PK w Klingenthal: Lindvik wygrywa, Wolny trzeci

  • 2018-02-24 18:50

Marius Lindvik został zwycięzcą sobotniego konkursu Pucharu Kontynentalnego w Klingenthal (HS140). Reprezentant Norwegii triumfował po skokach na odległość 146 m i 133 m. Drugie miejsce zajął Austriak Philipp Aschenwald, zaś trzecie - Jakub Wolny. W finale wystąpiło trzech Polaków.

Pierwsza, loteryjna seria była kilkukrotnie przerywana z powodu zbyt silnych podmuchów wiatrów. Najlepiej w takich warunkach spisał się Marius Lindvik. Mistrz świata juniorów poszybował na 146 metr i na półmetku prowadził z przewagą 6,1 pkt. nad Austrakiem Philippem Aschenwaldem (134 m). Trzeci był Jakub Wolny (138 m), tracący odpowiednio 14,4 pkt. do pierwszego oraz 8,3 pkt. do drugiego zawodnika.

Tuż za czołową trójką plasowali się Halvor Egner Granerud (139 m), Nejc Dezman (127,5 m) i Stefan Huber (132,5 m). Siódmy był David Siegel (133,5 m), ósmy Andreas Schuler (130,5 m), natomiast dziewiąty - Pius Paschke (133,5 m). Czołową dziesiątkę zamykał Daniel Huber (128 m).

Do finałowej serii awansowało trzech Polaków. Oprócz Wolnego, w czołowej "30" znaleźli się również dwudziesty trzeci Klemens Murańka (121 m) oraz dwudziesty ósmy Przemysław Kantyka (115,5 m).

Już na pierwszej rundzie konkursowej udział w zawodach zakończyli trzydziesty czwarty Paweł Wąsek (119 m) oraz czterdziesty pierwszy Tomasz Pilch (100 m), który skakał w najbardziej niekorzystnych warunkach wietrznych całej serii.

Pierwszą serię rozpoczęto z 18. belki. Po skoku Jakuba Wolnego skrócono rozbieg do 17. platformy.

W finale Marius Lindik wylądował na 133 metrze i triumfował z przewagą zaledwie 0,2 punktu nad Philippem Aschenwaldem (132 m). Na najniższym stopniu podium stanął Jakub Wolny (128,5 m), który o 3,1 pkt. wyprzedził Nejca Dezmana (135,5 m). Piąty był Halvor Egner Granerud (126,5 m), zaś szósty - David Siegel (134,5 m).

Czołową dziesiątkę konkursu uzupełnili Pius Paschke (128,5 m), Stefan Huber (128,5 m), Filip Sakala (130 m) oraz Robin Pedersen (131 m).

Klemens Murańka po skoku na 113,5 m spadł na dwudziestą szóstą lokatę. Dwie pozycje niżej konkurs zakończył Przemysław Kantyka (110 m).

Finałową rundę przeprowadzono w całości z 17. belki.

W klasyfikacji generalnej Pucharu Kontynentalnego prowadzi Marius Lindvik (872 pkt.) przed Nejcem Dezmanem (857 pkt.) i Davidem Siegelem (839 pkt.). Siódme miejsce zajmuje Tomasz Pilch (507 pkt.).

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Kontynentalnego >>
Zobacz aktualny ranking CRL >>
Zobacz aktualną klasyfikację 6. periodu Pucharu Kontynentalnego >>

Na niedzielę zaplanowano drugi konkurs w Klingenthal. Początek zawodów o 10:00. Rywalizację poprzedzi seria próbna (9:00).

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

Lista startowa PK w Klingenthal (HS140); 25.02.2018
NrZawodnikKrajRocznik
1 DOLEZEL Dusan CZE 1998
2 SOKOLENKO Konstantin KAZ 1987
3 DI LENARDO Zeno ITA 1995
4 TAEHKAEVUORI Frans FIN 1992
5 BROWN A J USA 1995
6 VARESCO Daniele ITA 1995
7 LAUCHLAN Nigel CAN 1996
8 LOEYTAEINEN Niko FIN 1998
9 MATTOON Nicholas USA 1995
10 WEIGEL Cedrik GER 1998
11 DELLASEGA Roberto ITA 1990
12 TROFIMOV Roman Sergeevich RUS 1989
13 STURSA Vojtech CZE 1995
14 OJALA Juho FIN 1995
15 MAKSIMOCHKIN Mikhail RUS 1993
16 SOUKUP Matthew CAN 1997
17 BRASME Paul FRA 1997
18 HAUSWIRTH Sandro SUI 2000
19 SCHMID Constantin GER 1999
20 HLAVA Lukas CZE 1984
21 WASEK Pawel POL 1999
22 ROCH DUPLAND Thomas FRA 1996
23 AUNE Joakim NOR 1993
24 MURANKA Klemens POL 1994
25 SAKALA Filip CZE 1996
26 SCHULER Andreas SUI 1995
27 POPPINGER Manuel AUT 1989
28 BJOERENG Joacim Oedegaard NOR 1995
29 PEIER Killian SUI 1995
30 BAER Moritz GER 1997
31 LEITNER Clemens AUT 1998
32 KANTYKA Przemyslaw POL 1996
33 HUBER Stefan AUT 1994
34 PEDERSEN Robin NOR 1996
35 HAMANN Martin GER 1997
36 JELAR Ziga SLO 1997
37 PASCHKE Pius GER 1990
38 GRANERUD Halvor Egner NOR 1996
39 WOHLGENANNT Ulrich AUT 1994
40 TEPES Jurij SLO 1989
41 WOLNY Jakub POL 1995
42 RINGEN Sondre NOR 1996
43 ALTENBURGER Florian AUT 1993
44 KRANJEC Robert SLO 1981
45 PAVLOVCIC Bor SLO 1998
46 NAGLIC Tomaz SLO 1989
47 HUBER Daniel AUT 1993
48 PILCH Tomasz POL 2000
49 ASCHENWALD Philipp AUT 1995
50 LANISEK Anze SLO 1996
51 WANK Andreas GER 1988
52 SIEGEL David GER 1996
53 DEZMAN Nejc SLO 1992
54 LINDVIK Marius NOR 1998

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (17308) komentarze: (102)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • sheef profesor
    Okiem Kibica - Polacy w Klingenthal 1

    Nie mam już najmniejszej ochoty by pisać na temat błazenady jaką odstawia nasze zaplecze. Na plus wczoraj tylko Kuba Wolny - więcej zrobić się niestety nie dało. Poza tym średnio spisali się Klemens i Przemek. Do Tomka ciężko jest mieć na razie jakiekolwiek pretensje.

  • greg57 stały bywalec
    @dervish @tlen

    Masz rację.Jest ew.3 którzy mogą go wyprzedzić , ale to za mało i się utrzyma w top 50.

  • Andreas_MistrzPolotu stały bywalec
    ...

    Radek Zidek powinien dostać jeszcze jedną szanse,to taki Polski Kruczek.

  • cavalierjan19 profesor

    Dość udana pierwsza seria w naszym wykonaniu. Wolny oddał bardzo dobry skok zważywszy na warunki i stać go nawet na drugie miejsce. Dobry skok Wąska, Pilch wcale nie jest w beznadziejnej formie, ale fakt faktem obniżył loty. Ciekawe co pokaże w drugim skoku. Całkiem dobrze jak na swoją dość marną tegoroczną formę Klemens.

  • Wikoland stały bywalec
    Filip Sakala

    Mam nadzieje, że dostanie szanse w Lahti. W obecnej formie jest nr 4 w kadrze naszych południowych sąsiadów.

  • Sigur17 doświadczony

    Wolny pokazał teraz klasę godną PŚ z niskiej belki z wiatrem w plecy

  • Sigur17 doświadczony

    Sokolenko nie jest ostatni :D

  • dmm bywalec
    stream

    Jest jakiś stream do COC w Klingenthalu?

  • Quavertone profesor
    @opel123 @opel123

    Masakra, trzeba przyznać. Ciekawe, ile skoczył naprawdę (zmierzono 148 m, ale mówi się, że było ponad 150).

  • staskiel początkujący
    @Andreas_MistrzPolotu @SebaSzczesny

    Ty jesteś sredniak w znajomości skoków .Jeśli wolny został mistrzem świata juniorów to musi mieć jakie talentu potencjał zresztą to widać ze ma potencjał tylko musi skakać nabierać doświadczenia . Ja szybciej bym postawił wolnego niż muranke ma lepszą psychikę

  • Obeznany stały bywalec
    Niezniszczalny Sokolenko :)

    Konstantin znowu ostatni, ale ambitnie jeździ na zawody. Oby jutro udało mu się pokonać kogokolwiek Trzymam kciuki.

  • opel123 doświadczony

    Widzieliście skok Kobayashiego z Saporro?
    https://www.youtube.com/watch?v=J4wx8_YAIbs&ab_channel=BartekWinczaszek

  • skokowy123 profesor
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    Tomasz Pilch a na zdjęciu Małysz. Siostrzeniec Małysza mogli podpisać. Ha ha

  • Gunner321 doświadczony
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    ja nie mam tak Pilcha

  • Zielonyyy_ początkujący
    @Zielonyyy_ @kakagonzalez

    Właśnie co do kontynentala też chyba robił

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Wpiszcie sobie Maciusiaka w google

    I wyskoczą podobne wyszukiwania. Zobaczcie jakie zdjęcie ma Tomasz Pilch :D

  • Goldberger początkujący
    Co z Tomkiem?

    Tak się zastanawiam - co stało się z Tomkiem Pilchem? Tak wspaniale skakał w pierwszej połowie sezonu PK... A teraz... ehh... Szkoda gadać. Mam nadzieję,że jeszcze coś nam pokaże w tegorocznym PK. P.S. Mam nadzieję,że nie załamał się chłopak...po tym 4 miejscu na Mistrzostwach Świata juniorów. Jeszcze będzie miał 3 szanse na zdobycie upragnionego medalu MŚ juniorów :-) Głowa do góry Tomek - będzie dobrze! :-)

  • kakagonzalez stały bywalec
    @Zielonyyy_ @Zielonyyy_

    A sceptyk nie robił zestawień tylko odnoszących się do PŚ?

  • tlen doświadczony
    @dervish @greg57

    Z Waskiem masz rację, ale z balansowaniem Kantyki już nie. Nawet gdyby juz do konca periodu punkciku nie zdobył, w 50-tce bedzie. Popatrz na zawodników za nim, kto ma go wyprzedzić?

  • Maqur142 bywalec

    Miętus w kadrze A to jest moim zdaniem przykład tego kolesiostwa w związku o którym mówił Ziobro. Miejmy nadzieje że kto by nie był trenerem kadry nie będzie już takich ewenementów w kadrze A...

  • Sigur17 doświadczony
    @Maqur142 @maqur142

    Lub na "trochę lepszym" w przypadku Miętusa

  • Maqur142 bywalec
    brawo Jakub!

    Bardzo dobry występ polaka! Liczę na pewne miejsca w 30 w końcówce sezonu w pś, a w kolejnych sezonach powinien być coraz mocniejszą postacią w naszej kadrze. Murańka się strasznie męczy się kolejny sezon, ale ja bym go nie skreślał, jeżeli będzie miał nad sobą dobrego trenera to może jeszcze zaskoczyć, a potencjał napewno ma ciągle ogromny, widać po naszych zawodnikach z głównej kadry którzy w momencie przyjscią Horngachera nagle okazało się że potrafią skakać na bardzo wysokim poziomie.

  • Sigur17 doświadczony

    https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwidwbbduL_ZAhWI3iwKHZvDALIQqUMIMjAC&url=http%3A%2F%2Fsport.radiozet.pl%2FSporty-zimowe%2FStefan-Horngacher-Apoloniusz-Tajner-trener-polskich-skoczkow-warunki&usg=AOvVaw2hOZqRxh3yVPYYW2EEDJs6

    Współpraca z kadrą B i juniorami?
    Ciekawe, ciekawe

  • Zielonyyy_ początkujący
    sceptyk

    Czy kto wie dlaczego bardzostarysceptyk nie publikuje już swoich statystyk? Jestem jego wiernym czytelnikiem i bardzo mnie interesują jego zestawienia.

  • SebaSzczesny profesor
    @Andreas_MistrzPolotu @Andreas_MistrzPolotu

    Wolny to będzie średniak, coś jak Kubacki z Kotem. On nie ma wielkiego talentu

  • dzika_swinia weteran
    @KamO @Kamo

    Jeszcze dziesięć razy wrzućcie ten sam skok, nikt go nie widział.

  • Oreo profesor

    Sokolenkooooo ostatni

  • SchwarzerAdler weteran

    Gratulacje dla Wolnego, podium zawsze cieszy. Pilch chyba jednak wypadek przy pracy.

    Lindvik lepiej niech jeszcze się oskacze w PK, Norwegowie mają tyle zawodników na poziomie PŚ więc nie potrzebne im jakieś szybkie roszady, zaplecze ma się dobrze.

  • KamO doświadczony
    Mistrzostwa Japonii

    Tak z innej beczki patrzcie jakie cuda się u nich wyprawiają :D
    https://youtu.be/J4wx8_YAIbs
    I zobaczcie z jakim numerem on skacze to świadczy o solidnym zapleczu nie to co u nas 30 zawodników...

  • JeanPaul2 początkujący
    @marro Kolego

    Hola hola ale Wolny przecież już ma zdobycz punktową (w końcu był na każdym konkursie pucharu świata)

  • marro profesor

    Wolny ma forme na TOP 20 w konkursie PS. Ciekawe Wasek sie rozwija moze za rok pierwsze punkty w PS.

  • dejw profesor
    @baaeschiller23 @Skokowy123

    No nie będzie. On już po powrocie do skakania po 2miesięcznej przerwie spowodowanej upadkiem w Wiśle mówił że nie czuje się gotowy na powrót na 100%, do tego odczuwał lęk przed lądowaniami, ale zdecydował się wesprzeć drużynę w Pjongczangu zaliczając przedtem kontrolny występ w Zakopanem. Ani tam, ani na IO furory nie zrobił, więc teraz skupi się na rehabilitacji barku, w jego miejsce najprawdopodobniej pojawi się Sato.

  • pawel96 profesor
    @baaeschiller23 @Skokowy123

    Straszny dziwak, woli podleczyć kontuzję i być w pełni sprawnym na następny sezon zamiast pogłębiać uraz i startować na siłę.

  • skokowy123 profesor
    @baaeschiller23 @dejw

    Daiki Ito juz nie będzie startował w PŚ? Aha. Ito to jakiś dziwak wtedy, dlaczego juz mu sie skakać nie chce

  • greg57 stały bywalec
    @dervish @dervish

    Masz rację.
    Teraz wywalczoną miejscówkę nie ma kim obsadzić.
    A na lato by się przydała, ale nie będzie ją kim wywalczyć jak Wolny wróci do PŚ.
    W PK mamy na razie limit 5 z CRL + ew.1 miejsce z FIS Cupu, ale przy 6 miejscach też jednego nie ma za bardzo kim obsadzić.
    Limit 5 też jest nie do końca pewny, bo Kantyka balansuje na krawędzi "50", a Wąskowi trochę brakuje do niej.

  • dejw profesor
    @baaeschiller23 @baaeschiller23

    To był skok z serii próbnej, w konkursie już latał bliżej, co w sumie nie dziwi. "Trochę" się pewnie biedak potłukł, to w ogóle cud że on o własnych siłach wstał, po takim lądowaniu i spadku z takiej wysokości.
    A odległość rzeczywiście mogła być bardziej okazała.

    @obeznany
    Wyników oficjalnych jeszcze nie ma, jutro w Sapporo jest jeszcze drugi konkurs, a Japończycy pełne wyniki wrzucają zwykle po rozegraniu całego weekendu.
    Na pewno cały dzisiejszy konkurs wygrał bardzo pewnie Sato przed Komabą, Kasaim (prowadził po I serii), Kobayashimi i Ito, który dzisiaj oficjalnie ogłosił zakończenie sezonu w PŚ.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    "AKTUALIZACJA:
    Jak ustalił nasz reporter, trenerzy kadry B dzień przed konkursem walnęli po lampeczce na zdrowie. Zapomnieli o treningu motorycznym."

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Andreas_MistrzPolotu @Andreas_MistrzPolotu

    22 letni junior. No ale jest młodszy od 13-letniego Klimka, więc wszystko OK :D

  • baaeschiller23 początkujący
    @baaeschiller23 @obeznany

    Nie wiem niestety gdzie są wyniki tego konkursu, ale prawdopodobnie to nie była jakaś seria konkursowa.

    https://i.imgur.com/AlcAJ6c.png

    Dla ciekawskich tutaj jest screen lądowania Ryoyu, dorobiłem linie 145 metra żeby było łatwiej. No dla mnie 150m pykło jak nic!

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    A tak będzie jutro:

    "Wolny wygrywa konkirs PK w Klingenthal. 3 polaków w 30-tce.
    Dzisiejszy konkurs wygrał Jakub Wolny ustanawiając rekord skoczni. Skoki na odległość 136 m i 151 m dały mu olbrzymią przewagę nad 2 Mariusem Lindvikiem (137 m, 135 m) i 3 Philip Ashnwald.
    Do kuriozarnej sytuacji doszło w czasie drugiej serii konkursowej. Bowiem, juniorzy awansowali do serii finałowej z: Pilch 28 miejsca, a Wąsek z 25 miejsca, a w serii finałowej serii skoczyli o 15 metrów dalej niż w pierwszej serii (138 m, 137 m) i awansowali odpowiednio na 7 miejsce i 9 miejsce, jednak reszta naszych zawodników odpadła po pierwszej serii w wyjątkowo pechowych okolicznościach. Klemens Murańka doleciał na zaledwie 91 metr, a Przemysław Kantyka tylko na 105 metrów. Uplasowali się 47 pozycji i 53. Po skoku Przemka, doszło do sprzeczki między trenerami Żidkiem i Maciusiakiem. Jak opisali to świadkowie, czyli trenerzy innych kadr, Maciej Maciusiak krzyknął w stronę Radka Żidka, że jest fatalnym trenerem i drewnem jakiego nigdy jeszcze nie widział. Na co Zidek odpowiedział prawym sierpowym. Obaj panowie trafili do szpitala, a sprawą zajmuje się prokuratura. Według świadków słabe skoki kadry B były tylko impulsem do takiego zachowania. Apoloniusz Tajner podjął decyzję iż Radek Żidek zostanie zwolniony prosto po Klingenthal, a kadrę B przejmie Zbigniew Klimowski.
    Polacy wywalczyli 7 miejsce na kolejny period Pucharu Kontynentalnego"

  • Kubacki123 bywalec
    @Gaczo @Gaczo

    Widzisz sami "znawcy" a nikt Ci nie umie odpowiedzieć na proste pytanie...

  • semion weteran
    @Kubacki123 @Kubacki123

    Racja - był w genialnen formie przed TCS, to ze strachu, że pokona kadrowiczow schowano go pod dywan

  • Kubacki123 bywalec
    @Kubacki123 @pawel96

    Co niestety nie zmienia faktu, że możemy o 7 miejscu tylko pomarzyć

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Bardzo Dobrze Wolny .
    Punkty dla młodego Szwajcara Sandro Hauswirtha .
    Średnio Muranka z Kantyką .
    Średnio Florian zawalil pierwszy skok

  • Andreas_MistrzPolotu stały bywalec
    ...

    rośnie*

  • Andreas_MistrzPolotu stały bywalec
    ...

    brawo kuba,coś czuje że rośnienie nam następca Kamila,i to właśnie Wolny ma największe szanse z juniorów nim zostać.

  • Obeznany stały bywalec
    @baaeschiller23 @baaeschiller23

    Oni go chcieli zabić? :( Wygląda na potężny wiatr pod narty. Znajdę możę gdzieś pełne wyniki tego konkursu?

  • dervish profesor
    Z drugiej strony

    W następnym periodzie ta dodatkowa miejscówka to średnio sie przyda. Cenniejsza byłaby miejscówka na pierwszy period LGP która można wywalczyć w kolejnym periodzie PK. Miejscówka przydałby się w kontekście powołania nowej kadry A.
    jezeli teraz byśmy wywalczyli tę dodatkową miejscówkę to prawdopodobnie nie byłoby komu powalczyć o miejscówkę na lato.

  • greg57 stały bywalec
    PN konkursu PK Klingenthal 1

    1.NOR (1,5,10,21,24)...............................- 188 pkt (5 z)
    2.AUT (2,8,10,13,16,17)...........................- 187 pkt (6 z)
    3.GER (6,7,15,18,22,29)...........................- 116 pkt (6 z)
    4.SLO (4,12,19,20)....................................-- 95 pkt (4 z)
    5.POL (3,26,28).........................................-- 68 pkt (3 z)
    6.CZE (9,23,30)..........................................-- 38 pkt (3 z)
    7.SUI (14,25,27).........................................-- 28 pkt (3 z)

  • dejw profesor
    @pawel96 @pawel96

    No u Słoweńców to Lanisek ma już chyba bezpieczny zapas. Właściwie to na Lahti mogą być spore rotacje, na miejscu Norwegów to bym szybko przerzucił Lindvika na PŚ, bo facet w tym PK się w końcu się rozbije na płaskim jak tak dalej pójdzie ;) Granerud powinien spokojnie wyskakać to miejsce i na marzec wrócą razem, a w Lahti ze swojego miejsca może ponownie skorzystać Hilde.
    Nawet Aschenwald w takiej formie może się przydać AUTom, Kuttin będzie pewnie teraz rozpaczliwie chwytał się czegokolwiek pozytywnego, a Aschenwald dzisiaj, przy takich warunkach wypadł super.
    U Słoweńców też ciężko powiedzieć, oni pewnie tradycyjnie zostaną aż do końca periodu, chociaż ktoś do olimpijskiej piątki musi dołączyć i wiele wskazuje na to, że nie będzie to Jelar, który dziś wypadł beznadziejnie.

  • Sigur17 doświadczony

    Dezman też forma zwyżkowa
    Był 9. w Willingen, a Kuba go pokonał :)

  • Adrian36 stały bywalec

    Jeśli Pilch ma skakać w PŚ to Wolny powinien odpuścić Lahti. Przynajmniej się przyda do powiększenia limitu niż do kolejnego ciułania punkcików w Lahti. A Pilchowi przyda się doświadczenie w PŚ mimo że forma u niego już nie ta. Jesteśmy wszyscy ciekaw postawy Pilcha przy normalnych warunkach. Ale bieda jest niesamowita skoro są problemy z 7 zawodnikiem w kraju w którym ładuje się tyle kasy kosztem innych zimowych dyscyplin. Niesamowita mizeria.

  • pawel96 profesor
    @Kubacki123 @Kubacki123

    Dezman to może Kubę wyprzedzić, bez żadnych konsekwencji. Liczy się Aschenwald oraz Wank z Siegelem.

  • dervish profesor
    @pawel96 @konrad95

    Wolny to tu raczej nie nic do gadania. Wystąpi tam gdzie mu wskaże Horngacher. Jeżeli Sztefanowi będzie zależało na miejscówce i beda szanse na jej wywalczenie to wyśle Kube do Reny, jeżeli nie to da mu szanse zarobić kilkaset Euro w Lahti. :)

  • Kubacki123 bywalec

    Nic z tego 7 miejsca w pś w periodzie nie będzie bo przed Wolnym to tylko Wank jest w zasięgu, a za nim Dezman go będzie atakował. Mamy 1 skoczka ktory jest w stanie walczyć o top40 w konkursie przy dobrych wiatrach, reszta jest w stanie walczyć co najwyżej o top30 w pk. Żurek najpierw zniszczył wszystkich a potem jeszcze Pilcha, boję się o Kubę Wolnego niech szybko od niego spie*dala bo też się zarazi i będzie na dnie. Ale czy tak na prawdę mamy jakiś potencjał w kadrze B?

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @pawel96 @konrad95

    Wiesz, ale można wtedy ratować jednego skoczka (np. Zniszczoła) z rąk Żidka. Zniszczoł w krótkim okresie gdy jeździł na PŚ rok temu, zapunktował na 23 miejscu. (A po pierwszej serii był 15 czy 16). Warto na niego postawić, bo Żidek może zepsuć jeszcze bardziej. Pamiętamy zeszłoroczny zjazd Zniszczoła i Murańki. Owszem zapunktowali niewiele, ale trzymali się blisko 30-tki PŚ. Po trafieniu do Mateji... pozostali na poziomie 30-tki... PK.

  • stochomanka1978 doświadczony
    @baaeschiller23 @baaeschiller23

    musial być zaje bisty wiatr

  • konrad95 doświadczony
    @pawel96 @dervish

    Walka o limit to będzie w Renie i szansa na wywalczenie limitu będzie tylko wtedy gdy Wolny odpuści PŚ w Lahti, pytanie czy Wolnemu odpowiada odpuszczanie PŚ na rzecz walki o podwyższenie limitu dla znacznie słabszych kolegów. My jako kibice to zawsze chcemy oglądać jak najwięcej Polaków, ale może nie warto kisić takiego zawodnika jak Wolnego w PK, jak ma szansę zdobywać punkty w PŚ.
    Aschenwald może pojedzie na PŚ, więc wtedy Austria odpadłaby z walki o limit, ale któryś z Niemców na pewno zostanie na PK,

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @dejw

    Pewnie wróci, ale przynajmniej jest co liczyć ;) Swoją drogą, Słoweńcy raczej zaklepany limit, ale ciekawi mnie strategia pozostałych nacji. Jeśli Norwegowie powołają Lindvika mogą stracić miejsce, choć Granerud nie jest daleko (250 pkt). To samo Austriacy i Polacy. Kuttin wspominał, że chciałby odstawić Fettnera i Schlierenzauera oraz dać młodszych, a u nas Wolny raczej pojedzie do Lahti. Z drugiej strony, w Lahti jest tylko jeden konkurs. Może lepiej byłoby wywalczyć dodatkowe miejsce dla np. Zniszczoła. Lepiej być ze Stefanem niż z Żidkiem, zwłaszcza pod kątem następnego sezonu.

  • dejw profesor
    @baaeschiller23 @baaeschiller23

    Zmierzono 148m

  • skokowy123 profesor

    Wolny lepszy niż Granerud? Niech Kuba wskoczy na jego poziom w PŚ-końcówka drugiej dziesiątki i to by było dobre

  • Kubacki123 bywalec
    Talent Pilcha się skończył

    Najlepszy okres w swojej karierze ma już za sobą. Teraz będzie szedł drogą Murańki, Zniszczoła, Bieguna, Miętusa jak to my mamy w zwyczaju zepsujemy ten talent, ale mamy jeszcze w zanadrzu przecież jednego następcę Murańki czyli Cienciałe.

  • dejw profesor
    @pawel96 @pawel96

    Wolny to przede wszystkim na 99% wróci do Lahti więc można się z limitem pożegnać ;) I to bez większego żalu, choć mam wrażenie, że z Pilchem jednak nie jest aż tak źle jakby to wskazywały ostatnie wyniki, jutro jak będzie równiej to będzie można powiedzieć coś więcej.

  • baaeschiller23 początkujący
    Ryoyu

    https://www.youtube.com/watch?v=J4wx8_YAIbs

    Przepraszam że tak offtopowo ale to wymaga wrzucenia, oto co zrobił Ryoyu Kobayashi podczas lokalnych japońskich zawodów. Odległośc na oko koło nawet 155m!

  • dervish profesor
    @pawel96 @pawel96

    w sumie 2 seria na remis

    Łonk zyskał do Wolnego tylko 2 pkt a Zigel tylko 4

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @pawel96

    Limity dla Słowenii i Norwegii raczej pewne. Wolny nadal walczy z Aschenwaldem i Niemcami.

  • Kris1952 stały bywalec
    A co z resztą!!!

    1 51 LINDVIK, Marius NOR 146.0 144.0 133.0 127.5 271.5
    2 48 ASCHENWALD, Philipp AUT 134.0 137.9 132.0 133.4 271.3
    3 39 WOLNY, Jakub POL 138.0 129.6 128.5 120.0 249.6
    4 54 DEZMAN, Nejc SLO 127.5 120.8 135.5 125.7 246.5
    5 36 GRANERUD, Halvor Egner NOR 139.0 128.3 126.5 114.6 242.9
    Kiepściutko,tylko Wolny rokuje nadzieje na dobre skakanie!!! Może Horni coś z niego zrobi bo reszta do łopaty!!!

  • przemhel stały bywalec
    :)

    Co ten Lindvik robi w PK ??? przecież z taką formą, lajtowo by wchodził do top10 PŚ

    a Pilchowi coś uleciało

  • pawel96 profesor
    TOP periodu

    Lanisek 443
    Aschenwald 317
    Lindvik 316
    Wank 292
    Siegel 289
    Wolny 287

  • dervish profesor
    @dervish @dervish

    Łonk tez torszke zyskal w 2 serii. :(

  • SN2016 stały bywalec

    Wolny nie najdalej ale przynajmniej utrzymał miejsce w trójce więc forma mu nie uleciała całkowicie.

  • dervish profesor

    Czyli tak jak sie spodziewałem Kuba miał więcej do przegrania niz wygrania.
    W drugiej serii zyskał Siegel, Wolny pozostał na swoim czyli w sumie stracił częsc przewagi nad Siegelem

  • Ravv doświadczony

    Dziwne te punkty za wiatr dla Aschenwalda. Dwa razy tak daleko z takim wiatrem? No ale może też złapał super formę.

  • Ponurzyca weteran
    Wolny OK

    Gratulacje dla Kuby.
    Podium jest podium i tyle.

  • Ravv doświadczony

    Brawo Kuba!

  • Ravv doświadczony

    Deżman faktycznie jest w znakomitej formie.

  • Gaczo stały bywalec
    Obniżanie belki

    Swoją drogą to powiedzcie mi, czy trener w kontynentalnym również może zażądać obniżenia belki dla swojego skoczka, analogicznie jak w zawodach najwyższej rangi? Jeśli tak, to czy odbywa się to na identycznych zasadach (max 1 belka, konieczność uzyskania 95% najwyższej noty)?

  • SN2016 stały bywalec

    Jedna wielka loteriada, szkoda gadać. Przynajmniej można podziwiać odległości farciarzy i Lindvika. Nie przejmował bym się za bardzo lokatami Wąska i Pilcha.

  • pawel96 profesor
    @King @King

    Pilch dostał noty od 12,5 do 14,5. Może jakiś podmuch i lądowanie jak Kamil w Oslo '17.

  • King profesor
    Pilch

    Zadziwiająco niskie noty za styl. Naglic 107m, a 48 pkt, Pilch tylko 40 jakieś problemy w locie?

  • Ponurzyca weteran

    Czyli występ nad wyraz przeciętny.
    Jakieś punkciki są... ale czy jest powód do zadowolenia....

  • danii20 bywalec

    Schmid się popsuł jak Pilch.

  • danii20 bywalec

    Murańka ma prędkość jakby jechał belkę niżej

  • Toyminator profesor
    @Adrian36 @Adrian36

    Czego zazdrościć? Pilch może za dwa sezony mieć KK, a Lindvik skończyć karierę...gdybanie ;D W skokach można przewidzieć jedną rzecz, jak skoczek ma 3 świetne sezony maks 4 (nie dotycz Ahonena , bo to był człowiek z innej planety ;D ) w PŚ, to 4 -5 sezon będzie miał gorszy. Patrz Kraft, Patrz Gregor, Patrz Małysz i inni co skakali świetnie przez długi czas ;)

  • Ravv doświadczony
    @pawel96 @pawel96

    Oczywiście. Świetny sezon.

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @Ravv

    Podpasowało, czy nie, nawet jeśliby do końca sezonu nie zdobył punktu (czego oczywiście mu nie życzę), to i tak nie można mieć do niego żadnych pretensji za ten sezon. Przed sezonem nikt się nie spodziewał, że będzie wygrywał w PK, miał 500+ pkt w PK, oraz otrze się o medal MŚJ. Bez względu na końcowe rozstrzygnięcia, sezon Tomka jest (prawie) w pełni udany.

  • Ravv doświadczony
    @pawel96 @pawel96

    Nie można niczego wyrokować w kontekście Tomka. Dzisiaj dwa razy miał ogromnego pecha do wiatru, a w próbnej poradził sobie naprawdę dobrze. W konkursie też raczej nic więcej nie mógł zrobić.

    Ja ciągle uważam, że to Brotterode mu nie podpasowało.

  • Adrian36 stały bywalec

    Nie wierzycie w Wolnego że może wygrać? Jedynie Lindvik jest poza zasięgiem ale ten Austriak spokojnie do pyknięcia przez Wolnego. Tylko czy on da radę psychicznie bo wiemy że jak pojawia się szansa to Polak potrafi marnować. I to nie tylko jego się tyczy. Niech będzie druga seria.

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @dervish

    Szkoda tylko tego Aschenwalda. Gdyby nie on, to byłby w stu procentach za odwołaniem :D

    Z drugiej strony, Pilch ma zniżkę formy, Wąskowi chyba tylko Brotterode podpasowało, więc Wolny pewnie pojedzie do Lahti.

  • konrad95 doświadczony

    Wolny kolejny bardzo dobry skok w PK. Spora przewaga nad piątym miejscem, więc powinien się utrzymać w czwórce, może powalczyć o 2 miejsce, ale o to będzie ciężko
    Kantyka i Murańka przeciętnie, ale chociaż tyle, że awansowali do drugiej serii.
    Wąsek słabo mimo dobrych warunków. Pilch wykoszony przez warunki i nie wiadomo nawet w jakiej jest formie.
    Oby jutro było sprawiedliwiej to się przekonamy na co stać naszych, zwłaszcza Pilcha.

  • dzika_swinia weteran
    @Adrian36 @Adrian36

    Zobaczymy co powiesz jak Lindvikowi forma ucieknie... hahahah

  • dervish profesor
    @pawel96 @pawel96

    W sumie mogło by nie byc. Kuba ma wiecej do stracenia niz do zyskania.

  • pawelf1 profesor
    A dla kogo te 7 miejsce w PŚ?

    Lepiej żeby Wąsek punktował bo akurat z 7 miejsc w PK będzie większy pożytek.

  • pawel96 profesor

    Ciekawe, czy będzie druga seria.

  • dervish profesor
    @stochomanka1978 @stochomanka1978

    a nie Volny? ;)

  • Adrian36 stały bywalec

    Polakom zawsze wiatr w oczy. Pilch prócz pecha ma też słabą formę. Lindvik z takim wiatrem spokojnie byłby w drugiej rundzie. Ale drugi Małysz coś się posypał z formą. W poprzednim konkursie już skakał przeciętnie. Pozazdrościć możemy Norwegom Lindvika. Jakub Wolny nawet jak wywalczy limit to kto pojedzie? Przeciętniak Zniszczoł? Bez formy Murańka? Czy znów nie wykorzystamy limitu w czym od lat się specjalizujemy.

  • stochomanka1978 doświadczony

    Bravo Wolny

  • Ravv doświadczony
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    *Riżiraszki

  • tlen doświadczony

    Takie wyniki to zla wiadomosc. Jesli sei utrzymaja, to Wolny dopiero 4 w periodzie, za Slowencem Norewgiem i Austriakiem:(

  • SebaSzczesny profesor

    a więc Mariusz Lindwik, Mariusz Lindwik, Mariusz Lindwik obok Jiżi Raszki...

  • dervish profesor
    period

    Niemcy Sigel i Wank przegrają z Wolnym ale pociecha mała bo Aschenwald i Lindvik pewnie mu uciekną i w najlepszym razie pozostanie na nic nie dającym 4 miejscu,

  • Miki19 stały bywalec

    Tomasz Pilch- jak przystało na Polaka miał pecha do warunków :(

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl