PŚ w Titisee-Neustadt: Już o 14:15 początek treningów (lista startowa prologu)

  • 2021-01-08 10:37

Puchar Świata nie zwalnia tempa! Tuż po zakończeniu 69. Turnieju Czterech Skoczni, najlepsi zawodnicy wyruszyli do Niemiec, aby rozegrać kolejne dwa konkursy o Kryształową Kulę w Titisee-Neustadt. W piątek na Hochfirstschanze (HS142) rozegrane zostaną treningi oraz prolog przed weekendowymi zawodami. Na starcie pojawi się siedmiu Polaków.

W środę skoczkowie rywalizowali w wielkim finale 69. Turnieju Czterech Skoczni. Triumfatorem niemiecko-austriackiego cyklu już po raz trzeci w karierze został Kamil Stoch. Reprezentant Polski rozpoczął imprezę od drugiego miejsca w Oberstdorfie i czwartej pozycji w Garmisch-Partenkirchen, a następnie odniósł dwie wygrane w Innsbrucku i Bischofshofen. Drugie miejsce w końcowej klasyfikacji zajął Niemiec Karl Geiger, a trzeci był Dawid Kubacki, który o 0,4 punktu wyprzedził lidera Pucharu Świata, Norwega Halvora Egnera Graneruda. Na piątej pozycji cykl zakończył Piotr Żyła, zaś na szóstej - Andrzej Stękała ex aequo z Japończykiem Ryoyu Kobayashim.

Zaledwie dwa dni po zakończeniu turnieju, najlepsi skoczkowie zmierzą się ponownie, tym razem w ramach Pucharu Świata na Hochfirstschanze (HS142) w Titisee-Neustadt. Obecnym liderem walki o Kryształową Kulę jest wspomniany wyżej Halvor Egner Granerud (768 pkt.), który wyprzedza Niemca Markusa Eisenbichlera (584 pkt.) oraz Kamila Stocha (508 pkt.). Czwarty jest Dawid Kubacki (397 pkt.), natomiast piąty Piotr Żyła (394 pkt.). W klasyfikacji Pucharu Narodów prowadzą z kolei Polacy (2018 pkt.) przed Norwegami (1972 pkt.) i Niemcami (1832 pkt.).

Na piątek w Titisee-Neustadt zaplanowana została sesja treningowa przed weekendowymi konkursami. Na liście startowej figuruje 50 zawodników z piętnastu reprezentacji narodowych. Z tego powodu nie ma potrzeby przeprowadzania kwalifikacji. Przeprowadzony zostanie natomiast prolog, którego triumfator otrzyma 3 tysiące franków szwajcarskich (CHF). Na skoczni zaprezentuje się siedmiu Polaków - Jakub Wolny (nr 9), Paweł Wąsek (nr 17), Aleksander Zniszczoł (nr 23), Andrzej Stękała (nr 37), Piotr Żyła (nr 46), Dawid Kubacki (nr 47) oraz Kamil Stoch (nr 48).

W porze planowanych serii, wiatr na skoczni ma osiągać średnią prędkość 2 m/s. Temperatura powietrza ma z kolei wynosić -4°C. Wszelkie opady nie są przewidywane.

Oficjalnym rekordzistą Hochfirstschanze (HS142) jest Domen Prevc. Reprezentant Słowenii podczas kwalifikacji do zawodów Pucharu Świata w 2016 roku poszybował na odległość 148 metrów.

O 14:15 rozpocznie się sesja treningowa przed zaplanowanym na 16:15 prologiem.

Transmisję z prologu przeprowadzi stacja Eurosport 1 (15:35).

Wyniki "na żywo" możecie śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>>

lub relacji Berkutschi >>>

Program zawodów:
Godzina Wydarzenie Transmisja
Piątek, 08.01.2021
14:15 Oficjalny trening  
16:15 Prolog Eurosport 1
Sobota, 09.01.2021
15:00 Seria próbna  
16:00 Pierwsza seria konkursowa Eurosport 1, TVP1, TVP Sport
Niedziela, 10.01.2021
15:00 Seria próbna  
16:30 Pierwsza seria konkursowa Eurosport 1, TVP1, TVP Sport
Lista startowa prologu PŚ w Titisee-Neustadt (HS142); 08.01.2021
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
1 FOUBERT Valentin 2002
2 INSAM Alex 1997
3 CONTAMINE Mathis 2001
4 KOZISEK Cestmir 1991
5 ZOGRAFSKI Władimir 1993
6 POLASEK Viktor 1997
7 BRESADOLA Giovanni 2001
8 STEINER Maximilian 1996
9 WOLNY Jakub 1995
10 BARTOL Tilen 1997
11 KYTOSAHO Niko 1999
12 AIGRO Artti 1999
13 NAKAMURA Naoki 1996
14 PREVC Domen 1999
15 PREVC Cene 1996
16 NAZAROW Michaił 1994
17 WĄSEK Paweł 1999
18 AALTO Antti 1995
19 SCHIFFNER Markus 1992
20 KLIMOW Jewgienij 1994
21 FREUND Severin 1988
22 LACKNER Thomas 1993
23 ZNISZCZOŁ Aleksander 1994
24 KOBAYASHI Junshiro 1991
25 JELAR Ziga 1997
26 SCHMID Constantin 1999
27 BOYD-CLOWES Mackenzie 1991
28 TANDE Daniel Andre 1994
29 ASCHENWALD Philipp 1995
30 KRAFT Stefan 1993
31 DESCHWANDEN Gregor 1991
32 SATO Keiichi 1997
33 HAYBOECK Michael 1991
34 PREVC Peter 1992
35 HAMANN Martin 1997
36 FORFANG Johann Andre 1995
37 STĘKAŁA Andrzej 1995
38 KOBAYASHI Ryoyu 1996
39 PASCHKE Pius 1990
40 HUBER Daniel 1993
41 LINDVIK Marius 1998
42 SATO Yukiya 1995
43 JOHANSSON Robert 1990
44 LANISEK Anze 1996
45 GEIGER Karl 1993
46 ŻYŁA Piotr 1987
47 KUBACKI Dawid 1990
48 STOCH Kamil 1987
49 EISENBICHLER Markus 1991
50 GRANERUD Halvor Egner 1996

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (42159) komentarze: (256)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Naczelny Ironista stały bywalec
    @Blumiś

    Biberka, też jestem wyczulony na znajomość języka polskiego, bo tu niemal sami analfabeci, ale hipokryzją trącisz. Ty też masz kłopoty np. z interpunkcją, o polskich znakach nie wspomnę. Skup się może na komentowaniu skoków, a nie wypytywaniu, kto ile ma lat i gdzie pracuje. Najpierw sam się w tym temacie przedstaw, potem ew. wymagaj tego od innych.

  • Blumiś bywalec
    @SebaSzczesnyy

    Nie odpowiada sie na pytanie pytaniem. Gdzie pracujesz? A jesli nie to dlaczego? Mozesz swoj wiek podac.

  • Blumiś bywalec
    @Orzeu_Zwisly

    Po 1 naucz sie po polsku pisac, bo twoj nick jest Wielbladem.
    Po 2 mieszkamy w Polsce i mówimy praca zdalna.
    Po 3 normalne moze w psychiatryku, kazda praca czy to na dworze, czy w biurze powinna byc w zespole ludzi, nie androidow.

  • SebaSzczesnyy weteran
    @Blumiś

    a ty czemu nie pojdziesz ?

  • Orzeu_Zwisly weteran
    @Blumiś

    Normalni ludzie mają home office i dużą dozę dowolności w tym co robią.

  • Blumiś bywalec
    @SebaSzczesnyy

    Pokolenie xd do pracy idz.

  • Blumiś bywalec
    @PudelkoZapalek

    Powinienes dostac po pysku za te wyzwiska, dlatego ze masz range profesor, a jestes zwyklym trolem. Granerud jest Bogiem.

  • firefly profesor

    Granerud zawsze bryluje w treningach, ale ostatnio ma problem z przełożeniem tego na konkursy. Zobaczymy, jak będzie.
    Kamil miazga. Oby jak najdłużej trzymał taką formę.
    Andrzej super skok, ale wiadomo, belka i warunki zrobiły swoje. Olek, Kuba i Paweł bardzo dobrze, Kubacki i Żyła do poprawki.

  • Blumiś bywalec
    @Kolos

    W posredniaku juz byles? Normalni ludzie pracują, a nie z wywieszonym jezorem gapia sie w live treningu.

  • SebaSzczesnyy weteran
    @sobolekk

    No właśnie haha

    przecież to są cymbały. XD
    Granerud nadal jest w dobrej formie tylko że Stoch jest teraz w lepszej. A oni że Granerud bez formy. No dzbany hehe

  • Blumiś bywalec
    @Snickers965

    Snickers dalej ze zmiazdzonym beretem. Skoncz hejtowac koles. Ostatnio Granerud z belki nizej 133m, a ty piszesz ze slabo...nie pij tyle.

  • Tomeson weteran

    Ciekawe ile Stękała skoczyłby z wiatrem Stocha...

  • SoczekHD bywalec

    Co wy macie z tym "forma nie uleciala"? Jak ma forma uciec po 2 dniach? To trochę dłuższy proces.

  • Kolos profesor

    Kamil Stoch nadal super forma. Skok Stękały kosmos. Oby tak w konkursie.

  • sobolekk bywalec
    Granerud

    Gosciu zajmuje 3 miejsce w treningu a wy o zmiazdzonej psychice XDDD BOZE

  • Xenkus profesor

    Stoch trochę jak w 2018, sporo przed rywalami, Stękały nie dało się przebić z taką belką i warunkami jakie były pod koniec.

  • pogromca januszy weteran
    To co

    Jutro będzie polskie podium? ;}

  • butczan1 weteran

    Świetny trening Polaków

  • Shepard stały bywalec

    Obiektywnie to trzeba przyznać, że Kamil najlepszy na treningu, bo jednak wiatr i belka robią różnicę, choć oczywiście Andrzej też bardzo dobrze.

  • ZwykłyZjadaczChleba bywalec
    @Xenkus

    Wcale nie musi jak widać

  • Twist stały bywalec

    Kamil jeszcze nie ta pozycja najazdowa a już oddaje tak świetne skoki.

  • SebaSzczesnyy weteran

    Eisenbichler ostatnio miał prędkośc podobną do Stocha lub 0,1-0,2 szybicej a teraz pojechał aż 0,9 szybciej

    Granerud 0,6 szybicej

    To są przepaści. W Innsbrucku i Bischo mieli podobne xd

  • firefly profesor
    @stivus

    No jak to, zaraz powie, że przecież Stękała miał najlepsze.

  • alo profesor

    Świetny skok Graneruda w tych warunkach
    Andrzej wygrywa trening :)

  • Snickers965 weteran

    Granerud dalej ze zmiażdżoną psychą po innsbrucku

  • dervish profesor

    Kamil znakomity skok w kiepskich warunkach.

  • PudelkoZapalek profesor

    Granulat jednak sie nie posypał

  • firefly profesor

    Kamil najniższa prędkość, wiatr w plecy, a jaki skok. Forma chyba nic a nic nie uleciała.

  • Xenkus profesor

    Stoch musi przynajmniej jeździć 90km/h.

  • stivus profesor

    Ta seria jest doklądnym zaprzeczeniem teorii Graneruda o dobrych warunkach dla Polaków.
    Stękała...hmmm, nie mam żadnych pytań.....

  • kubson97865 profesor

    Stoch świetnie

  • alo profesor

    Kamilowi forma nie uleciała

  • LaraJean doświadczony

    Kamil super jak na belkę i warunki.

  • adamciesielski@op.pl doświadczony

    stoch z taka predkoscia i takim wiatrem 131.. kosmos

  • kibicsportu profesor

    Kamil bardzo dobry skok.

  • PudelkoZapalek profesor

    Żyła tragedia, Kubacki średnio, Stoch super!

  • Roxor profesor

    O kurde, Stoch nie zwalnia :)

  • alo profesor

    Nasi mają zmienne szczęscie do warunków. Żyła bula. Słabo skacze w treningach

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Żyła

    Jak na treningu nie zabuli to nie jest sobą :)

  • Xenkus profesor

    Żyła chyba wypił kilka złotych bażantów

  • pogromca januszy weteran

    Żyła klepnął bulę, ale to było do przewidzenia w treningu :)

  • PudelkoZapalek profesor

    Ciekawe czy Andrzej da rade skakać w starych butach do końca sezonu

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @stivus

    W Bischoschofen bylo inaczej.

  • firefly profesor

    Z takim wiatrem i belką to zdaje się nie da się dalej skoczyć niż 130m a i to będzie sukcesem.

  • maniekfoto stały bywalec

    Ja wam mówię, Andrzej będzie niedługo numerem 1. Widać to po jego skokach, podejściu do skakania.

  • stivus profesor

    Johansson+wiatr z tylu= kompletna katasrofa

  • PudelkoZapalek profesor

    Gdyby warunki były tak sprawiedliwe jak w Bisho to skoki byłyby piękną dyscypliną

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @alo

    Hula - wiek, Kot - trudnouleczalny błąd. Ale liczę, że chociaż Kot wróci do formy, a jeszcze lepiej do swoich ulubionych 5 miejsc.

  • cavalierjan19 profesor

    Andrzej cudowna odległość

  • przemek32143 profesor

    Lindvik będzie tu walczył o przynajmniej podium.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @PudelkoZapalek

    Lindvik i Sato z mocnym wiatrem w plecy skoczyli za punkt K.

  • SebaSzczesnyy weteran

    Fajnie niech tak wieje teraz z tyłu zobaczymy porównanie Granerud - Stoch

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Czyżby cała 7-mka

    Chciała być w TOP20? Ambitnie. Zobaczymy jak im to wyjdzie w konkursie.

  • Orzeu_Zwisly weteran
    @kibicsportu

    Niby dlaczego, Hayboeck jednak jest szybszy, Geiger też na pewno będzie. Mamy na naszych skoczniach w kraju lodowe tory i na takich zawsze trenujemy, więc nie widze z jakiego powodu my byśmy mieli lepiej na naturalnych jeździć.

  • PudelkoZapalek profesor

    8 belka i jeśli komuś nie powieje to klepnie bule

  • alo profesor

    Mówcie co chcecie ale kapitalną robotę robi Dolezal,zaplecze skacze dobrze,oprócz oczywiście Kota i Huli

  • firefly profesor

    Ale loteria na całego jest, po obniżeniu belki oczywiście wiatr mocniejszy w plecy.

  • LaraJean doświadczony

    Andrzej coś Ty zrobił!!!

  • Orzeu_Zwisly weteran

    Gdyby nie regulamin to bym po prostu powiedział O... - wiadomo co :O

  • kibicsportu profesor
    @przemek32143

    Może to jest właśnie kwestia tych torów najazdowych, które są naturalne.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Doleżal twórcą cudu

    Horngachera nazywaliśmy cudotwórcą.
    Ale cudem jest zaplecze w takiej formie.

  • dervish profesor

    niezła loteryjka kompensaty od -4.4 Andrzeja do +14.5 Kuby

  • PudelkoZapalek profesor

    oby ustał

  • Lukkier doświadczony

    ŻYJE JĘDREK PO TAKIM LOCIE?

  • stivus profesor

    Co ten Andrzej zrobił?
    Rewelacyjna forma wszystkich Polaków. Dobrze że Maciek i Klimek zostali w domu

  • przemek32143 profesor

    Andrzej jaka prędkość. Nasi są najszybsi.

  • 4don początkujący

    Andrew co odpalił!!!

  • erytrocyt_ka profesor

    Ale szalony skok Andrzeja 😲

  • equest profesor
    @padu

    Właśnie dostał :D

  • Tomeson weteran

    Andrzej co teraz skoczył, to nie mam pytań.

  • butczan1 weteran

    Stękała co odwalił

  • alo profesor

    Ku...a ANDRZEJ ŻYJESZ??

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Stękała nie przestaje mnie zadziwiać.

  • SebaSzczesnyy weteran

    Ajajaj

    Oby Jędruś to ustał

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Stękała

    Co odwalił

  • Roxor profesor

    Andrzeja forma nie opuszcza

  • Xenkus profesor

    Loteria. Stękała prawie się zabił z takim wiatrem

  • tjzE weteran

    Stękała 2 metry od wyrównania rekordu.

  • PudelkoZapalek profesor

    STEKALA SWIETNE WARUNKI I CO ZA BOMBA

  • padu doświadczony

    Kiedy Stekala dostanie wiatr pod narty...

  • stivus profesor
    @Twist

    Oj, tak. W Bischofshofen były idealnie równe warunki dla wszystkich. Dawno nie było tak optymalnej pogody podczas konkursu.

  • alo profesor

    Kraft znów nie skakał

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Seba Aka Krzychu

    No ok, ale przy tym i tak by te 130 skoczył. Ważne, aby to na konkurs przekładał, bo jednak trochę jeszcze brakuje.

  • stivus profesor

    Patrząc na wyniki reszty stawki to wszyscy trzej Polacy oddali bardzo dobre skoki. Cieszy w ptrzypadku Wąska i Wolnego szczególnie, bo po Olku można sie bylo takiego skoku spodziewać. Oby tylko znowu w zawodach skakał podobnie, a będzie dobrze.

  • butczan1 weteran

    Zniszczoł, Wąsek i Wolny świetne skoki.

  • SzybkiBil początkujący

    fajnie gdyby nasi punktowali w 7 to wtedy Puchar Narodów bardzo realny

  • Shepard stały bywalec

    Skocznia w Titisee pod względem profilu bardzo odpowiada Polakom i ich technice. Jest to skocznia starszego typu, Kamil lubił na niej skakać, a pamiętamy również zeszłoroczne wygrane Dawida

  • firefly profesor

    Cała trójka bardzo fajne skoki, jest nadzieja na 7 punktujących. Byłoby super.

  • Shepard stały bywalec

    Jutro i w niedziele według prognoz ma wiać jeszcze trochę mocniej, również z boku skoczni jak dziś tylko z tego drugiego, który jest po tej bardziej "zalesionej" stronie skoczni, czyli teoretycznie lepiej osłoniętej.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Zniszczoł daleko, ale miał wiatr pod narty.

  • przemek32143 profesor

    Prędkości naszych też napawają do optymizmu.

  • PudelkoZapalek profesor

    Zniszczol ma szczescie

  • Twist stały bywalec

    Tak było pięknie w Bischo z pogodą że człowiek zapomniał o tej całej loterii..

  • Seba Aka Krzychu profesor

    W treningach niech sobie będzie loteria, ważne żeby w konkursie było sprawiedliwie.

  • kunegundek stały bywalec
    Ciekawe

    Na razie wygląda to tak, jakby Paweł i Kuba byli w stanie skakać nawet na solidne całkiem punkty, oby to się potwierdziło. Brakuje mi Kuby w super formie, a i Paweł niech powoli wchodzi na szczyt, jest młody, ale nie ma na co czekać, regularne solidne punkty w jego wieku to mogłaby być dobra zaliczka na przyszłość. :)

  • SebaSzczesnyy weteran

    Loteria widzę. Oby jutro było normalnie w konkursie

  • KevinOstryga początkujący

    A Granerud mówił, że polacy mają szczęście do warunków.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @alo

    O jejuuu, przecież to tylko trening.

  • Miki19 stały bywalec

    Wąsek też dobry skok, biorąc pod uwagę warunki.

  • alo profesor

    A jakże najgorsze warunki dwaj Polacy,nie może być inaczej

  • Twist stały bywalec

    Wolny super skok, pamiętać trzeba ze on nigdy nie lubi wiatru w plecy. Narobił apetytu, zobaczymy jak będzie

  • alo profesor

    Taa Wąsek zaraz to i wiatr w plecy się wzmaga

  • Miki19 stały bywalec

    No i koniec równych warunków...

  • przemek32143 profesor

    Wolny skoczył na punkty z dobrym zapasem. A biorąc pod uwagę wiatr to można być optymistą.

  • firefly profesor

    Nakamura wiatr pod narty, niezła loteryjka już w treningach.

  • alo profesor

    Loteria się szykuje,wiatr od +14,5 do -2,5

  • cavalierjan19 profesor

    Wolny jak na taki wiatr super skok

  • Snickers965 weteran

    Wolny nie lubi wiatru mocnego w plecy, zarówno przez styl jak i za niezbyt mocne wybicie, a tu proszę, jak na niego solidnie, chyba bardziej przełoży występy w PK niż Kot

  • PawelK95 doświadczony

    Optymistyczne, że Kuba nie spadł na bulę z tym wiatrem.

  • Xenkus profesor

    Pięknie Wolny. Kot by sklepał bulę z takim wiatrem.

  • alo profesor

    O kurde,ładnie Wolny z huraganem w plecy

  • Kwakuu11 bywalec

    I to był skok. Na pewno Murańka czy Kot 110m by nie przeskoczyli.

    Czekamy na Pawła

  • King profesor

    No mam nadzieję, że to powrót na dłużej Jakuba Wolnego do PŚ. Skok w tych warunkach dobry.

  • Obiektywny01 stały bywalec

    Ależ skok Brawo Kuba

  • Snickers965 weteran

    Ale huragan, dobry skok

  • firefly profesor

    Wolny ładnie z takim huraganem w plecy.

  • alo profesor

    Wolny bula będzie co za warunki do kitu

  • Snickers965 weteran

    Wolny dwa razy ściągany z belki

  • zimowy_komentator profesor

    Insam pierwszy skok i już na czołową 50-tkę. No proszę, forma rośnie.

  • pablito weteran
    @Kwakuu11

    skok na rozpoznanie

  • Kwakuu11 bywalec
    @pablito

    Czy solidny?
    11m do PK brakło

  • pablito weteran

    No i foubert 1 skok solidny

  • cavalierjan19 profesor
    @dejw

    Wolny to będzie poziom Murańki, dobre i to, bo parę punkcików pewnie będzie w stanie złapać.

  • Anonimek stały bywalec
    Fenomen

    To co, kwestia tego z jaką przewaga wygra legenda?

  • maniekfoto stały bywalec
    @Kwakuu11

    idealnie! Uwielbiam kwalifikacje z taką ilością zawodników :) Liczę na powrót Kazachów do PŚ

  • Kubalant stały bywalec
    @pablito

    Fakt, w zeszłym sezonie prawdzie zima była chyba tylko w Ruce, Niżnym Tagile, Zakopanem i chyba Sapporo, ale pewny nie jestem.
    Natomiast w tym sezonie zimy nie było tylko w Wiśle I Insbrucku

  • Kwakuu11 bywalec
    @pablito

    W tym roku ma nadejść okres zimowej pogody od 15 stycznia do końca miesiąca, akurat obejmie to PŚ w Zakopane.
    Już teraz w Zakopanem jest sporo śniegu, skocznia pięknie wygląda. Dobrze będzie się oglądało Fis CUP.

    Ja na Zakopane naliczyłem 77 zawodników haha, gdyby było 70 to już coś

  • pablito weteran
    @Kwakuu11

    ja tak mówie pod wzgledem powrównania z zeszłm rokiem chocby

  • Kwakuu11 bywalec
    @pablito

    To tylko zima. - 8C to normalna temperatura :)
    Tak jak w Ruce, w listopadzie :)

  • pablito weteran
    @Kwakuu11

    za tydzien w na PŚ ma być zimno bardzo i dużo śniegu

  • dejw profesor

    Na samym początku listy startuje, po kolei najlepsza trójka z ostatniego CoC w Engelbergu.
    Steiner (pokazał tam najwyższy poziom maksymalny) świetnie prezentował się w Innsbrucku i dobrze wyglądał w Bischo (niestety zawalił akurat skok konkursowy). Najrówniejszy w Szwajcarii Bartol z kolei w ostatnim konkursie nie pokazał niczego nadzwyczajnego. Zobaczymy jak na ich tle pokaże się Wolny, chociaż nie spodziewam się wielkiego szału i walki o coś więcej niż złapanie kilku punkcików.

  • Kwakuu11 bywalec

    Kazachowie czynią starania by przylecieć jednak już na Zakopane. Jeśli to się uda, to prawdopodobnie wezmą czwórkę i przybędą z Dewjatkinem i Wasiljewem żeby wystartować w drużynie. Wszystko rozstrzygnie się na dniach.

    info- twitter

    żeby nie bylo że Zakopane zatka usta osobom, którzy myślą ze skoki są w kryzysie, bo 50 zawodnikow

    PŚ ZAKOPANE ( na ten moment 100%)
    13 POL
    7 AUT
    7 SLO
    6 GER
    6 NOR
    5 JPN
    2 ITA
    2 EST
    2 KAN
    2 USA
    2 UKR
    4 RUS
    4 SUI ( a możliwe, że i 1) Zależy dużo kto wystąpi na FC w ten weekend i jaka forma ( chodzi o wszystkie reprezentacje)
    4 FIN
    4 KAZ
    2 FRA
    1 BUL
    4 CZE

    Najbardziej możliwy scenariusz

    ewentualnie:
    4 FRA
    2 FIN

    w Drużynówce wystąpi 10 drużyn, ewentualnie 11.

    Na ten moment 77 skoczków na starcie.

  • semion weteran

    Upadek skoków. To już się stało. Żeby ratować dyscyplinę wizerunkowo, to myślę, że warto byłoby zmniejszyć ilość skoczków w serii do 25 i rozgrywać trzy serie.

  • Qrls weteran
    @Kolos

    Ale co się da? Na siłę nic nie zrobią jak nie ma zainteresowana młodzieży by trenować to nie da się, skocznie to każdy może zbudować, infrastrukturę, można pakować miliony ale bez zainteresowania kibiców i młodych nic z tego nie będzie. A skoki są po pierwsze trudna i kosztowna dyscyplina, ogranicza ja też miejsce zamieszkania bo o ile skocznie dla 5 latka zrobisz o tyle dla 12 latka już nie, jest popularna tylko w krajach z czołówki o których ciągle mowa, więc nie ma argumentu na plus by przykładowy Holender czy Brytyjczyk miał uprawiać skoki, bo i finansowanie jest ciężkie.

  • Kwakuu11 bywalec

    Piękna zima w Zakopanem. Skocznia pięknie przygotowana, zawodnicy zachwyceni.
    Wybitnie ciekawe jutro zawody. Przy obsadzie 90 zawodników, polecam tvp przedłużenie transmisji z 13:00 na 13:30 :)

  • Kwakuu11 bywalec
    @Kubalant

    tak, wystąpią tylko w fis cupie potem innsbruck

  • zibiszew weteran

    A ja stawiam 75 do 25 że Stoch nic nie straci na formie z turnieju:). Mnie bardzo interesuje jak poradzą sobie panowie W W ,Wolny i Wąsek.
    Może być 0,75 do 0,25 :)

  • atomek81 stały bywalec
    @Xenkus

    Na dwa zwycięstwa nie ma się co nastawiać, ale z 5-tki Stoch nie wypadnie.

  • Xenkus profesor

    Liczę tutaj bardziej na Kubackiego, Żylę niż Stocha. Stoch jest mocno zmęczony, i wątpię, że będzie go stać na coś więcej niż koniec "10"

  • atomek81 stały bywalec
    @Kolos

    Jakikolwiek medal IO, MŚ, MŚwL, miejsce w top 3 PŚ lub TCS zajmowali skoczkowie ledwie 15 nacji, z czego 4-5 to są jedynie sporadyczne sukcesy, czy wręcz pojedyncze.
    Zawodnikom tych samych 15 nacji udało się wygrać przynajmniej jeden konkurs PŚ. Nie ma również kraju z podium konkursu pucharu świata, a bez zwycięstwa. Tylko 9 nacjom udało się uzyskać minimum 100 podiów. Pozostałe 6 zdobyło 32 (Kanada) i mniej... Skoki to zawsze był sport gdzie liczyło się na poważnie 5-6 krajów plus 3-4 z doskoku. A reszta to ogórki. Nawet Rosja nie jest w stanie na stałe i z przytupem dostać się do tego grona. Z krajów z poza 5-6 najlepszych do czołówki udało się doskoczyć Polsce i Słowenii, tyle że wymieniliśmy się z Finlandią i Japonią i dalej jest 5-6. Taka jest prawda. I nic z tym nie zrobisz.
    Próżno tam szukać zawodników z Holandii czy Białorusi, a mówienie że byli całkiem nieźli... Kolos, no bez przesady...

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Kolos

    Szwajcarzy może nie, ale Finowie? Aalto, który co prawda punktuje, ale to są miejsca w 3 dziesiątce + Kytosaho, który skacze nieźle, ale do 30 dwa razy wszedł. Czechów nie komentuje, bo jak Koudelka stracił forme, to skoki tam po prostu upadają :(

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Kubalant

    Pewnie tak, oni w Polsce na PŚ są zawsze.

  • Kolos profesor
    @indianski

    A nie tak jeszcze dawno temu uprawiali skoki w Holandii, może nie masowo ale trochę tych Holendrów przez skoki się przewinęło. Mieli nawet małe skocznie w Holandii (po kilku latach je rozebrali).

    Da się? Da a raczej dało się...

  • Naczelny Ironista stały bywalec
    @ryszard99

    Może by tak admin zareagował na wpisy tego typu wiejskiej patologii. Rysiu, wyjmij słomę z butów i pisz już sam do siebie, bo lądujesz w ignorze.

  • Mes03 stały bywalec
    @krogulec_okrutny

    Najpierw Chińczycy muszą zyskać prawo startu w PŚ

  • Naczelny Ironista stały bywalec
    @indianski

    Tak, tylko że np. we wspomnianym futbolu amerykańskim minuta reklamy w TV podczas Super Bowl warta jest więcej niż kwota nagród z całego roku dla wszystkich skoczków. To jest biznes, marketing, kasa. Niewyobrażalny pieniądz, przy śmiesznym kieszonkowym 6-latka w skokach. Ponadto ten sport może uprawiać każdy, a nie tylko kilkuset chuderlaków z całego świata. Niby i to i to niszowe, ale różnica jest jak między koniem a koniakiem.

  • Kubalant stały bywalec

    Jest szansa, że w Zakopanem drużyne wystawią Kazchowie

  • Kolos profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Jeśli chodzi o Szwajcarów to nie jest tak tragicznie, gdyby Peier nie miał urazu mieliby solidne wyniki w tym sezonie, po za tym Deschwanden też od czasu do czasu nieźle skoczy. Mieli jednego wielkiego czyli Ammana ale po za tym Szwajcarzy od lat są na tym samym miejscu - bez fajerwerków ale solidnie, zawsze jakiś jeden czy drugi się znajdzie który czasem załapie się do czołówki (kiedyś Zuend, Freiholz, Reuteler, potem Kuettel, Amman teraz Peier - to wszystko zawodnicy z miejscami na podium PŚ).

  • indianski bywalec
    @Naczelny Ironista

    wszystko pada bo pilka kopana opanowala swiat. tak patrzac to i football amerykanski jest niszowy, bo poza stanami i kanada wszyscy to olewaja

  • Kubalant stały bywalec
    @Kwakuu11

    Czy w Zakopanem wystąpią Ukraińcy ?

  • Kolos profesor
    @J.paqlak@zspnieqo.pl

    Tylko, że te liczby podbiły problemy z COVID-em u Austriaków co spowodowało duże przetasowania kadrowe u nich. Po za tym krajówki wykorzystali Polacy (połowicznie ale w Zakopanem nikt nowy się nie pojawi). Niemcy oraz Austriacy.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Kwakuu11

    Wąsek był 6 w Niżnym Tagile.

  • Naczelny Ironista stały bywalec
    @Kolos

    No tak, można nawet dodać Hiszpanię. Wtedy skakali, bo nie było to tak kosztowne jak teraz, to była amatorka, zabawa, nawet doszukiwałbym się w tamtych czasach pewnej elitarności skoków. Dziś to tylko niszówka, do tego stosunkowo droga i nieopłacalna. Absurdalne wymagania FIS, tory lodowe, siatki, bezsensowne normy. Ciekawe, co jeszcze wymyślą, by więcej to wszystko kosztowało. Społeczeństwo nic ze skoków nie ma, utrzymanie skoczni dostępnych wyłącznie dla kilkuset chuderlaków na świecie kosztuje. Idealnym przykładem są Czesi, nacja która odnosiła sporo sukcesy, a przy rosnących kosztach wycofali się i obiekty popadają w ruinę. Nawet Finowie mają budżet mniejszy niż cena samochodu jakim jeżdżę, przecież to śmieszne. Ba, Norwegowie przed sezonem płakali, że muszą mocno ograniczyć budżet. Austriaków czy Niemców stać na ładowanie kasy do studni bez dna, Polaków jak wiadomo też, bo my z tych głupszych, co to "zastaw się, a postaw się" i co tam np. produkcja śniegu w listopadzie za miliony.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Naczelny Ironista

    No dobra przesadziłem...
    Jeszcze nie tak dawno o czołowe lokaty bili się także Finowie, Szwajcarzy i Czesi - teraz te nacje są w rozsypce.
    Dziwi fakt o tym, że tak słabo jest u Francuzów i Włochów - mają przecież idealne warunki do uprawiania skoków, a Włosi mieli tylko R.Cecona i jako takie skoki Colloredo i D.Bresadoli - zakończyli kariery to teraz ni ma. Francuzi mieli Dessuma i Sevoia - też ni ma. Reszta reprezentacji zawsze się po tyłach obijała - jeszcze jakoś się Ruscy liczyli (Vassiliev swego czasu bardzo dobrze skakał), a tak to przepaść.

  • maniekfoto stały bywalec
    @butczan1

    faktycznie, a dyskwalifikacja oznacza brak występu jutro.

  • indianski bywalec
    @Kolos

    bo to drogi sport i do tego niszowy. jakos nie wyobrazam sobie masowegu uprawiania skokow w holandii

  • Kolos profesor

    No i częstsza możliwość wystawienia grupy krajowej powinna być.

  • Kolos profesor

    FIS powinien pomyśleć o poluzowaniu limitów, bo inaczej faktycznie za chwilę skoków po za 6 czołową nacji prawie nie będzie...

  • J.paqlak@zspnieqo.pl stały bywalec

    póki co jak dobrze licze w pucharze swiata wystąpiło 108 zawodników a w sezonie 19/20 129 więc nie jest jeszcze aż tak żle

  • Kolos profesor
    @atomek81

    To raczej trzeba sobie zadać pytanie czemu tyle państw które kiedyś miały swoich skoczków i to w niezłych ilościach i czasem na jako takim poziomie teraz w ogóle nie ma w skokach - Białoruś, Holandia, Słowacja, Szwecja na przykład...

  • krzysieks987 bywalec
    @krzysieks987

    1 Norwegia 3926
    2 Polska 3003
    3 Niemcy 2756
    4 Austria 2512
    5 Słowenia 2097
    6 Japonia 1259
    7 Rosja 321
    8 Szwajcaria 265
    9 Finlandia 184
    10 Kanada 129
    11 Estonia 59
    12 Bułgaria 32
    13 Włochy 25
    14 Czechy 24

  • krzysieks987 bywalec
    mistrz treningów

    1 Halvor Egner Granerud 1868
    2 Markus Eisenbichler 1127
    3 Anze Lanisek 1020
    4 Kamil Stoch 916
    5 Stefan Kraft 637
    6 Dawid Kubacki 624
    7 Robert Johansson 609
    8 Daniel Andre Tande 541
    9 Pius Paschke 539
    10 Karl Geiger 532
    11 Piotr Żyła 519
    12 Daniel Huber 485
    13 Yukiya Sato 477
    14 Michael Hayboeck 475
    15 Ryoyu Kobayashi 426
    16 Marius Lindvik 366
    17 Philipp Aschenwald 340
    18 Martin Hamann 337
    19 Aleksander Zniszczoł 288
    20 Johann Andre Forfang 278

  • pablito weteran
    @atomek81

    dla mnie włsnie te limity sa dobre bo dzieki temu więcej egzotyki może startować jak chociażby tych 2 francuzów obecnie

  • Naczelny Ironista stały bywalec
    @Qrls

    Oczywiście, że dotyczy innych, tylko co ma piernik do wiatraka. Dyskutujemy tutaj o skokach, a nie ile nacji liczy się/bierze udział w curlingu czy w zjeździe po muldach.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Qrls

    W sumie racja, każdy sport (a szczególnie zimowy) ma ograniczoną ilość nacji które się liczą w walce o najlepsze lokaty.

  • atomek81 stały bywalec
    @Kolos

    Ale jak Ty chcesz 80 skoczków zebrać? Czego Ty oczekujesz? Raczej dobrze sobie zdajesz sprawę z tego, że dawniej były inne limity i można było wystawiać więcej skoczków 8(?), a razem z grupą narodową 18 (tyle Niemcy wystawiali podczas TCS na początku wieku).
    Jasne, że fajnie jak w Q startuje 70 skoczków, ale pomijając zmniejszone limity, to jak chcesz zachęcić/zmusić kraje, żeby wszyscy co mogą wystawiali swoich zawodników?
    Skoki stały się sportem elitarnym, kiedyś (w pewnym sensie) skakał kto chciał, dzisiaj musisz mieć pieniądze (choćby na odpowiednią ilość kombinezonów na sezon), żeby móc rywalizować na najwyższym poziomie. Jakie masz pomysły, żeby zachęcić egzotykę to inwestowania w skoki?

  • indianski bywalec
    @Michalbvb9

    obaj nie maja szans. obaj sa zbyt wiekowi

  • Naczelny Ironista stały bywalec
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Jakiego rozpędu. Turcy się rozpędzają już grubo ponad dekadę, zaczęli na pierwszym biegu, a po 15 latach jadą na wstecznym. Rumunii poskaczą chwilę i zaraz zaczną się żalić, o ile już tego nie robią, że nie da się trenować przy budżecie na skoki o równowartości domowego budżetu przeciętnej niemieckiej czy nawet polskiej rodziny. Chińczycy po ZIO znikną szybciej niż się pojawią. Kanadyjczycy, Amerykanie zawsze będą mieli 1-2 desperatów, którzy nie załapali się do innych sportów. O jakiś Ukraińcach i tego typu wynalazkach przez grzeczność nawet nie wspominam.

    Jedyną szansa na rozwój tej dyscypliny byłoby ujednolicenie sprzętu - takie same narty, te same wiązania i buty dla wszystkich. Ale to nie przejdzie, Ciepły Pertile nie ma jaj, by podjąć mocne decyzje, zresztą to marionetka w rękach konserwatywnych dziadków z FIS-u. Ponadto to taki sport, że np. buty są dopasowywane indywidualnie, a przede wszystkim kombinezony, gdzie jest ogromne pole do popisu dla tych bogatszych i bardziej zaawansowanych technologicznie pod kątem skoków krajów. Koło się zamyka.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Mucha125

    No a on mówi o PŚ

  • Mucha125 profesor
    @Kolos

    Zobaczymy obsada fis cup dzisiaj ma być podobno liczna więc nie tak upadają ale zwiększają poziom wejścia

  • Mucha125 profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    mogą 20 ale tylko w fiscup u siebie XD

  • Skokowy Pasjonat bywalec
    @Qrls

    Masz rację, skoki i tak nawet dobrze się trzymają patrząc na inne sporty niszowe.

  • kibicsportu profesor

    Oby Kamil nie odczuwał zmęczenia turniejem. Chociaż każdy może być zmęczony turniejem.
    Wszyscy oprócz Polaków oddali tyle samo skoków.
    W sumie Kamil powinien oddać pierwszy skok, a jak będzie w porządku, to odpuścić drugi. Nie ma sensu się wtedy przemęczać, ale to tylko moje zdanie.

  • Sandbead stały bywalec

    Szczerze to mi się wydaje, że Granerud nawet jak wróci na swój najwyższy poziom to już o żadnej dominacji i wygrywaniu seryjnie konkursów nie ma mowy. Seryjne stawanie na podium albo kręcenie się obok tak, ale na pewno nie wygrywanie. Nie odbierając mu niczego bo obiektywnie patrząc był w najwyższej formie na początku sezonu, a już na pewno w najrówniejszej to jednak trzeba sobie jasno powiedzieć, że trafił akurat na taki period gdzie wszyscy najlepsi zawodnicy ostatnich lat PŚ byli albo w niskiej formie, albo nie startowali z różnych powodów albo byli po prostu rozregulowani. Kilka przykładów:
    -Kraft - po zdobyciu KK ten sezon rozpoczął od problemów z koronawirusem i bólem pleców, nie startował w żadnym z konkursów podczas serii wygranych Norwega
    -Stoch - przebłyski wysokiej formy w pojedynczych skokach ale jednak brak regularności i ogółem poziom tej formy nie najwyższy. Nie startował w Nizhnym Tagile czyli w środku serii wygranych Graneruda
    -Kobayashi - po wciąż mocnym ale już nie wybitnym sezonie 19/20 w tym sezonie wystartował z niskiego pułapu. Dopiero na TCS zaczął pokazywać pojedyncze wyskoki w postaci skoków na top 5 rywalizacji ale jednak podczas "dominacyjnej" formy Norwega był w dużym dołku względem tego co prezentował półtora roku temu
    -Geiger - sezon rozpoczął solidnie ale bez fajerwerków, potem w Nizhnym nie startował, na MŚ lepszy od Graneruda, następnie z rywalizacji wyeliminował go wirus. Ogólnie podczas serii Norwega, nie startował w 4 z 5 wygranych konkursów. W TCS już wyraźnie lepszy od niego mimo pojedynczych zawalonych kompletnie skoków.

    Tak na prawdę jedynym zawodnikiem, który się mu w jakikolwiek sposób wtedy postawił był Eisenbichler. Wszystko to co napisałem wyżej potwierdza też chociażby fakt jacy zawodnicy stawali na podium razem z Norwegiem w wygrywanych przez niego konkursach. Huber, Johannson, Kubacki, Lanisek, Żyła. Zawodnicy bardzo dobrzy z przebłyskami bardzo wysokiej formy ale jednak do "największych" tego sportu, zdobywających główne trofea ostatnich lat to im daleko.

  • firefly profesor
    @Qrls

    Dokładnie. Przecież poza kilkoma najpopularniejszymi dyscyplinami tak jest w każdym sporcie, a w zimowych to już w ogóle.

  • Qrls weteran
    @Naczelny Ironista

    Ale to dotyczy większości dyscyplin, upieracie się że w skokach jest tak źle z nacjami ale to dotyczy większości sportów niszowych, zawodowstwo spowodowało ogromny brak balansu i z każdym rokiem różnica między czołowymi graczami którzy mają pieniądze i materiał ludzki zwiększa się. W zimowych sportach jest to jeszcze bardziej zauważalne że względu na ograniczenia w dostępie do stoków czy skoczni.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @krogulec_okrutny

    Tak, bo wystawią na kwalifikacje 20 zawodników - weź się czasem zastanów.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Naczelny Ironista

    Masz TROCHĘ racji.
    Faktycznie, skoki głównie wśród 6 kadr się obracają - Norwegia, Polska, Słowenia, Austria, Niemcy i Japonia. Reszta skacze albo nie skacze, ale w wielu krajach (Rumunia chociażby) skoki dopiero nabierają rozpędu.

  • EaglE początkujący
    @krogulec_okrutny

    Tylko, ze będą mogli max 7 zawodników wystawić. Ewentualnie u siebie 13 i to zależy od rankingu WRL

  • pablito weteran

    Turkowie przecież jeszcze sa z Ipcioglu

  • Naczelny Ironista stały bywalec

    Podoba mi się myślenie niektórych, że inni "marudzą". To nie marudzenie, to konstatacja. Macie klapki na oczach, abstrakcyjne pojmowanie tego co się dzieje i zaprzeczanie faktom. Oderwanie od rzeczywistości. Skoki dzisiaj to zamknięcie de facto na 3-4 nacje plus może dwie z doskoku (niewielkie sukcesy, a raczej sukcesiki). Reszta nie wiadomo w zasadzie po co skacze, choć jak widać coraz więcej krajów się wycofuje z finansowania zabawy buloklepom. Podniecanie się tutejszych "ekspertów skijumping" jakimiś Kazachami, jakimś Kanadyjczykiem czy innym Rumunem/Ukraińcem i wuj wie jakim nołnejmem jeszcze, gdzie ci skoczkowie znani są u siebie w kraju w całym społeczeństwie z ksywy "nie znam człowieka".

  • krogulec_okrutny początkujący
    Mika Kojnkoski już szkoli.....

    poczekajcie tylko, aż Mika Kojonkoski wyszkoli chińskich skoczków. Wtedy zobaczycie, że na starcie PS będzie z 80-ciu, a może i wiecej zawodnikow. Przeciez Chiny to liczny naród.....

  • Qrls weteran
    @Mluki

    No dokładnie, ogromne zawodowstwo jakie teraz mamy może w przyszłości zabić część dyscyplin, bo tym więcej nacji zrezygnuje z powodów ludzkich czy finansowych z danej dyscypliny a monopol będzie u jednej nacji to ta dyscyplina może globalnie umrzeć. Oczywiście to czarna wizja przyszłości sportu niszowego (bo wiadomo że kopanej, hokejowi czy tenisowi to nie grozi a zawodowstwo tam jest on plus). Popatrzmy na przykładzie łyżwiarstwa szybkiego gdzie taki Bródka musiał trenować u największego gracza tej dyscypliny w Holandii bo u nas nie ma warunków, trenerów i zawodników (jak nie masz z kim się sprawdzić to też ciężko o wyniki), związki finansują tylko te sporty które opłacają się finansowo oraz sportowo (dziwię się że tacy Kazachowie skaczą po dziś dzień) i nie można mieć o to do nikogo pretensji. Takie czasy, obecna sytuacja związana z koroną nie pomaga w tej kwestii. Możemy się cieszyć że u nas skoki są na światowym poziomie i możemy między sobą tutaj narzekać że młodzież nie punktuje ale postawmy się teraz na miejscu Czechów czy nawet Finów którzy przecież mają legendy tej dyscypliny.

    Oba rekordy są mało realne, w skokach ciężko o serie zwycięstw i 15 zwycięstw to nie jest takie hop siup, a Lewemu brakuje zbyt dużo, jedynie jaka opcje widzę że jak skończy grać w Bayernie to zostanie w bundeslidze w innym klubie.

  • FanStocha początkujący
    @Michalbvb9

    Moim zdaniem lewy bo w bayernie będzie grał z 4 ,5 lat a tam napastnik zawsze będzie mial minimum 20 bramek a Kamilowi będzie bardzo ciężko bo co roku wyskakuje jakis młody np( prevc domen,Kobayashi,granerud). Więc ja stawiam ze jak któryś pobije to lewy.

  • Skokowy Pasjonat bywalec

    W duuużej większości konkursy są rozgrywane w Europie. Wiem, że obecnie mamy takie czasy, ale w poprzednich sezonach też była taka sytuacja, że jedynie do Azji skoczkowie lecieli na konkursu w Niżnym i w Sapporo. Skoki potrzebują o wiele więcej takich dalekich podróży, a nie ciągle Europa i pełno konkursów w Niemczech. Mam nadzieję, że w przyszłym sezonie, wreszcie doczekamy się konkursu w Iron Mountain oraz może jakiegoś konkursu w Kazachstanie, bo tak jak mówiłem, skoki potrzebują takich egzotycznych konkursów. Od sezonu 16/17 bardzo mało jest zmian w kalendarzu. Jedyne co się zmieniło, to chyba Rasnov tylko.

  • Michalbvb9 początkujący
    Stoch czy Lewandowski

    Jak myślicie kto ma większą szansę.
    Stoch pobić rekord Schlierenzauera w zwycięstwach w PŚ czy Lewandowski pobić Gerda Mullera w liczbie bramek w Bundeslidze?
    Jeszcze rok temu obydwa rekordy wydawały mi się nierealne, jednak zarówno Kamil jak Robert ciągle przesuwają granicę naszej wyobraźni i niemożliwe może stać się możliwe.
    Robertowi brakuje 111 goli, a Kamilowi 16 zwycięstw :)

  • Kolos profesor
    @Skokowy Pasjonat

    Wolę 80 skoczków niezależnie od ich poziomu.

  • break90 weteran

    Niestety ale kryzys bardzo dotknął skoki. Jego skutki zaczniemy dostrzegać w przyszłości. Dyscyplina staję się coraz bardziej niszowa. Obawiam się trochę o przyszłość skoków

  • FanTomasz bywalec

    Zobaczymy czy Kamil w ten weekend podtrzyma swój poziom nieosiągalny dla rywali czy jednak po turnieju będzie odczuwał skutki zmęczenia i będzie skakał słabiej. Dziś raczej pewnie będzie skakał na luzie a najlepsze skoki zostawi na konkurs. Miejmy nadzieję że tak będzie i Kamil będzie dominował w Titisee na swojej ulubionej skoczni.

  • sajmon332 stały bywalec

    Liczę na Wąska ze bedzie w top 20

  • Skokowy Pasjonat bywalec

    Wolicie 80 skoczków, z których połowa klepie bule, czy około 50-60 skoczków, z których większość ma szansę na przyzwoity wynik? Titisee, tak jak wspomniał kolega, robi się takim drugim Niżnym Tagiłem. W ten weekend jest też Fis Cup w Zakopanem, gdzie wystartuje około 90 zawodników. Gdyby nie było Fis Cup, to zapewne byłoby więcej zawodników w Titisee. Ja wolę jednak około 50-60 zawodników, którzy mają szansę na przyzwoity wynik, a nie 80, gdzie połowa tak jak wspomniałem klepie bule.

  • dejw profesor
    @tw7

    Bardzo słaba forma. Pod koniec grudnia skakał na Pucharze Austrii w Villach, tracąc ponad 20 punktów do Haagena, którego można uznać za obecny krajowy nr 15.

  • Kolos profesor
    @Kwakuu11

    Jak nie widzisz problemu, to nie mamy o czym dyskutować... Skoki po prostu (niestety) upadają a niektórzy nie chcą tego zauważyć...

  • pablito weteran
    @Kolos

    idz stad człowieku już w końcu bo tylko dobijasz tutaj ludzi swoimi wypowiedziami

  • Kolos profesor
    @firefly

    Tak tylko, że i bez koronowirusa obsada konkursów PŚ była ilościowo tragiczna.

    Z roku na rok jest gorzej. Skoki powoli upadają i to nie z winy koronowirusa...

  • Kwakuu11 bywalec
    @Kolos

    I po co marudzisz?
    Przecież Amerykanie wrócą, Kanadyjczyk Soukup tak samo, Kazachowie za niedługo wrócą, Norwegowie wezmą 6 zawodnika.
    Rosjanie pojawią się z pełnym składem, Finowie też w Zakopanym.
    Nad czym ty marudzisz?
    Po prostu słabsi skoczkowie w ten weekend chcą skakać w Zakopanym, żeby potrenować przed PŚ

  • firefly profesor

    Znaleźliście sobie czas, żeby narzekać na liczbę zawodników na starcie... cieszcie się, że zawody w ogóle się odbywają i to w miarę bez większych zakłóceń. W mojej ukochanej dyscyplinie - łyżwiarstwie figurowym - sezon jest praktycznie martwy, zawody międzynarodowe odbyły się w liczbie dwóch, a i na lokalnych startuje dużo mniej zawodników niż zwykle. Z perspektywy łyżwiarzy, którzy za rok mają startować w IO, to jest tragedia. Naprawdę skoki całkiem nieźle się trzymają i trzymam kciuki, żeby się tak udało do końca sezonu.

  • Kolos profesor
    @pawelf1

    To niby zwykły PŚ, ale pomyśleć, że gdyby nie Austriackie i Niemieckie krajówki to obsada TCS wyglądałaby tak samo fatalnie....

    Im mniej startujących zawodników tym gorzej dla dyscypliny.

    I można się zasłaniać koronowirusem ale rok temu go nie było a w Neustadt było 51 zawodników (teraz 50).

    I trzeba sobie zadać pytanie czemu 20 lat temu mogło w TCS startować ponad 80 zawodników, a teraz trudno zebrać 60 skoczków na starcie...

    Skoki narciarskie giną, a niektórzy tu opowiadają, że po co więcej zawodników...

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @pablito

    Nie nie nie, skoków oglądać nie przestanę - to moja ulubiona dyscyplina sportu.
    Ale fakt faktem - w tym sezonie słabo z obsadą kwalifikacji do konkursów - szczególnie jak ktoś nie wystawia krajówki.
    Jeszcze nie tak dawno widywaliśmy 70, a nawet 80 zawodników w kwalifikacjach - w tym sezonie nawet 70 nie widzieliśmy :(

  • Kwakuu11 bywalec
    @Dudo90

    Jeżeli mi odpowiadasz to mów jaśniej o co chodzi, kto 6 był?

  • Dudo90 początkujący
    @Kwakuu11 Co Ty bredzisz?

    Przecież był 6 w Rosji.

  • butczan1 weteran
    @Kwakuu11

    Pewnie niedługo Nakamurę zastąpi Ito lub Iwasa. Chyba, że ktoś zrobi PK na mamucie gdzie podwieje pod narty. Wtedy być może do PŚ wróci Noriaki Kasai

  • Kwakuu11 bywalec
    @szymon037

    w Fis Cupie pojawią się i Rumuni i Ukraińcy.

  • szymon037 początkujący
    Liczba skoczków

    Nie ma się co dziwić że tak mało na starcie jest zawodników wiadomo koronawirus plus dla przykładu Kazachowie dopiero nie dawno dostali pozwolenie na starty, fis cup mocno obsadzony. Prawdą jest że coraz mniej zawodników na starcie ale ten rok niestety taki będzie i trzeba się z tym pogodzić ale niestety racja jest też to że uprawianie tego sportu jest coraz bardziej kosztowne i w ogóle, mam nadzieję że jednak się coś zmieni. Choć patrząc na fis cup punkty tam ma z 11 rumunów i chyba z 6 ukraińców także może jeszcze będzie lepiej.

  • Shakyor stały bywalec
    @Roxor

    No to niech astmatycy nie biorą się za bieganie. Jeszcze wyjdzie, że te ich "leki" dają przewagę w konkursie.

  • butczan1 weteran
    @maniekfoto

    Kontrole sprzętu pewnie będą, więc jakieś dsq może być

  • Kwakuu11 bywalec
    @Mes03

    +70 skoczków.

  • tw7 początkujący
    Austria

    Wie ktoś co się dzieje z Resingerem ?

  • Mluki bywalec
    @Qrls

    To jest głębszy problem i to nie tylko skoków narciarskich - dyscypliny sportowe przechodzą na coraz większy poziom zawodowstwa.
    Teraz, żeby cokolwiek znaczyć w skokach trzeba skakać właściwie od 5-6 roku życia, w odpowiednim czasie rozpocząć systematyczne treningi itp. Do tego wszystkiego potrzebne jest profesjonalne zaplecze - skocznie, sprzęt i sztab szkoleniowy. Tylko wówczas można liczyć na osiągnięcie sukcesu w dyscyplinie opanowanej przez innych zawodowo trenujących ludzi. W przeciwnym wypadku można co najwyżej zajmować niskie lokaty w zawodach niższej rangi, z których nie ma ani wynagrodzenia, ani sponsorów. A nikt nie zamierza dokładać do interesów - ani skoczkowie, których na to nie stać, ani związki sportowe, które nie widzą sensu w takie jeżdżenie na zawody dla zabawy.
    Innymi słowy: albo jesteś zawodowcem i korzystasz z profesjonalnego zaplecza, albo nie istniejesz.
    Dlatego w skokach pozostało już tylko kilka reprezentacji, które tym zapleczem dysponują.

  • Mes03 stały bywalec
    @Kwakuu11

    Ilu będzie? Na PŚ Zakopane?

  • Kwakuu11 bywalec

    Paweł Wąsek który po Ruce nic nie skakał jest wyżej na liście startowej niż wiecznie wożony Naoki Nakamura

    Takie tam

  • pawelf1 profesor
    Że też nie znudzi się wam te marudzenie .......

    Porównanie obsad tegorocznych z poprzednich lat nie ma sensu tak jak wyciąganie z tego daleko idących wniosków. Niektóre kraje nie startują (Kazachowie) bądź startują w kratkę . Inne nie wykorzystują limitu , brak zastępcy dla odesłanego do domu u Norwegów. Normalnie nie miało by to miejsca. A do tego mniejszy limit Norwegów kosztem Finów, którzy go nie wykorzystują. Zmniejszony limit słabo skaczących Japończyków. A na dokładkę brak krajówki ........

  • Kwakuu11 bywalec
    @Major_Kuprich

    oj przepraszam Sapporo od paru lat było i jest mocno obsadzone. (;

  • Kolos profesor

    50 zawodników na starcie... Tylko. To porażka FIS-u i Hofera...

  • Kwakuu11 bywalec

    ale po co wam więcej skoczkow?
    powiedzcie mi.
    Kogo nie ma?
    Amerykanów czy Soukupa? gdzie wolą skakać w wybitnie mocno obsadzonym fis cupie? a potem zostać na PŚ w Zakopanym bezpiecznie bez robienia kilometrów ?
    Kogo? Ammana który klepie bule i szkoda na to patrzeć

    Są Włosi, są Francuzi, Finowie we dwójkę ( w Zakopanym może już drużyna) jest Zografski Bułgar, młody Aigro, w życiowej formie Clowes i Deshwanden.
    Nasi zmiennicy Wąsek i Wolny, w końcu zobaczymy czy mają formę, bo bronilem Pawła strasznie.
    Są Rosjanie z TCS, bracia Prevc i mocny Lanisek, młody Steiner z Austrii.
    No kogo brakuje?
    Jeżeli dla was to uboga obsada, to zapraszam jutro na fis cup u nas w Zakopanym świetna obsada, znane nazwiska z PŚ, pełna egzotyka, ponad 90 skoczków a ponadto transmisja w tvp sport.
    Pś w Zakopanym wynagrodzi wam potężna ilość zawodników w Q, spokojnie.

    Dla mnie ten weekend będzie najciekawszy ze względu na mocno obsadzony fis cup u nas w kraju i titise

  • Cinu profesor

    Co nam z tych świetnych wyników jak ta dyscyplina zgnije zaraz i nikt nie będzie pamiętał. FIS powinien się dokładnie przyjrzeć co jest przyczyną powiększającej się różnicy w poziomie 6 nacji i pozostałych i jakoś temu zaradzić. Dlaczego innym reprezentacjom tak ciężko jest wskoczyć na przyzwoity poziom. Jeśli niszowa dyscyplina będzie jednocześnie droga to to jest droga to nikąd. Trzeba skończyć z wojną technologiczną bo to zabija skoki. Tymczasem Pertile nie wygląda na takiego, który miałby walnąć pięścią w stół i wprowadzić duże zmiany.

  • Major_Kuprich profesor
    Rok temu było 51

    Z Neustadt robi się drugi Niżny Tagił czy dawne Sapporo.

    Cudów oczekiwać nie należy.
    Z Polaków pewnie zejdzie ciśnienie, dojdzie jeszcze zmęczenie.

  • Roxor profesor
    @Shakyor

    Bo biegacze to astmatycy, a dla takich wirus może być realnym zagrożeniem :)

  • Joker bywalec

    Myslicie, ze Amman i Schlierenzauer wroca na Zakopane (po ich wyczynach w TCS) ? I kiedy wroci Zajc po jego wyczynach w MSL ?

  • Shakyor stały bywalec

    Jak to jest z tą Norwegią? W skokach, kombinacji czy biathlonie normalnie startują cały czas, wykorzystując pełną kwotę startową, a w biegach bunt, że nie startują, bo BOJĄ się koronawirusa?

  • pablito weteran
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    to nie ogladaj zawsze możesz przerzucić na inne dyscypliny zimowe

  • maniekfoto stały bywalec

    Czyli, to będzie zwykły trening, tyle, że z notami. Każdy skoczek się zakwalifikuje :D

  • DawidRol początkujący

    Rosjanie teraz mają 4 którzy na spokojnie mogą skakać w Pucharze Świata

  • Roxor profesor
    @padu

    A no możliwe, bo ten prolog jednak nie kwalifikacje.

  • Qrls weteran
    @Robert Johansson252

    Myślę że to pokłosie covidu, przepisów i tak krótkiej przerwy między zawodami.

    Fajnie że zmienili nazwę i nie ma kwali bo to było by absurdalne, jakby ktoś odpadł przez DSQ. Pandemia pandemia ale myślę że głównym celem nowego dyrektora FIS powinna być promocja skoków bo jak pięknie czytało się artykuły o TCS w 2001 roku gdzie na starcie finału było 84 zawodników z 19! państw. Ale niestety będzie ciężko, hardkorowy zawodostwo jakie teraz następuje w sporcie spowodowało że większość krajów finansuje tylko część dyscyplin w których jest materiał i są ewentualne szansę na sukces i to się raczej już nie zmieni.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Tam zawsze słaba obsada, ale żeby aż tak? W Niżnym Tagile 51, w Tittise-Neustadt 50... skoki schodzą na psy :(

  • Cinu profesor
    @butczan1

    Skoro jest nagroda to zapewne tak.

  • butczan1 weteran

    Rozumiem, że prolog z notami za styl?

  • Cinu profesor
    @pablito

    W zeszłym roku w Titisee było też zaledwie 51 skoczków. Przez pandemię nie mamy Kazachów, i to właściwie tyle.

  • Robert Johansson252 profesor
    W dodatku z niewiadomych przyczyn

    Niektóre kraje nie wykorzystały limitu

  • firefly profesor

    Jak ktoś słusznie zauważył, zrobił nam się turniej pięciu skoczni :) Nie narzekam! Tylko później będzie ciężko z powrotem przestawić się na czekanie cały tydzień na kolejne zawody. Myślę, że będą fajne emocje, część skoczków pewnie będzie chciała coś sobie udowodnić po nieudanym turnieju, a z kolei w przypadku innych przekonamy się, czy mają stabilną formę. Jestem np. ciekawa Lindvika, ale też Krafta, Kobayashiego, Eisenbichlera, czy nawet Kubackiego. Czy Granerud wróci na szczyt czy będzie już cały czas systematycznie obniżał loty? Czy Kamil ma jeszcze parę po turnieju na wygranie kolejnych konkursów? Zapowiada się ciekawy weekend.

    Fajnie, że jest ten prolog. Zawsze te 3 tys. franków komuś wpadnie do kieszeni, a my pocieszymy się skokami o jeden dzień dłużej.

  • pablito weteran
    @Robert Johansson252

    taki Saadrev Maankov Kornilov który skacze dobrze w kontynentalu

  • Robert Johansson252 profesor
    @pablito Można podnieść limity

    Mniejszym reprezentacjom - np Rosja ma tylko 3

  • padu doświadczony
    @Roxor

    W Wiśle też był prolog o puchar TVP Sport, i jeden zawodnik nie został dopuszczony do startu z powodu kombinezonu a w konkursie startował. Więc tu pewnie będzie podobnie

  • Adam90 profesor

    "piętnastu reprezentacji narodowych" W sumie w miarę duzo reprezentacji. Oczywiście mogłoby być trochę więcej skoczków na liście.

  • Xenkus profesor
    @Roxor

    W sumie nie wstyd, DSQ może się zdarzyć

  • Robert Johansson252 profesor
    @Roxor Przecież nie ma q

    Tylko prolog gdzie nikt nie odpada

  • Roxor profesor

    Nie zakwalifikować się do konkursu to będzie wstyd. Podobnie jak w Tagile, w pierwszej serii może wystąpić mniej niż 50 zawodników.

  • pablito weteran
    @equest

    Mniejsza obsada jest związana z pandemią, nie ma potrzeby zmieniać w tym celu przepisów. Jeśli zwiększy się limity najlepszym krajom to te słabsze nie będą miały szans na wprowadzenie skoczka do konkursu, co spowoduje całkowite wymarcie skoków w takich krajach.
    A tego ani FIS ani wielu kibiców nie chce.

  • equest profesor

    Z powodu coraz mniejszej ilości zawodników startujących to FIS
    powinien podnieć limity dla pozostałych krajów.
    Polska, Słowenia, Niemcy, Austria, Norwegia, Japonia po 8 zawodników.
    I odpowiednio mniej dla pozostałych nacji.

  • padu doświadczony
    @Lukkier

    Przecież w kwali na TCS do zgarnięcia jest 5000 Euro

  • Lukkier doświadczony

    O kurde 3k franków zrobili jako dzisiejszy prolog zamiast kwalifiakcji. To i tak o 1k więcej niż kwalifikacje na TCS

  • erytrocyt_ka profesor

    Bardzo jestem ciekawa tego weekendu. Emocjd jeszcze do końca nie opadły, a juz szykują się kolejne.
    Jak będzie skakał Granerud? Czy gdy zeszła z niego presja, znowu będzie lepiej skakał?
    Czy Kamil będzie odczuwał zmęczenie po TCS i będzie zajmował nieco dalsze lokaty, nie na podium?
    Co do Graneruda nie wiem szczerze mówiąc co myśleć, u Stocha bardziej bym sie skłaniała ku temu, że utrzyma swoją świetną dyspozycje i będzie walczył o zwycięstwa.
    Mam nadzieję, że pozostali Polacy również dobrze się zaprezentują, skocznia jest przez nich lubiana, szansa na polskie podium od jakiegoś czasu sie przewija, może tym razem się uda, fajnie by było :)

  • Mes03 stały bywalec
    @mateo_1809

    W tym roku w LGP w Wiśle było 46 skoczków, i w Hakubie na LGP 2 lata temu też tak było.

  • Nowyskoczek5 profesor

    Niestety krótka lista startowa i tylko trzech skoczków bez punktów PŚ....

  • Bocian stały bywalec
    @mateo_1809

    Mylisz się. Już w tym sezonie mieliśmy sytuację, gdzie kwalifikacje były niepotrzebne (nawet się 50 skoczków nie uzbierało), acz przeprowadzone.

  • Kwakuu11 bywalec
    @Mes03

    a 2 konkurs to co

  • Adrian AZ profesor

    Czyli kwalifikacje zamienią się w dodatkową sesję treningową, czy zostaną odwołane?
    EDIT: Jest prolog

  • Kwakuu11 bywalec

    to co? eurosport juz nic nie transmituje? XD
    bo skacze 50 skoczkow?
    a nie 52 np?

    Q nie potrzebne po co komu DSQ złapać niepotrzebnie i obniżyć frekwencję

  • Mes03 stały bywalec
    @Kwakuu11

    W Niżnym Tagile było 51 skoczków, mimo to kwalifikacje się odbyły.

  • Karpp profesor

    Jednak konkurencyjna strona, składy podała już wczoraj

  • Xenkus profesor

    Podobno dzisiaj 3 seria treningowa zamiast kwali.

  • Mes03 stały bywalec

    Zamiast kwalifikacji wolałbym w ich miejsce ten prolog o puchar SKI Jumping Family, albo ewentualnie trzeci konkurs indywidualny.

  • Kwakuu11 bywalec
    @mateo_1809

    a w niznym tagile w tym roku to co?

  • Kwakuu11 bywalec

    Co za precyzja... Idealnie w punkt 50 skoczków.

    Róbmy już dziś ten konkurs.
    Q po to żeby uważać na DSQ

  • mateo_1809 bywalec
    Kwalifikacje

    Jeśli się nie mylę to jest to pierwszy raz od 12 lat (Sapporo 2009) kiedy kwalifikacje nie będą konieczne z powodu zbyt małej liczby zawodników

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl