PŚ w Engelbergu: Oficjalny trening o 16:00 (lista startowa kwalifikacji)

  • 2018-12-14 12:27

Po blisko dwóch tygodniach przerwy wraca Puchar Świata w skokach narciarskich mężczyzn! Już w ten weekend, w szwajcarskich Alpach, rozegrany zostanie ostatni międzynarodowy sprawdzian elity przed 67. Turniejem Czterech Skoczni. Dziś czekają nas oficjalny trening oraz kwalifikacje do pierwszego z przedświątecznych konkursów na Gross-Titlis-Schanze (HS140) w Engelbergu.

Góry w EngelberguGóry w Engelbergu
fot. Tadeusz Mieczyński
24.11.2018 - Piotr Żyła i Kamil Stoch24.11.2018 - Piotr Żyła i Kamil Stoch
fot. Tadeusz Mieczyński

Do piątkowych serii w kantonie Obwalden zgłoszono 63 skoczków z 18 państw. W tym gronie znajduje się sześciu członków polskiej kadry narodowej A. Zawodnicy prowadzeni przez Stefana Horngachera pokażą się w następującej kolejności: Maciej Kot (nr 20), Stefan Hula (nr 34), Jakub Wolny (nr 43), Dawid Kubacki (nr 50), Kamil Stoch (nr 61) oraz Piotr Żyła (nr 62).

Wspomnieni Żyła i Stoch, po pięciu konkursach indywidualnych, zajmują kolejno drugie i trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu 2018/2019, ustępując tylko Ryoyu Kobayashiemu. Japończyk ma na swoim koncie 420 punkty, a naszych rodaków wyprzedza różnicą kolejno 135 oraz 144 punktów.

Dużym wydarzeniem będzie powrót Petera Prevca. Słoweniec, a zarazem dominator sezonu 2015/2016, opuścił początek bieżącej zimy z powodu urazu kostki, który był powodem dwóch operacji i długiej rehabilitacji w okresie letnim. Będzie to zatem pierwsza okazja od 3 stycznia 2017 roku, a więc kwalifikacji do trzeciego konkursu 65. TCS w Innsbrucku, aby ponownie zobaczyć w akcji czterech ostatnich zdobywców Kryształowej Kuli. Oprócz Prevca, mowa tutaj oczywiście o Stochu, Stefanie Krafcie i Severinie Freundzie.

Zmagania w Szwajcarii będą ostatnim przetarciem najlepszych zawodników świata przed Świętami Bożego Narodzenia oraz następującym po nich 67. Turniejem Czterech Skoczni. Przypomnijmy, że z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych odwołane zostały zeszłotygodniowe zawody w Titisee-Neustadt. Międzynarodowa Federacja Narciarska (FIS) w czwartek ogłosiła, iż konkursy z Hochfirstschanze odbędą się w lutym na innych niemieckich obiektach - w Willingen oraz Oberstdorfie. Szerzej o zmianach w terminarzu PŚ 18/19 pisaliśmy >>>TUTAJ<<<.

W porównaniu do poprzedniego weekendu, prognozy meteorologów na najbliższe dni są bardzo optymistyczne. W Engelbergu jest dużo naturalnego śniegu, a średnia siła wiatru przez trzy najbliższe dni nie ma przekraczać 2 m/s. Najgorsza pogoda ma być w niedzielę, na kiedy przewidywane są opady deszczu.

Oficjalnym rekordzistą skoczni jest Domen Prevc. Słoweniec przed dwoma laty uzyskał na Gross-Titlis-Schanze 144 metry. Pół metra dalej poszybował Daniel-Andre Tande, który nie ustał swojej próby.

Transmisję z kwalifikacji przeprowadzi stacja Eurosport 1. Początek już o godzinie 17:30.

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

lub relacji Berkutschi >>

Głównym faworytem bukmacherów (STS) do wygrania piątkowych kwalifikacji jest Ryoyu Kobayashi. Stawiając 100 PLN na triumf lidera PŚ można zarobić 264 PLN. Analitycy STS do grona faworytów zaliczają także Johanna Andre Forfanga z Norwegii, za którego można "zgarnąć" 528 PLN, inwestując 100 PLN. W przypadku zwycięstwa Kamila Stocha, bądź Piotra Żyły można otrzymać 594 PLN, stawiając 100 PLN na któregoś z Polaków. Ewentualny sukces Dawida Kubackiego, przy wkładzie 100 PLN, może przynieść wygraną w wysokości 4400 PLN (wszystkie kursy na godz. 11:10, 14.12.2018).

Program zawodów:
GodzinaWydarzenieTransmisja
Piątek, 14.12.2018
16:00 Oficjalny trening
18:00 Kwalifikacje Eurosport 1
Sobota, 15.12.2018
15:00 Seria próbna
16:00 Konkurs TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
Niedziela, 16.12.2018
12:45 Kwalifikacje
14:15 Konkurs TVP1, TVP Sport, Eurosport 1

Lista startowa kwalifikacji PŚ w Engelbergu (HS140); 14.12.2018
NrZawodnikKrajRocznik
1 SCHIFFNER Markus 1992
2 NAGLIC Tomaz 1989
3 SATO Yukiya 1995
4 HAYBOECK Michael 1991
5 MUMINOW Sabirżan 1994
6 LEAROYD Jonathan 2000
7 KASAI Noriaki 1972
8 CHOI Heung Chul 1981
9 KORNIŁOW Dienis 1986
10 NOMME Martti 1993
11 CHOI Seou 1982
12 PREVC Peter 1992
13 LINDVIK Marius 1998
14 AMMANN Simon 1981
15 STJERNEN Andreas 1988
16 TKACZENKO Siergej 1999
17 SCHULER Andreas 1995
18 MAATTA Jarkko 1994
19 KOZISEK Cestmir 1991
20 KOT Maciej 1991
21 DESCHWANDEN Gregor 1991
22 BOYD-CLOWES Mackenzie 1991
23 TROFIMOW Roman Sergiejewicz 1989
24 INSAM Alex 1997
25 AIGNER Clemens 1993
26 ITO Daiki 1985
27 FREUND Severin 1988
28 WASILJEW Dmitrij 1979
29 HLAVA Lukas 1984
30 ASCHENWALD Philipp 1995
31 MOGEL Zak 2001
32 BICKNER Kevin 1996
33 DAMJAN Jernej 1983
34 HULA Stefan 1986
35 NAKAMURA Naoki 1996
36 SIEGEL David 1996
37 POLASEK Viktor 1997
38 FREITAG Richard 1991
39 GRANERUD Halvor Egner 1996
40 HUBER Daniel 1993
41 FETTNER Manuel 1985
42 KOBAYASHI Junshiro 1991
43 WOLNY Jakub 1995
44 LANISEK Anze 1996
45 KOUDELKA Roman 1989
46 PEIER Killian 1995
47 FANNEMEL Anders 1991
48 EISENBICHLER Markus 1991
49 ZOGRAFSKI Władimir 1993
50 KUBACKI Dawid 1990
51 KRAFT Stefan 1993
52 AALTO Antti 1995
53 PREVC Domen 1999
54 ZAJC Timi 2000
55 JOHANSSON Robert 1990
56 KLIMOW Jewgiennij 1994
57 WELLINGER Andreas 1995
58 GEIGER Karl 1993
59 LEYHE Stephan 1992
60 FORFANG Johann Andre 1995
61 STOCH Kamil 1987
62 ŻYŁA Piotr 1987
63 KOBAYASHI Ryoyu 1996

Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (22081) komentarze: (96)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Bernat__Sola profesor
    @semion @szulcu9631

    Umieszczanie Rosji też jest nie na miejscu. Ale Polska oczywiście ważniejsza, z nie wiadomo jakimi tradycjami.

  • Bernat__Sola profesor
    @gosposia @gosposia

    "skoczek lepszy" Obecnie Kasai jest zapewne gorszy od takiego Lindvika. Ty chcesz go "za zasługi" wepchnąć wyżej na liście. A za chwilę będziesz chciała, jak mówiłem wcześniej, dać go, żeby skakał na końcu.

  • Bernat__Sola profesor
    @semion @semion

    Ty chyba jednak trollem jesteś.

  • Bernat__Sola profesor
    @gosposia @zimowy_komentator

    Przecież Schuler w tym sezonie ma 1 punkt i tak czy siak będzie po Ammannie.

  • Bernat__Sola profesor
    @poludniowyLubuszanin @zimowy_komentator

    "Młody jest, powinien skakać przyzwoicie" Chamitow też był młody ;) Koreańczycy zasłużyli, na PK pokonywali Takeuchiego czasami.

  • Bernat__Sola profesor
    @gosposia @gosposia

    Nie zdobyli, to nie zdobyli. Dla mnie sprawa jest jasna. Może jeszcze Kasai powinien jako ostatni startować, żebyś tylko miała Noriego nie na początku listy? :P

  • Bernat__Sola profesor
    @poludniowyLubuszanin @poludniowyLubuszanin

    Estoński związek uznał, że wróci do PŚ po MŚJ.

  • Bernat__Sola profesor
    @Perry @Perry

    *H-C Choi

  • MarcinBB redaktor
    @semion @szulcu9631

    Nawet Rosja, oczywiście jako Związek Radziecki, ma jakieś tam tradycje - Kamienski, Szamow, Napałkow. Nie takie jak my, ale ma.

  • MarcinBB redaktor
    @gosposia @Cejot

    To pytanie do naczelnego, nie skromnego felietonisty, ale przekażę ;-)

  • MarcinBB redaktor
    @semion @semion

    Zanim zaczniesz pisać o kompletnym braku tradycji narciarskich w Polsce, zapoznaj się z takimi nazwiskami jak (ograniczę się jedynie do skoków) Marusarz, Hryniewiecki, Przybyła, Fortuna, Bobak i Fijas. Zresztą, jakkolwiek brutalnie by to nie brzmiało dla czterdziestolatka, Małysz to już też "tradycje narciarskie".

  • Domin10 weteran
    @skoczny_fan @Skoczny_Fan

    Ja bym proponowal na zasadzie
    1ilość punktów zdobytych ogólnie w PŚ i LGP
    2ilość punktow zdobytych ogólnie w PK i LPK

  • longer891 bywalec
    @Janek145 @Janek145

    Po pierwsze to trening a po drugie czego się spodziewałeś, że nagle zacznie źle skakać?

  • wiola4697 profesor

    Janek no trochę :/

  • wiola4697 profesor

    Kamil jako jedyny miał punkty na plusie, ale skok jak najbardziej ok :) reszta Polaków też spoko ;)

  • Skoczek3211 weteran
    O Kamila

    To akurat byłbym spokojny..Bo od tego sezonu zauważyłem,że na treningi się tak już nie spina i słusznie.

  • longer891 bywalec

    Może i tak sobie ale jako jedyny z czołówki miał plus za wiatr.

  • Janek145 weteran
    Kobayashi

    Znowu pozamiatał. Zaczyna to niepokojąco wyglądać przed TCSem ;-D

  • ubkiler bywalec

    Jojo !

  • alo profesor

    Ryoyu dalej grzmoci.... :-)

  • alo profesor

    Kamil tak sobie,ale ogolnie poza Freitagiem nikt wybitnie nie skoczył

  • alo profesor

    Kraft też widac coraz to lepszy,juz w Niznym Tagile szlo mu dobrze

  • Stoszek profesor

    Polacy mocni

  • Janek145 weteran

    Czyżby Rysiek powracał do wysokiej formy?

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Wolny ok jak na trening

    Widać, że mu NT nie podpasował

  • alo profesor

    Rysiek co odwalił....

  • MS_ad bywalec
    Peter Prevc

    Bedzie sie juz liczył w rywalizacji

  • alo profesor

    Dobry skok Huli

  • MS_ad bywalec
    @gosposia @gosposia

    Zgadzam się z twoimi tresciami komentyarzy.Nie przejmuj sie tetrykami

  • Janek145 weteran

    Ta 14 belka to chyba lekka przesada, Nie widziałem w Engelbergu jeszcze prędkości poniżej 90km/h

  • sosik333 doświadczony

    Ito mi chyba dzisiaj kupon spsuje :v

  • Sigur17 doświadczony

    Egzotyka na tej skoczni...

    Bardzo słabo! :(

  • SebaSzczesny profesor

    Kobayashi forme ma juz prawie miesiąc wiec ciekawe czy dalej taka wysoka bedzie

  • alo profesor
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    Przecież Olek ma za zadanie stanac na podium w Ruce i powiekszyc kwote startowa na TCS dla Polski

  • alo profesor

    Peter Prevc jak na pierwszy raz to nieźle.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Dlaczego nie ma tu Zniszczoła?

    Zakładając formę na poziomie Lindvika i Schiffnera to mógłby zapunktować. Oni skaczą jak na razie w okolice 122 m. Ciekawe ile skoczy Kot, mam nadzieję, że jakaś poprawa nastąpiła, nie mniej jednak wypróbowałbym A.Z.

  • alo profesor
    @Stoszek @Stoszek

    Na razie to trening.

  • Stoszek profesor

    Oj Ammann chyba recepty nie odnalazł...

  • Janek145 weteran
    Ammann

    Dalej beznadziejna forma

  • Stoszek profesor

    Hayboeck wraca do formy

  • kibicsportu profesor
    -

    I znowu wieje pod narty, ale jutro kierunek wiatru ma byc inny. Praktycznie w Engelbergu wieje zawsze w plecy .

  • paweloszu początkujący
    Kubacki

    Dzisiaj błyśnie formą, ale jutro wróci do normy. Ja liczę na odbudowę Huli i utrzymanie formy u Żyły. O Stocha się nie martwię, on się bedzie rozpędzać. Ciekawe czy Kobayashi znowu pozamiata. Może Amman na swojej skoczni zapunktuje.

  • alo profesor

    Wreszcie po 2 tyg.wracamy do codziennosci.
    Osobiście ciekawi mnie czy świetna forme utrzymał Ryoyu. Gdyby nadal tak bylo no to bylby czarnym koniem TCS. Również Piotrek i Kamil ktorzy powinni trzymac poziom.
    Ciekawe czy ktos dojdzie jeszcze do tej 3 np.Kraft, Johansson,D.Prevc,Wellinger.
    Podobno z treningów zadowolony jest Ammann,ktory mowi ze odnalazl recepte na slabe skoki i czuje sie mocny

  • szulcu9631 stały bywalec
    @semion @semion

    Jak dla mnie umieszczanie Polski tuż obok Bułgarii czy Rosji jako kraje pozbawione narciarskich tradycji jest całkowicie nie na miejscu.

  • Luk profesor
    @LaraJean @kapral_kuprich

    Według modelu UM, w niedzielę ma raczej sypać śnieg, a nie deszcz -
    http://www.meteo.pl/um/php/meteorogram_map_um.php?ntype=0u&fdate=2018121406&row=549&col=17&lang=pl

    Mam nadzieję, że nie będą to śnieżyce, które będą zasypywać tory najazdowe do tego stopnia, że odwołają zawody.

  • mc150193 weteran
    @skoczny_fan @Skoczny_Fan

    Niewykonalne. Z tego powodu, ze powstałoby ogromne zamieszanie jeśli chodzi o ustalenie listy startowej zawodników, którzy w tym sezonie nie punktowali. Ci którzy nie zdobywali punktów to są po prostu losowani i takie rozwiązanie jest najlepsze - bo najprostsze. Może powstaje duży rozstrzał umiejętności ale taki rozstrzał mamy np. na MŚJ czy w zawodach CoC. A i oczywiście w dalszej części PŚ, kiedy zawodnicy z drugiego szeregu nagle są gwiazdami.

  • Brygadzista doświadczony
    @gosposia @gosposia

    Ciekawa uwaga. Mysle, ze masz sporo racji w tym co piszesz

  • Tomeson weteran

    Można gdzieś oglądać jakąś relacjęcz Fis Cup?

  • gosposia weteran
    @gosposia @iwo1333

    No więc jeżeli wszystko jedno czy ktoś zajął 31 czy 46 miejsce (notabene zajęcie raz 30 pozycji jest równie wątłym argumentem) nie ma decydować, bo to "żadne osiągnięcie" to jednak 130000 pkt w karierze to jakieś tam osiągniecie jest. czy nie?
    A jak jest, to, w myśle tego co piszesz, z wszystkich tegosezonowych "bezpunktowców" najpóźniej powinien startować Kasai.
    I nie bredź.
    Piszesz, że myślenie, że skoczek lepszy ma później skakać jest śmieszne, ale kolejność obecnie obowiązującą aprobujesz bezkrytycznie. A wg czego się ją ustala jak nie wg aktualnej, punktowej, "lepszości"?

  • gosposia weteran
    @gosposia @ujfry

    A kto postuluje odejmowanie punktów?
    Czytaj ze zrozumieniem. i nie imputuj innym nikomu tego, czego nie tylko nie powiedział, ale nawet mu do głowy nie przyszlo.

  • skoczny_fan bywalec
    Kolejność startowa.

    Uważam, że kolejność, w jakiej startują zawodnicy nie wymaga zmian. Jak ktoś chciałby to zmienić, to proponuję taką zasadę:
    O kolejności skoków zawodników bez punktów w aktualnym sezonie PŚ decyduje liczba najwyższych lokat w karierze we wspomnianym cyklu, w stosunku do innych zawodników.

    Przykład 1.:
    N. Kasai - 17 wygranych
    S. Ammann - 23 wygrane

    Pierwszy skacze Kasai, potem Ammann.

    Przykład 2.:

    Marius Lindvik - najlepszy wynik - 8 miejsce
    Siergiej Tkaczenko - nigdy nie awansował do konkursu

    Pierwszy Tkaczenko, a potem Lindvik

    Zawodnicy debiutujący lub bez zajęcia w konkursie PŚ miejsca 50. mogliby być porządkowani według najlepszego wyniku w LPG/PK/LPK.

  • gosposia weteran
    @gosposia @MarcinBB

    Masz rację. To też zasada. Mi się bardzo nie podoba, więc protestuję.
    Najlepsi na końcu. Ok.
    Ale najlepszy z nich w historii prawie na początku. Przed Czojem. Jeszcze bardziej protestuję. Z czystego szacunku dla jego dokonań.

  • gosposia weteran
    @gosposia @zimowy_komentator

    Więc jednak nie zrozumiałeś.
    Już pierwszego zdania.
    Ammann nie pojedzie za Schulerem, bo Schuler zdobył w tym sezonie punkt, a Ammann nie. To raz.
    I nie przesądzam czy lepiej będzie jak będą się opierać o miejsca w tym sezonie (myslę o zawodnikach bez punktów) czy o klasyfikację wszech czasów. Jeśli uznają, ze nieważne czy ktoś był w tym sezonie 31-szy czy 60-ty, to niech przynajmniej docenią, że ktoś zdobył w życiu ponad 13000 pkt, a nie 0 czy 6. To dwa.
    Lata ubiegłe mają znaczenie. Zawsze. Inaczej, na ten przykład, wszyscy mieliby jednakowe emerytury:)

  • semion weteran
    Przerażające jak upadły austriackie skoki

    Nacje kompletnie bez tradycyi narciarskich jak polska, rosyjska czy bułgarska (sic) w czołówce przed Austriakami. Szok.

  • MarcinBB redaktor
    @gosposia @gosposia

    Z tego co pamiętam, nie ma chaosu, bo zasady są. Zasada jest taka, że zawodnicy bez punktów losują swoje numery. Mi to wystarcza. Im chyba też, bo nigdy nie słyszałem, by jakiś trener czy zawodnik składał protest i proponował inne zasady.
    Ogólnie zasady nie sa po to, by honorować zawodników, tylko żeby ustalić kolejność, która będzie ciekawa dla większości widowni. Czyli aktualnie najlepsi na końcu.

  • zwyklykibic bywalec
    @AlanWake @AlanWake

    Oj spokojnie. Junior dla mnie nie wyznacznikiem czy będzie przyszłości wielkim skoczkiem, bo sam talent juniorski nie wyskoczy. Taki Stoch czekał na to lata, jako junior nie miał rewelacyjnych wyników. Na mś sobie całkiem dobrze radził, ale to były treninigi. 2009 był dla niego udane MŚ. Nawet kwalifkacje w turnieju czterech skoczni były też udane oraz olimpiada.

    U nas ze skokami nie jest zle. Oczywisce nikt nie bedziecie wygrywał,ale nikt wiecznie nie wygrywa. Niemcy co 4 lata nie zdobywają tytułu mistrza świata, zawsze przychodzi kryzys sportowców ;) Generalnie słabo się bedzie olgądało,ale cóż. Mamy juniorów zdolnych. I czekam aż odpali Murańka. Kurek też odpalił dopiero pozniej :D. Zyła też odpalil pozniej. Cierpliwości nam potrzeba.

  • MarcinBB redaktor
    @gosposia @zimowy_komentator

    Ale jesli wyniki pomimo wykorzystania wszystkich podpunktów byłyby identyczne, ostatecznie decyduje rzut monetą. Rzucać monetą będzie Beyonce pod czujnym okiem Hofera, prezydenta FIS i prezesa Sądu Najwyższego Szwajcarii. Rzut monetą odbędzie się na scenie Madison Square Garden a kwestię praw telewizyjnych do transmisji rozstrzygnie postępowanie przetargowe otwarte dla telewizji z całego świata ;-)
    Aha, moneta musi być cennym numizmatem, ale przebadana przez wysokiej klasy specjalistów, czy aby nie jest trefna.

  • AlanWake stały bywalec
    @AlanWake @Aaabbbb


    I zapamiętany z tego, że strzelił gola Niemcom:). My to mamy jakieś zboczenie na punkcie szukania pseudo-osiagnięć, typu Tomaszewski i "zwycięski" remis na Wembley czy własnie Mila i gol z Niemcami.



    @zimowy_komentator Wchodzenie w dyskusje z tą kobietą jest delikatnie mówiąc ryzykowne. [...] Świat wstrzymał oddech, przerwano wojny, nawet Sekielski juz kręci o tym materiał, a Vega chce nakręcić film.

    [Moderowany (128) / 2018-12-14 14:31:27]

  • zimowy_komentator profesor
    @LaraJean @LaraJean

    Wcale nie złośliwość, po prostu zwróciłem ci uwagę, bo pytać w komentarzach pod artykułem o kwestię napisaną jak byk w artykule to duży nietakt - przede wszystkim w stosunku do autora artykułu :)

  • Ujfry bywalec
    @gosposia @gosposia

    To może w ogóle odejmijmy punkty tym co są za wysoko, a nie mają większych dokonań np. Zografskiemu (co on robi na 15 miejscu?!), a dodajmy skoczkom z sukcesami i przesuńmy ich wyżej w klasyfikacji.
    Pomysł delikatnie mówiąc... średni

  • Nowyskoczek5 profesor

    Nareszcie skoki !

  • LaraJean doświadczony
    @LaraJean @zimowy_komentator

    A po co te złośliwości? :)

  • Aaabbbb profesor
    @AlanWake @AlanWake

    Podobnie jak Sebastian Mila. Zakończył karierę jako dobrze zapowiadający się junior ;)

  • iwo1333 bywalec
    @gosposia @gosposia

    Przecież wyższy numer startowy nie jest przywilejem. To jest tylko po to żeby najlepsi w danym sezonie skakali na końcu. A to że zawodnik, nawet klasowy, jak Kasai czy Prevc skaczą wcześniej znaczy tylko to, że w tym sezonie nie pokazali nic wartego uwagi, czy to by było 31 miejsce czy 46. Nie ma co się rozdrabniać bo jeśli dany zawodnik ma formę, to prędzej czy później zdobędzie punkty. A pojęcie że skoczek lepszy wymaga więcej szacunku i dlatego ma później skakać jest śmieszne.

  • zimowy_komentator profesor
    @gosposia @gosposia

    Jeszcze raz mi wytłumaczysz ? A kiedy tłumaczyłaś mi pierwszy raz, bo nie przypominam sobie ? :)

    Pomysł twój jest logiczny, ale właściwie czemu miałby służyć ? Że Amman pojedzie za Schulerem itd. A może to właśnie Simon jest w gorszej formie w tym sezonie a Schuler w lepszej ? Jeśli obydwoje nie mają punktów, to oba konta czyste ! Są równi, bo trwa PŚ 2018/2019 i lata ubiegłe nie mają znaczenia.

  • gosposia weteran
    @gosposia @zimowy_komentator

    Żeby można się było śmiać z kpin to muszą być one śmieszne.
    Twoje nie są.
    I w dodatku nie zrozumiałeś do końca.
    Ja mam jednak anielską cierpliwość. I jeszcze raz ci wytłumaczę. Jak koniowi.
    Zasadę skakania w kolejności wynikającej ze zdobytych dotąd punktów uważam za nienaruszalną.
    Tych samych zasad chcę dla skoczków bez punktów. Trzeba tylko się zdecydować czy honorujemy ich wg miejsc zajętych a aktualnie rozgrywanym sezonie czy wg czegoś innego.
    Jeżeli wg czego innego to proponuję punkty zdobyte wcześniej w karierze, bo to jest jakaś wartość. Czy nie?
    Tyle.
    Jeśli to jest takie trudne do przegryzienia, to nie wiem co jest łatwe.

  • AlanWake stały bywalec


    Rzeczywiście niezwykle interesujące, czy Kasai będzie skakał przed [...] Warto nad tym tematem się pochylić i stworzyć 100-stronnicowy regulamin, doprecyzowujący te niebanalne kwestie. (...)



    A patrząc na dziesięciu ostatnich skoczków z listy, to tylko się narzuca jedno: dwa nasze, polskie "dziadeczki" z roczników lat 80. Za 2-3 lata polskie skoki będą w takim regresie, że słów brakuje. No ale jak u nas 24-latek typu Murańka jest ciagle juniorem i młodym talentem...

    [Moderowany (128) / 2018-12-14 14:26:52]

  • Aaabbbb profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Zobaczymy formę Kotka. Sztefan cośtam czaruje, oby zadziałało.

  • zimowy_komentator profesor
    @LaraJean @LaraJean

    Najpierw wypadałoby przeczytać artykuł a potem ewentualnie pytać ;)

  • Major_Kuprich profesor
    @LaraJean @LaraJean

    W porównaniu do poprzedniego weekendu, prognozy meteorologów na najbliższe dni są bardzo optymistyczne. W Engelbergu jest dużo naturalnego śniegu, a średnia siła wiatru przez trzy najbliższe dni nie ma przekraczać 2 m/s. Najgorsza pogoda ma być w niedzielę, na kiedy przewidywane są opady deszczu.

  • LaraJean doświadczony

    Czy ktoś się orientuje jak wygląda sytuacja z pogodą i warunkami wietrznymi na te trzy dni?

  • zimowy_komentator profesor
    @gosposia @gosposia

    Już widzę te regulaminy:

    punkt 456 paragraf 5
    - jeśli skoczkowie zdobyli tyle samo podiów w PŚ, PK i Fis Cupie należy określić, który pierwszy z nich skoczył lepszy skok na pierwszym swoim treningu w dzieciństwie
    - jeśli brak jest danych z dzieciństwa skoczków, należy przepytać ich matki, braci i siostry - może coś pamiętają
    - zeznania od rodziny należy złożyć na piśmie i w trybie pilnym doręczyć do FISu
    - na podstawie tej określa się, który skoczek będzie miał wyższy numer startowy w kwalifikacjach do konkursów PŚ :)

  • bardzostarysceptyk profesor
    Dla przypomnienia. Eliminacje w Engelbergu.

    Para zawodów indywidualnych w 2017 to był 55 i 56 konkurs w Engelbegu. Skocznia mająca opinię
    szczęśliwej dla Polaków. To tutaj w 2013 był legendarny już weekend, w dwóch konkursach na
    podium Polacy stanęli 4 razy z dwoma zwycięstwami. A wynik punktowy z pierwszego konkursu 280,
    do dziś jest niepobity. Razem 9 konkursów ze 100 i więcej punktami w tym 2 z ponad 200.

    Pierwszy konkurs w Engelbergu w 1980 był w marcu, potem 21 zawodów w styczniu z trzema
    wyjątkami na luty i trzema na grudzień. Od 2001 roku 34 konkursy już bardzo stabilnie w 2 poł.
    grudnia przed TCS.

    Tak było w Engelbergu (Szwajcaria) rok temu, 15 grudnia w piątek.
    W nawiasach miejsca Polaków, punktacja Pucharu Świata.

    1 trening (1, 6, 13, 23, 27, 43) --... 172 pkt (6 zawodników)
    2 trening (1, 2, 30, 40, 43, 63) --... 181 pkt (6 zawodników)
    eliminacje (4, 5, 9, 17, 37, 40) .... 138 pkt (6 zawodników)

    Eliminacje dokładnie: podium i miejsca Polaków.
    1. Stefan Kraft (Austria)
    2. Richard Freitag (Niemcy)
    3. Markus Eisenbichler (Niemcy)
    --------------------------------------------
    4. Dawid Kubacki
    5. Maciej Kot
    9. Stefan Hula
    17. Piotr Żyła
    37. Kamil Stoch
    40. Jakub Wolny

  • zimowy_komentator profesor
    @poludniowyLubuszanin @poludniowyLubuszanin

    https://www.skijumping.pl/wiadomosci/25457/Powrot-Aigro-do-Pucharu-Swiata-dopiero-w-lutym/

    o Koreańczycy się pojawili, miło :) ale pewnie odpadną w kwalifikacjach... mam nadzieję, że Tkaczenko zrobi w końu ten kroczek w stronę zakwalifikowania się do konkursu, bo chyba nie zamierza zamulać latami jak Marat ? młody jest, powinien skakać przyzwoicie.

  • gosposia weteran
    @gosposia @MarcinBB

    Niekoniecznie.
    Wystarczy ustalić zasadę wg jakich reguł postępujemy. Jeśli honorujemy klasyfikację wszech czasów Kasai skacze po Czoju. Jeśli honorujemy pozycje zajmowane w tym sezonie to również Kasai skacze po Czoju.
    A kto ma pierwszy skakać jeśli jeden ze skoczków zajął dotąd pozycje 34 i 36 a drugi był dwa razy 35-ty?
    Proste. Ten drugi, bo zajął niższą pozycję. Tak jak przy równej ilości punktów później skacze ten, który w sezonie uplasował się na wyższej pozycji. A jak byli obaj, przykładowo, najwyżej siódmi, to był na niej częściej.
    Jeśli niczego nie honorujemy to doprowadzamy do sytuacji, tak jak teraz, że Czoj ma możliwość skakania po Kasaim w momencie kiedy niczego w tym sezonie nie dokonał.
    Po prostu. Muszą być zasady. Pajace z FIS, i biorę za to słowo odpowiedzialność, nie precyzują zasad. Wszystko jedno czy to regulamin taki czy siaki. i to jest powodem różnego rodzaju chaosu, który się w tym całym cyrku coraz częściej pojawia.

  • Cejot stały bywalec
    @gosposia @MarcinBB

    Takie pytanie "z tyłka"...
    Planujecie jakiś skokowy kanał na YouTube z recenzjami i prowokacją do dyskusji? To byłoby bardzo dobre.

  • dejw profesor
    @Domin10 @gosposia

    https://i1.memy.pl/obrazki/a1c0785938_no_smieszne.jpg

  • MarcinBB redaktor
    @gosposia @gosposia

    Wtedy trzeba by rozwiązywać dylematy typu: czy pierwszy skacze ten, kto zajął do tej pory 34. i 39. czy ten, kto zajął 35. i 38. miejsce. Albo czy ten, kto historycznie zdobył 2000 punktów, ale ostatni z nich trzy zimy temu, czy ten kto zodbył 284, ale wszystkie w poprzednim sezonie. Myślę, że żaden ze skoczków się o to nie obraża. W końcu i tak mamy sytuację, że Kasai, który jest legendą, ale po 5 konkursach nie ma punktów, skacze przed Schulerem, który ma jeden. "Jesteś tak dobry, jak Twój ostatni mecz"...

  • gosposia weteran
    @gosposia @pawelf1

    Ja jestem takim samym trollem jak ty profesorem.

  • gosposia weteran
    @gosposia @kibicsportu

    Jak czegoś nie wiesz, to na ten temat nie pisz.
    Ja po twojej wypowiedzi stwierdzam, że wiem że tobie, synku, na pewno nic nie pomoże.
    Porada. Darmowa. Jak nie potrafisz rozmawiać o niczym innym niż 2+2=4, to idź na zajęcia wyrównawcze do szkoły specjalnej, a nie fatyguj sobą tego ani żadnego innego portalu.

  • pawelf1 profesor
    @gosposia @kibicsportu

    Bo to stary troll z nowym kontem , bajeczką o Gosposi i niestety wrednym charakterem . Tego nie da się zakamuflować :) Zawsze wylezie:)

  • gosposia weteran
    @Domin10 @Domin10

    Odpowiedź jest prosta.
    Szwajcaria nosi się z zamiarem wypowiedzenia wojny Niemcom i aneksji tego kraju w styczniu.
    Dlatego w lutym Szwajcarzy wystawią krajówkę w Willingen. Będą mogli, bo będą u siebie.

  • kibicsportu profesor
    @gosposia @gosposia

    Czy ty do wszystkiego musisz się czepiać? Patrząc na twoje komentarze na tej stronie, to nie wiem czy nie masz coś z głową, to się leczy. Chyba, że już nie pomogło.....


    I to nie jest obraźliwe, tylko stwierdzam fakty.

  • gosposia weteran
    trochę śmieszne

    Moim zdaniem ci z zerowym kontem punktowym też powinni mieć swoją hierarchię.
    Śmiesznie to wygląda jeżeli, bez jakichkolwiek przesłanek, Tkaczenko skacze po Ammannie, Stjernenie, Prevcu czy Kasaim.
    Jeśli kierujemy się punktami zdobytymi w danym sezonie to w wypadku zdobyczy punktowych, kierujmy się też miejscami niepunktowanymi. Oznacza to, że jak nie zdobyłeś jeszcze punktów, ale byłeś , przykładowo, 31-szy i 33-ci, a ktyoś inny był 31-szy i 36-ty, to skaczesz po nim, bo masz w tym sezonie lepsze wyniki.
    A jeśli ktoś, np. pan Hofer, uzna, że nie można stosować kolejności w serii pierwszej ze względu na tego typu hierarchię, to niech przynajmniej pozwoli, żeby ktoś, kto w historii wywalczył prawie 13500 pucharowych punktów, nie skakał przed kimś, kto tych punktów nie zdobył w ogóle albo, na przykład, 90 czy jeszcze mniej.
    Hayboeck ruszy przed Muminowem. Niech mu jeszcze każą Kazachowi buty wyczyścić.

  • poludniowyLubuszanin początkujący

    Dlaczego nie ma Artka Aigro?Dziwne....
    Kibicuje temu Estonczykowi,a w tym sezonie tym bardziej po dobrym wystepie.
    Chyba,ze zamulil,a Nomme sie ocknal

  • firefly profesor
    @majkiel @majkiel

    Przynajmniej już od początku będzie trochę emocji, sentymentu i szansy na w miarę dobre skoki ;)

    Strasznie się cieszę na ten Engelberg, przez to odwołanie zawodów w zeszły weekend wszystko jest jeszcze bardziej ekscytujące. Kto utrzymał formę? Kto ją poprawił? Czy z kogoś zeszło już powietrze? Czy Kobayashi nadal będzie w gazie? Jak spisze się powracający Prevc?

    To trochę tak, jakby te poprzednie 3 weekendy to był taki wstępniaczek, a teraz PŚ zacznie się na dobre.

  • break90 weteran
    @Domin10 @Domin10

    Chyba uznali, że tutaj i tak nie ma szans na punkty a tam coś może wywalczą. Mimo wszystko dziwna decyzja

  • krzysiek987 weteran
    @Domin10 @Domin10

    Szwajcarzy prawdopodobnie nie wystawiają zawodników, którzy nie prezentują odpowiedniego poziomu sportowego

  • homosapiens bywalec
    @Domin10 @Domin10

    Może dlatego, że żaden ze szwajcarskiej krajówki raczej nie zakwalifikowałby się do konkursów i woleli starować niż kibicować pod skocznią.

  • dejw profesor
    @Domin10 @Domin10

    Pewnie uznali że nie prezentują poziomu godnego PŚ. Nie zrobili tego po raz pierwszy, to raczej ich tradycyjne podejście, to nie są zwolennicy sztucznego zapychania limitów i pójścia na ilość.

  • krzysiek987 weteran

    61 pań i 63 panów na listach startowych PŚ, nie wiele brakuje aby kiedyś kobiet byłoby więcej niż mężczyzn

  • Domin10 weteran

    Wytłumaczy mi ktoś dlaczego szwajcarzy nie wystawili krajówki, tylko wyslali tych zawodnikow do Nottoden?

  • Major_Kuprich profesor
    Uwagi

    "Przypomnijmy, że iż z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych odwołane zostały zeszłotygodniowe zawody w Titisee-Neustadt."

    że iż?

  • Perry bywalec
    W porównaniu do Niżnego Tagiłu:

    OUT: Tande, Ringen, Schlierenzauer, Pavlovcic, Takeuchi, Nazarov, rosyjska krajówka (Kotik, Bazhenov, Boyarintsev, Hazetdinov, Maksimochkin, Usachev)
    IN: Stjernen, Lindvik, Hayboeck, Schiffner, P. Prevc, Sato, Ammann, Learoyd, S. Choi, H-H. Choi, Trofimov (był z grupy krajowej)

  • mati99 początkujący
    Teraz to się dopiero zacznie

    Kamil z Piotrkiem muszą uważać bo poza kobaschim do rywalizacji o kulę dołączają kolejni Azjaci z Korei. Bardzo doświadczeni zresztą.

  • majkiel doświadczony
    Lista startowa

    Interesująco wygląda początek listy startowej - Kasai, Prevc, Amman obok swoich kolegów z Korei i Kazachstanu ;) Maciej Kot też blisko tej stawki - mam nadieję że w Engelbergu nastąpi jakieś przebudzenie,

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl