PŚ w Niżnym Tagile: Piotr Żyła wygrywa kwalifikacje, Kamil Stoch czwarty!

  • 2018-11-30 17:47

Piotr Żyła został zwycięzcą kwalifikacji do sobotniego konkursu Pucharu Świata na skoczni Aist (HS134) w Niżnym Tagile. Reprezentant Polski triumfował po skoku na odległość 134 m. Czwarte miejsce zajął Kamil Stoch (127 m). Biało-czerwoni w komplecie awansowali do zawodów.

Kwalifikacje i premia w wysokości 3 tysięcy franków szwajcarskich padły łupem Piotra Żyły. Wiślanin był autorem najdłuższego lotu serii, lądując na 134 metrze. Drugie miejsce zajął lider Pucharu Świata, Ryoyu Kobayashi (130,5 m). Trzeci był Norweg Johann Andre Forfang (133,5 m), a czwarty - obrońca Kryształowej Kuli, Kamil Stoch (127 m).

Na kolejnych pozycjach uplasowali się Antti Aalto (130 m), Domen Prevc (130 m) i Robert Johansson (130 m). Maciej Kot po skoku na 128 metr zajął ósme miejsce, przed Stephanem Leyhe (125 m) i Stefanem Kraftem (125 m).

Polacy w komplecie awansowali do sobotniego konkursu. Piętnastą pozycję zajął Dawid Kubacki (120,5 m), dwudziesty trzeci był Jakub Wolny (115 m), a trzydziesty pierwszy Stefan Hula (115 m).

Kwalifikacje rozegrano w całości z 2. belki startowej.

Początek sobotniego konkursu w Niżnym Tagile zaplanowano na 15:45 czasu polskiego. Godzinę wcześniej rozpocznie się seria próbna.

Wyniki kwalifikacji PŚ w Niżnym Tagile (HS134); 30.11.2018
lp.nrimię i nazwiskokrajodl.belkakm/hstylkomp.nota
1 Q 61 ZYLA Piotr 134.0 2 85.7 54.0 -10.3 128.9
2 Q 63 KOBAYASHI Ryoyu 130.5 2 85.9 54.5 -5.0 128.4
3 Q 53 FORFANG Johann Andre 133.5 2 86.3 54.0 -11.2 127.1
4 Q 62 STOCH Kamil 127.0 2 85.5 54.5 -2.8 124.3
5 Q 44 AALTO Antti 130.0 2 86.2 54.0 -7.9 124.1
6 Q 55 PREVC Domen 130.0 2 86.1 54.0 -8.4 123.6
7 Q 54 JOHANSSON Robert 130.0 2 86.1 55.0 -15.2 117.8
8 Q 22 KOT Maciej 128.0 2 86.2 52.5 -11.2 115.7
9 Q 60 LEYHE Stephan 125.0 2 86.3 53.0 -9.4 112.6
10 Q 49 KRAFT Stefan 125.0 2 85.9 52.5 -12.3 109.2
11 Q 11 RINGEN Sondre 119.0 2 86.5 51.0 -0.5 108.7
12 Q 42 HUBER Daniel 120.0 2 85.8 51.5 -2.9 108.6
13 Q 43 KOUDELKA Roman 120.5 2 85.9 51.5 -5.5 106.9
14 Q 35 PEIER Killian 122.0 2 86.0 51.5 -8.5 106.6
15 Q 52 KUBACKI Dawid 120.5 2 86.3 52.5 -7.8 105.6
16 Q 37 FANNEMEL Anders 123.5 2 86.2 50.0 -12.7 103.6
17 Q 13 ITO Daiki 119.0 2 85.9 50.5 -6.2 102.5
18 Q 48 ZOGRAFSKI Vladimir 119.5 2 85.2 51.0 -8.6 101.5
19 Q 27 TANDE Daniel Andre 122.5 2 86.8 51.5 -15.0 101.0
20 Q 47 KOBAYASHI Junshiro 116.0 2 85.6 50.0 -2.1 100.7
21 Q 30 GRANERUD Halvor Egner 116.5 2 86.0 51.0 -4.4 100.3
22 Q 45 FREITAG Richard 118.0 2 86.1 50.5 -6.7 100.2
23 Q 51 WOLNY Jakub 115.0 2 86.0 51.0 -3.4 98.6
24 Q 24 MAATTA Jarkko 116.0 2 85.9 50.5 -5.1 98.2
25 Q 46 EISENBICHLER Markus 117.0 2 86.3 49.5 -6.0 98.1
26 Q 25 INSAM Alex 118.5 2 86.0 51.0 -11.3 97.0
27 Q 39 SCHLIERENZAUER Gregor 119.0 2 86.0 51.0 -12.4 96.8
28 Q 26 BOYD-CLOWES Mackenzie 118.0 2 86.1 49.5 -9.8 96.1
29 Q 41 SIEGEL David 113.0 2 86.3 49.5 -1.9 95.0
30 Q 7 BICKNER Kevin 114.0 2 85.7 49.0 -3.5 94.7
31 Q 32 HULA Stefan 115.0 2 86.1 49.5 -6.2 94.3
32 Q 36 MOGEL Zak 114.5 2 85.7 48.5 -4.8 93.8
33 Q 4 TROFIMOV Roman Sergeevich 114.0 2 85.4 49.0 -5.8 92.4
34 Q 56 ZAJC Timi 110.5 2 85.6 49.5 -0.1 92.3
35 Q 34 ASCHENWALD Philipp 111.0 2 85.7 49.5 -2.7 90.6
36 Q 29 DAMJAN Jernej 112.0 2 85.6 49.5 -5.4 89.7
37 Q 17 KASAI Noriaki 109.5 2 85.7 49.5 -1.1 89.5
38 Q 57 KLIMOV Evgeniy 113.5 2 86.4 48.5 -8.5 88.3
38 Q 31 NAKAMURA Naoki 113.5 2 85.8 50.5 -10.5 88.3
40 Q 38 POLASEK Viktor 112.0 2 85.5 49.5 -6.9 88.2
41 Q 50 LANISEK Anze 112.5 2 85.5 49.5 -9.7 86.3
42 Q 12 NAZAROV Mikhail 111.5 2 85.7 49.5 -8.8 85.4
43 Q 23 FREUND Severin 107.0 2 86.5 48.0 0.0 84.6
44 Q 8 TAKEUCHI Taku 109.5 2 86.4 48.0 -4.6 84.5
45 Q 14 KOZISEK Cestmir 109.0 2 86.2 48.5 -4.9 83.8
46 Q 21 DESCHWANDEN Gregor 110.0 2 85.9 49.0 -7.3 83.7
47 Q 58 GEIGER Karl 111.5 2 86.2 49.5 -11.2 83.0
48 Q 18 VASSILIEV Dmitriy 108.0 2 85.8 49.5 -5.9 82.0
49 Q 59 WELLINGER Andreas 105.0 2 86.1 48.5 -1.3 80.2
50 Q 20 SCHULER Andreas 106.0 2 85.8 49.5 -4.4 79.9
51 40 FETTNER Manuel 106.5 2 86.4 48.0 -5.9 77.8
52 28 AIGNER Clemens 105.5 2 86.1 48.0 -4.4 77.5
53 15 PAVLOVCIC Bor 106.0 2 86.1 47.5 -7.9 74.4
54 6 MAKSIMOCHKIN Mikhail 105.0 2 86.0 48.0 -7.0 74.0
55 33 HLAVA Lukas 100.5 2 86.0 47.5 0.8 73.2
56 16 TKACHENKO Sergey 104.5 2 85.4 46.0 -6.8 71.3
57 19 NAGLIC Tomaz 96.0 2 85.8 46.5 -1.6 61.7
58 2 BAZHENOV Aleksandr 95.5 2 85.7 42.0 -5.8 52.1
59 10 MUMINOV Sabirzhan 91.0 2 86.2 44.0 -2.0 49.8
60 5 HAZETDINOV Ilmir 88.0 2 86.0 44.0 -2.1 46.4
61 3 BOYARINTSEV Vladislav 81.5 2 85.7 42.0 3.5 36.2
62 1 KOTIK Kiril 82.0 2 85.4 42.5 -13.5 20.6
9 KORNILOV Denis DSQ

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (38607) komentarze: (159)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Bernat__Sola profesor
    @Jannush @ret_ret

    *najgorzej

  • Bernat__Sola profesor
    @yyy @yyy

    Bo na oparach leciał na początku LGP, potem przecież były słabe skoki w Rasnovie, Hinzenbach i Klingenthal.

  • Bernat__Sola profesor
    @mc150193 @mc150193

    I właśnie dlatego trzeba żyć chwilą. Bo zaraz nie będziemy mieli nawet 1 zawodnika na PUNKTY (a co dopiero top10 czy podia) PŚ. Dlatego ja cieszę się z każdego podia, każdego miejsca w dziesiątce. Choć czasami rzeczywiście jestem rozczarowany.

  • Bernat__Sola profesor
    @Major_Kuprich @jma

    Powiem to jeszcze raz: to samo stało się na którymś z treningów na PŚ w Lillehammer, gdzie jedna z Polek miała zerowy wiatr i odjęte punkty. Zresztą w tych relacjach to ostatnio dziwne rzeczy się dzieją: wycinanie wyników zawodników (Hörl w Courchevel, Stoch w Ruce, 3 zawodniczki na treningu w Lillehammer), wyświetlanie się zerowej prędkości na belce.

  • Bernat__Sola profesor
    @Jannush @MS_ad

    A ja tam wolę być pesymistą niż hurraoptymistą jak niektórzy.

  • Bernat__Sola profesor
    @skokowy123 @Skokowy123

    Życzę Aalto takich wyników jak w tym treningu, ale chyba wśród faworytów nie powinien być wymieniany. Skacze jak do tej pory bardzo nierówno.

  • Bernat__Sola profesor
    @gorofil @shimustgo

    Z tym Paschke w świetnej formie to przesada, na treningach w Wiśle było co prawda lepiej niż w zawodach, ale nie wiem, czy naprawdę jest taki dobry.

  • Bernat__Sola profesor
    @Bernat__Sola @Stoszek

    Tak, masz rację, ale na razie wydaje się, że powoli eliminuje ten błąd. Jeśli w zawodach będzie klapa (brak awansu do 2. serii w wyniku błędu), to cofnę moje słowa.

  • Bernat__Sola profesor
    @Matthias88 @matthias88

    Hula już nie będzie niestety tak dobry jak w poprzednim sezonie i trzeba się z tym pogodzić. Chyba, że Stefanek mnie zaskoczy.

  • Bernat__Sola profesor
    @Snickers96 @Snickers96

    Jak Stoch oddaje słabszy skok, to nikt się nie martwi. Ale jak robi to Ry?y?, to już wszyscy piszą, że się skończył. Spokojnie, poczekajmy do zawodów. A co do wiatru w plecy, to ktoś już tu wypisywał dobre skoki Ry?y? przy takich powiewach.

  • Stoszek profesor
    @Bernat__Sola @Bernat__Sola

    Spokojnie, czy się nie pomylił okaże się dziś i jutro.

  • Bernat__Sola profesor

    "Eksperci" pisali jak to Horngacher powinien zostawić Kota w Polsce, żeby trenował z Maciusiakiem, a tu Stefan znów się nie pomylił. Zresztą my, w przeciwieństwie do Norwegów i Austriaków (którzy naprawdę mogli kogoś wziąć za Hayböcka, możliwe, że rzeczywiście problem z wizami), nie mamy kim zastąpić Kota. W Wiśle Zniszczoł, Murańka i inni dostali szansę i jej nie wykorzystali.
    Aalto oby tak w konkursie.

  • MarcinBB redaktor
    @mc150193 @mc150193

    "No właśnie. Jednym z wyczynów plasującym Stocha w Lidze Niezwykłych Dżentelmenów jest ów problematyczny narciarski Wielki Szlem. Wielu o nim mówi, nie każdy tak samo go rozumie. Media angielskojęzyczne czy niemieckojęzyczne nazywają Wielkim Szlemem właśnie TCS, a właściwie wygranie 4 konkursów w jednej edycji. W polskich mediach też do niedawna spotykałem się z taką właśnie definicją. Jednak ostatnio w Polsce coraz częściej się mówi w tym kontekście o zwycięstwie na Igrzyskach, Mistrzostwach Świata, Turnieju Czterech Skoczni i w klasyfikacji generalnej PŚ. Ale niektórzy zaliczają do niego Mistrzostwa Świata w lotach, co dodatkowo komplikuje sprawę. Ja na swój prywatny użytek wymyśliłem własną nomenklaturę, która porządkuje mi tę kwestię. Określenie "szlem" pochodzi przecież z brydża. 13 lew to wielki szlem, 12 to mały szlem lub szlemik. Dopiero z brydża to określenie trafiło do tenisa oraz golfa. Tam Wielki Szlem to zwycięstwo w czterech najważniejszych turniejach. Dopiero w tenisie szlem skojarzył nam się z liczbą "4". Z definicji to jednak rozgrywka, w której wszystkie (lub wszystkie najważniejsze) trofea zgarnia jeden gracz. Jak wszystkie, to wszystkie. W brydżu 13, w tenisie 4, a w skokach 5. Dlatego też Wielkiego Szlema ma dla mnie tylko Nykänen. Jedynie latający Fin zgromadził wszystkie pięć najważniejszych w skokach trofeów. Stoch, Weissflog, Bredesen i Morgenstern mają zatem Dużego Szlema (ZIO, MŚ , PŚ i TCS). A Ammann i Schlierenzauer - Małego Szlema. Szwajcarowi brakuje TCS, natomiast Austriakowi złota olimpijskiego. Ale obaj "zastąpili" je tytułem mistrza Świata w lotach - tak jak w kartach można zastąpić dowolną kartę jokerem." Tak kiedyś wymyśliłem i staram się to popularyzować.

    Nie uważam Cię za idiotę, choć nie zawsze się z Tobą zgadzam.
    Ale gdybyś nie mylił skalpu ze skalpelem i myku z cynkiem, to więcej ludzi brałoby Cię poważnie ;-)

  • RET_RET doświadczony
    @Jannush @pawelf1

    Z tego podsumowania zeszłego sezonu (przez bardzostaregosceptyka) wynika, że z naszych to Kubacki najlepiej wypadał w konkursach w porównaniu do kwalifikacji. Ciekaw jestem, czy w tym sezonie będzie podobnie. Jak na razie, to jeszcze nic pewnego na temat żadnego skoczka nie można powiedzieć.

  • AlanWake stały bywalec
    @dar06 @tjzE

    To nie troll, tylko zaśmieca dyskusje i takich ludzi powinno się zwalczać, a admin usuwa dokładnie nie to co trzeba:). Admin, masz chociaż 18 lat?

  • AlanWake stały bywalec
    @dar06 @tjzE

    Wszystko u ciebie w porządku?

  • tjzE weteran
    @dar06 @AlanWake

    To jest kolejny troll pokroju Majora i innych. :)

  • AlanWake stały bywalec
    @dar06 @Bartek002

    A ten pajac znowu ze swoimi "przemyśleniami". Milion żenujących wypocin nic nie wnoszących do dyskusji.

  • Złoty Orzeł profesor
    @dar06 @dar06

    Jakoś Żyła go pokonał.

  • Złoty Orzeł profesor
    @yyy @yyy

    Stoch już skończył swoje opary na LGP w Rasnovie więc ta teoria się eliminuje.

  • AlanWake stały bywalec

    Ciekaw jestem, gdzie są teraz ci wszyscy "eksperci" (nie tylko tu, ale i w TV), którzy głosili, że tego błędu Kota nie da sie ot, tak wyeliminować. Q to wprawdzie żaden wyznacznik, ale 8. miejsce nie bierze się znikąd. Powodzenia w konkursie panowie.

  • Kolos profesor

    Swoją drogą dość kiepsko wypadli Niemcy, dotąd dość mocni. Wellinger gdyby nie został poratowany punktami za wiatr to by odpadł w kwalifikacjach.

  • Kolos profesor
    @dejw @dejw

    Tylko zapominasz jaki huragan pod narty miał Trofimov. 21 punktów odjętych za sam wiatr.

    Prędkości na progu i tak już są kosmicznie niskie. Chyba takich rzędu 85-86 km/h na skoczni dużej jeszcze nie widziałem.

    Parę belek jeszcze mniej jakby dorobili i zawodnicy będą mieć predkosci poniżej 80 km/h....

  • dejw profesor

    28, 20, 8 w kwalach vs 59, 40 i 38 w q - jeśli ktoś po zawodach w Wiśle i Ruce był w stanie przewidzieć taką mijankę przedstawiciela liderów PN, który od startu sezonu do dzisiaj ponad 50% skoków zakończył lądowaniem na buli, z pierwszym liderem Pucharu Świata i to jeszcze skaczącym u siebie, to stawiam mu pomnik, konia z rzędem i na deser połówkę Jacka Danielsa ;)
    Kot w pierwszym dniu w Rosji wypadł tak, że nawet najsłabszy z 3 skoków był lepszy niż wszystkie dotychczasowe próby z Wisły i Ruki. Czy to jednak jest prawdziwie przełamanie i koniec inb z jego strony, czy jedynie kwestia szczęścia do wiatru i skoczni, na której czuje się dobrze to jeszcze kwestia do zweryfikowania jutro, w niedzielę i w następnych startach, natomiast no dał pierwszy poważny sygnał odnośnie oddalenia go od grupki największych rozczarowań początku sezonu i powrotu na mityczne treningi, które wydawały się nieuniknione.

    Miło by było, gdyby organizatorom udało się na szybko dorobić jeszcze kilka belek, bo skoro nawet Trofimow z obecnej belki nr 5 i prędkości niecałych 87 km/h może skoczyć na wyrównanie rekordu skoczni, to aż strach wyobrazić sobie gdzie znajdą się kończyny Rjoju, gdyby trafił na taki wiatr nawet z belki nr 1.

    Austriacy wciąż nie wykorzystali limitu żenady w I periodzie, tym razem nawet najbardziej stabilny i jak dotąd i skaczący na miarę oczekiwań Fettner przepadł w kwalach.

  • zimowy_komentator profesor
    @Regulator1 @Mikolaj1

    Tajner już orzekł kto będzie mocny: Polacy i Niemcy. Jego zdaniem za chwilę zaczną się skocznie tylnowietrzne i tam Domen oraz Ryoyu będą dostawać po tyłkach, a Polacy i Niemcy jako, że posiadają technikę uniwersalną będą na pozycji uprzywilejowanej. Ja się z nim co do zasady zgadzam, ale nie wiemy czy Ryoyu nie nauczył się skakać z tylnym wiatrem - bo o Domena jestem spokojny on raczej tylko z przednim odlatuje ;)

  • PGr doświadczony
    @Regulator1 @Mikolaj1

    Toteż nie stawiam nikogo :) Odpisałem na pytanie @Regulator.
    Kto był wczoraj mocny i jest dziś, to bez znaczenia, przez to nawet nie wspominałem o Klimowie i Kobayashim. Nasi mimo że nie błyszczą aż tak jak dwaj w/w, zbyt mocni na ten czas się wydają, tylko ze spokojem na to na razie patrzę.
    Latem sporo osób twierdziło że Wellinger olewa przygotowania, a wychodzi na to że on budował formę na "właściwy sezon" i przez to o nim wspominam, bo będzie jeszcze lepszy.
    Ty piszesz że po T4S, ja przełom co niektórym forma wyraźnie podskoczy spodziewam się ciut szybciej.

  • Mikolaj1 weteran
    @Regulator1 @PGr

    Na ten moment jest za wcześnie,żeby kogokolwiek stawiać w roli faworyta do wygrania PŚ.Jeszcze w Wiśle co niektórzy wręczali już kule Klimowowi ,a już tydzień później nie kwalifikował się do 30 .Realnie dopiero po TCS będzie można coś wyrokować.Na ten moment mocni są Żyła,Stoch,Kobayashi,Leyhe,D.Prevc,i Wellinger,ale ten układ sił się jeszcze zmieni.

  • equest profesor
    @Regulator1 @Regulator1

    Kolego twoje pytanie będzie zasadne tak około zawodów w Zakopanem.
    Po trzech konkursach to możemy sobie tylko powróżyć.

    Bo to przecież dziś Andrzejki.

  • Mikolaj1 weteran
    @mc150193 @mc150193

    Stoch zgarnął by tego szlema gdyby nie odwołali drugiej serii. Tande w tym dniu widać że był zdenerwowany i nie latał tak dobrze.Skończyłoby się zapewne jak w Bisoschofen 2017, w ostatnim skoku by miał pełno w portkach i zepsułby skok i spadł na jakieś 3 miejsce znowu,ale to tylko gdybanie. Do tej pory żałuje,że odwołali tą ostatnią serie.Wtedy Kamil byłby 2 najlepszym skoczkiem na świecie zaraz po Nykenenie..Obawiam się,że za rok to może być już kicha tym bardziej może przyjść załamanie formy bo Kamil już 3 sezon skacze na bardzo wysokim poziomie do tego dochodzi wiek i też nie wiadomo czy Kamil będzie kontynuował karierę po tym sezonie co prawda podpisał kontrakt z atlasem na kolejne dwa sezony,ale to wcale nie oznacza ze będzie dalej skakał.Latka lecą a rodziny na razie nie ma a sam Kamil mówił,że nie chciałby być nieobecnym ojcem tak jak to był Małysz.

  • PGr doświadczony
    @Regulator1 @Regulator1

    Myślę że obok Wellingera Norwegowie będą mocni. Niemiec bardzo ulgowo potraktował lato i z pewnością w sezonie pary mu nie zabraknie; a podopieczni Stockla już tak mieli że słabiej zaczynali sezon, żeby go zdominować pod koniec. Kraft to pracowity rzemieślnik, podia realne, ale raczej jeszcze nie teraz powtórzy triumf w cyklu.
    Przebłyski może mieć wielu innych, ale jakoś ich nie widzę na dłużej w czołówce.
    Dopiero 2 ostatnie weekendy (1 T4S) przed końcem roku powiedzą nam coś więcej. Pomiędzy nimi będzie czas na spokojne popracowanie...

  • Ad1K weteran
    @Ad1K @skijumpingexpert

    Dokładnie się z Twoją wypowiedzią, natomiast wg moich przewidywań Stefan nie zbliży się niestety tym razem do pudła, a Maciek z takimi wynikami na pewno nie będzie zadowolony, skąd się bierze to wykrzywianie...?

  • RyoyuKobayashiFAN doświadczony
    sorry Ryoyu

    Kryształu Ci to nie przekreśli , a fajnie by się złożyło. W Polsce zwyciężył Rosjanin, to teraz w Rosji niech zwycięży Polak :-)

  • camdene profesor
    Chcę się pochylić przez chwilę nad Domenem Prevcem

    I tak sobię myślę - niebywałe.

    https://zapodaj.net/df9420a3bd8d5.png.html

    Rok temu potrafił latać tak - dziś jest to styl V, dalej nieco odważny bo tego nie da się wykorzenić (chodzi o charakter) ale zupełnie inny styl niż prezentował tak naprawdę stosunkowo niedawno.

    Kompletnie zmienił styl skakania. Jest to styl na który chce się patrzeć. Nauka skakania od nowa. Tak - od nowa - chłopak w dodatku dużo urósł a i po drodze zdążyły zmienić się przepisy dotyczące wagi. Jemu po drodze doszła także klasa maturalna i egzaminy, prawo jazdy i wejście w dorosłość. Kompletnie inna rzeczywistość i trzeba sobie powiedziec, że to wszystko to jest dużo dla młodego człowieka. Od początku jego kariery już były obecne media, szum i niejako oczekiwania. Bo do PŚ wszedł akurat kiedy jego brat rozstawiał innych po kątach.

    A on to wszystko poustawiał i udowodnił, że ma to coś - albo gaśniesz w pewnym momencie i nie wracasz, albo masz ten charakter i wracasz. 1 poważna próba za nim i mimo, że ma dopiero 19 lat można już powiedzieć, że będzie się trzeba z nim liczyć do końca.

    To nie jest i nie będzie nigdy "mętny" charakter. Ale to tylko dobrze dla skoków. Bo tutaj mętnych charakterów mamy mnóstwo, daleko szukać nie trzeba.

  • MS_ad bywalec
    @mc150193 @mc150193

    odpowiedź na post z 20; 37

    Alez owszem Kamil mierzył wtedy w Mistrza w lotach. Tylko idiota tego nie zauważył. To było rozczarowanie bo Kamil miał taki cel.
    Zgadzam sie także z Tobą ,że jak odejdzie Stoch, Zyła Hula to bedzie plaża. Nie mamy młodzieży. Czyżby powtórka z rozrywki, że kiedys liczył sie tylko Malysz i jemu było wszystko podporzadkowane a reszta byle jak ciagnęla. Nawet mistrz swiata juniorów wtedy zapił sie na śmierć

  • PGr doświadczony
    @RyoyuKobayashiFAN @RyoyuKobayashiFAN

    Dzisiaj dalsze miejsca, jutro już będą walczyć o czołowe lokaty i awans do 30 Ci słabsi

  • RyoyuKobayashiFAN doświadczony
    fajny konkurs

    Znów fajny konkurs się szykuje.
    Niemcy się rozsypali :-)

  • yyy profesor

    Dużo wypowiedzi jest na temat dobrego startu Stocha w sezonie. Większość twierdzi że to rozgrzewka a zaraz będzie jeszcze lepiej. Dlaczego nie ma jednak jednej z najlogiczniejszych teorii, powtarzających się w skokach od dekad? Kamil ciągnie jeszcze na oparach formy z ubiegłego sezonu, a cudów nie ma i kiedyś musi przyjść kryzys. Może go pokonać i np na koniec sezonu znów być w wysokiej formie, może zdobyć Puchar świata, ale braknie mu sił na TCS i słabo będzie na Mistrzostwach. Moze Kubacki albo Kot coś wyskaczą

  • kibicsportu profesor
    -

    Znamy skład polaków na PK w Lillehammer:
    - Aleksander Zniszczoł
    - Klemens Murańka
    - Paweł Wąsek
    - Tomasz Pilch
    - Andrzej Stękała

  • Regulator1 stały bywalec
    @wikidajlo @wikidajlo

    Ok ale inni też skaczą

  • anonim
    @sheef @sheef

    Stary ty jestes jakis psychiczny z lekka?

  • wikidajlo doświadczony
    @sheef

    pociesz sie, nikt twojego bledu nie zauwazyl, bo nikt twoich komentarzy nie czyta :-)

  • wikidajlo doświadczony
    @regulator1

    Jak zwykle - Stoch i Zyla. Najwiekszym rywalem jest wlasna psychika. Oraz niestety elementy techniczne:narty, kombinezony, buty, gogle czapki, majtki itp. itd...

  • Regulator1 stały bywalec
    Kto największym rywalem Stocha i Żyły do kryształowej kuli?

    Jak myślicie kto będzie największym rywalem Polaków w tym sezonie. Myślę, że nie będzie to Ryoyou Kobayashi a Wellinger lub słaby teraz Kraft.

  • sheef profesor
    @sheef @sheef

    Aj, wkradł się dość duży błąd jeśli chodzi o klasyfikację drużynową (szkoda, że nie doczekaliśmy się jak dotąd edycji komentarza):

    1. Polska - 25 punktów,
    2. Rosja - 15 punktów,
    Austria - 15 punktów.

    Reszta pozostaje bez zmian.

  • mc150193 weteran
    @mc150193 @MS_ad

    "Wielki Szlem" w skokach to jest: PŚ, IO, TCS oraz MŚ. Mistrzostwa świata w lotach jest tutaj sprawą dyskusyjną i jedni przypisują, a drudzy nie. Kiedyś ja dopisywałem ale teraz jest mi to już totalnie obojętne. Jeżeli już trzeba by było dopisać to wtedy nie można tego nazywać "wielkim szlemem". Po prostu jest w skokach 5 trofeów które zimą można zdobyć i jedynym skoczkiem który tego dokonał był legendarny Matti Nykanen (literkę e usunąłem bo jak usłyszałem i de facto czytałem, że Finowie tego znaczka na literze a nie traktują jak umlaut to ja zrobię ten sam cynk). Co do Stocha to chyba już mówiłem, że w TCS może powtórzyć wyczyn wielkiego norweskiego skoczka który później został... piłkarzem i to całkiem niezłym. Ponadto mógł zrobić to co zrobił właśnie Nykanen. I to w poprzednim sezonie właśnie na MŚwL czyli zdobyć 5 skalpel no ale się nie udało. Wtedy pisałem że to było wielkie rozczarowanie, a większość użytkowników uznała mnie za idiotę i zaczęła klikać ignora... no ale większość januszy, grażyn i sebixów pewnych rzeczy nie rozumie ale na to nic nie poradzę. Nie rozumiem też, że "trzeba żyć chwilą i cieszyć się z tego co mamy". Owszem można żyć chwilą ale pomyślmy sobie co będzie jak Horngacher opuści naszą reprezentację? Co gorsza nasze zaplecze jest w ruinie i brakuje, w szczególności zawodników z rocznika 2001+. Ich mamy tak mało, że można porównać do liczby towarów na sklepowych półkach w czasach PRLu. Ba można ich policzyć na palcach jednej albo dwóch rąk. To jest niestety zła sytuacja i tutaj taka Słowenia bije nas na głowę. Taki Zak Mogel pochodzi właśnie z tej produkcji młodych słoweńskich talentów, a Timi Zajc na MŚJ ma zdobyć wszystko, choć mam cichą nadzieję że na ten czempionat nie pojedzie.

  • skijumpingexpert profesor
    @Ad1K @Ad1K

    Ja bym tak obszernie tego nie analizował, bo kwalifikacje to tylko jeden skok, jeden ważny skok w optymalnym kombinezonie, a szczególnie gdy Stefan i Kuba mówią, że w nocy nie spali. Apropo Maćka gdyby nie szukał jednego sposobu rozwiązania tego problemu jakim jest przekrzywienie w locie to skakał by na tym poziomie co dziś od początku sezonu. Maciek dziś robił to co w zeszłym sezonie czyli mniej krzywił się po wyjściu z progu i korygował to lekko w locie co przy takim mocnym wietrze pod narty pozwala odlecieć w dalszej fazie lotu. Jest to Maciek na punkty, ale jak widać nie da się zupełnie usunąć póki co tego nawyku

  • mammix bywalec
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Bardziej chodziło mi o punkty egzotyki i nieoczywistą kolejność. Finlandia jak Austria, mocna Japonia... Przyjemnie coś takiego widzieć, zawsze jakaś odmiana, bo ostatnie kilka sezonów bardzo mało od siebie się różniło.

  • MS_ad bywalec
    @mc150193 @dar06

    @MS_ad
    Kamil był blisko wielkiego szlema a może by już miał ?

    jakby nie odwołali ostatniego konkursu


    Masz rację
    Jestem ciekawy czy Kamil na tym duma. Moze jeszcze zdobyc jak zdrowko dopisze

  • Ad1K weteran
    Podsumowanie kwalifikacji

    Zacznijmy od tego, że to tylko kwalifikacje, wiatr jednak kręci, a w dodatku te punkty przy takim zmiennym wietrze (wiatr z boku) nie muszą odzwierciedlać właściwej formy skoczka, występ polskich zawodników jednak bardzo dobry.
    Piotr Żyła - trzyma cały czas wysoki poziom - w tej chwili przy słabym skoku mieści się w TOP15, przy super wskakuje na podia, świetny punkt drużyny, a może nawet w tym sezonie jest to skoczek na indywidualne trofea.
    Kamil Stoch - cóż więcej powiedzieć, robi swoje, być może forma cały czas rośnie, ciężko stwierdzić
    Stefan Hula - wydawało się, że w Kuusamo było coraz lepiej jednak tutaj wielkiego progresu nie widzę, obawiam się, że Stefan nie zbliży się w tym sezonie do TOP3 jak to było w tamtym sezonie, ale obym się mylił
    Jakub Wolny - być może skocznia jak i warunki mu dziś nie podpasowały, rewelacji nie było
    Dawid Kubacki - myślałem, że Dawid będzie w tym sezonie w tym miejscu co Żyła, jednak Dawid jest w tym miejscu co był i wątpię, żeby to przełamał przez te wytracanie prędkości w locie.
    MACIEJ KOT - nie spodziewałem się, nie wierzyłem, a jednak jest poprawa, jednak jestem daleki od hurraoptymizmu, może dzisiejsze jego występy były naprawdę jak dzień a noc, ale mogły do tego się przyczynić również warunki, więc myślę, że obecnie Maciek to jest TOP20, oczywiście to jest wg mnie duży przełom jednak pamiętajmy, że Maciek ma wyższe aspiracje, sezon już powoli mocno się rozkręca a pktów potracił dużo i straty się porobiły w kwestii tego, aby walczyć o coś w PŚ, ale jeszcze mnóstwo do zdobycia, ogromna większość.

  • dar06 doświadczony
    @mc150193 @MS_ad

    Kamil był blisko wielkiego szlema a może by już miał ?

    jakby nie odwołali ostatniego konkursu

  • SebaSzczesny profesor

    Nie wiem czy Żyła jest w stanie jutro wygrać ale na pewno jest w stanie być na podum. Stoch to samo. Być może będzie jak w Kuusamo, a wygra ktoś inny.

  • MS_ad bywalec
    @mc150193 @dar06

    Wielki szlem

    https://www.skokinarciarskie.pl/aktualnosci/11507,Wielki_szlem_w_skokach_narciarskich

    Nie aktualizowane ale Matti zdobył wszystko

  • MS_ad bywalec
    @mc150193 @dar06

    @MS_ad
    a ktoś zdobył tego szlema ?

    narazie tylko
    Matti Nykänen

  • dar06 doświadczony
    @mc150193 @bardzostarysceptyk

    Zapomniałem o nim ale nie ma co Kamil i Sven

    4 zwycięstw we wszystkich czterech konkursach Turnieju Czterech Skoczni podczas jednej edycji

  • matius439 bywalec

    Dobre kwalifikacje w wykonaniu Polaków. Mam nadzieję, że Maciek będzie skakał coraz lepiej, oraz wyeliminuje ten błąd w powietrzu na stałe.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @mc150193 @dar06

    Matti Nykänen (Finlandia) 11 - 6 - 6 (IO 84, IO 88 razy 2, MŚ 82, MŚwL 85, PŚ 82/83, 84/85, 85/86,
    .............................................................. 87/88, TCS 82/83, 87/88)

    Miejsca 1, 2 i 3 w wielkich imprezach skoczkowych, w nawiasie zwycięstwa w czym i kiedy.

  • Krajsny stały bywalec
    @mc150193 @dar06

    "Tego szlema" zdobył jak dotąd tylko Matti Nykaenen.

  • dar06 doświadczony
    @mc150193 @MS_ad

    a ktoś zdobył tego szlema ?

  • MS_ad bywalec
    @mc150193 @mc150193

    @MS_ad
    Patrząc na pryzmat punktowy po 3 konkursach to Kamil ten sezon zaczął najlepiej w karierze. A jak będzie na TCS tak jak mówisz to Kamil przejdzie do historii.


    Bo to jest dojrzały skoczek i MISTRZ. Brakuje mu jedynie mistrza w lotach do WIELKIEGO SZLEMA

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Ciekawe ciekawe

    Ja byłem za tym, żeby Kota zastąpił ktoś z kadry B, ale jak widać będę musiał odszczekać :)
    Wszystko okaże się jutro i pojutrze.

  • dar06 doświadczony
    @mc150193 @mc150193

    Nie ma sensu patrzeć jak zaczął

    ale jak zakończy sezon

  • mc150193 weteran
    @mc150193 @MS_ad

    Patrząc na pryzmat punktowy po 3 konkursach to Kamil ten sezon zaczął najlepiej w karierze. A jak będzie na TCS tak jak mówisz to Kamil przejdzie do historii.

  • Stoszek profesor

    Wydaje mi się, ze Kamil z Piotrkiem znowu mogą powalczyć o podium i Rosja odczarowana będzie tak jak Ruka :) Skok Kamila w Q z takim wiatrem świetny, poziom podium choć pozycja 4. Piotrek wspaniale.

  • jma profesor
    @Major_Kuprich @Lordani66

    W relacji live był dziwoląg - wiatr: 0.0; punkty -5,6. Albo jedno, albo drugie się popsuło. Wg FIS-u to drugie.

  • dar06 doświadczony

    W tej chwili to Kobayashi Ryoyu
    jest po zasięgiem dla wszystkich

  • pawel96 profesor

    Dobre kwali, 6/6. Na największy plus zasługuje Kot. Czekamy na wywiad z Maćkiem :)

    Ciekawe, co się stało z Klimowem. Czy to tylko przeciągnięta forma z lata, czy jednak głowa siada. Małysz opowiadał, jak Rosjanin w Ruce był fotografowany co chwilę, nawet na rozgrzewce i strasznie go (Klimowa) to peszyło.

    Zaskoczenia kwali? Wobec absencji Hayboecka, i nq Fettnera i Aignera - tylko 4 (!) Austriaków w konkursie. Pamięta ktoś, kiedy ostatnio Austriacy skakali (kadra A) w tak małej liczbie zawodników w zawodach?

  • MS_ad bywalec
    @mc150193 @mc150193

    @MS_ad
    Aż do tego sezonu nigdy Stoch nie zaczynał z wysokiego C i tu się zgadzam.

    To nie jest jeszcze wysokie C u Stocha.Bedzie na T4S

  • atomek81 stały bywalec
    @equest @mc150193

    Na czyim cenzurowanym? Twoim? :)
    Myślę, że mało go to interesuje i mnie np też.

    Za Kruczka zmiany bywały częste. Zdarzało się, że najgorszy w danym konkursie nie jechał na następny. Tyle, że to nic nie dawało. Były ciągłe zmiany tych samych zawodników. Moim zdaniem zawodnik musi mieć spokój co do występów.
    Taki przykład:
    Wiele osób uważało, że w Lahti na Mistrzostwach Świata w konkursie na małej skoczni powinien był wystąpić Ziobro zamiast Żyły. Czy wtedy Żyła zdobyłby brązowy medal na dużej skoczni? Śmiem twierdzić, że nie. Oczywiście tego nie da się sprawdzić, ale skoro w skokach psychika jest tak bardzo ważna, to mogłoby tak być...

  • cubalibre bywalec
    Brawo Piotr

    Obstawiam 2 naszych w pierwszej 5 jutro i pojutrze

  • bardzostarysceptyk profesor
    @Jannush @pawelf1

    W powyższym zestawieniu nie odjąłem punktów za zawody w których eliminacji nie było, choć to zaznaczyłem. A te dwa konkursy: Willingen 2 i Planica 2 to razem 376 punktów.

  • zimowy_komentator profesor
    Publiczność dopisała

    Takich tłumów się nie spodziewałem, jak oni się tam pomieścili ?! :)

  • papa_s weteran
    @Mucha125 @Mucha125

    Piotrek i Forfang skoczyli w okolice rozmiaru skoczni lub na rozmiarze (Piotrek). Czyli jednak bezpiecznie bo dalej to by zrobiło się szaleństwo.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @Jannush @Jannush

    To prawda. O 290 pkt więcej w kwalifikacjach niż w zawodach, odejmując punktację zawodów w których eliminacji nie było. Na 20 zawodów z eliminacjami wychodzi średnio 14,5 pkt.

    Tylko co z tego, to ma dużą wartość statystyczną patrząc na cały sezon. Tego nie można zastosować do poszczególnych zawodów.
    1. Na 20 zawodów z kwalifikacjami w 8 przypadkach więcej punktów w zawodach w 12 w eliminacjach. Czyli jutra szansa na to że będzie mniej punktów jest 60%.
    - ale statystyka dotyczy zeszłego sezonu
    - nigdzie nie pisze o ile gorzej, może np w zawodach być o kilka punktów mniej

    2. Dwie skrajności tamtego sezonu.
    Na plus zawodów:
    - Oberstdorf (Niemcy) eliminacje 82 pkt, zawody 227 pkt, wzrost o 145 pkt
    Na minus zawodów:
    - Titisee-Neustadt (Niemcy) eliminacje 247 pkt, zawody 97 pkt, spadek o 150 pkt
    Ale były też oczywiście różnice kilkupunktowe.

  • dar06 doświadczony
    @Mucha125 @Mucha125

    HS skoczni jest na 134 metrów
    to gdzie za nisko był ustawiony jak Piter tyle skoczył

  • pawelf1 profesor
    @Jannush @Jannush

    @bardzostarysceptyk
    Remanenty po zakończeniu 39 Pucharu Świata cz. 11

    W związku z eliminacjami dla wszystkich, można je traktować jak jednoseryjne
    konkursy. I porównać eliminacje z zawodami. Po lewej punkty skoczków zdobyte
    właśnie w zawodach, po prawej w eliminacjach
    Uwaga: konkursów PŚ - 22, eliminacji - 20. Bez eliminacji w konkursach Willingen 2 i
    Planica 2.

    1. Kamil Stoch .... 1443 pkt ............... 1. Kamil Stoch .... 1201 pkt
    2. Dawid Kubacki . 633 pkt ............... 2. Dawid Kubacki . 967 pkt
    3. Stefan Hula ....... 431 pkt ............... 3. Stefan Hula ....... 475 pkt
    4. Piotr Żyła -.......... 403 pkt -.............. 4. Maciej Kot -........ 293 pkt
    5. Maciej Kot ......... 261 pkt ................ 5. Piotr Żyła ........... 171 pkt
    6. Jakub Wolny --.... 73 pkt -............... 6. Jakub Wolny ....... 48 pkt
    7. Tomasz Pilch --..... 1 pkt
    -------------------------------------------------------------------------------------
    razem ................. 3245 pkt ................................................ 3155 pkt

  • Mucha125 profesor
    Odnośnie norwegów

    Oni musieli dobrze skakać ze względu na warunki gdyby ich nie było (tak dobrych warunków) Tande i Fannamel tak daleko by nie poleciał

  • Mucha125 profesor
    Wniosek po kwalifikacjach

    Sędziowie zbyt nisko ustawili rozbieg (widać po odległościach ). Obstawiam że będzie loteria jutro zwycięzca będzie ten co trafi na dobre warunki i będzie potrafił to wykorzystać

  • BobbyM bywalec

    Ależ Żyła formę przygotował na początku sezonu. Praktycznie wszystkie jego skoki są dobre, więc mam nadzieję, że uda mu się wygrać w najbliższym czasie, bo jego jedyne zwycięstwo było już dość dawno temu.

  • papa_s weteran
    Kwestia norweska

    U Norwegów w końcu drgnięcie. Może to nie uderzenie Mj?lnera ale zawsze coś. Zobaczymy jutro. Nasi obiecująco.

  • Regulator1 stały bywalec
    Dobre Q

    Cieszy postawa Maćka

  • King profesor
    @Mikolaj1 @Mikolaj1

    Z tego co ostatnio zauważyłem zwykle ci co najgłośniej krytykują w momencie kiedy jest lepiej nagle znikają z jakiejkolwiek dyskusji. Jeden taki przypadek już znalazłem przed rozpoczęciem PŚ i potwierdziło się po weekendzie w Wiśle.

  • anonim
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Nie ma sznas ze on tam miał 0. Tak ma w oficjalnych wynikach konkursu na stronei fis, fakt, ale nie uwierze w to. W relacji live było pokazane tak jak tutaj -5,6. Oni mu tego po prostu nie odjeli!

  • anonim

    Stochu ma jeszcze zapas ewidentnie. Skakal w najgorszych warunkach z calej czolowej 10.

  • Jannush profesor
    @Jannush @bardzostarysceptyk

    Według twoich statystyk w zeszłym sezonie regularnie słabiej wypadaliśmy w konkursach w stosunku do kwalifikacji.

  • yyy profesor

    Nagle odradzający się Kot, Żyła wygrywający z Kobayashim, mam wrażenie ze mamy jakąś nowinkę techniczna, która wyprzedzamy stawkę. Głośno jest o tych Norweskich kombinezonach a tu po cichutku my skaczemy swoje.

  • dar06 doświadczony
    @Jannush @Jannush

    Trzeba mieć nadzieje jakoś a ty jak wypowiadasz to nie wierzysz w naszych

    tylko ze zapomniałeś ze skaczę jeden z najlepszych skoczków w dziejach w tej dyscypliny

    a kolego on jest Polakiem co zwie Kamil Stoch

  • bardzostarysceptyk profesor
    @Jannush @Jannush

    Sam sobie przeczysz. Jak loteria, z czym się zgadzam, to dzisiejsze eliminacje niczego nie mogą wróżyć.

  • Jannush profesor
    @Jannush @bardzostarysceptyk

    Nikogo nie małpuję, przedstawiam swoją opinię do której mam prawo.
    Jutro wspomnicie moje słowa, lepiej przygotować się zawczasu pesymistycznie, a potem miło się rozczarować, widzę że konkurs na normalnej skoczni na IO w Pjongczangu wielu tutaj nic nie nauczył. Skoki to loteria.

  • Mikolaj1 weteran

    Do pochwał Kota wstrzymałbym sie conajmniej do końca weekendu.Dzisiaj w trzech próbach miał bardzo dobre warunki.Ciekawe jakby skoczył z wiatremStocha z kwalifikacji.Mkgłoby go w konkuesoe nie byc i teraz wszyscy ci co go chwalą wylewaliby na niego pomyj.

  • dar06 doświadczony

    Piter w na początku sezonu zaskakuje

    Maciek powrót to wcześniejszej pozycji j jakiś efekt jest
    co prawda miał szczęście do wiatru i na dobrą lokata
    mamy nadzieję ze powera dostanie
    a trener niech przestanie jego naprawiać to będzie bardzo dobrze z Mackiem

    Kamil wie ze walka jest w konkursie a nie kwalifikacjach czy seriach próbnych

    Pozostali
    Kubacki bez ikry
    Wolny bez szału ale on lepiej skacze zawodach
    Hula czy się całkowicie wypalił ?

  • kunta doświadczony

    Pietrek jak będzie tak żyłował te odleglości, to kiedyś zaryje ryjem. I żadne 3000 franków, czy euro tego nie zrekompensują.

  • skijumpingexpert profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Miał, ale mu nie odjeli

  • mc150193 weteran
    @mc150193 @MS_ad

    Aż do tego sezonu nigdy Stoch nie zaczynał z wysokiego C i tu się zgadzam.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @Jannush @Jannush

    Po pierwsze, by małpować kaprala Kupricha, to trzeba umieć.
    Po drugie. Dobre kwalifikacje na dzień lub 2 dni przed konkursem nie wróżą niczego, ani dobrych ani
    złych zawodów.

  • Major_Kuprich profesor
    Adam Bucholz

    Popraw wyniki kwalifikacji - Freund nie miał nic odjęte za wiatr.

  • skijumpingexpert profesor
    @Jannush @Jannush

    Nie kompromituj się już

  • MS_ad bywalec
    @Jannush @Jannush

    Jak ja nienawidzę pesymistów takich jak Ty

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @mammix

    Gdyby zawody odbywały się zaraz po eliminacjach, jak będzie w niedzielę, to te wyniki można traktować jako bardzo dobrą wróżbę. Ale zawody będą jutro. Z tamtego sezonu mamy kilka przykładów bardzo dobrych i dobrych kwalifikacji i o wiele słabszych zawodów.

    Wszystko w nogach naszych skoczków.

  • MS_ad bywalec
    Jutro

    wygra Stoch

  • Jannush profesor
    Dobre kwalifikacje przeważnie źle wróżą przed konkursem

    Na ogół gdy zdobywaliśmy dobry rezultat w kwali, to potem w konkursie było dużo gorzej, dlatego myślę, że jutro pewnie zdobędziemy poniżej 100 pkt czyli konkurs SŁABY.
    Żyła i Stoch w 10tce, ale poza podium, Kubacki gdzieś pod koniec drugiej i może Wolny pod koniec trzeciej, Hula z Kotem są bez formy i punktów nie zdobędą.

  • Nowyskoczek5 profesor

    Gratulacje Piotrek ! Powodzenia jutro

  • MS_ad bywalec
    @mc150193 @mc150193

    I Ryoyu KOBAYASHI przestanie gromić .Stoch nigdy nie zaczynał o wysokiego C

  • Jannush profesor

    Klimow jak Biegun przed laty, pozostaje go teraz tylko wysłać na uniwersjadę...

  • mc150193 weteran
    @equest @equest

    Jak nie odpowiada skoro on 2 sezony temu był 2 razy w dziesiątce zawodów PŚ? Po prostu popełniał błędy techniczne ze skrętem tułowia po wyjściu z progu na czele.

  • Jannush profesor

    Szkoda, że Wellinger wszedl do konkursu, bo jutro pewnie znowu wypchnie któregoś z naszych z podium.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @Skokowy123

    Może tego nie zauważyłeś, w tym natłoku postów przez lata. Ale ja staram się nigdy nie pisać co będzie. Przyszłość jest ukryta we wszystkim, w sporcie szczególnie. Nikt nie wie co będzie, można tylko zgadywać, i czasem niektórym się udaje. W końcu ludzie wygrywają w różnych grach
    liczbowych np w Lotto.
    A ja w zgadywaniu doby nie jestem.

  • OjciecMarek profesor
    @skokowy123 @cavalierjan19

    Wiatr w plecy przy samym progu jest korzystniejszy od tego pod narty i za taki jest też uznawany przez system zliczający.

  • wiola4697 profesor
    @anonim @Lordani66

    Oj tak i to bardzo. Juz tak jest od kilku sezonów -, -

  • mc150193 weteran

    Ja nie wiem co się dzieje z Klimowem... po wygranej w Wiśle i delikatnie mówiąc kompromitacji w Ruce nagle przestał skakać... to o tyle ciekawe, że można porównać z wyczynem... Krzysia Bieguna. Różnica między nimi jest jednak taka, że Żenia nadal skacze a Biegun już nie. Do tego Klimow był już raz na podium zawodów PŚ. Czyżby nerwy dały o sobie znać? Wszystko na to wskazuje. A co do Aalto też mam ciekawe spostrzeżenie - u siebie skakał koszmarnie, a w Rosji nagle wrócił do świata żywych. Wrócę jeszcze do Polaków. Bardzo się boję, że nasi skoczkowie są w takiej formie. Stoch, Żyła naprawdę zaczęli sezon najlepiej w karierze. Kuba i Dawid skoczyli oczywiście swoje, a Stefan Hula nie jest jeszcze w optimum formy. No a Maciej Kot to będzie zagadka - bo on miał te świetne wyniki na... mocnych przednich wiatrach które jak widać lubi. Wbrew temu co mówił trener, że nasi skoczkowie lepiej skaczą na wiatrach z tyłu. Największą kompromitacją popisali się... Austriacy. Oni wprowadzili do konkursu zaledwie 4 skoczków. To będzie spora strata punktowa w PN. No a nasi skoczkowie muszą pilnować limitu 6 skoczków którzy wchodzą do konkursu i najlepiej byłoby w szóstkę wchodzić do 30-tki. No a na koniec Red Bull który... zaklekotał(by) jakby nie awansował do konkursu. Jednak ta zasada o braniu udziału w qualach przez wszystkich zawodników jest bezwzględna. Przekonał się m.in. Daniel Huber w Ruce w poprzednim sezonie.

  • sheef profesor
    Mój ranking + ocena Polaków

    Klasyfikacja po pierwszych kwalifikacjach w Niżnym Tagile:*

    Indywidualnie:

    1. Jewgienij Klimow (Rosja) - 15 punktów,
    Stefan Kraft (Austria) - 15 punktów,
    Piotr Żyła (Polska) - 15 punktów.

    Drużynowo:

    1. Rosja - 15 punktów,
    Austria - 15 punktów,
    Polska - 15 punktów.

    Polacy dziś rewelacja. Do tego plan na dzisiaj zrealizowany w 100%. Na plus można dzisiaj zapisać występy Kamila, Piotrka oraz Maćka. Dawid nie najgorzej. Liczę też na to, że Kuba i Stefan jutro dadzą z siebie troszkę więcej.

    *W rankingu kwalifikacyjnym punkty przyznaje się trzem najlepszym zawodnikom danych kwalifikacji według klucza 15-10-5. Taka punktacja obowiązuje również podczas TCS-u, RA, W5 i lotów. Równolegle obok klasyfikacji indywidualnej prowadzi się też klasyfikację drużynową zaś najlepszym na koniec sezonu przyznaje się Drewnianą Kulę.

  • cavalierjan19 profesor
    @skokowy123 @Skokowy123

    Stoch mógł mieć równy wiaterek koło -0,3 m/s, a Wellinger lekko w plecy czy żaden przy wyjściu z progu i potem nie było z czego odlecieć. Różnica w punktach za wiatr nieznaczna, a tak naprawdę warunki Niemca mogły być wyraźnie bardziej niekorzystne.

  • skokowy123 profesor

    Duet Fiński może jutro fajnie zapunktować

  • OjciecMarek profesor
    @kunta @kunta

    Jak by byli konsekwentni, to by dali mu noty po 16,5, jak Schuelerowi za skok o metr dalszy, a ani trochę nie ładniejszy.

  • mammix bywalec
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Wyjątkowo niecodziennie wyniki, miło na to się patrzy.

  • skokowy123 profesor

    Stoch 127m. - 2.8
    Wellinger. 105m. - 1.3

    O vo chodzi?

  • kunta doświadczony
    @cavalierjan19 @cavalierjan19

    Jakby miał świetne podmuchy toby skoczył daleko. Nie patrz na to co podają wiatry, bo nigdy nie wiesz, czy on jest dobry, czy "zdmuchnął" skoczka.

  • skokowy123 profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Podaj wtedy kto zagrozi Piotrowi Żyle

  • cavalierjan19 profesor
    Co do Kota

    Fajnie, że oddał dziś porządne skoki, szczególnie ten 3 napawa optymizmem. Ale jak jutro nie daj Boże nie wejdzie do trzydziestki (bo będzie miał pecha do wiatru) czy nie znajdzie się tak wysoko jak w kwalifikacjach, to nie ma sensu przesadzać z reakcjami w drugą stronę i odsyłać go na treningi do Polski, zastępując Maćka kimś z kadry B.
    To skoki, różnie w tym sporcie bywa i różnie się mogą sprawy potoczyć.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Takie wyniki jutro ....

    to ja biorę w ciemno. Skromny stary sceptyk- to moje drugie imię.

  • skokowy123 profesor
    Ilość zawodników

    W konkursie jutro:
    Niemcy-7
    Polska-6
    Japonia-6
    Norwegia-6
    Słowenia-5
    Austria-4
    Rosja-4
    Czechy-3
    Szwajcaria-3
    Finlandia-2
    Bułgaria-1
    Włochy-1
    USA-1
    Kanada-1

  • MS_ad bywalec
    Ktoś tu

    Pisał ,że Zyła to chimera. Jeszcze nie raz Was zadziwi.
    Natomiast Stoch to stary wyga. Nie napręza miesni w seriach próbnych a daje gazu w zawodach.
    Niektorzy wysyłali Macka Kota na treningi. Horn wie co robi ma goi na codzien a nie jak kibice na ekraniku telewizora madrzac sie co by oni nie zrobili

  • kunta doświadczony

    Jakby "syndzie" byli konsekwentni i za skok na 105 m. dali noty po 15 pkt. to Wellingera nie byłoby w konkursie.

  • zimowy_komentator profesor
    Brawo Piotrek !

    Skacz jak najlepiej, aby Justyna miała żyłę przed telewizorem. Przy okazji zarobisz jak najwięcej a nic tak nie boli kobiety jak wypuszczenie z rąk dobrze zarabiającego męża :) Ha !

  • cavalierjan19 profesor

    U nas świetnie Kamil, Piotrek i o dziwo Maciek. Niby fart do wiatru, ale w Kuusamo też miewał świetne podmuchy, a skoki były marniutkie. Jest progres można powiedzieć. Dawid średnio, trochę niepokoi, iż dalej spada z wysoka. Ale wynik jest niezły. Przywozicie Kuba, bowiem w punktach. Jutro lekka poprawa i będzie naprawdę dobrze. Stefan średnio, ale o niego raczej bym się nie martwił.
    Mocny Ryoyu, mocna dwójka Norwegów, w formie Domen Prevc, cieszą dobre próby Aalto. Widocznie chłopak ma faktycznie formę. Cieszą dobre skoki takiego Peiera, Koudelki, Zografskiego czy Bickner, Boyd-Clowes, Insam i Matta w "30".
    Słabo wypadli Niemcy (w przeciwieństwie ubiegłego roku). Wellingera tłumaczyć mogą warunki, Freunda tym bardziej. Dziwnie słabo Geiger, średnio jak na siebie Freitag, Eisenbichler trochę jak Kot rok temu. Leyhe równo i dobrze. Aż dwóch Austriaków poza konkursem i tylko 3 w "30". Poza Domenem dość lipnie Słoweńcy, szczególnie Zajc. Klimow niestety wraca do roli statysty.
    Niestety różnice między -15, -8 i -1 są dość duże i nie do końca oddawane przez przeliczniki, co bardzo dobrze widać po wynikach. To jednak coś, do czego Tagił zdążył przyzwyczaić.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Moje tradycyjne zestawienie.

    Punktacja Puchar Narodów dzisiejszych eliminacji do konkursu PŚ w Niżnym Tagile 1.
    W związku z kwalifikacjami dla wszystkich, można je traktować jak jednoseryjne zawody.
    Państwo, zajęte miejsca, suma punktów, liczba punktujących zawodników.

    1. Polska (1, 4, 8, 15, 23) ................ 206 pkt (5 zawodników)
    2. Norwegia (3, 7, 11, 16, 19, 21) .. 157 pkt (6 zawodników)
    3. Japonia (2, 17, 20) -......................105 pkt (3 zawodników)
    4. Finlandia (5, 24) --.......................... 52 pkt (2 zawodników)
    4. Austria (10, 12, 27) --..................... 52 pkt (3 zawodników)
    6. Niemcy (9, 22, 25, 29) -................. 46 pkt (4 zawodników)
    7. Słowenia (6) ................................... 40 pkt (1 zawodnik)
    8. Czechy (13) --.................................. 20 pkt (1 zawodnik)
    9. Szwajcaria (14) .............................. 18 pkt (1 zawodnik)
    10. Bułgaria (18) ................................ 13 pkt (1 zawodnik)
    11. Włochy (26) ..................................... 5 pkt (1 zawodnik)
    13. Kanada (28) ................................... 3 pkt (1 zawodnik)
    13. USA (30) -........................................ 1 pkt (1 zawodnik)

  • Jannush profesor
    Hula musi podnieść czuby nart w drugiej fazie lotu

    Bo traci na tym mnóstwo.

    Panie trenerze, mam nadzieję, że pan to czyta.

  • equest profesor
    @equest @mc150193

    Rukatunturi to także bardzo specyficzna skocznia.
    Więc może Maćkowi nie odpowiada. Tyle w temacie.

  • skokowy123 profesor

    Faworyci na jutro:
    Żyła (wierzę nawet w zwycięstwo, ale już podium będzie świetne)
    Ryoyu (jest mocny, trzeba się z nim liczyć i też na konkursy zawsze ma lepsze skoki)
    Stoch (skok z Q pokazał że Kamil też może namieszać w ten weekend)
    Forfang (dzisiaj dwie petardy i być może przełamie się u Norwegów i stanie na podium)
    D. Prevc (super forma narazie, jak dostanie mocno pod narty to odleci wszystkim)
    Johansson
    Aalto
    Leyhe
    Kraft

  • Skoczek3211 weteran
    Kamil

    Dla mnie skok mistrzostwo świata,wystarczy zobaczyć co zrobił Wellinger,który miał niewiele gorszy wiatr.

  • zibiszew weteran
    Długopolski

    to nich lepiej miesza we własnym gnojowniku a nie w skokach prowadzonych przez Horngachera!

  • kunta doświadczony
    @firefly @firefly

    Matomiast Klimow nagle o 50 % gorzej....

  • skijumpingexpert profesor

    Wnioski jakie można wyciągnąć po dzisiejszym dniu są takie, że skoncentrowany Piotrek to połowa sukcesu, nawyk Maćka nie musi go dręczyć przez lata i DLA ZACOFANYCH POLACY NIE SKACZĄ NA TRENINGU W NAJLEPSZYCH, CZEKOLADOWYCH KOMBINEZONACH

  • kunta doświadczony
    @Matthias88 @matthias88

    Kotek + 5???, jakby miał wiatr Stefana, to chyba 100 m. problem przeskoczyć by miał

  • firefly profesor

    Jeśli chłopaki tak skaczą na niewygodnej dla siebie, nielubianej, "pechowej" skoczni, to boję się co będzie na obiektach, które lubią i jak dojdą do pełni formy :)

    Wygląda na to, że Kobayashi póki co jest bardzo mocny, ale nie nie do pokonania. Ciekawe, jak długo utrzyma formę, dla mnie to wielka niewiadoma.

  • mc150193 weteran
    @equest @equest

    To jest bardzo specyficzna skocznia - wystarczy mieć ciąg z tyłu na progu i jeżeli nie masz petardy to praktycznie spadasz z progu na bule. Więc może Maćkowi skocznia odpowiada - co nie zmienia faktu, że po kompromitacji na Ruce jest na cenzurowanym.

  • tik_tak stały bywalec
    @gorofil @gorofil

    Dziwne, podczas transmisji wyświetlało się zero za wiatr

  • skokowy123 profesor

    4. Austriaków w konkursie.

  • anonim
    @gorofil @gorofil

    A jak najbardziej, zwracałem na to uwagę pod innym artykułem.

    Freund jest w cienkiej formie. Po takiej przerwie to oczywiście w pełni zrozumiałe, natomiast mam nadzieję, że nie będzie dalej jeździł ?za zasługi? i że od Titisee do składu spowrotem wskoczy znajdujący się w świetnej formie Paschke.

  • kunta doświadczony

    Dzisiaj było widać, jak na tych nowych profilach ważny jest wiatr. 0,5 m/s mniej i już 15-20 m. krócej. Inna sprawa, że 1,5 może być na progu, a 0 na dole i jest beret, a odwrotnie to sto trzydzieści kilka metrów. Warunki bardzo nierówne i jak tak będzie jutro, to nie wiadomo co się stanie.

  • Matthias88 doświadczony
    Kwalifikacje

    Żyła: 6.
    Stoch: 5+
    Kot: 5+ ( dochodzi do formy +1)
    Kubacki 4+
    Wolny: 4
    Hula 2 ( gdyby to był konkurs nie awansowałby do drugiej serii.

  • zibiszew weteran
    @pawelf1 @pawelf1

    dokładnie tak samo pomyślałem tyle że o wiele bardziej dosadnie !

  • IntelektualnyZbawcaCiemnychMas doświadczony

    R.Kobayashi na pełnym luzie 130 metrów z minimalnym wiatrem pod narty. Zakładając, że oszczędzał się i jutro skoczy na normalnym poziomie raczej znów będzie nieosiągalny. O dwa pozostałe miejsca na pewno powalczą Żyła i Stoch. Większe szanse daje Piotrkowi bo widać że też jest w gazie.

  • anonim

    Stoch leci idealnie, ląduje bardzo ładnie i dostaje mniej punktow niz wąsacz za tego parkinsona w locie i przy lądowaniu i to samo co ta cala przecietna reszta. Wkurzajace.

  • gorofil początkujący
    Błąd sędziów?

    Freund powinien być chyba na 50 miejscu, ponieważ nie odjęto mu punktów za wiatr. Mam rację?

  • anonim
    Z dedykacją dla Piotrka

    https://youtube.com/watch?v=HZ8qBioPlHE

    Podobno zaczął się ostatnio uczyć grać na gitarze, może umie i to :) Liczymy, że weźmie sobie do serca i w końcu będzie takie wyniki święcił w zawodach. I że będzie, w końcu nie tylko niepokonany, ale nie będzie miał też sobie równych :)

  • equest profesor
    Jedno zaczepliwe pytanie.

    Gdzie Ci wszyscy którzy odsyłali Maćka na treningi?

    Maciek w dziesiątce, ale to wcale nie oznacza jakichś spektakularnych wyników.
    Jakaś wpadka nie oznacza też "wypad na trening".

  • Stochoman doświadczony

    Fajnie sezon zaczęli Finowie. Licze na punkty Insama i ekipy Amerykanskiej.

  • pawelf1 profesor
    Kwalifikacje niezłe .....

    A Jakubowi Kotowi i Długopolskiemu zalecam rozmawianie z Maćkiem bez pośrednictwa mediiów robiąc przy okazji burzę w nocniku:) . Już nie wspomnę ,że sugerowanie jakoby Maciek był mniej ważny dla Horngachera to zwykła głupota .

  • Mikolaj1 weteran

    Ale Austriacy cieniutko

  • Pitek30 bywalec
    @Snickers96 @Snickers96

    Przy jego stylu skakania i sylwetce będąc w dobrej formie takiej jaka prezentował w Finlandii przy tylnim wietrze by tam nie zawojowal

  • icemen123 bywalec
    -

    Pięknie Żyła.Jest teraz w stanie wygrywać,widać to po jego komforcie psychicznym i skupieniu choć są jeszcze rezerwy w postaci poprawienia bujania w locie i lądowania.

  • King profesor
    @Snickers96 @Snickers96

    Po jednym dniu ja bym nie wyciągał takich daleko idących wniosków. Można być prawie pewnym już co do Klimova, że stracił formę lub nie wytrzymuje presji, bo od Kuusamo jest słabo.

  • mc150193 weteran
    @Snickers96 @Snickers96

    Wtedy myślę że Polacy będą dominować, bo są mocniejsi fizycznie od Japończyka

  • zimowy_komentator profesor
    Widzicie a już chcieliście Kota odsyłać

    Choć w jego przypadku nigdy nic nie wiadomo - pamiętam jak w Wiśle wygrał kwalifikacje a potem przepadł w konkursie. Kwalifinacje to kwalifikacje a konkurs to konkurs - rządzą się swoimi prawami. Na pewno jutro będzie mocny R.Kobayashi, na pewno Kamil oraz Piotrek. Cała reszta jest zagadką.

  • kibicsportu profesor
    -

    Stoch, to jest fenomen mimo słabych prędkości i słabego wiatru skacze bardzo dobrze.

  • Cejot stały bywalec

    Kwalifikacje dla Polaków bardzo dobre, szczęśliwe również.
    Problem jest ze skocznią. Wystarczy niewielki wiatr w plecy i skoki krótsze o 10-20 metrów.
    Od początku mi się ten obiekt nie podoba.

  • kewa stały bywalec

    no, no, no - czuję, że jutro będzie dobrze:)

  • SpecOdSkokow weteran
    Kapitalnie

    Jutro każdy coś od siebie dorzuci, a i Maciej się przelamał. Myślę, że jedyny kto może zabrać Piotrkowi podium bądź zwycięstwo to Kamil Złoty :)

  • Snickers96 doświadczony

    kobayashi już nie dominuję, do tcs będzie skoczkiem top15 top10. Jestem ciekaw jak będzie skakał przy równych warunkach gdy wiatr będzie wiał w plecy

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl