TCS w Innsbrucku: Czy czeka nas kolejna loteria na Bergisel? (lista startowa)

  • 2019-01-04 10:30

67. Turniej Czterech Skoczni wkracza w decydującą fazę. Już o 14:00 na skoczni Bergisel (HS130) w Innsbrucku ma rozpocząć się trzeci konkurs imprezy, z udziałem pięciu reprezentantów Polski. Organizatorzy obawiają się jednak o warunki pogodowe. Przewidywana śnieżyca może utrudnić przebieg rywalizacji.

Tak było przed rokiem...Tak było przed rokiem...
fot. Sarah Braunias
Ryoyu KobayashiRyoyu Kobayashi
fot. Tadeusz Mieczyński
Trofeum TCS - Złoty OrzełTrofeum TCS - Złoty Orzeł
fot. Tadeusz Mieczyński

Po niemieckich konkursach w Oberstdorfie i Garmisch-Partenkirchen, 67. Turniej Czterech Skoczni ma dwóch zdecydowanych liderów. Na prowadzeniu znajduje się triumfator dotychczasowych konkursów, Ryoyu Kobayashi. Japończyk ma jednak zaledwie 2,3 punktu przewagi nad drugim Niemcem Markusem Eisenbichlerem. Na trzeciej pozycji plasuje się Dawid Kubacki. Reprezentant Polski traci jednak 22,9 punktu do lidera.

Tuż za skoczkiem z Szaflar sklasyfikowani są Norweg Andreas Stjernen oraz Czech Roman Koudelka. Szóste miejsce zajmuje triumfator dwóch poprzednich edycji, Kamil Stoch. Trzykrotny mistrz olimpijski ma stratę 32,1 pkt. do prowadzącego Ryoyu Kobayashiego oraz 9,2 pkt. do miejsca na podium. W czołowej dziesiątce znajduje się jeszcze jeden zawodnik Stefana Horngachera - dziewiąty Piotr Żyła.

Zobacz aktualna klasyfikację 67. Turnieju Czterech Skoczni >>

W piątkowe popołudnie rozegrany zostanie pierwszy austriacki konkurs tegorocznej edycji turnieju. O trzecie zwycięstwo w zawodach zaliczanych do tej imprezy będzie walczył Ryoyu Kobayashi. W gronie najgroźniejszych rywali Japończyka wymieniani są m.in. Czech Roman Koudelka, Norwegowie - Johann Andre Forfang oraz Robert Johansson. Niewiadomą jest forma wicelidera TCS, Marcusa Eisenbichlera. Podobnie jest w przypadku reprezentantów Polski, którzy nie błyszczeli w loteryjnych treningach i kwalifikacjach na Bergisel. Biało-Czerwoni kibice liczą szczególnie na dalekie loty Dawida Kubackiego i Kamila Stocha.

Niestety, wszystko wskazuje na to, iż wyniki piątkowego konkursu w Innsbrucku może wypaczyć pogoda. O ile w porównaniu z czwartkowymi seriami wiatr ma zelżeć do średniej prędkości 1 m/s, o tyle organizatorzy obawiają się o zamieć śnieżną, która ma nawiedzić Bergisel w trakcie rozgrywania zawodów. Temperatura powietrza ma oscylować w okolicach -1°C. Dodatkowym problemem jest brak sztucznego oświetlenia na skoczni. Tym samym zawody nie mogą być zbyt długo przekładane, a żeby konkurs mógł się odbyć, przynajmniej jedna seria będzie musiała zostać ukończona przed godziną 16:30.

O wszystkich ewentualnych zmianach w programie będziemy informowali na bieżąco.

Dla organizatorów konkursu w Innsbrucku dzisiejsze zawody to jednocześnie próba generalna przed zaplanowanymi na przyszły miesiąc Mistrzostwami Świata w narciarstwie klasycznym Seefeld 2019. To właśnie na Bergisel (HS130) skoczkowie powalczą o medale w zawodach indywidualnych i drużynowych na dużej skoczni.

Na liście startowej piątkowego konkursu figurują nazwiska 50 zawodników z trzynastu państw. W pierwszej serii zawodów zaprezentuje się pięciu reprezentantów Polski - Kamil Stoch (nr 24), Jakub Wolny (nr 29), Piotr Żyła (nr 31), Stefan Hula (nr 34) oraz Dawid Kubacki (nr 7).

Po raz dwudziesty trzeci w historii Turnieju Czterech Skoczni, rywalizacja rozgrywana będzie systemem KO. W pierwszej serii zawodnicy są podzieleni na 25 par, których zwycięzcy zapewniają sobie awans do finałowej serii. Stawkę uzupełnia 5 najlepszych skoczków spośród grona przegranych w pojedynkach.

W pierwszej serii konkursowej Dawid Kubacki i Piotr Żyła podejmą Słoweńców - odpowiednio Roka Justina i Timiego Zajca. Kamil Stoch zmierzy się z Austriakiem Clemensem Aignerem. Rywalem Jakuba Wolnego będzie Bułgar Władimir Zografski, zaś Stefana Huli - Fin Antti Aalto.

W dotychczasowych 65 konkursach Turnieju Czterech Skoczni w Innsbrucku, najczęściej, bo 14-krotnie, triumfowali reprezentanci Finlandii. Trzynaście razy najlepsi na Bergisel okazywali się Austriacy, a dwanaście - Norwegowie. Ponadto ze zwycięstwa cieszyli się również zawodnicy z NRD (9 razy), Japonii (5 razy), Związku Radzieckiego (4 razy), Niemiec/RFN (3 razy), Polski Słowenii (po 2 razy) oraz Czechosłowacji, Czech, Jugosławii i Szwecji (po 1 razie). Jeden raz - w 2008 roku - z powodu zbyt silnego wiatru konkurs w Innsbrucku nie doszedł do skutku, a w zamian rozegrano dodatkowe zawody w Bischofshofen.

Indywidualnie trzykrotnie z turniejowego zwycięstwa na Bergisel cieszyło się aż czterech zawodników - Norweg Bjoern Wirkola (1967, 1969, 1970), Fin Matti Nykaenen (1983, 1985, 1988), Austriak Andreas Goldberger (1993, 1994, 1996) i Japończyk Kazuyoshi Funaki (1995, 1997, 1998).

Skocznia w Innsbrucku jest szczęśliwym obiektem dla reprezentacji Polski. Historyczne, pierwsze zwycięstwo w turniejowym konkursie dla naszego kraju odniósł tu w 2001 roku Adam Małysz. Przed rokiem najlepszy był z kolei Kamil Stoch. Ponadto Małysz trzykrotnie plasował się w zawodach na Bergisel na drugim miejscu (2002, 2005, 2011), zaś Stoch był raz drugi (2013) i raz trzeci (2014). Na podium stawał również Józef Przybyła (3. miejsce w 1964 i 1965).

Poprzednie konkursy TCS w Innsbrucku:
DataI miejsceII miejsceIII miejsce
06.01.1953 J. Bradl A. Doelplads H. Bergquist
03.01.1954 O.B. Bjoernstad M. Pietikaeinen A. Bergmann
06.01.1955 T. Ruste H. Silvenoinen M. Bolkart
06.01.1956 K. Cakadze - M. Bolkart
Ha. Glass
30.12.1956 N. Szamow N. Kamienski M. Bolkart
05.01.1958 H. Recknagel N. Kamienski W. Habersatter
04.01.1959 H. Recknagel V. Kankkonen A. Woldseth
03.01.1960 M. Bolkart O. Leodolter A. Plank
06.01.1961 K. Kaerkinen H. Recknagel O. Leodolter
30.12.1961 W. Egger K. Cakadze W. Habersatter
30.12.1962 T. Engan H. Recknagel G. Thoma
05.01.1964 V. Kankkonen A. Iwannikow J. Przybyła
03.01.1965 T. Brandtzaeg B. Wirkola J. Przybyła
02.01.1966 D. Neuendorf V. Kankkonen G. Goellner
06.01.1967 B. Wirkola F. Keller S. Lichtenegger
06.01.1968 G. Napałkow B. Wirkola J. Raska
04.01.1969 B. Wirkola J. Raska A. Jeglanow
04.01.1970 B. Wirkola H. Queck A. Jeglanow
04.01.1971 Z. Hubac J. Raska R. Hoehnl
29.12.1971 Y. Kasaya R. Schmidt T. Kaeyhkoe
03.01.1973 S. Boczkow R. Schmidt H.G. Aschenbach
03.01.1974 H.G. Aschenbach H. Schmid W. Steiner
03.01.1975 K. Schnabl E. Federer H. Wallner
04.01.1976 J. Danneberg K. Schnabl R. Bachler
04.01.1977 He. Glass W. Steiner T. Innauer
04.01.1978 P. Bergerud K. Ylianttila J. Toermaenen
04.01.1979 P. Kokkonen R. Ruud J. Danneberg
04.01.1980 H. Neuper H. Sumi He. Glass
04.01.1981 J. Puikkonen H. Neuper A. Kogler
03.01.1982 P. Bergerud - R. Ruud
M. Deckert
04.01.1983 M. Nykaenen J. Weissflog H. Bulau
04.01.1984 J. Weissflog M. Nykaenen J. Puikkonen
04.01.1985 M. Nykaenen J. Weissflog P. Ploc
04.01.1986 J. Puikkonen H. Stjernen A. Nieminen
04.01.1987 P. Ulaga H. Stjernen E. Vettori
03.01.1988 M. Nykaenen A. Bauer J. Weissflog
04.01.1989 J. Bokloev A.P. Nikkola J. Weissflog
04.01.1990 A.P. Nikkola J. Weissflog E. Vettori
04.01.1991 A.P. Nikkola J. Weissflog D. Thoma
04.01.1992 T. Nieminen A. Goldberger A. Felder
03.01.1993 A. Goldberger J. Sakala N. Kasai
04.01.1994 A. Goldberger J. Weissflog N. Kasai
04.01.1995 K. Funaki A. Goldberger M. Laitinen
04.01.1996 A. Goldberger J. Weissflog H. Saitoh
04.01.1997 K. Funaki P. Peterka A.P. Nikkola
04.01.1998 K. Funaki S. Hannawald J. Ahonen
03.01.1999 N. Kasai J. Ahonen H. Miyahira
03.01.2000 A. Widhoelzl M. Schmitt J. Ahonen
04.01.2001 A. Małysz J. Ahonen N. Kasai
04.01.2002 S. Hannawald A. Małysz M. Hoellwarth
04.01.2003 J. Ahonen F. Liegl M. Hoellwarth
04.01.2004 P. Zonta V.M. Lindstroem J. Ahonen
03.01.2005 J. Ahonen A. Małysz J. Janda
04.01.2006 L. Bystoel J. Janda B.E. Romoeren
04.01.2007 A. Jacobsen T. Morgenstern S. Ammann
04.01.2009 W. Loitzl G. Schlierenzauer M. Schmitt
03.01.2010 G. Schlierenzauer S. Ammann J. Ahonen
03.01.2011 T. Morgenstern A. Małysz T. Hilde
04.01.2012 A. Kofler G. Schlierenzauer T. Takeuchi
04.01.2013 G. Schlierenzauer K. Stoch A. Bardal
04.01.2014 A. Koivuranta S. Ammann K. Stoch
04.01.2015 R. Freitag S. Kraft S. Ammann
N. Kasai
03.01.2016 P. Prevc S. Freund K. Gangnes
04.01.2017 D.A. Tande R. Johansson J. Klimow
04.01.2018 K. Stoch D.A. Tande A. Wellinger

Oficjalnym rekordzistą skoczni Bergisel (HS130) jest Michael Hayboeck, który w 2015 roku uzyskał odległość 138 metrów. Austriak podparł swój skok, ale jego próba została zaliczona przez FIS jako rekord obiektu w Innsbrucku. Sędziowie w swoich ocenach nie dopatrzyli się przewinienia zawodnika.

Na 12:30 wyznaczono początek serii próbnej. Konkurs na Bergisel ma rozpocząć się punktualnie o 14:00.

Transmisję z zawodów przeprowadzą TVP1 (13:50), TVP Sport (13:10) oraz Eurosport 1 (13:30).

Wyniki na żywo będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>>

lub relacji Berkutschi >>>

Po zmaganiach w Oberstdorfie i Ga-Pa, faworytem bukmacherów (STS) do zwycięstwa w Innsbrucku jest Ryoyu Kobayashi. Stawiając 100 PLN na kolejny triumf lidera 67. TCS można zarobić 140 PLN. Analitycy STS do grona faworytów zaliczają także Kamila Stocha oraz Romana Koudelkę, za których można "zgarnąć" odpowiednio 704 lub 880 PLN, inwestując 100 PLN. W przypadku zwycięstwa Dawida Kubackiego można wygrać 1320 PLN, stawiając 100 PLN na Polaka. (wszystkie kursy na godz. 09:30, 04.01.2019).

Parametry techniczne skoczni:
Nazwa: Bergisel
Rozmiar (HS): 130 m (95% = 123,5 m)
Punkt konstrukcyjny: 120 m
Oficjalny rekord: 138 m - Michael Hayboeck (04.01.2015)
Wysokość wieży: 50 m
Nachylenie najazdu: 35 st.
Długość najazdu: 90,7 m
Nachylenie progu: 10,75 st.
Długość progu: 6,5 m
Wysokość progu: 3,08 m
Prędkość: 92,88 km/h
Nachylenie zeskoku: 34,5 st.
Rok budowy: 1927
Ostatnia przebudowa: 2001
Trybuny: 22.500
Punkty za zmianę belki: 7,02 pkt/m
Punkty za wiatr: 9,90/11,99 za m/s
Jury zawodów:
FunkcjaNazwiskoKraj
Dyrektor zawodów HOFER Walter
Delegat techniczny GREGER Ivo
Szef zawodów KATHOL Christian
Asystent delegata MATHIS Hubert
Asystent dyrektora SEDLAK Borek
Kontrola sprzętu GRATZER Sepp
TEPES Miran

.

Sędziowie:
NazwiskoKraj
A SATOH Mitsugu
B AALTO Asko
C WINKLER Juergen
D ESPELID Kjersti Haugen
E SCHERM Thomas

.

Program 67. Turnieju Czterech Skoczni w Innsbrucku:
GodzinaWydarzenieTransmisja
Piątek, 04.01.2019
12:30 Seria próbna
14:00 Pierwsza seria konkursowa TVP1, TVP Sport, Eurosport 1

Lista startowa konkursu TCS w Innsbrucku (HS130); 04.01.2019
NrZawodnikKrajRocznik
26 HAYBOECK Michael 1991
25 DAMJAN Jernej 1983
27 AIGNER Clemens 1993
24 STOCH Kamil 1987
28 GRANERUD Halvor Egner 1996
23 ITO Daiki 1985
29 WOLNY Jakub 1995
22 ZOGRAFSKI Władimir 1993
30 SCHMID Constantin 1999
21 JOHANSSON Robert 1990
31 ŻYŁA Piotr 1987
20 ZAJC Timi 2000
32 EISENBICHLER Markus 1991
19 ASCHENWALD Philipp 1995
33 SIEGEL David 1996
18 KOBAYASHI Junshiro 1991
34 HULA Stefan 1986
17 AALTO Antti 1995
35 FANNEMEL Anders 1991
16 TANDE Daniel Andre 1994
36 KLIMOW Jewgienij 1994
15 SATO Yukiya 1995
37 SEMENIC Anze 1993
14 AMMANN Simon 1981
38 HOERL Jan 1998
13 NAKAMURA Naoki 1996
39 BICKNER Kevin 1996
12 FREITAG Richard 1991
40 KASAI Noriaki 1972
11 LANISEK Anze 1996
41 KOZISEK Cestmir 1991
10 STJERNEN Andreas 1988
42 PAVLOVCIC Bor 1998
9 KRAFT Stefan 1993
43 TKACZENKO Siergiej 1999
8 LEYHE Stephan 1992
44 JUSTIN Rok 1993
7 KUBACKI Dawid 1990
45 POLASEK Viktor 1997
6 GEIGER Karl 1993
46 FETTNER Manuel 1985
5 PEIER Killian 1995
47 WELLINGER Andreas 1995
4 HUBER Daniel 1993
48 SCHULER Andreas 1995
3 FORFANG Johann Andre 1995
49 ALAMOMMO Andreas 1998
2 KOUDELKA Roman 1989
50 LEITNER Clemens 1998
1 KOBAYASHI Ryoyu 1996

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (27003) komentarze: (225)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Nowyskoczek5 profesor

    Najgorszy konkurs TCS

  • Jarek42 stały bywalec

    Nie ma się co przejmować. Jak to w sporcie - nie da się cały czas wygrywać. Oby dzisiaj wygrał lepszy. Ale jak będą zmienne warunki, to wygra największy szczęściarz.

    Oglądam skoki narciarskie od kilkudziesięciu lat i gdy Polacy byli w formie, to chciałem, żeby nie było zmiennego wiatru. Jak nie byli w formie, to na odwrót. Teraz lepiej, żeby był zmienny wiatr.

  • WingAndAPrayer bywalec
    @wiktor0792 @wiktor0792

    Niestety Błachut z sezonu na sezon robi się coraz gorszy, coraz bardziej skupia się na nużącym śmieszkowaniu i paplaniu, co mu ślina na język przyniesie, a coraz mniej na faktach. To, ze i tak jest jednym z najlepszych komentatorów skoków, jest wielką tragedią telewizji.

  • mentronik bywalec
    @mentronik @Roxor

    Sorry faktycznie zle spojrzalem bo pomylilem z predkoscia Kubackiego.

  • Krajsny stały bywalec
    @wiola4697 @wiola4697

    Już myślałem, że napisz o warunkach dla Polaków jakoby mieli znacznie gorsze od Japończyka. Tym razem zwalasz na kierunek wiatru w zawodach. Przyznaję, że Twoje komentarze naprawdę mnie rozbawiają. :)

  • wiktor0792 początkujący
    Koviranta i loteria

    Wczoraj w Eurosporcie podczas kwalifikacji Błachut coś gadał że podczas konkursu który wygrał Koivuranta całe podium było egzotyczne, że Korniłow wtedy był na podium czy ktoś jeszcze. A tu Simon i Kamil. Niezła ta egozytka :D

  • Riczi07p bywalec

    No i co, z iloma już Wir... yy Stoch przegrał?

  • ps1986 stały bywalec
    x

    wygląda na to, że Kobayashi się dopiero rozkręca...

  • wiola4697 profesor

    Candem po twoim szlemie, którego nie masz tak. Japończyk miał wiatr pod narty, gdyby miał w plecy w życiu by tyle tu nie skoczył

  • Achi doświadczony
    @mentronik @mentronik

    0.4km....prawie kilometr?! ;)

  • longer891 bywalec
    @camdene @camdene

    To co Kamil zdobył nikt mu już nie odbierze i wara.

  • Roxor profesor
    @mentronik @mentronik

    0,4 km/h, do kilometra daleko.

  • cavalierjan19 profesor
    @camdene @camdene

    Kobayashi jest na dobrej drodze by wygrać cztery konkursy z rzędu, ale nie bądźmy tego tak pewni.

  • mentronik bywalec

    Dominator .Kropka

  • Achi doświadczony

    Ryoyu nokautuje :p

  • Stoszek profesor

    Mam wrażenie, że Ryoyu lepsze skoki oddaje w treningach niż konkursach

  • PudelkoZapalek profesor

    Ale deklasacja

  • camdene profesor
    Szkoda Kamila

    tak się cieszył, jeden rok i już po szlemie. Japończyk jest szalony.

  • mentronik bywalec

    Co ten Koudelka ? Wolniejszy od Stocha prawie o kilometr i taka odleglosc?

  • TheSpecialOne stały bywalec
    @BJJ @BJJ

    Dopisuja. Dawid skoczył o 3 metry krócej od Kamila, w porównywalnych warunkach, a jest niewiele za nim. ????

  • kibicsportu profesor
    @BJJ @BJJ

    Dopisują tylko w relacji nie ma. Zobacz notę Hubera
    za odległość 74,4 pkt za wiatr -13,9
    Wychodzi 60,5 pkt + 8,6 za dwie belki i masz note= 69,1

  • Achi doświadczony
    @BJJ @BJJ

    Tak szybko licząc to chyba dopisują

  • Ad1K weteran
    @BJJ @BJJ

    Dopisują, tylko nie widać na relacji FIS tego :)

  • zimowy_komentator profesor
    Jakie są belki ?

    Dawid skakał z belki 0 i osiągnął 124 metry. Proponuję jury dla najlepszych ustawić belkę -1 albo -2 i po kłopocie !

  • BJJ doświadczony

    Nie dopisują dodatkowych punktów za belkę 0, czy mi się wydaje? jeśli rzeczywiście, to w konkursie nie będzie można obniżyć belki do 0.

  • Achi doświadczony
    @Stoszek @Stoszek

    Huber pocidnął :p

  • longer891 bywalec

    Kot już zaciska zęby, chyba za brata ;DD

  • Adrian36 stały bywalec

    Dzisiaj w przypadku Polaków to mogą powrócić czasy tajnerowskie.
    Jeden, góra dwóch w finale. Kubacki i Stoch, reszta niczym Tonio przed laty.
    Nic loteria nie pomoże. Żyła nawet przy swoim ukochanym wietrze pod narty nic nie zdziała..

  • przemek32143 profesor
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Nie zanosi się na to żeby skakał ale zobaczymy.

  • Stoszek profesor

    Ten skok Kamila to dobry był jednak :)

  • zimowy_komentator profesor
    Tytuł kolejnego artykułu na skijumping.pl

    "Ryoyu Kobayashi najlepszy w serii próbnej" :)

  • krzychoSt weteran
    Jak bardzo będą chcieli ten konkurs przeprowadzić??

    Jeżeli organizatorzy będą chcieli równie mocno ten konkurs przeprowadzić jak konkurs olimpijski na małej skoczni to będzie loteria, ciekawie, tylko co to ma ze sportem wspólnego??

  • kasztelan doświadczony

    Bergisel:
    - brak oświetlenia, a zawodu w tygodniu
    - tragiczna jakość śniegu w środku zimy co roku
    - HS to tylko 130, lądowanie dalej kończy się rozkwaszaniem
    - przeciwstok
    - zawsze wieje

    Teraz dokładamy wypadek Muminowa, dziurę w śniegu i brak belek

  • Achi doświadczony

    Dawid spoko skok :)

  • alo profesor

    Dawid chyba dobrze

  • mentronik bywalec
    @krzychoSt @Krzychost

    Nic nie przeskoczy . Wyladuje pewnie w okolicach 130 metra i tyle .

  • krzychoSt weteran

    Z takim wiatrem pod narty to nie ma szans na Japończyka, chyba że przeskoczy skocznię i nie ustoi.

  • gyurcsops doświadczony

    Moze sam ŻyłA niech sie wypowie gdzie zgubil forme bo unikanie dziennikarzy i chrzanienie przez nich samych że mu to pomaga że z nimi nie rozmawia to dziecinna gadka . Jest taki skupiony jak na poczatku sezonu ale cos nie halo . Jego ostatnie skoki mizerne . Jedyne co sie podoiba to ze potrafi je wyciągnąć do konca . Nie gaśnie szybko lecąc nisko

  • Achi doświadczony

    Kraft -17.6 za wiatr....ciekawe czy skracał skok czy cisnął do końca ;)

  • cavalierjan19 profesor

    Belka 00 i relacja nie działa.
    Cóż, jakby ktoś to nazwał dziadostwem to miałby rację.

  • firefly profesor

    Kraft -17 za wiatr... Ryoyu się zabije przy takim wietrze w konkursie (bo próbną pewnie odpuści)

  • mentronik bywalec
    @gyurcsops @gyurcsops

    Beeda same niespodzianki i jedna wiadoma ze Joju wygra .

  • Mucha125 profesor
    Te zawody powinny być odwołane na zawsze

    Ani razu nie pamiętam by były (na tej skoczni) A sprawiedliwe warunki B zeskok w dobrym stanie i C by zawody były odwołane z powodu tych A i B. I ZNOWU JAK CO ROKU TE ZAWODY W INSBRUKU TO SĄ JAJA. Aż się boję o mistrzostwa świata już widzę te piękne warunki i stan skoczni ???? ???? ???? ????

  • alo profesor

    Ale szastanie belkami. Znowu 00

  • mario1_94 stały bywalec

    Jak to dobrze, że Kamil skacze na początku. Jak jest loteria/trudne warunki, to często pierwsi na liście dobrze na tym wychodzą.

  • kibicsportu profesor
    @Toyminator @mentronik

    Zawsze upadał ktoś kto walczył o wygraną w TCS

  • Achi doświadczony

    I znowu belka 00.....

  • gyurcsops doświadczony

    Dzisiaj bedzie cyrk . Same niespodzianki , dziury w zeskoku , przelot przez bandy Muminowa ze saltem , prawie to ustał hehe , zbyt duzo sniegu a na trybunach zbyt malo bo nawet bałwan sie topi . zobaczymy o ktorej sniezyca przeszkodzi bo jak uda im sie zrobic jednĄ serie to i tak moze byc loteria , oby bezpieczna loteria bo co chwile coś... oby zeskok nie byl dzis taką porażką jak w wiśle

  • kibicsportu profesor
    @Toyminator @przemek32143

    Nie było loterii w 2013 roku. Jacobsen zepsuł skok. Chociaż Schliri dostał świetne warunki i odleciał. Dobra jednak 2013 rok też nie był sprawiedliwy

  • mentronik bywalec
    @Toyminator @kibicsportu

    No to kto dzisiaj upadnie ? xd

  • kibicsportu profesor
    @Toyminator @Stoszek

    2012 loteria wietrzna, wycięty Kamil Stoch
    2013 Raczej normalnie było
    2014 Loteria, wygrał Koivuranta
    2015 Mieliśmy dalekie skoki ponad 130 m
    2016 Upadek Freunda w serii próbnej, ale chyba też było w porządku
    2017 Pamietamy loterie i upadek Stocha
    2018 Upadek Freitaga


  • przemek32143 profesor
    @Toyminator @Stoszek

    Ostatnio to chyba w 2011 roku kiedy walczył Morgi z Adamem.W 2013 loteria zabrała turniej Jacobsenowi.

  • Stoszek profesor
    @Toyminator @kibicsportu

    To już 6 lat. No, no.

  • kibicsportu profesor
    -

    Widać , że jak wiatr trochę osłabnie ciężko odlecieć.

  • kibicsportu profesor
    @Achi @Achi

    Działa :)

  • erytrocyt_ka profesor

    Jeszcze się okaże, że dobrze, iż Kamil skacze na samym początku

  • Achi doświadczony

    Belka nr1...relacja będzie działać? ;)

  • kibicsportu profesor
    @Toyminator @Stoszek

    2013 rok?
    Tak mi się wydaje . Mimo. ze było mgliście, to wiatr był słaby jeszcze była mżawka.

  • gyurcsops doświadczony

    Jesli dobrze pamiuetam to chociaz tory najazdowe sa sztuczne i to chyba jedyna zaleta tej pseudo areny . same problemy nawet sniegu im za duzo przy lini HS hahaha , co za organizacja . Tandeta jak w Wiśle tego roku gdzie narty przy lądowaniu tak drżały zawodnikom ze mogli sie zabic

  • Stoszek profesor
    @Toyminator @toyminator

    Znowu dziwne rzeczy w Innsbrucku. Kiedy ostatni raz tam było normalnie?

  • cavalierjan19 profesor

    Jeszcze relacje FIS i Berkutschi nie działają poprawnie.
    Będzie dziś zabawnie.

  • Toyminator profesor
    -

    Brak belek, dziura w zeskoku...ciekawe MŚ się zapowiadają XD

  • firefly profesor

    Przez tą belkę nr 0 relacja tekstowa całkiem zgłupiała...

  • smiechu stały bywalec
    @Stoszek @Stoszek

    no to po co pisać że rewelacji nie skoczył jak dobrze wiesz że Kamil nie jest w optymalnej formie ale patrząc po wynikach to ładnie skoczył ;]

  • gyurcsops doświadczony

    Belka nr 0 ? To niepojęte że skocznia na MŚ jest nie przygotowana dla skoczków mających wiatr 1.5 m/s pod narty . Troche mocniej podwieje i nie ma już niższych belek . Brak oświetlenia i trzeba szybko przeprowadzić konkurs bo śnieg będzie przeszkadzał w zimowej dyscyplinie , niemoc przeprowadzenia konkursu o pół godziny wczesniej zeby zdązyc przed sniezycą bo co... zasady , oczywiscie zasady.... .
    I to jest arena MŚ ? Brak nizszych belek startowcyh ? Wystarczy równy dla wszystkich wiatr 2m/s i nie bedzie konkursu bo jest on zbyt korzystny....

  • alo profesor
    Dominik Formela pisze

    https://twitter.com/DominikFormela/status/1081156005558476800/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Eembeddedtimeline%7Ctwterm%5Eprofile%3ASkijumpingpl&ref_url=http%3A%2F%2Fwww.skijumping.pl%2Flive%2Flive.php

  • longer891 bywalec

    Odwołać to w pizdu, porażka organizatorów i kpina z kibiców.

  • alo profesor

    Stefan słabo 117,5

  • kibicsportu profesor
    -

    Tak to wygląda na zeskoku
    z twittera tomasz kalemba

    https://pbs.twimg.com/media/DwEJS2nXgAAU6ag.jpg:large

  • Toyminator profesor
    @mentronik @mentronik

    Nie do końca. Jajo ma formę świetną. Ale inni mają tylko dobrą, i do tego wszyscy skaczą w kratkę .Nikt nie ma ustabilizowanej formy, każdy skoczy parę razy świetnie, żeby zaraz skakać średnio.

  • przemek32143 profesor

    Nie ma możliwości żeby Ryoyu ustał skok na 140 metr na tej skoczni.Nie sądzę żeby nawet 135 m ustał.W 2015 roku były specyficzne warunki dzięki którym Kraft dał radę ustać a Hayboeck i tak podparł.

  • Stoszek profesor

    Dziura na zeskoku - Welcome in Innsbruck

  • mentronik bywalec

    Jak chcecie porownywac formy konkretnych skoczkow to co za problem wyszukac na YT skoki Stocha z poprzedniego sezonu i sparowac z tymi ktore dzis odda Kobayashi . Bedzie widac z ktorej belki skacza i jaka laczna nota bedzie obu zawodnikow. Joju ma kosmos forme i tyle a nie ze wszyscy pozostali jej nie maja.

  • Toyminator profesor
    -

    Beznadziejny konkurs się szykuje .

  • alo profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    'Cała nasza nadzieja..."-podobno jesteś kibicem Niemców

  • Achi doświadczony

    5 minut przerwy.....dobrze że większość naszych już skoczyło i nie stoją tam niepotrzebnie....

  • skifightero doświadczony

    zaraz będzie trial round cancelled, bo nie ma czasu na czekanie, po 16 już ciemno

  • cavalierjan19 profesor

    Czuję powtórkę z Trondheim z ubiegłego roku.

  • cavalierjan19 profesor
    @Seba20 @Seba20

    Ewentualnie jest szansa, że zaliczy podpórkę lub (odpukać) upadek przy za długiej próbie.

  • longer891 bywalec

    Już się zaczęło rozdawanie miejsc po skokach treningowych... Polaczki ;O

  • dejw profesor

    No i tych belek w dół jednak chyba nie dorobili.. Metr pod narty dla Rjoju - jeśli coś może mu zaszkodzić to już chyba tylko rozwalenie sie na płaskim w takich warunkach.

  • longer891 bywalec

    Wiewiór dziś odpali w konkursie

  • Major_Kuprich profesor
    Melduje się na stanowisku

    Cała nasza nadzieja w Kubackim, wydaje się że to jedyny Polak którego stać na pewne miejsce w top10.

    Stoch przegrywający z Johanssonem bez formy to przykry widok.

    Żyła doszusował formą do Wolnego - a podobno miał walczyć o zwycięstwo w TCS.

    O Huli nie ma co pisać - skończy kolejny konkurs bez punktów.

    Kota i Zniszczoła nawet tu dziś nie ma i w Bischofshofen pewnie będzie podobnie.

  • Stoszek profesor
    @Stoszek @smiechu

    Ja tylko oceniam skok, jaki wyszedł. Wcale nie oczekuje wygranych w treningu

  • Seba20 stały bywalec

    Nadzieja dla rywali, że Ryoyu dużo straci na notach w tych warunkach, bo nie ma szans żeby nie odleciał

  • erytrocyt_ka profesor

    Belka 00 :D :D :D

  • erytrocyt_ka profesor

    Hmmm Eisenbichler to może sporo tutaj stracić na tej skoczni, bo rewelacji nie skacze w Innsbucku

  • kibicsportu profesor
    -

    Obniżona belka do zerowej :0

  • firefly profesor

    Belka 0 :P

  • Achi doświadczony

    Belka 0 (zerowa)?!

  • smiechu stały bywalec
    @Stoszek @Stoszek

    bo piszesz jakieś rewelacji nie skoczył jak byś nie był jansuzem to byś wiedział ze to tylko trening i własnie dobrze ze teraz skacze poprawnie niż odpala jakaś petardę

  • cavalierjan19 profesor

    Piotrek i Kuba słabiutko można powiedzieć. A Kamil nawet, nawet. Prędkość średnia, ale gorzej bywało. No i jest lepszy od Eisenbichlera, który (wierząc przelicznikom) nie wykorzystał przeciągu pod narty.

  • gyurcsops doświadczony

    W Stochu i Kubackimn nadzieja na walke o podium . Piwko już bez formy . Zajc mu wybije z glowy TCS

  • Stoszek profesor

    No Piotr ciężko będzie miał

  • alo profesor
    @TheSpecialOne @TheSpecialOne

    specjalnie dla Ryoyu :-)

  • Achi doświadczony

    Żyła chyba już totalnie się pogubił :/

  • Achi doświadczony

    Johansson prawoe 1km szybciej na progu od Kamila to skok też lepszy...

  • alo profesor

    Dla Zyły to wybawienie ten wiatr pod narty. Moze tez cos ugra

  • longer891 bywalec
    @skifightero @skifightero

    I lepiej sie nie zastanawiaj bo Ci nie wychodzi.

  • firefly profesor

    Ciekawe ile Johansson z takim huraganem pod narty...

  • TheSpecialOne stały bywalec
    Belka

    Jakub Kot pisał, że podobno przygotowywali belkę - 1 przez ten wiatr

  • Ad1K weteran

    Kuba Wolny gdy wieje pod narty może mieć problem z wygraniem z Zografskim

  • Stoszek profesor
    @Stoszek @smiechu

    Ja mówię, że nie skoczył rewelacyjnie, a ty od razu z januszowaniem wyskakujesz.

  • erytrocyt_ka profesor

    Ryoyu pewnie nie będzie skakał w próbnej, skoro nawet Ito odpuścił

  • skifightero doświadczony

    nie wiem jak oni chcą te zawody dzisiaj przeprowadzić z takim wiatrem, bez belek już, może się zmieni potem

  • kondzius21 bywalec
    @Achi @Achi

    Nie przesadzaj, bywało dużo gorzej

  • wiola4697 profesor

    Achi a widziałeś z której belki? no właśnie

  • longer891 bywalec
    @Stoszek @Stoszek

    Stoch to nie jest młokos, żeby bić rekordy w trial round

  • alo profesor

    Kuba słabo

  • smiechu stały bywalec
    @Stoszek @Stoszek

    a co on maszyna ? co ma po 130 m skakać zęby takiego janusza jak ty zadowolić?

  • zwyklykibic bywalec
    @Stoszek @Stoszek

    ale czy trening daje punkty ? jeszcze treningi nie dały nigdy pucharu świata. Ja zawsze sobie powtarzam ,że trening nawet jak jest słaby to tylko trening. Bo jak ktoś wygrywa trening to się robi z niego faworyta,jak u nas. A potem nic nie wyszło.

  • Stoszek profesor
    @Stoszek @koronex1989

    Masz rację, poczekajmy

  • Toyminator profesor
    -

    Meh nie lubię takich konkursów ,gdzie mają mocny wiatr pod narty. Ciekawe z czego będzie skakał Kobayashi, jak teraz skaczą z 1.

  • koronex1989 doświadczony
    @Stoszek @Stoszek

    Poczekajmy do końca próbnej

  • Achi doświadczony

    Jaka prędkość na progu....masakra...

  • alo profesor

    Dobry skok Kamila

  • Stoszek profesor

    Rewelacji nie skoczył

  • erytrocyt_ka profesor

    Stochowi dali na 1??

  • alo profesor

    Belka nr.1 :-D

  • kibicsportu profesor
    -

    Już obniżają belke dla Stocha i dobrze, bo róznie Kamil może skoczyć z takim wiatrem pod narty.

  • Stoszek profesor

    Belka nr 1

  • Achi doświadczony

    Belka nr1 dla Kamila....lol

  • Roxor profesor

    Huragan pod narty, jeśli Kamilowi wyjdzie skok może być grubo ponad 130. Lepiej niech obniżą tą belkę, to tylko trening.

  • alo profesor

    Z takim wiatrem niemozliwe by Ryoyu nie wygrał wynosi 0,001 %

  • kibicsportu profesor
    @Stoszek @Stoszek

    Pewnie 85,5 km/h :) A tak serio powinien mieć około 86,5 km/h

  • kibicsportu profesor
    -

    Wieje 1 m/s pod narty. Ja się tylko boje co się stanie jak się wiatr zmieni w plecy.

  • Stoszek profesor

    Ja to jestem ciekaw prędkości na progu Kamila z tej belki :)

  • Fan__skokow bywalec

    Niska belka więc nie powinno być źle

  • Ad1K weteran
    Przypomnijmy

    Zwycięstwo w 4konkursach
    Co do zwycięstwa we wszystkich 4 konkursach nie bądźmy tacy pewni, chociaż patrząc na to co wyprawia w zasadzie niewiele jest mu pokrzyżować plany, ale czy aby na pewno? Załóżmy, że będzie tak jak w treningach i kwalifikacjach, albo gorzej, konkurs może skończyć się na jednej serii albo być niezwykle loteryjny, wystarczy, że któryś z wcześniej skaczących skoczków dostanie wiatr pod narty, jest takich paru i to wykorzysta, a Kobayashi dostanie takie warunki na +10pkt, myślę, że wtedy nie jest powiedziane, że będzie prowadził po 1. serii, może tracić parę pktów i mogą pojawić się nerwy. A co mówi historia? W sytuacji podobnej do Kobayashiego byli:
    54/55 Aulis Kallakorpi seria przerwana w Inns. (nie wygrał T4S)
    58/59 Helmut Recknagel seria przerwana w Bis. (wygrał T4S)
    59/60 Max Bolkart seria przerwana w Bis. (wygrał T4S)
    62/63 Toralf Engan seria w przerwana w Bis. (wygrał T4S)
    68/69 Bjoern Wirkola seria przerwana w Bis. (wygrał T4S)
    70/71 Ingolf Mork seria przerwana w Inns (nie wygrał T4S, wygrał Jiri Raska, który nie wygrał żadnego konkursu)
    71/72 Yukiyo Kasaya seria przerwana w Bis (nie wystąpił - przygotowania IO Sapporo, nie wygrał T4S)
    72/73 Rainer Schmidt seria przerwana w Inns. (wygrał T4S)
    75/76 Toni Innauer seria przerwana w Inns. (wygrał 3konkursy, ale nie wygrał T4S, T4S wygrał Danneberg, który zwyciężył raz, właśnie w Innsbrucku)
    90/91 Jens Weissflog seria przerwana w Inns (w Ga-Pa ex aequo na 1. miejscu z Felderem) (wygrał T4S)
    97/98 Kazuyoshi Funaki seria przerwana w Bis (wygrał T4S)
    98/99 Martin Schmitt seria przerwana w Inns (nie wygrał T4S)
    01/02 Sven Hannawald WYGRAŁ 4 KONKURSY
    03/04 Sigurd Pettersen seria przerwana w Inns. (wygrał T4S)
    04/05 Janne Ahonen seria przerwana w Bis (wygrał T4S)
    11/12 Gregor Schlierenzauer seria przerwana w Inns. (wygrał T4S)
    12/13 Anders Jacobsen seria przerwana w Inns. (nie wygrał T4S)
    17/18 Kamil Stoch WYGRAŁ 4KONKURSY
    Podsumowanie: na 18podobnych sytuacji TYLKO 2 skończyły się 4wygranymi konkursami. To raczej mało, 9razy seria była przerywana w Innsbrucku, 7 w Bischofschofen, statystyki nie stoją za Ryoyu, ale nie stały one za nikim kto ma wygrać owe 4KONKURSY. Jeżeli seria była przerywana w Innsbrucku to aż 5/9 razy skoczek ten nie sięgał potem po końcowy tryumf, w wypadku, gdy wygrał pierwsze 3konkursy to zawsze wygrywał T4S (wyjątek Kasaya - przygotowania IO Sapporo).

  • skifightero doświadczony

    chyba już są problemy bo coś się opóźnia

  • cavalierjan19 profesor
    @Stoszek @Stoszek

    Dla Ryoyu zabraknie zapewne ;)

  • Stoszek profesor

    2 belka - nie dobrze

  • Riczi07p bywalec
    @WingAndAPrayer @WingAndAPrayer

    Przykład z Wirkolą to chyba dwa sezony. 1966/1967 i 2018/2019.

  • Fan_Zyly bywalec
    @tupoprawnyoptymista @lena938

    Kobieto, skończ tu zaśmiecać.

  • kibicsportu profesor
    -

    Z drugiej strony Kamilowi może pomóc to, że skacze na początku belka jest ustawiona do warunków, które panują, więc jest szansa, że odleci. No chyba, że dostanie przeciąg z tyłu, ale sam Kamil musi oddać dobry skok.

  • alo profesor

    O kurcze 2 belka. Dla Ryoyu pewnie belek braknie

  • smiechu stały bywalec
    @grzmiwuj @grzmiwuj

    no zobaczymy czy tak wygra wystarczy że warunki nie dopiszą i po ptokach ale jak ty nie masz złudzeń to pewnie tak bedzie... wygra 20 konkursów jeszcze w tym sezonie...

  • smiechu stały bywalec
    @kunta @kunta

    a może warunki pomogą :)

  • Adrian36 stały bywalec

    Co nam da loteria.. co nam da loteria..
    Przecież nasi nawet gdy jest loteria to nie potrafią tego wykorzystać, a wrecz jeszcze bardziej tracą.
    Zniszczoł miał okazję w poprzednim konkursie, wymarzone warunki (rozbieg w lesie i wiatr pod narty) Tkaczenko by to wykorzystał pewnie nawet!!
    Hula drugi as, wczoraj pod narty i też ledwo przeciętny skok, jakby było w plecy to kto wie czy by nie był kolejnym do kolekcji pokonanych przez słabego Kazacha.
    Przy loterii to bardziej obawiam się jeszcze większej straty gdy Kubacki czy Żyła trafią w jakieś koszmarne warunki niż szanse..

  • WingAndAPrayer bywalec

    2018/2019: Gdyby Kobayashi mierzył się ze Stochem w jego optymalnej formie, nie miałby szans na dominację
    2017/2018: Gdyby Stoch mierzył się z Kraftem w jego optymalnej formie, nie miałby szans na...
    2016/2017: Gdyby Kraft mierzył się z Prevcem w jego optymalnej formie, nie miałby szans...
    2015/2016: Gdyby Prevc mierzył się ze Stochem w jego optymalnej formie, nie miałby...
    2013/2014: Gdyby Stoch mierzył się ze Schlierenzauerem w jego optymalnej formie, nie...
    2012/2013: Gdyby Schlierenzauer mierzył się z Ammannem w jego optymalnej formie...
    2009/2010: Gdyby Ammann mierzył się z Morgensternem w jego optymalnej formie...
    2007/2008: Gdyby Morgenstern mierzył się z Ahonenem w jego optymalnej formie...
    2004/2005: Gdyby Ahonen mierzył się z Małyszem w jego optymalnej formie...
    2000/2001: Gdyby Małysz mierzył się ze Schmittem w jego optymalnej formie...
    1999/2000: Gdyby Schmitt mierzył się z...
    ...
    1987/1988: Gdyby Nykanen...
    ...
    1966/1967: Gdyby Wirkola...

  • Riczi07p bywalec
    @tupoprawnyoptymista @TuPoprawnyOptymista

    Nie, Kobayashi nie jest jak Małysz. Małysz nie wygrywał z przewagami rzędu 0,4 czy 2 pkt.
    Kobayashi wygrywa, bo najgroźniejsi rywale są w kiepskiej formie. Skoro Eisenbichlerowi niewiele brakowało do ogrania go dwukrotnie to już o wszystkim świadczy.

    Dlatego Kobayashi nie ma porównania ani do Małysza, ani tym bardziej do Stocha z zeszłego sezonu.

  • mkarcz21 bywalec
    To już 5 lat

    ...od ostatniego zwycięstwa fińskiego skoczka w konkursach PŚ. Może Aalto pokusi się o sprawienie niespodzianki? Choć, w kontekście dzisiejszej pary, lepiej żeby jeszcze to nie nastąpiło ;).

  • alo profesor

    Na razie wyglada to obiecujaco. Nie sypie bardzo

  • cavalierjan19 profesor
    @cavalierjan19 @Stoszek

    Racja, ale to i tak dość czarny scenariusz, który moim zdaniem jest mniej więcej tak prawdopodobny, jak awans pięciu naszych skoczków.

  • DanielBlanco bywalec
    @szymon037 @firefly

    "Jest dominatorem, ale nie dlatego, że lata poza wyobraźnią rywali, tylko dlatego, że rywale obniżyli loty"

    Ciekawe, że podobnego argumentu używał Alexander Pointner odnosząc się do hegemonii Adama Małysza. Mawiał, że Małysz wygrywa, bo "teraz poziom się obniżył".

  • firefly profesor
    @szymon037 @WingAndAPrayer

    A to też prawda. I gdyby byli, też byłoby wtedy obiektywnie ciekawiej. Pewnie Stocha by i tak nie pokonali wtedy, bo robił co chciał, ale nie wygrywałby z 20-30 pkt przewagi.

  • lena938 stały bywalec
    @tupoprawnyoptymista @TuPoprawnyOptymista

    przepraszam ale chyba nie bedziemy tutaj pisac o moim zyciu bo wątpie by to tutaj kogos ciekawilo... nie wiesz jak jest to nie pisz

  • tupoprawnyoptymista stały bywalec
    @tupoprawnyoptymista @lena938

    Artykułu nie czyta, bo nie ma czasu, ale milion komentarzy.od rana.

  • lena938 stały bywalec
    @szymon037 @WingAndAPrayer

    czemu ty tak piszesz o Johansonie, że jego obecnosc w czolowce byla uwazana za przejaw upadku dyscypliny? Kazdy a prawo byc w czolowce jesli sam sobie na to zapracuje wiec w czym problem?

  • WingAndAPrayer bywalec
    @szymon037 @firefly

    Hehehe, gdy rok czy dwa lata temu pisywałem fanatykom Małysza, że za dekadę tych wszystkich Kraftów, Forfangów i Freitagów będzie się wspominać z tym samym kiedyś-to-było-kurła, z jakim oni wspominają tych swoich Ljoekelsoyów, Hautamakich czy Widhoelzlów, to mi nie wierzyli. Choć sam myślałem, że trzeba będzie czekać dekadę, nie rok :)
    Pragnę zauważyć, że żaden z zawodników, których wymieniłaś, nie był w optymalnej formie, gdy Stoch dominował w drugiej części poprzedniego sezonu, wyjąwszy Johanssona, którego obecność w czołówce niektórzy fani starych skoków traktowali jako dowód upadku tej dyscypliny. Co jest naturalne, bo praktycznie każda dominacja jednego zawodnika wiąże się z kryzysem czołówki.

  • lena938 stały bywalec
    @tupoprawnyoptymista @WingAndAPrayer

    napisalam o Johansonie jako dwukrotnym medaliscie olimpijskim i druzynowym Mistrzu Olimpijskim w porownaniu do Koudelki bo oto bylo pytanie a nie Stocha...?

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @slawek49 @slawek49

    Chyba zdarzały się już takie przypadki i wówczas nie było 6 lucky looserów, tylko przechodził ten, który zajął wyższe miejsce w kwalifikacjach, tj. miał niższy nr startowy. Na pewno na takich zasadach rozstrzygał się awans do konkursu w kwalifikacjach w którymś z poprzednich sezonów, a poszkodowanym był bodaj Larinto.

  • koronex1989 doświadczony
    @szymon037 @firefly

    Ale w tym cały szkopul że nie jesteś pewna czy gdydy skoczkowie choćby z tamtego sezonu byli teraz w formie to NAPEWNO wygrywali by z Japończykiem. A o to mam pretensje, że Japoniec wygrywa i zaczyna się gadka eeee czołowi skoczkowie nie są w formie gdyby byli to Japoniec by nie wygrywał. Może nie ty bezpośrednio te słowa wypowiadasz jak tak to sorki ale już da się zauważyć że wygrywanie przez kogoś innego znów powoduje wymyślanie argumentów przeciwko Japończykowi

  • kunta doświadczony

    Informuję wszystkich "pragnących", żeby R Kobayashi nagle stracił formę: To NIE nastąpi. Jedyne co może być, to że inni dopracują swoje skoki i zaczną go "ogrywać".

  • Stoszek profesor
    @cavalierjan19 @cavalierjan19

    Może nawet 2, bo Żyła z Zajcem może sobie nie poradzić, ale jest szanss na LL I tak. Tylko czy Piotrek odda lepsze skoki niż wczoraj?

  • cavalierjan19 profesor

    Realnie to dzisiaj Kamil i Dawid powalczą o miejsce w pierwszej piątce, mam nadzieję, że także o podium.
    U Piotrka minimum to miejsce w pierwszej piętnastce.
    Dla Stefana i Kuby sukcesem będzie awans do drugiej serii.
    Niestety obawiam się, iż możemy w drugiej serii mieć tylko trzech zawodników. Obym się mylił.
    Ciekawe, jak poradzi sobie tutaj Eisenbichler. Wysokiej lokaty Ryoyu można być pewnym.
    Oczywiście wszystkie przewidywania będą bezcelowe, jeśli trafi się nam wietrzna loteria na miarę tej z sezonu 16/17 czy 13/14.

  • grzmiwuj doświadczony
    @szymon037 @firefly

    "Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby sie nie przewrócił, byłaby rzecz wielka. Gdyby to najczęstsze słowo polskie. Gdyby matka miała f...a, to by była ojcem".

  • slawek49 stały bywalec
    Regulamin TCS?

    Wymyśliłem taki "hipotetyczny" przypadek:
    Po 1 serii konkursu pozostało 25 zwycięzców par i 6 "lucky-looserów", tzn. jest dwóch zawodników na 5 miejscu wśród przegranych, posiadających dokładnie tą samą notę - w dodatku ta nota jest wyższa od co najmniej jednego zawodnika z wygranej pary - normalnie w takim przypadku do 2 serii byłoby dopuszczonych 31 zawodników. Jednak brnąc dalej - druga seria została odwołana z powodu warunków pogodowych. Jak byłyby w takim przypadku przydzielane punkty PŚ? W szczególności kto zostałby tym "nieszczęśliwym" 31-ym zawodnikiem bez punktu - czy ten najsłabszy zwycięzca pary?

  • szymon037 początkujący

    Firefly
    W stu procentach się z Tobą zgodzę.

  • Stoszek profesor
    @tupoprawnyoptymista @wiola4697

    A I szkoda nerwów na tłumaczenie tobie różnych rzeczy. Do ciebie nic noe dochodzi

  • firefly profesor
    @szymon037 @koronex1989

    Jest dominatorem, ale nie dlatego, że lata poza wyobraźnią rywali, tylko dlatego, że rywale obniżyli loty. Przecież to było sedno tej dyskusji, chyba nikt nie zaprzecza, że Ryoyu dominuje, tylko była dyskusja o tym dlaczego tak się dzieje. Ja jestem zdania, że gdyby Stoch, Kraft, Wellinger, Johansson, Forfang, Freitag i jeszcze paru było w optymalnej formie to Ryoyu byłby w czołówce ale wcale nie jest powiedziane, że byłby numerem 1. Albo chociaż gdyby dwóch albo trzech z tych wymienionych miało wysoką formę. Chodzi o to, że oni WSZYSCY mają jakiś mały kryzys, a Japończyk na tym korzysta.

  • Stoszek profesor
    @szymon037 @wiola4697

    No I? I tak obecnie jest najlepszy.


  • WingAndAPrayer bywalec

    Odchodząc nieco od trollerki, chcę tylko napisać, że bawi mnie lekko, gdy tutejsi stochomani deprecjonują Ryoyu używając dokładnie tych samych argumentów, którymi fanatycy Małysza atakowali Kamila mniej więcej po Soczi, a nawet do RA 2018. Sam wtedy byłem stochomanem, pamiętam dobrze te boje :)

  • grzmiwuj doświadczony
    Nie miejcie złudzeń

    Kobayashi wygra wszystkie konkursy Turnieju, ale to nie wszystko. Gdzieś w drugiej połowie stycznia pewnie "zabije" caly sezon Pucharu Świata, bo przewagi rzędu 500-600 pkt nikt nie odrobi. Pozbadzmy sie złudzeń, jakichkolwiek. Wszystkie siły należy rzucić na MŚ.

  • wiola4697 profesor
    @lena938 @lena938

    Była taka sytuacja. Wspomniano ją w artykule. Wtedy zawody dwa razy były w Bischofshofen, ale w tym roku ma tam być zamieć jeszcze gorsza niż na Bergisel

  • koronex1989 doświadczony
    @szymon037 @szymon037

    Dla mnie to bez znaczenia może wygrywać małymi przewagami ale jest dominatorem tego sezonu jak dotąd.

  • firefly profesor
    @szymon037 @wiola4697

    Planica Seven to akurat Kamil wygrał ledwo ledwo po tym jak czołówkę wycięło w kwalach i musiał do końca odrabiać straty do Forfanga.

  • szymon037 początkujący
    Koronex1989

    Dokładnie wygrywał ale nie nokautował tylko poprostu wygrywa jest dobry i tyle

  • tik_tak stały bywalec
    @tupoprawnyoptymista @wiola4697

    "Kamil i Freitag w poprzednim TCS" Stoch miał nad Niemcem dużo większą przewagę niż Joju nad Markusem i to tylko w dwóch pierwszych konkursach, bo potem Niemiec upadł. Tak to była "walka"

  • erytrocyt_ka profesor
    @tupoprawnyoptymista @koronex1989

    Widzę, że jakiś przytyk do mnie :D cóż, przyznaję że mnie zaczyna to nieco irytować, że Japończyk ciągle wygrywa, ale chyba nie myślisz, że w zeszłym sezonie zagraniczni kibice piali z zachwytu i cieszyli się, że Kamil ciągle domininowal, widać było na skijumping.de jak niemieccy kibice mieli problem z tym że na TCS Stoch pokonuje Frietaga, w Raw Air zapewne norweskich kibiców tez denerwowalo to, że Stoch notorycznie pokonuje Johannsona. Cóż, tak to bywa przy dominacjach jednego zawodnika.

    Także nie widzę w tym nic złego, co innego gdybym obrazala Ryoyu albo gledzila, że wygrywa niezasluzenie, nie robię tego, więc nie wiem w czym problem. Co więcej, przed TCS napisałam, że nie sądzę aby Kobayashi wygrał, a jeśli się mylę, to tutaj to przyznam, także teraz skoro w 90% na to się zanosi, więc po Bischofschofen, gdy wygrana w TCS stanie się faktem, to napiszę tu, że się mylilam.

    A wracajac jeszcze do tego pierwszego, przeciez jestem kibicka polskich skoczków, to chyba nie sądzisz, że będę pisać 'wow, ale fajnie, że Kobayashi wygrywa, to jest dopiero fajny sezon'. Co nie znaczy, że Kobayashi mi nie imponuje, bo imponuje, tak jak imponowal mi Kamil pod koniec zeszłego sezonu, gdy robił co chciał. Ale raczej normalne, że wolałabym gdyby tą jego hegemonie przerwał któryś z naszych skoczków, oczywiście w pełni sportowy sposób.

  • wiola4697 profesor
    @szymon037 @szymon037

    Dokładnie. Nie jest Adamem czy chociażby Kamil z poprzedniego TCS, RAW Air i Planica Seven

  • koronex1989 doświadczony
    @tupoprawnyoptymista @lena938

    A co mam ci powiedzieć? Japończyk dominował i tyle wygrywając dużo konkursów ale tak naprawdę wygrał jeden z dużą przewagą.

  • WingAndAPrayer bywalec
    @tupoprawnyoptymista @lena938

    "druzynowy mistrz olimpijski"

    lol, w takim razie zarówno Stoch jak i Kobayashi są nic niewarci, żaden z nich nie musiał się mierzyć z drużynowym mistrzem olimpijskim Andreasem Wankiem u szczytu jego formy (choć tu trzeba oddać Kamilowi co Kamilowe, on do jego szczytu formy miał bliżej)

  • wiola4697 profesor

    Redakcjo wiceliderem jest Markus Eisenbichler nie Wellinger ;) poprawcie

  • RyoyuKobayashiFAN doświadczony
    @lena938 @tik_tak

    Bo czytać trzeba """"w i k l i w i e """ :-D:-D

  • szymon037 początkujący

    Generalnie to każdy ma z was rację. Kobayashi skacze bardzo dobrze ale nie jest tak że wygrywa nokautując każdego, nie jest to Małysz z najlepszych lat on skakał lepiej o wiele lepiej, nie umniejszając mu w tym sezonie skacze lekko ale widać już momenty gorszych skoków. Moim zdaniem ma spore szanse na wygranie wszystkich konkursów ale dziś tak naprawdę pokaże czy jest dominatorem w kapitalnej formie czy poprostu ma dobrą formę ale nie fantastyczną bo będzie loteria. No lepiej jest zdecydowanie oglądać konkurs gdzie jest bitwa na odległości. Podsumowując Kobayashi to Kobayashi a Małysz to Małysz.

  • wiola4697 profesor
    @tupoprawnyoptymista @lena938

    Zgadzam się. Najlepiej ogląda się walkę, np. Kamil i Freitag w poprzednim TCS czy Kamil i Johannson w RAW Air i Kamil i Forfang w Willingen Five i Polanica Seven

  • lena938 stały bywalec
    @lena938 @tik_tak

    a ty nie masz innych rzeczy do robienia tylko liczenie moich komentarzy? chyba nie sądzisz, że będe sie tobie tlumaczyc?

  • lena938 stały bywalec
    @tupoprawnyoptymista @WingAndAPrayer

    Koudelka to sie dopiero teraz rozkreca i moze nawiazac walke z Kobayashim bo gdzie on z nim walczyl we wczesniejszych konkursach PS?

  • wiola4697 profesor
    @tupoprawnyoptymista @lena938

    Szkoda nerwów na wytłumaczenie amatorom oczywistych rzeczy ;) my wiemy swoje, a jak oni nie wiedzą to niech się nie wypowiadają.

  • tik_tak stały bywalec
    @lena938 @lena938

    Nie masz czasu czytać tekstu ale 9 komentarzy już napisałaś?

  • lena938 stały bywalec
    @tupoprawnyoptymista @WingAndAPrayer

    dwukrotny medalista IO, druzynowy Mistz Olimpijski moze dlatego?

  • WingAndAPrayer bywalec
    @tupoprawnyoptymista @lena938

    To teraz jeszcze mi wytłumacz, czemu Johansson jest w przekroju całej kariery większym skoczkiem od, dajmy na to, Koudelki - no bo skoro rywale Kamila w zeszłym sezonie byli mocni, a rywale Kobayashiego nie są, to chyba logiczne.

  • lena938 stały bywalec
    @tupoprawnyoptymista @WingAndAPrayer

    owszem Kamil dominowal ale mial tez mocna grupe poscigowa wiec roznie moglo byc...

  • lena938 stały bywalec
    @tupoprawnyoptymista @WingAndAPrayer

    to, że byla walka np. bitwa na rekordy Stocha i Johansona, Planica walka Stocha z Norwegami o małą kule i Planica 7, mam wymieniac dalej czy ci wystraczy?

  • WingAndAPrayer bywalec
    @tupoprawnyoptymista @lena938

    A co powiesz o końcówce poprzedniego sezonu PŚ?

  • lena938 stały bywalec
    @tupoprawnyoptymista @koronex1989

    wypowiedz sie na temat poprzednich konkursow PS a nie 2. ostatnich

  • lena938 stały bywalec
    @tupoprawnyoptymista @WingAndAPrayer

    tak, te 2 ostatnie moze i tak ale co powiesz o poprzednich konkursach PS?

  • koronex1989 doświadczony
    @tupoprawnyoptymista @WingAndAPrayer

    Ale wiesz to był Niemiec z drugiego szeregu. To musiał być Wellinger czy Freitag bo czyli znane nazwisko bo inaczej emocji nie ma i jest fatalny poziom :D

  • WingAndAPrayer bywalec
    @tupoprawnyoptymista @lena938

    A to pojedynki w Ga-Pa i Oberstdorfie nie były zacięte?

  • lena938 stały bywalec
    @tupoprawnyoptymista @firefly

    Nie rozumiem czemu to tak trudno zrozumiec? W koncu lepiej sie ogląda zawody gdzie toczy sie zaciety pojedynek a nie gdzie tylko jeden soczek dobrze skacze. Nie wiem co sie dzieje z czołowka. Byc moze szykuja forme na MS, a byc moze to skutek tego, ze to sezon poolimpijski i wszyscy są troche zmeczeni poprzednim ale to dziwne, ze wszyscy nie sa w formie

  • lena938 stały bywalec
    @lena938 @tik_tak

    wez pod uwage, ze moze nie wszyscy maja czas by czytac wikliwie tekst bo np. sa w pracy i czytaja to co najwazniejsze..

  • alo profesor

    Ciekawe czy sedzia Aalto ma powiazania rodzinne z Anttim Aalto?

  • tupoprawnyoptymista stały bywalec

    W 2014r. konkurs się nie odbył, ale przełożyli go na następny dzień.

  • firefly profesor
    @tupoprawnyoptymista @koronex1989

    Bo niby jest obowiązek bycia zachwyconym przebiegiem tego sezonu i tym, że Japończyk tak dominuje, a liderzy ubiegłych lat nie mają formy? I jak ktoś się nie zachwyca i wolałby, żeby to wyglądało inaczej to od razu ma ból d***?

  • tik_tak stały bywalec
    @lena938 @lena938

    Przecież masz w tekście: "Jeden raz - w 2008 roku - z powodu zbyt silnego wiatru konkurs w Innsbrucku nie doszedł do skutku, a w zamian rozegrano dodatkowe zawody w Bischofshofen."

  • cavalierjan19 profesor
    @lena938 @lena938

    Odrabiali gdzieś indziej, taka sytuacja miała min. miejsce w bodajże sezonie 2007/2008, gdzie odwołano konkurs w Innsbrucku i przeniesiono go do Bischofshofen.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Dla przypomnienia. Zawody w Innsbrucku.

    Tak było w Innsbrucku (Austria) rok temu, 4 stycznia w czwartek.
    W nawiasach miejsca Polaków, punktacja Pucharu Świata.

    seria próbna (1, 6, 13, 17, 23, 28, 47) .......... 185 pkt (7 zawodników)
    zawody 1 seria (1, 11, 12, 13, 14, 18, 42) .... 197 pkt (7 zawodników)
    ZAWODY (1, 11, 13, 14, 15, 20, 42) -........... 189 pkt (7 zawodników)

    Zawody dokładnie: podium i miejsca Polaków.
    1. Kamil Stoch
    2. Daniel Andre Tande (Norwegia)
    3. Andreas Wellinger (Niemcy)
    ---------------------------------------------
    11. Stefan Hula
    13. Maciej Kot
    14. Piotr Żyła
    15. Jakub Wolny
    20. Dawid Kubacki
    42. Tomasz Pilch

    To było 25 zwycięstwo Kamila Stocha w zawodach PŚ.
    W Innsbrucku Polacy zdobyli dotychczas 7 podiów w tym 2 zwycięstwa - A. Małysza w 2001 i teraz
    K. Stocha. Ci dwaj zawodnicy zagarneli też wszystkie pozostałe podia.
    Pod względem punktowym najlepsze dla nas zawody w Innsbrucku. Na drugim miejscu te z 2017 -
    148 pkt. Jeszcze w 2 zawodach Polacy zdobyli tutaj ponad 100 pkt.
    Po raz 14 w historii PŚ i po raz 4 w sezonie 2017/18 punktowało 6 Polaków. A konkretnie od sezonu
    1993/94, kiedy to wprowadzono obecną punktacje.

  • koronex1989 doświadczony
    @tupoprawnyoptymista @firefly

    Mnie tam nic nie boli to prędzej ciebie i erytrocyt_kę :)

  • lena938 stały bywalec

    czy ktos sie orientuje czy byla kiedys sytuacja, ze odwolali konkurs na tcs? co wtedy: byl Turniej trzech skoczni czy odrobili to gdzies? Jak to wyglada w historii/

  • firefly profesor
    @tupoprawnyoptymista @koronex1989

    Zanim zaczniesz wyśmiewać czyjeś posty, może naucz się czytać? Nie napisałam, że on skacze dobrze bo inni skaczą źle, tylko że dominuje bo inni skaczą źle. Czyli że gdyby inni dobrze skakali to on też by skakał dobrze i wtedy i emocji byłoby więcej, i poziom byłby wyższy. Ja nie wiem, co takiego złego jest w tym, że wolałabym, żeby tak było? Ja nie deprecjonuję Japończyka, tylko mówię, że jest mu łatwiej wygrywać, jak inni mają kryzys. Taka jest prawda. Jeśli Cię to boli to Twoja sprawa.

  • lena938 stały bywalec
    @tupoprawnyoptymista @koronex1989

    tylko problem polega na tym, ze w tym sezonie WSZYSTKIE wielkie nazwiska nie sa w formie a nie jeden czy dwoch skoczkow... z czolowki tylko Kamil jest stale w top 10 a reszta ma wahania. Kamil tez nie jest w swojej max formie ale na tle innych wielkich wypadal najlepiej

  • tupoprawnyoptymista stały bywalec
    @tupoprawnyoptymista @firefly

    Pięć punkcików i to miał być aż tak zły wiatr? Rozumiem 15-20. Kobayashi tyle samo by pewnie w tych warunkach skoczył, bo jest w gazie i jakiś lekki podmuch mu robi różnicę z gatunku żadna.

  • mario1_94 stały bywalec
    Dlaczego

    Dlaczego skocznia bez oświetlenia jest dopuszczona do organizacji Pucharu Świata? Potem dochodzi do niepotrzebnego odwoływania, bo na godzinę 14 akurat są najgorsze warunki, a potem już ciemność... Eh.

  • koronex1989 doświadczony
    @tupoprawnyoptymista @firefly

    Heh ja wiem że pewna część ciała boli bo Japończyk dominuje i może ci zepsuć rangę turnieju wygrywając wszystkie konkursy TCS ale żeby tak go deprecjonować że skacze dobrze bo znane nazwiska słabo skaczą? W dosłownie KAŻDYM sezonie możesz znaleźć przykład skoczków którzy dominują bądź jest im trochę łatwiej bo inni utytułowani skoczkowie skaczą słabo bądź mieli kontuzje albo coś im się przytrafiło w trakcie sezonu jak choćby upadek Morgiego w sezonie olimpijskim przed Soczi

  • Grchw_Legia początkujący
    MŚ w Innsbrucku

    Trochę z innej beczki. Mam wolne miejsce w samochodzie na MŚ na konkurs indywidualny i drużynowy na Bergisel 23-24 luty. Ruszam z Warszawy w piątek 22.02 późnym popołudniem. Cena przejazdu 200zł. Jakby co mam również miejsce w drogę powrotną w poniedziałek 25.02 w tej samej cenie. Kontakt Arek 797743919 (najlepiej napisać sms ja oddzwonie)

  • tik_tak stały bywalec
    @tik_tak @tik_tak

    I jakiś Aalto wśród sędziów

  • tik_tak stały bywalec

    Od kiedy Miran kontroluje sprzęt?

  • firefly profesor
    @tupoprawnyoptymista @TuPoprawnyOptymista

    Kobayashi miał 0 za wiatr, a Stoch prawie +5. Ja wiem, że to był słaby skok Kamila i że Ryoyu w takich warunkach skoczyłby dalej, ale absolutnie nie można mówić, że mieli "te same warunki".

  • firefly profesor
    @tupoprawnyoptymista @break90

    W tym tkwi sedno dominacji Kobayashiego - nikt inny z faworytów nie znalazł jeszcze optymalnej formy, a nie-faworytów stać co najwyżej na pojedyncze wyskoki, a nie regularną walkę o zwycięstwa. Japończyk będzie dominował dopóki ktoś z wielkich nie dojdzie do najwyższej formy.

    Swoją drogą bardzo mnie zastanawia, dlaczego ta niemoc chwyciła dosłownie wszystkich na raz. Dziwny jest ten sezon i powiem szczerze, że niespecjalnie mi się to podoba. Ja wiem, fajnie jak jest w czołówce trochę egzotycznie, jak dotychczasowi przeciętniacy mają swoje 5 minut, ale przykro patrzeć na to, co wyprawiają liderzy ostatnich lat. Poza tym przez to poziom całej rywalizacji znacznie spada. Na tle takiego Wellingera, Krafta, Freitaga, Tande to ta "niemoc" Kamila i tak przebiega bardzo łagodnie. Podejrzewam, że wielu jest takich, co chcieliby przy obniżce formy być na 3. miejscu generalki i nie wypadać z top 10.

  • tupoprawnyoptymista stały bywalec
    @tupoprawnyoptymista @break90

    Bez przesady, nikogo o 20m nie przeskakiwał, to były pojedyncze przypadki. Inny świat jest teraz z belkami/przelicznikami. Bardziej mi chodzi o to, że tak jak Małysz skakał w swojej lidze, tak teraz Japończyk. Te same warunki, a Stoch wczoraj ledwo 114m, Kobayashi "trochę" dalej. A te bajeczki że wiaterek nasi mieli najgorszy, od Stefana i Małysza, to tylko uśmiech politowania wywołują. Dziwię się zwłaszcza Horngacherowi, bo był zawsze wyważony w wypowiedziach, ale próbuje ratować mentalnie sytuację.

  • Jarek42 stały bywalec

    Ciekawe czy Koba pójdzie śladem Domena czy Adama. A może własnym śladem?
    Dominacja jest, ale dwa ostatnie zwycięstwa o mały włos. Zapas szczęścia może się już wyczerpał?

  • break90 weteran
    @tupoprawnyoptymista @TuPoprawnyOptymista

    Tylko Małysz przeskakiwał wszystkich o 10 - 20m i wykręcał największe różnice punktowe jeszcze przed erą przeliczników. Drugiego takiego dominatora nie było, nie ma i nie będzie. Kobayashi jest w gazie i wygrywa ale mam wrażenie, że wynika to z niemocy reszty stawki. Też stawiałem, że przed TCS osłabnie. Niemniej nie ma szans, żeby utrzymał taką dyspozycję do MŚ.

  • Kolos profesor
    @tupoprawnyoptymista @TuPoprawnyOptymista

    Tu się wypada zgodzić. Ale przecież Hofer nie da swoim zginąć....

  • Dama_Karmelowa profesor
    @break90 @break90

    Też mam przeczucie, że dzisiaj mogą być problemy z dokończeniem chociaż jednej serii. A szkoda, to pierwszy konkurs od naprawdę dawna, gdy nie muszę ukrywać się z telefonem na seminarium czy ćwiczeniach, bo mam wolne i mogę obejrzeć po ludzku w domu. Oby jednak był fajny konkurs, ale to mało prawdopodobne niestety.

  • Stoszek profesor
    @break90 @break90

    Na siłę będą ciągnąć 1 serie w takim przypadku.

  • tupoprawnyoptymista stały bywalec
    @tupoprawnyoptymista @break90

    Tak, tak - przed TCS też miał zgasnąć wg speców. I nie porównuje nikt osiągnięć, tylko jak aktualnie skacze.

  • break90 weteran
    @break90 @Stoszek

    Nie wiatr będzie problemem a śnieg. Jak będzie mocno sypać i zaklei tory to nie da rady przeprowadzić konkursu

  • tupoprawnyoptymista stały bywalec

    TCS i tak się zastanawiam, jak to jest - w Polsce Hoferek ma wymagania, by mu podać przepiórki z Australii na skoczni, a takie "wielkie" kraje nie potrafią oświetlenia zamontować, a skocznia jak z czasów PRL. To są jaja po prostu i dziś znowu będzie szopka nie konkurs.

  • break90 weteran
    @tupoprawnyoptymista @TuPoprawnyOptymista

    Przestańcie go porównywać do Małysza. Adam wygrał 3 KK z rzędu - Kobayashi zgaśnie jeszcze przed MŚ

  • Stoszek profesor
    @break90 @break90

    Bez problemu, będzie loteria ale wiatr nie powinien mocno wiać, tylko kręcić

  • break90 weteran

    Kobayashi nie wygra czterech konkursów TCS. Odbędą się 3, bo dzisiejszego nie zdołają przeprowadzić do końca :)

  • tupoprawnyoptymista stały bywalec

    Po konkursie znowu wiolki napiszą, że Stoch miał najgorszy wiatr. Ubaw po pachy. Japończyk znowu wygra, bo on jest jak Małysz kiedyś - wychodził w trudnych warunkach i skakał swoje. Naszych na podium dziś na bank nie będzie.

  • radny23d początkujący
    "Niewiadomą jest forma wicelidera TCS, Andreasa Wellingera"

    Poprawcie ;)

  • erytrocyt_ka profesor

    Śniło mi się, że Stoch skoczył 134,5 metra, długo był pierwszy, ale obudziłam się akurat przed momentem, gdy miał skoczyć Kobayashi. Ale coś sie obawiam, że zamiast proroczego snu, może być na odwrót jak to często u mnie bywa :D

    Ciekawe, co przyniesie dzisiejszy konkurs, myślę że może być bardzo ciekawie.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl