Raw Air w Lillehammer: Już o 17:30 prolog mężczyzn (listy startowe)

  • 2019-03-11 13:52

Raw Air 2019 nabiera tempa. Już w poniedziałek na skoczni w Lillehammer (HS140) rozegrane zostaną prologi mężczyzn (17:30) oraz kobiet (20:30). W akcji ujrzymy łącznie ośmiu reprezentantów Polski.

Raw AirRaw Air
fot. Raw Air

Po rywalizacji w Oslo zdecydowanym liderem Raw Air jest Robert Johansson. Reprezentant Norwegii wyprzedza o 28,1 punktu Japończyka Ryoyu Kobayashiego oraz o 30,5 pkt. Austriaka Stefana Krafta. Z grona Polaków najwyższe miejsce zajmuje Kamil Stoch. Trzykrotny mistrz olimpijski jest jedenasty, ze stratą 52,7 pkt. do miejsca na podium.

Zobacz aktualną klasyfikację generalną Raw Air >>

Bardziej zacięta do tej pory jest rywalizacja w premierowej edycji Raw Air pań. Po weekendzie w Oslo na prowadzeniu znajduje się Daniela Iraschko-Stolz. Reprezentantka Austrii wyprzedza jednak o zaledwie 0,1 punktu główną faworytkę, Norweżkę Maren Lundby. Trzecie miejsce zajmuje Katharina Althaus, ze stratą 1,9 pkt. do liderki.

Zobacz aktualną klasyfikację generalną Raw Air pań >>

Teraz najlepsi skoczkowie i skoczkinie świata przeniosły się do Lillehammer. W poniedziałek na obiekcie Lysgaardsbakken (HS140) rozegrane zostaną prologi, zaś we wtorek - zawody indywidualne.

Na liście startowej prologu mężczyzn znajdują się nazwiska 73 zawodników z siedemnastu reprezentacji narodowych. Na starcie pojawi się sześciu Polaków - Paweł Wąsek (nr 21), Stefan Hula (nr 38), Jakub Wolny (nr 51), Dawid Kubacki (nr 69), Piotr Żyła (nr 70) oraz Kamil Stoch (nr 72).

W rywalizacji pań udział weźmie 45 zawodniczek z czternastu państw. W prologu zobaczymy dwie Polki - Kamilę Karpiel (nr 8) oraz Kingę Rajdę (nr 10).

W porze poniedziałkowej rywalizacji meteorolodzy przewidują wiatr o średniej prędkości 2 m/s. Temperatura powietrza ma wynosić 0°C (prolog mężczyzn) oraz -5°C (prolog kobiet).

Oficjalnym rekordzistą Lysgaardsbakken (HS140) jest Simon Ammann. Czterokrotny mistrz olimpijski podczas zawodów Pucharu Świata w 2009 roku poszybował na odległość 146 metrów.

Oficjalny kobiecy rekord obiektu w Lillehammer to z kolei 139,5 metra. Tak dalekie skoki oddawała tu dwukrotnie Niemka Katharina Althaus (2017 i 2018).

O 15:15 rozpocznie się sesja treningowa mężczyzn przed zaplanowanym na 17:30 prologiem. Następnie na skoczni pojawią się kobiety, aby wziąć udział w treningu (18:50) oraz prologu (20:30).

Transmisję z prologu mężczyzn przeprowadzi stacja Eurosport 1 (17:15).

Wyniki na żywo mężczyzn będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>>

lub relacji Berkutschi >>>

Z kolei wyniki na żywo kobiet będziecie mogli śledzić tutaj >>>

Faworytem prologu zdaniem bukmacherów (STS) prologu jest lider Raw Air - Robert Johansson. Stawiając 100 PLN na triumf Norwegia można zarobić 220 PLN. Analitycy STS duże szanse dają też Stefanowi Kraftowi. Stawiając 100 PLN na triumf Austriaka można wygrać 418 PLN. Inwestując 100 PLN w sukces Kamila Stocha można otrzymać 704 PLN, Markusa Eisenbichlera - 1056 PLN, a Dawida Kubackiego - 2200 PLN. (wszystkie kursy na godz. 15:00, 11.03.2019)

Program Raw Air 2019:
GodzinaWydarzenieTransmisja
Poniedziałek, 11.03.2019 - LILLEHAMMER (HS140)
15:15 Oficjalny trening mężczyzn
17:30 Prolog mężczyzn (kwalifikacje) Eurosport 1
18:50 Oficjalny trening kobiet
20:30 Prolog kobiet (kwalifikacje)
Wtorek, 12.03.2019 - LILLEHAMMER (HS140)
16:00 Seria próbna mężczyzn
17:00 Konkurs indywidualny mężczyzn TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
19:15 Seria próbna kobiet
20:00 Konkurs indywidualny kobiet
Środa, 13.03.2019 - TRONDHEIM (HS140)
13:05 Odprawa techniczna mężczyzn
13:30 Odprawa techniczna kobiet
15:30 Oficjalny trening mężcyzzn
17:40 Prolog mężczyzn (kwalifikacje) Eurosport 1
18:50 Oficjalny trening kobiet
20:30 Prolog kobiet (kwalifikacje)
Czwartek, 14.03.2019 - TRONDHEIM (HS140)
13:00 Seria próbna kobiet
14:00 Konkurs indywidualny kobiet
16:00 Seria próbna mężczyzn
17:00 Konkurs indywidualny mężczyzn TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
Piątek, 15.03.2019 - VIKERSUND (HS240)
10:00 Odprawa techniczna mężczyzn
15:00 Oficjalny trening mężczyzn
17:30 Prolog mężczyzn (kwalifikacje) Eurosport 1
Sobota, 16.03.2019 - VIKERSUND (HS240)
15:45 Seria próbna mężczyzn
17:00 Konkurs drużynowy mężczyzn TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
Niedziela, 17.03.2019 - VIKERSUND (HS240)
16:00 Seria próbna mężczyzn
17:00 Konkurs indywidualny mężczyzn TVP1, TVP Sport, Eurosport 1

Lista startowa prologu Raw Air pań w Lillehammer (HS140); 11.03.2019
NrZawodniczkaKrajRocznik
1 ROESTAD Karoline 1995
2 FORSSTROEM Susanna 1995
3 MOBERG Astrid 2001
4 PESATOVA Zdenka 1999
5 LUSSI Nina 1994
6 OI Shihori 1999
7 INDRACKOVA Karolina 1997
8 KARPIEL Kamila 2001
9 PTACKOVA Stepanka 2002
10 RAJDA Kinga 2000
11 BRAATEN Ingebjoerg Saglien 1999
12 KOMAR Katra 2001
13 KABŁUKOWA Ksenia 1998
14 ENGLUND Nita 1992
15 PAGNIER Josephine 2002
16 HARALAMBIE Daniela 1997
17 WUERTH Svenja 1993
18 VTIC Maja 1988
19 KYKKAENEN Julia 1994
20 MORAT Lucile 2001
21 IWABUCHI Kaori 1993
22 BRECL Jerneja 2001
23 RUNGGALDIER Elena 1990
24 SETO Yuka 1997
25 ROGELJ Spela 1994
26 MARUYAMA Nozimi 1998
27 SEIFRIEDSBERGER Jacqueline 1991
28 RUPPRECHT Anna 1996
29 OPSETH Silje 1999
30 MALSINER Lara 2000
31 KUSTOWA Aleksandra 1998
32 TICHONOWA Sofja 1998
33 ITO Yuki 1994
34 HOELZL Chiara 1997
35 BOGATAJ Ursa 1995
36 JAKOWLEWA Lidija 2001
37 STROEM Anna Odine 1998
38 PINKELNIG Eva 1988
39 KRIZNAR Nika 2000
40 IRASCHKO-STOLZ Daniela 1983
41 VOGT Carina 1992
42 SEYFARTH Juliane 1990
43 TAKANASHI Sara 1996
44 ALTHAUS Katharina 1996
45 LUNDBY Maren 1994
Lista startowa prologu Raw Air w Lillehammer (HS140); 11.03.2019
NrZawodnikKrajRocznik
1 WESTERHEIM Oscar P 1996
2 MYHREN Mats Bjerke 1997
3 AUNE Joakim 1993
4 BUSKUM Andreas Granerud 1996
5 VILLUMSTAD Fredrik 1999
6 LARSON Casey 1998
7 EGLOFF Luca 1995
8 SIERGIEJEW Maksim 1999
9 MUMINOW Sabirżan 1994
10 NOMME Martti 1993
11 LEAROYD Jonathan 2000
12 NAZAROW Michaił 1994
13 SOUKUP Matthew 1997
14 TKACZENKO Siergiej 1999
15 COLLOREDO Sebastian 1987
16 URLAUB Andrew 2001
17 SCHULER Andreas 1995
18 MAATTA Jarkko 1994
19 ALAMOMMO Andreas 1998
20 MARKENG Thomas Aasen 2000
21 WĄSEK Paweł 1999
22 NOUSIAINEN Eetu 1997
23 INSAM Alex 1997
24 KOZISEK Cestmir 1991
25 BOYD-CLOWES Mackenzie 1991
26 PASCHKE Pius 1990
27 AIGRO Artti 1999
28 WASILJEW Dmitrij 1979
29 JELAR Ziga 1997
30 BICKNER Kevin 1996
31 HAMANN Martin 1997
32 LINDVIK Marius 1998
33 PEDERSEN Robin 1996
34 AIGNER Clemens 1993
35 POLASEK Viktor 1997
36 HOERL Jan 1998
37 SCHMID Constantin 1999
38 HULA Stefan 1986
39 NAKAMURA Naoki 1996
40 KASAI Noriaki 1972
41 FANNEMEL Anders 1991
42 PREVC Peter 1992
43 ITO Daiki 1985
44 ZOGRAFSKI Władimir 1993
45 FETTNER Manuel 1985
46 SEMENIC Anze 1993
47 HAYBOECK Michael 1991
48 LANISEK Anze 1996
49 AMMANN Simon 1981
50 ASCHENWALD Philipp 1995
51 WOLNY Jakub 1995
52 KOBAYASHI Junshiro 1991
53 STJERNEN Andreas 1988
54 AALTO Antti 1995
55 SATO Yukiya 1995
56 PREVC Domen 1999
57 WELLINGER Andreas 1995
58 PEIER Killian 1995
59 HUBER Daniel 1993
60 GRANERUD Halvor Egner 1996
61 KLIMOW Jewgienij 1994
62 KOUDELKA Roman 1989
63 LEYHE Stephan 1992
64 GEIGER Karl 1993
65 ZAJC Timi 2000
66 EISENBICHLER Markus 1991
67 FORFANG Johann Andre 1995
68 JOHANSSON Robert 1990
69 KUBACKI Dawid 1990
70 ŻYŁA Piotr 1987
71 KRAFT Stefan 1993
72 STOCH Kamil 1987
73 KOBAYASHI Ryoyu 1996

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (18020) komentarze: (137)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Sweet weteran

    Ale szkoda dlaczego Hlava ubyl? Przecież bardzo dobrze skakał. Pewnie grypa.

  • Sweet weteran

    Kto ubyl? Było 74 jest 73. Freitag jeszcze chory. On był na MS razem z Frenzelem i Rydzekiem dlatego cała ta trójka jest chora teraz.

  • topcom bywalec

    Oczywiście żaden z płaczków nie pofatygowal się sprawdzic wiatr!po wiecznych fartach Norge dopiero Kamil miał lepsze warunki które wróciły znowu na maxa przy Japonczyku.

  • kazdej123 bywalec
    @kazdej123 @xzcvvy

    Nic. Stwierdzam fakt.

  • wiola4697 profesor

    JaroslavSakala ale jaki miał wiatr ;) a Kamil dość dobry skok, jak na te warunki

  • kazdej123 bywalec
    @kazdej123 @kazdej123

    A nie, ex equo z Robertem jednak. Źle spojrzałem.

  • xzcvvy weteran
    @kazdej123 @kazdej123

    Obaj maja taka sama notę. I nie rozumiem co w tym śmiesznego?

  • Tomeson weteran

    Tkaczenko 11 na treningu? No ładnie.

  • JaroslavSakala doświadczony

    Joju - pierwszy skok - 140 metrów :O

  • kazdej123 bywalec

    Stoch przed Johanssonem xD

  • tjzE weteran

    Koba pokazuje jak się skacze

  • JaroslavSakala doświadczony

    Polacy słabo. Na pocieszenie dodam, że to 1. trening.

  • King profesor
    @erytrocyt_ka @erytrocyt_ka

    Zobaczymy. Ja wspominałem, że to mogła być zasługa Oslo, dlatego zobaczymy jak się spisze tutaj i w Trondheim. Bo w Vikersund i tak i tak będzie groźny.

  • alo profesor

    Kraft pokazuje gdzie są nasi. Co ten Horngacher robi to ja nie wiem,niech odchodzi moze lepiej im wyjdzie na to

  • kazdej123 bywalec
    @kazdej123 @kazdej123

    No, może nie gorzej, ale też bardzo słabo.

  • kazdej123 bywalec

    Niemcy słabo, ale Polacy jeszcze gorzej...

  • Stoszek profesor

    O jezu Żyła jeszcze gorzej..

  • tjzE weteran

    Kubacki zjazd formy w tydzień?

  • alo profesor

    Forma naszych zabójcza

  • kazdej123 bywalec

    Kubacki...

  • erytrocyt_ka profesor

    Ciekawe czy Johannson po prostu skoczył słabiej czy może jednak tylko w Oslo był aż tak mocny?

  • Karp profesor

    Dzieki miałem sprawdzać.

    Ale.wiedzialem że wiecie ;))

  • Adrian93 początkujący
    @Karp @Karp

    146m Ammana z 2009 roku

  • JaroslavSakala doświadczony

    Latawce to huraganem potrafią odlecieć.

  • Karp profesor

    Jaki rekord jest tutaj?

  • alo profesor

    latawce u siebie lepiej sie spisują

  • xzcvvy weteran

    Forfang jaka predkosc :o
    Odległość też zacna

  • kazdej123 bywalec

    Forfang co zrobił :O

  • kazdej123 bywalec

    Póki co, Niemcy bardzo słabo.

  • kazdej123 bywalec
    Timi Zajc

    Zajc ładnie i daleko.

  • King profesor
    @King @zxcvbnm_9999

    No ale nie ma co porównywać tego skoku z Tkachenko. Wyższa belka i -21 zamiast -8. Wiadomo, że to nie był dobry skok Pawła, ale z takim wiatrem na pewno by doleciał poza punkt K, jeśli nie tyle co Kazach.

  • Bernat__Sola profesor

    Czemu Hlavy nie ma? Wiem, że Czesi mają limit 3, ale przecież Kazachowie rok temu jeździli w czwórkę po całym RA. I jak już to powinni odrzucić Koziska, nie Hlavę, bo ten drugi fartownie, ale jednak punkty zdobył.

  • kazdej123 bywalec

    Gdzie się podziała nota Sato?

  • Toyminator profesor
    @JaroslavSakala @JaroslavSakala

    WIATR POD NARTY. Było to wałkowane tysiąc razy. Ktoś taki jak Prevc, Gregor, czy inni wielcy,nawet jak są w słabej formie, to mając mocny wiatr pod narty, potrafią to wykorzystać.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Wolny pokazał

    Co to znaczy skakać ze słabym wiatrem.

  • kazdej123 bywalec

    Wolny nieźle w tych warunkach.

  • Toyminator profesor
    -

    W takich warunkach, można prowadzić fajną matematykę . Rokujący Kazach, musi mieć 2m/s pod narty, żeby skoczyć tak daleko ;D

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @King @Mucha125

    Od czasu do czasu muszę sobie potrolować, ponieważ zauważyłem, że czasem przynosi to szczęście skoczkom :)
    Na poważnie to wiadomo, jednak takie warunki nie powinny być wytłumaczeniem, on już ma 19 lat. Po prostu forma jeszcze nie ta i to musi wyrabiać przez starty.

  • alo profesor
    @wiola4697 @wiola4697

    Jeszcze lepiej. Liczyłem pod rząd ze cztery były.

  • JaroslavSakala doświadczony

    Pero nadal mocny. Oslo to nie był pojedynczy wyskok.

  • Karp profesor

    Prevc w życiowej formie

  • kazdej123 bywalec

    Prevc, forma chyba rośnie, to cieszy.

  • wiola4697 profesor

    Alo jaka część 4? Praktycznie w każdym konkursie tego sezonu była loteria, więc przynajmniej część 9

  • wiola4697 profesor
    @King @Mucha125

    No dokładnie przecież

  • Mucha125 profesor
    @King @zxcvbnm_9999

    Loteria jest a ten jak zwykle xddd ocenia po jednym skoku lol. Stekala pewne by sobie poradził PONIEWAŻ ma większe doświadczenie.

  • alo profesor

    Ale bulą wszyscy. Wiatr widocznie z boku jest. Loteria cz.4(Innsbruck,Seefeld,Oslo) i teraz Lillehammer

  • zvc profesor

    Hamann na tym samym poziomie co Wąsek

  • Ravv doświadczony
    @homosapiens @homosapiens

    Nie zabraknie, jeszcze jest spory zapas

  • Ravv doświadczony
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    Z niższej belki i z dużo gorszym wiatrem...

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @King @King

    Skoki na 104 m to poziom braku awansu do 2 serii PK. Stękała by sobie lepiej poradził.

  • wiola4697 profesor
    @JaroslavSakala @JaroslavSakala

    No właśnie :/ przeliczniki praktycznie nigdy nie odzwierciedlają rzeczywistych warunków na skoczni, co kilkukrotnie podkreślali sami zawodnicy

  • homosapiens bywalec

    może zabraknąć belek dla najlepszych

  • stochmistrz stały bywalec
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Ty sam jestes jak sciana wschodnia.

  • JaroslavSakala doświadczony

    Wiatr wieje z boku, więc przeliczniki znowu nie oddają sytuacji na skoczni.

  • King profesor

    No Paweł nie ma aż takiego dużego szczęścia do wiatru.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Wąsek 30m za Kazachem

    Świetnie

  • JaroslavSakala doświadczony

    Im bliżej nocy, tym ma być mniejszy wiatr.

  • xzcvvy weteran

    Więcej niż 2 skoków tutaj nie skończą dzisiaj :p
    A może nawet tylko i jeden xd

  • Karp profesor
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Wątpie

  • JaroslavSakala doświadczony

    Mam wrażenie, że odwołają treningi.

  • zimowy_komentator profesor
    "Siergiej Tkachenko górą na treningu"

    Za pół godziny taki będzie tytuł na Skijumping :)

  • zimowy_komentator profesor
    Kraje ściany wschodniej górą w treningu

    Rosja i Kazachstan :)

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Tkaczenko może

    To i Wąsek też.

  • Karp profesor

    Tkaczenko zrobil postęp.
    Z takim huraganem pod narty na poczatku sezonu doleciałby przed 100 metrem
    Teraz skacze ponad 130m. Jest moc!!

  • zvc profesor

    Świetny skok Tkaczenki, ładnie wykłada się na nartach i w takich warunkach jego styl zdaje egzamin.

  • zimowy_komentator profesor
    @alo @alo

    WOW !!!

    Ale skok życia miał w Zakopcu bodajże pod 140 metr rok temu :)

  • xzcvvy weteran

    Będą odrabiać belki? xD

  • JaroslavSakala doświadczony

    Niedługo im belek braknie ;)

  • alo profesor
    Tkachenko

    Skok życia

  • JaroslavSakala doświadczony
    Tkaczenko

    !!! Huragan pod narty, ale skok genialny!

  • zvc profesor

    Ale zjazd zaliczył Villumstad, który w Brotterode skakał bardzo solidnie, a w Renie stawał na podium. A w PŚ przegrywa z kolegami, którzy byli o niego o kilka klas gorsi w COC i nawet nie jest blisko kwalifikacji do konkursu.

  • Nowyskoczek5 profesor
    @Gunner321 @Gunner321

    Lukas Hlava

  • Gunner321 doświadczony

    Kogo nie ma na liscie w porownaniu z Oslo?

  • JaroslavSakala doświadczony
    @JaroslavSakala @JaroslavSakala

    I już tańce z belkami zaczynamy :)

  • JaroslavSakala doświadczony

    Ale huragan pod narty.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @zimowy_komentator @Nowyskoczek5

    Radik był blisko w 2015.

  • Nowyskoczek5 profesor
    @zimowy_komentator @Pito94

    Lepsze punkty dla Siergieja niz Pawła ;)
    Zimowy_komentator ma racje . Kazachstan juz dlugo czeka na te punkty .

  • zimowy_komentator profesor
    @zimowy_komentator @Pito94

    Wąsek ma już punkty,a zresztą mi nie chodzi o skoczka tylko o kraj ogółem. Kazachstan ostatnie punkty zdobył 10 lat temu ! Gdyby Tkachenko zapunktował to mielibyśmy prawdziwe święto. Nawet Korea Południowa miała punkty w 2015 a Kazachstan tyle czasu czeka...

  • Pito94 stały bywalec
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Jeśli ktoś z juniorów miałby sie pokusić o punkty to wolałbym żeby udało się to Pawłowi Wąskowi

  • Karp profesor

    A co z Tande. Ktoś ma jakies info?

  • zimowy_komentator profesor
    Tkachenko

    Ostatnie jego szanse na punkty. Lillehamer, Trondheim jeszcze może się pokusić, tylko niech mu pogoda sprzyja. Bo na punkty w Vikersund albo w Planicy (jeśli wystartuje) chyba ma niewielkie szanse, chociaż jeśli będą warunki super to może odleci jak chociażby Amerykanie. Z tego co patrzyłem Tkaczenko nie startował jeszcze nigdy na mamucie, więc może tym razem ?

  • Mati87 weteran
    @Pavel @pavel

    przeczytałem jeszcze raz i ok zgadzam się. Ja cię źle zrozumiałem i za szybko odczytałem twój wpis. Tak bywa jeśli się robi kilka rzeczy na raz ale to nie weekend by mieć czas na wnikliwe czytanie komentrzy. Sorry.

    Jednak uważam, że z czytaniem ze zrozumieniem to była niepotrzebna uwaga bo każdy ma prawo popełnić błąd. Nie oznacza to od razu, że ktoś czytać nie potrafi tylko mogą mieć na to wpływ inne czynniki jak praca czy zmęczenie czy cokolwiek innego. Różne sprawy ma się na głowie.

  • Mati87 weteran
    @Pavel @pavel

    Czy możesz pisac z trochę wiekszym szacunkiem? Nie lubię jak mi się zarzuca, że nie czytam ze zrozumieniem bo akurat to potrafię bardzo dobrze. Jesli cie spytałem co masz na myśli z tym 5-10 miejscem. Nie oznacza to, że nie czytam ze zrozumieniem a jedynie proszę o rozwinięcie myśli. Różne rzeczy może ktoś napisac a inne osoby mogą je zrozumieć na inny sposób więc spytałem tylko dokładnie co masz na myśli. Czy już tego nie mozna bo od razy posądzenia o nieumiejętność czytania ze zrozumieniem? Szanujmy sie bo mnie takie słowa trochę obrażają.

  • Pavel profesor
    @Mati87

    Dobra czyli nie umiesz czytać ze zrozumieniem o czym świadczy pierwsze pytanie, także dam sobie spokój z dyskusją bo po raz kolejny musiałbym jedno i to samo tłumaczyć, a w sumie nie chce mi się.

  • xzcvvy weteran
    @koronex1989 @wiola4697

    Mam jedną uwagę do ciebie. Jeśli się z kims zgadzasz to daj mu po prostu łapkę:)
    Nie potrzeba robić niepotrzebnego spamu pisząc jedno slowo na temat czy się z kims zgadzasz
    Zauważyłam że dużo jest takich komentarzy od ciebie więc zwracam uwagę
    Nie traktuj tego jako hejt czy coś :)

  • Mati87 weteran
    @Pavel @Karp

    Troche zaskakujący sezon bo jednak kilku zawodników, którzy jeszcze rok temu odgrywali ważne role, w tym sezonie było tłem. A kilku wyłoniło się z cienia i zabłysło. Moze taka specyfika sezonu poolimpijskiego?

  • Mati87 weteran
    @Pavel @pavel

    A twoim zdaniem jego obecna dyspozycja nie oscyluje w poblizu miejsc 5-10? Wg mnie tu nie chodzi tylko oto czy jest typowym lotnikiem czy nie. Myślę, że dużo zaleźy od skoczni i od tego jak dany zawodnik odnajduje się na danym obiekcie.

  • Karp profesor
    @Pavel @Mati87

    Równy sezon.

    Dla ciekawskich (statystykow) mogliby np. policzyć klasyfilacje generalną od Predazzo. Cikawe jak by się przedstawiała. Tam dopiero byłoby równo ;)

  • Pavel profesor
    @Mati87

    Dokładnie, a jak by był "typowym lotnikiem" to moglibyśmy liczyć, ze skoro jego obecna dyspozycja oscyluje około 5-10 miejsca to lotach spokojnie powalczy o wygraną. Ot cała filozofia.

  • Mati87 weteran
    @Pavel @Karp

    Napewno jest kilku faworytów.Ten sezon jest tak nieprzewidywalny, że nawet nie wskazałbym jednego faworyta bo tak sie nie da. Poczekamy zobaczymy kto wygra.

    Co do koszulki to ciężko stwierdzić ale moim zdaniem powinna się pojawić w Vikersund bo w sumie to czemu mieliby z niej zrezygnować? Może w Niemczech o tym zapomnieli...

  • Mati87 weteran
    @Pavel @pavel

    no właśnie w podobnej. Nikt nie mówi przecież, że ma powtórzyć identyczne wyniki w Planicy jak 2 lata temu. Forma jest porównywalna ale wiemy, że na konkurs wpływają tez inne czynniki jak warunki a także forma rywali. Nie można zatem twierdzić, że może znowu zająć 5. miejsce. Wszystko zależy od sytuacji. Może być 1. jak rok temu lub 5. jak 2 lata temu lub zaliczyc jeszcze gorszy wynik. Akurat w skokach niczego nie idzie przewidzieć.

  • Karp profesor
    @Pavel @Mati87

    Ma dużą szanse i wierze że się uda- ale jedynym faworytem do niej nie jest.

    A tak na marginesie ciekawe czy pojawi sie w tyn sezonie czerwona koszulka dla.lidera lotów jak to bywało ostatnio.
    Bo w Oberstdorfie jej nie było

  • Karp profesor
    @Pavel @Mati87

    Jest w lepszej formie niż dwa lata temu...

  • Pavel profesor
    @Mati87

    W podobnej i w Planicy był dwa razy piąty, a to może się okazać za mało na MKK.

  • Mati87 weteran
    @Pavel @Karp

    Zgadza się forma ma znaczenie ale czy to znaczy,że nie mamy juz szans na MKK? Obecna forma Stocha jest taka jak 2 lata temu więc można miec nadzieje na sukces.

  • Oreo profesor

    Czemu Estończycy nie wybrali Maltseva? W końcu on byłw 30-tce w Seefeld nawet jeśli fuksem...

  • Mati87 weteran
    @Pavel @xzcvvy

    no tak myslałem, że gdzieś ścisła czołówka :)

  • Ryszard_ stały bywalec

    Lotnikiem jest ten co plasko wychodzi z progu, leci nisko ale daleko. Takim jest Johansson, to jest typowy lotnik. Tak samo jak Stjearnen czy Kranjec.Tak samo jak u nas Żyła czyl kiedys Murańka ze swoich najlepszych lat. Ja widze potencjał lotnika w Wąsku. Też leci nisko, ale stara się wyciągnąć maks co sie da. Czuje że Wąsek już w Vikersund sobie poszaleje i jesli warunki mu w koncu zaczną sprzyjać to poleci grubo ponad 200 metrów. Już w Oberstdorfie w locie wygladał jak typowy lotnik, tyle ze wybitnie nie trafiał z warunkami i dlatego lądował bliżej niż na co go stać.

  • Mati87 weteran
    @Pavel @pavel

    Czytam ze zrozumieniem tylko wyraziłem swoją opinię o pojęciu "typowego lotnika" i tym czy to ma jakieś odzwierciedlenie w wynikach. Zgadzam się, że forma ma znaczenie ale co to zmienia? Stoch obecnie jest formie takiej jak 2 lata temu więc w czym problem/

  • Karp profesor
    @Pavel @pavel

    Jasne.

    Natomiast strate ma małą, w Vikersund może być lepszy od Kamila nawet z tymi swoimi błędami a w Planicy jak dostanie wiatr pod narty też może skoczyć dalej

  • xzcvvy weteran
    @Pavel @Mati87

    3 miejsce :)
    Dalej poleciał Kraft (253.5), Johannson (252) i potem Stoch i Fannemel ( 251.5) :D

  • Karp profesor
    @Pavel @Mati87

    Ale np. dla.mnie typowy lotnik to taki ktory na lotach uzyskuje lepsze wyniki niż na dużych skoczniach.

    Te osiągnięcia Kamila na mamutach wynikają z tego, że był wtedy w dobrej formie i przeniósł to wszystko na mamuta. Małysz też nigdy typowym lotnikiem nie był ale jak skakał b. dobrz to na mamutach też mu szło. Podobnie było u np. u Ahonena, Morgiego i Freunda

  • Pavel profesor
    @Mati87

    Czytaj ze zrozumieniem, to unikniemy problemów z komunikacją, a tak muszę drugi raz pisać jedno i to samo. Wyniki Stocha w lotach są powiązane z jego ogólną formą czyli jak jest w formie lata daleko, a jak nie to nie. Typowy lotnik, nawet będąc w gorszej formie, na lotach skacze daleko. Do takich mogę zaliczyć Kasiego, Krajnca, Kocha, Tepesa itd.

  • xzcvvy weteran
    @Pavel @JaroslavSakala

    Ja też to lubię. Te emocje, zabuli? Odleci? Uwielbiam.

  • Pavel profesor
    @Karp

    Eisenbichler jakimś wybitnym lotnikiem nie jest, a do tego popełnia masę błędów w locie, które na tak dużych obiektach mogą mieć spore znaczenie.

  • Mati87 weteran
    @Pavel @pavel

    Nie pisz, że nie jest typowym lotnikiem bo takie bajki to już rok temu słyszałem. Ten zawodnik co niby typem lotnika nie jest:
    - zdobył srebro na MSwL (a złoto miał realnie w zasięgu gdyby była 2. seria),
    - zajmuje chyba 2. miejsce pod względem rekordu światowego (o ile sie nie mylę)
    - w zeszłym roku wygrał Planica 7 a MKK przegrał zaledwie o kilka pkt.
    - 2 lata temu stał na podium klasyfikacji lotów.

    Jeśli takie osiągnięcia ma ktoś kto nie jest lotnikiem to szczerze gratuluje. Nie wiem skąd ię te mity o typowym lotniku pojawiły ale w takim razie dotychczasowe wyniki Kamila pokazują że nie trzeba być tzw. "typowym lotnikiem" by miec sukcesy w lotach.

  • Karp profesor
    @Pavel @JaroslavSakala

    No ale słyszałem tutaj, że loty na 250 m raczej nierealne

  • JaroslavSakala doświadczony
    @Pavel @koronex1989

    Właśnie jestem ciekaw jak zmieni się tam parabola lotu. Dla mnie bardzo widowiskowe są loty nisko nad zeskokiem. Bardzo to lubię.

  • Karp profesor
    @Pavel @pavel

    Krafta i Biślera

  • madrek doświadczony
    @Pavel @pavel

    Przypadkowa? Kamil od początku tamtego weekendu skakał na poziomie top3. W tamten weekend był na poziomie najlepszych w tamtym okresie Krafta i Wellingera. A rok temu oddał świetny skok w q, a potem odcięło mu prąd, Kamil sam mówił że był zmęczony.

  • Pavel profesor
    @xzcvvy

    Stocha w Vikersund może walczyć pod jednym warunkiem, będzie mocno wiało w plecy. Z wiatrem pod narty nie ma najmniejszych szans z "latawcami" pokroju Johanssona.

  • Pavel profesor
    @Mati87

    Z tym odrabianiem to bym nie szalał, Stoch skacze dobrze w Planicy, ale nie jest typowym lotnikiem, który na mamutach odjeżdża rywalom, raczej u niego dobra forma w sezonie to dobra forma w Planicy i odwrotnie. Plus jest taki, że w Norwegii mamy jeden konkurs lotów, a Johansson ma stratę ponad 100pkt do Kamila. Z resztą ja bym się bardziej obawiał Krafta.

  • xzcvvy weteran
    @Pavel @pavel

    Fakt że w 2017 Kamil skakał w Vikersund świetnie, w 2018 s w swojej życiowej formie skoczył super w prologu, jednak przyszła druzynowka gdzie Johannson latał mega daleko, Kamil pierwszy skok w drużynie trochę zepsuł, trochę słabe warunki, i nie możliwe że nie wiedzial że Wasacz trochę punktów odrobił. W indywidualnym to już inna bajka, pojawiła się zapewne presja wyniku i żeby tego prowadzenia w raw air nie stracić, a i zmęczenie też swoje zrobiło
    Także tu jednak nie sklanialam bym się do tego że mu nie leży. Niestety skoki oglądam od sezonu 2016/17 i nie będę się wymadrzac jak to wyglądało w poprzednich latach :)

  • kibicsportu profesor
    @Pavel -

    Przecież Kamil skakał rok temu bardzo dobrze w Vikersund. Nie znaczy, że nie wygrał konkursu, to już gorzej skakał.

  • Karp profesor
    @Pavel @koronex1989

    Jeśli się będzie nisko lecieć to w to graj dla Johanssona

  • Karp profesor
    @Pavel @pavel

    Mamut w Vikersund to chyba najgorsza skocznia z całego PŚ dla Kamila.

    Ale tam była mowa o tym że jak nie wygra w Lille i Trond to już nie wygra nigdzie- o warunkach mowy nie było ;)

  • gosposia weteran
    pytanie do redakcji

    Czy są świeże informacje na temat Stephana Leyhe?

  • Mati87 weteran
    @Pavel @pavel

    No i to najlepiej pokazuje, że ma duże szanse na MKK. W zeszłym sezonie mając kosmiczną formę skakał słabo w Vikersund ale tydzień później w Planicy odrobił ogromną stratę jaka miał po lotach w styczniu. Obecnie ma lepszą pozycję wyjściową bo prowadzi więc skoro rok temu potrafił tyle nadrobić to i teraz jak zawali w Vikersund to może w Planicy nadal walczyć i zdobyć MKK.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Dla przypomnienia. Eliminacje-prolog w Lillehammer.

    Lillehammer (Norwegia) to najbardziej "horngacherowska" skocznia w PŚ. Przed Stefanem Polacy
    odnosili tu sukcesy nad wyraz umiarkowane. W 35 konkursach 4 razy trzecie miejsca i tylko w
    jednym niewiele przekroczono 100 pkt. I nic dziwnego, że panowała opinia, że Polacy tej skoczni
    nie lubią.
    Za rządów S. Horngachera w 3 konkursach 4 podia w tym 2 zwycięstwa, 2 konkursy z ponad 200
    punktami, 2 razy dwóch Polaków na podium.

    Tak było w Lillehammer rok temu, 12 marca 2018 w poniedziałek.
    W nawiasach miejsca Polaków, punktacja Pucharu Świata.

    1 trening (1, 6, 10, 22, 25, 34) -.................. 181 pkt (6 zawodników)
    2 trening (1, 9, 18, 26, 27) .......................... 151 pkt (5 zawodników, K. Stoch nie skakał)
    eliminacje-prolog (1, 2, 13. 16, 30, 37) -.. 216 pkt (6 zawodników)

    Eliminacje dokładnie: podium i miejsca Polaków.
    1. Kamil Stoch
    2. Dawid Kubacki
    3. Robert Johansson (Norwegia)
    ------------------------------------------
    13. Stefan Hula
    16. Piotr Żyła
    30. Jakub Wolny
    37. Maciej Kot

  • koronex1989 doświadczony
    @Pavel @pavel

    A czy przypadkiem w Vikersund nie doszło do jakiś zmian i skoczkowie nie będą tak nisko lecieć? Może tu coś pomoże? Tak tylko gdybam bo nie znam się :)

  • Karp profesor
    @koronex1989 @koronex1989

    Mniejsze niż wtedy i do naprawienia.

    2 lata temu dyspozycja byla jednak gorsza.

    Poza tym ja uważam że Kamil przy równych warunkach cały czas jest w stanie stawać na podium a co do zwycięstw to zależy obecnie od Johansson

  • Pavel profesor
    @Karp

    Dwa lata temu wygrana w Vikersund była przypadkowa i zupełnie nie świadczy o niczym, a w zasadzie skłaniałbym się do tego, że Stochowi mamut w Norwegii nie leży. W zeszłym sezonie gdzie koniec sezonu miał chyba szczytowy w całej swojej karierze skakał tam przeciętnie pomimo, że tydzień później Planicę "rozjechał", a wcześniejsze konkursy norweskie tez miał niesamowite.

  • wiola4697 profesor
    @koronex1989 @Mati87

    Dokładnie

  • koronex1989 doświadczony
    @koronex1989 @Karp

    Polemizował bym czy w gorszej. Raczej podobnej bo znowu pojawiły się w tej części sezonu błędy techniczne przy wyjściu z progu

  • wiola4697 profesor

    Koronex wcale nie, bo Kamil nawet nie będąc w najwyżej formie w Planicy lata bardzo dobrze, bo to jego ulubiony mamut. I wstydź się za ten brak wiary w Kamila i chłopaków!

  • Mati87 weteran
    @koronex1989 @koronex1989

    a ja bym tego nie brał na serio. Liillehamer i Trondheim nie ma co porównywać do Planicy. To dwie różne bajki. Wystarczy zobaczyć jak Johanson sie odbudował na skoczni, którą lubi i jaka formę złapał. Ze Stochem może być podobnie na lubianym przez niego mamucie w Planicy.

  • koronex1989 doświadczony
    @koronex1989 @firefly

    Ta jasne powiedz to Stochowi że nie ma różnicy jak na ostatniej prostej Kraft go wyprzedzi. O trochę większej kasie za 2 miejsce nie wspominając

  • Karp profesor
    @koronex1989 @koronex1989

    Nie do konca możesz mieć racje. 2 lata temu wygrał w Vikersund a rok temu gdzie był w rewelacyjnej formie w Vikersund skakał najsłabiej.

    Te statystyki w przypadku Kamila kilkartonie już zawodziły. Jak wszyscy mowią że już nic mu nie uda się wygrać to on i tak wygrywa ;)

    Poza tym 2 lata temu był w gorszej formie niż obecnie

  • koronex1989 doświadczony
    @koronex1989 @Mati87

    Tylko żeby wygrać w Planicy to trzeba być w przypadku Stocha w rewelacyjnej formie.
    Ja podtrzymuje zdanie że jak nie wygra w Lillehammer czy Trondheim to nie wygra wcale do końca sezonu

  • Karp profesor
    @Pavel @pavel

    W Trondheim też nie za ciekawie.

    Wygląda na to że Raw Air w tym sezonie zdominowany przez wiatr. Cały sezon pod tym względem był spokojny to końcówka taka sobie

  • madrek doświadczony
    @koronex1989 @koronex1989

    Przypomnij sobie jak to wyglądało 2 lata temu.

  • Mati87 weteran
    @koronex1989 @firefly

    co do lotów to są duże szanse bo 2 konkursy lotów mamy w Planicy a wiadomo, że Kamil uwielbia tą skocznie a Norwegowie niekoniecznie.

  • firefly profesor
    @koronex1989 @koronex1989

    Drugie czy trzecie miejsce w generalce to praktycznie żadna różnica, więc nawet jeśli by się tak stało, to tragedii nie będzie. Gorzej z tymi lotami bo mała KK jest jak najbardziej do zdobycia. No i fajnie by było, gdyby Kamil jednak zakończył sezon mocnym akcentem i jeszcze choć jeden konkurs wygrał.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @Pavel @pavel

    Może być jak dwa lata temu.

  • Pavel profesor

    Jutro będzie spory problem z wiatrem, podmuchy do 10m/s także dzisiaj mogą być ostatnie skoki w Lillehammer.

  • koronex1989 doświadczony

    Ja to jestem ciekawy Kamila. Jeśli i w prologu i jutro w konkursie będzie średnio to raczej już do końca nie będzie ani zwycięstwa już w tym sezonie ani obronienia 2 miejsca w generalce bo obstawiam że przy takich skokach jak w Oslo to Kraft połknie Stocha

  • JaroslavSakala doświadczony

    Jestem ciekawy Johanssona. Może powiększy przewagę nad rywalami w RA, a może trochę straci lub całkowicie straci przewagę nad Kraftem czy Kobayashim. Zapowiada się ciekawy prolog. Oby tylko pogoda tego nie zakłóciła.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl