Okiem Samozwańczego Autorytetu: Król, sygnalista i wielkie oczy

  • 2018-03-12 01:07

Polski kibic potęgą jest i basta. Na każdej skoczni świata nas pełno, słychać nas i widać. Wieloletnią tradycją jest umieszczanie na polskich flagach nazw miast, miasteczek i wsi, z których przyjechali kibice. Moją uwagę od samego początku konkursu przykuł wielki biało-czerwony baner z napisem "Wielkie Oczy". Wtedy nie wiedziałem jeszcze, że jest to napis proroczy.

Kamil który???Kamil który???
fot. Tadeusz Mieczyński
Daniel Andre TandeDaniel Andre Tande
fot. Tadeusz Mieczyński
10.03.2018 - Podium w Oslo10.03.2018 - Podium w Oslo
fot. Tadeusz Mieczyński
Stefan KraftStefan Kraft
fot. Sarah Braunias
Michael HayboeckMichael Hayboeck
fot. Sarah Braunias
Dawid KubackiDawid Kubacki
fot. Tadeusz Mieczyński

Nawiasem mówiąc, wobec tradycji umieszczania tych napisów mam mieszane uczucia. Jest ona zresztą niezgodna z polskim prawem. Rozumiem, że są osoby, które chcą się pochwalić, skąd przyjechały, czy właśnie poprzez wyeksponowanie nazwy miejscowości wyrazić takie konkretne, lokalne wsparcie. Jednak dura lex sed lex. Jeśli komuś naprawdę na tym zależy, znajdzie sposób, by pogodzić jedno z drugim. Można na jednym drzewcu umieścić dwie flagi – polską i danej miejscowości. Można transparent podzielić na dwie połowy. Można stworzyć taki, który zawiera w jakiejś formie barwy narodowe, ale nie jest flagą polski i napisać sobie na nim co się chce. Pół biedy, gdy napis na fladze jest wykonany profesjonalnie i estetycznie. Znacznie gorzej, gdy jest nabazgrany koślawymi literami a do tego wykorzystany barwnik się rozpuszcza pod wpływem wilgoci. Ohyda. Co się zresztą potem robi z taką flagą? Wyrzuca się ją do kosza. To z całą pewnością nie jest oznaka szacunku dla naszych barw narodowych. Szczytem wszystkiego są polskie flagi, które de facto reklamują konkretne firmy. Wykorzystanie flagi państwowej, żeby na skoczni zareklamować swój własny interes, jest już dla mnie skandaliczne.

Ale wróćmy do meritum. Wielkie Oczy. Nie, przepraszam, nie te. Te Wielkie Oczy. Leżą w województwie podkarpackim, tuż przy granicy z Ukrainą. Jak podpowiada nam Wikipedia, Wielkie Oczy nie tylko mają kilka ładnych zabytków, ale też piękną tradycję. Początki miejscowości sięgają wedle różnych źródeł XVI lub nawet XIV wieku. W 1671 otrzymały prawa miejskie, które straciły w 1935 roku ze względu na postępujący upadek miasteczka, spowodowany zniszczeniami z okresu I wojny światowej oraz epidemii tyfusu i cholery. Tym bardziej szkoda, że w XIX wieku działały tam aż cztery gorzelnie! Natomiast powtarzam - podupadanie miejscowości nie miało z tym faktem nic wspólnego. Przynajmniej wedle znalezionych przeze mnie relacji historyków…

Ale dlaczego napis na fladze był proroczy? Bo wielkie oczy zrobiłem, gdy po skoku Kamila Stocha wyświetliła się przy jego nazwisku cyfra "6". Na moje oczy, jeszcze będące normalnych rozmiarów, lądował on tuż-tuż przed zieloną linią. Byłem pewien, że podium będzie. Liczyłem nawet, że przy tradycyjnie, a nawet "za nazwisko" (czego zresztą nie aprobuję), dawanych mu przez sędziów wysokich notach może jednak być zwycięstwo. Ale szóste miejsce? Blisko sześć punktów straty do Tandego? Chyba jednak te oczy mam za małe…

No i tak to się skończyło. Trochę się tego obawiałem. Polacy tej skoczni nie lubią z wzajemnością. Jedynym wyjątkiem był Adam Małysz, który był tej skoczni królem. Może zresztą król tak był zazdrosny o swoją królową, że rzucił na nią klątwę? Żeby innym skoczkom się na niej nie wiodło? Zrobił tylko wyjątek dla spowinowaconego z sobą Żyły. A może żadnej klątwy nie ma? Fakt, Holmenkollen to skocznia specyficzna. Gdy tam trochę wiatr zakręci, to cuda się dzieją. Przecież nawet sam Król zajął na niej 50. miejsce i to w sezonie, w którym wywalczył Kryształową Kulę.

W tę niedzielę wiatr swoje nawywijał. Dla jednych był hojny jak warszawski bezdomny dla toruńskiego zakonnika, dla innych wredny jak ten kot. Beneficjentami byli min. Hayböck, Leyhe, Aschenwald, Wank czy Learoyd (choć ten ostatni tylko w pierwszej serii). Wilczy los na wietrznej loterii wygrali Fannemel, Hula, starszy Kobayashi czy Eisenbichler, a w drugiej serii Kubacki i Stoch. Żal mi kolejnego zwycięstwa Kamila, na które nasz lider na pewno zasłużył. Ale z jakiegoś powodu jeszcze bardziej zirytował mnie fakt, że Dawid mógł, wobec pecha Japończyka i Niemca, spokojnie awansować na ósme miejsce w klasyfikacji generalnej. Ale wiatr w drugiej serii postanowił wyrównać trochę szanse w dolnej części czołówki PŚ. Może chodzi o to, że mam stuprocentową pewność, że mimo tego pechowego dnia, Kamil sięgnie zarówno po czarną pokrywę od kubła na śmieci (sorry, tak mi się kojarzy i nic na to nie poradzę), przyznawaną przez Norwegów, jak i Kryształowy Puchar przyznawany przez FIS. A co do Dawida, to wiem, że na pewno skończy sezon w pierwszej dziesiątce. Ale chciałbym, by nie było to miejsce dziesiąte, nie będąc jednocześnie pewnym, czy mu się to uda.

Dzień wcześniej odbyła się drużynówka. O niej właściwie niewiele ciekawego można napisać. Może tyle, że niespodzianką było wypchnięcie Niemców z podium przez Austriaków, oraz pokonanie Słowenii przez Japonię. Choć biorąc pod uwagę, jak daleko potrafi skakać Yukiya Sato, nie taka to aż niespodzianka. Natomiast patrząc całościowo na Oslo, Austriacy zaliczyli najlepszy weekend tej zimy. Trzecie miejsce drużyny i dwóch skoczków na pudle. To drugie kilka lat temu bywało zjawiskiem dość częstym. Natomiast nie licząc wczorajszej niedzieli, poprzednio zdarzyło się ponad rok temu. 29 stycznia 2017 roku, w Willingen, drugie miejsce zajął Kraft, a trzecie Fettner. Nam w międzyczasie udało się to dwa razy i głęboko wierzę, że uda się jeszcze tej zimy.

Dość nietypowo piszę ten felieton już po dwóch konkursach Rowera, a nie po zakończeniu całego turnieju. Spytacie mnie drodzy czytelnicy: "Dlaczego tak dość nietypowo piszesz ten felieton nasz Drogi Autorze już po dwóch konkursach Rowera, a nie po zakończeniu całego turnieju"? A no skoro pytacie, to ja Wam odpowiem, dlaczego tak dość nietypowo piszę ten felieton już po dwóch konkursach Rowera, a nie po zakończeniu całego turnieju. Otóż dlatego piszę ten felieton już po dwóch konkursach Rowera, a nie po zakończeniu całego turnieju, że w trakcie zakończenia całego turnieju będę na urlopie. Z tego samego powodu będziecie musieli poczekać na ostatni, podsumowujący Planicę oraz cały sezon, felieton pewnie do połowy kwietnia. Wiem, wiem… Ale kochacie, więc poczekacie.

Zresztą, kiedy napiszę, wtedy napiszę. Najważniejsze jest to, żeby tekst był dobry, żebym znalazł natchnienie i spokój, żeby podczas pisania nikt mi nie przeszkadzał. Tak, jak temu panu.

Czołówka 12.03.2018
Lpzawodnikkrajpkt.strata1strata2
1 Kamil Stoch Polska 1003 0 0
2 Richard Freitag Niemcy 868 135 135
3 Daniel Andre Tande Norwegia 823 180 45
4 Andreas Wellinger Niemcy 784 219 39
5 Johann Andre Forfang Norwegia 600 403 184
6 Stefan Kraft Austria 584 419 16
7 Robert Johansson Norwegia 520 483 64
8 Marcus Eisenbichler Niemcy 480 523 40
9 Junshiro Kobayashi Japonia 470 533 10
9 Dawid Kubacki Polska 470 533 0

Przez ten zafajdany wiatr Dawid stracił też już ostatecznie szansę na Kryształową Kulę. Podobnie zresztą jak Kobayashi i Eisenbichler. Szanse ma jeszcze siedmiu zawodników. Te teoretyczne. Bo co do realnych szans, to ja już wyraziłem swe zdanie. Jakby co, zwalajcie na mnie, że zapeszyłem. Tyle już w życiu usłyszałem pod swoim adresem, że niczego się już nie boję. Jakby co, jestem też odpowiedzialny za trzęsienia ziemi, gradobicie i koklusz.

Poczet Zwycięzców 12.03.2018
LpzawodnikkrajliczbawPŚ
1 Kamil Stoch Polska 5 1
2 Richard Freitag Niemcy 3 2
3 Daniel-Andre Tande Norwegia 2 3
4 Andreas Wellinger Niemcy 1 4
5 Johann Andre Forfang Norwegia 1 5
6 Junshiro Kobayashi Japonia 1 9
7 Anders Fannemel Norwegia 1 11
8 Andreas Stjernen Norwegia 1 12
9 Jernej Damjan Słowenia 1 13
10 Anze Semenic Słowenia 1 20

No to mamy trzeciego, który wygrał tej zimy więcej niż jeden konkurs PŚ. Statystycznie rzecz biorąc, po prostu musiał to być Norweg. Na kogo wypadło, na tego bęc.

Poczet Podiumowiczów 12.03.2018
Lpzawodnikkraj123sumawPŚ
1 Kamil Stoch Polska 5 3 1 9 1
2 Richard Freitag Niemcy 3 5 0 8 2
3 Daniel-André Tande Norwegia 2 2 1 5 3
4 Andreas Wellinger Niemcy 1 2 3 6 4
5 Johann André Forfang Norwegia 1 1 2 4 5
6 Anders Fannemel Norwegia 1 1 1 3 11
7 Junshiro Kobayashi Japonia 1 0 0 1 9
8 Andreas Stjernen Norwegia 1 0 0 1 12
9 Jernej Damjan Słowenia 1 0 0 1 13
10 Anze Semenic Słowenia 1 0 0 1 20
11 Stefan Kraft Austria 0 1 3 4 6
12 Marcus Eisenbichler Niemcy 0 1 0 1 8
13 Dawid Kubacki Polska 0 0 2 2 9
14 Piotr Żyła Polska 0 0 1 1 14
15 Peter Prevc Słowenia 0 0 1 1 18
16 Simon Ammann Szwajcaria 0 0 1 1 19
17 Michael Hayboeck Austria 0 0 1 1 22

Wybaczcie mi moi kochani, ale na dziś tyle tabelek. Wypluty jestem jak koń po westernie. Obiecuję, że w ostatnim felietonie wszystko będzie rzetelnie podliczone i komplet tabelek ucieszy miłośników porządku, ramek i cyferek. Zresztą, kochacie, to wybaczycie...


Cytat zupełnie na temat: Tego się nie da spisać. To trzeba po prostu usłyszeć.

Cytat zupełnie nie na temat:

Nikt nas nie słucha, tylko ta muzyka
Nikt nas nie woła - przedmieście śpi
Leniwie płynie rzeka, której tu nie ma
Rzeka co szumi: "nawróć się dziś"

Tomasz Budzyński

I to by było na tyle z Oslo. Kolejny konkurs już we wtorek w Lillehammer. A w Lillehammer tylko dwie rzeczy są pewne. Belka i próg.

***
Felieton jest z założenia tekstem subiektywnym i wyraża osobistą opinię autora, nie stanowiąc oficjalnego stanowiska redakcji. Przed przeczytaniem tekstu zapoznaj się z treścią oświadczenia dołączonego do artykułu, bądź skonsultuj się ze słownikiem i satyrykiem, gdyż teksty z cyklu "Okiem Samozwańczego Autorytetu" stosowane bez poczucia humoru zagrażają Twojemu życiu lub zdrowiu. Podmiot odpowiedzialny - Marcin Hetnał, skijumping.pl. Przeciwwskazania - nadwrażliwość na stosowanie językowych ozdobników i żartowanie sobie z innych lub siebie. Nieumiejętność odczytywania ironii. Nadkwasota. Zrzędliwość. Złośliwość. Przewlekłe ponuractwo. Funkcjonalny i wtórny analfabetyzm. Działania niepożądane: głupie komentarze i wytykanie literówek. Działania pożądane - mądre komentarze, wytykanie błędów merytorycznych i podawanie ciekawostek zainspirowanych tekstem.


Marcin Hetnał, źródło: Informacja własna
oglądalność: (16099) komentarze: (106)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • MarcinBB redaktor
    @Lestek @Lestek

    Na szczęście moje felietony nie są aktami prawnymi. Przynajmniej na razie ;-)

  • Lestek weteran
    @Lestek @MarcinBB

    "Flaga państwowa inaczej flaga narodowa"- zdaję sobie sprawę, że powszechnie używa się tych określeń zamiennie i nawet w tym felietonie jest to wybaczalne ;) , co nie zmienia faktu że na gruncie prawa dozwolone jest wyłącznie określenie "państwowa" - gdybyś był np. urzędnikiem administracji i napisał akt prawa miejscowego, w którym opisałbyś "flagę narodową" (co gorsza z powołaniem się na ustawę z 1980 czy konstytucję), to taki dokument ze względów legislacyjnych poszedłby do kosza wojewody czy sądu administracyjnego. A to, że jakiegoś określenia używają politycy z pewnością nie przydaje mu poprawności - ostatnio jeden z "najwyższych przedstawicieli państwa" stwierdził odważnie, że w 1968 Polski nie było :-)

  • MarcinBB redaktor
    @Lestek @Lestek

    Doszło do jakiegoś nieporozumienia - z mojej winy, bo rzuciłem tylko linkiem, nie precyzując o co mi chodzi. Chodzi mi o to, że pierwsze słowa tego hasła to "Flaga państwowa inaczej flaga narodowa". Wygląda jednak na to, że jak najbardziej jest flaga narodowa i jest to pełnoprawna nazwa, naturalny zamiennik określenia "flaga państwowa". A już "barwy narodowe" to nazwa hasła w Wikipedii i to określenie pada zarówno na rządowych stronach internetowych jak i z ust najwyższych przedstawicieli państwa. Niekoniecznie coś musi być w konstytucji, by było poprawne. To raczej domena językoznawców, nie konstytucjonalistów.

  • Lestek weteran
    @MarcinBB

    OK - może wyraziłem się nieprecyzyjnie, pisałem w domyśle o polskim przypadku (tak jak i Ty w pierwszym akapicie felietonu).

    I w tym przypadku ustawa o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych ustala flagę państwową (RP) oraz barwy państwowe (RP). O barwach państwowych traktuje też konstytucja. Ani jeden ani drugi akt prawny słowem nie wspomina o fladze/barwach narodowych.

    Pouczam tylko dlatego, że sprawdziłem już dawno, że w przypadku Polski nie ma barw/flagi narodowej :-)

  • gosposia weteran
    @gosposia @StrasznyRybolakOtchlani

    Jak zwykle źle interpretujesz.
    Te nazwiska powołałam nie dlatego, że uważam się za równą tym fachowcom tylko dlatego, żeby zmusić do myślenia takich jak ty. Widać bezskutecznie.
    OBIEKTYWIZM nie polega na tym, żeby, będąc Polakiem, aprobować antypolskie w swojej wymowie, chcesz tego czy nie chcesz, działania prominentnych arbitrów FIS. Pitolisz o jakimś rzucaniu klątw. Podeprzyj przykładam. Jak ich nie masz, to bądź łaskaw przeprosić.
    Zresztą. Nie musisz. Idziesz w odstawkę, obrońco uciśnionych, prześladowanych przez @gosposię, biednych Norwegów. Nacji, która przecież, choćby z racji narodowej podatności do zapadania na astmę, powinna być przez cały świat hołubiona. A tu tymczasem ktoś wymaga, żeby traktować ich tak samo jak innych. Skandal!!!
    Pisząc, że cieszę się z nieudanych skoków rywali Polaków zwyczajnie mnie obrażasz. Mogłabym napisać, że łżesz jak pies, ale nie mogę. Przychodzi mi bowiem do głowy taki oto fragment z Tuwima:
    Próżno repliki się spodziewasz. Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
    Nie powiem nawet "pies cię jeb.ł"', bo to mezalians byłby. Dla psa.

    Myślę, że to jest dobry moment do zamknięcia naszego 'dialogu'.
    Nie pisz do mnie więcej i się nie zwracaj. Od dziś jesteś przeze mnie ignorowany.

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @gosposia @gosposia

    Na wysokiej półce się stawiasz, Stoch, Hula, Horngacher i gospoś, to wiele tłumaczy, ale tylko o twojej samoocenie.
    To podejście, które cię tak bardzo drażni to nie żadna 'poprawność polityczna' (w tym przypadku w ogóle nie widziałbym sensu wypowiadania się tu), tylko OBIEKTYWIZM. Zjawisko niezrozumiałe dla tych, którzy ciskają klątwy przez cały konkurs na wszystkich zawodników, z wyjątkiem 6 wspaniałych, bo to rodacy i oni mnie reprezentują. I moją kuchnię. A obiektywizm nie pasuje do zupy.
    Wyobraź sobie, że jest wielu ludzi którzy skoki oglądają by zaspokoić inne pobudki niż patriotyczne. To piękna dyscyplina, ciężko by mi było to dostrzec gdybym musiał jeszcze nakładać na to tą całą otoczkę teorii spiskowych, cieszyć się z nieudanych skoków rywali Polaków, albo w ogóle jak niektórzy tutaj uwielbiają pisać, życzyć żeby wszystkich obcokrajowców wyciely źle warunki. Zawsze będę daleki od tego wraz z innymi użytkownikami, którzy myślą podobnie, i którzy akurat pisuja na tej stronie, bo jest to portal dla miłośników skoków narciarskich. Nie tylko polskich skoków, ani polskich skoczków.

  • gosposia weteran
    @gosposia @StrasznyRybolakOtchlani

    Jasne.
    Mnie się wydaje, Stochowi się wydaje, Kubackiemu, Huli, a na koniec jeszcze Horngacher zionie w wywiadzie nienawiścią (na pewno przejął ją w genach po polskim prapraprawujku) do jury.
    Jak Was czytam, poprawni politycznie i bojący się cokolwiek napisać na temat goszczącego na każdym kroku w różnych krajach, nieporównywalnego w ogóle z polskim szowinizmu (bo ten przy ich szowinizmie to jak Dawid przy Goliacie), to się zastanawiam gdzie zawsze zostawiacie głowy siadając do klawiatury.
    Ale dobrze, że jesteś przekonany, że masz rację. To podbudowuje ego.

  • MarcinBB redaktor
    @TokaGemini @MarcinBB

    Aha, nie "panuj" mi prosze bo się staro czuję. Marcin jestem.

  • MarcinBB redaktor
    @TokaGemini @TokaGemini

    1. A co wystarczy? I jakie masz podstawy, by tak twierdzić?
    2. Obawiam się, że polskie sądy mogłyby się z tym nie zgodzić. Nigdzie nie spotkałem się ze stwierdzeniem, że wystarczy flagę zdjąc z drzewca lub dodać drugi, by flaga przestała być flagą. Co więcej, w Dzienniku Ustaw znajdziemy alternatywny wzór flagi nie mający proporcji 5:8 - w formie zawieszonej poziomo lub pionowo wydłużonej wstęgi. Co oznacza, że gdyby się jakiś sąd uparł, to i za taki wydłużony i popisany baner mógłby ukarać.
    3. Ogólnie to takie uciekanie się do technikaliów uważam trochę za dziecinne. Każdy swiadomie lub podświadomie wie, co to jest flaga. Gdyby to nie była flaga, to po co ją zabierać na skocznię i dopingować nią Polaków? "Tak się złożyło przypadkiem, że akurat jak na skoczni podczas międzynarodowych zawodów skoczkowie reprezentowali nasz kraj, to wpadło mi takie coś biało-czerwone na dwóch drzewcach w ręce, ale to nie była przecież flaga Wysoki Sądzie, tylko chciałem czymkolwiek pomachać i jakos tak wyszło, że tym czymś machałem"
    Chodzi o szacunek dla naszych symboli. Obciąć kawałek flagi, żeby nie miała proporcji i coś na niej napisać tylko po to, żeby się pochwalić innym że przyjechałem z tego czy innego miejsca - gdzie tu szacunek? Takie typowe kombinatorstwo, "żeby wyszło na moje".
    Bądźmy poważni, bo o poważne sprawy chodzi. Nie piszmy po fladze, zostawmy ją taka, jaka jest - piękna i nasza. Symbolizuje to, co symbolizuje i nic tam dodawać nie trzeba. Jak chcemy podkreślic lokalne pochodzenie, weźmy ze sobą flagę miasta, bo wiele miast je ma. Albo zróbmy napis z nazwą miejscowości na białym tle i nad nią herb. Albo alternatywnie złóżmy do Sejmu obywatelski projekt ustawy, że umieszczanie na polskiej fladze nazw miejscowości powinno być legalne podczas imprez sportowych.

  • MarcinBB redaktor
    @Lestek @Lestek

    https://pl.wikipedia. org/wiki/Flaga_pa%C5%84stwowa
    Zanim się zacznie kogoś pouczać, warto sprawdzić ;-)
    A co do Małysza - rzeczywiście - 54.

  • MarcinBB redaktor
    odpowiedzi 1

    @Major
    No to z tych nerwów...
    @dejw
    Bardzo dziękuję za kolejne ciekawe zestawienie.
    Swoją droga szkoda mi Grigoliego. Kto wie, jakby się potoczyła jego kariera, gdyby nie kontuzja.
    @gosposia
    1. Cieszę się, że po raz kolejny udało nam się w czymś zgodzić.
    2. Tu też zgoda.
    3. Bo to wcale nie oznacza, że mieli dobre. Mieli fatalne. Są takie dni i takie skocznie, że same cyferki w protokole prawdy Ci nie powiedzą.
    4. Amen.
    5. A ja się odważyłem. W pierwszej serii wiatr wyciął bezpośrednich rywali Kubackiego a w drugiej nie dał szans samemu Kubackiemu. Tak, Eisenbichler jest Niemcem a Fannemel Norwegiem. Hayboeckowi pomógł.
    Co do Wanka - odsyłam do punktu 3.
    6. Moim zdaniem nie. Zmieniał się tak szybko, że Sedlak wciskał guzik w określonych warunkach a w czasie najazdu skoczka i jego lotu zmieniały się po dwa, trzy razy.
    Dobra rada: rzecz gustu. Jedni uważają że tak, inni że nie. Pewnie zależy od kierunku wycieczki. Tyle, że o ile od czasu do do czasu takie wycieczki mi się zdarzały, no to przecież nie w tym tekście. Czasem warto gary na bok odsunąć, bo mogą coś zasłonić ;-)

    Za życzenia miłego urlopu wszystkim składającym serdecznie dziękuję!

  • Wojciechowski profesor
    @anonim Skok Roku 2018 - klasyfikacja po Oslo (cz. 2)

    Oto klasyfikacja drużynowa, czyli łączna suma długości skoków oddanych przez wszystkich reprezentantów danych państw. Pomocna - mam nadzieję - jest umieszczona obok liczba prób.

    Tym razem jedna zmiana, ale w czołówce - Niemcy przed Polską, po raz pierwszy od Tauplitz.

    1. Norwegia ..............----- 14840,0 m ... 108
    2. Niemcy ...................---- 14117,5 m ... 106
    3. Polska .......................-- 13898,0 m ... 104
    4. Słowenia ....................- 12438,0 m ..... 93
    5. Austria ......................-- 12249,0 m ..... 94
    6. Japonia .......................... 7997,5 m ..... 61
    7. Szwajcaria ................---- 4770,0 m ..... 38
    8. Rosja ..........................--- 2767,0 m ..... 24
    9. Czechy ......................---- 2499,5 m ..... 20
    10. Włochy .......................- 2410,5 m ..... 19
    11. Stany Zjednoczone .... 1850,0 m ..... 14
    12. Finlandia ..................... 1197,5 m ..... 10
    13. Kanada ...................---- 1109,0 m ....... 9
    14. Bułgaria .....................--- 843,0 m ....... 6
    15. Francja ........................-- 477,0 m ....... 4
    16. Estonia ........................-- 215,5 m ....... 2
    17. Kazachstan ...................-- 87,0 m ....... 1

  • TokaGemini początkujący
    @TokaGemini @TokaGemini

    Przejrzałem w galerii zdjęcia z Oslo, na 41. zdjęciu widać rzeczywiście kilka flag Polski, w tym dwie z napisem.
    Z napisem Polska.

  • TokaGemini początkujący
    @TokaGemini @MarcinBB

    1. Nie wystarczy 5:8 żeby była flaga
    2. Jeżeli coś jest na dwóch drzewcach to już nie jest flaga
    3. Czy co najmniej połowa - przy najbliższej okazji popatrzę, policzę.
    4. Oczywiście bzdurnych napisów nie bronię (a ktoś broni?) Tylko co robić - wypadałoby zatrzymać, przesłuchać, ukarać - ależ by się wtedy podniósł klangor.
    5. A szacunek do barw, godła, flagi?
    Pamiętam jak w jakiejś kampanii wyborczej ktoś podniósł zarzut wobec JKM, że ten oglądając w 1982 (przypominam: mistrzostwa świata w piłce nożnej, JKM wraz z wieloma oglądał mecze w internowaniu) podczas hymnów przed meczem PRL-ZSRR stał w godnej postawie podczas OBU hymnów.
    Było to zachowanie zgodne z ustawą z 1980 o ochronie barw, godła, itd, na którą m.in. Pan się powołuje.

    O "Pudliszkach" w towarzystwie nawet nie wspominajmy.

  • Lestek weteran

    Nie ma czegoś takiego jak "barwy narodowe" czy "flaga narodowa". Jest flaga państwowa i barwy państwowe, jeśli już.

    A Małysz nie był 50., tylko 54. :-)

  • Brygadzista doświadczony
    @papa_s @papa_s

    Chyba nie do konca. Pewien zespol wydal niedawno plyte "rzeczpospolita niewierna" z przerobionym godlem i sie do nich przyczepili.
    A cale to bazgranie po flagach sie skonczy tak, ze przedstawiciel jakiejs firmy stanie pod skocznia, bedzie rozdawal flagi kibicom ze swoim logiem i bedzie placil im stowke, zeby tym machali. Wtedy dopiero dotrze do wiekszej ilosci ludzi, ze wyglada to po prostu niesmacznie.

  • FunFact weteran
    Wyniki konkursu bez uwzględnienia punktów za wiatr

    1. Haybock - 275,6
    2. Tande - 274,6
    2. Forfang - 274,6
    4. Johansson - 268,3
    5. Leyhe - 266,4
    6. Kraft - 264,8
    7. Stoch - 263,7
    8. Freitag - 259,7
    9. Granerud - 256,6
    10. Stjernen - 255,8
    11. Aschenwald - 255,1
    12. Damjan - 253,5
    13. Boyd-Clowes - 252,4
    14. Żyła - 251,6
    15. Schlirenzauer - 251,0
    16. Wank - 250,5
    17. Kobayashi R. - 249,9
    18. Geiger - 247,9
    19. Wellinger - 247,7
    20. Ammann - 247,0
    21. Huber - 243,3
    22. Wolny - 243,1
    23. Aigner - 242,8
    24. Bartol - 238,9
    25. Dezman - 236,0
    26. Learoyd - 234,1
    27. Zografski - 232,2
    28. Kubacki - 231,9
    29. Eisenbichler - 230,4
    30. Kasai - 215,8

  • MarcinBB redaktor
    @TokaGemini @MarcinBB

    Zresztą na banerze, też nie wolno pisać "co się chce". Nie tylko flaga, ale tez barwy narodowe podlegają prawnej ochronie. Napis powinien być "wzniosły". Oczywiście nikt się nie przyczepi do "Polska do boju" czy nawet "Leć Kamil, leć" na skoczni. Ale już za "rząd to złodzieje" na demonstracji - sąd mógłby zgodnie z prawem ukarać. Swego czasu był szum medialny bo jakiś człowiek (nie mam powodu, by go nazwać kibicem) miał na fladze na Krokwi napis "Wenger out". I dobrze, że był szum. Szkoda, że nie było grzywny. Różnego rodzaju "Pudliszki" czcionką taką, jak na słoiku przecieru też powinny byc karane. A przede wszystkim szacunku dla godła, flagi, barw, powinno się uczyć dzieci w szkole. I dorosłych w mediach.

  • MarcinBB redaktor
    @TokaGemini @TokaGemini

    Oj, mam niestety zupełnie inne wrażenie. Żaden z nas raczej nie ma linijki z ekierką w oczach, ale obawiam się, że co najmniej połowa to jak najbardziej przepisowe flagi w proporcjach 5:8. Nie sądze, żeby było w Polsce dużo firm produkujących biało-czerwone banery nie bedące flagami specjalnie by po nich pisac i zabierać je na imprezy sportowe. Logika podpowiada, że wiekszość to flagi państwowe. Banery o innych proporcjach mają na pewno różne zorganizowane fankluby. Janusz i Seba kupują po prostu flagę, markera i jazda!

  • MarcinBB redaktor
    @StrasznyRybolakOtchlani @StrasznyRybolakOtchlani

    Faktycznie!
    Jest to zdumiewające. Dziękuję Ci bardzo za tę ciekawostkę. Warto by pójść tym tropem, bo jest to sytuacja kuriozalna.

  • TokaGemini początkujący
    @TokaGemini @MarcinBB

    Może dlatego, że dominująca ilość tego co widać na trybunach to nie są flagi (jeśli nie wszystko), zatem co "stwarzać".
    Kibice mają banery w barwach narodowych i piszą na nich (zgodnie z Pańską radą) co im się chce.

    P.S.
    zatem prawie cały, duży akapit felietonu nie znajduje uzasadnienia.

  • MarcinBB redaktor
    @bxi @bxi


    Drogi czytelniku.
    To raczej w Twoim zestawieniu jest blad. Masz tylko szesciu. Zapomniales o kims... Wlasciwie o KIMS.
    O tym, ze Eisenbichler i Kobayashi stracili juz te szanse razem z Kubackim, przeciez napisalem.
    pozdrawiam

  • MarcinBB redaktor
    @TokaGemini @TokaGemini

    A ja ponownie odsylam do swojego zdania z felietonu "Można stworzyć taki, który zawiera w jakiejś formie barwy narodowe, ale nie jest flagą polski i napisać sobie na nim co się chce."
    Dlaczego dwa razy przekonujesz mnie do czegos, co sam napisalem? :-)

  • MarcinBB redaktor
    @MagicznyKrzysztof @MagicznyKrzysztof

    tyle ze ten historyk powoluje sie na konkretny paragraf. W Internecie znajdziesz wiele takich wypowiedzi wielu osob w wielu artykulach. Lacznie z oficjalnym stanowiskiem MSWiA na ich stronie internetowej.
    Jak napisalem - mam na ten temat mieszane uczucia. Nie potepiam w czambul. Ale pewne przypadki - jak te opisane w artykule - sa dla mnie zdecydowanie nieakceptowalne.

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @gosposia @gosposia

    Jak zwykle tylko ci się wydaje, że masz rację.
    Hula oraz Fannemel z Eisenbichlerem dostali punkty ujemne na dokładnie tej samej zasadzie, tylko ze tylko w przypadku Polaka emanowaliście teoriami spiskowymi, a jak trzech zawodników z czołówki niemalże po sobie przy sporej redukcji nie wchodzi do drugiej serii to już umysł złą myślą niezmącony. Bo te z zagranicy to nie umio skakać, panie!

  • MagicznyKrzysztof początkujący
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Brawo! Polska miast i miasteczek a nie buców z MSWiA.
    :)

  • MagicznyKrzysztof początkujący
    pisanie po fladze

    Pisanie po fladze jest niezgodne z prawem??? Link odsyła do wypowiedzi historyka. Dlaczego nie do jakiegoś przepisu prawa, wyroku sądowego albo chociaż do opinii jakiegośc prawnika. Osobiście uważam wręcz, że jest to zgodne z prawem zwyczajowym, nie stanowi żadnej ujmy dla barw narodowych, a wręcz jest wyrazem dumy z polskości ze wskazaniem elementu lokalnego tejże Polski-ojczyzny. Nie bądźmy tacy nadęci - trochę luzu w tym patriotzyzmie. Pierwszy raz się nie zgadzam z Autorem i aż się zarejestrowałem, żeby się wypowiedzieć :) Pozdrawiam

  • jakledw12 weteran

    Słaby artykuł. Do poprawy. Nic ciekawego.

  • gosposia weteran
    @gosposia @StrasznyRybolakOtchlani

    Pełno oburzenia mogło być co najwyżej za garami, nie zza garów. Poucz się języka.
    Po drugie. Nawet Horngacher, który zazwyczaj stroni od komentowania takich rzeczy, stwierdził wtedy, że to niepojęte jak Hula mógł otrzymać tyle minusowych punktów. o wypowiedziach Małysza czy Stocha nawet nie wspominam.
    Ale dobra. Jesli punkty za wiatr przyznane Fannemelowi i Eisenbichlerowi były przyznane na tych samych zasadach co tamte dla Huli, to faktycznie mieli gorsze warunki od Polaków. Tylko skąd ty masz taką wiedzę? Sedlak ci powiedział?

  • TokaGemini początkujący
    @TokaGemini @MarcinBB

    Ja odsyłam do strony MSWiA:

    https://www.mswia.gov.pl/pl/aktualnosci/16050,Czy-wiesz-ze-flaga-nie-moze-miec-napisow.html

    cytuję:

    "Na fladze państwowej RP nie wolno umieszczać żadnych napisów i żadnego rodzaju rysunków. Powszechny stał się zwyczaj umieszczania na barwach narodowych nazw miejscowości, z których przyjeżdżają kibice na zawody sportowe (na przykład w skokach narciarskich), aby jednak nie naruszać zasad, powinny to być barwy narodowe, a nie flagi o proporcji 5:8."


    Zatem nie ma przeciwwskazań by umieszczać napisy na bannerach w barwach narodowych, byle schludnie i nie obrażając, nie naruszając czci i godności.

  • dzika_swinia weteran

    Chciałbym przypomnieć, że Stoch podczas ciągle TCS miał lepszy wiatr o Freitaga, o czym pisał Major Kuprich.

    Gdzie wtedy był Sedlak? Czy punkt widzenia zależy od punktu siedzenia?

    (czekam tylko na coraz głupsze wymówki, psychofani na pewno coś wymyślą :))

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @gosposia @gosposia

    ''Eisenbichler i Fannemel mieli lepsze warunki od wszystkich Polaków (...)

    Stefan Hula też miał świetne warunki w Pjongczang w drugiej serii na normalnej, ale wtedy zza garów było pełno oburzenia i wątpliwości.

  • Pavel profesor
    Kasyfikacja Wiatrowa

    1 Leyhe -23,9
    2 Forfang -21
    3 Żyła -20,6
    4 Granerud -20,3
    5 Hayboeck -20
    6 Clowes -19,2
    7 Kobayashi -18,9
    8 Frietag -18,7
    9 Bartol -18,7
    10 Aschenwald -18
    11 Schlirenzauer -17,9
    12 Huber -17,9
    13 Tande -16,5
    14 Schuler -16,4
    15 Damjan -16,1
    16 Wolny -15,3
    17 Aigner -15,3
    18 Stjernen -15,2
    19 Ammann -14,9
    20 Kasai -14,9
    21 Wellinger -14,5
    22 Johansson -14,3
    23 Wank -14,2
    24 Geiger -13
    25 Sato -12,6
    26 Lindvik -11,3
    27 Leroyd -11,1
    28 Stoch -10,7
    29 Kubacki -9
    30 Kraft -8,1

  • gosposia weteran
    @bxi @bxi

    Jak Sedlak nie zmieni stosunku do swojej roli w tym cyrku i dalej będzie puszczał Tande i innych Norwegów z tornadami pod narty, a Stocha w takich warunkach jak w drugiej serii, to rzeczony reprezentant Norwegii może jeszcze przed Planicą zostać liderem w wyścigu o KK.
    Na szczęście Tande jest obecnie w formie na tyle miernej, że nawet duża pomoc sędziów może się okazać niewystarczająca. A ponadto w Planicy, jak sądzę, sędziom mogą się zmienić priorytety.Nie będzie już tak ewidentnego sędziowania pod Norwegów.
    Chyba.

  • papa_s weteran
    Jeśli chodzi o flagę to jest wytrych prawny

    W Art. 16 pkt. 2 Ustawy o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej
    oraz o pieczęciach państwowych jest napisane że można używać flagi w sposób stylizowany lub artystycznie przetworzony.

  • gosposia weteran
    @autor

    1. Pełne poparcie w temacie 'flaga narodowa". To nie papier toaletowy, żeby na niej byle g.wno się znajdowało. To samo dotyczy zresztą, jak dla mnie, hymnu polskiego. To nie jest "sto lat", żeby go przy byle okazji, albo i bez, a często po pijanemu, wywrzaskiwać na imprezach sportowych. poza igrzyskami i imprezami mistrzowskimi, bo one mają inny wymiar.
    2. O Wanku można pisać li tylko jako o beneficjencie z serii drugiej. Jak się przyjrzy wiatrowi z obu serii, to się okaże, że sumarycznie miał warunki gorsze od wszystkich Norwegów oprócz Lindvika.
    3.Eisenbichler i Fannemel mieli warunki wietrzne lepsze od wszystkich Polaków, wiec nie wiem skąd ten "wilczy bilet".
    4.Też mam, graniczące z pewnością, dziwne przekonanie, że KK trafi w ręce Stocha. Mimo usilnych starań różnych "czynników".
    5. Pisać o "wyrównywaniu szans" przez wiatr w drugiej serii bym się, mimo wszystko, nie odważyła. Na jakiej podstawie? Czy wiatr skrzywdził w pierwszej serii jakiegoś Norwega tudzież Niemca? Albo Hayboecka? Oczywiście nie! Jak już to Wanka, któremu kolega wymieniasz na drugim biegunie, a który akurat miał najgorsze warunki skoku w tej serii.
    6.Moim zdaniem to nie wiatr "nawywijał". Można go było okiełznać. Ale byli tacy, którzy tego nie chcieli. Skoro można było ściągnąć z belki Aignera, to można było i Stocha, i Kubackiego, i Krafta. Ale ktoś chciał, żeby w Oslo koniecznie wygrał Norweg. Dawniej się mówiło "Bóg tak chciał". Teraz była to raczej "ręka Boga". Ale nie Maradona. Była to ręka prawa Boga Waltera. Wicebóg Sedlak.
    I na nic płaczliwe wezwania Rafała Kota, żeby nie winić Czecha. Wg mnie nie ma dla niego usprawiedliwienia. Nie po raz pierwszy w sezonie.
    PS
    Dobra rada.
    Te, prezentowane co jakiś czas, polityczne wycieczki z pewnością nie dodają twoim tekstom uroku.
    Sprawiają, że felietony które do tego momentu, obiektywnie rzecz biorąc, całkiem nieźle się czyta, tracą sporo ze swojej wartości.
    Ale może tylko patrząc zza garów?

  • zimowy_komentator profesor
    Dajcie spokój z tymi flagami

    Nigdy mi to nie przeszkadzało, według mnie wygląda to estetycznie i pełni ważny walor informacyjny. W końcu Wielkie Oczy leżą na terenie Polski, to w czym problem ? To tak jakby jakiejś miejscowości, wsi, odmawiać prawa do zaprezentowania się na tle polskich barw. A mają takie prawo, bo Polska właśnie składa się właśnie z setek wsi i miasteczek. Bez nich nie byłoby Polski i flaga nie miałaby czego symbolizować.

  • papa_s weteran
    @kubson97865 @papa_s

    POPRAWKA Zeskok w stronę zachodnią (lekko na południe). Wiatr lekko pod narty.

  • pawel96 profesor
    @dejw @dejw

    Podobno Hauswirth w ramach nagrody ma się pojawić w Norwegii, ale nie wiem, na ile jest to potwierdzona info.

  • Wojciechowski profesor
    Uwaga techniczna

    Jak wielu Szanownych Współkomentujących wie, staram się zawsze robić "tabelki" najbardziej estetycznie, jak się da. Jak od linijki. A od jakiegoś czasu widzę, że jest różnie i trochę mi szkoda. Wszystko zależy od fontu w przeglądarce.

    Mam nadzieję, że we wszystkich z Open Sans wygląda to równiutko. Niestety obecny system komentarzy nie jest przychylny statystykom i zestawieniom, co zapewne choćby bardzostarysceptyk potwierdzi.

  • papa_s weteran
    @kubson97865 @kibicsportu

    Pogoda dla współrzędnych N 61° 08' E 10° 29' wskazuje że będzie będą porywy 5-6m/s a wiatr 2-3m/s z kierunku północnego-zachodu (prawie z północy). Zeskok skoczni zwrócony w stronę wschodnią. Czyli będzie zawiewać lekko od tyłu. Jutro ma być silniejszy wiatr i zmienny:(

  • kubson97865 profesor
    @kubson97865 @kubson97865

    Na tą chwilę tylko na Vikersund prognozy wyglądają optymistycznie

  • mareko bywalec
    "Dawid mógł wobec pecha Japończyka i Niemca awansować spokojnie na ósme miejsce

    To prawda, mógł, ale lepiej by było jakby awansował wskutek własnych świetnych skoków a nie korzystając z pecha rywali.

  • kubson97865 profesor

    Nie wygląda to najlepiej

  • papa_s weteran
    Trzeba iść do lekarza od oczu

    jak ktoś ma kłopoty ze wzrokiem. A swoją drogą może czas wprowadzić challenge trenera lub skoczka i powtórzyć skok. Nawet VAR dało się przeszczepić na konserwatywną piłkę nożną.

  • kibicsportu profesor
    @kubson97865 @kubson97865

    https://www.yr.no/sted/Norge/Oppland/Lillehammer/Lillehammer/
    https://www.yr.no/sted/Norge/Tr%C3%B8ndelag/Trondheim/Trondheim/langtidsvarsel.html

    Tutaj są dokładne prognozy, na Oslo się sprawdziły.

  • kubson97865 profesor

    ma ktoś dokładne prognozy na zawody Lillehammer i Trondheim. Z tego co wiem na Lillehammer prognozy s optymistyczne ale nie wiem jak na Trondheim

  • erytrocyt_ka profesor
    @SebaSzczesny @piotr90

    W tych warunkach Kamil był przecież bez szans, raz w plecy, raz pod narty to chyba najgorsze co może być, co innego już gdyby cały czas miał w plecy, wtedy mniemam, że nawet z tej 11 belki by sobie poradził.

  • dejw profesor
    Inne zawody z weekendu - AlpenCup, Puchar Rosji, konkursy w Sapporo

    Tym razem ubogi weekend ;)
    Finałowe zawody Alpen Cup w Chaux-Neuve miały podobny przebieg, w obu konkursach wygrywali zawodnicy, którzy atakowali świetnymi skokami z pozycji spoza podium po I serii, w sobotę Hauswirth (121,5m), w niedzielę Mogel (120). Były to dwa wyraźnie lepsze wyniki od pozostałych uczestników. Skład podium w I konkursie uzupełnili Kus i Schwann, w II Schwann i Osterc. Życiowe wyniki ustanowili w sobotę 6 Vodousek (SLO, rocznik 00), 7 Contamine i 9 Maerkl (Niemcy, rocznik 00), w niedzielę 12 Francesco Cecon (rocznik 01) i 20 Batby (01).
    Do rywalizacji po przerwie, spowodowanej chyba upadkiem pod koniec stycznia wrócił niedawny absolutny dominator rocznika 02 D.Haagen: w sobotę poza 30ką, a wczoraj już 10ty. Lepiej od niego wypadł rówieśnik ze Słowenii, Presecnik (17 i 11). Niezbyt przekonująco sezon zakończyli austriaccy uczestnicy MŚJ, poza Schwannem (który i tak trochę zawiódł, po tym jak zdemolował tydzień temu w Pucharze Austrii w Villach), tylko Hoerl wczoraj zmieścił się pod koniec TOP10.
    Hauswirth został trzecim Szwajcarem, który zwyciężył w klasyfikacji generalnej cyklu zawodów FISowskich, po Ammanie (KK z sezonu 09/10), oraz Grigolim który wygrał generalkę FC 13/14.

    W Sapporo (gdzie pierwotnie miał się odbyć FC), w piątkowym konkursie na NH wygrał Naito przed Watanabe i Komabą, wczoraj na LH Daiki przed Tochimoto (obaj nieobecni w pt) i Naito (w przekroju całego sezonu świetny w konkursach krajowych, niestety bez przełożenia na PK i PŚ). Bardzo słabe wyniki Sakuyamy i juniorów.

    W Czajkowskim na Pucharze Rosji niesamowite podium na NH: Matavin (rocznik 97, wygrana o ponad 10 punktów), Towkes (rocznik 98) i Wasiliew. Pierwsza dwójka mająca po jednym weekendzie w FC i to tyle jeśli chodzi o ich międzynarodowe starty ;) Na LH sytuacja zupełnie inna, tam już nokaut Wasiliewa, przed Wesołowem (rocznik 91, dużo startów na arenie międzynarodowej, lecz ostatni 3 lata temu) i Hazetdinowem. Dalej Sergiejw, Towkes i Matavin. Dwa razy nieźle wypadł Sardiejew, na tyle nieźle, że może nawet wciśnie się do krajówki na finał PK, dzięki czemu rocznik 03 zadebiutowałby w PK wcześniej niż 02 ;)

  • piotr90 stały bywalec
    @SebaSzczesny @Sebaszczesny

    słabo skoczył i tyle :)

  • SebaSzczesny profesor

    wczorajszy konkurs to bylo zlodziejstwo kazdy wie kto powinien wygrac

  • Adrian36 stały bywalec
    @Pavel @pavel

    Ale jakoś wcześniej też czerwone światło wyskakiwało, jeszcze przed tymi 45 sekundami, to może gdy korytarz się pali cały na czerwono to i światło robi się czerwone? A nie pepik wciska? Tak może być też. Mnie się tak wydawało że bywało i tak że wcześniej światło czerwone było gdy siadał skoczek i od razu czerwone światło. Więc już się zamotałem.. nie zmienia to faktu że Polacy zostali skrzywdzeni warunkami czy pepik zapalał światło czy nie.

  • Aaabbbb profesor
    @michal1238 @salto_de_esqui

    Może On zywczajnie ćwiczy do ?Mam talent?? Potem się okaże, że Blady Kris to alter ego Przemka :).

  • Kris1952 stały bywalec
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Nie zapominaj słoneczko że tu jest do zgarnięcia 60 tysiaków euro,za KK chyba dużo cieniej!!!

  • Kris1952 stały bywalec
    @michal1238 @michal1238

    Chyba mu mucha wpadła do gardła albo się zakrztusił koniaczkiem łykniętym na rozgrzewkę!!! Czasem się zdarza,znam to z autopsji!!!

  • Major_Kuprich profesor
    Uwagi

    "Ale z jakiegoś powodu jeszcze bardziej zirytował mnie fakt, że Dawid mógł wobec pecha Japończyka i Niemca awansować spokojnie na ósme miejsce w klasyfikacji generalnej na ósme miejsce."

    Spokojniej - raz wystarczy, po co się powtarzać ?

  • MarcinBB redaktor
    @TokaGemini @TokaGemini

    1. cyt. "Można stworzyć taki, który zawiera w jakiejś formie barwy narodowe, ale nie jest flagą polski i napisać sobie na nim co się chce."
    2. Odsylam do artykulu pod linkiem. Tam specjalista tlumaczy, ze ochronie podlega nie tylko flaga, ale rowniez barwy narodowe.

  • erytrocyt_ka profesor
    @michal1238 @Aaabbbb

    Ja wtedy na początku aż naprawdę wystraszyłam się, że coś mu się stało :))

  • salto_de_esqui weteran
    @michal1238 @Aaabbbb

    Z Przemka szydzić nie wypada, bo zawody lekkoatletyczne komentuje genialnie, tylko do skoków pasuje jak kwiatek do kożucha. :) Jako ciekawostkę mogę dodać, że podczas jednych z MŚ (tylko nie pamiętam już których - starość nie radość - albo w Berlinie w 2009r. albo dwa lata później w Daegu) wydawał podobne dźwięki. :)

  • dzika_swinia weteran
    @dzika_swinia @StrasznyRybolakOtchlani

    Raczej nikt się nie spodziewa lotów z 2015, nawet jeśli to wtedy Kubacki nie skoczy nawet 200

  • Aaabbbb profesor
    @michal1238 @salto_de_esqui

    Hehe, może tak mu serce biło z emocji, a Wy szydzicie :)

  • salto_de_esqui weteran
    @michal1238 @erytrocyt_ka

    Ten beatbox to zdecydowanie najmądrzejszy "komentarz" Przemka o skokach. :)

  • erytrocyt_ka profesor
    @michal1238 @Aaabbbb

    No, chodzi o ten beatbox zapewne xd

    https://www.youtube.com/watch?v=ghcHQSqPVgs

  • Aaabbbb profesor

    Siedem godzin z małym okładem i jedziemy z koksem. Da się przeżyć ten poniedziałek ;).

  • Aaabbbb profesor
    @equest @salto_de_esqui

    I to jest prawdziwa i, niestety, smutna konstatacja. Masz Pan całkowitą rację.

  • Aaabbbb profesor
    @michal1238 @michal1238

    Jakie dźwięki?

  • salto_de_esqui weteran
    @equest @equest

    Hejt jest zawsze, po prostu wymyślą coś innego. Napiszą, że Stoch wygrał mało przekonująco, fartem, nie jest typem dominatora jak najwięksi w tej dyscyplinie.

  • michal1238 bywalec
    Babiarz

    Ma ktoś wiedzę na temat tego co Babiarz konkretnie robił, że wydawał takie dźwięki i może ktoś wie,czy był świadomy, że telewidzowie to usłyszą?

  • equest profesor
    Nie ma co jęczeć.

    Stało się a dzisiaj karawana jedzie dalej.

    + Kamil powiększył przewagę w tabeli PŚ
    + Dalej przewodzi w klasyfikacji Raw Air
    + Tande włączył się do rywalizacji o KK

    Zaliczenie na plus ostatniego budzi wątpliwości ale sądzę,
    że czterech rywalizujących zwiększy tylko poziom sportowy.

    Po zdobyciu KK przez Kamila nie będzie hejtu,
    że tak łatwo było bo konkurencja słaba.

  • Stoszek profesor

    Dobra, gitara 3 dni wolne. A więc można popisać sobie.

  • erytrocyt_ka profesor
    @FanTomasz @FanTomasz

    No mi się zdaje, że Kamil, bo nadal jestem zdania, że tylko loteryjne warunki są w stanie go pokonać, ale oczywiście jak to w skokach, okaże się.

  • FanTomasz bywalec
    opinie

    Jak myślicie kto podczas dzisiejszych treningów i prologu będzie najlepiej skakał ?

  • FanTomasz bywalec
    szanse

    No to jeśli dziś będzie wiało w plecy to duża szansa Kamila na powiększenie przewagi w Raw Air.Rosną też szanse innych Polaków na dobry wynik.Niewiadomą jest jak przy takim wietrze spiszą się Norwegowie i Niemcy.

  • Pavel profesor
    @Adrian36

    Czerwone światło zapala się po 45 sekundach na belce, a nie po wciśnięciu jakiegoś przycisku. Co więcej Sedlak nie może czekać na czerwone światełko jak "korytarz" nie pali się na czerwono, do sytuacja była na tyle dynamiczna, że mógł startowac w jednych warunkach, a lecieć w całkiem innych.

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @dzika_swinia @dzika_swinia

    Czemu zakładasz że 210 m w Vikersund w tym sezonie da słaby wynik?

  • alo profesor

    Wie ktos kiedy sa testy w Vikersund?

  • Adrian36 stały bywalec

    Nic wczoraj Polacy zrobić nie mogli, przy decyzjach pepika. Jakby Tande albo Forfang byli na ich miejscu, to już czerwone światło, "złe warunki" i schodzimy. A tak Hulę czy tam Kubackiego można było puścić na stracenie...

  • kate28 bywalec
    @FanTomasz @FanTomasz

    Wg yr.no podczas prologu ma być ok. 1 m/s z tyłu skoczni, natomiast podczas konkursu dość silny pod narty.

  • FanTomasz bywalec
    Kierunek

    Wie może ktoś jaki będzie kierunek wiatru podczas treningów i prologu w Lillehammer ? Pod narty czy w plecy ? Dzięki za info

  • erytrocyt_ka profesor
    @pablito @pablito

    Będzie pewnie po 14, bo o 14 jest odprawa techniczna

  • dzika_swinia weteran

    Kubacki niech się postara bo ma szansę na 8. miejsce w generalce.

    A w sumie kogo ja oszukuje, pewnie znowu się spali albo skoczy 210 na Vikersund i będzie na koniec 11...

  • Aaabbbb profesor

    Autorze, dobrego urlopu zatem!

  • Aaabbbb profesor
    @Pavel @pavel

    Po tej wielkiej norweskiej fladze nad skocznią widać było kierunek wiatru na górze.
    Zawirowania powoduje też z pewnością konstrukcja skoczni, umiejscowienie trybun itp.
    Kierunek się zmieniał, prędkość porywów też, Kamila zdjęło, być może doszedł do tego drobny błąd. Trudno, bywa.

    Tradycja mazania po biało-czerwonych skrawkach materiału jest naszą (dla mnie również niezrozumiałą) tradycją.
    Ale, jak ktoś napisał niżej, jeśli nie spełnia proporcji flagi oraz określonego odcienia kolorów - jest po prostu bannerem czy transparentem w kolorach kojarzących się z Polską.

  • pablito weteran
    LIsta Startowa

    jest juz gdzies lista startowa do dzisiejszych kwalifikacji?

  • Pavel profesor

    Ta skocznia jest dziwaczna jeżeli chodzi o konstrukcję co powoduje nietypowe ułożenie "prądów powietrznych", doskonale obrazowała to grafika. Ogólnie mieliśmy lekkie zawirowania na poziomie 1-1,5 m/s, ale w jednym miejscu, tuż za bulą wiało grubo ponad 3m/s, przeważnie od boku. Niestety jak ktoś miał pecha i akurat kierunek lekko się odwrócił na bardziej tylni to praktycznie był koniec ze skakaniem. Wiedzieliśmy to u Kubackiego, Huli, Leroyda, Eisenbichlera, Kobayashiego czy wreszcie Stocha. Otrzymali swoisty "pocałunek śmierci" od losu i nie bardzo jest kogo winić prócz natury i może projektanta tego obiektu. Ani spisek jury, który kreował Małysz z TVP, ani Borek Sedlak, ani nawet sam skoczek nie miał to nic do rzeczy. Sytuacja była na tyle dynamiczna, że można było odbijać się z belki w jednych warunkach, a lecieć w całkiem innych. Takie jest życie, kiedyś Małysz w wielkiej formie stracił koszulkę lidera w Oslo przez warunki, a teraz Stoch pewną wygraną. Tak czy siak jestem niemal pewny, że wygra KK jak i RawAir.

    Co do bazgrania po fladze zgadzam się z autorem. Kogo to obchodzi czy Janusz A jest z Radomia, a Janusz B z Sieradza. Nie wiem co to za dziwaczna moda, ale jak się na to patrzy to aż oczy bolą.

  • Aaabbbb profesor
    @StrasznyRybolakOtchlani @StrasznyRybolakOtchlani

    LOL :)))
    Dobre :)

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @MarcinBB

    Anders Fannemel to zmaga się chyba z jakąś własną klątwą 'królowej Holmenkollen', bo konsekwentnie utrzymał tendencję i nie zdobył na niej jeszcze nigdy punktów PŚ w indywidualnym konkursie (najbliżej był w debiutanckim 2012 roku na 35 miejscu). Może Anders kiedyś jako nastoletni podrostek np. wysiusiał się na skoczni i tym sposobem popadł w jej niełaskę ;)

  • Wojciechowski profesor
    @Wojciechowski @Wojciechowski

    PS. Aktualne zestawienie Skoku Roku wstawię tu dziś wieczorem, a kolejny "odcinek" klasyfikacji PŚ "po staremu" i Skoku Roku zaprezentuję po konkursie w Trondheim.

  • Wojciechowski profesor
    @Wojciechowski PŚ 2017/2018 według starej punktacji po Oslo (cz. 3)

    Punktacja drużynowa: 60-50-40-30-20-15-14-13-12-11-10-9-8 itd.

    Stosowanie starej punktacji w przypadku konkursów drużynowych prowadzi czasem do paradoksów - otóż Kazachstan wyprzedził Finlandię (!) i dogonił Czechy, ale tylko dzięki punktom "wywalczonym" jedynie za sam udział w "drużynówkach", nic więcej...

    Konkursy w Holmenkollen umocniły przewagę Norwegii, obok której najlepiej zaprezentowała się w miniony weekend Austria. Wydaje się więc, że zestaw pierwszej "4" klasyfikacji raczej już się nie zmieni do końca sezonu, a Słowenii i Japonii pozostaje zażarty bój o miejsce 5.

    Mamy oto 14. kraj w zestawieniu - to Kanada, dzięki 15. lokacie Boyda-Clowesa. Bez skoczków w pierwszej "15" pozostają w tym sezonie: Bułgaria, Estonia, Finlandia, Francja, Kazachstan, Korea Południowa, Rosja, Stany Zjednoczone, Turcja, Ukraina i Włochy.

    W tabeli kolejno dorobek: łączny, indywidualny i drużynowy. W nawiasach liczba punktów zdobytych łącznie przez daną reprezentację w Oslo.

    1. Norwegia ..................--- 963 ...... 643 .. 320 ... (+111)
    2. Niemcy .......................-- 872 ...... 612 .. 260 ..... (+54)
    3. Polska ..........................- 761 ...... 486 .. 275 ..... (+60)
    4. Austria .........................- 421 ...... 221 .. 200 ..... (+80)
    5. Słowenia ....................... 299 ...... 189 .. 110 ..... (+21)
    6. Japonia ......................--- 297 ...... 152 .. 145 ..... (+20)
    7. Szwajcaria .................--- 129 ........ 46 .... 83 ..... (+14)
    8. Rosja .............................-- 74 .........- 0 .... 74
    9. Włochy ............................ 58 .........- 0 .... 58 ..... (+12)
    10. Czechy ........................-- 49 .........- 3 .... 46
    ....- Kazachstan ..............---- 49 .........- 0 .... 49 ..... (+11)
    12. Finlandia ..................---- 47 .........- 0 .... 47
    13. Stany Zjednoczone .---- 10 .........- 0 .... 10
    14. Kanada .......................---- 1 .........- 1 ...... 0 ....... (+1)

    PODIA INDYWIDUALNIE:
    Niemcy - 15 (4-8-3), Norwegia - 13 (5-5-3), Polska - 12 (5-3-4), Austria - 6 (0-1-5), Słowenia - 3 (2-0-1), Japonia 1 - (1-0-0), Szwajcaria - 1 (0-0-1).

    MIEJSCA W CZOŁOWEJ "15" INDYWIDUALNIE:
    Niemcy - 65, Norwegia - 61, Polska - 51, Austria - 28, Słowenia - 2+, Japonia - 17, Szwajcaria - 6, Czechy i Kanada - po 1.

  • Wojciechowski profesor
    @Wojciechowski PŚ 2017/2018 według starej punktacji po Oslo (cz. 2)

    16. GEIGER Karl ...............................- GER ..... 52 ..... (+2)
    17. PREVC Peter ............................--- SLO ..... 47
    18. SEMENIC Anze ............................ SLO ..... 42
    19. LEYHE Stephan .......................--- GER ..... 38 ..... (+9)
    20. AMMANN Simon ........................- SUI ..... 37
    21. HAYBOECK Michael ..................- AUT ..... 35 ... (+15)
    22. KOT Maciej ..............................--- POL ..... 24
    23. GRANERUD Halvor Egner .....--- NOR ..... 22 ..... (+4)
    24. BARTOL Tilen .............................. SLO ..... 17
    ....- HUBER Daniel ........................---- AUT ..... 17
    ....- KASAI Noriaki ...........................--- JPN ..... 17
    27. FETTNER Manuel ....................--- AUT ..... 15
    28. KOBAYASHI Ryoyu ....................-- JPN ..... 14
    29. AIGNER Clemens ........................ AUT ....... 9
    ....- DESCHWANDEN Gregor ...........-- SUI ....... 9
    ....- SCHMID Constantin ..................- GER ....... 9
    32. LINDVIK Marius .......................-- NOR ....... 8
    33. DEZMAN Nejc ...........................-- SLO ....... 7
    34. PASCHKE Pius ............................. GER ....... 6
    35. ASCHENWALD Philipp .............-- AUT ....... 5 ...... (N)
    ....- PREVC Domen .........................--- SLO ....... 5
    ....- SATO Yukiya ...............................- SLO ....... 5
    38. WANK Andreas ..........................- GER ....... 4 ...... (N)
    ....- ZAJC Timi ..................................--- SLO ....... 4
    40. ALTENBURGER Florian ..........---- AUT ....... 3
    ....- KOZISEK Cestmir ......................... CZE ....... 3
    ....- SCHLIERENZAUER Gregor .......-- AUT ....... 3
    43. BOYD-CLOWES Mackenzie ....--- CAN ....... 1 ...... (N)
    ....- TAKEUCHI Taku ........................--- JPN ....... 1
    ....- WOLNY Jakub .............................. POL ....... 1

  • Wojciechowski profesor
    PŚ 2017/2018 według starej punktacji po Oslo (cz. 1)

    Punktacja indywidualna za miejsca 1-15: 25-20-15-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.

    Na czele oczywiście bez zmian, choć oczywiście Stoch powiększył swoją przewagę nad Freitagiem jedynie minimalnie. Co innego Tande, który po raz pierwszy od Niżnego Tagiłu przeskoczył Wellingera. Podobnie Kraft zamienił się miejscem ze starszym Kobayashim, zaś Johansson za jednym zamachem wyprzedził Kubackiego i Stjernena.

    Liczba sklasyfikowanych wzrosła z 42 do 45, nowicjusze to Aschenwald, Boyd-Clowes i Wank. Tylko Wellinger był w czołowej "15" we wszystkich konkursach pucharowych sezonu 2017/2018 (choć w Oslo, tak jak wcześniej w Tauplitz, zrobił to rzutem na taśmę).

    W nawiasach liczba punktów zdobytych przed danych skoczków w Oslo.

    1. STOCH Kamil ................................ POL ... 242 ... (+10)
    2. FREITAG Richard .......................... GER ... 212 ..... (+8)
    3. TANDE Daniel-Andre .................. NOR ... 193 ... (+25)
    4. WELLINGER Andreas ................... GER ... 187 ..... (+1)
    5. FORFANG Johann Andre ...........- NOR ... 137 ... (+11)
    6. KRAFT Stefan ...........................---- AUT ... 134 ... (+20)
    7. KOBAYASHI Junshiro ...................- JPN ... 115
    8. JOHANSSON Robert .................-- NOR ... 113 ... (+12)
    9. EISENBICHLER Markus ...........---- GER ... 104
    10. KUBACKI Dawid .......................-- POL ... 103
    11. STJERNEN Andreas ..................- NOR ..... 86 ..... (+7)
    12. FANNEMEL Anders ..................- NOR ..... 84
    13. DAMJAN Jernej .........................-- SLO ..... 67 ... (+6)
    14. HULA Stefan ............................... POL ..... 61
    15. ŻYŁA Piotr ................................... POL ..... 55

  • piotr90 stały bywalec

    No i co. Ja nie zwalam na warunki w jakich startował Kamil. Jak ktoś jest formie to skoczy i w takich warunkach. A Kamil nie jest dominatorem, zeby wygrywać i to widać gołym okiem. Pewnie zwycięży i będzie miał kulę, ale będzie walka.

    NIe szkoda jest wyniku bo nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. NIe skoczył i tyle. kAżdemu mógł się przydarzyć taki skok


  • erytrocyt_ka profesor

    Haha to zdjęcie Freitaga idealnie obrazuje moją minę :D Ale w sumie nie dlatego, że Kamil byl 6, bo to, że Kamil wylądował 'tuż-tuż przed zieloną linią' moim zdaniem było trochę złudnym wrażeniem, tylko (pomimo moich złych przeczuć w połowie drugiej serii) nie spodziewałam się, że Kamila faktycznie będą w stanie pokonać warunki, ale jak na razie to one jako jedynie są w stanie to zrobić.

    'Może zresztą król tak był zazdrosny o swoją królową, że rzucił na nią klątwę?' To na pewno klątwa i o dziwo Kamilowi nie udało się w końcu złamać jakiejś klątwy w tym sezonie. A tak już bardziej na serio, to coś w tym jest, że Oslo jest dla Kamila pechowe, cóż, może za rok.

    'Kolejny konkurs już we wtorek w Lillehammer.' I to jest ta super wiadomość, że w sumie nawet już dzisiaj będzie można skoki obejrzeć. Mimo iż 'Rower' jest dla mnie takim dodatkowym smaczkiem, a liczy się głównie KK, to jednak z zaciekawieniem obejrzę dzisiejsze kwalifikacje. Poza tym, sezon powoli się kończy, więc trzeba nacieszyć oko póki się da.

  • skajler doświadczony

    czy Kamil ma jeszcze szanse na zdobycie Plastikowej Kulki? myślę, że warto byłoby się zainteresować tą klasyfikacją gdyż KK już posiada w swojej karjerze, podium rowera tak samo a w plastikowej kulce jeszcze nigdy z karjerze nie zaistniał

  • FunFact weteran

    Zielona linia pokazywała odległość wymaganą tuż przed wyjściem z progu, gdy uśredniony pomiar wskazywał +2. Już po wylądowaniu zmieniło się na -2. Generalnie, linia ta wczoraj w większości przypadków nie była dobrym wyznacznikiem wymaganej odległości, przez niesamowitą zmienność wiatru. Taki Kraft na górze miał -11, linia była hen hen daleko, a po wylądowaniu, gdy przeliczniki pokazały -4, okazało się, że wystarczy to do drugiego miejsca.

  • bxi doświadczony
    Drogi Autorze!

    Drogi Autorze w zestawieniu zawodników, którzy jeszcze mają możliwość zdobycia KK jest bląd. Do końca sezonu zostało 5 konkursów więc do zdobycia jest 500 puntków. Marcus Eisenbichler oraz Junshiro Kobayashi już tej mozliwości nie mają. Matematyczne szanse mają:

    1 FREITAG Richard -135
    2 TANDE Daniel Andre -180
    3 WELLINGER Andreas -219
    4 FORFANG Johann Andre -403
    5 KRAFT Stefan Austria -419
    6 JOHANSSON Robert -483

    Jednak realne szanse ma Freitag, Tande i Wellinger. Kamilowi mogą przytrafić się jeszcze dwa słabsze konkursy w stosunku do Freitaga i trzy w stosunku do Tande a i tak wygra KK.

    Drogi Autorze życzę miłego wypoczynku na urlopie!

  • TokaGemini początkujący
    Bez przesady!

    Bez przesady Szanowny Autorytecie.
    Jeżeli te biało-czerwone kawałki tkaniny nie maja proporcji boków 5:8, jeżeli nie są umieszczone na drzewcu, jeżeli posiadają dodatkowo jakieś napisy, to po prostu nie są to flagi polskie.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Remanenty po Oslo cz. 7 i ostatnia.

    Podia wg państw w konkursach drużynowych, po Oslo 2018.

    Norwegia .. 4 - 0 - 2
    Polska ....... 1 - 4 - 0
    Niemcy ...... 1 - 2 - 1
    Austria ....... 0 - 1 - 1
    Japonia ..... 0 - 0 - 1

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Remanenty po Oslo cz. 6.

    Gdyby sobotni konkurs drużynowy w Lahti był konkursem indywidualnym to tak
    wyglądało by jego podium:
    1. Kamil Stoch
    2. Robert Johansson (Norwegia)
    3. Andreas Wellinger (Niemcy)
    Miejsca pozostałych Polaków 6. Dawid Kubacki, 17. Stefan Hula 20. Maciej Kot

    A tak wyglądałby PN tego konkursu przy klasyfikacji indywidualnej i równej ilości
    zawodników dla wszystkich drużyn.

    1. Norwegia .. 211 pkt
    2. Polska --.... 165 pkt
    3. Niemcy --... 104 pkt
    4. Austria ......... 83 pkt
    5. Japonia ....... 60 pkt
    5. Słowenia --.. 60 pkt
    7. Szwajcaria .. 26 pkt
    8. Rosja ............. 9 pkt

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Remanenty po Oslo cz. 5.

    Gdyby niedzielny konkurs indywidualny w Oslo był zawodami drużynowymi to tak
    wyglądały by jego wyniki. Czterech najlepszych zawodników z każdej drużyny.

    1. Norwegia .. 1006,3 pkt
    2. Austria ......... 982,5 pkt
    3. Niemcy ........ 954,7 pkt
    4. Polska ......... 934,9 pkt
    5. Słowenia -... 871,2 pkt
    6. Japonia --.... 865,9 pkt
    7. Szwajcaria .. 833,1 pkt

    Zespoły które miały przynajmniej 4 zawodników w 50-tce.
    Zawodnikom z miejsc 31 - 50 których uwzględniłem podwoiłem wynik punktowy,
    jednemu Japończykowi i po dwóm Słoweńcom i Szwajcarom.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    ciąg dalszy

    Drużynowe, przy klasyfikacji indywidualnej.
    Wisła, po 1 serii - 138 pkt, po 2 serii - 122 pkt -..................... spadek o 16 pkt
    Ruka, po 1 serii - 74 pkt, po 2 serii - 76 pkt --......................... wzrost o 2 pkt
    Titisee-N., po 1 serii - 166 pkt, po 2 serii - 184 pkt ............... wzrost o 18 pkt
    Oberstdorf (MŚwL), po 1 serii - 99 pkt, po 2 serii - 109 pkt . wzrost o 10 pkt
    Zakopane, po 1 serii - 186 pkt, po 2 serii - 218 pkt -............. wzrost o 32 pkt
    Pjongczang (IO), po 1 serii - 164 pkt, po 2 serii - 152 pkt --. spadek o 12 pkt
    Lahti, po 1 serii - 180 pkt, po 2 serii - 165 pkt --..................... spadek o 15 pkt
    Oslo, po 1 serii - 141 pkt, po 2 serii - 165 pkt ........................ wzrost o 24 pkt

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Remanenty po Oslo cz. 4.

    Spadek lub wzrost punktów po 1 serii, konkursy indywidualne i drużynowe.
    Uwzględniłem też MŚwL i IO.

    Indywidualne.
    Wisła, po 1 serii - 172 pkt, po 2 serii - 190 pkt -........................ wzrost o 18 pkt
    Ruka, po 1 serii - 106 pkt, po 2 serii - 93 pkt -........................... spadek o 13 pkt
    Niżny Tagił 1, po 1 serii - 105 pkt, po 2 serii - 82 pkt -.............. spadek o 23 pkt
    Niżny Tagił 2, po 1 serii - 127 pkt, po 2 serii - 100 pkt ............. spadek o 27 pkt
    Titisee-Neustadt, jedna kolejka
    Engelberg 1, po 1 serii - 127 pkt, po 2 serii - 141 pkt ............. wzrost o 14 pkt
    Engelberg 2, po 1 serii - 162 pkt, po 2 serii - 169 pkt ............. wzrost o 7 pkt
    Oberstdorf, po 1 serii - 186 pkt, po 2 serii - 227 pkt ................ wzrost o 41 pkt (nw)
    Garmisch-Par. po 1 serii - 151 pkt, po 2 serii - 145 pkt .......... spadek o 6 pkt
    Innsbruck, po 1 serii - 197 pkt, po 2 serii - 189 pkt --............... spadek o 8 pkt
    Bischofshofen, po 1 serii - 199 pkt, po 2 serii - 155 pkt -........ spadek o 44 pkt
    Bad Mitterndorf, po 1 serii - 49 pkt, po 2 serii - 50 pkt ............. wzrost o 1 pkt
    Oberstdorf (MŚwL), po 1 serii - 103 pkt, po 2 serii - 115 pkt .. wzrost o 12 pkt
    Oberstdorf (MŚwL), po 2 serii - 115 pkt, po 3 serii - 140 pkt .. wzrost o 25 pkt
    Zakopane, po 1 serii - 146 pkt, po 2 serii - 108 pkt -................ spadek o 38 pkt
    Willingen 1, po 1 serii - 223 pkt, po 2 serii - 188 pkt -.............. spadek o 35 pkt
    Willingen 2, po 1 serii - 217 pkt, po 2 serii - 230 pkt -.............. wzrost o 13 pkt
    Pjongczang (IO-śs), po 1 serii - 191 pkt, po 2 serii - 107 pkt . spadek o 84 pkt (ns)
    Pjongczang (IO-ds), po 1 serii - 181 pkt, po 2 serii - 154 pkt . spadek o 27 pkt
    Lahti, po 1 serii - 198 pkt, po 2 serii - 202 pkt ........................... wzrost o 4 pkt
    Oslo, po 1 serii - 149 pkt, po 2 serii - 66 pkt --........................... spadek o 83 pkt (nsPŚ)

    (nw) - największy wzrost, (ns) - największy spadek

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Remanenty po Oslo cz. 3.

    W związku z kwalifikacjami dla wszystkich, eliminacje można traktować jak jednoseryjne
    konkursy. Niżej zdobycze Polaków w eliminacjach, od najlepszych do najsłabszych w PŚ,
    MŚwL i IO.
    Eliminacje w Lahti z 161 pkt, czyli bardzo dobre w strefie stanów niskich, na 10 miejscu,
    ex aequo z eliminacjami w Willingen.

    247 pkt - Titisee-Neustadt (Niemcy) eliminacje
    236 pkt - Engelberg 2 (Szwajcaria) eliminacje
    225 pkt - Lahti (Finlandia) eliminacje
    199 pkt - Garmisch-Partenkirchen (Niemcy) eliminacje
    194 pkt - Zakopane (Polska) eliminacje
    193 pkt - PJONGCZANG (Korea) IO-śs eliminacje
    189 pkt - Bischofshofen (Austria) eliminacje
    180 pkt - OBERSTDORF (Niemcy) MŚwL eliminacje
    169 pkt - Innsbruck (Austria) eliminacje
    161 pkt - Willingen (Niemcy) eliminacje
    161 pkt - Oslo (Norwegia) eliminacje
    141 pkt - Wisła (Polska) eliminacje
    138 pkt - Engelberg 1 (Szwajcaria) eliminacje
    108 pkt - Niżny Tagił 1 (Rosja) eliminacje
    99 pkt - PJONGCZANG (Korea) IO-ds eliminacje
    82 pkt - Oberstdorf (Niemcy) eliminacje
    71 pkt - Niżny Tagił 2 (Rosja) eliminacje
    67 pkt - Bad Mitterndorf (Austria) M eliminacje
    58 pkt - Ruka (Finlandia) eliminacje

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    ciąg dalszy

    218 pkt - Zakopane (Polska) drużynowy
    184 pkt - Titisee Neustadt (Niemcy) drużynowy
    165 pkt - Lahti (Finlandia) drużynowy
    165 pkt - Oslo (Norwegia) druzynowy
    152 pkt - PJONGCZANG (Korea) IO drużynowy
    122 pkt - Wisła (Polska) drużynowy
    109 pkt - OBERSTDORF (Niemcy) MŚwL drużynowy
    76 pkt - Ruka (Finlandia) drużynowy

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Remanenty po Oslo cz. 2.

    Konkursy indywidualne PŚ, MŚwL i IO od najlepszego do najsłabszego po względem
    ilości punktów zdobytych przez polskich skoczków. Niżej konkursy drużynowe przy
    klasyfikacji indywidualnej.
    Konkurs indywidualny w Oslo na przedostatnim 19 miejscu, drużynowy na 3 miejscu razem z
    konkursem w Lahti.

    230 pkt - Willingen 2 (Niemcy)
    227 pkt - Oberstdorf (Niemcy)
    202 pkt - Lahti (Finlandia)
    190 pkt - Wisła (Polska)
    189 pkt - Innsbruck (Austria)
    188 pkt - Willingen 1 (Niemcy)
    169 pkt - Engelberg 2 (Szwajcaria)
    155 pkt - Bischofshofen (Austria)
    154 pkt - PJONGCZANG (Korea) IO-ds
    145 pkt - Garmisch-Partenkirchen (Niemcy)
    141 pkt - Engelberg 1 (Szwajcaria)
    140 pkt - OBERSTDORF (Niemcy) MŚwL
    108 pkt - Zakopane (Polska)
    107 pkt - PJONGCZANG (Korea) IO-śs
    100 pkt - Niżny Tagił 2 (Rosja)
    97 pkt - Titisee-Neustadt (Niemcy)
    93 pkt - Ruka (Finlandia)
    82 pkt - Niżny Tagił 1 (Rosja)
    66 pkt - Oslo (Norwegia)
    50 pkt - Bad Mitterndorf (Austria) M

  • bardzostarysceptyk profesor
    Remanenty po Oslo cz. 1.

    Ocena dotychczasowych konkursów indywidualnych PŚ, MŚwL i IO według mojego subiektywnego i
    może niesprawiedliwego, ale zawsze konsekwentnego podziału.

    Konkurs indywidualny w Oslo słaby w strefie stanów niskich, drugie pod względem słabości zawody
    w tym sezonie, nie ma się czym chwalić, gorszy był tylko Bad Mitterndorf.

    300 i więcej pkt KONKURS CUDOWNIE-REWELACYJNIE-GENIALNY:
    250-299 pkt KONKURS GENIALNY:
    200-249 pkt KONKURS REWELACYJNY: Lahti - 202 pkt, Oberstdorf - 227 pkt, Willingen 2 - 230 pkt

    150-199 pkt KONKURS BARDZO DOBRY: PJONGCZANG (IO-ds) - 154 pkt, Bischofshofen - 155 pkt,
    Engelberg 2 - 169 pkt, Willingen 1 - 188 pkt, Innsbruck - 189 pkt, Wisła - 190 pkt

    100-149 pkt KONKURS DOBRY: Niżny Tagił 2 - 100 pkt, PJONGCZANG (IO-śs) - 107 pkt, Zakopane -
    108 pkt, OBERSTDORF (MŚwL) - 140 pkt, Engelberg 1 - 141 pkt, Garmisch-Part. - 145 pkt

    50-99 pkt KONKURS SŁABY: Bad Mitterndorf - 50 pkt, Oslo - 66 pkt, Niżny Tagił 1 - 82 pkt, Ruka -
    93 pkt, Titisee-Neustadt - 97 pkt

    0-49 pkt KONKURS BEZNADZIEJNY: na razie nie ma i niech tak zostanie, w Bad Mitterndorf ledwie
    uciekliśmy spod topora beznadziejności, 50 pkt Polacy uzyskali tylko dzięki dyskwalifikacjom, bez
    nich było by 41 pkt

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl