PŚ w Niżnym Tagile: Forfang wygrywa kwalifikacje, Stoch jedenasty

  • 2019-12-06 16:45

Johann Andre Forfang zwyciężył w kwalifikacjach do sobotniego konkursu Pucharu Świata na skoczni Aist (HS134) w Niżnym Tagile. Reprezentant Norwegii triumfował dzięki próbie na odległość 130 metrów. Do zawodów zakwalifikowało się sześciu Polaków, a najlepszy z nich, Kamil Stoch (126,5 m) zajął jedenaste miejsce.

Piątkowe kwalifikacje, rozegrane w zmiennych warunkach wietrznych, padły łupem Johanna Andre Forfanga. Reprezentant Norwegii poszybował na 130 metr i wyprzedził o 6,2 punktu lidera Pucharu Świata, Daniela Andre Tande (131 m). Trzecie miejsce zajął Austriak Daniel Huber (131 m), a tuż za nim znaleźli się Niemcy - Karl Geiger (130 m) i Pius Paschke (126 m).

W czołowej dziesiątce rundy sklasyfikowani zostali ponadto Philipp Aschenwald (124,5 m), Jewgienij Klimow (132 m), Killian Peier (126,5 m), Tilen Bartol (125,5 m) oraz Constantin Schmid (126,5 m).

Najlepszym z Polaków okazał się Kamil Stoch, który z wynikiem 126,5 metra uplasował się na jedenastej pozycji. Dwudziesty trzeci był Dawid Kubacki (120 m), dwudziesty dziewiąty Piotr Żyła (112,5 m), natomiast trzydziesty czwarty - Jakub Wolny (113 m). Awans do zawodów wywalczyli również czterdziesty Maciej Kot (107,5 m) i czterdziesty ósmy Klemens Murańka (105,5 m).

W sobotnim konkursie nie zobaczymy Stefana Huli. Skoczek ze Szczyrku wylądował na 108 metrze i zajął pięćdziesiąte pierwsze miejsce, ze stratą 0,3 punktu do pozycji premiowanej kwalifikacją. Los Polaka podzielił m.in. Słoweniec Timi Zajc (94 m; 58. miejsce).

Kwalifikacje rozegrano z 5. belki startowej.

Początek sobotniego konkursu w Niżnym Tagile zaplanowano na 15:30 czasu polskiego. Z kolei o 14:00 rozpocznie się seria próbna.

Wyniki kwalifikacji PŚ w Niżnym Tagile (HS134); 06.12.2019
lp.   nr imię i nazwisko kraj odl. belka km/h styl komp. nota
1 Q 39 FORFANG Johann Andre 130.0 5 86.6 55.5 -6.2 127.3
2 Q 64 TANDE Daniel Andre 131.0 5 86.7 56.0 -14.7 121.1
3 Q 55 HUBER Daniel 131.0 5 86.0 53.5 -13.9 119.4
4 Q 58 GEIGER Karl 130.0 5 86.3 55.5 -14.9 118.6
5 Q 40 PASCHKE Pius 126.0 5 86.4 52.5 -5.7 117.6
6 Q 62 ASCHENWALD Philipp 124.5 5 86.2 52.5 -4.0 116.6
7 Q 26 KLIMOV Evgeniy 132.0 5 86.1 52.5 -17.9 116.2
8 Q 36 PEIER Killian 126.5 5 86.2 54.0 -10.6 115.1
9 Q 29 BARTOL Tilen 125.5 5 86.3 54.0 -10.8 113.1
10 Q 33 SCHMID Constantin 126.5 5 86.7 54.0 -13.3 112.4
11 Q 60 STOCH Kamil 126.5 5 85.9 52.5 -14.6 109.6
12 Q 13 ZOGRAFSKI Vladimir 125.5 5 85.9 53.0 -13.8 109.1
13 Q 57 KRAFT Stefan 123.0 5 86.2 54.0 -10.6 108.8
14 Q 38 SATO Yukiya 126.5 5 85.8 48.5 -11.8 108.4
15 Q 52 KOBAYASHI Junshiro 124.0 5 85.8 52.5 -12.0 107.7
16 Q 48 JOHANSSON Robert 117.5 5 86.4 52.0 -2.9 104.6
17 Q 53 ITO Daiki 122.0 5 86.0 53.5 -13.2 103.9
18 Q 11 LEYHE Stephan 119.5 5 86.5 52.5 -9.2 102.4
19 Q 44 LINDVIK Marius 113.5 5 86.2 51.5 0.6 100.4
20 Q 23 BAER Moritz 117.0 5 86.3 52.0 -8.4 98.2
21 Q 54 HOERL Jan 118.5 5 86.2 51.0 -10.9 97.4
22 Q 34 EISENBICHLER Markus 120.0 5 85.9 51.5 -14.3 97.2
23 Q 56 KUBACKI Dawid 120.0 5 86.2 52.0 -15.8 96.2
23 Q 17 AALTO Antti 118.0 5 86.5 50.5 -10.7 96.2
25 Q 49 PREVC Domen 119.0 5 86.4 52.0 -14.1 96.1
26 Q 47 FREITAG Richard 118.0 5 85.7 51.5 -12.0 95.9
27 Q 14 STURSA Vojtech 119.0 5 86.2 51.5 -16.3 93.4
28 Q 12 HAYBOECK Michael 117.0 5 86.4 51.0 -12.5 93.1
29 Q 46 ZYLA Piotr 112.5 5 86.0 51.0 -5.9 91.6
30 Q 37 AMMANN Simon 120.5 5 85.8 47.5 -18.4 90.0
31 Q 21 KOUDELKA Roman 111.0 5 86.1 51.0 -6.3 88.5
32 Q 51 PEDERSEN Robin 113.0 5 86.7 50.5 -9.9 88.0
32 Q 27 SAKALA Filip 110.0 5 86.1 50.0 -4.0 88.0
34 Q 32 WOLNY Jakub 113.0 5 86.4 49.5 -10.8 86.1
35 Q 61 KOBAYASHI Ryoyu 109.5 5 85.9 50.5 -5.6 86.0
36 Q 42 PREVC Peter 108.5 5 86.5 51.0 -4.8 85.5
37 Q 43 SCHLIERENZAUER Gregor 110.0 5 86.5 50.0 -7.1 84.9
37 Q 8 POLASEK Viktor 113.5 5 85.9 49.5 -12.9 84.9
39 Q 4 MAKSIMOCHKIN Mikhail 112.5 5 85.7 51.0 -12.8 84.7
40 Q 41 KOT Maciej 107.5 5 86.2 49.5 -2.4 84.6
41 Q 10 NAZAROV Mikhail 111.5 5 86.1 49.5 -9.7 84.5
42 Q 63 LANISEK Anze 110.5 5 86.4 50.0 -9.6 83.3
43 Q 9 TKACHENKO Sergey 108.5 5 86.0 49.5 -7.4 81.4
44 Q 15 NOUSIAINEN Eetu 114.5 5 85.9 50.5 -19.5 81.1
45 Q 31 JUSTIN Rok 107.5 5 86.1 49.5 -6.3 80.7
46 Q 45 NAKAMURA Naoki 107.0 5 86.2 49.5 -5.9 80.2
47 Q 16 BOYD-CLOWES Mackenzie 107.5 5 85.8 49.5 -9.1 77.9
48 Q 7 MURANKA Klemens 105.5 5 85.8 49.0 -5.2 77.7
49 Q 22 DESCHWANDEN Gregor 109.0 5 85.6 49.0 -12.5 76.7
50 Q 3 HAZETDINOV Ilmir 103.0 5 85.9 48.5 -3.9 74.0
51   35 HULA Stefan 108.0 5 86.3 48.5 -13.2 73.7
52   5 VASSILIEV Dmitriy 103.0 5 85.9 48.5 -6.6 71.3
53   24 ALAMOMMO Andreas 107.0 5 85.5 49.5 -15.6 70.5
54   19 KASAI Noriaki 100.0 5 85.1 48.5 -5.3 67.2
55   18 MUMINOV Sabirzhan 100.0 5 86.1 46.5 -7.4 63.1
56   28 SEMENIC Anze 98.5 5 86.3 47.5 -6.5 62.3
57   20 INSAM Alex 95.5 5 85.9 48.0 -2.5 61.4
58   59 ZAJC Timi 94.0 5 85.5 46.5 -0.8 58.9
59   30 TROFIMOV Roman Sergeevich 93.0 5 86.2 45.0 -0.7 55.7
60   1 SHISHKIN Vadim 97.0 5 85.4 47.0 -15.0 50.6
61   6 KORNILOV Denis 84.0 5 85.3 42.0 -3.7 33.5
    2 BAZHENOV Aleksandr           DSQ
    25 BICKNER Kevin           DSQ
    50 MARKENG Thomas Aasen           DNS

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (28314) komentarze: (90)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Kamil G bywalec

    Przecież Polacy zawsze słabiej zaczynali. Trzeba poczekać do Engelbergu.

  • Kamil G bywalec
    @Paweł39

    Z tego co wiem To Adam Małysz był niedawno w Austrii

  • Pszemke2093 początkujący
    @Paweł39

    Ważne, że Pan Prezes coraz młodziej wygląda :P Może on spróbowałby sił na skoczni :P

  • W Punkt doświadczony
    @Homeomorfismus

    A ktoś już odtrąbił?

  • szulcu9631 stały bywalec
    @zimowy_komentator

    "Jedyny udany konkurs to ten wygrany w Predazzo, tam raz jedyny pokazał klasę." Czyli mam rozumieć, że pozostałe 8 konkursów, w których Dawid Kubacki stanął na podium, to już są konkursy nieudane? :O

  • Hammerite stały bywalec
    @Homeomorfismus

    Stoch miał trzy bardzo dobre sezony w zaawansowanym wieku, a przy tym startował intensywnie w PŚ już o wiele wcześniej, i to nie bez sukcesów. Ale nie można mówić, że u Kubackiego musi naturalnie przyjść regres, bo u niego naprawdę dobry był tylko poprzedni sezon i jego kariera ogólnie rozwinęła się późno. Też nie można mówić, żeby ostatnie trzy sezony były idealne dla Żyły, nie wspominając już o Kocie. Wolny też powinien zaliczać progres już teraz, a tego nie widać.

    Szczerze mówiąc, cieszę się, że w gazetach napiszą o kryzysie - po prostu trzeba wypunktować wszystkie słabe strony zeszłorocznej decyzji Małysza, przypieczętowanej przez Tajnera. Oby to nie był już ostateczny cios dla polskich skoków - wcześniejsze ciosy wyprowadzili już Mateja i Żidek...

  • alo profesor
    @pawelf1

    Podobno w Austrii jest,więc w Tagile go nie ma

  • erytrocyt_ka profesor

    Nie przesadzacie troszkę z tym narzekaniem na Dolezala i porównywaniem go, o zgrozo, do Brzęczka nawet? Mamy dopiero za sobą dwa konkursy indywidualne, w dodatku loteryjne, a niektórzy się zachowują jakby już była co najmniej połowa sezonu za nami.

  • pawelf1 profesor
    @Paweł39

    https://eurosport.tvn24.pl/ tu masz stronę a program masz w telewizorze . EPG ....mówi ci to coś?
    Trzeba mieć na czym czapkę nosić :)

  • Paweł39 weteran
    Kombinacja norweska

    A i jeszcze co do kombinacji norweskiej.
    Może łaskawie Pan dyrektor wybrał by się na zawody do Lillehammer, Polacy startują tylko w dwójkę. Dlaczego?
    Przecież jest tak pięknie wg nich a nie mamy dalej drużyny. Czemu Paweł Słowiok zakończył karierę? Może Adam Małysz zamiast pchać się z odkrywczymi znów dziś pewnie myślami i popisami przed Kurzajewskim, wybrał by się z raz na zawody PŚ kombinacji. A nie jeżdzi tylko za skoczkami. Nie wiem czy do Rosji też pojechał, ale pewnie pojechał.
    A jak nie on to Tajner, on też za to odpowiada. Jeden z nich mógłby ruszyć 4 litery i pojechać wesprzeć kombinatorów.

  • szymanek_79 bywalec

    nasi mają 7 milowe buty i dolezala i dlatego skaczą jak skaczą

  • Paweł39 weteran
    Eurosport upada?

    Co się stało z Eurosportem w tym sezonie? nie ma już polskiej strony internetowej, żeby zobaczyć jaki jest program musiałem wejść na pejsbuka, inaczej się bym nie dowiedział. Brak transmisji piłkarskich, brak Ekstraklasy, piłki nożnej tam nie praktycznie. Tylko cały dzień głupawy snooker. Upada chyba ta stacja. Sporty zimowe są naturalnie dalej, ale żeby dowiedzieć się co w programie to trzeba się nieźle napocić żeby znaleźć. Nie każdy ma facebooka i nie chce mieć.

  • Homeomorfismus doświadczony
    @W Punkt

    Prawda jest taka, że mieliśmy trzy ostatnie bardzo dobre sezony. Po czymś takim naturalnie musi przyjść regres. Poza tym jeden wietrzny konkurs i jedne kwalifikacje, w którym nie wyszło, to za mało, by odtrąbić upadek polskich skoków - wszak w Wiśle nie było źle, zarówno w konkursie drużynowym jak i indywidualnym.

  • szymanek_79 bywalec

    witam was kibice

  • W Punkt doświadczony
    zachodzi pytanie

    Czy Polacy, już trzeci tydzeiń, wypadają tak słabo na tle rywali tylko dlatego, że nasi konkurenci tak bardzo idą sprzętowo po bandzie, czy jednak odległe pozycje naszych skoczków wynikają w równej części z ich słabego przygotowania do sezonu. Serce podpowiada to pierwsze rozwiąanie, ale rozum nie do końca.

  • zimowy_komentator profesor
    @szulcu9631 Kubacki potencjał miał na wygrywanie

    ale jego poziom mentalny jest na 3 dziesiątkę. Nawet medal MŚ zdobył z trzeciej dziesiątki (kiedy wiatr wyeliminował wszystkich jego konkurentów). Już nie zliczę wszystkich jego obsuw i wpadek po udanych treningach i kwalifikacjach. Jedyny udany konkurs to ten wygrany w Predazzo, tam raz jedyny pokazał klasę.

  • edo początkujący

    Czarno widzą start naszych w konkursie.

  • FunFact weteran

    Liczba zwycięstw poszczególnych zawodników w kwalifikacjach, od wprowadzenia obowiązkowej kwalifikacji dla wszystkich:

    1. R. Kobayashi - 9
    2. Stoch - 8
    2. Kraft - 8
    4. Forfang - 6
    5. Eisenbichler - 4
    6. Tande - 2
    6. Kubacki - 2
    6. J. Kobayashi - 2
    9. Klimov - 1
    9. Freitag - 1
    9. Żyła - 1
    9. Johansson - 1
    7. Geiger - 1
    7. Zajc - 1

    Taka ciekawa anomalia tu występuje - wygrane w zawodach i kwalifikacjach idą dość równomiernie ze sobą u większości zawodników, podczas gdy Forfang, który od wprowadzenia nowej formuły kwalifikacji wygrał 2 konkursy, w kwalifikacjach jest tuż tuż za zdobywcami KK z poprzednich trzech lat.

  • Mati87 weteran
    @Paweł39

    A kto obraża? Myślisz, że ty sam tak długo skoki oglądasz? Ja też skoki oglądam bardzo długo :)

  • sebik125p początkujący
    @Major_Kuprich

    Stary, dobry Major, powiem szczerze, że jako jeden z nielicznych się z Panem Majorem zgadzam. Czy tak ciężko zauważyć, że ci ludzie nie dają rady w żadnych warunkach poza Kamilem, który jednak może skakać samą klasą? Wszyscy niemal z czołówki jakoś potrafią skakać tylko nie my i sąsiedzi z zachodu. Dziwne, że mamy trenerów z jednej paki i tak to wygląda. Problem jest tylko taki, że sąsiedzi mają dosyć młodą kadrę, a my dziaduszków i nawet nie mamy za bardzo możliwości zmian, bo kogo? Wąska, który potrafi skoczyć jedynie jak ma 120 belkę i jedzie z prędkością dźwięku po skoczni?

  • Morgensternowy_ doświadczony
    Kwalifikacje

    Były średnie dla nas w naszym wykonaniu. Nie było świetnie, ale nie skreślajmy naszych skoczków z listy, a tym bardziej Doleżala. W pierwszym sezonie swojej pracy Horn po dwóch konkursach PŚ zdobył z nami 166 pkt, podczas gdy teraz Dodo zdobył 185 pkt indywidualnie.
    Wiem, że 3 lata temu, a obecnie było co innego, ale nie możemy przesądzać co się stanie i przekreślać naszych z listy. Nie jest za dobrze, ale najgorzej nie jest. Wiecznie wygrywać nie będziemy. Fakt, Tajner nawija w kółko i to samo, że Murańka jest młodym skoczkiem i jeszcze jest wiele przed nim, ale prędzej do drzewa przemówisz, niż do takiego dziadka.
    Nie jest jakościowo dobrze, bo ilościowo jest w miarę znakomicie. Ileś dni temu pisałem, że jaki jest sens tego, jeśli będziemy mieć 20 skoczków w całej reprezentacji, ale na poziomie Mizernoty, zamiast na świetnym poziomie. No i właśnie.

  • kibicsportu profesor
    @King

    @dervish
    Z drugiej strony, może rzeczywiście nie ma się co niepokoić?
    Może to jest tak zaplanowane, żeby forma przyszła na drugą część sezonu, na MŚwL.?

    Ten początek sezonu Kamila bardzo przypomina mi początek sezonu 17/18 . Praktycznie podobne miesjca w Wiśle i Ruce. W Rosji może być podobnie, a nawet lepiej niż dwa lata temu, a potem zaczynają się już super skocznie dla Kamila. Kto wie czy Kamil nie odpali od Klingenthal. Sam powtarza, że te skoki są dobre. Może brakuje takiego szczęścia w zawodach jeszcze.
    Popatrzmy: Wisła, pierwsza seria słaby wiatr pod narty i ciężko było odlecieć, a mimo to i tak skoczył nieźle.
    Ruka: Pierwsza seria słaby wiatr pod narty, a druga seria wiatr w plecy, a mimo to nie "zabulił" skoku.
    W końcu Kamil miał dobre warunki i w treningu pokazał co potrafi, skacząc zdecydowanie najdalej. Dodajmy, że trak naprawdę nikt nie zbliżył się do noty Kamila z treningu. Nawet dużo zawodników miał ponad 1,5 m/s pod narty.

  • Paweł39 weteran
    Kadra A to już oddział geriatryczny powoli ;]

    Ktoś poniżej wspomniał i taka prawda, ale Tajner z Małyszem dalej będa twierdzić że to młodzi i zdolni ;]
    A następców jak nie było tak nie ma. W Norwegii czy Słowenii ktoś nowy wyskakuje, a u nas? Ciągle ta sama gwardia od lat i nikogo nowego. A jak ktoś spróbuje to zaraz za młody i ma jeszcze czas, przez super dyrektora ustawiany jest do pionu, jak Kastelik swego czasu czy nawet jego własny siostrzeniec.
    W Norwegii w wieku obecnego Murańki to już niektórzy konczą kariery, czy tam w innym kraju a u nas ciągle młody zdolny ;] Mam wrażenie że starym skoczkiem w historii to był tylko Małysz, i może Mateja a reszta to ciągle MŁODZI I ZDOLNI ;]

  • unnameduser stały bywalec
    @zimowy_komentator

    Problem w tym, że nie robi się coraz młodszy. Taki Okabe też długo dawał radę, ale od pewnego momentu po prostu nie był w stanie dać z siebie wystarczająco dużo.

  • zimowy_komentator profesor
    @Adam90 Trener na razie ma immunitet honorowy - to jego początki

    A zresztą nawet jeśli skakali by gorzej to raczej nie będzie jego wina. Po prostu "krawiec tak kraje jak mu materiału staje". A materiał o nazwie "Stoch", "Kubacki", "Żyła" już nie ma takich właściwości jak kilka lat temu. Jaka w tym wina trenera ? To wina raczej prezesa PZN, że nie ma nowego materiału tylko armia geriatryczna ciągle jest wystawiana.

  • dervish profesor
    @King

    Obecnego sezonu w którym nie ma imprezy docelowej a jednym z ważniejszych punktów jawi się wieńczący sezon piknik w Planicy który tym razem będzie miał range MŚL nie da sie porównać z żadnym z trzech sezonów poprzedzających.

    Do obecnego sezonu wyjątkowo dobrze pasuje stara prawda głosząca, że "ten się śmieje kto sie śmieje ostatni"

  • Adam90 profesor
    @Lechoo

    Widze ,ze hejt teraz przechodzi na zmianę trenera w skokach xD

    Przesadzacie z tym hejtem...Bardzo dobrzy to są trenerzy. Wbrew pozorom to assystent robił więcej niż główny trener Austriak

  • zimowy_komentator profesor
    @Oczy Aignera Noriaki Kasai

    On miał tyle dołków w trakcie swojej kariery i zawsze z nich wychodził. To jest długodystansowiec... On nie patrzy na skoki pod kątem kilku nieudanych konkursów czy nawet sezonów.

  • zimowy_komentator profesor
    Najbardziej pokrzywdzony brakiem PQ

    TIMI ZAJC. Zastąpi go Ilmir Hazedtinow... Rozumiecie ? Zamiana dobrego skoczka na słabego. To ma służyć atrakcyjności widowiska jak rozumiem ?

  • W Punkt doświadczony
    nagle wszyscy skaczą w przepisowych strojach?

    Prawie wszyscy, ale Bażenowa można to można w sumie nie brać pod uwagę, a w wypadku Bicknera to się, pomału, można do tych dyskwalifikacji przyzwyczaić i ich spodziewać, bo to dopiero niecałych 80 pucharowych podejść, a już piąte wykluczenie. Cudownie wzrosła przepuszczalność strojów Norwegów. Powiedziałbym wręcz, że Niżnyj Tagił robi w tym momencie za kombinezową Kanę Galilejską. Za to przepuszczalnośc strojów Austriaków dalej na tym samym, niezmiennym i właściwym, poziomie. Słoweńcy? W przeciwieństwie do Norwegów, przejęli się chyba wydarzeniami z zeszłego tygodnia. Okazuje się, że być może zupełnie niepotrzebnie. Wyszli na tym jak Zabłocki na mydle.

  • King profesor

    Fakty są takie, że jesteśmy na ten moment po dwóch konkursach indywidualnych. Przypomnę niektórym początek sezonów w wykonaniu Kamila, Piotrka i Dawida zaczynając od sezonu 2016/17 czyli od momentu pierwszej zimy ze Stefanem Horngacherem.

    Kamil Stoch

    2016/17 - 26 i 22 miejsce w Kuusamo. Od konkursu w Klingenthal Kamil nie wypada z pierwszej "10" aż do Sapporo.
    2017/18 - 2 w Wiśle, 20 w Kuusamo, w Tagile 15 i 7, następnie w Neustadt 6 i dalej to już każdy pamięta co było w tamtym sezonie
    2018/19 - najlepszy początek sezonu w karierze Kamila. 4 w Wiśle, 2 i 3 w Kuusamo, 7 i 4 w Tagile.
    2019/20 - 3 w Wiśle, 16 w Kuusamo.
    =====================================================================================
    Piotr Żyła

    2016/17 - 17 i 11 w Kuusamo, 20 w Klingenthal. Zwyżka formy od Engelbergu.
    2017/18 - 7 w Wiśle, 11 w Kuusamo, 10 i 16 w Tagile.
    2018/19 - 6 w Wiśle, 3 i 5 w Kuusamo, 2 i 3 w Tagile i 2 razy 2 miejsce w Engelbergu.
    2019/20 - 35 w Wiśle(upadek), 13 w Kuusamo.
    =====================================================================================
    Dawid Kubacki

    2016/17 - 16 i 14 w Kuusamo, 13 w Klingenthal
    2017/18 - 10 w Wiśle, 8 w Kuusamo, 11 i 19 w Tagile. Wyraźna zwyżka formy od Bischofshofen.
    2018/19 - 8 w Wiśle, 35 i 12 w Kuusamo, 20 i 11 w Tagile. Zwyżka formy od Engelbergu.
    2019/20 - 7 w Wiśle, 12 w Kuusamo.

    Wniosek jest taki, że drużynowo najlepszy jest sezon 2018/19. Wtedy nasi już od początku prezentowali wysoki poziom, a w przypadku Dawida nastąpiło to podczas weekendu w Engelbergu. Obecny sezon nie musi być najlepszy, ale też nie musi być najgorszy. Wszystko JESZCZE jest możliwe jesteśmy dopiero po dwóch konkursach. Powody do niepokoju mogą być dopiero po Engelbergu, a właściwie podczas TCS jeśli nie będzie poprawy. Na przykładzie poprzednich lat widać, że na tych skoczniach w Tagile i Kuusamo naszym nie szło aż tak dobrze. Wiadomo jak skoczek jest w formie nieważne jaka skocznia wyniki są i właśnie dlatego w zeszłym roku i w Kuusamo i w Tagile było dobrze, bo już wtedy forma była i to wysoka jak na początek czego nigdy wcześniej nie było.
    Według mnie już w Klingenthal pewnie będzie lepiej, ale nie wykluczam, że nawet podczas tego weekendu ktoś z naszych zaskoczy na plus. Klingenthal to z pewnością skocznia przyjemniejsza dla Polaków.

  • Oczy Aignera profesor
    @potepiony

    Za stary to jest Noriaki Kasai.

  • Lechoo bywalec
    Asystent "Dodo"

    Tajnerowi i "dyrektorowi" Małyszowi gratulujemy wyboru Dolezala na trenera kadry A. Casus Radka Zidka nikogo nic nie nauczył .... Brzęczek trenerem Barcelony :D

  • Oczy Aignera profesor
    Ciekawe miejsce

    Z racji tego, że Rosja gości zawody PŚ, to przypomnę pewien tweet Dominika:
    https://twitter.com/DominikFormela/status/1184443449350803458

  • Hammerite stały bywalec

    Widzę, że niektórzy użytkownicy są bardzo niezadowoleni z formy Polaków, ale usilnie powstrzymują się przed krytykowaniem Dolezala, bo nasi zawodnicy starzeją się, bo to dopiero początek sezonu, bo po trzech świetnych sezonach naturalnie musi przyjść spadek formy itede, itepe.

    Wyłamię się. Może to wszystko i prawda, ale nie usprawiedliwia to dyspozycji Kubackiego w tym sezonie. Póki co Dawidowi udał się tylko występ w drużynówce w Wiśle, a poza tym to powrót do przeciętności. Akurat ten zawodnik jak najbardziej ma rezerwy i patrząc na poprzednie sezony, kryzys wcale nie musi teraz przyjść, a nawet nie powinien. Kubacki jest trochę młodszy od np. Stocha, od paru sezonów był wyraźnie w tendencji wznoszącej, a skakanie na najwyższym poziomie rozpoczął relatywnie późno. Nie widzę powodów, dlaczego w tym sezonie musiałby przyjść spadek formy, a skoki w LGP sugerowałyby, że potencjał wciąż jest.

    No cóż, Kubacki miał walczyć o KK, ale póki co daleko mu do Kobayashiego z poprzedniego sezonu i nawet do samego siebie z poprzedniego sezonu. Podejrzanie blisko mu za to do... zeszłorocznego Klimowa.

    I tak, jak na razie obarczyłbym winą za taką dyspozycję właśnie Dolezala. Jak do tej pory Czechowi udało się tylko doprowadzić Kota ponownie do przeciętności i - wydawałoby się przynajmniej - nie zepsuć "naturalnego biegu" formy Stocha. Nie jest to dużo.

  • Adam90 profesor

    W mediach juz piszą,ze kryzys. Jejku jeden czy kwalifikacje nieudane od razu kryzys formy ?
    Co to ma być?

  • Nowyskoczek5 profesor

    Szkoda Stefana . Dobrze ze jest jeszcze konkurs indywidualny w niedzielę .

  • Gerwazy doświadczony
    Puchar Kwalifikacji

    1. GEIGER Karl.......................... 210 pkt
    2. JOHANSSON Robert............. 140 pkt
    3. PEIER Killian......................... 130 pkt
    4. ZAJC Timi............................. 129 pkt
    5. HUBER Daniel..................... 124 pkt
    6. FORFANG Johann Andre.... 102 pkt
    7. KRAFT Stefan....................... 85 pkt
    8. TANDE Daniel Andre............ 84 pkt
    9. KOBAYASHI Ryoyu............... 82 pkt
    10. KOBAYASHI Junshiro........... 74 pkt
    11. ITO Daiki............................. 70 pkt
    12. ASCHENWALD Philipp.......... 66 pkt
    13. HOERL Jan............................ 61 pkt
    14. STOCH Kamil....................... 60 pkt
    15. KUBACKI Dawid................... 59 pkt

  • Paweł39 weteran
    @Mati87

    Ale ja twierdzę inaczej.
    Oglądam skoki narciarskie od ponad 30 lat i wiem co mówię.
    Poza tym jest też coś takiego jak etyka i kultura. Obrażanie nie jest najlepszą metodą.

  • alo profesor
    @Major_Kuprich

    A bo to niby sezon 2019/20 się skończył,że już podsumowujesz fakt?
    Też nie jestem zadowolony z szumnych zapowiedzi Tajnera Małysza itd. które na razie nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości ale na razie trzeba poczekać

  • Złoty Orzeł profesor
    @Major_Kuprich

    Jeszcze odszczekasz te słowa.

  • Mati87 weteran
    @Paweł39

    taaaa... i dlatego, że zimą zawsze skaczą słabo a latem tylko są mocni, zdobyli PN w zeszłym sezonie i dwa sezony temu. Faktycznie zimą skaczą :słabo" XD no i warto też dodać, że 2 PN dostaliśmy przesyłką kurierską od FIS-u bo FIS nas przecież uwielbia XD

  • Paweł39 weteran
    Zadnego zaskoczenia nie ma.

    Ja sie nie nastawialem na sukcesy bo wiedzialem ze w DNA oni maja wpisane ze latem beda skakac super a zimą juz niekoniecznie. Dotyczy to kazdego zawodnika poza Stochem moze. Muranka wrócił na swój słabiutki poziom, który zimą zwykle prezentował w ostatnich latach.
    Jak skonczą kariery Stoch i Żyła to zostaną z niczym i będa prezentować poziom obecnych Czechów. Albo nawet może Finów. Ciekawe czy wtedy Wkurzajewski bedzie gadał w studiu że jesteśmy potęgą. Wszyscy się starzeją, nie tylko Małysz był stary i uznawany za starego zawsze. Teraz Stoch też jest stary jak na skoczka, mimo że niektórzy chcą zaprzeczyć i mówić ze Wolny to melodia przyszłości, ale czas leci do przodu.
    Zobaczymy na kadrę b jak się spisze, czy ktorys sie zakwalifikuje do drugiej serii w Vikersundzie, bo tak to trzeba przyjmowac, że to będzie sukces. Czy loteria czy nie loteria Polacy skaczą słabo. I taka jest prawda.

  • Major_Kuprich profesor
    W przedsezonowych zapowiedziach

    Kubacki miał walczyć o KK, Stoch notować regularne wyniki w top10 podobnie miał prezentować się Żyła.

    Już nawet Niemcy się przebudzili.

    Zaraz będziemy walczyli o 5 miejsce w PN z Japonią.

  • michcio2434343 bywalec
    @zimowy_komentator

    Tak, szkoda tylko że Małysz w latach 2001-2011 udawał, że umie wygrywać. Każdy wie, że swój prawdziwy poziom prezentował w Nagano

  • Mati87 weteran
    @Maradona

    a czy rok lub 2 lata temu powiedziałbyś, że Żyła ma sezon życiowy przed sobą? Pewnie nie i pisałbyś podobnie jak teraz :) Po 2. to nie jest kwestia zgadzania się. Po prostu ani ja ani ty ani nikt inny tutaj nie jesteśmy jasnowidzami i nie wiemy co się dalej wydarzy. Może mają sezony życiowe za sobą a może nie. Kto nam da teraz pewność, że ty lub ja mamy racje? Nikt. My tego po prostu nie wiemy co się wydarzy w przyszłosci.

  • alo profesor

    Żyła powiedział w wywiadzie dla Kacpra Merka że nie nastawiał się zbytnio dzisiaj. Może inni też. Ciekawe jak jutro wypadną.

  • fridka1 profesor

    Faktem jest, że u rywali nowe twarze, a u nas beton.

  • Maradona profesor
    @Mati87

    Możesz się nie zgadzać, ale Żyła, Stoch, Hula życiowe sezony już mają za sobą. Owszem, Stocha nadal stać na podia czy wygranie pojedynczych konkursów, ale formy z dwóch pierwszych sezonów Horngachera to już nie będzie miał w dłuższej perspektywie. Nie wierzę także, żeby Żyłę było stać na powtórzenie albo przebicie poprzedniego sezonu. Co do Huli to chyba wszyscy się zgadzamy, że jest już jedną nogą na emeryturze.

    W kwestii Kubackiego czy Wolnego to zgoda. Kot też ma raptem 28 lat, ale co raz bardziej skłaniam się ku zdaniu, że również do poziomu z sezonu 16/17 już nie wróci.

  • Mati87 weteran
    @koronex198927

    może się czepiam ale nie napisałbym na tym etapie sezonu o tym co jest "ratunkiem dla Doleżala" bo na razie jeszcze nie zaliczyliśmy jakiejś sromotnej klęski. Przeciętny początek to za wcześnie by już pisać o ratunku.

  • Mati87 weteran
    @pawel96

    nie zgodzę się, że mają sezony życiowe za sobą bo np. taki Kubacki nie ma jeszcze 30. Żyła jest nieprzewidywalny wiec nigdy nic nie wiadomo. Stoch to jak sam wspomniałeś mistrz a serca mistrza się nie lekceważy. Natomiast Wolny to wiadomo, jak na polskie realia to jeszcze młody zawodnik i może mieć największe osiągnięcia dopiero przed soba.

  • alo profesor
    @pawel96

    I tu trafiłeś w dziesiątke, już jakiś czas temu wspomniałem o tym że inni mają w PŚ nowe twarze. Daleko szukać. Austriacy: Hoerl, Słoweńcy: Zajc, Niemcy: Baer, Norwegia: Markeng,Lindvik,Pedersen Japonia: K.Sato,Y.Sato,Nakamura. A u nas? Tak naprawde nikt. Tajner by palnął że mamy Wolnego,Murańke :-) Waska czy Pilcha. A ja się pytam to czemu ten trzeci i czwarty się nie nadaje do PŚ? No właśnie. Ja osobiście nie mam wygórowanych oczekiwań po Zyle Stochu czy Huli. Oni już swoje życiowe sezonu mieli. Licze na to że pojawi się przynajmniej w kolejnym sezonie nowy członek kadry A który będzie punktowali regularnie w PŚ

  • Orzeu_Zwisly weteran

    Jedyny pozytyw u nas to taki, że prędkości na progu nie wyglądają źle, ale Kubacki jeździ wolniej niż kiedyś w stosunku do innych nacji. 3 miejscowość i 3 raz większa lub mniejsza loteria, słabiutko się to ogląda, tym razem to Słoweńcy najbardziej oberwali. Wg. mnie Hula w PŚ to jest nieporozumienie, bo owszem zdobył raz punkty, ale i tak w jego wypadku te 15 pkt na koniec sezonu nie jest warte, żeby np. to Wąsek nie jeździł trenować klepanie buli z niskich belek, żeby za 3 lata coś lepszego z niego było.

    Murańka dzisiaj mnie zaskoczył i wygrał z Muminovem, myślę że on w porównaniu ze Zniszczołem i Stękałą to ma akurat najmniejsze szanse na dobre skakanie kiedyś. Odnośnie Wąska, przerażające jest to, że nie ma żadnych innych skoczków w jego wieku u nas, powinno być co najmniej kilku, ale kariery już pokończone. Pilch, Grusza, Niżnik to zdecydowanie nie jest jeszcze poziom obwożenia po PŚ żeby klepać bulę z niskich belek.

  • koronex198927 stały bywalec
    @pawel96

    Sorki, o ile rozumiem że z Żyłą i Hulą ciężko coś zrobić bo to wiekowi skoczkowie to z Kubackim czy Kotem to się nie zgodzę. Tu wciąż jest potencjał aby utrzymać wysoki poziom. Zresztą taki Kot na tyle sezonów skakania miał jeden na wysokim poziomie - 2016/2017 a potem zapaść.

    Dla mnie ratunkiem Doleżala jest utrzymanie poziomu Kubackiego względnie podobnego do poprzedniego sezonu, powrót do czołówki Kota i wykreowanie na spółkę z Maciusiakiem przynajmniej jednego nowego skoczka, który chociaż punktowałby na pograniczu 2 i 3 dziesiątki. Na razie wygląda to biednie.

    Aha i zapomniałem o Wolnym, tu też Doleżal musi się czymś wykazać

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Muszą być w każdej kadrze zagraniczni dobrzy trenerzy,oraz zdecydowanie lepsze techniki i nowinki przygotowania do każdego sezonu jak i przygotowanie mentalne,psychiczne oraz sprzętowe i fizyczne.Każdy skoczek powinien mieć swojego psychologa sportowego bo bez tego a ni rusz. To są główne błędy w przygotowaniach Kadry B i Kadry Juniorów do każdego sezonu zimowego.

  • pogromca januszy weteran
    Nie jest super, ale...

    tragedii też nie ma.
    6/7 w konkursie, choć spodziewano się raczej, że odpadnie Murańka, a nie Hula. Cóż, los płata figle.
    Nasi wyraźnie dzisiaj mieli kłopoty w locie, widać że boczne podmuchy dały się we znaki. Jutro wiatr ma być słabszy, jeśli wierzyć prognozom, więc jest szansa na sprawiedliwszy konkurs.
    A rezerwy są, co pokazał Kamil w pierwszym treningu.

  • pawel96 profesor

    Początek sezonu ocenię w Engenbergu, ale już teraz nie sposób zauważyć jednej rzeczy - Głównym problemem Doleżala jest to, że otrzymał on drużynę, która już jest na szczycie i cokolwiek by nie zrobił, będzie mu bardzo trudno. Poza Kamilem, który jest mistrzem samym w sobie i gwarancją dobrych wyników niezależnie od okoliczności, to reszta kadry ma już swoje życiowe wyniki za sobą, a utrzymanie ich maksymalnego poziomu jaki już prezentowali na dłuższą metę po prostu nie jest możliwe. Trudno za taki stan rzeczy winić trenera, co niektórzy próbują tu robić.

    Głównym problemem polskich skoków jest to, że nie ma żadnych nowych nazwisk. Zamiast liczyć, że Hula, Kubacki, Żyła czy Kot zanotują jeszcze jeden życiowy sezon, wypadałoby także popatrzeć w nowe nazwiska, w zaplecze. A tego po prostu nie ma... W każdym kraju wyskakują nowe nazwiska, które wskakują do czołówki. W Polsce tego nie ma...

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Bernat__Sola

    Dlatego bo ta skocznia w Sochi jest sto razy lepsza pod względem warunków wietrznych i profilu skoczni od skoczni Aist i Niżnego Tagiłu a mój nick nie tu nic do rzeczy.

  • atalanta doświadczony

    Trzeba Rosjanom przyznać, że siatki na skoczni zrobili bardzo porządne. Chyba nigdzie nie ma lepszych.

  • MK92 stały bywalec

    Znowu wiatr w roli głównej. Nie do końca sprawiedliwe były te kwalifikacje, więc ciężko wyciągać z nich jednoznaczne wnioski, choć wciąż wydaje się, że Polacy są w średniej formie, a Norwegowie w gazie. Największym pechowcem okazał się chyba Timi Zajc, który sobie zupełnie nie poradził z trudnymi warunkami.

  • Malopolska doświadczony

    Wstrzymam się z ocenami do zakończenia tego weekendu, ale coś mi się wydaje, że nasza forma zaczyna pikować niebezpiecznie w dół.

    Brak Zajca i Semenica w jutrzejszym konkursie to duża niespodzianka.

  • szulcu9631 stały bywalec
    @zimowy_komentator

    Skoro naprawdę wolisz widzieć Kubackiego w trzeciej dziesiątce i na serio twierdzisz że to jego prawdziwy poziom, to znaczy że ty nadal masz ochotę deprecjonować faktyczne umiejętności oraz sukcesy sportowe Dawida. Chyba wszyscy powinniśmy wiedzieć, że trzecia dziesiątka to w obecnych czasach nie jest realny poziom dla niego. Jego potencjał jest już zbyt duży, aby takie lokaty mogły go w pełni satysfakcjonować.

  • Bernat__Sola profesor
    @StochMistrz{29465894}

    Po nicku widać, dlaczego chcesz Soczi :P.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Za Niżny Tagił powinno być Sochi i skocznia Ruskie Górki bo Niżmy Tagił rok w rok jest bardzo loteryjny do wylotu z tą chimeryczną skocznią.

  • xzcvvy weteran
    @alo

    Loteria narazie wszędzie dość mocno, ale fakt faktem, poza Kamilem u którego widać że ma rezerwy, nie wygląda to zbyt kolorowo u reszty naszych. Ale jednak z taką mocniejsza ocena wstrzymałabym się do świąt.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Ciekawostka .....

    z tych nieprzyjemnych.
    Dotychczas, w krótkiej historii eliminacji powszechnych, najgorszymi dla naszych Orłów, były te w Innsbrucku
    4.01.2019, gdzie zdobyliśmy 46 punktów.
    A dzisiaj nowy rekord ! 34 punkty, ale chyba nikt nie będzie krzyczał huraaaa.

  • alo profesor
    @StochMistrz{29465894}

    Malysz,Tajner i Dolezal z pewnością powiedzą że każdy ma rezerwy,a co z tym robią widać do dziś. Trzeba powoli się budzić z letargu,Niemcy już się obudzili. Inne kadry skacza na Maksa a u nas ciągle z tyłu głowy gadka "to początek sezonu", " jest czas" , "aby do Engelbergu"

  • zimowy_komentator profesor
    Kubacki wreszcie na swoim miejscu

    Czyli w trzeciej dziesiątce. Wolę takiego Kubackiego, bo wiem, że to jest jego poziom prawdziwy, już nie będzie przynajmniej wyczekiwania jego skoku w konkursach i czekania na cuda - to było naprawdę bardzo męczące.

    Murańka - farciarz !

  • sheef profesor
    Mój ranking + ocena Polaków

    Klasyfikacja po kwalifikacjach Niżny Tagił 1:*

    Indywidualnie:

    1. Karl Geiger (GER) - 20 punktów,
    2. Timi Zajc (SLO) - 15 punktów,
    Johann Andre Forfang (NOR) - 15 punktów.

    Drużynowo:

    1. Norwegia - 35 punktów,
    2. Niemcy - 20 punktów,
    3. Słowenia - 15 punktów.

    Polacy - plusy: Kamil (wypadł dzisiaj u nas najlepiej, ze względu na dużą loterię wstrzymam się z oceną pozostałych, choć na papierze na razie nie wygląda to kolorowo).

    *W rankingu kwalifikacyjnym punkty przyznaje się trzem najlepszym zawodnikom danych kwalifikacji według klucza 15-10-5. Taka punktacja obowiązuje również podczas TCS-u, RA, W5, T-N5 i lotów. Równolegle obok klasyfikacji indywidualnej prowadzi się też klasyfikację drużynową zaś najlepszym na koniec sezonu przyznaje się Drewnianą Kulę.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Moje tradycyjne zestawienie.

    Punktacja Pucharu Narodów dzisiejszych eliminacji do konkursu PŚ w Niżnym Tagile 1 (Rosja).
    W związku z kwalifikacjami dla wszystkich, można je traktować jak jednoseryjne zawody.
    Państwo, w nawiasie zajęte miejsca, suma punktów, liczba punktujących zawodników.

    1. Norwegia (1, 2, 16, 19) ................. 207 pkt (4 z)
    2. Niemcy (4, 5, 10, 18, 20, 22, 26) ... 159 pkt (7 z)
    3. Austria (3, 6, 13, 21, 28) --............. 133 pkt (5 z)
    4. Japonia (14, 15, 17) -...................... 48 pkt (3 z)
    5. Rosja (7) -........................................ 36 pkt (1 z)
    6. Słowenia (9, 25) ............................. 35 pkt (2 z)
    7. Polska (11, 23, 29) ---...................... 34 pkt (3 z)
    8. Szwajcaria (8, 30) --........................ 33 pkt (2 z)
    9. Bułgaria (12) .................................. 22 pkt (1 z)
    10. Finlandia (23) --.............................. 8 pkt (1 z)
    11. Czechy (27) .................................... 4 pkt (1 z)

  • szulcu9631 stały bywalec
    @zsuetaM

    Ej, co ty taki zbulwersowany? Chyba wziąłeś moje pytanie za bardzo na poważnie, bo tylko tak mogę zrozumieć ten stanowczy i niemiły wobec mnie ton twojej odpowiedzi.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Kamil dobry skok i widać rezerwy w powietrzu tak samo widać rezerwy w powietrzu u Dawida.Piotr Żyła mocno średnio na razie,ale ma rezerwy w odbiciu w powietrzu.Jakub Wolny średnio na jeża z rezerwami w powietrzu.Maciej Kot rezerwy w odbiciu i wyjściu z progu oraz trochę sztywno w powietrzu.Stefan Hula rezerwy w powietrzu a o chimeryku i anemii Klimka Muranki w sylwetce w locie się nie wypowiadam bo nie ma sensu.

  • Bernat__Sola profesor
    @alo

    Wszedł, relacje FISu czasem takie rzeczy robią. Nie zaznaczają "Q", skoczkowie znikają z wyników i odnajdują się dopiero w protokole zawodów itp.

  • Toyminator profesor
    -

    Od roku czy dwóch pisałem,że Tande to jedyny Norweg, który może po Bardalu zdobyć KK,jeśli będą go omijać problemy. Niby problem ma,ale daje radę:) Chłop wydaje się na razie, najbardziej stabilny. A inni trochę w kratkę.Nie tak jak w zeszłym sezonie,ale trochę podobnie jest. Zobaczymy jak to będzie do TCS. Po tym będzie wiadomo, kto o co walczy.

  • marro_ początkujący

    Trzeba aby Polacy założyli stare buty i wyniki przyjdą, no chyba że Dolezal coś spartaczył i żaden but nie pomoże

  • alo profesor

    To Wolny w końcu wszedl czy nie?

    Ogółem kwalifikacje słabe dla nas ale nie wiadomo co działo się faktycznie podczas skoku,przeliczniki tego nie odzwierciedlają. Znów najlepiej Kamil od nas,jutro przy nieco lepszych warunkach jest w stanie walczyć o TOP10. Oby się okazało że nasi sa po jakimś treningu motorycznym,jutro oczekuje więcej,ale wątpie by kogoś oprócz Kamila stac było na dziesiątkę. Nie wygląda to najlepiej,dobre skoki na początku sezonu u nas mozna policzyc na palcach jednej reki. Dolezal to nie jest drugi Horngacher tak jak myslal Tajner, byc moze pomysl sie wypala i trzeba swiezej krwi ale teraz już za późno na to. Jeśli po Klingenthal będzie tak samo slabo będzie trzeba się martwić co dalej. Niemcy znacznie lepiej niż w Wiśle i Ruce. Norwegowie nadal mocni. A Zajc w treningach skakał slabo i w kwali już fatalnie. Pytanie,czy forma ulatuje?

  • Seven stały bywalec
    @zsuetaM

    O, i takich ludzi lubię, każdy ma prawo do krytyki, ale tylko wtedy kiedy ma się odwagę przyznać do błędu. Czy masz rację? Nie wiem, ja jeszcze nie oceniam Michala

  • zsuetaM stały bywalec
    @szulcu9631

    Ciebie? Nigdy!

  • szulcu9631 stały bywalec
    @zsuetaM

    A za kopiowanie bądź przytaczanie swoich własnych postów też będziesz przepraszał? :)

  • kibicsportu profesor

    Czyżbyśmy wracali do czasów, gdzie znowu będzie trzeba polegać na Kamilu Stochu?
    Nigdy jakimś pesymistą nie byłem, tym bardziej po loteryjnych kwalifikacjach, ale widać, że kolorowo też nie jest.

    Ale teraz trochę się martwię co się dzieje z formą naszych zawodników, poza Kamilem.
    Tak naprawdę jeszcze w tym sezonie oprócz Kamila i może pojedynczych skoków w Wiśle Kubackiego, to ciężko liczyć dobre skoki Polaków.

  • Złoty Orzeł profesor
    @zsuetaM

    Ja Ci wierzę.
    Twoje rozgoryczenie nie jest bezpodstawne.
    Ale nie oceniajmy po loteryjnych kwalach formy Polaków.

  • Bishop stały bywalec

    Kolejne skoki kolejna loteria. Norwegowie nadal mocni( chyba że znowu nastąpi masowa dyskwalifikacja), Polacy jak zwykle średnio.

  • Xander1 profesor

    Nie da się ukryć że forma Polaków jest bardzo kiepska. Wiadomo, że tu z warunkami było różnie. Ale nikt z wyjątkiem Kamila nie skacze dobrze, a nawet sam Stoch nie zachwyca. Dolezal na razie na minus wypada. Byly wielkie zapowiedzi, cudowne buty, a początek zimy jednak słaby. Jednak największą padakę i tak odstawił Maciusiak, kótry doszczętnie zniszczył Murańkę w tak krótkim odstepie czasu. O pozostałych kadrowiczach nawet nie wspomnę.

  • koronex198927 stały bywalec

    Niemcy się rozkręcają? 3 w 10, naprawdę ładnie. Zastanawia mnie czy Geiger będzie w tym sezonie dla Horna takim topowym skoczkiem, liderem który w każdym konkursie może bić się o podium albo czasem nawet o zwycięstwo. Chyba że EISENBICHLER zaraz się ogarnie.

    Co do Polaków - no słabo niestety. Szkoda Stocha, po którym nie mam już prawa nic oczekiwać ale narazie wszystko wskazuje na to, że niestety będzie ciągnął na początku sezonu ten wózek i będzie liderem kadry oddając nawet tylko niezłe skoki. Kubacki żeby być na mega poziomie to musi wykorzystywać takie warunki jakie miał dziś w kwali bo daleko nie zajdzie

  • Bernat__Sola profesor

    No to czekamy na DSQ Forfanga, żeby wszedł Stefek :P.

  • Złoty Orzeł profesor
    @zsuetaM

    Ja Ci wierzę.
    Twoje rozgoryczenie nie jest bezpodstawne.
    Ale nie oceniajmy po loteryjnych kwalach formy Polaków.

  • potepiony początkujący

    Hula do kontynentala, na PŚ już za stary

  • zsuetaM stały bywalec

    Mówcie sobie co chcecie,ale Doleżal tego nie udźwignie...A jeśli coś pójdzie w dobrą stronę to tu przybędę i będę przepraszał.

  • Snickers965 weteran


    Pięknie się pochylił Tande na koniec skoku żeby kombinezon opadł, on się z niczym nie kryje XD

  • Złoty Orzeł profesor

    Śmieszy mnie to wyrokowanie jak nie jest źle. Ciekawe co mają powiedzieć Słoweńcy.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl