LGP w Wiśle: Polacy nokautują na inaugurację sezonu!

  • 2019-07-20 20:58

Nie ma mocnych na Biało-Czerwonych w Wiśle! Reprezentacja Polski triumfowała w inauguracyjnym konkursie drużynowym Letniego Grand Prix 2019 na Skoczni im. Adama Małysza (HS134)! Drużyna Michala Dolezala o 58,4 punktu wyprzedzili drugich Słoweńców. Podium uzupełnili Norwegowie.

20.07.2019 - Podium LGP w Wiśle20.07.2019 - Podium LGP w Wiśle
fot. Tadeusz Mieczyński

Biało-Czerwoni objęli prowadzenie w konkursie już po pierwszym skoku Piotra Żyły. Wiślanin poszybował na odległość 128 metrów. Następnie dalekie loty oddawali Aleksander Zniszczoł (125,5 m) oraz Kamil Stoch (128,5 m). Dominację Polaków w pierwszej serii przypieczętował Dawid Kubacki. Mistrz świata z Seefeld uzyskał 131,5 metra.

Drugie miejsce na półmetku zajmowali Słoweńcy. Tilen Bartol (129,5 m), Anze Lanisek (121,5 m), Peter Prevc (120 m) oraz Timi Zajc (128 m) tracili 26,8 punktu do drużyny Michala Dolezala. Na trzeciej pozycji plasowali się Norwegowie. Ekipa w składzie Johann Andre Forfang (124,5 m), Robin Pedersen (121,5 m), Marius Lindvik (127 m) oraz Daniel Andre Tande (124 m) znajdowała się o trzy punkty za Słowenią oraz o dwa "oczka" przed Niemcami.

Na kolejnych pozycjach sklasyfikowane były drużyny Japonii, Austrii, Rosji oraz Czech. Już na pierwszej serii konkursowej udział w zawodach zakończyli Szwajcarzy i Finowie.

Pierwszą serię konkursową rozegrano z 14. (grupy 1-3) oraz 13. (grupa 4) platformy.

W finale Polacy nie dali swoim rywalom żadnych szans. Serię dalekich lotów rozpoczął Piotr Żyła, który wylądował na 130 metrze. Na pozycji lidera umocniły nas następnie próby Aleksandra Zniszczoła (124,5 m) oraz Kamila Stocha (134,5 m). Kropkę nad i postawił Dawid Kubacki, który poszybował na odległość 128,5 metra.

Biało-Czerwoni pokonali drugich Słoweńców różnicą 58,4 punktu. Ekipa Gorazda Bertoncelja musiała przez większość rundy bronić swojej pozycji. Ostatecznie Tilen Bartol (126,5 m), Anze Lanisek (126 m), Peter Prevc (128 m) oraz Timi Zajc (129 m) pokonali Norwegów o 6,5 punktu. Johann Andre Forfang (129 m), Robin Pedersen (126,5 m), Marius Lindvik (129 m) oraz Daniel Andre Tande (121 m) wyprzedzili o zaledwie 0,7 punktu Niemców, dowodzonych przez Stefana Horngachera.

Na piątej pozycji rywalizację zakończyli Japończycy przed Austriakami, Rosjanami oraz Czechami.

Finałową rundę przeprowadzono z 15. (grupy 1-2), 14. (grupa 3) oraz 12. (grupa 4) belki.

Dla reprezentacji Polski to siódme w historii zwycięstwo w zawodach drużynowych Letniego Grand Prix. Wcześniej Biało-Czerwoni triumfowali w Hinterzarten (2010) i pięciokrotnie w Wiśle (2013, 2014, 2015, 2017, 2018). Tym samym nasza drużyna zrównała się w klasyfikacji wszech czasów w liczbie wygranych konkursów zespołowych mężczyzn z ekipą Austrii.

W nieoficjalnej klasyfikacji indywidualnej konkursu najlepszy okazał się Rosjanin Jewgienij Klimow (133 m i 132 m) przed Dawidem Kubackim i Timim Zajcem. Czwarty był Kamil Stoch, szósty Piotr Żyła, natomiast siedemnasty - Aleksander Zniszczoł.

W klasyfikacji generalnej Letniego Pucharu Narodów prowadzą, co oczywiste, Polacy (400 pkt.) przed Słoweńcami (350 pkt.) i Norwegami (300 pkt.).

Na niedzielę zaplanowano pierwszy tego lata konkurs indywidualny. Początek zawodów w Wiśle o 17:30. Godzinę wcześniej rozpocznie się seria próbna.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>>
Zobacz aktualną klasyfikację Letniego Pucharu Narodów >>>

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (28072) komentarze: (110)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Bernat__Sola profesor
    @Mati87

    Na TCS był lepszy od Kota, co Horngacher zignorował. Schuster jakoś nie wziął Wanka i Krausa do Planicy ;), więc tylko u nas usprawiedliwia się takie decyzje tym, że "chciał zakończyć współpracę poprzez skład swojej żelaznej szóstki".

  • Mati87 weteran
    @Bernat__Sola

    niby tak ale Zniszczoł też jakoś nie zaliczył fenomenalnego sezonu. Miał szansę na TCS i nic nie pokazał. Dopiero końcówka sezonu była u niego lepsza choć w porówaniu z Kotem i Hulą to i tak wypadł lepiej, tylko pytanie czy gdyby skakał wtedy w PS to czy nie wyglądałby jak Hula i Kot? Bo wszystkie szanse jakie miał wtedy w PS: czyli zawody w Polsce i TCS raczej zmarnował więc decyzje Horna się broniły, z wyjątkiem końca sezonu - ale i to można wytłumaczyć tym, ze Horn chciał zakończyć współprace z polską kadrą poprzez skład swojej żelaznej 6.

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    A masz jakieś dowody na to, że Wielcy Stefanek i Maciek osiągaliby w PK lepsze wyniki niż Zniszczoł? Wszyscy pamiętamy, jak skakali w ubiegłym sezonie.

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    Ale skąd wiesz, że Stefek byłby lepszy od zaplecza? Na lotach skakał fatalnie, w tym czasie Zniszczoł zajmował czołowe lokaty w PK i oczywiście nie został powołany, bo Horngacher go nie lubił. Gdyby obowiązywały jakieś "moralne prawa", to Schlierenzauer skakałby w kadrze Austrii i za 10 lat.

  • Bernat__Sola profesor
    @Orzeu_Zwisly

    Aha, OK, czyli klasyfikacja medalowa. Myślałem, że jakieś punkty przyznajesz czy coś, a tu klasyka.

  • Bernat__Sola profesor
    @Adam90

    Przecież skakało trzech najlepszych Niemców w ubiegłym sezonie. Jak to nie było liderów?

  • Bernat__Sola profesor
    @Mati87

    Ciśnienie było, bo to jest Wisła, więc jest większa presja ze strony mediów, kibiców itp. W Hinterzarten może już być inaczej.

  • Bernat__Sola profesor
    @equest

    Każdy skoczek odpowiedziałby, że ważniejszy jest PŚ. W PK nikt skakać nie chce, taka prawda.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Paskudny błąd Juroszka

    Ach...

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @wiola4697

    Ale wyniki są mało ważne :)
    Ja tylko oglądam LGP po to by ocenić "na oko" dyspozycję i poznać odpowiedź czy cokolwiek się w B poprawiło na przykład :)

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    Trochę źle to napisałem, chodziło mi oczywiście o to, że przy takim rozumowaniu w przypadku gdyby członek kadry A skakał bardzo słabo, a nikt z kadry B nie wywalczyłby miejscówki (załóżmy, że bliżej nieokreślony zawodnik kadry B skacze na przyzwoitym poziomie i zajął 10. miejsce we wszystkich konkursach PK w periodzie), to skakać ma w dalszym ciągu ten odstający zawodnik z grupy Dolezala, zamiast przyzwoitego skoczka z grupy Maciusiaka. Zresztą jak pokazała sytuacja z TCS i Kotem/Zniszczołem nawet gdy kadrowicz A był gorszy, to do PK go nie przesunęli.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Ja takze myślę o przyszłości i w przeciwieństwie do ciebie uważam, ze tak jak w każdej innej dyscyplinie sportowej każdy sportowiec powinien startować tam gdzie jest jego miejsce.
    Jeżeli zawodnik zaplecza nie potrafi zdominować PK to oznacza to ni mniej nie więcej tylko tyle, ze PK jest wystarczająco dużym wyzwaniem dla niego. To jest dla niego motywacja: być w czołowce PK i przebić się do top 6 w hierarchii krajowej. Dopiero jak osiągnie ten cel przyjdzie pora na kolejny szczebel.

    Jest sprzeczne z duchem sportu by numer 7 czy 8 w kraju wygryzał ze składu numer 6. Najpierw musi stać się numerem szóstym.
    Jak zawodnik z zaplecza będzie lepszy od numeru 6 to nawet jak nie zawojuje PK ma prawo zgłaszać pretensje do startów w miejsce tego od którego jest mocniejszy. Ale nigdy nie będzie o tym decydował jeden czy dwa wygrane konkursy w PK, tylko po pierwsze wysoka forma w całym periodzie PK a po drugie i to jest najważniejsze forma wyższa od formy tego skoczka do którego miejsca rości sobie prawo.

    Popatrz na przykladay z przeszłości. Na te zdrowe bo pomińmy wypaczenia.

  • wiola4697 profesor
    @Mati87

    Ja bym była spokojna, bo po pierwsze Wisła to nasza skocznia i chłopaki znają ją bardzo dobrze. Po drugie praktycznie co roku w Wiśle na LGP wypadamy bardzo dobrze. Rok temu przecież Kamil wygrał w Wiśle, Hinterzarten i Einsiedeln( częściowo wpływ na to miała dyspozycja z zimy 17/18), a LGP skończył na miejscu 4 i sezon zimowy miał bardzo dobry

  • Pavel profesor
    @dervish

    Ja staram się patrzeć w przyszłość i działać tak, aby wyniki przyszły w dalszej perspektywie czasu, a ty myślisz o wynikach (czy tam ciułaniu punkcików) tu i teraz. Co przez to rozumiem? Zaplecze dostające szanse w PŚ będzie odczuwało mniejszą presję w tym jednym konkretnym starcie oraz motywację do coraz lepszych wyników, bo droga do PŚ jest otwarta. Za tym idą "profity materialne" czyli szersza obecność w TV powinna zapewnić finansowanie w postaci kontraktów sponsorskich. Ciągła rotacja to szersza grupa zawodników dostających szanse w głównym cyklu.

    Osobiście uważam, że cele dalekosiężne są ważniejsze niż "moralne prawo" do startu i tyle. Czysty pragmatyzm, zamiast obwozić np Hule po PŚ, który jest u kresu kariery, lepiej rotować młodszymi bo dalszej perspektywie są lepszą opcją dla skoków w Polsce. Oczywiście wszystko zmienia wynik, jeżeli np taki Hula będzie skakał na spokojne miejsce 25-15 co konkurs to oczywiście skakać powinien, ale już ciułanie co drugi konkurs punkciku czy dwóch nie.

  • Pavel profesor
    @Mati87

    Rok w rok tak jest i póki co nie miało to wpływu na formę w sezonie właściwym, ot taka zabawa ku uciesze kibiców.

  • dervish profesor
    @Pavel

    A ja nie zgadzam się z Tobą.
    Ty chcialbyś, żeby zawodnicy byli nagradzani za mierność, ja za wyniki. Ja chce, zeby w kadrze A wystepowali najlepsi ty chcesz dawać szanse słabszym. Sport polega na tym, ze jest rywalizacja i startują ci co ja wygrywają.
    Jezlei Stefek jest najsłabszy w kadrze A a jednocześnie jest lepszy od każdego na zapleczu to ma prawo startować w pierwszej lidze i seria słabych występów tego nie zmienia, chyba ze trener zadecyduje ze ma na chwile odpuścić starty celem odbycia treningów. Wtedy ktoś z zaplecza dostaje nieoczekiwaną szanse i może ją wykorzystać albo nie. Najczęściej jej nie wykorzystuje bo przeważnie jest na to za słaby. Gdyby był mocny to wywalczyłby sobie miejscówkę poprzez starty w PK.

    Poza tym dopóki Stefan jest w top 55 WRL to bez względu na formę ma moralne prawa do wystepów w PŚ.
    Sport polega na wykorzystywaniu nadarzających się szans.

    W Polsce zabetonowanie kadry jest wynikiem słabego poziomu zaplecza a nie betoniarskich zapędów naszych trenerów.

  • Mati87 weteran
    @Pavel

    pytanie tylko czy to jest właściwy czas na naszą mniej przeciętną formę. Raczej nie i oby to się na zimie nie odbiło.

  • Orzeu_Zwisly weteran
    @Bernat__Sola

    Na razie
    1-0-0 Yukiya Sato
    0-1-0 Stefan Kraft (lekko niezasłużenie dzięki kolegom)
    0-1-0 Gregor Schierenzauer
    0-1-0 Daniel Huber
    0-1-0 Clemens Aigner
    0-0-1 Antti Aalto

  • Orzeu_Zwisly weteran
    @FunFact

    To prawda, pomyliły mi się sezony Letnie u niego.

  • Pavel profesor
    @Mati87

    Skoki to sport mało wymierny wystarczy się pobawić belką i odległości będą niebotyczne nawet u słabych zawodników. Spójrzmy na porównanie z zimowym PŚ, w zeszłym sezonie przy wietrze od 0,5m/s do 1m/s w plecy skakano z belek 9-11, wczoraj przy wietrze 0,1-0,5 w plecy z belek 12-15, różnica w prędkościach poszczególnych zawodników to ponad 1 km/h. Wszyscy są w formie przeciętnej, ale Polacy w trochę mniej przeciętnej.

  • Mati87 weteran
    @Pavel

    fakt, wczoraj wygraliśmy głównie dlatego, że nie mieliśmy z kim walczyć bo rywale albo mieli na ten konkurs wylane albo są (jak sądzę chwilowo) bez formy. Natomiast nie sądzę, żebyśmy my skakali na pół gwizdka wczoraj. Odległości, które nasi osiągali były imponujące więc jak dla mnie to był ich obecny max czego nie można powiedzieć o rywalach.

  • Pavel profesor
    @Mati87

    Nasi nie skaczą na maksa tylko rywala skaczą słabiutko, tak jest rok w rok i w sumie już się przyzwyczaiłem., mamy start w Wiśle to trzeba się pokazać kibicom. Nie ma to wpływu na zimę, ot taka zabawa w lipcu.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Nie zgadzam się z takim postawieniem sprawy jest to najprostsza droga do zabetonowania składu na cały sezon i wpływa demotywująco na zaplecze. Sam występ w 2-3 konkursach po wywalczeniu 7 miejsca to za mało, dochodzi dodatkowa presja, zawalisz konkurs czy dwa i spadasz do niższej ligi, jest to niepotrzebne. Tak było ze Zniszczołem dobre treningi, dobre kwalifikacja i gorszy konkurs, wyjazd do PK. Z drugiej strony mamy obwożenie zawodnika i dawanie szansy za szansą bo "kredyt zaufania za lata minione" nie służy to niczemu dobremu.

    Ciągła rotacja i jasne zasady zdejmą presję z wchodzący z PK i wpłyną motywująco na zaplecze. Może bym się z Tobą zgodził gdyby "druga liga" w skokach była czymś więcej niż tylko zabawą bez większych możliwości zarobkowych. Niestety jedyna szansa dla zaplecza to starty w PŚ i nie ma tu miejsca na "zasługi i sentymenty", nie punktujesz spadasz, a twoje miejsce zajmuje kolejny. Tym sposobem w PŚ mamy "zaangażowanych" większą ilość zawodników, pokazywanych w TV i tym cenniejszych dla ewentualnych sponsorów. Niestety skoki to sport niszowy i albo skaczesz w PŚ, alby szkoda twojego czasu na ten sport.

  • Mati87 weteran
    @atalanta

    no własnie do zimy daleko i to mnie nie pokoi. Nasi już skaczą na maxie podczas gdy ich rywale są zaskakująco słabi. Obawiam się, że taka jest ich strategia, że olewają LGP a prawdziwą formę pokażą zimą. Z kolei my lepiej uważajmy by całej energii na lato nie stracić i zimą zadyszki nie zaliczyć bo letnie wyniki nikogo nie obchodzą a zimowe już owszem.

  • Roxor profesor

    Kamil to jest mistrz, pokazał że treningi są od trenowania, bo niektórzy już tu głosili upadek Stocha.
    Polacy w Wiśle mają jakąś kosmiczną statystykę. Wiem, że to tylko LGP, ale i tak to cieszy.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Auromatyzm który proponujesz jest błednym rozwiązaniem.
    Przede wszystkim, zapominasz o jednym, na miejsce w kadrze A trzeba zasłuzyć. Przy ustalaniu kadry A bierze sie pod uwagę wyniki z poprzedniego sezonu. Liczy się całokształt czyli wszystkie zawody zarówno krajowe jak i międzynarodowe. Tak więc w kadrze A występują najlepsi którzy w związku z tym maja określone prawa. Mozna powiedzieć, ze A-kadrowicz ma pewien kredyt zaufania u trenera który w odróżnieniu od B-kadrowicza jest także jego opiekunem bezpośrednim. Jak na zapleczu nie ma zawodnika lepszego to nawet mimo słabszej formy nie powinien tracić miejsca. Generalnie w kadrze A powinni występować najlepsi.

    Dla B kadrowicza najbardziej motywacyjną ścieżką kariery powinien być awans poprzez wykazanie, że jest się lepszym od najsłabszego w kadrze A. Najprościej jest tego dokonać poprzez konfrontację w zawodach dzięki wywalczeniu dodatkowej miejscówki. Juz samo wywalczenie dodatkowej miejscówki jest dowodem na to, że dysponuje się formą na starty w wyższej lidze. A jak się nie daje rady w PK to tym bardziej nie da się rady w PŚ.
    W takim przypadku, zawodnik nie może oczekiwać, ze ktoś da mu szansę na piękne oczy. Musi zdawać sobie sprawę z tego, ze jego poziom jest za słaby i nie mieć o to pretensje wyłącznie do siebie. Awans powinno się wywalczyć na skoczni a nie liczyć na rotację która najczęściej jest wynikiem głębokiego kryzysu. W przypadku kryzysu trenerzy maja sposoby aby to sprawdzić czy rotowanie ma sens. Mozna to zrobic na przyklad podczas treningów albo w czasie zawodów krajowych takich jak MP. W sezonie zawsze znajdzie się kilka okazji na takie wewnętrzne sprawdziany. Nawet w przypadku kryzysu dosyć rzadko mamy do czynienia z klasyczna rotacją na zasadzie awans - degradacja. Tak jak napisałem wcześniej zawodnik kadry A ma pewne prawa u trenera i najczęściej zamiast rotacji mamy chwilowe zwolnienie miejsca (celem odbycia treningów) które może zająć lider zaplecza. Z takimi przypadkami mieliśmy do czynienia w poprzednim sezonie.

  • atalanta doświadczony
    @Mati87

    Nie ma podstaw do niepokoju, do zimy daleko. Gdyby LGP zaczynało się w Niemczech, to pewnie bardziej rozbudzeni byliby Niemcy. Nasi się starają, bo jak tu się nie starać, skoro tylu kibiców do Wisły zjeżdża.

  • Tomek88 profesor
    Podsumowanie konkursu LGP w Wiśle

    Wielkie brawa dla polskich skoczków za wczorajsze zwycięstwo.Polacy byli najlepsi i zasłużenie wygrali.Warunki były wczoraj naprawde bardzo dobre.Wiatr nie kręcił,wiał z jednego kierunku i rekompensaty punktowe były na zbliżonym poziomie.

    W naszej reprezentacji każdy skakał wczoraj na bardzo dobrym poziomie.Żyła,Zniszczoł,Stoch i Kubacki oni wszyscy zasługują na pochwałe bo wczoraj każdy z nich miał duży wkład w zwycięstwo naszej drużyny.Obok nas na podium stanęli Słoweńcy u których świetnie skakał Timi Zajc.Bardzo dobre skoki pokazał Tilen Bartol. Na trzeciej pozycji Norwegowie,którzy przegrali 2 miejsce za sprawą ostatniego skoku Tande.W ich szeregach na pochwałe zasługuje Marius Lindvik i Johan Andre Forfang(świetny drugi skok).

    Poza podium znaleźli się Niemcy i Japończycy.Niemcy przegrali podium pechowo o zaledwie 0.7 pkt.Gdyby troche dalej w pierwszych próbach skoczyli Geiger i Leyhe to nasi sąsiedzi znaleźli by się w TOP 3.Japończycy przegrali podium za sprawą Yukyi Sato.W piątek skakał świetnie ale gdy przyszły zawody to jego forma gdzieś znikneła.Dalej Austria która nie pokazała nic szczególnego.Czołową ósemkę uzupełnili Rosjanie(świetnie próby Klimova) i Czesi.

    Dzisiaj przed nami konkurs indywidualny.Zapowiada się on bardzo ciekawie.Faworytów do miejsc na podium jest dużo np.Dawid Kubacki,Kamil Stoch,Evgenii Klimov,Timi Zajc,Markus Eisenbichler,Junshiro Kobayashi czy Piotr Żyła.Czeka nas ciekawy konkurs.Oby tylko pogoda dopisała bo prognozy na dziś są gorsze.Miejmy nadzieje,że wszystko odbędzie się bez problemów i dzisiaj tak jak wczoraj będziemy mieli powody do radości.

  • sheef profesor
    Okiem Kibica - Polacy w Wiśle (druż.)

    Fajne uczucie móc po raz kolejny usłyszeć Mazurka Dąbrowskiego po kolejnym już zwycięstwie naszych skoczków choć ja bym poczekał do zimy - ona ostatecznie zweryfikuje naszą rzeczywistą formę. Póki co, cieszmy się z tego co mamy. Chłopaki naprawdę spisali się na medal i za to duży plus.

  • Adam90 profesor
    Horngacher

    Stefan Horngacher, Kiepski zrobił transfer, bo jednak NIemcy nie zdołali wejść na podium, ale nie było liderów.

  • Pavel profesor
    @equest

    Jeżeli udział w zawodach PŚ przełoży się na awanse do drugiej serii to wiąże się to z zarabianiem. Co więcej występy w PŚ to okazja, aby nawiązać współpracę ze sponsorami, którzy chętniej płacą za reklamę w zawodach transmitowanych w TV niż zupełnie anonimowym PK. Pozwala to też negocjować lepsze warunki takiej współpracy bo nawet zawodnik skaczący tylko na poziomie 50-tki PŚ będzie dwukrotnie pokazany w transmisji telewizyjnej (kwalifikacje i pierwsza seria), a to podstawa rozmowy ze sponsorami. Także takie rotowanie zawodnikami pozwala na tym z niższej kadry jakiekolwiek zarabiania na tym sporcie i daje perspektywy rozwoju, które są ważniejsze niż wygranie generalki PK.

  • Mati87 weteran
    @skortom76

    Racja, kadra B dostała sygnał ale mnie co innego zastanawia. Może jestem pesymista ale jakoś nie wierzę w tak dobre wyniki kadry B, w tym Olka jakie nam prezentują w ten weekend. Wynika to z tego, że nie wiemy na ile to jest odzwierciedlenie ich obecnej formy a na ile wynika to też z dobrej znajomości obiektu oraz z tego, że rywale nadal się chyba jeszcze nie przebudzili po wakacjach lub są w trakcie obciążających treningów. Nie chcę nikomu umniejszać ale dla mnie bardziej obiektywna ocena ich formy będzie mogła nastąpić po kilku konkursach na obcych dla nich obiektach. Jestem ciekaw czy tam będą sobie tak dobrze radzić jak na swoim terenie.

    A co do formy naszej kadry a innych to czy tylko ja mam takie wrażenie, że u nas się odczuwa jakieś ciśnienie na dobre wyniki w ten weekend a inne reprezentacje mają na to "wylane"? Bo jeśli tak jest to by znaczyło, że inni podchodzą do tego z rozsądkiem i pracują na formę na zimę a my trochę zbyt poważnie te letnie zawody traktujemy? Pytam bo odnoszę wrażenie patrząc na wszystkich zawodników, że tylko nasi są jacyś rozbudzeni a pozostałe ekipy skaczą trochę ospale i powiem szczerze, że trochę mnie to niepokoi w kontekście zimy.

  • skortom76 doświadczony

    Myślę, że to dobry impuls dla Olka. Sygnał dla pozostałych, że w tym sezonie łatwiej się będzie można przebić do zawodów PŚ.

  • equest profesor
    @Pavel

    Koncepcja jest jak najbardziej słuszna ale chciałbym wysłuchać opinii zawodników. Jeżeli zawodnik skacze powiedzmy na poziomie pierwszej piątki PK i zostanie odesłany na PŚ, po kilku "średnio" udanych zawodach powróci do PK,
    to zostaje pozbawiony szansy wygrania tego PK. I dlatego ciekawi mnie opinia zawodników.
    1. Czy ważniejsze jest wygranie sezonu w PK?
    2. Czy też udział w kilku zawodach PŚ?

  • Pavel profesor
    @dervish

    Liczenie na dodatkowe miejsce startowe jest błędnym rozumowaniem powoduje to obwożenie marnych zawodników po PŚ podczas gdy zaplecze np startuje na poziomie 10-5 w PK, ale tego miejsce wywalczyć nie może. Sezon mamy podzielony na periody, jeżeli w danym cyklu startowym skoczek w PŚ nie zdobył punktu lub zdobył ich minimalną ilość z automatu powinien w jego miejsce wejść ktoś z kadry B o ile skacze w danym periodzie powyżej 15 miejsca w generalce. Bedzie lepszy to dobrze, nie to zleci z powrotem do niższej ligi, ale przynajmniej zaplecze czuje, że nie ma zabetonowanego składu i o starcie w PŚ decyduje forma.

  • FunFact weteran
    @Orzeu_Zwisly

    Gwoli ścisłości, poprzednie lato Aalto było raczej tragiczne, uciułał marne punkty w Hakubie, a w europejskich konkursach był tłem. Do tego w październikowych mistrzostwach skakał na równi z kolegami z kadry i nic nie wskazywało na przełomowy sezon Fina. Za to dwa lata temu szalał w drużynowówce w Wiśle i zaliczył udane lato. Jak wyglądały zimy - wiadomo, więc nie ma co się martwić na zapas ;)

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    Nigdzie tego nie napisałem.
    Jestem zdania, że w PŚ powinni startować najlepsi. O rotacji decyduje trener a nie kibice. Nie zawsze lepszy musi zastępować słabszego bo czasami rotacje sa na zasadzie chwilowego zwolnienia miejsca (np. wobec kontuzji lub potrzeby regeneracji ew. przeprowadzenia dodatkowych treningów) a nie degradacji i awansu. W klasycznej rotacji lepszy powinien zastępować słabszego. O tym kto jest lepszy powinno rozstrzygać się na skoczni. W przywołanym przez ciebie przypadku przed wymiana powinno dojść do bezpośredniej konfrontacji na skoczni. Aczkolwiek nie wiem czy w realiach polskiej kadry taka rotacja miałaby sens, no bo jeżeli ktoś nie daje sobie rady w PK...

    W LGP takie zasady nie powinny obowiązywać i nie obowiązują, lato to dla kadry A okres przygotowań do startów w PŚ czyli do sezonu zimowego. Tutaj trener wystawia takie składy jakie uważa za najlepsze ze szkoleniowego punktu widzenia. Czyli najczęściej w LGP startują jego bezpośredni podopieczni czyli kadra A która jest wyłaniana na początku sezonu na podstawie wyników z sezonu poprzedniego. Jednocześnie, naturalne powinno być, ze w przypadku pojawienia się dodatkowej miejscówki wywalczonej przez zawodnika z zaplecza to on powinien z niej korzystać.

    A co do samej rotacji w składzie to moim zdaniem nie powinny tu obowiązywać żadne sztywne reguły.
    Żeby rotacja miała sens to trzeba mieć dobrego kandydata na podmiankę. Bardzo dobrego raczej do rotacji nie znajdziemy bo jeżeli ktoś jest bardzo dobry to wcześniej wbije się do kadry poprzez wywalczenie dodatkowej miejscówki i dzięki tak wywalczonej szansie będzie miał możliwość konfrontacji z kadrą A a tym samym wykazania, ze jest lepszym od najsłabszego jej członka, co po upływie ważności tej dodatkowej miejscówki powinno skutkować pozostawaniem w pierwszej lidze i degradacją do drugiej tego od którego okazał się być lepszym.

    P.S.
    Widzę błąd logiczny w Twoim rozumowaniu/pytaniu. Rotacja z definicji nie może się odbywać poprzez wywalczenie dodatkowego miejsca bo dodatkowa miejscówka jak sama nazwa wskazuje stwarza możliwość startu dodatkowemu zawodnikowi bez konieczności zwalniania mu miejsca przez dotychczasowego członka kadry.
    Ja rozumiem rotacje jako zastąpienie jednego skoczka innym na zasadzie awansu i degradacji (ktoś komuś musi zwolnic miejsce).

  • Bernat__Sola profesor
    @Orzeu_Zwisly

    Jak wygląda punktacja za 1., 2., 3. miejsce w Zwisłym Orle?

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    Czy Ty naprawdę uważasz, że rotacja powinna się odbywać tylko poprzez dodatkowe miejsca? To jak w takim razie ze słabszymi reprezentacjami, które takowej zwyczajnie wywalczyć nie mogą (vide Hlava i Peier rok temu)? Idąc tym tokiem rozumowania, to nawet gdyby Hula przegrywał o 20 m z Kazachami, to w przypadku, gdy kadra B nie wywalczy miejsca z PK, Stefek ma nadal objeżdżać PŚ.

  • Bernat__Sola profesor
    @ZXCVBNM_9999

    Bardziej chodziło o umieszczenie Wolnego za Żyłę/Stocha niż o usunięcie Zniszczoła. Olek postawą w poprzednich skokach zasłużył na występ. Chociaż patrząc po treningach/kwali to powinien być skład Kubacki, Zniszczoł, Stękała, Żyła. Wtedy byłby jeszcze większy sygnał dla kadry B. I tak, wiem, że to tylko lato i że Stoch z Żyłą treningów nie traktują poważnie.

  • Orzeu_Zwisly weteran
    @JaroslavSakala

    Orzeu zwyczajem niedźwiedzia zapada w sen zimowy w sezonie ogórkowym, nie no oczywiście śledziłem co tam w świecie skoków, ale nie chciało mi się udzielać.

  • JaroslavSakala doświadczony
    @Orzeu_Zwisly

    Cieszę się, że Orzełki wróciły :D

  • Mati87 weteran
    @wiola4697

    jeśli tak wtedy mówili to też wg mnie popełniali błąd.

  • wiola4697 profesor
    @Mati87

    No niby tak, ale jak Horngacher zaczynał pracę od LGP to też mówili, że debiut także jak dla mnie to nie ma w tym nic dziwnego. No i wiadomo, że lato to głównie okres treningowy

  • Mati87 weteran

    mnie troche bawi, że nazywa sie tą drużynówkę debiutem Dolezala. Owszem niby tak jest ale poważny i prawdziwy debiut czeka go dopiero w listopadzie bo LGP to jest zwykły trening a forma w lipcu często bazuje na przygotowaniach z poprzedniego sezonu, który był w wypadku naszej kadry, udziałem Horngachera. Po drugie, nie można tego traktowac poważnie bo wiadomo, że reprezentacje skaczą wtedy na pół gwizdka. Jedyne co zyskali dzisiaj nasi skoczkowie to spokój od hejterów i sportowych Januszy, którzy pewnie przeżywają, że nie mają po kim "jeździć". W aspekcie sportowy ta wygrana jednak nic nie znaczy. To tak jak w piłce nożnej mielibyśmy emocjonowac sie wygraniem meczu towarzyskiego xd

  • Nowyskoczek5 profesor
    No i pięknie

    Jest i pierwsze zwycięstwo .
    :)

  • dervish profesor
    @Domin10

    Te skoki to był element przygotowań do sezonu zimowego. I to jest oczywista odpowiedź na Twoje pytanie.

  • Raptor202 profesor

    Jeśli ktokolwiek naprawdę uważa, że wyniki tego treningu można uznać za czyjś sukces bądź porażkę (nie mówiąc już o wyciąganiu wniosków na temat pracy trenerów), to niech się puknie w głowę.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Domin10

    Juroszek odważna propozycja, ponieważ mimo wszystko Wąsek jest tu pewniejszy gdyż radzi sobie przy tylnym wietrze, a nie wiadomo co by Juroszek zrobił przy takim.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Domin10

    Horngacher to teraz może wystawić sobie Rotha, Schmida... :D

  • Pavel profesor

    Tak swoją drogą, nie wiem kto wpadł na pomysł hymnu "a cappella", ale brzmi to tragicznie, podkład instrumentalny jednak powinien być podstawą, nawet śpiew wtedy lepiej brzmi.

  • wiola4697 profesor
    @julek16

    134,5

  • atalanta doświadczony

    Stoch ładnie się dzisiaj odblokował po tych wszystkich nie nazbyt dobrych skokach treningowych. Przeczucie mi mówi, że nie byłoby tego efektu, gdyby nie został przesunięty do trzeciej grupy, w której mógł skakać bardziej na luzie.

  • Domin10 weteran
    Według mnie

    Horngacher mógł wystawić skład:Zniszczoł, Stękała, Juroszek, Wolny
    Najwyższy czas szykować następców starszych zawodnikom i dac sie wykazać młodszym.
    Co da takiemu Stochowi, Zyle czy Kubackiemu zwycięstwo w takich zawodach. Oni duzo osiągnęli, więc dla nich ma to niewielka wartość.
    Nie lepiej, by mlodsi zdobywali doswiadczenie, oswajali sie z druzynowkami i uczyli sie radzić sobie z presją?
    Wolalbym zobaczyć 6 miejsce takiego składu niz 1 skoczków, którzy już są u schylku kariery.

  • Orzeu_Zwisly weteran

    Pierwszy konkurs za nami, czas na pierwsze Orły, przyznam, że pod tym kątem to zbyt zawodnicy nie rozpieścili, wydaje się, że większość stawki jest na średnim-dobrym stabilnym i równym poziomie. Statuetkę wręczyć jednak trzeba:

    Nominowany nr. 1 - Antti Aalto - Dobre LGP rok temu i dobry sezon zimowy, wydawałoby się, że coś ruszyło, ale oby na 1 krok do przodu nie przypadły 2 w tył. Nie pomógł dzisiaj zbytnio odbić się od dna swojej reprezentacji, wręcz śmiem sądzić, że reszta drużyny przyciąga go po mału jak magnes w okolice 115, zaraz pewnie 110 metra. Oby jutro było już lepiej.

    Nominowani nr 2. - Cała Austria - Chyba kryzys zaczyna być głeboki, wiadomo jaki jest sezon teraz, Kraft to Kraft i pewnie zawsze lub prawie zawsze coś tam będzie skakał, ale chyba brakuje materiału ludzkiego i ten dzisiejszy wynik to jest takie ugruntowanie tego co się działo przez cały sezon i poprzedni itp... Nie będzie wyników, nie będzie zainteresowania, transmisji, sponsorów, know-how, dopływu młodzieży, więc nie będzie wyników jeszcze bardziej. Może to odważna teza, ale wydaje mi się, że w momencie przejmowania kadry, Kuttin wsadził w szprychy OSV taki kij, że jeszcze go długo nie będą mogli wyciągnąć. Oby się nie skończyło Finlandią. Brzmii nieprawdopodobnie bo to przecież Austria, no ale nie takie cuda widzieliśmy.

    Zwisły Orzeł - Yukiya Sato - Lider Zawalił, 2 x najgorszy skok w drużynie, leciał jak zestrzelony japoński samolot z drugiej wojny światowej, wtopa trenera, wystawiającego go na 4 grupę, chyba nie udźwignął presji. Tak na niego patrząc, to przypomina mi drużyny z ekstraklasy w europejskich pucharach.

    Lider Letniego Orła - Yukiya Sato (klasyfikacja excelowa)

  • Pavel profesor

    Wynik do przewidzenia, ale ja bym się zbytnio tym ekscytował. Wygrywamy rok w rok te wiślańskie drużynówki głównie dlatego, że większość ekip jest w formie treningowej, a jako, że jesteśmy gospodarzem to nasi włodarze mają parcie na wyniki. Jako jedyni szykujemy jakąś namiastkę formy na początek LGP i to wystarcza na dominację, ale w kontekście zimy nie to większego znaczenia.

  • julek16 weteran
    Błąd

    Skijumping poprawcie bo jest napisane że Stoch w 2serii skoczył 128 a skoczył 134

  • Mati87 weteran
    @ZXCVBNM_9999

    dlatego przestrzegam przed takimi kpinami z rywali. Juz wcześniej pisałem, że będzie niezły ubaw czytać komentarze osób, które będą brały wyniki LGP na poważnie. Wystarczy zobaczyć, które miejsce w LGP 2018 zajmowali Hula z Kotem a które potem zajęli w PS. To są dwie rózne ligi PS i LGP. Horngacher zawsze miał gdzieś LGP więc szanujmy rywali i nie nakręcajmy się dzisiejszymi wynikami. Po prostu miejmy nadzieję, że taki poziom naszej kadry utrzyma się przez cały czas.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Mati87

    Niemcy lekceważyli Stocha przed TCS i się przejechali jak Stoch wygrał 4 konkursy. My też się możemy tak przejechać, pycha nigdy nie jest dobra.

  • Mati87 weteran
    @anonim

    trenowaniem nazywasz niespełna czteromiesięczną pracę? To za mało czasu by komus oceny wystawiać. Im więcej się z nich śmiejecie tym bardziej się obawiam, że zimą mogą nam miny zrzędnąć jak Niemcy z formą wyskoczą. Przejmujesz się wynikiem nic nie znaczącej drużynówki LGP, na którą inne reprezentacje pewnie kichają.Owszem cieszmy sie z dzisiejszego wyniku ale pamiętajmy, że to tylko LGP. A Niemców nie lekceważmy bo być może ich zniżka wynika z jakichś obciążających treningów, których efekty moga pojawić się w kluczowym momencie czyli zimą a nie na LGP, które mało kogo obchodzi. Obyśmy my utrzymali ten poziom a będzie super.

  • King profesor

    Oby tak dalej, a szczególnie zimą. Nadal uważam, że o kadrę A można być spokojnym. Jeśli ktoś skreślał Dolezala to powinien się wstrzymać, bo głupotą było pisać takie coś w marcu po jego nominacji. Na oceny przyjdzie czas po sezonie. Początek w każdym razie udany, a jutro kolejny konkurs tym razem indywidualny. I tutaj w szczególności liczę na jak najlepszy występ członków kadry B.
    Tak jak to już chyba kiedyś wspomniałem, mam nadzieję, że ten sezon będzie przełomowy i zacznie dokonywać się zmiana pokoleniowa, a zawodnicy jak Zniszczoł, Murańka, Stękała, Wąsek czy Pilch zaczną prezentować się coraz lepiej wywierając nacisk na żelazną (do teraz?) kadrę A.

  • Brygadzista doświadczony

    Klimow - gwiazda minionego lata znowu sie obudzila?

  • krogulec_okrutny początkujący
    podziekowania dla trenera Stefana Horngachera

    a ja widze, ze trener Stefan Horngacher dalej robi bardzo dobra robote dla…... Polski.
    Po prostu eliminuje nam konkurencje.
    Przyklad: .Polska 1 miejsce,
    Niemcy 4 pozycja.
    Stefan...dzieki. Tak trzymaj i dalej ich tak trenuj, a puchar narodow bedzie nasz.

  • krogulec_okrutny początkujący
    podziekowania dla trenera Stefana Horngachera

    a ja widze, ze trener Stefan Horngacher dalej robi bardzo dobra robote dla…... Polski.
    Po prostu eliminuje nam konkurencje.
    Przyklad: .Polska 1 miejsce,
    Niemcy 4 pozycja.
    Stefan...dzieki. Tak trzymaj i dalej ich tak trenuj, a puchar narodow bedzie nasz.

  • Mati87 weteran
    @ZXCVBNM_9999

    no niestety, to o jednym a ja o drugim :D

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Mati87

    Coś się dzisiaj chyba nie za bardzo rozumiemy :D

  • GOTS weteran

    Można śmiało powiedzieć, że zmienił się tylko gościu machający chroągiewką ;). Super, pierwszy ważny sprawdzian zdany na celujący.
    Tradycyjne hymn Polski w Wiśle to według mnie niewypał. Powinien być podkład bo wychodzi z tego wycie, a nie najważniejszy utwór dla Polaka.

  • zibiszew weteran

    No kur..de Niech mi ktoś mówi o chce ale aż dobrze wystartujemy... ja wiem pierwsze zawody itp....ale oby taki cały sezon Brawo Pola>cy Idzie to w dobrym kierunku. Horngacher no cóż ..niech żałuje ..oczywiscie puki co:):).

  • Mati87 weteran
    @ZXCVBNM_9999

    ale czemu piszesz o LGP skoro ja mam na myśli PS i to że do kluczowej jesieni jest daleko jeszcze? Ja myślę, że jeśli Olek robi postępy pod okiem Maciusiaka to może lepiej niech tak narazie zostanie skoro mu to służy a w PS zawsze można robić rotacje.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Major_Kuprich

    A myślisz, że oni się jakoś napinali? Przecież skaczą z marszu jak wszyscy. To aż tak, źle, że po prostu mamy dobrze poukładanych technicznie zawodników?

  • zimowy_komentator profesor
    Ile jest do podziału za zwycięstwo ?

    Olkowi kasa się przyda jak mało komu.

  • wiola4697 profesor

    Gratulacje

  • Major_Kuprich profesor
    Klęska Niemców

    Nokaut w wykonaniu reprezentacji Polski

    W nic nie znaczących zawodach LGP

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Mati87

    A przepraszam? Hula na LGP obecnie się nadaje? Ja nie mówię co będzie zimą, tego nikt nie przewidzi, mówię, że walczy o to teraz.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Jeszcze dwa zestawienia z mojej strony.

    Podium w dotychczasowych 23 konkursach drużynowych LGP według państw (bez mieszanych).
    Stan po dzisiejszym konkursie.

    Polska --........ 7 - 3 - 1 .. razem 11
    Austria .......... 7 - 2 - 3 .. razem 12
    Niemcy ......... 3 - 6 - 7 .. razem 16
    Norwegia --... 3 - 2 - 5 .. razem 10
    Finlandia ...... 1 - 4 - 1 .. razem 6
    Japonia ........ 1 - 3 - 1 .. razem 5
    Słowenia ...... 1 - 2 - 2 .. razem 5
    Czechy --....... 0 - 1 - 2 .. razem 3
    Rosja -........... 0 - 0 - 1 .. razem 1

    Polscy skoczkowie na podium konkursów drużynowych LGP, stan dzisiejszym konkursie.


    Dawid Kubacki ............. 7 - 3 - 0 razem 10
    Kamil Stoch ---.............. 6 - 3 - 0 razem 9
    Maciej Kot --.................. 6 - 3 - 0 razem 9
    Piotr Żyła ---.................. 5 - 3 - 0 razem 8
    Adam Małysz ---............ 1 - 0 - 1 razem 2
    Krzysztof Biegun --....... 1 - 0 - 0 razem 1
    Krzysztof Miętus -......... 1 - 0 - 0 razem 1
    Aleksander Zniszczoł -. 1 - 0 - 0 razem 1
    Mateusz Rutkowski --... 0 - 0 - 1 razem 1
    Robert Mateja .............. 0 - 0 - 1 razem 1
    Wojciech Tajner ........... 0 - 0 - 1 razem 1

    ----------------------------------------------------------
    ...................................... 7 - 3 - 1 łącznie 11

  • Mati87 weteran
    @ZXCVBNM_9999

    nie chodzi oto, że mówisz, że jest super tylko, że już przypisujesz Olka do kadry A na podstawie jednego LIPCOWEGO konkursu LGP :)

  • biernaccy@outlook.com początkujący

    Miałem duuuże wątpliwości, czy nie za wcześnie na Doleżala. Dziś gratulując naszym dominatorom z przyjemnością zaczynam pierwszy odszczek. Jeśli Michal przeniesie to na zimę, chętnie będę bardziej szczekliwy od mojego sheltika. Wybieram się w marcu do Tarvisio, by tam pojeździć na nartach i jednocześnie wpadać do nieodległej Planicy na lotnicze mistrzostwa. Michal, załatw tryumf, to dobrze będzie się wprowadzało grappę na przemian z lozovą rakiją...

  • bardzostarysceptyk profesor

    To jedenaste podium Polaków w letnich konkursach drużynowych LGP i siódme zwycięstwo.

    Edycja LGP, data roczna, miejsce zawodów, zajęte miejsce.

    1... 11 LGP 2004 Hinterzarten (Niemcy) -..... trzecie miejsce
    2... 17 LGP 2010 Hinterzarten (Niemcy) ...... PIERWSZE MIEJSCE
    3... 18 LGP 2011 Hinterzarten (Niemcy) ...... drugie miejsce
    4... 19 LGP 2012 Wisła (Polska) ---................ drugie miejsce
    5... 20 LGP 2013 Wisła (Polska) ---................ PIERWSZE MIEJSCE
    6... 21 LGP 2014 Wisła (Polska) ---................ PIERWSZE MIEJSCE
    7... 22 LGP 2015 Wisła (Polska) ---................ PIERWSZE MIEJSCE
    8... 22 LGP 2015 Hinterzarten (Niemcy) ...... drugie miejsce
    9... 24 LGP 2017 Wisła (Polska) ---................ PIERWSZE MIEJSCE
    10. 25 LGP 2018 Wisła (Polska) ---................ PIERWSZE MIEJSCE
    11. 26 LGP 2019 Wisła (Polska) ---................ PIERWSZE MIEJSCE

    LGP ....... 7 - 3 - 1 razem 11

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Mati87

    A gdzie konkretnie mówię, że jest taka super i w ogóle? :)
    Masz rację, kluczowe będą jesienne przygotowania.

  • Mati87 weteran
    @ZXCVBNM_9999

    trochę zbyt poważnie podchodzisz do obecnej formy Olka. Super, ze jest taka dobra ale trzeba pamiętać, że do zimy daleko i może się dużo zmienić. Ocenianie po jednym konkursie i to na jego skoczni to trochę jest śmieszne.

  • Oczy Aignera profesor
    Wpadka Przemysława Babiarza

    Dawid Kubacki z niezłymi notami - po ''18,5 metra''.

  • Mati87 weteran
    @ZXCVBNM_9999

    na tym etapie ma walczyć o PS? Mamy dopiero lipiec. Tutaj kluczowe będą miesiące jesienne i forma, jaką wtedy będzie dysponować bo jak wiemy LGP to zupelnie inna bajka niż PS.

  • Oczy Aignera profesor
    Nowy skoczek

    Stanisław Snopek: ''Stefan Eisenbichler'' - nowy reprezentant Niemiec.

  • dervish profesor

    Kamil postawił kropke nad i.
    Co ma teraz do zrobienia Dawid?

    Podkreślić zwycięstwo wężykem? :)

  • kibicsportu profesor

    Kamil się rozkręca

  • kibicsportu profesor
    @ZXCVBNM_9999

    Teoretycznie mówi poprawnie, bo w LGP debiutuje w drużynie.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @zimowy_komentator

    "Pisiont groszy" był w drużynówkach już nie raz.

  • Oczy Aignera profesor
    @cavalierjan19

    Pamiętajmy o tym, że on nie jest spokrewniony z Yukiyą Sato.

  • zimowy_komentator profesor
    Rozważania Babiarza

    Czy Olek jest debiutantem ? Za chwilę wyłączam bo nie da się tych bredni słuchać.

  • cavalierjan19 profesor
    @zimowy_komentator

    To Babiarz, ten typ tak ma.

  • zimowy_komentator profesor
    Babiarz

    Keichi Sato lider Letniego Pucharu Kontynentalnego tego Gran Prix bądźmy ściśli" WTF ?!

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @zimowy_komentator

    No wiesz, Zniszczoł może lekką odczuwać bo walczy o przedostanie się do PŚ :D
    Ale stwierdzenie bez sensu i zabawne :D

  • zimowy_komentator profesor
    Snopek: "Olek wytrzymał presję"

    Haha, presja w drużynówce LGP :):):):):):):):)

  • kibicsportu profesor

    Żyła świetnie w tych warunkach, a jeszcze słabsza prędkość jak na ta Belkę.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Kto puszczał Austriaków dziś i wczoraj?

    Nie kojarzę ich z twarzy.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @dervish

    Tak, ale cały czas 7 miejsc chyba nie będzie... chociaż.

  • zimowy_komentator profesor
    Jak tak patrze na te skoki...

    ...to wydaje mi się, że jest zima. Można się zapomnieć :)

  • cavalierjan19 profesor

    Nasi bardzo ładnie, Znisczoł nie zawiódł, spory plus i bardzo fajnie, iż w kadrze B coś rusza. Reszta na wyrównanym poziomie, u Norwegów cieszą dobre próby Lindvika i Tande. Niemcy Horna bez fajerwerków, ale trzymają dystans do czołówki.

  • Oczy Aignera profesor
    31.

    Clemens Aigner w 1. serii uplasował się na swojej ulubionej, 31. pozycji.

  • kibicsportu profesor

    Najbardziej mnie cieszy, że Kamil naprawdę poprawił prędkości. Myśle, że w zimie u Kamila będzie bomba w skokach. Młody nie jest, ale czuje, że jeszcze będzie na szczycie.
    Poza tym ten dzisiejszy skok pokazał , że Kamil w każdym momencie potrafi oddać świetny skok . Tak tylko potrafi ci najwięksi , a Kamil do nich należy.

  • dervish profesor
    @ZXCVBNM_9999

    Żadnym kosztem Huli. Olek w PK wywalczył dodatkową 7 miejscówkę na ten period więc będzie z niej korzystał.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Bernat__Sola

    Ten ruch jest ważny dla całej kadry B. Pod względem motywacyjnym. Im teraz będzie o wiele łatwiej się przebić, aczkolwiek myślę, że Zniszczoł już zostanie w 1 lidze z tą formą kosztem Huli.

    A ludziom cieszącym się z porażki Horngachera... Czy naprawdę musi być u nas taka zawiść? A co jeśli on się będzie w zimę śmiał z nas? Choć podejrzewam, że Doleżal z Horngacherem będą iść czoło w czoło i albo znowu Stoeckl coś wymyśli i NOR będą dominować w PN, albo NOR będą za tą dwójką. Bo nie wierzę, że JPN będzie tak mocna zimą jak teraz.

  • dervish profesor
    @Bernat__Sola

    Może by skoczył lepiej, może gorzej. Ale czy to takie istotne?
    Tu nie wynik jest najważniejszy a i tak wygrywamy.
    Trener dobrał skład pod kątem potrzeb szkoleniowych i mimo braku napinki na zwycięstwo ten skład i tak się broni. :)

  • xzcvvy weteran
    @Bernat__Sola

    I po co takie roztrzasanie? Prowadzimy z dużą przewaga? Prowadzimy, na ch. drazyc temat

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    A może Wolny skoczyłby jeszcze lepiej?

  • Major_Kuprich profesor
    Coś czuję

    Że Zniszczoł nam to przegra.

    Ale życzę naszym jak najlepiej.

    Oczywiście dobrze, że Horngacher jest poza podium - nigdy nie był u nas mile widziany i to się nie zmieniło po tym jak uciekł do Niemiec.

  • dervish profesor

    No i co? Michal dobrze dobrał skład? Ma rozeznanie? :)
    A tyle było hałasu o nominacje dla Piotrka a nawet dla Kamila.

  • Bernat__Sola profesor

    Teraz z kolei wpadka red. Formeli, Bartol w drużynówkach już skakał. Pomyłki ludzka rzecz. Polacy rewelacja.

  • zsuetaM stały bywalec

    Najważniejsze,że Horngacher i jego ekipa poza podium.

  • pablito weteran

    tera tego nie idzie zdupic

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl