TCS w Ga-Pa: Dawid Kubacki przeskoczył rekord skoczni na treningu!

  • 2020-12-31 12:29

Halvor Egner Granerud okazał się najlepszy w pierwszej serii treningowej przed kwalifikacjami do noworocznego konkursu 69. Turnieju Czterech Skoczni na Grosse Olympiaschanze (HS142) w Garmisch-Partenkirchen. Lider Pucharu Świata poszybował na odległość 134,5 metra. Trzeci był Dawid Kubacki (134,5 m), czwarty Aleksander Zniszczoł (134 m), a szósty Kamil Stoch (132,5 m). W drugiej rundzie Dawid Kubacki wylądował na 144 metrze - pół metra dalej od oficjalnego rekordu skoczni!

W pierwszym treningu najlepiej spisał się Halvor Egner Granerud. Norweg oddał skok na odległość 134,5 metra i wyprzedził o 0,2 punktu Słoweńca Anze Laniska (134 m). Trzeci był Dawid Kubacki (134,5 m), a czwarty Aleksander Zniszczoł (134 m).

Lider Turnieju Czterech Skoczni, Karl Geiger uzyskał wynik 132,5 metra i zajął piątą pozycję, tuż przed Kamilem Stochem (132,5 m). W czołowej dziesiątce znaleźli się ponadto Daniel Huber (131,5 m), Robert Johansson (130,5 m), Cene Prevc (133,5 m) oraz Philipp Aschenwald (132 m).

Andrzej Stękała wylądował na 128 metrze i uplasował się na trzynastej pozycji, przed Piotrem Żyłą (129 m). Trzydziesty pierwszy był Maciej Kot (129,5 m), zaś trzydziesty piąty Klemens Murańka (124 m).

Pierwszą serię treningową rozegrano z 16., 15. i 14. belki startowej. Swoich prób nie oddali Stefan Kraft, Marius Lindvik oraz Rosjanie.

Druga seria treningowa należała do Dawida Kubackiego. Triumfator 68. Turnieju Czterech Skoczni poszybował na 144 metr, czyli pół metra dalej od oficjalnego rekordu Grosse Olympiaschanze. Polak wyprzedził Halvora Egnera Graneruda (141 m) oraz Ryoyu Kobayashiego (137,5 m). Czwarty był Stefan Kraft (137,5 m), piąty Anze Lanisek (129 m), a szósty Peter Prevc (136 m).

Czołową dziesiątkę serii skompletowali Karl Geiger (131,5 m), Cene Prevc (136,5 m), Robert Johansson (125,5 m) oraz Naoki Nakamura (133,5 m).

Kamil Stoch uzyskał wynik 123,5 metra i zajął szesnastą pozycję. Trzydziesty czwarty był Klemens Murańka (123 m), trzydziesty szósty Maciej Kot (125,5 m), trzydziesty siódmy Piotr Żyła (117 m), trzydziesty dziewiąty Andrzej Stękała (121 m), natomiast czterdziesty czwarty Aleksander Zniszczoł (116,5 m).

Drugi trening rozegrano z 14., 13. i 12. platformy.

Początek kwalifikacji o 14:00. Transmisję przeprowadzi stacja Eurosport 1.

Wyniki "na żywo" będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>>

lub relacji Berkutschi >>>

Wyniki I treningu TCS w Ga-Pa (HS142); 31.12.2020
lp. nr imię i nazwisko kraj odl. belka km/h komp. nota
1 63 GRANERUD Halvor Egner 134.5 14 90.4 5.2 90.0
2 59 LANISEK Anze 134.0 14 90.5 5.9 89.8
3 56 KUBACKI Dawid 134.5 14 91.0 3.8 88.6
4 35 ZNISZCZOL Aleksander 134.0 14 90.6 3.2 87.1
5 57 GEIGER Karl 132.5 14 91.0 5.4 86.6
6 61 STOCH Kamil 132.5 14 90.1 4.3 85.5
7 53 HUBER Daniel 131.5 14 90.4 5.9 85.3
8 58 JOHANSSON Robert 130.5 14 90.8 7.6 85.2
9 28 PREVC Cene 133.5 14 90.3 0.8 83.8
10 40 ASCHENWALD Philipp 132.0 14 90.5 3.3 83.6
11 19 KYTOSAHO Niko 137.0 16 91.0 -0.1 81.6
12 33 TANDE Daniel Andre 130.5 14 90.3 3.9 81.5
13 50 STEKALA Andrzej 128.0 14 90.6 8.1 81.2
14 60 ZYLA Piotr 129.0 14 90.4 5.7 80.6
15 48 KOBAYASHI Ryoyu 128.5 14 90.6 5.8 79.8
16 49 FORFANG Johann Andre 126.0 14 90.4 9.5 79.0
17 22 HOERL Jan 132.0 15 90.5 2.4 78.8
18 54 SATO Yukiya 129.5 14 89.6 2.8 78.6
19 14 ZOGRAFSKI Vladimir 132.0 16 90.7 4.5 77.1
20 62 EISENBICHLER Markus 127.0 14 90.2 5.6 76.9
21 25 NAKAMURA Naoki 128.5 14 89.8 1.0 75.0
22 27 AALTO Antti 131.0 14 90.5 -4.0 74.5
22 26 PREVC Domen 128.0 14 90.6 1.4 74.5
24 46 HAMANN Martin 126.5 14 90.2 3.9 74.3
25 55 PASCHKE Pius 124.0 14 90.2 7.8 73.7
26 44 BOYD-CLOWES Mackenzie 123.0 14 90.6 8.6 72.7
26 41 PREVC Peter 126.5 14 89.9 2.3 72.7
28 24 AIGRO Artti 125.5 14 89.8 3.9 72.5
29 36 FREUND Severin 123.0 14 90.6 8.2 72.3
30 37 LACKNER Thomas 124.5 14 90.6 5.3 72.1
31 20 KOT Maciej 129.5 15 90.5 -0.3 71.6
32 45 DESCHWANDEN Gregor 123.5 14 90.2 6.3 71.3
33 43 JELAR Ziga 123.5 14 90.4 4.0 69.0
34 51 PAVLOVCIC Bor 121.0 14 90.6 7.7 68.2
35 30 MURANKA Klemens 124.0 14 90.3 1.3 67.2
36 31 KOBAYASHI Junshiro 123.0 14 90.4 1.6 65.7
37 39 HAYBOECK Michael 120.5 14 90.7 5.1 64.7
38 6 FREITAG Richard 124.0 16 90.9 5.3 63.5
39 42 SCHMID Constantin 121.5 14 90.9 1.5 62.9
40 47 SATO Keiichi 119.0 14 90.3 4.9 61.8
40 4 SIEGEL David 125.0 16 91.3 1.8 61.8
42 32 SCHIFFNER Markus 119.0 14 90.7 3.4 60.3
43 3 BAER Moritz 124.5 16 90.7 0.9 60.0
44 11 AMMANN Simon 122.5 16 91.1 3.0 58.5
45 38 ERIKSEN Sander Vossan 117.0 14 90.2 4.9 58.2
46 16 POLASEK Viktor 122.0 16 90.3 3.3 57.9
47 10 DEAN Decker 123.0 16 90.9 1.4 57.8
48 21 PETER Dominik 121.0 15 90.6 0.1 56.7
49 18 BRESADOLA Giovanni 121.0 16 90.7 3.5 56.3
50 5 WELLINGER Andreas 121.5 16 91.8 1.0 54.7
51 13 KOZISEK Cestmir 120.0 16 90.8 2.5 53.5
52 8 KOUDELKA Roman 118.5 16 91.0 4.7 53.0
53 12 SOUKUP Matthew 117.5 16 90.9 6.2 52.7
54 15 LARSON Casey 114.5 16 90.6 3.3 44.4
55 1 ROTH Luca 113.0 16 90.9 2.3 40.7
56 7 FOUBERT Valentin 111.5 16 90.9 4.4 40.1
57 2 MAERKL Kilian 112.5 16 90.1 2.1 39.6
58 9 CONTAMINE Mathis 108.5 16 90.0 3.5 33.8
DNS 17 SADREEV Danil          
DNS 23 NAZAROV Mikhail          
DNS 29 KRAFT Stefan          
DNS 34 KLIMOV Evgeniy          
DNS 52 LINDVIK Marius          
Wyniki II treningu TCS w Ga-Pa (HS142); 31.12.2020
lp. nr imię i nazwisko kraj odl. belka km/h komp. nota
1 56 KUBACKI Dawid 144.0 14 90.8 -3.0 91.2
2 63 GRANERUD Halvor Egner 141.0 13 89.9 -6.6 86.0
3 48 KOBAYASHI Ryoyu 137.5 14 90.5 0.6 83.1
4 29 KRAFT Stefan 137.5 14 90.6 -1.5 81.0
5 59 LANISEK Anze 129.0 13 90.2 9.5 80.5
6 41 PREVC Peter 136.0 14 90.4 -1.3 78.5
7 57 GEIGER Karl 131.5 12 90.3 1.8 77.3
8 28 PREVC Cene 136.5 14 90.3 -4.1 76.6
9 58 JOHANSSON Robert 125.5 13 90.3 10.1 74.8
10 25 NAKAMURA Naoki 133.5 14 89.9 -1.5 73.8
11 62 EISENBICHLER Markus 127.5 13 89.9 4.7 73.0
11 46 HAMANN Martin 134.0 14 90.1 -3.2 73.0
13 45 DESCHWANDEN Gregor 133.5 14 90.4 -2.7 72.6
13 19 KYTOSAHO Niko 130.5 14 90.7 2.7 72.6
15 39 HAYBOECK Michael 131.0 14 90.7 1.3 72.1
16 61 STOCH Kamil 123.5 13 89.8 10.7 71.8
17 22 HOERL Jan 128.5 14 90.1 5.4 71.7
18 43 JELAR Ziga 133.0 14 90.4 -3.1 71.3
19 53 HUBER Daniel 125.5 14 90.3 9.1 70.0
20 44 BOYD-CLOWES Mackenzie 131.0 14 90.3 -1.9 68.9
20 31 KOBAYASHI Junshiro 123.5 14 90.6 11.6 68.9
22 40 ASCHENWALD Philipp 129.0 14 90.5 1.5 68.7
22 24 AIGRO Artti 129.5 14 89.9 0.6 68.7
24 23 NAZAROV Mikhail 128.5 14 90.2 2.1 68.4
25 55 PASCHKE Pius 127.0 14 90.2 2.8 66.4
25 14 ZOGRAFSKI Vladimir 129.0 14 90.1 -0.8 66.4
27 32 SCHIFFNER Markus 121.0 14 91.0 12.9 65.7
28 37 LACKNER Thomas 124.0 14 90.8 6.9 65.1
29 51 PAVLOVCIC Bor 123.0 14 90.7 7.7 64.1
29 27 AALTO Antti 129.0 14 90.5 -3.1 64.1
31 54 SATO Yukiya 122.0 14 89.7 9.2 63.8
32 6 FREITAG Richard 124.0 14 90.5 5.2 63.4
33 47 SATO Keiichi 127.0 14 90.2 -0.4 63.2
34 30 MURANKA Klemens 123.0 14 90.5 6.3 62.7
35 42 SCHMID Constantin 127.0 14 91.0 -1.0 62.6
36 20 KOT Maciej 125.5 14 90.5 0.8 61.7
37 60 ZYLA Piotr 117.0 13 90.4 11.4 60.8
38 11 AMMANN Simon 121.5 14 90.8 6.9 60.6
39 50 STEKALA Andrzej 121.0 14 90.5 7.5 60.3
40 49 FORFANG Johann Andre 122.5 14 90.3 4.4 59.9
41 26 PREVC Domen 125.0 14 90.3 -2.7 57.3
42 18 BRESADOLA Giovanni 123.5 14 90.0 -0.6 56.7
43 2 MAERKL Kilian 121.0 14 90.3 1.1 53.9
44 35 ZNISZCZOL Aleksander 116.5 14 90.6 9.1 53.8
45 16 POLASEK Viktor 121.5 14 89.8 -1.4 52.3
46 4 SIEGEL David 119.0 14 90.8 2.7 51.9
47 9 CONTAMINE Mathis 117.5 14 90.0 4.4 50.9
48 12 SOUKUP Matthew 118.0 14 90.4 2.1 49.5
49 36 FREUND Severin 114.0 14 90.5 8.8 49.0
50 5 WELLINGER Andreas 115.5 14 91.3 5.8 48.7
51 3 BAER Moritz 117.0 14 90.2 2.5 48.1
52 1 ROTH Luca 116.5 14 90.8 1.4 46.1
53 38 ERIKSEN Sander Vossan 115.5 14 90.6 1.3 44.2
54 21 PETER Dominik 115.5 14 89.6 1.1 44.0
55 10 DEAN Decker 115.0 14 90.5 1.8 43.8
56 15 LARSON Casey 114.5 14 90.2 -1.0 40.1
57 13 KOZISEK Cestmir 114.0 14 90.4 -0.5 39.7
58 7 FOUBERT Valentin 108.0 14 90.4 6.3 35.7
59 34 KLIMOV Evgeniy 101.0 14 90.5 9.5 26.3
60 33 TANDE Daniel Andre 60.0 14 90.4 10.1 0.0
DNS 8 KOUDELKA Roman          
DNS 17 SADREEV Danil          
DNS 52 LINDVIK Marius          

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (94845) komentarze: (377)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • break90 weteran

    Jutro wiatr się odwróci i wyniki będą zupełnie inne. Dzisiaj wieje z boku, jutro będzie z tyłu

  • smiechu stały bywalec
    @SebaSzczesnyy

    jak kur gaiger jaki granerud? STOCHU TO WYGRYWA GOSCIU

  • SebaSzczesnyy weteran
    @firefly

    Lepiej niech turniej Wygra Granerud niż Geiger

    Niech Niemcy się denerwują hehe

  • dervish profesor

    Endrju z Domenem

  • firefly profesor

    Granerud to mógłby już wreszcie trochę spuchnąć, inaczej szybko się rozstrzygnie walka o PŚ i będą emocje jak na grzybach.

  • SebaSzczesnyy weteran

    Różnice są nie duże. Stoch oby tak skakał i będzie dobrze. Na więcej nie ma co liczyć. On już swoje wygrał na tym TCS

  • Skoczek3211 weteran

    Dobra nieważne kto tam wygrał kwalifikacje. Ważne żeby jutro wiało sprawiedliwie. Bo jak ma wiać - 3 a innemu + 11 to idź pan w ch** z takimi zawodami.

  • dervish profesor

    Zyła z Haybokiem

  • dervish profesor

    Olo z Kraftem w parze :(

  • Twist stały bywalec

    Dawid najsilniejszy w Ga-pa.

  • SebaSzczesnyy weteran
    @Xenkus

    Było widać że dalej skoczył Eisenbichler

  • dervish profesor

    No to nasza czołowka miała pecha do wiatru wszyscy w plecy.

  • firefly profesor

    A Granerud znowu pod narty... mam nadzieję, że jutro szczęście do wiatru się odwróci na naszą korzyść.

  • SebaSzczesnyy weteran

    Dobrze że wygrywa Lanisek

  • Bernat__Sola profesor

    Granerud rewelacja, ale notami przegra te kwalifikacje z Laniskiem.

  • Xenkus profesor
    @Maradona

    No bo było w tym samym miejscu lądowanie....

  • PudelkoZapalek profesor

    Granerud najlpesze warunki ..

  • julek16 weteran

    Żyła to jest pechowiec

  • mozart doświadczony

    Granerud pozamiatał

  • Maradona profesor
    @Xenkus

    Oj już nie przesadzajcie, jak nie warunki to błędny pomiar.

  • alo profesor

    Stoch dobrze,Biśla coś sprawdzał chyba w treningach

  • Xenkus profesor

    Hahaha czy my się nie wydaje czy Stoch z Biśla nie lądowali w tym samym miejscu, A mamy zmierzyli 3m dalej ?

  • firefly profesor

    Kamil dobrze ale bez rewelacji. Jednak rewelacje lepiej zostawić na jutro ;)

  • Bernat__Sola profesor

    Stoch na czołówkę, porównywalnie z Geigerem.

  • PudelkoZapalek profesor

    No i Kamil ładnie z wiatrem w plecy

  • Bernat__Sola profesor

    Kubacki dobrze sobie poradził z warunkami, Żyła już nie aż tak... Geiger przegrywa z Kraftem, a Lanisek odpala petardę.

  • SchwarzerAdler weteran

    Żyła ogaranij się proszę...

  • mozart doświadczony

    coś Żyła się rozregulował

  • FankaPilcha stały bywalec

    Lanisek wiatr pod narty, Żyła prawie metr w plecy

  • kibicsportu profesor

    Norma. Polacy i wiatr w plecy mocny.

  • Snickers965 weteran

    Wycięli Żyłę, Stoch tez zaraz będzie z huraganem

  • kubson97865 profesor

    Lanizek - 2 a Żyła +10 xd

  • alo profesor

    Ja pier..le na te warunki

  • dervish profesor

    Anzelm skok po premię za Q?

  • PudelkoZapalek profesor

    Lanisek z wiatrem pod narty potrafi zdziałać cuda

  • kibicsportu profesor

    Oby Kamil mial pod narty.

  • SchwarzerAdler weteran

    Liczę na powrót Ryoyu do czołówki PŚ do Top5

  • alo profesor

    Taa teraz zwolnił wiatr a będzie Stoch to znow +10

  • dervish profesor

    A polski sędzia to zawsze musi Niemcowi dać najwięcej

  • alo profesor

    W tych warunkach bardzo dobrze Dawid

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Dobry skok Dawida jak na wiatr ponad 0,90 m/s w plecy.

  • PudelkoZapalek profesor

    Oby Dawidowi sie utrzymala forma

  • Snickers965 weteran

    huragan w plecy dla dawida

  • SebaSzczesnyy weteran
    @dervish

    Bez przesady z tym potwornie.

    Jak znowu będzie 7 to wielki sukces ale jak na tym samym miejscu będzie Stoch to już wielka porażka

    Stękała potwornie mocny to by był jakby walczył o podium. On i tak walczy o TOP 10 i nic więcej

  • PudelkoZapalek profesor

    Kubacki bez szcescia

  • firefly profesor

    No i znowu mocniej wieje na najlepszą dziesiątkę. Mówiłam, że Kraft przyfarcił z warunkami.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @pablito

    Tak dokładnie,ale lądowanie musi być minimum na 18 pkt.

  • Xenkus profesor

    Zniszczoł jutro niełatwy bój będzie miał.

  • dervish profesor

    Stękala jest potwornie mocny. Nie ma "krafta" żeby nie zaliczył top 10 TCS-u

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Niko Kyotesaho to jest gosc ktory moze stac sie obecnie najlepszym w Finskich szeregach, licze na TOP 15 w konkursie

  • pablito weteran
    @StochMistrz{29465894}

    ale na szczęscie to tylko kwalifikacje

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Jak na razie skaczą w jedna dziurę.W okolicę 135 m.

  • Skoczek3211 weteran

    Jędruś to chyba bierze nauki latania od Żyły. Obaj jakoś tak paralitycznie.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Bardzo ładny skok Stękały choć z delikatnymi błędami w powietrzu.Lądowanie do poprawy.

  • dervish profesor

    A Andrzej jeszcze piękniej :)

  • Snickers965 weteran

    Andrzej z rezerwą jeszcze bo miał po wyjściu problemy a i tak łdnie

  • dervish profesor

    uuuu Forf pieknie :)

  • SebaSzczesnyy weteran

    Kobayashi znowu z kombinezonem coś zamieszał. Ma inny i na belce się wygina jak Tande

  • Maradona profesor
    @SebaSzczesnyy

    Krok po kroczku do przodu, może zdąży na MŚ z formą.

  • Cinu profesor

    Joju mocny będzie jutro

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Drugi dobry skok Ryoyu.

  • SebaSzczesnyy weteran

    Kobayashi wraca do dobrej formy. Już w Engelbergu było widać poprawę. A tu jest ostateczne potwierdzenie

  • Xenkus profesor

    Ryoyu potwierdza, że jest mocny

  • Bernat__Sola profesor

    Świetne kwalifikacje dla egzotyki, Boyd-Clowes kolejnym, który poleciał daleko.

  • Xenkus profesor

    Okropnie ogląda mi się styl lotu Deschwandena. Ta prawa odstająca ręka...

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Drugi dobry skok Boyd-Clowesa.

  • Snickers965 weteran

    Błachut ostro dziś jedzie haha

  • LIVERPOOL profesor

    Polak w 1 parze? Wygląda na to że będziemy mieli odstępy

  • Xenkus profesor

    No już, już przyznaje się do błędu:D

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @tarnoviatarnowka@web.de

    Dokładnie tak.Słaba głowa.

  • przemek32143 profesor
    @Xenkus

    Lindvik ?

  • tarnoviatarnowka@web.de bywalec

    Olek chyba wyraznie nie wytrzymuje prersji .Pierwszy skok treningowy ta sama belka co kwalifikacji i jest wolniejszy na progu o 0.3 to duzo .Warunki w kwali nie mial duzo gorszych niz w pierwszym skoku treningowym i taka potworna roznica w odleglosci nie bywale

  • dejw profesor
    @Xenkus

    Jak nie jest, jak jest? ;)

  • dervish profesor
    @Xenkus

    Dopóki Lindvik nie bedzie miał oficjalnego DNS Sigel nie jest pewny awansu

  • Xenkus profesor
    @dejw

    Siegel nie jest pewny awansu.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Zniszczoł jest bardzo nie równy od 134 m do 121,5 m w Q.

  • dejw profesor
    @dervish

    Przecież Siegel jest już pewny awansu, a zapas nad Soukupem był duży.

  • dervish profesor

    Ufff niewiele brakowało a Olo by zrobił noworoczny prezent Sigelowi

  • EddieKoteł weteran

    Olek mam nadzieję do domu jutro. Wolny nie może skakać gorzej, a myślę, że byłby tutaj wyraźnie lepszy...

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Bardzo przeciętny skok Zniszczoła.

  • Xenkus profesor

    Zniszczoł nie trafił warunków, by nie skoczyć przynajmniej 125-126.

  • Snickers965 weteran

    Zniszczoł będzie skakał pod koniec 1 serii, to dobry prognostyk do walki o LL

  • alo profesor

    Zniszczoł tradycyjnie typowy treningowy skoczek

  • przemek32143 profesor

    Zniszczoł to jest chyba najsłabszy psychicznie zawodnik w PŚ.

  • PudelkoZapalek profesor

    Zniszczoł słabiutko

  • Snickers965 weteran

    Zniszczoł zawsze tylko jeden dobrey skok

  • Xenkus profesor

    Zniszczoł ma problemy z głową....

  • dervish profesor

    czyli powinna być 7 Polaków w systemie KO :)

  • SebaSzczesnyy weteran

    Kraft tylko potwierdza że w tej dekadzie wraz ze Stochem są po prostu najlepsi. Najrówniejsi bez wielkich kryzysów

  • EddieKoteł weteran

    Dlaczego Klemens skacze aż tak agresywnie? Gołym okiem widać, że mimo dobrego odbicia i prędkości w locie jest tak równoległy do zeskoku, że traci na tym metry zamiast zyskiwać...

  • przemek32143 profesor

    Tande ma w tym sezonie bardzo często trudne warunki.

  • Ponurzyca weteran

    Nie wiem do czego mieli zastrzeżenia sędziowie do stylu skoku i lądowania Klemensa Murańki

  • Dalibor1 bywalec

    90,9 świetna prędkość Krafta

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @PudelkoZapalek

    Skok nieco spóżniony z progu i 137 m.

  • Bernat__Sola profesor

    Aalto i Kytosaho - Finowie mają nawet solidny duet w tej chwili. Kraft skok dobry, Murańka solidny.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Najlepszy skok Muranki dzisiejszego dnia w najważniej sesji.

  • Xenkus profesor
    @firefly

    I ma formę. To nie jest przypadek.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Kraftwert 137 m z małym błędem po wyjściu z progu.

  • PudelkoZapalek profesor

    Kraft trafił z wiatrem i jest petarda

  • firefly profesor

    Kraft ma dzisiaj szczęście do warunków, znowu pod narty.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Oreo

    Rekordzistami skoczni są Amman i Lindvic.Obaj skoczyli po 143,5m.Nieobicjalny rekord skoczni to 145 m Andersa Jakobsena z 2015 r.Dawid Kubacki skoczył o metr bliżej od nieoficjalnego rekordu skoczni i o pół metra dalej od oficjalnego rekordu i wylądował ten skok telemarkiem.Na tej skoczni można skoczyć ponad 145 m i ustać.

  • Xenkus profesor
    @AZYL

    Wygrana każdego Polaka będzie miła

  • Ponurzyca weteran

    Bułgar już będzie w parze gdzieś w połowie stawki... z Finem w parze[***]

  • PudelkoZapalek profesor

    Oby jutro były bardziej sprawiedliwe warunki. Dzisiaj zależy wszystko od tego czy będziesz miał szczęście.

  • Snickers965 weteran
    @Snickers965

    Naje****

  • Snickers965 weteran

    Jak stawiacie, jutro Kraft [***]*** jak zwykle czy się przełamie ?

  • Kwakuu11 bywalec

    Aigro jak zawsze wazny skok to slabo..
    Jutro to bez szans w parze

  • INOFUN99 profesor

    Patrząc na skok Nazarova to już wiadomo, czemu chcieli Rosjan wykurzyć.

  • AZYL stały bywalec
    @Xenkus

    Ale miło byłoby gdyby Dawid wygrał jak w zeszłym roku

  • Oreo profesor

    Fajnie że nie podajecie kto jest rekordzistą skoczni ;u

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Niezły skok Kota.

  • LIVERPOOL profesor
    Maciek solidnie

    Liczę że jakoś się zmieści w "30"

  • Xenkus profesor
    @AZYL

    Fantastyczny skok , ale to jest trening i to co ważne to będzie jutro.

  • alo profesor

    Kot powyżej oczekiwań

  • AZYL stały bywalec

    Nie patrzyłem a tu Kubacki 144 szacun... Czyżby Dawid atakował TCS ??

  • Bernat__Sola profesor

    Kytosaho oby tak skoczył w konkursie, dobrze też Maciek.

  • Xenkus profesor

    Kocur tak na początku konkursu będzie startował.

  • Ponurzyca weteran

    I Maciej Kot już się zameldował :)

  • dejw profesor

    Kozisek jaka bomba, piękne przebudzenie!
    Idealny rywal, ktokolwiek by to nie był w systemie KO, na początku stawki ;)

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Trzy bardzo dobre skoki Kytosaho.

  • Ponurzyca weteran

    I Czestmir już jest w konkursie :)

  • Nikt_ważny profesor
    @LIVERPOOL

    Oczywiście, że jest. Gdy jednym wieje blisko metr w plecy a drugim pod narty, to jest loteria.
    To może dawać i 20 metrów różnicy.

  • Bernat__Sola profesor

    Kozisek z Zografskim ładnie wykorzystali wiatr pod narty.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @mjKeszely

    Zwróć uwagę jakie prędkości miał Eisenbichler i Granerud.Geiger zawsze ma wysokie prędkości na progu.

  • Ponurzyca weteran

    Bułgar rewelacja ;)

  • LIVERPOOL profesor
    @Nikt_ważny

    To nie znaczy że to jest "straszna loteria"

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Trzeci dobry skok Zografskiego.

  • mjKeszely początkujący

    Treningi rządzą się swoimi prawami, nie ma co przykładać do nich szczególnej wagi.
    W drugim treningu Kamil miał sporą rekompensatę za wiatr z tyłu, co wskazuje że trafił na ciężkie warunki.
    Martwią mnie jedynie prędkości... Geiger z niższej belki był szybszy od Kamila o 0,5 km/h...

  • Bernat__Sola profesor
    @LIVERPOOL

    No tu już jest rozpiętość od +12.5 do -3.5.

  • Xenkus profesor

    Czesi powoli coś do przodu, Koudelka wydaje się tam być najsłabszy.

  • kubson97865 profesor
    @kubson97865

    Sorki
    S i SE dzisiaj
    Jutro N

  • LIVERPOOL profesor
    @kubson97865

    3km/h czyli znowu konkurs bardziej sprawiedliwy od kwalifikacji

  • Nikt_ważny profesor
    @LIVERPOOL

    Oczywiście, że bywało gorzej. Ale to nie znaczy, że teraz jest dobrze

  • kubson97865 profesor
    @LIVERPOOL

    Jutro ma być kierunek od strony buki czyli będzie pod narty głównie i to 2 eazy słabszy niż dzisiaj
    Dzisiaj wieje z boku i z tyłu głównie wiatr NE i N

  • Bernat__Sola profesor

    Freitag też oddał całkiem przyzwoitą próbę. Wellinger i Koudelka nadal fatalni. Dwóch skoczków z rzędu z odległością fortunowską, ciekawe, co na to Babiarz.

  • zimowy_komentator profesor

    Mocnym pod narty a słabym z tyłu...

  • LIVERPOOL profesor
    @Nikt_ważny

    Strasznie to narazie przesadzacie z tą loterią. Pamiętam loteryjne konkursy - jeden miał - 10 kolejny +20

  • LaraJean doświadczony
    @LIVERPOOL

    Iconic xD

  • LIVERPOOL profesor
    @Xenkus

    U Horngachera na pewno moim zdaniem Wellinger też, a Freund pewniak będzie chciał brać tych których będzie powoli budował

  • Nikt_ważny profesor

    Straszna loteria, mogą być ciekawe pary przez to

  • alo profesor

    Freitag coraz lepiej wygląda

  • Xenkus profesor

    Czyli Freitag wygląda na to, że pojedzie do Austrii.

  • LIVERPOOL profesor

    "Opadły wąsy Frajdejowi"

  • Bernat__Sola profesor

    Nieźle Baer, tak jakby to skakał on z początku sezonu 19/20, kiedy był podstawowym zawodnikiem Niemców.

  • kubson97865 profesor

    Oj Stoch słabiutko Narazie
    To tylko trening, ale wygląda, że Obesdorf był wylądowaniem złości po aferze testowej

  • Xenkus profesor
    Rudziński

    Początek i już walnął babola, bo nieoficjalnie to i tak Kubacki nie jest rekordzistą, a Jacobsen.

  • Bernat__Sola profesor

    Kytosaho znowu czaruje w treningach, Zografski również zaczyna to robić, choć w jego przypadku to już tradycja. Kubacki znowu w czołówce, świetny też Cene Prevc.

  • Xenkus profesor

    Oby Stoch był w top 10 tych Q.

  • Dama_Karmelowa profesor
    @erytrocyt_ka

    Mowa była o zębie mądrości. Przynajmniej ja tak czytałam w relacji jakiegoś dziennikarza

  • Damins stały bywalec

    Dlaczego nie ma treningu tylko dla Polaków? Skandal!

  • Roxor profesor
    @Naczelny Ironista

    Zakłady bukmacherskie ich pewnie nienawidzą

  • Adam90 profesor

    W dzisiejszych skokach jak ktoś przeskoczył skocznie to nie znaczy, ze jest faworytem. Był 15 juz nie jest tak dobry jak kiedyś. No chyba ,ze wygra 3 konkursy..

  • erytrocyt_ka profesor
    @Dama_Karmelowa

    Z zębami tak juz jest, że nawet pójdzie do dentysty i wszystko jest ok, to zdarza się że na drugi dzień nagle przychodzi ból... Różnie to bywa.
    A wiadomo że to ósemka? 🤔

  • pawelf1 profesor
    @Kolos

    To tylko znaczy, że najszybciej zjeżdża Geiger a najwolniej Prevc ... dziwne by było gdyby Geiger z 14 belki pojechał tak jak z 12 .Ale zapewniam cię to niemożliwe , prawa fizyki , których nie rozumiesz . Tak jak zasad i powodu przyznawania rekompensaty za obniżoną belkę .
    Geiger nie dostaje rekompensatę za to że Prevc nie umie zjeżdżać tylko za to ile on traci za to że jedzie z niższej belki . Fizyka i logika na poziomie szkoły podstawowej .....Jak widać masz z tym problemy :):)

  • Dama_Karmelowa profesor

    Przedziwna sprawa z tym Mariusem. Ból zęba to obok bólu uszu najgorsze co może się przytrafić, ale podobno on wczoraj już był u dentysty i sytuacja była opanowana. Oby nic naprawdę poważnego się nie działo. Z ósemkami czasem nie ma żartów

  • Dalibor1 bywalec
    @dejw

    Podobno to skocznia premiujące wyższych skoczków

  • Kapral Wiaderny stały bywalec
    @Major_Kuprich To tylko dowodzi

    na jakim farcie tyle lat Stoch jedzie. Że wspomnę jeszcze więzadła Layle podczas Raw Air którego Stoch do dziś nie zwrócił.

  • dar06_ weteran

    Czeka nasz loteria niesamowita

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Kwakuu11

    Tak tyle że nie w pucharze świata tylko w krajowych zawodach.

  • pawelf1 profesor
    Lindvik ......

    Ciekawa persona i ciekawe perypetie . .... podobno na śniadaniu jadł i wyglądał na zdrowego......

  • Naczelny Ironista stały bywalec

    Zabawne skoki treningowe, ale już "eksperci" wiedzą co i jak. Wiadomo może po tych seriach treningowych, kto wygra TCS i PŚ i czy będzie padało w Pcimiu w trakcie MŚ?

  • Major_Kuprich profesor
    Oho zaczyna się

    W 2016/2017 biegunka Krafta, Hayboecka i wiązanie Tandego.
    3 lata temu upadek Freitaga w Innsbrucku.
    Teraz ból zęba wyeliminował Lindvika z walki o złotego orła.

    Klątwa Stocha działa.

  • Kwakuu11 bywalec

    Lindvik, Sandrev DNS

    61 w Q, więc marnie marnie... Co raz latwiej bedzie, zeby sie dostac

  • Kwakuu11 bywalec
    @StochMistrz{29465894}

    Zyciowy skok to on miał w Ruce 150m skoczyl.

  • tarnoviatarnowka@web.de bywalec

    Co mozna powiedziec po treningach szczerze mowiac to nie wiele bo wiatr rozdawal prezenty .Ale pare wnioskow mozna wyciagnac .Napewno Dawid juz maly kryzys ma za soba .Coreczka mu sie urodzila i chyba w koncu ma wolna glowe a to zla wiadomosc dla rywali .Bardzo mocny jest Anze Lanisek Geiger i Kamil przyczajeni .Bedzie ciekawie jak nigdy stawka jest w tym roku wjatkowo wyrownana .Nikt nie przeskakuje narazie nikogo .

  • SebaSzczesnyy weteran

    Żałujmy że Kubacki w Oberstdorfie stracił 26,8 pkt

    Nie mówię że walczyłby o wygraną. Ale byłby naszą drugą strzelbą obok Stocha i może na koniec podium by upolował.

    Chociaż jeszcze 6 skoków. Jak będzie mu dobrze szło to może o 3 miejsce turnieju zawalczyć

  • Kolos profesor

    Geiger z belki 12 - na progu 90,3 km/h
    Johansson z belki 13 - na progu 90,3 km/h
    Cene Prevc z 14 belki też 90,3 km/h

    I niech ktoś powie, że zmiana belki o jeden a nawet dwa stopnie coś zmienia...

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Kytosaho w pierwszym treningu oddał życiowy skok na dużej skoczni.

  • alo profesor

    LINDVIK NIE WYSTARTUJE W GAPA
    A więc nie liczy się już w tcs

  • Sandbead stały bywalec
    @Kapral Wiaderny

    Ale z Ciebie jest marnej jakości troll. Takiej najmarniejszej z marnych.

  • Maradona profesor
    @Kwakuu11

    Praca Vaatainena daje rezultaty. Fajnie jakby dwóch Finów regularnie punktowało.

  • dejw profesor

    Pierwszy skok Rjoju w sezonie na podium.

    Jeżeli Geiger, absolutny król zawodów i nie przykładania się do treningów skacze w nich na 5 i 4 miejsce (w II ma nie doliczone punkty za belkę 12, a chyba nie skakał z obniżenia na życzenie), to znaczy że jest przepotwornie mocny.

    edit: jednak to było obniżenie na życzenie, więc punkty nie zostały doliczone. No ale to nie zmienia faktu, że realny wynik netto jest na poziomie Krafta

  • Maradona profesor
    @kibicsportu

    Odpaść z turnieju przez problem z zębem... Jakie to głupie.

  • Mikita123 początkujący
    @Kapral Wiaderny

    Zważ na to że w trugiej serii treningowej Kamil miał za wiatr dodane ponad 10 pkt a Dawid odjęte 3 i jeszcze na dodatek Kamil skakał z 13 belki a Dawid z 14.

  • SebaSzczesnyy weteran

    Niemieccy kibice to się muszą stresować

    Granerud 2 razy przed nimi.

    Eisenbichler coś kompletnie bez szału. On ten turniej tutaj może przegrać

    Geiger wiadomo że w konkursie dołoży do pieca ale Granerud nie odpuszcza i będzie zagrożeniem. Coś mu może odrobić do Geigera i byłoby dobrze

  • Twist stały bywalec
    @przemek32143

    Moze tez swiadczyć o tym że Kamil po prostu oddał słabszy skok.

  • kibicsportu profesor

    Stockl:
    Linvdvika nie ma w Ga-Pa. Jest w drodze do dentysty.
    https://twitter.com/Norskijump/status/1344622897327992832

    Czyli Lindvik już oficjalnie nie liczy się w TCS

  • Kwakuu11 bywalec

    Czy Kytosaho jest normalny?
    137m, 130m? z wiatrem z tylu 14 belka?

    On coś jarał? :D

    w Kuusamo klepał bule

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Kapral Wiaderny

    Znawca się znalazł.

  • LIVERPOOL profesor
    @Xenkus

    Nie w takich tylko w innych skoro tak wiało musiało też wiać z boków czego komputer nie pokaże.

  • przemek32143 profesor
    @Xenkus

    To że Johansson tyle skoczył z tym wiatrem tylko świadczy o loterii. W normalnych warunkach by tyle nie skoczył przy tym wietrze. Jest w za słabej formie.

  • Maradona profesor
    @SebaSzczesnyy

    Granerud to akurat zawsze odstaje od czołówki pod tym względem.

  • zibiszew weteran
    @SebaSzczesnyy

    Masz rację. Porównywałem do zawodników jadących o belkę wyżej.

  • SebaSzczesnyy weteran
    @Sandbead

    No wnioski wyciąga ten janusz co się nazywa Xankus

    mówi że Stoch słabo i nie czuje się dobrze na tej skoczni XDDD

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Kamil troszeczkę zepsuł drugi skok treningowy,ale prędkość tylko 0.1 km/h gorsza od Graneruda i Eisenbichlera.

  • Kapral Wiaderny stały bywalec
    Przecież tutaj chodzi o coś innego

    Stoch nie lubi jak ma rywala w kadrze, wtedy puszczaja mu zwieracze i od razu sie spala. Teraz Kubacki bedzie skakac z wolną głową i oby bez bólu pleców, a to oznacza że Stoch wraca tam gdzie jego miejsce czyli miejsca 6-10.

    Bo na bezrybiu to łatwo rumakować, ale jak trzeba walczyć to już Kamilkowi nie tak łatwo. Rok temu był deklasowany przez Kubackiego, tak tutaj wyszydzanego.

  • krzysieks987 bywalec
    PN 2 treningu

    1 Słowenia 132
    2 Polska 115
    3 Norwegia 109
    4 Austria 108
    5 Japonia 97
    6 Niemcy 90
    7 Finlandia 22
    8 Szwajcaria 20
    9 Kanada 11
    10 Estonia 9
    11 Rosja 7
    12 Bułgaria 6

  • Maradona profesor

    Najwyższe miejsce Rjoju w tym sezonie, licząc wszystkie serie konkursowe i treningowe. Do tej pory to było chyba 6 w treningu w Engelbergu.

  • Xenkus profesor
    @Sandbead

    Johansson skoczył w takich dalej, Lanisek też.

  • Snickers965 weteran

    Kamil Stoch w kwalifikacjach 140m jeżeli metr blizej nawet cytujcie mnie i nazywajcie kapciem elo

  • Sandbead stały bywalec

    Stoch +10,7 za wiatr, jedne z najgorszych warunków z czołówki, serio ktoś po takim loteryjnym treningu wyciąga wnioski, że Kamil nie czuje się dobrze na skoczni?

  • SebaSzczesnyy weteran
    @zibiszew

    Stoch ma dobre prędkości

    W tym skoku od Eisenbichlera i Graneruda był wolniejszy tylko o 0,1

  • Twist stały bywalec

    Z +10 do -6 w ciągu 3 minut. Dlaczego ja jeszcze oglądam skoki..

  • alo profesor
    @Maradona

    Granerud taka sama prędkośc

  • erytrocyt_ka profesor

    Z takim wiatrem Granerud szałowo nie skoczył...
    Ale wystarczyłoby że Stoch miałby takiego pecha i pozamiatane.

  • LIVERPOOL profesor
    No to mamy porównanie

    Dawid >> Granerud a warunki Norweg miał świetne to nie przypadek to potencjał Dawida.

  • przemek32143 profesor

    Drugi trening został przeprowadzony w największej loterii jaką pamiętam w Ga-Pa.

  • Xenkus profesor

    Też Lanisek skoczył 129m, a Stoch 123 w podobnych warunkach więc nie ma co tu zrzucać na wiatr .

  • SebaSzczesnyy weteran
    @Xenkus

    Po 1 słabszym skoku to wnioskujesz w którym miał najwięcej dodanych z czołówki.

    szkoda gadać

  • Kwakuu11 bywalec

    Co nie ma brać na powaznie?
    Przeciez w Q moze byc tak samo.
    Po prostu loteriada.

  • Grachu bywalec

    Lindvika boli ząb, może nie wystartuje w kwali

  • Cinu profesor

    No i Granerud nagle pod deski. Loteria pełną gębą.

  • LIVERPOOL profesor
    @Kwakuu11

    Za trening wysyłamy do domu... W dodatku Piotrka

  • erytrocyt_ka profesor

    Ale sie loteria zrobiła... Stoch, Żyła mocno w plecy, Eisenbichler juz slabszy w plecy a Granerud juz ma pod narty...

  • alo profesor

    Idzcie z takimi warunkami Granerud -6 a nasi wcześniej +10

  • kibicsportu profesor

    Już wiatr pod narty...
    Nie no nie ma co brać na poważnie te wyniki.

  • julek16 weteran
    @alo

    a w Engelbergu co było w kwalifikacjach i w drugim konkursie?? lider po pierwszej serii

  • lukas943 stały bywalec

    Kamil 2 skoki bez błysku, oby to był przyczajony tygrys, a nie powrót do przeciętności z tego sezonu.

  • Twist stały bywalec
    @zibiszew

    Nie do końca. Nie odstawał od Eisena Graneruda i Geigera zbyt mocno.

  • Maradona profesor

    Biśla chyba ma jakieś problemy z pozycją najazdową

  • PawelK95 doświadczony

    Żyle chyba klasycznie po nieudanym pierwszym konkursie TCS nie pracuje głowa. Oby odkręcił się szybciej niż do tej pory.

  • tobiaszko stały bywalec

    Kamilowi brakuje prędkości oby poprawiło to kiedy trzeba :)

  • SebaSzczesnyy weteran

    Eisenbichler w 1 i 2 skoku był szybszy od Stocha o tylko 0,1

    Coś mu nie idzie bo był znacznie szybszy wcześniej

  • Grachu bywalec

    Eisenbichler drugi przeciętny skok dzisiaj.

  • firefly profesor

    Już teraz można powiedzieć, że wyniki tego treningu są nic niewarte. Nie przy takich różnicach za wiatr i zmianie belek.

  • Xenkus profesor

    Słaby skok Stocha niestety. Nie czuje tu się dobrze widocznie.

  • zibiszew weteran

    Kamil ma problem z prędkością.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Seba Aka Krzychu

    Skakał w Gapa.

  • Kwakuu11 bywalec

    Piotr Zyla przegrywa na treningu z Mackiem Kotem.
    Zaraz do domu wysylac bedziemy Piotrka :D

  • julek16 weteran

    Żyła coś słabo tylko że on treningu nigdy nie traktuje poważnie tak jak Geiger

  • alo profesor

    Zyła to nie umie skakać z wiatrem w plecy

  • Cinu profesor

    Johannson prawie metr w plecy i nie lądował na buli?

  • SebaSzczesnyy weteran

    Żyła +12 za wiatr i 13 belka . W konkursie to byłoby wycięcie i skandal

  • LIVERPOOL profesor
    @firefly

    Jeszcze ktoś zwraca uwagę na prędkości Kamila? Jak nokautował rywali to miał jedną z niższych w stawce tak samo jak Kraft.

  • Kwakuu11 bywalec

    w 1 treningu. Najdalej skoczył Kytosaho 137m
    To tylko pokazuje jakie ten chłopak ma możliwości, Aalto ma konkurenta

  • SebaSzczesnyy weteran
    @firefly

    Bo belki są chyba blisko siebie skoro za jedną belke jest tylko 3,8pkt

    A Geiger i tak zawsze jest szybszy od Stocha o 0,6 i więcej

  • Maradona profesor

    Szykuje się loteria w kwalifikacjach, oby jutro było lepiej.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @StochMistrz{29465894}

    Z tego co mi wiadomo to Jacobsen w sezonie 2015/16 już nie skakał.

  • julek16 weteran

    oczywiście belka w dół to i warunki się pogorszyły

  • ivo.s początkujący

    Kubackiemu urodziło się dziecko, no i proszę co znaczy skakać z wolną głową. On przez ostatnie dni był myślami przy żonie.

  • kibicsportu profesor

    Aha belka w doł i wiatr 0,8 m/s w plecy .

  • firefly profesor

    Geiger z 12 belki ma większą prędkość niż Stoch z 14...

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Ale skok Kubackiego.Metr bliżej od nie oficjalnego rekordu Andersa Jakobsena z sezonu 2015/2016.

  • dar06_ weteran

    A by nasi mieli taki wiatr co Dawid w kwalifikacjach

  • erytrocyt_ka profesor

    Belka w dół i cyk w plecy...

  • dervish profesor

    No to już wszystko jasne, Dawid zabrał Olowi sylwestrowe zabawki i teraz to on bawi się petardami. ;)

  • SebaSzczesnyy weteran

    Kubacki wylądował idelanym telemarkiem

    Jest nagranie na twitterze Czyszanowskiego

    Mówiłem że te 143,5 to guzik nie rekord jest

  • LaraJean doświadczony

    2 belki niżej, a zaraz będzie prawie metr w plecy, klasycznie xD
    Dobrze, że to tylko trening a nie kwalifikacje czy konkurs. Oby jutro było stabilnie.

  • kibicsportu profesor

    Skok Dawida
    https://twitter.com/FilipCzyszanows/status/1344619619038998529

  • LIVERPOOL profesor
    @Maradona Niby skocznia pod lotników

    A Dawid bardzo lubi tu skakać

  • julek16 weteran

    Nieoficjalny rekord w Ga-Pa to 145m Jacobsena z 2014r.

  • dar06_ weteran

    Loteria z tym wiatrem

  • Dama_Karmelowa profesor

    Mam nadzieję że TVP nagrała :D

  • ololo bywalec

    Tata pofrunol jak ptok..

  • padu doświadczony

    Nieoficjalny rekord w Ga-Pa to 145m Jacobsena z 2014r.

  • SebaSzczesnyy weteran
    @Xenkus

    Przecież to wiem , chciałeś zabłysnąć czy co

  • PawelK95 doświadczony

    Ale Dawida puściło po narodzinach dziecka, szkoda że już ma straty nie do odrobienia.

  • firefly profesor

    12 belka, a wiatr zaraz się odwróci w plecy, zawsze tak jest

  • Xenkus profesor
    @SebaSzczesnyy

    Żaden rekord, nie będzie uznany tak jak Stochowi w Engelbergu nie uznali.

  • julek16 weteran

    Kubacki coś ty zrobił?!!?!?

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Dawid rekord, oby tak w konkursie.

  • Maradona profesor
    @LIVERPOOL

    Jacobsen miał dalej

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Ale petarda Kubackiego metr bliżej od nie oficjalnego rekordu Andresa Jakobsena z sezonu 2015/2016.

  • alo profesor
    KUBACKI

    REKORD REKORD SKOCZNI
    CZY ON TO USTAŁ? NIESAMOWITE!

  • LIVERPOOL profesor

    Rekord nieoficjalny

  • SebaSzczesnyy weteran

    Rekord Rekord !

  • tarnoviatarnowka@web.de bywalec

    Gdy wiatr tak sie zmienia to jest jusz czysta loteria

  • przemek32143 profesor

    Stękała z tej samej belki i lepszym wiatrem 7 metrów bliżej.

  • julek16 weteran

    co się stało z Andrzejem i Olkiem bo nie śledziłem treningu warunki czy raczej sami popsuli??

  • dejw profesor

    W tym sezonie podium Lindvika = problemy Lindvika. A to będzie "mentalnie niegotowy", a to ból zęba uniemożliwi mu skakanie..

  • kibicsportu profesor

    Niestety jest loteryjnie dzisiaj.
    Lepiej mieć wiatr 0,1 m/s pod narty i odjęte 1 pkt niż wiatr 0,6 m/s w plecy i dodane 7 pkt
    różnice w punktach to około 8 pkt, a w odległościach to nawet 10 metrów..

  • firefly profesor

    Ale loteria... oby jutro były równiejsze warunki.

  • Xander1 profesor

    Szczerze mało co mnie interesują te słabsze skoki Polaków w drugim treningu. W pierwszym pokazali na co ich stać. To tylko trening bez znaczenia. Skakanie zacznie się w kwalifikacjach.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Lindvik znowu nie wystartował, mam nadzieję, że w kwali już będzie.

  • padu doświadczony

    Czyżby ból zęba Lindvika nie pozwoli mu skakać

  • SebaSzczesnyy weteran
    @Maradona

    A co mnie to interesuje że zrozumieli. Powinni być konsekwentni w swoich działaniach.
    Gdyby Polacy tak nie walczyli to nie skakaliby w Oberstdorfie.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Stękała skok do wyrażnej poprawy w Q.

  • alo profesor

    Dziadostwo nasi w tym treningu

  • Sezon bez JANUSZY 20/21 bywalec
    @Xenkus

    Ważne żeby się klykało, jeszcze jakieś chwytliwe tytuły i oto jest WIELKIE DZIENNIKARSTWO.

  • Kapral Wiaderny stały bywalec
    @Xenkus CI dwaj którzy wymieniłeś

    mają tyle wspolnego z prawdziwym dziennikarstwem co Stefan Hula z rokującym sportowcem. Ale ogólnie, zgadzam się z tym co napisałeś.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    UU Ryoyu bardzo dobry skok.Najlepszy jak na razie w tym sezonie.

  • dervish profesor
    @Kwakuu11

    Marzenia czasami się spełniają. Murańka to wie.

  • kibicsportu profesor

    Na tej skoczni wiatr pod narty robi dużo.

  • Xenkus profesor
    Kobayashi

    Wreszcie przypomniał sobie swój poziom.

  • alo profesor

    Jojo coraz groźniejszy. Może się liczyć na MŚ

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Ale Ryoyu skoczył.

  • Maradona profesor
    @SebaSzczesnyy

    A może wyciągnięto jakieś wnioski z sytuacji z Oberstdorfu? Może zrozumieli w koncu, że wykluczenie całej ekipy jest bez sensu?

  • SebaSzczesnyy weteran

    Wieje pod narty i ogórki zaczynają skakać ponad 130. Tu różnice będą nie duże bo najlepsi wiele dalej nie skoczą

  • zibiszew weteran

    Na przykładzie dzisiejszego treningu świetnie widać co znaczy mieć wiatr pod narty albo z tyłu.
    -1 a +10 to co najmniej 15 m.

  • Kwakuu11 bywalec

    Murańka i Kot takimi skokami znów mogą pomarzyć o punktach w konkursie.
    Zniszczoł nie równy, oby on pokazał poziom

    Wąsek i Wolny czekają

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Desschwanden ładnie.

  • Xenkus profesor
    Dzisiejsze dziennikarstwo

    Polega na tym, kto szybciej coś napisze. Nie liczy się, że to głupota, ważne, że najszybszy. Bucholz i Formela to potwierdzają dzisiaj

  • alo profesor

    Ten trening znacznie słabszy dla nas będzie

  • Kwakuu11 bywalec
    @SebaSzczesnyy

    Organizatorzy zawodów w Ga-Pa to kto inny niż zawodów w Obersdorfie.
    Rozrózniaj sprawy. Zajęli się tym profesjonalne i wyciągneli wnioski od poprzedników

  • dervish profesor

    Z ta koroną u Rosjan to pewnie też jakaś sciema albo kolejny dowód bałaganu w niemieckim sanepidzie. Dobrze , ze ich dopuscili do Q bo inaczej jutro znuwu trzeba by anulować Q i konkurs byłby bez KO.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Bardzo ładny skok Petera Prevca.

  • SebaSzczesnyy weteran
    @Kwakuu11

    Widziałem to, to że źle podał mnie nie interesuje
    Tylko czemu Ruscy mogą skakać a Polaków wszystkich chcieli wyrzucić. Bo co Polacy mieli ze sobą kontakt?
    To Rosjanie nie mieli ? śmieszne

  • Seba Aka Krzychu profesor

    U Petera Prevca takie skoki też są mile widziane.

  • Xenkus profesor

    Formela z Bucholzem twierdzą, że teraz na kwarantannie Mankov i Sadreev. Wcześniej twierdzili, że wszyscy z Rosjan, później, że Nazarov jednak nie, teraz to. Śmiesznie się to czyta. Sadreev niech skoczy w kwalifikacjach i niezły ubaw będzie z nich.

  • Sezon bez JANUSZY 20/21 bywalec

    Panie Bucholz tymczasem skok oddał kolejny z Rosjan Klimov. To jak to jest z tymi Ruska i żaden nie skacze, jeden jest tylko zdrowy, dwóch a może wszyscy? Radzę dać sobie na wstrzymanie i czekać na oficjalne info a nie szybko twitterek i pisać takie głupoty.

  • Kwakuu11 bywalec
    @SebaSzczesnyy

    1 stycznia 2001r. Dmitrij Wasiljew wywalczył pierwsze w historii podium Pucharu Świata dla niepodległej Rosji (które zostało w annałach, seria DSQ rozpoczęła się od Innsbrucka).

    1 stycznia 2021r. Rosjan zabraknie w konkursie. Powodem koronawirus. #skijumpingfamily
    @skijumpingpl

    Zycze Rosjanom awansu w komplecie, wtedy z chęcią przeczytam tweet Pana Bucholza jak to błędnie podał informacje

  • SebaSzczesnyy weteran

    Kraftem bym się nie podniecał. On 1 skoki ma zazwyczaj dobre.
    1 trening Wisła-wygrał
    1 trening w Planicy dobrze
    1 trening w Oberstdorfie też dobrze
    Niech mu się wiedzie, Stoch miał nad nim 15pkt przewagi więc sporo

  • dervish profesor

    Olo przestał bujać w obłokach, zszedł na ziemie a petardy zostawił na pólnoc ;)

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Zespute skoki Tande,Kilmova i Zniszczoła.Belka w górę.

  • FanKamil1234 bywalec

    Olek w takich warunkach nie mógł odlecieć, najważniejsza będzie jednak postawa w kwali no i przede wszystkim konkursie.

  • Karpp profesor

    Kraft nie zawodzi pierwszy skok na nowej skoczni zawsze ma świetny. Im dalej w las tym jednak gorzej

  • SebaSzczesnyy weteran

    To Ruscy skaczą a Polaków chcieli wszystkich wywalić XD

    To niezła sprawiedliwość

  • alo profesor

    Zniszczoł w porównaniu z poprzednikami sobie świetnie poradził

  • Kwakuu11 bywalec
    @Karpp

    Szacunek straciłeś u mnie parę dni temu nazywając mnie pięknym zwrotem grzecznościowym. Brak kultury jest tak widoczny, że wstyd mi. Mimo młodego wieku, nie obrażam użytkowników bez powodu

  • dar06_ weteran

    Olek masakra

  • dervish profesor

    Putinowi w Niemczech sie nie odmawia, dlatego nie ma mowy o kwarantannie Rosjan ;)

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Przeciętny skok Muranki i Kota.

  • alo profesor

    Klimov też skacze to o co chodziło że Ruskich nie ma

  • Xenkus profesor

    Klimov też skoczył. Jeszcze tylko Sadreev w kwalifikacjach i będzie kompromitacja dziennikarzy.

  • Karpp profesor
    @dejw

    Daj mu bana. Dla jego zdrowia psychicznego będzie to świetne
    To co ten gosc kwakuu wyczynia tutaj ostatnio przechodzi ludzkie pojęcie. 24 godziny na dobe siedzi i spamuje ;)

  • Grachu bywalec

    Klimov też skakał WTF

  • dar06_ weteran

    Wiatr kręci od Muranki w plecy Tande bula

  • dejw profesor

    O, Klimow też negatywny ;)
    No chyba że to już Władimir na niedźwiedziu zdążył wpaść do Ga-Pa i na kwale jeszcze zdążą negatywnie wystestować dzieciaka Sadriejewa ;)

  • Szymon44 stały bywalec

    Klimov też skoczył

  • Kwakuu11 bywalec

    Hahaha, nawet Klimow skacze..
    Oj Pan Bucholz to niezle się skompromitował, wnioskując że Rosjan jutro nie będzie

  • alo profesor

    Tande xd
    Zaczyna się loteria niestety

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Co się stało z Tande?

  • Xenkus profesor

    Znowu loteria. Chyba nie było jeszcze w tym sezonie konkursu, że wiatr przez cały konkurs był praktycznie taki sam, zawsze kilku-kilkunastu dostawało niekorzystne podmuchy.

  • Sezon bez JANUSZY 20/21 bywalec

    Wielcy znawcy z redakcji Skijumping.pl do spraw koronawirusa znów spanikowali, nie sprawdzili dokładnie sytuacji i wprowadzają czytelników w błąd. Radzę zająć się skokami a nie Koroną.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Kraftwerk zaskakująco dobrze jak na nie lubianą skocznię.Bardzo dobry skok Cene Prevca.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Horenn

    Przecież miał lekko pod narty, a nie jakiś huragan.

  • Kwakuu11 bywalec
    @dejw

    Pisze co myślę, nie podoba mi się wprowadzenia ludzi w błąd. Zerowa wiedza. Zapewne Ty byś był lepszym dziennikarzem i wysyłał poprawne tweety z racji twojej wiedzy i doswiadczenia

  • julek16 weteran

    Murańka średnio chyba forma z początku uciekła

  • Kwakuu11 bywalec

    Okropnie wysoki poziom skakania.
    Ja mówiłem, że 118m da awans. A tutaj latać trzeba na punkt K

  • Horenn stały bywalec
    @Seba Aka Krzychu

    Wyniesione przez wiatr?

  • dejw profesor
    @Kwakuu11

    Chłopie, ochłoń trochę ;)

  • dar06_ weteran

    Cene super a domen fatalnie z wiatrem pod narty

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Takie skoki Krafta chce się oglądać.

  • dejw profesor
    @Grachu

    No tak, i wyszła z tego taka inba, że teraz Niemcy pewnie wszystko sprawdzili dokładnie cztery razy, zanim podjęli kolejne pochopne kroki.

  • Karpp profesor
    @Xenkus

    Mimo wszystko pewnie i tak będzie skakał do końca

  • Kwakuu11 bywalec

    @dejw

    To niech Pan Bucholz nauczy się nie wprowadzać ludzi w błąd statystykami już jakimiś, jak nagle Nazarow skacze

    tfu na to

  • alo profesor

    Nazarov skakał wtf :D

  • Grachu bywalec
    @dejw

    Ale jak nasi byli negatywni to na początku nie mogli przecież. Więc to nie ma znaczenia.

  • Maradona profesor

    Czemu Nazarow skakał?

  • SebaSzczesnyy weteran

    Geiger i tak wysoko był w tym 1 treningu. W konkursie pewnie skoczyłby dalej jak zawsze

    Stoch i Granerud pewnie skaczą na maksa wszystko a Geiger ma jeszcze rezerwy także to on jest faworytem

    Różnice niewielkie, skaczą w jedną dziurę

  • dejw profesor
    @Kwakuu11

    Mają wirusa w ekipie, ale nie dotyczyło to wszystkich zawodników. Nazarow jest pewnie negatywny, dlatego skacze.

  • Xenkus profesor
    Kocisko

    Nie ma formy, ale kwali raczej przejdzie. To jednak będzie na tyle.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Dobry skok Aigro.

  • Kwakuu11 bywalec

    Wiedziałem wierzę w Kytosaho od poprzedniego roku. Jego forma musi eksplodować jak najszybciej.

    Który idiota pisał, że Rosja na kwarantannie? Przeciez Nazarow skacze

  • Grachu bywalec

    Roman Koudelka od powrotu do PŚ

    Miejsca w kolejnych skokach:
    53, 50, 52, 55, 49, 46, 51, 56, 52

    Liczba wyprzedzonych zawodników (tylko sklasyfikowani, bez DSQ/DNS):
    5, 8, 5, 3, 6, 9, 11, 6, 6

  • dejw profesor

    Kytosaho kolejny świetny skok, raczej pewne TOP20, może nawet zakręci się blisko 10ki. On z kolei nagle wyskoczył do przodu w II konkursie w Engelbergu (od pierwszej serii w niedzielę, do kwali w Obersdtorfie kolejno seria miejsc: 18,9,10,10,14,12)

  • sajmon332 stały bywalec

    co jest przeciez ruskie na kwarantannie a nazarov skokoł

  • pablito weteran

    oo prosze jest nazarov juz wyzdrowiał

  • Grachu bywalec

    Kot przeciętnie, jak jutro będzie bez punktów to wyjazd do domu

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Dalekie skoki Kytosaho na obu treningach.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Kytosaho znowu dobrze, oby tak było w kwali i w konkursie.

  • Grachu bywalec

    Kytosaho jutro będzie w top10. Zobaczycie że tak będzie.

  • LIVERPOOL profesor
    @luginho

    Od Engelbergu Lanisek jest w topowej formie. Gdyby nie warunki w Oberstdorfie byłby jednym z głównych faworytów turnieju.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Dwa dobre skoki Zografskiego na obu treningach.

  • dejw profesor
    @Karpp

    Dokładniej mówiąc to od sobotniej Planicy.

  • kibicfinów bywalec

    Kytosaho z każdym konkursem jest coraz mocniejszy :O

  • Karpp profesor
    @luginho

    Lanisek już od Engelbergu skacze świetnie a koleje skoki pokazują, że jest coraz mocniejszy

  • Grachu bywalec

    Koudelka się chyba zmęczył jednym nie udanym skokiem

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @luginho

    On już od jakiegoś czasu skacze bardzo dobrze.

  • LIVERPOOL profesor
    @zaqxsw8

    Dla mnie system KO to najpiękniejsza rzecz w TCS w tym momencie, bo nagrody już wyższe są w maratonie Norweskim

  • luginho początkujący

    Wielka Forma Laniska po 1 skoku i to treningowym?

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @zaqxsw8

    Bardzo dobrze, że będzie system KO, w końcu jest to TCS.

  • Karpp profesor

    Rosjanie nic już nie zrobią. Gdyby to było wczoraj, gdyby byli mocni. A tak TCS mają już z głowy

  • Maniek18 początkujący

    Ma ktoś transmisję z treningu?

  • LIVERPOOL profesor
    Według dzisiejszych prognoz

    Nigdzie nie będzie loterii Andrzej przy równych skokach na top10 mógłby nawet zakręcić się w okolicach podium, ale znowu musiało by się coś dziwnego z przodu wydarzyć

  • Grachu bywalec

    Przyznam, że Finowie chyba z nowym trenerem trochę się podnoszą. Aalto zaczął regularnie punktować, a Kytosaho widać, że skacze coraz lepiej, a jak trafi bombę to nawet może wejść do top15.

    Szkoda tylko z jednej strony że tylko dwóch ich jeździ na zawody. Nousiainen i Alamommo przy głównym trenerze mogli by skakać zdecydowanie lepiej.
    A rzeczą której nie rozumie jest to, że Nousiainen wywalczył im ostatnio w PK dodatkowe miejsce a na zawody nie pojechał. Ale kiedy ostatnio ktoś im dodatkowe miejsce wywalczył, odległe czasy.

  • zaqxsw8 początkujący
    Niesprawiedliwy system KO

    Szkoda tylko, że znowu odbędzie się w systemie KO i kilku zawodników zostanie oszukanych :/

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Kytosaho 😱
    Chyba jest forma 🤗

  • Grachu bywalec
    @LIVERPOOL

    Kraft już pewnie zaczął sylwestrowe balowanie. Ciekawe czy zdąży na kwalifikacje. XD

  • ivo.s początkujący

    Zniszczoł najlepszy skok w Ga-Pa ma już za sobą, niestety... 1 skok na 3 lub 4 ma dobry, reszta słabe/fatalne. Oby w parze KO trafił na kogoś do przejścia, choć i tu nic pewnego. Jego głowa może przegrać z każdym.

  • przemek32143 profesor
    @Stasieksino

    Weź pod uwagę że jeden z tej trójki może zawalić skoki. Trzech plan minum, czterech byłoby fajnie.

  • LIVERPOOL profesor

    Kraft nie lubi tej skoczni, Lindvik bardzo lubi faworyci to top6 zobaczymy kto odpadnie z walki już w Ga-pa

  • Karpp profesor

    Czyli jak dodamy Geigerowi dwa metry to on wygrałby tutaj kwali ;)

  • Grachu bywalec

    Moim zdaniem Eisenbichler z konkursu na konkurs skacze coraz bardziej nie równo. To świadczy tylko o tym, że forma idzie stopniowo w dół.

  • przemek32143 profesor
    @Grachu

    Nie odstaje od najlepszych prędkościami bo czołówka też się popsuła. Norwegowie jeżdżą w tym sezonie ultra wolno a Eisenbichler ma chyba kłopoty z pozycją najazdową. Tylko Geiger utrzymuje wysokie prędkości jak zawsze.

  • dar06_ weteran

    Świetne skoki naszych w treningu
    no może tylko Muranka nie miał jak pozostali odległości

  • shymonsky bywalec

    Bardzo dobry trening dla Polaków, ale lepiej niech tak skaczą w konkursie. Murańka nie wygląda jakoś super, musi lepiej skakać bo go Wąsek albo Wolny zastąpi. Cieszy mnie wysoka forma Kytosaho, jeżeli tak będzie skakał w konkursie to poprawi swój najlepszy wynik w PŚ.

  • Cinu profesor

    Z ostatniej chwili:

    Vladimir Putin wraz z Federalną Służbą Ochrony Federacji Rosyjskiej o godzinie 12:30 udali się rządowym samolotem do Garmisch-Partenkirchen, by negocjować z niemieckim sanepidem w sprawie domniemanego koronawirusa w Zbornej.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Dobry trening w wykonaniu Polaków, Zniszczoł zaskoczył pozytywnie.

  • Karpp profesor

    Ta wielka forma Laniska którą Słoweńcy straszyli przed sezonem chyba wreszcie przyszła

  • Grachu bywalec

    Stoch miał jedną z najniższych, ale już nie odstaje jak na przykład jeszcze w Planicy. Wtedy to była różnica jednego km/h., a teraz około pół km/h.

    Kamil nigdy najszybciej jeździł nie będzie. Jest coraz lepiej.

  • Nikt_ważny profesor
    @Major_Kuprich

    Wydaje mi się, że skok Geigera nie był ściemą, prędkość wskazuje na to, że dużo nie dołoży.

  • Kolos profesor

    W zasadzie czołówka skakała w jeden punkt. Ładny trening dla Polaków ale to tylko trening.

  • przemek32143 profesor

    Kubacki i Żyła zawalili Oberstdorf i teraz obaj powinni zrobić tutaj top 10. A jeśli dodamy jeszcze Stocha i Stękałę to trzech w top 10 jutro to plan minimum.

  • Złoty Orzeł profesor

    Znowu zapowiada się walka na żyletki. Różnice niewielkie, a Kamil na notach może zyskać.

  • krzysieks987 bywalec
    PN I treningu

    1 Polska 188
    2 Norwegia 169
    3 Słowenia 123
    4 Austria 77
    5 Niemcy 71
    6 Japonia 39
    7 Finlandia 33
    8 Bułgaria 12
    9 Kanada 5
    10 Estonia 3

  • Major_Kuprich profesor
    Geiger nadal najlepszy.

    Do jego wyniku należy dołożyc ok. 5 metrów.

    Polacy drużynowo wręcz świetnie.

    Niemcy zakamuflowani ale na kwalifikacje powinni już się zmobilizować.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl