PŚ w Zakopanem: Piątek z kwalifikacjami na Wielkiej Krokwi (lista startowa)

  • 2020-01-24 11:23

Rozpoczynamy weekend z Pucharem Świata w Zakopanem! Już w piątek rozegrane zostaną treningi i kwalifikacje do niedzielnego konkursu indywidualnego na Wielkiej Krokwi (HS140). W rywalizacji weźmie udział dziewięciu reprezentantów Polski. Początek treningu o 16:00.

Miniony pucharowy weeekend w Titisee-Neustadt stał pod znakiem dominacji Dawida Kubackiego. Triumfator 68. Turnieju Czterech Skoczni odniósł dwa zwycięstwa na Hochfirstschanze, tym samym wydłużając do ośmiu swoją serię zawodów zakończonych na podium z rzędu. Żaden z pozostałych reprezentantów Polski nigdy nie osiągnął takiego wyczynu.

Konkursy w Schwarzwaldzie zakończyły pierwszą połowę Pucharu Świata 2019/2020. W klasyfikacji generalnej cyklu na czoło tabeli wysunęło się czterech zawodników. Liderem jest Niemiec Karl Geiger (886 pkt.), który wyprzedza Austriaka Stefana Krafta (803 pkt.), Japończyka Ryoyu Kobayashiego (795 pkt.) oraz Dawida Kubackiego (764 pkt.). Piąty Norweg Marius Lindvik traci już 219 punktów do bezpośrednio wyprzedzającego go Polaka. Szósty jest Kamil Stoch (474 pkt.), natomiast czternasty Piotr Żyła (322 pkt.).

Teraz rywalizacja przenosi się na Wielką Krokiew. Tegoroczne zawody Pucharu Świata w Zakopanem odbywają się w 40. rocznicę debiutu tej miejscowości w kalendarzu Pucharu Świata. 26 stycznia 1980 roku na Średniej Krokwi triumfował Stanisław Bobak, zaś dzień później na Wielkiej Krokwi najlepszy okazał się Piotr Fijas.

Na piątek zaplanowane zostały treningi i kwalifikacje do niedzielnego konkursu indywidualnego (w sobotę odbędzie się rywalizacja drużynowa). W gronie 63 zawodników z szesnastu państw znajduje się dziewięciu reprezentantów Polski - Adam Niżnik (nr 1), Aleksander Zniszczoł (nr 2), Andrzej Stękała (nr 3), Jakub Wolny (nr 24), Stefan Hula (nr 26), Maciej Kot (nr 27), Piotr Żyła (nr 50), Kamil Stoch (nr 58) oraz Dawid Kubacki (nr 60).

W porze piątkowych treningów i kwalifikacji, wiatr w Zakopanem ma osiągać średnią prędkość 3-4 m/s. Temperatura powietrza ma z kolei wynosić -1°C.

Oficjalnym rekordzistą Wielkiej Krokwi (HS140) jest Dawid Kubacki. Reprezentant Polski podczas ubiegłoroczonych zawodów drużynowych poszybował na odległość 143,5 metra.

Faworytem bukmacherów (STS) do zwycięstwa w kwalifikacjach jest Dawid Kubacki. Stawiając 100 PLN na triumf Polaka można zarobić 308 PLN. Analitycy STS nieco mniejsze szanse dają Ryoyu Kobayashiemu. Przy inwestycji 100 PLN, w przypadku sukcesu Japończyka, można wygrać 418 PLN. Stawiając na zwycięstwo Kamila Stocha, przy wspomnianej stawce, można liczyć na przychód w wysokości 1056 PLN. (wszystkie kursy na godz. 12:50, 24.01.2020).

Na 16:00 wyznaczono początek treningu przed zaplanowanymi na 18:00 kwalifikacjami.

Transmisję z serii treningowych przeprowadzi TVP Sport (16:30). Z kolei kwalifikacje pokażą "na żywo" TVP1 (18:00) i Eurosport 1 (17:00).

Wyniki "na żywo" możecie śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>>
lub relacji Berkutschi >>>

Program zawodów:
Godzina Wydarzenie Transmisja
Piątek, 24.01.2020
16:00 Oficjalny trening TVP Sport
18:00 Kwalifikacje TVP1, Eurosport 1
Sobota, 25.01.2020
15:00 Seria próbna  
16:15 Konkurs drużynowy TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
Niedziela, 26.01.2020
15:00 Seria próbna  
16:00 Konkurs indywidualny TVP1, TVP Sport, Eurosport 1
Lista startowa kwalifikacji PŚ w Zakopanem (HS140); 24.01.2020
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
1 NIŻNIK Adam 2002
2 ZNISZCZOŁ Aleksander 1994
3 STĘKAŁA Andrzej 1995
4 AIGRO Artti 1999
5 KALINICZENKO Witalij 1993
6 NOMME Martti 1993
7 STURSA Vojtech 1995
8 MARUSIAK Jewhen 2000
9 MUMINOW Sabirżan 1994
10 URLAUB Andrew 2001
11 NAZAROW Michaił 1994
12 SAKALA Filip 1996
13 MAATTA Jarkko 1994
14 TROFIMOW Roman Siergiejewicz 1989
15 WASILJEW Dmitrij 1979
16 BUSKUM Andreas Granerud 1996
17 PETER Dominik 2001
18 TKACZENKO Siergiej 1999
19 DESCHWANDEN Gregor 1991
20 ZOGRAFSKI Władimir 1993
21 BICKNER Kevin 1996
22 POLASEK Viktor 1997
23 BOYD-CLOWES Mackenzie 1991
24 WOLNY Jakub 1995
25 AALTO Antti 1995
26 HULA Stefan 1986
27 KOT Maciej 1991
28 JUSTIN Rok 1993
29 FREITAG Richard 1991
30 NAKAMURA Naoki 1996
31 SATO Keiichi 1997
32 PREVC Cene 1996
33 PEDERSEN Robin 1996
34 KLIMOW Jewgienij 1994
35 AMMANN Simon 1981
36 KOBAYASHI Junshiro 1991
37 EISENBICHLER Markus 1991
38 HAYBOECK Michael 1991
39 KOUDELKA Roman 1989
40 PASCHKE Pius 1990
41 HOERL Jan 1998
42 PEIER Killian 1995
43 PREVC Domen 1999
44 ZAJC Timi 2000
45 SCHLIERENZAUER Gregor 1990
46 ITO Daiki 1985
47 SCHMID Constantin 1999
48 JOHANSSON Robert 1990
49 HUBER Daniel 1993
50 ŻYŁA Piotr 1987
51 LEYHE Stephan 1992
52 SATO Yukiya 1995
53 LANISEK Anze 1996
54 FORFANG Johann Andre 1995
55 PREVC Peter 1992
56 ASCHENWALD Philipp 1995
57 TANDE Daniel Andre 1994
58 STOCH Kamil 1987
59 LINDVIK Marius 1998
60 KUBACKI Dawid 1990
61 KOBAYASHI Ryoyu 1996
62 KRAFT Stefan 1993
63 GEIGER Karl 1993

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (37047) komentarze: (133)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Malopolska doświadczony

    Ależ bzdurne pytania zadaje ten Jabłoński z TVP, brak słów

  • Kierownik Produkcji Garwanko bywalec
    @skifightero Idź się napis soku z cebuli

    A potem baranka w ścianę.

  • stivus profesor
    @skifightero

    Tak, w tej serii treningowej był najlepszym skoczkiem świata, bo skoczył najlepiej. Masz całkowitą rację

  • stivus profesor

    Dobrze że i treningi i kwalifikacje sa w TVP. Ale skok Kubackiego niepokojący. Dobrze że to tylko treningi.

  • Malopolska doświadczony

    Niemcy potwornie mocni drużynowo! 5 w Top 11!

  • kibicsportu profesor

    Widać u Kamila dobrą prędkość i od razu dobry skok.

  • alo profesor

    Kraft wyjątkowo pionowo wyszedł z pgou ale wiadomo to tylko trening

  • skifightero doświadczony

    Stoch jest chyba najlepszym skoczkiem obecnie

  • kubson97865 profesor

    Szkoda ze pozostała czołówka skacze na pół gwizdka
    I nie wiadomo do kogo porównywać skok

  • Złoty Orzeł profesor

    Stoch w treningu, jezuuuu

  • xzcvvy weteran
    @przemek32143

    Bo niby dlaczego? XD

  • alo profesor

    Coś słabo Dawid,warunki w sumie niepomogły

  • przemek32143 profesor

    Błąd pomiaru przy prędkości Kamila chyba nastąpił.

  • sowa123 stały bywalec

    Stoch ładnie

  • Malopolska doświadczony

    Świetny skok Kamila w trudnych warunkach!

  • kubson97865 profesor

    Stoch dobrze

  • kibicsportu profesor

    Kamil dobra prędkośc i dobry skok.

  • Xenkus profesor

    Stoch jaka prędkość

  • alo profesor

    Stoch to zawsze ma piachem w oczy

  • Adi33 bywalec
    belka

    ja dla mnie 16 belka za niska jak na te warunki i wielkość skoczni

  • stivus profesor
    @Dama_Karmelowa

    Bez wątpienia z założenia był pamiątkowy, jednak przeznaczenie ręcznika jest jedno. Gdyby miał być makatą, byłby wykonany z innego materiału. Bardzo cenię nasze narodowe symbole, jestem i czuję się Polakiem i mam wielki szacunek do naszej historii, przez co czuję również dumę narodową (brzmi groźnie, ale nie, nie jestem narodowcem ;-) Jestem jedynie przeciwny zachowaniom typu "kij w d...". Szacunek dla narodowych symboli- tak, ortodoksyjna dla nich cześć- nie.

  • przemek32143 profesor
    @alo

    Szkoda że w drużynówkach tak nie potrafią skakać :)

  • Malopolska doświadczony

    Prawdopodobnie w drużynie wystąpi Wolny, ale zobaczymy jeszcze co pokaże 2 trening, a przede wszystkim kwalifikacje.

  • grabol13 początkujący

    Tym Wolnym nie ma co się emocjonować zbytnio. Okej patrząc na jego ostatnie starty w PŚ jest dobrze ale to nadal jest skok w okolice 3 dziesiątki gdzieś ale przy formie Huli i Kota którzy by w PK nie odegrali kluczowej roli to wychodzi na prowadzenie w walce o 4 miejsce do drużyny. O naszej grupie narodowej nie ma co się nawet zbytnio wypowiadać....skoki na awans zapewnienie sobie awansu do konkursu po za Niźnikiem.

  • alo profesor

    Niemiaszki jak skaczą. Będa silni jutro

  • xzcvvy weteran

    Albo się zagalopowali z tą 16 belką albo termika powietrza siadła

  • alo profesor

    Olka,Andrzeja i Adama nie ma sensu oceniać na razie. Trafili na złe warunki

  • alo profesor

    Klimov-najlepsze warunki i 104,5m

  • King profesor

    Skok Kuby nie wydaje się zły. Pytanie czy w tej chwili to jest jego jeden z lepszych skoków, czy taki treningowy i mam nadzieję, że to drugie.

  • xzcvvy weteran
    @Hahe_

    Oddał dobry skok, jasne zobaczymy po kwalifikacjach dopiero.
    Ale co może do drużyny ma iść Kot którego może wykręcic i spadnie na 100m czy Stefan "dobrze skacze w treningach w konkursie już nie" Hula?
    Odpowiedź jest prosta.

  • alo profesor
    @Hahe_

    A kogo masz lepszego? Kota,Hulę? Widać nie od dziś że się nie nadają do drużyny. Wolny musiałby katastrofalnie skakać w 2 treningu i w Q

  • Hahe_ początkujący

    Ludzie, Kuba oddał dopiero jeden skok, a Wy go już do drużynówki dajecie.

  • grabol13 początkujący

    Hula i Kot szkoda gadać...

  • sajmon332 stały bywalec

    Maciek wporządku

  • kibicsportu profesor

    No to chyba znamy czwórke na jutro.

  • alo profesor

    Wolny musi być drużynie,nie ma konkurenta. Teraz skoczył ok,oby to był tylko tryb treningowy bo stać go na więcej

  • kubson97865 profesor

    Wolny na początek może być

  • xzcvvy weteran

    Dobry skok Kuby, po pierwszym skoku nie ma co oceniać zbytnio ale to chyba on idzie na czwartego do drużyny.

  • sowa123 stały bywalec

    Wolny dobry skok

  • sajmon332 stały bywalec

    dobrze kuba!

  • alo profesor

    Ciekawe jak z takim wiatrem poradzi sobie Wolny.
    A sędziowie jak zwykle,obniżyli a wiatr się wzmógł

  • Dama_Karmelowa profesor
    @stivus

    Ten ręcznik to może z założenia miał być ozdobny raczej? Albo jako nietypowa pamiątka, a nie na codzienny użytek. Ciekawe...
    Wiesz, wiadomo, że gusta są różne, mi się to nigdy nie będzie podobało. I kwestia o której nikt nie wspomniał- przecież taka płachta doskonale zasłania wszystko ludziom, którzy stoją z tyłu. Ktoś zapłaci kupę hajsu za bilety i nic nie zobaczy, bo ktoś walnie transparent.

  • alo profesor

    Zaraz belka w dół pójdzie.

  • Kierownik Produkcji Garwanko bywalec
    @kibicsportu a czy to nie ty pisałeś ze beda spoko warunki?

    Czy po prostu nie masz o tym pojecia ale sie postanowiles wypowiedziec mimo tego?

  • KubaRM93 stały bywalec

    Chyba belka jednak za wysoko. 130 metrów na Sakalę i Maattę co całkiem sporo.

  • alo profesor
    @AWESOME

    Muszą troche dalej. Taki Sakala i Maatta skoczyli 130m tyle że w nieco tylko lepszych warunkach

  • alo profesor

    Ciekawe jak długo utrzyma się wentylacja w plecy?

  • Tomek88 profesor

    Nazarow dobry skok.

  • AWESOME bywalec

    Aigro zdarzają się dobre skoki. Stękała i Zniszczoł całkiem przyzwoicie,ale stać ich na więcej

  • kubson97865 profesor

    Fajny wiatr

  • KubaRM93 stały bywalec

    Wieje mocno, ale bardzo stabilnie, więc to problemem nie będzie. A wiatr w plecy, zwłaszcza taki mocny, powinien nam sprzyjać.

  • alo profesor

    Aigro podobnie do Andrzeja i Olka....

  • Adastm stały bywalec
    Belka wyższa jak w Fis Cupie!

    Tam w konkursie skakali z 20-stki. Widać,że mają 2 m/s w plecy

  • xzcvvy weteran

    Ojej alez wieje w plecki
    Oby się tylko utrzymywały stabilne.

  • sowa123 stały bywalec

    ale warunki

  • kibicsportu profesor

    Ale huragan w plecy.

  • alo profesor

    O żesz,ale warunki na początku

  • Kierownik Produkcji Garwanko bywalec
    @anonim I tutaj masz rację

    Ale odnosiłem się do wiadomo jakiej części tego cebulackiego społeczeństwa

  • stivus profesor
    @Dama_Karmelowa

    Akurat to, że "wygląda nieestetycznie" nie jest żadnym argumentem, ponieważ opiera się na wartościowaniu i twoim odbiorze danego zjawiska. Być może są tacy, którym sie to podoba i mają do tego prawo.
    Co do szacunku należącego sie polskiej fladze, to myślę że to przesada. Jeżdziłem zeszłego lata rowerem po Białorusi i w Grodnie na jakimś straganie kupiłem ręcznik z nadrukiem białoruskiej flagi, mapą Białorusi itd. Zastanawiam się, czy w Polsce byłoby to możliwe. No... bo przecież za przeproszeniem d.... sobie flagą wycierać? Jak to tak?

  • Tomek88 profesor

    Puchar Świata w Zakopanem czas zacząć. Szykują się wielkie emocje. Oby pogoda dopisała bo w poprzednich 2 latach różnie z tym bywało. Marzą mi się 2 sprawiedliwie,rozegrane w dobrych warunkach konkursy.

    PS. Mnie też denerwują napisy na flagach bo również uważam to za obrazę barw narodowych. Tak samo denerwujące są trąbki od których aż uszy bolą. Większosc ludzi przychodzi tam,żeby się poprostu zabawić. To trochę taki festiwal wieśniaków i prostactwa.

  • serrospl14 bywalec

    Najmłodszy w stawce jest Adam.

  • Dama_Karmelowa profesor
    @Kamil G

    Bo flaga jest narodowym symbolem, któremu należy się jakieś minimum szacunku. Nikogo nie obchodzi skąd kibice przyjechali, a poza tym wygląda to nieestetycznie po prostu. Najbardziej zapamiętałam z Wisły bodajże 2017 transparent z ogromnym napisem PUDLISZKI, w stylu loga wiadomej firmy. Pogratulować inwencji.
    Słuszna uwaga, że pod względem prawnym te transparenty flagami nie są, ale to nie zmienia faktu, że to brak szacunku dla barw narodowych. Jak już koniecznie muszą być te transparenty to niech te Pcimie, Kolbuszowe czy Jasionki będą na innym niż białoczerwone tło.

  • Kierownik Produkcji Garwanko bywalec
    @anonim Oj widać ze młodyś, to i naiwnyś :D

    Wkrótce się przekonasz że świat jest zupełnie inaczej stworzony niż ci się wydaje. O ile dasz radę to zauważyć.

  • nanus111@onet.pl stały bywalec
    @Wojciechowski

    No ja mam na myśli, żeby wchodzić z flagami sponsorskimi jak na TCS

  • stivus profesor
    @Kierownik Produkcji Garwanko

    Wszystko się zgadza, tylko czy ty nie widzisz, że ten "festiwal cepelii i wieśniactwa" robi dobre wrażenie na całym skokowym świecie? Wielu zawodników wspomina Zakopane jako wyjątkowe miejsce, właśnie przez kibiców i wieśniacką oprawę. Nieważne, ja także mam inną estetykę, ale to się sprzedaje, a temu sportowi potrzebna jest publiczność i - co za tym idzie- pieniądze. Dlatego ja przymykam na to oko, mimo że weekend w Zakopanem do moich sportowych eventów zdecydowanie nie należy.

  • nanus111@onet.pl stały bywalec

    Nie kupowałem w tym roku biletów na Zakopane i nie żałuje.
    Większość kibiców przychodzi tylko po to by się pobawić, choć jest dużo też niedociągnięć organizatorskich.

    1. Jak może kiełbasa kosztować 20 zł a herbata 10 zł? W dodatku tylko na 1 sektorze jest takie udogodnienie i może na tych vipowskich, ale tam nigdy nie byłem.
    2. Kibicowanie ze zwykłych sektorów nie ma sensu. Nic nie widać, może widać albo mało. Bardzo zbliżony podgląd mam z ulicy Bronisława Czecha, też tej drugiej ulicy i pobliskich stoków. Po pierwsze flagi, a po drugie ułożenie tych sektorów jest takie, że dekoracje mogą zobaczyć nieliczni, co jest fajnym momentem, ale nie idzie zobaczyć po prostu, nie ma takiego kąta - gdyby ona była na scenie, tam gdzie jest Crowd Supporters to może może.
    3. Sprawdzanie - po co robić szopkę ze sprawdzania przez ochroniarzy nas skoro, gdy otworzy się plecak to tylko zaglądną a czapka w środku, ok wchodź - a pod czapką/szalikiem może być zupełnie coś innego (nawet nie kazują z kieszeni telefonu wyciągać (skąd wiadomo, że tam masz telefon, a nie jakiś pistolet)
    4. Termos można wziąć, ale butelki (i to już nawet takiej 0,5 z napojem, z colą, z tymbarkiem już nie) No ja nie wiem co stwarza większe niebezpieczeństwo - Termos czy taka butelka? Pewnie chodzi o ty by mniej sprzątania było
    5. Trąbki - porządna rzecz, ale niech ludzie nad tym panują, a nie trąbią byle kiedy i to zazwyczaj trąbią byle kiedy ci co nie kibicują - ich głównym celem jest sobie zatrąbić - rozumiem podczas skoku można dopingować poprzez trąbienie, ale czy wtedy kiedy mówi spiker też trzeba trąbić[***]

  • Wojciechowski profesor
    @nanus111@onet.pl

    No to akurat z napisami czy ich brakiem nie ma wiele wspólnego. ;)

    Swoją drogą nie mogę czasem pojąć, jak to jest, że na niektóre stadiony piłkarskie nie można wnieść nawet banana czy kromki chleba, a na skocznię można choćby płachtę wielkości samochodu, i to jeszcze na kijach, wędkach, nie wiadomo czym...

  • prz bywalec

    Zaczęło się od mistrzostw Polski, cała prawda o kadrach, teraz dobitnie pokazauje lista startowa kwalifikacji jak można przej.... wszystkie programy dla młodzieży o ile jakieś były u wąsatego i reszty szlachty

  • nanus111@onet.pl stały bywalec
    @Kamil G

    To idź na trybuny, stań za gościem, który ma taki transparent i oglądaj zawody. Pozdro, miłego oglądania

  • Leon88 bywalec
    @tlen

    Przecież było pisane, że Wolny leci do Sapporo, więc do czwórki Stoch, Kubacki, Żyła, Wolny ma dołączyć dwójka

  • Wojciechowski profesor
    @Kierownik Produkcji Garwanko

    Każdy porządny prawnik wybroniłby – niestety – kogoś z tymi bohomazami, bo to zwykle nie jest flaga zgodna z wymiarami i kolorami zgodnymi z ustawą...

  • Kamil G bywalec
    @Kierownik Produkcji Garwanko

    Co wy macie do tych napisów na flagach?
    Mi to w ogóle nie przeszkadza i nie rozumiem tego hejtu na tych co piszą na flagach.

  • xzcvvy weteran
    @tlen

    Wolny

  • tlen doświadczony

    Jeżeli Kot, Hula, Zniszczoł, Wolny i Stekała, rywalizują o dwa miejsca na aSpporo, to kto bedzie szóstym? Muranka zostaje na miejscu?

  • Kierownik Produkcji Garwanko bywalec
    A za bezczeszczenie flagi

    Jest paragraf. Nikogo nie obchodzi z jakiej wioski przyjechałeś i do jakiej wrócisz.

  • alo profesor
    @Toyminator

    Tylko skoki naszych i czołówki zapewne pokażą. Między czasie będą pierniczyć o byle czym i podkreślać że "jest dobrze" z Tajnerem.

  • Kierownik Produkcji Garwanko bywalec
    Nadszedł czas cepelii i wieśniactwa

    Witamy na corocznym spędzie bydła pod Wielką Krokwią. Zobaczymy w ten weekend pijanych, wąsatych Januszów wraz ze swoimi Grażynkam dzierżącymi dumnie polskie flagi zarzygane nazwami wiosek z których "toto" przyjechało. Wuwuzele będą się sprzedawać, w studiu TVP będzie nadymanie balonika, Boski Apollo będzie rumiany jak nigdy, a Pan Dyrektor Koordynator nie będzie widzieć problemu że wystawiamy 9 zamiast 12.

    I tak co roku bawi się ta PZN-owska mafia, krewni i znajomi królika. I tylko obciętych chłopaków żal - oni dziś kwestują na Krupówkach, sprzątają stoliki w Zahylinie Niżnio, chlipią w poduszkę albo heblują deski u Janka Ziobry.

    Doroczny weekend żenady i wstydu czas zacząć

  • xzcvvy weteran
    @Nowyskoczek5

    No jeżeli u Kota nic się nie zmieniło, to on też jest mocnym kandydatem do odpadnięcia w Q.

  • Xenkus profesor
    @Toyminator

    Teoretycznie, a praktycznie będzie jak zwykle czyli cały trening będą gadać [***]ły w studiu i ew. pokażą skoki Polaków z treningu

  • Bajlandopl doświadczony
    @Toyminator

    Pokażą tylko Q, podczas treningów to Kurzajewski będzie opowiadał milion bajek i baśni i zadawał gościom pytania, które same w sobie są odpowiedzią.

  • Toyminator profesor
    -

    TVP sport nawet trening pokazuje?Wow.

  • semion weteran
    BOJKOT IO W ZAKOPANYM

    Co powiecie na protest? Nie wystawiamy całej puli, ja bym w proteście zbojkotował w ogóle te zawody. Ludzie, Igrzyska to Igrzyska - najważniejszy moment sezonu, a my nie dajemy szans młodzieży?

  • alo profesor

    Minimum siedmiu musi awansować w przeciwnym razie klapa. Dwóch może nie awansować,a więc Niznik i Kot. Mam głęboka nadzieję na poprawę sytuacji Kuby. W jego przypadku ważna będzie głowa. Oby się nie napalił zbytnio ani dziś ani jutro. Bo wtedy wyjdzie na odwrót niż by chciał. Ciekawe czy Dawid nadal jest mocny. Pewnie dzisiaj tego nie pokaże bo zwykle w dzień kwalifikacji i treningów skacze tak sobie. Oby też warunki były optymalne ale najwazniejsze jest jutro i pojutrze. Oceniać szanse Polski na druzynowke będziemy później.

  • Nowyskoczek5 profesor

    Myślę że z naszych skoczków to tylko Niżnik nie wejdzie do TOP50 ...


  • Anonimek stały bywalec
    @Baleleherburudzczyzakorosciejablonpiecza

    Podobno bez poprawy, ale informacje z drugiej ręki także pewności nie ma.

  • Fan Igrzysk Wszechgalktycznych 2020 początkujący

    Igrzyska czas zacząć. Apollo już gotowy aby przekazać widzą jaką jesteśmy potęgą. Cała 9 awansuje do konkursu ba bardzo możliwe że i do 2 serii, całe podium dla Polski a konkurs drużynowy łatwe zwycięstwo, czyli mamy 4 medale. Wkurzajewski już też gotowy aż go nosi aby przedstawić widzą tą atmosferę w zimowej stolicy wszechświata.Najlepszy reporter Czyszanowski też gotowy z swoimi ciekawymi i oryginalnymi pytaniami na temat wspaniałej atmosfery, a na koniec rozmów z wszystkimi 63 zawodnikami da im w prezęcie po oscypku

  • bardzostarysceptyk profesor
    Miejsce w drużynówce a symulacje kokursów indywidualnych.

    Jak prognozowanie na podstawie symulacji jest ryzykowne, pokazuje przykład z tamtego sezonu.

    Symulacje na drużynówki konkursów indywidualnych
    Sapporo 26-27.01.2019, miejsca 2 i 1
    Oberstdorf M 1-3.02.2019, miejsca 1, 3, i 1
    Lahti 10.02.2019, miejsce 1

    a konkurs drużynowy w Lahti 9 lutego 2019 - miejsce czwarte

  • nanus111@onet.pl stały bywalec
    @Bajlandopl

    Żeby za 5 -
    Za mniej niż 20 zł to już w Zakopanem ciężko coś kupić

  • dervish profesor
    @pawelf1

    A masz pewność, ze Klimek został wysłany do Japonii a nie był to jego wybór? Duzo wcześniej, jeszcze zanim ogłoszono składy pisałem, ze będąc na miejscu któregokolwiek z czołowych członków zaplecza mając wybór wybrałbym starty w PK niż pojedynczy start w Zakopanem który może zakończyć się na dwóch skokach: jednym w Q i jednym w 1 serii konkursu.

    Jezeli Olek woli mieć wróbla w garści niż kanarka na dachu to jego sprawa. Zresztą może uważa, że jest w stanie złapać tego kanarka także w Zakopanem. Zobaczymy czy mu się to uda i jak długo utrzyma go w garści. :)

  • pawelf1 profesor
    @dervish

    Skoro dwóch najlepiej ostatnio skaczących zawodników kadry B skacze w Zakopanem a słabszy pojechał walczyć o 7 miejsce to wygląda na to ,że logika trenerów jest daleka od twojej:)

  • GOTS weteran
    @Bajlandopl

    Ale to problem tylko Zakopanego, w Wiśle byłem kilka razy i tam cała otoczka i oprawa jest na poziomie.

  • xzcvvy weteran
    @Baleleherburudzczyzakorosciejablonpiecza

    Ciekawe skąd jakiś randomowy użytkownik ze skijumpingpl ma to wiedzieć.
    Trzenerzy twierdzą, że jest w dobrej, ale to dzisiejsze skoki zweryfikują

  • Bajlandopl doświadczony
    @Malopolska

    Duet wiejskich wodzirejów nie lubi tego. Przecież to festyn, impreza w remizie, ale nasi "dziennikarze" nazywają to świętem skoków i cudowną atmosferą. Fakt, nawaleni w trzy d...y "kibice" z 2-3 promilami, milion chińskich trąbek za 5 zł, flagi zamaziane nazwami Pierdziszewo Wielkie i tysiące butelek po wódce walających się pod nogami, to "polski klimat". Kurzajewski znowu dostanie orgazmu, Tajner jak zwykle odleci, że niedługo Polska zorganizuje konkurś PŚ na Księżycu, a w Wiadomościach wyniki z zawodów będa jako news nr jeden jak już kilka razy ostatnio (!). No, chyba że akurat Kubacki/Żyła/Stoch nie znajdą się w czołowce, to wówczas powiedzą coś o Polsce jako gospodarczym tygrysie Europy.

  • Baleleherburudzczyzakorosciejablonpiecza stały bywalec

    ktoś wie w jakiej obecnie formie jest Kuba Wolny?

  • dervish profesor
    @Xander1

    Rożnica jest taka jak napisałem. Jeżeli któryś z odsuniętych członków kadry A odzyska formę to natychmiast wróci na swoje miejsce a nie na ewentualne miejsce numer 7 wywalczone przez Klimka. Oczywiście , jeżeli członek zaplecza który teraz w Zakopanem załapie się na Sapporo wykorzysta swoja szanse i zacznie punktować to będzie już inna rozmowa bo powracający A-kadrowicz będzie musiał wykazać, ze jego forma predestynuje go do bycia w krajowym top 6 . Tak czy siak weźmie stałe 6 miejsce a nie chwilową 7 miejscówkę.

  • sowa123 stały bywalec
    @dervish

    masz racje wariacie

  • GOTS weteran
    @Malopolska

    Od siebie dodałbym jeszcze, żeby Zakopane czerpało z Wisły jak należy robić oprawę muzyczną i konferansjerkę. Nie każdy kto przychodzi pod skocznie chce się czuć jak na dyskotece i słuchać różnych historii, które przesłaniają obraz widowiska dla którego się przyszło pod skocznię.

  • dervish profesor
    @pawelf1

    Skoro uważasz że nie ma różnicy miedzy wywalczeniem pojedynczego startu w miejsce chwilowo słabującego członka kadry A a wywalczeniem sobie stałej miejscówki na cały period to coś nie tak z Twoja logiką. Olek pojechał do Titi i co z tego wynikło? Wywalczył sobie coś? Dalej musi walczyć i tak będzie po każdym konkursie PŚ w którym ewentualnie wystąpi.

    A co do szans Klimka to z góry nie grzebałbym jego szans. Kto jak kto ale to właśnie Klimek jest naszym największym specjalistą od takich zadań.

  • Adam90 profesor
    @Xander1

    A co jak nagle wyskoczy Murańka xD ?

  • bardzostarysceptyk profesor
    @dervish

    Podszedłeś do problemu jeszcze bardziej statystycznie niż ja a to, niestety, nie matematyka tylko życie. Myślę, że z
    każdego miejsca na podium powinniśmy być zadowoleni. Gdyby czawarty był w dobrej formie, to rozmowa była by inna.

  • Xander1 profesor
    @pawelf1

    Też kompletnie nie czaje tej logiki. Awans to awans. Co to za różnica czy po bezpośredniej walce w PŚ w Polsce, czy po wywalczeniu dodatkowego miejsca. A Murańka nie jest na tyle w dobrej formie, by to dodatkowe miejsce wywalczyć.

  • Adam90 profesor
    Skoki narciarskie

    No teraz lepiej wyglada lista startowa oby tylko wszyscy zapunktowali.
    Pamiętam sezon 2008-2009 gdzie był tylko Małysz ,a potem długa lista zawodników. Taki konkurs fajny był..

  • pawelf1 profesor
    @dervish

    Awans do PŚ to awans i tylko w twojej dziwnej, pokręconej logice to jakaś różnica :):) A szanse Klimka na 7 miejsce są iluzoryczne :( Obym się mylił.

  • Xander1 profesor

    Bardzo mi się podoba ta rywalizacja o miejsce w składzie na Sapporo. Pojedzie tam najlepsza szóstka i tak powinno być zawsze. Jestem ciekaw czy Zniszczoł i Stękała zepną poślady i pokonają Hulę i Kota. Nie jest to wyzwanie jakoś wymagające, bo owa dwójka prezentuje bardzo marną dyspozycje. Tak się zastanawiam czy Kot przejdzie chociaż te kwalifikacje, bo z prezentowaną ostatnio formą nie jest wcale taki pewien. Niby w Zakopanem skakał całkiem dobrze, ale pewnie belka była ustawiona w lesie, wiec nie ma sie czym podniecać.
    Ciekawa też będzie walka o mijesce w sobotniej drużynie. Wolny jak będzie skakał na porównywalnym poziomie co pozostali kandydaci to będzie pewnikiem do drużyny. Gorzej jeśli będzie odstawał. Wtedy może być tak że na siłę go wstawią do czwórki, bo będą liczyć na doświaczenie. Ja licze że w końcu się przebudzi i zacznie prezentować taką formę jakiej wszyscy od niego wymagamy.

  • dervish profesor
    @pawelf1

    Jeżeli jednak Klimek wywalczy 7 miejscówkę to może się okazać, że spośród członków zaplecza to on będzie największym wygranym tego periodu. Moim zdaniem ma większe szanse na awans do kadr na PS startując w PK niż gdyby wystartował w Zakopanem.
    A poza tym wywalczony w ten sposób awans będzie wartosciowszy bo da mu spokojne starty przez cały następny period.

    A koledzy startujacy w Zakopanem mają tylko jedna szansę. Nawet jak któremuś się uda to jego miejsce będzie podlegało weryfikacji bo po każdym konkursie będzie sprawdzanie czy któryś z odsuniętych A kadrowiczów nie wrócił do formy i nie jest od niego lepszy.

  • Pietrek03 stały bywalec
    Kazachstan

    Coś od dłuższego czasu nie ma ich drużyny w konkursie.

  • pawelf1 profesor
    Podoba mi się rywalizacja o wyjazd do Japonii...

    Po raz pierwszy od dawna mamy taką rywalizację a nie skład ustalony wcześniej . Znaczy ,że chyba PZN szarpnął się na wizy dla większej grupy zawodników:) Szkoda tylko Murańki . No chyba ,że wywalczy 7 miejsce , w co jednak wątpię .

  • majkiel doświadczony

    Interesujący będzie "pojedynek" Kot-Hula-Wolny-Skękała-Zniszczoł w kwestii czwartego do drużyny na sobotni konkurs.

  • dejw profesor

    Egzotyka wraca i szykuje się nawet ciekawa walka w kwalifikacjach i weryfikacja zawodników z TOP10 ostatniego FC na Wielkiej Krokwi - Marusiak, Estończycy i przede wszystkim Urlaub. Z grona Polaków mocnymi kandydatami do przepadnięcia w kwalach będą Niżnik i Kot.

    Wyjątkowo ciekawie zapowiada się także sobotnia drużynówka. Z wielkiej szóstki właściwie ciężko wytypować jednoznacznie jakiegoś faworyta i jednocześnie kogokolwiek skreślać. Teoretycznie tym razem pora na Niemców, wzmocnionymi Eisenbichlerem i Freitagiem, ale i wygrana Polaków nie byłaby żadnym zaskoczeniem.
    Nad swoimi zawodnikami litościwie zlitowali się Finowie odpuszczając drużynówkę, więc o ósemkę wielka walka Rosji z Czechami.

  • dervish profesor
    @bardzostarysceptyk

    Przytoczona statystyka (nie analizuję w jakim stopniu jest adekwatna i miarodajna) pokazuje, że mamy 75% szans na miejsce na podium i 25 % szans na zwycięstwo.
    Wystarczy, że żelazna trójka odda swoje bardzo dobre i dobre skoki a numer czawarty nie zepsuje skacząc to na co go stac czyli na poziomie okolic 30 miejsca w PŚ.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Szanse polskiej drużyny w jutrzejszym konkursie drużynowym.

    Po treningach i eliminacjach, może coś się bardziej wyjaśni. Ale mnie chodzi o sytuację teraz.
    Na czym można się oprzeć ?. Nie lubię gdybań, przeczuć czy intuicji. Opieram się na faktach. A faktami są moje
    symulacje konkursów indywidualnych na drużynowe. Uwzględnijmy 4 ostatnie konkursy w Predazzo i Titisee-Neustadt.

    Predazzo 11-12.01.2020

    sobota ............................................. niedziela

    1. Niemcy --... 1125,8 pkt ............... 1. Polska ....... 1079,1 pkt
    2. Polska -...... 1085,4 pkt --............ 2. Austria ....... 1057,4 pkt
    3. Austria ....... 1072,1 pkt .............. 3. Słowenia --. 1050,6 pkt
    4. Słowenia ... 1055,0 pkt -............. 4. Norwegia ....1046,0 pkt
    5. Japonia ..... 1026,4 pkt -............. 5. Niemcy -..... 1038,6 pkt
    6. Norwegia -. 1023,0 pkt --............ 6. Japonia -.... 1022,5 pkt

    Titisee-Neustadt 18-19.01.2020

    sobota .................................................. niedziela

    1. Norwegia .... 1084,2 pkt ............... 1. Słowenia ... 1026,7 pkt
    2. Austria -....... 1064,0 pkt ............... 2. Japonia -.... 1021,1 pkt
    3. Polska ......... 1063,8 pkt --............ 3. Niemcy ....... 1018,1 pkt
    4. Japonia -..... 1060,8 pkt ............... 4. Norwegia -.. 1011,4 pkt
    5. Niemcy -...... 1056,6 pkt ............... 5. Austria -........ 986,7 pkt
    6. Słowenia -... 1052,2 pkt ............... 6. Polska .......... 973,7 pkt

    W czterech konkursach: zwycięstwo, raz drugie, raz trzecie i raz szóste miejsce. Nie odkryję Ameryki jeśli powiem,
    że stabilności brak, ale dotyczy to też innych drużyn, może najbardziej stabilna jest Austria, ale też bez przesady.
    Kluczowa jest forma czwartego polskiego skoczka, ale to też nie jest nic nowego czy odkrywczego.
    Czyli ?, teraz nie odważę się prorokować jakie miejsce Polacy w drużynówce zajmą.

  • bardzostarysceptyk profesor
    Dla przypomnienia. Zakopane, treningi i eliminacje.

    W ramach PŚ w Zakopanem rozegrano dotychczas 40 zawodów indywidualnych. Zawsze były rozgrywane w drugiej
    połowie stycznia, tylko raz podczas 21 PŚ 1999/00 odbyły się w grudniu. Po raz pierwszy PŚ zawitał do Zakopanego
    już na samym początku w 1980 w ramach 1 PŚ. Ale później z powodu stanu wojennego oraz braku środków przez 10 lat
    PŚ w Zakopanem nie było. Powrót nastąpił w 1990 roku w czasach czarnej dziury naszych skoków, Polacy bez punktów,
    najlepszy na 40m. Znowu przez 5 lat bez zawodów, które wróciły w 1996. Od tej pory PŚ gości w Zakopanem bez przerwy,
    wyjątek lata 1997 i 2001 (przebudowa skoczni).

    Polska skocznia "legenda", "matka" polskich skoczni. Adam Małysz i Kamil Stoch wygrywali tu po 4 razy. Tutaj Polacy
    zdobyli najwięcej zwycięstw - 10 i 2 miejsce w ilości podiów - 16 (Engelberg - 17), zawodów z ponad 100 punktami było
    13, z czego dwa razy ponad 200 pkt, jeśli uwzględnimy obecną punktację zawodów z 1980 roku.

    I coś od dwóch sezonów Zakopane, w konkursach indywidualnych, przestało być szczęśliwe, szczególnie dla Kamila.
    W 2018 Stoch zajmuje 38 m, w 2019 - 36 m i w obu zawodach nie awansuje do serii finałowej.
    W obu tych sezonach to były takie jedyne przypadki, by Kamil nie awansował do serii finałowej, i to właśnie w
    Zakopanem, zadziwiające.

    Tak było rok temu, 18 stycznia w piątek. W nawiasach miejsca Polaków. Punktacja PŚ.

    1 trening (1, 20, 21, 22, 27, 33, 33, 41, 47, 54, 57) --... 134 pkt (11 zawodników)
    2 trening (1, 15, 20, 27, 30, 32, 37, 45, 48, 51, 57) --... 132 pkt (11 zawodników)
    eliminacje (6, 10, 16, 21, 33, 37, 40, 41, 42, 44, 44) ..... 91 pkt (11 zawodników)

    Eliminacje dokładnie: podium i miejsca Polaków.
    1. Johan A. Forfang (Norwegia)
    2. Robert Johansson (Norwegia)
    3. Timi Zajc (Słowenia)
    --------------------------------------------
    6. Aleksander Zniszczoł
    10. Dawid Kubacki
    16. Jakub Wolny
    21. Kamil Stoch
    33. Stefan Hula, 37. Paweł Wąsek, 40. Piotr Żyła, 41. Maciej Kot
    42. Przemysław Kantyka, 44. Klemens Murańka, 44. Andrzej Stękała

    Eliminacje pod względem miejsc i punktów dla Polaków słabe, ale wszyscy się zakwalifikowali.

  • mariafuria początkujący
    Finowie nie wystartują w drużynówce? :(

    Z tego taki wniosek patrząc po liście startowej.

  • Wieśniaczek bywalec

    A ja zmienię trochę temat

    Uważam że ten wernisaż Pani Ewy to jest świetny pomysł. Od dawna czekałem aż sie ktoś za takie coś weźmie i pomysł z tymi medalami mi się niesamowicie podoba. Liczę że ktoś kiedyś jeszcze zbierze wszystkich najlepszych skoczków w historii i zrobi im wspolne zdj :D :D. To bylby super pomysł na kalendarz!!!!!

    Orientuje się ktoś czy zdj z tego wernisażu będą dostępne w necie ? Chciałbym to zobaczyć i to kto wgl brał w tym udział. Czy taki Małysz, Ahonen też czy nie?

  • Malopolska doświadczony

    Chciałbym żeby oprawa wizualna i organizacyjna publiczności w Zakopanem i Wiśle była regulowana przepisami.

    Przykładowo:
    - żadnego bazgrania nazw miejscowości itp. po flagach narodowych
    - określone wymiary flag i transparentów, żeby nie zasłaniały widoczności
    - używanie trąb tylko podczas lotu skoczków

    Dla mnie osobiście zawsze wzorem był Obersdorf podczas TCS, gdzie wyglada to perfekcyjnie.

  • pogromca januszy weteran
    Znowu 13 odpada

    Tak więc ponownie można zabawić się w sportowego totolotka. Poprzednim razem trafnie wytypowałem 9 (https://www.skijumping.pl/wiadomosci/27262/ps-w-engelbergu-63-zawodnikow-na-liscie-startowej-kwalifikacji-trening-przesuniety-na-1800/?all_comments=1#0db7e578da716c6f03804bd4c6f27160), może teraz uda się poprawić?

    Zatem: Kaliniczenko, Marusiak, Aigro, Nomme, Urlaub, Maatta, Niżnik, Sakala, Stursa, Bickner, Nazarow, Muminow, Peter.

  • xzcvvy weteran
    @XuruTu

    Zostało oficjalnie potwierdzone ze o dwa miejsca walczy Kot, Hula, Stekala i Zniszczol.
    Z resztą wątpię, że mając juz doświadczoną czwórkę ryzykowaliby braniem niedoświadczonego, 17letniego Niżnika, więc na starcie ta opcja odpada.

  • tjzE weteran

    Czy Kot zajmie wyższe miejsce niż Niżnik?

  • XuruTu bywalec

    Mam też pytanie do obeznanych. Gdyby było tak, że z naszego zaplecza w kwalifikacjach najlepiej spisze się Niżnik to wtedy ma szansę startu w PŚ w Sapporo czy on bez względu na wyniki nie będzie brany pod uwagę, a jedynie Stękała i Zniszczoł? Wiem, mało realne, ale kto wie? To sport nieprzewidywalny.

  • Major_Kuprich profesor
    5 Polaków w konkursie

    To nasz realny cel.

    6 to byłoby już święto.

    Na więcej nie ma co liczyć, bo jeszcze Tajner złapałby się za głowę jak w Trondheim 2001.

  • smiechu stały bywalec
    @serrospl14

    a po co się przejmować przyszłością jak nawet nie wiesz czy dożyjesz ludzie tak wychodzą w przód zapominając o teraźniejszości

  • dervish profesor

    Paradoksalnie patrząc na listę startową kwalifikacja całej trójki krajowej nie powinna być problemem. Wystarczy pokonać: Estończyków, Ukraińców, Amerykanina, Kazachów, najsłabszego Fina i Czecha i 3 najsłabszych Rosjan.
    A jeżeli któremuś z tej trójki występ się nie uda to ułatwi zadanie dwóm pozostałym.

    P.S.
    Obawiam się, że Peter Dominik jak zwykle będzie poza zasięgiem naszej krajówki. ;)

  • XuruTu bywalec

    Właściwie to lista startowa do przewidzenia. Same najsilniejsze składy w każdej liczącej się nacji. Udział Estończyków i Ukraińców też nie dziwi, bo zazwyczaj w Zakopanej startują. Ci pierwsi nawet potrafili kwalifikacje przebrnąć.

  • serrospl14 bywalec

    Nie trzeba się martwić przyszłością cieszyć się obecnymi skokami.

  • dervish profesor
    @dervish

    Ostatni raz podczas krajowego konkursu wystawialiśmy tylko 9 skoczków 15 lat temu.

  • dervish profesor

    polskie statystyki

    Legenda: liczba zawodników w Q/liczba zawodników w konkursie/liczba punktujących
    2020 Zakopane 9/?/?
    2019 Wisła 13/8/3
    2019 Zakopane 11/11/6
    2018 Wisła 12/6/5
    2017 Wisła 12/8/3
    2017 Wisła 12/7/6
    2016 Zakopane 12/9/6
    2016 Wisła 12/9/5
    2015 Wisła 12/10/7
    2015 Zakopane 12/9/4
    2014 Wisła 12/10/7
    2014 Zakopane 12/11/6
    2013 Wisła 11/9/4
    2013 Zakopane 11/9/7
    2012 Zakopane 11/10/4
    2012 Zakopane 11/10/4
    ------------------------ koniec ery małysza
    2011 Zakopane 12/11/4
    2011 Zakopane 12/7/2
    2010 Zakopane 12/6/2
    2010 Zakopane 12/8/4
    2009 Zakopane 10/10/7
    2009 Zakopane 10/8/4
    2008 Zakopane 10/5/3
    2008 Zakopane 10/4/2
    2007 Zakopane 10/5/1
    2007 Zakopane 10/6/konkurs odwołany
    2006 Zakopane 10/7/3
    2006 Zakopane 10/5/3
    2005 Zakopane 9/7/2
    2005 Zakopane 9/6/2

  • tlen doświadczony

    Wciąż nie moge pojąc, dlaczego nei wystawilismy pełnej listy krajowej. Dla wielu chłopaków to byłaby okazja pokazania się Polsce, być może jedyna.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl