Wykreślone Erzurum, powrót Iron Mountain - aktualizacja wstępnego kalendarza PŚ 2019/2020

  • 2019-01-16 11:28

Międzynarodowa Federacja Narciarska opublikowała nową wersję wstępnego kalendarza Pucharu Świata na sezon 2019/2020. W porównaniu z jesienną propozycją wprowadzonych zostało kilka zmian.

23.03.2016 - AZS Zakopane I23.03.2016 - AZS Zakopane I
fot. Alicja Kosman/PZN

Najbardziej widoczną nowość jest wykreślenie z kalendarza skoczni w Erzuzum. Przypomnijmy, iż w ostatnich tygodniach tureccy organizatorzy zrezygnowali z przyczyn finansowych z przeprowadzenia zawodów Pucharu Kontynentalnego i FIS Cup. Ta decyzja mogła zaważyć na postanowieniu FIS dotyczącym usunięcia tej miejscowości z wstępnego kalendarza PŚ 2019/2020.

Zgodnie z jesienną wersją kalendarza, jeden pucharowy weekend jest zarezerwowany dla Stanów Zjednoczonych. Tym razem poznaliśmy jednak nazwę miejscowości, która ma zorganizować zawody. Rywalizacja najlepszych skoczków globu ma odbyć się w Iron Mountain, dla którego będzie to powrót do pucharowej karuzeli po dwudziestu latach.

Zmianie uległy terminy rozgrywania zawodów na poszczególnych skoczniach, m.in. na Wielkiej Krokwi. Termin konkursów w Zakopanem przesunięto z 11-12 stycznia roku na 25-26 stycznia 2020 roku. Do terminarza wpisano także rywalizację w Predazzo, w którym przed kilkoma dniami rozegrano pierwsze po siedmioletniej przerwie zawody zaliczane do tego cyklu.

Dodatkową nowością ma być powrót organizowanego w latach 2009-2013 turnieju FIS Team Tour. Rywalizacja miałaby zostać rozegrana na skoczniach w Titisee-Neustadt (8-9 lutego 2020) oraz Willingen (14-16 lutego 2020).

Łącznie w kalendarzu Pucharu Świata 2019/2020 znajduje się 37 konkursów - 30 indywidualnych oraz siedem drużynowych. Sezon ma rozpocząć się w dniach 23-24 listopada na Skoczni im. Adama Małysza w Wiśle. Finał rywalizacji o Kryształową Kulę odbędzie się z kolei 14-15 marca 2020 roku na największej mamuciej skoczni świata w norweskim Vikersund. Tydzień później, w dniach 19-22 marca 2020 roku odbędzie się główna impreza zimy - Mistrzostwa Świata w lotach narciarskich w Planicy.

Wstępny kalendarz Letniego Grand Prix 2019 nie uległ zmianie. Skoczkowie mają rywalizować w szesnastu konkursach (13 indywidualnych, 1 drużynowym i 2 mikstach). Zawody mają odbyć się m.in. w Wiśle (20-21 lipca) i Zakopanem (17-18 sierpnia).

Letnie Grand Prix mężczyzn 2019:

Wstępny kalendarz Letniego Grand Prix 2019
DataMiastoKrajHSSzczegóły
20.07.2019 Wisła 134 drużynowy, nocny
21.07.2019 Wisła 134 nocny
27.07.2019 Hinterzarten 108
10.08.2019 Courchevel 135 nocny
17.08.2019 Zakopane 140 nocny
18.08.2019 Zakopane 140 nocny
23.08.2019 Hakuba 131 nocny
24.08.2019 Hakuba 131 nocny
07.09.2019 Czajkowski 140 mikst, nocny
08.09.2019 Czajkowski 140 nocny
14.09.2019 Ałmaty 140 mikst, nocny
15.09.2019 Ałmaty 140 nocny
21.09.2019 Rasnov* 97
22.09.2019 Rasnov* 97
29.09.2019 Hinzenbach 90
03.10.2019 Klingenthal 140
* - zawody się odbędą, jeśli Rumuni będą mieli zawodnika z prawem startu

Puchar Świata mężczyzn 2019/2020:

Wstępny kalendarz Pucharu Świata 2019/2020
DataMiastoKrajHSSzczegóły
23.11.2019 Wisła 134 drużynowy, nocny
24.11.2019 Wisła 134 nocny
30.11.2019 Ruka 142 nocny
01.12.2019 Ruka 142 nocny
07.12.2019 Niżny Tagił 134 nocny
08.12.2019 Niżny Tagił 134 nocny
14.12.2019 Klingenthal 140 drużynowy, nocny
15.12.2019 Klingenthal 140 nocny
21.12.2019 Engelberg 140 nocny
22.12.2019 Engelberg 140
29.12.2019 Oberstdorf 137 TCS, nocny
01.01.2020 Ga-Pa 142 TCS
04.01.2020 Innsbruck 130 TCS
06.01.2020 Bischofshofen 142 TCS, nocny
11.01.2020 Predazzo 135 nocny
12.01.2020 Predazzo 135 nocny
18.01.2020 Bad Mitterndorf 235 loty
19.01.2020 Bad Mitterndorf 235 loty
25.01.2020 Zakopane 140 nocny
26.01.2020 Zakopane 140 nocny
01.02.2020 Sapporo 137 nocny
02.02.2020 Sapporo 137
08.02.2020 Titisee-Neustadt 142 FTT, drużynowy, nocny
09.02.2020 Titisee-Neustadt 142 FTT
14.02.2020 Willingen 145 FTT
15.02.2020 Willingen 145 FTT
16.02.2020 Willingen 145 FTT, drużynowy, nocny
22.02.2020 Iron Mountain 133
23.02.2020 Iron Mountain 133
29.02.2020 Lahti 130 drużynowy, nocny
01.03.2020 Lahti 130
07.03.2020 Oslo 134 RA, drużynowy, nocny
08.03.2020 Oslo 134 RA
10.03.2020 Lillehammer 140 RA, nocny
12.03.2020 Trondheim 140 RA, nocny
14.03.2020 Vikersund 240 RA, drużynowy, loty, nocny
15.03.2020 Vikersund 240 RA, loty

Mistrzostwa Świata w lotach narciarskich Planica 2020:

MŚ w lotach Planica 2020:
DataMiastoKrajHSSzczegóły
20.03.2020 Planica 240 I i II seria
21.03.2020 Planica 240 III i IV seria
22.03.2020 Planica 240 drużynowy

Adam Bucholz, źródło: FIS
oglądalność: (23429) komentarze: (206)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Bernat__Sola profesor
    @Kolos @kolos

    Turcy mają limit dwóch, nie trzech. Moje obliczenia są takie (pamiętaj, zakładałem weekend z drużynówką) - 7xAUT + 7xJPN + 7xNOR + 6xGER + 6xPOL + 6xSLO + 4xRUS + 4xSUI + 1xBUL + 4xCZE + 4xFIN + 3xCAN + 4xUSA + 4xITA + 3xFRA + 4xKAZ + 2xTUR + 2xKOR + 3xEST + 6xkrajówka = 87. To nawet 87 wychodzi, komuś coś odjąłem wtedy :P

  • dejw profesor

    Iron Mountain w PŚ. Nie uwierzę, póki nie zobaczę listy startowej w następnym roku ;)
    Już najbliższy CoC wyjaśni, ile i czy w ogóle cokolwiek tam zmieniono i czy będzie można tam organizować zawody I ligi. Stawiam że niewiele i samo wciskanie tego obiektu do PŚ jest dziwne i dla mnie od razu pachnie wykreśleniem go z ostatecznego kalendarza.

  • koronex1989 doświadczony
    @Pavel @toyminator

    Nie na 100% dowód ale dający wiele do zrozumienia. To ty na 100% wieszczysz, że na spokojnie poskacze do IO a jest parę argumentów sportowych i pozasportowych które mogą temu przeczyć

  • Kolos profesor
    @Kolos @kolos

    Chyba że doliczać te hipotetyczne możliwości w druźynówce. Ostatnio tylko Kazachowie wystawiali drużynówkę z zawodnikami bez prawu startu w PŚ.

  • Kolos profesor
    @Kolos @kolos

    Czy z Turkami którzy nawet w FIS cupie tej zimy nie startowali a mają limit i zawodników uprawnionych do PŚ trzech.

  • Kolos profesor
    @Kolos @Bernat__Sola

    Ja ostatnio liczyłem przed TCS i z krajówką wychodziło mi 79 możliwych zgłoszeń. A i to przy ryzykownych założeniach że amerykanie mają 3 skoczków aktywnych z prawem startu czy z Francuzami którzy by mogli ale nigdy w praktyce nie jeżdzą w trzech.

    Także to bardzo mało. Ostatnio podczas teoretycznie obleganych TCS gdzie wszyscy poważne federacje wystawiały maksymalny limit i z krajowkami to zgłoszonych było po 65-68 skoczków. To już naprawdę tragedia.

  • Toyminator profesor
    @Pavel @koronex1989

    Wow. I to ma być dowód?XD Super detektyw ,

  • koronex1989 doświadczony
    @Pavel @toyminator

    Spokojnie będzie skakał do IO? To może zobacz jedne z ostatnich wywiadów Kamila i dobrze się wsłuchaj w słowa. Dodatkowo podpisał kontrakt z Atlasem do sezonu 2019/2020 gdzie są MŚ w lotach, czyli tego czego mu w kolekcji brakuje. Dodaj 2+2 to może dostaniesz ciasteczko

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel @toyminator

    Małysz skończył w wieku 33. Adam ma urodziny w grudniu. Co nie zmienia faktu, że Kamil może, ale nie musi tak długo skakać.

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel @Wojciechowski

    Punkty PK miał, ale dożywotnie prawo startu uzyskał podczas mikstu na LGP w Courchevel w 2013.

  • Toyminator profesor
    -

    Ciekawe jest to, że nawet na PK w iron jest sporo ludzi :) Serio, nie mogę się doczekać tych konkursów. Niby tylko jeden taki nowy weekend, a jaram się jak Rzym za Nerona

  • Bernat__Sola profesor
    @gosposia @gosposia

    Może wystartować 31-szy zawodnik (zresztą tak było z Paschke i Takeuchim rok temu). Zwróć uwagę, że tam jest "only the PRESENT top 30 ranked competitors", czyli chodzi o 30 najlepszych OBECNYCH NA MIEJSCU skoczków.

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel @kolos

    Kolega Hauswirth udożywotnił w ten sposób prawo startu, ale z uzyskaniem to faktycznie. Nie powiedziałbym, że reguły są surowe.

  • Bernat__Sola profesor
    @Kolos @kolos

    Obliczyłem, że maksymalna liczba to chyba 86 zawodników na starcie kwalifikacji (w weekendzie z drużynówką i pełną krajówką, zakładając, że kazachscy weterani dalej skaczą).

  • Bernat__Sola profesor
    @Kolos @Labrador_Retriever

    Praca trenera w sporcie jest pracą szczególną i dlatego tak mówię. Niemela jedzie z Turkami na zgrupowania, potem na LPK i FIS Cup i nagle rzuca wszystko i wyjeżdża trenować Chińczyków. Dla jego własnego interesu jest to dobre, oczywiście. Ale dla Turków katastrofalne. Jakby odszedł po sezonie, to nie miałbym do niego żadnego problemu.

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel @Wojciechowski

    Dziękuję, bardzo ciekawe.

  • Toyminator profesor
    @Pavel @firefly

    Chłopie..on ma dopiero 31 lat. Małysz skończył w wieku 34 . Nie wiem czemu Stoch miałby skakać jeszcze tylko przez rok. Spokojnie będzie skakał do IO. Mówił że będzie skakał tak długo, aż będzie miał formę, i będzie mu to sprawiało radość. Przejrzyj sobie wywiady.

  • Kolos profesor
    @Pavel @EmiI

    Nie rozwadniajmy tematu. Prawo startu przez drużynówkę nie mając wcześniej prawa startu przez PK, zdobył w ciągu ostatnich 20 lat jesli nie więcej tylko Maciej Kot. Inni mieli prawo startu w PŚ, drużynowka dała im a i tak to rzadki przypadek - dożywotnie prawo startu w PŚ.

    W ogóle uważam że dożywotnie prawo startu w PK powinny dawać także punkty w PK.

    Kiedyś jeszcze, tak do 2003 roku można było w grupie krajowej wystawić skoczka bez prawa startu w PŚ. Paru pewnie dożywotnie prawo startu w ten sposób uzyskało.

    Naprawdę nie wiem czy dzieje się tragedia że taki Muminov czy inni tego typu skoczkowie zyskują prawo startu w PŚ?

    Naprawdę chcemy PŚ z 20 Niemcami, 20 Norwegami i 15 austriakami + pojedyncze niedobitki z reszty krajów?

  • Toyminator profesor
    @pawelf1 @pawelf1

    Po sezonie pewno zaczną robić. Będą mieć kupę czasu. A z tego co widziałem,jak to ma wyglądać, powinni się spokojnie wyrobić. Poczekalnia będzie koło skoczni, na wysokich balach, czy prętach . I będzie to wyglądać jakoś tak biednie. No ale będzie to połączone z skocznią,żeby nie musieli pod schodki wchodzić. Chociaż tak dużo tych schodów tam nie ma. Na wielu skoczniach też dużo idą pod górkę.

  • Toyminator profesor
    @Cejot @Cejot

    Przynajmniej dwa konkursy na normalnych skoczniach,raz na dwa lata. Rok nie ma, rok jest. I to by już było git. Ale w tym przypadku Zależy wszystko od zmiennika Hofera. Bo Hofcio uważa skocznie Normalne za nudne.

  • skokomaniak12 początkujący

    zamiast u niemców 9 to mogli zrobić 8 a dołożyć w Kanadzie weekend - byłoby mały amerykański cykl :)

  • Wojciechowski profesor
    @Pavel @EmiI

    Masz na myśli tę "drużynówkę" z Planicy sprzed trzech lat, gdy startowalo osiem drużyn? Nie wiem, czy Glasder nie miał tego dożywotniego prawa już znacznie wcześniej, za... "drużynówkę" mieszaną w LGP (nie żartuję!). Ale nie upieram się.

  • EmiI profesor
    @Pavel @Wojciechowski

    Mówię o dożywotnim. Bo punkty PK to mieli i Larson i Rhoads.

  • Wojciechowski profesor
    @Pavel @EmiI

    Glasder, na pewno? Jestem przekonany, że on miał punkty PK na dlugo przed startem w PŚ, ale nie wiem, czy o tym mówisz.

  • EmiI profesor
    @Cejot @Cejot

    Kranj nawet był w kalendarzu oficjalnym, zatwierdzonym a zawody tam się nie odbyły tylko z powodu braku śniegu.

  • Cejot stały bywalec

    Pamiętam, że swego czasu we wstępnym kalendarzu były: Kranj i Szczyrk.
    Daj Boże te skocznie w przyszłości!

  • Wojciechowski profesor
    @gosposia @gosposia

    Słowency mogą być, bo dalsza część tego artykulu mówi, że gospodarz może zgłosić do czterech zawodników, nawet jeśli nie ma tylu w czołowej "30". To akurat jest więc zapisane.

    Uważam, że nie masz racji co do samej "30". Decydująca jest obecność słowa "present". Pamiętasz może, jak dawniej było z tzw. prekwalifikacją? Dawno temu było tak, że jeśli do takiego Sapporo pojechał tylko 5. I 8. zawodnik klasyfikacji generalnej, a reszta czołowej "10" tam się nie pojawiła, to tylko tych dwóch miało prekwalifikację. Ale później dodano do regulaminu słowo "present" i od tego czasu prekwalifikację miało wszystkich 10 najwyżej sklasyfikowany spośród zgłoszonych do zawodów.

    Wniosek jest taki, że przez slowo "present" FIS rozumie zgłoszonych do zawodów. Nawet jeśli to jest tak "kreatywne", jak niedawna farsa w Park City.

  • EmiI profesor
    @Pavel @kolos

    No ale kilku zawodników w ten sposób uzyskało dożywotnie prawo startu w PŚ i to jednej nacji. Rhoads, Glasder, Larson, Dean. Od samego rozluźnienia kryterium startów nic się nie zmieni. Turcy w zeszłym sezonie mogli wystawić drużynę, i startować czwórką w weekendy gdzie była drużynówka. To te kraje muszą wykonać kroki, by wejść na poważnie do rywalizacji a nie trzymać trenera bijącego zawodników, czy doprowadzić do sytuacji gdzie trener przed samym startem sezonu sobie odchodzi bez konsekwencji.

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @gosposia @gosposia

    Niby jak to wymyśliłaś, skoro w regulaminie jest jasno opisane, że startuje "30 najlepszych z obecnych zawodników", więc naturalną koleją rzeczy jest, że w momencie kiedy ktoś z 30 PŚ kończy wcześniej sezon, to pozycja 31. generalki może legalnie w imię tego przepisu skakać. Nie rozumiesz czy znowu prowokujesz?

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @anonim @Wojciechowski

    Niby obecnych "na miejscu", a jednak nie do końca, bo w 2012 roku w finale Tom Hilde dobrowolnie wycofał się ze startu w finale (będąc w Planicy) i umożliwił tym samym start w zawodach brylującemu w tamten weekend, na tle reszty sezonu, Romoerenowi. Więc jak wiadomo, w regulaminie coś stoi, a rzeczywistość bywa bardziej elastyczna ;)

  • gosposia weteran
    gdyby to potraktować literalnie...

    A przecież tak powinno się przepisy (wszelkie) traktować.
    Więc gdyby tak traktować, to w finałowych zawodach sezonu nie może wystartować nikt spoza czołowej 30-tki. Nawet kiedy ta 30-tka nie zjawi się na zawodach w pełnym składzie.
    Nie może być zatem w konkursie ani 31-go, ani 32-go zawodnika aktualnej klasyfikacji. Nie może być Słoweńców spoza czołowej 30-tki. A oni wszyscy jednak zawsze są.
    Czy, zamiast pisać takie nieuprawnione bzdety, których potem i tak nikt nie respektuje, nie lepiej poświęcić dodatkowe dwie linijki tekstu wyjaśniającego, w których poda się co w sytuacji, kiedy ktoś z 30-tki nie startuje, co z dodatkowymi reprezentantami gospodarzy itp.
    Ale co to obchodzi FIS, że coś nie pasuje do regulaminu? Wszak regulamin jest tylko dla maluczkich. Albo dla nieuprzywilejowanych. Jak się ich chce postawić do kąta.

  • Wojciechowski profesor
    @anonim @kolos

    Oryginał:
    "4.2.1.12 World Cup Final
    At the final of the World Cup season (NH, LH, FH), only the present top 30 ranked competitors of the current World Cup overall standings may start on the last individual competition day".

  • Wojciechowski profesor
    @anonim @kolos

    Jest tryb warunkowy, bo nie ma przymusu uczestnictwa dla żadnego z tych 30, a nie dlatego, że może wystąpić np. 50.

  • Kolos profesor
    @anonim @EmiI

    Po za tym nie wiem jakie jest dokładne brzmienie przepisu jeśli faktycznie jest tam użyty tryb warunkowy "może wystartować" jak to przytoczył Wojciechowski o problemu tym bardziej nie ma.

  • Kolos profesor
    @anonim @EmiI

    Tak czy siak problemu nie ma. FIS albo zignoruje po prostu ten przepis, albo wykasuje. Nie ma nad czym się zastanawiamć.

  • EmiI profesor
    @anonim @kolos

    To nie kwestia interpretacji a jak mówi Wojciechowski to co się ustali przed sezonem. Wtedy czyli w 09/10 w regulaminie było że 30 startuje tylko gdy sezon się kończy lotami, teraz jest 30 bez względu na wszystko, a pewnie przed następnym sezonem zupełnie ten zapis wykasują.

  • Kolos profesor
    @anonim @Wojciechowski

    Znając FIS wszystko jest kwestią interpretacji. sezon 09/10 też się kończył MŚ w lotach, a ostatni konkurs PŚ nie był ograniczony do 30 zawodników. Tyle że wtedy to było Oslo a nie loty.

  • Kolos profesor
    @Pavel @mc150193

    Osiągnięcie prawa startu przez drużynówkę w PŚ to ekstremalnie rzadki przypadek w ostatnich kilkunastu latach tylko jeden Maciej Kot uzyskał w ten sposób prawo startu. Więc nie ma sensu wyłączać tego i tak martwego przepisu. Co do letnich mikstów to już głupota FIS że je organizuje, ale od jednego Deckera Deana skoki się nie zawalą. LGP z kolei to jednak wyższa ranga niż PK więc trudno żeby nie dawała prawa startu w PŚ. Od jednego Muminova czy Nomme skoki się nie zawalą. Kryteria startu w PŚ powinno się rozluźnić a nie ograniczać. Rozwojowi skoków to nie posłuży. Obecne surowe reguły powodują że skoki z rok na rok się "zwijają". Jak widać powyżej FIS jest o krok od zaorania poważnego skakania w Rumunii i Turcji.

  • Wojciechowski profesor
    @anonim @kolos

    "Może wystartować tylko najlepszych 30 obecnych [na miejscu - present] zawodników klasyfikacji generalnej PŚ".
    Ale jak mówię, regulamin PŚ tworzy się na każdy sezon osobno. MŚL nie mają tu nic do rzeczy.

  • Kolos profesor
    @kkkk @wiatrhula111

    Nie chcieli? To skąd się wzięło Predazzo w kalendarzu sezonu 18/19 i 19/20? I mało tego w tym sezonie pojawiło się Predazzo tylko dlatego że Czesi nawalili i termin się zwolnił. Czyli musieli chcieć tylko miejsca w kalendarzu nie było.

  • Kolos profesor
    @anonim @Wojciechowski

    A to nie jest tak że regulamin mówi żew ostatnim konkursie może wystartować 30 zawodników a nie że musi? Po za tym formalnie w ostatnim konkursie sezonu, (ale nie ostatnim PŚ) i tak wystąpi tylko 30 zawodników jako że sezon 19/20 skończy się MŚ w lotach w Planicy.

  • Kolos profesor
    @Kolos @Bernat__Sola

    Na pewno nie. To że FIS robi takie idiotyczne zawody jak mikst w lecie, w Rosji i z tego powodu wystartowała tam garstka zawodników i z trudem udało się skompletować 8 drużyn do miksta. Nie oznacza że należy zaostrzać limity startowe. Od jednego Deckera Deana skoki się nie zawalą.

    Co poniektórym się marzy żeby skoki ograniczyły się do 5-6 państw a resztę zaorać, a tak by było gdyby kryterium prawa startu PŚ twardo dopasowywać do poziomu sportowego.

    W tej chwili trudno znaleść 65 skoczków na start w PŚ, a niektórzy jeszcze by chcieli zaostrzenia przepisów dotyczących uzyskania prawa startu w PŚ....

  • Labrador_Retriever weteran
    @Kolos @Bernat__Sola

    Nieuczciwe to jest zarzucanie Finowi, że zniszczył skoki w Turcji :) Widocznie kontrakt pozwalał mu na takie odejście. Nie rób z niego niewolnika jakiejś idei, on był tylko pracownikiem federacji. Pracujesz? Jeśli tak, to powinieneś zrozumieć. Lojalność lojalnością, ale trzeba dbać o siebie.

  • Wojciechowski profesor
    @Pavel @Bernat__Sola

    W latach 60. klasyfikacja skoczni była taka:
    a) małe - punkt K do 25 m,
    b) średnie - punkt K do 60 m,
    c) duże - punkt K do 90 m,
    d) mamucie.

    W praktyce Średnia Krokiew też mieściła się już w 1962 roku w kategorii... dużych (K-65), ale jednocześnie spełniała ówczesny wymóg FIS, czyli miała punkt K co najmniej o 20 m bliżej progu niż większa skocznia mistrzowska, czyli w tym przypadku Wielka Krokiew (wtedy nazywana jeszcze dużą).

    Jeszcze nieco wcześniej nie było kategorii skoczni dużych, obiekty o punkcie K powyżej 45 m nazywano "konkursowymi". Z biegiem lat te wszystkie wielkości zmieniały się, wprowadzano nowe kategorie, aż wreszcie mamy to, co dziś.

  • Bernat__Sola profesor
    @Karp @Karp

    Kaarel Nurmsalu, Oslo 2014 - 4. na liście startowej, 4. po 1. serii :)

  • Bernat__Sola profesor
    @Oreo @Oreo

    I tego właśnie FIS nie chce. I również dlatego Ci, którzy marzą o Falun, nie ujrzą tam już nigdy PŚ.

  • Bernat__Sola profesor
    @Kolos @Labrador_Retriever

    Jeśli Niemela zrobiłby to po sezonie, to byłoby to w 100% zrozumiałe. Ale opuszczanie swojej drużyny już po okresie przygotowawczym to w skokach nieczęsto spotykana sytuacja. I trochę nieuczciwa wobec drużyny, no bo skąd oni teraz wezmą trenera?

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel @mc150193

    Nie uznajesz skoków letnich, a jednak uważasz, że uzyskiwanie prawa startu na LPK jest OK.

  • Bernat__Sola profesor
    @anonim @borek99

    Ale już chyba nie ma perspektyw na ich dalszy rozwój.

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel @pavel

    Homologacja z FISu: https://data.fis-ski.com/pdf/homologations/JP/USA/214_USA_13_Iron_Mountain_HS133.pdf

  • Bernat__Sola profesor
    @alm @alm

    Chyba chodziło Ci o Oberstdorf, mamuta to w Willingen jak na razie nie wybudowali.

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel @Wojciechowski

    W sumie to ma sens, jeśli właśnie wtedy zmieniono klasyfikację, nie wiem, jak to tam dokładnie było.

  • butczan1 weteran

    LGP bardzo rozbudowane, ale i bardzo egzotycznie trzeba przyznać. 2 miksty w LGP i to w dodatku oba na dużej skoczni. Dla mnie to bezsens zupełny.

    Cieszy powrót Iron Mountain do PŚ. Zawsze jakieś urozmaicenie, mimo warunków tam panujących. Cieszą tez 2 indywidualne konkursy w Zakopanem, choć nie rozumiem po co drużynówka w Lahti. Wiem, że zawsze była tradycja, że weekend w Lahti z drużynówką był po imprezie mistrzowskiej, ale od kilku lat Lahti jest w innym terminie i drużynówka tam niepotrzebna. Chyba, że by wcisnęli tam gdzieś konkurs w Kuopio. Fajna skocznia, z klimatem, mogła by wrócić.

    Ogólnie ostatnio jest moda na drużynówki, nawet FIS Team Tour wróci. Lubię drużynówki, ale 8 razem z MŚwL to chyba przesada.

  • Karp profesor

    Mówiło sie kiedys o tym, że tylko 40, bo Ci poczatkowi i tak słabo skaczą.
    Z reszta w lotach mamy 40, ze wzgledu na to że lot trwa dłuzej ;)

  • Pavel profesor
    @Domin10

    Zawody muszą się zamknąć w określonych ramach czasowy jest to wymóg transmisji TV, dlatego kwalifikacje są konieczne. Z resztą wcale bym się nie zdziwił jak w przyszłości w konkursie będzie startowało 40, a nie 50 skoczków.

  • Domin10 weteran
    @Domin10 @Domin10

    W obecnej sytuacji wedlug mnie należy albo:
    -Zrezygnowac z kwalifikacji (z wyjatkiem TCS)
    -Zwiększyć limity startowe i ułatwić zdobycie prawa startu w PŚ słabszym zawodnikom na równych zasadach

  • Oreo profesor

    o co chodzi z Rasnovem? Dlaczego miałyby się nie odbyć bez Rumuna? już tak było że były zawody w Rumunii bez Rumuna ;u

  • Labrador_Retriever weteran
    @Kolos @Bernat__Sola

    No z tym Niemelą to przesadziłeś. Turcy są sami sobie winni, a nie trener, który nie jest żadnym niewolnikiem. Chciał pracować z Chińczykami, więc pracuje z Chińczykami. O ile mi wiadomo nikogo nie oszukał, po prostu zmienił pracodawcę.

  • Szymon44 stały bywalec

    Dla mnie super kalendarz. Najbardziej interesuje mnie tu Iron Mountain. Szkoda tylko Erzurum.

  • Karp profesor

    Ta skocznia w Iron Mountain, faktycznie nie dzisiejsza. Bula duża, wszystko stare.
    Wydaje mi sie, że mogą zmienic plany i w to miejsce wrzucic Ałmaty.

  • pawelf1 profesor
    Dla ciekawskich:)

    https://www.facebook.com/kiwanisskiclub/

  • pawelf1 profesor
    Iron Mountain

    Zastanawiam się czy Amerykanie nie zostali tam umieszczeni "na zachętę" i na zasadzie "pobożnego życzenia" . A jak przyjdzie do konkretów to i tak PŚ tam nie będzie.

    Starałem się poszukać jakiś aktualnych zdjęć skoczni . Na fejsie klubu są zdjęcia z przełomu roku i trudno powiedzieć czy tam coś zrobiono . Może zmieniono profil najazdu , cięzko powiedzieć . Widać zdjęcia z montowania jakiś rur pod najazdem typu "pomysłowy Dobromir" . Jeżeli to jest system mrożenia torów to wygląda to zabawnie . Oczywiście żadnej wieży nie ma ,że o windzie i schronienia dla skoczków nie wspomnę . Ciężko sobie wyobrazić Stocha , Kobayashiego czy Krafta wędrującego w górę skoczni podczas transmisji telewizyjnej:):)

    No chyba ,że prace wykonają latem ........

  • Pavel profesor
    @mc150193

    Prawo startu w kwalifikacjach PŚ jest nic nie warte i nie skacze tam żadna elita, dopiero można o tym mówić w przypadku awansu do konkursu głównego. To powinien być prawdziwy odsiew tych za słabych na PŚ, a nie jakieś sztuczne ograniczenia prawa startu.

    P.S. Co to są "LALIKI"? :) :) :)

  • mc150193 weteran
    @Pavel @pavel

    A taka się stanie, że w PŚ skacze tylko i wyłącznie elita która przeszła etap z CoC, a jeszcze wcześniej z FIS Cupu. Nie po to przez największego buloklepa w historii Eddiego Orła Edwardsa wprowadzono kwalifikacje, żeby takich buloklepów nie trzeba by było oglądać w konkursie głównym. Zresztą buloklepstwo jest bardzo bolesne o czym się przekonał Sabriżan Muminow w Innsbrucku. Ba uważam, że prawo startu w PŚ (nie LGP pomimo tego, że to ta sama liga ale ja nie uznaje skoków letnich tylko traktuje je jako mocny trening) powinno się uzyskać tylko i wyłącznie przez Puchar Kontynentalny zarówno latem jak i zimą. Nie poprzez drużynówki w PŚ czy tym bardziej w LGP. Bo potem mamy do czynienia z lalikami - tak lalikami i to słowo trzeba jeszcze obramować ramką Janusza, Grażyny i Sebixa.

  • Pavel profesor
    @Domin10

    Tak szczerze się spytam, jaka olbrzymia tragedia dla świata skoków nastanie jak "niezliczona ilość buloklepów" otrzyma prawo startu w PŚ? Serio pytam. Nawet pomijam fakt, że ta "niezliczona" ilość najprawdopodobniej zamknie się w max 10 i to takich, którzy zapewne nigdy nie wystartują w PŚ.

  • mc150193 weteran
    @Domin10 @Domin10

    Więc lepiej przeczytaj mój ostatni komentarz pod artykułem "12 Polaków na PŚ w Zakopanem" - tam jest przedstawiony mój pomysł na zalepieniu luk w tym aspekcie. A takie coś jest ewidentnie do zrobienia. Jeden z nich nazwał mój pomysł za absurdalny - o mało co nie przypłacił ignorem.

  • Domin10 weteran
    Porusze temat ktorwgo o dziwo nikt nie poruszył

    Znowu mikst w Czajkowskim i Ałmatach
    Mam takie pytanie?
    Ilu zawodników i zawodniczek w mikscie musi miec prawo startu w PŚ? Bo jeśli 1 wystarczy to można każdemu dać. Prawo do startu może zyskać niezliczona ilość buloklepów min Węgrzy, Bułgarzy itp

  • pawel96 profesor

    Szkoda, że zamiast Erzurum pojawiły się konkursy w Titisee. Zamiast kolejnych zawodów dla Niemców, lepiej byłoby obejrzeć coś innego, w marzeniach Ałmaty, czy nawet drugi weekend w Japonii.

    Poza tym, nie ma się do czego przyczepić, największe kciuki trzymam za USA ;)

  • Toyminator profesor
    @Pavel @pavel

    Mnie przeraża ta stara drewniana konstrukcja . Ma to klimat..ale kurde, to jest przestarzałe nawet na PK. Niby mają wybudować poczekalnię na górze, żeby nie musieli po schodkach wchodzić. Coś czuję, że połowa czołówki tam nie poleci. Chociaż sezon bez super ważnej imprezy, więc może i wszyscy polecą, bo czemu nie.

  • Gerwazy doświadczony
    @alm @alm

    6. Ale zauważ że liczba weekendów przed TCS jest taka sama jak teraz. Późniejszy termin Wisły wynika po prostu z tego, że zawody w Engelbergu można rozegrać tuż przed świętami.

  • Gerwazy doświadczony
    @Pavel @pavel

    Rzeczywiście taka retro skocznia, ale swój klimat ma :)

  • wiatrhula111 weteran
    @anonim @unnameduser

    W przyszłym sezonie będzie lepiej,może nawet Kruczek zacznie ich trenować

  • borek99 doświadczony
    @anonim @unnameduser

    Bzdura. Tureckie skoki (jak i cały turecki sport) mają swoje problemy, ale na pewno się nie "zakończyły" - zawodnicy zresztą trenują w Erzurum (chociaż treningi na skoczni zaczęli z bardzo dużym opóźnieniem), więc gdzieś się powinni pokazać

  • wiatrhula111 weteran
    @kkkk @Gerkhan

    Japończycy to dość specyficzny naród,pamiętaj o tym,to że nie ma dziennikarzy ,czy kibiców to nie wiele znaczy ,bo mają za daleko,a w dodatku ich styl życia i kultura nie za bardzo pozwala im na odrzucenie pracy i obowiązków,po to by podążać za skoczkami

  • unnameduser stały bywalec
    @anonim @shimustgo

    Wygląda niestety na to, że projekt "Tureckie skoki" się zakończył.

  • Pavel profesor

    Tak swoją drogą ten remont Iron Moutain to w ogóle ruszył? Z harmonogramu prac wynikało, że w 2018 mieli przeprofilować całkiem zeskok, czyli dosyć poważna inwestycja i w sumie kluczowa. Ogólnie dużo lepiej przygotowane skocznie miały problemy np Vikersund, a to to jest kompletny relikt i w sumie cały obiekt wypadałoby od nowa postawić.

  • wiatrhula111 weteran
    @Seba20 @Seba20

    Przecież w Niżnym Tagile w tym roku była masa kibiców,w Czajkowskim na LGP też zawsze frekwencja jest wysoka

  • alm bywalec
    Nowy kalendarz cz2 początek sezonu

    Ocenie kalendarz w kilku komentarzach bo jest co oceniać

    6. Początek w Wiśle tydzień później widocznie organizatorzy postanowili nie ryzykować a szkoda bo będzie trzeba dłużej czekać na skoki :(
    7. Przy Ruce jak zwykle będą głosy typu że nie powinno być tam konkursów itp. ale moim zdaniem to dobrze że są konkursy na północy w końcu to sport zimowy
    8. Szkoda że zamiast Titise dali Klingenthal powinno być coś nie Niemieckiego no ale Hofer jeszcze wymiata...
    9. Engelberg i Niżny Tagił nie mam nic do powiedzenia były są i prawdopodobnie będą tylko szkoda że Polacy nie lubią Niżnego

  • wiatrhula111 weteran
    @kkkk @toyminator

    Przecież Predazzo nie było w PŚ dlatego ,że FIS się na to nie zgadzał,a nie przez to że nie chcieli,tak samo jak z Rasnovem,Szczyrkiem i zapewnie wieloma innymi skoczniami

  • Oreo profesor
    @alm @alm

    Bo w Willingen nie ma skoczni mamuciej?

  • sheef profesor
    Mam nadzieję, że ten kalendarz w całości przejdzie

    Muszę przyznać, że bardzo mi się podoba ten proponowany kalendarz. Banan na twarzy kiedy widzi się na nim tyle ciekawych pomysłów:

    1. Wreszcie w Zakopanem odbyłyby się dwa konkursy indywidualne,
    2. Mimo iż nie byłem wielkim fanem FIS Team Tour to jednak miło jest znowu zobaczyć ten turniej w kalendarzu,
    3. Ciesze się, że Predazzo powróciłoby na dłużej do Pucharu Świata,
    4. Nareszcie jakaś inna skocznia poza Europą (mam tylko nadzieję, że Amerykanom będzie zależało na tych zawodach i uda się je zorganizować).

    Jedynym minusami są mała ilość lotów oraz brak minimum jednego konkursu na skoczni normalnej, ale reasumując i tak jestem zadowolony. Mam nadzieję, że kalendarz zostanie przegłosowany.

  • alm bywalec
    Nowy kalendarz cz1 FIS team tour .

    Ocenie kalendarz w kilku komentarzach bo jest co oceniać

    1. Wygląda na to że Willingen five to było tylko przygotowanie pod FIS team tour żeby sprawdzić czy ludziom się podoba mi osobiście się podoba bo jednak ten Willingen nie był zbyt prestiżowy
    2. Poza tym myślę że gdyby nie FIS team tour to Titise Neustadt wyleciało by z pucharu świata i bardzo dobrze że zostało bo niewiele zostało takich starych skoczni
    3. Konkursy w FTT odbywają się w sporej rozciągłości czasowej jak na taki cykl co jest trochę dziwne i moim zdaniem jest to niewykorzystanie pomysłu
    4. Dlaczego konkursy w Willingen odbywają się na skoczni dużej a nie mamuciej !!!!!! To bardzo zły pomysł skoro jest skocznia mamucia to po co używają skoczni normalnej ? Moim zdaniem Mamut zwiększył by prestiż i emocje tego cyklu. W ogóle w KAŻDYM sezonie PŚ powinna być KAŻDA skocznia mamucia
    5. Dlaczego aż 3 konkursy w Willingen! i tak jest za dużo konkursów w Niemczech

  • mateusz3951 weteran

    Zamiast Titisee wolałbym loty w Oberstdorfie. Bardzo ciekawy pomysł z zawodami w Iron Mountain. Ponownie za dużo drużynówek w kalendarzu. Szczególnie niepotrzebne jest ich nagromadzenie w końcówce sezonu.

  • ZbyszekM początkujący

    Podczas oglądania transmisji z Włoch, często padało stwierdzenie, że skocznia Trampolino Giuseppe dal Ben jest przestarzała, to ciekawe co będą mówić o skoczni w Iron Mountain. Przecież to ruina. Dziwne, że corocznie gości puchar kontynentalny. Nie wiem skąd zainteresowanie tą skocznią. Mają przecież kompleks w Salt Lake City, nie najnowocześniejszy, ale przynajmniej jakoś wygląda.

  • mc150193 weteran
    @Wojciechowski @Wojciechowski

    Oj chyba coś robili na poważnie - wrzuciłeś link i tam jest wszystko napisane. Wnioskując po tym ta legendarna skocznia przestaje istnieć. Teraz będzie nowa i bardziej nowoczesna. Nie będzie już słynnego kątu nachylenia zeskoku 37 stopni - to było szaleństwo i jednocześnie zabawa dla prawdziwych facetów. Wszystko będzie inne niż np. 20 lat temu.

  • Wojciechowski profesor
    @Pavel @Bernat__Sola

    Ale kiedyś klasyfikacja skoczni była inna. Zresztą wystarczy prosty przykład - skoro MŚ 1962 były zaplanowane na Wielkiej Krokwi, a w pewnym momencie zdecydowano o dodaniu zawodów na Średniej, to dodano mniejszą czy większą?

    Po prostu w tamtych latach klasyfikowano skocznie 80- czy 90-metrowe jako duże.

  • kibicsportu profesor
    @anonim @shimustgo

    Nudna skocznia w Klingenthal? No, chyba nie. Ja się cieszę, że jest cały weekend w Klingenthal. Ogólnie Niemieckie skocznie są w porządku i fajnie się ogląda konkursy na tych skoczniach.

  • jma profesor

    Niby mniej drużynówek, ale niewiele się zmienia w tym sporcie indywidualnym czyli nadal o co najmniej 2 drużynówki za dużo. Ja to bym zrobił ze 4 - na otwarcie, FTT i na zamknięcie. Na MŚ zdobywa się medale na skoczni normalnej, a w sezonie żadnego konkursu i jakoś wszyscy żyjemy :)
    I nie będę się powtarzał, że drużynowego pchnięcia kulą się nie organizuje (oj, właśnie się powtórzyłem :)).

    W kalendarzu nie ma... Słowenii. No ale tak to już jest kiedy MŚwLN są w Planicy to w zamian za to muszą być pokrzywdzeni brakiem krajówki w sezonie. Tylko 1 raz na 4 przypadki odbył się PŚ i loty w Słowenii, a był to sezon 1993/94.

  • Bernat__Sola profesor
    @anonim @Znawca_Skokow_2025

    Trzymam kciuki za Iron Mountain, powrót USA byłby super.

  • Wojciechowski profesor
    @anonim @shimustgo

    Pewnie zrobią tak, że regulamin PŚ na przyszły sezon po prostu nie będzie wymagał dopuszczenia do finału sezonu tylko najlepszej "30". Bo to akurat jest zawarte w regulaminach poszczególnych sezonów.

  • Bernat__Sola profesor
    @anonim @shimustgo

    Ciekawe. Ja bym zrobił jednoseryjny konkurs zaliczany jedynie do RA zamiast tych kwali. Ale to dość eksperymentalne i pewnie po prostu będzie jedna seria mniej.

  • Wojciechowski profesor

    Pine Mountain ma nową homologację z tego miesiąca (co prawda tymczasową, ale jednak), więc raczej coś tam robili na poważnie.

  • Bernat__Sola profesor
    @kkkk @Gerkhan

    Może i dodatkowy pakiet. Ale nie porównuj tego do Francji, gdzie zapewne transmisji nie ma w ogóle.

  • anonim
    @anonim @Bernat__Sola

    Liczę, że uda im się skocznię przebudować, bo bardzo ją lubię, ale ma wiele wad.

  • Bernat__Sola profesor
    @mc150193 @mc150193

    Teraz jest 39 konkursów, pewnie zmyliła Cię tabelka MŚwL. W 14/15 licząc z mikstem na MŚ było 40.

  • Bernat__Sola profesor
    @anonim @Znawca_Skokow_2025

    https://www.skijumping.pl/wiadomosci/23161/Amerykanie-przystepuja-do-przebudowy-Pine-Mountain/ Nie wiem, jak to tam poszło dalej.

  • Bernat__Sola profesor
    @Kolos @kolos

    Gdyby FIS chciał zniszczenia egzotyki, to by w ogóle nie próbował tym państwom dawać zawodów. Niemela i Spulber w FISie nie są, a to tym panom możemy podziękować za brak konkursów w Rumunii i Turcji. Wydaje mi się, że Ty po prostu jesteś jednym z tych, którzy wszelkie działanie niezgodne z ich prywatną intencją nazywają niszczeniem skoków/faworyzowaniem wsystkich oprócz Świętych Polaków.

  • Bernat__Sola profesor
    @Kolos @kolos

    A czy to nie Ty po LGP w Czajkowskim chciałeś zaostrzenia przepisów odnośnie praw startu? Popraw mnie, jeśli to nie byłeś Ty.

  • anonim
    @anonim @Bernat__Sola

    Nie uzasadnię, ja tylko czekam na nowego człowieka, który zmieni oblicze skoków.

  • anonim

    Ciekawe jak będzie wyglądał piątek w Vikersund. Idea Raw Air jest taka, że planujemy dziesięć dni z rzędu - ale wg przepisów FIS w piątek nie powinno być kwalifikacji, bo ostatni konkurs w sezonie jest na mamucie i powinna w nim startować tylko pierwsza trzydziestka. Mogliby sobotnią drużynówkę zamienić na indywidualny - ja wprawdzie bardzo lubię drużynówki i ubiegły sezon z dziesięcioma drużynówkami całkiem mi się podobał, natomiast najlepiej jest jak jest jakieś rozłożenie - a tutaj mamy i tak sześć drużynówek w siedem weekendów, gdzie wcześniej jest przerwa prawie dwóch miesięcy. Zamiast tego Vikersund mogliby dać np. w Predazzo, bo Włosi jak zauważyliśmy w tym roku, wystawili krajówkę chyba tylko dlatego, że nie wypadałoby im nie wystawić.

    Co do pozostałej części kalendarza ... całkiem spoko. Oczywiście highlihtem jest powrót Iron Mountain (mam nadzieję, że po przebudowie jednak zostanie cokolwiek z dotychczasowego charakteru tej skoczni). Fajnie, że utrzymało się Predazzo i w sumie dobrze, że nie ma Erzurum, bo Turcy pewnie i tak nie mieliby kogo wystawić (swoją drogą oni w tą zimę chyba ani razu jeszcze nigdzie nie wystąpili) i byłaby nędza jak w tym roku na LGP w Rasnovie. Szkoda, że poświęcają cały weekend nudnej skoczni w Klingenthal, i że FIS Team Tour będzie bez mamuta. Jak do tej pory lubiłem Titisee, tak też jakoś nie cieszy mnie powrót tej skoczni. Szkoda też, że Czesi nie traktują swojej roboty poważnie, bo z chęcią bym zobaczył tam zawody.

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel @toyminator

    Nie bądź taki pewien.

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel @Wojciechowski

    Dodano większą. Konkursy z lat 1925-1958 odbywały się na obiektach od K-40 do K-80. W 1962 skakano na K-65 i K-90, dodano więc większą skocznię.

  • Bernat__Sola profesor
    @Wojciechowski @Wojciechowski

    W taki sam sposób, jak na inne imprezy. Dlaczego nie umiesz sobie tego wyobrazić? Skoro zawodnicy (jak choćby Stoch w ubiegłym sezonie) mogą być w szczytowej formie pod koniec, to czemu nie mogą tego zrobić również w 2020?

  • Gerkhan bywalec
    @kkkk @Bernat__Sola

    W Japonii zainteresowanie skokami ? Xd weź przestań przecież pokazali na przykładzie Kobayashiego że mała grupka osób to ogląda bo jak sam Ryoyu powiedział, dziennikarzy na zawodach nie ma, a jak chcesz oglądać skoki w TV to musisz wykupić dodatkowy pakiet bo w ogólnodostępnej to nawet w wiadomosciach nie pokazuja kilka zdjec nie mowiac o transmisji

  • Bernat__Sola profesor
    @Kolos @Wojciechowski

    Fikcyjne uczestniczki były na miejscu, to i zostały zgłoszone. Rumuni nikogo takiego zgłosić nie mogą.

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel @pavel

    Tylko my tak myślimy, że to jest drugorzędne. Bierze się to z tego, że "jak Małysz nie miał medalu, to znaczy, że to nie jest ważne".

  • Bernat__Sola profesor
    @anonim @Znawca_Skokow_2025

    Ale już jak Liberec się kompromituje i ich wyrzucają, to wszyscy krzyczą o mafii. A Titisee jest, bo jest FIS Team Tour i tylko dlatego. Poza tym w takim razie jak uzasadnisz wyrzucenie z LGP Einsiedeln? Przecież to nie pasuje do obiegowej opinii Prawdziwych Polaków, Wielkich Fanów Skoków Narciarskich żeby Szwajcarów z kalendarza wyrzucali.

  • tomek20 weteran

    Fajnie, że zostaje Predazzo :) Team Tour niepotrzebny.

  • Bernat__Sola profesor
    @kkkk @zimowy_komentator

    Porównujesz zainteresowanie skokami w Japonii do zainteresowania we Francji? Przecież w Japonii robili transmisję w TV z PK w Sapporo.

  • anonim
    @pawelf1 @pawelf1

    To dobrze, ale dalej jest sprawa warunków, które tam zawsze odgrywają główną rolę

  • Bernat__Sola profesor
    @kkkk @kkkk

    Einsiedeln za to, co tam się działo w sierpniu, zostało usunięte. Liberec już oszukiwał FIS 2 razy, Falun skupiło się już nie na organizowaniu zawodów, a na przygotowywaniu skoczni na zimę najwcześniej na świecie. Whistler chyba też niezbyt chętne.

  • Bernat__Sola profesor
    @Karp @Karp

    W Rumunii zresztą też.

  • Bernat__Sola profesor
    @Karp @Karp

    W Kazachstanie skoki były przed Hoferem.

  • pawelf1 profesor
    @pawelf1 @Znawca_Skokow_2025

    www.skijumping.pl/wiadomosci/23161/Amerykanie-przystepuja-do-przebudowy-Pine-Mountain/

    Poczytaj sobie jakie warunki od Fisu dostali Amerykanie by zachować choćby PK ( m.in profil) , o PŚ nie wspominając . A od tego by nie skakać za daleko są niskie belki .......

  • anonim
    @pawelf1 @pawelf1

    A warunki? Jeśli będzie jak zwykle, czyli strasznie silny wiatr pod narty to w końcu któryś z zawodników wyląduje kompletnie na płaskim i będzie tragedia. A trajektoria lotu? Tam lata się zbyt wysoko nad zeskokiem. To też może być katastrofalne w skutkach.

  • pawelf1 profesor
    Iron Mountain i marudy .

    I po co to marudzenie ? Skoro skocznia znalazła się w kalendarzu to znaczy albo ją już zmodernizowano albo niedługo to nastąpi . Wymagania Fisu się nie zmieniły.

  • anonim
    @mc150193 @mc150193

    Wyjątkowa, ale przede wszystkim niebezpieczna.

  • mc150193 weteran
    @mc150193 @Znawca_Skokow_2025

    Tam przede wszystkim wieje strasznie mocno pod narty i ten stan techniczny... oczywiście ta skocznia jest wyjątkowa ze względu na kąt nachylenia zeskoku.

  • mc150193 weteran

    Mam jeszcze jedno pytanie - jaki był rekord wszystkich konkursów w sezonie zimowym? Wliczając konkursy PŚ, MŚ, MŚwL oraz IO. Bo tutaj naliczyłem aż 40 konkursów. 37 jest zaliczane do PN, a 30 do klasyfikacji indywidualnej. Bo coś mnie się wydaje, że w sezonie 2014/2015 był w sumie o jeden konkurs więcej - teoretycznie dwa ale austriacka policja drugiego dnia zamknęła skocznię.

  • firefly profesor
    @Pavel @toyminator

    Wątpię. W ogóle, skąd ta pewność? Czy Kamil podczas TCS przypadkiem nie zachęcał do kibicowania mu podczas tej edycji (2019) i jeszcze jednej? Coś takiego mi się obiło o uszy. Dla mnie prawie pewne jest, że zakończy karierę w 2020 r.
    Po co miałby skakać do IO? W tym wieku bardzo ciężko będzie mu utrzymać formę pozwalającą walczyć o złoto, a raczej nie chciałby się ciągnąć gdzieś w ogonie tylko po to, żeby zaliczyć igrzyska. Jedyne, co mogłoby go skłonić do pozostania tak długo to zwęszenie szansy na złoto IO w drużynie, ale ciężko zawczasu przewidywać, jakie mielibyśmy na to szanse. Poza tym Stoch ubzdurał sobie, że żeby mieć dziecko musi siedzieć w domu, więc raczej tak długo nie wytrzyma.

    Totalnie epickim zakończeniem i przypieczętowaniem kariery byłoby dla niego zdobycie złota MŚwL w Planicy i tego właśnie mu życzę.

    Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść, niepokonanym.

  • anonim
    @mc150193 @mc150193

    Już wcześniej o tym pisałem:
    1. Skocznia ma przestarzałą konstrukcję (lata 70. czy 80.) i jest w katastrofalnym stanie technicznym. To wygląda tak jakbyśmy się zatrzymali w latach 1980 - 1990.
    2. Wiatr rządzi we większości zawodów, czasami wręcz je torpeduje.

  • Shoutaro doświadczony

    Szkoda Turków, za to bardzo podoba mi się Iron Mountain. Skocznia nietuzinkowa (z gatunku "franc"), długie i piękne tradycje. Lubię takie powroty.

    Mam nadzieję tylko, że nie będzie jakichś organizacyjnych "ale" (co niestety w tych bardziej "egzotycznych" lokalizacjach zawodów się zdarza często [a Stany to na dzień dzisiejszy niestety egzotyka], czego najlepszym przykładem są właśnie Turcy) i zawody dojdą do skutku. No i oczywiście, że uda się je przeprowadzić - bo z warunkami na Pine Mountain bywa też bardzo różnie... Trzymam kciuki za Amerykanów (za obie skocznie z "żelazem" w nazwie).

  • mc150193 weteran

    Jeszcze jedno - w kalendarzu jest IRON MOUNTAIN??? Czyli, że ta skocznia wraca do PŚ po 20 latach przerwy? Przecież to jest jeden z najniebezpieczniejszych obiektów. O ile nie doszło do radykalnej przebudowy obiektu. Tam kiedyś padł nieoficjalny rekord świata w wysokości lotu nad zeskokiem. Ten rekord ustanowił obecny trener Finów czyli Lauri Hakola. Potem po wylądowaniu były skoczek zniszczył narty ale na szczęście nic mu się poważnego nie stało.

  • anonim
    @anonim @Bernat__Sola

    Nic o tym nie słyszałem.

  • mc150193 weteran
    @Kolos @kolos

    Sam jesteś absurdem - ba ja lobbuje za tym by te przepisy jeszcze bardziej zaostrzyć. Tobie już to odpowiadałem odnośnie Kłuska oraz Deana ale najwyraźniej do Ciebie nic nie dociera.

  • Smokuyashi_111 początkujący
    skocznia olimpijska i to klimatyczne wzgórze

    wszystko wygląda ok poza tym że w usa jest iron mountain a nie park city, szkoda bo osobiście liczyłem na tą 2 jaki argument zdecydował ?

  • mc150193 weteran

    Rumunię można wykreślić. Bo oni na pewno do tego czasu nie uzyskają prawa startu w PŚ.

  • Bernat__Sola profesor
    @anonim @Znawca_Skokow_2025

    Amerykanie coś chyba z tym Iron Mountain robili ostatnio (nie jestem pewien).

  • Bernat__Sola profesor
    @Domin10 @Domin10

    Trzeba by było, żeby te skocznie wyraziły chęć. Ljubno, Kranj, Szczyrk i Zao to przecież obiekty normalne, co oznacza, że niestety nie ma szans. Nie wiem, co Ci przeszkadza w Niżnym Tagile. Dla mnie te zawody mają swój klimat. W Soczi to ostatnio FIS Cup nawet odwołali. W Kuopio nie jest w tej chwili nic organizowane i ogólnie nie słyszy się o tej skoczni. Poza tym Klingenthal i Ruka to zawsze szansa na fajnego zwycięzcę :P.

  • Bernat__Sola profesor
    @firefly @firefly

    Sumowanie not zespołów z konkursów drużynowych i zawodników z konkursów indywidualnych (ale chyba nie wszystkich zawodników danego kraju).

  • Kolos profesor

    Swoją drogą mogli dodać jeden weekend PŚ w Listopadzie. De facto sezon 19/20 zacznie się o tydzień później niż w tym sezonie.

    Wisła mogła być 16-17 listopada. 23-24 Kuusamo/Ruka. I między Finlandię a Tagil można było coś wsadzić. Chętni by się znaleźli.

  • Bernat__Sola profesor
    @Roxor @Roxor

    W sezonie 14/15 było 31.

  • Bernat__Sola profesor
    @kuba108 @kuba108

    W sezonie 06/07 już było 9.

  • Kolos profesor
    @Kolos @Bernat__Sola

    No nie wiem, problemy natury organizacyjnej w Tureckim związku są. Ale polityka też miała tu zapewne nie małe znaczenie.

    Tak czy inaczej FIS jest na dobrej drodze ku doszczętnemu zniszczeniu egzotyki w skokach skoro jednocześnie choć z różnych powodów stawiają pod pręgieżem Turków i Rumunów.

  • Kolos profesor
    @Kolos @Bernat__Sola

    Jak FIS nie chce to niech złagodzić przepisy choćby o tyle że np. Gospodarz zawodów może wystawić 1 zawodnika bez prawa startu w PŚ.

  • Pavel profesor
    @Wojciechowski

    Racja, po prostu wcześniej te skocznie były na tyle małe, że nawet nie zwróciłem uwagi, że formalnie nazywały się "duże".

  • Bernat__Sola profesor
    @Kolos @kolos

    Jakie naciski? W tureckim związku po prostu wszystko się rozleciało. FIS ich musiał wywalić, podobnie jak Czechów (przy nich też krytykowano FIS, że "dał im bana", a oni przecież 2 razy ich oszukali).

  • Bernat__Sola profesor
    @Kolos @kolos

    FIS nie chce powtórki, że Rumuni organizują zawody, a żaden z ich reprezentantów skakać nie może. Farkas gdzieś zniknął, a PK w Erzurum odwołano, więc to niestety niemożliwe. Szkoda, bo organizacja konkursów była na wysokim poziomie.

  • Sweet weteran

    O i konkurs 29 lutego!

  • Sweet weteran

    W tym roku RAW Air nadal jest liczone z druzynowka?? To bardzo źle bo wykluczy np. Antti, Vladimira i może innych jak zawiodą koledzy.

  • Sweet weteran

    Brawo Val di Fiemme!!! Widać kibice dopisali i się opłaciło, skoki muszą być w 2 tydzień roku razem z Kombinacja. Inaczej nie będą robić. Nie będą dwa razy skoczni przygotowywać. Więc super że Kulm poszło na to i opóźni się o tydzień.

  • Toyminator profesor
    @anonim @Znawca_Skokow_2025

    Wyłóż 71 k franków, i ileś tam na organizację, to się doczekasz :)

  • SebaSzczesny profesor

    Zrobili Stochowi prezent i w jego ostatnim sezonie dali 2 indywidualne do Zakopanego....Szkoda że tak późno bo gdyby nie robili tych bezsensownych druzynowek to Stoch miałby w Zakopanem przynajmniej 6 wygranych.

  • Toyminator profesor
    @Pavel @firefly

    Niby czemu? Stoch spokojnie będzie skakał do następnych igrzysk. a może i do MŚ po igrzyskach. Więc jeszcze dobre 3-4 sezony. Potem pewnie skończy. Chociaż sam powiedział, że jak będzie mu to sprawiało radość, i będzie forma, to będzie skakał ciągle. Ale 3 lata są pewne.

  • Wojciechowski profesor
    @Pavel @pavel

    Nie., dodano mniejszą. Chodziło wtedy o dwie sprawy: żeby byla walka o drugi komplet medali i żeby ułatwić rywalizację zawodnikom z krajów, gdzie nie ma skoczni dużych.

  • Pavel profesor
    @Wojciechowski

    Tak, tylko kolejność była odwrotna, czyli skakano już na średniej, a dodano dużą, zapewne z racji tego, ze w ogóle takie obiekty powstały. Stało się to dopiero w 1962 na MŚ, a w 1964 na IO. Dopóki równocześnie rywalizacji toczyła się na takich i takich obiektach, miało to sens, obecnie jest dziwaczne. Zgadzam się, ze wycofanie normalnych skoczni odebrałoby jedną szansę medalową skoczkom, ale w momencie gdy konkurs olimpijski czy mistrzowski odbywa się na obiekcie użytkowanym tylko i wyłącznie na tej imprezie sytuacja robi się kuriozalna, zostajesz mistrzem obiektu nieużywanego w zawodach najwyższej rangi.

  • kibicsportu profesor
    @Pavel @Karp

    Wątpie, że Stoch będzie skakał do IO w Pekinie, ale oby.

  • Karp profesor
    @Pavel @firefly

    To nie będa jego ostatnie skoki w karierze, bo dotrzyma do IO w Pekinie

  • Wojciechowski profesor

    Czy ktoś mógłby z grubsza opisać, w jaki sposób można przygotować się specjalnie na MŚ w lotach? Nie umiem sobie tego wyobrazić.

  • Wojciechowski profesor
    @Kolos @kolos

    Tak osobliwy warunek FIS może prowadzić do kolejnej farsy ? la fikcyjne uczestniczki w Park City. Cóż...

  • firefly profesor
    @Pavel @pavel

    Dla Stocha to na pewno nie będzie drugorzędna impreza. KK, TCS i RA już ma, po co mu więcej (oprócz kasy)? A MŚwL to jeden z tych niewielu tytułów, których jeszcze nie zdobył, więc na pewno będzie się chciał dobrze do nich przygotować, zwłaszcza, że to pewnie będzie jego ostatnia szansa. W dodatku w Planicy, którą uwielbia.

    A kto wie, czy to w ogóle nie będą jego ostatnie skoki w karierze.

  • Wojciechowski profesor
    @Pavel @pavel

    Nie za bardzo, skoro MŚ na dwóch skoczniach zaczęto rozgrywać na 17 lat przed powstaniem PŚ.

  • iwo1333 bywalec

    Od 8ego Lutego do 22ego Marca będzie aż 6 drużynówek. Wtedy dopiero będziemy tym rzygać.

  • Wojciechowski profesor

    FIS Team Tour był - jak dla mnie - jednym wielkim niewypałem. Przy tej imprezie to Raw Air jest pięć razy ciekawsze (nawet pomijając ten bezsensowny wynalazek z "drużynówką").

  • Pavel profesor
    @Wojciechowski

    Powiedziałbym, ze bardziej jako relikt czasów kiedy w PŚ były konkursy na skoczniach normalnych.

  • iwo1333 bywalec
    Loty

    Mogli by dodać jeszcze w oberstdorfie. Tak sie uparli że musi być na przemian z Tauplitz. Czemu nie mogło być i tego, i tego? Lotów i tak jest mało.

  • Pavel profesor
    @firefly

    Wątpię, MSwL to taka impreza dosyć "drugorzędna" i raczej nasi będą celować w dużo bardziej opłacalny T4S czy RawAir. Nie zapominajmy, że to ich praca, a więc i nagrody pieniężne się liczą, szczególnie w takich pustych sezonach.

  • Wojciechowski profesor
    @Bot23 @bot23

    Powód jest prosty i dość oczywisty - żeby skoczkowie mieli więcej niż jedną szansę na medale.

  • firefly profesor
    @Toyminator @toyminator

    Chyba, że jest się Kamilem Stochem. On generalnie może cały przyszły sezon sobie przehulać i szykować formę tylko na MŚwL ;)

  • Karp profesor
    @Karp @zimowy_komentator

    Haah. Pewnie nie ;)

    Były tez pomysły organizacji na Narodowym w Warszawie i też pomysł przepadł ze wzgledu na koszty. Lodowisko zdecydowanie lepiej zarabia.

  • ms_ doświadczony
    Kalendarz

    Co do kalendarza to cieszy mnie obecność Predazzo, powrót Iron Mountain(oby nie zrezygnowali z organizacji pucharu kontynentalnego), dwa konkursy indywidualne w Zakopanem i powrót Fis Team Tour oraz Bad Mittendorf.
    Martwi mnie natomiast brak mamuta w Oberstdorfie w ramach Fis Team Tour i brak Kuopio. Co do lgp to szkoda że nie ma Einsiedeln albo Kanderstegu.

  • ms_ doświadczony
    @Złoty Orzeł @Bartek002

    Już kilka razy miał wrócić i jakoś do tej pory nie wrócił. Poczekałbym na ostateczny kalendarz.

  • Bot23 bywalec

    Skoro w PŚ nie ma skoczni normalnych, to jaką racje bytu ma rozgrywanie takiego konkursu na MŚ? Przecież to absurd!

  • anonim
    Villacher Alpenarena

    Czy wszyscy o tej skoczni zapomnieli? Jeśli już mówimy o NH w PŚ to właśnie tą skocznię bardzo chciałbym zobaczyć. A tam póki co to tylko FIS Cup się odbywa regularnie.

    PŚ w Villach ostatni raz: 14 grudnia 2007
    PK w Villach ostatni raz: 5 lutego 2006 (u kobiet - 14 lutego 2010)
    LPK w Villach ostatni raz: 12 lipca 2009

    Jeśli miałbym coś zamienić za Villach to zamieniłbym:
    - Klingenthal,
    - Titisee-Neustadt.
    Ewentualnie można by było wsadzić w tydzień między Predazzo a Tauplitz lub między TCS a Predazzo.

    Liczę, że kiedyś zobaczę tą skocznię w PŚ, przecież tam w końcu wygrywał Małysz i Polska zajęła słynne 3. miejsce w drużynówce.

  • Złoty Orzeł profesor

    Wraca FTT!

  • Toyminator profesor
    @kkkk @zimowy_komentator

    W Włoszech dopiero po ilu latach?:) I widocznie mają sponsorów, i opłaca im się dalej robić dla Polaków XD w Finlandii i Japonii widocznie mają sponsorów. I chcą się w to bawić. Akurat Kazachstan to LGP. Mniejsze koszty przygotowania zawodów, do tego dużo mniejsze nagrody pieniężne ;) LGP czy PK czy tam FIS, jest dla nich opłacalny, bo imo FIS cup nie ma chyba żadnych nagród, w PK jest ledwo 1500 franków. A LGP też nie jest to duża kwota. A PŚ to 71 k franków, do tego przygotowanie konkursu kosztuje. Dlatego wszystko zależy głównie od sponsorów. Finlandia i Japonia, to jednak ważne punkty w PŚ, więc chcą to za wszelką cenę podtrzymać . Proste. W innych miastach nie mają takiego parcia.

  • anonim

    Kto by pomyślał, że Titisee po takiej kompromitacji się znów pojawi w kalendarzu. Ach, no tak zapomniałem przecież to jest w Niemczech...

  • anonim
    @Domin10 @Domin10

    Według mnie nawet taki pomysł wrzucenia konkursu w środek tygodnia jest całkiem OK. Ale kto da pieniądze? Chyba wiemy jaka jest sytuacja w Kuopio.

  • Seba20 stały bywalec

    Według mnie w sezonie powinien być przynajmniej jeden weekend na skoczni normalnej. Np. w Lahti albo w Niżnym Tagile można by zawody na takiej skoczni rozegrać. Wiem, że może mniejsze widowisko ale w tych miejscach i tak widowni praktycznie żadnej nie ma. Bo jeśli brakuje w sezonie konkursów na normalnej skoczni to jaki sens jest skakanie na takiej skoczni na mistrzostwach świata?

  • mammix bywalec

    Kalendarz mi się podoba, w porównaniu z poprzednimi, bo wiadomo, że można dodać Szczyrk, skocznie normalne, Kuopio itp. itd. Za to jedno mi się nie podoba - rozpoczęcie sezonu w Wiśle. Te konkursy są kiepskie, niebezpieczne, a skocznia właściwie stoi pusta po tym jak się w nią mnóstwo pieniędzy wrzuci na sztuczny śnieg. Liczyłem na zmianę, niestety będzie po "staremu".

  • Toyminator profesor
    -

    Ja tam czekam, aż wyremontują skocznię w Ironwood ;) I będzie taki mini mamut na lato, i ciekawa skocznia w PŚ,kiedyś tam...może XD
    Buduje się coś właściwie w tym Iron Mountain? Muszą wybudować poczekalnię dla skoczków, ogarnąć rozbieg. Będzie ciekawie na tej skoczni. Może cofniemy się trochę w czasie .

  • zimowy_komentator profesor
    @kkkk @toyminator

    Niby tak, aczkolwiek idący tym tropem to konkursów nie powinno być także w Finlandii, Japonii czy Kazachstanie albo Włoszech. A były i są organizowane.

  • grzmiwuj doświadczony
    @Pavel @Karol78

    Eee, kolego, nie obrażaj grzybobrania. Dobre grzybki nie są złe, a gdy jest jeszcze wysyp, to na pewno staje się to bardziej interesujące niż FIS Team Tour :)

  • zimowy_komentator profesor
    @Karp @Karp

    Hofer proponował organizację skoków w Dubaju, gdyby to zrealizował, byłoby to pięknym ukoronowaniem jego kariery. Tylko czy Zjednoczone Emiraty Arabskie wystawiły by swoją krajówkę ? :)

  • Domin10 weteran
    @kkkk @kkkk

    1 Zamiast Eisiedeln można też Kandersteg. Ale by jakis konkurs w Szwajcarii sie przydał
    2 Problem Słoweńskiego weekendu w Pś, Szczyrku i Kuopio poruszam w swoim innym wpisie

    3 Liberec odpada po tym wszystkim. Szwecja ma jeszcze gorszych skoczków niż Rumunia
    4 Whisler jest w miare możliwe

  • Toyminator profesor
    @kkkk @kkkk

    Kolejny. Zrozum że konkursów się nie daje. To Liberec nie chce. Bo nie mają kasy, i się to im nie opłaca. Ja bym chciał w Francji PŚ, ale się nie da. Bo małe zainteresowanie, brak kasy.

  • zimowy_komentator profesor
    PŚ w Iron Mountain ?

    Ale super ! A przebudowali już ją, czy skoczkowie będą wchodzić po schodkach tak jak ci z kontynentala ? Mam nadzieję, że tylko pogoda nie storpeduje tych zawodów.

    Skocznia w Iron Moutain jest jedną z moich ulubionych - jest chyba nawet bardziej klimatyczna od Okurayamy :)

  • Toyminator profesor
    @Domin10 @Domin10

    Tak fajnie się mówi. Można by wrzucić. A kasę kto da? To miasto musi wyrazić chęć, i mieć kasę. A potem FIS rozpatruje . A nie każdemu miastu, opłaca się robić zawody wyżej niż PK.

  • Toyminator profesor
    -

    Zakopane bez drużynówki? Super ;) Szkoda że nie ma Turcji. Widocznie im się to nie opłaca. Może za rok uzbierają kasę na nagrody. Przyszły sezon to głównie KK. No i TCS . Nie ma mowy o budowaniu formy na MŚ w lotach, bo są na sam koniec :D

  • Domin10 weteran
    @Domin10 @Znawca_Skokow_2025

    1 Chodzi o to że w Pś byłoby konkursów w Niemczech jak dla mnie. Te konkursy na Słowenii to bym zobaczył z 2 powodów
    Po pierwsze w PŚ brakuje mi skoczni normalnych. Po drugie sezon Pś bez konkursów w Słowenii to troche dziwna sprawa. Co do Ałmat to chodzi mi o otwieranie sie na egzotyke, zwlaszcza że Kazachskie skoki robią powoli progres Można by zamiast Klingethal wyrzucić Titisee (zwlaszcza za tą organizacyjną kompromitacje w tym roku) Konkursy TCS I Willingen są nie do ruszenia
    2 Tu sie zgadzamy
    3 Tu chodzi o to że brakuje mi konkursu w Kuopio w PŚ. W sumie można by zrobić tuż przed konkursem w Kuussmo/Lahti
    4 Wprowadziłbym Zao tuż przed Sapporo a Szczyrk najlepiej między Wisłą a Zakopanem (lecz Weekend w Wiśle musiałby być tydzien przed Zakopanem)

  • kkkk doświadczony

    Ogólnie dobre kalendarze. Jeśli chodzi o LGP, to Einsiedeln mogli by dodać. Słoweńcy bez żadnego konkursu w LGP/PŚ mimo że mają MŚwL to i tak dla nich za mało. Myślę, że inauguracja lata w Kranju (tydzień po LPK) byłaby dobrą opcją. To w miarę realne propozycje.

    Przejdźmy do tych troszkę mniej realnych - Szczyrk na tygodniu przed Zakopanem i Kuopio na tygodniu po Lahti. Tylko wtedy trzeba zamienić Bad Mitterndorf z Predazzo, żeby z mamuta nie było od razu przejścia na NH.

    No i na koniec moje marzenie - odebrać 1 weekend Niemcom i dać go na Liberec, Falun lub Whistler.

  • Roxor profesor
    @Roxor @FunFact

    A rzeczywiście, było 31. To jeśli chodzi o indywidualne to nie będzie to rekord. Byłby gdyby nie dawali tyle drużynówek, no ale co zrobić.

  • kibicsportu profesor
    -

    Świetny kalendarz PŚ na przyszły sezon .
    - Powrót Klingenthal
    - Predazzo zostaje
    - Dwa konkursy indywidualne w Zakopanem
    - Powrót zawodów w USA
    - Powraca FIS Team Tour .

    Ja tam jestem zadowolony z tego kalendarza .

  • Karp profesor

    Ostatni sezon Hofera, tej egzotyki mogloby byc jeszcze więcej. Mógłaby być Rumunia, Kazachstan, Turcja- to byloby takie "ukoronowanie kariery" dyrektora PŚ, że jednak te skoki doszły do bardzo wielu państw

    Też mi się wydaje, że tych lotów mogloby byc wiecej. Trzy lata temu w podobnym sezonie MŚwL były zaraz po TCS a teraz są na końcu sezonu- kiedy już w ogole ktos inny może rządzic w PŚ a skoczkowie są praktycznie na wakacjach.

  • anonim
    @Roxor @FunFact

    Ale tylko 5 drużynowych (nie liczę MŚ w Falun), więc póki co jeśli wszystko się sprawdzi rekord będzie należeć do 2019/2020.

  • FunFact weteran
    @Roxor @Roxor

    W 14/15 odbyło się 31 konkursów indywidualnych.

  • Nowyskoczek5 profesor

    Fajnie ze wraca PŚ w USA .
    Szkoda ze nie bedzie zawodów w Czechach.


    A tak przy okazji Wszystkiego Najlepszego dla Piotrka !!!

  • anonim
    @Domin10 @Domin10

    1. Ljubno mi się nie widzi w PŚ już bardziej wolę Kranj, ale z tej trójki chyba najbardziej chciałbym zobaczyć Ałmaty. Vogtland Arenę też lubię, więc zostawiłbym bym ją w kalendarzu.
    2. Fajny pomysł, chciałbym zobaczyć Soczi, jakoś niezbyt dobrze ogląda mi się skoki w NT.
    3. Czemu? Rukatunturi mimo częstych problemów wietrznych jest dla mnie jedną z najlepszych skoczni w PŚ.
    4. Szczyrk i Zao nie pasują jakoś do PŚ. Dla mnie to skocznie dla zawodów niższej rangi.

  • anonim
    @firefly @Roxor

    A tego nie pamiętam, dzięki za przypomnienie.

  • anonim
    @firefly @firefly

    Za poszczególne skoki.

  • anonim
    Iron Mountain

    Cieszy powrót tego miejsca do PŚ. Jeśli zawody tam dojdą do skutku, może być jeden z ciekawszych konkursów. Ale skocznia ma 2 minusy:
    1. Przestarzała konstrukcja (bodaj lata 70. czy 80.)
    2. We większości konkursów tam rozgrywanych rządzi wiatr.
    Aby ta skocznia była dobra na zawody PŚ trzeba by zrobić tam gruntowną przebudowę.

  • firefly profesor
    @firefly @Znawca_Skokow_2025

    Dzięki. Kompletnie jakoś to wyparłam z pamięci ;P

    Zliczane były małe punkty za poszczególne skoki, czy za zajmowane miejsca?

  • Roxor profesor
    @firefly @Znawca_Skokow_2025

    Przy czym w konkursach indywidualnych, do klasyfikacji drużynowej turnieju były zaliczane wyniki tylko dwóch najlepszych zawodników, a nie wszystkich. Czyli jak by ktoś zajął z jednego kraju np. 1, 3 i 5 miejsce, to wyniku tego co był piąty się nie uwzględnia w klasyfikacji turnieju.

  • Karol78 bywalec
    @Pavel @pavel

    O tyle będzie ciekawy, o ile nie zdominuje go jeden zawodnik, jak miało to miejsce w sezonie 15/16 gdzie szalał Prevc. W zasadzie już pod koniec stycznia wszystko było rozstrzygnięte i totalnie wiało nudą, a przecież też było "ciekawie", bo i Kazachstan i pierwszy pełnoprawny weekend dla Wisły i trochę inny niż zwykle układ kalendarza. Pocieszeniem jest to, że na koniec będzie Raw Air oraz MŚ w Planicy, gdyby rywalizacja o KK znowu wyjaśniła się za wcześnie.
    Oprócz tego wraca chyba najbardziej obojętna mi impreza - FIS Team Tour. Emocje jak na grzybobraniu.

  • Domin10 weteran

    Fajnie ze PŚ wróci do USA
    Ale mam kilka sugestii
    1 Zamiast konkursów w Klighenthall zrobić konkursy w Ljubnie/ Kranju bądź Ałmatach
    2 Zastąpić Niżny Tagił Czajkowskim/Soczi
    3 Zastąpić Ruke Kuopio
    Chciałbym zobaczyć PŚ mężczyzn w Szczyrku i Zao lecz nie ma na to szans przy obecnym ustawieniu kalendarza.

  • Janek145 weteran

    Bardzo fajny kalendarz. Dużo konkursów , dwa indywidualne w Zakopanem, i rywalizacja w USA. Przyjemnie to wygląda. Szkoda tylko, że w Erzurum się nie udało. Byłoby jeszcze różnorodniej.

  • anonim
    @firefly @firefly

    W FTT była rywalizacja nie indywidualnie, tylko wszystkie punkty były zliczane drużynowo. Czyli np. Słowenia ma ileś tam punktów razem i Polska też ma ileś razem.

  • anonim
    FIS Team Tour

    Jestem bardzo ciekaw tego, czy w ogóle dojdzie to do skutku. Nie mam pojęcia czemu od sezonu 2013/2014 FTT nie jest rozgrywany. Wie ktoś?

  • firefly profesor

    Te 3 konkursy lotów to rzeczywiście śmiesznie mało, ale generalnie mnie tam ten kalendarz się podoba. Jest Predazzo, jest egzotyka w postaci USA, są dwa indywidualne w Zakopanem (nareszcie!).

    W ogóle to takie nietypowe, gdy impreza docelowa jest na samym końcu, już po zakończeniu PŚ. Ciekawa jestem, jak trenerzy sobie rozplanują budowanie formy zawodników.

    Nie pamiętam, co to był ten FIS Team Tour, może ktoś wyjaśnić?

  • Pavel profesor
    @kolos

    Serio? A co masz 18 i 19 stycznia?

  • Kolos profesor

    Zwraca uwagę też bardzo ubogi w loty kalendarz PŚ 19/20. W kalendarzu tylko Vikersund + MŚ w lotach w Planicy. Powinien być jeszcze jeden weekend z lotami w Tauplitz.


    Zresztą w ogóle przy zaledwie 4 czynnych skoczni mamucich to co rok powinny być zawody na nich wszystkich...

  • Pavel profesor

    Kolejny sezon będzie ciekawy, z racji tego, że jest "pusty" szykują nam się roszady trenerskie i to w większości kadr. Austriacy nie wiem czy wytrzymają kolejny rok z takimi wynikami, Schuster już zapowiedział, że kończy współpracę z Niemcami, Słowenia też może pożegnać dotychczasowego prowadzącego bo póki co jest gorzej niż za krytykowanego Janusa, a co gorsza Horngacher też nie bardzo pali, aby kolejne sezon rozpocząć z polską kadrą i jak Niemcy bądź Austriacy wysunął swoją ofertę to różnie może być. Na szczęście jak pisałem wyżej, pusty sezon jest idealny na takie roszady.

  • Roxor profesor

    30 konkursów indywidualnych w sezonie, rekord? Drużynówek też sporo, bo aż 7. No i w końcu nie będzie drużynówki w Zakopanem. Tylko 3 konkursy lotów. Predazzo na duży plus.

  • kuba108 początkujący

    9 konkursów dla Niemiec. Rozumiem, że realizacyjnie będzie wzorowo i kibice nie zawiodą, ale poważnie? Jedna czwarta całego cyklu?

  • Kolos profesor

    Cóż szkoda trochę tego PŚ w Erzurum. Ale skoro nawalili w tym roku, to sami są sobie winni. Inna rzecz że pewnie naciski polityczne na FIS mogły zrobić swoje.

  • Kolos profesor

    Czy FIS kpi czy co z tym warunkiem dla Rumunów? Niech FIS poluźni zasady a nie stawia takie absurdalne warunki.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl