Dodatkowe konkursy Pucharu Świata w Oberstdorfie i Willingen!

  • 2018-12-13 13:00

Międzynarodowa Federacja Narciarska oficjalnie ogłosiła miejscowości w których odbędą się dodatkowe konkursy Pucharu Świata, w miejsce odwołanych przed tygodniem zawodów w Titisee-Neustadt. Wybór padł na inne niemieckie miejscowości - Oberstdorf i Willingen.

W dniach 8-9 grudnia planowano rozegrać konkurs drużynowy oraz indywidualny Pucharu Świata w Titisee-Neustadt. W wyniku wysokich temperatur, organizatorzy nie byli jednak przygotować Hochfirstschanze (HS142) na czas. Dodatkowo niekorzystne prognozy na weekend doprowadziły do odwołania zawodów z kilkudniowym wyprzedzeniem.

W czwartek Międzynarodowa Federacja Narciarska ogłosiła, iż odwołane konkursy zostaną przeniesione do innych niemieckich miejscowości - Oberstdorfu oraz Willingen.

W piątek 1 lutego na mamuciej skoczni Heini-Klopfer-Skiflugschanze w Oberstdorfie rozegrany zostanie konkurs indywidualny. Z kolei dwa tygodnie później, 15 lutego na Muehlenkopfschanze w Willingen odbędą się dodatkowe zawody drużynowe.

W obu przypadkach konkursy odbędą się w miejsce planowanych kwalifikacji do sobotnich zawodów. Tym samym pod znakiem zapytania stoi formuła drugiej edycji Willingen Five. Prawdopodobnie klasyfikacja może zostać poszerzona do sześciu rund konkursowych.


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (19000) komentarze: (80)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Bernat__Sola profesor
    @gracz75 @gracz75

    Chodziło tylko o pieniądze ;)

  • Bernat__Sola profesor
    @Karp @Bernat__Sola

    Tak, ostatnim konkursem, gdzie nie punktował, było Zakopane 2017, gdzie nie przeszedł kwali.

  • Bernat__Sola profesor
    @Karp @Karp

    Johansson chyba, bo w poprzednim sezonie jako jedyny punktował w każdych zawodach.

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @StrasznyRybolakOtchlani @kolos

    Możliwe, że to tylko twoja subiektywna opinia, bo mi na przykład się bardzo przyjemnie oglądało tegoroczne MŚ w lotach na tej skoczni i uważam, że niczego jej nie brakuje.

  • FunFact weteran
    @Karp @dejw

    Warto przy okazji odnotować, że pod względem najdłuższej serii w TOP30 w karierze, ten chimeryczny, nierówny Żyła wygrywa ze Stochem 46 do 43. Chociaż większa w tym zasługa Kamila, który na tle innych wielkich zawodników wypada dość blado, przez regularnie powtarzające się konkursy jak ten w Zakopanem, gdzie został puszczony na stracenie.

  • EmiI profesor
    @zimowy_komentator @konikoni

    No cóż dla kogoś to co w Polsce jest niszowe, bo pól golfowych mamy z 20, i dwóch zawodników klasyfikowanych w światowym rankingu na miejscach 543 i 741 co i tak jest ponad realny stan w Polsce i sukcesem tych chłopaków.

  • KoniKoni bywalec
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    No świetne rozeznanie w tych sportach. Golf niszowy??? Porównanie ilości golfistow do skoczków jest tak samo chybione jak kury z jastrzebiem. Floryda ponad 1500 pól golfowych. A F1 to elita sportów samochodowych, ktorych kierowców liczy się w tysiące.

  • Kolos profesor
    @gracz75 @gracz75

    Według p. Gumnego nie było konkretnego zapytania i oferty ze strony FIS. A jakby była to stanęliby na głowie žeby dodatkowy konkurs s się odbył. Co nie zmienia faktu że jego argumenty odnośnie biletów są absurdalne.

  • gracz75 stały bywalec
    @gracz75 @zimowy_komentator

    ale były już takie sytuacje ze byly u nas konkursy dodatkowe , rozumiem ze kasa jest potrzebna , ale mysle ze gdyby chcieli to by sie postarali i na pewno mozna znalezć wyjscie nie mozna ot tak odrzucać takich propozycji , nie bardzo pojmuję rozumowania P. Gumnego

  • Nobody stały bywalec

    Apropo info zwiazane z twittem skijumping, ze jutro bedzie 4 zdobywcow KK, ma ktos moze jakas statystyke, o najwiekszej ilosci takich osob ktore wystapily w jednym konkursie/kwalifikacjach?

  • mario0993 stały bywalec
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    No ale skoki z golfem czy formułą 1 tez jakoś dziwnie porównywać. Golf to sport niebywale prestiżowy i popularny wśród bogatych ludzi. Dodatkowo jest to sport bardzo popularny w USA. Z kolei formuła 1 to też jest sport o ogromnym potencjale marketingowym. Grand Prix formuły 1 odwiedza bardzo bogate miejsca na świecie, tymczasem skoki to popularny sport właściwie tylko w Niemczech jeśli chodzi o duże kraje. Gdyby nie to to zarobki skoczków by były raczej jeszcze mniejsze. Właściwie najlepszym wyznacznikiem tego czy dany sport ma ogromny potencjał marketingowy jest to czy igrzyska olimpijskie są imprezą numer jeden czy też nie. W tenisie, piłce nożnej, golfie, boksie, koszykówce, hokeju na lodzie taka sytuacja nie ma miejsca. W takim tenisie nikt nie opracowuje planów przygotowań na 4 lata do przodu z myślą o igrzyskach. Ostattni turniej hokeja w Pjongchang odbył się bez gwiazd NHL, więc to dodatkowo obniyło rangę turnieju olimpiskiego. W golfie sytuacja analogiczna jak w tenisie.

  • zimowy_komentator profesor
    @zimowy_komentator @mario0993

    Tak, zaprezentowałem to jako ciekawostkę. Pensję Lewego wyliczyłem z gołej podstawy, którą rzekomo otrzymuje w Bayernie (15 mln euro rocznie). Oczywiście jego zarobki są sporo na pewno sporo wyższe, tak jak i skoczków, którzy też mają swoje kontrakty itd. No ale przepaść jest ogromna. I to, że sport jest niszowy niczego nie tłumaczy, bo Formuła1 lub Golf też są niszowe, a jednak czołowi zawodnicy są multimilionerami.

  • mario0993 stały bywalec
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Ja tam się zastanawiam jaki sens ma porównanie Roberta Lewandowskiego ze skoczkami pod względem zarobków. Piłka nożna to jest sport globalny a Lewandowski jest gwiazdą światowego formatu. Tymczasem skoki to sport niszowy i przeciętny czowiek na ziemi nie ma pojęcia, że coś takiego wogóle istnieje. Ufam, że miało to na celu zaprezentowanie ciekawostki jaką jest jak na tle Lewandowskiego finansowo wypada nasza kadra A skoczków.

    Zastanawia mnie jak obliczyłeś zarobki Lewego. Nie siedzę już w piłce od jakiegoś czasu ale zdaje mi się, iż miesieczna gaża najlepszego strzelca najlepszego niemieckiego klubu to prędzej 4mln euro a nie złotych. Do tego należałoby dodać różne kontrakty reklamowe.

  • Damian95 początkujący
    Stoch mistrz

    Mam nadzieje ,że nasz Mistrz Olimpijski pokaże Wszystkim i TCS i MŚ wygra. Liczę też na resztę chłopaków ,aby zajmowali jak najlepsze pozycje.
    Czekam już na TCS !!! Będzie moc !

  • zimowy_komentator profesor
    Zarobki polskich skoczków (premie konkurs.ind. - ranking)

    Piotr Żyła - 108 015 zł
    Kamil Stoch - 104 604 zł
    Dawid Kubacki - 33 731 zł
    Jakub Wolny - 19 708 zł
    Stefan Hula - 7 959 zł
    Maciej Kot - 758 zł

    Razem: 274 775 zł (przez 26 dni)

    Robert Lewandowski - 4 541 095 zł (przez 26 dni)


  • mario0993 stały bywalec
    @gosposia @gosposia

    W moim przypadku zapoznanie się z twoimi argumentami dotyczącymi tezy, iż włodzarze FIS-u to pajce, gdyż w miejsce odwołanego konkursu drużynowego planują rezegrać inny oraz, że drużynówki oglądają tylko młodzi socjaliści wywołało facepalm, jeśli mam być szczery.. Jeśli twoją intencją było rozbawić ludzi no to chyba nie bardzo się udało i nie sądzę żeby to wynikało z braku dystansu innych. Masz wszelkie prawo nie cierpieć zmagań drużynowych oraz zgadzam się, że sternicy FIS-u czasami zasługują na łatkę pajacy. No ale w tym konkretnym przypadku nie dostrzegam jak niby FIS się kompromituje i robi z siebie pajacy.

    A jeśli chcesz wiedzieć to socjalizm jest baardzo daleką mi ideologią. Nie zaprzeczam z kolei, iż jestem stosunkowo młody, choć skoki oglądam już od 18 lat z małymi przerwami tu i tam.

  • gosposia weteran
    @gosposia @Pito94

    Do domu!

  • Pito94 stały bywalec
    @gosposia @gosposia

    Ignorujesz bo ma racje? Nie potrafisz pojąć, że ktoś może mieć inne zdanie i nie zgadzać sie z Tobą. Wracaj do kuchni

  • gosposia weteran
    @gosposia @mario0993

    Gdybyście, Ty i paru innych, mieli do wszystkiego trochę więcej dostansu, to usmiechnęlibyście sie tylko na ten "socjalizm". Ale nie.
    Nie będę pisac "uderz w stół, a nożyce sie odezwą", bo na coś takiego nie mam żadnych dowodów. Proponuję jednak, tobie i tym paru innym, wziąć na wstrzymanie.
    FIS to pajace, panie kolego. Wielokrotnie to udowodnili. W wielu kwestiach. I moja skromna osoba nie ma tu nic do tego.

  • gosposia weteran
    @gosposia @StrasznyRybolakOtchlani

    Nie zostałeś przeze mnie dotąd zignorowany? Już nadrabiam zaległości. Nie do końca abstrahując od twojej głupoty.

  • Pavel profesor
    @zimowy_komentator

    Zamienili, bo kasa musi się zgadzać, nie to co tu doszukiwać się jakiś teorii. Z resztą wypowiedzi "specjalistów" z telewizji na temat warunków na skoczni i tego czy możliwe było jej przygotowania, na podstawie zdjęcie jakie widzieli w internecie, bo wątpię, aby byli na miejscu i posiadali szczegółowe dane techniczne jakie mają organizatorzy, świadczą o tym, że mówią dla samego mówienia. Nie wiem jak można podważyć opinię organizatora jak i FISu nie posiadają, ani fachowej wiedzy, ani żadnych danych, ani nawet nie będąc na miejsce, pamiętając, że odwołanie to straty dla decydujących. Dla mnie to trochę oderwane od rzeczywistości.

  • zimowy_komentator profesor
    Dobra nowina jest taka:

    Że najbliższa drużynówka będzie dopiero 19 stycznia 2019 w Zakopcu (jakoś przeboleję, bo w Zakopcu) a kolejna dopiero po Sapporo i lotach (trzy indywidualne konkursy na mamucie !!!) w dniu 9 lutego 2019 w Lahti. Czyli najbliższy nudny konkurs będziemy mieli dopiero za 2 (słownie: dwa) miesiące. Czy to nie piękne ?

  • zimowy_komentator profesor
    @Pavel @pavel

    A widzisz, jednak zamienili konkursy. Czyli coś było jednak na rzeczy, coś tu nie pasowało w tej układance. Owszem skoczkowie jak przyjadą na weekend to wystartowali by we wszystkim, ale skoro będzie drużynówka to pewnie część ekip będzie chciała wystawić słabszych skoczków i tym samym niejako odpuścić tym najlepszym.

  • Pavel profesor
    @zimowy_komentator

    Specjalista :) :) :)

  • zimowy_komentator profesor
    @gracz75 @gracz75

    No wiesz, to tak jakby się zapytać dealera w salonie "czemu pan nie sprzeda aut w cenie malucha, przecież auta już są i dzięki temu więcej pan sprzeda". Teraz już rozumiesz, czemu ? Bo dla skoczków trzeba mieć kasę ! Oni za darmo nie skaczą... :)

    @MarcinBB
    Oto kilka zdań z wywiadu z R.Kotem:

    "Warunki pogodowe (wysokie temperatury i deszcz) nie mogą jednak do końca usprawiedliwiać organizatorów w Niemczech"
    "Myślałem, że tak bogaty kraj, o takich tradycjach w skokach jak Niemcy, nie będzie miał problemów z przygotowaniem skoczni"
    "Teraz jestem zatem jeszcze bardziej pełen podziwu dla organizatorów w Wiśle, że mimo takich przeciwieństw pogodowych, byli w stanie przygotować obiekt i przeprowadzić konkursy PŚ. Tymczasem Niemcy w ogóle się do tego nie przygotowywali"

    źródło: https://sportowefakty.wp.pl/skoki-narciarskie/792394/rafal-kot-szczerze-o-organizatorach-ps-w-titisee-neustadt-niemcy-sie-do-tego-nie

  • MarcinBB redaktor
    @Pavel @pavel

    Powiedziałbym, że mieliśmy nawet sporo szczęścia do pogody. Ochłodzenie nastąpiło niemal w ostatnim momencie.

  • MarcinBB redaktor
    @homosapiens @zimowy_komentator

    Innego, to znaczy jakiego?

  • wiola4697 profesor

    To Kamil sobie znajdzie nowe wyzwanie--Willingen Six ;) a tak szczerze to wszystkiego dobrego i dalekich lotów dla Naszych Orłów :*

  • wiola4697 profesor
    @iwo1333 @iwo1333

    No dokładnie, też tak uważam

  • wiola4697 profesor
    @homosapiens @homosapiens

    Szkoda bardzo :( chociaż Tajner twierdził, że rozmawiał i podobno Hofer też pytał czy damy radę przygotować skocznie

  • wiola4697 profesor
    @gracz75 @gracz75

    Dokładnie i to pokazało jego brak inteligencji :( takie przykre nie chciec organizować dodatkowych zawodów, jeśli jest ku temu okazja w miejscu, gdzie jest super atmosfera. Gratuluję Panie Gumny -, -

  • Kolos profesor
    @Pavel @pavel

    10 stopni na plusie akurat w niczym by nie przeszkadzało. Prędzej deszcz, ale tak naprawdę zawody w Nestuadt odwołano z powodu bardzo nie korzystnych prognoz odnośnie siły wiatru. Możliwe że jakby nie wiało to jakoś by te zawody przepchnę to.

  • Kolos profesor
    @StrasznyRybolakOtchlani @StrasznyRybolakOtchlani

    Widowiskowość będzie akurat taka sobie jako że mamut w Oberstdorfie to bubel.

  • gracz75 stały bywalec
    Pan Gumny

    a ja proponuje poczytać rozmowe z czlonkiem komitetu organizacyjnego w Zakopanem Panem Gumnym , on juz na wstepie odmowił organizacji dodatkowych zawodów , iwymyslał takie brednie ze niby inaczej byli dogadani z kibicami ze w piatek kwlifikacje , a co by szkodziło puscic ludzi w piatek na zawody w cenie kwalifikacji

  • Major_Kuprich profesor
    @Pavel @pavel, @zimowy_komentator

    FIS zaktualizowała kalendarz Pucharu Świata i zamieniła typy konkursów dla dodatkowych zawodów.

    1 lutego 2019 w Oberstdorfie odbędzie się konkurs indywidualny.

    15 lutego 2019 w Willingen - drużynówka

  • Pavel profesor
    @zimowy_komentator

    Ale wypisujesz farmazony. "oleje piątkowy start"? Na 100% ktoś przyjedzie w sobotę i nie wystartuje w piątek, pomijam juz fakt, że w piątek miały być kwalifikacje. Wbrew temu co ty pleciesz, ten trzeci konkurs sprawi, że którzy mieli odpuścić Willingen przed MŚ poważnie się nad tym zastanowią.

  • zimowy_komentator profesor
    @dawe19 @dawe19

    Ważne, że jest a nie jak na PK w ubiegły weekend - oglądaliśmy skoki z ręki redaktora skijumping i to 6 godzin po konkursie :)

    Swoją drogą lipne te konkursy dodatkowe - mamut zawsze fajny, ale żeby tracić go na drużynówkę ? A Willingen to będzie typowy mało istotny zapychacz przed MŚ, być może nawet wielu skoczków oleje ten piątkowy start.

  • equest profesor
    Redakcji

    thx za szybką aktualizację kalendarza PŚ.

  • Pavel profesor
    @zimowy_komentator

    I to był błąd :) Pamiętaj jak nie znasz się, to poznaj przynajmniej kilka opinii na dany temat, a następnie spróbuj zweryfikować, a nie klepiesz pierwsze co usłyszysz. Jakby w Wiśle zamiast mrozu w czasie konkursu przyszło 10 stopni na plusie i deszcz to tez by odwołali, na szczęście mieliśmy trochę farta do pogody.

  • dawe19 doświadczony
    @grzmiwuj @grzmiwuj

    W wielu krajach w piątki pracuje się krócej.

  • grzmiwuj doświadczony
    przełożone konkursy

    Właśnie zobaczyłem, że oba przełożone konkursy planowane są w piątki o godz. 16. Dlaczego? Czy naprawdę nie można pozwolić ludziom wrócić z pracy i zorganizować tego np. o 18? Jaka logika się za tym kryje? Podobnie konkurs na MŚ w Seefeld na małej skoczni - piątek, godz. 16.

  • zimowy_komentator profesor
    @homosapiens @MarcinBB

    Rafał Kot był nieco innego zdania, a że TVP uznaje go za eksperta postanowiłem zawierzyć jego opinii.

  • dawe19 doświadczony
    Mały offtop

    Ktoś wie, czemu w Engelbergu jest taka dupna kamera? Nie mogliby tego transmitować tak, jak na większości skoczni?

  • mario0993 stały bywalec
    @gosposia @gosposia

    A ja bardzo lubię zawody drużynowe. Kiedyś lubiłem je mniej ale to może za sprawą całkowitej dominacji Austriaków swego czasu. Za czasów Pointnera niemal zawsze wiadomo było kto wygra.i to trochę rzutowało na atrakcyjność. Obecnie, z każdym rokiem podoba mi się coraz bardziej rywalizacja drużynowa. W przeciwieństwie do zawodów indywidualnych emocje mają charakter interwałowy. Nie jest tak, że na początku skaczą słabeusze i gdzieś od zawodnika numer 20 czy 30 temperatura powoli zaczyna rosnąć. W drużynówce to jest wymieszane, taki przekładaniec: słabsi,mocni, słabsi, mocni itd.

    Dodatkowo jeden skok może zawalić wszystko. W znakomitym pierwszym konkursie tego roku w Wiśle Polacy prowadzili przez cały czas mozolnie budując przewagę nad Niemcami aż tu nagle Kubacki zaliczył wpadkę i 19 pkt. przewagi poszło na marne. Skończyło się walką w ostatniej grupie Freitaga ze Stochem.Oczywiście fakt, ze Polacy się liczą w walce o zwycięstwo bądź podium dodatkowo podnosi atrakcyjność zawodów dla Polskich kibiców.

    Pan Bóg nie pozwolił też na indywidualne zmagania w Neustadt, więc idąc twoim tokiem rozumowanie może powinni oni zakończyć sezon już teraz??

    To, że ty nie lubisz drużynówek to jeszcze nie znaczy, że inni tego nie lubią a włodarze FIS-u to pajace nie dogadzając ci. A już komentarz o socjalistach jest prawdziwą glupotą.

  • dejw profesor
    @Karp @FunFact

    Stoch i Żyła też mieliby niezłe serie, odpowiednio 59 i 53, gdyby nie Zakopane i Planica w zeszłym sezonie - sumując ich obu, to jednak i tak byłby to gorszy wynik niż Krafta, co tylko podkreśla skalę jego wyczynu ;)
    Też ciekawa statystyka, że dwójka obecnych liderów polskiej kadry, za kadencji Horngachera tylko dwukrotnie nie zdobywała punktów, i to właściwie tylko przez dziwne okoliczności (wycinka Stocha w Polsce, i bardzo loteryjne ostatnie kwale w zeszłym sezonie).

  • Nowyskoczek5 profesor

    Troche szkoda ze nie w Zakopanem .
    Ale to w sumie dobrze ze w Oberstdorfie bedzie indywidualny .

  • mc150193 weteran
    @grzmiwuj @grzmiwuj

    Ooo jaka szybkość czasu z aktualizacją... tak na serio to pewien mój cytat "Żeby pierwszy konkurs indywidualny nie był brany do punktacji tegoż "turnieju", a reszta może zostać bez zmian" trzeba zmienić na konkurs drużynowy. Po za tym jeżeli to prawda to radość Norwegów i Słoweńców była przedwczesna. Oczywiście indywidualnie mogą to nadrobić i zrobią to z nawiązką.

  • Jannush profesor

    Szkoda, że zrobiil drużynówkę na mamucie, z góry można założyć, że wygrają ją Norwegowie. Indywidualny w Willingen może być, bo ta skocznia leży naszym skoczkom, a skoro Zakopane okazało się za chciwe to dobrze tak tym żydkom góralom dusigroszom.

  • Janek145 weteran

    Dobra decyzja FIS-u. Dodatkowy konkurs na mamucie zawsze cieszy, a w Willingen dobrze skacze się m.in. Kamilowi, więc uważam, że spoko to przeorganizowali.

  • grzmiwuj doświadczony
    Zmiana

    Zmian ciąg dalszy - w Oberstdorfie indywidualny, w Willingen drużynówka (oficjalna informacja z FIS). Panowie z federacji jacyś niezdecydowani...

  • mc150193 weteran

    W naszym przypadku nie było opcji, by dodatkowe konkursy przeprowadzać w Zakopcu oraz w innej niemieckiej miejscowości. Bardzo dobrze się stało, że ten wybór padł na OBIE niemieckie miejscowości: Oberstdorf oraz Willingen. Bo niemiecka publiczność też jest liczna jak w naszym kraju. Tylko, że tam nie ma takiej atmosfery jaka jest na polskich konkursach ale da się przeżyć. To po pierwsze. Po drugie co do komplikacji pseudo turnieju Willingen Five mam proste rozwiązanie. Żeby pierwszy konkurs indywidualny nie był brany do punktacji tegoż "turnieju", a reszta może zostać bez zmian. Proste jak budowa cepa - serio. Co do drużynówki na mamucie w Oberstdorfie to tyłki mają uratowane dwie nacje. Norwegia i Słowenia. Bo oni nawet jak są w słabszej formie to na mamutach zmieniają się nie do poznania i nagle z nielotów pingwinów zamieniają się w klekoczące bociany, więc w efekcie odlatują reszcie. Oczywiście nie należy zapominać o innych lotnikach. Po za tą dwójkową nacją to mogę też doliczyć Krafta, Żyłę, Stocha, a jeżeli będzie dalej w gazie to i młodszego Kobayashiego. Bo oni z niczego potrafią odpalić porządny lot. Niemców nie liczę bo im publika na pewno będzie pomagała. Czy cieszę się z faktu, że będzie drużynówka na mamucie? Mi to w sumie obojętne - ważne by się odbyła bez komplikacji wiatrowych, a te na mamucie muszą być jak najmniejsze. Bardziej rygorystyczne dopuszczalne korytarze plus więcej punktów pomiaru wiatru robią zdecydowanie swoje.

  • MarcinBB redaktor
    @homosapiens @zimowy_komentator

    "Niemcy zawinili"
    Sugerujesz, że Niemcy nie odpowiadają może za koklusz, ale za gradobicia i trzęsienia ziemi już tak? :-)

  • zimowy_komentator profesor
    @homosapiens @homosapiens

    I dobrze, lepiej nie robić bałaganu na swoim podwórku. Niemcy zawinili to i Niemcy naprawią, a my zrobimy wszystko zgodnie z planem, czyli jeden porządny konkurs a nie dwa po łebkach :)

  • homosapiens bywalec
    Nawet nie było statań Polaków o dodatkowe zawody w Zakopanym

    Aż ciśnie się na usta stwierdzenie: Dzban roku 2018, zresztą poczytajcie sobie sami:

    https://sport.onet.pl/zimowe/skoki-narciarskie/skoki-narciarskie-nie-bylo-tematu-dodatkowego-konkursu-w-zakopanem/lfdpfc8

  • jmc stały bywalec

    Piotr Żyła będzie zadowolony ponieważ w wyniku tych zmian będzie jeden więcej konkursów na skoczni mamuciej niż w pierwotnym planie :)

  • FunFact weteran
    @Karp @Karp

    Tak jak Dejw powiedział, 39 konkursów punktowanych ma Johansson. Warto zwrócić uwagę także na przypadek Krafta, który miałby 123 z rzędu, gdyby nie system KO, przez który w GAPA, w tym roku, mimo 22 noty pierwszej serii, zajął w konkursie 31 miejsce.

  • iwo1333 bywalec
    @iwo1333 @iwo1333

    Haha, no FIS chyba czyta moje komentarze na skijumpingu :D
    Jest korekta, drużynówka w Willingen, Loty indywidualne :D

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony

    Bardzo się cieszę z tytułu dodatkowego konkursu na mamucie, będzie to z pewnością bardzo widowiskowy weekend.

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @gosposia @gosposia

    Socjalistów. Powiedziala, co wiedziała. Prędzej juz powinny fascynować nacjonalistów z racji rywalizacji narodów, abstrahując od całej głupoty tego stwierdzenia.

  • ann81 weteran

    Jak odwołali w Titisee to od razu wpadło mi do głowy rozwiązanie z Willingen. Także jak dla mnie super. A druzynówka, w dodatku kolejna na mamucie, jest mi obojętna.

  • dejw profesor
    @Karp @Karp

    Takie statystyki prowadzi FunFact, ale tak na szybko to chyba w tej chwili najdłuższą serię ma Johansson - 39 kolejnych konkursów, do tego żadnego z nich nie odpuścił.

  • Kolos profesor
    @gosposia @kolos

    Po za tym żaden indywidualny konkurs na tym nie ucierpi, więc w czym problem?

  • Kolos profesor
    @gosposia @gosposia

    Loty to loty, ich nigdy za wiele. Gdyby dołożyli te zawody na jakiejś dużej skoczni to co innego, a tak nie ma się na co denerwować. Zresztą to nie jest "kolejna drużynówka" bo ich ilość się nie zmieni w stosunku do pierwotnego kalendarza.

  • dejw profesor

    Dodatkowe konkursy w miejsce kwali. Da się? Da. Co prawda nie na to się umawiali z kibicami, ale można mieć cichą nadzieję, że kibice z tego powodu nie będą robić burd na obiektach.
    Bardzo dobrze, że Zakopane dostało po nosie, chytry dwa razy traci.

  • Karp profesor
    Pytanie

    Ktory ze skoczkow ma obecnie najdluższą passę bycia w 30- stce?

  • Domin10 weteran
    @gosposia @gosposia

    Nie mieszaj polityki do sportu. Co ma socjalizm do konkursów drużynowych?

  • gosposia weteran
    GŁU-PO-TA

    Już nawet Pan Bóg, nie pozwalając na drużynówkę w Neustadt, podpowiada tym pajacom z FIS-u, żeby ograniczyli ilość zawodów zespołowych, które fascynują chyba głównie młodych socjalistów.
    A ci swoje.
    I rób tu spokojnie czwartkowy obiad. Człowiek myślał, że się doczeka porządnych zawodów, to mu kolejną drużynówkę zafundowali.

  • Major_Kuprich profesor
    Wspaniała wiadomość

    Na Niemieckiej ziemi konkursy odbywają się prawie zawsze w sprawiedliwych warunkach.

    Chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie sądził, iż FIS wybierze Zakopane.

    Pamiętacie tą farsę sprzed roku?

    Przypomnę wam - wasz mistrz Kamil Stoch nie wszedł do drugiej serii i był to jedyny przypadek w tamtym sezonie.

  • Matthias88 doświadczony
    ECH

    Kolejny sukces papy Tajnera!

  • iwo1333 bywalec
    Drużynówka

    Jednak wolałbym indywidualny w Oberstdorfie, a drużynówkę w Willingen. Mamucie drużynówki są już w Vikersund i Planicy. Na lotach jeszcze Norwegia w pucharze narodów pewnie odrobi, a Willingen pewnie byłoby im trudniej. Poza tym, prowadzenie oddzielnej klasyfikacji pucharu świata w lotach jest dość smutne przy tak małej ilości zawodów indywidualnych. Przy sześciu jeszcze jakoś to wygląda, ale pięć? Niby lepiej niż w 2013/14, kiedy były tylko dwa, ale jednak mam niedosyt.

  • pawelf1 profesor
    @Domin10 @Domin10

    Zgadzam się z Kolosem . Jeżeli Niemcy byli zdeterminowani by nie oddać konkursów w obce ręce to Zakopane było od początku na straconej pozycji. Niewykluczone .,że brak entuzjamu wynikał z świadości tego faktu.

    Większe szanse były by na PŚ w poprzedni weekend ale prawo obowiązujące w Polsce nie sprzyjało takiemu rozwiązaniu.

  • Kolos profesor
    @Domin10 @Domin10

    Co miał Tajner do rzeczy? Tutaj decydowali włodarze Wielkiej Krokwi. Nie róbymy problemu gdzie go nie ma. Nie ma żadnej kompromitacji, Tajner niczemu nie zawinił.

  • iwo1333 bywalec
    @Kolos @pawelf1

    Z komunikatów FIS wynika że konkursy są *zamiast* Kwalifikacji. Miały być jedne, a raczej nie będzie ich wcale. Zostaje nam 'Willingen Six', chyba że jeszcze dorobią Kwali z rana.

  • Kolos profesor
    @Kolos @pawelf1

    Hym, trzy konkursy indywidualne + kwalifikacje ( o ile będą w ogóle). Wychodzi mi więc 6 może 7 skoków. Ew. 8 jakby się poważyli dwa razy na kwalifikacje.

    Trzech kwalifikacji nie będzie na pewno. Rok temu zrobili jedne kwalifikacje na dwa konkursy.

  • Domin10 weteran
    Kompromitacja

    Pan Tajner się skompromitował. Zmarnował świetną okazje niczym Milik. Walczył o jak najwiecej konkursów w Polsce a gdy miał na tacy 5 konkurs uznał, że widzowie w piątek będą załamani jesli nie zobaczą naszej krajówki i Kazachów

  • pawelf1 profesor
    @Kolos @kolos

    Chyba Wilingen 9.....

  • Kolos profesor
    @pawelf1 @pawelf1

    Myślę że bardziej Niemcy nie chcieli tych zawodów oddać po za swój kraj, zwłaszcza Polakom. Chociaż brak chęci i na siłę piętrzenie problemów przez włodarzy Wielkiej Krokwi też zrobiło swoje.

  • Kolos profesor

    No cóż szkoda że nie Zakopane.

    Trochę się dziwię że upychają tę drużynówkę akurat na lotach. Ale jako wielki fan lotów cieszę się z każdego dodatkowego konkursu lotów. Chyba skoczą w Oberstdorfie o jeden skok więcej skoczkowie, chyba że ta drużynówka będzie jednoseryjna lub obetną treningi do jednego.

    Indywidualny w Wilingen to nie taka zła sprawa.

    Tylko będą musieli "Wilingen five" przemianować na "Wilingen seven" :)

  • Oreo profesor

    Super wiadomość.
    Dodatkowe konkursy na mamucie i największej dużej skoczni to dobry wybór ^^

  • pawelf1 profesor
    Zakopane ...

    nie prezentowało jakoś wielkiego entuzjazmu więc trudno się dziwić . Dobrze ,że konkurs indywidualny w Wilingen . Ta skocznia leży Stochowi.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl