"Ostatnie skoki wyglądały bardzo dobrze" - Stoch trenował w Zakopanem

  • 2022-01-11 02:00

Tydzień po ostatnim turniejowym skoku w Innsbrucku, Kamil Stoch powrócił na rozbieg. 34-letni reprezentant Polski w poniedziałek wykonał kilka prób na Wielkiej Krokwi w Zakopanem, co zwiastuje jego występ w piątkowych kwalifikacjach u podnóża Tatr.

Poniedziałkowemu treningowi Stocha w Zakopanem przyglądał się między innymi Jan Winkiel, sekretarz generalny Polskiego Związku Narciarskiego. - Ostatnie dwa skoki wyglądały bardzo dobrze. Jest promyczek nadziei - przekazał działacz w rozmowie ze sport.pl.

Trzykrotny mistrz olimpijski ćwiczył na 140-metrowym obiekcie z Grzegorzem Sobczykiem, a więc jednym z asystentów Michala Doležala. Kolejne zajęcia zaplanowano na środę, kiedy na Wielkiej Krokwi sprawdzi się cała kadra narodowa.

- W środę Stoch będzie już skakał w Zakopanem pod okiem Doležala razem z całą kadrą szykującą się do Pucharu Świata. W piątek wystartuje w kwalifikacjach - zadeklarował Apoloniusz Tajner, prezes PZN, w wywiadzie udzielonym serwisowi sport.interia.pl.

Kamil Stoch został wycofany z 70. Turnieju Czterech Skoczni po nieudanych kwalifikacjach na Bergisel. W niemieckiej części imprezy trzykrotny zdobywca Złotego Orła nie odnalazł drogi do punktowanej "30". Mistrz świata z 2013 roku pozostaje najlepszym Polakiem klasyfikacji generalnej Pucharu Świata 2021/22. Dorobek 216 punktów daje mu 16. pozycję.

Sztab szkoleniowy reprezentacji Polski ma prawo wystawić dwunastu skoczków do piątkowych kwalifikacji. W sobotę odbędzie się konkurs drużynowy, natomiast na niedzielę zaplanowano indywidualne zmagania.


Dominik Formela, źródło: sport.pl + sport.interia.pl
oglądalność: (26366) komentarze: (116)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • ZKuba36 profesor
    @Admary

    Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam ale całą środę i dziś do godz. 15 spędziłem w szpitalu gdzie miałem badane echo serca z obciążeniem i test czy przeżyję czy nie. Przeżyłem.
    Gdyby Stoch zechciał odpuścić wczorajsze skoki to oczywiście nie miałbym nic przeciwko temu. Dzisiaj, z przerażeniem, dowiedziałem się co się stało. Najbardziej zmartwił mnie duży obrzęk.
    Czy naprawdę skoczkowie narciarscy i trenerzy nie wiedzą co trzeba robić po skręceniu nogi? Podpowiadam.
    NATYCHMIAST zamrozić kostkę i całą stopę, chociażby śniegiem. Ma to na celu maksymalne ograniczenie krwawego wylewu, powstającego z powodu naderwania mięśni w okolicach kostki. Duży obrzęk świadczy o tym że wylew jest duży i krew może dotrzeć nawet do palucha (zasinienie). Powstaje skrzep krwi, który bardzo trudno usunąć a to sprawia długotrwały ból.
    Mój domowy sposób: 1. i 2. dnia nic się nie robić. 3. dnia przystępujemy do rozpuszczania krwiaka. W tym celu proponuję naczynie z wodą takie aby zmieściła się cała stopa. Do naczynia wsypujemy około 3 garście soli karlsbadzkiej, iwonickiej, ciechocińskiej, morskiej a w ostateczności zwykłej, kuchennej. Nalewamy tak ciepłej/gorącej wody jaką możemy wytrzymać aby się nie poparzyć. Nogę do naczynia wkładamy zaczynając od pięty, która jest bardziej odporna na wysokie temperatury. Dobrze byłoby moczyć tak nogę przez co najmniej godzinę. Po 2 tygodniach codziennych moczeń nie powinno już być krwiaka. Po ok 3. tygodniach można spróbować delikatnie chodzić. Ale czy po 4 tygodniach można już skakać? Mogą być kłopoty z lądowaniem.

  • Admary stały bywalec
    @ZKuba36

    Panie trenerze, Stoch postanowił Cię posłuchać i dziś też odpoczywać. Jak to skomentujesz?

  • Adrian AZ profesor
    @znawca_francuskiego

    Ale wystarczy, że Koudelka skoczy w okolicach punktu K, a pozostali nie pospadają z progu, by wyraźnie pokonali Kazachów.

  • Karpp profesor
    @Nikt_ważny

    Kto mówi o 10 godzinach dziennie? Wyczynowi sportowcy (z wyjątkami) tyle nie trenują.
    Mówimy tylko o 10-11 skokach o których sam Małysz mówił (!!!),(nie zna się?) a Ty wymyślasz, że będzie zmęczony. To są wyczynowi sportowcy to ich nie zabije, zwłaszcza Kamila odpoczywającego ostatnio. I nie ma co porównywać tego do mnie amatora chodzącego 2 razy na siłke w tygodniu i czasem ściemniającego, że ćwiczy.

    Ps. Małysz mówił, przy końcu swojego skakania, że męczy go trening a Kamil jest najlepiej przygotwany fizycznie w swojej karierze.

  • Karpp profesor
    @ZKuba36

    No w sumie trener Maciusiak zabrał naszych jak zwykle na zagraniczne zgrupowanie tak, żeby w Polsce nikt nie widział, że trenować nie będą. Aż tu nagle obfite opady śniegu, zamknięte skocznie i Maciusiak: " ale chłopaki przyfarciliśmy, nawet nie będziemy musieli ściemniać, żeśmy tu przyjechali nie skakać ale pozwiedzać" :))

    Ps. Wszystko wskazuje na to, że tym razem Cie nie posłuchają i już nie zamkną się w szpitalu, żeby nie trenować przed igrzyskami. Tym razem medale jeśli takowe będą nie pójdą na Twoje konto xd

  • Nikt_ważny profesor
    @Karpp

    Nie popadam w żadne skrajności.

    Po prostu chce uświadomić ludziom, że organizm nie działa w ten sposób, że im więcej tym lepiej. Do pewnego momentu tak, ale gdy przekroczy się pewną cienką granice, to trening będzie już tylko szkodził.

    Ale tego tutaj nie rozumie wiele osób, bo niektórzy oczekują, że zawodowy sportowiec ma trenować 10 godzin dziennie, bo oni tyle pracują na budowie.
    I olaboga patrzcie on ma czas na INSTAGRAMA. Na pewno przez to nie trenuje.

    Spróbuj sobie pójść na siłownię i przez trzy dni po godzinę robić cały czas przysiady. I zobaczysz co się stanie czwartego dnia.

  • ZKuba36 profesor
    Moim zdaniem.

    Nie jest źle. Jest dobrze a może być (choć nie musi) być ... bardzo dobrze. Bardzo dużo zależy od ... dzisiejszego treningu.
    Skąd u mnie taki optymizm? Jeżeli odszukacie w archiwum co pisałem przed 2-3 tygodniami. Pisałem, że skoczkowie są przetrenowani (nie wiedziałem w jakim stopniu) i że powrót do formy to ok. 6 tygodni bardzo precyzyjnego treningu.
    Trener Maciusiak, kolejny raz, pozytywnie mnie zaskoczył. Poprowadził 2. zgrupowania na których skoczkowie udawali, że trenują! I o to właśnie chodziło!!! Może to był przypadek (pogoda, zatłoczona skocznia) ale tak trzeba prowadzić zawodników przetrenowanych. To taki zabawowy urlop z pamiętaniem o tym, że jest się skoczkiem narciarskim. Wszystko jest OK.
    Stoch zrobił sobie przerwę i bardzo dobrze. Kilka razy skoczył na Krokwi. Jeżeli skoki początkowe były z bardzo niskiej belki to bardzo dobrze. Jezeli ostatnie skoki były z wyższej belki to trening mało przydatny.
    Nie bardzo rozumiem dlaczego trenerzy nagminnie oszukują Pana Prezesa i Pana Dyrektora. Ci panowie też są szczęśliwi.
    Obawiam się, że wszyscy wierzą w teorię, że jak zawodnicy na treningu skaczą daleko to będą podbudowani psychicznie. Będą, do momentu 1. skoku na zawodach, gdy belka będzie ustawiona pod najlepszych a nie jak u nas, pod najsłabszych, czyli zamiast belki 18. będzie belka 8.
    Moja propozycja: ustawić belkę dzisiaj na poziomie o 2. stopnie niżej niż przewidywana belka na najbliższych zawodach PŚ. Proponuję pozostać w Zakopanem jeszcze w poniedziałek i wtorek w i oddać po 3-4 skoki przy belce ustawionej 2. belki niżej niż była ustawiona na zawodach. Celem takiego treningu jest wywołanie u skoczków nawyku mocnego odbijaqnia się na progu. Ostatnio trenerzy poprawiają skoczków i mówią, że ten za mało pcha nogami, inny się źle wkręca a w rzeczywistości to wszyscy kręcą i zajmują się [***]relami. Zawodnicy wykonują uwagi trenerów ale zapominają o najważniejszym.
    Żeby daleko skoczyć należy bardzo mocno odbić się na progu, czego wszystkim skoczkom życzę.
    Przed IO żadnych ćwiczeń z ciężarami powyżej 50 kg. Max. ciężary to 30 kg i będzie bardzo dobrze. Nie przeginać!

  • Miodeck początkujący
    @Wiaderny

    Ale wyszły tak koszmarnie ze Stoch chciał kończyć karierę. Wtedy ustawili mu belkę w lesie i doleciał do 130 metra, choć o mało się nie wywrócił.
    Takie chodzą słuchy w Zakopanem. Wybiorę się na następne treningi i sam ocenię.

    Jaki jest cel trzymania takich wpisow?

  • Miodeck początkujący
    @kwak11234@wp.pl

    Fajnie, ze kopiujesz, ale podawales dzisiaj 60 zawodnikow, a nie 73 :D

  • Marco Gaccio profesor

    Stoch skacze inaczej w locie niż w 2018 i wcześniej. Wtedy był bardziej odchylony od nart. Prowadził je bardziej płasko. Równolegle do ziemi.
    Teraz jest bardziej pochylony i narty ma prowadzi inaczej. Bardziej do zewnątrz. Kantują i dlatego z tego nie leci.
    Kiedyś jak nawet spóźnił to w locie płynął i nadrabiał. Teraz nie ma mowy o czymś takim.
    Wystarczy, że ktoś sobie włączy filmiki z jego skokami i zobaczy różnicę.

  • Wiaderny początkujący
    Uspokojcie sie

    Stoch nie moze juz oddawac tylu skokow bo juz nie wyrabia. On odda maks 2-3 dziennie i idzie sie polozyc na kanapkę bo bola go miesnie, stawy... Glowa tez juz nie wyrabia, za duzo tego stresu a Stoch go bardzo zle znosi.
    Jak zle pojdzie w Zakopanem, to moze nawet podjac spontaniczna decyzje aby przejsc ze skokow na handel obwoźny obwarzankami i wedzonką.

  • Marco Gaccio profesor

    Jak Stoch na treningach w piątek i zawodach nie bedzie nawet blisko 10 to nie ma sensu żęby jechał do Tittise.

    Tu trzeba wykorzystać ostatnie igrzyska na maksa. Nie ma nic do stracenia. Lepiej pójść drogą Krafta i trenować niż skakać.
    Już skakał od listopada i ani razu nie wszedł na jakiś bardzo dobry poziom.
    Do tej pory oddał może 3 takie ciekawe skoki. Reszta to tylko przeciętność.

  • Oczy Aignera profesor
    Trening

    Oby tylko nie okazało się, że te dwa ostatnie skoki były oddane w DSJ 4.

  • Lataj profesor

    Zobaczymy. jak będzie sobie radził na tle drużyny. Jak będzie dobrze, powinien się pojawić w sobotniej drużynówce, a także w konkursach w Niemczech przed IO. W Pekinie raczej się pojawi.

  • mk12 początkujący

    Pytanie 1. Stoch poskacze tylko w piątek i w niedzielę (o ile się zakwalifikuje) czy także w sobotniej drużynówce?
    Pytanie 2. Czy będzie startował w Titisee i w Willingen w dwa kolejne weekendy poprzedzające igrzyska?

  • znawca_francuskiego weteran
    @kwak11234@wp.pl

    Od tego weekendu zaczyna się nowy period więc powinna nastąpić podmiana siódmego zawodnika u Austriaków, Niemców i Norwegów. Jeśli chodzi o tych pierwszych to już to nastąpiło w sobotę bo do składu wskoczył Aigner który wywalczył limit .
    Niemcy- Raimund
    Norwegia- Ringen

  • Marco Gaccio profesor
    @Karpp

    Jeśli Małysz skakał 10 razy dziennie to może tak było. Ale na pewno był młodszy a może nawet sporo młodszy. Może on ma na myśli lata 2000-2003?

    Przecież Stoch ma prawie 35 lat a w tym wieku Małysz już nawet nie skakał.
    Więc co innego skakać 10 razy jak ma się 25 lat a 35.

  • znawca_francuskiego weteran
    @Adrian AZ

    Skoro czwórka Czechów to zapewne Koudelka, Polasek, Kozisek i Sakala .
    Ale czy "zjedzą" Kazachstan ? Pokonają to pewne ale przewaga jakaś kolosalna nie będzie . Przypominam że Czesi są w dołku.

  • Adrian AZ profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Z tego również wynika, że będą pierwsze punkty do PN w tym sezonie dla Czechów. Bo jeśli w drużynówce znowu nie będzie Szwajcarii, to Kazachstan zjedzą i zajmą 8 miejsce.

  • Karpp profesor
    @Nikt_ważny

    Małysz sam mówił o 10-11 skokach. A chyba coś tam się zna?

    Nie popadajmy już ze skrajności w skrajonść i nie opowiadajmy tak jak nasz ZKuba, że skoczek w sezonie to najlepiej, żeby go wynieśli na skocznie i 2-3 skoki oddał w weekend a pozostałe dni ma wolne ;)

  • Mucha125 profesor
    @zimowy_komentator

    Pamiętaj Kurski jest potwornie zły że stracił tak duże finansowanie, że aż poprosił o większa rekompensatę

  • Mucha125 profesor
    @EddieKoteł

    Najwyraźniej sztab zostawił samych sobie zawodników...

  • Mucha125 profesor
    @Nikt_ważny

    Gorzej jak lekarz źle doradzał skoczkom i może stąd wynikają problemy. Ilość skoków nie jest ważna, ważne jest ile się coś w nich poprawi przez skakanie na mniejszych obiektach. Niestety teraz naprawienie błędów sztabu to ciężka robota w dodatku każdy ma błędy techniczne.

  • Nikt_ważny profesor

    Zastanawia mnie czy Ci wszyscy, którzy piszą o "kilkunastu skokach dziennie" czy skokach "do upadłego" kiedykolwiek chociaż raz zrobili jakiś porządny trening.

    Organizm potrzebuje też czasu na regenerację. Takie łupanie po kilkanaście skoków dziennie, w tym wieku, skończyłoby się w weekend trzema bulami W treningach i kwalifikacjach.
    I to bulami bardzo spektakularnymi.

    W trakcie sezonu nie można robić tak wyczerpujących treningów.

    Nie mówiąc już o tym, że taki 10 czy 11 skok wartości treningowej nie miałby żadnej, bo przy dużym zmęczeniu żadnych błędów skorygować się nie da.

    Jak nie ma poprawy po 4-5 skokach, to znaczy że tego dnia już nie będzie i trzeba odpocząć i próbować jeszcze raz następnego dnia, lub jeszcze następnego.

  • Arturion profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Z tego wynika, że 70 może być.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Kraje, które zgłosiły się do Pucharu Świata w Zakopanem (w nawiasie liczba skoczków)
    Austria (7)
    Bułgaria (1)
    Czechy (4)
    Estonia (1)
    Japonia (6)
    Kanada (1)
    Kazachstan (4)
    Korea Płd. (1)
    Niemcy (7)
    Norwegia (7)
    Polska (12)
    Rumunia (2)
    Rosja (5)
    Słowenia (6)
    Szwajcaria (3)
    Turcja (2)
    Ukraina (2)
    USA (2)

    zrodlo - sport.tvp.pl

    Przy czym Amerykanie wcale nie sa pewni swojego przylotu do Zakopanego, tak samo Rumunia - Feldorean nie bedzie skakal. Tylko Cacina, wiec tam 1 miejsce.

  • Rumcajs bywalec

    Jakoś mało przekonująco brzmi ten "promyczek nadziei", ale obym się mylił.

  • GOTS weteran

    Jedyna nadzieja, że jak ten kryzys szybko przyszedł tak szybko sobie pójdzie.

  • Paweł39 weteran
    @adamciesielski@op.pl

    Nie martw się Karpiem, on jest jakiś dziś ogólnie nie swój. Nawet dał mi ignora za nic bo stwiedził że nie znam się na skokach. Wcześniej taki nie był

  • ZKuba36 profesor
    @Qrls

    Przetłumacz na język polski zdanie: "Jakoś za Horna wszyscy którymi się cudotwórca Maciusiak zajmował kompromitował i się co konkurs, przypadek?"
    Nieśmiało przypomnę, że to właśnie trener Maciusiak wyciągnął z całkowitego dna, w czasie jednego sezonu, takich skoczków jak: Kubacki, Kot i Hula. To, że za Horna zdobyli więcej punktów wynika przede wszystkim z tego, że zawodnicy wyszkoleni przez Maciusiaka mogli teraz startować we wszystkich konkursach PŚ. Przed Hornem Maciusiak musiał wykłócać się z Kruczkiem o każdy start zawodnika kadry B. Horn osiągnął duży sukces drużynowy, głównie dlatego, że połowa każdej drużyny to skoczkowie trenowani wcześniej przez Maciusiaka.

  • Karpp profesor
    @adamciesielski@op.pl

    To czytasz co drugie zdanie i na nie odpowiadasz? Po co w ogóle to robisz? Masz tam po prawej stronie przycisk- wciśnij go (ja własnie to robie i banuje). Czy ja jestem winny, że nie czytasz wszystkiego i ze zrozumieniem?

  • adamciesielski@op.pl doświadczony
    @Karpp

    piszesz tyle różnych wyssanych z czterech liter wypocin, że naprawdę nie da się czytać wszystkiego ;)

  • Andr bywalec
    @Marco Gaccio

    Dlaczego niemożliwe? Granerud w tym roku 2 razy odpadł w Q, w następnym konkursie był 48-my, a w kolejnych 9 konkursach już nie wypadł z pierwszej 10-tki.
    To samo może być ze Stochem- przecież to nie jest tak, że był w tym sezonie zupełnie bez formy, bo 4 razy zajął miejsce w top8, wygrywał kwale i treningi i ciągle jest na 16-tym miejscu w generalce, mimo że nie punktował w ostatnim czasie. Jeśli, podobnie, jak Granerud, wyeliminuje błędy, co nie jest niemożliwe, to może powrócić do tamtego poziomu, a był to poziom pierwszej dziesiątki PŚ.
    Nie mówię, że tak się na pewno stanie, ale nie ma przesłanek, żeby stwierdzić, że to niemożliwe.

  • zajac16 początkujący

    Na dzisiaj 9 ekip na drużynówce.

  • waldemarsson doświadczony

    Być może K.Stoch tak bardzo chcę wystartować w Zakopanem, bo to jego ostatni sezon i byłyby to jego ostatnie zawody w Polsce, ale raczej on sam niczego takiego nie sugerował, wręcz przeciwnie raczej się odżegnuje od zakończenia kariery, więc to jednak nie powinno być powodem że na siłę chce startować.

  • Marco Gaccio profesor

    Ta jasne bardzo dobrze.
    Belka w lesie i oszukujmy się, że jest wszystko ok.

    On na TCS był kompletnie posypany więć niemożliwe żeby zaczął skakać na poziom dziesiątki PŚ.
    Tu sie wszyscy pozachwycają, że jest poprawa a potem znowu będzie 20 miejsce albo i gorzej.

    Ja byłbym spokojniejszy jakby on potrenował na mniejszej skoczni.

  • Grozny_Wasacz doświadczony
    @Paweł39

    Dyrektor skokowy pewnie nie wie nawet, że pełni taką funkcję. Na żadnych zawodach chyba nigdy nie był i nie będzie pewnie, lecz kojarzę, że może może był na paru pierwszych zawodach od początku swojej kadencji. Chociaż ja tą naszą pucharową dwójkę mocno podziwiam i szanuję(zwłaszcza Kupczaka) za brak poddawania się. Duża szkoda, bo to naprawdę inteligentny, miły i ambitny chłopak. Andrzej także ma dobrze poukładane w głowie.

  • Karpp profesor

    Ale faktycznie te igrzyska będa przypominac te z 2006 roku, gdzie niby możemy zdobyć medal, ale bardziej prawdopodobne, że go nie zdobędziemy.
    Na pozostałe cztery igrzyska w tym wieku jechaliśmy jako pewniacy do medali.
    Chodzi mi oczywiście o dyscypliny podlegające PZN-owi. Skeletonu nie liczę :)

  • Karpp profesor
    @adamciesielski@op.pl

    Brąz Justyny Kowalczyk. A jak wiesz biegi podlegają pod PZN, a o tym pisałem. Nie doczytałeś?

  • adamciesielski@op.pl doświadczony
    @Karpp

    a 2006 rok?

  • dar0606 stały bywalec
    @Karpp

    Wole te "Polską myślą szkoleniową"
    Niż zachodnią a ich prace właśnie widać ....jak doprowadzili to upadku skoków w Polsce czy innych dyscyplin sportowych

    Nie słyszałem aby obcy,coś zbudowali w innych krajach w skokach czy w innych konkurencjach sportowych.
    Daj przykład gdzie im się udało ?

  • Karpp profesor
    @Qrls

    Dlatego właśnie z "polską myślą szkoleniową" powrót do lat 80-tych (no może 90-tych) w skokach już tuż, tuż.
    Duże szanse (niestety), że Tajner pożegna się z fotelem prezesa PZN-u bez medalu na igrzyskach w narciarstwie pierwszy raz od 24 lat.

    Dziś mamy większe szanse na medal w narciarstwie alpejskim niż w skokach. Dwa miesiące temu nie uwierzyłbym.

  • dar0606 stały bywalec

    Trening wiele nie powie jemu
    To jest pompowanie balonika z fusów, że Kamil się odrodzi

    A prawda jest taka,nastąpił zmierzch mistrza i jesteśmy świadkami jego upadku

  • Qrls weteran
    @Pavel

    Jako trener juniorów się zgodzę na już, bo z całym szacunkiem do Kwiatkowskiego który też się pewnie stara ale to jest najgłupsze posunięcie PZN'u bo młodzi zawodnicy nie mogą trenować pod okiem kogoś kto otwarcie mówi że uczy się fachu i miał to robić pod okiem Klimowskiego, z tym że ten zachorował i Kwiatkowski został głównym trenerem młodzieży i dodatkowo ma asystentów którzy powinni od niego czerpać wiedzę i gdzie tu logika jak u niego brak warsztatu i doświadczenia? Kto jak kto ale młodzież naprawdę potrzebuje na wczesnym etapie kariery specjalistów jeśli ma coś z tego być w przyszłości, Kwiatkowski nawet nie ma od kogo czerpać wiedzy bo przecież kadry są w innych miejscach podczas sezonu! Ta sytuacja z trenerem kadry młodzieży pokazuje jak ułomne jest myślenie i zarządzanie zasobami w PZN.

  • Sweet weteran
    @kwak11234@wp.pl

    niektorzy np Rumunia Turcja jeszcze moga walczyc o punkty PK w Oberstdorfie i o blysk szprycy wywalczyc miejsce na IGRZYSKACH, wiec nie dziwne.

  • Sweet weteran

    bardzo dobra decyzja o zamknieciu treningow jutrzejszych od mediów. w weekend bedzie eksplozja formy wierze w to na 3000%!!! potem by bylo juz za pozno..

  • Pavel profesor
    @Qrls

    Ja szanuję Maciusiaka. Gdyby nie on to być może Kota, Kubackiego czy Huli w ogóle by nie było. Jak na nasze standardy to bardzo dobry fachowiec, nigdy nie będzie tak że co sezon trener będzie robił wynik, a po połączeniu kadr odpowiedzialność jest rozmyta. Moim zdanie sprawdziłby się jako trener ekipy juniorskiej, gdzie spokojnie mógłby pracować, nie stać, aby takiego fachowca się pozbyć.

  • marro profesor

    Nie jest raczej dobrze. Szkoda, że Kamil nie może tego Zakopanego odpuścić, by na luzie wystartować w Niemczech a tak przy kolejnej wtopie przed własną publicznością może być, psychika jeszcze gorzej siądzie.

  • Qrls weteran
    @Pavel

    Wyniki Stękały to chwilowy zwrot akcji, jeśli tak ma to wyglądać to ja podziękuję. Dla mnie to statysta nie trener i zdania nie zmienię. Przeanalizuj kogo od początku swojej przygody trenował i gdzie są Ci wszyscy zawodnicy teraz. Może jestem wybredny ale oczekuje zupełnie innych rzeczy od zawodników w wieku Stękały, ta chwilówka była by fajna gdyby zamiast go zepsuć rósł w górę a tak się nie stało więc ta forma to przypadek i kolejne przypadkowe korekty go wprowadziły w dołek bo były robione na chybił trafił, dla mnie jest pierwszym do zwolnienia. W tym sezonie potwierdził swój warsztat po tym jak w Ramsau oddawali dwa skoki dziennie a sam zainteresowany piał z zachwytu nad efektem swoich treningów, odzyskanego czucia Kubackiego czy przeskakiwaniu skoczni Wolnego, kolejne konkursy zweryfikowały jego kłamstwa. Po czym drugi raz się popisał mówiąc o Stochu że ten powinien sam ryzykować. Trener mówiący że zawodnik sam ma sobie pomóc to absurd.

    Jakoś za Horna wszyscy którymi się cudotwórca Maciusiak zajmował kompromitował i się co konkurs, przypadek? Wiem że wielu uważa że to wina Horna bo przecież on miał się sklonować i być obecnym na treningach wszystkich kadr, tak to nie działa dostali zadania od głównego i się z nich nie wywiązali wiedząc że i tak wina spadnie na głównego. Mnóstwo osób tu najeżdża na wszystkich od Małysza przez Tajnera po Dolezala ale Maciusiak jedyny jest bogiem trenerki bo Stękała przez miesiąc skakał przyzwoicie.

  • Paweł39 weteran
    @Karpp

    I Ty taki ekspert, znawca tego nie wiedział? Dziwne doprawdy.. no ale w koncu to ja sie nie znam na skokach a ty sie znasz perfekcyjnie, zapomniałbym...

  • Seba Aka Krzychu profesor

    No zobaczymy co te treningi dadzą Stochowi, jak będzie skakał na TOP15 to będzie dobrze.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @padu

    tak i chyba Czesi.
    ale ogolnie bardzo malutko egzotywki w Zakopanem, bo wszyscy juz cwicza przed ZIo

  • Paweł39 weteran
    @Karpp

    Ale też zalezy od osobowosci jakie pojawiaja sie w danej telewizji, przeciez wiadomo ze Maciej Kurzajewski przyciągnie dużo wiecej kibiców niż Sebastian Bułecka, dziwne że tego nie wiesz? Za to na mnie piszesz że ja się na skokach narciarskich nie znam. Otóż informuje ciebie że ja się na skokach narciarskich znam i niech to do Ciebie dojdzie! Ma dojsc i tyle!

  • padu doświadczony
    @kwak11234@wp.pl

    Czyli w drużynówce 9 zespołów, do składu z Bischo dochodzą Szwajcarzy?

  • Pavel profesor
    @Qrls

    Skoki nie są wymierne bez punktu odniesienia możesz uważać, ze dany skok techniczne wygląda dobrze, w ale w momencie gdy przychodzi weryfikacja okazuje się, brakuje 10 metrów.

    Nie najeżdżaj tak na Maciusiaka, bo to przyzwoity trener. W przeciwieństwa do Dolezala był w stanie jakiegoś zawodnika spoza TOP 3 zbudować, wyniki Stękały to w 100% jego zasługa. Do tego należy pamiętać, że sezon 2015/16 uratowała jego kadra po tym jak Kruczek po raz kolejny zmasakrował swoją ekipę. To on przebudował technikę lotu Kubackiego i założył fundamenty pod odbudowę formy Kota i Żyły, a na dodatek to pod jego okiem Hula zaliczył swój pierwszy sezon na porządnym poziomie. Serio, trochę szacunku.

  • Karpp profesor
    @Maradona

    Oglądalność w dużej mierze zawsze zależy od wyników Polaków a nie telewizji, która je transmituje. Śmiesznie porównywać te ostatnie TCS gdzie skakaliśmy świetnie do tego gdzie zawodzimy od poczatku sezonu.

    Wiadomo, że tutaj są pasjonaci i kibice oglądający skoki, ale te miliony dają Ci tzw niedzielni kibice : "Zawołaj jak Stoch będzie skakał" :)

    Niedawno ktoś napisał tutaj, że żużel jest świetnie opakowany. Tak Canal + potrafi pokazywać sport i całą otoczke. Tvn teraz, Tvp czy nawet Polsat zawsze robili to słabiej :)

  • Qrls weteran

    Zasadnicze pytanie, wszyscy widzą jak rzekomo nasi skaczą na mitycznych treningach Maciusiaka/Sobczyka a w zawodach jest weryfikacja, dlaczego PZN tego nie weryfikuje jako ich pracodawca? Jak byś w firmie mówił na lewo i prawo jak twój projekt działa, jaki jest wspaniały a pokazując go przełożonym okazuje się że nie działa to też byście dostawali awanse?

  • EddieKoteł weteran

    5 skoków, dwa dobre i wiśta wio, zaraz startujemy i wracamy. Dramat. Czy był w ogóle jakiś plan treningowy, konsultacje, analizy problemów Stocha? Ten mini trening, zwłaszcza z Sobczykiem, na pewno nic nie usystematyzował. Być może Kamil odpoczął, odciął głowę, ale długofalowo bez tej wizji nowego, dobrego skoku nie będzie wielkiej poprawy. Na olimpiadzie prędzej Żyła w końcu odda dwa dobre skoki w konkursie niż Stoch wejdzie na poziom choćby z Klingenthal...

  • kwak11234@wp.pl profesor

    co raz mniej panstw wystapi w Zakopanem
    bez Wlochow i Francuzow w ten weekend.
    Tak samo nie bedzie Deckera Deana, wybiera COC. I cala ekipa z USA najprawdopodobniej tam wystapi
    Rowniez Estonczyka Aigro nie bedzie.
    Bedzie za to na 100% Maltsev
    Bedzie 4 osobowa ekipa z Kazachstanu ta samo co w Bisho
    i Ukraincy, dwóch
    Beda Czesi
    i 4 osobowa ekipa Szwajcarow

    z Polska grupa narodowa, okolo 60 skoczkow w Q

  • fanlovrokosa początkujący

    Zawsze na treningach skaczemy super. Potem zawody boleśnie weryfikują naszych skoczków.

  • Adrian AZ profesor

    Ja zawsze do takich rewelacji treningowych podchodzę sceptycznie. Już nie raz było świetnie na treningach, a zawody wszystko weryfikowały. Chociażby w tym sezonie, przed Wisłą Murańka miał być najlepszy z Polaków poza Żyłą i Stochem, a przegrywał z niektórymi zawodnikami z naszej krajówki. Wolny miał na treningach w Ramsau zrobić duży progres, a w Engelbergu skakał fatalnie. Teraz podobno Juroszek był najlepszy z Polaków w Planicy, Kot oddał najlepszy skok od kilku lat, a Stoch bardzo dobrze skakał na treningu. Zobaczymy, zawody wszystko zweryfikują.

  • Pavel profesor
    @zimowy_komentator

    Taa na 100% jakby nie było wyników Stocha, mniejszy wpływy od sponsorów to PZN zacząłby inwestować w kombinację, gratuluje optymizmu.

  • Robert_Lewandowzski początkujący
    @Xander1

    Wszystko super, zgadzam się, ale na litość boską nie używaj słów, których nawet nie rozumiesz. Jak przebrnąłeś przez chociaż osiem klas podstawówki? A teraz słownik i znaczenie słowa "także".

  • zimowy_komentator profesor
    @Xander1

    A szkoda, bo kombinacja też na swój sposób piękna i Polacy mogliby ją pokochać. Ale po co? Jest Kamil Stoch, główny hamulcowy rozwoju zarówno skoków jak i innych dyscyplin. Hamulcowy, bo dostarcza wyników, które służą jako zasłona dymna dla działaczy PZN. Oczywiście to nie jego wina, że pełni taką rolę, ale pełni - a raczej może pełnił, bo nie wiadomo jak sobie poradzi w Zakopanym i dalej w sezonie.

  • zimowy_komentator profesor

    Niedługo każdy polski weekend PŚ będzie wyglądał jak finał WOŚP z Owsiakiem, czyli wejścia na żywo na TVP1 przez cały dzień od samego rana i roztrząsanie każdego szczególiku :)

  • Maradona profesor
    @dervish

    W sezonie 2015/16 oglądalność Turnieju na TVP była jeszcze gorsza.

  • Paweł39 weteran
    @Xander1

    Trenerem kombinatorów norweskich jest Tomisław Tajner. Był fajny zagraniczny trener Danny Winkelmann i obiecująca ekipa czyli Kupczak, Cieślar, Słowiok i czwartego do brydża brakowało, zazwyczaj to był Andrzej Gąsienica. Ale ta trójka już potrafiła być w 10-tce Pucharu Świata. Od zwolnienia trenera wszystko zaczęło się sypać. Nie wiem czy własnie Małysz nie polecił zeby go zwolnić i postawic na naszego. Później trenerkę objął Pochwala i było coraz gorzej. Byla szansa ulepic z tego cos fajnego. Ale Tajner z Małyszem w piękny sposób to spie.... li. I kto wie czy nie mielibysmy teraz fajną ekipę na Olimpiadę. Nie wiem co odbiło Tajnerowi ze zwolnili tego trenera mimo obiecujacych wyników.

  • Xander1 profesor

    Na mitycznych treningach nigdy nie jest źle. Zawsze skaczą super i wszyscy są w formie. Dopiero zawody weryfikują wszystko. Nadal mam w głowie słowa Tajnera jak za czasów Kruczka mówił o kilku Polakach w 10, bo tak fantastycznie skaczą na treningach przed sezonem. A w pierwszym tygodniu był jeden Polak w 30. Także od lat te same bajki w które nikt już nie wierzy i każdy bierze z przymrużeniem oka. Wolny rozwalał wszystkich w Ramsau, Kot oddaje skok jak za dawnych lat, Stoch dwie bardzo dobre próby. Te mityczne treningi są tak mityczne jak tylko się da. Tam dzieją się cuda, których nikt nie zobaczy.

  • Xander1 profesor
    @Paweł39

    Kombinacja od czasu pojawienia Małysza zaczęła u nas umierać. Na PŚ jeżdzi tylko Kupczak, który chciał kończyć karierę już rok temu, ale dał się namówić na sezon olimpijski. Ale pewne jest że odejdzie. Czasem gdzieś pokaże się jeszcze młodszy Szczechowicz, który jako jedyny na prawo startu, ale poziom jeszcze kiespki. Reszta kadry to jest totalne dno. Czy ktoś się tym interesuje w ogóle. Kto tam jest trenerem? Jakiś Pochwała czy Tajner? No bez jaj jak z kimś takim mają być wyniki. Jeszcze niech Miętusów i Biegunów zatrudnią na trenerów kadry A w skokach.

  • semion weteran

    Zawodów bez egzotyki nie będę śledził.
    Kto może się pojawić? UKR?

  • Qrls weteran
    @Paweł39

    Ogólnie w sporcie (jak ktoś interesuje się tematem szeroko, nie tylko skokami) to normalne że prawa latają z jednej stacji do drugiej co kilka lat, dla kibiców skoków może to nowość ale to normalna rzecz. Normalne jest też to że po zmianie przez pierwszy rok/dwa jakość spada bo trzeba produkt doszlifować, dojść do tego samemu czego oczekują ludzie, dotrzeć się z pewnymi rzeczami. Ja się do tego przyzwyczaiłem oglądając kopana, Canal+ doszedł do niesamowitego poziomu, do takiego że całe opakowanie produktu jakim jest ekstraklasa jest na poziomie światowym w przeciwieństwie do poziomu sportowego. Jeśli TVN myśli o tym długofalowo to z roku na rok poziom powinien iść w górę.

    Przepychanka między TVN a TVP to inna sprawa ale w skali kraju spadek jest spowodowany brakiem sukcesów naszych, fanatycy którzy nie oglądają bo polityka to znikomy procent całości. Przypomnijcie sobie ile osób oglądało F1 bo Kubica a ile ogląda teraz, tenis notuje teraz bardzo dobra oglądalność za sprawą Hurkacza/Świątek, były lata że była posucha to jest normalne, są tacy co oglądają dyscyplinę niezależnie od występów naszych ale jest mnóstwo osób co ekscytuje się czymś jak jest komu kibicować z naszego kraju, tak było i będzie na nieszczęście TVN dołek naszych przyszedł w tym roku. Nie wiem czy da się sprawdzić jaka była oglądalność w TVP w ostatnim sezonie Kruczka, bo pewnie też słupki poszybowały w dół. To naturalne zjawisko.

  • Paweł39 weteran
    @martolineo

    Może i tak, ale co zrobił Małysz dla kombinacji norweskiej? Na ilu zawodach kombinacji był? On chyba nawet nie wie kto tam skacze, za to za skoczkami wszędzie jeździ..

  • kwak11234@wp.pl profesor

    @grozny_wasacz
    obsada jakas nie bedzie wybitna
    co raz mniej egzotyki, bo beda trenowac przed ZIO.
    sklad ekip na Zakopane pewnie poznamy do jutra przez organizatorow zawodow, zawsze podaja

  • PogromcaTrolli1 bywalec
    @Dama_Karmelowa

    To pokazuje, że w kadrze Polskiej pracują jacyś niekompetentni ludzie. Powywalać wszystkich tam zaczynając od Doleżala

  • PogromcaTrolli1 bywalec
    @zimowy_komentator

    to na piątek czy kiedy?

  • martolineo początkujący

    zgadza się i został za to skrytykowany. Małysz jedyny się w język nie gryzie, a i tak mu zarzucają, że nic nie robi tylko krytykuje.

  • Adrian AZ profesor
    @King

    Zawody w Sapporo w 2014 miał kiepską obsadę, więc nie brałbym ich jako miernik.

  • San_Escobar bywalec

    Może jak jest dobrze to niech Doleżal w ogóle nie spotyka się ze Stochem, bo będzie brak kwalifikacji w piątek...

  • martolineo początkujący
    @firefly

    Z tego co nawet mówił Lepistoe kiedyś to intensywny dzień treningowy to 8 maks 10 skoków dziennie. A niektórzy narzekali że jego treningi są przeładowane.

  • Karpp profesor
    @zimowy_komentator

    A ten z 2005 to sobotni czy niedzielny? Chyba niedzielny bo tam Małysz jak pamiętam zdeklasował rywali ;)

    Swoją drugą tak rozpieścił wtedy polską widownie, że Polacy oczekiwali tylko zwycięstw. Mimo, że ten sezon zapamiętany jako dominacja Ahonena dla Małysza był akurat dobry. 4 zwycięstwa, kilka pudeł, 4 miejsce w PŚ. To jednak była porażka bo miały być same zwycięstwa i złota MŚ;) Stąd Małysz stanowczo mówił o głupocie przy zmianie trenera rok przed igrzyskami (teraz miałby go zmienić na 3-4 tygodnie przed?). Może gdyby Lepistoe przyszedł w 2005 byłoby lepiej? A może Małysz potrzebował takiego bodźca jakim była porażka na igrzyskach, żeby być jeszcze na szczycie? Takie gdybanie. Nie spradzimy już tego ;)

  • dervish profesor
    @dawe19

    Słabe wyniki na pewno miały duży wpływ na oglądalność. Wszak spadło nie tylko w naziemnej ale i na Eurosporcie i to mimo tego, że pewna część z tych którzy oglądali skoki na TVP (siebie właśnie do tej grupy zaliczam) teraz z "braku laku" przeniosła się do Eurosportu, bo to co odwala TVN nie tylko w studio ale także z sygnałem transmisji otrzymywanym od ESP po prostu dla wielu kibiców jest nie do strawienia.

  • Paweł39 weteran

    I mowi ten neidobry Pawel39 co sie na skokach nie zna i wszystko co robi to złe.

  • Paweł39 weteran
    @zimowy_komentator

    Wiadomo TVP kocha skoki narciarskie i zyje ta dyscyplina. TVP jak sie wezmie za cos to zazwyczaj jest sukces.
    Oj czuje w kosciach ze TVP zmiazdzy TVN nie tylko ogladalnoscia, ale doborem studia i wiedzą.

  • zimowy_komentator profesor

    Sprawdziłem ramówkę TVP Sport na piątek i to istne szaleństwo jest! :)

    9.35 konkurs PŚ z Zakopanego 2005 rok
    11.15 meldunek spod skoczni
    11.35 konkurs drużynowy PŚ z Zakopanego 2021 rok
    13.15 meldunek spod skoczni
    13.35 konkurs PŚ z Zakopanego 2021 rok
    15.15 studio PŚ Zakopane
    15.45 treningi do PŚ Zakopane
    17.35 studio PŚ Zakopane
    17.55 kwalifikacje do konkursu PŚ Zakopane (również w TVP1)
    19.05 studio PŚ Zakopane
    22.40 kwalifikacje do konkursu PŚ Zakopane (powtórka)

    Od 9.35 do 19.50 tylko i wyłącznie skoki z Zakopanego + powtórka kwalifikacji o 22.40.
    Kurski chce wycisnąć z tego PŚ dosłownie wszystkie soki! :)

  • dervish profesor
    @firefly

    Mam podobne odczucia jak ty czyli korzystać ze spokojnych przemyślanych treningów ile się da, ale co ja tam mały żuczek wiem. Jan Szturc doradzał treningi na małych skoczniach aż do skutku. Nie mam zielonego pojęcia czy i na ile nastąpiła poprawa i czy można powiedzieć, że już osiągnięto ów skutek o którym mówił Pan Szturc. Wiedzę czerpiemy głownie z komunikatów do których trzeba podchodzić z duża rezerwą.
    Inna sprawa, że odpoczynek od skakania tez mógł wyjść na dobre i kolejna jego dawka również może.
    Decyzje zostawiam profesjonalistom i Kamilowi.
    My kibice możemy później tylko ich "rozliczać" z tych decyzji.

  • MK888 stały bywalec
    @firefly

    Dokładnie. Dzisiaj też powinien mieć trening na skoczni. No ale to inni są od podejmowania decyzji. Zobaczymy co z tego wyniknie.

  • Paweł39 weteran
    @Wiaderny

    Bardzo mozliwe ze tak wlasnie bylo. Przeciez Małysz piał z zachwytu w czasie Mistrzostw Polski jak oni skakali z rozbiegu w lesie ze mamy fajny konkurs . Wiec nie zdziwie sie jak tak bylo rzeczywiscie. A Stoch bedzie teraz taka maskotką TVN jak ta co garami rzuca w ludzi a ludzie daja sobie pomiatac czyli Pania autorytet Gessler

  • firefly profesor

    Oddał kilka skoków i do domu do środy? Powinien dzisiaj i jutro spędzić pół dnia na tej skoczni, oddać co najmniej kilkanaście prób dziennie, żeby te treningi miały jakikolwiek sens. Raczej nie nastawiam się na dużą poprawę, raczej na takie skoki, jakie oddawał w treningach podczas TCS, czyli ok. 15-20 miejsca.

  • Grozny_Wasacz doświadczony

    Wiadomo może ile nacji/zawodników jest spodziewanych w Zakopanem jak i na COC-u w Oberstdorfie?

  • King profesor
    @kwak11234@wp.pl

    To, że Kot oddał skok taki jakiego nie oddał od lat nie musi oznaczać od razu, że jest to dobry skok. Ciekawą analizę przeprowadziło na twitterze localSJresults odnośnie formy jaką prezentuje Kasai. W 2013/14 w PŚ w Sapporo skakali z podobnych belek jak aktualnie w lokalnych zawodach. Więc poziom, który prezentował 8 lat temu jest po prostu niewystarczający. Tak samo jeśli Kot oddał skok jakiego nie oddał od lat (pewnie coś jak w sezonie 16/17 co wtedy dawało podia) teraz może wystarczyć np. tylko na choćby 2-3 dziesiątkę PŚ.

    I może to jest przyczyna dlaczego naszym ogólnie nie idzie w tym sezonie. Być może świat nam w tym sezonie odjechał (nie licząc Stocha oddającego dobre skoki, czy Żyły i w sumie Wąska). Jeśli stoisz w miejscu to się cofasz skoro inni się poprawiają.

  • Wiaderny początkujący
    Pierwsze skoki były z normalnych belek

    Ale wyszły tak koszmarnie ze Stoch chciał kończyć karierę. Wtedy ustawili mu belkę w lesie i doleciał do 130 metra, choć o mało się nie wywrócił.
    Takie chodzą słuchy w Zakopanem. Wybiorę się na następne treningi i sam ocenię.

  • Pavel profesor
    @martolineo

    Poczytaj sobie co mówił Małysz przed TCS.

  • martolineo początkujący

    Niech mi ktoś przypomni wypowiedź przedstawiciela PZN, w której mówiono, że zawodnik na treningu oddawał skoki słabe, bądź przeciętne. Sądzę, że nikomu z was się to nie uda. Przecież poprawa po Ramsau była wyraźna. Każdy widział jaka była. To tak samo jak przedsezonowe zapowiedzi Apollo Tajnera. On zawsze mówi, że na zgrupowaniu skakali nasi świetnie, pomimo braku odniesienia do światowej czołówki. Chociaż w ostatnich latach ciut przyhamował. Dziwię się nawet nieco, że tak zacnemu portalowi chce się przytaczać takie wypowiedzi.
    Moim zdaniem za krótko, więcej izolacji i w tym szukać rozwiązania skoro rytm startowy szkodził. Nie mam się za eksperta, bo przeca nikogo nie trenowałem, ani nie skakałem, ale skromnie tu wyrażam swoje zdanie.
    Mniejsza o to, nie widzę większych szans na rzeczywistą walkę o najwyższe laury na Olimpiadzie. Z reguły w ostatnich latach to co wypracujesz w lecie i na jesieni owocuje w zimie. Forma bywa sinusoidalna, ale rzadko widać ostry trend wzrostowy w trakcie sezonu, chyba częściej są to wyraźne zniżki formy. Ale kto wie, może tym razem.

  • MK888 stały bywalec

    Szczerze to obawiam się tego powrotu niestety. Wyszło jak zawsze. Zupełnie nie rozumiem po co były te wszystkie opowieści o konsultantach z zewnątrz skoro i tak było jak zwykle. Czy w PZN jest ktoś poważny czy tylko udają takich ? Brak słów na to wszystko już.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Co oznacza zwrot "bardzo fajnie"? Czy ktoś z tam trenujących może wskoczyć do ekipy, która będzie walczyć o wyjazd na zbliżające się igrzyska olimpijskie w Pekin? Szkoleniowiec zwrócił m.in. uwagę na Macieja Kota. - Miał ostatni skok taki, że od paru lat takiego u niego nie widziałem. Był bardzo zadowolony - powiedział Maciuszak.

    Kot wychwalony, skok jakiego nie widział od wielu lat u Maćka.
    Czyżby Kot w niedzielę walczył o podium?

  • Introverder profesor

    Okaże się czy nie za wcześnie z tym powrotem. A ten cały trening pachnie amatorką.

  • mario1_94 stały bywalec

    Może g***o się znam, ale wg mnie Kamil absolutnie powinien odpuścić jeszcze Zakopane. Niezbyt mu tam idzie od czasu przebudowy, będzie mnóstwo kibiców, duża presja... Jak znowu odpadnie w Q albo nie wejdzie do II serii, to może być kolejny regres formy, a czasu coraz mniej.

  • Ram początkujący

    Katastrofa w tvn jest w dużym stopniu spowodowane ekspertami Kot Pałasz Włoszczowska W sprawach skoków powinien wypowiadać się ekspert a nie pseudo trener i pseudo skoczkini Maja super sportowiec ale nie ta dziedzina Reklamy swoją droga forma chłopaków tez trochę gorsza ale myśle ze jeszcze będzie ok w tym sezonie Trochę liczę na młodszych bo trzeba szukać tez w nich dobrych zawodników

  • kubson97865 profesor

    Serio? Trening za skoczni w Zakopanem zapewne z belką w lesie. To nie jest poważne. To jest żenada. I co? W Zakopanem znowu będzie słabizna to dalej będzie jeździł po świecie i się męczył czy w końcu dostanie trening porządny a nie ten mityczny super trening na, którym Murańka deklasował świat?

  • Robert_Lewandowzski początkujący

    Niewiarygodne, oni ciągną tą komedię do znudzenia. Jakiś kompletnie śmieszny trening z belki w lesie nazywają cudownym przebudzeniem i jest mityczna poprawa. Od Stocha już nie ma co wymagać, swoje zrobił, szacunek, ale ta narracja jest cały czas dla wszystkich partaczy a`la Tonio. Gdzie te nasze siostrzeńce Małysza są teraz, Murańki i inni kelnerzy, bo oni też super i potentaci na treningach z gościem, który ledwo zdał maturę, o ile w ogóle.

  • alo profesor

    Wiecznie w treningach jest super a przychodzi co do czego to jest klapa.
    Szkoda się pytać tych gości co sie mają za trenerów o rezultaty na treningach. Czy oni kiedyś powiedzieli że jest źle? Nie pamiętam takiej sytuacji.
    Przyjdą zawody ciekawe czy chociaż do top15 doskoczy Stoch

  • dawe19 doświadczony
    @dervish

    W naziemnej tvn jest w jakości SD - to duża strata dla kibiców, bo na TVP oglądali w HD. Dodatkowo, mnie osobiście tvn sfrustrował reklamami w trakcie serii i słabym komentarzem, więc odpuściłem oglądanie przez tę stację. Sztuczne studio, non stop przypominanie o faktach tvn, brak emocji. To wszystko przełożyło się na klapę. Oczywiście słaba forma naszych też gra rolę, ale nawet jakby nasi wygrywali, to nic by z tego nie było. Zauważcie też, jak ogromną promocję puszczono na skoki - nagle wp, onet i wszystkie media zaczęły pisać o skokach (wiadomo - chcą pomóc tvnowi). Do tego płatne reklamy, chociażby na tym portalu. A oglądalność i tak mizerna. Po prostu TVN zepsuł skoki jako produkt dla kibica w Polsce.

  • Dama_Karmelowa profesor

    Cóż. Miał być trening na małej skoczni, z konsultantem.
    A wyszło jak zwykle. Oby efekty tych treningów nie wyszly takie jak zwykle, czyli żadne.
    Naprawdę kibicuje Kamilowi, a cos takiego brzmi po prostu niepoważnie.

  • dervish profesor

    A tymczasem drastycznie spadła oglądalność skoków w tv.
    Jak podaje jeden z ogolnopolskich portali:
    "Zawody z 70. Turnieju Czterech Skoczni oglądało średnio 2,91 mln widzów w telewizji (2,01 mln osób w TVN i 891 tys. w Eurosporcie 1). Względem poprzedniej edycji sportowa impreza straciła 3,22 mln widzów. 719 tys. widzów miały kwalifikacje relacjonowane w Eurosporcie"

    "Porównując dane oglądalności z ubiegłoroczną edycją TCS wynika, że tegoroczny cykl miał o 3,22 mln widzów mniej - mimo że wówczas turniej transmitowany był na trzech antenach - w TVP1, TVP Sport i Eurosport 1. Rok temu TCS łącznie śledziło 6,13 mln osób"
    "W TVN 70. Turniej Czterech Skoczni miał o 2,10 mln widzów mniej niż poprzednia edycja nadawana w TVP1. Z kolei spadek w Eurosporcie 1 wyniósł 440 tys. oglądających"

    Teraz pytanie na ile przyczyną spadku oglądalności są fatalne wyniki naszych skoczków a na ile delikatnie rzecz ujmując słaba jakość produktu serwowanego przez TVN na który jest skazana większość widzów. To, ze słabe wyniki maja wpływ na oglądalność jest bezsprzeczne bo skoki na ESP także tracą oglądalność a tam od ubiegłego sezonu nic oprócz dyspozycji polskich skoczków nie uległo zmianie.

    A czy jakikolwiek wpływ ma zmiana nadawcy? Nie wiem, ale sadzę, że jeżeli już to nie decydujący.
    Byc może jakieś wskazówki i odpowiedzi w tej kwestii dadzą nadchodzące zawody PŚ w Zakopanem.

    Na razie to spory ból głowy zaczyna mieć PZN a pewnie i sami skoczkowie bo wraz ze spadkiem oglądalności maleje zainteresowanie sponsorów. A jak zaczną się kurczyć budżety to ... może się skończyć na samonapędzającej się lawinie spadków zarówno w aspekcie sportowym jak i medialno-biznesowym.

  • Paweł39 weteran

    Wlasnie moze by tak wspomniano o Planicy, jak skakali pozostali? Bo było tylko jedno wspomnienie że Juroszek skakał najlepiej. A tu nic a nic. A to w koncu trenowala kadra A. Wy też chyba skupiliscie sie raczej tylko na Stochu jak to zrobił TVN, Stoch ma skakac wybitnie a reszta niech skacze jak chce. W Planicy skakali w koncu potencjalni kandydaci jazdy na Olimpiade i członkowie kadry narodowej. Albo ta Planica wypadla tak słabo ze nie warta rozpiski.

  • Qrls weteran
    @CudnyAdas

    Pogorszyło bo wcześniej główny bezpośrednio zajmował się wiadoma grupa skoczków i ich ciągnął do góry jak Horn, Ci którymi zajmował się czy to Maciusia czy inny klakier dołowali, teraz gdy kadry są połączone nie wiadomo kto kim się zajmuje a klakierzy szepczą do ucha głównego. Dolezal o czym Winkiel czy Tajner już wspominał prowadzi sztab inaczej bo prowadzi go rodzinnie słuchając każdego asa i jego złotych rad co moim zdaniem jest jego największym błędem i tak dochodzimy do sedna bo swe niekompetentne łapy Maciusiak i Sobczyk postawili na wszystkim i o zgrozo efekty widać jakie są. Zgodzę się że większość sztabu jest do wymiany, problem jest taki że to jest mała dyscyplina i nie wiem czy to jest realne zbudować sztab od zera z dnia na dzień, niestety zamiast wyrywać chwasty od razu te się rozsiały i zapuściły bardzo duże korzenie.

  • CudnyAdas początkujący
    Dobrze czy źle?

    A to przepraszam kiedyś było źle na treningach? Nigdy z ust trenerów nie padło słowo - ten skacze nadal źle. Natomiast zawsze mówią - najlepiej skakał ten i ten, widać progres. Ciekawy jestem jak Planica wypadła, sprawdzian będzie w Zakopanem, ale jak ustawili znowu belkę w lesie to nie wróżę przyszłości tej kadrze. Po Olimpiadzie oprócz Doleżala do zwolnienia powinien być cały SZTAB, łącznie z byłymi BULOKLEPAMI, którzy teraz udają wielkich speców od skoków. Osobiście uważam, że połączenie kadr tylko pogorszyło sytuację.

  • Paweł39 weteran

    Nigdy nie powiedzą że na mitycznych treningach cos nie idzie, tylko zawsze jest dobrze. Ile razy ja słyszałem już ze np Muranka to klasa swiatowa na treningach, przychodzi konkurs i tradycyjnie prezentuje dno. Tak samo o Jakubie Wolnym w Ramsau że skakał tak że głowa mała, co to nie będzie.. przyszedł konkurs i było dno. Więc nie ma co przywiązywać słów bo to tam nie zadnej weryfikacji.

  • majkiel doświadczony
    @StochMistrz{29465894}

    Żeby tylko nie było tak, że skoki co prawda dobre, ale belka ustawiona "w lesie" i jak przyjdzie do konkursu to już tak różowo nie będzie. Trzymam kciuki za Kamila i resztę.

  • Major_Kuprich profesor
    Dlaczego jest tak źle

    Skoro jest tak dobrze?

    https://www.skijumping.pl/wiadomosci/30804/wyglada-to-pozytywnie-czyli-postep-w-klingenthal-i-ramsau/

  • dervish profesor

    Ucieszę się jak okaże się, że Kamilowi udało się wrócić przynajmniej do tego co prezentował na początku sezonu, czyli do co prawda nieregularnych ale na tyle dobrych, że nawet zwycięskich pojedynczych skoków.
    No i żeby forma była na pewne miejsca w top 10. A od tego to już tylko kroczek do podium.

  • Xenkus profesor

    Ostatnie dwa skoki brzmi jak ze dalej jest źle

  • Qrls weteran

    Chciałbym usłyszeć komentarz Stocha na ten temat, Sobczyki i Maciusiaki , Winkle już sporo mówiły w tym sezonie w mediach, wszystko okazało się ośmieszaniem siebie, związku i sztabu. Bo przecież Wolny przeskakiwał skocznie w Ramsal a Kubacki odzyskał sam czucie, nie wspominając o mitycznych treningach, Ci co wyglądają najlepiej potem w konkursie prezentują się najgorzej. Także nie ma co słuchać tych tekstów pod publikę, szkoda że nikt nie wyciąga wniosków z paplania wszystkich od Prezesa po Asystentów Asystenta i pana Józka co pracuje jako pracownik gospodarczy w PZN. Komunikaty do mediów powinny być spójne i pewne a tu każdy może sobie gadać co chce i kiedy chce. Nie wierzę że Stocha naprawi Sobczyk, jak już to sam się naprawi "Kamil wiesz co robić" albo pomoże mu Dolezal od środy a złote laury spadną na cudownego asystenta, znów awans?

  • Xander1 profesor
    @bardzostarysceptyk

    Ja też nie podchodzę do tego zbyt poważnie. Niech pokaże to w zawodach, a nie na mitycznych treningach. Ostatnio nawet podobno Kot oddał skok jak za najlepszych lat, tak powiedział Maciusiak.

  • bardzostarysceptyk profesor

    Jak zobaczę to uwierzę.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Dlaczego Kamil trenował na Wielkiej Krokwi ze Sobczykiem a nie np w Krystianem Długopolskim bo Zbyszek Klimowski dochodzi jeszcze do pełni sił po ciężkim przejściu Covidu. Dwa Bardzo dobre skoki to za mało potrzeba jeszcze co najmniej kilka bardzo dobrych skoków najlepiej powyżej sporo 140 m, a jeżeli Kamil za szybko i za bardzo chciał zrobić zbyt duży krok naprzód w technice przez przegrzaną głowę. Oby jego technika i forma sportowa od konkursów w Zakopanem stabilizowała się na coraz wyższym poziomie

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl