PŚ w Lahti: Sobota z konkursem drużynowym (lista startowa)

  • 2018-03-03 12:38

Przed nami piąty w tym sezonie konkurs drużynowy Pucharu Świata w skokach narciarskich. Już o 16:30 rozpocznie się rywalizacja na skoczni w Lahti (HS130). W gronie 12 reprezentacji znajdują się Polacy, jedni z faworytów do miejsca na podium.

Kamil StochKamil Stoch
fot. Tadeusz Mieczyński
Dawid KubackiDawid Kubacki
fot. Tadeusz Mieczyński

Piątek na Salpausselce był popisem w wykonaniu Kamila Stocha. Trzykrotny mistrz olimpijski był najlepszym zawodnikiem obu serii treningowych, a następnie lotem na 134,5 m triumfował w kwalifikacjach. Z bardzo dobrej strony pokazał się również Dawid Kubacki, który w drugim treningu i eliminacjach zajął drugie miejsce, tuż za liderem Pucharu Świata.

Na sobotę zaplanowano w Lahti konkurs drużynowy. Będzie to już piąta tego typu rywalizacja w kończącym się powoli sezonie Pucharu Świata. W Wiśle, Ruce i Titisee-Neustadt triumfowali aktualni liderzy Pucharu Świata, Norwegowie. Ich zwycięską serię przerwali Polacy, którzy zwyciężyli w rywalizacji na Wielkiej Krokwi w Zakopanem.

Marcowe soboty będą stały pod znakiem rywalizacji drużynowych w Pucharze Świata. Oprócz dzisiejszych zawodów w Lahti, również przez kolejne trzy tygodnie będziemy świadkami zmagań zespołowych, odpowiednio w Oslo (10 marca), Vikersund (17 marca) i Planicy (24 marca).

Piątkowe serie treningowe i kwalifikacje potwierdziły, iż trzy czołowe zespoły konkursu olimpijskiego w Pjongczangu zachowały swoją przewagę nad pozostałymi ekipami. Faworytami dzisiejszych zawodów są zatem Norwegowie, Niemcy i Polacy.

Na liście startowej sobotniego konkursu drużynowego znajduje się 12 reprezentacji narodowych. Polacy przystąpią to zawodów w składzie: Maciej Kot (nr 10-1), Stefan Hula (nr 10-2), Dawid Kubacki (nr 10-3) i Kamil Stoch (nr 10-4).

W dotychczasowej historii Pucharu Świata w Lahti rozegrano 16 konkursów drużynowych na dużej skoczni oraz jeden na obiekcie normalnym. Najwięcej razy, bo siedmiokrotnie (wliczając zawody na HS97), triumfowali Austriacy. Polacy trzykrotnie zajmowali trzecią pozycję, w 2011, 2012 (HS97) i 2013 roku. W ubiegłym roku Biało-Czerwoni triumfowali jednak na Salpausselce w konkursie drużynowym mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym.

Poprzednie konkursy drużynowe PŚ w Lahti:
DataI miejsceII miejsceIII miejsce
05.03.1994 Austria Japonia Norwegia
28.01.1995 Finlandia Austria Japonia
02.03.1996 Japonia Niemcy Austria
08.03.1997 Finlandia Austria Norwegia
05.03.2000 Finlandia Austria Niemcy
02.03.2002 Finlandia Słowenia Niemcy
06.03.2004 Norwegia Finlandia Japonia
05.03.2005 Norwegia Finlandia Austria
04.03.2006 Austria Norwegia Finlandia
10.03.2007 Austria Norwegia Finlandia
07.03.2009 Austria Finlandia Norwegia
06.03.2010 Norwegia Austria Niemcy
12.03.2011 Austria Norwegia Polska
03.03.2012 (HS97) Austria Niemcy Polska
09.03.2013 Niemcy Norwegia Polska
01.03.2014 Austria Niemcy Norwegia
07.03.2015 Norwegia Niemcy Japonia

W porze zawodów w Lahti wiatr ma osiągać średnią prędkość 2 m/s. Temperatura powietrza ma wynosić -9°C.

Oficjalnym rekordzistą Salpausselki (HS130) jest Johann Andre Forfang. Reprezentant Norwegii, podczas ubiegłorocznego konkursu drużynowego na mistrzostwach świata, poszybował na odległość 138 metrów.

Faworytem bukmacherów (STS) do zwycięstwa w dzisiejszym konkursie jest ekipa Niemiec. Stawiając 100 PLN na triumf naszych zachodnich sąsiadów można zarobić 198 PLN. Analitycy STS do grona faworytów zawodów zaliczają także Norwegów, za których ew. zwycięstwo, inwestując 100 PLN, można wzbogacić się o 264 PLN. Kurs na Polskę wynosi 2.75, co oznacza, że stawiając na nasz kraj 100 PLN, można otrzymać 242 PLN.

(wszystkie kursy na godz. 11:45, 03.03.2018).

O 15:30 czasu polskiego rozpocznie się seria próbna. Początek konkursu drużynowego wyznaczono na 16:30 naszego czasu.

Transmisję z zawodów przeprowadzą TVP1 i Eurosport 1.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Program zawodów:
GodzinaWydarzenieTransmisja
Sobota, 03.03.2018
15:30 Seria próbna
16:30 Konkurs drużynowy TVP1, Eurosport 1
Niedziela, 04.03.2018
14:30 Seria próbna
15:30 Konkurs indywidualny TVP1, Eurosport 1

Lista startowa konkursu PŚ w Lahti (HS130); 03.03.2018
NrZawodnikKrajRocznik
1-1 SOKOLENKO Konstantin 1987
2-1 DELLASEGA Roberto 1990
3-1 RHOADS William 1995
4-1 AALTO Antti 1995
5-1 ROMASZOW Aleksiej 1992
6-1 DESCHWANDEN Gregor 1991
7-1 SATO Yukiya 1995
8-1 LANISEK Anze 1996
9-1 KRAFT Stefan 1993
10-1 KOT Maciej 1991
11-1 GEIGER Karl 1993
12-1 STJERNEN Andreas 1988
1-2 MUMINOW Sabirżan 1994
2-2 BRESADOLA Davide 1988
3-2 LARSON Casey 1998
4-2 ALAMOMMO Andreas 1998
5-2 KORNIŁOW Denis 1986
6-2 HAUSWIRTH Sandro 2000
7-2 TAKEUCHI Taku 1987
8-2 DEZMAN Nejc 1992
9-2 SCHLIERENZAUER Gregor 1990
10-2 HULA Stefan 1986
11-2 EISENBICHLER Markus 1991
12-2 TANDE Daniel Andre 1994
1-3 KOROLEW Aleksiej 1987
2-3 COLLOREDO Sebastian 1987
3-3 GLASDER Michael 1989
4-3 MAATTA Jarkko 1994
5-3 NAZAROW Michaił 1994
6-3 PEIER Killian 1995
7-3 KOBAYASHI Junshiro 1991
8-3 BARTOL Tilen 1997
9-3 AIGNER Clemens 1993
10-3 KUBACKI Dawid 1990
11-3 FREITAG Richard 1991
12-3 FORFANG Johann Andre 1995
1-4 ŻAPAROW Marat 1985
2-4 INSAM Alex 1997
3-4 BICKNER Kevin 1996
4-4 AHONEN Janne 1977
5-4 KLIMOW Jewgienij 1994
6-4 AMMANN Simon 1981
7-4 KOBAYASHI Ryoyu 1996
8-4 DAMJAN Jernej 1983
9-4 HAYBOECK Michael 1991
10-4 STOCH Kamil 1987
11-4 WELLINGER Andreas 1995
12-4 JOHANSSON Robert 1990

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (25269) komentarze: (117)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • kibicsportu profesor
    @przemek32143 @przemek32143

    Wczoraj był szybszy o 0,7 km/h

  • przemek32143 profesor

    Stoch w lepszych warunkach 9 metrów bliżej niż wczoraj.

  • TandeFan23 weteran
    @Stoszek @Stoszek

    Myslalem ze gorszego pesymisty od Kupricha tu nie uswiadcze.Mylilem sie.

  • dzika_swinia weteran

    Stoch przegrał z Wellingerem o 2-3 metry, rzeczywiście powód do płaczu.

  • wiola4697 profesor

    Pudełko zapałek sam jesteś bez szału, sezonowcu. Tobie pewnie wszystko wychodzi "idealnie", co? -, -

  • alo profesor

    Co ten stoch robi ze ma taka predkosc?

  • kibicsportu profesor
    -

    Stoch pewnie spóźnił, ale prędkość słabsza, ale to może być z tego, że skacze w innym kombinezonie.

  • Maradona profesor

    Wellinger i Johansson wrócili do skakania z IO, można się było spodziewać

  • Stoszek profesor

    Dopiero 3 Stoch w próbnej...

  • alo profesor

    Wellinger sie budzi. Zwykle w piatki skacze slabo, dopiero w dniu konkursow sie odradza

  • Stoszek profesor

    Wellinger przeskakuje Stocha...

  • skifightero doświadczony

    Stoch ma chyba źle narty nasmarowane, albo komputer się pomylił

  • kondzius21 bywalec

    Oj Kamil ta prędkość..

  • Stoszek profesor

    Kamil nie jakoś super.

  • PudelkoZapalek profesor

    Stoch bez szału w próbnej

  • alo profesor
    Hula

    dzisiaj moze nam przeszkodzic w wygranej bo Dawid i Kamil skacza bardzo dobrze a brakuje trzeciego w dobrej formie

  • break90 weteran

    Jeszcze seria próbna się nie zakończyła a co poniektórzy już rozdali miejsca na podium. Ech...

  • kondzius21 bywalec

    Kubacki beznadziejna prędkość, wczoraj miał wyższą z niższej belki

  • dzika_swinia weteran
    @Krzych @Krzych

    Dokładnie. W porównaniu z nimi u nas jest amatorka, Horngacher wykonuje wielką robotę.

    U Norwegów każdy może wygrać.
    U Niemców numer 4 odstaje, a jest kontuzjowany Freund jeszcze.
    A u nas jak ktoś inny niż Stoch stanie na podium to jest święto.

  • skifightero doświadczony

    Hulio musi się poprawić

  • dawe19 doświadczony
    Ehh

    Mamy dwóch bardzo mocnych i dwóch słabych. Do walki o zwycięstwa brakuje nam Kota i Żyły z zeszłoroczną formą. Szkoda, że Hula szczyt formy ma już za sobą i leci mocno w dół...

  • kibicsportu profesor
    -

    Horngacher powinien obniżyc belke dla Stocha.

  • Krzych stały bywalec
    Dziś wraca powoli wszystko do normy

    Czyli my maks 3 miejsce.

    Taki sezon w sumie jest. Jesteśmy 3 drużyną w tym sezonie ale to nie jest powód do ujmy.

    Wręcz przeciwnie. W przyszły sezonie uważam, że będzie lepiej

  • pawel96 profesor

    Skijumping.pl
    ?

    @Skijumpingpl
    23 sek.24 sekundy temu
    Więcej
    Po trzech grupach w serii próbnej prowadzą Norwegowie przed Niemcami i Polakami #Lahti #skijumpingfamily

  • TandeFan23 weteran
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    Co wy macie z tym Wolnym.Ile razy w treningach skakal niezle a w konkursach zawodzil na calej linii.Nie wspomne o oddaniu dwoch rownych skokow bo to dla niego zazwyczaj byla mission impossible.

  • alo profesor

    Hula ladny zjazd formy. Kot moze sie poprawi ale na wiecej niz 3 miejsce nie licze

  • PudelkoZapalek profesor

    Brawo Kubacki

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Kubacki zaczyna gorzej skakać

    Przygotowuje się na konkurs.

  • Stoszek profesor

    Dobrze Kubacki

  • PudelkoZapalek profesor

    Niestety wiatr nie pod nas

  • Stoszek profesor
    @dawe19 @dawe19

    Jesteśmy na 7 miejscu? :O

  • kondzius21 bywalec
    @Stoszek @Stoszek

    Podium spokojnie gorzej ze zwycięstwem

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Brak powołania dla Wolnego

    Zemści się dzisiaj

  • cavalierjan19 profesor

    Nawet bez tragedii te skoki Huli i Kota. Szkoda, że ten pierwszy znowu na koniec ma zjazd formy.

  • TandeFan23 weteran

    Geiger lepszy od Kota,Eisenbichler deklasuje Hule.Nieciekawie to wyglada.

  • dawe19 doświadczony
    Ciekawostka

    Skaczemy najsłabiej z liczących się nacji w serii próbnej po 2 grupach. Gorzej tylko Amerykanie Włosi Finowie Szwajcarzy i Kazachowie

  • SebaSzczesny profesor
    @break90 @break90

    oni zawsze na wycieczki jeżdżą

  • PudelkoZapalek profesor
    @dzika_swinia @dzika_swinia

    spróbuj wyłączyć ochrone przed śledzeniem jak masz firefox

  • PudelkoZapalek profesor

    Kot sie nie popisał

  • pawel96 profesor

    Maciej #Kot - 118 m, Stefan #Hula - 116 m #Lahti #skijumpingfamily

  • Stoszek profesor

    Oj ciężko będzie o podium.

  • kibicsportu profesor
    -

    Kot - 118 m
    Hula 116 m

    w serii próbnej

  • kondzius21 bywalec

    Hula ostry zjazd formy jak w ubiegłym sezonie

  • break90 weteran

    Widzę, że e redakcja skijumping.pl wybrała się na wycieczkę do Lahti. 18 minut to za mało, żeby napaść co się aktualnie dzieje na skoczni

  • Stoszek profesor

    Działa!

  • anonim
    @przemo00116 @TandeFan23

    Masz rację..Oczywiście chcemy,żeby Kamil zdobył KK..Ale skoki to taki nieprzewidywalny sport,że wszystko może się zdarzyć.

  • Stoszek profesor
    @dzika_swinia @dzika_swinia

    To nie u ciebie jest problem.

  • Stoszek profesor

    Czyli jak system FIS nie działa to jak nie naprawią to pewnie odwołają.

  • dzika_swinia weteran
    Pytanie techniczne

    Wyłączyłem ublocka i adblocka na onecie, a dalej nie mogę przeczytać relacji, o co chodzi?

  • PudelkoZapalek profesor
    dlatego nie skaczą

    Organizatorzy zawodów w Lahti mają problemy techniczne z przekazem wyników na żywo. Nie działa system FIS.

  • Stoszek profesor
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    Problemy techniczne są.

  • baaeschiller23 początkujący
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    jakieś problemy techniczne z relacją pewnie :/

  • SebaSzczesny profesor

    gdzie te skoki, wieje już tam ?

  • Stoszek profesor

    Oby oni to zdążyli naprawić do konkursu.

  • stochomanka1978 doświadczony

    Już jest bieg ale tam są jaja podczas skoków do kombinacji ciągle przewy techniczne treraz w biegu

  • skifightero doświadczony
    @skifightero @Stoszek

    dzięki, już myślałem, że jakieś jaja bo jestem na trasie

  • Stoszek profesor
    @skifightero @skifightero

    Problemy techniczne, wiatru nie ma w ogóle.

  • TandeFan23 weteran
    @przemo00116 @Kubacki123

    Jeszcze nie badz taki pewny.Wellinger traci 127 pkt.Wystarczy jeden podmuch,wtopa jak w Zakopanem i sytuacja sie zmienia o 180 stopni.

  • stochomanka1978 doświadczony

    Wejdzie na eurosport

  • Petter bywalec
    Tymczasem nie działa relacja z biegu kombinatorów

    i na Eurosport1 można obserwować sobie, jak wygląda przygotowanie skoczków na godzinę przed zawodami.

  • skifightero doświadczony

    odwołane?

  • stochomanka1978 doświadczony

    Wogóle nie ma transmisji z biegu do kombinacji bo są problemy techniczne Reurosport pokazuje skoczków popatrzcie sobie

  • PudelkoZapalek profesor

    Oby nie było loterii..

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @przemo00116 @Przemo00116

    Ja też bym wolał indywidualną. Nie ze względu na Stocha, tylko strasznie jestem ciekawy formy Wolnego.

  • Stoszek profesor
    @Stoszek @K777

    W Lahti to norma :P

  • K777 początkujący
    @Stoszek @Stoszek

    Wygląda na to, że nie działa, bo nawet żaden komunikat się nie wyświetla :p

  • Stoszek profesor

    Nie skaczą, czy relacja jak zwykle to w Lahti bywa nie działa?

  • marro profesor

    Zgadzam sie ze druzynowek jest za duzo, jedna w miesiacu by wystarczyla. Dzisiaj wygraja Niemcy.

  • Kubacki123 bywalec
    @przemo00116 @Przemo00116

    Brawo, brawo. I faktycznie zasłużone brawa mnie bardziej obchodzi zwycięstwo Polskiej drużyny czwarte niż 27 zwycięstwo Stocha bo sprawa KK już chyba nikogo nie obchodzi wystarczy popatrzeć na formę Freitaga i Stocha wiadomo kto wygra za to dzięki drużynówkom robi się szansa na walkę w PN i pojedynczych konkursach

  • przemo00116 bywalec
    I znów tak kretyńska druzynówka

    Jeśli kogoś bardziej będzie obchodzić drugie lub trzecie miejsce w drużynie niż wygraną Stocha to gratuluję. Po igrzyskach nie ma to żadnego sensu. A za tydzień to samo.Brawo fis

  • dzika_swinia weteran
    @dzika_swinia @pawel96

    O tą że chcą się przyczynić do wzrostu atrakcyjności drużynówek. Chyba, że to nie on powiedział to sorry.

    Zresztą obie wypowiedzi są idiotyczne.

  • pawel96 profesor
    @dzika_swinia @dzika_swinia

    Też mam nadzieję, że ten Czech go zastąpi. Czesi na dwóch najważniejszych stanowiskach w skokach to byłby idealny wybór. Z jednej strony są w skokach, więc laikami nie sposób ich nazwać, z drugiej nie znaczą zbyt wiele.

  • pawel96 profesor
    @dzika_swinia @dzika_swinia

    Chodzi o wypowiedź, że ilością drużynówek chce zachęcić słabsze kraje do startowania?

  • dzika_swinia weteran

    Jak ktoś nie wie po co tyle drużynówek, to niech sobie poczyta co mówił Hofer przy okazji FTT.

    Mam nadzieję, że plotki o odejściu Austriaka nie są tylko plotkami. Zrobił dużo dobrego, ale ostatnie decyzje to raczej pasmo niepowodzeń.

    Mam nadzieję, że w końcu pokonamy Norwegów, bo później będzie tylko trudniej.

    W wyprzedzenie Niemców w PN jakoś nie wierzę.

  • Malopolska doświadczony

    Mam przeczucie, że dziś wygramy.

  • TandeFan23 weteran
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Pokonanie Niemcow moze byc dla nas bardzo ciezkie.Glowna przyczyna sa slabe skoki Stefana.Jesli okaze sie gorszy od Eisenbichlera to bedziemy w duzym klopocie.Kot z Geigerem raczej przegra.Kamil i Wellinger sa na zblizonym poziomie.Andi zawsze w treningach i kwalach skacze slabiej niz w konkursach.Dawid wydaje sie troche mocniejszy od Ryska.Ale to za malo jesli Stefan sie nie przebudzi.

  • Rojnar początkujący
    @drkmazur @drkmazur

    Zgadzam się z Tobą. Było by to co prawda ryzykowne posunięcie ale wydaje mi się że dawało by szanse na lepsze miejsce, bo Hula jak na razie dobrze tu nie skacze.

  • cavalierjan19 profesor
    @drkmazur @drkmazur

    W PN przy dobrych wiatrach możemy jeszcze wyprzedzić Niemców. Mamy 385 punktów straty, co na 11 konkursów (indywidualnych i drużynówek) daje 35 punktów do odrobienia na konkurs. Toteż wyprzedzenie Niemców jest jeszcze możliwe, szczególnie jeśli Kamil utrzyma taką formę.

  • pawelf1 profesor
    Wolny za Stocha????

    Dobre:):):):)
    Kiedy wy dzieciaki zrozumiecie ,że to nie zabawa w piaskownicy , czy też jakaś gra komputerowa . To życie , a zawodnicy to żywi ludzie , skoki to ich praca . Dlaczego skazywać trójkę zawodników na stratę kasy a Stocha jej pozbawiać?
    Druga sprawa . Tutaj wszyscy strasznie podniecają się wynikami treningów . A ja myślę że Horngacher kieruje się przede wszystkim wcześniejszymi zawodami przy obsadzaniu drużynówki . Treningi to tylko dodatkowa wskazówka. Jak Wolny pokona raz czy dwa Kota i Hulę w zawodach to pewnie znajdzie się w drużynówce , nie wcześniej.

  • Maradona profesor
    @stochomanka1978 @stochomanka1978

    A co się działo? Bo nie oglądałem.

  • Kubacki123 bywalec
    @skajler @skajler

    Z zeszłego z MŚ

  • stochomanka1978 doświadczony

    Oby nie mieli problemów technicznych tak jak w Kombinacji norweskiej w Lahti

  • skajler doświadczony

    z którego roku jest to zdjęcie ze stojącym audi na zeskoku małej skoczni?

  • drkmazur bywalec
    @jaromir2323 @Stoszek

    Zgadzam się. Postawilbym na Jakuba Wolnego , Stoch ma jeszcze dużo do wygrania indywidualnie, Kubę trzeba przetestowac w drużynówce. Chyba, że chodzi o pieniądze?

  • drkmazur bywalec

    Dzisiaj był najlepszy moment aby wystąpił Jakub Wolny. W PN nic się nie zmieni , koniec sezonu. W kwalifikacjach był lepszy od weteranów. Asekuracyjne podszedł do tego Horngacher.

  • skijumpingexpert profesor
    Dziś jestem optymistą

    Myślę, że Polacy wygrają przed Niemcami i Norwegami. W sumie wiele reprezentacji - 12, ale jednak szkoda, że nie ma Czechów, że nie startują Koreańczycy, Kanadyjczycy, Francuzi, Estończycy, ale z drugiej strony walka o 12 miejsce to pewnie nie jest wielka rzecz, a oni jakby chcieli to mogliby spokojnie "skleić" drużynę. Skład jest bardzo dobry wybór też, Horngacher jak zwykle wie co robi. Najważniejsze żeby nie stracić za dużo po 2 grupach, jeśli strata będzie do 15 pkt to wszystko jest możliwe, a jak będzie to klika punktów to o wygraną będę spokojniejszy, może się też skończyć 3 miejscem bo poziom na szczycie jest wyrównany i bardzo wysoki na pewno zaatakować będą chcieli Austriacy, ale na nich podium bym nie postawił ani grosza. Dalej obstawiam: 5- Japonia, 6- Słowenia, 7- Szwajcaria, 8- Rosja, 9- USA, 10- Finlandia, 11- Włochy ( Dellasega ), 12- Kazachstan. Walka będzie na pewno ciekawa, warunki mają być równe i sprawiedliwe i to jest najważniejsze. Ciekawy skład Niemców zobaczymy czy opłaciło się stawiać na Freitaga, bo przecież Leyhe skakał lepiej, z drugiej strony Leyhe zawsze w drużynówkach skacze słabiej, Norwegowie skład oczywisty, ciekawe co się dzieje z Fannemelem ( 3 w TCS ), ale to nie nasze zmartwienie o Kamila i Dawida jestem spokojny, a Hula będzie skakał mam nadzieję lepiej, bo u niego widać ostatnio słabsze skoki po treningu motorycznym, Kot - 2 skoki takie jak w kwalifikacjach i wygramy. :)

  • equest profesor
    @Wikoland @wikoland

    A w tym sezonie jest osiem. To aż tak od "idealnie" dużo nie odbiega.

  • Bot23 bywalec

    Drużynówki w tym sezonie: 1. Kuusamo 2. Zakopane 3. Lahti 4. Planica. Mamy 4 Pucharowe + 2 Mistrzowskie i optymalną liczbę 26 konkursów indywidualnych. A czemu FIS się uparł, żeby nawalić najwięcej jak się da, to trudno zrozumieć

  • Hohenstauf bywalec
    Moje typy:

    1. Niemcy
    2. Polska
    3. Norwegia
    4. Austria
    5. Słowenia
    6. Japonia
    7. Rosja
    8. Szwajcaria

  • Wikoland stały bywalec
    @Wikoland @Kamo

    nie jestem trollem a gdy są drużynówki to czesto jest szersza lista startowa jest szersza a po drugie według mnie ciekawe są konkursy drużynowe.

  • Tomas17 stały bywalec
    @Wikoland @wikoland

    Jeżeli chodzi o mnie, ja wyrzuciłbym drużynówki w Ruce i Zakopanem. Gdyby nie Raw Air, pozbyłbym się jeszcze zmagań zespołowych w Vikersund lub Oslo. Uważam, że 5-6 konkursów w zupełności wystarcza. Bardzo lubię te zawody, ale głównie dlatego, że zawsze bywały one rzadkością i była to jakaś odmiana. A teraz, jak mamy 4 soboty pod rząd z drużynówkami, to zawiewa okropnie nudą. Nie chce tu nikogo urazić, być może są zwolennicy tak dużej liczby drużynówek w sezonie, to jest tylko moje skromne zdanie. Ja jeszcze miałem taki pomysł, aby w weekend, gdy są zawody drużynowe, w piątek organizować dodatkowy konkurs indywidualny, tak jak ma to miejsce w Planicy. Myślę, że nie byłoby to wielkie obciążenie dla skoczków, wtedy odbyłaby się np. jedna seria treningowa, kwalifikacje i konkurs, także zawodnicy oddaliby jeden skok więcej niż zwykle. Ale to tylko takie moje dywagacje :)

  • KamO doświadczony
    @Wikoland @wikoland

    Oczywiście troll bo chyba na poważnie nie piszesz
    3 drużynówki w ostateczności 4 plus impreza mistrzowska
    Kusamo Liberec Planica i MŚ

  • gyurcsops doświadczony

    Hula spasował więc max 3 miejsce dla nas .

  • Maradona profesor
    @Wikoland @wikoland

    Za dużo. Po co robić drużynówkę w Lahti i tydzień pózniej w Oslo? Jedna z nich jest kompletnie zbędna. Wg mnie 4-5 konkursów drużynowych plus drużynówka na imprezie mistrzowskiej.

  • pawel96 profesor

    Jedna drużynówka na rozpoczęcie sezonu, ze dwie w środku i dwie na koniec to optimum. Sytuacja, jaką mamy w tym roku (łącznie 10 z IO i MŚwL) jest kuriozalna.

    W pierwszym periodzie, TRZY drużynowe.
    W marcu, CZTERY drużynowe.

  • Tomas17 stały bywalec

    Nareszcie skoki, zwariować można było. Co do dzisiejszego konkursu, liczę na zwycięstwo Polaków, choć konkurencja nie śpi i równie dobrze może być miejsce poza podium (czarny scenariusz, który mam nadzieję się nie sprawdzi). Mamy mocnych Kamila i Dawida, oraz trochę słabszych Macieja i Stefana. Ostatnich dwóch bardzo nie odstaje od reszty, także myślę, że dzisiaj się zmobilizują i cała czwórka będzie skakać równo i daleko, a przynajmniej dalej od rywali. Także życzę sobie i Wam drodzy kibice niezwykle emocjonującego konkursu. No i na koniec pobawmy się w typowanie:
    1. Polska
    2. Niemcy
    3. Norwegia

  • Seba20 stały bywalec
    @Wikoland @wikoland

    Ja bym wywalił z tego grona Zakopane i Vikersund

  • Quantorema bywalec
    Drużynówki

    Według mnie powinno być 4-5 drużynówki w sezonie+te w imprezach MŚ,MŚ w lotach i IO

  • Wikoland stały bywalec

    Powinno być siedem drużynówek w sezonie Kuusamo, Zakopane, Willingen, Lahti, Oslo, Vikersund, Planica i byłoby idealnie!

  • SebaSzczesny profesor
    @dervish @dervish

    jesli sie odnosisz do mnie to ja nic nie pisałem o tym żeby Stefka za Wolnego zamienić.
    Bo Wolny mógłby skakać ale za Kota.

  • pawel96 profesor

    Sobota = drużynówka

    I tak cztery razy z rzędu. Bez komentarza.

  • Major_Kuprich profesor
    Średnia punktów

    Z wczorajszych serii treningowych i kwalifikacji.

    1. Niemcy 413 pkt
    2. Polska 400 pkt
    3. Norwegia 397 pkt
    4. Austria 390 pkt
    5. Japonia 374 pkt
    6. Słowenia 369 pkt
    7. Szwajcaria 332 pkt
    8. Rosja 319 pkt
    9. Finlandia 297 pkt
    10. Włochy 283 pkt
    11. USA 234 pkt
    12. Kazachstan 128 pkt

    Trzeba uważać na Austrię.
    Norwegowie są mimo wszystko faworytem do wygranej - oni już od Wisły praktykują ten sam schemat, przeciętne kwalifikacje a w konkursie nie mają sobie równych.
    Niemcy pewnie nieco stracą - oni są przeciwieństwem Norwegów w kwestii kwalifikacji.
    Realnie możemy walczyć o 2 miejsce ale równie dobrze możliwy jest wariant poza podium.
    Dlatego 3 miejsce uznam za dobry wynik.
    Finlandia na swojej ziemi prezentuje się słabo.
    Na igrzyskach weszli do 2 serii tylko dlatego, że nie startowali Szwajcarzy.

  • skokowy123 profesor

    Polska, Niemcy, Norwegia... i pózniej jakby zbliżyli sie Austriacy i Japońce do TOP3. Słowenia tym składem raczej 6 miejsce, 7 Szwajcaria o 8 walka Finów i Ruskich a dalej Włochy i USA. Kolejność pierwszych 2 drużyn-PRZYPADKOWA heh

  • Ravv doświadczony
    @TandeFan23 @jaromir2323

    Będzie dokładnie tak samo jak wczoraj, nawet chyba trochę mocniej w plecy.

  • Aaabbbb profesor

    Pudło to w naszej (i innych kadr) sytuacji raczej oczywistość. Kwestia lokaty jest dla mnie mniej istotna, liczy się to, co będzie jutro.

    Dzisiaj taki mocniejszy trening ;).

  • Stoszek profesor
    @jaromir2323 @jaromir2323

    Sugerujesz, że Stoch nie wejdzie do 2 serii?

  • Nowyskoczek5 profesor
    -

    Liczę na zwycięstwo naszych (bo podium będzie na pewno ) i awans Finlandii do 2 serii

  • jaromir2323 stały bywalec
    @TandeFan23 @Maradona

    Dzis powieje pod narty i tyle bylo widac astmatykow

  • dervish profesor
    beton?

    Niektórym nie podoba się obecność Stefka w składzie i woleliby Wolnego zamiast niego.

    Nie patrzylbym na wyniki treningów. Sklad na drużynówke mógł byc ustalony jeszcze przed ich rozpoczęciem. Ewentualnie Stefek mógł miec pewnośc ze i tak wystapi w konkursie i Q potraktował treningowo. Ewentualnie znowu "noga mogła mu nie pracować" bo gorzej niz reszta znosi treningi motoryczne. W tym sezonie Stefek w drużynówkach nie zawodzi. Na ostatniej na IO skakał genialnie, dlaczego więc teraz mialby walczyc o miejsce w składzie?

    Powtarzam, trener ma najlepsze rozeznanie co do formy i mozliwości zawodników. Trener wie jakie zadania otrzymał kazdy z nich na wczorajszy dzień. Trener mógł zróznicować zadania i treniningi jeszcze przed wyjazdem wiedząc kto wystapi w druzynie. Czlonłow drużyny mógł przygotowywać pod katem startu w drużynówce a pozostałych tylko pod kątem startu w konkursie indywidualnym.

  • jaromir2323 stały bywalec
    nie rozumiem Horngachera

    Po skacze Stoch? Czemu ma to sluzyc w kontekscie walki o KK?
    Po wynikach piatkowych przeczuwam powtorke z Zakopanego. Tak w odniesieniu do Stocha jak i Wellingera.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Takie sobie zestawienie.

    Konkurs drużynowy na podstawie wyników w eliminacjach. Ale nie 4 najlepszych zawodników z
    danego państwa, tylko wyniki tych co faktycznie dzisiaj będą skakać.
    Mimo buli Huli Polska pierwsza, co prawda minimalnie.

    1. Polska ....... 531,9 pkt
    2. Niemcy ...... 531,2 pkt
    3. Norwegia .. 501,2 pkt
    4. Austria --.... 495,4 pkt
    5. Japonia -... 487,0 pkt
    6. Słowenia .. 473,6 pkt

  • kibicsportu profesor
    @SebaSzczesny @SebaSzczesny

    W sumie Zidane nie jest już takim betonem jak kiedyś. Teraz potrafi dać na ławkę benzeme czy bale'a

  • Stoszek profesor

    Po 1 serii i po 1 grupie pewnie będzie 4-5 miejsce

  • SebaSzczesny profesor

    Mógł dać szanse Wolnemu. Ta drużynówka jest o pietruszkę. Podium mamy praktycznie pewne a Polacy są za słabi na wygranie. W Pucharze Narodów też nic nie wywalczymy.
    Szkoda że Horngacher jest betonem jak Zidane w Realu

  • Maradona profesor
    @TandeFan23 @TandeFan23

    Akurat dzisiaj nie byłbym tego taki pewien. Norwegowie wyglądają w Lahti jakoś niemrawo. Za to Niemcy skaczą bardzo dobrze, ale oni często w treningach wypadają lepiej niż w zawodach. Pytanie tylko, czy Norwegowie dzisiaj wrócą do skakania z Pyeongchang. Może dziś założą "wyjściowe" kombinezony?

  • skokowy123 profesor
    Rok temu

    Było pieknie, dzis mamy niesamowitych Kubackiego i Stocha na 3 i 4 zmianie i oni nas powinni druzynowo pociągnąć

  • TandeFan23 weteran
    Pewnie standardowe podium

    Norwegia win,a my i Niemcy walka o drugie miejsce.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl