LGP w Zakopanem: Triumf Japonii, Polska druga!

  • 2019-08-17 15:45

Reprezentacja Japonii wygrała sobotni konkurs drużynowy Letniego Grand Prix na Wielkiej Krokwi (HS140) w Zakopanem. Zawodnicy Hideharu Miyahiry wyprzedzają ekipy Polski i Norwegii. Biało-Czerwoni pomimo problemów w pierwszej serii, zdołali odrobić straty i stanąć na podium. Nowy rekord skoczni - 144 metry - ustanowił Tilen Bartol. Najlepszym zawodnikiem dnia był Dawid Kubacki.

17.08.2019 - Podium drużynowe LGP w Zakopanem17.08.2019 - Podium drużynowe LGP w Zakopanem
fot. Tadeusz Mieczyński
17.08.2019 - Polacy na podium LGP w Zakopanem17.08.2019 - Polacy na podium LGP w Zakopanem
fot. Tadeusz Mieczyński

Na półmetku sobotniego konkursu pewnie prowadziła reprezentacja Japonii. Naoki Nakamura (134 m), Keiichi Sato (127 m), Yukiya Sato (134,5 m) oraz Junshiro Kobayashi (131 m) wyprzedzali o 22,5 punktu drugich Słoweńców.

Ekipa Gorazda Bertoncelja zaczęła konkurs od mocnego uderzenia. Tilen Bartol lotem na 144 metr ustanowił nowy letni rekord Wielkiej Krokwi. Słabiej spisywali się jednak jego koledzy z zespołu - Ziga Jelar (122 m) oraz Peter Prevc (122,5 m). Po skoku Timiego Zajca (129 m), Słoweńcy byli na drugim miejscu.

Trzecią lokatę, ze stratą zaledwie 0,6 punktu do drugich Słoweńców, zajmowali Niemcy w składzie Karl Geiger (141,5 metra - przez minutę nowy rekord skoczni), Constantin Schmid (115,5 m), Stephan Leyhe (133 m) oraz Richard Freitag (128 m). Tuż za drużyną Stefana Horngachera znajdowali się Norwegowie, tracący 0,4 pkt. do miejsca na podium.

Pierwsza seria nie ułożyła się po myśli Polaków. Po próbach Piotra Żyły (122 m), Jakuba Wolnego (119 m) oraz Kamila Stocha (131 m), Biało-Czerwoni zajmowali odległą, siódmą pozycję. Lot Dawida Kubackiego na 136,5 metra dał nam awans na piąte miejsce, ze stratą 28,2 pkt. do prowadzących Japończyków oraz 5,7 pkt. do drugich Słoweńców.

Do finału awansowały także ekipy Austrii, Szwajcarii i Rosji. Już na pierwszej serii udział w zawodach zakończyli Czesi i Amerykanie.

Pierwszą serie konkursową rozegrano z 13., 14. oraz 16. belki startowej.

W finale Japończycy nie dali sobie odebrać końcowego zwycięstwa. Naoki Nakamura (133,5 m), Keiichi Sato (133,5 m), Yukiya Sato (141,5 m) oraz Junshiro Kobayashi (133,5 m) odnieśli tym samym drugie w historii drużynowe zwycięstwo swojego kraju w Letnim Grand Prix. Poprzedni sukces ekipy z Kraju Kwitnącej Wiśni miał miejsce... 20 lat temu w Hakubie.

Polacy odnotowali piorunujący występ w serii finałowej. Po skoku Piotra Żyły (129 m) utrzymaliśmy piątą pozycję, ale już lot Jakuba Wolnego (135,5 m) wywindował nas na drugie miejsce. Dalekie próby Kamila Stocha (137 m) i Dawida Kubackiego (142 m) pozwoliły na zajęcie drugiej lokaty, ze stratą 10,8 punktu do zwycięskich Japończyków.

Trzecią pozycję pewnie zajęli Norwegowie. Halvor Egner Granerud (128 m), Thomas Aasen Markeng (137 m), Marius Lindvik (136 m) oraz Johann Andre Forfang (138 m) stracili do drugich Polaków 19,9 punktu, ale nad kolejnym zespołem uzyskali 25,8 pkt.

Tuż za podium znalazły się ekipy z zawodnikami, którzy w pierwszej serii bili rekord Wielkiej Krokwi - Niemcy oraz Słoweńcy. Szóste miejsce przypadło Austrii, siódma była Szwajcaria, zaś ósma Rosja.

Serię finałową przeprowadzono z 13., 14., 15., 16. i 17. platformy.

Reprezentacja Polski po raz dwunasty w historii stanęła na podium zawodów drużynowych Letniego Grand Prix, a po raz pierwszy uczyniła to w rywalizacji na Wielkiej Krokwi. Biało-Czerwoni mają obecnie w swoim dorobku siedem wygranych, cztery drugie oraz jedno trzecie miejsce.

W nieoficjalnej klasyfikacji indywidualnej zawodów zdecydowanie triumfował Dawid Kubacki (136,5 m i 142 m) przed Johannem Andre Forfangiem (133,5 m i 138 m) oraz Karlem Geigerem (141,5 m i 132 m). Dziesiąte miejsce zajął Kamil Stoch. Dziewiętnasty był Piotr Żyła, tuż przed Jakubem Wolnym.

Liderem Letniego Pucharu Narodów pozostali Słoweńcy (1106 pkt.), którzy o zaledwie 10 punktów wyprzedzają drugich Japończyków (1096 pkt.), o 13 pkt. trzecich Polaków (1093 pkt.) oraz o 16 pkt. czwartych Niemców (1090 pkt.).

Na niedzielę zaplanowano w Zakopanem konkurs indywidualny z udziałem siedmiu reprezentantów Polski. Początek zawodów o 13:00. W samo południe rozpocznie się seria próbna.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu >>>
Zobacz końcowe wyniki konkursu >>>
Zobacz protokół FIS z wynikami konkursu >>>
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Letniego Pucharu Narodów >>>

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (23079) komentarze: (81)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • wiola4697 profesor

    Gratulacje ! :)

  • Mati87 weteran
    @Luk

    wszystko zalezy od tego czy Ryoyu w sezonie zimowym nadal będzie mocny bo to też nie jest takie pewne. Co do tej pewności to ja jej nie mam bo LGP rządzi się swoimi prawami a w PS sytuacja może się przedstawiać zupełnie inaczej. Bazowanie na wynikach treningowego LGP to trochę za mało by być pewnym czyjejś formy w PS.

  • Luk profesor

    Japonia zaskakuje. Oczywiście w pozytywnym sensie.
    Gdy powróci Ryoyu, mogą być naprawdę groźni w zimowym sezonie. Z pewnością będą walczyć z Polakami, Niemcami oraz ewentualnie Słoweńcami o Puchar Narodów.

  • Mati87 weteran
    @Bleyz

    ale ja nie widzę u niego tego rozregulowania. Poza wczorajszą drużynówką to do tej pory Piotrek dobre wypadał w LGP - zarówno w Wisle, jak i na treningach czy kwali w Zakopanem, więc nie widze problemu.

  • Bleyz bywalec
    @Mati87 Taaak

    Tak masz rację lato 2015 to był zupełnie inny okres, to była przepaść polskiego szkolenia w porównaniu do innych nacji i Łukasz Kruczek wypalił się jako trener, a wybitnym to on nie był (moja opinia), sporo szczęścia w życiu, natomiast nie powiesz mi ze Żyła jest stabilnym emocjonalnie i psychicznie zawodnikiem, taka dygresja że po rozwodzie, kiedy ten chłop mógł się skupić na swojej "pracy" zaczął skakać na prawdę dobrze i powtarzalnie, teraz coś ten Piotrek jest rozregulowany, on musi mieć ten moment wyciszenia i skupienia na skoku bezpośrednio przed nim żeby oddać na prawdę dobrą próbę u niego wszystko w głowie, jeżeli chcemy mieć Piotrka równie mocnego a może i mocniejszego niż w sezonie 18/19 ktoś musi z nim pracować nad tą sferą psychiczną. Piotrek to taki komputer nic tylko 0 i 1, albo spier* albo nie spier*....

  • Mati87 weteran
    @Bleyz

    nie martwiłbym się o mental Piotrka a to dlatego, że mu się wpadki w drużynówka zdarzają głównie na domowych skoczniach (i głównie w Zakopanem) bo poza tym to w innych drużynówka mało kiedy zawodzi. Co do LGP 2015 to masz rację ale nie ma co porównywac tych lat bo wtedy w naszej kadrze panował całkiem inny klimat i szkolenie. Oni wszyscy byli wtedy posypani mimo udanego lata. Teraz atmosfera jest zupełnie inna, lepsza a sztab wyciągnął wnioski i też wszedł na wyższy poziom. Oni wszyscy dużo nauczyli się przy Horngacherze i w oparciu o to wiedzę mogą teraz budować podstawy pod dalsze sukcesy.

  • Bleyz bywalec
    @Mati87 mhm mhm

    Tylko jak Kubie się wpadki mogą zdarzyć, to normalne innym też to się zdarza tak u Piotrka jak zwykle musi być coś bardziej skomplikowane jak przyznał on sam, to siedzi w głowie. On sam mówił, Adam mówił o tym Horngacher mówił, Piotrek żeby skoczyć dobrze musi się wyłączyć na bodźce zewnętrzne, odciąć od świata i "zrobić swoje" szkoda że nikt mu nie powiedział że musi to zrobić w konkursie a nie w Serii próbnej bo on sam chyba na to nie wpadł. A tak bardziej poważnie, ktoś musi poważnie popracować nad tym z Piotrkiem, gość mimo wieku ma dalej potencjał ogromny, może spokojnie nawiązywać do czołówki, jeżeli uda się tylko wypracować tą strefe mentalną i psychiczną to będzie dobrze, bo jak inni muszą pracować fizycznie tak Piotrek przedewszystkim Psychicznie. Jedyny gość o którego jestem spokojny to Dawid Kubacki, od 2016 roku a nawet 2015 widać u niego regularny progres, z roku na rok podnosi formę stopniowo i mam takie przeczucie, że on może być tym najlepszym Polskim skoczkiem w tym sezonie, oraz czołowym zawodnikiem PŚ, ale spokojnie, sezon Letni 2015 zapowiadał rewolujce i mówiono o Polskiej dominacji a chyba gdzieś Polscy skoczkowie znikneli w swoim cieniu.

  • Mati87 weteran
    @Tomek88

    o Żyłę i Wolnego byłbym spokojny. Myślę, że słabsze skoki Żyły wynikały raczej z tego, że chyba za bardzo nakręcił się na te skoki drużynowe na domowej skoczni. Co do Wolnego to nie powiedziałbym, ze skakał słabo. Skok treningowy był udany a ten w 2. serii to wręcz kosmiczny i to po jego skoku awansowaliśmy aż o 3 miejsca w górę i znaleźliśmy się na 2. miejscu więc to pokazuje jak dobry był to skok. Kuba zaliczył wpadke w 1. serii ale to raczej wynikało ze złych warunków a nie jego błędów co przyznał też Adam Małysz w tv. No i zarówno Piotrek, jak i Kuba zaliczyli udane kwali i znaleźli się w top 10 więc te słabsze skoki Piotrka czy ten jeden Kuby z 1. serii to raczej zwykła wpadka.

  • Tomek88 profesor
    Podsumowanie konkursu LGP w Zakopane

    To były szalone zawody.Sporo zmian belek,zmieniające się warunki,kręcący wiatr to miało duży wpływ na wyniki i to było widać.

    Zdecydowanie zasłużone zwycięstwo Japończyków.Każdy w ekipie samurajów skakał równo i powtarzalnie i to pozwoliło odnieść zwycięstwo.Na podium stanęli także Polacy i Norwegowie u których zdarzały się słabsze skoki podobnie jak u Niemców(bardzo słabo skakał Constantin Schmid)i Słoweńców(słabe skoki Petera Prevca i Zigi Jelara).Te drużyny do końca walczyły o podium i decydowały detale o tym kto znajdzie się wyżej.Dalej Austria,która skakała bez błysku i 6 miejsce to było wszystko co mogli dzisiaj osiągnąć.W finalowej serii wystąpili także Szwajcarzy i Rosjanie.

    Jeśli chodzi o konkurs indywidualny to najgroźniejsi będą według mnie ci którzy dzisiaj skakali dobrze np.Dawid Kubacki,Johan Andre Forfang,Kamil Stoch czy Japończycy (Kobayashi i Nakamura).Ciekawe co pokażą Żyła i Wolny którzy dzisiaj skoczyli słabiej.Ciekawe co pokażą Stefan Kraft czy Robert Johannson.Zapowiadają się ciekawe zawody.Oby tylko warunki były lepsze niż dzisiaj.

  • Mati87 weteran
    @zimowy_komentator

    to ja pragnę uwypuklić, że Żyła czy Stoch nie są obecnie w zadnym kryzysie więc nie ma co panikować :)

  • zimowy_komentator profesor
    @Mati87 Stoch i Żyła

    Skaczą już od wielu lat na wysokim poziomie i gorszy okres musi przyjść a jako że nie są najmłodsi będą mieli utrudnione z niego wyjście. Nie są Zniszczołem ani Murańką, że mogą sobie sezon czy dwa odpuścić i trenować na zapleczu w oczekiwaniu na powrót do formy, bo będą wtedy już w wieku emerytalnym. To chciałem tylko uwypuklić ;)

  • Mati87 weteran
    @EmiI

    taa jasne... nie twierdzę, że jest wiek jest całkowicie bez znaczenia ale wyzywanie Żyły od dziadków jest śmieszne. Stoch i Żyła swoje najlepsze jak dotychczas sezony zaliczyli w wieku 30+ więc sorry ale dla mnie wypominanie wieku jest troche smieszne. W piłce to z wiekiem jest coraz gorzej bo kondycja już nie ta co kiedyś ale w skokach to akurat zależy od zawodnika a refleks słabszy to mają starsze osoby a nie młodzi mężczyźni wieku 30 - 35 lat więc bez przesady xd

  • EmiI profesor
    @Mati87

    Wiek w skokach jest bardzo ważny. Chyba nie ma drugiej takiej cechy człowieka która by spadała z wiekiem bardziej niż refleks, a w skokach nie ukrywajmy jest to ważne (choćby przy trafieniu na progu).

  • Mati87 weteran
    @szulcu9631

    to już jest wgl żenada bo wiek ma znaczenie ale w innych dyscyplinach. W skokach nie jest on aż tak istotny jak np. w piłce nożnej gdzie ważna jest kondycja i wytrzymałość bo zawodnicy w trakcie meczu muszą mieć siły by 90 minut biegać bez większego zmęczenia. Z kolei w skokach inne kwestie są ważne i raczej dotyczą techniki i wszystkich szczegółów z nią związanych wiec gadanie o wieku w skokach jest trochę bez sensu.

  • EmiI profesor
    @szulcu9631

    Dla sportowca wyczynowego 30+ to jest niestety schyłek. Formę w wieku 35+ osiągają tylko jednostki, a wieku 40+ fenomeny, pojedyncze nazwiska w każdej dyscyplinie.

  • szulcu9631 stały bywalec
    @Mati87

    I jeszcze takie osoby bez cienia żenady nazywają skoczków pokroju Piotra Żyły "dziadkami" tylko dlatego, że są oni po trzydziestce...

  • Mati87 weteran
    @ZXCVBNM_9999

    prawda ale jak czytam komentarze niektórych osób na różnych stronach to mam czasami wrażenie jakby oni zapominali, że to tylko okres treningowy i biorą wszystko na poważnie, sądząc, że zimą tez tak będzie a tego po LGP nie da się stwierdzić bo LGP to tylko element okresu przygotowawczego i nic poza tym.

  • Mati87 weteran
    @ZXCVBNM_9999

    pełna zgoda ale też nie robiłbym dramatu z tego "wieszania". Jacys Janusze zawsze się znajdą ale patrząc na komentarze na innych portalach społecznosciowych itp. to ciężko znaleźć kogoś kto by był niezadowolony z 2. miejsca zwłaszcza, że zaliczyliśmy potężny awans w 2 serii a nie każda reprezentacja dałaby radę aż tyle awansować.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Mati87

    To luźnie przewidywania. Przecież niczym tajnym nie jest informacja, że dyspozycja będzie zależeć od mnóstwa czynnik, nawet tych które nie są znane trenerom. :D

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Dziwnie wnioski co poniektórych

    Śmieszy mnie to, że latem, w czasie treningu, gdzie zawodnicy i sztab szkoleniowy mają wywalone na wyniki, spora część osób chce wieszać Żyłę jakby zawalił nam imprezę rangi mistrzowskiej.... I te teorie o słabej psychice Żyły. A jak otwierał wygrane drużynówki czy w Polsce, czy w Lahti na MŚ i był solidnym filarem kadry to wtedy ją miał mocną? Ech....

  • Mati87 weteran
    @ZXCVBNM_9999

    taa.... to dodaj jeszcze do tego jakieś procenty "zaskoczenia", które mogą się pojawić np. przebudzenie Austrii czy coś w tym stylu czego nikt dziś nie przewiduje.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Mati87

    To są przewidywania na podstawie 40% lato, 40% poprzedniej zimy, 20% poprzednich lat...

  • Mati87 weteran
    @zimowy_komentator

    łomot? i o jakim drugim składzie Japonii piszesz? Ty tak na serio czy sobie kpisz? xd Nasi dokonali czegoś niesamowitego i awansowali o kilka miejsc a nie wygrali tylko dlatego, że jeden zawodnik miał słabszy dzień do czego każdy ma prawo. Gdyby Żyła skakał optymalnie to my byśmy spokojnie wygrali a i tak mamy bardzo dobre 2.miejsce. Już pomijam fakt, że zarówno wygrana Japonii jak i nasza udana, a wręcz bohaterska walka o 2. miejsce jest nic nie znaczącym wynikiem ani dla nas ani dla Japonii bo to tylko LGP, które jest warte tyle co mecz towarzyski w piłce nożnej xd

  • Mati87 weteran
    @ZXCVBNM_9999

    może masz rację a może nie ale ja bym tak szybko takich wniosków nie wysuwał. Lato to tylko okres treningowy a zimą wszystkie ekipy wyciągną to co mają najlepsze - zarówno w sprzęcie jak i przygotowaniu fizycznym więc ci, którym teraz dobrze idzie, mogą zostać przyćmieni przez tych,którzy teraz są w cieniu. Poczekałbym z wnioskami do zimy bo na podstawie lata są to trochę przedwczesne wnioski.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Strach się bać

    Japońcy mogą być mocni w tym sezonie. Każdy jeden skoczek prezentuje dobrą motorykę i szybkie przejście do lotu, jakby nagle w Japonii skakało kilku Joju.
    Potencjalni wrogowie zimą:
    1. Japonia - trener Mijahira nieoczekiwanie zrobił z Japonii zespół na podium, a w drugim sezonie może być to PN. Japońcy prezentują fajną technikę, a zwłaszcza podoba mi się faza wybicia u nich.
    2. Niemcy - lato narazie nie wskazuje, ale pod prowadzeniem Horngachera będą bardzo silni
    3. Norwegia - Stoeckl lubi przeplatać sezony kompletnej dominacji z tymi słabszymi. Nie mniej jednak depczą nam po piętach.

  • Pavel profesor
    @zimowy_komentator

    A no radził sobie i przyszła główna impreza sezonu i znowu było dno, z resztą któraś kolejna. Ot taki typ zawodnika, który pewnego poziomu po prostu nie przeskoczy bo w najważniejszym momencie presja go zjada. Tak czy siak lepszego na jego miejsce nie mamy.

  • zimowy_komentator profesor
    @Pavel Nie no na początku ubiegłego sezonu radził sobie nieźle

    Tyle że to już dziadek jest. Próbują go z sezonu na sezon reanimować i nawet nieźle sobie chłopina radzi no ale przecież lada moment dziadzisko się posypie. Stochu jeszcze jako tako się trzyma, ale też już nie wymagajmy od niego zbyt wiele. Kubacki i Kot mają parę latek skakania i również emerytura. Zaplecze, zaplecze i jeszcze raz zaplecze, to na nich musimy patrzeć i wymagać od PZN odpowiedniego rozwoju nowych nazwisk.

  • zimowy_komentator profesor
    Zaplecze Japonii spuściło łomot polskiej kadrze A

    Tak powinien brzmieć tytuł. Ale spokojnie, wyluzujmy, nie dajmy się ponieść emocjom komentatorów TVP których ton komentarza wręcz KRZYCZAŁ że te zawody są jak być albo nie być dla dziejów świata. Spokojnie, ten duet tak zawsze ma. Tak w zasadzie dziś obejrzeliśmy trening przed jutrzejszym konkursem indywidualnym, nikt normalny przecież nie traktuje letnich zawodów drużynowych poważnie ;)

  • Pavel profesor
    @alo

    Żyła nigdy sobie z presją nie radził dlatego też nigdy nie został skoczkiem na jaki pozwalałby mu jego potencjał. Żadna nowość, co więcej jego zdolności elokwentne są na poziomie jakim są, a więc każdy problem jaki ma, tłumaczy najprostszymi słowami i wychodzi to średnio. Trzeba się z tym pogodzić i tyle w tym wieku pewnych spraw nie przeskoczy.

  • Oczy Aignera profesor
    @tlen

    Tam Primož Ulaga jest.

  • Mati87 weteran
    @alo

    ale tu raczej nie chodzi o to, że to drużynówka ale o to, że domowa skocznia. Chyba chodzi o presję dobrego wyniku u siebie zatem nie porównywałbym tego do MS/IO. Jeśli problem tkwi w tym, że to skoki u siebie to nie ma co sie martwic bo akurat w Wisle i Zakopanem nie są narazie planowane zadne imprezy rangi mistrzowskiej aby martwić się o mental Piotrka.

  • alo profesor

    Piotrek mówi że problem tkwi w głowie...nosz kurde facet ma 32 lata,a nie 20. Nie jest nowicjuszem,przeżył w karierze niejedno,miał wiele stresujących momentów jak IO,MŚ,MŚ w lotach. Skoro on się stresuje w sumie mało ważnym konkursie LGP no to nie wróży dobrze. Po co on się napala,wie dobrze że to nie pomaga,że trzeba skoczyć swoje i tyle

  • monia866 doświadczony
    @tlen

    Ewidentnie błąd rekacji;) Powinno być "drugich Japończyków";)

  • 23haze doświadczony
    loteryjnie, ale szczęśliwie

    Nie winię Pitera za I serię, trafił na fatalne warunki. Ogólnie nasi mocni. Walczyli do końca. Zaskakująco wysoka dyspozycja Schliriego, ciekawe jak będzie skakał zimą. U Japończyków ewidentny progres całej ekipy. Będą mocni zimą.

  • Major_Kuprich profesor
    @bardzostarysceptyk Zaczynam się o Ciebie martwić

    Polacy startowali ale połowa składu przyleciała z krainy "no-where". To stwierdzenie tyczy się wszystkich reprezentacji.

    Jak ty nam tutaj przeżyjesz jak od października czekają Cie kolejne 4 lata udręki.

  • tlen doświadczony

    "Liderem Letniego Pucharu Narodów pozostali Słoweńcy (1106 pkt.), którzy o zaledwie 10 punktów wyprzedzają drugich Słoweńców (1096 pkt.), " .A drudzy Słowence w jakim skladzie skaczą?

  • atalanta doświadczony

    Trzeba naszym przyznać, że ładnie się wygrzebali z czarnej dziury, w którą wpadli po pierwszych dwóch grupach. A Kubacki na ostatniej zmianie bardzo dobrze się sprawdza. Przynajmniej teraz, latem.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @Major_Kuprich

    A dlaczego nie ? jest w kalendarzu ?, jest, Polacy startowali ?, startowali.
    Nie bądź taka męska, szowinistyczna, świ..a.

  • Major_Kuprich profesor
    @bardzostarysceptyk Bierzesz mikst w Hinterzarten pod uwagę?

    Czyli wg Ciebie transwestyta to tak naprawdę w pełni kobieta?

  • bardzostarysceptyk profesor
    @Major_Kuprich

    Szanowny obywatelu kapralu.
    Nawet w żartach powinna być konsekwencja. I tego domagam się od ciebie Kuprich.

    Polska - Niemcy, tylko zawody
    Wisła drużynowa 1:0
    Wisła indywidualna 2:0
    Hinterzarten indywidualny 2:1
    Hinterzarten drużynowy MIX 2:2
    Courchevel 3:2 (dziwne ale tak było)
    Zakopane drużynowe 4:2

  • zibiszew weteran

    Patrząc na warunki w pierwszej serii Jakub nie miał szans, ale drugi skok....czapki z głów....
    Rywalizacja kadr A z kadrą B na zdrowych zasadach super.To tylko może przynieś dobre rezultaty! Zniszczoł Wolny Hula Kot Murańka,dobrze to wygląda.

  • Bleyz bywalec
    @Major_Kuprich Dolezal Horngacher 0.5:0...

    Czy dla ciebie to co robią Polacy to jest szczyt? Aktualnie prezentujemy niezłą formę po prostu. Kubacki skacze bardzo dobrze, Kamil nieźle, Żyłą to jakieś fanaberie odwala, w treningach w czołówce, w konkursie klapa, Wolny jeszcze miesza niezłe próby ze słabymi, więc póki co jest bez rewelacji. Chciałbym, żeby Horngacher się przejechał na prowadzeniu Niemców, taką jakaś polską satysfakcje bym miał. Żyle to chyba trzeba tłumaczyć wszystko, on potrzebuje się wyłączyć przed skokiem, odciać od świata i zrobić swoje, szkoda że nikt mu nie powiedział że trzeba to zrobić w konkursie a nie na serie próbną....

  • Major_Kuprich profesor
    Dolezal 4:1 Horngacher

    Niemcy mają przeblyski ale to za mało na mających szczyt formy w środku lata Polaków.

  • Nowyskoczek5 profesor

    Jest podium nie jest źle. Brawo Polska !

  • Szymon44 stały bywalec

    Gratulacje dla Polaków. Pamiętajmy przecież, że na początku byliśmy na siódmym miejscu. Oczywiście brawa dla całej drużyny z Japonii, bo żaden zawodnik z ich grupy nie zepsuł ani jednego skoku.

  • sheef profesor
    Okiem Kibica - Polacy w Zakopanem (druż.)

    No i podium uratowane, choć po pierwszych skokach Piotrka i Kuby można było mieć spore obawy o to czy to się uda. Na szczęście w drugiej serii obaj zrehabilitowali się za ten falstart. Na plus za dzisiaj Kamil i rzecz jasna Dawid - jutro liczę na walkę o czołowe lokaty.

  • zibiszew weteran

    Piotrek był przekonany że walnie skok że aż nam szczęki opadną.I wtedy zawala.Piotrek ogarnij się . Nie rób nic więcej niż umiesz!!!!Bo teraz to nam szczęki opadły z zawodu!!I tak gratulacje! Drugie miejsce to też super wynik.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Jeszcze dwa zestawienia.

    Podium w dotychczasowych 24 konkursach drużynowych LGP według państw (bez mieszanych).
    Stan po dzisiejszym konkursie.

    Polska --........ 7 - 4 - 1 .. razem 12
    Austria .......... 7 - 2 - 3 .. razem 12
    Niemcy ......... 3 - 6 - 7 .. razem 16
    Norwegia --... 3 - 2 - 6 .. razem 11
    Japonia ........ 2 - 3 - 1 .. razem 6
    Finlandia ...... 1 - 4 - 1 .. razem 6
    Słowenia -..... 1 - 2 - 2 .. razem 5
    Czechy .......... 0 - 1 - 2 .. razem 3
    Rosja ---......... 0 - 0 - 1 .. razem 1

    Polscy skoczkowie na podium konkursów drużynowych LGP, stan dzisiejszym konkursie.


    Dawid Kubacki ............. 7 - 4 - 0 razem 11
    Kamil Stoch ---.............. 6 - 4 - 0 razem 10
    Maciej Kot --.................. 6 - 3 - 0 razem 9
    Piotr Żyła ...................... 5 - 4 - 0 razem 9
    Adam Małysz -............... 1 - 0 - 1 razem 2
    Krzysztof Biegun -......... 1 - 0 - 0 razem 1
    Krzysztof Miętus ---....... 1 - 0 - 0 razem 1
    Aleksander Zniszczoł ... 1 - 0 - 0 razem 1
    Jakub Wolny -.-............. 0 - 1- 0 razem 1
    Mateusz Rutkowski ...... 0 - 0 - 1 razem 1
    Robert Mateja ---........... 0 - 0 - 1 razem 1
    Wojciech Tajner ............ 0 - 0 - 1 razem 1

    ----------------------------------------------------------
    ....................................... 7 - 4 - 1 łącznie 12

  • szulcu9631 stały bywalec

    Gdyby wszyscy Polacy tak skakali w pierwszej serii, zwycięstwo byłoby pewne. Niestety słabsze skoki Piotra Żyły skutecznie utrudniły walkę z niezwykle równo skaczącymi Japończykami, będącymi w dodatku bez swojego lidera, Ryoyu Kobayashiego. Niemniej trzeba się cieszyć z tego co mamy i nie ma co wybrzydzać o te 6 metrów, które straciliśmy do Japonii.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Moje tradycyjne zestawienie.

    To dwunaste podium Polaków w letnich konkursach drużynowych LGP.

    Edycja LGP, data roczna, miejsce zawodów, zajęte miejsce.

    1... 11 LGP 2004 Hinterzarten (Niemcy) -..... trzecie miejsce
    2... 17 LGP 2010 Hinterzarten (Niemcy) ...... PIERWSZE MIEJSCE
    3... 18 LGP 2011 Hinterzarten (Niemcy) ...... drugie miejsce
    4... 19 LGP 2012 Wisła (Polska) ---................ drugie miejsce
    5... 20 LGP 2013 Wisła (Polska) ---................ PIERWSZE MIEJSCE
    6... 21 LGP 2014 Wisła (Polska) ---................ PIERWSZE MIEJSCE
    7... 22 LGP 2015 Wisła (Polska) ---................ PIERWSZE MIEJSCE
    8... 22 LGP 2015 Hinterzarten (Niemcy) ...... drugie miejsce
    9... 24 LGP 2017 Wisła (Polska) ---................ PIERWSZE MIEJSCE
    10. 25 LGP 2018 Wisła (Polska) ---................ PIERWSZE MIEJSCE
    11. 26 LGP 2019 Wisła (Polska) ---................ PIERWSZE MIEJSCE
    12. 26 LGP 2019 Zakopane (Polska) ............ drugie miejsce

    LGP ....... 7 - 4 - 1 razem 12

  • pawelf1 profesor
    W 2 serii ...

    ....odrobiliśmy do Japończyków 18 pkt . zabrakło jednego "normalnego" skoku Żyły powyżej 130 m a wygralibyśmy nawet z tymi "pogodowymi wpadkami" z 1 serii ....czyli moc jest:)

  • dervish profesor
    Jest dobrze.

    Polacy potwierdzili swoja siłę i to że przygotowania do zimy idą zgodnie z planem.
    Zawiódł Piotrek, występ mocno poniżej oczekiwań. Gdyby skoczył dwa swoje skoki to byśmy ten konkurs wygrali.
    To tylko lato. Rozdzieranie szat nie ma najmniejszego sensu, tym bardziej, ze letnie konkursy drużynowe to w odróżnieniu od konkursów indywidualnych praktycznie gra o pietruszkę.
    Słaby wystep Żyły to nie jest krytyka ( trudno krytykować w okresie przygotowań do sezonu) a jedynie odnotowanie faktu.
    Jutro możemy zobaczyć zupełnie inne oblicze Piotra, takie na miarę oczekiwań jego i naszych.

  • cocok1 początkujący

    Dziwna 1 seria, taniec z belkami, ale i tak jest dobrze :) Natomiast bardzo mnie ciekawi Schlierenzauer, czy formę by odzyskał pod opieką każdego trenera, czy to jednak Schuster ma jakąś trenerską bombę. Oby tak trzymał.

  • alo profesor

    Oceny po konkursie:
    Dawid Kubacki- +5
    Świetna forma,widać że Dawid nabiera pewności w skokach,skacze agresywnie w locie. Jutro murowany kandydat do wygranej,obyśmy sobie wzięli to co należne za dzisiejszy konkurs
    Kamil Stoch-5
    Daje Kamilowi piątke,bo wiadomo że nasz lider testuje różności np. prędkości i to jaką prezentuje formę teraz to strach sie bać co będzie jak dojdzie do tej właściwej
    Jakub Wolny-4
    Drugi skok świetny,szkoda tego pierwszego,ale oprócz warunków też coś nie zagrało u niego
    Piotr Żyła-3
    Pierwszy skok słaby,ale wiadomo warunki,ale w drugim spodziewałem się więcej min.130m a tu niepokojąco wyglądał, tak jakby się rozregulował. Zobaczymy jednak jutro jak nie będzie poprawy to coś jest nie tak
    Ogolnie trzeba sie cieszyć. Brawa dla JPN,nawet bez Ryoyu pokazali że są mocni. Coś cienko to widze by miejsce w skladzie na PŚ miał Kasai....

  • pawelf1 profesor
    Jakieś 6 metrów ....

    Szkoda :( Ach ten Piotrek:) Tak czy siak Japończycy z puzującym liderem będą mocni . Żeby wygrywać trzeba 8 dobrych skoków a nie tylko 6.

  • dejw profesor

    Japonia wygrywająca drużynówkę bez Rjoju.. No ładnie, przyjemny widok.
    Niższemu Sato to Zakopane na razie wyjątkowo leży.

  • Oczy Aignera profesor
    Nauczyli się

    Japończycy skakali równo, a 20-25 lat temu to oni najczęściej psuli skoki w konkursach drużynowych.

  • alo profesor

    No i gitara,drugie miejsce powinno być,Dawid musisz. Japonce dowalili dzisiaj,ale gdyby nie te slabe skoki wygraliby Polacy

  • michcio2434343 bywalec
    Schlierenzauer

    No jak na razie to lato (poza Wisłą) wygląda znakomicie

  • Oczy Aignera profesor
    @Cinu

    Polscy kibi... Janusze też. Ja nie lubię czegoś takiego, że gdy komuś się nie uda, to się go nie wspiera.

  • FankaPilcha stały bywalec

    Czy ci sędziowie są normalni? Siedemnasta platforma dla dobrych skoczków z 3 grupy? Oni chyba naprawdę chcą, żeby ktoś tam sobie zrobił krzywdę.

  • Cinu profesor

    Babiarz i Szczęsny to chyba zaraz wypadną z tej kabiny komentatorskiej z podniecenia.

  • alo profesor

    Ale Wolny zrobil robote. Żyla powinien mu postawic po konkursie. Szkoda,wygrana by była gdyby nie te [***] warunki w 1 serii

  • pawelf1 profesor
    Drugi skok Żyły

    Też kiepski ...zamiast odrabiać tracimy . Dziwne bo te skoki w zawodach to najgorsze skoki Żyły tutaj ....Szkoda. Może za bardzo chciał dołożyć rywalom, zrezhabilitować za 1 serię i za bardzo się spiął :(

  • dervish profesor

    Żyła jeden wielki zawód. Lato latem i nikt cudów nie wymaga. Nikt tez nie powinien zbytnio przejmowac się słabszym wynikiem druzyny. Tym niemniej fakt jest faktem, Piotrek wypadł znacznie poniżej oczekiwań i swoich obecnych możliwości które prezentował w Q i w skokach treningowych.

  • Oczy Aignera profesor
    Myśl Adama Małysza

    144 m i 128 m - dwa "równe" skoki.

  • alo profesor
    @szulcu9631

    No wlasnie,to samo mysle.

  • alo profesor

    Żyla cos nie za bardzo. Trzecie miejsce bedzie wyczynem

  • szulcu9631 stały bywalec

    Od kiedy zmodernizowano Wielką Krokiew to u naszych skoczków zaczęła prześladować jakaś klątwa czy inny pech. Półtora roku temu Kamil Stoch bije rekord skoczni w drużynówce, dzień później wygrywa serię próbną przed konkursem indywidualnym, a w samym konkursie jest poza finałową "30". Rok później jest jeszcze gorzej, Stoch znowu poza trzydziestką, a na dodatek nie ma żadnego Polaka w "10". Nawet Dawid Kubacki się w niej nie znalazł, mimo że dzień wcześniej odzyskał dla Polaków rekord odebrany wcześniej Kamilowi przez Markusa Eisenbichlera. Teraz Polacy zdecydowanie najlepsi drużynowo w serii próbnej, a w konkursie dopiero na piątym miejscu na półmetku, choć z niewielką stratą do podium.

  • Oczy Aignera profesor
    Zdrobnienie

    "Costia Schmid" - ktoś to w końcu musiał powiedzieć.

  • alo profesor

    Nowy skoczek wg Babiarza u Niemców Kostia Schmid xd

  • kibicsportu profesor
    @dawe19

    No słaba forma Wolnego.. Szóste miejsce w Courchevel, wczoraj piąty w kwali.. Skończ gadać, bo się ośmieszasz.

  • dawe19 doświadczony
    @alo

    Jak zawsze wszystkiemu winny jest wiatr... najgorszy jest wiatr :D Wyjście Żyły jak paralityka czy słaba forma Wolnego, którą prezentuje od początku lata, to szczegół. :)

  • alo profesor
    @Złoty Orzeł

    Jak zwykle,czy lato czy zima jako jedyni mamy pecha do wiatru

  • Złoty Orzeł profesor

    Ale pech do warunków...

  • Major_Kuprich profesor
    Polacy nie udzwigneli presji Zakopanego

    Czemu się dziwić - tysiące matek z dziećmi atakujących polskich asów przestworzy.

    Każdy by się ugiął.

  • julek16 weteran

    Jestem pod skocznią i widzę co się dzieje szczególnie co się działo podczas 1 i 2 grupy w plecy wiało w tych warunkach to był bardzo dobry skok Kuby i piotrka

  • tjzE weteran

    Sklonować Kubackiego i wygramy, a tak serio to liczę na poprawę Wolnego i Żyły. Bartolowi podwiało to i rekord skoczył.

  • alo profesor

    Żyła jak nie wyjdzie z progu jak paralityk to będzie ok,Kubie jak podwieje też. O Kamila i Dawida jestem spokojny. Nie ukrywajmy,gdyby nie warunki to byśmy prowadzili

  • kibicsportu profesor

    Strasznie dziwna ta pierwsza seria.

  • .....sieanieskoczy doświadczony

    Fajnie, że Rosja w ósemce, znów będzie skakał "Maksimocznik" jak to mówi Pan Babiarz.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl