PŚ w Wiśle: Niedziela z konkursem indywidualnym (lista startowa)

  • 2021-12-05 10:06

Przed nami ostatni akcent weekendu z Pucharem Świata na Skoczni im. Adama Małysza (HS134) w Wiśle. O 15:00 rozpocznie się seria próbna przed zaplanowanym na 16:00 konkursem indywidualnym. Na starcie pojawi się jedenastu Polaków.

Tak było wczoraj...Tak było wczoraj...
fot. Tadeusz Mieczyński
...a tak przed rokiem...a tak przed rokiem
fot. Juergen Feichter / EXPA

W sobotę w Wiśle przeprowadzono konkurs drużynowy w loteryjnych warunkach. Żadna z drużyn nie ustrzegła się mniejszej lub większej wpadki. Na podium stanęli jednak faworyci. Triumfowali Austriacy, którzy wyprzedzili o 0,3 punktu liderów Pucharu Narodów, Niemców. Trzecie miejsce przypadło Słoweńcom. Polacy w składzie Piotr Żyła, Andrzej Stękała, Dawid Kubacki i Kamil Stoch dwukrotnie wychodzili nawet na prowadzenie w zawodach, ale ostatecznie zakończyli rywalizację na czwartej pozycji.

Niedziela w Beskidzie Śląskim będzie stała pod znakiem rywalizacji indywidualnej. W gronie faworytów do zwycięstwa na Skoczni im. Adama Małysza wymieniani są m.in. Niemiec Karl Geiger, Norweg Marius Lindvik, Austriak Stefan Kraft oraz Słoweńcy - Anze Lanisek i Cene Prevc. Polacy liczą na najlepszy wynik w obecnie trwającym sezonie. Największe nadzieje są pokładane w Kamilu Stochu i Piotrze Żyle, którzy powalczą o miejsce w pierwszej dziesiątce zawodów.

Na liście startowej figurują nazwiska 50 zawodników z jedenastu reprezentacji narodowych. Na belce startowej zasiądzie jedenastu Polaków - Jan Habdas (nr 1), Tomasz Pilch (nr 2), Paweł Wąsek (nr 3), Stefan Hula (nr 4), Klemens Murańka (nr 5), Aleksander Zniszczoł (nr 7), Andrzej Stękała (nr 10), Jakub Wolny (nr 13), Dawid Kubacki (nr 21), Piotr Żyła (nr 24) oraz Kamil Stoch (nr 39).

W dotychczasowej historii dziesięciokrotnie rywalizowano indywidualnie w Pucharze Świata na Skoczni im. Adama Małysza w Wiśle. Jedynym zawodnikiem, który odniósł tu więcej niż jedno zwycięstwo, jest Kamil Stoch. Lider reprezentacji Polski triumfował tu dwukrotnie w styczniu 2017, a ponadto ma w swoim dorobku dwa drugie (2014 i 2017) oraz jedno trzecie miejsce (2019). Na liście zwycięzców wiślańskich konkursów widnieją również Anders Bardal (2013), Andreas Wellinger (2014), Stefan Kraft (2015), Roman Koudelka (2016), Junshiro Kobayashi (2017), Jewgienij Klimow (2018), Daniel Andre Tande (2019) oraz Markus Eisenbichler (2020).

Poprzednie konkursy indywidualne PŚ w Wiśle
Data I miejsce Kraj II miejsce Kraj III miejsce Kraj
09.01.2013 A. Bardal R. Freitag R. Velta
16.01.2014 A. Wellinger K. Stoch M. Hayboeck
15.01.2015 S. Kraft P. Prevc S. Freund
04.03.2016 R. Koudelka K. Gangnes N. Kasai
14.01.2017 K. Stoch S. Kraft A. Wellinger
15.01.2017 K. Stoch D.A. Tande D. Prevc
19.11.2017 J. Kobayashi K. Stoch S. Kraft
18.11.2018 J. Klimow S. Leyhe R. Kobayashi
24.11.2019 D.A. Tande A. Lanisek K. Stoch
22.11.2020 M. Eisenbichler K. Geiger D. Huber

Zdaniem bukmacherów (Fortuna) głównymi faworytami do zwycięstwa w niedzielnym konkursie są Karl Geiger (kurs: 4.00) oraz Marius Lindvik (6.50). W gronie największych kandydatów na triumf znajdują się ponadto Stefan Kraft (8.00), Cene Prevc (10.00) oraz Anze Lanisek (10.00). Z grona Polaków największe szanse na wygraną przyznawane są Kamilowi Stochowi (17.00).

W porze zawodów wiatr na skoczni w Wiśle ma osiągać średnią prędkość 1 m/s, a temperatura powietrza ma oscylować w okolicach 0°C. Opady nie są przewidywane.

Oficjalnym rekordzistą Skoczni im. Adama Małysza (HS134) jest Stefan Kraft, który w kwalifikacjach do zawodów Pucharu Świata w 2013 roku poszybował na odległość 139 metrów.

O 15:00 ma rozpocząć się seria próbna przed zaplanowanym na 16:00 konkursem.

Transmisję z zawodów przeprowadzą Eurosport 1 (15:05), TVP1 (15:45), TVP Sport (14:45) oraz Player.pl.

Wyniki "na żywo" będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>

lub relacji LIVE FIS >>

Program zawodów:
Godzina Wydarzenie Transmisja
Niedziela, 05.12.2021
15:00 Seria próbna  
16:00 Konkurs indywidualny Eurosport 1, TVP1, TVP Sport, Player
Lista startowa konkursu PŚ w Wiśle (HS134); 05.12.2021
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
1 HABDAS Jan 2003
2 PILCH Tomasz 2000
3 WĄSEK Paweł 1999
4 HULA Stefan 1986
5 MURAŃKA Klemens 1994
6 POLASEK Viktor 1997
7 ZNISZCZOŁ Aleksander 1994
8 NAZAROW Michaił 1994
9 PREVC Domen 1999
10 STĘKAŁA Andrzej 1995
11 SATO Keiichi 1997
12 FANNEMEL Anders 1991
13 WOLNY Jakub 1995
14 VILLUMSTAD Fredrik 1999
15 AIGRO Artti 1999
16 KYTOSAHO Niko 1999
17 ASCHENWALD Philipp 1995
18 KOS Lovro 1999
19 TSCHOFENIG Daniel 2002
20 TROFIMOW Roman Siergiejewicz 1989
21 KUBACKI Dawid 1990
22 TANDE Daniel Andre 1994
23 DESCHWANDEN Gregor 1991
24 ŻYŁA Piotr 1987
25 KLIMOW Jewgienij 1994
26 HOERL Jan 1998
27 SCHIFFNER Markus 1992
28 SCHMID Constantin 1999
29 SADREJEW Danił 2003
30 KOBAYASHI Junshiro 1991
31 WELLINGER Andreas 1995
32 FORFANG Johann Andre 1995
33 PASCHKE Pius 1990
34 PREVC Peter 1992
35 FETTNER Manuel 1985
36 HUBER Daniel 1993
37 SATO Yukiya 1995
38 JOHANSSON Robert 1990
39 STOCH Kamil 1987
40 LEYHE Stephan 1992
41 NAKAMURA Naoki 1996
42 LINDVIK Marius 1998
43 ZAJC Timi 2000
44 PEIER Killian 1995
45 PREVC Cene 1996
46 KRAFT Stefan 1993
47 GRANERUD Halvor Egner 1996
48 EISENBICHLER Markus 1991
49 LANISEK Anze 1996
50 GEIGER Karl 1993

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (26607) komentarze: (149)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Antoni stały bywalec
    Ewidentny brak formy

    Na prózno sztab z Dolezalem iMmalyszem na czele stale powtarzaja, ze niebawem bedzie przelamanie i beda wyniki poniewaz kadra dobrze przepracowala sezon przygowawczy.
    To wielka bzdura i mydlenie oczu.
    Co jest powodem slabej formy polskiej ekipy? Na "razie" nikt odpowiedzialny nie chce powiedziec bolaca prawde.
    Przygotujmy sie na MIERNE wyniki, a wiec sukcesem bedzie druga dziesiatka i punktowanie przez 2- 3 skoczków (Stoch, Zyla i ....[***])

  • Lataj profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Tagił jest jednak trochę lepszy, bo można przeskakiwać Aist i lądować telemarkiem. Na Malince trudno wylądować za 130 m telemarkiem, a poza 134 m skoki są bardzo ryzykowne.

  • Bernat__Sola profesor
    @bardzostarysceptyk

    Dziwne, że nie cieszysz się z 4. miejsca, skoro sam pisałeś, że w "wersji realistycznej plus" zajmiemy 5. miejsce, a w "wersji realistycznej minus" 6. Musiałeś jednak wewnętrznie mieć wyższe oczekiwania.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @alo

    Polacy nie muszą być w czołówce, żeby były emocje.

  • Lataj profesor
    @King

    Słyszałem też, że Wolny miał inny kombinezon na treningach i dlatego fatalnie mu się skakało.

  • dervish profesor
    @Nikt_ważny

    Dowód jest w calej serii skoków oddanych w ten weekend w Wiśle przez wszystkich kandydatów do druzyny.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Tagił akurat jest bardzo fajny.

  • alo profesor

    Bez emocji będzie ten konkurs. Jakby nasi się liczyli to prędzej ale cóż trzeba się przyzwyczaić do cienizny

  • Lataj profesor
    @Bernat__Sola

    Ale grubo przed rozpoczęciem sezonu nikt nie przewidywał, że rzeczywiście będzie.

  • Maradona profesor
    @dervish

    Stękała skoczył dzisiaj dużo gorzej, wczoraj też zawalił drugi skok, czego to dowodzi?

  • Nikt_ważny profesor
    @dervish

    Gdzie ten dowód?
    Jeden skok w serii próbnej?

    Nie twierdzę, że nie masz racji, bo jest to bardzo prawdopodobne, ale z takimi stwierdzeniami warto jeszcze godzinę poczekać.

  • alo profesor

    Po Stochu oczywiście dmucha pod narty bo jakby mogło być inaczej

  • mikeploficial@wp.pl początkujący
    Granerud Wygra

    Nie martwcie sie kidy bo granerud wygra ez z wami beka

  • Bernat__Sola profesor

    Jednak przeniesienie Wisły na grudzień jakiś tam efekt dało, po raz pierwszy od 2017 mamy śnieg wokół skoczni...

  • Qrls weteran
    @dervish

    Nikt nie jest gotowy na tej skoczni XD

  • Pavel profesor
    @dervish

    Jakbyśmy brali tą próbną to Stękałą się nie nadaje.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    Ta skocznia jest wybitna, Hs 134 m a po 37 zawodnikach tylko dwóch skoczyło na punkt K. Tak to jest jak się wciska skocznię na siłę, do tego te muldy na zeskoku. Nic tylko wysadzić to badziewie w powietrze. Na miejscu Małysza wstydziłbym się, że to coś nosi moje imię.

  • King profesor
    @King

    A no i jeszcze w obliczu tego, że Wolnego w piątkowych treningach (w kwalifikacjach już nie) mocno bolała głowa to mogło wpłynąć negatywnie na jego skoki. W kwalifikacjach już tego problemu nie miał. A był drugim z naszych zawodników w tych kwalifikacjach.

  • dervish profesor

    Pisałem wczoraj , do tych co chcieli Habdasa do druzyny, że niska belka mu nie słuzy. I dziś mamy na to dowód. Nasz junior jeszcze nie jest gotowy na starty z niskich belek.

  • alo profesor

    Jak w konkursie nie dadzą 9 belki albo nawet 10 to możemy pomarzyć o punktach naszych

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Hoerl pokazał lekarzom że wszystko jest ok z nim po upadku z jego winy. Żle podchodził do lądowania

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Xenkus

    jest jeszcze Tagił ;)

  • Xander1 profesor
    @Pavel

    Taki sam jak Hula jest Zniszczoł. I ta radość po kiepskich skokach. Zero negatywnych emocji.

  • King profesor
    @dervish

    Czy ja wiem? Jest tak jak było w piątek. Wszyscy spisywali się mniej więcej podobnie. Dlatego ja na miejscu trenerów wybrałbym inny skład. Dziś w próbnej też tylko minimalnie lepszy od Wolnego.

    Jeśli Kubacki dziś spisze się znacznie lepiej niż w piątek i wczoraj to będzie to miało uzasadnienie jeśli znajdzie się w składzie na PŚ w Klingenthal zamiast zostać np. na spokojny trening w kraju.

  • Maradona profesor

    Wszyscy klepią w jeden punkt, szykuje się pasjonujący konkurs.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Ja nie pisze o technice, ale ogólnej postawie. Jak jest coś do przegranie to Hula to przegra, jest na podium po pierwszej serii, spadnie, pierwsza pozycja na półmetku IO, 4 miejsce na koniec, miejsce w konkursie, pewnie 31, przyzwoite skakanie na treningach, brak kwalifikacji i łomot od Turka. Coś w jego mimice jest, że wiesz, że to nie jest zwycięzca, że jak przyjdzie co do czego to "zanieczyści zbroję" i po zawodach.

  • przemek32143 profesor

    Jest gorzej niż w 2015/2016.

  • Lataj profesor
    @julek16

    Jak to on skoczył spokojnie.

  • marro profesor
    @dervish

    Nic nie daje, Dawid jest pierwszy do odstawienia na treningi bo on najbardziej sie pogubił.

  • belleti bywalec
    ...

    Dawid powinien Adama słuchać to daleko zajdzie

  • Lataj profesor
    @zimowy_komentator

    A jeden z deptaczy mial nawet trzy paski :)

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Taki hejt na Kubackiego, a jest najlepszym z Polaków w SP

  • julek16 weteran

    Ciekawe czy Żyła odpuścił trening jak to on czy poprostu zawalił

  • dervish profesor

    A Kubacki kolejny raz daje argument na rzecz zasadności jego wyboru do wczorajszego składu na drużynówkę.

  • belleti bywalec
    ...

    to seria próbna trzeba ściskać kciuki by było lepiej w zawodach;)

  • alo profesor
    @marro

    Ja tak samo. Jedyna nadzieja na ten sezon to Stoch że może sprawi nam radość bo o resztę jestem spokojny że takowych nie sprawią.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Hula ma bardzo ładną i miłą dla oka technikę. Dla mnie zawsze był jednym z lepszych stylistów w stawce. Szkopuł w tym, że inni styliści przeważnie skakali dużo dalej niż Stefan.

  • zimowy_komentator profesor

    Z tego deptania śniegu będą chyba memy :)

  • Xenkus profesor

    Wisla standardowo kartoflisko. Największy bubel w PS. Najgorsza skocznia.

  • marro profesor

    W tym sezonie liczę już tylko na błysk Stocha bo reszta jest na stracenie, już nawet nie chodzi o naszą słabą kadrę A tylko,że nie ma kto ich zastąpić.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Oj Hoerl, oby mu się nic poważnego nie stało.

  • alo profesor

    Hoerl upadek

  • Xander1 profesor

    Ale nasi mizernie w tej próbnej. Jeszcze się okaze że ledwo dwóch wejdzie do 30. A to będzie totalny blamanż. Nawet nie ma kogo zabrac na kolejne PŚ, bo żaden się nie wyróżnia. Żyła tez słabiutko.

    Jak taki poziom sie utrzyma to niech nawet Habdasa zabiorą.

  • PudelkoZapalek profesor

    Żyła znowu zapomniał jak ma zjeżdżać i robi jakieś wygibasy

  • alo profesor

    Szkoda nerwów na to co prezentujemy obecnie na skoczniach

  • firefly profesor

    Fajne te skoki w serii próbnej. Takie nie za dalekie.

  • firefly profesor
    @Qrls

    "Hard work beats talent when talent doesn't work hard"

  • firefly profesor

    Stękała pokazał, dlaczego skakał wczoraj w drużynie xD
    A tak na poważnie to na razie poważnie podważa zdolności trenera do dokonywania właściwych wyborów.

  • alo profesor

    A idźcie z naszymi. Zaorać ta kadrę najlepiej

  • Pavel profesor
    @Nikt_ważny

    Ja nie piszę z perspektywy pracodawcy, ale kibica, denerwuje mnie oglądanie mimozy-Huli na tej belce, chłop wygląda jakby się miał zaraz rozpłakać. Nic do niego nie mam, ale oglądanie go na skoczni nie należy do przyjemnych i nic na to nie poradzę. Wolałbym oglądać młodszych, może ten start coś im tam da, może się rozwiną dzięki temu, a w przypadku Huli wiem, że jak klepnie tę bulę czy tam się przeturla do tej 30-tki to nic do naszych skoków już nie wniesie.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Słabe skoki naszej grupy krajowej. Jak tak będą skakać w pierwszej serii to żaden z nich nie wejdzie do drugiej serii

  • Qrls weteran

    Zapominacie o tym że talent to nie wszystko, talent pomaga ale jest mnóstwo innych czynników do tego by być wielkim sportowcem, od osobowości przez poukładana głowę, po szczęście do opiekunów. Masa czynników są sportowcy którym wszystko przychodziło za łatwo bo mieli wielki talent i przepadli, są też tacy którzy zbudowali swoją potęgę na ciężkiej pracy a jako młodzi nie jeden ich przekreślał (mówię globalnie, nie tylko o skokach).

    Połączenie talentu i reszty czynników tworzy wybitnych, choćby Phelps, Ali, Jordan.

  • MaciejoS stały bywalec

    Co nasi tak słabo? Jak tak będzie w konkursie to znów dwójka awansuje i to jeszcze u siebie.

  • Julixx05 weteran
    @SZCZEPAN44

    Laluś? Przejrzałam zdjęcia tego Rutkowskiego, to nie był żaden laluś, bo nie był najpiękniejszy

  • Michalo12 bywalec

    stękała kloca walnął

  • Nikt_ważny profesor
    @Pavel

    Otóż nie.
    To jest ich praca, sposób na to, żeby zarabiali pieniądze. Nie wywala się pracownika, który dalej dobrze pracuje tylko dlatego, że nie jest już perspektywiczny. To nie jest przedszkole, żeby nadskakiwać młodszym.
    Poza tym poziom Huli jest naprawdę kiepski, jeśli ktoś nie jest w stanie z nim wygrać, to naprawdę nie ma żadnego sensu go ciągnąć na zawody, bo doświadczenie z ubijania buli nie jest nikomu potrzebne.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    Nası są w stabilnej formie. Ch*jowej ale najważniejsze, że stabilnej. Na szczęście wiatr dzisiaj też stabilny.

  • dervish profesor

    Murańka jak Geiger na treningach zawsze trenuje.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Co nasi tak słabo... Mizeria te skoki...

  • alo profesor

    Nasi w formalinie a nie w formie

  • Julixx05 weteran
    @INOFUN99

    Nie wiedziałam, że Stękała jako dzieciak, potrafił nawet plasować się na szarym końcu. A te 6 miejsce w jakiś zawodach to był Lotos Cup czy coś innego?

  • Pavel profesor
    @Nikt_ważny

    Cóż ci powiem, czasem lepiej pominąć tego lepszego i mało perspektywicznego skoczka na rzecz młodszego i większym potencjałem. Co więcej w momencie pierwszych powołań nie powiedziałem złego słowa na miejsce Huli w składzie, zasłużył niech skacze. Ale po tym jak psychicznie nie wytrzymywał walki w KWALIFIKACJACH i nie był w stanie pokonać Turka stracił do niego cierpliwość. Stary chłop, skacze dziesiąta lat, a na tej belce wygląda jak jakaś mimoza, jeszcze jak są treningi to coś tam skoczy, zaczyna się walka o coś i bula. Wybacz, ale po co on w tej kadrze.

  • Julixx05 weteran
    @zimowy_komentator

    Nie ujmując nic Andrzejowi ale on ma talent przeciętny (biorąc pod uwagę światowy poziom), podobny do Dawida. Moim zdaniem z polskich skoczków w średnim wieku (1994-1995), największy talent ma Klimek, potem Kuba, następnie Olek, na koniec Andrzejek. Przy Kubie i Klemensie miałam dylemat, kogo postawić jako pierwszego, jednak wybrał Klimka, bo jako dziecko był wybitny. Kiedyś uważałam, że Olek ma większy potęcjał ale teraz zastanawiam się czy jednak, jest bardziej potęcjałopodobny do Andrzeja. Jednak Olek ma nieco większy talent od Jędrka, bo zdobył kiedyś na MŚJ srebro

  • wojtas2400 początkujący

    Młody Habdas dobrze jeszcze nie liznął klimatu skakania w PK, a tutaj co drugi już go widzi w kadrze na PŚ. Przecież to początek pompowania kolejnego balonika...

  • PudelkoZapalek profesor

    dzisiaj znowu nasze nieloty dadzą pokaz

  • J.paqlak@zspnieqo.pl stały bywalec

    puchar kontynentalny w TVP Sport Vikersund hura

  • INOFUN99 profesor
    @SZCZEPAN44

    Jaki laluś. Chłopie, Łukaszowi kazali się odchudzać, chcieli żeby kilka kg rzucił.
    I co się okazało?
    Okazało się, że Łukasz gorzej się czuł, aż doszło u niego do zrujnowania psychiki. Zupełnie inny przypadek niż Huli, czy Zniszczoła.

  • SZCZEPAN44 doświadczony
    @Pavel

    Ale jakiegoś grama przyzwoitości trzeba jednak wymagać. Ostatnie miejsca jakby to byli amatorzy.. Czy nie można być na poziomie choćby Czechów. Chyba można.

    A najbardziej dziś popisały się biathlonistki, które od bardzo dawna, zostały zdublowane.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran
    @Nikt_ważny

    Zgadzam się z tobą, ale problem z Nim jest taki, że skacze dużo gorzej w seriach ocenianych niż na treningach.

  • SZCZEPAN44 doświadczony

    Rutkowscy obaj byli udani, mieli talenty z tym że jeden to był pijak, a drugi laluś przestraszony pokroju Huli i Zniszczoła, dlatego nie zobili kariery..

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Lataj

    Palma i sodówka mu odbiła i cały talent M. Rutkowski roztrwonił bez sensu

  • Nikt_ważny profesor

    Nie rozumiem kompletnie tego, co Wy się wszyscy tak uczepiliście tego Huli.

    Nie, Stefan nigdy nie jeździ na PŚ za zasługi, tylko zawsze sportowo się łapie do 6-7 najlepszych. A że czasami poziom tego 6 zawodnika, to bula w kwalifikacjach, to już nie jest wina Stefana.
    Tu naprawdę nie ma wielkiej filozofii. Chcesz jeździć na PŚ? Bądź lepszy od Huli.
    To, że ktoś jest młodszy nie oznacza od razu, że ma jeździć na zawody, jeśli jest słabszy.

  • Lataj profesor
    @StochMistrz{29465894}

    Wiem. Od sławy może zaszumieć. Najlepiej, żeby Stękała nie był potem zadowolony tylko jednym sezonem z indywidualnym podium.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Lataj

    Mateusz Rutkowski roztrwonił swój talent przez nie potrzebne imprezowanie i alkohol jak wielu sportowców w różnych konkurencjach sportowych

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Dzisiaj faworyci do zwycięstwa Kraft, Gaiger. Faworyci do podium Kraft, Gaiger, być może Lanisek jak się zdecydowanie poprawi, Eisenbichler. Faworyci do miejsc 5-10 Stoch, Żyła, Cene Prevc, być może Lindvik jak będzie daleko skakać, Yukiya Sato i może jeszcze któryś ze skoczków powalczy o pierwszą 10. Być może Johannson i zobaczymy jak będzie skakać Jan Hoerl. Być może w końcu przełamie się w konkursie indywidualnym i powalczy co najmniej o pierwszą 5

  • Lataj profesor
    @INOFUN99

    U niektórych talent dopiero później się ujawnia, a u innych przed 20-ką umija. Różnie nieraz u skoczków bywało, np. M. Rutkowski.

  • Qrls weteran
    @INOFUN99

    I tu znów mamy potwierdzenie tego że nasze "mózgi" od szkolenia pasące się przy kaflowym piecu w PZN od lat to jest nasz problem, mówi się tylko o głównym trenerze Kruczek/Horn/Dolezal a reszta miesza się od lat skacząc tylko po stanowiskach bez presji że ktoś ich weryfikuje, Stękała był z boku, mniej utalentowany więc poświęcili mu mniej uwagi, czytaj mniej go popsuli za młodu i możliwe że dzięki temu jest na poziomie tych talentów Wolny/Murańka albo i wyżej.

  • Lataj profesor
    @zimowy_komentator

    Nic. Stękała to jeden z najzdolniejszych skoczków bez wątpienia, ale on nie jest młody, bo ma 26 lat. Dla PZN-u zawodnicy z 1994/95 pozostaną młodymi zdolnymi, póki nie odejdzie stara gwardia. Póki nie zaczął rządzić i dzielić Horngacher, obaj skoczkowie dobrze się rozwijali. W przeciwieństwie do Andrzeja Murańka i Zniszczoł byli w szeregach, ale za jego kadencji pokazywali się przede wszystkim w krajówkach i nie mieli jeszcze wystrzałowego sezonu. Są już w takim wieku, że powinni więcej zarabiać w PŚ niż PK.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @INOFUN99

    I teraz ważne, by Andrzeja wyprostować na regularność - w zeszłym sezonie było super.
    W tym jest gorzej, ale w drużynówce pokazał, że jak chce to potrafi skoczyć daleko.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Polacy stanowią 22% uczestników 1 serii.
    Może chociaż 3 z nich zapunktuje...

  • INOFUN99 profesor
    @zimowy_komentator Talent Stękały

    Stękała największy talent od czasów żelaznej czwórki?
    Wybacz mi, ale dla mnie to jest jakieś [***]lenie.
    Przeanalizujmy jeszcze raz karierę dziecięco/juniorską Stękały.
    -Stękała jako dzieciak, charakteryzuje się wyłącznie odwagą i ambicją.
    -W zawodach dziecięcych, jeśli ma dobry dzień zajmuje miejsca w środku stawki, jeśli nie, to na samym końcu.
    -W kategoriach, w których to bierze udział, wygrywają tacy zawodnicy jak Murańka, Zniszczoł, Biegun, Wolny, Damian Żyła, Leja, Kantyka itp.
    -Dzięki zajęciu 6 miejsca w jakiś tam zawodach, dostaje medal i dzięki temu kontynuuje swoje skakanie, bo tak sobie założył, że jeśli do pewnego wieku czegoś nie zdobędzie, kończy skakać.
    -W wieku 18 lat debiutuje w FC i zdobywa tam punkty.
    -W wieku 19 lat przypadkowo dostaje powołanie do kadry juniorów, bo jedno miejsce było wolne.
    -Wykorzystuje swoją szansę kapitalnie, wygrywając klasyfikacje FC i bardzo porządnie punktując w PK. Trenerzy, którzy szkolili Andrzeja byli bardzo zaskoczeni jego rozwojem, gdyż w ogóle się tego nie spodziewali, nie wierzyli, że on tak może daleko dojść jak na siebie.

    Wniosek jest prosty, Stękała nigdy nie był wielkim talentem, było zawodnikiem u którego tego talentu było mało, lecz przetrwał różne czasy, dzięki swojej odwadze, ambicji, wytrwałości i pracowitości. Lepsi, bardziej utalentowani przepadali.

  • Xenkus profesor

    Gdyby Stefanek skakał na poziomie takiego Fettnera to sens jego wyjazdy na PŚ by miały, a tak to nie mają żadnego, wolę już oglądać nie wchodzącego do konkursu na 60 miejscu Habdada niż 56 Hulę

  • stivus profesor
    @KX_Keytinho

    Dobry żart. Uśmiałem się.

  • Pavel profesor
    @KX_Keytinho

    Hula może być i top 2, ciąganie go PŚ po tym jak nie wytrzymał presji kwalifikacji w czterech poprzednich konkursach jest pozbawione większego sensu. Jeszcze juniora bym zrozumiał, ale to jest gość u schyłku kariery.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Adam90

    Lepiej jest jak faworyt sprostuje oczekiwaniom.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @KX_Keytinho

    Tutaj, na skoczni gdzie skacze całe życie to se może być w TOP6 Polaków, dziś może nawet zdobędzie punkty, ale na zagranicznych skoczniach nie potrafi się nawet kwalifikować do konkursów.

  • Qrls weteran
    @SZCZEPAN44

    Tak, to jest dokładny cytat jego wypowiedzi z Programu Wysokich Lotów w Kanale Sportowym w środę. Wypowiedział się też że Kubacki jest najbliżej by być tym 3cim do drużyny (po dwóch konkursach bez punktów). Uważam że zbyt bardzo zaufał naszym "specjalista" od szkolenia, "trenerowi" fizjoterapeucie od młodych, asystenta i innym którzy od lat siedzą w kadrach a wyników brak a co gorsza nikt nie weryfikuje ich pracy.

    Tu kolejny raz wypomnę redakcji że szkoda że nie dodali jako newsa tej wypowiedzi z Kanału Sportowego jako transkrypcje. Co jest niekonsekwencja bo wypowiedź z poprzedniego tygodnia Maciusiaka była tutaj jako news, różnica jest taka że wtedy w studiu Kanału Sportowego był Szczęsny i ten drugi, reklamowali skoki w TVN co było miłe ze strony KS zaś w tym odcinku nie było nikogo z TVN/Eurosport i już newsa nie było.

  • Pavel profesor
    @Qrls

    "Duża skocznia" :) Ja rozumiem jakaś Planica, czy inne Tauplitz z wysoką parabolą lotu, ale Klingenthal? :) Dolezal robi się coraz bardziej odklejony :)

  • KX_Keytinho stały bywalec

    Dlaczego każdy ignoruje Hulę, który był tutaj zawsze w TOP6 Polaków na treningach i kwali?

  • Pavel profesor
    @SZCZEPAN44

    Tylko my nigdy nie byliśmy potęgą w sportach zimowych, mieliśmy te 20 ostatnich lat mocniejszych, ale to był jakiś ewenement, przypadek nie wynikający z żadnego systemu szkolenia (w skokach udało się jakąś namiastkę wprowadzić, ale wygląda na to, że przetrwa tylko jedną wymianę pokoleniową). Warto tylko napisać, że gdyby nie przypadkowe złoto fortuny, to musielibyśmy czekać na nie niemal 100 lat i Vancouver 2010.

  • SZCZEPAN44 doświadczony
    @Qrls

    Serio on tak powiedzial? Nie byłby chyba juz az takim idiotą.. choc kto wie. Mocno Dolezal zarazil sie od Tajnera i Małysza w takim razie poziomiem idiotyzmu. Dobra w takim razie pchajcie Stefanka dalej nawet jak zajmie 50 miejsce tylko pozniej nie dziwcie sie jak skoki narciarskie upadna jak obecnie biegi czy kombinacja. Co za beton.. az rece opadaja!! To Habdas na mamucie zadebiutuje chyba jak bedzie miał mocno po 30-stce skoro na dużą ta grajda bandy betoniarzy boii sie wyslac ;]

  • SZCZEPAN44 doświadczony

    Biegacze na szarym koncu, biathlonistki na szarym koncu, biathlonisci pewnie tez beda, w kombinacji Kupczak poza 30-stka w skoku, agonii polskich sportów zimowych ciąg dalszy. I powoli to skoki tez bierze. Maryna Daniel Gąsienica tez sie cos popsuła ostatnio.. Poza męskimi skokami narciarskimi stojącymi na przeciętnym poziomie to nie ma sie kim emocjonować.. no chyba że łyzwiarkami ale to już nie narciarstwo klasyczne.. biathlon w sumie tez nie, ale jednak podobne do narciarstwa klasycznego..
    Przykro sie na to wszystko patrzy, nadzieje caly czas sa w emerycie Stochu i Żyle.. jak nie tak dawno w Justynie bo reszta to było dno.. A tak pewnie będzie dalej chyba że w koncu ktos odpali, mam duze nadzieje w Habdasie ze on bedzie tym rodzynkiem..

  • Qrls weteran
    @SZCZEPAN44

    Tu nasuwa się cytat tygodnia, Dolezal pytany o Habdasa i młodzież w kontekście wyjazdu na kolejne PŚ:

    "Nawet jak skoczy, jak by się dobrze pokazał to jest to do dyskusji z trenerem kadry juniorów Danielem, bo wiemy jak jest w Klingenthal, wiemy jakie mogą się trafić warunki, skocznia jest duża (chwila milczenia), mówię ma szanse też, sprawa jest otwarta"

    Niby jest otwarta ale już mamy wytłumaczone czemu jest zamknięta...

  • SZCZEPAN44 doświadczony
    @.....sieanieskoczy

    Prędzej jakby nie pojechała kadra a, to nie pojechałby nikt. Tak by pewnie było.. tu jest beton, to nie Austria, gdzie jak nikt nie pojechał to 17 latkowie skakali rok temu w PŚ, tutaj 18 lat to lotos albo fis cup bo "poziom nieodpowiedni i brak oskakania".

  • .....sieanieskoczy doświadczony
    @Qrls

    Sam nie wiem czemu, ale również mam podobne odczucia co do "płynu do naczyć", czy jak kto woli "szczura".
    Nie mogę odmówić mu jednak tytułu skoczka dekady ze względu na równość.

  • Qrls weteran

    W sumie wydaje mi się że w kontekście o walkę w KK mógłby wygrać Gaiger bo jak Ryoyu wróci to szybko nadrobi stratę, wygrana Gaigera przedłuży trochę iluzje ciekawej walki na szczycie.

    Kraft to jedyny skoczek w całej Historii mojego oglądania PŚ na którego nie mogę patrzeć (nie pytajcie czemu, nic mi nie zrobił tak już z nim mam) i mam nadzieję że się nie dostanie do drugiej serii.

    @ co wy z tą żelazna czwórka, ja naliczyłem ich trzech, czwarty się zmieniał więc jaki to żelazny i który? Kubacki trochę zardzewiał w tym sezonie ale to się wyklepie i będzie jak nówka. Szkoda że ciężko teraz z cofaniem licznika bo można by cofnąć Żyłe i Stochowi.

  • .....sieanieskoczy doświadczony

    Niedzielny wieczór ze skokami na bublu numer jeden wśród skoczni! Nie mogę się doczekać rywalizacji na kopii Bergisel z jej największymi wadami + boostem w postaci ciasnych trybun i krótkiego, nierównego przeciwstoku!

    Bałbym się typować zwycięzcę z dwóch powodów:
    - nierówna mimo wszystko forma najlepszych skoczków
    - feralna skocznia mega czuła na warunki atmosferyczne

    Gdybym jednak miał już kogoś "obstawić" to niech będzie to Geiger. Najrówniejszy - nie psuje skoków.

    Trzech naszych w "30" biorę w ciemno, bo nawet po całkiem przyzwoitych kwali i drużynówce nie spodziewam się po Polakach niczego dobrego. Najlepszy z naszych? Wydaje się nim być Żyła, a następnie jest duża luka i... Stoch.
    Trzymać kciuki będę głównie za Habdasa. Jemu dobry występ najbardziej się przyda.

    Niech ten weekend już jak najszybciej minie, a Polacy nie do Klingenthal ale na trening. Albo i nawet na przerwę!
    Nie będzie fajnie oglądać się kolejnego klepania buli w Niemczech. Lepiej zabrać tam juniorów.

  • zimowy_komentator profesor
    @Lataj

    Co chcesz od Stękały? To bardzo dobry skoczek, w zasadzie największy talent od czasów żelaznej czwórki. Jeszcze nie pokazał pełni swoich możliwości, a forma mu rośnie. Jak najbardziej powinien zostać w PŚ i notować coraz lepsze lokaty. Murańka też spoko skoczek, niestety nieco z formą gorzej.

  • Adam90 profesor
    @Seba Aka Krzychu

    na szczęście w sporcie jest tak ,ze faworyt czasem zawodzi uf i całe szczęście :)

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Adam90

    A ja wolę jak wygrywają faworyci.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Marco Gaccio

    Jakby wygrał Kraft to byłoby super.

  • alo profesor

    Podobno warunki idealne dziś,taa przyjdzie konkurs i wiatr dalej będzie odwalał parodie

  • eLman stały bywalec

    Redakcjo,
    Myślę, że z dziennikarskiego obowiązku i obiektywizmu warto byłoby wpisać w tabeli z transmisjami info, że seria próbna będzie pokazywana w TVP sport.

  • zimowy_komentator profesor

    Warunki podobno idealne, wiatr niezauważalny. Zapowiada się zatem bardzo przyjemny równy dla każdego konkurs z udziałem 11 Polaków. Uwielbiam takie wieści :)

    W zasadzie wolałbym, by wczoraj też był konkurs indywidualny, bo ta drużynówka tradycyjnie zbytnio ciekawa nie była. Nie lubię takich weekendów jak kwalifikacje są w piątek a konkurs dwa dni później. Wolę dwa konkursy indywidualne i dwie kwalifikacje, bo wtedy każdy skoczek może sobie porządnie poskakać, nawet ten nie mający drużyny.

  • alo profesor
    @Maks113

    Tak wczoraj mówił Babiarz a czy to prawda to nie wiem. Póki co nie widzę na stronach z programami tv że pisze takie coś

  • Lataj profesor
    @Makow

    A Austriakom i - tym bardziej - Polakom piach w oczy, że nie przełamali tego schematu.

  • Lataj profesor

    Mamy ogromną szansę, że teraz będziemy mieli więcej niż 2 Polaków w finale i w końcu polscy kibice będą skakali z radości, że znów "jest dobrze". Dobrze będzie, jak będą dwa miejsca w dziesiątce, wiecie dla kogo. Mam nadzieję, że młodzi zdolni (pierwsza trójka na liście startowej, nie jakieś Stękały czy Murańki) udowodnią, że to im się należy szansa, a nie staremu Huli, który już ma doświadczenie, które by się przydało młodszym. Stefan dostał już w tym sezonie o dwie szanse za dużo.

    A jeśli chodzi o zawody w Klingenthal, nieźle będzie, jak będziemy więcej niż 2-3 zawodników z punktami. Zawodnicy powinni (moim zdaniem) jechać w takim składzie:
    1) Stoch
    2) Żyła
    3) Wolny
    4) Stękała
    5) Murańka
    6) Wąsek
    7) Kubacki (jeśli nie zawali niedzieli)/Habdas (jeśli Kubacki nie będzie brany pod uwagę i junior zakręci się w okolicy 30.)/Zniszczoł

    Moim zdaniem PK powinien zaś wyglądać tak:
    1) Hula
    2) Pilch
    3) Kot
    4) Krzak
    5) Juroszek
    6) Zniszczoł/Habdas/A. Jojko

    W przypadku niepowodzenia Kubackiego powinien zostać odesłany na indywidualne treningi, bo TCS coraz bliżej, a formy nadal nie ma. Wzięcie go do drużynówki się nie obroniło.

  • Maks113 doświadczony

    To prawda żę PK w Vikersund ma być gdzieś w TVP?

  • Makow początkujący
    Ciekawostka historyczna

    Sezon 2021/2022 jest pierwszym sezonem, kiedy to podczas pierwszych 4 konkursów wygrało 4 różnych zawodników z 4 różnych państw (Geiger, Granerud, Kobayashi, Lanisek) od sezonu 1996/1997 (Thoma, Brenden, Okabe, Peterka). W dodatku nie dość, że powtórzyły się te same kraje, to jeszcze w identycznej kolejności.

  • Adam90 profesor
    @Marco Gaccio

    Ojej straszne,ze bez historii. Każde konkursy sa takie :).

    Ja wole niespodzianki niz ciagle faworyt bo tak było od poczatku :)
    pozdro.

  • Pavel profesor
    @deo

    Tylko, że Hula ma 100 lat i oskakał już tę skocznie wzdłuż i wszerz, i tylko on odpadł 4x w kwalifikacjach. Co więcej odpadł w tych kwalifikacjach nie dlatego, że jest w dramatycznej formie, tylko dlatego, że nie wytrzymał presji. Wybacz, ale wolę oglądać Habdasa czy innego Wąska nawet tylko w pierwszej serii niż ciągle tego "Stefanka" z przerażoną twarzą na belce.

  • Marco Gaccio profesor

    To będzie konkurs bez historii. Polacy bez szans na podium.

    Oby tylko nie wygrał Kraft. Każdy inny może wygrać.

  • deo stały bywalec
    @Pavel

    wszysy Polacy trenują całe życie na tych 3 skoczniach (Wisła, Szczyrk. Zakopane) tak więc to żaden argument. A co do ostatnich zawodów to nie tylko Hula odpadał w kwalifikacjach. A teraz wszyscy młodzi i starzy będą mieli takie same szanse i niech jedzie ten co najdalej skacze i tyle proste i uczciwe

  • Qrls weteran
    @Pavel

    Dokładnie, efekt naszej skoczni totalnie zaburzy rzeczywisty obraz formy i stanu naszego skakania, Wisła to najgorsze co teraz mogliśmy dostać.

    "Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie."

  • Pavel profesor
    @deo

    A ja bym się zastanowił. Co mnie obchodzi, że Hula na skoczni, na której całe życie trenuje będzie 25, jak 4 poprzednie konkursy to jego kompromitacja i walka z Turkiem i Rumunem, aby nie być ostatnim. Niestety nie stać nas na obwożone po PŚ 36-letniego "Stefanka", bo niema to żadnych perspektyw.

  • deo stały bywalec
    @zimowy_komentator

    Tylko wiatr też trzeba umieć wykorzystać, a nie każdy to potrafi. Ja wysłałbym na kolejne zawody Stocha, Żyłę i 5 kolejnych z najlepszymi wynikami konkursu , Nie zastanawiajac się ży to młody czy starszy zawodnik

  • alo profesor
    @Adrian AZ

    Zamieniłes Zniszczoła na Wąska. Zobaczymy który dziś będzie lepszy ale wydaje mi się że Zniszczoł. Zresztą kogo by Dolezal nie zabrał to ich forma tyłka nie urywa,o nic więcej nie powalczą jak sam awans do top30 byłby już sukcesem.
    Obyśmy trafili z Habdasem,mam nadzieję że nas nie rozczaruje dzis

  • Qrls weteran
    @zimowy_komentator

    No oczywiście, nasz sztab dobiera wytłumaczenie pod tezę. Jeśli Kubacki się nie dostanie do 2 serii to dobrym tłumaczeniem będzie że potrzebuje przełamania i lepszych warunków - pojedzie. Jeśli Hula skoczy przyzwoicie (nawet jeden skok w 1 serii) to pojedzie bo wraca mu forma z lata a to co było przez dwa weekendy zostanie wymazane. I tak indywidualnie można tłumaczyć każde powołanie lub jego brak.

  • zimowy_komentator profesor
    @moniek333

    Przy konkursie w równych warunkach, bo jak będzie taka loteria jak wczoraj to pierwszy może być kompletnie bez formy Hula jak mu podwieje. I co wtedy on pojedzie zamiast np. Wąska czy Stękały?

  • Adrian AZ profesor
    @alo

    Mój skład na Klingenthal:
    Stoch,
    Żyła,
    Stękała,
    Wolny,
    Murańka,
    Wąsek,
    Habdas.
    Na PK w Vikersund:
    Pilch,
    Hula,
    Kot,
    Zniszczoł,
    Krzak,
    Któryś z juniorów.
    Kubacki ma duże problemy techniczne, wg mnie powinien zostać w Polsce i potrenować, bo TCS coraz bliżej, a formy nie ma.

  • zimowy_komentator profesor

    Habdas - pierwszy polski skoczek startujący w PŚ, który urodził się już po pierwszych trzech kryształowych kulach Małysza.

  • Joorny stały bywalec

    Czuje, że dzisiaj Cene Prevc może wygrać, wysoko będzie Lindvik i Geiger.
    Co do składu na Engelberg:
    Stękała
    Zniszczoł
    Pilch
    Kot
    Hula
    Habdas
    Wąsek

    PK w Vikersund:
    Krzak
    Juroszek
    Joniak
    A. Jojko
    Wróbel

  • moniek333 początkujący
    7 na kingenthal

    Moim zdanie jest takie kto będzie z 11 Polaków najwyżej do 5 wyniku ten powinien jechać do klingenthal A 2 miejsce dla obecnie kto są formie psychicznej i fizycznej kubacki jeśli nie będzie ten w 5 Polaków to powinien odpuścić i być dopiero w engerbergu niech spokoinie potrenuje moim zdaniem tez zła decyzja że nikt nie pojechał od,bynajmniej 2 skoczkow do chin na puchar kontynentalny ponieważ by sztab by wiedział i co i jak logistyka skocznia i innymi ważnymi wątkami na olimpiadę czyżby oszczędności nie wydaje mi się że wszystkie siły na Wiśle ponieważ 13 zawodników A reszta np juniorzy mogli pojechać albo 2 seniorów skoczkow mamy na puchar kontynentalny A tam marna obsada na 30 zawodników

  • alo profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Według mnie takie powinny być składy na za tydzień:
    PŚ w Klingenthal:
    Stoch
    Żyła
    Stękała
    Muranka
    Wolny
    Zniszczoł
    Kubacki (jeśli będzie duża poprawa dziś,jeśli nie awansuje do "30" to wypad ze składu) / Habdas

    PK w Vikersund:
    Wąsek
    Hula
    Kot
    Pilch
    Juroszek/Krzak/Habdas

  • Aantosss początkujący
    Skład

    Trzeba stawiać na młodych, hula juz swoje szanse miał a doświadczenie trzeba zbierać bo bez tego mistrz nam nie urośnie

  • Qrls weteran
    @Seba Aka Krzychu

    Bo dla Związku "Syty Sandacz" i koła trenerskiego "przyjazny dziczek" to wystarczy, pytani o to dlaczego ma jechać Hula powiedzą że poprawił się tu i wchodzi na poziom z lata, pytani o Wolnego i Kubackiego powiedzą że przecież potrzebują się oskakać na przełamanie przecież Kubacki sam powie że skoki w weekend były w porządku ahh tylko te warunki. Pytani o młodzież powiedzą że fizjoterapeuta "trener z zamiłowania" powiedział że nie są gotowi na tak duży obiekt jak klingenthal a warunki też są różne i sprawa była otwarta ale się zamknęła po konsultacjach grupy G7. Szef wszystkich szefów "Toni" zaś zdradzi że młodzież puka do drzwi i kąsa po piętach naszych mistrzów, mówiąc młodzież ma na myśli Murańke/Stękałę/Wolnego i Zniszczoła, ci zaś kupią okazjonalne koszulki z napisem "I Am The One Who Knocks". Karawan(a) jedzie dalej.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    A na co Hula ma jechać na następne zawody? Przecież na innych skoczniach on nie potrafi przejść przez kwalifikacje.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Zapomniałem, że jednocześnie będzie COC w Vikersund... na 99% tam Habdas pojedzie, więc możemy tylko marzyć że trener zabrałby zawodnika na PŚ.
    Nic nie zmieni ze składem, a reszta pojedzie tak na COC.
    Ot tak, taki Doleżal...

  • Lets1Go1Brandon stały bywalec

    Kłodacki out!

  • Pavel profesor
    @INOFUN99

    Wejdzie z 6-7, Kubacki pewnie też, a i Hula, o ile znowu nie wymięknie jak junior i nie przestraszy się rywalizacji. To jest skocznia, na której skaczą całe życie, siłą rzeczy muszą mieć tu lepszą średnią niz na typowym PŚ. Do tego braku paru lepszych zawodników z Kobayashim na czele i dosyć mocne rozregulowanie kilku kolejnych. Tylko, że na tej podstawie nie ma co wyciągać jakiś wniosków i chocby się waliło i paliło, Hula za blamaż w 4 kolejnych konkursach nie ma prawa być obwożony po kolejnych.

  • alo profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Zamiast Wąska to już Habdas mógłby jechać w zależności jak się dziś zaprezentuje.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @INOFUN99

    nie ma duzej konkurencji jesli chodzi o awans do top 30. Zobacz listę startową. Na spokojnie Polacy obeznani ze skocznią nawet jeśli bez formy powinni masowo wejść do II serii, choć to będą skromne punkty.

    Chciałbym punktów Wąska, będę kibicował żeby Kubacki spadł na buli i w końcu został w tym kraju na treningach, bo jeśli on skoczy znów te swoje 115 punktów i cudem załapie się na 30-stke to znów Doleżal będzie miał argument żeby go wozić na następne zawody. A następny weekend Klingental to specyficzna skocznia gdzie on z wysokim pułapem lotu może naprawdę ostro "bulić.."

    Mój wymarzony skład na następny weekend:
    Kamil Stoch
    Piotr Żyła
    Andrzej Stękała
    Klemens Murańka
    Aleksander Zniszczoł
    Stefan Hula
    Jan Habdas vs Paweł Wąsek walka o siódme miejsce kto zajmie lepsze miejsce ten jedzie. ( ale musi być to przyzwoite miejsce)

    NATOMIAST:
    Kubacki i Wolny powinni zostać w kraju, Wolnemu ten skok w Q się po prostu udał, widzieliście jak skakał tragicznie na treningach.. Dziś to potwierdzi

  • INOFUN99 profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Jesteś jak widać ultraoptymistyczny.
    2 w 30 to jest niestety norma, która w Wiśle zostanie przedłużona.
    Potem do Klingenthal pojedzie znowu Kubacki i będzie ciągnięty przez Doležala, niczym Hula przez Horngachera w II połowie sezonu 2016/2017.

  • nicoz weteran

    Wiatr miesza i miesza, sędziowie dodają swoje 3 grosze a i tak wygrywają najlepsi. Co najmniej dziwne.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Cel - 7 Polaków w top 30
    oraz 2 w top 10.

    Na ten konkurs, o podium nie ma co marzyc. Ale 7 do II serii musimy wprowadzic

    Stoch
    Zyla
    Hula
    Muranka
    Stekala
    Zniszczol
    Wasek

    z punktami

    I taki powinien być składy na następne zawody PŚ

  • Robert Johansson252 profesor
    @Roxor

    Fakt. Jednak można się jeszcze kierować piątkowymi seriami i Kuusamo

  • alo profesor

    Dziś równiejsze warunki się zapowiadają więc pokusze się o typy.
    1. Geiger
    2. Lanisek
    3. Kraft
    Stoch- top10
    Zyla- top15
    Stękała,Wolny, Muranka (?)- top30
    Reszta poza trzydziestką

  • Roxor profesor
    @Robert Johansson252

    Wczoraj było tak loteryjnie, że nie ma sensu patrzeć kto skakał dobrze.

  • Robert Johansson252 profesor

    Nie ma faworyta.
    Geiger - Solidny, choć wczoraj nie błyszczał w drużynówce, ma duże szanse na zwycięstwo.
    Lanisek - Wczoraj skakał bardzo słabo, ale nie zapominajmy co odprawiał tydzień temu + lubi ten obiekt.
    Eisenbichler - Niby wczoraj przybulił, ale drugi skok był świetny. W Kuusamo 2x podium.
    Kraft - Najwyższa nota drużynowego konkursu, choć nigdy nie skakał tu wybitnie.
    Prevc Cene - Świetne skoki w piątek, świetne skoki wczoraj.
    Zajc - Wygrywał tu LGP, wczoraj miał 3 notę drużynówki.
    Lindvik - Dobre skoki w próbnych seriach, eliminacjach i na początku drużynówki.
    Stoch - Lubiany przez niego obiekt, myślę że ma takie same szanse na wygraną, jak na drugą dziesiątkę.
    Johansson - To samo co z Eisenbichlerem, tylko że nie był na podium w Kuusamo.
    Sato - Leżą mu chyba polskie skocznie, jednak w indywidualnych konkursach się często wypala.
    Hoerl - Zwycięzca eliminacji, jednak raczej nie wygra przez problem z oddaniem dwóch równych skoków.
    Żyła - Cały weekend dobrze tu skacze.

  • PiaPiu stały bywalec

    Faworytami Geiger, Lindvik oraz Kraft. Oprócz nich Cene Prevc i Anze Lanisek mogą być na podium.
    Z polaków Żyła i Stoch w top10. Zapunktuje prawdopodobnie 5, bez Kubackiego.

  • Pavel profesor
    @Qrls

    Pewnie tak będzie, zapunktuje kilku, wszak całe życie skaczą na tej skoczni, odtrąbi się "przełamanie kadry", a na kolejne zawody żelazna ekipa ze "Stefankiem" na czele :)

  • Qrls weteran

    Coś czuję że zapunktuje parę osób (może 5-6) ale będzie to marne punktowanie, głównie trzecia dziesiątka ale to wystarczy by związek i trenerski klub łowiecki "gruby karp" odtrąbił sukces i uspokoił publikę że tak miało być bo przecież przygotowywaliśmy się do sezonu z specjalnym poślizgiem formy! Olek, Dawidek, Piotrek, Klimek fajne chłopaki są, głaskanie po głowie, większość będzie z siebie zadowolona i jedziemy dalej, pewnie składem bardzo podobnym jak tydzień temu bo młodzi nie nadają się na tak dużą skocznie jak klingenthal a przecież warunki są różne, zadecyduje o tym fizjoterapeuta będący głównym trenerem młodzieży, zna się, nasi nie są gotowi bo nasza młodzież rozwija się inaczej i u nas 25 lat to dopiero młody zawodnik. Wisła to nasz koń trojański bo zamiast rotacji w składzie i bicia na alarm zrobi się festiwal sukcesu i trąbienia o wychodzeniu z dołka. Na następne zawody po Wiśle pojadą nie Ci co powinni bo efekt naszej skoczni rozmywa rzeczywistość.

  • skoki_TVN bywalec
    @bardzostarysceptyk

    a gdzies ty panie dziadek przeczytal ze sie ciesze z 4 miejsca........... nie ma dla mnie wiekszego znaczenia czy oni zajma 4 albo 8 albo 1 miejsce ot po prostu zwykla rozrywka do ogladania a przezywac wyniki w takim stopniu to moga tylko ostatnie oszolomy........ czyli 99% ludzi tutaj............... pavel dla ciebie to 99% z kolei jest multikontaki trollami i innymi glupotami ktorych nawet pewnie nie rpozumiesz..........

  • Pavel profesor
    @bardzostarysceptyk

    Nie łykaj przynęty to kolejny troll, zapewne jakieś multikonto :)

  • bardzostarysceptyk profesor
    @skoki_TVN

    Masz oczywistą racje, nie przewiedziałem i nie potrafię się cieszyć, ze wspaniałego 4 miejsc na własnej skoczni,
    gdzie w drużynówkach zawsze było podium. Straszny facet ze mnie, istny malkontent.
    Za to cieszę się, że ty wraz z innymi potraficie się radować z tego wczorajszego kolosalnego sukcesu. Niektórzy nie
    potrzebują cukierka, wystarczy im papierek.

  • skoki_TVN bywalec
    @Pavel

    rzecztywiscie niesamowite ze w skokach jest loteria i do tego zaowdy w Wisle gdzie prognozy mowily juz dzien wczesniej o tym ze bedzie wialo.......... to ten sceptyk musi miec wyjatkowo ograniczona wyobraznie juz pomijam to wklejanie jego glupot ciagle o jakis wynikach 'od dolu' jakby kogokolwiek to dziwilo widzac jak nieudolnie skacza nasi w tyms ezonie......... dzisiaj bedzie kolejny blamaz.......

  • Pavel profesor
    @skoki_TVN

    Przy takie loterii wietrznej równie dobrze mogłeś sobie typować wyniki lotka.

  • skoki_TVN bywalec
    @bardzostarysceptyk

    chyba juz piaty raz wrzucasz te swoje glupoty o osiagnieciach 'od dolu' czlowieku co za duzo to i swinia nie zezre...... wczoraj dodatkowo sie wyglupiles swoimi typowaniami na druzynowke a w calej swojej glowie mimo kilku przewidywanych opcji nie byles w stanie pojac ze mozemy zajac 4 miejsce...........

  • bardzostarysceptyk profesor
    Komentarz wredny i złośliwy.

    A więc dwa rekordy, od "dołu" oczywiście, osiągnięte.
    Przedwczoraj najgorszy punktowy wynik w eliminacjach powszechnych w Wiśle.
    Wczoraj najgorszy wynik w zawodach drużynowych w Wiśle.
    Czy nasze Orły pójdą za ciosem ?. Czy dzisiaj będziemy "świętować" następny rekord ?.

    Dla przypomnienia, dotychczas najgorszy wynik punktowy w konkursie indywidualnym w Wiśle,
    był 15.01.2015 kiedy Polacy zdobyli 64 punkty. Wszystko w słabych nogach naszych skoczków.

    Nasi mistrzowie nart mogą pokusić się o jeszcze jeden rekord, choć to będzie trudne. Dotychczas w
    dwóch zawodach w Wiśle punktowało 3 Polaków i było to najmniej punktujących. Ale dla chcącego
    nie ma nic trudnego jak mówi stare powiedzenie. Zero punktujących, jeden lub dwóch na pewno leży
    w zakresie naszych możliwości.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl