Kamil Stoch nominowany w Plebiscycie Przeglądu Sportowego

  • 2018-11-22 14:25

Ruszyła 84. edycja prestiżowego plebiscytu Przeglądu Sportowego na 10 najlepszych sportowców Polski 2018 roku. W gronie 20 nominowanych znalazł się ubiegłoroczny triumfator, Kamil Stoch, który uznawany jest także za tegorocznego faworyta. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 5 stycznia 2019 roku na antenie Polsatu.

Kamil Stoch w 2018 roku wywalczył niemal wszystko, co w skokach narciarskich było do zdobycia. Na XXIII Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Pjongczangu obronił tytuł mistrzowski na dużej skoczni, zaś z drużyną sięgnął po brązowy medal. Na mistrzostwach świata w lotach narciarskich w Oberstdorfie został indywidualnym wicemistrzem świata oraz drużynowym brązowym medalistą. Po raz drugi w karierze sięgnął po Kryształową Kulę za triumf w Pucharze Świata. Trzykrotny mistrz olimpijski ponownie okazał się najlepszy w Turnieju Czterech Skoczni, dodatkowo przechodząc do historii jako drugi zawodnik, który w trakcie jednej edycji wygrał wszystkie cztery konkursy. Kamil zwyciężył także w turniejach Raw Air, Willingen Five i Planica 7. W całym 2018 roku Stoch odniósł osiem indywidualnych zwycięstw w zawodach Pucharu Świata (Ga-Pa, Innsbruck, Bischofshofen, Lahti, Lillehammer, Trondheim, dwukrotnie Planica) oraz dwukrotnie był członkiem zwycięskiego zespołu w zawodach drużynowych (Zakopane i Wisła).

Dwukrotny zdobywca Pucharu Świata został nominowany w plebiscycie już po raz siódmy. W 2011 roku zajął 10. miejsce, w 2012 roku był piętnasty, zaś w 2013 - drugi, tuż za Justyną Kowalczyk. W 2014 roku podwójny mistrz olimpijski z Soczi i zdobywca Pucharu Świata zwyciężył w plebiscycie. Rok później był czternasty, zaś po drugi triumf sięgnął w plebiscycie za 2017 rok, w którym triumfował w Turnieju Czterech Skoczni i został drużynowym mistrzem świata w Lahti, w ostatnich minutach głosowania wyprzedzając Roberta Lewandowskiego.

Do tej pory tytuł Sportowca Roku w Polsce zdobywało trzech skoczków narciarskich. Oprócz Kamila Stocha (2014, 2017), takiego zaszczytu doznali Stanisław Marusarz (1938) i czterokrotnie Adam Małysz (2001, 2002, 2003, 2007).

Kamil Stoch uznawany jest za głównego faworyta tegorocznego plebiscytu. W gronie jego najgroźniejszych rywali wymieniani są m.in. Michał Kubiak i Bartosz Kurek - członkowie siatkarskiej drużyny mistrzów świata oraz Anita Włodarczyk - mistrzyni Europy w rzucie młotem.

Plebiscyt "PS" jest drugim najstarszym tego typu konkursem na świecie, po organizowanym od 1925 roku przez "Svenska Dagbladets" plebiscycie na najlepszego sportowca Szwecji.

Głosować na najlepszego sportowca Polski 2018 roku można na trzy sposoby:

- poprzez wysyłanie kuponów zamieszczanych codziennie w "Przeglądzie Sportowym" i "Fakcie" (ostatni kupon ukaże się 24 grudnia, zaś głosy należy dostarczyć najpóźniej do 31 grudnia);

- za pośrednictwem głosowania sms-owego (do 4 stycznia 2019 roku);

- poprzez głosowanie internetowe za pośrednictwem stron przegladsportowy.pl oraz polsatsport.pl (do 4 stycznia 2019 roku).

Dodatkowo w dniu Gali Mistrzów Sportu (5 stycznia 2019 roku) odbędzie się druga tura głosowania SMS-owego, która rozpocznie się wraz z inauguracją uroczystości o godzinie 20:00.

Dziesiątka laureatów zostanie ogłoszona podczas Gali Mistrzów Sportu, zaplanowanej na sobotę 5 stycznia 2019 roku. Transmisję z tego wydarzenia pokaże telewizja Polsat.

Lista nominowanych w 84. plebiscycie Przeglądu Sportowego
NrKandydatDyscyplina
1 Dorota Banaszczyk karate
2 Andrzej Bargiel skialpinizm
3 Tomasz Bartnik strzelectwo
4 Iga Baumgart-Witan lekkoatletyka
Małgorzata Hołub-Kowalik
Justyna Święty-Ersetic
Patrycja Wyciszkiewicz
5 Jan Błachowicz MMA
6 Paulina Guba lekkoatletyka
7 Michał Haratyk lekkoatletyka
8 Agnieszka Kobus-Zawojska wioślarstwo
Maria Springwald
Marta Wieliczko
Katarzyna Zillmann
9 Łukasz Krawczuk lekkoatletyka
Jakub Krzewina
Rafał Omelko
Karol Zalewski
10 Adam Kszczot lekkoatletyka
11 Michał Kubiak siatkówka
12 Bartosz Kurek siatkówka
13 Michał Kwiatkowski kolarstwo
14 Robert Lewandowski piłka nożna
15 Wojciech Nowicki lekkoatletyka
16 Szymon Sajnok kolarstwo torowe
17 Kamil Stoch skoki narciarskie
18 Justyna Święty-Ersetic lekkoatletyka
19 Anita Włodarczyk lekkoatletyka
20 Bartosz Zmarzlik żużel

Adam Bucholz, źródło: Przegląd Sportowy
oglądalność: (6969) komentarze: (86)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Kolos profesor
    @Wojciechowski @Wojciechowski


    Na oko to wygląda akurat logiicznie - niedzielny kibic, wysyłający SMS-y nie zdominuje, kibiców wyjadaczy glosujących bardaiej tradycyjnie przez kupon w przeglądzie sportowym. Mimo iż niedzielnych januszy jest pewnie o rząd wielkości więcej

  • Wojciechowski profesor
    @Wojciechowski @AlanWake

    Można też przysłać dowolną liczbę kuponów. Zresztą nie do końca o same liczby tutaj chodzi - po prostu średnio poważnie wygląda głosowanie tyloma różnymi metodami na raz.

  • gosposia weteran
    @Pavel @firefly

    1. Nie staram się "sprawiać wrazenia". Nie piszę by sprawiać wrażenie, pisze jak myślę.
    2. "Próba usadowienia" to nic innego jak chęć wpłynięcia na to, zeby kogos gdzieś umieścić. W tym wypadku Włodarczyk na pierwszym miejscu. I nie ma tu na myśli nic zdroznego. Mam na myśli głosowanie na nią Uważam zresztą, że w 2016 roku Włodarczyk powinna wygrać plebiscyt. Może faktycznie użycie slowa "usadowienie" było niefortunne
    3. Masz, jak każdy, prawo do tego, żeby się ze mną nie zgadzać. Ale pouczające mnie zwroty typu "powinnaś sobie darować" możesz sobie darować:)
    4. Kurek. Po krótkiej chwili analizy przyznaję ci rację. A że napisałam jak napisałam? Czasem, żeby coś uwypuklić, w tym wypadku przepaść między Stochem a wicesportowcem roku, trzeba rzecz lekko podkolorować tudzież przejaskrawić. I chyba do tego doszło. Ale wielkiej skruchy nie czuję. Bartek by się chyba nie obraził.

  • firefly profesor
    @Pavel @gosposia

    O ile zgadzam się, że Kamil bezapelacyjnie powinien wygrać, o tyle uważam, że krzywdzisz Kurka tymi słowami o dwóch dobrych meczach. To z Serbią niby grał źle? Z Włochami też? W pierwszej fazie też miał bardzo dobre momenty, fakt, nie tak wybitne jak pod koniec, ale nie przesadzajmy. Facet został MVP, najlepiej punktującym i zrobił miazgę z innych atakujących pod względem punktowych bloków. I raczej nie dokonał tego wszystkiego w dwóch ostatnich meczach.

    Jeśli chcesz sprawiać wrażenie obiektywnej, to takie komentarze powinnaś sobie darować.

    Poza tym, co masz na myśli przez "próbę usadowienia Anity Wlodarczyk na pierwszym miejscu w roku 2016"? Próbę usadowienia? To kto inny wtedy Twoim zdaniem bardziej zasłużył na wygraną?

  • gosposia weteran
    @yyy @yyy

    Mogę zrozumieć próbę usadowienia Anity Wlodarczyk na pierwszym miejscu w roku 2016, a nawet w 2017.
    Ale w roku 2018?
    Jesteś jej chłopakiem? Bratem? Przyjacielem?
    Nawet oni, jeśli są choć trochę obiektywni, nie będą w tym roku głosować na nią. Ona w tym roku nie zasłużyła nawet na miano najlepszej lekkoatletki. Znacznie większe wrażenie zrobili na ME, na przykład, Święta i Kszczot.

    A tak w ogóle to myślę, że każdy, kto nie będzie w tym roku głosował na zwycięstwo Stocha, to robi to z totalnie nieobiektywnych powodów.

  • AlanWake stały bywalec
    @Wojciechowski @Wojciechowski

    Tyle że na stronie www możesz głosować codziennie, więc tych punktów można nabić sporo.

  • gosposia weteran
    @AndzejZ @madrek

    Pytasz o zawody w zjeżdzie z K2? Rozumiem, ze poza tym wszystko w porządku?
    Różnica między skokami a dyscypliną uprawianą przez Bargiela jest taka, że w skokach może skakać nawet Sokolenko. Skoczy o połowę krócej, ale skoczy. Gdyby chciał zjechać z K2, co tam z K2, z dużo bezpieczniejszego szczytu, to by się zwyczajnie zabił. Nie tylko on. Pewnie zdecydowana większość skoczków.
    Bargiel, i niekoniecznie pod okiem Horngachera, nauczy się, jak będzie chciał, skakać w pół roku i będzie spokojnie przeskakiwał nie tylko Sokolenkę.
    Przy czym nie o to chodzi. To, co robi Bargiel jest rodzajem sportu. A to, że nie ma w tym zawodów? Ja za tym na pewno nie tęsknię. Ale spokojnie. Kiedyś nie było zawodów w narciarstwie dowolnym. Teraz nie można się od tego opędzić. nawet w EUROSPORCIE.

  • gosposia weteran
    @Pavel @wiatrhula111

    Może i został. Nie śledzę.
    Ale jakie to inne, rozliczne, sukcesy zanotował Kurek w tym roku?
    Bo chyba nie klubowe?
    Kurek był głównym powodem tego, że zdobyliśmy złoty medal MŚ. Zagrał dwa bardzo dobre mecze w finałowej fazie tych mistrzostw. Fakt. Tak dobre, że stanowiły o naszych zwycięstwach.
    Stoch zdobył olimpijskie złoto, brąz w drużynie, otarł się o drugi olimpijski indywidualny medal, zwycieżył bezapelacyjnie w T4S, w którym wygrał wszystkie konkursy, zdobył z ogromną przewagą KK, wygrał 8 czy 9 konkursów PŚ, wygrał Raw Air i jeszcze jakieś Willingen 5. Uważasz, że to są osiągnięcia porównywalne?

  • yyy profesor
    @MarcinBB @MarcinBB

    O dobre wino jestem w stanie sie założyć ze wygra ktoś z grona Siatkarz vs Włodarczyk, twoje nadzieje związane są z tym, że TCS nam wyjdzie.

  • AndzejZ początkujący
    @AndzejZ @madrek

    Po pierwsze, są zawody dla alpinistów i skialpinistów i Bargiel odnosił w nich sukcesy. Jest na przykład słynny Elbrus Race, jest też Federacja skialpinizmu (ISMF), organizująca Puchar Świata.
    Po drugie, nie ma oczywiście zawodów w zjeździe z K2 kto szybciej, bo dotychczas zjechała dokładnie jedna osoba, więc niejako z definicji jest najszybsza. Jeśli bieg na 100 metrów polega na tym, kto pierwszy dobiegnie do mety, to alpinizm polega na tym, kto pierwszy zjedzie z K2. Tu i tu jest zwycięzca.
    Po trzecie, tak wąskie kryteria (regularne zawody) wykluczasz mnóstwo gier, co do których sportowości wątpliwości raczej nikt nie ma, ot choćby boks zawodowy.

  • koronex1989 doświadczony
    @MarcinBB @MarcinBB

    Według mnie, załóżmy że reprezentacja Polski w piłce nożnej doszłaby jakimś cudem do ćwierćfinału albo do półfinału nie zdobywając medalu a Robert dajmy na to byłby królem strzelców. Takie coś być może sprawiłoby że Lewandowski wygrałby ze Stochem. Mówię poważnie. patrzcie co się działo jak Polacy doszli co ćwierćfinału na Euro 2016. jak wracali do Polski to kibice traktowali ich jak bogów, jakby zdobyli mistrzostwo

  • Kolos profesor
    @AndzejZ @madrek

    Cóż mnie w tym plebiscycie nic nie zdziwi ale i Jerzy Kukuczka był kilka razy nominowany w tym plebiscycie a w 1987 roku zajął nawet 2 miejsce. Jak dla mnie to on raczej żadnego sportu nie uprawiał.

  • Kolos profesor
    @madrek @dervish

    To był raczej głupi źart. Gorsze były fochy Włodarczyk moim zdaniem w tym wszystkim.

  • Kolos profesor
    @madrek @madrek

    I tak już jest multum nominowanych lekkoatletów, (w sumie 9 na 20 nominacji) co i tak dziala na ich nie korzyść. Rok chudy w sukcesy po za LA i skokami to i nominacje sa jakie są. Po za tym trzeba zadbać o parytet i nominować sportowców takźe z innych dysycplin, duźo mniej rozpoznawalnych. I tak już zupelnie wykluczeni sa w praktyce np. Przedstawiciele szybownictwa i innych dyscyplin nie olimpijskich niegdyś dość wyraźnie reprezentowanych w plebiscycie. Za to zupelnoe bez sensu nominuje się ludzi z MMA czy Andrzeja Bargiela. Dobrze że ekipie himalaistow nie udało się zimowe wejscie na K2 bo też by dostali nominacje :)

    I rozumiem że karatetka zdobyla medal MŚ, ale to jednak zupełna noname dla większości kibiców. Tak samo strzelec i kolarz torowy.

    W trojce Kamil, ktoryś siatkarz i ktoryś lekkoatleta. 10 uzupełni pewnie drugi siatkarz, reszta lekkoatletów, pewnie Kwiatkowski bo może liczyć na glosy calego środowiska kolarskiego choc sukcesy w tym roku miał małe. I pewnie Lewandowski choć on nawdt na nominację nie zasłużył.

  • firefly profesor
    @AndzejZ @madrek

    Zgadzam się w 100%, alpinizm to żaden sport.

  • dervish profesor
    @madrek @madrek

    Bukowiecki to chyba sam się skreślił zachowaniem niegodnym sportowca, mam tu na myśli chuligański wybryk skierowany przeciwko Anicie Włodarczyk.

  • mareko bywalec

    Wiadomo, plebiscyt na najlepszego (de facto najpopularniejszego sportowca roku 2018) wygra Stoch, nie widzę kogoś kto mógłby mu zagrozić. Można tylko ubolewać, że w roku olimpijskim nie mamy innych nominowanych uczestników IO. Obawiam się, że za 4 lata możemy nie mieć na kolejnych IO żadnego medalu i tym samym żadnej nominacji.

  • wiatrhula111 weteran
    @MarcinBB @MarcinBB

    A ludziom trzeźwo patrzącym na rzeczywistość,nie potrzebne było to wydarzenie

  • MarcinBB redaktor
    Zwycięzcę poznaliśmy...

    ... gdy reprezentacja piłkarzy odpadła z mundialu w Rosji.

  • wiatrhula111 weteran
    @zimowy_komentator @sty05

    Równie dobrze można tak powiedzieć o Sebastianie Mili

  • wiatrhula111 weteran
    @Pavel @gosposia

    A czy Kurek nie został przypadkiem wybrany najlepszym siatkarzem roku(nie tylko MŚ)?

  • madrek doświadczony
    TOP10

    10 najlepszych niekoniecznie według mnie, ale taka jaką spodziewam się, że wybiorą kibice:
    1. Kamil Stoch
    2. Bartosz Kurek
    3. Justyna Święty-Ersetic
    4. Anita Włodarczyk
    5. Robert Lewandowski
    6. Michał Kubiak
    7. Adam Kszczot
    8. sztafeta 4x400K
    9. Michał Kwiatkowski
    10. Wojciech Nowicki

    Warto zauważyć, że do 20 najlepszych nie dostali się wicemistrzowie Europy w lekkoatletyce, co wcześniej się raczej nie zdarzało . Mocno tutaj brakuje: Sofii Ennaoui, Marcina Lewandowskiego i Konrada Bukowieckiego.

  • Wojciechowski profesor
    @Wojciechowski @madrek

    A to to już absurd do sześcianu, ale tylko wtedy... gdy nie weźmie się pod uwagę interesu organizatorów. Konkretnie ich sakiewki. Bo o to w sumie chodzi.

  • madrek doświadczony
    @AndzejZ @AndzejZ

    Dla mnie alpinizm to nie sport, tylko coś w rodzaju turystki ekstremalnej. Żeby był sport, to muszą być ustalone regularnie organizowane zawody, jakieś rankingi, w których można porównywać zawodników. A alpinizm to właśnie taka ekstremalna, elitarna turystyka. Wybieram sobie jakiś cel, np. zjazd z któregoś szczytu i zapisuję się tym w historii. Super sprawa, ale są organizowane jakieś zawody w zjeździe z K2, jakiś ranking, kto zjedzie szybciej? Nie ma niczego takiego, dlatego do dyscyplin sportowych bym tego nie zaliczył.

  • madrek doświadczony
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    To jak wytłumaczysz to, że Adam Małysz nie wygrywał plebiscytu w latach 2004-2006, 2008-2011? Czyż nie był wówczas najbardziej popularnym i lubianym polskim sportowcem? Albo rok temu wszyscy mówili, że Stoch przegra z Lewandowskim, bo jest mniej medialny.
    Oczywistym jest, że nie da się niektórych sportowców porównać i zdarzy się czasem, że kibice docenią bardziej kogoś, kto na to nie zasługuje. Ale to co ty napisałeś, to jest widzenie świata w czarno-białych barwach: "skoro plebiscyt nie jest do końca sprawiedliwy sportowo, to znaczy, że liczy się tylko popularność". No nie, tak to nie działa. Plebiscyt nie jest do końca sprawiedliwy, ale to nie znaczy, że mniej rozpoznawalny sportowiec nie może wygrać z medialną gwiazdą. Kolejny przykład: Włodarczyk wygrała z Lewandowskim w 2016 roku. A pamiętam jak wile osób pisało, że nie ma z nim szans, bo nie występuje w tylu reklamach.

  • madrek doświadczony
    @Wojciechowski @Wojciechowski

    Dla mnie problemem nie jest sama możliwość głosowania w trakcie gali, ale to, że na jej początku są wyświetlane aktualne wyniki. To jest jakaś totalna głupota organizatorów całego przedsięwzięcia. Jeśli są duże różnice w wynikach, to tak naprawdę wiemy już kto wygrał i możemy sobie darować oglądanie. Z kolei jeśli różnice są minimalne, to sportowiec będący minimalnie za kimś zyskuje bonus, wynikający z ludzkiej natury, aby wspomóc słabszego.

  • Wojciechowski profesor
    Mój prywatny bojkot "głosowania" w Plebiscycie "PS"

    Od czasu wprowadzenia do zasad Plebiscytu cyrku w postaci głosowania w trakcie gali wręczenia nagród przestałem w ogóle brać udział w głosowaniu "tradycyjnym", a tym bardziej jakimkolwiek innym. Do tego mamy jeszcze "dokładkę" - czyli głosy od kilku lat nie są równej wagi.

    Przejrzyjmy sobie z ciekawości "pełen bukiet" metod głosowania w jednym i tym samym głosowaniu:
    - kupony w "PS": głosowanie preferencyjne (metoda Bordy) na 10 kandydatów, przy czym najlepszy dostaje 10 pkt, kolejny 9 pkt itd.,
    - kupony z "Faktu": głos tylko na jednego kandydata za 5 pkt,
    - strony internetowe "PS" i Polsatu: głos tylko na jednego kandydata za 1 pkt,
    - SMS: głos tylko na jednego kandydata za 1 pkt.

    To jest jakiś żart. Przez lata chętnie brałem udział w Plebiscycie, nawet jako dzieciak. Teraz z trudem przechodzi mi oglądanie tej farsy z nakręcaniem widzów na wysyłanie SMS-ów w trakcie gali... i mam wrażenie, że nie jestem w tym wszystkim sam.

  • Matthias88 doświadczony
    A co!

    1. Stoch
    2.Włodarczyk
    3.Kurek
    4.Kwiatkowski
    5.Kszczot
    6.Guba
    7. Haratyk
    8.Lewandowski
    9. Sajnok
    10. Banaszczyk.

  • Złoty Orzeł profesor
    @zimowy_komentator @sty05

    Nawałka spieprzył robotę na Euro, gdybyśmy nie grali na karne bylibyśmy zapewne w finale. Żaden sukces.

  • SebaSzczesny profesor

    Stoch powinien wygrać zdecydowanie, lecz jednak jesli ktos miałby sie zbliżyć to Kurek. Ludzie mogą mieć w pamięći te mecze które były nie tak dawno.

  • razor78 bywalec
    Plebiscyt

    Bardzo trudny wybór, jeśli chodzi o obiektywny wybór najlepszych sportowców tego roku. Większość nominowanych to aktualni mistrzowie świata/Europy, a także mistrzowie olimpijscy. Nikt nie jest w stanie porównać ich osiągnięć, ponieważ rozgrywki/zawody w każdej z dyscyplin są zorganizowane inaczej, także hierarchia ważności i sposób przygotowania do najważniejszych imprez różni się. Moim zdaniem powinno się przede wszystkim uwzględnić, jak duża dominację nad swoimi rywalami ma każdy z tych mistrzów (jeśli chodzi o sporty zespołowe to w statystykach) i w ten sposób wybrać najlepszych. Wydaje się, że największymi dominatorami na świecie są w tej chwili Stoch i Włodarczyk i to oni powinni znaleźć się w TOP2. Nad resztą nie powinniśmy się długo zastanawiać, bo niezależnie od miejsc w plebiscycie, każdy z tych sportowców doskonale zna swoją wartość.

  • kibicsportu profesor
    @Pavel @yyy

    Szczerze jesteś idiotą. Jeśli ty głosujesz nie na najlepszego sportowca, to masz cos z głową, a najlepszym sportowcem w Polsce w roku 2018 jest Kamil Stoch.

  • yyy profesor
    @Pavel @sty05

    ... ale człowieku dla tych którzy glosują w tym mnie, nie ma to znaczenia. Kamil Stoch rok temu wygrał w ostatnich godzinach głosowania bo rozwalił imprezę na TCS. W tym roku bez jego sukcesu na TCS nie ma najmniejszych szans.

    Ja widziałem jak Kurek był lepszy w meczach gdzie Kubiaka nie było z Argentyną i Francją. bez Kubiaka nie było by nawet 1/2 finału.

  • yyy profesor
    @Pavel @pavel

    wiem że to ta sama osoba, ale porównaj te stękanie z drugiego skoku Stocha w Niedziele a komentarz mistrzowskiej sztafety Kobiet czy rzutów Włodarczyk?

  • razor78 bywalec
    @Pavel @AlanWake

    Jan Błachowicz w tej chwili walczy nie w KSW, ale ma podpisany kontrakt z UFC, czyli najlepszej organizacji MMA na świecie. Biorąc pod uwagę ostatnie zwycięstwa, miejsce w TOP 20 zasłużone

  • AndzejZ początkujący
    Tylko Stoch

    Zwycięstwo Stocha jest oczywiste na poziomie zwycięstwa Małysza z 2001. Po takim sezonie nie może być inaczej.

    A jako, że nie mam wątpliwości, że i tak wygra, to zagłosowałem na Bargiela. To też historyczne wydarzenie, a i wspaniałe jest to, że wreszcie potraktowano himalaizm tak jak zasługuje, czyli jako sport.

    Trójkę dopełnia Bartosz Kurek. I od lat nie było mi tak łatwo wskazać czołowej trójki.

  • HAZARDousTEAM początkujący
    Menadżer skoków TVP.PL

    Dołączajcie do zabawy! :D

    https://menedzerskokow.tvp.pl/

    kod: ba4bf2da

    Będzie zabawa od ruki! :)

  • AlanWake stały bywalec
    @Pavel @erytrocyt_ka

    Nie zrozumiałaś tego, co napisałem i argumentacji. A głosuje się bardzo różnie akurat.

    @pavel Zobaczymy, jakie to ma znaczenie, czy Stoch czy Kurek z drużyną, tak naprawdę taki plebiscyt to nie jest dla sportowca medal rangi mistrzowskiej, co zresztą rok rocznie można zaobserwować, bo blisko połowie nominowanych się nawet nie chce przyjeżdżać i wysyłają kogoś z rodziny, trenerów itd. Dla mnie może sobie wygrać każdy z tej dwudziestki, nawet ten z KSW, o którym dziś się dowiedziałem, że ktoś taki istnieje. :)

  • bardzostarysceptyk profesor
    Tego nikt nie napisła.

    Przeczytałem komentarze, i nikt nie napisał jednoznacznie, to nie jest żaden plebiscyt na NAJLEPSZEGO sportowca, tylko na NAJPOPULARNIEJSZEGO.
    Bo żeby wybrać najlepszego, to trzeba mieć jakiś system pomiaru. W ramach dyscypliny to nie jest wielki problem, szczególnie dla dyscypliny wymiernej takiej jak skoki. W dyscyplinie drużynowej pojawia się duży element uznaniowości, bo jak w siatkówce porównać rozgrywającego, atakującego i libero. Tak wiem są
    metody, ale nie zawsze budzą wiarygodność, te procenty przyjęcia i tak dalej.

    Ale jak porównać Kurka ze Stochem ? Który jest lepszy ? Nie ma takiego sposobu. Więcej triumfów ma Kamil.
    W każdym razie to nie ma nic wspólnego w "lepszością" sportowca a z medialnością, rozpoznawalnością, popularnością. I chyba tu Stoch jest lepszy.

  • firefly profesor

    Kamil musi zostać sportowcem roku. Nie ma innej opcji. Każdy inny rezultat byłby blamażem głosujących kibiców. To, co zrobił w tym roku jest absolutnie bez precedensu.

    Drużyną roku siatkarze. Trenerem roku Heynen.

    I nie, nie dlatego, że Polsat promuje siatkówkę, ale zwyczajnie dlatego, że bardziej na to zasłużył. Pisałam już o tym wcześniej, Horngacher jechał już w tym roku na pracy wykonanej w 2017, Heynen musiał przyjść i wyciągać drużynę z dołka. Tak jak w skoczków wierzyli wszyscy, w siatkarzy wierzył mało kto. A jednak się udało. Nie mówiąc już o tym, w jak widowiskowy sposób rodził się ten sukces, góry i dołki, emocje itd. kibice uwielbiają takie historie. Do tego Vital jest dużo bardziej barwną osobowością niż Stefan.

    Zgadzam się, że fakt, że Wlazły w ogóle zagroził Stochowi w 2014 to jakaś porażka. I to jeszcze Wlazły, facet, który pojawiał się w reprezentacji od własnego widzi mi się, jak mu było wygodnie to tak, ale jak były złe skarpetki to nie. To już Kurek zdecydowanie zrobił więcej dla polskiej siatkówki i w innych okolicznościach pewnie zgarnąłby tytuł. Ale nie po takim roku Kamila.
    Poza tym siatkarze mają IO w 2020 i to wtedy bardzo chciałabym móc zagłosować na takiego Kurka czy Kubiaka.

    Szkoda mi innych sportowców. Naprawdę mieliśmy super rok polskiego sportu, wiele sukcesów, a wszyscy bledną przy wyczynach Stocha.

  • erytrocyt_ka profesor
    @Pavel @AlanWake

    No i co z tego, że znowu Stoch? W poprzednim sezonie wiele osiągnął i to się liczy. Głosuje się przede wszystkim za osiągnięcia, więc skoro tyle wygrał, to ma się na niego nie głosować , bo rok temu wygrał?

  • Pavel profesor
    @AlanWake

    Wbrew pozorom lekkoatletyka nie jesteś jakoś mocno obecna w świadomości przeciętnego kibica. Kojarzy Włodarczyk z racji wielkich wyników, może kogoś jeszcze, ale to tyle, reszta jest zupełnie anonimowa. Skoki to u nas ciągle sport niezwykle popularny, zwykły PŚ, nawet nie imprezę rangi mistrzowskiej, transmituje otwarty kanał TV i gromadzi kilkumilionową widownię, nawet nie ma co przyrównywać do innego sportu prócz piłki nożnej. Skoki to taki nasz polski fenomen, niespotykany chyba nigdzie indziej na świecie.

  • AlanWake stały bywalec
    @Pavel @pavel

    Tak, ale ciagle porównujesz wartość dyscypliny, a to nie tylko tak jest, bo jest jeszcze popularność w danym momencie, szum medialny itd. Akurat skoki wtedy były na mega topie, to poszły głosy na Stocha. Tak samo Nastula dostał kiedyś tytuł za mistrza olimpijskiego, bo akurat moment chwili, a dyscyplina popularna jak wyścigi żółwi. Przedstawiam swoje zdanie, że wydaje mi się, że już jest przesyt skokami, bo w sumie od lat wygrywamy i w tym upatruję, że ludzie będą głosować na inną dyscyplinę. Weź jeszcze też pod uwagę czas - ponad miesiąc zostało głosowania, więc jeśli teraz Stoch powygrywa dużo, to dużo osób może z tego powodu na niego zagłosować.

    @gosposia Ale ja nie twierdze, że ME w lekkoatletyce mają jakąś super wartość dodaną, tylko tak jak pisałem - ludzie mogą na kogoś nowego głosować, a nie w kółko Stoch. Osiągnięcia Kamila pewnie że robią wrażenie, tyolko szczerze powiem, że dużo większe wrażenie by zrobiło na mnie złoto w drużynie skoczków podczas ZIO niż ten jego medal, rowery i inne TCS-y. Co do Kurka - ale o wiele trudniej jest zdobyć złoto w siatkówkę, w grze zespołowej, gdzie uprawiają ją miliony osób na świecie (konkurencja o niebo większa) niż indywidualne popisy jednego zawodnika w sporcie, który uprawia może tysiąc ludzi, z czego na poważnie ze stu.

  • sty05 początkujący
    @zimowy_komentator @Dama_Karmelowa

    Dajcie spokój już temu Lewandowskiemu bo jak nie on to dziś byś mogła wspominać np Euro 2016 na fifie.

  • Dama_Karmelowa profesor
    @zimowy_komentator @gosposia

    Tak! Szkoda że mi nikt nie zrobił zdjęcia jaką miałam minę gdy się na półmetku głosowania okazało że Wlazły jest pierwszy. Już pomijam fakt, że moim zdaniem sportowców drużynowych i indywidualnych nie da się sprawiedliwie uszeregować, dla mnie drugie miejsce dwukrotnego mistrza olimpijskiego (!!!) było ponurym absurdem.
    Obawiam się tylko że swoje łapska w plebiscyt wetknie Polsat, który jak wiadomo siatkówkę promuje. Dlatego obstawiam, że Horngacher nie wygra jako trener roku.
    Pani Stoch już może moim zdaniem szykować sukienkę na galę do odbierania głównej nagrody, mam nadzieję na miejsce na podium Anity Włodarczyk i Justyny Święty. I mam nadzieję, że Lewandowski będzie pod koniec 10 albo poza nią.

  • sheef profesor
    Moja subiektywna "dycha"

    Moja dziesiątka najlepszych polskich sportowców 2018 roku (postanowiłem zaryzykować - nie za bardzo przepadam za tworzeniem takich zestawień):

    1. Kamil Stoch (skoki narciarskie),
    2. Bartosz Kurek (siatkówka),
    3. Anita Włodarczyk (lekkoatletyka),
    4. Michał Kubiak (siatkówka),
    5. Justyna Święty-Ersetic (lekkoatletyka),
    6. Wojciech Nowicki (lekkoatletyka),
    7. Adam Kszczot (lekkoatletyka),
    8. Michał Haratyk (lekkoatletyka),
    9. Dorota Banaszczyk (karate),
    10. Bartosz Zmarzlik (żużel).

    Drużyna roku - polscy siatkarze,
    Trener roku - wcale nie zdziwiłbym się gdyby powtórzyła się sytuacja z 2014 roku czyli teraz tytuł zgarnęliby Stefan Horngacher i Vital Heynen.

  • sty05 początkujący
    @Pavel @yyy

    XDDDDDDDD
    STOCH WYGRANY TURNIEJ 4 SKOCZNIJ - 2 W HISTORII ZAWODNIK KTÓRY WYGRAŁ 4 KONKURSY
    PUCHAR ŚWIATA
    MISTRZOSTWO OLIMPIJSKIE
    BRĄZOWY MEDAL W DRUZYNOWCE.

    BEZ DWÓCH ZDAŃ NAJLEPSZY SPORTOWIEC

    - A po 2 Kurek był lepszy od kubiaka.

  • borek99 doświadczony
    @gosposia

    Gwoli ścisłości:
    Wynik Święty z Berlina rok wcześniej dałby jej 4. miejsce w finale MŚ, a na igrzyskach w Rio 5.. Z kolei w rzucie młotem na ostatnich MŚ mieliśmy u mężczyzn zawodników z 20 różnych krajów (o 2 mniej niż na ostatnich MŚ w rywalizacji mężczyzn w skokach narciarskich, mimo tego że w konkurencji tej trzeba wypełnić minimum i nie można w niej puścić zawodnika, dla którego olbrzymim sukcesem jest osiągnięcie 2/3 odległości zwycięzcy - patrz: Nezborts, Sarkisiani itd.). Oczywiście rzut młotem to nadal "ubogi krewny" większości innych konkurencji lekkoatletycznych, ale bez przesady z tym jego deprecjonowaniem.

    Co oczywiście nie zmienia faktu, że porównywanie medali ME z mistrzostwem olimpijskim, do tego połączonym z dominacją w swojej konkurencji, nie ma sensu, bo to zupełnie inny poziom sukcesu.

  • Pavel profesor
    @yyy

    ??? Weź sobie sprawdź kto komentował skoki i lekkoatletykę.

  • yyy profesor
    @Pavel @pavel

    Kto będzie patrzył glosując na to czy IO są wrażenie od ME? To już większe znaczenie ma to kto ma lepszych komentatorów, nawet nie że lepszych a tworzących lepsza atmosferę. Dla mnie tak jak niżej napisałem Włodarczyk, Kubiak, Stoch i w tej kolejność

  • yyy profesor

    1. Anita Włodarczyk
    2. Michał Kubiak.
    3. Kamil Stoch

  • gosposia weteran
    @Pavel @AlanWake

    Uwielbiam lekką atletykę. Bardziej niż skoki.
    Porównywanie jednak ME, gdzie nie ma Amerykanów, Kubańczyków, Afryki, Jamajki czy nawet Australii, do igrzysk olimpijskich, to już z lekka zakrawa na odlot.
    Wygrane Stocha nie robią na Tobie wrażenia. Za to wygrana Nowickiego czy Świętej robi.
    Z całym szacunkiem dla tej dwójki, pomijając nawet to, że startowali w kadłubowych konkurencjach (on) albo w kadłubowej obsadzie (ona, bo co to za konkurencja w biegu na 400m jest w Europie), i ciesząc sie z ich, na swój sposób wielkich, sukcesów.
    Przy tym co zrobił w tym roku Stoch ich wyniki są żadne. ŻADNE.
    Kurek. Owszem. Był najlepszy na świecie. Ale przez dwa mecze.
    Stoch przez trzy czwarte sezonu i we wszystkich najważniejszych zawodach. Nie widzisz różnicy?

  • Pavel profesor
    @AlanWake

    Chcesz bliżej, nie ma sprawy. Za 3 miejsce w generalce PŚ Stoch wyprzedził Mistrzów Świata w Lekkoatletyce, które są dużo bardziej poważną imprezą niż ME. Co więcej potrzebujesz?

  • AlanWake stały bywalec
    @Pavel @pavel

    Przykład z Korzeniowskim jest komiczny, bo to były czasy, gdzie myśmy się modlili o jakikolwiek sukces w czymkolwiek. Każdy pojedynczy to było wielkie halo. Z całym szacunkiem, ale teraz "troszeczkę" wiecej sukcesów mamy, inaczej się patrzy na sport i porównywanie głosowania sprzed 20 lat do tego obecnie...

  • Pavel profesor
    @AlanWake

    Tak, bo chód na 50km to najbardziej emocjonująca i pasjonująca dyscyplina w historii, dlatego pewnie Korzeniowski zagarnął dwa razy tytuł.

  • AlanWake stały bywalec
    @Pavel @pavel

    Ludzie lubią emocje, a ME były bardzo udane całego zespołu i miały świetną oglądalność. Tutaj problemem jest tylko to, że za dużo nominowanych i głosy się pewnie rozbiją. Też bez sensu dali dwóch siatkarzy zamiast jednego Kurka. Ale Stoch moim zdaniem bez opcji, mogę się założyć. Powygrywał prawie wszystko, ale te wygrane w skokach już są nudne i nie robią takiego wrażenia.

  • gosposia weteran
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Włącz myślenie.
    Chcesz, żebyśmy wybierali SPORTOWCA ROKU czy też SPORTOWCA ROKU POZA KAMILEM STOCHEM?
    W tym roku Stoch nie powinien mieć żadnej konkurencji. Tak jak powinien nie mieć też 4 lata temu. Nie pojmuję jak Wlazły mógł mieć wtedy w ogóle szansę na jakiekolwiek konkurowanie z Kamilem. Robiąc dla reprezentacji mniej niż w tym roku Kurek.
    A przecież w kończącym się roku Stoch był jeszcze lepszy niż w roku 2014.

  • Pavel profesor
    @AlanWake

    Na 100% ME w lekkoatletyce, które są imprezą drugiej kategorii przebiją złoto z IO.

  • AlanWake stały bywalec



    (...). Na bank wygra lekkoatletyka (pytanie kto) albo Kurek.


    [----------- ostrzeżenie ----------------------------------------
    Proszę nie prowokować kłótni i nie obrażać komentujących.

    ]

    [Moderowany (21254) / 2018-11-22 17:17:54]

  • anonim

    W dziewięciu na dziesięć rozdań Kurek by zdobył mój głos, bo zagrał najlepszą siatkówkę jaką kiedykolwiek widziałem, natomiast cóż, czterech konkursów TCS nie wygrywa się co roku więc wiadomo na kogo idzie głos. Szkoda, że nie można dać ex aequo, bo okazja jest wyjątkowa.

    Lewego obecność jest mimo wszystko uzasadniona, w końcu zmasakrował klasyfikację strzelców Bundesligi z ubiegłego sezonu (29 goli, drugi w klasyfikacji Petersen miał 15). Ale zważywszy na to, co odstawiał w ubiegłym roku w reprezentacji, to druga piątka to jest absolutne maksimum.

    Na trzecie miejsce niewątpliwie zasłużyła Justyna Święty. Dziesiątkę dopełnią (dalej nie bawię się już w kolejność) obie sztafety lekkoatletyczne, Bargiel, Kszczot, Włodarczyk (raczej niżej niż w poprzednich latach, ale mimo wszystko przecież przerzuciła drugą Francuzkę z rekordem życiowym o cztery metry na ME), Zmarzlik i Kubiak.

    Choć szkoda mi, że nie pozostało miejsca w dziesiątce dla pozostałych lekkoatletów. Obsada bardzo mocna - mamy za sobą dobry rok ;)

  • kibicsportu profesor
    @krystian34352529 @krystian34352529

    No co z tego, że on otrzymał MVP i wygrał Mistrzostwa Świata. Przecież nawet nie ma sensu porównywać Kurka do Stocha, bo to całkiem inna klasa. Stoch wyprzedza pod tym względem Kurka zdecydowanie.

  • zimowy_komentator profesor
    @zimowy_komentator @gosposia

    Ale stał 3 razy na podium. Powinni zrobić zasadę, że zwycięzca nie może być nominowany przez okres 3 lat. Wtedy by się okazało kto naprawdę jest sportowcem roku, a tak to szanse mają tylko wielkie nazwiska, czyli Stoch albo Lewandowski.

  • Pavel profesor
    @zimowy_komentator

    Ja bym wskazał np Stękałe bo tez jeszcze nie był sportowcem roku...

    Tak na serio, to Stoch nie ma z kim przegrać w tym roku.

  • gosposia weteran
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Tak. Dawida Kubackiego.
    Za to, że cały rok przegrywał ze Stochem.
    To może Kota? Albo Murańkę?
    Szkoda, że Sokolenko nie jest Polakiem. Nie miałbyś wtedy zapewne watpliwości.

  • krystian34352529 początkujący
    Plebiscyt

    Mam nieodparte wrażenie, że Stoch nie wygra tego plebiscytu, lecz wygra go Bartosz Kurek, Polska wygrała Mistrzostwa Świata, a Bartosz otrzymał MVP. Więc nie bądźcie tacy pewni wygranej Stocha, bo się mylicie ;)

  • zimowy_komentator profesor
    Stoch ?

    Otrzymał już nagrodę w plebiscycie, więc ile jeszcze ? Teraz powinni nominować np. Dawida Kubackiego. Co to tylko Kamila mamy ? Zresztą Klimov już mu wskazał miejsce w szeregu, zobaczymy co się w Ruce będzie działo.

  • Kolos profesor

    Naprawdę powinna być opcja edycji posta

  • Kolos profesor

    *nagrody

  • Kolos profesor
    @gosposia @gosposia

    Ja też nie, te dodatkowe narody są w istocie bez znaczenia. Gdyby jeszcze trenera i drużynę roku też wybierali kibice...

  • Kolos profesor
    @Nobody @Nobody

    Drużyna roku to raczej będą siatkarze. Obrona mistrzostwa świata, w sporcie drużynowym to coś absolutnie wyjątkowego dla Polski.

  • gosposia weteran
    @dervish @dervish

    No i Babiarz skokowym komentatorem roku. A może nawet dekady:)

  • Kolos profesor
    @anonim @Lordani66

    Siatkarze się podzielą głosami na pół i obaj stracą.

  • gosposia weteran
    @gosposia @kolos

    O tym przekonamy się w styczniu.
    Nie będę zgadywać.

  • Kolos profesor
    @gosposia @gosposia

    Szweińska dostała już superchampiony (w 2014 r.) jak jeszcze mogą ją uhonorować?

  • gosposia weteran
    pewnie zrobią ukłon w stronę Szewińskiej

    w jakiś sposób na pewno ją uczczą.
    Żeby tylko nie wymyślili kategorii "najlepszy zmarły sportowiec roku".
    Choć w obecnych czasach można założyć i to.

  • Nobody stały bywalec
    "Pojedynek Na Szczycie"

    Mam nadzieję że ludzie ogarną temat i nie wybiorą Kurka. Fakt, to co zrobił było świetne, ale mimo wszystko te 4x TCS Kamila, złoto IO i wszystko osiągnięcia, nie do przebicia. A siatkarzom jak najbardziej 1 miejsce, dla najlepszej drużyny, bo z tego co kojarzę, jest taka kategoria. Jeszcze będzie pojedynek Horngacher vs Heynen, ale myślę że tutaj nagroda dla Belga.

  • anonim

    1. Stoch (wiadomo)
    2. Kurek/Kubiak
    3. Kubiak/Kurek
    ...
    reszta

    Trener: Vital Heynen
    Drużyna: Siatkarze (wiadomo)

  • gosposia weteran
    moje podium

    1. Stoch
    2. Kurek
    3. Bargiel

    Brakło miejsca na podium dla Kszczota i Świętej, ale nie poradzę, że podia są tylko trzyosobowe.
    Zupełnym nieporozumieniem jest umieszczenie wśród kandydatów w tym roku Roberta Lewandowskiego. Osobiście bardzo go cenię, ale reprezentant piłki nożnej, w roku jej klęsk i wypaczeń,to jakaś paranoja. tym bardziej, że z klubem też niczego wielkiego nie dokonali.

  • Kolos profesor
    @Bot23 @bot23

    Zgadzam się z tobą ale pewnie trzecia będzie Włodarczyk. Święty nie jest (jeszcze?) zbyt rozpoznawalna.

  • Kolos profesor

    Kamil ma pewną wygraną. Tylko po co i za co nominowani Lewandowskiego? Za kaleczenie gry w reprezentacji?

  • Bot23 bywalec

    1. Stoch
    2. Kurek
    3. Święty

    Tak to powinno wyglądać

  • Bot23 bywalec

    Wiadomo, że Kamil wygra. Zdobywca fisowskiej Kryształowej Kuli, zawsze był 1 w plebiscycie.

  • mati99 początkujący
    Mała uwaga

    Równie dobrze można by było napisać Kamil Stoch zwycięzcą 84 plebiscytu przeglądu sportowego na najlepszego sportowca polski

  • dervish profesor
    @dervish P.S 2

    Tegoroczna dominacja Kamila w Plebiscycie będzie jedna z najwyrazistszych w całej historii tej zabawy.
    Tako rzecze dervish. ;)

  • dervish profesor
    100 % pewne

    Stoch Najlepszym sportowcem minionego roku. :)
    Horngacher Trenerem Roku :)
    Kadra siatkarzy druzyną roku. :)


    P.S.
    I proszę się ze mną nie sprzeczać na przykład odnośnie jednego z punktów. Ja swoje wiem i już. ;)

  • alm bywalec
    Głos na Stocha

    Wszyscy którzy znają Skijumping głosują na Stocha

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl