Znamy listy zgłoszeń na FIS Cup w Falun

  • 2021-11-10 17:17

Już w najbliższą sobotę i niedzielę na normalnej skoczni w Falun (HS100) rozegrane zostaną pierwsze w tym sezonie międzynarodowe konkursy skoków narciarskich na śniegu. Jak informują organizatorzy zawodów FIS Cup, na starcie zmagań mamy ujrzeć 53 mężczyzn oraz 25 kobiet.

Skocznie w FalunSkocznie w Falun
fot. Tadeusz Mieczyński

Do pierwszych zimowych konkursów cyklu FIS Cup w sezonie 2021/2022 wstępnie zgłoszonych zostało 53 zawodników z dwunastu reprezentacji narodowych. Na starcie ujrzymy czterech skoczków z czołowej dziesiątki klasyfikacji generalnej cyklu - Austriaka Francisco Moertha (2. miejsce), Jana Habdasa (4.) oraz Niemców - Justina Lisso (9.) i Lucę Rotha (10.).

Oprócz Habdasa, w sześcioosobowej kadrze Polski na zawody w Falun znajdują się ponadto Arkadiusz Jojko, Szymon Jojko, Klemens Joniak, Adam Niżnik oraz Szymon Zapotoczny.

Na starcie konkursów w Falun spodziewany jest także Anton Oyvindsson. Tym samym 19-latek z Akureyri może zostać pierwszym reprezentantem Islandii w zawodach rangi FIS od czasów występu Skarphedinna Gudmundssona na zimowych igrzyskach olimpijskich w Squaw Valley w 1960 roku.

W rywalizacji pań mamy z kolei ujrzeć 25 zawodniczek z sześciu reprezentacji narodowych. Na starcie zabraknie Polek. W gronie skoczkiń znajduje się natomiast m.in. zwyciężczyni tegorocznego konkursu Letniego Grand Prix w Czajkowskim, Rosjanka Irina Awwakumowa.

Oficjalne listy startowe zawodów FIS Cup w Falun poznamy w piątek po odprawie technicznej.

PROGRAM ZAWODÓW:

Piątek, 12.11.2021
18:00 - Odprawa techniczna

Sobota, 13.11.2021
9:00 - Oficjalny trening kobiet
9:45 - Seria próbna kobiet
10:30 - Pierwsza seria konkursowa kobiet

13:00 - Oficjalny trening mężczyzn
14:00 - Seria próbna mężczyzn
15:00 - Pierwsza seria konkursowa mężczyzn

Niedziela, 14.11.2021
9:45 - Seria próbna kobiet
10:30 - Pierwsza seria konkursowa kobiet

13:00 - Seria próbna mężczyzn
14:00 - Pierwsza seria konkursowa mężczyzn

Lista zgłoszeń FC Pań w Falun (HS100); 13-14.11.2021
Nr Zawodniczka Kraj FC 21/22
1 WESTMAN Frida  
2 KYKKAENEN Julia  
3 LOEKEN Josefine  
4 ROESTAD Karoline  
5 AWWAKUMOWA Irina  
6 BORODINA Alina  
7 KUSTOWA Aleksandra  
8 MACHINIA Irma  
9 PISKUNOWA Ksenia  
10 PROKOPIEWA Kristina  
11 SZPINIOWA Anna  
12 TICHONOWA Sofja  
13 NORSTEDT Astrid 87
14 ZANITZER Martina 64
15 ELLMAUER Katharina 63
16 MARCATO Asia 61
17 TERVAHARTIALA Julia 57
18 VUERICH Noelia 38
19 MALSINER Jessica 35
20 MOHARITSCH Vanessa 31
21 SUBOTINA Anastasija 28
22 COMAZZI Camilla Henni 17
23 AMBROSI Martina 15
24 MALSINER Lara 13
25 JAKOWLEWA Marija 10
Lista zgłoszeń FC w Falun (HS100); 13-14.11.2021
Nr Zawodnik Kraj FC 21/22
1 FROEIER Tobias  
2 CHERVET Jules  
3 MILESI Enzo  
4 FREITAG Richard  
5 OYVINDSSON Anton  
6 GALIANI Mattia  
7 MORODER Daniel  
8 KOBAYASHI Tatsunao  
9 TAKEHANA Daimatsu  
10 DEWJATKIN Nikita  
11 KADYROW Iłszat  
12 KRAWCOW Siergiej  
13 NAZARENKO Światosław  
14 TURSUNŻANOW Nurszat  
15 BAARSET Ole Kristian  
16 ERIKSEN Sander Vossan  
17 GAARDER Jens  
18 GRAN Fredrik  
19 HAGEN Flemming Dolonen  
20 KVARSTAD Simen  
21 MYHRE Iver  
22 SELBEKK-HANSEN Richard  
23 KOZŁOW Iwan  
24 SZCZEGOLEW Danił  
25 CWETKOW Denis  
26 KORCZUK Anton  
27 SELL Adrian 118
28 FOUBERT Valentin 109
29 MELLINGSAETER Jo Roemme 107
30 BRESADOLA Giovanni 100
31 CAMPREGHER Andrea 96
32 LIENHER Maximilian 92
33 CECON Francesco 86
34 MAERKL Kilian 80
35 SUNDAL Kristoffer Eriksen 70
36 JOJKO Szymon 65
37 JONIAK Klemens 65
38 INSAM Alex 45
39 JOJKO Arkadiusz 40
40 RESINGER Peter 38
41 ZAPOTOCZNY Szymon 34
42 LANDERER Hannes 30
43 ORTNER Maximilian 23
44 MUELLER Markus 20
45 WOERGOETTER Marco 19
46 NIŻNIK Adam 16
47 RUPITSCH Markus 15
48 AIGNER Clemens 14
49 LEITNER Clemens 13
50 ROTH Luca 10
51 LISSO Justin 9
52 HABDAS Jan 4
53 MOERTH Francisco 2

Adam Bucholz, źródło: Svenska Skidspelen
oglądalność: (10573) komentarze: (94)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Bernat__Sola profesor
    @Arturion

    "Stare" tzn. takie, które przeszły już do sekcji "pozostałe wiadomości". Ja do dzisiaj odpowiadam sporo, jeśli mam czas, ale w takich wpisach, które są jeszcze w miarę widoczne i autor komentarza ma jeszcze szansę mi odpisać (co zresztą się dzieje - odpisałeś Ty, przy wcześniejszych artykułach odpisywał mi też INOFUN99). A co do Ciebie, tu bardziej chodzi o to, że czasami sprowadzasz dyskusję na nieistotne tematy (jak np. kiedy zacząłeś rozpisywać się o rangach).
    Na tym odpowiadanie Ci kończę, bo ten artykuł też zszedł już do "zamrażarki" na tej stronie.

  • Arturion profesor
    @Bernat__Sola

    Nigdy nie twierdziłem, że gdzieś w tym sezonie Łupieżowiec pojedzie. Jedynie, że "mogliby wysłać". ;-) Taki zwrot retoryczny.
    Ale przypomniało mi się, że byłeś wśród tych, którzy upominali mnie, żeby za dużo nie pisać, zwłaszcza w postach "starych".
    No i wszystko w temacie. Rozumiem, że chcesz odpowiedzieć, na wszystkie posty, na które do tej pory nie odpowiedziałeś... :-)
    I jestem ostatnim, który by ci tego zabraniał. ;-)

  • Wojciechowski profesor
    @Bernat__Sola

    Z drugiej strony Tällberg miał bardzo mocne wejście w seniorskie skoki, w tym świetne występy w Calgary jeszcze jako 17-latek. Wydawało się, że może osiągnąć znacznie więcej. W każdym razie przez kilka ostatnich sezonów dominacji stylu klasycznego przewijali się w czołówce wszyscy trzej – Boklöv, Martinsson i Tällberg.

    A dzięki temu, że wtedy jeszcze w drużynówkach liczyły się po trzy najlepsze próby w serii, to i byli w stanie wykręcać wyniki z dzisiejszej perspektywy kosmiczne, na czele z 5. miejscem w MŚ 1989 i 4. miejsce w pierwszym konkursie drużynowym PŚ (Predazzo 1992).

  • Bernat__Sola profesor
    @Kolos

    No z tym, że nie były gorsze od norweskich to jednak gruba przesada. Norwegowie od zawsze tłukli medale na wszystkich imprezach, Szwedom przez dekady trafiło się kilku dobrych zawodników.

  • Bernat__Sola profesor
    @Arturion

    Twoja ukochana Łupieżowiec jest z rocznika 2007, więc jak na razie i tak nigdzie nie pojedzie, bo nie pozwalają jej na to przepisy.

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel

    Od Tallberga lepszy był Mikael Martinsson. O jedno podium mniej, ale miał dużo lepsze lokaty w generalce PŚ.

  • Bernat__Sola profesor
    @Lataj

    Nie "nie przeliczano punktów za belkę", tylko była inna belka bazowa dla każdej z grup. W PŚ też kiedyś tak chyba było, dzisiaj już nie.

  • Bernat__Sola profesor
    @Pavel

    Niby tak, ale w niemieckiej części TCS wypadł lepiej od Schmida, a i tak Horn go nie zabrał.

  • Arturion profesor
    @Bernat__Sola

    Masz rację, jeśli zakładasz koniec świata w najbliższych latach. Jeśli nie, to nigdy nie mów nigdy. :-)

  • Bernat__Sola profesor
    @Mucha125

    Póty nie będzie PŚ, póki nie będzie skoczków z prawem startu - tak jak to było z Rasnovem. Czyli w przypadku Szwecji pewnie już nigdy.

  • Bernat__Sola profesor
    @j_sakala

    Jeśli chodzi o Oyvindssona, to w tekście jest napisane, że to pierwszy występ Islandczyka od ZIO w 1960 roku.
    Yamakawa ma czas, przed PK w Sapporo odbędą się jeszcze zawody FC w Kanderstegu, Notodden i Zakopanem.

  • Grozny_Wasacz doświadczony
    @kwak11234@wp.pl

    Fiu fiu fiu 80 zawodników na inaugurację. Zbyt piękne aby miało być prawdziwe, ale oby oby. :D

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Jeśli 100 lat temu (no trochę mniej) to tym bardziej mają tradycje tak czy inne ale mają. Zresztą to nie był tylko jeden medal i nie tylko przed wojną.

    Wyniki i sukcesy w PŚ lepsze od Polaków do 2001 roku też mają (mieli).

    Można debatować o przyczynach upadku skoków w Szwecji w stopniu tak drastycznym jaki jest, ale fakty są takie, że tradycje skoków by) y tan nie gorsze od Norweskich czy Fińskich.

  • Arturion profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    i Fortuna i - jakby ktoś proponował - Fijasowie, są znacznie starsi. Prędzej Adama...

  • Arturion profesor
    @nicoz

    W sumie się zgadzam, że mogli posłać Tajner, Bełtowską, Polanowską a zwłaszcza Łupieżowiec, tylko tu może wchodzić w grę kwestia kosztów. Fakt, że punkty FIS Cup byłyby pewne.

  • Arturion profesor
    @EmiI

    A jednak uważam, że TOP-5 Habdasa, tu sukces. Ale, życzę mu zwycięstwa.

  • Arturion profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Dobrze to opisałeś, ale co do Rosji, to SaNdriejewa nie wystawią na pewno.

  • Johny Dust bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    No latem byli najlepsi z Amerykanów. Dean nie zachwycał, a Bickner dopiero wrócił, więc też nie jest w formie tak jak to było przed przerwą.

  • Pavel profesor
    @Kolos

    No mieli złoto MŚ, 100 lat temu.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Też nie wiem - fakty są jednoznaczne, Szwedzi mają bogaty dorobek medalowy MŚ/IO przed wojną i po, mają sukcesy w PŚ z kryształową kulą i kilkoma wygranymi konkursami na czele. Jeśli to nie są tradycje w skokach to nie wiem czym one są...

  • konrad95 doświadczony

    Obsada nie jest zbyt liczba jak na start sezonu zimowego i brak zawodów PK w tym tygodniu.
    O punkty też nie powinno być zbyt trudno.
    Liczę na pięciu w TOP 30 no i podium Habdasa.

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Zależy jak kto tam liczy, ale to jest jak licytacja dwóch bezdomnych, który ma większy majątek. Szwedzi mają gdzieś skoki, nigdy za bardzo ich nie interesowały i tyle, nie wiem co tu drążyć.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Jednostki czy nie do 2001 r. mieli w PŚ Szwedzi więcej sukcesów od Polski.

    Natomiast przedwojenne przykłady mają znaczenie w kontekście tradycji w skokach których niby Szwedzi nie mają.

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Już nie cofajmy się do jakiś czasów przedwojennych, jakiś sensowny okres to czasy PŚ, a tam Szwedzi prócz błysku Boklova i Tallberga nic zdziałali za wiele. W zasadzie były to jednostki i tyle.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Łódka Grubasa

    A kim ty jesteś nędzny trollu?

    Dlaczego Urlaub i Larson, a gdzie Dean i Bickner? Bickner nie pamietasz zawodnika?

  • INOFUN99 profesor
    @Kolos

    Mi chodziło, że Szwecja nie ma bardzo bogatych tradycji. Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
    Ma tradycje, bo przecież doczekała się zdobywcy KK i jak mówisz medalistów olimpijskich, świata, lecz nie są jakoś bardzo bogate, bo takie to mają przykładowo Austriacy.

  • Kolos profesor
    @INOFUN99

    Szwedzi aż do ery Adama Małysza mieli bogatszy dorobek w skokach od Polski - z medalami IO, MŚ włącznie. Co prawda już 30 lat temu większość z tych Szweckich sukcesów była dość zamiechła. Tym niemniej w PŚ aż do 2001 r. mieli lepsze statystyki od Polski.

    Wszytko jest kwestią punktu widzenia, ale jeśli Szwedzi z przedwojennymi medalistami MŚ i IO w skokach nie ma tradycji, to Polska tym bardziej.

  • Łódka Grubasa początkujący
    @kwak11234@wp.pl

    Znowu zaczynasz?
    Najważniejsze by byl Granerud, a im mniej egzotyki tym lepiej.

  • Johny Dust bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    U Amerykanów raczej Urlaub + Larson

  • Łódka Grubasa początkujący

    Aigner koncz kariere, jak juz po Fis cupach musisz jezdzic ;)

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Robert Johansson252

    Zapomniałem. Prawda.
    Ale i tak +75 skoczków w Q jest pewna
    Ogromny progres jeżeli chodzi o poprzednie sezony

  • Mes03 stały bywalec
    @Mes03

    Ten z Rosji oczywiście

  • Julixx05 weteran
    @Karpp

    Jakoś nie widzę by Habdas zdominował zawody, najprędzej wystąpi w Wiśle

  • Mes03 stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Wassiljev zakończył karierę.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Johny Dust

    Gustafsson i jego 54 lata? To może Fortune na FC też ściągnijmy?

  • Robert Johansson252 profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Ukraińcy nie wystąpią na pewno w Rosji

  • INOFUN99 profesor
    @Kolos

    Bardzo bogate tradycje w skokach to mają Austriacy, czy Finowie. Szwecja miała paru niezłych zawodników, w tym Boklova, który zdobył KK dzięki pewnej rewolucji w skokach, ale potęgą nigdy nie byli. Takie są fakty.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    No nie, Szwedzi mają jednak bardzo bogate tradycje w skokach. Co prawda niezbyt wiele w erze PŚ ale jednak. Jeszcze do połowy lat 90 mieli zupełnie solidnych zawodników. W sezonie 90/91 zajęli nawet 4 miejsce w Pucharze Narodów! A do 1994 roku Szwedzi zdobywali dużo więcej pkt PŚ od Polaków.

    Do tego podobnie jak Norwedzy czy Finowie mają Szwedzi świetne warunki narciarskie. Aż dziwne, że upadli w skokach na dno aż tak.

  • Kolos profesor
    @Johny Dust

    No byli i zabulili, a tu do tego obsada jest wyraźnie mocniejsza niż wtedy w Finlandii i wcześniej w Estonii na FC.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Karpp

    No, take wyniki które pokażą, że bez wątpienia nadaje się na PŚ

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Karpp

    Dominacji nie musi być, ale pasowało by żeby przynajmniej jeden konkurs wygrał.

  • Pavel profesor
    @Lataj

    Nie na starych tylko zimowych, za wiele na tym nie stracili. A czy byli na innym etapie przygotowań to tego nie wiesz. A przeliczniki raczej niewiele by zmieniły pozycji Habdasa bo on mocny był we wszystkich próbach, a śmiem twierdzić, że straciłby raczej Żyła czy Pilch.

  • Pavel profesor
    @Johny Dust

    Szwedzi od zawsze mieli skoki gdzieś, oczywiście trafił się 5-letnie epizod Boklova, który głównie bazował na nowym stylu i dociągnął do tego Tallberga, a później jakieś podrygi Jafsa czy Eriksona, ale nigdy nie była to nacja przykładająca większą wagę do tej dyscypliny. Mają u siebie mocne biegi, hokej, biathlon czy alpejskie i jakoś mocno nie ciągnie ich do skakania.

  • Lataj profesor
    @EmiI

    Jednak mistrzostwa Polski nie są miarodajne. Bardziej doświadczeni skoczkowie skakali na starych nartach i byli wówczas na innym etapie przygotowań niż juniorzy, a do tego skakali z innych belek. Przeliczników za wiatr jak nie było, tak nie ma. Do tego w drużynówce nie przeliczano punktów za belki (kolejny genialny wynalazek PZN-u?)

  • Pavel profesor
    @nicoz

    I dlatego, że skacze w PK specjalnie robi to słabo, zacna teoria milordzie.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Johny Dust

    I tu mamy problem
    Tam już prawie nikt nie skacze, są zawodnicy, ale prawdopodobnie dla nich nierealne by było pokonanie Oyvindssona

  • Johny Dust bywalec
    @Kolos

    Jak nie ma jak są Alter, Rammo, Kagu czy Kapp, którzy byli na FC w Lahti

  • Johny Dust bywalec
    @INOFUN99

    Jest sześciu Szwedów ze statusem aktywnym na stronie FIS. Lundgren, który zaliczył kilka startów w FC, Swedberg, który był rok temu na MŚJ czy nawet 54-letni Gustafsson, który startował w jakichś zawodach seniorów. Plus jeszcze jest trzech juniorów, więc liczyłem na trochę więcej niż tylko jeden zawodnik.

  • Karpp profesor

    Jesli Habdas marzy o debiucie w PŚ i nie chodzi mi o Wisłe (bo tam raczej w składzie bedzie) to takie zawody musi zdominować. Choć akurat rywali ma zacnych.

  • nicoz weteran
    BRAK POLEK

    Z Polski do Szwecji nie jest tak daleko. Czy mamy tylko zawodniczki, które chcą startować w PŚ? Jak długo będzie trwać ta niemoc w kobiecych skokach w Polsce? Może związek da sobie spokój i przestanie się zajmować skoczkiniami bo nawet na trening warto by było wysłać na śnieg choć jedną zawodniczkę.

  • nicoz weteran
    @Pavel

    Freitag nie potrafi? Może nie chce skakać w PK a skacze gdzie może bo skoki to jego żywioł. W PŚ może by tyle samo ugrał co w PK gdyby regularnie startował.

  • EmiI profesor
    @Arturion

    https://twitter.com/localSJresults/status/1458720710512332800. Habdas poza podium to jednak porażka będzie, a nie top 5 duży sukces.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Grachu2

    Mają limit 4 skoczków, tydzień temu też myślałem, że tylko trzech. Ale na skijumping.pl pisze, że limit 4. Więc na pewno go wezmą jako czwartego z kadry B

  • Grachu2 bywalec
    @kwak11234@wp.pl Finowie

    Finowie na pierwszy pierod mogą wystawić tylko trzech zawodników, więc pewnie Nousainen nie pojedzie.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Potwierdzone składy Rumunii, Estonii, Kazachstanu, Bułgarii na pierwsze zawody PŚ:

    Rumunia:
    Andrei Feldorean
    Daniel Andrei Cacina

    Estonia:
    Kevin Maltsev
    Artti Aigro (wyzdrowiał, trenuje, ale wszystko jest jeszcze możliwe u tego skoczka)

    Kazachstan:
    Sergey Tkachenko
    Sabirżan Muminow
    Danił Wasiljew

    Finlandia: (tydzień temu napisałem tutaj, na 90% taki skład mógł się zmienić bo zawsze 2 tygodnie przed może coś się stać)
    Eetu Nousainen
    Arttu Pohloja
    Niko Kytosaho
    Antti Aalto

    Wiemy również z artykułu na skijumping, że wystąpią Turcy. Zapewne w składzie Ipcioglu, Bedir. Ale to tylko przepuszczenia, które nie są potwierdzone.
    Wystąpią również Amerykanie, ale jeszcze nie mają składu, bo trenują w Planicy. Na 99% dwóch Kanadyjczyków(Soukup, Clowes), bo ciągle w Planicy są i tam trenują.

    Z moich wyliczeń wychodzi:
    11 RUS
    7 AUT
    7 NOR
    7 POL
    6 JPN tutaj znamy skład
    6 GER
    6 SLO (Lanisek,Zajc,Peter Prevc,Cene Prevc,Kos,Bartol)
    4 FIN (Nousainen, Pohloja, Kytosaho, Aalto) - potwierdzone
    4 SUI (Peier, Ammann, Deschwanden, Peter) [***]
    3 CZE
    3 KAZ (Wasiliew, Muminow, Tkachenko) - potwierdzone
    2 USA tutaj naprawdę nie wiem kto by skakał
    2 CAN (Soukup, Clowes)
    2 EST (Aigro,Maltsev) - potwierdzone
    2 TUR (Bedir, Ipcioglu)
    2 UKR (Kaliniczenko, Marusiak)
    2 ROU (Feldorean, Cacina) - potwierdzone
    2 ITA ( Insam, Bresadola) zapewne
    1 CHN (Song) myślę, że się pojawi
    1 BUL- Zografski

    2 Francuzów też powinno się pojawić, ale tam jest specyficzny związek narciarski, to loteria.. I ten Choi z Korei może


    Jak myślicie kogo Rosja wystawi?
    Moje zdanie- Klimow, Kolobow, Kornilow, Mankow, Sandriejew, Nazarov, Purtov, Sergerevich Trofimow, Vassiliew (jesli skacze??, Maksimochkin, i może Kotik?
    Mają w czym wybierać

    Wstępnie około - 80 skoczków na starcie treningów i kwalifikacji w NT ( i nie wiadomo jaki los czeka Francuzów i Choi)

  • Kolos profesor
    @Prekursor Skoczni Vip

    Pewnie z braku pieniędzy. Kiedyś takie Szweckie zawody Finowie by zdominowali. Dziś ich nie stać na startowanie... W przypadku Estonii nie ma zbytnio kogo wystawić, bo ci co by byli w stanie nie zabulić (Aigro, Maltsev) mierzą jednak w zawody wyższej rangii niż FIS Cup.

  • Kolos profesor

    Na plus Islandczyk na starcie FC. To historyczny debiut Islandczyka w tych zawodach.

    Na minus tylko jeden zgłoszony Szwed a to w końcu ich domowe zawody!

  • dejw profesor

    Całkiem ciekawa i zróżnicowana obsada. Zakładając że wszystko się potwierdzi, to Habdas i Joniak będą mieli z kim tu rywalizować: Austriaccy II i III ligowi wymiatacze, bardzo mocny jak na FC skład Niemców, Włosi na galowo i Norwegowie z jednym z objawień początku poprzedniej zimy Eriksenem - Westerheim jednak będzie walczył o miejsce na PŚ bezpośrednio, na treningach z Hegglim i Fanemmelem.

    Freitag po tragicznym występie na mistrzostwach kraju, wygląda na to, że musi przez FC walczyć o miejsce w składzie na start kontynentala. Ciekawe, czy starczy mu cierpliwości w poszukiwaniu jakiegokolwiek zalążku formy na dalsze kontynuowanie kariery, po ewentualnych kolejnych spektakularnych wtopach w tym sezonie.

  • Łódka Grubasa początkujący
    @Joorny

    Widziales kiedykolwiek skoki narciarskie? Bo zeby napisac Zakopanym, trzeba byc dzbanem totalnym.

  • Joorny stały bywalec

    Z Antonem OYVINDSSONem miałem przyjemność parę razy rozmawiać - bardzo konkretny i rzeczowy człowiek - wspominał o treningach w Zakopanym -miał w planach start we FIS Cupie rok temu ale cos tam staneło na przeszkodzie - ogólnie szuka sponsorów bo tylko to stoi na przeszkodzie aby częściej startował.

  • Arturion profesor
    @Lataj

    Zgadzam się. Jak Habdas pojawi się TOP-5, to będzie duży sukces. Austriacy powinni to rozprowadzić, może Norweg się w to włączy, może Bresadola (Insam raczej nie). Zobaczymy. Może ktoś niespodziewany wyskoczy?
    A co do skakajek? Rosjanki powinny dominować zdecydowanie. Może Lara Malsiner?

  • Lataj profesor
    @Łódka Grubasa

    Oby Awwakumowej nie zabili :D

  • Lataj profesor
    @Prekursor Skoczni Vip

    Pełna zgoda. Finowie niedawno odzyskali sponsora, więc nie muszą aż tak oszczędzać grosza na podróżach. Dla młodziutkich Estończyków byłby to kolejny sprawdzian - tym razem na śniegu. Jak będzie więcej ich startów, okaże się, kto się rozwinie na tyle, że warto będzie pójść w ślady Maltseva i Aigro.

  • Lataj profesor

    Tylko jeden Szwed (szkoda, ale za to gospodarze mają jakiegoś zawodnika), Islandczyk (ile lat ich nie było w skokach?), nowi Japończycy i Kazachowie. Freitag jest już na samym dnie, skoro dostał powołanie na te zawody. Będzie ciekawie.

    Ciężko będzie powalczyć Habdasowi o podium, bo są Austriacy (zdominują top 10, a wszyscy mogą zapunktować), Norwegowie (mogą zaskoczyć), Roth oraz Lisso i Insam (mogą być w dobrej formie). Dla najlepszego spośród Polaków nawet top 10 powinno być osiągalne.

  • Łódka Grubasa początkujący

    Habdas to wygra. A Awwakumowej po co to? By podpisac fikcyjna listę?

  • Pavel profesor
    @Mucha125

    Żeby dostać szansę to trzeba coś pokazać, a Frietag regularnie skacząc w PK w zeszłym sezonie dostał 100pkt w plecy od Pilcha i 200 od Huli, a w/w panowie w PŚ nie pokazali nic.

  • MaciejoS stały bywalec
    @Julixx05

    Wystawi jednego skoczka, ale dziwi cię to? Jak tam skoki ledwo co żyją, a duża większość społeczności nie wie co to w ogóle jest.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Mucha125

    Mowa o Hornie? Nie wiem, czy u nas to był brak 2 szans, czy po prostu brak formy.

  • ZXCVBNM_9999 profesor

    Serwer DC

    Witajcie,
    Tuż przed sezonem zimowym zachęcam was, zarówno użytkowników jak i redaktorów do dołączenia do serwera DC który będzie zajmował się tematyką skoków narciarskich. Chcemy działać na zasadach partnerskich i fair-play - Na tym serwerze będą automatycznie linkowane artykuły skijumping. Ten serwer ma wspomóc dyskusję pod kątem tematycznym w formie kanałów i wątków, także offtop. Osoby wchodzące stąd mają czyste konto, jednak wchodząc prosimy o podanie (jeśli user wyraża chęć) loginu używanego na tej stronie. Jednakże jak wszędzie indziej, dbamy o kulturę wypowiedzi :D
    Zapraszam do dołączenia, zobaczymy co z tego wyjdzie: https://discord.gg/YFNrA36tHX
    Tylko zachęcam, nie zmuszam, nie każdemu też platforma Discord pasuje.
    A redakcje proszę o wyrozumiałość za małą reklamę i zachęcam do współpracy :D

  • KX_Keytinho stały bywalec
    @Grozny_Wasacz

    Według strony FIS mają 6 aktywnych skoczków (4 poniżej 20 lat i jednego powyżej 50).

  • KX_Keytinho stały bywalec

    Szwed, Islandczyk i nowy Kazach. Ciekawie.

  • Mucha125 profesor

    Szkoda że taka piękna skocznia nie jest w PŚ albo przynajmniej w PK

  • Mucha125 profesor
    @ZXCVBNM_9999

    Po co miałby coś wygrać jak i tak trener go by nie powołał, bo u niego nie ma drugiej szansy

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Regulator1

    Dobrze by było, gdyby jednak wygrał sobie chociaż coś w PK

  • Orzeu_Zwisly weteran

    Cześć, czy ktoś ma namiary na transmisję tych zawodów? Dobrze bym sobie zrobił rozgrzewkę przed zawodami najwyższej rangi.

  • j_sakala stały bywalec

    Największym wydarzeniem jest start Oyvindssona - zdaje się, że to pierwszy od przeszło półwiecza występ reprezentanta Islandii w zawodach FIS w skokach narciarskich.
    Interesujący będzie też pojedynek japońskich numerów 29 (D.Takehana) i 33 (T.Kobayashi) z lata z naszym, bardziej jednak bezpośrednim, zapleczem. Niestety, nie przyleciał Yamakawa, który zmniejsza tym samym swoje szanse na udział w PŚ w Sapporo.

  • Lataj profesor
    @andbal

    Jeszcze kiszą Freitaga.

  • Regulator1 stały bywalec
    Kto wygra

    Freitag, jak nie wygra to chyba szkoda się już męczyć i lepiej kończyć karierę po tej zimie.

  • janbombek doświadczony

    Jedynym powodem, dla którego Szwedzi utrzymują obiekty w Falun, jest konieczność posiadania skoczni na wypadek organizacji MŚ w narciarstwie klasycznym. Skoki już tam dawno wymarły i nic nie wskazuje aby miało to ulec zmianie.

  • Julixx05 weteran

    Nietypowo, że sezon zaczyna się u FC. Jeszcze bardziej orginalne jest to, że jeden Szwecja wystawi u facetów tylko 1 reprezentanta. Czy kiedykolwiek się zdarzyło, że w rodzimych zawodach był tylko jeden reprezentant?

  • pi0ter bywalec
    @Grozny_Wasacz

    Kojarzę jeszcze Olofa Lundgrena i Jonathana Swedberga

  • pi0ter bywalec
    @INOFUN99

    Na dobrą sprawę to dzieje się tyle co w klubie Sollentuna, ostatnio własnymi siłami remontowali jakąś z mniejszych skoczni

  • INOFUN99 profesor
    @Johny Dust

    Patrząc na skalę kryzysu w męskich, szwedzkich skokach narciarskich w ogóle nie dziwi mnie to, że jest tylko jedno nazwisko szwedzkie na zawodach.
    Ba, byłem święcie przekonany, iż Szwedzi nikogo nie wystawią.

    Czy ktoś wie, jak przedstawia się sytuacja w szwedzkich, juniorskich/dziecięcych skokach narciarskich?
    Jest tam nabór, są jakieś nadzieje, w sensie nazwiska?

  • Johny Dust bywalec

    Rozczarowująca liczba gospodarzy u Panów. Tylko jeden zawodnik to chyba jakiś rekord w FIS Cup. Wiem, że nie ma co liczyć na więcej, ale mogło być jeszcze kilku na starcie.

  • Grozny_Wasacz doświadczony

    Liczyłem na trochę więcej tych zawodników ale jak na początek może być. Tak swoją drogą to orientuje się ktokolwiek ilu może obecnie jest zawodników i zawodniczek spodziewanych w Niżnym Tagile?

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    W sumie dziwi brak Estończyków i Finów, do Szwecji nie mają jakoś daleko.

  • Grozny_Wasacz doświadczony
    @pi0ter

    Ale oni chyba nie mają nikogo aktywnego poza tym ;).

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    o szwed
    o islandczyk
    ciekawie będzie

  • MaciejoS stały bywalec
    Faworyci.

    Rosjanki powinny zdominować konkursy w Falun, a u mężczyzn zobaczymy. Ciekawe, co pokaże Islandczyk, który niedawno ustanowił swój nowy rekord (chyba około 130m, zapewne z belki w lesie). Austriacy, Norwedzy i Habdas to moi główni faworyci. No i Włosi, którzy wysyłają swoich najlepszych skoczków, chociaż coś czuję, że nie będą się bić o czołowe lokaty, podobnie jak Niemcy.

    Pytanie: Czy będzie gdzieś transmisja tych konkursów?

  • INOFUN99 profesor

    Patrząc na mocną kadrę Austrii, gdzie tak naprawdę każdy może wejść do TOP 10, nawet ich najsłabszy punkt, czy na Norwegów, u których też ktoś może pozytywnie zaskoczyć, miejsca w TOP 10 Jana Habdasa, będą bardzo dobrymi wynikami.

  • pi0ter bywalec

    Cóż, gospodarze "zaszaleli" z ilością wystawionych zawodników

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Zdziwiło mnie najbardziej 2 Japończyków na starcie

  • butczan1 weteran

    Liczę, ze Joniak zaprezentuje się na tyle dobrze by załapać się na krajówkę w Wiśle.

  • andbal profesor
    Niemcy

    No Niemcy dalej tylko samych juniorów wysyłają na zawody FC. To nasz Szymon Jojko który stracił status juniora przy nich to młodzieniaszek (g..wniarz).

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl