PŚ w Planicy: Premierowy triumf Eisenbichlera, Żyła trzeci!

  • 2019-03-22 16:19

Markus Eisenbichler odniósł pierwsze w karierze zwycięstwo w zawodach Pucharu Świata. Niemiec triumfował na mamuciej skoczni w Planicy (HS240) po lotach na odległość 238,5 m i 233 m. Drugie miejsce zajął Ryoyu Kobayashi, a trzecie - Piotr Żyła. Punktowało czterech Polaków.

Markus EisenbichlerMarkus Eisenbichler
fot. Tadeusz Mieczyński
Piotr ŻyłaPiotr Żyła
fot. Tadeusz Mieczyński

W pierwszej serii rywalom odleciał Ryoyu Kobayashi. Triumfator Pucharu Świata poszybował na 242 metr i prowadził z przewagą 11,6 punktu nad Markusem Eisenbichlerem (238,5 m). Trzecie miejsce zajmował Piotr Żyła (242 m), ze stratą 1,8 pkt. do drugiego Niemca. Czwarty był Timi Zajc (240 m), a piąty Jakub Wolny (235,5 m). Słoweniec i Polak ustanowili swoje nowe rekordy życiowe.

Na kolejnych pozycjach sklasyfikowani zostali Domen Prevc (233,5 m), Michael Hayboeck (233 m), Johann Andre Forfang (230 m), Simon Ammann (234,5 m) i Karl Geiger (227 m).

Do finału awansowali także czternasty Dawid Kubacki (222 m) i piętnasty Kamil Stoch (211 m). Ta sztuka nie udała się trzydziestemu piątemu Maciejowi Kotowi (197 m).

Oprócz Zajca i Wolnego, nowy rekord życiowy ustanowił Jewgienij Klimow (228 m).

Pierwszą serię konkursową rozegrano kolejno z 6., 8., 7. i 6. belki startowej.

Finał przyniósł pierwsze w karierze pucharowe zwycięstwo Markusa Eisenbichlera. Mistrz świata z Innsbrucka poszybował na odległość 233 metrów, dzięki czemu pokonał różnicą 6,9 punktu Ryoyu Kobayashiego (220 m). Trzecie miejsce utrzymał Piotr Żyła, po locie na 234 metr. Tuż za podium piątkowego konkursu znaleźli się Timi Zajc (228,5 m), Domen Prevc (224 m) i Simon Ammann (238 m).

Dawid Kubacki dzięki próbie na 230 metr awansował na siódmą pozycję, przed Johannem Andre Forfangiem (221,5 m), Karlem Geigerem (226 m) oraz Peterem Prevcem (226,5 m).

Jakub Wolny w finale wylądował na 214 metrze i zakończył zawody na dwunastej pozycji. Osiemnasty był Kamil Stoch (209,5 m).

Finał rozegrano w całości z 8. platformy startowej.

Piotr Żyła po raz jedenasty w karierze, a siódmy w tym sezonie, stanął na podium zawodów indywidualnych Pucharu Świata. Dzisiejszy wyczyn brązowego medalisty MŚ w Lahti to jednocześnie jubileuszowe, 200. podium reprezentantów Polski w zawodach tej rangi.

Dzięki wygranej, Markus Eisenbichler (690,0 pkt.) został nowym liderem turnieju Planica 7. Niemiec wyprzedza o 4,1 punktu Ryoyu Kobayashiego (685,9 pkt.) oraz o 31,5 pkt. Timiego Zajca (658,5 pkt.). Czwarty jest Piotr Żyła (652,5 pkt.), a siódmy Dawid Kubacki (626,2 pkt.).

Markus Eisenbichler objął również prowadzenie w PŚ w lotach narciarskich. Niemiec ma 311 punktów i wyprzedza Ryoyu Kobayashiego (307 pkt.). Trzeci jest Piotr Żyła (239 pkt.), czwarty Kamil Stoch (220 pkt.), szósty Dawid Kubacki (211 pkt.), natomiast dziesiąty Jakub Wolny (133 pkt.).

W Pucharze Świata liderem jest, pewny Kryształowej Kuli, Ryoyu Kobayashi (1985 pkt.). Drugie miejsce zajmuje Stefan Kraft (1335 pkt.), a trzecie - Kamil Stoch (1264 pkt.). Czwartą pozycję na koniec sezonu zagwarantował sobie Piotr Żyła (1081 pkt.). Szósty jest Dawid Kubacki (948 pkt.).

Na czele Pucharu Narodów znajdują się niezmiennie Polacy (5547 pkt.), którzy mają 361 punktów przewagi nad drugimi Niemcami (5186 pkt.). Trzecie miejsce zajmują Japończycy (4419 pkt.).

W sobotę w Planicy odbędzie się ostatni tej zimy konkurs drużynowy z udziałem dziesięciu reprezentacji narodowych. Polacy wystąpią w składzie: Jakub Wolny, Kamil Stoch, Dawid Kubacki i Piotr Żyła. Początek zawodów o 10:00. Rywalizację poprzedzi seria próbna (9:00).

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Planica 7 >>
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Świata >>
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Świata w lotach >>
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Narodów >>
Zobacz aktualny ranking WRL >>

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (53245) komentarze: (442)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @NaczelnyStatystyk0 @Mati87

    Przeczytaj raz jeszcze, zastanów się nad sformułowaniem "szansa oddania skoku w normalnych warunkach", podłóż sobie pod to, co wymyślisz konkurs w Seefeld i może zrozumiesz czemu swoją niesprawiedliwością był o lata świetlne bardziej karykaturalny niż ten w Pjongczang.

  • Pietrek03 stały bywalec
    Kot

    Myślałem że skoczy z 210m i przejdzie a tu 197m :(.

  • Pietrek03 stały bywalec
    Kubacki

    I skok w miarę lecz mógł lepiej skoczyć ale II skok już bardzo dobry oby tak jutro.

  • Pietrek03 stały bywalec
    Stoch

    Co on wyprawia?! Na treningach już dobrze było a teraz dalej odwalił nie wiem co! Niech się weźmie do roboty na te 2 konkursy.

  • Pietrek03 stały bywalec
    Wolny

    I skok fenomenalny lecz w drugim miał w plecy wiatr i nie dał rady tu odlecieć. To i tak dobre 12 miejsce dla niego!

  • Pietrek03 stały bywalec
    Żyła

    Dobry konkurs lecz była szansa na 2 miejsce przy lepszym lądowaniu w II serii.

  • Mati87 weteran
    @Maradona @dejw

    może by pomógł Gregorowi. Byłoby ciekawie jakby zaczał skakać pod jego wodzą o wiele lepiej niż pozostali Austriacy pod wodzą Feldera.

  • Mati87 weteran
    @NaczelnyStatystyk0 @StrasznyRybolakOtchlani

    Normalne warunki w Pjongczangu? Jeśli dla ciebie normalne warunki to takie, w których zawodnik czeka na górzę kilka minut aż mu pozwolą skoczyć, jest okrywany "kocykami" przez Hofera by nie zmarzł choć to nogi są najwazniejsze. I czeka taki ktoś w mrozie i wietrze na górze a potem ma skakać totalnie nierozgrzany i zmarznięty, w środku nocy kiedy normalnie ludzie już śpią, to są to wg ciebie normalne warunki? XD

  • Mati87 weteran
    @NaczelnyStatystyk0 @dejw

    Domyslam się,że chodziło o widzów w Europie ale odbyło sie to kosztem zawodników. Co do Ammana to dał radę ale tu chyba jego klasa dała o sobie znać bo gdyby trafiło na mniej doświadczonego zawodnika to nie wiem czy by tak dobrze poszło. Nie chodzi mi wgl o wyniki a skok bez rozgrzewki. Z tego co pamiętam wtedy już sie obawiano, że nogi moga odmówic posłuszeństwa choćby na progu. Amman sam mówił, że juz nie chodziło mu oto by skoczyc dobrze a by wgl oddać skok szczęśliwie. Hofer okrywał zawodników "kocykami" - fajny gest ale sami eksperci potem mówili, że to i tak mało dawało bo chodziło głównie o nogi a nie ręce czy plecy.

    Poza tym sam Małysz mówił po Seefeld, że konkurs nie powininen się odbyc ale, że i tak Pjongchangu wg niego nie przebił. Czemu mamy mu nie wierzyc? W końcu był tam i sam widział jak to wyglądało. Kończąc temat chciałbym jeszcze zacytowac słowa Weroniki Nowakowskiej z IO ale nie mogę z uwagi na ich treść. Jednak chyba każdy wie o jaką jej wypowiedź mi chodzi :)

  • Wojciechowski profesor
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Chciałbym tylko zauważyć, że Peier zdobył już całe cztery punkty na lotach w tym sezonie. ;)

  • Wojciechowski profesor
    Eisenbichler wśród weteranów

    Dzięki triumfowi w Planicy Eisenbichler wpisał się do pierwszej dziesiątki najstarszych skoczków w dniu "debiutanckiego" zwycięstwa w konkursie PŚ. Prym wiedzie bezapelacyjnie Matura, a nam pozostaje liczyć na... Hulę, żeby zdetronizował Czecha. Szansa już w najbliższym sezonie. ;)

    MATURA Jan ......................- 32'356 ... 12044 dni ... 2013-01-19 ... Sapporo (d)
    DAMJAN Jernej ..................- 30'243 ... 11201 dni ... 2014-01-26 ... Sapporo (d)
    STJERNEN Andreas ...........- 29'167 ... 10759 dni ... 2018-01-13 ... Tauplitz/Bad Mitterndorf (m)
    LOITZL Wolfgang .............-- 28'354 ... 10581 dni ... 2009-01-01 ... Garmisch-Partenkirchen (d)
    SAETRE Johan ..................... 28'353 ... 10580 dni ... 1981-01-23 ... Gstaad (n)
    KOCH Martin ...................... 28'351 ... 10578 dni ... 2011-01-08 ... Harrachov (m)
    BERG Rolf Age .................... 28'311 ... 10538 dni ... 1986-02-19 ... St. Moritz (n)
    KUBACKI Dawid ...............-- 28'307 ... 10534 dni ... 2019-01-13 ... Predazzo (d)
    JOHANSSON Robert .........- 27'360 ... 10222 dni ... 2018-03-18 ... Vikersund (m)
    EISENBICHLER Markus ..--- 27'354 ... 10215 dni ... 2019-03-22 ... Planica (m)

  • StrasznyRybolakOtchlani doświadczony
    @NaczelnyStatystyk0 @dejw

    Uzupełniając twoją wypowiedź - w Pjongczang przynajmniej zawodnicy dostali szansę oddania skoku w normalnych warunkach. W Seefeld większość była skazana na porażkę już ruszając z belki. Nie ma porównania między tymi konkursami.

  • dejw profesor
    @Maradona @Mati87

    To byłby bardzo ciekawy duet i możliwy bodziec dla Schlirenzauera, aby jeszcze próbować.

    @jma
    Wycieczka może i fajna, ale jako tester wypadł tam bardzo nędznie. A też warto dodać, że on już w tym sezonie trenuje poza kadrami, co było trochę zaskakujące, bo wyglądało że bardzo szybko postawiono na nim krzyżyk.

  • zimowy_komentator profesor
    Killian Peier zapunktuje na mamucie !!!

    Czyżby wzwyżka formy ? Nie, to po prostu ostatni konkurs w sezonie :D

  • dejw profesor
    @NaczelnyStatystyk0 @Mati87

    W Pjongczangu ustawiono taką porę, pewnie z myślą o Europie. A że konkurs się absurdalnie przeciągnął.. Cóż, z tego co pamiętam, to pojawiały się potem wypowiedzi, że teoretycznie była możliwość dokończenia drugiej serii innego dnia, ale problem był i z napiętym harmonogramem i z równie niekorzystnymi na kolejne dni prognozami.
    Ok, pewnie że było mroźnie i nieprzyjemnie, a szczęk zębów najbardziej jaskrawego przykładu, Ammanna z zimna słyszało się aż w Polsce. Ale ostatecznie nie zamarzł, nie puszczono go w warunkach w których mógł wykonać kilka fikołków w powietrzu, a i nawet sam Walter go pledem przykrywał (to tak półżartem odnośnie troski o zawodników), a sam skok wyglądał na tyle dobrze że utrzymał po nim pozycję.
    Ani w Korei, ani w Seefeld ostatecznie na całe szczęście nikomu nic się nie stało - ale też skoro mówisz o aspekcie bezpieczeństwa; to skakanie na rozmiękłych, płynących, hamujących skoczka torach też nie jest zbyt bezpieczne.
    Natomiast w sensie stricte sportowym, to podtrzymuję to co powiedziałem wcześniej.

  • jma profesor
    @jma @JaroslavSakala

    Szczepan nie skakał. Jego twarzoksiążka w każdym razie milczy na ten temat, a raczej by się pochwalił. O przyczynach zmiany decyzji też nic, a powodów mogło być milion. Od braku zgody Słoweńców, poprzez brak zgody PZN, a na samym wycofaniu zawodnika kończąc. No trudno. Może w przyszłym roku.

  • jma profesor
    @Maradona @dejw

    To by tłumaczyło wycieczkę Tarmana na Vikersunbakken.

  • Mati87 weteran
    @Maradona @dejw

    podobno Schuster jest gotowy aby pomóc Gregorowi jeśli ten wyrazi na to chęci.

  • dejw profesor
    @Maradona @Maradona

    No jak ma ból d.upy, że nie jest przyzwyczajony do miejsca w kadrze B, bo wcześniej zawsze był w A, to niech kończy, wcale mi go nie szkoda.

    O tym, że tylu Słoweńców po tym sezonie zakończy można było się spodziewać, do tej listy jeszcze warto dopisać Zupancica; a pewnie dołączy jeszcze ktoś typu Tarman, czy Pavlic.
    To może być wojna na ilość z Austriakami, Fettner już przed sezonem zapowiadał że kończy, Koflera to już nie wiem co musiałoby zmotywować, Gregor po prawdopodobnym wypadzie z kadr też może się unieść honorem, a na liście potencjalnych kandydatów są też Altenburger, Poppinger, Lakcner, Reisenauer, Rupitsch czy Kogler.

  • dejw profesor
    @Maradona @Joannna

    No jak ma ból d.upy, że nie jest przyzwyczajony do miejsca w kadrze B, bo wcześniej zawsze był w A, to niech kończy, wcale mi go nie szkoda.

    O tym, że tylu Słoweńców po tym sezonie zakończy można było się spodziewać, do tej listy jeszcze warto dopisać Zupancica; a pewnie dołączy jeszcze ktoś typu Tarman, czy Pavlic.
    To może być wojna na ilość z Austriakami, Fettner już przed sezonem zapowiadał że kończy, Koflera to już nie wiem co musiałoby zmotywować, Gregor po prawdopodobnym wypadzie z kadr też może się unieść honorem, a na liście potencjalnych kandydatów są też Altenburger, Poppinger, Lakcner, Reisenauer, Rupitsch czy Kogler.

  • Wojciechowski profesor
    @Wojciechowski @Wojciechowski

    Ha, i sam w tę pułapkę wpadłem, zapomniałem doliczyć "drużynówki" z Vikersund. Teraz już poprawnie:

    1. Polska ........-- 1053
    2. Słowenia ........ 933
    3. Niemcy .......--- 893
    4. Austria ..........- 724
    5. Japonia .......--- 681
    6. Norwegia ....... 651
    7. Rosja .............. 238
    8. Szwajcaria ....- 137
    9. Czechy ............. 46
    10. Finlandia ......- 28
    11. Kanada ............ 7

  • Wojciechowski profesor
    "Mamuci" Puchar Narodów

    Gdyby FIS przyznawał "mały" Puchar Narodów za konkursy w lotach, klasyfikacja wyglądałaby obecnie tak:

    1. Polska ........-- 803
    2. Niemcy .....--- 543
    3. Słowenia ...... 533
    4. Norwegia ..... 501
    5. Japonia .....--- 481
    6. Austria ........- 424
    7. Rosja ............ 138
    8. Szwajcaria ....- 87
    9. Czechy ........... 46
    10. Finlandia ....- 28
    11. Kanada .......... 7

    Ciekawe, jak byłoby po "drużynówce", która przecież wnosi ogólnie bardzo dużo punktów.

  • Wzrost_skoczkow_narciarskich bywalec
    Wzrost podiumowiczów

    Eisenbichler 171cm
    R.Kobayashi 175cm
    Żyła 176cm

  • Mati87 weteran
    @NaczelnyStatystyk0 @dejw

    Nie wiem czy my się dobrze rozumiemy, bo mi w Korei bardziej niż o witrzną loterią w trakcie skokuu chodzi o wiatr i mróz, który paraliżował skoczków już przed skokiem a nie w jego trakcie.

    Masz prawo mieć swoje zdanie a ja swoje. Dla mnie i Seefeld i Pjongchang to ten sam poziom.

  • Joannna stały bywalec
    @Maradona @Maradona

    Z tego co mówił, decyzje podejmie po rozmowach ze Związkiem. Między wierszami można też wywnioskować, że chce przeforsować dla siebie przeniesienie do kadry A, jeśli miałby zostać. Ale to tylko moja sugestia.
    https://www.24ur.com/sport/zimski_sporti/jurij-tepes-upam-da-se-bo-nasel-nekdo.html

  • Wojciechowski profesor
    @Brygadzista @Brygadzista

    Ależ skąd. Tak z 15-20 lat temu noty po 18,5, 19 czy 19,5 pkt przyznawano zdecydowanie częściej. To było zresztą nieraz wręcz niedorzeczne.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @jma @jma

    Może skakał, tylko nie zostało to podane. Wyniki przedskoczków znamy tylko z środy, potem wszyscy milczą.

  • dejw profesor
    @NaczelnyStatystyk0 @Mati87

    W czasie loterii, nawet takiej niemiłosiernie długo się ciągnącej, zawodnicy mogą mieć przynajmniej wrażenie, że komuś zależy by przynajmniej mieli jakiś cień szansy na uzyskanie sensownego wyniku - co oczywiście nie zawsze się udaje, bo przy szalejących, zmiennych warunkach nie jest w stanie się przewidzieć jak bardzo zmieni się wiatr w ciągu kilku sekund.
    Natomiast czym innym jest fakt, że puszcza się w szalonym tempie jednego zawodnika po drugim, na coraz bardziej zaspanych i płynących torach, co bardzo zdecydowanie odbija się na prędkości i nie robi się zupełnie NIC, by tą sytuację poprawić.

    Dla mnie nie ma żadnych wątpliwości, który konkurs jest bardziej absurdalny.

  • Maradona profesor
    Tepes

    Jak to w końcu jest z tym Tepesem? Kończy kariere czy nie? Bo po swoim skoku wykonał dość jednoznaczny gest, który może świadczyć o tym, że jednak to koniec. Troche szkoda by było, bo w sumie dopiero skończył 30 lat, a za rok są MŚ w Lotach w Planicy. Mógłby jeszcze chociaż rok powalczyć.

    A u Słoweńców masowe zakończenia karier - Kranjec, Naglic, może Tepes, podobno także Ernest Prislić (jego byłoby mi żal, bo młody chłopak, a miałby przegraną kariere przez to potrącenie przez samochód).

    Ale akurat w Słowenii to ma kto skakać, jakby jakiś dobry trener ich ogarnął to mogą dominować długie lata.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @jma @jma

    Już koło 13 czy 14 było to na Twitterze skijumping.pl.

  • Mati87 weteran
    @NaczelnyStatystyk0 @dejw

    Znajdź mi konkurs najwazniejszej imprezy sportowej czyli IO, który rozgrywany jest w środku nocy i trwa 2 dni. To było ryzykowne dla zwodników. Nie chodzi o jakieś tam wyniki a o ich zdrowie. Np. taki Amman, który czekał kilka długich minut w mrozie na swój skok. Skakał zmarznięty i nierozgrzany. Przecież to sie mogło źle skończyć.

    Owszem w Seefeld puszczano na stracenie ale to tylko wyniki bo zdrowiem tam raczej nikt bardzo nie ryzykował (w sensie bardziej niż zawsze bo wiadomo,że skoki są niebezpieczne). A na IO puszczali zmarzniętych i nierozgrzanych zawodników.

  • Mati87 weteran
    @NaczelnyStatystyk0 @dejw

    Ale mi chodzi oto, że konkurs w Seefeld i Pjonchangu to ten sam poziom absurdu.

  • dejw profesor
    @NaczelnyStatystyk0 @Mati87

    Podczas loterii wietrznej można wygrać jak i przegrać, bo takie jest założenie loterii.
    W Seefeld ostatnią dziesiątkę puszczono wyłącznie na stracenie, z której jakimś cudem wyratował się Kraft.
    To dość istotna różnica w porównaniu dwóch powalonych konkursów mistrzowskich na NH.

  • Mati87 weteran
    @NaczelnyStatystyk0 @Maradona

    Dla mnie są na równi. W Korei konkurs rozgrywano w środku nocy, przy silnym mrozie, który powodował, że zawodnicy na górze marzli przez co ich skoki też nie były na optymalnym poziomie. Konkurs olimpisjki, który trwa 2 dni to jest absurd na miare Seefeld. Nie chodzi tylko o Polaków a o wszystkich zawodników. Mina Ammana na belce to podsumowanie całego tamtego konkursu.


    Ok ale co byś napisał o Kubackim, Stochu i Kracie gdyby warunki w 2. serii nie uległy zmianie? Oni by byli wtedy pokrzywdzenie bo dominowali na treningach a pogada też ich wykosiła w 1. serii.

  • jma profesor
    @jma @JaroslavSakala

    No miał :) sam jestem ciekawy dlaczego nie doszło do tych skoków, bo sam Kupczak podawał tę wiadomość (jak wiesz - to dawaj :)).
    Co do Aigro, to po okejkach widzę, że nie tylko ja się zdrzemnąłem i nie do każdego dotarł wyczyn Estończyka w odpowiednim czasie :)))

  • Maradona profesor
    @NaczelnyStatystyk0 @Mati87

    Nie, konkurs w Pjongczang nie ma nawet podjazdu do tego, co było w Seefeld. To afera rozdmuchana przez rzekomy "błąd pomiaru" przy skoku Huli. Tam najwiekszym skandalem było przeciąganie konkursu i 4 czy 5 krotne ściąganie Ammanna z belki. Warunki wietrzne były takie jakie czesto bywają w PŚ, tylko nas jako Polaków bardziej to boli, bo Kamil i Stefan zajmowali 1 i 2 miejsce po 1 serii.

    Dla mnie nie liczą sie tylko suche fakty, ale też okoliczności. Bo czesto tu widze komentarze, jak to Kobayashi "nie wytrzymał na MŚ" albo, że "zawalił MŚ". Tak. nie zdobył medalu, był wielkim przegranym tych mistrzostw, na dużej skoczni był 4, ale na normalnej wyeliminowała go pogoda i nie miał żadnych szans na medal, no chyba, że zawaliłby pierwszy skok tak jak Kubacki i jechał na początku drugiej serii.

  • Mati87 weteran
    @NaczelnyStatystyk0 @Maradona

    ale farsa pogoda to nie argument. Historia tego nie będzie rozpamiętywać, tak samo jak nikt nie wspomina tego, że Hula i Stoch nie zdobyli medali na normalnej w Korei bo konkurs byl przeprowadzony w absurdalnych okolicznościach, podobnie jak w Seefeld. Liczą sie wyłącznie fakty i to, kto faktycznie zdobył medale.

  • Maradona profesor
    @NaczelnyStatystyk0 @NaczelnyStatystyk0

    Sezon sie jeszcze nie skończył i Kobayashi może dorzucić 6 pkt w twoim rankingu. Jeśli chodzi o PŚ to Rjoju jest wielkim dominatorem, a złoto na MŚ stracił przez farse pogodową, taka jest prawda.

  • NaczelnyStatystyk0 początkujący
    @NaczelnyStatystyk0 @konrad95

    A jeśli chodzi o porównanie Stocha i Koby, to nie są to średnie punkty na konkurs w PŚ tylko punkty z poniższej punktacji za osiągnięcia w całym sezonie. A tu Kobayashi przegrywa ze Stochem choćby brakiem medalu z najważniejszej imprezy sezonu.

  • Mati87 weteran
    @Pavel @pavel

    a czy to byłby zly pomysł? W końcu coś w Dolezalu musi być skoro nawet Horngaher chciał by przeszedł z nim do Niemiec... Pod warunkiem oczywiście, że to on zostanie trenerem bo narazie to tylko spekulacje mediów a może być zupelnie inne nazwisko.

  • NaczelnyStatystyk0 początkujący
    @NaczelnyStatystyk0 @konrad95

    Nie, nie popsuł mi się. Napisałem wyraźnie, że punktację układałem w oparciu o procenty prawie 40 edycji Pucharu Świata, ale nie tej aktualnej, która jeszcze się nie skończyła.

  • Pavel profesor

    Nie ma nad czym się zastanawiać PZN wybrał opcję budżetową z założeniem doczłapania z kadra +30 do MŚ pod wodzą Dolezala z Sobczykiem.Wszystko na to wskazuje i raczej nie ma co liczyć na inne rozwiązanie.

  • konrad95 doświadczony
    @NaczelnyStatystyk0 @NaczelnyStatystyk0

    Chyba Ci się kalkulator popsuł. Weź inny i podziel 1985 przez 27.

  • Maradona profesor
    @srek @srek

    Z Ljoekelsoeyem to raczej plotka. On póki co planował wiecej czasu poświecać rodzinie i wrócić do Norwegii.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @srek @srek

    Skąd takie informacje?

  • srek początkujący
    Roar Lj?kels?y albo Doleżal trenerem Polski !!!

    Chodzą słuchy że Małysz wyciągnął Niemiec trenera asystenta Schustera Roara Lj?kels?ya tego kraju kiedyś świetnego Norweskiego skoczka przed laty niedziele decyzja zostanie ogłoszona

  • NaczelnyStatystyk0 początkujący

    Warto wspomnieć, że "wielki dominator" Kobayashi tak wygląda na tle zeszłorocznego Stocha:

    - Ryoyu Kobayashi 2018/2019: 44,2 pkt.
    - Kamil Stoch 2017/2018: 59,8 pkt.

    Duża różnica.

  • Domin10 weteran
    Jako że nie przyznano zwislych orłów

    Pozwoliłem sobie przyznać nagrode zastępczą nazwaną przeze mnie " kulka śniegu"
    Kandydat nr 1- Stefan Kraft- Świetny sezon, byly rekordzista obiektu. Jednakl dziś oba skoki przeciętne jak na takiego skoczka jak on. Spodziewalem sie ze bedzie bil sie o zwycięstwo, jednak dopiero miejsce poza 10.
    Kandydat nr 2- Halvor Egner Granerud- Zupelnie nieudany konkurs. Jako Norweg, powinien na mamutach, z wiatrem pod narty latac bardzo daleko. Niestety przy jego warunkach 211 metrow nie wystarczyło do 2 serii.
    Kulka śniegu - Robert Johansson- Wybitny lotnik, dobry sezon. Aż by sie chcialo go typować do zwycięstwa. Jednak on nie spisal sie za dobrze w obu skokach. Co sie z nim stało? Tego to nikt nie wie.

  • NaczelnyStatystyk0 początkujący

    Z resztą postąpiłem bardzo podobnie, ewentualnie sprawdzałem ile trzeba było w turniejach pokroju W5 czy Raw Air ugrać punktów PŚ do zwycięstwa i na tej podstawie wyliczyłem ich wagi.
    Oczywiście za 2 i 3 miejsca przyznaję punkty w proporcji 1:2:3 w stosunku do pierwszego. Ponadto za każde 1 zwycięstwo w Pucharze Świata mamy 1 punkt, za każde 2 drugie miejsca 1 punkt, i za każde 3 trzecie miejsca 1 punkt.

    Do rzeczy, oto 10 najlepszych skoczków tego sezonu:

    1. Ryoyu Kobayashi - 44,2 pkt. (1. PŚ, 1. TCS (x1,5 za 4 zwycięstwa), 1. W5, 1. RA, 12-3-5)
    2. Stefan Kraft - 19,2 pkt. ( 2. PŚ, 3. MŚ, 2. RA, 4-3-5)
    3. Marcus Eisenbichler - 16,3 pkt. (1. MŚ, 2. TCS, 1-4-1)
    4. Kamil Stoch - 14,8 pkt. ( 3. PŚ, 2. MŚ, 2-3-4)
    5. Dawid Kubacki - 13,2 pkt.(1. MŚ, 1-3-2)
    6. Karl Geiger - 8 pkt. (2. MŚ, 3. W5, 2-0-0)
    7. Piotr Żyła - 3,8 pkt. (2. W5, 0-3-4)
    8. Robert Johansson - 3,7 pkt. (3. RA, 1-2-2)
    9. Kilian Peier - 3 pkt. (3. MŚ, 0-0-0)
    10. Stephan Leyhe - 2,5 pkt. (3. TCS, 0-1-0)


    Ogólnie w tym sezonie punktowało 17 zawodników, a do przyznania jeszcze punkty za Puchar Świata w Lotach i Planica 7.

  • NaczelnyStatystyk0 początkujący
    Klasyfikacja.

    Zbliża się koniec sezonu, więc pora przygotować klasyfikację, ranking lub jak tam można to nazywać, najlepszych skoczków sezonu.
    Postanowiłem przygotować prawdopodobnie najbardziej rzetelny możliwy ranking, bo bazujący na statystyce historii Pucharu Świata i matematycznych wyliczeniach. Punktacja nie jest wymyślona ani tym bardziej subiektywna, a obliczona na podstawie 40 sezonów Pucharu Świata.

    Do rzeczy, oto reguły:



    Podstawą punktacji jest JEDNO zwycięstwo w konkursie Pucharu Świata. I jest ono warte JEDEN punkt.
    Reszta trofeów, medali i turniejów została uzależniona od tegoż zwycięstwa w konkursie Pucharu Świata.
    Oto punktacja:


    - Puchar Świata - 14 pkt. (1 msc.) | 7 pkt. (2 msc.) | 5 pkt. (3 msc.)
    - Igrzyska Olimpijskie - 12 pkt. | 6 pkt. | 4 pkt.
    - Mistrzostwa Świata - 10 pkt. | 5 pkt. | 3 pkt.
    - Turniej Czterech Skoczni - 6 pkt. *** | 3 pkt. | 2 pkt.
    - Mistrzostwa Świata w Lotach - 6 pkt. | 3 pkt. | 2 pkt.
    - Raw Air - 4 pkt. | 2 pkt. | 1 pkt.
    - Puchar Świata w Lotach - 3 pkt. | 2 pkt. | 1 pkt.
    - Willingen 5 - 2 pkt. | 1 pkt. | 1 pkt.
    - Planica 7 - 3 pkt. | 2 pkt. | 1 pkt.

    A oto jak przydzieliłem wagi:
    - Puchar Świata - Obliczyłem średnią wartość % zdobytych punktów przez zwyciężcę Pucharu Świata na przestrzeni lat 1979-2018. Wynosi ona 55%. Następnie pomnożyłem ją przez średnią ilość konkursów ( 24) by uzyskać średnią liczbę punktów konieczną do wygrania Pucharu Świata. Wynosi ona 1356. Wszystko w punktacji zaokrąglam w górę, więc 1356 ~ 1400. A to z kolei jest równe 14 wygranym konkursom Pucharu Świata.

    PŚ = 14

    - Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata - tu było trudniej, bo to pojedyncze konkursy. Dlatego sprawdziłem, ile średnio zwyciężcy IO i MŚ zdobywali punktów w Pucharze Świata, wyliczyłem %, pomnożyłem go przez wagę Pucharu Świata (14) i przez następujące współczynniki prestiżu (1,75 dla MŚ, 2 dla IO).
    - TCS podobnie, współczynnik prestiżu = 1,5. Dla MŚwL = 1,25

  • JaroslavSakala doświadczony
    @jma @jma

    Fajnie :) A wiadomo jak Kupczak? Miał skakać.

  • jma profesor
    Aigro był dziś przedskoczkiem

    Wiecie ile skoczył?

    Uwaga...

    228 metrów.

    Rekord Estonii poprawiony o 15 metrów i jednocześnie przeskoczenie w tabeli Bułgarii i Kanady. Estonia wskoczyła na 14 miejsce.

  • Mati87 weteran
    @anonim @zimowy_komentator

    Nie zgadzam się. Mistrzem jest ten, który potrafi utrzymać poziom przez wiele lat a nie jeden sezon. Dominator jednego sezonu, który potem nic nie osiąga to zwykły sezonowiec.

  • Brygadzista doświadczony

    Ten konkurs ma chyba najwyzsza srednia not w hitorii. Bylo duzo ladnych skokow, ale niektore noty byly ostro przesadzone, szczegolnie od Slowenca. Czech mial pewnie ograniczona widocznosc, bo w pierwszej serii 19 dla Marcusa za polprzysiad i chwile pozniej 19 dla Ryoyu za niezly telemark - oceniy bardzo niekonsekwentne.

  • zimowy_komentator profesor
    @anonim @Mati87

    Mistrzem jest ten skoczek który w jak najkrótszym czasie załatwia wszystkie sprawy. Tak jak w boksie, wychodzisz na ring i nokautujesz. Oczywiście można skakać cały czas na wysokim poziomie i ciułać sobie trofea, ale to z jakimkolwiek kunsztem nie ma nic wspólnego.

  • FunFact weteran

    O Żyle można dużo powiedzieć, jednak jakby nie patrzeć zapisał się w historii polskich skoków i w erze Pucharu Świata umacnia się na miejscu trzecim pod względem osiągnięć - 11 podiów, czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej, indywidualne medale MŚ i TCS, i autostrada do trzeciego sukcesu indywidualnego - podium klasyfikacji lotów. Obok naszych legend jest jedynym, który "kolekcjonuje" medale różnych imprez. Zapewne Kubacki prędzej czy później go przegoni, jednak na ten moment to Piotrek jest jednostką wybijającą się, pod względem kolekcji medali.

  • bodzio7n stały bywalec

    Gratulacje Piotrek

  • Mati87 weteran
    @anonim @zimowy_komentator

    Rozumiem choc uważam, że o tym kto kogo przebił decyduje klasyfikacja wszechczasów i tam widać, który skoczek jest mistrzem a któremu jeszcze do tego brakuje.

  • Introverder profesor
    P.S. Klasyfikacja szansowa w walce o Małą Kryształową Kulę za loty

    W ankiecie jakby nie było nadal Kamil na 2. miejscu w klasyfikacji szansowej na Małą Kryształową Kulę hehe ;), choć domyślam się, że 90% tych głosów była oddana przed dzisiejszym konkursem.. Co ciekawe akcje Markusa nadal stoją b. nisko mimo że ma największą w tym momencie szansę na wygraną (nadal Kraft ma np. wyższe hehe ;)) - zakładając oczywiście, że zawsze istnieje jakieś prawdopodobieństwo, że konkurs niedzielny niekoniecznie musi się odbyć, bo pogoda zmienną jest ;).

  • Mati87 weteran
    @anonim @jma

    Ja mam tak, że oceniam fakty i nie myślę o przyszłości bo tego sie nie da przewidzieć :) Skupiam się na teraźniejszosci :)

  • jma profesor
    @anonim @Mati87

    Dodaj: dominacja w jednym sezonie. Jak na razie.

  • Raptor202 profesor
    @skokowy123 @mkarcz21

    Skoro ostatnio przerwał swoją serię konkursów z punktami, to w sumie po co było jechać do Planicy :)

  • zimowy_komentator profesor
    @zimowy_komentator @LIVERPOOL

    To jak ty oglądałeś Mistrzostwa ? Akurat Ryoyu jakikolwiek medal zdobył - czyli ten w drużynie. A pisałem o komplecie w PŚ. Imprezy do PŚ się nie wliczają.

  • zimowy_komentator profesor
    @anonim @Mati87

    Większość aktywności skoczków skupia się na PŚ i odnoście tylko tego cyklu pisałem (bez imprez mistrzowskich).

  • papa_s weteran
    @sebo939 @sebo939

    Może chodziło mu o zabranie zbyt wielkiej ilości punktów biorąc pod uwagę całe sędziowanie i sypanie 19 i 19.5 a nawet 20.0 co nie zdarza się podczas zawodów, chyba że skok jest istotnie idealny (nawet Stoch z Kraftem nie dostawali takich ocen mimo oddania dawniej prawie idealnych skoków).

  • papa_s weteran
    @Introverder @ In Introverder

    Wymawia się Ajzenbichl`e (twarde ch bo to Bawarczyk) z tym że ostatnią głoską jest tzw. szwa (stąd inaczej zaznaczone) a 'r' jest nieme. W odmianie wzorcowej (północno - środkowo niemieckiej) bałaby spółgłoska pośrednia między 'ch' i 'sz'.

  • Mati87 weteran
    @anonim @zimowy_komentator

    ale w jakim sensie przerósł mistrza? Patrząc na osiągniecia to brakuje Kobayashiemu najważniejszych w sporcie czyli medali MS/IO by mówić o tym, że kogoś przerósł. Dominacja w PS to stanowczo za mało.

  • Mati87 weteran
    @Oreo @Oreo

    ale na chwilę obecna jest w top10 a co do niedzieli to niewiadomo ale wydaje się, że Wolny jest w lepszej formie niż Klimov

  • Oreo profesor
    @Oreo @Mati87

    na razie o 1 punkt więc w niedzielę wszystko się może wydarzyć -.-

  • tobiaszko stały bywalec
    @tobiaszko @Realpany100

    anooo niestety moze zakonczy kariere komentatora po sezonie ale taki Troll nie odpusci xd

  • Realpany100 doświadczony
    @tobiaszko @tobiaszko

    Ten yeremy to typowy trol, lepiej go zignorowac , niz wchodzic w dyskusje z tym osobnikiem

  • zimowy_komentator profesor
    @anonim @Poter

    Aha i dlatego aby udowodnić, że Kamil jest mistrzem wjechałeś na Kobayashiego, tak ? Ja Kamilowi zasług nie odbieram - jest wielkim skoczkiem, ale fakty są takie, że (mam nadzieję) Koba zgarnie jeszcze Małą Kulę czym powiększy zdobycz Kamila. I tylko tyle, można by napisać, że uczeń przerósł mistrza, ale to jest właśnie w sporcie piękne ! Oczywiście piszę o osiągnięciach w Pucharze Świata a nie na Imprezach Mistrzowskich. W dodatku jeśli chodzi o moje komentarze to nie porównuję Japończyka do Kamila w tym sezonie. Porównuję ich osiągnięcia ale z dwóch różnych sezonów, wiadomo, że nikt nie będzie skakał na wysokim poziomie przez cały czas - to normalne. Japończyk też zgaśnie, być może już za sezon. Ale nie wymaże to przecież osiągnięć zarówno jego jak i Kamila.

  • tobiaszko stały bywalec

    Patrze komentarze bo dopiero wrocilem z pracy i mi sie smiac chce , Yeremy91 skoro Kobayashi mial tyle pkt przewagi po 1 serii i przegral z Niemcem jak to wgl mozliwe przeciez to wielki mistrz? Przeskoczyl juz dawno Stocha twoim zdaniem wgl nie masz szacunku do Stocha nazywajac go wiele razy Hamulcowym zal.pl xd dla Przypomnienia w tamtym sezonie Kamil obronil 1 miejsce po 1 serii i wygral zawody , peszek Yeremy91 teraz pewnie w poduszke placze jak przykro ze jego mistrz Koba nie wygral, czemu nie najedziesz ze Koba slabo skoczyll? boisz sie go? cwany tylko jestes wobec Stocha

  • Skoczek3211 weteran

    Bez przeliczników Żyła by wygrał bo odległościowo był dziś najlepszy.

  • mkarcz21 bywalec
    @skokowy123 @Skokowy123

    Ktoś wie, dlaczego Koudelka nie przyjechał do Planicy? Szukałem jakiegoś newsa na temat jego absencji, ale nigdzie nie znalazłem. Chyba że on od lat specjalnie olewa loty.

  • LaraJean doświadczony
    @Toyminator @toyminator

    Pokłócili się po wczorajszym meczu... xD

  • Introverder profesor
    Ciekawa statystyka zwycięzców Pucharu Świata w skokach

    Ciekawa statystyka odnośnie zwycięzców Pucharu Świata w skokach.

    Otóż Ryoyu najpewniej ustanowi 2. pod względem wielkości wynik w kwestii przewagi nad 2. zawodnikiem w PŚ na koniec sezonu.. Do tej pory (i tak pozostanie) liderem jest Peter Prevc, który w sezonie 2015/2016 miał rekordowe 813 punktów przewagi nad drugim zawodnikiem. Teraz Ryoyu ma 650 punktów przewagi nad drugim Stefanem Kraftem i jeśli w niedzielę (co jest b. prawdopodobne) powiększy lub utrzyma tę przewagę (minimalnie może stracić) to zajmie 2. miejsce w tej klasyfikacji :) i wyprzedzi m.in. wynik Andreasa Goldbergera z sez. 1994/95 (636 punktów przewagi nad 2. zawodnikiem) oraz Gregora Schlierenzauera z sez. 2012/13 (621 punktów przewagi).


    Czołówka klasyfikacji przewagi zwycięzcy KK nad 2. zawodnikiem:

    1. Peter Prevc - 2015/16 - 813 punktów przewagi (co ciekawe jest to zawodnik, który sezon wcześniej zdobył tyle samo punktów co zwycięzca Kryształowej Kuli Severin Freund, którego to właśnie wyprzedził o 813 pktów w kolejnym sezonie ;)),
    2. Ryoyu Kobayashi - 2018/19 - 650 pkt,
    3. Andreas Goldberger 1994/95 - 636 pkt,
    4. Gregor Schlierenzauer 2012/13 - 621 pkt .

    Duża strata i :

    5. Thomas Morgenstern 2010/11 - 393 pkt.

  • atomek81 stały bywalec
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Generalnie trudno się z Tobą nie zgodzić; co do tego komu pokazał były worek ziemniaków jak się walczy. Jednakże, ja uważam, że to nie ma znaczenia czy ktoś psuje pierwszy czy drugi skok. Chodzi mi o porównanie Kubackiego i Wolnego. Wiem, że z punktu widzenia oglądalności fajniej jest oddać drugi skok lepszy, ale z punktu widzenia wynikowego ostatecznie liczy się suma punktów. Oczywiście ostatecznie to Kubacki był lepszy, ale jakby oddał dwa takie skoki jak drugi, to byłby pewnie 4.

    Co do drużynowego konkursu jutro. No 4 miejsca to nie zajmiemy na pewno ;)

  • kazdej123 bywalec
    Drużynówka

    Na jutro obstawiam taki wynik drużynówki:
    1. Polska / Słowenia
    2. Słowenia / Polska
    3. Niemcy
    4. Austria
    5. Japonia / Norwegia
    6. Norwegia / Japonia

  • JaroslavSakala doświadczony
    Średnia rekompensat za wiatr w PŚ

    Planica - 1 konkurs indywidualny:

    Rekompensaty po dodaniu razem: -1,8

    Liczba oddanych skoków: 68

    -1,8 : 68 = w przybliżeniu 0,0 (2 raz w tym sezonie!)

    Ranking średnich rekompensat:
    1. Planica - kwalifikacje do konkursu indywidualnego ---> -13,8
    2. Oslo - konkurs drużynowy ---> -10,2
    3. Lillehammer - konkurs indywidualny ---> -8,9
    4. Lillehammer - kwalifikacje do konkursu indywidualnego ---> -6,2
    5. Oslo - konkurs indywidualny ---> -4,9
    6. Vikersund - kwalifikacje do konkursu indywidualnego ---> -3,4
    7. Willingen - 2 konkurs indywidualny ---> -2,2
    8. Vikersund - konkurs drużynowy ---> 0,0
    8. Planica - 1 konkurs indywidualny ---> 0,0
    10. Trondheim - kwalifikacje do konkursu indywidualnego ---> +1,4
    11. Vikersund - konkurs indywidualny ---> +4,2
    12. Trondheim - konkurs indywidualny ---> +5,9
    13. Willingen - 1 konkurs indywidualny ---> +6,6

    Dzisiejszy konkurs wskakuje na 8. miejsce w moim rankingu (ex aequo z drużynówką w Vikersund).

    Dziękuję :)

  • Introverder profesor
    @skokowy123 @Introverder

    P.S. To o ile w najwyższej formie jest Kamil Stoch, jest tu kluczowe.

  • Introverder profesor
    @skokowy123 @Piotrek10r

    No właśnie tak mi się wydaje, że czołowa 30-tka PŚ (bądź w razie jakiejś absencji wchodzi kolejno 31., 32. itd.), ale kolejność, że będzie wg klasyfikacji w lotach, co oczywiście daje pewną przewagę (w przypadku równych warunków) tym skaczącym na końcu, bo znają rozkład sytuacji i widzą gdzie muszą dolecieć mniej więcej, co troszeczkę tam może pomaga. Choć może wygodniej jest - jak Ryoyu - atakować lidera PŚ w lotach - Markusa Eisenbichlera z pozycji 2., skacząc jako przedostatni. Z kolei w drugiej serii mogłoby być odwrotnie ;), czyli to Ryoyu nieco większa presja.

    Generalnie Markus b. pewnie się czuje na tym mamucie i skacze równiej od Japończyka w Planicy.

    Z kolei Kamil wg mnie potwierdza, że na mamutach może walczyć o wygrane, o ile jest w najwyższej formie.. Zaś Piotr Żyła jest chyba najlepszym lotnikiem z naszych.

  • anonim
    @anonim @zimowy_komentator

    Gorzki żal to masz najwidoczniej w tej chwili ty ze ktoś urazil twojego "idola" czy kim on dla cb jest. Fakty drogi kolego natomiast są takie że Kobayashi w tym sezonie może i robi wielkie rzeczy ale do Kamila to mu daleko. Każdy sezon jest inny i być może w następnym sezonie Koba znowu będzie w formie a może zgasnie razem z twoją nadzieja. NIEJESTEM PSYCHO FANEM KAMILA i założyłem to konto dlatego że wk...ia mnie takie gadanie ze Stoch jest słaby mistrz się kończy itp. Kazdy mistrz chciałby się kończyć tak samo jak nasz MISTRZ bo niewątpliwie takim mistrzem jest.

    Co do mojego komentarza...to już ktoś wcześniej przynajmniej zauważył że jest to jedynie przeciwwaga do krytyki jaka spada na Kamila. I powtarzam ja go nie bronię bo NIE jestem jego psychofanem, cieszą mnie dobre miejsca wszystkich Polaków nie tylko Kamila i gdybym miał wybierać w niedzielę Żyła czy Stoch na podium MKK wybrał bym Piotrka bo on tego jeszcze w swojej kolekcji niema.

    Moja nadzieję może i zgasnie tak jak powiedziales i pozostanie gorzki żal, ale mam nadzieję że razem z zimą skończysz się ty i twoje mądrości nasz Zimowy Komentatorze.

  • Piotrek10r bywalec
    @skokowy123 @Skokowy123

    Chyba chodzi o to, że kolejność będzie inna- 30 PŚ w kolejności wg PŚwL

  • sheef profesor
    Okiem Kibica - Polacy w Planicy 1 (P7, loty)

    Bardzo fajny konkurs z dużą liczbą dalekich lotów a to przecież kwintesencja zawodów na mamutach. Oby więcej takich. Solidny występ Polaków, cieszy to, że w kontekście Pucharu Narodów nie straciliśmy dużo ze swojej przewagi i końcowy triumf coraz bardziej się przybliża. Gratulację dla Piotrka za dzisiejsze podium (w końcu udało się dobić do granicy 200 "pudeł" w historii :)). Poza tym na plus Dawid i Kuba (szczególnie za pierwszy skok).

  • Cameleon początkujący
    @Introverder @Introverder

    nie Ajzenbiśla a Ajzenbichla - to po niemiecku (nie gwarowo)

  • Introverder profesor
    Skład na drużynówkę

    Podano na stronie FIS skład na drużynówkę nasi skakać będą w kolejności:

    1. Jakub Wolny, 2. Kamil Stoch, 3. Dawid Kubacki, 4. Piotr Żyła.

  • jma profesor
    Kolejność wg Jakuba Kota

    bo nie będę się tu "wymandrzał", że i ja taką kolejność bym wystawił :)

  • gelsonek stały bywalec
    @jma @jma

    a ten ostatni śladami muminowa...

  • Nowyskoczek5 profesor
    Brawo Piotrek !

    Gratulacje podium ! czyli ogólnie 200 indywidualne miejsce na podium w Pucharze Świata dla reprezentacji Polski !


    A niektórzy po zawodach w Vikersund pisali ze już żaden z naszych w tym sezonie na podium nie stanie.

  • LIVERPOOL profesor
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Gdzie tu komplet bez jakiegokolwiek medalu na mś

  • zimowy_komentator profesor
    @hottomatos @Hottomatos

    Nie wygra, bo nie wystartuje. Ha !

  • skokowy123 profesor

    [SKOCZKOWIE Z NAJWIĘKSZA ILOŚCIĄ PUNKTÓW BEZ PODIUM PŚ] :
    1.Hening Strensrud- 1666
    2.Denis Kornilov- 1508 ***
    3.S. Hula-1139 ***
    4.V. Descombes Sevoie- 1091
    5.Rok Benkovic- 951
    6.Nicola J. Prost- 832
    7.R. Mateja- 752
    8.Granerud-749 ***
    9.Colloredo- 726 ***
    10.M. Steinauer- 699
    11.A. Hajek- 644
    12.Tochimoto- 632 ***
    13.D. Zauner- 619
    ***
    Deschvanden-547
    Lanisek-528
    Poppinger-501
    Zografski-439
    Dezman-428
    Peier-424
    Wolny-383
    Asikainen-326
    Aschenwald-323
    Murańka-306
    Aalto-295
    B. Cloves-260
    Maatta-239
    Aigner-202
    Bartol-194
    Zniszczoł-152

  • zimowy_komentator profesor
    @zimowy_komentator @Robercik

    Chciałbym się kiedyś wybrać na zawody PŚ, tylko najlepiej na takie gdzie nie ma tłumów. Oczywiście Planicę też chciałbym kiedyś zobaczyć, właściwie to są groszowe sprawy, mieć tylko jakiegoś małego vana, tankujesz, wsiadasz i jedziesz. Nawet spać można w nim. Planica daleko nie jest. No ale na razie nie mam takiej możliwości.

  • Introverder profesor
    @hottomatos @Hottomatos

    Hm, tym bardziej, że nawet nie wystartuje ;), bo nie ma go w 30 PŚ :).

  • hottomatos bywalec
    @hottomatos @bardzostarysceptyk

    Stawiam diamenty przeciw orzechom, że w niedzielę wygra Insam, hehehehe

  • Karp profesor
    @Introverder @Introverder

    Ryoyu bierze w tym sezonie wszystko to weźmie też mała KK.

  • Maradona profesor
    @Bongiorno @bongiorno

    No skoro we wszystkich 3 skokach stracił tyle na notach, to chyba jednak nie potrafi lądować. Wez też pod uwage, że Eisenbichler również zawalił dzisiejsze lądowanie w pierwszej serii i stracił na tym jakieś 4 punkty.

    Generalnie bądzmy szczerzy, Żyła i Eisenbichler mają najsłabsze i najbrzydsze lądowanie spośród całej stawki. Lądują strasznie pokracznie. Jedynie Wasiljew i Ammann są w tym elemencie gorsi, ale oni są już blisko czterdziestki.

  • zimowy_komentator profesor
    @anonim @Poter

    Liczą się fakty i trofea a nie jakieś twoje "tradycje". Prawda jest taka, że Ryoyu wszystkich w tym sezonie wy...ł zainkasował półtorej bańki i zgarnie wszystkie trofea. A ty zostaniesz ze swoją "tradycją" i gorzkim żalem :)

  • Introverder profesor
    Mała Kryształowa Kula - Kobayashi czy Eisenbichler?

    Na kogo stawiacie w walce o zwycięstwo o Małą Kryształową Kulę za loty? Ryoyu Kobayashi czy Markus Eisenbichler (nie Biśla ani Ajzenbiśla).

    Piotr ze swoją stratą ma b. małe szanse, a Kamil ze swoją stratą oraz dyspozycją oscylujące w okolicach 0,1% chyba. Szanse Krafta są matematyczne jak Kamila.

    W PŚ zresztą też całe podium jest właściwie zacementowane - Kamil musiałby w niedzielę skakać na najwyższym poziomie (na co nie wygląda zdecydowanie) i najpewniej wygrać i nawet przy tym układzie Kraftowi wystarczyłoby wówczas na pewno 8. bądź nawet 9 miejsce do zajęcia 2. miejsca w PŚ w klasyfikacji generalnej.

  • Robercik początkujący
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    To, że bimber tam się leje strumieniami sam miałem okazję widzieć w 2017r. podczas zawodów szczególnie w sobotę na górnym parkingu za skocznią. Wino czy mocniejsze trunki rozlewane są z kilkulitrowych pojemników. Do tego ich muzyka, śpiew i tańce.
    Warto tam pojechać i samemu to zobaczyć!

  • Bongiorno doświadczony
    Żyła i noty

    Żyła, gdyby lądował tak jak potrafi to miałby w tej chwili w Planica 7 ponad 30 punktów więcej i byłby na poziomie punktacji Marcusa i Ryoyu. Szkoda...

  • zimowy_komentator profesor
    Kolejność naszych dobra choć nie optymalna

    Optymalnie byłoby: Stoch, Wolny, Kubacki, Żyła (wedle rozkładu sił)
    Ewentualnie: Stoch, Kubacki, Wolny, Żyła (wedle umiejętności)

  • zimowy_komentator profesor
    Dmitrij na dole musiał poczuć zapach słoweńskiego bimbru

    I postanowił, że nie idzie już na górę :)

  • Vow_Me_Ibrzu doświadczony

    Kolejność bardzo OK. Kuba jest w formie, ten drugi skok dziś wydaje się wypadkiem przy pracy. Można liczyć na mocne otwarcie. Kamil ma za zadanie jak najmniej stracić, Dawid odrobić a Piotr mocno zakończyć.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Symulacja dzisiejszego konkursu na drużynowy.

    Czterech najlepszych zawodników.

    1. Polska -........ 1616,5 pkt
    2. Słowenia ..... 1610,8 pkt
    3. Niemcy ........ 1596,7 pkt
    4. Japonia ....... 1570,9 pkt
    5. Austria ......... 1529,0 pkt
    6. Norwegia .... 1466,2 pkt

    Podwoiłem jednemu Norwegowi.

    To wcale nie znaczy, że jestem optymistą. Jutro znowu 4 miejsce. Dzisiaj bardzo zawiodłem
    się na Kamilu w obu seriach i strasznie na Kubie w serii drugiej. A były worek ziemniaków
    pokazał jak się walczy i wielkiemu mistrzowi i wielkiej nadziei.

  • pawel96 profesor

    Kilka tygodni temu napisałem, że jeśli Eisenbichler nie wygra konkursu w PŚ w tym sezonie, będzie to pewna niesprawiedliwość skokowa. Nie sądziłem, że dzisiaj po pierwszej serii, gdzie Niemiec miał sporą stratę do Joju, będzie w stanie wygrać. Na szczęście się udało, co mnie ucieszyło. Brawa dla Markusa, który sprawia, że będą jeszcze emocje. Emocje o MKK i P7, aby Joju nie wygrał 100% w tym sezonie w PŚ.

    Piotrek na podium, #11. Świetny, życiowy sezon w wieku 32 lat. Wielka szkoda, że nie udało się wygrać choć jednego konkursu.
    Druga skok Dawida wyborny, pierwszy Kuby także. W perspektywie Kamila, tym większa szkoda tych 6 pkt za MKK sprzed roku...

    No i po raz kolejny czapki z głów dla Noriakiego. Dzisiaj zapowiedział skoki do pięćdziesiątki ^^.

  • tjzE weteran

    Liczyłem na kolejność Stoch, Wolny, Kubacki, Żyła, ale niech będzie.

  • sebo939 stały bywalec

    Ależ mnie Babiarz wkurzał dzisiaj niemiłosiernie, zwłaszcza podczas powtórki skoku Żyły gdzie stwierdził że jeden z sędziów sie czegoś sie dopatrzył skoro dał taką niską notę podczas gdy ewidetnie widać jak Żyła lądował, bardzo nierówno, ręce latały jakby muchę odganiał. Niemniej jednak Piotrek latał dzisiaj fantastycznie, mam nadzieje że w niedziele wygra.

  • Stoszek profesor

    Wreszcie Stoch skacze z rywalami na jego poziomie. Inne grupy to za wysoka półka. Oby był top 4 tej grupy

  • Maradona profesor
    @Tony @Luk

    Z najwyższej belki z reguły skacze 2 grupa.

  • Tony stały bywalec

    Wolny, Stoch, Kubacki, Żyła

  • Mati87 weteran
    @Karp @fridka1

    a czy KK to też dla ciebie statystyka? PN to drużynowy odpowiednik KK

  • Mati87 weteran
    @Oreo @Oreo

    przeciez juz wyprzedził i jest w top10

  • skokowy123 profesor
    @skokowy123 @Skokowy123

    Ponadto w niedzielnym finale wezmą udział skoczkowie z 10 krajów. W poprzednim sezonie było zaledwie 7 krajów.

  • fridka1 profesor
    @Karp @Luk

    Wiem, ale nie zmienia to mojej opinii o PN. Dla mnie to miła dla oka, ale tylko statystyka.

  • skokowy123 profesor
    @skokowy123 @Adzikovsky

    Naprawdę? Na pewno błąd? Nie bądź śmieszny

  • skokowy123 profesor
    @skokowy123 @Skokowy123

    W Finale sezonu:
    Polska-4
    Niemcy-4 (5 z Leyhe)
    Japonia-4 (3 bez Ito)
    Austria-5 (4 bez Fettnera)
    Norwegia-3 (4 z Stjernenem)
    Słowenia-5
    Szwajcaria-2
    Czechy-0 (1 z Koudelką)
    Rosja-1
    Finlandia-1
    Bułgaria-1 (0 bez Zografskiego)

  • Mati87 weteran
    @Tomek88 @Tomek88

    my jutro możemy walczyć o 1. miejsce a nie tylko podium. Dziś bysmy wygrali.

  • Oreo profesor

    Wolny tak bardzo mnie zawiódł w drugiej serii...
    mam nadzieję że jednak wyprzedzi Klimova w generalce lotów
    Wiecie, kupony...

  • Mati87 weteran
    @GOKU @GOKU

    ale oto nie ma co się spinać. Z tego co się orientują to cały temat zaczął sam Małysz w Vikersund. Jak dobrze pamiętam to Adam pierwszy powiedział, że oczekuje od Kuby pobicia swojego rekordu więc tu nie ma co się czepiać dziennikarzy Adam to wszystko zaczął i to wszystko było w żartobliwym tonie, Bez spiny.

  • Adzikovsky początkujący
    @skokowy123 @Skokowy123

    Otóż błąd, bo liczy się klasyfikacja PŚwL, a nie PŚ ;)

  • Luk profesor
    @Tony

    Stoch mógłby startować w pierwszej grupie. Pewnie miałby dłuższy najazd i łatwiej byłoby mu daleko skoczyć.

  • Luk profesor
    @GOKU

    Już nie wspominając o Insamie...

  • skokowy123 profesor
    Lista Startowa na niedzielę

    1. Zografski
    2. Ito
    3. Fettner
    4. P. Prevc
    5. Semenič
    6. Lanisek
    7. Hayboeck
    8. Aschenwald
    9. Aalto
    10. Ammann
    11. Sato
    12. Wolny
    13. Junshiro
    14. Freitag
    15. Wellinger
    16. Peier
    17. Huber
    18. Granerud
    19. D. Prevc
    20. Klimow
    21. Geiger
    22. Zajc
    23. Forfang
    24. Eisenbichler
    25. Johansson
    26. Kubacki
    27. Żyła
    28. Stoch
    29. Kraft
    30. Ryoyu

  • Luk profesor
    @GOKU

    Chodzi o to, że Wolny chciał za wszelka cenę pobić rekord Małysza.
    Przecież rekord Adama nie jest jakiś spektakularny - lepszy rekord ma chyba nawet Decombes Sevoie, jeśli się nie mylę.

  • Luk profesor
    @Karp @fridka1

    Za zwycięstwo w PN także dostaje się kryształową kulę jakbyś nie wiedział/a.

  • GOKU bywalec
    @GOKU @Mati87

    Wolny pobił w długości skoku Małysza

  • Mati87 weteran
    @GOKU @GOKU

    o jakie porównania ci chodzi?

  • GOKU bywalec

    Co oni mają do tego Małysza?? Jakże inne czasy to były gdy Adam latał na mamutach ,a jakie inne czasy mamy teraz?? Małysz mając teraz dwadzieścia parę lat latał by napewno 250m...tak więc po co te głupie porównania

  • Karp profesor
    @Karp @fridka1

    Myslałem że jesteś trochę mądrzejsza...

  • Tomek88 profesor
    Podsumowanie

    Fajny,ciekawy konkurs.Bardzo lubię skoki w Planicy.Bardzo dobra atmosfera,duża ilość kibiców,piękna pogoda i dalekie loty.Dzisiaj było tak samo.Szkoda,że nie udało się skoczyć pod 250 m ale może w następnych dniach się uda.

    Gratulacje dla Eisenbichlera za pierwsze w karierze zwycięstwo.Skacze tu od wczoraj bardzo dobrze i dzisiaj to potwierdził myślałem,że to Kobayashi wygrał ale w drugiej serii Japończyk skoczył słabo.Brawa także dla Piotra Żyły za kolejne podium.Piotrek jest bardzo dobrym lotnikiem i dziś to pokazał.

    Dobre skoki pokazali dzisiaj Zajc i Domen Prevc.Mimo,że nie stanęli na podium to dali kibicom powody do radości.Kolejny dobry konkurs zaliczył Ammann,który jest teraz w świetniej formie oprócz niego dobrze skakali Peter Prevc i Noriaki Kasai.

    Słabo dzisiaj skakał Kraft i Johannson.Obydwoje są bardzo dobrymi lotnikami ale dzisiaj im nie wyszło.Spory spadek względem pierwszej serii zanotował Hayboeck.Nie zachwycił także Freitag.

    Polacy dzisiaj skakali nieźle.Kubacki dzięki świetnemu drugiemu skokowi zaliczył awans i skończył na wysokim siódmym miejscu.Wolny trochę słabiej skoczył w drugiej serii.Szkoda ale to był dobry występ.Kamil natomiast ma teraz słabszy okres i dzisiaj też skakał średnio.Co do Kota to dalej jest słabo.

    W Planica 7 walka o zwycięstwo stoczy się najprawdopodobniej między Eisenbichlerem a Kobayashim.Polacy w tej klasyfikacji też nie są bez szans na podium.O miejsce w 3 z Polaków powalczy Żyła i Kubacki.Stoch i Wolny też mogą jeszcze awansować.

    Jutro drużynówka,która zapowiada się ciekawie.O zwycięstwo powalczą zapewne Słowenia i Niemcy.My możemy stanąć na podium.Co do składu to oczywiście Wolny,Żyła,Stoch i Kubacki.Zmieniłbym kolejność Wolny-Stoch-Kubacki-Żyła.Zobaczymy jak zdecyduje trener.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @hottomatos @Hottomatos

    A gdzie Włochy ?, bez Włoch się nie liczy.

  • Mati87 weteran
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    Skąd ta pewność? Oni już od dekady mają bardzo dobrego trenera i są do pokonania. Przecież Schuster i Horngaher to ten sam poziom.

  • ann81 weteran
    Taktyka na drużynówkę?

    Jeśli Żyła będzie skakał jutro w 1. grupie, może jechać z 2-3 belek wyżej, niż Eisenbichler, Ryoyu i Zajc. Dodatkowo może mieć zupełnie inne warunki. Mimo podobnych skoków straci wtedy kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt punktów za przelicznik. A jeśli będzie lądował za HS również kilka za noty sędziowskie.

    Jadąc z liderami w grupie ostatniej nie będzie aż takich różnic. Od decyzji Horngachera zależy, czy będziemy mieć szansę na wygraną. Z Żyłą rozpoczynającym możemy skończyć nawet na 4 miejscu, mimo, że Piotrek będzie skakał na tym samym poziomie.

    Ale skoro taki laik jak ja zauważa tę analogię, to chyba doświadczony trener nie powinien tego zlekcewazyć. Wygrana Polaków na koniec sezonu będzie wisienką na torcie. Tylko trzeba im dać na to szansę. Stefan, liczę na Ciebie.

  • PudelkoZapalek profesor

    Horngacher nie przyszedł na dekoracje he he he

  • FanKamilaStocha bywalec

    Żyła to jedyny zawodnik z TOP10 który nie wygrał w tym sezonie konkursu.

  • hottomatos bywalec

    Żyła musi wrócić jutro do garbika- do tej pory jedyne zwycięstwo odniósł z nim i fajeczką, także ten ;)

  • Vow_Me_Ibrzu doświadczony

    Pioter, nie przejmuj się, ale weź wygraj w niedzielę!!!

    Wielka szkoda, że Kamil jedzie już na oparach, Stefan Kraft niezbyt mocny i byłaby duża szansa odzyskania tego drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej - niby pietruszka, ale całkiem dorodna. Bardzo pozytywnym akcentem jest świetna postawa Simona Ammanna. Ma chyba mocny argument, żeby pobawić się jeszcze jeden sezon.

  • hottomatos bywalec

    Cytując Błachuta, Państwa Osi w natarciu ;)

  • Raptor202 profesor
    @Karp @fridka1

    O co ci chodzi? Może dla skoczków nie jest to jakieś prestiżowe osiągnięcie (chociaż i tak więcej warte niż te turnieje, w których liczy się tylko nagroda finansowa), ale choćby dla trenera to najlepszy wyznacznik jego pracy w przeciągu sezonu.

  • Homeomorfismus doświadczony

    Dwa zdania na dziś:

    1. Nie wystawiałbym jutro Stocha na końcu, ale na początku. Lepiej ze względów psychicznych jest, jeśli najpierw drużyna jest nisko, a potem pni się w górę, niż jak najpierw jest wysoko, a potem spada, bo jeden skoczek zawalił.

    2. Nasza przewaga w Pucharze Narodów nad Niemcami spadła z 388 do 365 punktów. Jeżeli jutro nie będzie trzęsienia ziemi, typu dyskwalifikacja Polaka, to będziemy w południe mogli się już cieszyć Pucharem Narodów.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @bardzostarysceptyk @bardzostarysceptyk

    Dzisiejsze 3, Piotra Żyły to 200 podium polskich skoczków w konkursach
    indywidualnych PŚ, to też 22 podium w tym sezonie.

    Podia Polaków w konkursach PŚ, stan po dzisiejszym konkursie.

    Adam Małysz --....... 39 -- 27 -- 26 .-. razem 92
    Kamil Stoch -.......... 33 -- 18 -- 15 .-. razem 66
    Piotr Fijas -.............. 3 ---- 1 ---- 6 ..... razem 10
    Maciej Kot ............... 2 ---- 1 ---- 0 ..... razem 3
    Dawid Kubacki -..... 1 ---- 4 ---- 4 ..... razem 9
    Piotr Żyła ................. 1 ---- 3 ---- 7 ..... razem 11
    Stanisław Bobak ... 1 ---- 2 ---- 1 ..... razem 4
    Jan Ziobro -............. 1 ---- 0 ---- 1 ..... razem 2
    Krzysztof Biegun .... 1 ---- 0 ---- 0 ..... razem 1
    Tadeusz Fijas -....... 0 ---- 0 ---- 1 ..... razem 1
    Janusz Malik -......... 0 ---- 0 ---- 1 ..... razem 1
    ---------------------------------------------------------------
    ................................. 82 -- 57 --- 61 ... łącznie 200

    Podia Polaków w sezonie 2018/19

    Kamil Stoch --...... 2 - 3 - 4
    Dawid Kubacki -.. 1 - 3 - 2
    Piotr Żyła .............. 0 - 3 - 4 .. łącznie 22

  • FanKamilaStocha bywalec

    W ostatnim konkursie teoretycznie Niemcy mogą zdobyć 400 pkt, bo wystawia Eisenbichlera Geigera Freitaga i Wellingera. Zdobędą tyle punktów jeśli ich 4 zawodników będzie miało identyczna notę i zajmą pierwsze miejsce. Nie ma Leyhe. Więc jak jutro będziemy nad Niemcami mamy Puchar Narodów.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Moje tradycyjne zestawienie.

    Punktacja Pucharu Narodów dzisiejszych zawodów PŚ w Planicy 1 (Słowenia).
    Państwo, w nawiasie zajęte miejsca, suma punktów, liczba punktujących zawodników.

    1. Niemcy (1, 9, 15, 23, 26) -............ 158 pkt (5 zawodników)
    2. Słowenia (4, 5, 10, 20, 29) ...........134 pkt (5 zawodników)
    3. Polska (3, 7, 12, 18) ..................... 131 pkt (4 zawodników)
    4. Japonia (2, 13, 19, 24, 27, 28) -.. 126 pkt (6 zawodników)
    5. Austria (14, 16, 17, 22) -................. 56 pkt (4 zawodników)
    6. Norwegia (8, 20, 25) -..................... 49 pkt (3 zawodników)
    7. Szwajcaria (6) .................................. 40 pkt (1 zawodnik)
    8. Rosja (11, 30) --............................... 25 pkt (2 zawodników)

  • fridka1 profesor
    @Karp @Karp

    Woooow, zapewnimy sobie ten medal z ziemniaka. Już się nie mogę doczekać!

  • cavalierjan19 profesor
    @anonim @Poter

    Trochę głupawy komentarz, ale to dobra przeciwwaga dla nieuzasadnionej krytyki Stocha.
    Tym niemniej jak i w niedzielę będzie na podium to podtrzyma tradycję od sezonu 15/16 gdy zwycięzca KK stawał na podium w każdym konkursie w Planicy. Też coś.

  • GOTS weteran

    Mam nadzieje, że jutro podium powinno być na spokojnie. Sprawy PN, PŚ(miejsc 2 i 3) są już rozstrzygnięte. Gratulacje dla Markusa, i Piotrka. Piotrek jak zaczynał, tak też kończy a jak mawiał pewien polityk prawdziwego mężczyznę poznaje się po tym jak kończy, nie wiem czy to określenie też pasuje do sportowców ale ważne że mamy kolejne podium w sezonie!

  • Karp profesor
    @Tony @tony

    Horn wystawia od najgorszego do najelpszego.. i teraz powinien to skorygowac wlasnie tak

  • skajler doświadczony
    @anonim @Poter

    no tak, bo tamci wielcy zaczynali zwyżkować od połowy sezonu

    przypominam że Kobayashi nie schodzi z podjum od 1 do ostatniego konkursu, tym samym zostawiając w tyle polskich i austrjackich mistrzów

  • KoniKoni bywalec
    @anonim @zimowy_komentator

    To jest tylko laicki punkt widzenia.

  • synwacka stały bywalec
    @fridka1 @fridka1

    Szczególnie Marcus w pierwszym skoku ;)

  • alo profesor

    Druzynowo dzisiaj byloby tak
    1. Pol
    2. Svn
    3. Ger
    4. Jpn
    5. Aut
    Z takimi skokami Stocha realne jutro zwyciestwo

  • Toyminator profesor
    -

    BTW ,To Tepes też chyba skończył karierę co?

  • Tony stały bywalec
    @Tony @Karp

    Nie patrzyłem na to w ten sposób, wydaje mi się, że moje zestawienie daje najlepszy balans :)

  • Karp profesor
    @Tony @tony

    Z doswiadczen wiemy że lepiej nam gonic niż utrzymywac

  • Maradona profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Do tego premierowe podia Leyhe, Hubera, Sato i Peiera na MŚ.

  • Tony stały bywalec
    @Tony @Karp

    Dwóch najsłabszych na początek? Trochę byśmy potracili na start.

  • nicoz weteran
    Horngacher

    Trzeba zmienić drużynę bo coś dla Tej zaniżają noty więc po co się denerwować.

  • Karp profesor
    @Tony @tony

    Stoch Wolny Kubacki Żyła

  • anonim

    Ale ten Kobayashi jest słaby...
    Zepsuł taką piękną tradycję ze najlepszy zawodnik sezonu i zdobywca KK 2 razy zwycięża w Planicy.
    Wielcy Stoch i Kraft w ostatnich sezonach robili to w wielkim stylu.
    Najwidoczniej Japonczyk nie zasługuje na miano wielkiego
    Nie był wstanie wygrać i powtórzyć wyczyn mistrzów Stocha i Krafta.

  • Karp profesor

    Jutro jak przegramy tylko jedno miejsce z Niemcami to zapewnimy sobie PN!!!

  • Tony stały bywalec

    Kubacki, Stoch, Wolny, Żyła - pasowałoby?

  • Xellos profesor
    @Xellos @Xellos

    Oczywiście da spokój czyli zwolni z 4 grupy a nie że wcale nie wystawi :)

  • Major_Kuprich profesor
    @dervish @dervish

    Mateusz Leleń.

  • Major_Kuprich profesor
    Premierowe zwycięstwa w tym sezonie

    Klimov - Wisła

    Kobayashi - Kuusamo

    Geiger - Engelberg

    Kubacki - Predazzo

    Zajc - Oberstdorf

    Eisenbichler - Planica

  • Xellos profesor
    Brawo dla Żyły

    Jutro liczę na 2 równe skoki Wolnego i ŻYŁĘ W 4 GRUPIE !

    Mam nadzieje, że Horn da spokój Stochowi.

  • fridka1 profesor

    Lądowanie Żyły było dalekie od ideału, nie oszukujmy się. Marcus i Ryoyu lądowali o niebo lepiej.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @dervish @dervish

    Mateusz Leleń.

  • Matthias88 doświadczony

    To w niedzielę Kubacki musi "łyknąć" w Johansona w PŚ :)

  • grzmiwuj doświadczony
    Stoch w sezonie 2018/19

    Dwa najsłabsze konkursy Kamila w sezonie - Zakopane i Planica... Brzmi jak słaby żart, a to prawda.

  • informatione bywalec

    Nie było zmęczenia ale męczenie...

  • alo profesor

    Ogladam skoki Kamila i przypomina mi skoki z 2016 roku....cos sie popsulo w nim.

  • dervish profesor
    studio tvp

    kto tam stoi obok młodego Kota?

  • PudelkoZapalek profesor

    Mam nadzieje, że Horngacher nie będzie sabotował i da Stocha w 1/2 rundzie na drużynówkę

  • F@n weteran

    Wystarczyło normalnie wylądować albo pociągnąć metr dalej, bo widać, że Żyła przygotowywał się do ładnego lądowania, które i tak zepsuł. Mógł mieć 2 miejsce.

  • zimowy_komentator profesor
    @anonim @Poter

    Sorry ale miejsce na podium w MKK znaczy tyle co nic. To najmniej ważna klasyfikacja, tu liczy się tylko kula.

  • Raptor202 profesor
    @Kolos @kolos

    A ciebie to chyba z rozumu.

  • Michelek stały bywalec
    @Kolos @kolos

    Notami wygrał z Piotrkiem o 3 punkty, a w sumie o 7,7. Zważywszy, że Piotr miał w obu seriach wyższe noty, niż dostałby w trakcie sezonu, Twoja teoria nie trzyma się kupy.

  • pawelf1 profesor
    @mottus @mottus

    No tak , jak by Żyła dostał te skromne 62pkt za styl ...szkoda .................:):):

    Coraz głupsze te komentarze:):)

  • cavalierjan19 profesor

    Bardzo fajny skład podium, całkiem dopasowany.

  • alo profesor

    Pierwsza wygrana Wscieklego! Troche niespodziewana. W lotach licza sie tylko ci dwaj. Piotrek powinien zajac w lotach 3 miejsce. Dobre skoki Dawida i Kuby,troche szkoda tego drugiego skoku. Kamil nadal slabo,oby nie spartolił nam druzynowki jutro.

  • JonSnow bywalec

    Jakby Żyła nie zachowywał się przy lądowaniu jak paralityk to by dostał wyższe oceny.

  • anonim

    Życzę Piotrkowi miejsca na podium w MKK. Jemu przyda się bardziej niż Kamilowi

  • cavalierjan19 profesor
    @Kolos @kolos

    Do Markusa za dużo stracił. Prędzej z drugiego miejsca.

  • Toyminator profesor
    -

    W końcu Eisenbisja wygrał w PŚ ;D Długo musiał czekać:) Cieszy podium Żyły, chciałem przynajmniej jedno podium do końca sezonu, i mam . Stoch..chłop nam zawali drużynówkę znowu. Nie wiem co on robi. Skakał dobrze, przychodzi konkurs, i znowu słabo..Kraft zresztą też.Co oni się zgadali czy co?

  • F@n weteran

    Jak widać panie Dervish Piotrek lepiej by wyszedł na tym, gdyby latali po 245 m, bo każdy z nich miałby noty obniżone.
    Szkoda, bo Piotrek zamknął sobie drogę do MKK.

  • Kolos profesor
    @dervish @dervish

    27 pkt, strasznie dużo ptrzy 360 pkt przewagi :)

  • Skoczek3211 weteran

    Żyła jak zaczął tak kończy sezon

  • Maradona profesor
    @Kolos @kolos

    Żyle też zawyżyli, obejrzyj sobie jego koślawe lądowania z obu skoków.

  • Kolos profesor

    Orżnęli Żyłę z wygranej i tyle.

  • Tony stały bywalec

    W niedzielę mocne kciuki za Piotra i Markusa

  • zimowy_komentator profesor
    Ryoyu podkręć śrubę wściekłej Biśli !!

    To ty musisz zostać zwycięzcą Planica 7 i zgarnąć Małą Kulę. Musi być komplet !!

  • Matthias88 doświadczony
    @dervish @dervish

    Niewiele. Mamy ogromny zapas. Musielibyśmy nie awansować jutro do drugiej serii.

  • mottus doświadczony

    Gdyby Żyła lepiej lądował mógłby być pierwszy. :p

  • GOKU bywalec
    @chrystusek @Chrystusek

    Stoch to buc! Jak wygrywał to gębę cieszył i ochoczo pojawiał się przed dziennikarzami, a jak nie wygrywa to albo chamskie docinki albo ucieka

  • Michelek stały bywalec

    Gratulacje dla Marcusa, zasłużył by w końcu wygrać w PŚ :-)

  • jma profesor
    No niestety

    Orżnęli Piotrka na notach i zamiast być 2 jest 3. Trudno, dobrze, że nie ważyło się zwycięstwo.

    Brawa dla Biśli. W końcu pierwsze zwycięstwo w PŚ.

  • Kolos profesor

    Prawdziwym zwycięscą jest Żyła. Skakał najdalej. Eisenbichler wygrał tylko dzięki zawyżonym notom za styl...

  • Maradona profesor

    Brawo Ajzenbiśla, wreszcie pokonał Rjoju.

  • Skoczek3211 weteran

    Eh Żyła najlepsze skoki konkursu i nie wygrał.

  • Santiaga początkujący

    Gdyby nie te noty to Żyła realnie mógł dziś wygrać konkurs...

  • F@n weteran

    Żyła jakby się nauczył lądować to by był 2... I miały szansę na MKK.

  • Bernat__Sola profesor

    No i jest wreszcie Markus na najwyższym stopniu podium. Nie dogoni Olava Hanssona.

  • Tony stały bywalec
    @Tony @tony

    wygrywa*

  • informatione bywalec

    Markus świetnie!

  • dervish profesor
    No to Niemcy

    dziś troche odrobili w PN

  • bronixx stały bywalec

    Ajaj 0.8 ptk przed Żyłą

  • Tony stały bywalec

    Dominator przegrywa z Żyłą o włos(błąd sędziowski?), pewnie skakał na pół gwizdka.

  • Skoczek3211 weteran

    Słyszeliście jak Markus wydarł japę?

  • Snickers96 doświadczony

    gdyby nie noty :(

  • cavalierjan19 profesor

    Gdyby Żyła wylądował lepiej to może i by Ryoyu wyprzedził.

  • informatione bywalec

    0.8 punktu... Tyle samo przegraliśmy z Norwegami 2 lata temu w TN

  • PudelkoZapalek profesor

    SEDZIOWIE OKRADLI ŻYLE Z 2 MIEJSCA...........

  • Kolos profesor

    Żal, Żyła przegra przez zawyżone noty Eisenbichlera...

  • Major_Kuprich profesor
    Niemcy atakują

    Zbliżają się do nas w Pucharze Narodów.

  • Yeremy91 stały bywalec

    Ups, Wściekła Biśla wygrywa.

  • informatione bywalec

    Markus wygrał! Brawa dla Niemca!

  • bronixx stały bywalec

    Markusa*

  • Bernat__Sola profesor

    Ajzenbiśla czyżby zwycięstwo w PŚ wreszcie? Kobayashi słabiej!

  • bronixx stały bywalec

    Pierwsze zwycięstwo w PŚ dla Marcusa!

  • informatione bywalec

    Komecie się hamulec włączył?

  • Snickers96 doświadczony

    kitajec w plecy i się zesrał

  • PudelkoZapalek profesor

    Ryoyu słabooooo

  • Skoczek3211 weteran

    Biśla wygrał?

  • Tony stały bywalec

    hehe, brawo Markus!!!

  • chrystusek bywalec
    Stoch

    Wywiadu dzisiaj znowu nie będzie?

  • Dama_Karmelowa profesor

    TAK! Podium nasze! Bardziej cieszy, że Piotrek otwiera sobie drzwi na podium generalki lotów :)

    Bezdyskusyjnie jutro Żyła w ostatniej grupie.

  • informatione bywalec

    Piotrek dzisiaj trzeci

  • jma profesor
    Jadą Piotrkowi po natach

    Za to zachwianie więcej mu odjęli niż Ajzenbiśli za przysiad i de facto brak telemarku. Brak słów.

  • PudelkoZapalek profesor

    DLACZEGO TEN ŻYŁA MA TAKIE PROBLEMY PRZY LĄDOWANIU NAWET NA 235M..

  • Snickers96 doświadczony

    gdyby nie te 2x lądowanie to by walczył o więcej

  • Bernat__Sola profesor

    Kuba meh, Żyła z podium!

  • Skoczek3211 weteran

    Podium Pio! Pio!

  • informatione bywalec

    Piotrek... chłopie coś ty zrobił

  • Tony stały bywalec

    No i mamy podium!!!

  • Maradona profesor

    Zajc rozszerza te narty w końcówce lotu jak Romoeren

  • Yeremy91 stały bywalec

    Zaraz Ryoyu ponownie zdeklasuje Mistrza.

  • Bernat__Sola profesor

    Zająca dziś nie będzie na podium, jak Żyła skoczy swoje.

  • dervish profesor
    a słoweński drukarz

    znowu 20 dla Słoweńca

  • PudelkoZapalek profesor

    Słoweńcy potrafią wykorzystać warunki nawet jak nie ma wiatru pod narty

  • Major_Kuprich profesor
    Wolny szczerzy zęby

    Po wypadnięciu z czołowej 10

    Nic tylko płakać jak tak mają wyglądać polskie skoki

  • zimowy_komentator profesor
    Bez przesady

    Noty 19 i 19,5 dla Domena którego rzucało jak ręcznikiem na wietrze ? to jakiś żart... Simo powinien prowadzić nadal !

  • xzcvvy weteran
    @anonim @maziar1000

    Serwis en Polaków

  • Tomeson weteran

    Dlaczego Vassiliev nie skakał w drugiej serii?

  • Xander1 profesor

    Wolny niestety wyrażnie słabiej. Szkoda.

  • Bernat__Sola profesor

    Simi pięknie, Forfang słabiej w 2. serii i nienadzwyczajny występ. Demon przy wietrze w plecy naprawdę dobrze.

  • PudelkoZapalek profesor

    Tak jak myślałem Wolnego nie poniosło bez wiatru tak jak Domena

  • Snickers96 doświadczony

    niestety kubie tutaj tylko jeden skok wyszedł, ten z 1 serii

  • informatione bywalec

    O kurczę, to było wiadome...

  • GOKU bywalec

    Coś mi to nazwisko się kojarzyło ble nie wiem z kim

  • PudelkoZapalek profesor

    Bardzo sie obawiam o Wolnego w tych warunkach, oby mnie zaskoczył

  • Snickers96 doświadczony

    czy sobie wolny poradzi w takich warunkach

  • Tony stały bywalec
    @GOKU @GOKU

    skakał na zawodach FIS Cup

  • informatione bywalec

    Zaczęło mocno wiać w plecy...

  • maziar1000 stały bywalec
    @GOKU @GOKU

    Chyba skoczek w dal albo w wzwyż bo na pewno nie narciarski

  • Snickers96 doświadczony

    +12 huragan się robi

  • informatione bywalec

    Hajbock słabiutko

  • PudelkoZapalek profesor

    Ojjjj ale fatalny wiatr

  • jma profesor
    Forfang 0,1 za Kubackim

    Czasem i nam się uda :)

  • informatione bywalec

    Ammann druga młodość. Brawo

  • GOKU bywalec

    Ten Skrobot to były skoczek??

  • Skoczek3211 weteran
    @anonim @maziar1000

    A nie to nie on.

  • Cinu profesor

    A czemóż to pan Czech nie dał 19 Simonowi?

  • Maradona profesor

    Fajnie, że Ammann tak dobrze skacze na koniec sezonu. Bedzie miał dodatkową motywacje na kolejny rok.

  • Jol początkujący
    @xzcvvy @xzcvvy

    No dokładnie, sami idealni mistrzowie tu siedzą.

  • jma profesor
    @informatione @informatione

    wiaterek się jednak nie odwrócił :)

  • maziar1000 stały bywalec
    @anonim @xzcvvy

    A kto to ten Kacper Skrobor

  • Lepistoe bywalec

    Ale Simon wymiata :D

  • Dama_Karmelowa profesor
    @Maradona @Yeremy91

    XXXDDDD

    Kogo ma wystawić, Kota czy Hulę? Można trollować, ale proszę robić to z klasą i minimalnym realizmem.

  • Skoczek3211 weteran
    @anonim @maziar1000

    Wydaje mi się,że nowy trener Polaków.

  • xzcvvy weteran
    @anonim @maziar1000

    Chyba Kacper Skrobot

  • skokowy123 profesor

    Ammann niesamowite

  • Tony stały bywalec

    Takie skoki Ammanna bardzo cieszą oko

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Amman

    Ubelievable

  • PudelkoZapalek profesor

    Król Ammann

  • informatione bywalec

    Ammann :O

  • informatione bywalec

    Geiger krócej, niz ktoś tu pisał

  • xzcvvy weteran
    Co do Kamila

    Dobrze ze wam się kochani wszystko udaje :))))

  • alo profesor

    Kraft prezentuje caly sezon forme sinusoidalna. Wydaje sie ze juz juz zacznie dominowac a tu... Tym bardziej szacun dla Ryoyu

  • tomek20 weteran

    Co to za zryta muza przy Kubackim?

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Patrząc na bliskich rywali

    Dawid skoczył kapitalnie. I to na mamucie, na których generalnie nie jest asem, pomimo zajmowania dobrych miejsc. Kończymy sezon z ok wynikami. Dobrze, że mają siły by dokończyć sezon, choć był mały kryzys na Raw Air.

  • Tony stały bywalec

    Jest duża szansa na 3 Polaków w 10 bez Stocha, zbyt często się to nie zdarza

  • ann81 weteran

    Kamil powinien jechać jutro w 2 grupie, Piotrek w ostatniej.

  • jma profesor
    uuu

    8 belka, wiatr pod narty i Geiger

    coś się wydarzy...

  • dervish profesor
    Słoweński sędzia

    sie nie szczypie daje swoim 20 i nie oglada się na kontrole

  • informatione bywalec

    Co się z nimi dzieje? Jakieś fatum, czy co? Medaliści MŚ z normalnej skoczni spisują się tu "wybornie". No może Dawid w 2 serii, ale Kamil ewidentnie jedzie na oparach.

  • Bernat__Sola profesor

    A Błachut tym razem mówi, że Prevc walczy o występ w finałowych zawodach. Z kim niby walczy, jak już to miejsce ma?

  • Karp profesor

    Szanse na 5 w PS Dawida coraz wieksze

  • Yeremy91 stały bywalec
    @Maradona @Maradona

    A ja mam nadzieję, że w ogóle go nie wystawi.

  • skokowy123 profesor

    Mi się przy Prevcu trochę przypomniał sezon 15/16

  • Bernat__Sola profesor

    Kamil i Kraft nie zaatakują pierwszej 10. Dawid za to świetnie.

  • Major_Kuprich profesor
    Nawet Kraft chciał skoczyć gorzej

    Od Kamila - jak widać nie da się...

  • Maradona profesor

    Kraft tu skacze za płasko, za niska parabola.

  • Skoczek3211 weteran

    Jak to było "Kubacki też niewiele lepiej od Stocha"

    Kraft chyba przygnębiony wczorajszą porażą Austriaków.

  • cavalierjan19 profesor

    Kraft solidarnie z Kamilem.

  • Dama_Karmelowa profesor
    @Maradona @Maradona

    Byłoby to dość dziwne, szczególnie po tym, co było ostatnio.

    Swoją drogą treningi zwiastowały lepsze skoki Kamila w zawodach, jaka szkoda...

  • zloty_medalista weteran

    Szkoda, że Stoch nie spisał się chociażby tak jak w treningach. Byłaby sznsa gonić Krafta w walce o 2 miejsce.

  • Santiaga początkujący

    A co z Kraftem się tu dzieje? :O

  • jma profesor
    Kraft idzie śladami Stocha

    a obaj śladami Johanssona :)

  • GOKU bywalec

    Już Stoch się głupio nie uśmiecha? A wypowiedzi będą dalej chamskie czy ucieknie przed dziennikarzami heh..

  • F@n weteran

    Kraft słabo. Miał okazję Kamil go dogonić.

  • informatione bywalec

    Drugi mistrz popsuł. Jak widać Stoch nie tylko ma dzisiaj pietra, ale i kolegę.

  • Tony stały bywalec

    Kraft też już "nie dojeżdża".

  • Karp profesor

    Kubacki może jeszczse powalczy o 5 miejsce

  • F@n weteran

    Kapitalnie Dawid. A co z Kamilem się dzieje. W treningach świetnie a w zawodach słabo. Jutro w drużynie niech skacze jako 2

  • jma profesor
    Dawid

    Piękny skok. Dałbym spokojnie "20".

  • Achi doświadczony

    Szykuje się powtórka drużynówki z Vikersund....

  • PudelkoZapalek profesor

    Kubacki poprawia się chociaż i mam nadzieje, że jutro Stoch nie bedzie kończył w naszej kadrze..

  • skokowy123 profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Nie przesadzaj

  • Skoczek3211 weteran

    Przecież Kubacki nigdy nie skoczy 240

  • informatione bywalec

    Biedna wiola, pewnie płacze w poduszkę że jej faworyt skiepścił. A tak na serio, szkoda mi Kamila, ta jego niechęć po skoku...

  • skokowy123 profesor

    Zmiana warty. Kubacki i Wolny zastępują Stocha

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Dawid

    Świetnie.

  • Maradona profesor

    Mam nadzieje, że Horngacher jutro nie wystawi Kamila w ostatniej grupie.

  • Major_Kuprich profesor
    Kamil kompletnie wypalony

    Ciekawe czy w niedziele pożegna się razem z Horngacherem.

  • koronex1989 doświadczony

    Jezu co się dzieje że Stochem znowu w konkursie po dobrym treningu?

  • cavalierjan19 profesor

    Co z Kamilem dzisiaj?

  • alo profesor

    Stoch jutro zaliczy hat-tricka. Zawali nam trzecia druzynowke. Ale mu zjechala forma w dwa tygodnie

  • skokowy123 profesor

    Upadek miszcza

  • skokowy123 profesor

    Stoch nam znowu jutro zawali to się wkurze

  • PudelkoZapalek profesor

    Stoch znowu bula.. Oby forma była lepsza w nastepnym sezonie

  • Yeremy91 stały bywalec

    Hahaha xD

  • Skoczek3211 weteran

    Żenada

  • Bernat__Sola profesor

    No, no, Dżunsziro i Klimow ładnie.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Skoczek3211 @skoczek3211

    Jakby to było proste, to już dawno by to zrobił. Pewne niewłaściwe nawyki robią swoją. Gdyby od młodości trenerzy klubowi uczyli by go innego wybicia to byłby skoczkiem innym stylistycznie. I tak dobrze, że Maciusiak to zmienił, a Horngacher zdecydowanie rozwinął.

  • waldemarsson doświadczony

    Dlaczego Wasiljew w drugiej serii się nie pojawił? Sorki, ale dopiero wróciłem do domu.

  • Skoczek3211 weteran

    Kubacki jeśli chce coś osiągnąć na mamucie to niech zmieni styl.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Czy ja jedyny nie mam nic przeciwko Doleżalowi?

    Dobra kontynuacja metodyki obranej przez Horngachera. Bardziej skupiłbym się na transferu części środków finansowych do kadry B, a także na trenerze zagranicznym w kadrze C.

  • Bernat__Sola profesor

    Wąsacz ostatnio obniżył loty. A szkoda.

  • Oczy Aignera profesor
    Autografy

    Dzisiaj dostałem autografy od Maćka Kota i Stefana Krafta.

  • KoniKoni bywalec
    @informatione @informatione

    Skąd się biora takie łaj.. jak ty.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Jak przyjdzie Horngacher do Niemiec

    To Eisenbishler, Geiger, Wellinger, Leyhe, Shmid, Siegel i Freitag będą roznosić konkurencję.
    Nas czeka mozolna walka o zaplecze. W następnym sezonie Maciusiak musi ruszyć swoją kadrę, żeby już we czwórkę punktowali regularnie (Zniszczoł, Wąsek, Stękała, Murańka) i wprowadzić Pilcha i Juroszka na wyższy poziom. To zapewne będzie jego kadra, jeśli Zniszczoł/Wąsek nie zostaną przydzieleni do kadry A.

  • skokowy123 profesor

    Sato jest tak niski, że przy wybiciu z progu może dotykać ręką swoich nart

  • jma profesor
    Ciekawe jaka drużynówka Norwegów

    Lindvik chyba nie. Pozostaje Granerud i Fannemel. Obaj nie nadzwyczajni ostatnio.

  • Maradona profesor

    Słoweńcy mają problem z czwartym do drużyny, czyli z Semeniciem. W kwalifikacjach i pierwszej serii spory błąd na progu, może im jutro popsuć drużynówke.

  • skokowy123 profesor

    Johansson wypalony po RA

  • jma profesor
    @LIVERPOOL @LIVERPOOL

    Zajc ciągle groźny.

  • LIVERPOOL profesor
    @Sprawdzmyto @Sprawdzmyto

    Nie zasługuje na to. To byłby absurd w porównaniu do Kamila z zeszłego sezonu skacze stylkowo dużo gorzej

  • Bernat__Sola profesor

    Dima co jakiś czas robi sobie DNSy. Nie wiem, czy on dotrwa do Pekinu, skoro co chwila ma jakieś problemu.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @F@n @F@n

    Nie ma co narzekać, różnice statystycznie pomijalne.

  • jma profesor
    Ciekawe co z Wasiljewem

    Mam nadzieję, że jutro w drużynówce wystąpi. A dziś - dobry masaż i dobra wódka :)

  • nicoz weteran
    Wasiliew

    nie Ito aż trudno pomylić.

  • LIVERPOOL profesor

    Wszystko po cichu zmierza ku podium Piotra Żyły w klasyfikacji generalnej pucharu świata w lotach.

  • Sprawdzmyto początkujący

    a jak myślicie Ryoyu uda się zgarnąć za któryś skok 4x20 lub 5x20?

  • F@n weteran

    Już plus 5.6. Kiepsko. Oby wróciło pod narty.

  • Oczy Aignera profesor
    Bor Pavlovcic

    Oho, już mu się Andreas Goldberger włączył.

  • skokowy123 profesor

    Co ten Vassiliev

  • alo profesor

    Babiarz mysli ze to Vassiliev a to Ito xd

  • stormblast stały bywalec

    Hahahaha ale wpadka!

  • JaroslavSakala doświadczony

    Babiarz pomylił Vassilieva z Ito.

  • Maradona profesor

    Dima nie skacze, mam nadzieje, że jutro w drużynówce jeszcze skoczy, bo niezła końcówka.

  • skokowy123 profesor

    Hahaha Babiarz

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Żyła to ma problem

    Zawsze mu ktoś przeszkodzi w wygranej. Nie mógłby choć raz w tym sezonie, w Planicy?

  • Maradona profesor
    @ann81 @ann81

    Rjoju nie miał zadyszki na MŚ. Lekki kryzys (albo nawet kryzysik) formy miał w Zakopanem, Sapporo i podczas lotów w Oberstdorfie, ale nawet wtedy udało mu sie wygrać i stawać na podium.

  • Lepistoe bywalec
    @Lepistoe @LaraJean

    Ach, rzeczywiście, zapomniałem o Tomku :D niemniej jednak wszystkim "Red Bull'owcom" życzę powrotu do wysokiej formy :)

  • pawel96 profesor

    Kamil skoki na TOP5-6, przychodzi konkurs i 15 miejsce.. :(

    Oby Polak dziś stanął na podium. Dwa pierwsze miejsca raczej zajęte, tak dla odmiany w tym sezonie - Joju przed Markusem :D

  • anonim
    Nie bronię Kamila ale

    Mam nadzieję że ten mistrz który rzekomo upada jak będzie w niedzielę wchodził po raz 3 z rzędy na podium klasyfikacji generalnej ładnie się uśmiechnie i pomacha ręka do tych wszystkich hejeterow którzy siedzą przed telewizorami i tylko czekaja aż mu się narta powinie... ale nie sorry jeszcze nie teraz nie w tym sezonie i nie w tej dekadzie. Pozdrawiam :D

  • Krajsny stały bywalec
    @informatione @informatione

    Oczywiście, Kamil nie jest formie. To co napisałeś to prawda. Jednak wszystko zależy od tego jak ułożysz to w słowa. Więc nie udawaj cepa, bo ewidentnie starasz się sprowokować pewne grono użytkowników do bezsensownej dyskusji.
    " Japończyk jest lepszy niż Kamilek, pogódźcie się z tym."
    "Kamil nic sobą nie reprezentuje"
    Przecież jak na dłoni widać o co Ci chodzi.

  • Santiaga początkujący
    @informatione @informatione

    A to swoją drogą. Ostatnio nie ma formy na wygrywanie, co nie oznacza że nie będzie miał za rok.
    Równie prawdopodobne jest to, że w następnym roku Ryoyu będzie średniakiem. Takie są skoki i jakiekolwiek wyroki na następne lata to tylko wróżenie z fusów ;)

  • Bernat__Sola profesor
    @WingAndAPrayer @WingAndAPrayer

    Aalto też można by uznać za pokrzywdzonego.

  • LaraJean doświadczony
    @Lepistoe @Lepistoe

    I Tomka Pilcha xD

  • smiechu stały bywalec
    @smiechu @zimowy_komentator

    no może dla ciebie mnie tam nudzi a Kamil nigdy nie będzie nudny :)

  • SchwarzerAdler weteran

    Żyla powinien łyknąć Biślera w finale. :)

  • zvc profesor
    @Tony @Sprawdzmyto

    To prawda, ale Kamil też wygrał wszystkie turnieje, nie wygrał w prawdzie kuli za loty, ale brak indywidualnego medalu na głównej imprezie sezonu przeważa rywalizację na szalę Kamila.

  • King profesor
    @FanKamilaStocha @FanKamilaStocha

    Prawdopodobnie jutro powalczymy o wygraną ze Słowenią. Dawida i na pewno Kamila stać na więcej, ale to samo można powiedzieć o Semeniciu i Domenie. Również Peter Prevc zawsze może odpalić.

  • dervish profesor
    @dervish @dasdda

    Ale Małysz tuz przed konkursem powiedział, ze nie zna decyzji Horna.

  • psismaczek początkujący
    Dolezal

    Dolezal w gniezdzie trenerskim :) przypadek... ? Nie sądze :)

  • Mati87 weteran
    @informatione @informatione

    a czy ty wgl ogldałeś RA w zeszłym sezonie? Tam były same nokauty Stocha. RK takich wyników nie miał

  • Tony stały bywalec
    @Tony @Sprawdzmyto

    Nie spieram się z tym, Kobayashi ten sezon zdominował i to nie podlega dyskusji. Kwestionuję jedynie stwierdzenie, że zdominował ten sezon bardziej, niż Stoch w poprzednim - w PŚ tak, wygra też PŚ za loty ale z głównej imprezy sezonu nie przywiózł indywidualnie nic.

  • LaraJean doświadczony
    @Tony @Sprawdzmyto

    No ale Kamil też zgarniał wszystko + ma złoto olimpijskie.

  • zimowy_komentator profesor
    @smiechu @smiechu

    Skoczek w wybitnej formie nigdy nie jest nudny - nudny to jest skoczek taki jak Stoch czy Eisenbichler, który niby jest w formie, jest w czołówce, a skacze w kratkę.

  • skifightero doświadczony
    @skifightero @xzcvvy

    a co pośmiać się nie można? nie śmieje się złośliwe tylko żartobliwie więc nie podskakuj

  • Lepistoe bywalec
    @Lepistoe @PudelkoZapalek

    Zgadza się, chociaż nie chcę nikomu zyczyć źle. "Syndrom Red Bulla" pochłonął Małysza kiedyś i Wellingera ostatnio ;)

  • dasdda bywalec
    @dervish @dervish

    a może już PZN zna decyzję tylko chcą pozostawić Horngacherowi żeby to on ogłosił?

  • zimowy_komentator profesor
    W Planicy 7 jest tylko jedno miejsce na podium ?

    To Żyła się nie wciśnie, nie ma szans.

  • smiechu stały bywalec

    Już nudny ten Kitajec dobrze że sezon się kończy może w przyszłym nie będzie tak skakał :)

  • informatione bywalec

    Tak usuwajcie mi komentarze, wiem że wiola ma plecy w administracji, widać to od dawna :P

  • FanKamilaStocha bywalec

    Z moich wstępnych wyników wynika, że gdyby zsumowac noty 4 najlepszych zawodników to drużynowo Polska by wygrała.

  • Sprawdzmyto początkujący
    @Tony @tony

    nie wygrał jednej rzeczy w sezonie, a tak to wszystkie turnieje jakie były padały jego łupem i na razie wszystko wskazuje na to, że i Planica7 też

  • FunFact weteran
    @skijumpingexpert @skijumpingexpert

    Tak, bo skok Żyły był wybitnie piękny, zasłużone 19stki. Obaj dostali zawyżone po równo.

  • informatione bywalec
    @informatione @Pito94

    Niech sobie wierzy w Kamilka, tylko że on w przeciwieństwie do Ryoyu nie latał w każdym konkursie 10 metrów dalej od rywali i nokautował ich. Nie wspomnę o tym, że Stoch przecież nie prezentował cały sezon wysokiej formy- przecież początek miał słaby.

  • Karp profesor
    @dervish @dervish

    A może już zna.

    Małysz mowi że wszystko bedzie jasne w niedziele. Mi sie wydaje że on już wie.

    Ale.opinia publ. dowie sie dopiero w niedziele

  • PudelkoZapalek profesor
    @Lepistoe @Lepistoe

    A potem spadek formy

  • Olenka początkujący
    @Yeremy91 @Yeremy91

    No i? Komentarz dno...

  • informatione bywalec

    Skoro ogłosi Horngacher to albo szykuje się niespodzianka albo coś grubego, np. że nie podpisze kontraktu z żadną federacją.

  • Tony stały bywalec

    Czy Stoch bardziej nokautował to nie wiem, nie chce mi się już zaglądać do archiwum wyników, ale Kobayashi przegrał teoretycznie najważniejszy punkt sezonu więc ja bym z tym najlepszym panowaniem w sezonie się nie rozpędzał.

  • Pito94 stały bywalec
    @informatione @informatione

    Jak tylko tu zajrzy i zauważy Twój komentarz to zostaniesz zrównany z ziemią i wyzwany od trolli i hejterów xD

  • Lepistoe bywalec

    Zgadzam się z przedmówcami - Ryoyu dominator i absolutnie najlepszy zawodnik tego sezonu. Niesamowicie równy, bardzo wysoki poziom. Wielkie brawa dla niego.

    A tak na marginesie - ten kto zajrzał kilka razy na jego Instagrama pewnie przeczuwa, że w przyszłym roku być może zmieni barwy na kasku ;)

  • dervish profesor
    interesuje mnie

    dlaczego Kurzaj nie zadal Malyszowi zdawaloby sie oczywistego pytania, czyli

    jak to jest, ze Horngacher wczoraj ogłosił że juz podjał decyzje a PZN nie zna decyzji która podjął bądź co bądź opłacany przez nich pracownik i pozna ja dopiero w niedzielę?

  • LIVERPOOL profesor

    Zauważyliście jak Kobayashiemu lata kombinezon? Wychodzi nisko i rośnie coś niewiarygodnego

  • informatione bywalec

    I nie że jestem antyfanem, po prostu Polak nie jest w gazie na wygrywanie. Ciekawe kiedy mnie ta cała wiola zbeszta XD

  • xzcvvy weteran
    @skifightero @skifightero

    Ależ śmieszne. Posmiales się już?
    Może Dawid też może położyć? Niewiele lepiej od Kamila.

  • Toyminator profesor
    @Yeremy91 @Yeremy91

    No i? Równie dobrze poskacze dwa lata, a potem zniknie.

  • King profesor
    @King @F@n

    Fakt może tak być, ale najważniejsze żeby ktoś z naszych na tym podium był.

  • stochmistrz stały bywalec
    @Yeremy91 @Yeremy91

    Chyba jesteś głupi jak but Koba w następnym sezonie nie będzie istniał.Będzie wypompowany fizycznie albo technicznie.Co za kretyński hobbitowski troll.

  • informatione bywalec

    Powiedzmy sobie szczerze- Stoch niewiele sobą reprezentuje w tych zawodach.

  • skifightero doświadczony

    Stoch zaś to samo, kiepsko na progu drętwo w powietrzu bez szybkości, ciekawe czy zaś drużynówkę położy xD

  • Nowyskoczek5 profesor

    Żyła po drugie miejsce !

  • Pito94 stały bywalec

    Oby Piotrek w końcu utrzymał miejsce na podium. Jak odda normalny skok, bez spiny to będzie dobrze. Noty dla Ajzenbiśli to jest nieporozumienie. Brawo Kuba za życiówke. No i oczywiście znowu czapki z głów przed Ryoyu, jest najlepszy w tym momencie.

  • Sprawdzmyto początkujący
    @Toyminator @toyminator

    to jak Ryoyu z 6 skoczył 242 to po co ryzykować puszczając go z 7??

  • ann81 weteran

    Japończyk - Król PŚ 18/19. Nie mam wątpliwości, że zgranie wszystko, co do zgarnięcia jest. Reszta musi zadowolić się jedynie "ochłapami". Cały czas jedzie na szóstce i nie ma zamiaru hamować. Iniemamocny.

    Co ciekawe, zadyszka trafiła mu się akurat na MŚ. Ale oznacza to tyle, że mimo wszystko nie jest robotem.

  • informatione bywalec
    @informatione @Santiaga

    Nie jestem nim, przecież nie jechałbym sam siebie z 2 multikont jednocześnie XD Śmieszy mnie wasza wiara, bo przecież on nie ma tu szans na nic

  • Mati87 weteran
    @informatione @informatione

    tylko, że to nie dominacja czyni ze skoczka najlepszego w klasyfikacji wszechczasów. :)

    Poza tym spierałbym sie oto, cz lepszy bo jednak Stoch bardziej nokautował niż RK.

  • Martyn bywalec

    Myślę że Ryoyu oddałby kilka tegorocznych zwycięstw za złoto MŚ. :)

  • Toyminator profesor
    -

    Po jakiego zmieniali belkę po skoku Zajca a potem Piotrka? Jury uważa ich za słabych skoczków? Wszystko było cacy,ale na koniec musieli wydziwiać.

  • FanKamilaStocha bywalec

    Punkty po pierwszej serii do PN
    POLSKA 139
    NIEMCY 127

  • informatione bywalec

    Wy się nie łudźcie że Stoch będzie walczył o coś XD Chyba o miejsce w TOP10. No ale taka pewna rozwydrzona trzynastolatka imieniem na W będzie wierzyć, że Kamilek wyląduje 275m i wygra w cuglach bo tak było w jej snach.

  • Sprawdzmyto początkujący

    W tym sezonie pewien Pan to jest kompletnie z innej ligi

  • WingAndAPrayer bywalec

    Trzej najlepsi tutaj lotnicy na trzech pierwszych miejscach, więc przynajmniej do suchego wyniku nie ma się co za bardzo przyczepiać. Kobayashi swoim skokiem pokazał, że belka szósta była jak najbardziej odpowiednia i nic by się nie stało, gdyby się jej trzymali. Dobrze, że dziś przynajmniej belkowe redukcje nikogo nie wykosiły (poza Granerudem, który i tak skacze marnie)

  • F@n weteran
    @Yeremy91 @Yeremy91

    Prevc był większym dominatorem. Ryoyu jest niesamowiy, ale do dorobku Stocha trochę mu brakuje. Ilość zwycięstw, liczba KK, MŚ, IO, liczba zwycięstw w t4s.

  • Bernat__Sola profesor
    @Yeremy91 @Yeremy91

    O Schlierenzauerze też tak kiedyś mówiono.

  • LIVERPOOL profesor
    Eisenbichler vs Żyła o 2 miejsce.

    Jedyna walka w 2 serii

  • Santiaga początkujący
    @informatione @informatione

    I kolejny Yarema itd itp, dużo tych różnych wcieleń, a sens ten sam :D

  • Mati87 weteran
    @Yeremy91 @Yeremy91

    Prevc też tak dominował a Nykaneenem jak narazie nie został i mu daleko do tego :)

  • Karp profesor

    Drużynowo z Niemcami praktycznie na remis

  • tik_tak stały bywalec

    Szkoda Markusa, chyba nie wygra żadnego konkursu w tym sezonie

  • Krajsny stały bywalec
    @informatione @informatione

    Odkrywczy nie jesteś. W tym sezonie Ryoyu jest najlepszym skoczkiem. Prawda.

  • Major_Kuprich profesor
    Ciekawy konkurs

    Oby Żyła utrzymał podium.

  • informatione bywalec
    @informatione @Mati87

    Lepszy pod względem DOMINACJI SEZONU. Kamil owszem natrzaskał tych medali, ale to Japończyk zdominował rywali bardziej w jednym sezonie niż on.

  • dervish profesor
    PN po 1 serii

    zdaje się że z Niemcami jesteśmy prawie na remis :)

  • F@n weteran
    @King @King

    Przecież Piotrek wyprzedzi Kamila.

  • Yeremy91 stały bywalec

    Pozamiatane. Chyba wreszcie widać kto jest Mistrzem. Kobayashi w jeden sezon osiągnął niemal tyle co Stoch przez połowę kariery. W tym tempie to za 3 lata będziemy ogłaszać nowego Nykaneena.

  • LaraJean doświadczony
    @Skijumperka28 @Skijumperka28

    A to nowość... xD

  • LIVERPOOL profesor
    @informatione @informatione

    Tak jest lepszy. Tylko u wyłącznie w tym sezonie.

  • F@n weteran

    Liczyłem, że Żyła powalczy o MKK, ale Ryoyu lata niesamowicie.

  • King profesor
    Czego w sumie chcieć więcej

    Pogoda świetna, loty świetne, Piotrek z Kubą wysoko. O zwycięstwo będzie ciężko ale podium bardzo możliwe :)
    Fakt, że pewnie walka o MKK rozegra się między Ryoyu i Markusem, no ale oby Kamil utrzymał tam podium, bo Kraft jednak nie jest taki stabilny tutaj. Na 5 skoków do tej pory od czwartku tylko 2 razy był wysoko.

  • Mati87 weteran
    @informatione @informatione

    lepszy? a gdzie ma medale olimpijskie i MS? zgubil? XD

  • Karp profesor

    PIO musi na tego Zajca uważać.

    Choc cały czas jak dla mnie Żyła ma rezerwy tylko musi oddac naprawde skok bez wiecenia sie w powietrzu

  • informatione bywalec
    @informatione @Skokowy123

    Tak, Stochowi XD Ryoyu zasłużył na małą KK a nie jakiś Stoch który nic sobą nie reprezentuje.

  • Skijumperka28 początkujący
    Kamil

    Najgorsza prędkość w stawce...

  • alo profesor

    Pioter ma szanse na drugie miejsce ale Markus swietnie sie tutaj czuje wiec watpie. Dobre i trzecie

  • dervish profesor

    sędziowie grubymi nićmi szyją wynik Biśli

  • informatione bywalec

    Dominacja Ryoyu jest podobna do Stocha z 2018- wygrana wszystkich miniturniejów bo Planica7 na 100% zgarnie, tylko na głównej imprezie nie miał sukcesu a to odrobił sobie totalną dominacją. Japończyk jest lepszy niż Kamilek, pogódźcie się z tym.

  • Karp profesor

    Ta pierwsza czwórka od wczoraj skacze tutaj najlepiej

  • kubson97865 profesor

    Czech dał Kobiemu taką samą Note Co Biśli

  • skijumpingexpert profesor

    Żyła powinien być 2, Eisenbichler 3.

  • skokowy123 profesor
    @informatione @informatione

    Stochowi ma oddać

  • anonim

    Dobrze Kamil !!!

  • skokowy123 profesor

    Macie swojego mistrza na 1 miejscu. Brawo Rjoju

  • chrystusek bywalec
    Ryoyu

    Słaby wiatr, piękne lądowanie, najdłuższy skok. Jest najlepszy.

  • informatione bywalec

    Eisenbichler- oddaj cesarzowi co cesarskie.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl