Raw Air w Oslo: Jubileuszowe podium polskiej drużyny? (lista startowa)

  • 2018-03-10 12:02

Pora na drugi dzień rywalizacji w turnieju Raw Air 2018. W sobotę na Holmenkollbakken (HS134) w Oslo rozegrany zostanie konkurs drużynowy. W gronie 10 ekip znajdują się Polacy, którzy mogą dziś po raz 20. w historii stanąć na podium zespołowych zawodów Pucharu Świata. Początek konkursu o 17:00.

Kamil StochKamil Stoch
fot. Tadeusz Mieczyński
Dawid KubackiDawid Kubacki
fot. Tadeusz Mieczyński

Piątek na skoczni Holmenkollbakken należał do Kamila Stocha. Lider Pucharu Świata okazał się najlepszy w każdej z trzech rund i to pomimo faktu, iż dwukrotnie skakał z krótszego rozbiegu. Najważniejszy był triumf w prologu - pierwszej serii zaliczanej do Raw Air. Dzięki temu trzykrotny mistrz olimpijski objął prowadzenie w tym cyklu i ma odpowiednio 6,2 pkt. przewagi nad drugim Norwegiem Robertem Johanssonem oraz 8,1 pkt. nad trzecim Niemcem Richardem Freitagiem.

W sobotę w Oslo rozegrany zostanie konkurs drużynowy. Będą to już szóste w tym sezonie zawody zespołowe Pucharu Świata, ale ostatnie rozegrane na dużej skoczni. Później na najlepszych skoczków czekają jeszcze rywalizacje ekip na mamucich obiektach w Vikersund (17 marca) i Planicy (24 marca).

Zdecydowanymi faworytami do zwycięstwa w sobotnim konkursie są Norwegowie. Drużyna gospodarzy w piątek spisywała się bardzo dobrze na skoczni w Oslo, regularnie plasując 4 lub 5 zawodników w czołowej dziesiątce. Kandydatami do miejsc na podium są również ekipy Niemiec i Polski. Do wielkiej trójki obecnego sezonu zaczynają zbliżać się Austriacy, którzy będą chcieli dzisiaj powrócić na drużynowe podium.

Sobotnie zawody drużynowe są zaliczane do turnieju Raw Air. Zawodnicy będą mieli dodane noty punktowe z dzisiejszych konkursowych prób do klasyfikacji generalnej cyklu. Ze szczególną uwagą będziemy przyglądali się próbom Kamila Stocha, Dawida Kubackiego i Stefana Huli, którzy obecnie plasują się na pierwszym, piątym i piętnastym miejscu w tym cyklu. W innej sytuacji jest Maciej Kot, który nie zakwalifikował się do niedzielnego konkursu indywidualnego, czym już na starcie stracił szansę na miejsce w ścisłej czołówce Raw Air.

Dzisiejszy konkurs może być wyjątkowy dla reprezentacji Polski. Biało-Czerwoni mają szansę stanąć po raz dwudziesty w historii na podium drużynowych zawodów Pucharu Świata. Obecnie mają na swoim koncie 3 wygrane, 8 drugich i 8 trzecich miejsc. Jak będzie dzisiaj na Holmenkollbakken?

Polacy na podium konkursów drużynowych PŚ:
Lp.DataMiejscowośćKSkład polskiego zespołuPoz.
1 09.12.2001 Villach 90 R. Mateja W. Skupień Ł. Kruczek A. Małysz 3
2 21.03.2009 Planica 185 K. Stoch Ł. Rutkowski S. Hula A. Małysz 2
3 29.01.2011 Willingen 130 K. Stoch P. Żyła S. Hula A. Małysz 3
4 12.03.2011 Lahti 116 T. Byrt P. Żyła K. Stoch A. Małysz 3
5 03.03.2012 Lahti 90 M. Kot K. Murańka A. Zniszczoł K. Stoch 3
6 11.01.2013 Zakopane 120 P. Żyła M. Kot K. Miętus K. Stoch 2
7 09.03.2013 Lahti 116 M. Kot P. Żyła K. Miętus K. Stoch 3
8 22.03.2014 Planica 125 M. Kot P. Żyła K. Murańka K. Stoch 2
9 23.01.2016 Zakopane 120 A. Stękała M. Kot S. Hula K. Stoch 3
10 03.12.2016 Klingenthal 125 P. Żyła K. Stoch D. Kubacki M. Kot 1
11 21.01.2017 Zakopane 120 P. Żyła M. Kot D. Kubacki K. Stoch 2
12 28.01.2017 Willingen 130 P. Żyła D. Kubacki M. Kot K. Stoch 1
13 11.03.2017 Oslo 120 P. Żyła K. Stoch D. Kubacki M. Kot 3
14 18.03.2017 Vikersund 200 P. Żyła D. Kubacki M. Kot K. Stoch 2
15 25.03.2017 Planica 200 P. Żyła D. Kubacki M. Kot K. Stoch 3
16 18.11.2017 Wisła 120 P. Żyła D. Kubacki M. Kot K. Stoch 2
17 09.12.2017 Titisee-Neustadt 125 P. Żyła M. Kot D. Kubacki K. Stoch 2
18 27.01.2018 Zakopane 125 M. Kot S. Hula D. Kubacki K. Stoch 1
19 03.03.2018 Lahti 116 M. Kot S. Hula D. Kubacki K. Stoch 2

Do tej pory w Oslo czterokrotnie rozgrywano zawody drużynowe Pucharu Świata. W 1996, 2003 i 2017 roku triumfowali Austriacy, zaś w 2016 najlepsi okazali się Słoweńcy. Polacy na podium stanęli raz. W ubiegłym roku zajęli trzecie miejsce.

Poprzednie konkursy drużynowe Pucharu Świata w Oslo:
DataI miejsceII miejsceIII miejsce
15.03.1996 Austria Norwegia Niemcy
08.03.2003 Austria Finlandia Niemcy
06.02.2016 Słowenia Norwegia Japonia
11.03.2017 Austria Niemcy Polska

Oprócz panów, w Oslo zaprezentują się dziś panie. Na 14:00 zaplanowano treningi kobiet przed jutrzejszym konkursem Pucharu Świata na Holmenkollbakken.

W porze dzisiejszej rywalizacji drużynowej przewidywany jest wiatr o średniej prędkości 1 m/s. Temperatura powietrza ma wynosić ok. -3°C.

Oficjalnym rekordzistą skoczni Holmenkollbakken (HS134) jest Andreas Kofler. Reprezentant Austrii podczas Mistrzostw Świata w 2011 roku poszybował na odległość 141 m. Kobiecy rekord obiektu to natomiast 137,5 m w wykonaniu Sary Takanashi.

Zdecydowanym faworytem bukmacherów (STS) do zwycięstwa w dzisiejszym konkursie jest ekipa gospodarzy. Stawiając 100 PLN na triumf Norwegów można zarobić 120 PLN. Analitycy STS do grona pretendentów do zwycięstwa zaliczają także Polaków, za których ew. zwycięstwo, inwestując 100 PLN, można wzbogacić się o 352 PLN. Kurs na Niemców wynosi 6.75, co oznacza, że stawiając na naszych zachodnich sąsiadów 100 PLN, można otrzymać 594 PLN. (stan kursów na godz. 11:45, 10.03.2018)

Początek pierwszej serii konkursu drużynowego o 17:00. Wcześniej, bo o 15:45, rozpocznie się seria próbna.

Transmisję z konkursu przeprowadzą TVP1 (16:30) i Eurosport 1 (17:00).

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Z kolei wyniki na żywo pań będziecie mogli śledzić tutaj >>

Program zawodów:
GodzinaWydarzenieTransmisja
Sobota, 10.03.2018
14:00 Oficjalny trening pań
15:45 Seria próbna
17:00 Konkurs drużynowy TVP1, Eurosport 1
Niedziela, 11.03.2018
9:30 Seria próbna pań
10:15 Konkurs indywidualny pań
13:10 Seria próbna
14:20 Konkurs indywidualny TVP1, Eurosport 1

Lista startowa treningu PŚ Pań w Oslo (HS134); 10.03.2018
NrZawodniczkaKrajRocznik
1 MORAT Lucile 2001
2 HARALAMBIE Daniela 1997
3 BARANNIKOWA Anastasija 1987
4 KYKKAENEN Julia 1994
5 LEMARE Lea 1996
6 TICHONOWA Sofja 1998
7 ERNST Gianina 1998
8 MALSINER Manuela 1997
9 OPSETH Silje 1999
10 STROEM Anna Odine 1998
11 MALSINER Lara 2000
12 SETO Yuka 1997
13 SEIFRIEDSBERGER Jacqueline 1991
14 STRAUB Ramona 1993
15 IWABUCHI Kaori 1993
16 IRASCHKO-STOLZ Daniela 1983
17 SEYFARTH Juliane 1990
18 KLINEC Ema 1998
19 BOGATAJ Ursa 1995
20 KRIZNAR Nika 2000
21 HOELZL Chiara 1997
22 VOGT Carina 1992
23 AWWAKUMOWA Irina 1991
24 ITO Yuki 1994
25 TAKANASHI Sara 1996
26 ALTHAUS Katharina 1996
27 LUNDBY Maren 1994
Lista startowa konkursu Raw Air w Oslo (HS134); 10.03.2018
NrZawodnikKrajRocznik
1-1 SOKOLENKO Konstantin 1987
2-1 DELLASEGA Roberto 1990
3-1 ROMASZOW Aleksiej 1992
4-1 DESCHWANDEN Gregor 1991
5-1 SATO Yukiya 1995
6-1 BARTOL Tilen 1997
7-1 SCHLIERENZAUER Gregor 1990
8-1 KOT Maciej 1991
9-1 GEIGER Karl 1993
10-1 TANDE Daniel Andre 1994
1-2 KOROLEW Aleksiej 1987
2-2 BRESADOLA Davide 1988
3-2 KORNIŁOW Denis 1986
4-2 SCHULER Andreas 1995
5-2 TAKEUCHI Taku 1987
6-2 PREVC Peter 1992
7-2 AIGNER Clemens 1993
8-2 HULA Stefan 1986
9-2 EISENBICHLER Markus 1991
10-2 STJERNEN Andreas 1988
1-3 MUMINOW Sabirżan 1994
2-3 COLLOREDO Sebastian 1987
3-3 NAZAROW Michaił 1994
4-3 PEIER Killian 1995
5-3 KOBAYASHI Junshiro 1991
6-3 DEZMAN Nejc 1992
7-3 HAYBOECK Michael 1991
8-3 KUBACKI Dawid 1990
9-3 FREITAG Richard 1991
10-3 FORFANG Johann Andre 1995
1-4 ŻAPAROW Marat 1985
2-4 INSAM Alex 1997
3-4 KLIMOW Jewgienij 1994
4-4 AMMANN Simon 1981
5-4 KOBAYASHI Ryoyu 1996
6-4 DAMJAN Jernej 1983
7-4 KRAFT Stefan 1993
8-4 STOCH Kamil 1987
9-4 WELLINGER Andreas 1995
10-4 JOHANSSON Robert 1990

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (22458) komentarze: (164)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Milano1996 początkujący
    Stoch

    youtube.com/watch?v=Roe69a1nlnQ



    Nowość
    Piosenka o skokach pt. "Loty, loty"



  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @yyy @yyy

    Gorzej ci? Jacobsen wylądował tu 142,5 z 17 belki, a Velta 141 z 21. Nie da się?

  • JonSnow bywalec

    Jak jest huragan pod narty Johansson czuje się wszędzie dobrze.

  • King profesor
    @Pavvel @yyy

    A na jakiej podstawie z góry zakładać, że coś NA PEWNO nie nastąpi? Chyba nie trzeba przypominać czego dokonał Schlierenzauer. A dłuższa przerwa czasami może wymagać dłuższego powrotu do dawnej formy.

  • dzika_swinia weteran
    @MatiFan @MatiFan

    Chyba nikt tego na poważnie nie brał? :D

  • Pavvel stały bywalec

    Wąsacz odpalił też ale mocniejszy wiatr.
    Pamiętajmy to trening gdzie np Dawid często jest top3 potem w konkurach nieco gorzej.

  • Roxor profesor
    Johansson

    Też czuje się na tej skoczni bardzo dobrze.

  • skifightero doświadczony

    co raz mocniej wieje pod narty i pewnie przerzniemy z norwegami

  • equest profesor
    Pokonujemy Norwegów

    w serii próbnej o 5,9 punktu. :)

    Kamil z 13 belki 135m WOW.

  • PudelkoZapalek profesor

    Szkoda,że ten wiatr jest az taki duzy pod narty

  • alo profesor

    Kamil od 8 dni wygrywa wszystko :-D

  • kibicsportu profesor
    -

    Polska najlepsza w serii próbnej.

  • sosik333 doświadczony

    Zaczęło wiać pod koniec, niedobrze. Mam nadzieje, że to tylko taki przejściowy wiatr.

  • MatiFan doświadczony
    -

    Żartobliwie powiem, że po wczorajszych kwalifikacjach widziałem komentarz jednego z naszych użytkowników ( nicku nie będę podawał choć znam ), że nasi zakończą dzisiaj konkurs na 6 miejscu...

  • smiechu stały bywalec
    Weli

    Welinger z mocniejszym wiatrem 6 m krócej heh Pięknie skacze Kamil

  • PudelkoZapalek profesor

    Wellinger ładny wiatr trafil

  • yyy profesor

    Pogięło tych baranów z FIS? Z 13 belki kazali mu skakać? Skandal i zagrożenie dla zdrowia i życia skoczka

  • SN2016 stały bywalec
    @SN2016 @SN2016

    *pocisnął

  • skokowy123 profesor

    On nam moze nastukać zwycięstwo

  • SN2016 stały bywalec

    Ale Stoch im pociągnął. Czyżby to miało być Lahti bis? :D

  • Gunner321 doświadczony
    @skokowy123 @sosik333

    DSQ bylo najpierw poprawili teraz

  • pawelf1 profesor
    Stocha....

    ..to może z progu puszczać czy coś:)))

  • skokowy123 profesor

    135 z niższej

  • JonSnow bywalec

    Co Kamil wyprawia? To nie fair.

  • Pavvel stały bywalec

    choć powiało mu

  • Klocuch12 początkujący
    @alo @alo

    Zmiana belki

  • PudelkoZapalek profesor

    13 belka 135 haha

  • erytrocyt_ka profesor

    O mamuniu...jak dobrze że mu obniżyli... A mimo to 135

  • Roxor profesor
    Co ten Kamil

    Dominacja trwa w najlepsze.

  • skifightero doświadczony

    Stoch chłopie co Ty wyrabiasz, ciekawe jak lądował

  • Gunner321 doświadczony

    Stoch dominacja

  • zvc profesor

    Kamil to jest narciarski potwór

  • Stoszek profesor

    Kamil z 13 skocznie przeskakuje :D

  • skokowy123 profesor

    Omg co ten

  • sosik333 doświadczony
    @skokowy123 @Skokowy123

    Jakie DSQ? DNS jak byk.


    Kamil dominacja. Klasa.

  • Pavvel stały bywalec

    hahaha Kamil co odjeb...

  • alo profesor

    Co sie dzieje przed skokiem Kamila? Upadek Krafta?

  • Gunner321 doświadczony

    Predkosc Krafta to blad relacji

  • skokowy123 profesor

    Ammann DSQ w próbnej

  • sosik333 doświadczony

    Nie wierze w taką prędkość, błąd relacji.

  • kibicsportu profesor
    @Gunner321 @dzika_swinia

    ZObacz sobie w relacji Amman DSQ

  • Pavvel stały bywalec

    Eh Dawid znów w treningu kapitalnie oby tak w konkursie

  • dervish profesor
    bezwietrzna pogoda

    Norwegowie wiele traca ze swojej lotności

  • sucharmarian początkujący

    Ammann DSQ, Kraft 74.1 km/h na progu. Coś nam się relacja psuje. :D

  • kibicsportu profesor
    -

    KRaft fatalna prędkośc, a skok dobry.

  • Pavvel stały bywalec
    @Pavvel @yyy

    Z racji niechęci co do Gregorka nie powiedziałbym że mam nadzieję a raczej obawy.
    Mam takie przeczucie. Może za mocne słowo dominacja ale powrót do walki o podia.

  • dzika_swinia weteran
    @Gunner321 @Gunner321

    120 metrów skoczył

  • Stoszek profesor

    Co tam z prędkością Krafta? :D

  • Gunner321 doświadczony

    Amman DSQ?

  • Gunner321 doświadczony

    Amman DSQ???????????

  • skokowy123 profesor

    Delazega dobrze sie dogaduje z Kazikami

  • dzika_swinia weteran
    @dervish @yyy

    Sporo takich osób było jakbyś czytał komentarze, nawet Wolnego chcieli dać do drużynówki

  • dervish profesor
    @dervish @yyy

    Byli tacy co nie widzieli Kota w drużynie po jego kompromitacji we wczorajszym Q.

  • Pogromca_Januszy początkujący
    Polska prowadzi w serii próbnej:)

    Po skoku Dawida wyprzedziliśmy o 1.6 pkt. Norwegię a w ostatniej grupie Kamil. Każdy bardzo dobrze no i Maciek skoczył swoje. Myślę, że dla drużyny nie będzie ryzykować i wyliczenia Maćka wcale nie są nierealne. Bedzie ciekawa walka Polska-Norwegia mam nadzieję. Bukmacherzy widać się nie pomylili , wyraźnie zostawili Niemców na 3 miejscu w swoich typach.

  • yyy profesor
    @dervish @dervish

    To ktoś miał wątpliwość?

  • dervish profesor
    Kot Maciek

    Czy ktoś jeszcze ma wątpliwości odnośnie decyzji trenera o niezmienianiu olimpijskiego składu pod wpływem chwili?

  • skokowy123 profesor

    A co Niemcy tak słabo no prosz

  • yyy profesor
    @Pavvel @King

    ale na jakiej podstawie macie nadzieje co do Szlirencauera?

  • MatiFan doświadczony
    -

    Biorąc pod uwagę wyniki serii próbnej Polacy okazali się najlepsi.

  • skokowy123 profesor

    Ależ ładnie Dawid, on ostatnio skacze na pierwszą 6 życze mu podium jeszcze jednego choćby a po za tym niech walczy o jak najwyzej w PŚ bo on traci do 5 Forfanga tylko 90 pkt. Wreszcie Dawid skacze tak jak latem, a w Generalce na miejscach 5-12 jest nieprawdopodobny ścisk ze nawet taki Stjernen moze byc 6

  • jakledw12 weteran

    Kot cały sezon skacze równo na 15-20 miejsce. Wczorajsza wpadka w kwalifikacjach to wyjątek potwierdzający regułę.

  • King profesor
    @Pavvel @Pavvel

    Nie tylko ty. Póki co staje się to coraz bardziej realne. Dominacji jak za najlepszych lat już pewnie nie będzie, ale nawet o KK albo o końcowe podium PŚ może powalczy... Zobaczymy różnie to w skokach bywało.

  • yyy profesor
    @jakledw12 @jakledw12

    ta, a jak w kolejnym sezonie okaże się że zdominuje PŚ jakiś Welinger a w PN będziemy walczyć o puchar to będziesz mówił odwrotnie

  • PudelkoZapalek profesor

    Oby Niemcy tak w konkursie ale wątpie

  • Stoszek profesor

    Dawid wygra wreszcie trening? :D

  • CristianoRonaldoFan początkujący

    Wierzę w Kazachów. Cała czwórka skacze równo. Niespotykane wśród innych drużyn.

  • zvc profesor

    Moim zdaniem mamy dzisiaj większe szanse na 2. miejsce niż Niemcy, bo u nich są: średnio skaczący Geiger, słaby tutaj Eisenbichler, bardzo nierówny Freitag, no i Wellinger skaczący dobrze, ale niemający na ten moment szans przeciwko Kamilowi.

  • jakledw12 weteran

    Za często są te drużynówki... Oby w następnym sezonie usunęli 3 takie zawody i zamiast nich indywidualne.

  • skokowy123 profesor
    Szkoda

    Ze Tauplitz kompletnie zepsuło Junshiro choć ostatnio było TOP 10 W Lahti. Mam nadzieje ze bedzie w tym rowerze skakać choćby na Top 15

  • yyy profesor

    Po czym macie takie wrażenie co do Gregora? Bo ja nie widzę nawet pół zapowiedzi powrotu do formy.

  • skokowy123 profesor

    Ajzenbiśla tak w konkursie dawaj

  • dzika_swinia weteran
    @Pavvel @cavalierjan19

    Przy pomocy Hofera oczywiście

  • cavalierjan19 profesor
    @Pavvel @Pavvel

    Dominację nie. To nie ten Gregor. Ale powtórka z sezonów 14/15 czy 13/14 jak najbardziej możliwa.

  • Pavvel stały bywalec

    Czy tylko ja mam jakieś dziwne myśli że Gregoreczek Schlierenzauerek może w przyszłym sezonie zacząć ponowną dominację?

  • kibicsportu profesor
    -

    Po dwóch grupach bylibyśmy na drugim miejscu.

  • erytrocyt_ka profesor

    Cóz, póki co wygląda na to, że ta drużynówka może być jednak bardzo ciekawa

  • zvc profesor

    To jest naprawdę wkurzające - jeśli podczas weekendu z drużynówką jednego dnia mocno wieje, to loteria zawsze wypada na niedzielę i konkurs indywidualny, a podczas drużynówki warunki są mega sprawiedliwe.
    Tak było w Titisee, tak było w Zakopanem i tak będzie zapewne w Oslo...

  • Roxor profesor
    @Pavvel @TandeFan23

    Przeszorował, bo skracał skok i spadł ze stosunkowo dużej wysokości. Gdyby lądował z normalnej wysokości byłoby łatwiej ustać.

  • cavalierjan19 profesor

    Austriacy z tak skaczącym Aignerem raczej nie staną na podium. U Japończyków zawodzi Takeuchi, Słoweńcy wciąż są definicją przeciętności.
    Podium nasi skoczkowie mogą przegrać jedynie sami ze sobą.

  • mottus doświadczony

    Mam nadzieję że Japończycy oszlifują talent Sato i nie przepadnie bo ma duży talent. Cieszy też, że Schliri powoli wraca do dobrego skakania.

  • dzika_swinia weteran

    Chciałbym oglądać jak najwięcej zawodników i drużyn, ale mam dość oglądania 30-letnich Kazachów w PŚ, którzy notują co raz gorsze wyniki. Nie przystoi zawodom najwyższej rangi gościć takich "skoczków"...

  • Somos początkujący
    hmm

    Jest gdzieś live z seri próbnej

  • Stoszek profesor

    Ta próbna powinna się zacząć ok. 16:15 nie 15:45. To jest za wcześnie. 16:20 będzie koniec próbnej jak nie wcześniej

  • pawel96 profesor
    @Sigur17 @cavalierjan19

    Hm, jeśli Dellasega skoczy w miarę przyzwoicie, to jest szansa na ósemkę dla Włochów. Ostatni raz w drugiej serii byli chyba ze trzy sezony temu.

    Patrząc na wczorajsze kwali, w klasyfikacji drużynowej Włosi stracili do Rosjan około 7-8 punktów.

  • cavalierjan19 profesor

    Korolew gorszy niż Sokolenko. Tylko on mógł przeskoczyć samego Mistrza.

  • Pavvel stały bywalec

    Mam nadzieję że Kot wypadnie lepiej w w konkursie niż w treningu.

  • cavalierjan19 profesor
    @alo @alo

    Nie zdziwię się, jak nie będziesz miał racji.

  • alo profesor

    Nie zdziwie sie jak naszych nie bedzie na podium

  • cavalierjan19 profesor
    @Sigur17 @Sigur17

    Jeśli któryś z Włochów zostanie zdyskwalifikowany to jest niewielka szansa.

  • Sigur17 doświadczony

    Czy Kazachowie wyrównają ZNAKOMITY wynik Tkaczenki? Oto jest pytanie

  • TandeFan23 weteran
    @Pavvel @erytrocyt_ka

    W Planicy ustac 252 jest bardzo ciezkie.Juz przy tym 251,5 przeszorowal tylkiem snieg i szczescie ze sedziowie nie zauwazyli.

  • erytrocyt_ka profesor
    @Pavvel @Pavvel

    Jak dla mnie to 254m byloby idealnie jakby mu się udało, ale to 252 w Planicy hmmm... I tak rekord należy do niego więc

  • SebaSzczesny profesor

    mala kula za loty jest jak najbardziej możliwa, jako rywali Stocha widze Wąsacza i Wellingera.
    Stjernen i Tande są nie równi. Wątpie żeby wogóle byli na podium w końcowej tabeli.
    Kamil w Vikersund powinien być 1 lub 2 bo te 80 podciągnęło by go w tej klasyfikacji do góry, a później w Planicy walka o wygraną

  • Pavvel stały bywalec
    Rekordy

    A Kamilowy życzyć 254m w Vikersund i 252m w Planicy i ustania ;)

  • Pavvel stały bywalec
    @Kolos @skijumpingexpert

    Fakt mimo że raczej jako o lotnikach mówi się raczej o Norwegach i Słoweńcach to nie znaczy że nie może konkursów na mamucich wygrać Polak, Niemiec czy Austriak zwłaszcza będąc formie. Nawet Maciek będą w formie odlatywał za 240metr. Mimo wszystko mamut to mamut o ile Kamil będzie faworytem to jednak moim zdaniem rywali przybędzie.

  • skijumpingexpert profesor
    @Kolos @Pavvel

    To popieram dobry pomysł ;)

  • Pavvel stały bywalec
    @Kolos @skijumpingexpert

    tak sorry zgubiłem Lillehammer....tak właśnie pacze że chyba będzie trzeba se 2 dni urlopu załatwić w tym tygodniu ;)

  • yyy profesor
    @Kolos @piotr90

    Dobra nie zrozumiałem, czyli indywidualne konkursy cie nei obchodzą?

  • skijumpingexpert profesor
    @Kolos @Pavvel

    Szczególnie to Kamil potwierdził wygrywając w Vikersund w zeszłym sezonie i zostając wicemistrzem świata w lotach narciarskich w tym sezonie będąc w niewątpliwie niższej formie niż obecnie, to raz.
    A dwa nie 2 konkursy, bo Oslo, Lillehammer, Trondheim to 3 konkursy przed mamutem. To tak dla formalności ;)

  • piotr90 stały bywalec
    @Kolos @yyy

    Wiesz lepsze są indywidualne tak czy siak. Drużynówka musi wystawić 4 zawodników. A indywidualnie mnie akurat nie obchodzi ,który zawodnik wygra i ilu będzie :).

  • zvc profesor
    @asiasx @asiasx

    Szanse są jak najbardziej - Kamil traci do Wellingera tylko 6 punktów, a do Johanssona 40 - a to są na ten moment zawodnicy w najlepszej formie, którzy również w pozostałych 3 konkursach na mamutach powinni rozstrzygać sprawę zwycięstwa na mamutach. Większości zawodników z czołówki konkursu na Kulm nie daję większych szans na nawiązanie walki z wymienioną trójką - Stjernen, Kasai, Ammann, Prevc, Aigner czy Semenic są skoczkami, którym trudno będzie w tej formie walczyć o podium. Wyjątkiem jest Tande, do którego Kamil traci 70 punktów - skacze obecnie bardzo niestabilnie, ale na mamutach może się przebudzić - myślę, że będzie w stanie zawalczyć o Kulę. Ale Stoch w obecnej dyspozycji spokojnie jest w stanie odrobić taką stratę w trakcie 3 konkursów.

  • dzika_swinia weteran
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Nie mogły właśnie dlatego że nie mają punktów.

  • Pavvel stały bywalec

    no by się tak przydało w Planicy odlecieć te 252m i ustać ;)

  • zimowy_komentator profesor
    Konkurs Pań

    Szkoda, że Polski nie wystartowały miałyby pewne punkty.

  • Stoszek profesor
    @asiasx @asiasx

    Jakby wszystkie konkursy wygrał na mamucie to ma szanse

  • zimowy_komentator profesor
    @CristianoRonaldoFan @Brzozowy

    Ostatnio sprawdziłem w jaki sposób Marat zdobył ten 1 punkt LGP, dzięki któremu raczy nas swoimi "lotami" na mamutach. Sprawdziłem dokładnie i wszystko się wyjaśniło. Zdobył ten punkt w Ałmatach, bo zdołał pokonać paru zawodników - był 30 na bodajże 33/34 zawodników.

  • asiasx bywalec

    Czy istnieją jeszcze jakieś szanse, aby Kamil w tym roku zgarnął Małą Kryształową Kulę? Tak bardzo szkoda tego konkursu na Kulm:/ A Małej Kryształowej Kuli jeszcze nie ma w kolekcji...

  • Brzozowy stały bywalec
    @CristianoRonaldoFan @CristianoRonaldoFan

    Proszę się nie śmiać z Sokolenki, bo on tu będzie walczył o Wielkiego Szlema, tzn. zajęcie ostatniego miejsca we wszystkich punktowanych seriach xD

  • Pavvel stały bywalec
    @Kolos @skijumpingexpert

    Potrwa to może jeszcze przez 2 konkursy na mamutach będzie ciężej.

  • skijumpingexpert profesor
    @Kolos @skijumpingexpert

    Wiemy*

  • skijumpingexpert profesor
    @Kolos @yyy

    Nie. Ma ten moment jest tylko jedna osoba :D więc trochę nie rozumie tłumaczenia drużynówek na brak emocji skoro w indywidualnym z góry wieku kto wygra..

  • marro profesor

    Mamy ograniczenie handlu w niedzielę to ja proponuję ograniczenie druzynowek na poczatku do dwoch w miesiacu

  • Pavvel stały bywalec
    @Kolos @yyy

    Jest wincyj ;)

  • yyy profesor
    @Kolos @piotr90

    Chociaż by było 20 państw to i tak 5 walczyło by o podium. A co w PŚ jest więcej niż 5 osób które tak naprawdę mogą wygrać w równej sportowej rywalizacji?

  • pawelf1 profesor
    @dervish @kris1952

    """""""""""""Oprócz standardowych nagród finansowych, wypłacanych najlepszym 30 zawodnikom konkursu indywidualnego oraz trzem najlepszym ekipom zawodów drużynowych, organizatorzy przygotowali specjalne nagrody dla trzech najlepszych skoczków Raw Air 2017. Zwycięzca imprezy otrzyma nagrodę w wysokości 60 tysięcy euro. Zawodnicy, którzy zakończą cykl na drugim i trzecim miejscu, otrzymają odpowiednio 30 tysięcy euro i 10 tysięcy euro"""""""""""
    ww.skijumping.pl/news.html?pokaz_news=22521

  • piotr90 stały bywalec
    @Kolos @kolos

    JA nie lubię drużynówki, bo za mało jest państw. Obiektywnie patrząc i tak będziemy na podium. Nie lubię drużynówki .

  • dervish profesor
    @dervish @kris1952

    Ano coś takiego przeczuwałem. Czyli w sumie może się okazać że ten turniej to nie są wcale takie kokosy jak by się wydawało. Może pula nagród jest podobna jak w PŚ tylko inaczej dzielona?

  • Ravv doświadczony
    @Malopolska @Malopolska

    Bardzo ciężko będzie. Austriacy to jest taka potęga, że głowa mała. Aż musieli odstawić znakomitych przecież Aschenwalda, Hubera i zwłaszcza Fettnera.

    Daj sobie spokój. Podium pewne, o ile nic bardzo dziwnego się nie stanie. Nawet w kwalifikacjach, wliczając skok Maćka, między tymi reprezentacjami była duża różnica.

    Według mnie będzie drugie miejsce, bo Niemcy są tu bardzo przeciętni. Norwegia raczej poza zasięgiem, oczywiście o ile DAT niczego nie odwali.

  • CristianoRonaldoFan początkujący
    Sokolenko

    Nie mogę się doczekać, aż zobaczę dzisiejszy skok jednego z najbardziej utalentowanych kazachskich skoczków.
    Jak myślicie, uda mu się przekroczyć zawrotną barierę 90 metrów? Uważam, że moderacja powinna utworzyć odpowiednią ankietę.

  • Kolos profesor
    @skoczny_fan @Skoczny_Fan

    Mnie by pasował układ konkurs druźynowy + 2 indywdualne konkursy w weekend. Czyli w piątek druźynówka w a sobotę i niedzielę indwydualne. Ale do tego nie dojdzie bo koszty, itp. Dla organizatora lepsza jest druźynówka bo tańsza w zorganizowaniu.

  • Kris1952 stały bywalec
    @dervish @dervish

    Tu nie ma czeków za Q , liczą się wszystkie punkty za konkursy i Q do rezultatu końcowego i nagród za 1-2-3 miejsce!!!Jak za dalsze,nie wiem.Być może mają premie jak za PŚ .

  • Kolos profesor

    Dzisiaj po raz pierwszy w źyciu niechce mi się oglądać druźynówki. A zawsze mi się chciało nawet wtedy gdy walczyliśmy conajwyźej o 5-6 lokatę... zbyt przewidywalne się to robią zawody. Chyba FIS przesadził z liczbą druźynówek w sezonie.

    Nie to co kiedyś czasy jak w sezonie 00/01 gdzie 6 konkursów druźynowych (licząć z MŚ) wygrali reprezentanci pięciu róźnych państw, czy w sezonie 01/02 gdzie zdarzyła się taka sensacja jak 3 miejsce Polski w Villach...

    Dziś to nie do pomyślenia.

  • Majkeldo początkujący
    (...)



    (...)


    [-----------------ostrzeżenie---------------------------------------------------------------
    Przeczytaj regulamin komentowania i  zacznij go respektować. ]




    [Moderowany (21254) / 2018-03-10 14:05:19]

  • sosik333 doświadczony

    Bardzo smuci mnie brak Chinek. Interesowało mnie czy Xinyue Chang poprawiłaby rekord Chin, a w tej formie byłoby to możliwe.

  • Stoszek profesor
    @Majkeldo @Majkeldo

    Na tej stronie gościu napisał, że jestem Majorem Kuprichem i dostał tyle poleceń, że zwątpiłem w tą stronę.

  • Kris1952 stały bywalec
    @Stoszek @Stoszek

    Bez urazy- ja bardzo lubię skoki (i nie tylko)!!!Jeżeli drużyna odnosi zwycięstwo to pokazuje że indywidualnie zawodnicy są na wysokim poziomie.Skoki indywidualne to oczywiście prestiż i walka o kasę!!!
    Pozdrawiam!!!

  • Majkeldo początkujący
    Reżim na skijumping

    Nie musicie moich komentarzy moderować.
    Ja wiem co piszę,

    ale jak już to robicie, to lepiej jakbyście zamiast tej 19 zmienili na 18,
    a nie kasować moje pierwsze dwa zdania,
    bo koleś głupot nawypisywał a ma 7 lajków i jako najlepszy komentarz widnieje.

    Widzę że niezły reżim tu panuje...

  • Majkeldo początkujący
    @Majkeldo @Majkeldo

    Nie musicie moich komentarzy moderować.
    Ja wiem co piszę,

    ale jak już to robicie, to lepiej jakbyście zamiast tej 19 zmienili na 18,
    a nie kasować moje pierwsze dwa zdania,
    bo koleś głupot nawypisywał a ma 5 lajków i jako najlepszy komentarz widnieje.

    Widzę że niezły reżim tu panuje...

  • skoczny_fan bywalec
    Konkursy drużynowe nie są takie złe

    Będę ich obecność w pełni akceptował, jeśli ich liczba nie przekroczy 1/3 konkursów w całym sezonie. Jedyne, co mogliby zmienić, to dzień rozgrywania, na przykład czasem w piątek albo w niedzielę. Nie wiem czemu, ale to dziwna niepisana tradycja, a MŚwL pokazują to, że drużynówka jest w niedzielę wcale nie zmniejsza jej oglądalności.

  • pawel96 profesor

    Komentarz podsumowujący konkurs:

    W pełni zasłużone zwycięstwo Norwegów. Zarówno dzisiaj, jak i przez cały sezon skaczą najlepiej i najdalej, spokojnym krokiem zmierzają ku zdobyciu Pucharu Narodów.

    Podium Polski cieszy jak każda inne, w końcu to zawsze podium PŚ i premie finansowe dla zawodników. Rewelacyjne skoki Kamila, który powiększa przewagę nad rywalami w rowerze.

    Dalej Austria, Japonia i Słowenia.

    Zawsze robi mi sie smutno, gdy patrzę na Kazachów, ale dzięki wspaniałemu FISowi mieli dziś możliwość próby doskoczenia do 100 metra.

    Cieszę się, że FIS tak bardzo stara się urozmaicić rywalizację, o mało co nie zasnąłem w trakcie konkursu. Brawo FIS.

    A już jutro indywidualny, czekamy na prawdziwe emocje.

  • Stoszek profesor
    @Stoszek @kris1952

    Bo co? Wyraziłem opinię, że to już jest nuda tyle drużynówek. Jak ci się to podoba to ok.

  • Kris1952 stały bywalec
    @Stoszek @Stoszek

    To idź na spacer i nie przynudzaj!!!

  • Pavvel stały bywalec
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Aj tam ale od czasu do czasu by się przydało jakiś rekord pobić.

  • Majkeldo początkujący
    Drużynówki

    A jeśli chodzi o drużynówki, to dla mnie zawsze będą mile widziane w każdej ilości,
    pod warunkiem że Polacy będą się liczyć w walce o podium. ;)

  • Majkeldo początkujący
    @Majkeldo @Majkeldo

    Mała korekta co do osiągów Stocha - 18 razy podium drużynowe,
    a tak, to wszystko się zgadza

  • Majkeldo początkujący
    @Marco0891

    (...)



    Adam Małysz - 39 zwycięstw + 27 drugich miejsc + 26 trzecich miejsc

    + 4 podia drużynowo (raz 2gie, 3 razy 3cie) = 96 razy na podium PŚ



    Kamil Stoch - 27 zwycięstw + 15 drugich miejsc + 11 trzecich miejsc + 19 razy podium drużynowe (3 razy 1wsze, 8 razy 2gie, 7 razy 3cie) = 71 razy na podium PŚ



    A tak poza tym to SIEMA WSZYSTKIM, jestem tu nowy,

    ale stary ze mnie kibic skoków, bo oglądam je prawie 20 lat.

    [Moderowany (21254) / 2018-03-10 13:29:02]

  • erytrocyt_ka profesor

    Ciekawe czy dzisiaj Horngaher też będzie Kamilowi obniżać belki, mam nadzieję, że tak, bo lepiej nie szarżować z odległościami.

  • Marco0891 początkujący
    @Marco0891 @Krzysiek987

    Masz rację, zrobiłem to z rozpędu. Później to sobie policzę.

  • Malopolska doświadczony

    Wcale to podium dziś nie jest takie pewne. Stoch i Kubacki skaczą tutaj bardzo dobrze to się zgadza, ale forma Huli poszła w dół, a Kot wczoraj pokazał jak można zawalić skok. Myślę, że o to 3 miejsce powalczymy z Austrią. Norwegia i Niemcy aktualnie są poza zasięgiem.
    P.S. Lahti dla Norwegów to byĺa tylko mała wpadka, ale i tak podium.

  • Nowyskoczek5 profesor
    Podium według mnie

    1.Norwegia
    2.Niemcy
    3.Polska

  • Stinger profesor

    Nie będę oryginalny jeśli powiem, że faworytami Norwegowie, a zagrozić będą im próbować Niemcy i Polacy ale zastanawia mnie co zrobi Austria i Słowenia - ostatni konkurs drużynowy na dużym obiekcie w tym sezonie - kiedy Słoweńcy mogą jeszcze zyskiwać na mamucie i raczej będą to Austriacy wręcz przeciwnie - owszem mogą bo i Kraft i Hayboeck latać potrafią ale czy pozostała dwójka będzie zyskiwać? No właśnie tutaj jest większy problem dlatego dla nich może nie ostatnia szans na podium ale na pewno "najlepsza".

    Ładnie wygląda spis podium Polaków - Kamil Stoch poza pierwszym polskim podium w każdym innym był w drużynie - to jest to co ma Kamil, a czego nie miał Adam, a więc drużyna bo bez niej samemu nie wiele można zdziałać w konkursie drużynowym.

  • krzysiek987 weteran
    @Marco0891 @Marco0891

    Czemu dodajesz zwycięstwa indywiduakne, zamiast liczby miejsc na podium?

  • Stoszek profesor
    @Stoszek @Stoszek

    A za tydzień i dwa znowu drużynówka. W Planicy lubię tą poranną, ale po co ta w Vikersund?

  • Stoszek profesor

    Też już mnie to wkurza. Było to dla mnie kiedyś obojętne czy druzynówka czy indywidualne, ale teraz to ja już mam ich dosyć.

  • stochomanka1978 doświadczony
    @rmateja @rmateja

    Fajne są drużynówki

  • rmateja bywalec

    Zaczynają mnie wkurzać te drużynówki. Oby w przyszłym sezonie było ich mniej.

  • erytrocyt_ka profesor
    @Xander1 @Xander1

    Dobrze, że chociaż jest taki smaczek, że liczą się noty indywidualne do klasyfikacji rowera. Ale też ubolewam, że dzisiaj nie ma konkursu indywidualnego, tylko znowu drużynówka, zdecydowanie za dużo ich. Kamil pewnie dzisiaj odniósłby 28 zwycięstwo, a jutro może być różnie skoro prognozy są niezbyt ciekawe, ale liczę na to, że wiatr okaże się w miarę łaskawy i nie będzie tak źle, a i sądzę, że Kamil jest w takiej formie, że nawet w przypadku loterii da radę.

  • Xander1 profesor

    Oh, ale szykują sie emocje! Ta drużynówka będzie tak ciekawa że ja nie mogę. Gdyby nie to że zbliża sie koniec sezonu to chyba bym sobie darował oglądanie tych zawodów.
    Podium jest już dawno znane. Norwegia, Niemcy i Polska.

  • dervish profesor
    @wikidajlo @wikidajlo

    Dają, na T4S i podczas polskich konkursów dawali czeki.
    Natomiast po wczorajszym Q to widziałem, ze Kamil dostał plastron i puchar. Czeku nie zauwazyłem albo przeoczyłem

  • skokowy123 profesor
    @Ciula_SebaSzczesny_ @Ciula_SebaSzczesny_

    Weź przestan jo kopiujesz kogos komentarz baardzo smieszne

  • Stoszek profesor
    @marro @marro

    Jutro ma być loteria :P

  • marro profesor

    Przez te druzynowki prawdopodobnie Stoch stracil dwie wygrane w ostatnim tygodniu. Oby jutro bylo stabilnie.

  • Marco0891 początkujący

    A zatem Stoch na 19 podiów drużynowych, 18 razy był w drużynie... Nieźle. Czyli w sumie stał na podium PŚ 45 razy. A zatem więcej niż Małysz 43 (39 + 4) !

  • wikidajlo doświadczony
    @dervish

    A moze w tym roku nie daja za kwalifikacje?

  • Tomas17 stały bywalec

    W dzisiejszym konkursie TOP3 wydaje się w miarę pewne - Polska, Niemcy i Norwegia. Ale to nie oznacza, że rywale nie włączą się do walki o pudło. Jednak te 3 drużyny są największymi pretendentami do obsadzenia podium. Co do kolejności - wszystko się może zdarzyć, żadna kombinacja miejsc mnie nie zdziwi. Faworytami wydają się Norwegowie, bo mają równą drużynę na wysokim poziomie. Dodatkowo skaczą u siebie, co stanowi mentalną przewagę nad rywalami, choć nie ukrywam, że ta przewaga może się czasami okazać dodatkowym ciężarem dla skoczków. O 2. miejsce powinni powalczyć Niemcy i Polacy i tu szanse są wyrównane. Ale tak jak mówię - wszystko może się zdarzyć - upadek, podmuch wiatru itp. No to na koniec zabawmy się w typowanie:
    1. Norwegia
    2. Polska
    3. Niemcy
    Zważając na to, że noty w tym konkursie liczą się do klasyfikacji Raw Air, to liczę na bardzo dobry występ Kamila, który mam nadzieję powiększy przewagę nad rywalami w całym turnieju :)

  • TandeFan23 weteran
    @kibicsportu @kibicsportu

    Czyli moze byc to czego sie wszyscy boimy.Loteria jak w Zakopanem i przypadkowy zwyciezca.Co do dzsiejszych zawodow kazdy inny rezultat poza triumfem Norwegow bedzie sensacja.My zapewne na trzecim miejscu za Niemcami.

  • worldshow stały bywalec

    Zaczne typować..

    1, Polska
    2. Niemcy (Geigerowi sie nie uda 1 skok)
    3. Norwegia (Tande zniszczy im marzenia)
    4. Austria
    5. Japonia
    6. Słowenia
    7. Szwajcaria (ich ulubione miejsce w tym sezonie)
    8. Rosja
    9. Włochy
    10. Kazachstan

  • dervish profesor
    Małe pytanko

    Może ktoś wie czy Kamil wczoraj dostał czek za zwycięstwo w Q czy może nagroda za zwycięstwo w Q nie została wręczona bo włączono ją do puli nagród Rowera?

  • kibicsportu profesor
    -

    Patrze prognozy na jutro i widze wiatr 4 m/s i opady śniegu...

  • erytrocyt_ka profesor

    Oby tylko Maćkowi nie przydarzyła się taka wtopa jak we wczorajszych kwalifikacjach, bo byłoby po jubileuszowym podium.
    Poza tym liczę na dobre skoki Stefana, jeszcze lepsze Dawida (taki skok jak w kwalifikacjach byłby satysfakcjonujący). No i Kamil, wiadomo, na co go stać, stać go moim zdaniem znowu na deklasację, może nas wyciągnąć w górę, ale w sumie to w jego przypadku z dużymi emocjami będą patrzeć na tą drużynówkę pod kątem właśnie jego indywidualnej noty, mam nadzieję, że w stosunku do dnia wczorajszego i Lahti nie zwolni tempa i znowu będzie najlepszy.

  • Ciula_SebaSzczesny_ stały bywalec

    Niestety w tym sezonie nie mamy tak równej drużyny jak w tamtym roku, tzn. może punkty średnie tego nie potwierdzają (mamy więcej niż w tamtym sezonie średnio na konkurs), jednak jest to wynik tego, że ten sezon to dominacja trzech drużyn. Myślę, że nasze 3miejsce w Pucharze Narodów będzie zasłużone, natomiast Norwegowie mają najstabilniejszy i najszerszy skład i im ten Puchar się należy. Chciałbym jednak, żeby Polacy pokazali się z jak najlepszej strony w tej drużynówce i zajęli lepsze niż miejsce 3, co może być trudne.

  • Ciula_SebaSzczesny_ stały bywalec

    Co oni robią?





    Co robi w drużynie Norweskiej Daniel Andre Tande, Niemieckiej Karl Geiger, Austriackiej Clemens Aigner

  • Ciula_SebaSzczesny_ stały bywalec

    Z pewnością tak dzisiaj wielki dzień jubileuszu. 20 podium Polskiej drużyny coś pięknego. Pytanie tylko 2 czy 3 miejsce ? A może niespodziewane zwycięstwo? Dużo będzie zależało od Maćka Kota. Dzisiejszy konkurs będzie jeszcze ciekawszy bo rzecz jasna Oslo to Oslo a druga sprawa ciąg dalszy indywidualnej walki w Raw Air

  • Ad1K weteran

    Niestety w tym sezonie nie mamy tak równej drużyny jak w tamtym roku, tzn. może punkty średnie tego nie potwierdzają (mamy więcej niż w tamtym sezonie średnio na konkurs), jednak jest to wynik tego, że ten sezon to dominacja trzech drużyn. Myślę, że nasze 3miejsce w Pucharze Narodów będzie zasłużone, natomiast Norwegowie mają najstabilniejszy i najszerszy skład i im ten Puchar się należy. Chciałbym jednak, żeby Polacy pokazali się z jak najlepszej strony w tej drużynówce i zajęli lepsze niż miejsce 3, co może być trudne.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl