Maciej Kot: Nie jest to desperacka decyzja

  • 2019-01-30 21:22

W składzie kadry polskich skoczków na Puchar Świata w lotach w Oberstdorfie (01-03 lutego) zabrakło Macieja Kota. 27-latek z Zakopanego zapewnia, że to decyzja, która została podjęta wspólnie ze sztabem szkoleniowym i ma na celu optymalne przygotowanie do Mistrzostw Świata w Seefeld.

Maciej KotMaciej Kot
fot. Tadeusz Mieczyński

- Decyzja o odpuszczeniu lotów w Oberstdorfie zapadła po konkursach w Sapporo. Podjęliśmy ją wspólnie ze sztabem szkoleniowym, mając na uwadze konsekwentne realizowanie założonego planu i zbliżające się Mistrzostwa Świata. Skocznia mamucia w tym momencie nie wniosłaby nic pozytywnego. Nie jest to obiekt dobry do treningów, a z problemami w locie mógłbym się bardziej męczyć, niż odczuwać radość z latania. Dużo lepszym rozwiązaniem jest powrót na małą skocznie, albo ustabilizować podstawy techniki, złapać dobre czucie i popracować nad lotem. Myślę, że to bardzo dobra decyzja i odpowiedni czas na ten krok - tłumaczy Maciej Kot.

- Nie jest to desperacka decyzja, lecz przemyślany krok w naszym planie. Warto wspomnieć, że cały czas jestem pod kontrolą sztabu szkoleniowego, ponieważ w kraju zostaje ze mną Zbigniew Klimowski, a w Szczyrku przebywa także kadra juniorów, więc korzystamy dodatkowo z pomocy ich sztabu, m.in. Piotrka Fijasa - dodaje zawodnik AZS Zakopane.

U Macieja Kota cały czas występuje charakterystyczne skręcenie w powietrzu, tuż po wyjściu z progu.

- Skręcenie w powietrzu nie jest przyczyną, lecz skutkiem. Dlatego trzeba poprawić fazę przejścia z odbicia do lotu. Aby móc popracować w locie, najpierw musi być odpowiednia pozycja dojazdowa oraz odbicie. Kiedy te podstawy będą funkcjonowały, wówczas skręcenia nie będzie, lub dużo łatwiej będzie można nad nim panować - wyjaśnia podopieczny Stefana Horngachera.

Kot jest przekonany, że nadal ma duże szanse na udział w zbliżających się Mistrzostwach Świata w Seefeld, a także na szybki powrót do kolejnych konkursów Pucharu Świata.

- Co do powołania na kolejne zawody to trzeba poczekać na decyzję Stefana, ale jeśli wykonam zadaną pracę według planu, to nie widzę problemu, aby wrócić do rywalizacji. Ta decyzja nie jest wynikiem odsunięcia mnie od grupy i spisania na straty, lecz kolejnym krokiem w naszym planie. Także nie ma co się martwić, trzeba jak najlepiej wykorzystać ten czas w kraju i oddać jak najwięcej dobrych skoków, aby wrócić silniejszym - zakończył nasz reprezentant.


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (14036) komentarze: (81)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Bernat__Sola profesor
    @Kolos @lena938

    Argumentowanie Hoerlem jest trochę słabe. Na 100 skoczków trafi się kilku z takim skokiem formy jak on w takiej sytuacji. Nie ma co ukrywać, od Wąska Kot jest obecnie lepszy (mam wątpliwości co do Zniszczoła). Zniszczoł zdobywać doświadczenie? A przepraszam, czy on tego mitycznego "doświadczenia" już przypadkiem nie zebrał przez wiele sezonów i wiele konkursów PŚ?

  • Bernat__Sola profesor
    @Bernat__Sola @bleyz01

    No, może nie całą, bo szczerze nie wiem, w którym momencie ten problem zaczął się pojawiać.

  • Bernat__Sola profesor
    @Bernat__Sola @bleyz01

    Decyzja dobra, lamentuję ogólnie nad formą Kota. Zgadzam się z całą treścią Twojego komentarza.

  • Jannush profesor

    Może trzeba wybijać się mocniej z jednej nogi. Wtedy dzięki prawom fizyki go nie przekrzywi w drugą i lot się wyrówna.

  • INOFUN99 profesor
    @kibicsportu @kibicsportu

    25 skoków w 2 dni? Brzmi to naprawdę nieźle.

  • kibicsportu profesor
    =

    https://eurosport.tvn24.pl/skoki-narciarskie,408/maciej-kot-ciezko-pracuje-w-szczyrku-dwa-treningi-dziennie,905459.html?fbclid=IwAR1CFDxNoCVbuQEH_ZTvUAK1I_qWOYrGv6U5jrKR63GwxrC3HJFwBUJ9keQ

    Kot już trenuje od wczoraj. Jak powiedział Rafał Kot, to w dwa dni miał oddać około 25 skoków.

    Na prawdę taki trening może mu pomóc,

  • dervish profesor
    @dervish @kolos

    Tajner czy tez Kruczek (nie pamiętam dokładnie kto) mówił, że wówczas reprezentacja miała limitowana liczbę kobinezonów na sezon. Z tego co pamiętam (mogę się mylic co do szczegółow) na okres do turnieju 4 skoczni mieli po 2 kombinezony, na sam turniej kolejne 2, chyba jeden na Zakopane i 2 sztuki na impreze docelową.

    Obecnie nie ma pod tym względem żadnych ograniczeń. Osobna sprawa to dostęp do obuwia. Przed nastaniem Horna był z tym duzy problem i nie chodziło wcale o koszty tylko o dostęp do mocy przerobowych producenta. Obecnie dzięki znajomościom Trenera nie ma z tym problemu.

    Podobna rewolucja zaszła we wszystkich innych aspektach technologicznych, medycznych i sprzętowych.

  • pawel96 profesor
    @King @King

    Powiedział coś w tym stylu..

  • King profesor

    Pytanie czy np. nasi zawodnicy wiedzą coś o planach Horngachera. Czy Kamil czasem nie powiedział kiedyś (mogę się mylić oczywiście), że nie wyobraża sobie współpracy bez Horngachera?

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @dervish

    Nie zła, tylko fatalna.

  • xzcvvy weteran
    @xzcvvy @Xzcvvy

    Jak się myliłam:((

  • pawelf1 profesor
    .............

    Kacper Merk
    ?

    @merkacper
    3 min3 minuty temu
    Więcej
    Werner Schuster przestaje być trenerem reprezentacji Niemiec w skokach narciarskich @Eurosport_PL

  • Kolos profesor

    Technologiczny XXI wiek to mają Norwedzy nam jeszcze do nich daleko. Nawet o testach w tunelach aerodynamicznych jakoś w Polsce zapomniano, a kiedyś to była norma.

  • xzcvvy weteran
    @pawel96 @pawel96

    No nieeee

  • koronex1989 doświadczony

    To już jest koniec, niech Tajner dzwoni albo zasuwa do Austrii po nowego trenera.

  • dervish profesor
    @pawel96 @pawel96

    Dla nas a przynajmniej dla mnie to jest zła wiadomość :(

  • Kolos profesor
    @dervish @dervish

    Bez przesady z tym przeskakiwaniem z średniowiecza w XXI wiek za Horngahera. Kruczek uchodził za specjalistę od nowinek. Cała nowoczesność u Horngahera sprowadza się do tych testów u Austriackiego doktora Pernitscha.

    Główna kwestia to sprzęt i materiał na kombinezony, tu faktycznie zrobiono postęp i postawiono na bardziej nowoczesne materiały ale to nie znaczy że Kruczek był jakoś zapóźniony.

  • pawel96 profesor

    Skijumping.pl
    ?

    @Skijumpingpl
    3 min.3 minuty temu
    Więcej
    Werner #Schuster opuszcza reprezentację Niemiec po sezonie 2018/2019 #skijumpingfamily

  • xzcvvy weteran

    Ehh Schuster pewnie powie coś w stylu Jeszcze nie wiem, waham się, rozważam najlepsze opcje, itd
    I dalej nie będziemy nic wiedxiec
    A ja mam ogromną nadzieję że Stefan zostanie z nami... :)

  • dervish profesor
    @gracz75 @gracz75

    Byc może za chwilę (konferencja Schustera właśnie trwa) otrzymamy kilka odpowiedzi. :)

  • Anna_JK bywalec
    @anonim @Polskapolska

    chyba tak, zawsze go usuwają jak ma rację i jest to niewygodne dla strony

  • anonim

    KoloroweJarmarki to przypadkiem nie by ten informatyk ze strony?

  • KoloroweJarmarki bywalec
    @pawelf1 @KoloroweJarmarki

    To do admina, nie do Ciebie @pawelf1

  • KoloroweJarmarki bywalec
    @pawelf1 @pawelf1


    Nie ma to jak bawić się w cenzurę. Wiesz śmieszny człowieku, mający bardzo mało lat, że tak komuna walczyła z Polską? Nie wstyd ci śmieciu?
    ------------------------ BAN------------------------------------------------------------------------------

    [Moderowany (21254) / 2019-01-31 14:51:03]

  • KoloroweJarmarki bywalec

    Jaki jest powód usuwania wpisów do @dervish?

  • gracz75 stały bywalec

    podyskutować zawsze można , nie my trzymamy w rekach klucz do zagadki

  • KoloroweJarmarki bywalec
    @dervish @dervish

    @dervish odkrył spisek w PZN. Bo ja nie ten, to itd. Uśmiałem się do łeż:).

  • zwyklykibic bywalec
    @dervish @zxcvbnm_9999

    Spoko , wiadomo każdy ma inne spotrzeżenie na ten temat.

    Ale zobaczcie, ze Polska pomimo dwóch dwóch zawodników ma 6 kul kryształowych to jest fenomen.
    Dodać kule Justyny Kowalczyk :D.
    Mamy w sumie 10 :) Zimowa potęga Xd

  • pawelf1 profesor
    @pawelf1 @pawelf1

    Moderator derwisch na posterunku:):):)

  • pawelf1 profesor
    (...)


    Horngacher w kilku wywiadach powiedział ,że będzie rozmawiał z PZN po MŚ . Co ma zrobić PZN , ma zwołać konferencję i powiedzieć :"" Horn kłamie""" :):)


    (...)

    [Moderowany (21254) / 2019-01-31 13:42:18]

  • dervish profesor
    @King @King

    Decyzja Schustera była kluczowa w zeszył roku i jest kluczowa w tym. Austriacy zwlekali z zatrudnieniem następcy Kuttina bo czekali na decyzje Schustera bo to jego chcieli zatrudnić a nie Feldera. A Horn takze zwlekał z przedłużeniem kontraktu z PZN bo również czekał na decyzje Schustera chcąc objąć kadrę Niemiec.

    Schuster odłożył decyzje o kolejny rok więc Hornowi pozostały dwie opcje: przedłużyć kontrakt z PZN na kolejny rok albo nie przedłużać i czekać przy kadrze Niemiec albo poza nią, aż Schuster zwolni miejsce. Wybrał pracę w PZN, ale gdyby PZN uparł się, ze chce go na 2 lata to Sztefan pewnie by wybrał tę drugą opcję.

  • dervish profesor
    @gracz75 @gracz75

    Ale ja już w pierwszym wpisie na ten temat zastrzegłem, że moje pretensje do postępowania PZN są aktualne tylko wtedy jeżeli założymy, że prawdziwe jest to co pisze prasa niemiecka która nie pozostawia wątpliwości, ze rezygnacja z pracy przez Schustera jest równoznaczna z zatrudnieniem Horna w jego miejsce.

  • King profesor

    W zeszłym roku niektórzy twierdzili, że na pewno pójdzie do Austrii. I wcale decyzja Schustera nie musi być kluczowa. Bo jeśli Horngacher nie chciałby trenować Niemców (a nie wiemy co by chciał) to nawet odejście Schustera nic nie zmieni. Niemcy też pewnie mają inną opcje. Austriacy mieli właśnie ściągać Horngachera, a sięgnęli po Feldera.
    Pierwsze oznaki będą pewnie po MŚ, bo pewnie w jakimś stopniu będzie się dało zauważyć po Tajnerze, Małyszu, że kogoś szukają lub Horngacher nie zostaje u nas.

  • Karp profesor

    Kiedys mowiło sie o zdaniu żony która mieszka w Niemczech i chciałaby aby Horn też pracował w Niemczech.

    On sam mówi, że decyzje przekaże po MŚ

  • gracz75 stały bywalec
    @gracz75 @dervish

    przypuszczam ze staraja sie z nim rozmawiac , ale przecież on ma decydujace zdanie chyba wie co chce robić .Wiec chocby go blagali to nie pomoże skoro on w glowie juz ma swoj plan

    wszystko to sa dywagacje bo nikt nie siedzi w jego głowie i nie wie co myśli

  • dervish profesor
    @gracz75 @gracz75

    Chodzi o to, że ściemniali mówiąc, że będą negocjować itp itd podczas gdy od początku dobrze wiedzieli, że losy Horngachera nie będą się decydowały w siedzibie PZN tylko, że zadecyduje o nich Werner Schuster przedłużająć swój kontrakt bądź nie.

    Prosta piłka. Nie zwolni się miejsce przy kadrze Niemiec, Horn nigdzie nie odejdzie.

  • gracz75 stały bywalec
    @dejw @dejw

    a ja powiedziałem tylko ze to jedyne rozsadne wyjscie , może nie uda sie wrocic od razu do czołowki ale trzeba próbować go ratować bo uważam że jest bardzo potrzebny kadrze :)

  • gracz75 stały bywalec

    jeszcze nic nikt nie powiedział a tu juz dywagacje poczekajmy z tymi kandydatami

    a co do tego ze PZN milczy to pewnie Horngacher tak chciał i kazał im nic nie mówic poki nie bedzie ostatecznej decyzji zreszta co maja mówić ? pewnie chciał zeby milczeli , malysz mowił ze jakies tam rozmowy juz sa

  • dejw profesor
    @dejw @gracz75

    Podałem tylko te dwa przykłady skoczków, którym te treningi tej zimy coś dały. Po prostu to nie działa tak, że zawodnik bez satysfakcjonującej formy odpuszcza jeden weekend, trenuje, nagle zaczyna się wszystko lepiej układać i powraca do PŚ z dużo lepszym poziomem.
    Horngacher spróbował metody, szukając przełamania w cyklu startowym. Nic to nie dało, więc teraz będzie inna opcja.
    Nie twierdzę że do tej maleńkiej grupki na pewno nie dołączy Kot, choć moim zdaniem szanse na to są niewielkie. Sądzę że jego powrót do PŚ nie przyniesie przełamania, możliwe że jedynie stabilizację na regularne ciułanie drobnicy w III dziesiątce, co i tak będzie oznaczało sezon spisany na straty.

  • dervish profesor
    @dervish

    Trener reprezentacji Polski w skokach narciarskich, Stefan Horngacher, ma zastąpić w niemieckiej kadrze Wernera Schustera, jeśli nie przedłuży on wygasającego niebawem kontraktu przekonuje (...) Sebastian Kayser, dziennikarz "Bilda".

  • dervish profesor
    @dervish @Karp

    Powrót Kruczka wykluczony. Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki.

  • Karp profesor
    @dervish @dervish

    A gdyby odszedł to przeanlizujmy ;) Horngacher do Niemiec a do nas znowu Kruczek?

    I to by bylo na tyle...

  • dervish profesor
    Ważą się losy Horngachera.

    cytat:

    "W Oberstdorfie o godz. 15:00 odbędzie się specjalna konferencja prasowa, na której Werner Schuster, trener niemieckiej kadry, ogłosi swoje plany dotyczące pracy z niemiecką kadrą skoczków.

    Werner Schuster trzyma obecnie wszystkie karty w swoich rękach. Jeśli zdecyduje się zostać na stanowisku trenera niemieckiej kadry, sprawi, że zmian w pozostałych reprezentacjach będzie niewiele. Ogłaszając natomiast, że odchodzi, rozpocznie karuzelę roszad na stanowisku selekcjonerów. To dlatego wszyscy z zapartym tchem oczekują na decyzję, którą podejmie Schuster."

    ---------------------------------------------------------------------
    Nie wiem czy wierzyć niemieckim dziennikarzom, ale gdyby to była prawda to bardzo mi się nie podoba, że zaden z przedstawicieli PZN zamiast mydlić oczy kibicom, że niby sprawa jest otwarta i wszystko jest kwestia negocjacji które rozpoczna sie po MŚ, nie powiedział jasno tego co prawdopodobnie jest dla wszystkich zainteresowanych jasne co najmniej od roku. Czyli, że pozostanie Horna w Polsce jest możliwe tylko w przypadku jeżeli nie dostanie propozycji z Niemiec.
    Jeżeli taką propozycje dostanie to, żadne "złote góry" które mógłby mu oferować prezes Tajner go nie przekonają. Po prostu nie będzie tematu.

  • gracz75 stały bywalec
    @dejw @dejw

    nie bardzo rozumiem Twoja wypowiedz
    to według ciebie co ma robić? skakanie w PŚ nie ma sensu , bo efekty widać a rozumiem ze według ciebie trening nic nie da
    to co , moze ma zakonczyc kariere ?

    według mnie ta decyzja to jedyne wyjscie dla Kota

  • KoloroweJarmarki bywalec

    Filozof po treningu na małych obiektach ma już ponoć opanować beczkę, korkociąg i pętlę, a wszystkie figury zobaczymy w PŚ. Sędziowie już zastanawiają się nad notami.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @dervish @zwyklykibic

    Jestem raczej daleko od przeceniania Kruczka, nie mógł zmienić oczywistych mankamentów jak wydziwianie Żyły na rozbiegu, czy skok w stratosferę Kubackiego. Teoretycznie gorszy trener (Maciusiak) to zaczął zmieniać.

  • dejw profesor

    W tym sezonie tylko dwóch zawodników po odpuszczeniu zawodów i udaniu się na mityczne treningi znacznie podniosło swój poziom - Stjernen i Hayboeck (z tym że Austriak po 10 miejscem w Engelbergu, pierwszym występie po powrocie pokazuje teraz poziom max połowy drugiej dziesiątki, a i przeplata też występy z zakończeniem na I serii).

    A Kot tak na dobrą sprawę to z TOPowym poziomem zaczął zjeżdżać tuż po chwili swojego szczytu, po drugiej pucharowej wygranej niemal równo dwa lata temu. Od tego czasu zaliczył jeszcze solidne MŚ, choć bez medalu ind (a na to były duże szanse, szczególnie na NH) i świetną pamiętną drużynówkę w Vikersund. Dorzucił jeszcze niezłą drużynówkę na IO, oraz dwa ósme miejsca w PŚ zeszłej zimy i to właściwie tyle. Tegorocznej zimy jest na razie na drodze do zaliczenia nawet gorszego sezonu niż 14/15 - średnią zdobytych punktów na konkurs ma obecnie niższą niż wtedy.

  • zwyklykibic bywalec
    @dervish @zwyklykibic

    odnośnie czystego talentu chodzi o to ,że przez 10 lat mieliśmy jednego skoczka, który walczył o wszystko, teraz to się zmieniło mamy od 2011 roku mamy kilku zawodników, którzy walczą o zwycięstwa. Czekam na 3 podia aż staną trzej Polacy.

  • zwyklykibic bywalec
    @dervish @dervish

    Z jednym się nie zgodzę ,ze kwestia finansowa jest najważniejsze wśród trenerów odnośnie sprzętu czy innych technologi. Kazachstan, Rosja, Norwegia, NIemcy dysponują większymi kwotami pięniżnymi, a nie mieli swoich szeregach takich gwiazd jak Małysz czy Stocha mi chodzi teraz o czysty talent.
    W sensie takim ,że wystarczy zmiana trenera i już od raz czar błysne.
    Ja chętnie porównam.
    Za Kruczka kiedyś pisali ,ze on psuł Żyłę, a ratował trener kadry B.
    Teraz ludzie zacznają doceniać pracę Kruczką.
    Jedynie co nie wyszło Kruczkowi to Małysz, ponieważ oni byli w tym samym wieku :)

  • koronex1989 doświadczony
    @kibicsportu @kibicsportu

    O w końcu coś się wyklaruje mam nadzieję

  • lena938 stały bywalec
    @Ryszard_ @kibicsportu

    to juz chyba nie ma watpliwosci, ze pojedzie cala 6 bo ta slabsza 3. prezentuje podobny poziom wiec Stefan bedzie pewnie chcial sprawdzic, ktory z nich lepiej polubi sie z Bergisel... jesli w 2017 tak zrobil to i teraz PZN mu na to pozwoli...

  • oculimeisemper początkujący
    @Ryszard_ @lena938

    https://www.instagram.com/p/BROybA8lv4x/

  • kibicsportu profesor
    -

    O 15 w Oberstdorfie konferencja odnośnie przyszłości Wernera Schustera na stanowisku trenera kadry Niemiec
    z Twitter Kacper Merk

  • kibicsportu profesor
    @Ryszard_ @lena938

    Tak.
    Tu masz liste startową z MŚ w Lahti
    https://www.skijumping.pl/wiadomosci/22909/MS-w-Lahti-Juz-o-1100-trening-kobiet-o-1330---mezczyzn-listy-startowe/

  • lena938 stały bywalec
    @Ryszard_ @kibicsportu

    serio 6 jechalo w 2017 i 6 w treningach skakalo?

  • kibicsportu profesor
    @Ryszard_ @Ryszard_

    Zrozumcie, że i tak pojedzie cała szóstka na MŚ, tak jak to było w 2017 roku. Wszyscy będą skakać na treningach, a Stefan wybierze czwórke na konkurs.

  • Ryszard_ stały bywalec

    Na dzisiaj Kot jest za Wolnym i Hula. I nie miesci sie w skladzie na Mistrzostwa. Kto wie czy Wąsek go nie przegoni jak zapunktuje teraz w tych 3 konkursach. On absolutnie nie jest zadnym pewniakiem, za swoje watpliwe osiagniecia w tym sezonie powinien zostac w domu. A zabieranie kogos za zaslugi to glupota. Liczy sie obecna forma, a Kot jest gorszy od Wolnego i Huli. No chyba ze pojada w 6, choc nie wiem czy tak sie da teraz. Jak nie poprawi formy to nie bedzie wycieczki do Austrii. Caly klan Kotow bedzie zrozpaczony, z ekipa TVP oczywiscie tez. Ale taki jest sport. Kot czym sie wyroznia w tym sezonei to tylko GADANIEM i niczym wiecej. Moze mniej gadania a wiecej skakania?

  • lena938 stały bywalec
    @Kolos @zibiszew

    no wlasnie wiec dlaczego napisales, ze nie rozumiesz tego, czemu decyzja by sie nie obronila? - bo tak to zrozumialam...

  • zibiszew weteran
    @Kolos @lena938

    I znów pełna zgoda.Uważam że od. Kota, to była decyzja najlepsza z możliwych .O wiele wiecej przemawia za tym że spokojny trening może mu bardziej pomóc niż skakanie na mamucie.Tym samym ktoś inny dostaje motywacje do lepszego skakania.

  • lena938 stały bywalec
    @Kolos @zibiszew

    a sadzisz, ze z tym bledem, ktory popelnia to na mamucie dobrze by wypadl? no chyba nie...mamut takich rzeczy nie wybacza i mysle, ze glownie dlatego doszlo do zmiany. To raczej nie przypadek, ze akurat na loty takie decyzje zapadly

  • Michelek stały bywalec
    @Kolos @kolos

    A ile było w tym sezonie startów na mamutach?
    Prawda jest taka, że to faktycznie najlepszy moment na trening. Maciek musiałby się teraz przestawić na mamuta, potem znów na skocznię dużą, a nie jest w tak rewelacyjnej formie, żeby to przeszło bezboleśnie.
    Desperacja to by była okolicach TCS, kiedy Maciek nie przechodził kwalifikacji, a nie teraz, kiedy zaczął w miarę regularnie punktować. Teraz trzeba podtrzymać wzrost formy, a nie rozregulowywać ją lotami.

  • koronex1989 doświadczony

    Hmm przez półtora roku ma Horngacher problem z Kotem i nagle jeden tygodniowy trening ma to odmienić?? Dla mnie mało realne. Żeby nie było, Austriak to jeden z topowych trenerów na świecie jeśli chodzi o skoki ale z Kotem ma ewidentnie problem ale trudno zdefiniować jaki problem. Skoczek nie rozumie zaleceń trenera czy już tak sobie ubzdurał coś w głowie czy ma takie nawyki techniczne, że na to potrzeba aż tak dużo czasu??

    Ktoś tu już na ten temat pisał, Kot to jedna z nielicznych porażek naszego trenera. Ja bym dodało że to jedna z zagadek naszego trenera, bo naprawdę ciężko wytłumaczyć, co się dzieje z Maćkiem, tym bardziej, że jeden sezon miał za Austriaka mega udany, a potem zaczęło się wszystko sypać.

  • zibiszew weteran
    @Kolos @lena938

    "Nie mowie, ze na kazde zawody ale czescie powinny byc rotacje aby mlodzi poczuli co znaczy PS i czuuli sie zmotywowani aby walczyc o miejsce w kadrze."

    I tu jest pełna zgoda! Właśnie tak się stało.Ale pisanie że decyzja o tym że Maciek jedzie nie obroniła by się....sam oceń.

  • dervish profesor

    Proste porównanie kadencji Kruczka do Kadencji Horna nie ma żadnego sensu. To są dwie rożne epoki.
    Mało kto zdaje sobie sprawę z różnicy budżetów kadry Horna i kadry Kruczka. Sukces w tym sporcie w dużym stopniu jest zależny od nakładów finansowych i technologii. A postęp technologiczny to również pochodna nakładów. Sam warsztat trenerski jest ważny ale nie najważniejszy. W porównaniu ze Sztefanem Łukasz pracował w warunkach chałupniczych więc tym bardziej należy docenić jego osiągnięcia.

    Jeżeli chodzi o Sztefana to dla mnie największym zyskiem z jego zatrudnienia jest dostęp do najnowszych technologii. Z chwilą zatrudnienia Horna przeskoczyliśmy ze średniowiecza w 21 wiek. Z dnia na dzień polskie skoki zyskały dostęp do nowinek technicznych i sprzętowych z których korzystały kadry Niemiec. Tym sposobem niejako skorzystaliśmy z wiedzy wypracowanej przez niemieckich naukowców i opłaconej przez tamtejszy związek narciarski.

    Stefan Horngacher to najlepsze co mogło spotkać polskie skoki. Nie było lepszego kandydata na następce Kruczka. To świetny trener ale cudotwórcą nie jest i nigdy nie był. Pierwszy sezon jego pracy i gwałtowny skok jakościowy naszej kadry nie byłby możliwy bez wspomnianego wcześniej przeskoku z jednej epoki do drugiej. Efekt nowej miotły nie móglby dać aż tak spektakularnego wzrostu możliwości naszej kadry gdyby nie stal za nim postęp sprzętowy i technologiczny, a także dużo większy budżet. W kolejnych sezonach już takiego skoku jakościowego nie było bo nie było nowych bodźców a i osiągnięty poziom był już na tyle wysoki, że nie było i nadal nie ma zbyt dużej przestrzeni do podskakiwania. Teraz po prostu staramy się nie wypaść ze światowej czołówki jeżeli chodzi o nowinki techniczne i to wystarcza do utrzymywania się w czołówce bo klasy sportowej o ile nie nastąpi wypalenie na linii trener-skoczek z dnia na dzień ani się nie traci ani nie zyskuje.

    A wracając do Kota to jest to sportowiec który od zawsze kroczył własnymi ścieżkami, niestety częściej błądził niż podążał we właściwym kierunku. W tym przypadku za jego niepowodzenia nie obwiniałbym trenerów i dotyczy to zarówno Kruczka jak i Horngachera.

  • lena938 stały bywalec
    @Kolos @zibiszew

    punktow zdobywa malo albo wcale a mlodzi jak Pawel i Olek mogliby nabrac doswiadczenia bo kiedy jak nie teraz? Popatrz na Hoerla z Austrii. Im sie oplacalo zaryzykowac wiec moze nam tez? Nie mowie, ze na kazde zawody ale czescie powinny byc rotacje aby mlodzi poczuli co znaczy PS i czuuli sie zmotywowani aby walczyc o miejsce w kadrze. Olek ma juz 24 lata to niby kiedy jak nie teraz ma zdobywac doswiadczenie? Jak mamy miec w przyszlosci dobrych reprezentantow jak ci nawet w PS jeszcze nie skacza a maja juz 20 - 24 lata. Tacy Niemcy to juz dawno w tym wieku skacza w zawodach PS. Ze niby maja lepsze zaplecze? Ok ale daja tez szanse mlodym i sprawdzaja ich PS a u nas to nie jest to czesta praktyka niestety...

  • zwyklykibic bywalec

    Ja uważam, że Maciek powinien jechać. Ponieważ to on jednak ma pewne doświadczenie. Wąsek być może skoczył dlatego ,że w treningach się po prostu nie pokazywał zbyt dobrze, a Wąsek jest młody.Kot jest i tak lepszy od nich ze wzgledu na to jak wcześniej skakał. W tym sezonie może słabo to wygląda :(. Ale Trener mówił sam ,ze liczy na niego.

  • zibiszew weteran
    @Kolos @lena938

    " loty Macka moglyby tylko pokazac, ze dycyzja Horna o zabieraniu go na zawodu wgl sie nie broni"

    Ty poważnie myślisz że Maciek nawet z obecną formą jest o wiele gorszy niż Zniszczoł lub Wąsek??
    I dlatego nie powinien jeździć na zawody?

  • lena938 stały bywalec
    @Kolos @kolos

    zgadzam sie. Mediom mowi sie zazwyczaj to co "dyplomacja" nakazuje a nie rzyczywistosc. Jedni sie doszukuja w tej decyzji rutyny, inni twierdza, ze chodzi o MS a wg mnie o nic z tych rzeczy nie chodzi. Jak dla meni to powodem nie sa ani MS ani rutynowe dzialania tylko to, ze teraz mamy zawody na mamucie gdzie loty Macka moglyby tylko pokazac, ze dycyzja Horna o zabieraniu go na zawodu wgl sie nie broni, nie mowiac o tym, ze poglebiloby to problemy Macka...

  • dervish profesor

    Z Kotem jest tak jak napisałem wcześniej. Nie ma mowy o wyrzuceniu z kadry czy tez zesłaniu do PK czy rotacji mającej na celu danie szansy Wąskowi. Wąsek skorzystał z tego, ze Maciej w porozumieniu z trenerem albo jak kto woli trener w porozumieniu ze skoczkiem zdecydowali, że należny zrobić przerwę w startach którą należy wykorzystać na trening techniczny.

  • Kolos profesor

    Przecież Kot nie powie że to desperacji choćby była to oczywiste. A gdyby to było tak rutynowe podejście do problemu jak się próbuje twierdzić to by dawno i nie raz Horngaher stosowałby takie odstawienia od startów. A nie robił tego.

  • lena938 stały bywalec
    @pawelf1 @pawelf1

    bo media takie sa od zawsze. Mnie bardziej irytuje nie tyle to co pisza o Kocie a to co pisza o naszych skokach po jednym udanym/nieudanym konkursie. Raz napisza, ze jestesmy potega a za tydzien, ze mam kryzys i tak zle nigdy nie bylo. Nie mowie o tym portalu ale wgl o mediach.

    A skad ta pewnosc co do Kota na MS?

  • pawelf1 profesor
    Media schodzą na psy :(

    Czego to się nie zrobi dla zrobienia sensacji z czegoś oczywistego . Jak byk widać ,że Horngacher nadal liczy na Kota i po to go wysyła na trening z Klimowskim . A w niektórych mediach ......
    "Gwiazda wyrzucony z kadry" ..... "gwiazdor odstrzelony z kadry" ......ciekawe co napiszą jak Kot za tydzień wróci a nie wspominając ,że na 100% pojedzie na MŚ.

    Tak głupie tytuły są "produkowane" dla inteligentnych inaczej ...ale jak widać takich nam nie brakuje skoro opłaca się takie brednie wypisywać.

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola @bleyz01

    Oj bleyz.
    Ale żeś błysnął wiedzą źródłową na temat tego jak Kruczek traktował swoich podopiecznych. Wygląda na to, że musiałeś być członkiem sztabu w kadrze kruczka albo jego podopiecznym. ;)

  • bleyz01 stały bywalec
    @Bernat__Sola @Bernat__Sola

    Oj Bernat Bernat. Ja powiem tak: Wreszcie, ile można było czekać, aż wreszcie ktoś weźmie tego Maćka na indywidualny trening? Dlaczego w innych ekipach zagranicznych tak jest a u nas można liczyć tylko na Horngachera który musi ogarniać całą drużynę a od zajęć indywidualnych nikogo nie ma...To jest najlepsza decyzja w tym momencie, spokojny trening i powrót do stabilnego lotu. Gdy maćkowi uda się wyeliminować to skręcenie, to myślę, że do tych 120 paru metrów które skacze dołoży pewnie 5-10 metrów, a jeżeli wróci dobra forma to na prawdę może być dobrze. Ale jest już późno mało czasu na takie treningi, to ostatni moment kiedy można coś zrobić i obawiam się że to trochę zbyt późno. Ale ten problem to nie jest tylko problem tego sezonu, czy poprzedniego. Nawet w najlepszym sezonie 2016/17 pojawiało się to skręcenie ale było to dość delikatne. Winy w tym dużo sztabu szkoleniowego sprzed "ery" Stefana Horngachera Maciek mógłby wcześniej odnosić dobre wyniki, ale Łukasz Kruczek widział tylko Kamila "klejnot który trzeba pielęgnować" To widać gołym okiem Piotrka zmienił Stefan, Dawida zaczął zmieniać Maciusiak Horngacher pociągnął to dalej i Dawid skacze nieporównywalnie lepiej niż w latach 2012-15.Hula to też dzieło w pierwszej kolejności Maciusiaka a potem Horngachera. Jak mi ktoś mówi że Łukasz był świetnym trenerem to mi się gotuje, był dobrym, tylko dla Kamila Stocha, reszta była w jego cieniu. Maciek miał ten problem od praktycznie początku kariery, tylko przez jego "wygibasy" w locie nie było tego tak widać. I tak się rozwijał ten problem i nikt z tym nic nie robił, Łukasz Kruczek miał to w gdzieś, jak całą resztę prócz Kamila. w 2015/16 widzieliśmy apogeum tego Problemu Maćka, dalej nic z tym nie robiono. Był plan treningowy oddać skoki, trochę na siłowni ale żeby zagłębić się w ten problem to tylko Maciusiak coś próbował... Teraz ten problem się nasila i jest podobny jak w sezonie 15/16, ale z tym próbuje się coś robić ale narazie bez skutku. Teraz powinno być łatwiej indywidualny trening, konkretne założenia i pracujemy nad tym, ale jak wspomniałem jest już trochę późno...

  • Major_Kuprich profesor
    To jest wręcz niesamowite

    Jaki regres Kot zaliczył w tym sezonie.

    Pierwszy sezon pracy z Horngacherem wniósł nadzieję, że Maciek może przejąć pałeczkę po Kamilu.

    Jednak kolejne 2 lata to pasmo porażek.

    I nie zmieni tego medal olimpijski, indywidualnie od 2 lat Kot nie potrafi nic wielkiego pokazać.

  • jma profesor
    @worldshow @worldshow

    I Mistrza Olimpijskiego Wellingera.

  • Karp profesor

    Moim zdabiem powienien też Lahti odpuścić i trenowac na spokojnie. Bo raczej bilet na MŚ i tak ma

  • Scotty663 początkujący

    A tak poza tym to ja bym go na jakiś czas odciął od mediów i od fejsbuka. Tatuś w jako ekspert w TVP też raczej nie pomaga mu psychicznie. Brednie jakie tam opowiada są poprostu śmieszne. Kuba chyba jako z tych "doradców" potrafi poskładać logiczne zdania jak się wypowiada.

  • Scotty663 początkujący

    Chciałbym wierzyć w to że wie o czym mówi...

  • worldshow stały bywalec

    Przynajmniej można powiedzieć że jest w podobnej formie do prevca/freunda/tande lecz tamci byli po kontuzjach...

  • Bernat__Sola profesor

    Oj, Maciek, Maciek...

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl