Polacy bez pełnej kwoty w Zakopanem, Krzak z koronawirusem

  • 2021-02-08 15:33

Trener Michal Dolezal ogłosił skład reprezentacji Polski na nadchodzące zawody Pucharu Świata na Wielkiej Krokwi (HS140) w Zakopanem. W rywalizacji pod Tatrami weźmie udział jedenastu Biało-Czerwonych.

Pierwotnie w dniach 13-14 lutego miała zostać rozegrana próba przedolimpijska w Zhangjiakou. Rywalizacja w Chinach została jednak odwołana z uwagi na pandemię koronariwusa i panujące obostrzenia. Międzynarodowa Federacja Narciarska (FIS) postanowiła zwolniony termin przyznać Zakopanemu. Tym samym Wielka Krokiew już po raz drugi w tym sezonie będzie gościła Puchar Świata.

Sztab szkoleniowy reprezentacji Polski postanowił, iż w piątkowych kwalifikacjach weźmie udział jedenastu reprezentantów Polski - Kamil Stoch, Piotr Żyła, Dawid Kubacki, Andrzej Stękała, Jakub Wolny, Klemens Murańka, Aleksander Zniszczoł, Paweł Wąsek, Maciej Kot, Stefan Hula oraz Tomasz Pilch. Tym samym nie skorzystamy z pełni przysługującej nam kwoty 13 skoczków.

W niedzielę na Wielkiej Krokwi zaprezentuje się już tylko siedmiu Polaków. Biało-Czerwoni mogą skorzystać z kwoty krajowej podczas dwóch konkursów w sezonie, a pierwszy raz została użyta podczas inauguracyjnych zawodów tej zimy w Wiśle.

W Zakopanem nie wystąpi Jarosław Krzak, który uzyskał pozytywny wynik testu na koronawirusa. Zawodnik, który nie miał kontaktu ze sztabem oraz innymi członkami kadry, przebywa obecnie na kwarantannie.

Kadra Polski na PŚ w Zakopanem (HS140):

- Kamil Stoch (3. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2020/2021);

- Piotr Żyła (4. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2020/2021);

- Dawid Kubacki (6. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2020/2021);

- Andrzej Stękała (15. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2020/2021);

- Jakub Wolny (25. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2020/2021);

- Klemens Murańka (28. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2020/2021);

- Aleksander Zniszczoł (35. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2020/2021);

- Paweł Wąsek (40. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2020/2021);

- Maciej Kot (54. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2020/2021);

- Stefan Hula (67. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2020/2021);

- Tomasz Pilch (69. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2020/2021).

PROGRAM ZAWODÓW:

Piątek, 12.02.2021
11:00 - Odprawa techniczna
13:30 - Oficjalny trening
16:00 - Kwalifikacje

Sobota, 13.02.2021
15:00 - Seria próbna
16:00 - Pierwsza seria konkursowa

Niedziela, 14.02.2021
14:40 - Kwalifikacje
16:10 - Pierwsza seria konkursowa


Adam Bucholz, źródło: PZN
oglądalność: (22316) komentarze: (163)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • INOFUN99 profesor
    @unnameduser

    Przecież Bukowski nigdy nie miał prawa startu w PŚ. Bardziej pasowałby Kolega Kastelik.

  • unnameduser stały bywalec

    Szkoda, że Bukowski i MIętus zakończyli kariery - byłoby kogo wystawić w ramach grupy krajowej.

  • majkiel doświadczony
    @Adrian AZ

    Kuba Kot z Małyszem niech założą narty ;)

  • Shinosuke początkujący
    @kwak11234@wp.pl

    Ale po co Cacinie był PK dzień wcześniej?

  • Adrian AZ profesor
    @jaksowskyy

    Kto miałby o te punkty walczyć? Leja? Pękała? Kieta? Zapotoczny? Niemczyk? Żadnego z nich w normalnych warunkach nie stać na punkty.

  • KacperM stały bywalec
    @jaksowskyy

    Nikogo nie wystawią

  • Sympatyczny_Wąsacz bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Chłopie i każdy ma w to uwierzyć ?
    Pomyśl ty chociaż przez chwilę i nie rozsiewaj fake newsów :)

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Kerkun

    Nie musisz się tym chwalić.
    Zobaczyłem ten link godzinę temu, zapytałem zawodnika i potwierdził to.
    Bez Finów i Estończyka(Aigro)
    Drugi Estończyk Maltsev, wystąpi.

  • Kerkun początkujący
    @Shinosuke

    Mam nadzieję, że link zadziała https://twitter.com/sjteamfin/status/1358764938538455040

  • jaksowskyy początkujący

    Wie ktoś może czy Polacy wystawia na CoC w Klingenthal skład. Mogliby wystawić kadrę żeby może ktoś powalczył o punkty.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @shymonsky

    Dobrze. Prawda
    Musiałem zapytać samego zawodnika, bo federacja Fińska nie dodała informacji o Zakopanem. A 3 tygodnie temu w rozpisce był jeszcze start w Zakopanem, więc od razu przyjąłem fakt że wystartują
    Artti Aigro również wrócił do domu na treningi.
    Ale Kevin Maltsev sprzed chwili poinformował, że już jest w Zakopanem i tam spróbuje swoich sił..

    Odpowiedz:
    Cacina startował w niedzielę, bo chciał obeznać skocznię. Liczy on na dobry wynik w Lahti. Zobaczymy
    Feldorean, Spulber, Mitrofan - PK Klingental

    @Jaksowskyy
    Raczej nie.

    W Klingental zabraknie wielu dobrych zawodników którzy regularnie punktują w zawodach.
    To szansa dla słabszych ekip, na gwarancje prawa startu w PŚ -Rumunów czy Turków

  • Shinosuke początkujący
    @kwak11234@wp.pl

    Mam pytanko Kwaczku do Ciebie. Nie ogarnalem tego w weekend, jesli byla odpowiedz to przepraszam, a jesli nie to powiedz mi po co Cacina startowal i w pk i fis cup? Spoczko.

    I chyba kazdy chce zobaczyc screeny, gdzie Spulber pisze o ostatnim miejscu?

  • shymonsky bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    "Finowie będą w Zakopanem, nie wiem skąd taka informacja że nie"
    Tym twoim "źródłom" informacji nie ufa prawie nikt, to się nie dziw że masz błędne informacje

  • Shinosuke początkujący
    @Kerkun

    Daj prosze link. Spoczko.

  • Kerkun początkujący
    @kwak11234@wp.pl

    Oficjalne konto fińskiej federacji na twitterze podało, że nie będzie nikogo w Zakopanem.

  • brixter początkujący
    @Shoutaro Juniorzy

    Żeby pokazywać tam swoich juniorów trzeba takowych mieć. Zresztą nasi juniorzy, poza tymi na MŚJ nie mają prawa startu w PŚ, więc nie wiem jak chciałbyś to zrobić.

  • Shoutaro doświadczony

    Nie rozumiem tego niewykorzystywania pełnej kwoty. Przecież tu nie chodzi o to, żeby bić się o zwycięstwo czy nawet o trzydziestkę, tylko żeby pokazać swoich młodych zawodników szerszemu gronu, pozwalać im przecierać szlaki, "oskakiwać" się z PŚ, choćby tylko w treningach i kwalifikacjach. Zresztą, w tym sezonie zakwalifikować się do konkursu jest wyjątkowo łatwo - czasem wystarczy nawet tylko pojawić się na starcie, jak to było w Klingenthal. To marnowanie okazji.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Feldorean będzie w COC.

    Potem jak zdobędzie punkty pogada z Tudorem żeby pozwolili mu startować w Q w Rasnowie.
    Bo Spulber powiedział, że będzie ostatni i nie ma sensu skakać
    ( to pewnie tylko taka poduszka, żeby nie było widać że uczynił większe postępy od Mitrofana, czy od Spulbera Mihnei)
    Punkty będą, bo skocznie w Klingental bardzo dobrze zna i powiedział, że jeśli będzie w takiej formie jak tydzień temu, to bez obaw,

    Finowie będą w Zakopanem, nie wiem skąd taka informacja że nie..
    COC:
    Nousainen
    Matta

    Wymieniona dwójka- PŚ

  • Adrian AZ profesor
    @Kolos

    Tylko czy jest sens wysyłać na PK kilku buloklepów, którzy będą walczyć z Rumunami, Ukraińcami, Turkami i Kazachami o prestiżowe przedostatnie miejsca?

  • Wojciechowski profesor
    @Kolos

    O, to mnie zaskoczyłeś trochę, że odwiecznie prześladujący Polaków FIS byłby tak łaskawy dla Małysza. ;)

  • Kolos profesor
    @Wojciechowski

    Przecież gdyby Małysz chciał to by sobie załatwił status active od ręki, w parę godzin. To jest tylko kwestia opłaty. Zresztą niewykluczone, że FIS by nawet nie zauważył nieaktywnego FIS codu Małysza i nie robił z tego powodu problemu. Znając ich podejście...

    Oczywiście to czysto teoretyczne rozważania, ale mówienie, że Małysz nie mógłby wystartować z powodu nieaktywnego FIS Codu jest śmieszne:)

  • Shinosuke początkujący
    @Kolos

    A Kupczak juz zakończył super kariere kombinatora? Nie spoczko.

  • Wojciechowski profesor
    @Shinosuke

    Wiem, że robisz sobie jaja, ale tak już dla czystego zaspokojenia Twojej ciekawości chciałbym dodać, że Małysz, choćby skały się starały, i tak nie mógłby się zgłosić, bo nie ma aktywnego kodu FIS. ;)

  • Wojciechowski profesor
    @zimowy_komentator

    W sumie dokładnie w tej samej pozycji jest niejaki... Krzak. ;)
    Wiadomo, że ma duże szanse na kolejny kiedyś start, a pewnie startowałby i w tym tygodniu, ale fakty są nieubłagane.

  • Shinosuke początkujący
    @Kolos

    Czemu nie postulujesz startu Malysza ,,sekciarzu limitow"? Spoczko.

  • zimowy_komentator profesor

    Szkoda, że Adam Ruda wypadł z obiegu... Jest on chyba jednym z nielicznych skoczków na świecie, którzy w PŚ wystąpili tylko raz (w kwalifikacjach).

  • nicoz weteran

    Skoki to nie sport do uprawiania przez młodzież w Polsce a widowisko cyrkowe, do którego mamy kilkunastu zawodowców. Więcej nie utrzyma się z tego a i nawet to nie jest liczba kilkunastu a w zależności od poziomu kilku. Same zawody krajowe np. w Szczyrku nie dają możliwości zdobycia przez juniorów uprawnień do PK czy PŚ. Ta żałosne jak nie wykorzystujemy nawet przyznanego nam limitu w PK i PŚ. Co do tego doprowadziło? Bezsensowne limity, polityka FIS, brak wizji PZN, braki szkoleniowe czy jak nie wiadomo o co chodzi to kryją się za tym pieniądze.

  • Krzysiek92 początkujący
    @kwak11234@wp.pl

    Skąd masz info o Finach? 🤣🤣🤣

  • Kolos profesor
    @pawel96

    Pod warunkiem, że Feldoreanu wystartuje na PK. My teoretycznie na PK moglibyśmy wystawić Leję skoro i tak nie startuje w PŚ. Prawo startu w PK mają ponadto Krzysztof Kieta, Szymon Zapotoczny, Kacper Stosel czy Szymon Jojko a nawet... kombinator norweski Szczepan Kupczak. Na bardzo upartego byłoby kogo wystawić.

  • Kolos profesor
    @Robert Johansson252

    Zgadzam się, że Leja zaliczyłby bulę ale i tak nie wykorzystujemy limitu, więc czy buloklep czy nie skoro ma prawo startu w PŚ i jest wolne miejsce w składzie - powinien startować.

  • KX_Keytinho stały bywalec
    @ShinpuTokubetsu2.0.

    "W konkursach Pucharu Świata mają prawo startować zawodnicy, którzy:
    - punktowali dotychczas w Pucharze Świata lub Letniej Grand Prix (dożywotnie prawo startu w PŚ);
    - punktowali w aktualnym lub poprzednim sezonie Pucharu Kontynentalnego." - z innej stronki

  • Joorny stały bywalec

    i po co było to przesuwanie kwoty narodowej na te zawody ?

  • Shinosuke początkujący
    @Seba Aka Krzychu

    Jestem fanem Ryoyu, dużo mu brakuje, nie ma tej iskry, co choćby sezon temu, to samo Kraft już myslałem, że będzie dobrze i teraz słabo skakał w weekend. Nie spoczko.

  • Robert Johansson252 profesor
    @ShinpuTokubetsu2.0. Na razie nie pokazał potencjału

    Ale trzymam za niego kciuki, tylko stwierdzam fakty, bo skoro nie ma prawa startu PŚ to nie wystartuje bo jest za słaby na PS, a niektórzy domagają się żeby go wystawić albo Leję, który nie punktuje w pucharze FiS

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Karpp

    Według mnie każda drużyna z TOP 6 może zdobyć medal.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Shinosuke

    Bez przesady, że słaby Ryoyu, ostatnio skoczę nieźle, myślę, że na MŚ będzie w formie.

  • kuba.soczewinski@onet.pl bywalec
    @ShinpuTokubetsu2.0.

    na jakiej stronie patrzyłeś ?

  • ShinpuTokubetsu2.0. doświadczony
    @kuba.soczewinski@onet.pl I tak i nie

    Niektórzy tylko podali, ale te najważniejsze są.

  • kuba.soczewinski@onet.pl bywalec

    Znacie składy ekip na PK w Klingethal ?

  • Shinosuke początkujący
    @pawel96

    Feldorean wzialby sie do uczciwej pracy, chyba jest praca dla ludzi z jego wykształceniem, ile on ma lat?

  • Shinosuke początkujący
    @Sympatyczny_Wąsacz

    Twoja ksywa jest legalna, jego tak nie bardzo, wolno pod zmyslone postacie sie podszywac jak ja, wolno pod prawdziwym imieniem i nazwiskiem, mozna sie nazwac fan Roberta, albo Gruszki hehe, ale na to co robi ten od Johanssona i Oczy Aignera sa paragrafy, poszukajcie jakie, nie chce wszystkiego podawac na tacy. Ja ostatnio w związku z maseczkowym szalenstwem nauczylem sie co to 135 artykuł KW i zaden sprzedawca mi nie podskoczy. Spoczko.

    ---------- moderacja ----------
    Na Ciebie też trzeba będzie szukać "paragrafów", jeśli będziesz się czepiał innych Użytkowników, a już zwłaszcza z tak osobliwego powodu. Pozdrawiam i życzę zachowania lepszej proporcji wpisów na temat do wpisów o innych Użytkownikach (najlepiej takiej 100:0).
    -----------------------------------

  • Sympatyczny_Wąsacz bywalec
    @Robert Johansson252

    Kurde wielki skoczek się odezwał !
    W przeciwieństwie do ciebie to Pękala by uzyskał te 90 metrów ....

  • pawel96 profesor

    Swoją drogą, zapowiada się ciekawa obsada PK w Klingenthal. Juniorzy na MŚJ, Polska bez składu, kilku solidnych kontynentalowców w Zakopanem jak Kaliniczenko.

    Wniosek jeden: Feldorean, musisz! :D

  • Shinosuke początkujący
    @KacperM

    Wierutne bzdury. Nawet w Fis cupie czasem się pilnują i nie wystawiają kogoś, komu start mógłby wyrządzić krzywdę.
    PŚ ma być nagrodą i wysyła się najlepszych, albo rokujących młodzianów, lepiej wysłać 15 latka nawet po naukę, żeby go zmobilizować, że może być z najlepszymi, niż Bukowskiego, Leję, czy Bieguna.
    Btw. Czemu nikt nie postuluje wysłanie Adama Małysza? myslicie że się ośmieszy? Bo ja myslę, że nawet ze zwykłą budową ciała punkt K może spokojnie osiągnąć, a nie zapomniał chyba jak się skacze. 100m to minimum, to dalej więcej niż Kazachowie, Rumuni, czy Leja.

  • Shinosuke początkujący
    @jma

    Uzasadnij te uprzedzenie rzekome PZNu?Ja bym raczej szedł w tę stronę, że marnowane są pieniądze na Hule, Juroszki i Niemczyki. Jak na potęgę słabo to wygląda. Spoczko

  • ShinpuTokubetsu2.0. doświadczony
    @Robert Johansson252 Przywołuje Cię do porządku

    Pękala to bardzo zdolny skoczek z potencjałem. Trochę szacunku do niego.

  • Shinosuke początkujący

    "Puchar Świata pań oficjalnie z dodatkowym konkursem drużynowym. Zawody odbędą się w sobotę, 27 marca podczas finału sezonu w Czajkowskim." ukradzione z twiterza redakcji, nie widzę newsa, więc wklejam.
    Fantastyczna wiadomość dla fanów skoków, dlatego warto wywalić Kruczka i nie zatrudniać Hrgoty, ale fachowca, swoją drogą chętnie bym poznał trenerów tych typowo kobiecych.

  • KrzyK_ stały bywalec

    Dlaczego nie ma informacji tutaj na portalu odnośnie Rasnova? Ponad godzinę temu Leleń na tt poinformował, że prognozy są optymistyczne i konkursy się odbędą zgodnie z planem.

  • Robert Johansson252 profesor
    @alo Pękala miałby problemy

    Żeby dolecieć do 90 m

  • alo profesor
    @zimowy_komentator

    Taa żeby bule klepał. Nikt spoza tej grupy powołanej nie nadaje się na PŚ. Hula będzie miał problem żeby dolecieć do punktu K a co dopiero Pękala albo Krzak.

  • ShinpuTokubetsu2.0. doświadczony
    @zimowy_komentator Pytanie

    A on nie jest w kadrze B nawet, nie?

  • zimowy_komentator profesor

    Trzeba się zwrócić do Sandro Pertile żeby warunkowo dopuścił Wiktora Pękalę. On jest chyba na miejscu.

  • cms doświadczony
    @Byłbym dobrym skoczkiem 2002

    Wliczają się po połowie do Pucharu Narodów dla kobiet i dla mężczyzn

  • cms doświadczony
    Rasnov

    Jest już decyzja a tutaj cicho, redakcja skijumping.pl śpi
    Zawody Pucharu Świata w Rasnovie w dniach 18-20.02 odbędą się zgodnie z planem. Prognozy pogody są optymistyczne, ma przyjść ochłodzenie i skocznię uda się przygotować.

  • Mes03 stały bywalec
    @kuba.soczewinski@onet.pl

    Zobaczymy

  • pawel96 profesor

    Szkoda tej krajówki, ale mamy tylko 17 zawodników z prawem startu - 11 tutaj, 4 na MŚJ, zostaje tylko Krzak i Leja...

  • janbombek doświadczony

    Jedyna okazja dla Stefana, żeby sobie skoczyć w wyższej lidze. Ciekawe czy po tym sezonie zakończy karierę?

  • Karpp profesor
    @Robert Johansson252

    No ale aż takiego łomotu nie byłoby. Żaden nie przeskoczyłby 100m a porownywanie skoczków zaliczających bule jest poniżej krytyki ;)

  • Robert Johansson252 profesor
    @Karpp Oj nie wiem, czy przesadziłem

    Marusiak pokazał w fis Cup dużo więcej niż Leja

  • QueenM początkujący
    Rasnov

    Napiszcie o Rasnovie, ponoc ma się odbyc

  • Mucha125 profesor
    @ShinpuTokubetsu2.0.

    Masz jeszcze letnie zawody które się do tego liczą

  • ShinpuTokubetsu2.0. doświadczony
    @shymonsky Chyba nie

    No ale mówicie, że z juniorów czterech ma prawo startu w PŚ, a przecież w zeszłym sezonie w PK punktował tylko Niżnik i Juroszek.

  • wierny kibic bywalec
    @KacperM

    Też jestem za takim rozwiązaniem, ale nie ma co wpychać zawodnika na siłę skoro PZN i trenerzy nie brali go pod uwagę. Szkoda, że zmarnowaliśmy taki talent, bo gdyby został odpowiednio potraktowany, to kto wie, gdzie mógłby teraz być.

  • shymonsky bywalec
    @Byłbym dobrym skoczkiem 2002

    Punkty są dzielone na połowę, połowa idzie do pań i połowa idzie do mężczyzn (czyli jak wygra np. Słowenia, to panie otrzymują 200pkt i panowie otrzymują 200pkt)

  • shymonsky bywalec
    @ShinpuTokubetsu2.0.

    Z tego co pamiętam, to po zdobyciu punktów PK skoczek ma prawo startu w PŚ na 1 rok/sezon

  • Shinosuke początkujący
    @Kolos

    Masz strasznie socjalistyczne myslenie. Skandalem jest, ze ktos taki jak Juroszek jest w kadrze A, dziala to demotywujaco na reszte.

    A czemu nie zyczysz sobie startu Małysza albo Tajnera?

  • Byłbym dobrym skoczkiem 2002 początkujący
    Rasnov

    Mam pytanie. Załóżmy, że Weekend ze skokami w Rumuńskim Rasnovie dojdzie do skutku. W niedzielę jest planowany konkurs drużynowy mikstu, 2 kobiety i 2 mężczyzn w drużynie. I moje zapytanie brzmi, czy wyniki z tego konkursu będą wliczały się do Pucharu Narodów, czy będzie to jakiś oddzielny ranking? Jeżeli tak, to możemy sporo na tym stracić, choć zależy też ile drużyn zostanie wystawionych na start.

  • KacperM stały bywalec
    @kuba.soczewinski@onet.pl

    Raczej mało prawdopodobne

  • Mucha125 profesor
    @dervish

    Cała 11 była w Austrii ostatnio (oprócz jednego zawodnika)

  • KacperM stały bywalec
    @wierny kibic

    Leja powinien jechać bo to żeby wypełnić limit.Tym więcej zawodników tym lepiej

  • jma profesor

    Może choć raz PZN wzniesie się ponad swoje uprzedzenia i da szansę temu Lei porywalizować z Kazachami. Nikomu korona z głowy nie spadnie nawet jak skoczy 85 metrów i klapnie na 2 nogi. Bo chyba nie boi się, że przeskoczy któregokolwiek z punktujących w PŚ?

  • ShinpuTokubetsu2.0. doświadczony
    Pytanie

    Panowie, a kiedy zawodnik zyskuje prawo do startu w PŚ? Musi zdobyć punkty w PK? I jaki czas takie prawo ma zawodnik?

  • dar06_ weteran

    Bezwzględnie ta kwota powinna wykorzystana przez PZN
    Krzysztof Leja jest dyskryminowany przez związek ,tylko ze jego budowa ciała zawiera za dużo tłuszczu i z tego powodu jest wykluczony ze startów mimo ze nie raz udowadniał ze jest lepszy od swoich kolegów którzy startowali w PŚ
    W tym powinien zająć nasz rząd jak PZN z dyrektorem tego skoczka traktują przez tyle lat
    To Leja by był 12 skoczkiem
    Został nam 13 to niech skaczę Ziobro lub jak nie znajdą nikogo to niech Małysz zakłada narty i szoruje na górę ze skoczkami i skaczę

  • Karpp profesor
    @Robert Johansson252

    Z Marusiakiem przesadziłeś.
    Ale z drugim Ukraińcem już przegrałby

  • Wojciechowski profesor
    @Kolos

    A pamiętasz, jak odwoływali MP w Szczyrku, bo „okazało” się, że kolidują... z Raw Air? To dopiero był kabaret. ;)

  • KX_Keytinho stały bywalec
    @KX_Keytinho

    Oczywiście nie ma formy na punkty w PŚ, ale na FIS CUP nie skakał źle. Inna sprawa, że Krzysztofowi nie po drodze z PZPN, ale

  • wierny kibic bywalec

    Jednak nas też dopadło. Dobrze, że nie są to filary kadry, ale mimo wszystko Krzak dostałby kolejną szansę na pokazanie swoich umiejętności. Większość osób twierdzi, że Leja powinien dostać powołanie, a ja się pytam na jakiej podstawie. Już bym wolał wystawić Niemczyka, który co prawda klepał bulę w Willingen, jednak dla niego skoki to na ten moment najważniejsza rzecz, a nie hobby. Może wzbudziłem kontrowersję, ale chyba nikt nie chce, żeby rywale się z nas śmiali po cichu, że wystawiliśmy skoczka, który nie zna nawet zapachu punktów PK. Owszem, chciałbym, żeby wrócił do swoich skoków, gdy był juniorem, ale prawda jest taka, że od kilku lat rozbija konkurencję jedynie na Lotos Cupie.

  • Robert Johansson252 profesor
    @KX_Keytinho Weźcie się z tym Leją

    Przecież to buloklep, on dostanie łomot od Marusiaka

  • KX_Keytinho stały bywalec

    Tak jak już pisałem, obiektywnie Leja powinien wystartować.
    Mamy 17 skoczków z prawem startem w PŚ. 4 skoczków jedzie na MŚJ, 1 skoczek wyeliminowany przez chorobę.
    Zostaje 12 skoczków - 11 z punktami w tym sezonie + Krzysztof Leja.
    Nikomu nie zabierałby miejsca, jest na miejscu, a mógłby powalczyć o "50".

  • KX_Keytinho stały bywalec
    @zimowy_komentator

    jest jeszcze Krzysztof Leja

  • KX_Keytinho stały bywalec
    @Shinosuke

    Obiektywnie Leja powinien jechać - skoro z 17 skoczków, którzy mają prawo startu, 4 jest zajętych MŚJ, a 1 koronawirusem, to Leja automatycznie jest skoczkiem nr. 12, a skoro tych miejsc mamy 13, to Krzysztof powinien jechać

  • Tomek1982 stały bywalec

    Tylu naliczyłem podczas Mistrzostw Polski. Pozostałym należy się transmisja z zawodów i talon na węgiel, ale ich forma jest zbyt śmieszna i nierówna by robić z nich bohaterów - światowców. Ja to nawet bym wolał na tych słabszych popatrzeć ale nie wiem czemu odpadają. U nas nigdy nie było eliminacyjnych poglądów. Do tej pory pamiętam nasze wielkie talenty co się okazało skoczyli 120 metrów w Zakopanem na treningu z Małyszem i Hanavaldem, a potem zostali wielkimi Bossami w Polskim sporcie. Może i dobrze ale ten system Bolszewicki nie pozwala na jakiś mądry lub sprawiedliwy rozwój.

  • Kolos profesor

    Z drugiej strony widać, że bezsensu było niewykorzystanie limitu w styczniu w Zakopanem. To oni nie wiedzieli, że w lutowym terminie nie dostępni będą juniorzy?

  • Kolos profesor

    W sumie skoro i tak nie mamy kim obstawić limitu startowego to i Leji mogli dać wystartować. Chociaż podejrzewam, że ani w PZN nie wiedzą ani sam zawodnik może nie pamiętać, że ma prawo startu w PŚ.

  • kuba.soczewinski@onet.pl bywalec

    Może Leja na PK w Klingethal pojedzie

  • Sympatyczny_Wąsacz bywalec
    @Marco Gaccio

    Wątpię aby Japonia postraszyła
    Po pierwsze brakuje u nich klasowego czwartego zawodnika a po drugie Keiichi oraz Yukiya mają czasami swoje lepsze oraz gorsze dni. W Niemczech było bardzo dobrze , w Polsce nie wiadomo jak będzie. A o Ryōyū jestem spokojny

  • Marco Gaccio profesor
    @Sympatyczny_Wąsacz

    Wczoraj było 3 Japończyków w "13". To jest drużynówka. Jakiś gorszy skok Stękały czy Stocha i będzie walka.

  • Shinosuke początkujący
    @Nowyskoczek5

    Wolałbyś, zeby Kubacki zlapal? Szkoda to bylo Austrii na początku sezonu. Spoczko.

  • Shinosuke początkujący
    @shymonsky

    Największym problemem Japonii jest slaby Ryoyu, wtedy 2 Sato i ten czwarty, miałaby szanse powalczyc o medale.

  • Shinosuke początkujący
    @Lukkier

    A gdzie tu byl blad, ze wywalili beztalencie? To samo z Pekala powinni zrobic.
    Dopisek: gdyby Leji zalezalo na startach poszedłby do Rumunow, albo Wegrow. Czy on pracuje gdzies, czy na panstwowym garnuszku? Spoczko.

  • shymonsky bywalec
    @semion

    Ah tak, bo Leja by z palcem w tyłku pokonał Graneruda, na pewno

  • shymonsky bywalec
    @Marco Gaccio

    Słowenia jest bardzo często nierówna i trudno przewidzieć ich formę, Japonia ma Yukiyę i Ryoyu, ale Keiichi i Naoki/Junshiro albo skoczą przyzwoicie, albo bulną, więc Polska będzie miała medal w drużynówce na 90% i nie typuj tej drużynówki po Klingenthal

  • butczan1 weteran
    @Marco Gaccio

    Słowenia często zawodzi w drużynówkach na imprezach mistrzowskich. Nie mają też takiego składu żeby o coś walczyć.

  • Karpp profesor

    Moderacja zrobiła czystke, niestety zbanowani użytkownicy założyli nowe konta i teraz nie wiem komu dawać ignora.
    Dlatego lepiej chyba nie banować ;)

  • Nowyskoczek5 profesor

    Szkoda że akurat teraz Jarek złapał wirusa.....

  • butczan1 weteran

    Leja został ostatnio dołączony później do składu na FIS Cup w Szczyrku. Może i na PŚ dołączy. Nie jest w wybitnej w formie, ale jak będzie skakać ok. 55 zawodników albo jeszcze mniej to może się do konkursu załapie. Miejsca nikomu nie blokuje.

  • Ville Larinto początkujący
    @Marco Gaccio

    Ta Austria to bywa bardzo zaskakująca jak wiemy. Na pewno nie oddadzą łatwo medalu.

  • Sympatyczny_Wąsacz bywalec
    @Marco Gaccio

    Z Japonią ?
    Nie rozśmieszaj mnie

  • zimowy_komentator profesor

    Maciej Kot i Stefan Hula - ostatnie podrygi w elicie. Jak tu nie pyknie to do końca sezonu będą oglądać elitę w telewizorze, a kto wie - może już zawsze będą ją tam oglądać...

  • Marco Gaccio profesor
    @Karpp

    Ty serio widzisz teraz "conajmniej" srebro w drużynówce?
    Idź po okulary lepiej. Srebro to będzie maks

    Słowenia jest mocna i Japonia też. Niemców i Austrię Polska powinna pokonać na chwilę obecną przynajmniej. Ale z Japonią i Słowenią bedzie walka o medal.

  • zimowy_komentator profesor
    @KacperM

    No to rzeczywiście nie ma... Szkoda Krzaka, miałem nadzieję na jego występ - jeszcze wczoraj o nim myślałem, że może niespodziankę sprawi czy coś...

  • KacperM stały bywalec
    @Oreo

    Oprócz Leji to nikogo bo juniorzy pojechali na MŚJ a Krzak ma covida

  • KrzyK_ stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Skąd masz te informacje dotyczące Finów? Doszły mnie słuchy, że nie wystąpią w Zakopanem. Więc coś tutaj się nie zgadza.

  • dervish profesor

    Ciekawe spostrzeżenie Adama Bucholza:

    "To pierwszy przypadek w historii polskich skoków, kiedy wystawiamy kwotę krajową do zawodów Pucharu Świata i żaden z Biało-Czerwonych nie będzie otwierał listy startowej.

    Cała "11" zgłoszona na piątkowe kwalifikacje w Zakopanem zdobyła tej zimy pucharowe punkty "

    Zastanawiam się czy to nie jest pierwsza taka sytuacja w historii skoków światowych. Statystycy wiecie coś w tej kwestii?

  • Shinosuke początkujący
    @Oreo

    Serio masz rangę profesor? Ty powinienes być przewodnikiem dla takich zblakanych owieczek jak ja ;) To jest podstawowa wiedza.

  • Oreo profesor

    serio, nie mamy 2 jeszcze co by mogli wystartować?

  • Lukkier doświadczony
    @Shinosuke

    Błędzie, że go z kadr wyrzucili. Spoczunio!

  • Kamen725 bywalec

    Ukraina PK czy Zakopane jednak?

  • Karpp profesor

    Warto zauważyć, że na obecną chwile klaruje się nam co najmniej srebro w MŚ w drużynówce. Choć akurat to może się jeszcze pozmieniać

  • Shinosuke początkujący
    @SZCZEPAN44

    Justyna startowala jeszcze w 2019 w Seefeld. Spoczko.

  • Shinosuke początkujący
    @Lukkier

    O czym ty piszesz? Jakim bledzie?
    Krzysztof jak juz. To nie jest twoj kolega, ani komedia Krzysiu gdzie jestes?

  • KacperM stały bywalec
    @Shinosuke

    Napewno skoczył by lepiej niż Kazachowie

  • Shinosuke początkujący
    @semion

    Muranka byl ostatnio fartownie 4. Malo? Spoczko.

  • Shinosuke początkujący
    @dervish

    A co by szkodzilo jakby Małysz wystartowal? Spoczko.

  • kibic od lat bywalec
    @pawelf1

    Dlaczego ostatnie? Myślę,że z Kazachami miałby szansę. Maltsev czy inny Larson też do ogrania . Pewnie nie będzie za wielu zawodników ,więc miałby szansę na kwalifikację!

  • Sympatyczny_Wąsacz bywalec
    @Nikt_ważny

    Zgodzę się z tobą w 100 %

  • Adrian AZ profesor
    @Joker

    7 miejsce jest przydatne, ale z tej dodatkowej miejscówki skorzystałby tylko 1 zawodnik, a z krajówki skorzysta prawie cała kadra. Będzie to też fajne porównanie dla trenerów, bo jak narazie jedyny konkurs, w którym wystartowała cała ta 11 to była loteria w Wiśle.

  • Robert Johansson252 profesor
    Pękam że śmiechu czytając niektóre komentarze

    Dawno się tak nie bawiłem

  • Nikt_ważny profesor

    Brawo dla moderacji za bana dla Kwaka :)

    Moim zdaniem, to że Stoch z Żyłą w tym wieku są w stanie ciągnąć tę kadrę... Może nam bardzo mocno zaszkodzić. Mówię to z przymrużeniem oka, bo oczywiście życzę im by skakali tak jak najdłużej.
    Ale gdyby ich już nie było, okazałoby sie, że nagle nie jesteśmy już taką potęgą. Byc może zaczęłyby się niewygodne pytania, ktoś by wreszcie musiał poruszyć kwestię juniorów i szerszego zaplecza. A tak wszystkie problemy maskują Stoch z Żyłą i Kubackim, który też jest już jednym z najstarszych w stawce.
    Smutne jest to, że gdy oni odejdą, może już być za późno. Całkowicie nie "zginiemy" ale może minąć wiele lat, zanim wrócimy do walki o czołówkę. Jedyna nadzieja w Pilchu i Wąsku, być może oni uratują sytuację, ale to jest zwyczajnie liczenie na cud.
    Pomijam Andrzeja i Kubę, bo oni już nie są juniorami, mimo tego, co mówi Apollo. Nie mówiąc o Murańce czy Zniszczole, którzy mają po 27 lat.. Zawodnik w takim wieku to już nie jest melodia przyszłości. Wątpię by nagle wszyscy skakali dobrze do 40.

  • Adrian AZ profesor
    @dervish

    W normalnych okolicznościach na 99% Leja przegrałby z resztą Polaków. Bo niby kogo miałby pokonać zawodnik na poziomie przełomu 3 i 4 dziesiątki Fis Cup. Wiemy jakie są relacje pomiędzy Leją a PZNem, więc decyzja była łatwa do przewidzenia. A nawet Leja jakby wystartował to i tak by nie przeszedł kwalifikacji, więc dużej różnicy by nie było.

  • grzmiwuj doświadczony
    @pawelf1

    Ludzie, czy wy kiedykolwiek organizowaliście jakąś poważną imprezę, mieliście coś takiego na głowie i goniły was terminy? Wiem, jakie są okoliczności i z czego wynikają kłopoty, a tak po ludzku Rumunów rozumiem. Tylko że to nie są biegi w workach na imieninach u cioci, ale Puchar Świata i pewne gwarancje/decyzje powinny zapadać z odpowiednim wyprzedzeniem. Nie jesteś pewny, że się uda? Trudno, pech, ale nie ma sensu w takiej sytuacji narażać kogoś na koszty i trzeba imprezę odwołać. Zakwaterowanie po stronie organizatora, owszem, ale cała logistyka już po stronie drużyn. Koszty ew. testów również. Dodajmy jeszcze, że to termin tuż przed MŚ, dlatego wszyscy tym bardziej chcieliby wiedzieć, na czym stoją. Nie wspominam już o telewizji i czasie antenowym. Chodzi o zasady - w poważnym świecie takich rzeczy się po prostu nie robi. Trzeba podejmować decyzje.

    W ogóle odnoszę wrażenie, że nowe kierownictwo FIS na czele z Pertile jest bardzo niepewne, niedecyzyjne i obawiające się nawet dyskusji o możliwych zmianach. Przykładów było aż nadto, a zamieszanie z Polakami przed TCS stanowiło chyba kulminację. Mieliśmy też jednak np. totalne olanie pytań o reformy w systemie oceniania, wysłane przez jedną z polskich redakcji. Owszem, czasy mamy trudne, lecz moim zdaniem nowy szef jak dotąd średnio zdaje egzamin.

  • Joker bywalec

    A, i jeszcze jedno - ci spoza pierwszej piątki (czyli spoza kręgu Stoch-Żyła-Kubacki-Stękała-Wolny), którzy nie wejdą do drugiej serii w sobotę, powinni zakończyć definitywnie ten sezon w PŚ. Daleko lepiej będzie dla nich próbować sił w PK czy FC (choć FC to dla tuzów typu Kot czy Pilch za niskie progi, o czym przekonaliśmy się podczas FC w Zakopcu czy Szczyrku...), gdzie mają szansę na więcej skoków z racji większej możliwości wejścia do drugiej serii. A w PŚ, zwłaszcza po MŚ, jak trzeba będzie, to niech skacze tylko czołowa piątka, bo takie wyczyny, jak Murańki czy Pilcha z minionego weekendu nie mają kompletnie ani sensu, ani wartości treningowej.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Sympatyczny_Wąsacz

    [---]


    W odpowiedzi:
    Te składy co podałem, są potwierdzone. I jeżeli wyniki testów wyjdą negatywnie to tak będą skakać.


    Skład Japonii na MŚ w Obersdorfie
    Panie:

    Itô Yûki
    Iwabuchi Kaori
    Maruyama Nozomi
    Setô Yûka
    Takanashi Sara
    Mężczyzni:

    Kobayashi Junshirô
    Kobayashi Ryôyû
    Nakamura Naoki
    Satô Keiichi
    Satô Yukiya

  • padu doświadczony
    @kwak11234@wp.pl

    Czyli w kwali może być ponad 60 zawodników, przynajmniej w pierwszym konkursie

  • shymonsky bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    na pewno te składy się zmienią, więc nie bądź taki pewien Kwaku

  • kwak11234@wp.pl profesor

    do moderacji

    dostałem bana za to że powiedziałem prawdę w mocniejszych słowach. szkoda, że prawdziwą.
    Z resztą nie będę tutaj dyskutowal.

    Składy drużyn na PŚ Zakopane

    Ukraina:
    Vitalyi Kaliniczenko
    Yewgen Marusiak

    Estonia:
    Artti Aigro
    Kevin Maltsev

    Włochy:
    Alex Insam

    Kazachstan:
    Sabirżan Muminow
    Sergey Tkachenko

    Bułgaria:
    Vladimir Zografski

    Rosja:
    Roman Trofimow
    Nazarov
    Denis Kornilow

    Finlandia:
    Niko Kytosaho
    Aanti Aalto

    Usa:
    Decker Dean
    Casey Larson

    Kanada:
    Matthew Soukup
    Mackenzie Boyd Clowes

    Szwajcaria
    Simon Amman
    Andreas Schuler
    Gregor Deschwanden


    Niemcy( ten sam skład co zawsze)

  • dervish profesor

    Wreszcie sensowna decyzja. Po wczorajszych fejkach już zaczynałem się obawiać, że może ktoś rzeczywiście upadł na głowę i wyśle Zniszczoła na PK by walczył o jakże w tych okolicznościach (zaistniałych po 4 konkursach PK) problematyczną miejscówkę. Ale szkoda komentować fejki więc już ani słowa o tym.

    Mleko sie wylało. Ekstra miejscówka została w Klingenthal zmarnowana. Mistrz Polski zamiast dołować w PŚ mógł spokojnie poskakać sobie w PK. Skoków zaliczyłby więcej (4 konkursy) i pewnie miałby z nich więcej satysfakcji i korzyści.

    Nikt nie zadał sztabowi pytania czy zesłanie Zniszczoła do PK to była rotacja (jeżeli tak to dlaczego skorzystał na tym Mistrz Polski a nie stojący pierwszy w kolejce Wasek) czy też odbyło się to w ramach strategii walki o miejscówkę na kolejny period.
    Po 4 konkursach PK już wiadomo, że jeżeli to miała być strategia to koszty jej okazały się zbyt wysokie (Olek musiałby cały period spędzić w PK nie mając pewności czy w przypadku sukcesu nie okaże się, że w nagrodę dostanie tylko jeden start w PS w Planicy) i słusznie jej zaniechano.

    Zakopane - nie wykorzystamy dwóch miejscówek. Krzak rozumiem - siła wyższa. A co z Leją? Nie wyraził chęci? Ja nie byłbym taki pewien czy Leja gdyby wystartował to zgodnie z przewidywaniami na pewno okazałby się najsłabszym z Polaków. Poza tym co by komu szkodziło gdyby wystartował?

  • Introverder profesor

    Dzisiaj miała być też decyzja w sprawie Rasnova i hrabiego Draculi :D.

  • shymonsky bywalec
    @Sympatyczny_Wąsacz

    Chyba tak, nie wiem za co bana dostał, ale zauważyłem, że dawno tu nic nie pisał

  • KrzyK_ stały bywalec

    Myślę, że sztab podjął prawidłową decyzję. Po co mieliby wystawiać np. takiego Leje, który by się kompromitował jak Niemczyk ostatnio podczas PK w Willingen. A tak to mamy 11 zawodników, a każdego z nich stać na przynajmniej top 40. Widzę tutaj też dyskusję odnośnie pogody. Panie Dominiku, dobrze byłoby, żeby Pan nie wstawiał tak szybko (tydzień przed) prognoz pogody, jaka będzie podczas rozgrywania konkursów itp. bo to jest zima, pogoda z dnia na dzień może się diametralnie zmienić, czego prognozy już mogą nie przewidzieć.

  • SZCZEPAN44 doświadczony

    Taki obraz skokow narciarskich w tym kraju juz sie stalo tradycja bo o ile sie nie myle rok temu tez nie wykorzystali limitu
    Caly kraj musi liczyc na dziadka Stocha, DZIADKA jak na skoczka narciarskiego tak tak Panie Tajner stary juz nie jest tylko Małysz jak przed laty starym był czy tam Mateja. Najmłodszy w kadrze ma 21 lat.Stoch i Zyla, moze poza Ammannem beda najstarsi w stawce. Nikt nowy nie wchodzi to trzeba liczyc na weteranow.
    Tak samo bylo z Justyna, 37 letnia jeszcze cale biegi narciarskie kobiece miala w swoich barkach, bo jedna byla wiecznie polamana i slaba psychicznie a druga stosowala doping.. w skokach narciarskich na szczescie tego nie ma

  • papa_s weteran
    @albi.fabian2004@gmail.com Trzeba by było wypożyczyć

    maszynę do teleportacji z Eurosportu. Nie wiadomo jak wpływa na jakość skoków proces teleportacji?;)

  • pawelf1 profesor
    Taaaa...

    Do wszystkich amatorów wykorzystywania krajówki . Radzę najpierw sprawdzić kto ma prawo startu w PŚ . Jest coś takiego . U nas jedyny wolny zawodnik , który mógłby wystartować to pozakadrowicz Leja , który sądząc po wyniku w Fis-cupie, pewnie zajął by ostatnie miejsce .
    Ps ........ Tutaj warto dodać, że gospodarz płaci przedskoczkom . Więc Leji pewnie ta rola bardziej się opłaci :

  • Sympatyczny_Wąsacz bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Ej a to jest ten Kwakuu11 ?

  • semion weteran

    Krajówkę trzeba wykorzystywać ZAWSZE! Bo inaczej odbieramy sobie szansę na takie momenty jak Fortuna w Sapporo albo Biegun w Klinghental!

  • Adrian AZ profesor
    @grzmiwuj

    Teraz to nie o obostrzenia chodzi a o brak śniegu. Ale to dość mała skocznia posiadająca lodowe tory najazdowe, więc raczej im się uda naśnieżyć.

  • Joker bywalec

    Słuszna decyzja z tym niewysyłaniem nikogo z tej jedenastki na PK do Klingenthal, bo siódme miejsce w PŚ jest nam obecnie po prostu kompletnie zbędne - poza pierwszą piątką (Stoch-Żyła-Kubacki-Stękała-Wolny) nie mamy nawet szóstego zawodnika, który mógłby bez farta (jak Murańka w Willingen) walczyć o wejście do drugiej serii w konkursie PŚ.

  • Karpp profesor
    @pawelf1

    Teraz dla odmiany w Rumunii będa mieli nawet minus 20, więc dadzą rade ;)

  • Nikt_ważny profesor

    Swoją drogą to jak on trenował, że nie miał kontaktu ze sztabem?

    Niewykorzystanie krajówki tylko potwierdza to, że jest u nas naprawę źle. Sport "narodowy" a my nie potrafimy zebrać 13 gości, którzy by mogli skakać u siebie na skoczni.
    I MŚ juniorów nie są tu żadnym wytłumaczeniem. Powinniśmy spokojnie wystawić pełną pulę i jeszcze wysłać kogoś na PK. Ale coż... Jeśli Kamil lub Dawid staną na podium, to Boski Apollo będzie mógł w studiu TVP opowiadać, jaka z nas potęga.
    A że za dwa lata będziemy się bić o mino reprezentacji numer 6? Kogo to obchodzi...

  • Adrian AZ profesor
    @Shinosuke

    Jak jest jrajówka to czemu mamy jej nie wykorzystywać. Zwłaszcza, że ostatnio w PK w 3 z 4 konkursów pokonał Wąska i pokonywał też Kota.

  • pawelf1 profesor
    @grzmiwuj

    A ty co szaleju się najadłeś ? Rumuni chcą zorganizować zawody . To pogoda płata im psikusa . Mieli +14 i śnieg spłynął. Teraz mają mróz więc sobie naśnieżą . Wszystkie kwestie organizacyjne i rezerwacje hoteli to i tak brocha organizatora . Uczestnicy martwią się tylko o transport ....

  • serrospl14 bywalec

    Pomyślcie ja uważam ,że to dobra decyzja ze strony sztabu .szkoda Jarka

  • Cypek! weteran
    @zimowy_komentator

    Mieliby zawozić juniorów tam i z powrotem?

  • Wojciechowski profesor
    @Lukkier

    Powiem szczerze, że „zapychanie kwalifikacji buloklepami” trochę mnie rozbawiło. Po to one między innymi są, czyż nie? ;)

  • KacperM stały bywalec
    @zimowy_komentator

    Nikogo nie ma bo juniorzy pojechali na MŚJ

  • zimowy_komentator profesor
    @Cypek!

    Naprawdę nie ma nikogo na zastępstwo ? Szkoda miejsca...

  • Cypek! weteran

    Szkoda, że Jarek ofiarą pandemii.

  • Shinosuke początkujący
    @kwak11234@wp.pl

    O covidzie u Krzaka pisalo wiele osob.

  • grzmiwuj doświadczony
    @Lukkier

    W Zakopanem?! Miała być dzisiaj ostateczna decyzja. Pomijam już fakt, że podejmowanie decyzji o zawodach na półtora tygodnia do przodu jest samo w sobie średnio poważne (kwestia przejazdów, rezerwacji, testów, planowania treningów przed MŚ) i średnio świadczy o dyscyplinie i FIS...

  • Mes03 stały bywalec
    @albi.fabian2004@gmail.com

    Oni są na MŚJ

  • KacperM stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Gdyby nie było MŚJ to by wystawili 13

  • Shinosuke początkujący
    @KacperM

    Ok. Zaplacilbys chociaz 100 złotych za wystep swojego idola?

  • Karpp profesor

    A redaktor Formela znowu się bawi w pogodynke :)

    Tak na marginesie, warto sprawdzać pogode non stop bo ona w zimie jest dynamiczna i te prognozy szybko się zmieniają ;)

  • KacperM stały bywalec
    @albi.fabian2004@gmail.com

    Oni jadą na MŚJ

  • Shinosuke początkujący

    Zadna strata. Za to kompletnym bezsensem jest wystawianie Stefana Huli, zawodnika z pogranicza pk i fis cup.

  • albi.fabian2004@gmail.com początkujący

    Jest jeszcze Gruszka, Juroszek...
    Słabo, ale niestety

  • konrad95 doświadczony

    Szkoda,że nie wykorzystujemy pełnej kwoty,która nam przysługuje,ale to wina terminu,który koliduje z MŚJ. W sumie juniorzy i tak nie przeszli by kwalifikacji,ale zawsze to jakaś okazja na sprawdzenie się z najlepszymi. Całe szczęście,że żaden z zawodników nie został wycofany do PK aby walczyć o limit.
    Po pierwsze nie wiadomo czy zawody w Norwegii się odbędą. Po drugie po MŚ dodatkowe miejsce ma mniejsze znaczenie a po trzecie mamy dobrą okazję do porównania
    najlepszej 11 w kraju w jednych zawodach.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    jestem zawiedziony

    11 Polaków, a możemy wystawić 13.

    To tylko pokazuje w jakim straszliwym kryzysie jesteśmy jezeli chodzi o zaplecze.

    Niemcy może słabi ale nie mieliby problemu wystawić 13, tak samo jak Japończycy np w Sapporo

    Straszne to jest.

    A w PK nikogo :)


    tak i podniecaja się redaktorzy że żaden z Polaków nie rozpocznie kwalifikacji
    szkoda że nie wspomnial ze jest ich tylko 11, a nie 13.


    A i przed konkursami w Willingen powiedziałem wam, że na bank Krzak ma COVID, po cichu go schowali

    @Karp
    bo Formela to typowy [...], hah nawet zablokowali mi konto bo powiedziałem ze jest żałosny z straszniem 5 dni konkursem
    Lansujesz się tylko Formela ;)
    a tacy szybko kończą kariery

    ---------- moderacja ----------
    Trochę już płaczka z siebie robisz, a po co? No nie było to raczej w takiej formie napisane. Wykropkowanym epitetem też sobie nie pomagasz. A szkoda.
    ------------------------------------
    moderacja: za wyzywanie od dzbanów zaraz dostaniesz kolejnego BAN-a. A w ogóle to nie odczekałeś 7 dni od poprzedniego zbanowania więc egzystujesz tu tylko dzięki przymknięciu przez moderację oka na odpowiedni punkt regulaminu bo powinieneś być od razu zbanowany. Zamiast to docenić dopraszasz się o kolejne wyproszenie z towarzystwa.
    ---------------------------------------

  • Lukkier doświadczony
    @KacperM

    Ktoś tu kiedyś pisał, że jakby Leje wystawili, to PZN przyznałby się, że popełnił błąd i wtedy strzeliliby sobie w kolano, więc wcale mnie nie dziwi brak Krzyśka
    Przeciez PZN nie myli się w swoich działaniach...

  • grzmiwuj doświadczony

    A wiadomo coś w sprawie Rasnova? Wożą się z tą decyzją jak kot ze zdechłą myszą...

  • pawelf1 profesor
    Taaaa...

    Jak widać 7 miejsce na PŚ nie jest obecnie priorytetem . A to znaczy, że "zsyłka " Zniszczoła na PK miał inny powód . Podtrzymuję swoją tezę, że chciał po prostu potrenować z Maciusiakiem przed decydującą walką o miejsce na MŚ , bo na razie wymyka mu się ono z rąk . Pilch go zastąpił bo pewnie skakał podobnie do Wąska a mniej miał okazji zaprezentować się w PŚ.

  • KacperM stały bywalec

    Nie lepiej jakby jeszcze Leja jechał

  • Lukkier doświadczony

    W sumie nie jestem zdziwiony
    Po co walczyc o coś co jest nie pewne, a i tak 6 czy 7 miejscówek to obecnie niewielka różnica, w porównaniu do początku sezonu.
    Wysyłamy to co mamy akurat najsilniejsze i nie zapychamy kwalifikacji buloklepami
    Szkoda Jarka, ale przynajmniej wiemy dlaczego w Willingen się nie pojawił

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl