stoch ma już w kieszeni i to JAK NAJBARDZIEJ ZASŁUŻENIE ( olimpiada, T4S, 2 miejsce MŚL) ale za zeszły uważam że jednak wygrał na fali euforii Polaków, którzy głosowali po zwycięstwie w tegorocznym T4S (który powinien zaliczać mu się właśnie na rok przyszły).

    Jednak wyżej za zeszły rok stawiam Lewandowskiego/Kubota/Włodarczyk, którzy osiągnęli więcej bo Kamil niestety nie wygrał ani KK, ani niczego nie zdobył indywidualnie podczas MŚ, a udało się jedynie sięgnąć po turniej 4 skoczni ( w dodatku szczęśliwie bo pochorowali się mu najgroźniejsi przeciwnicy) .

  • Sandbead stały bywalec
    @skajler @Stinger

    Jaki użytkownik taki komentarz

  • erytrocyt_ka profesor

    Za 4 lata czekam na podobne zdjęcie :D

  • skajler doświadczony
    @skajler @Bartek002

    w takim razie Stoch odda Huli złoto i będzie sprawiedliwie

  • Złoty Orzeł profesor
    @skajler @skajler

    Nie mógł, Stoch prowadził po 1-zej

  • przemek32143 profesor
    @Stinger @Stinger

    Pewnie masz rację.Jak w Hiszpanii jest Nadal i są piłkarze czy w Austrii jest Hirscher i są alpejczycy tak w Polsce jest Stoch i Lewandowski.

  • skajler doświadczony
    @skajler @Stinger

    no chyba że tak

  • Stinger profesor
    @skajler @skajler

    Odda wtedy jeśli Andreas Wellinger odda Stefanowi Huli złoto z normalnej.
    Po co tak głupie wypowiedzi?

  • skajler doświadczony

    jeszcze nie oddał Wellingerowi złota z dużej?

  • Stinger profesor
    @Stinger @przemek32143

    W kolarstwie TdF jest ważniejsze niż IO ale globalnie jednak IO są najważniejsze - fakt są dyscypliny gdzie jest nieco inaczej ale my w tym momencie nie mówimy o kolarstwie czy innych krajach, a o Polsce - u nas w kraju skoki to jest TOP, Kamil Stoch to jest TOP wśród sportowców - masa kibiców.
    IO dla nas Polaków są najważniejsze obok MŚ w piłce nożnej, a biorąc pod uwagę Stocha i Majkę to z całym szacunkiem do Rafała bo również go uwielbiam ale raczej nie ma szans z Kamilem nawet jeśli wygra TdF.

    Zresztą popatrz na poprzedni rok - Kamil zdobył TCS i złoto MŚ z drużyną, a więc w teorii mniej, a plebiscyt wygrał mimo iż Łukasz Kubot wygrał Wimbledon, a więc NAJWAŻNIEJSZY turniej w świecie tenisa - ważniejszy niż IO.

    Jeśli ktokolwiek poza Robertem Lewandowskim (MŚ) ma wygrać z Kamilem tytuł Sportowca Roku to jedno nawet to największe zwycięstwo nie wystarczy, a więc Rafał Majka/Michał Kwiatkowski czy Agnieszka Radwańska/Łukasz Kubot musieliby zdominować swoje dyscypliny i wygrywać w zasadzie wszystkie tytuły - innej szansy nie widzę.

  • pawelf1 profesor
    @Stinger @przemek32143

    Ale my nie żyjemy we Francji ..............

  • Aaabbbb profesor
    @przemek32143 @przemek32143

    Skacze różnie, czego przykładem jest np Zakopane
    Poza tym pamiętaj, że konkursy są rozgrywane z różnych długości najazdów i nie zawsze można to porównać.

  • amilka bywalec
    Do redakcji

    Czy będzie dziś poolimpijski felieton Samozwańczego Autorytetu? Nie ukrywam, czekam na niego z niecierpliwością. I na remanenty Sceptyka również :)

  • przemek32143 profesor
    @Stinger @Aaabbbb

    W kolarstwie Tour de France jest dużo ważniejszy niż złoto olimpijskie czy tęczowa koszulka mistrza świata.Być może jest to najważniejsza impreza sportowa rozgrywana co roku.Myślę że zwycięstwo w takim wyścigu było medialnym wydarzeniem roku a to przekłada się na głosy.W takiej Francji jeżeli Bardet by wygrał Tour to przebiły by i to zdecydowanie Fourcada nawet jak by ten zdobył 6 złotych medali na igrzyskach.Bo są dyscypliny popularne i popularniejsze.

  • przemek32143 profesor
    @przemek32143 @Aaabbbb

    Patrząc na konkursy indywidualne a drużynowe to jakieś 10 punktów słabiej skacze w drużynówkach.Oczywiście dalej to są dobre metry ale Stoch to jest najlepszy skoczek świata a nie Hayboeck czy Forfang.

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Teraz chciałbym aby Kamil wygrał KK za ten sezon bo na to zasługuje.

  • Aaabbbb profesor
    @Stinger @przemek32143

    Tak, a Wach będzie mistrzem świata wszechwag. Żadne zwycięstwo Majki w pro tour nie da mu zwycięstwa. W sezonie olimpijskim, albo medal, względnie, jak wspomniał @Stinger, Lewy w dobrej konfuguracji.

  • Złoty Orzeł profesor
    @Stinger @przemek32143

    Jeśli Kamil zgarnie KK i/lub wygra Rowerek, myślę że po sprawie. Może do tego dorzuci pudło LGP?

  • Aaabbbb profesor
    @przemek32143 @przemek32143

    W pierwszych słowach piszesz, że nie chcesz nic ujmować, w kolejnych właśnie to robisz. Kamil nie jest dominatorem jak kiedyś Adam, gdy praktycznie gwarantował skoki po 5 metrów dalsze niż inni. Robi błąd techniczny polegający na przejeżdżaniu progu, ale wszyscy o tym wiedzą.
    Ciesz się, że Go mamy, bo On daje naszej drużynie więcej, niż można sobie wyobrazić.

  • PogromcaTrolli1 bywalec
    @przemek32143 @przemek32143

    Gdzieś czytałem,że on chcę właśnie więcej dać drużynie i właśnie przez to potrafi zepsuć skok.

  • przemek32143 profesor
    @Stinger @Stinger

    Jeszcze Majka go może spokojnie wyprzedzić wygrywając Tour de France( jakieś 20 % szans) i Radwańska wygrywając Wimbledon( 0,01 % szansa).

  • Złoty Orzeł profesor

    Pisze się piękna historia na naszych oczach, choć być może za 4-5 lat nie będzie takiego powodu do radości jeśli wrócimy do klepania punkcików na granicy "30"

  • Aaabbbb profesor
    @Stinger @Stinger

    Fakt. Należy się chłopakowi. Jest wielkim, godnym następcą Małysza.

  • matius439 bywalec
    @matius439 @matius__pl

    Źródło twitter

  • matius439 bywalec
    Dzisiaj

    Oglądajcie dzisiaj program Korea Popołudniowa, mają paść słowa z ust Jakuba Kota na temat zaplecza.

  • Stinger profesor

    Kamil Stoch w roku 2018:

    * Turniej Czterech Skoczni
    * Srebro i Brąz MŚ w lotach
    * Złoto i Brąz IO
    ---
    * Willingen Five

    Dodając do tego koszulkę lidera kl. generalnej PŚ (mam nadzieję, że po sezonie będziemy mogli Kamilowi dopisać drugą Kryształową Kulę) wychodzi nam, że Sportowca Roku 2018 już praktycznie znamy - kto może wyprzedzić Kamila? Chyba tylko Robert Lewandowski doprowadzając Polskę na MŚ w Rosji do finału i zdobywając złoto ale niestety nie jest to aż tak realne jak złote medale Kamila Stocha na imprezach mistrzowskich.

  • przemek32143 profesor

    Nie chce nic ujmować Kamilowi bo jest legendą ale patrząc na tą drużynówkę czy tę sprzed 4 lat a nawet tą z Falun to jednak Stoch nie dał drużynie czegoś extra co by nam dało srebro w Soczi czy wczoraj.Nawet w Lahti nie było rewelacji ale wtedy była kapitalna 4.Z imprez mistrzowskich to jedynie w Predazzo było widać kto jest liderem i najlepszym zawodnikiem świata.A jakby popatrzeć na Biathlon i Martina Fourcada to jest sytuacja podobna tylko że tam Martin robi cuda( może przesadziłem z cudami ale robi na pewno swoje) i przez to średnia sztafeta, według mnie gorsza dużo od Niemieckiej czy Norweskiej może świętować kolejny tytuł po Oslo 2016.Nie wiem z czego to wynika ale nikt nie powie że Stoch skacze coś więcej w drużynówkach.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl