Znamy kadrę Polski na 67. Turniej Czterech Skoczni!

  • 2018-12-21 09:59

Trener Stefan Horngacher ogłosił skład reprezentacji Polski na nadchodzący 67. Turniej Czterech Skoczni. W zawodach na skoczniach w Niemczech i Austrii zaprezentuje się siedmiu Biało-Czerwonych.

Szkoleniowiec polskiej kadry nie zaskoczył. Tuż po świętach w drogę do Oberstdorfu wyruszy w komplecie prowadzona przez niego Kadra A w składzie: Stefan Hula, Maciej Kot, Dawid Kubacki, Kamil Stoch, Jakub Wolny i Piotr Żyła.

Siódmym reprezentantem Polski podczas 67. Turnieju Czterech Skoczni będzie Aleksander Zniszczoł. Członek Kadry B wywalczył dodatkowe miejsce startowe dla naszego kraju podczas zawodów Pucharu Kontynentalnego w Lillehammer i Ruce. Tym samym trener Stefan Horngacher powołał skoczka z WSS Wisła na niemiecko-austriacką imprezę.

W gronie ścisłych faworytów 67. Turnieju Czterech Skoczni wymienianych jest dwóch Polaków - Piotr Żyła i Kamil Stoch, którzy są obecnie sklasyfikowani na drugim i trzecim miejscu w Pucharze Świata.

Poprzednie dwa turnieje zakończyły się triumfem Kamila Stocha. Wyjątkowe było zwłaszcza ostatnie zwycięstwo, kiedy trzykrotny mistrz olimpijski wygrał wszystkie cztery konkursy. Dwukrotny zdobywca Kryształowej Kuli może zostać drugim skoczkiem w historii, po Norwegu Bjoernie Wirkoli, który wygra klasyfikację TCS trzeci raz z rzędu.

Skład Polski na 67. Turniej Czterech Skoczni:

- Piotr Żyła (2. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2018/2019);

- Kamil Stoch (3. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2018/2019);

- Dawid Kubacki (12. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2018/2019);

- Jakub Wolny (23. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2018/2019);

- Stefan Hula (32. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2018/2019);

- Maciej Kot (49. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2018/2019);

- Aleksander Zniszczoł.

Program 67. Turnieju Czterech Skoczni:
GodzinaWydarzenieTransmisja
Piątek, 28.12.2018 - OBERSTDORF
17:30 Odprawa techniczna (+ Ga-Pa)
Sobota, 29.12.2018 - OBERSTDORF
14:30 Oficjalny trening
16:30 Kwalifikacje Eurosport 1
Niedziela, 30.12.2018 - OBERSTDORF
15:00 Seria próbna
16:30 Konkurs TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
Poniedziałek, 31.12.2018 - GA-PA
11:45 Oficjalny trening
14:00 Kwalifikacje Eurosport 1
Wtorek, 01.01.2019 - GA-PA
12:30 Seria próbna
14:00 Konkurs TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
Środa, 02.01.2019 - INNSBRUCK
18:00 Odprawa techniczna
Czwartek, 03.01.2019 - INNSBRUCK
11:45 Oficjalny trening
14:00 Kwalifikacje Eurosport 1
Piątek, 04.01.2019 - INNSBRUCK
12:30 Seria próbna
14:00 Konkurs TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
Sobota, 05.01.2019 - BISCHOFSHOFEN
13:00 Odprawa techniczna
15:00 Oficjalny trening
17:00 Kwalifikacje Eurosport 1
Niedziela, 06.01.2019 - BISCHOFSHOFEN
15:30 Seria próbna
17:00 Konkurs TVP1, TVP Sport, Eurosport 1

Adam Bucholz, źródło: PZN
oglądalność: (15138) komentarze: (96)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Bernat__Sola profesor
    @RyoyuKobayashiFAN @gosposia

    Chodziło chyba o Naokiego Nakamurę.

  • Bernat__Sola profesor
    @dar06 @dar06

    PN w ubiegłym sezonie zdobyła Norwegia, nie Polska. Ty sam nie wiesz, o czym piszesz.

  • Bernat__Sola profesor
    @dar06 @shimustgo

    Trzeba nadmienić: za Kruczka Stoch był jeszcze 2. w Innsbrucku w 2013, a za Horngachera miał też na TCS 16/17 2. miejsca w Oberstdorfie i Ga-Pa i triumf w Bischofshofen.

  • Bernat__Sola profesor
    @dar06 @dar06

    Ty sobie lepiej przypomnij drużynówki z ubiegłego sezonu i klasyfikację PN. Ja Bobaka pamiętam.

  • Bernat__Sola profesor
    @dar06 @dar06

    Zdecydowanym faworytem to byli Norwegowie, którzy wygrywali wszystkie drużynówki jak leci.

  • Bernat__Sola profesor
    @dar06 @dar06

    Najlepszy okres Stocha? Jak na razie to Stoch był za Horngachera 2. i 1. w generalce. Za Kruczka najpierw w 3. dziesiątce, potem było top10, 2 razy na podium generalki, a potem spadek na 9., na 22. miejsce.

  • Bernat__Sola profesor
    @dar06 @dar06

    Kota i Kubackiego do czołówki wprowadził.

  • Bernat__Sola profesor
    @dar06 @dar06

    Tonio w karierze uciułał 22 punkty, mniej niż Wolny zdobył w konkursie w Ruce. :P Troll żałosny, nie wiem, czemu Ci dalej odpowiadam.

  • Bernat__Sola profesor
    @mc150193 @King

    Ale limit wynosi 5.

  • Bernat__Sola profesor
    @dar06 @zxcvbnm_9999

    Przecież Hula w tej chwili to mniej więcej poziom Wolnego. Ale co po niektórzy go nie chcą i wolą, żeby Murańka pojechał klepać bulę i walczyć o awans do 50. niż żeby Hula walczył o punkty.

  • Bernat__Sola profesor
    @mc150193 @mc150193

    Przecież za Zniszczoła na PK pojedzie Kantyka, a nie juniorzy.

  • Bernat__Sola profesor
    @Xander1 @Xander1

    Przecież Ziobro był na TCS 2 lata temu, co sam później napisałeś. Więc o co masz pretensje do PZN?

  • gosposia weteran
    @RyoyuKobayashiFAN @RyoyuKobayashiFAN

    Popatrz. A wydawało mi się trafiam w punkt:)

  • Bernat__Sola profesor
    @Ad1K @Ad1K

    Ponadto jeśli chodzi o wygrane konkursy, to może się "odkleić" od Funakiego, Goldbergera i Morgensterna, przegonić Hannawalda, Recknagela i Nykaenena oraz zrównać się z Ahonenem i Schlierenzauerem. Recknagel też wygrał 5 konkursów z rzędu - 2 ostatnie 57/58 i 3 pierwsze 58/59.

  • Bernat__Sola profesor
    @Ad1K @Ad1K

    W PK wygrywał z Aigro, Bicknerem, Boyd-Clowesem, Koziskiem, Learoydem, Maksimoczkinem, Nazarowem, Nousiainenem, Paschke, Ringenem, Schiffnerem, Semeniciem i Takeuchim, którzy kwale w tym sezonie przechodzili (niektórzy nie zawsze i z niektórymi nie zawsze Olek wygrywał), miejmy nadzieję, że Olek też.

  • King profesor
    @dar06 @dar06

    O to chyba inne skoki oglądałeś skoro Norwegia nie wygrała PN w 2017/18.
    Dalsza dyskusja nie ma sensu.

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @mario0993

    Smieszny to ty jesteś i te swoje rozumowanie
    tylko pisanie bzdur i powtarzanie jakiś bajeczek na temat skoków

    A najgorsze jest człeku
    ze co widzisz na ekranie i co mówią zawodnicy czy trener jest dla takich jak ty osiołków
    a rzeczywistość jest całkiem inna
    ale ty nie rozumiesz tego a ni tej strony

  • mario0993 stały bywalec
    @dar06 @dar06

    A wierz w swoje bzdury jak mocno chcesz, ale nie dziw się, że gdy prezentujesz głupie tezy, to ludzie ciebie wyśmiewają. Język jaki używasz również jest niezbyt zrozumiały dla welu. Tu już nawet nie chodzi o interpunkcję, czy o ortografię, ale o zwykłą fleksję i sens zdań.

    Jeśli sadzisz, że jesteś hejtowany, to się grubo mylisz. Wątpię, by kokolwiek cię brał na poważnie. Mnie po prostu śmieszysz i tyle.

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @King

    King puknij w czoło
    cyt twój
    cały tamten sezon zdominowali Norwegowie.

    gdzie ty byłeś na marsie King
    kto zdobył Puchar Narodów za sezon ....Polska
    kto zdobył TCS Norweg Nie ....Polak
    a złoto olimpijskie zdobył Norweg ?...NIE.....,znów Polak

    To jakim cudem Norwegia była faworytem a nie Polska

  • King profesor
    @dar06 @dar06

    Ale dlaczego niby nasi mieli być faworytami nr 1 do złota w drużynie na IO? Przecież cały tamten sezon zdominowali Norwegowie. Realnie nam pozostawała walka o srebro z Niemcami.
    Co z tego, że Żyła był medalistą MŚ rok wcześniej? Co to ma do rzeczy? A może faworytem do indywidualnego złota powinien być Stefan Kraft, który zdobył dublet w Lahti, albo idąc jeszcze dalej Peter Prevc albo Gregor Schlierenzauer bo przecież był największym dominatorem, no i oczywiście Simon Ammann przecież zdobył w przeszłości aż 4 złota olimpijskie.
    W skrócie, jeśli trollujesz radziłbym przestać, a jeśli nie to zastanów się trochę nad tym co piszesz.

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @mario0993

    Ja trzymam swojego i nie narzucam nikomu
    tylko odpowiadam takim jak ty a opinia wasza na temat mnie nie interesuje

    napisałem kiedyś ze Bródka zdobędzie złoty medal ponad rok wczesnej... i co było
    i tak dalej siatkarze to samo czy za Kruczka Stoch czy byłem przeciwny Smudze czy teraźniejszym trenerem
    Brzęczkiem jak z tym Austrakiem od skoczków który ma na celu zniszczenie polskie skoki

    a wasze hejty na mnie nie ruszają człeku malutki

  • mario0993 stały bywalec
    @dar06 @dar06

    Ja już powiedziałem, że z wariatami i hejterami nie dyskutuję, bo nie warto. Jakoś inni też mają zastrzeżenia co do wiarygodności twoich argumentów i stylu pisania. Po prostu dziwię się,, że wciąż się tak zajadle i wytrwale kompromitujesz. Zadziwiasz mnie wytrwałością z jaką próbujesz przekonać ludzi do swojego hejtu.

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @mario0993

    Rozumieć co napisać do takiego osobnika

    bo taki nie ma rozumu i argumentu na wszystko

    tylko powiela i myśli ze jest kumaty

  • mario0993 stały bywalec
    @dar06 @dar06

    "Kolego jaką Mistrzowie świata i najlepsza Puchar Narodów i zwycięży po kolej PS w drużynie"
    Co proszę? Nie rozumieć ja co ty napisać do mnie.

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @shimustgo

    a co ja ..coś wspomniałem o konkursie olimpijskim
    na normalniej skoczni ....NIE
    na pewną ciężej jest zdobyć medal niż przewidywalnym konkursie drużynowym

    jak skaczą bez wpadek to można przewidzieć sytuację
    a w indywidualnym to zależny od dnia czy zawodnik ma formę na wygraną

    co prawda Hula miał formę na złoto w którym prowadził przed Stochem
    ale górę wzięło emocję u niego a u Kamila złe wyjdzie z progu

    u Horngachera widzę coraz więcej minusów


  • anonim
    @dar06 @dar06

    Tak, tak, jeden zły skok (Pjongczang normalna, druga seria) robi tą ogromną różnicę ... cztery wygrane konkursy TCS w porównaniu do jednego trzeciego miejsca w loteryjnym konkursie (TCS 2014) to z kolei robi pewnie różnicę na niekorzyść Horngachera ...

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @StrasznyRybolakOtchlani

    logicznie to jest pierwsze miejsce
    a pozostałe podium traktujemy ze ktoś był lepszy

    a nie podnieć 22 miejscem Wolnego bo to jest jak ty kibica... samobójstwem

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @W_S

    Tak tak punkty ważniejsze niż dwa złota

    macie rozumowanie do prawdy

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @mario0993

    Kolego jaką Mistrzowie świata i najlepsza Puchar Narodów i zwycięży po kolej PS w drużynie

    To jakim faworytem nie była do złota ?
    mistrz olimpijski Stoch Hula prawie medalista olimpijski
    Zyła medalista mistrzostw świata
    Kubacki czołówka świata i mega formie miał być
    Po prostu 4 wspaniałych skoczków
    Tylko teoretycznie mogli nawiązać rywalizację z nami to Norwegowie
    a efekti brąz ....żaden sukces tylko klęska

    Powtórzę tobie jeszcze raz
    tylko mistrzowie przechodzą do historii jak
    Fortuna Małysz Stoch
    a nie przegrani jak Zyła czy ktoś pamięta Stanisława Bobaka ze był w pierwszej generalce
    3 na koniec PS ..Nie nawet teraz nikt jego nie wymienia
    tylko figuruje w statystykach jaką zwycięzca PS
    Zyła tez figuruje dzięki Kruczkowi a nie przez Horngachera który
    nic nie stworzył a rozwala cały zespół

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @dar06 @mario0993

    Dziwicie się, że argumenty logiczne nie docierają do gościa, który w każdym poście popełnia logiczne samobójstwo i jego wypowiedzi wykluczają się wzajemnie?

  • W_S profesor
    @dar06 @dar06

    Bredzisz koleś, że aż głowa mała. Najlepszy okres Stocha to sezon 17/18, więc nie za Kruczka, reszty bredni nie chce mi się obalać, bo strata czasu. Kompromitujesz się tutaj tylko.

  • mario0993 stały bywalec
    @dar06 @dar06

    Zazwyczaj z wariatami nie dyskutuję, toteż ograniczę się jedynie do wskazania pokrótce kolejnych durnot tego pana. Polska była zdecydowanym faworytem konkursu drużynowego na igrzyskach? No chyba nie bardzo. Norwegowie byli faworytem z przebiegu sezonu oraz występów w konkursach indywidualnych na igrzyskach. przegraliśmy z bardzo słabą ekipą Niemiec, tak? Bzdura kolejna. O medalu Żyły indywidualnym na MŚ, czy historycznmy złocie drużyny na MŚ 2017 oczywiście nie wspomniałeś. A po co? Nie pasuje to do głupich teorii, nie?
    O dwóch triumfach Stocha w TCS i medalu na MŚwL też ani wzmianki.

    Toś mnie rozbawił w ten wigilijny dzień. Jeśli chcesz by ktoś cię wziął na poważnie, to opieraj się na faktach a nie na urojeniach i nie pomijaj istotnych, ach nie pasujących do durnot twardych faktów.

  • pam98 początkujący

    Młode panienki z Twojej okolicy szukają towarzystwa.

    www.romantica.1K.pl
    .,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.
    Zupełna anonimowość
    Darmowy dostęp, Setki ofert z całego kraju.

  • dar06 doświadczony

    Trenera rozlicza za wyniki to prawda
    A więc co osiągnął on ten trener
    przyjął kadrę po Kruczku nie tylko pierwszą ale tez był nieoficjalnie trenerem Kadry B
    który o wszystkim decydował kto ma być w niej a kto nie i w jaki sposób mają trenować
    Przez dwa lata pod jego kierunkiem nie istniała
    Raptem przyszedł Maciusiak i chłopaki zaczęli skakać dobrze a to początek sezonu
    zobaczymy dalej jak to będzie wyglądało
    Horngacher w pierwszym roku pracy
    w drużynie których mieliśmy 5 zawodników ...wywalił Ziobrę
    ok do drużyny wystarczy 4
    w tamtym roku tylko 4 po następnych już mieliśmy na poziomie
    a w tym już tylko pozostała 3 zawodników
    na początku jeszcze miał tego 4 Wolnego
    ale jak po pierwszym roku zgasł Kot czy w tym Hula
    to tak szybką Wolny
    no i zonk nie mamy drużyny która może liczyć w PS no niestety 3 to za mało a może na ratunek Olek od
    Maciusiaka czy ktoś inny z Kadry B
    a ile następnym roku zostanie nam 2 zawodników ? a reszta zgaśnie dziwnym trafem ?

    Piszesz o sukcesach przez tego trenera
    to pytam kto przeszedł do historii skoków za tego trenera
    drużyna na olimpiadzie przegrała w którym była zdecydowanym faworytem
    z Norwegią i bardzo słabo ekipą Niemiec ....byłem w szoku nie tylko jak można to było przegrać
    tylko Stoch powtórzył połowicznie sukces za Kruczka
    Stoch za Kruczka był 2-krotnym mistrzem olimpijskim i mistrzem świata
    a za Horngachera tylko mistrzem olimpijskim
    to nie wiem jak możesz napisać ze za Horngachera lepiej skaczę
    czy pozostali jak sukcesów wielkich zawodów brak
    Czy ktoś za kilkanaście lat będzie pamiętał o Kubackim Żyłę czy o Kocie ...Nie
    a podnieta jest ze wygraliśmy Puchar Narodów w klasyfikacji generalnej
    mario0993 obudź się z letargu... przejrzyj wreszcie na te ślepe oczy

  • mario0993 stały bywalec
    @dar06 @atomek81

    Wystarczy wczytać się nieco w wywodu tego pana, by dość szybko dojść do wniosku, iż mamy tu do czynienia z bajdurzeniem. Wykłócanie się, że Maciusiak jest lepszym trenerem niż Horngacher można od biedy jeszcze przyjąć, lecz deklaracje jakoby Horngacher był pseudo-trenerem po prostu dyskwalifikują delikwenta w moich oczach. Trenera rozlicza się z wyników. Może on odprawiać szamańskie rytuały i kazać zawodnikom skakać jak im się podoba oraz śpiewać pod prysznicem każdego dnia piosenki Justina Biebera. Taki trener byłby okrzyknięty wariatem, lecz gdyby osiągnął tyle co Horngacher z kadrą Polski, przedłużono by z nim kontrakt o kolejne lata.

    Hula, Kot, Żyła, Stoch, Kubacki mieli sezony życia za kadencji Hongachera i takie są fakty. Na ile to jest zasługą Austriaka można się wykłócać, ale to on jest w pierwszej kolejności odpowiedzialny za wyniki, więc na niego spadają zaszczyty. Ziejąca niechęć i pogarda z komentarzy tego pana pod adresem Austriaka jest po prostu irracjonalnym hejtem i tyle. Faktem jest, że Austriaccy szkoleniowcy odnoszą sukcesy w różnych krajach. Mnie się wydaje, iż dla @dar06 narodowość Horngachera jest problemem, a nie jego warsztat.

  • atomek81 stały bywalec
    @dar06 @dar06

    Twoje prawo do własnego zdania i nie będę Cię przekonywał do swojego, ale trochę trudno obronić teorię, że Maciusiak jest lepszy od Horngachera. Po za tym jesteś trochę niekonsekwentny. Piszesz, żeby Hula, Kot i Wolny poszli do Maciusiaka, żeby ich naprawił. Piszesz też, że Horngacher osiąga sukcesy, bo dostał kadrę po Kruczku. To kto jest lepszy, Kruczek czy Maciusiak? (tak w ogóle to Hulę, Kota i Kubackiego Horngacher dostał właśnie od Maciusiaka).
    Pewnie zauważyłeś, że swoje najlepsze sezony Hula, Kot i Kubacki zaliczyli u Horngachera (za chwilę to samo będzie z Żyłą). Oczywiście możesz powiedzieć, że on ich dostał od Maciusiaka, tylko że Hula i Kubacki osiągnęli to dopiero w drugim sezonie pracy z Austriakiem (jak dla mnie znaczy to, że zawdzięczają to właśnie Stefanowi).
    Nic nie mam do Maciusiaka i myślę, że to dobry trener, ale skoro to taki specjalista to czemu nie radzi sobie z Pilchem?

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @mario0993

    Faktycznie jak klepiesz te swoje bzdury

    Najlepszy okres w historii w skokach w drużynie mamy
    to pytam kto te drużynę stworzył ?
    Nie przypadkiem Kruczek

    jak takich bzdur trzymasz to przypomnę
    ze okres najlepszy Stocha miał za trenera Kruczka

  • mario0993 stały bywalec
    @dar06 @King

    Ja tak się przypatruję waszej wymianie zdań i muszę powiedzieć, że podziwam cię za cierpliwość. Przymknę lekko oko na fakt, iż trzeba co najmniej dwa razy czytać wywody, @dar06, by cokolwiek zrozumieć. Ja bym już zakończył jakąkolwiek dyskusję na etapie "Horngacher to pseudo-trener", bo fakty bez cienia wątpliwości świadczą przeciwko takiej tezie. A już z pełnym przekonaniem głoszenie, iż Maciusiak jest dużo lepszy od Austriaka, to już jest mocno oderwane od rzeczywistości bajdurzenie. Nietrudno się domyślić, iż argumentu potwierdzającego taką tezę nie było. Faktem niezaprzeczalnym jest, iż ostatnie dwa sezony i początek tego, to pod względem drużynowym najlepszy okres w historii polskich skoków, a wyniki podpisuje Horngacher jako główny trener kadry A. Tak, więc jeszcze raz jestem pod wrażeniem twojej wytrwałości w próbach racjonalnej dyskusji. :)

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @King

    Nie wklejaj moich wypowiedzi i nie interpretuj po swojemu
    swoich dziwnych myśli
    jak Severin Freund co on ma wspólnego z moim postem ?

    Nic kompletnie
    Tylko nie zauważyłeś ze zmiana trenera jest dla kogoś zbawieniem
    jak za Kruczka to był Kamil Stoch
    a za Hideharu Miyahara jest Ryoyu Kobayashi
    Nowe objawienie tego sezonu

    odnośnie Kruczka to już było zmęczenie materiału i zmiana była uzasadniona
    ale nie byłem za aby został nim Horngacher
    jak przepuszczałem wtedy nikogo nie wprowadził nieznanego zawodnika do czołówki światowej
    oprócz Wolnemu nie daję szans na start w PS
    A więc to jest już stary skład Kruczka

    A hierarchia wygląda tak
    Kamil Stoch
    którego ma jego słuchać
    Horngacher
    Małysz
    Tajner

    i pozostali w którym Horngacher może robić co ze chcę z nimi
    tak przestawia sytuacja

  • King profesor
    @dar06 @dar06

    dar06
    Stały Bywalec Dziś o 16:23

    "Po pierwsze jakby nie zmiana trenera u Japońców
    na Hideharu Miyahara
    to by nie było .Ryoyu Kobayashi w takiej formie
    dalej by był klepał od 20 do 50 miejsca "

    O to ciekawe. To taki Severin Freund według twojego rozumowania powinien skakać do dnia dzisiejszego na takim poziomie jak w sezonie 2008/09 kiedy rozpoczynał starty w PŚ. Ciekawe jak do tego doszło skoro zmiana trenera nie nastąpiła?

    dar06
    Stały Bywalec Dziś o 16:23
    "dowód jest taki ze trener jest wszystkim dla wybranego zawodnik"

    Nie odniosłeś się tu do Horngachera, ale w takim razie w twojej opinii Horngacher to fachowiec czy jednak nie?

    Bo przecież :
    dar06
    Stały Bywalec Dziś o 15:07
    "uważam Macieja Maciusiaka za fachowca lepszego niż ten pseudo trener z Austrii"

    A jeszcze wcześniej.
    dar06
    Stały Bywalec Dziś o 14:48
    "(...) kogo mamy za trenera to istotna sprawa bez tego sportowiec jest nikim "

    A jeśli nie jest fachowcem to niby w jaki sposób Kamil wyszedł z kryzysu w 2015 roku? Kontuzja jeśli już to zaburzyła przebieg sezonu 2014/15. A nie miała wpływu na sezon 2015/16 i na przygotowania przedsezonowe, tak dokładnie bo może nie wiedziałeś, że zawodnik musi się przygotować przed sezonem.

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @King

    A więc King

    nie naprawa błędów u zawodnika na treningach jest kluczowe
    bo można stwierdzić ze naprawa skutkuje w przeciwnym kierunku

    bo każdy z nas jest inny i nie mamy takiej samej linii papilarnej
    każdy ma inny styl skakanie i te małe błędy u zawodnika czynią mistrza
    A nie idealna sylwetka

    Przypomnij Małysza i ta falująca narta

  • dar06 doświadczony

    Czepiasz interpunkcji

    a nie sensu dowodów jaki przestawiłem
    a odnośnie Kamila to miał kontuzję kolona w tym okresie

    A odnośnie do wcześniejszego twojego postu
    ze Wolny może być hehehe....Ryoyu Kobayashi
    Po pierwsze jakby nie zmiana trenera u Japońców
    na Hideharu Miyahara
    to by nie było .Ryoyu Kobayashi w takiej formie
    dalej by był klepał od 20 do 50 miejsca

    dowód jest taki ze trener jest wszystkim dla wybranego zawodnik
    a nie treningi dla wszystkich jednakowe których nic nie wynika

    istotna sprawa jak skoczek skacze w zawodach to Psychika i luz w du-pie
    już nie będę wspominał o Ammanie
    jak zdobył dwa złote medale olimpijskie bez treningów

  • King profesor
    @dar06 @dar06

    dar06
    Stały Bywalec Dziś o 15:07

    "uważam Macieja Maciusiaka za fachowca lepszego niż ten pseudo trener z Austrii"

    dar06
    Stały Bywalec Dziś o 14:48

    "Talent to nie wszystko powiedzmy mała rzecz podstawa to sprzed i kogo mamy za trenera to istotna sprawa bez tego sportowiec jest nikim "

    To teraz sam sobie zaprzeczyłeś. Według twoich wypowiedzi Kamil powinien mieć kryzys trwający od 2015 roku do chwili obecnej. Skoro jesteś takim ekspertem to powinieneś wiedzieć, że skoki jak i każdy inny sport to nie tylko to co widzimy w TV, a żeby poprawić błędy muszą oddawać dobre skoki w treningach w celu wyeliminowania tych błędów.

    PS. Polecam uzupełnić braki na poziomie podstawówki odnośnie interpunkcji.

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @atomek81

    Poważnie pisze

    co jeszcze mogę dotarć ?

    uważam Macieja Maciusiaka za fachowca lepszego niż ten pseudo trener z Austrii

    no i cieszę się niezmiernie ze nie zakończył kariery szkoleniowca przez tego Austriaka

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @King

    Głupoty piszesz nie znając na sporcie
    oglądasz tylko za swego monitorka a miewasz za znawce jak większość tutaj

    wpierw zacznij uprawiać sport jaki chcesz czy cokolwiek
    to wtedy możesz dyskutować
    jakie czynniki decydują aby zawodnik był u szczytu sławy

    Talent to nie wszystko powiedzmy mała rzecz
    podstawa to sprzed i kogo mamy za trenera to istotna sprawa bez tego sportowiec jest nikim

    druga sprawa skoczek Wolny nie zasługuję na dyskusję bo nic nie osiągnął
    w swojej karierze na razie jest jak ówczesny diabełek lub Tomisław Tajner
    ktoś jego sponsoruje to jest w kadrze A

    smieszny jesteś jak poważnie traktujesz serie próbne i wyciągasz wnioski z tych próbach


  • alm bywalec
    @RyoyuKobayashiFAN @RyoyuKobayashiFAN

    No o Yukiję Sato prawda ? Ale za Stochem czy Żyłą nie da rady

  • King profesor
    @mc150193 @fansabirzhanam

    Jeśli limit w PK będzie 6, a w PŚ nadal 7 to do PK wróci pewnie Czyż albo ktoś z kadry C.

  • Fansabirzhanam bywalec
    @mc150193 @mc150193

    Tylko że tego miejsca nie zajmie Juroszek czy Niemczyk tylko lepszy i starszy Przemysław Kantyka.

  • King profesor
    @dar06 @dar06

    Jakbyś śledził wszystkie skoki to byś zobaczył, że Wolny stracił w Tagile i Engelbergu stabilizację formy. Miał dobre skoki i skoki słabe czyli takie, które nie starczały na awans do II serii lub nawet do konkursu. A już szczególnie to było widać w Engelbergu.
    Z tego co pamiętam w piątek na treningach miał dobre wyniki, a gorszy w kwalifikacjach. W sobotę lepszy skok w serii próbnej, a gorszy w I serii, który nie dał awansu. W niedzielę z kolei gorzej wypadł w kwalifikacjach, a już oddał 2 nawet dobre skoki w zawodach.
    Zaraz pewnie napiszesz coś w stylu, że najważniejsze zawody, a treningi, próbne czy kwalifikacje się nie liczą. Jednak zawodnicy jak i trener zawsze zwracają uwagę na wszystkie skoki choć jasne, że te ważne skoki są w zawodach, ale dobre skoki w treningach potem i tak mogą mieć przełożenie na rozwój i lepsze wyniki w przyszłości.
    A Wolny i tak zrobił progres w odniesieniu do poprzedniego sezonu, w którym skakał od początku do końca za wyjątkiem finału w Planicy.
    Skąd możesz mieć pewność, że np. za rok nie wyskoczy jak choćby Ryoyu Kobayashi? Ryoyu ma za sobą 2 pełne sezony, a Wolny tylko ten z zeszłego roku. W skokach oczywiście nigdy nic nie wiadomo, ale jednak takie skakanie przez cały sezon ma przełożenie na kolejny rok lub najbliższe lata.

  • Nowyskoczek5 profesor

    Jeśli Olek zdobędzie punkty podczas TCS to bedzie dobrze .

  • atomek81 stały bywalec
    @dar06 @dar06

    Ty tak poważnie czy żartujesz? Bo przekręcasz nazwisko Maciusiaka, więc może Ty tak z ironią piszesz...?

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @atomek81

    Jakbyś czytał wcześniejsze moje posty
    to byś nie pytał mnie

    kolego rotacja rotacja zawodnikami
    bierzemy
    Zniszczoła ,Muranke,Wąska za wyniki PK

    A trójkę do fachowca Maciuszka aby ich naprawił co chrzanił ten Austriak

  • Brygadzista doświadczony

    Gosposia dzisiaj w fantastycznym humorze. Swieta nadchodza, skokow nie ma, wiec bedziesz mogla spedzic weekend w swoim zywiole ;) Pozdrawiam

  • RyoyuKobayashiFAN doświadczony
    @RyoyuKobayashiFAN @gosposia

    Proszę w ten sposób nie żartować. Każdy wie kogo miałem na myśli :-)

  • atomek81 stały bywalec
    @dar06 @dar06

    A kogo chciałbyś wysłać jeżeli Kot, Hula, Wolny są według Ciebie za słabi? Tylko Żyłę, Stocha, Kubackiego i Zniszczoła? Mamy jechać w czwórkę? Czyli według Ciebie na zawody mają jeździć tylko Ci co skaczą na poziomie 30-tki pucharu świata?
    Jeżeli wszyscy by wychodzili z takiego założenia to w zawodach brałoby udział... 30 skoczków?
    W każdym jednym sporcie jest tak, że są zawodnicy lepsi i słabsi i nawet bardzo słabi. Dlaczego mielibyśmy nie wykorzystywać pełnej kwoty?

  • gosposia weteran
    @RyoyuKobayashiFAN @RyoyuKobayashiFAN

    Twój optymizm co do nagłego wzrostu formy Kasaiego jest chyba nieco przesadzony:)

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @mc150193

    Dobre pytania postawiłeś

    Wolny miał rok przerwy jak napisałeś

    To jakim cudem znalazł się w kadrze A ?

    Za co ? wyników nie miał ...Prawda
    a niektórzy jak Ziobro zostali skreśleni przez trenera

    Układy Układziki są

  • RyoyuKobayashiFAN doświadczony
    Trofeum turnieju czterech skoczni

    Czeka podróż do kraju kwitnącej wiśni. Tyle w temacie.

  • mc150193 weteran
    @dar06 @dar06, @zxcvbnm_9999

    Pamiętajcie o tym, że Wolny w swojej karierze miał ponad rok przerwy w startach z powodu bardzo ciężkiej kontuzji kolana. Więc jego wyniki nie są tak imponujące jak np. Huli czy Kota. Na pewno najlepiej w tym sezonie z tej trójki wygląda Wolny. Kot ma wyraźny skręt tułowia po wyjściu z progu (ciężko jest to wyeliminować ot tak), a Hula jest po prostu w słabej formie.

  • dar06 doświadczony
    @dar06 @zxcvbnm_9999

    A co Wolny reprezentuję ?

    ostatnie miejsca jego
    47 q 41 22

    to lepiej wyglądają pod tym względem Kot czy Hula

    Wolny jaką mistrz świata juniorów od trzech lat
    pod okiem trenera nie rozwija kompletnie jak inni średniacy których
    pokonał wtedy

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @dar06 @dar06

    No Wolny to nie jest raczej w tak badziewnej formie, notuje spadek, ale wrócił do skoków na 20-tkę. Gorzej z tymi 2, za jednego z nich można dać drugiego b-kadrowicza - jeśli wyskoczy jak Zniszczoł (Murańka jest blisko, Wąsek również, Stękale też od czasu do czasu mocny skok się trafi).

  • dar06 doświadczony

    Nie wiem co robią na ten turniej

    owi skoczkowi
    Kot,Wolny ,Hula
    są w tak beznadziejnej formie to jaki jest sens ich wysyłania ?

  • Ad1K weteran
    @Ad1K @Wojciechowski

    Tak to prawda - 57/58-58/59 (2+3)

  • jma profesor
    @gosposia @W_S

    Zgadzam się tylko co do przeliczników. Ale one nie mają nic wspólnego z terminem

    Wada, że nie będzie piątki skoczków z miejsc 8-12 jest jedyna wadą. I tego nie podważam, wielka szkoda, że nie zobaczymy kadry A w konfrontacji z kadrą B.
    A zalety?
    Po pierwsze oglądalność. Mistrzostwa Polski gromadzą jako taką publikę, co dla młodych skoczków jest nie bez znaczenia ("Cała Polska oglądała mnie w tv"). Poza względami marketingowymi dla stacji telewizyjnej, to przede wszystkim promocja tego sportu u młodych adeptów. Kto się interesuje Lotos Cupami? Rodziny skoczków i kilka setek świrów. Gdyby zorganizować MP po sezonie to pies z kulawą nogą by nie przyszedł na zawody a przed tv byłaby garstka. Do tego nie wiadomo czy do połowy marca utrzymalibyśmy śnieg, bo wiosny też bywają różne.
    Motywacja kadry A? Że niby traktują skoki treningowo? A jak potraktują skoki po całym sezonie w Pucharze Świata? Założę się, że motywacja nie byłaby większa.
    Mało skoczków? No to nie wina terminu tylko coraz mniejszej ilości chętnych. W drugi dzień Świąt każdy może przyjechać tym bardziej, że nie są to podróże przez całą Polskę.

  • HS134 początkujący

    Liczę na to, że Zniszczoł będzie w stanie wskakiwać do trzeciej "10" zawodów. Zniszczoł ma umiejętności, by być solidnym skoczkiem świata, więc liczę, na tego skoczka.

  • Wojciechowski profesor
    @Ad1K @Ad1K

    Pięć wygranych z rzędu w konkursach TCS miał też Recknagel.

  • stivus profesor
    MP

    Rozgrywanie tej imprezy w czasie świąt to totalna pomyłka. Przecież przy braku pełnej czołówki należałoby dać przed TCS chłopakom spokój, żeby zebrali siły przed jedna z docelowych imprez sezonu a nie skakali gawiedzi do kotleta.
    Co do Zniszczona to widać po wynikach w PK ze chłopak ma przebłyski dobrego skakania, ale myślę że mega wynikiem będzie łapanie się do 30. Nie wiadomo jak będzie czuł się psychicznie w elicie, ale wydaje mi się ze zważywszy na to ze juz jej doświadczył jako nastolatek i bardzo długo czekał na powrót, trema go raczej ie dosięgnie i pokaże pełnię swoich możliwości. A czy to wystarczy na 30? Przekonamy się niebawem.

  • jmc stały bywalec
    @Matthias88 @zwyklykibic

    Po jednych zawodach i to w bardzo trudnych warunkach trudno oceniać skoczków. Raczej patrzyłbym na postępy jakie wykonał od w grudniu. Jak jego wyniki z PK mają się do MŚ to zobaczymy na TCS. Może być tak, że w pierwszych zawodach będzie trudniej a już na skoczniach Austriackich po zaadoptowaniu się do nowych okoliczności PŚ zaliczy lepsze wyniki.

  • jmc stały bywalec
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Wydaje mi się, że już to przerobił. Przynajmniej w jednym z ostatnich wywiadów mówił, że właśnie sporo pracował i dba o to, żeby nie myśleć o wynikach i o presji. Wydaje mi się, że w obecnej sytuacji to bardziej Hula lub Kot mogliby się martwić, że wypadną z PŚ. Jednak trudno dywagować, zobaczymy jak będzie na TCS.

  • W_S profesor
    @gosposia @kibicsportu

    Zgadzam się. Były jeszcze bodaj w 2016 roku MP po sezonie, w Zakopanem, wyglądało to porządnie, teraz święta, zbiorą ledwo 30 skoczków i 5 kombinatorów i się cieszą... Dla mnie to totalna lipa, jak wyżej napisał @zimowy_komentator kilku dobrych skoczków nie ma bo CoC i później wygląda to tak jak wygląda niestety.

  • kibicsportu profesor
    @gosposia @zimowy_komentator

    Zgadzam się co do przeliczników. Dziwię się, że tego nie ma na MP, bo za granica Mistrzostwa danego kraju mają konkursy z przelicznikami wiatru.

  • zimowy_komentator profesor
    @gosposia @gosposia

    Te Mistrzostwa Polski to jakaś wielka parodia sportu. Nie uważacie ? No bo tak: mamy 7 skoczków, którzy są w rozkroku między świętami a TCS i całą masę juniorów, którzy skaczą na 80 metr. Ci pierwsi gdzieś mają MP i traktują je po macoszemu jako skoki treningowe. Dla tych drugich jest to najważniejsza impreza i starają się jak najlepiej zaprezentować. A część skoczków, którzy mogliby zająć wysokie pozycje nie ma, bo jadą na PK. Oczywiście data 26 grudnia ma swój urok, ale ciężko traktować ten konkurs na poważnie. Moim zdaniem mistrzostwa Polski powinny być raz w roku w okresie ogórkowym i zrobione porządnie (z przelicznikami, sędziowaniem itd.). Wtedy hasło "Mistrz Polski" coś by znaczyło a nie tylko to, że komuś podwiało albo nie, lub że kogoś nie było.

  • zimowy_komentator profesor
    Zniszczoł ma formę na punkty

    Ale warunek jest jeden: musi nie dać się presji. Po prostu skakać na luzie, bo i tak przecież nie jedzie tam aby triumfować. Niestety nawet z takim podejściem Olek może mieć problem, bo będzie traktował powołanie jako wielką szansę i takim myśleniem może sobie krzywdę wyrządzić, już o braku dobrych skoków nie wspominając.

  • gosposia weteran
    Olek wiedział o co walczy w Kuusamo

    Po prostu. Chciał startować w Mistrzostwach Polski:)

  • gosposia weteran
    a to ci heca!

    Jak zwykle w wypadku Horngachera pełne zaskoczenie:)

  • Kaidou100bestii początkujący
    Są przecieki że Vanna Ly dobrze skakał

    Zaczyna się Stoch time, ciekawe czy wygra po raz trzeci TCS :P Na kryształową ma całkiem spore szanse bo Japoniec i Żyłą prędzej czy później obniżą loty, ale czy odpowiednia forma wejdzie już na TCS...

  • jma profesor
    Co Wy z tym nie wysyłaniem Zniszczoła

    Chłop jest oskakany i ma swoje lata. Porównywanie go z debiutantem, który nie mógł sobie legalnie piwa kupić, jest nieporozumieniem. Oczywiście nie bronię tej ubiegłorocznej decyzji, bo Pilch miał jechać i widać jak na dłoni, że jak jest forma to trzeba skakać na najwyższym poziomie. Ale u młodych skoczków to nie takie rzadkie, żeby forma uleciała z roku na rok. Oprócz Pilcha liczyłem w tym roku na progres Learoyda i niestety ma to samo co Tomek.

  • mc150193 weteran

    BARDZO DOBRZE!!!! To jest bardzo dobra decyzja. Zniszczoł zasłużył na powołanie, bo to on wywalczył dodatkowy limit na TCS, a jest w niezłej formie. Dodatkowa korzyść dla Olka to specyfika turnieju. Owszem jest to wyczerpujący turniej ale on preferuje tych, co są w dobrej formie, potrafią oddać 8 równych skoków i nie psuć ani jednego. Wracając do Zniszczoła to on dzięki temu, że jedzie na TCS, zwalnia miejsce dla juniora na zawody CoC. A starty juniorów typu Juroszek, Niemczyk czy Damian Skupień w drugiej lidze są niesamowicie potrzebne.

  • jma profesor
    @pawelf1 @pawelf1

    Sam jestem ciekaw jak ta konfrontacja wypadnie, ale na moje wyczucie Zniszczoł będzie nadal siódmym, a jeszcze pewnie trafi w parze na Żyłę, Stocha lub Kubackiego...

  • Admary stały bywalec

    Wczoraj odbyły się treningi w Zakopanem, są jakieś przecieki jak skakali?

  • skajler doświadczony

    po tej informacji nasuwają się jedynie dwa konstruktywne wnioski:

    mamy trójkę, która realnie może punktować we wszystkich czterech konkursach
    pozostali jak się zepną mają spore szanse na awans do I serii zawodów

  • Brygadzista doświadczony

    Slyszalem, Horngaher bedzie musial zrezygnowac ze Zniszczola. Dzisiaj przed siedziba FIS odbyl sie protest zagranicznych komentatorow i na transparentach napisali, ze jego nazwiska nie da sie wymowic.

  • Aaabbbb profesor
    @grzmiwuj @grzmiwuj

    Na stronie skoczni w Oberstdorfie podają, że o 16:00. Ale skoro sj pisze, że 18 to pewnie tak jest.

  • grzmiwuj doświadczony
    dodatkowe konkursy w Niemczech

    Pytanie z innej beczki - czy ktos może dotarł do informacji, o której zaczynają się dodatkowe piątkowe konkursy w Oberstdorfie i Willingen (1 lutego i 15 lutego)? Na stronach organizatorów nie ma zadnej informacji (w Oberstdorfie najpierw podali godz. 16, ale wycofali się z tego), FIS podaje godz. 16, a skijumping.pl godz. 18, czyli zamiast kwalifikacji. Jest tu niewątpliwie jakieś zamieszanie, a bardzo zależy mi, żeby już to wiedzieć. Ktoś, coś?

    Albo inaczej - skąd skijumping ma pewność, że będzie to godz. 18 (vide terminarz PŚ na stronie)?

  • bardzostarysceptyk profesor
    Taka moja uwaga.

    Czy się mnie tylko wydaje ?, że najważniejszy głos w sprawie ma Horngacher. I to on raczej
    decyduje kto pojedzie na konkursy PŚ. I w komunikacie jest wyraźnie powiedziane że to Stefan
    wybrał.Poza nim oczywiście ważna jest opinia szefa wyszkolenia Adama Małysza. Reszta
    urzędników z PZN raczej chyba się nie miesza.

    A w komentarzach naszych userów Horngacher zniknął, tylko PZN, wybrał, wykorzystał, zmienił
    się mentalnie itd. PZN czyli urząd, czyli nikt.

  • Aaabbbb profesor

    Podobno Zniszczoł jest w naprawdę niezłej formie (i nie piszę tylko o PK). Oby to się przełożyło na punkty w PŚ.
    Trzymamy kcuki!

  • Xander1 profesor

    Niby pewne było kto pojedzie na TCS, ale w pamięci cały czas było to co odwalili rok temu z Pilchem czy dwa lata temu z Ziobro. Dla Olka plan minimum to regularne przechodzenie kwalifikacji, bo jak ta sztuka nie będzie się udawała to będzie znak że nadal jest źle. Jeśli udałoby się z raz lub dwa zdobyć punkty podczas turnieju to myślę że byłby sukces dla Olka. Może pójdzie drogą Janka sprzed dwóch lat i zaliczy udany TCS po dobrych występach w PK.

  • Ad1K weteran
    Rekordy przed Kamilem Stochem - 67. TCS

    T4S:
    - może być pierwszym zawodnikiem w historii, który wygra 4konkursy podczas całego T4S dwukrotnie (niebotyczne osiągnięcie)
    - może wygrać po raz 3 w T4S w wyniku czego wyrównałby wyczyn Helmuta Recknagela i Bjoerna Wirkoli, przy czym wygrywając T4S w tym roku byłby drugim zawodnikiem na świecie, któremu to się udało 3razy z rzędu (nikt nie wygrał więcej z rzędu T4S, a jedynym do tej pory był wspomniany wcześniej Wirkola)
    -gdyby wygrał 2konkursy podczas tego T4S, miałby 7zwycięstw podczas tego turnieju i wyrównałby wyczyn Mattiego Nykaenena, najwięcej zwycięstw ma Weisflog, Wirkola, Ahonen, Schlierenzauer (10,10,9,9)
    -gdyby Kamil wygrał w Oberstdorfie byłby on pierwszym zawodnikiem, który wygrał 6 konkursów T4S z rzędu (na przełomie sezonów - 16/17,17/18 i 18/19), do tej pory 5konkursów z rzędu mógł wygrać Sven Hannawald i to uczynił 01/02 (4), 02/03 (1)
    -zwyciężając po raz 3 w Bischofschofen dołączyłby do zaszczytnego grona 3-krotnych zwycięzców na tej skoczni Jiriego Raski (3x z rzędu), Bjoerna Wirkoli, Jensa Weisfloga i Janne Ahonena (Ahonen wygrał 2x jednego roku w Bischofschofen, gdyż odwołano konkurs w Innsbrucku), Stoch mógłby, więc przy okazji zrównać się z Jirim Raską. Nikt nie wygrał 4x w Bischofschofen.
    Być może odnośnie T4S znalazłoby się jeszcze wiele różnych ciekawostek, jednak tyle ważniejszych udało mi się 'ułożyć'. Pozwolę sobie wklejać to co złożyłem pod większą liczbą postów tematycznie związanych z TCS, aby trafiło to do szerszego grona użytkowników.

  • Ad1K weteran

    Żadnego zaskoczenia nie ma, to było oczywiste, ciekawe czy Zniszczoł będzie zawsze przechodził kwalifikacje, a gdyby zawsze wchodził do top30 to byłby mega sukces.

  • semion weteran
    Czyżby jakieś zmiany mentalne w PZNie?

    Nie zarżnęli Zniszczoła jak rok temu Pilcha? Co się stało?

  • dzika_swinia weteran

    Do przewidzenia, dobrze że wykorzystujemy limit wbrew opinii płaczków, będzie możliwość bezpośredniego skonfrontowania wynikow z kadrowiczami A, a do tego jedno miejsce zwalnia się w kontynentalu

  • Domin10 weteran
    No w końcu

    PZN w końcu wykorzystał limit zawodnikow. Dobra decyzja. Już sie balem ze nie wyślą go, albo zrobią jak rok temu z Pilchem.

  • pawelf1 profesor
    Cieszy też fakt .....

    ...że w PZN nie udawano greka i podano składy już przed świętami . Chłopaki mogą "świętować" (bez przesady:)) ze spokojną głową . Kibice zresztą też :)

  • zwyklykibic bywalec
    @Matthias88 @matthias88

    Tylko, że Zniszczoł w tym seznie jeszcze nie zdobył punktów, a już okazje ku temu :)

  • Matthias88 doświadczony

    Skoro Zniszczył wywalczył dodatkowe miejsce, to zasłużył na udział w konkursach. Dobrze, że startuje od początku turnieju.

  • pawelf1 profesor
    Toż to szok!?.....:)

    A na poważnie .
    Dla Olka to będą jedne z najważniejszych konkursów w życiu . No bo jak nie teraz to kiedy? . Trzeba spróbować wygrać wewnętrzną rywalizację ze słabszymi zawodnikami kadry A.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl