PŚ w Ruce: Kto poskromi Rukatunturi? Seria próbna o 15:15 (lista startowa)

  • 2021-11-27 02:14

Przed nami trzeci konkurs indywidualny nowego sezonu Pucharu Świata w skokach narciarskich. Na starcie zawodów na Rukatunturi (HS142) w fińskiej Ruce ujrzymy sześciu reprezentantów Polski. Początek pierwszej serii o 16:30.

Ryoyu KobayashiRyoyu Kobayashi
fot. Tadeusz Mieczyński
Daniel HuberDaniel Huber
fot. Tadeusz Mieczyński
Karl GeigerKarl Geiger
fot. Tadeusz Mieczyński
Kamil StochKamil Stoch
fot. Tadeusz Mieczyński

Piątkowe kwalifikacje w Ostrobotnii Północnej padły łupem Ryoyu Kobayashiego. Reprezentant Japonii poszybował na 147 metr, zaledwie pół metra bliżej od oficjalnego rekordu skoczni, którego jest współwłaścicielem. Drugie miejsce zajął Daniel Huber (141,5 m), a trzeci był Pius Paschke (138,5 m). Awans do zawodów uzyskało sześciu reprezentantów Polski, z których najlepszy okazał się dwudziesty czwarty Kamil Stoch (125,5 m). Sztuka awansu nie udała się tylko Stefanowi Huli.

Największą sensacją eliminacji był brak awansu do konkursu w wykonaniu Halvora Egnera Graneruda. Wicelider Pucharu Świata uzyskał 111,5 metra i zakończył kwalifikacje na 53. miejscu. Tym samym Norweg przepuścił do konkursu Aleksandra Zniszczoła, który ostatecznie zajął pięćdziesiątą pozycję.

W gronie głównych kandydatów do zwycięstwa w sobotnim konkursie w Ruce wymieniani są Ryoyu Kobayashi, Karl Geiger, Daniel Huber, Stefan Kraft oraz Anze Lanisek. Wśród Polaków największe szanse na sukces ma Kamil Stoch, który obie piątkowe serie treningowe kończył w czołowej dziesiątce.

Na liście startowej sobotnich zawodów figurują nazwiska 50 skoczków z trzynastu państw, w tym sześciu reprezentantów Polski - Jakuba Wolnego (nr 4), Aleksandra Zniszczoła (nr 10), Andrzeja Stękały (nr 13), Piotra Żyły (nr 29), Dawida Kubackiego (nr 30) oraz Kamila Stocha (nr 40).

Skocznia Rukatunturi (HS142) to jeden z zaledwie dwóch obiektów 43. edycji Pucharu Świata (obok Niżnego Tagiłu), na którym Polacy nie odnieśli jeszcze konkursowego zwycięstwa. Na podium z Biało-Czerwonych stał tu Adam Małysz, który trzykrotnie był klasyfikowany na drugim miejscu (2002 i dwukrotnie w 2003 roku), a także Kamil Stoch (drugi i trzeci w 2018), Piotr Żyła (trzeci w 2018 i drugi w 2020) oraz Dawid Kubacki (dwukrotnie trzeci w 2020). W dotychczasowych 28 z 33 zaplanowanych konkursów indywidualnych PŚ w Ruce najczęściej triumfował Simon Ammann. Czterokrotny mistrz olimpijski zwyciężał jak dotąd tutaj trzy razy (2008 i dwukrotnie w 2014).

Poprzednie konkursy indywidualne PŚ w Ruce:
Data I miejsce II miejsce III miejsce
07.12.1996 T. Okabe K. Funaki A. Goldberger
08.12.1996 P. Peterka L. Ottesen T. Okabe
29.11.2002 P. Peterka A. Małysz J. Ahonen
30.11.2002 A. Widhoelzl J. Ahonen P. Peterka
28.11.2003 M. Hautamaeki A. Małysz V.M. Lindstroem
30.11.2003 S. Pettersen A. Małysz V.M. Lindstroem
27.11.2004 J. Ahonen A. Herr M. Hoellwarth
28.11.2004 J. Ahonen T. Morgenstern J. Janda
26.11.2005 J. Janda J. Ahonen R. Kranjec
26.11.2005 R. Kranjec J. Ahonen M. Uhrmann
24.11.2006 A. Lappi S. Ammann A. Jacobsen
01.12.2007 T. Morgenstern B.E. Romoeren T. Hilde
29.11.2008 S. Ammann W. Loitzl G. Schlierenzauer
28.11.2009 B.E. Romoeren P. Bodmer W. Loitzl
28.11.2010 A. Kofler T. Morgenstern S. Ammann
27.11.2011 A. Kofler G. Schlierenzauer T. Morgenstern
01.12.2012 S. Freund D. Wasiljew S. Ammann
29.11.2013 G. Schlierenzauer M. Kraus T. Morgenstern
28.11.2014 S. Ammann D. Ito N. Kasai
29.11.2014 S. Ammann -   S. Freund
N. Kasai
25.11.2016 D. Prevc S. Freund P. Prevc
26.11.2016 S. Freund D.A. Tande M. Fettner
26.11.2017 J. Damjan J.A. Forfang A. Wellinger
24.11.2018 R. Kobayashi K. Stoch P. Żyła
25.11.2018 R. Kobayashi A. Wellinger K. Stoch
30.11.2019 D.A. Tande P. Aschenwald A. Lanisek
28.11.2020 M. Eisenbichler P. Żyła D. Kubacki
29.11.2020 H.E. Granerud M. Eisenbichler D. Kubacki

Zdaniem bukmacherów (Fortuna) głównym kandydatem do zwycięstwa w konkursie jest Ryoyu Kobayashi (kurs: 2.55). Analitycy wysoko oceniają również szanse Karla Geigera (5.00). Nieco niżej stoją akcje Daniela Hubera (6.00) oraz Stefana Krafta (9.00).

W porze zawodów wiatr na skoczni w Ruce ma osiągać średnią prędkość 1-2 m/s, zaś temperatura powietrza ma oscylować w okolicach -17°C. Opady nie są przewidywane.

Oficjalny rekord Rukatunturi (HS142) wynosi 147,5 metra i należy do trzech zawodników - Austriaka Stefana Krafta (2017), Japończyka Ryoyu Kobayashiego (2018) oraz Niemca Karla Geigera (2019).

O 15:15 czasu polskiego ma rozpocząć się seria próbna przed zaplanowanym na 16:30 konkursem.

Transmisję z zawodów przeprowadzą TVN (16:00), Eurosport 1 (16:40) oraz Player.pl.

Wyniki "na żywo" będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>

lub relacji LIVE FIS >>

Program zawodów:
Godzina Wydarzenie Transmisja
Sobota, 27.11.2021
15:15 Seria próbna  
16:30 Konkurs indywidualny TVN, Eurosport 1, Player
Niedziela, 28.11.2021
14:30 Kwalifikacje Player
16:15 Konkurs indywidualny TVN, Eurosport 1, Player
Lista startowa konkursu PŚ w Ruce (HS142); 27.11.2021
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
1 NAZAROW Michaił 1994
2 BRESADOLA Giovanni 2001
3 FOUBERT Valentin 2002
4 WOLNY Jakub 1995
5 KOS Lovro 1999
6 FANNEMEL Anders 1991
7 PREVC Peter 1992
8 TSCHOFENIG Daniel 2002
9 IPCIOGLU Fatih Arda 1997
10 ZNISZCZOŁ Aleksander 1994
11 DESCHWANDEN Gregor 1991
12 MANKOW Ilja 2003
13 STĘKAŁA Andrzej 1995
14 SATO Keiichi 1997
15 PETER Dominik 2001
16 SADREJEW Danił 2003
17 ZOGRAFSKI Władimir 1993
18 AMMANN Simon 1981
19 SCHIFFNER Markus 1992
20 VILLUMSTAD Fredrik 1999
21 SCHMID Constantin 1999
22 TROFIMOW Roman Siergiejewicz 1989
23 KLIMOW Jewgienij 1994
24 KYTOSAHO Niko 1999
25 ASCHENWALD Philipp 1995
26 WELLINGER Andreas 1995
27 TANDE Daniel Andre 1994
28 HOERL Jan 1998
29 ŻYŁA Piotr 1987
30 KUBACKI Dawid 1990
31 PASCHKE Pius 1990
32 KOBAYASHI Junshiro 1991
33 FETTNER Manuel 1985
34 ITO Daiki 1985
35 LINDVIK Marius 1998
36 FORFANG Johann Andre 1995
37 HUBER Daniel 1993
38 LEYHE Stephan 1992
39 SATO Yukiya 1995
40 STOCH Kamil 1987
41 ZAJC Timi 2000
42 JOHANSSON Robert 1990
43 PEIER Killian 1995
44 KRAFT Stefan 1993
45 NAKAMURA Naoki 1996
46 LANISEK Anze 1996
47 EISENBICHLER Markus 1991
48 PREVC Cene 1996
49 KOBAYASHI Ryoyu 1996
50 GEIGER Karl 1993

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (19276) komentarze: (126)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • acka weteran

    Niby fajnie ale bez wielkich emocji. Ruch z belką w dół zbędny - nikt by się nie zabił, nawet nie pobił rekordu - a to trochę "spłaszczyło" rywalizację. Kamil najmniej został zepsuty z naszych przez rodzaj przygotowań - najbardziej jednak próbuje trzymać się czołówki. Żyła raz nie zepsuł za bardzo, ale to dramatyczne lądowanie... Największe zmartwienie to Kubacki. Technika worka kartofli odkodowała mu się w pełni - co świadczy o tym że, coś na linii zawodnicy-trener zaczęło iskrzyć. Reszta dramat, szczególnie Wolny i Hula. 10 metrów za Turkiem, pocieszać się dyskwalifikacją i tym, że Fannemel też w dennym mule?

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Kamil Stoch wygrywa serię próbną!
    Włączajcie Eurosport, będzie balonik

  • alo profesor

    Dlaczego Lanisek nie wyprzedził Stocha[***] To beat pisało 137 a poza tym belka niższa nie rozumiem

  • Cinu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Mistrzostwo świata serii próbnej jest jego

  • Xander1 profesor

    Jeden Stoch wiosny nie czyni. Jeszcze i tak nie wiadomo czy jest wstanie powtórzyć taki skok w zawodach.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Chyba nikt nie zabierze wygranej Kamila

  • alo profesor

    Chyba mnie krew zaleje jak Stoch nie zrobi tego samego za kilkadziesiąt minut. Warunki ma idealne ku temu. Ileż można zaprzepaszczac wielką szansę w konkursie.

  • Dama_Karmelowa profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Nie no, jasne, nikt nie broni być optymistą i właściwie zazdroszczę xD Tylko jakoś mi się to wydało z Twojej strony niespotykane, bo rzadko bijesz takim entuzjazmem w kierunku Polaków :P

    A ja zachowam spokój odnośnie Kamila. Skok w próbnej piękny, daje nadzieję, ale wolę pozytywne zaskoczenia niż przykre rozczarowania

  • break90 weteran
    @kwak11234@wp.pl

    Poczekaj na ryoui i Geigera

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Ty tylko trening, zobacz sobie na jakim miejscu w PN są Norwegowie, a na jakim Polacy.

  • alo profesor

    Jeszcze w Stochu nadzieja

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Świetny skok Kamila. Może powalczyć o pierwsza 5 jak powtórzy takie skoki

  • Klaus Mitwoch bywalec
    Dobrze ze teraz Stochowi wyszlo

    bo w konkursie znowu się spali jak zwykle.
    On nie potrafi dwa razy z rzędu już dobrze skoczyć

  • Kubalant stały bywalec

    To nie była jazda samochodem, to był lot rakietą

  • erytrocyt_ka profesor

    Oby to nie był jego najlepszy skok dzisiejszego dnia

  • pogromca januszy weteran
    Brawo Kamil

    Oby tak w konkursie!

  • J.paqlak@zspnieqo.pl stały bywalec

    stoch o to chodzi tak się skacze kamil mistrz !

  • Shepard stały bywalec

    Co by nie mówić, ale Kamil prędkość w tym sezonie ewidentnie poprawił...o dziwo

  • kwak11234@wp.pl profesor

    KAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMIL STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOCH PETARDA 141m!
    Ale bomba i gdzie jesteście hejterzy?
    Polskie skoki trzymają się dobrze i nikt tego nie zepsuje
    Ten skok da wygraną w serii próbnej, ale historia!

  • tjzE weteran

    Stoch top, oby w konkursie było podobnie :)

  • Cinu profesor

    Kamil świetna próba

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Xander1

    A ja nie. Oczywiście lepiej jest jak Polacy są w czołówce, ale bez naszych w roli głównej konkursy też są bardzo ciekawe.

  • pogromca januszy weteran
    Bez paniki

    Odrodzimy się jak Feniks z popiołów. Jeszcze nie podczas tego weekendu, ale czuję że przed TCS.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Zobaczcie jak w kryzysie są norweskie skoki, przegrywają z nami. Forfang, Tande mizeria. Graneruda nie ma w konkursie, to oni powinni się martwić, nie my

  • skoki_TVN bywalec
    Dama_Karmelowa

    przeciez poziom glupot ktore tu wypisuje bezustannie jest constans.. dzis mu jeszcze wlaczyly sie objawy schizofrenika i widzi przed oczyma jakies wyimaginowane 'petardy' Polakow..

  • J.paqlak@zspnieqo.pl stały bywalec

    najbardziej trzeba pochwalić Zniszczołą 124,5 i + 3,4 za wiatr

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Dama_Karmelowa

    Tak, nie ma mojego ulubieńca Aigro i Feldoreana w konkursie, to kibicuje Polakom, bo mają potencjał na poprawę swoich miejsc w konkursie

    A może Polskie podium w końcu w Ruce?
    Dlaczego nie?
    Przecież ich stać na to, a my oczekujemy!

  • MaciejoS stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Jeżeli chodzi o składy to podajesz spoko informacje, ale tutaj raz jesteś wielkim pesymistą, a raz odwrotnie.

  • King profesor

    Żyła pomału się rozkręca zresztą on jest nieprzewidywalny. Dawid niestety bardzo słabo. Jego formą jestem najbardziej zaniepokojony jeśli chodzi o naszych. W dalszej kolejności Wolnym. Andrzej miał swoje problemy, więc to było już raczej jasne w trakcie lata, że zima w jego wykonaniu pewnie będzie słabsza od zeszłorocznej.

  • Dama_Karmelowa profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Ty tak na poważnie czy serio od wczoraj stałeś się optymistą odnośnie naszej kadry i jej wyczynów? ;)

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Dawid skakał z niższej belki od innych i miał pecha do wiatru, na pewno w konkursie skoczy dalej i da to miejsce w top 20.
    Na spokojnie, nie hejtujcie

  • Xenkus profesor

    Zenująco slabo Kubacki. Jak za Kruczka

  • alo profesor

    Żenada ten Kubacki. On się nadaje na treningi i wycofanie z PŚ gdyby nie to że za tydzień Wisła

  • MaciejoS stały bywalec

    Piotrek z taką prędkością to i tak nieźle, ale nie o to w tym chodzi... Dawid słabiutko.

  • erytrocyt_ka profesor

    Żyła nawet ok, Kubacki dramatu ciąg dalszy ..

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    Biedny Dawid znowu pech do warunków 😂.

  • Klaus Mitwoch bywalec
    Worek Kartofli

    właśnie pokazał na jakim etapie są polskie skoki

  • an18 doświadczony

    Dawid kompletnie bez formy....

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Petarda Piotrka Żyły z 13 belki!
    Napawa to optymizmem przed konkursem

    Dawid brakuje paru metrów, aj

  • alo profesor

    Oczywiście przed skokiem Polaka obniżka belki

  • Xander1 profesor
    @alo

    Ja mam podobnie. Uwielbiam skoki same w sobie, ale bez sukcesow Polaków te emocje nieco opadną.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    142 Hoerla!
    Teraz Piotrek i oby pod 135 metr przynajmniej, dawaj wierzymy!

  • Xander1 profesor

    I to naprawdę są skoczkowie którzy mają pociągnąć nasze skoki po naszej wielkiej trójce?

  • Xenkus profesor

    Rosja biję jak chce Polaków...

  • Byłbym dobrym skoczkiem 2002 początkujący

    Niestety dalej słabo to wygląda... Nadzieja w Kamilu że będzie w drugiej serii. Dwóch naszych w 2 serii to max. Chyba że Kubacki i Żyła poprawią się dziś

  • alo profesor
    @Seba Aka Krzychu

    Jestem fanem skoków ale siłą rzeczy brak sukcesów Polaków powoduje w środku zniechęcenie od oglądania. To w końcu nasi nakręcali emocje i całokształt zawodów

  • kwak11234@wp.pl profesor

    a pamiętam jak tydzień temu śmieliście się, że Związek Rosyjski dał tak " wygórowane" cele Rosjan na ten sezon

  • MaciejoS stały bywalec

    Dwaj Rosjanie na prowadzeniu. Ale bomba Sadreeva. Polacy przeciętnie.

  • skoki_TVN bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    wiekszej glupoty jeszcze w tym watku nie bylo ale czego sie spodziewac po autorze.. a nie dwudziestu Polakow w top10? Zniszczol petarda chyba taka od chinczykow co wybucha w rece ten skok nawet na top30 nie jest..

  • alo profesor

    Przy takiej formie to i z Ruskimi przegramy za tydzień

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @alo

    To skoki oglądasz tylko dla Polaków czy dlatego, że jesteś fanem tej dyscypliny sportu?

  • marro profesor

    Ja tam dzisiaj z karteczką będę odliczał ilu skoczków musi gorzej skoczyć od Polaków by któryś wszedł do 30, jak za dawnych lat.

  • Mucha125 profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Ta zobaczymy czy nie dostanie dsc za to kombinowanie przy stroju. Jak zwykle

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Słabe skoki Stękały i Wolnego. Z takimi odległościami nie wejdą do 30

  • radek3000 bywalec
    @Xander1

    Zniszczoł z takim skokiem miałby szansę wejść

  • Xander1 profesor

    Przykre że Sadreev leje nasze wieczne talenty. Za rok to już w ogóle będziemy dostawać oklep od Szwajcarów i Rosjan. Nadchodzą ciężkie czasy dla naszych skoków.

  • alo profesor
    @Xander1

    Jak Kubacki skoczą z Żyłą padake to można powiedzieć że zero poprawy i że szkoda oglądać konkurs

  • Xander1 profesor

    Nie łudźcie się że któryś z tych Polaków wejdzie do 30. Tu będzie trzeba skakać w okolicy 130m żeby awansować. Nadal zero poprawy.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Sadreev ale petarda 139.. on ma tylko 18 lat

  • papa_s weteran
    @kwak11234@wp.pl Petardę to skoczył

    Stękała;) 119m...

  • PiaPiu stały bywalec

    Peter fajny skok. Widać, że jest w dobre formie. Liczę, że będzie dziś w top15.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Stekala tez dobrze. Wyglada to obiecujaco!
    Mozemy miec w top 30 6 Polakow kurs 375 byl!

  • alo profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Haha jeśli Zniszczoł petarda to co powiedzieć o Deschwandenie :)

  • papa_s weteran
    @kwak11234@wp.pl Żeby myśleć o Q

    to trzeba skoczyć powyżej 125 na tej skoczni albo tak jak Zniszczoł

  • alo profesor

    Zniszczoł przy tym wietrze dosyć niezły skok. Oby w konkursie było trochę lepiej i mielibyśmy niespodziankę w trzydziestce

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Zniszczoł petarda. Polacy się budzą!

  • skoki_TVN bywalec
    @Qrls

    wszedzie sie da grac przez neta, w bet at home tez po prostu zagraniczne firmy musialy wykupic licencje i stad byl chwilowy przestoj dawbno temu.. jedyna zmiana to ze wiekszosc bankow dowala teraz dodatkowe oplaty za przelewy do bukmacherow rzedu 10 do nawet 35 zl za przelew w zaleznosci od banku czyste zlodziejstwo.. a do tego goscuia co podawal pary to Stoch nie ma szans z Paschke..

  • Dama_Karmelowa profesor
    @SZCZEPAN44

    Jeszcze Andrzej jak dobrze trafi z wiatrem to może wejść. Z olbrzymim bólem to przyznaję, ale nie wierzę w 2. serię ani Wolnego (ten to się za to ustabilizował perfekcyjnie, szkoda że w 5. dziesiątce) ani Zniszczoła

  • cavalierjan19 profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Z piętnastej belki przy neutralnym wietrze to żaden sukces osiągnąć punkt K

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Wolny świetny skok szansa na punkty

  • SZCZEPAN44 doświadczony
    @Seba Aka Krzychu

    Też wolałbym Graneruda bo walka o zwyciestwo byla by jeszcze bardziej zacieta a tak to bedziemy ogladac kolejny słaby skok naszego Orła walczącego o to żeby wyprzedzić Turka czy Rumuna. A on będzie dodatkowo z tego zadowolony bo przeciez wczoraj sie cieszyl ze przeszedl kwalifikacje ;] Co my za skoczków mamy.. z czym my jezdzimy na zawody.. heh. Ale Tajner lubi takich ;]

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Jeśli chodzi Ci o Graneruda to jest to duży minus, że go dzisiaj nie będzie, zdecydowanie bym wolał, żeby to on wystąpił zamiast Zniszczoła, bo Granerud mógłby powalczyć o wysokie lokaty, a Aleksander przy dobrych wiatrach co najwyżej o drobne punkty.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Qrls

    tak, teraz każdy gra przez internet :D

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Plusy są takie, że nie ma naszej norweskiej truskaweczki :>

  • Alojz początkujący

    typy:
    1. Ryoyu
    2. Huber
    3. Lanisek
    stoch 11-20
    żyła 21-30
    kubacki, zniszczoł 31-40
    wolny, stękała 41-50

  • Marco Gaccio profesor

    Kobayashi idzie po KK i będzie miał autostradę bo nikogo nie ma w dobrej formie.
    Geiger to żaden geniusz a Granerod już nie bedzie mocny jak rok temu.

    Byleby Kobayashi nie dominował aż tak jak w 2019 bo beda nudy caly sezon

  • SZCZEPAN44 doświadczony
    @kkkk

    Kto wie, będzie zażarta walka Stocha z armią Szwajcarów ;] I to jest realna siła reprezentacji Polski. Szwajcaria/Rosja bo już Japonia odjechała o reszcie nie mówiąc ;]

  • SZCZEPAN44 doświadczony

    Obstawiam że będzie tyllko jeden w 30-stce.. i będzie to Stoch na przeciętnym miejscu.
    Dobra zlituję się dwóch ;] obok Stocha ktoś z grupy Kubacki/Żyła na 20 którymś miejscu ;] I tak wyjątkowo optymistyczna wersja patrząc na to co prezentują. Już czas się przyzwyczajać do takich miejsc. Kompromitacją to już nie będzie.

  • Qrls weteran
    @kwak11234@wp.pl

    Z ciekawości da się gdzieś teraz obstawiać online, tak jak kiedyś że wpłacam sobie na stronę i obstawiam wszystko przez neta bez wizyty w fortunach itp? Bo kiedyś się bawiłem ale potem wchodziła ta ustawa zamknęli mi Bet at home i przestałem.

  • kkkk doświadczony

    To co dzisiaj Szwajcaria bierze Polskę w PN?

  • Twist stały bywalec
    @wojtas2400

    Chyba bym obstawił Johanssona. Obaj mają bardzo podobną dyspozycje ale petarda w drugim treningu Norwega trochę niepokoi. Obstaw zwycięstwo Kobayashiego, łatwiej :).

  • kwak11234@wp.pl profesor

    2.80 kurs, że Kytosaho wejdzie do 2 serii. Kurs szaleństwo.

    A zobaczcie kursy na Polaków.

    5.6 1kurs, że awansuje Stękała do TOP 30
    6.21 kurs, że Wolny TOP 30
    Zniszczoł 10.32 kurs TOP 30
    Kubacki 1.70 kurs
    Żyła 1.40 kurs

    6 Polaków w top 30 = 375 kurs. Ktoś gra?:)

  • Gerwazy doświadczony
    @wojtas2400

    Ja bym tak postawił, powodzenia :)

  • Qrls weteran
    @wojtas2400

    Pierwsza zasada obstawiania: Nigdy nie obstawiają swoich drużyn/zawodników ;)

  • wojtas2400 początkujący
    Kto lepszy???

    Pytanie do tych co przy skokach po za emocjami, czasem lubią coś zarobić (wiem, wiem na skokach nie da się zarobić 😉). Jak widzicie rozkład tych par? W każdej z nich zwycięsko powinien wyjść pierwszy zawodnik?
    Eisenbichler M. - Johansson R
    Fannemel A. - Wolny J.
    Stoch K. - Paschke P.
    Żyła P. - Kubacki D.
    Deschwanden G. - Ammann S.
    Kytosaho N. - Zografski V.



  • butczan1 weteran

    Fajnie by było jakby Stoch zakręcił się koło czołówki. Kubacki i Żyła są w słabej formie. Mam nadzieję, że chociaż jeden z nich zapunktuje.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Aleksander Zniszczoł = Halvor Egner Granerud
    Frida Westman(Szwecja) = Juliane Seyfart(Niemcy)

    U kobiet zawodniczka z top 10 oddaje miejsce Westman, która już była raczej bez szans na awans do konkursu. Tymczasem Niemka dobra Niemka psuje i oddaje miejsce Szwedce. Szwedka w konkursie skacze kapitalny skok i po 1 serii zajmie miejsce w top 13.

    To co Zniszczoł zrobi to samo?:) Oby

  • Klaus Mitwoch bywalec
    @Karpp Bzdura

    Jak się nie ma formy, to wiatr w plecy jest przekleństwem. Słabym zawodnikom, takim jak Polacy, potrzebny jest wiatr pod narty by się nie skompromitować.

  • PiaPiu stały bywalec
    @J.paqlak@zspnieqo.pl

    Stoch miał taki sam wiatr jak Kraft, a to Austriak skoczył 135,5m i był 5

  • Nikt_ważny profesor
    @Qrls

    Siatkówka to kiepski przykład, bo zawodnicy trenują i rozwijają się głównie w klubach. To zupełnie inna sytuacja, inne finansowanie.

  • Qrls weteran

    No właśnie i tu kolejny ciekawy wątek bo co to jest rywalizacja na treningach? Oczywiście grupa powinna ze sobą rywalizować ale trenerzy nie powinni wywierać presji odległości czy wyniku na treningu bo to jest TRENING a nie ZAWODY a jak oni tam mają z góry nałożoną presję to psychicznie są wrakami przy ciągłym stresie czy przypadkiem Kot który od zawsze napina się na każdy skok jak gdyby był to skok o złoto olimpijskie nie skoczy o 1.5 metra dalej i nie pojedzie się nie dostać zamiast innego który wie że trening jest od trenowania, poprawiania techniki a nie wyciągania maksimum możliwości i obciążania się takim skakaniem. Dla mnie cała ta śmietanka z Maciusiakiem na czele jest do wymiany a nie Doleżal który nie jest bezpośrednio winny sytuacji w Polskich skokach bo trójka Stoch/Żyła/Kubacki mogą dobijać do swojego schyłku i to nawet mag nie pomoże.

  • alo profesor

    1. Ryoyu
    2. Geiger
    3. Huber
    Tak obstawiam.
    Stoch- miejsca 8-20
    Reszta poza serią finałową. Cóż... Przy takim wietrze jak mają kombinatorzy norwescy nie mają szans skoczyć dobrze Żyła,Kubacki czy Stękała. O Wolnym nie wspominając. Zbytnio się nie nastawiam na konkurs,bardziej się boje go oglądać niż się cieszę że on nadchodzi...

  • SZCZEPAN44 doświadczony
    @kwak11234@wp.pl

    Dyrektorze Małysz a co powiesz o kombinacji norweskiej, którą zniszczyłeś? Nie ma też powodu do paniki?
    A dziś rzeczywiście panika bo podstarzały Stoch nie będzie na podium? a reszta być może w drugiej serii w ogóle?
    Taka kolej rzeczy, Stefanki to już przeszłość. Kiście dalej młodych w domu.
    A następny Maciusiak, jakoś nie chce mi się wierzyć że Habdas przegrywał z Kotem, chyba że Kot błąd wyeliminował w co wątpię.. za tydzien się przekonamy.

  • Qrls weteran

    Skończmy z nianczeniem młodych, mają się przecierać nawet kosztem starego i nawet jeśli ten stary ma lepsze wyniki na treningach (co nie zawsze przekłada się na konkurs patrz Hula) bo sport to nie jest piaskownica. Nie jest, nie był i nie będzie sprawiedliwy, liczy się myślenie długoterminowe, sport bywa też brutalny i ktoś brutalnie powinien powiedzieć niektórym że może już warto opuścić ten sport i zając się czymś innym? (mowa nie tylko o zawodnikach bo trenerów też się zmienia).

    Kot wpadł w kryzys, przestał trenować z ekipą kadry PŚ i co? Cudotwórcy trenujący niżej go przecież naprawili i przykład to każdy zawodnik spod ich stajni.

  • Qrls weteran
    @Nikt_ważny

    Kraj tu nie ma nic do tego, jeśli związek jest bogaty to śmiało może rywalizować i całym światem. Patrz siatkówka, rywalizujemy o miano najlepszej ligi świata z Włochami, w naszych klubach grają gwiazdy światowego formatu, reprezentacja zawsze jest w gronie faworytów i jakoś "biedny kraj" nam nie przeszkadza bo związek jest bogaty. PZN dzięki skokom nie jest biedny i jest w stanie rywalizować sprzętowo i sztabowo.

    Ja uparcie będę twierdził, że u nas leży szkolenie młodzieży i podejmowanie decyzji związanych z nimi i to trenerzy i związek zmarnował całe pokolenie skoczków, dmuchając na nich i wpuszczając starych nielotów do PŚ zamiast dać szansę młodym, niektórzy wciąż mydlą oczy i próbują wmawiać albo sami się oszukują że Murańka i te roczniki to "młodzi, obiecujący zawodnicy", to dawno nie są młodzi zawodnicy i właśnie obecnie marnują swój najlepszy biologiczny wiek dla sportowca. Te pokolenie pokazuje że uważanie młodych zawodników za wiecznie nie gotowych na dużą skocznie, że się speszą jak się nie dostaną (co za dureń wywierał by na nich presję, przecież od tego jest sztab żeby wytłumaczyć że jedzie po doświadczenie) i że lepiej wiecznie trenować pod okiem trenerów którzy przecież wykrzesali ogromny potencjał Murańki, prawda?

    Nasze skoki są półamatorskie bo zrobił się klub przyjaciół Myszki Miki, wszystko jest familijne i rodzinne, Ci sami trenerzy od lat marnują nasze talenty a jeszcze są uznawani za cudotwórców, tyle że jak już ktoś z pod ich skrzydeł wyleci to zazwyczaj skrzydła mu szybko odpadają, patrz chwilówki Wolnego czy Stękały, forma przyszła ale tylko na chwilę a chyba nie o to chodzi. Olek, Klemens, Kuba - oni są ich trenerami czy mamą? Profesjonalny sport to nie jest piaskownica, niech sobie na treningach tak mówią, ale przed kamerą to jest Zniszczoł, Wolny czy Murańka. Ja uważam że trenerzy którzy od lat są w niższych kadrach powinni być zmienieni albo przejść jakieś szkolenia bo to co się dzieje z rocznikami Murańki to duża ich "zasługa" a przecież wiemy że nie dzieje się nic dobrego. Słuchajmy dalej jak to młodzież nie nadaje się do skakania bo przecież wszyscy wiemy że Polacy rozwijają się fizycznie wolniej niż Austriacy/Norwegowie czy Niemcy i naszych trzeba trzymać w piwnicy po wsze czasy i wypuścić jak będą mieli 25 lat, będą sfrustrowani że nie ma wyników i że nawet nie łyknęli PŚ a powinni teraz walczyć o najwyższe cele a nie o dostanie się do konkursu.

  • Nikt_ważny profesor
    @deo

    Ogólnie młodzi skaczą lepiej niż rok czy dwa temu.
    Może nie jest to jakiś super poziom, ale nie jest aż tak dramatycznie.
    Tylko obawiam się, że oni mogą przepaść, bo po odejściu naszej "trójki" skończą się wyniki... I finansowanie.
    Gdyby ktoś z tej "środkowej" grupy zdołał na dłuższy czas wejść na solidny poziom... Ale jak na razie był jeden dobry sezon Wolnego i jeden Stękały.
    Reszta jeszcze nigdy niczego nie pokazała.
    A jak trafi się sezon czy dwa bez żadnych wyników, to zaraz sponsorzy się odwrócą, zaczniemy odstawać sprzętowo i będzie naprawdę ciężko wrócić.

  • deo stały bywalec

    Na mistrzostwach Polski wydawało się że młodzi podnieśli poziom do Mistrzów ale widać że to Mistrzowie zeszli w dół do młodzieży ......

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Adam Małysz

    W dzisiejszym konkursie zobaczymy sześciu naszych reprezentantów, ale wczorajszych kwalifikacji w Ruce za udane uznać nie można. Nie ma też jednak powodów do paniki. Szkoleniowcy kadry wiedzą co jest problemem. Pozostaje czekać na jego rozwiązanie. Czy postęp będzie zauważalny już dzisiaj w zawodach? Start pierwszej serii o 16:30. Zapraszam do kibicowania!


    PS. to w koncu Dolezal wie w czym jest problem, czy nie?

  • Nikt_ważny profesor
    @erytrocyt_ka

    Nie wiem dlaczego ten mit o tym, że nasi lepiej sobie radzą przy wietrze z tyłu nadal funkcjonuje.

    W ostatnich sezonach raczej obserwuję tendencję odwrotną. Żyła, Stoch (obecny), Wolny, Stękała, nawet Murańka to zawodnicy, którzy zyskują przy wietrze pod narty.
    Ciężko mi ocenić Kubackiego, ale raczej on również przynajmniej nie traci na wietrze pod narty.

  • erytrocyt_ka profesor

    No nie wiem czy wiatr w plecy to dobry wariant dla naszych zawodników w obecnej formie, może poza Stochem. Przy błędach technicznych Kubackiego i Żyły, może być ciężko przy takich warunkach żeby odlecieć, nie mówiąc o pozostałych.

  • Nikt_ważny profesor
    @Pavel

    No cóż... Trzeba się pogodzić z tym, że kiedyś te skoki "zdechną"
    Być może nie na stałe, ale przez najbliższe kilka lat możemy mieć naprawdę spore problemy. I nie mówię, że już w tym sezonie, bo może w którymś momencie to jeszcze "zaskoczy".

    Problem w tym, że zaskoczy pewnie Stoch lub Kubacki.

    Ale cóż... Wszystko się kiedyś kończy.
    Jesteśmy trochę zbyt biednym krajem, by na dłuższą metę rywalizować z Niemcami, Austrią czy Norwegią. Do tego wszyscy wiemy jak funkcjonuje nasz związek.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Przestańcie bronić Doleżala, jak i go krytykować.
    Ten czas przyjdzie po TCS. Jeszcze ma czas, ale ten czas jest na jego nie korzyść.
    NA TEN MOMENT- do zwolnienia jest Kruczek. Za kompromitujące wyniki dziewczyn i przygotowanie do sezonu. Dziś będzie jeszcze większa tam katastrofa. Szwedka Westman 20, robi 10 punktów, może naszym zawodniczkom brakuje talentu do tego?

    Cele na dziś:
    Stoch - TOP 10
    Żyla - TOP 20
    Kubacki - TOP 30

    Reszta bez szans na 2 serię konkursową przy takim bezwietrze!

    Widzieliście wczoraj sylwetkę w locie Ipcioglu? Jak on to robi? Odważny skręt i on naprawdę łapie wiatr, co byłoby gdyby dostał lufę pod narty?
    On ma 2/3 kwalifikacje
    Hula natomiast 0/3
    Wnioski?

  • Karpp profesor

    A tak z innej beczki. Riber w kombinacji 3 lata temu założyl żółtą koszulke lidera i do dzisiaj jej nie zdjął.
    Choć pewnie Fis, żeby było ciekawiej i nie było od poczatku takiej dominacji, własnie go zdyskwalifikował i nie wystąpi w biegu. Dlatego pewnie dziś wreszcie ją odda.

    Może być to też zapowiedź dyskwalifikacji w skokach jakiejś grubej ryby. Na zasadzie: na początku zawsze straszymy. Geiger, Huber?

  • Qrls weteran

    Ja obstawiam że Ryoyu wygra dziś w przedbiegach z dużą przewagą. O drugie miejsce powalczy Gaiger, włącza się Austriacy i Słoweńcy. Niewiedzy bez Graneruda nie wyglądają na faworytów, może ktoś uderzy do 10tki.
    Jeśli chodzi o Polaków to liczę że Stoch zamelduje się w TOP10 a życzeniowo chciałbym by powalczył o podium, Kubacki i Żyła niech oddadzą dwa przyzwoite skoki, miejsca 10-20 i będzie ok, tylko byle by to były dwa równe skoki a nie jeden na top10 drugi na 28 miejsce. Z reszty to będzie dobrze jak ktoś się w ogóle dostanie do drugiej serii, szczerze to wolałbym jednego który zacznie się stabilizować i zajmie miejsce 10-20 nóż dwóch czy trzech którzy będą na miejscach 28,29,30. W Wiśle drużynówka, ogólnie nie lubię drużynowek (tak, nawet jak wygrywamy czy zdobywamy medale uważam to za robione na siłę w sporcie indywidualnym) ale jak już są to warto się jakoś zaprezentować, szkoda że znów Polska traci konkurs indywidualny na rzecz tego niepotrzebnego konkursu.

  • J.paqlak@zspnieqo.pl stały bywalec
    @Karpp

    okaże się nie ma co się martwić wszystko okaże się w konkursie

  • J.paqlak@zspnieqo.pl stały bywalec

    no tak ale wiecie jak Kubacki awansuje do drugiej serii to chyba z 5 czosnków naraz zjem przy takich warunkach jakie mają być

  • Karpp profesor
    @J.paqlak@zspnieqo.pl

    Choć teraz popatrzylem na prognozy i jeszcze ma z innej strony wiać. To już nie wiem jak te przeliczniki to złapia :)

  • J.paqlak@zspnieqo.pl stały bywalec
    @Karpp

    no to niedobrze ale może się zdziwie

  • Karpp profesor
    @J.paqlak@zspnieqo.pl

    A teraz wszyscy mają mieć

  • J.paqlak@zspnieqo.pl stały bywalec
    @Seba Aka Krzychu

    zgadzam się z tobą w 100% procentach naszym zawodnikom bardziej wiatr pod narty pasuje niż w plecy

  • J.paqlak@zspnieqo.pl stały bywalec
    @Karpp

    nie nie wszyscy kilku np Stoch , Zniszczoł , Tande , Eisenbichler , Kraft

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Karpp

    Myślę, że dla naszych skoczków lepiej by było, gdyby wiało pod narty, ogólnie konkursy z przednimi wiatrami są ciekawsze od tych z tylnymi.

  • Karpp profesor
    @J.paqlak@zspnieqo.pl

    W kwali wszyscy mieli z tyłu?

  • J.paqlak@zspnieqo.pl stały bywalec

    no nie wiem czy nam pomogą średnio to widzę a może i masz racje stoch niezle z wiatrem w plecy sobie poradził w kwalifikacjach

  • Karpp profesor

    Tymczasem na skoczni tak jak było w prognozach: wiatr się zmienił i wieje z tyłu. Wiatry z tyłu zawsze nam pomagały. Więc nadzieja jest :)

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Kontrakt ma do końca sezonu zawali IO to powinien odejść, osiągnie wynik zostanie.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Ale to wszystko o Hornie. A o Dolezalu?
    Ma dostać kontrakt na lata? Jak ostatnio mówił w wywiadzie?

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Tez nie można popadać w skrajność w drugą stronę. Dolezal to zupełnie przeciętny trener jakich wielu na rynku, ani tragiczny ani rewelacyjny, typowy rzemieślnik. Horngacher to był wirtuoz tego zawodu, w naszej kadrze nawet nijakiego i anemicznego Hulę potrafił wznieść do poziomu absolutnego światowego topu i złota IO, Kubacki pod jego wodzą z przeciętniaka stała się czołowym zawodnikiem PŚ, a Żyła zyskał wreszcie regularność. Nawet Stoch przez 3 sezony pracy Austriaka odniósł niemal połowę swoich wszystkich zwycięstw w PŚ.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Napisałeś wszystko o czym wiem i się zgadzam :)

    A może faktycznie ktoś tutaj pisał i ma racje, że z Dolezala żaden trener tylko asystent, gość od sprzętu i nowinek. Podpatrywał Horna a ten chciał go zabrać ze sobą do Niemiec. Ale Dolezal powiedział, że on już teraz wszystko wie i idzie na swoje. W sumie nic nowego w Polsce. Maciusiak czym się wcześniej zajmował?

    Jak tak dalej pójdzie obudzimy się z trenerem Miętusem i skonczy się wygrywanie z Turkami i Rumunami ;)

  • Pavel profesor
    @Nikt_ważny

    Jak zaczniemy "cieszyć się" z każdego punktu to będzie dobitny znak, że nasze skoki zdechły.

  • Nikt_ważny profesor

    Wczoraj w kwalifikacjach Ryoyu oddał pierwszy raz mniej więcej taki skok, że wyglądał tak, jak go zapowiadano przed sezonem.

    Jestem bardzo ciekawy czy to ten moment, że faktycznie będzie przez jakiś czas poza zasięgiem, czy jednak na razie to pojedynczy wyskok.
    Od naszych ciężko czegokolwiek oczekiwać, każdy punkt na ten moment powinien cieszyć, bo równie dobrze może nie punktować nikt.

    Mam jedynie nadzieję na fajne skoki Stocha, myślę że stać go na trochę szerszą czołówkę.
    Ale no jak wiadomo "nowy skok, nowy Stoch" więc może być różnie.

  • MaciejoS stały bywalec
    Ruka

    Warunki jak na Kuusamo bardzo sprawiedliwe, jednak ten konkurs może zapisać się w historii top10 najzimniejszych w tym wieku. Chciałbym, aby chociaż dwójka naszych awansowała. Ale nie ukrywam, źle to wygląda i nie wykluczam takiej sytuacji, w której nawet nikt nie awansuje.

  • J.paqlak@zspnieqo.pl stały bywalec

    nie ma co liczyć na dobre skoki polaków 2 w 30 maks jak na ten moment myśle tu o Stochu i Stękale bo Dawid tak jak powiedziałem znowu popełnia te błędy co w tamtych sezonach przed przyjściem Horngachera a Żyła to ja nie wiem co się z nim dzieje na Zniszczoła i Wolnego nie ma co liczyć chyba że będzie wiatr pod narty i to taki solidny bo jak wiatr w plecy to wiadomo co się stanie

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Na obecnym etapie forma Stocha czy Kubackiego jest w zasadzie najmniejszym problemem. W zeszłym była euforia, że zaplecze dobrze funkcjonuje, jest progres itd, a ten progres był mikroskopijny. Murańka uciułał 140pkt w tym 1/3 w loterii w Willingen, Zniszczoł 81(na 15 startów punktował 7 razy), a Wąsek coś tam koło 60 i to są te niesamowite efekty łączenia kadr, pracy Dolezala i odbudowy zaplecza. Wolny nawet nie zbliżył się do swojego najlepszego sezonu, a Stękała to efekt pracy Maciusiaka. Nie wygląda to wesoło, a teraz jeszcze wróciło do punktu wyjścia.

  • Karpp profesor

    Niektórzy mówią: jak nasi wskoczą na podium to znowu bedziemy wychwalać Dolezala. Tylko czy serio nas tutaj coś zdziwi? Kamil skacze tak, że może przecież to pudło mieć. A Dawid z Piotrem powinni być przygotowani też na czołówke. Ale na razie nie są. A przedsezonowe zapowiedzi mówiły o czymś zupełnie innym

    Przez ostatnie 5 lat tylko raz. Jeden jedyny raz mieliśmy na podium kogoś innego z poza tej trójki. Dlatego dzisiejszy konkurs nic w tej kwestii nie zmieni

  • bardzostarysceptyk profesor

    Wczorajsza frustracja spowodował, że nie chciało się mnie tutaj pisać.
    Wyspałem się i trochę mnie przeszło. Tak więc statystyczne zaległości.

    Od sezonu 2017/2018, kiedy wprowadzono powszechne eliminacje, można je porównywać. I porównuję tak jak
    zawody, punkty za 30 pierwszych miejsc.
    A oto najgorsze eliminacje punktowo, poniżej 50. Wczorajsze, niechlubny rekord, najsłabsze.

    40 PŚ 3.01.2019 Innsbruck (Austria) 46 pkt
    41 PŚ 17.01.2020 Titisee Neustadt (Niemcy) 45 pkt
    41 PŚ 6.12.2019 Niżny Tagił (Rosja) 34 pkt
    41 PŚ 8.12.2019 Niżny Tagił (Rosja) 27 pkt
    43 PŚ 21.11.2021 Niżny Tagił (Rosja) 43 pkt
    43 PŚ 26.11.2021 Ruka (Finlandia) 7 pkt



Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl