PŚ w Zakopanem bez Kubackiego i Wąska! Wolny z negatywnym wynikiem testu

  • 2022-01-13 14:43

Dawid Kubacki i Paweł Wąsek nie wystartują w zaplanowanych na ten weekend zawodach Pucharu Świata na Wielkiej Krokwi (HS140) w Zakopanem. Biało-Czerwoni uzyskali pozytywny wynik testu na Covid-19.

Informację o pozytywnych wynikach testów naszych reprezentantów przekazał w czwartkowe popołudnie Polski Związek Narciarski.

"Dawid Kubacki i Paweł Wąsek otrzymali pozytywny wynik testu na Covid-19 i nie wystartują w zawodach Pucharu Świata w Zakopanem. W najbliższy weekend na Wielkiej Krokwi powalczy 10 reprezentantów Polski", czytamy w komunikacie PZN.

Ponadto niejednoznaczny, ale negatywny wynik testu uzyskał Jakub Wolny. Reprezentant Polski został skierowany na kolejny test PCR. Wyniki badania będą znane w piątek.

To nie pierwsze osłabienie naszej reprezentacji. W Zakopanem zabraknie także Kamila Stocha, który podczas środowej rozgrzewki doznał zerwania torebki stawowej i przez najbliższe 2-3 tygodnie nie będzie mógł trenować na skoczni.

W piątkowych kwalifikacjach na Wielkiej Krokwi wystąpi dziesięciu reprezentantów Polski. O awans do niedzielnego konkursu indywidualnego powalczą Piotr Żyła, Jakub Wolny, Aleksander Zniszczoł, Andrzej Stękała, Jan Habdas, Stefan Hula, Kacper Juroszek, Maciej Kot, Klemens Murańka i Tomasz Pilch.

Aktualizacja (14.01.2022, 9:29):

Czwartkowy test PCR, któremu został poddany Jakub Wolny, dał negatywny wynik. Oznacza to, iż 26-latek na pewno wystąpi piątkowych kwalifikacjach.

PROGRAM ZAWODÓW:

Piątek, 14.01.2022
11:00 - Odprawa techniczna
15:30 - Oficjalny trening
18:00 - Kwalifikacje

Sobota, 15.01.2022
15:00 - Seria próbna
16:00 - Konkurs drużynowy

Niedziela, 16.01.2022
15:00 - Seria próbna
16:00 - Konkurs indywidualny


Adam Bucholz, źródło: PZN
oglądalność: (33953) komentarze: (230)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • pogromca januszy weteran
    @Karpp @MK888 @Adrian AZ

    Krótką pamięć macie.
    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-chin/najnowsze-fakty/news-prof-horban-zaszczepieni-na-covid-19-nie-beda-zarazali-bo-ni,nId,4953501#crp_state=1

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Adrian AZ

    Nie oszukujmy się, w grze o występ na IO jest tylko 6 zawodników, oprócz naczelnej trójki to Wąsek, Stękała i ew Wolny

  • Paweł39 weteran

    A TVN juz tez nie ma sie czym zajmować tylko tenisistą Djokovicem i jego opornoscia ze sie nie zaszczepil, jakby kogos to interesowalo.. cały czas gadaja o tym. No tak bo skoro TVP ma Zakopane to juz na chwile przestajemy kochać skoki narciarskie i trzeba czyms temat wypełnic?

  • Paweł39 weteran
    @Pavel

    No to niech Dolezal mu uszyje jaki problem? Przecież Małysz sam go wyslal do szycia, mógł uszyc o jeden wiecej. Ale nie "HONOROWI" Leja zły i nic nie dostanie.

  • Adrian AZ profesor
    @Realpany100

    Obawiam się, że i zdjęcie nogi nie wystarczy spiskowcom i zaraz wymyślą, że to nie mogą Kamila.

  • paolo początkujący

    Hip, hip Hula!

  • Pavel profesor
    @alecko

    Wyniki lotosów w przypadków hobbystów są często wypaczone kombinezonem z lat minionych, który daje im nadprogramowe metry. W PS by to nie przeszło.

  • alecko bywalec
    Strach przed Leją

    Uważam, że taka konsekwencja niewystawiania Leji w sytuacji gdy są dwa miejsca nieobsadzone wynika z czegoś innego. Wyobraźmy sobie, że w dzisiejszych Q i niedzielnym konkursie Leja wypadnie lepiej niż większość kadrowiczów. Np. taki Klemens skoczy 108 metrów, Andrzej 116 metrów, a Leja 123 metry. Przecież Doleżala trzeba byłoby z miejsca pogonić w takiej sytuacji, że gość spoza kadry pobił kadrowiczów. Oni się tego strasznie boją i dlatego wolą zmarnować te 2 miejsca niż dać szansę Leji. Za takie postępowanie po sezonie wszyscy powinni odejść. Dlatego nikogo nie będę żałował. Sztab trenerski OUT. Małysz OUT. Tajner OUT. Winkiel OUT. Czas na zmiany. W naszych skokach musi w końcu nadejść normalność.

  • majkiel doświadczony
    @alecko

    Pytanie, czy sam Leja jest zainteresowany to po pierwsze. A po drugie może to celowe działanie - jakby to wyglądało, gdyby pokonał połowę naszej kadry, w tym utalentowanych Pilcha czy Murańkę ?

  • Paweł39 weteran

    To co wyprawiają z Leją to jest patologia, oczywiście nikt sie tym nie zainteresuje bo kogo obchodzi jakis tam przecietny skoczek, w innych krajac to by było nie do pomyslenia. Az dziwne ze chłop dalej ma ochote skakac, dzieki wlasnie takim postepowaniiom kariery zakonczylo wielu zawodnikow. Moze jednak dadza szanse Lei zamiast znow bezsensownie marnowac limit, ale watpie w to. Małysz i Tajner to dzbany i hipokryci, uwazaja sie za takich dobrych i pomocnych, a tu wyjdzie szydło z worka.. no i pozostana na swoim. Leja zostal poktraktowany jakby zbrodnie im zrobil jakas. A skromnosc ? Małysz był skromny ale 20 lat temu, teraz nie ma nic wspolnego ze skromnoscia. Leja pewnie tez skonczy po sezonie, po co uzerac sie z tymi dwoma szkodnikami? Kupczak tez pewnie skonczy, podziwiam ich szczerze ze mimo ze nie dostaja zadnego wsparcia to i tak dalej kontynuuja kariery.

  • alecko bywalec
    @Xander1 Co do Leji

    Ja mam wątpliwości, że wyląduje na buli. Jak nie będzie miał huraganu w plecy to może skoczyć ponad 120 metrów spokojnie. Zresztą jak by nawet wylądował na buli to co z tego? Nie on pierwszy i nie ostatni. Są 2 miejsca wolne więc w normalnym związku powinno się dać mu szansę. Że stary i skaczący hobbystycznie?
    Rocznik 1996, więc znowu nie taki stary. Skaczący hobbystycznie? Może i tak, ale jak skacze to notuje dobre wyniki i w każdych Lotosach bił naszego kadrowicza od Doleżala. Na MP Seniorów skoczył ponad 130 metrów w drugiej serii. Należy się mu szansa jak psu buda.

  • Adrian AZ profesor
    @Qrls

    No nie do końca, Kubacki narazie zadomowił się na przełomie 2 i 3 dziesiątki, Wąsek na przełomie 3 i 4 dziesiątki. Nawet gdyby taki Zniszczoł, czy Murańka wszedł do 2 serii i zajął jakieś 28, czy 29 miejsce, to na igrzyska jechać nie powinien. Po prostu nie rozumiem, co COVID zmienia w kwestii powołań, jeśli ktoś by faktycznie zasłużył na wyjazd spoza tej 6 z PŚ, to stałoby się to niezależnie od COVIDa Wąska i Kubackiego.

  • Xander1 profesor
    @alecko

    Ale na co ci tam Leja potrzebny? Tak wyląduje na buli, do tego nikt nie ma wątpliwości. Chłop stary i skaczący hobbystycznie. Dla mnie jakby go powołali to spoko, ale jak nie to żadna strata. Bo walczyłby co najwyżej, by nie być ostatnim. A poza tym to nie junior zdobywający doświadczenie.
    Kiedyś może trzymałbym za niego kciuki, ale jak wiem, że został przekreślony na zawsze, a sam zawodnik tez już nie traktuje skoków poważnie. To dla mnie jest on bez znaczenia.

  • Xander1 profesor

    Nie dośc że nasi bez formy, to jeszcze kontuzje i covid. Ten sezon dla nas jest straszny. Szkoda, że to najważniejszy sezon, bo olimpijski. U nas wszystko się rozsypało jak domek z kart. Ale tak to jest jak wszystko skupia się na tych samych nazwiskach. Ale to dopiero początek naszego upadku. No chyba że po sezonie będą zmiany na każdym szczeblu.

  • Qrls weteran
    @alecko

    PZN postawił na nim krzyżyk, a gość wbrew wszystkiemu nie zrezygnował i sytuacja wygląda jak wygląda. Teraz w normalnym zdrowym organizmie działają media które nagłaśniają sprawę, zadają w tej sprawie niewygodne pytania panom z PZN ale niestety media głaszczą skoki z każdej strony i koło wzajemnej adoracji i szukania pozytywów woli przemilczeć temat bo się jeszcze ktoś obrazi.

  • alecko bywalec
    Leja vol 2

    Będą się tłumaczyć, że Leja wyląduje na buli, ale w Wiśle też Krzak lądował na buli i co z tego. Wierzę, że jak będzie miał Leja w miarę dobry wiatr to skoczy ponad 120 metrów, bo jest to zawodnik bardzo silny fizycznie z mega mocnym odbiciem. Są 2 wolne miejsca i trzeba mu dać szansę! Mam nadzieję, że Dominik Formuła się zapyta Doleżala czy Małysza, Tajnera albo promującego się Winkiela dlaczego tak postępują z Krzyśkiem.

  • Pavel profesor
    @alecko

    Mam obawy, że on nawet nie ma przepisowego kombinezonu. W krajowych zawodach nikt tego nie sprawdza, ale w PS DSQ z miejsca.

  • alecko bywalec
    Leja

    Jest mi strasznie przykro, że w wolne miejsce nie dadzą szansy Krzyskowi Leji. To jest mega deprymujące, nie po sportowemu i się źle z tym czuję. W Niemczech, Austrii, Słowenii, Norwegii czy Japonii taka decyzja byłaby nie do pomyślenia. Chłop ma prawo startu w PŚ, a są dwa wolne miejsca niewykorzystane. Obowiązkiem PZN jest danie mu szansy. Oni tymczasem wolą nikogo nie wystawić niż dać szansę Krzyśkowi.

  • Qrls weteran
    @Adrian AZ

    Hmm ale Kubacki i Wąsek na dziś dzień też są zawodnikami którzy fartem wchodzą do drugiej serii...

  • Qrls weteran
    @Arturion

    Norwegowie - Fredrik Villumstad, rocznik 1999, Słoweńcy też wpuszczają młodych którzy wcale świata nie wojują jak Zak Mogel choćby. Jeśli mielibyśmy równych skoczków i miejsca by się nie marnowały to ok, ale marnowanie miejsca to dno!

  • Adrian AZ profesor
    @kwak11234@wp.pl

    A niby co zmienia COVID Kubackiego i Wąska w kontekście zawodników spoza 6 z PŚ. Czy nagle COVID sprawi, że Kubacki i Wąsek nie zostaną powołani w zamian za jakiegoś Zniszczoła, czy Murańkę, którzy może fartem wejdą do 2 serii? Poza tym Doleżal mówił, że ma już ułożony skład.

  • Adrian AZ profesor
    @Pavel

    Za jakie zasługi miałby jechać Wąsek? Już prędzej można by tak powiedzieć o Stękała, choć to i tak byłoby mocno przesadzone. Wąsek pojedzie bo po prostu nie ma lepszych.

  • Pavel profesor
    @Andr

    Schmid jest w wieku Wąska u nas "młodego i perspektywicznego zawodnika" może podejść pod "młodzież" :)

  • Pavel profesor
    @j_sakala

    Wątpię. Skład na IO mają w 90% nagrany. Jedzie Kubacki, Stoch (o ile się wyleczy), Żyła i Wąsek. Walka idzie o 5 miejsce, o które rywalizuje Stękała z Wolnym. Wąskowi paradoksalnie ten Covid tylko pomoże bo nie uda mi się zatrzeć dobrego wrażenia z pierwszej połowy sezonu w Zakopcu i nominują go "za zasługi".

  • j_sakala stały bywalec

    Rzecz nie do pomyślenia w początkach sezonu zimowego, w obliczu ostatnich wypadków i wypowiedzi Apoloniusza Tajnera, może stać się faktem: otóż Stefan Hula staje przed szansą wyjazdu na IO w Pekinie!

  • Suave bywalec
    @Dama_Karmelowa

    Polak potrafi. Prawda. Ale czy tak świetnie, jak Novax Djocovidc...

  • Maradona profesor
    @zimowy_komentator

    Niestety 'not active'. Dlaczego akurat teraz o to pytasz? On nie skacze już prawie 6 lat.

  • Maradona profesor
    @Paweł39

    Ty jednak jesteś całkiem odklejony od rzeczywistości.

  • zimowy_komentator profesor

    A wie ktoś jaki status kariery ma norweski skoczek Phillip Sjøen?

  • Marian_Koniuszko początkujący
    Posypala sie ta kadra przed IO

    Perspektywy nie wygladaja rozowo. Stoch kontuzja i wypalenie, teraz ten covid...
    Ciekawe jakie beda wymowki.

  • Arturion profesor
    @Andr

    I NORgi?

  • Andr bywalec
    @georgos

    A jaką to młodzież w ostatnim czasie puścili na głęboką wodę Niemcy?

  • Arturion profesor
    @Arturion

    Przy czym to nieprawda, bo gdyby "panował burdel" to rządziłby chociaż alfons, a tak panuje "bezhołowie". ;-)

  • Tomek12345 początkujący

    Stefan Hula! Stefan Hula!!

  • Arturion profesor
    @Qrls

    Kwaku ci odpowiedział, zanim zapytałeś. Cytuję: "W tej kadrze panuje wielki burdel :)"

  • Arturion profesor
    @georgos

    Pomysł niemądry, bo drużynówki nie służą do docierania się młodych. Żyłą/Stękała/jak nie będzie Wolnego to Murańka lub Kot/Hula. Lepszej drużynówki nie wymyślimy. Zniszczoł w rezerwie. Wraca do gry jakby nie było Huli, co też podobno może się stać.

  • Qrls weteran
    @kwak11234@wp.pl

    Nie rozumiem dlaczego tylko ta 6 była brana pod uwagę patrząc na formę Kubacki/Wolny/Wąsek/Stękała to nie widzę powodu dla którego przed tym weekendem miała by zapaść decyzja, ich poziom był tak kiepski że każdy mógł wejść na wyższy i dlaczego miałby nie jechać?

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Pozytywne wyniki na obecność koronawirusa w organizmach Dawida Kubackiego oraz Pawła Wąska mogą utrudnić wybór kadry na igrzyska olimpijskie. – Dotąd brana pod uwagę była tylko szóstka występująca w Pucharze Świata. Teraz możliwe są roszady – mówił w "Meldunku przed Pucharem Świata w Zakopanem" prezes Polskiego Związku Narciarskiego – Apoloniusz Tajner.


    W tej kadrze panuje wielki burdel :)

  • georgos bywalec

    W tak krytycznej sytuacji pojawia się pytanie, kto do drużyny. Moim zdaniem, jeśli Wolny będzie jutro negatywny, to wystawiłbym na miejscu Doleżala taki skład: Żyła, Wolny, Stękała i... dałbym szansę młodemu Habdasowi. No do cholery, niechże się chłopak zacznie wreszcie wdrażać, bo ma wielki potencjał. Jak nie teraz to kiedy? Austriacy i Niemcy mogą puszczać młodzież na głęboką wodę, to my też możemy!

  • Arturion profesor
    @zimowy_komentator

    Źle liczysz, ale nie chce mi się teraz tłumaczyć. Leja został.

  • Arturion profesor
    @kibicsportu

    Po sprawiedliwości, to powinien jechać Murańka (też ocierał się o covid). :-)

  • Paweł39 weteran

    I jeszcze ta banda śmie na zakażenia skoczków zganiać na Sylwestra Marzeń w Zakopanem! Sylwestra, którym zazdrościł nam cały świat.. Szkoda gadać. Co ma Sylwester do tego.. byłe się czepić. Już TVN będzie robić pewnie reportaż jak to skoczkowie poszkodowani przez Sylwester Marzeń.. Media już robią wszystko byle by dowalić Jackowi Kurskiemu i TVP..

  • Arturion profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    I m.in. dlatego Małysz nie powinien zastąpić Tajnera.

  • Karpp profesor
    @majkiel

    Wydaje mi sie, że czwórka jest pewna a walka o wyjazd toczy się pomiędzy Stękałą a Wolnym. No ale z kolei jak przeanalizujesz wszystkie skoki Stękały i Wolnego z tego roku od Ga-Pa to zdecydowanie są one na korzyść Andrzeja.

  • Arturion profesor
    @ZKuba36

    Nie wiem, jak te miliony głąbów, ja jestem na razie odporny. :-)

  • apret początkujący
    Absencja skoczków.

    Szkoda, że dawka przypominająca jaką według informacji PZN otrzymali przed turniejem czterech skoczni nie uchroniła Kubackiego i Wąska od zakażenia.

  • majkiel doświadczony
    @Karpp

    Pytanie, czy miał w glowie konkretne osoby, czy może jakies jeszcze zmienne, zależne od wyników w Zakopanem. Np. czwórka z Bischoshofen plus Stoch, a ewentualnie jak ktoś będzie się wyróżniać w Zakopanem, to zamiast Stekały.
    Teraz będzie miał nieprzespane noce.

  • Arturion profesor
    @semion

    A z którego kraju?

  • Lataj profesor

    Wolny?! Teraz jeszcze Wolny?! Może być jak z Murańką, że wyniki nie przyjdą przed rywalizacją albo będzie u niego pozytywny. Skoro jeszcze się mówi, że wszyscy dostaną ponownie wyniki, nie wygląda to za ciekawie. Może być rozczarowujący skład gospodarzy albo okazja, żeby po słabszych występach Kot, Pilch, Habdas, Juroszek czy chociażby Murańka oddali udane skoki.

    A, i o Murańce jeszcze jedno - jego pozytywny w NT mógłby być echem poprzedniego pozytywnego, gdyby tamten był jednoznaczny i nie zrobiono mu ponownie testu, który był negatywny. Sakala miał 2 razy pozytywny - raz przed poprzednim sezonem, a drugi w trakcie.

  • stivus profesor
    @Dama_Karmelowa

    Niestety, teorie spiskowe maja to do siebie, że ''ubogich w duchu'' czynią jeszcze uboższymi. A im bardziej ubodzy, tym więcej kolejnych teorii łykają. I tak bez końca, aż schodzą na poziom umysłowy jaszczurki albo ślimaka.

  • belleti bywalec
    ...

    fanlovrokosa nie wiadomo wcale wkoncu to Zakopane nie zdziwię się jak tu w miare przyzwoicie będą skakać Kot i Hula a w druzynie nawet jak bedą skakac na 3-5

  • fanlovrokosa początkujący

    Ale będzie kompromitacja w drużynówce, boję się że możemy przegrać nawet z Rosją, mimo że mają słabego Nazarova i przeciętnego Mankova. Indywidualnie szanse na dobry wynik ma tylko Żyła, może do 2 serii wejdzie Stękała i w sumie tyle.

  • Qrls weteran

    Jeśli o Chiny chodzi to obstawiam że będzie zupełnie odwrotnie niż zakładacie, wszystko się odbędzie bez większych przeszkód i bez fali wykluczeń z powodu covida. Chiny mają podobny kompleks jak Rosja i bardzo chcą pokazać światu "patrzcie, u was w demokratycznym świecie ciągle problemy, bałagan i chaos, nie to co u nas! Tak to się organizuje", zobaczycie że Igrzyska będą bez większych przeszkód, jak już ktoś wjedzie do wioski to nic mu nie grozi.

    Co do tego co się dzieje w naszej kadrze to błagam dajcie spokój z tymi teoriami, spiskami i tajemnicami. Ot niefortunny zbieg okoliczności, to tylko weekend PŚ który w tym sezonie już nam uciekł więc nie ma znaczenia, może taka przerwa Kubackiemu akurat dobrze zrobi. Otwiera się szansa na powołania na PŚ dla nowych zawodników i może jej nie zmarnują słabymi wynikami tylko będą chcieli coś udowodnić? Nie ma tego złego ;)

  • Realpany100 doświadczony

    Kamil zdjęcie wrzucił i ma fioletowa nogę, słabo to wygląda

  • dar0606 stały bywalec
    @margorzata_a

    Głupich nie sieją, sami się rodzą
    Szczepionki były już od dawna zapowiedziane na ludziach i kontrola nad nami
    Ale co takiej tłumaczyć jak siedzi w pudelku i głupoty czyta,to dalej plotki czytaj

  • Karpp profesor
    @acka

    W trakcie igrzysk nie zrobią takiej kwarantanny.

    A co do testów, faktycznie obok ekscytacji wynikami będzie wcześniej przed zawodami loteria testowa :)

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Brygadzista

    No dobra, tylko, że rak czy taki upadek jaki miał Tande jest dużo gorszy od jakiegoś wirusa.

  • acka weteran
    @Karpp

    To są Chiny, wszystko jest możliwe. Skoro potrafią z powodu trzech przypadków osadzić na kwarantannie 6 milionów ludzi... Oczywiście, że zależy im na zachowaniu twarzy. Ale jeśli przyjedzie sporo sportowców zaszczepionych w pełni, bezobjawowych z omikronem w organizmie - co wynika choćby z rachunku prawdopodobieństwa - to po wykryciu wirusa w testach będą musieli kierować na kwarantannę, co może uczynić igrzyska bardziej kadłubowymi i nieadekwatnymi - niż te bojkotowane politycznie w 1980 i 1984. Jeśli z dnia na dzień listy startowe będą się skracać o kolejnych ukwarantannionych, a to jest możliwe, będzie jeszcze większa porażka wizerunkowa, niż przełożenie Igrzysk. Można i może trzeba patrzeć na luty z optymizmem, ale wszystko zdarzyć się może. Chiny potrafią być nieobliczalne decyzyjnie. Pażiwiom, uwidzim - jak mawiali towarzysze radzieccy...

  • Jane Doe początkujący
    @Dama_Karmelowa

    "Kamil to zdrajca
    Kamil to oszust
    Nie jego noga
    Od początku..."

  • acka weteran
    @Karpp

    Może tak być, ale w Chinach wszystko jest możliwe. Maseczki, maseczkami, ale żeby nie było zamieszania, to musieliby zrezygnować z nowych testów przez cały czas trwania igrzysk. Jeśli będą testować, to codziennie będzie zabawa z kierowaniem na kwarantannę. Zresztą z Chińczykami nigdy nic nie wiadomo. Dlatego pisałem, że wszystko zdarzyć się może - bo przyjdzie partyjne polecenie i w godzinę będzie lockdown w całym kraju...

  • Roxor profesor
    @margorzata_a

    Kacper Merk
    @merkacper
    "Zakopane, środek 5 fali pandemii, w hotelu zjazd przedstawicieli handlowych branży farmaceutycznej. Ani jednej osoby w maseczce: czy to na śniadaniu, czy na korytarzu, czy w hallu. Branża farmaceutyczna 🙈🙈🙈"

    A wy baranki dalej sobie wierzcie w to co wam na każdym kroku się wmawia i wykonujcie grzecznie polecenia.
    Polecam wszystkim przejechać się na Podhale czy ogólnie na południe zobaczyć jak tam wygląda życie. Ludzie zastraszeni przez media to pewnie bym tam na zawał zeszli, gdyby widzieli co chwilę kogoś bez maski. Jedna pani w sklepie stwierdziła nawet, że ludzi w maskach nie obsługują :)

    I ciekawe jest to, że to nie tylko miejscowi, ale turyści, którzy tam przyjeżdżają też zapominają o wirusie. To jakiś cud, że południe Polski nie wyginęło.

  • Jane Doe początkujący

    A po co w ogóle robili te testy skoro wszyscy są zaszczepieni? Któryś z zawodników wykazywał objawy? FIS już chyba nie wymaga przedstawienia negatywnych wyników testów przed każdymi zawodami?

    Paranoja.

  • Karpp profesor
    @Funegosum

    Dolezal powiedział 2 dni temu, że skład na igrzyska ma już w głowie. Jeszcze przed kontuzją Kamila i covidem w kadrze.
    Więc na bank są to: Stoch, Kubacki, Żyła, Wąsek i Stękała

  • margorzata_a bywalec
    @dar0606

    Miałam dać ignoruj ale tak naprawdę to w sumie strasznie żal mi ludzi wierzących w takie brednie.
    Dla mnie są po prostu ofiarami głupoty, oraz tych wszystkich zwolenników teorii spiskowych budujących swoją popularność na takich chwytliwych cytatach i osobach chyba trochę pogubionych intelektualnie.

    Więc w sumie współczuję :)
    I kończę dyskusję.

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    Odpoczną

    I z IO przywieziemy worek medali :)

  • Dama_Karmelowa profesor
    @erytrocyt_ka

    I już jest wersja że to nie jego noga albo że to fotoszop XD

  • Funegosum weteran

    I jak tu wybrać ostateczny skład? Finalnie pewnie pojadą "nazwiska", bo kryterium aktualnej formy odpada w takiej sytuacji. Bo co, Stoch jeśli się wykuruje (albo i nie wykuruje do końca) to nie pojedzie?
    Szczerze, to co by nie sądzić o Doleżale, sytuacja nie do pozazdroszczenia....

  • dar0606 stały bywalec
    @erytrocyt_ka

    A jego zonka,twierdzi że ćwiczy 6-7 godzin z opuchniętą kostką

  • Wiaderny początkujący
    @erytrocyt_ka Zadna sensacja

    Byl ostatnio widziany na internetowym kursie "Photoshop for dummies", ale zawsze tez mogl sie nauczyc jak korzystac z sekcji "images" w google.

    Miał wolne, wiec nie proznowal.

  • erytrocyt_ka profesor

    Dla zaciekawionych, Stoch wrzucił zdjęcie opuchniętej kostki (dla niedowiarków i wyznawców teorii spiskowych) :P

  • Brygadzista doświadczony
    @INOFUN99

    Każdy sądzi według siebie

  • INOFUN99 profesor
    @Brygadzista

    @Mucha125 napisał prawdę.
    To, że życzyli dobrze Romørenowi i Tandemu to akurat było dobre, ale czy w innych przypadkach zachowaliby się empatycznie?
    Miałbym co do tego wątpliwości. W przypadkach Tandego i Romørena, złe życzenie to oznaka skur....

  • dar0606 stały bywalec
    @margorzata_a

    Większość nie wyjdzie na poziom poznawania prawdy
    A tylko receptywna od kogoś .....tak działa elita,a 98% populacji jest sterowana przez nich

    Naucz rozróżniać. Myślenia przez rozróżnianie, trzeba się tego nauczyć myślenie swoje a nie czyje i nam gotowca sprzeda ...bo tak wygodnie tobie

  • Wiaderny początkujący
    @Cinu Jak na św. Hieronima jest dyszcz albo go ni ma

    To potem pod koniec listopada pada albo nie pada.

    Zyj wg tej maksymy.

  • Roxor profesor
    @Mucha125

    Po wpisaniu w google objawy omikron:

    "Tam na liście pięciu najczęstszych objawów zakażenia Omikronem znajdowały się:
    katar
    ból głowy
    uczucie zmęczenia (lekkie lub silne)
    kichanie
    ból gardła"

    xD Niezaszczepieni zakichają się na śmierć.

  • Brygadzista doświadczony
    @Mucha125

    "Bo Polacy kryją empatię to raz, a dwa często lubią gdy komuś się robi krzywda"
    No nie za bardzo, gdy się okazało, że Romøren ma raka, była tu masa wpisów w stylu: trzymaj się, jesteśmy z Tobą etc.
    Gdy Tande wyrżnął na rozbiegu, to było: życzymy powrotu do zdrowia itd.
    Więc wnioski wyciągnięte z ...
    A co do pozostałej części, to przecież grzecznie prosiłem.

  • Karpp profesor
    @acka

    Chińczycy powiedzieli, że niezależnie od ilości zakażeń igrzyska się odbedą. Tam będzie rygor niesamowity, testy, dystans, maseczka, bańka. Poza tym sportowcy sami zdają sobie sprawę, żeby te ostatnie tygodnie być odizlowalnym od świata.

    Chiny nie pozwolą sobie na odwołanie, (dla nich to policzek byłby), na pewno nie za pięć dwunasta :)

  • Xenkus profesor
    @StochMistrz{29465894}

    Co to jest Zimowa Olimpiada 4 lecia? To są Zimowe Igrzyska Olimpijskie, a Olimpiada to okres między zakończonymi IO w Korei, a rozpoczęciem IO w Pekinie.

  • acka weteran

    Paskuda. Ale omikron szerzy się i być może na czas Igrzysk przypadnie kulminacja. I być może albo IO zostaną zawieszone i przeniesione, albo jeśli nie, to mało kto będzie mógł startować, gdyż większość sportowców na testach wykaże zarażenie, nawet jeśli bezobjawowe. Wystartować będą mogli tylko ozdrowieńcy poizolacyjni... Omikron łapie też zaszczepionych, najwyżej ich nie skosi... Skoro przewiduje się na najbliższe tygodnie w wielu krajach Europy nawet milion zakażeń dziennie, to znaczy, że każdy w krajach rozwiniętych będzie miał wkrótce omikrona w organizmie, a cóż dopiero sportowcy. Nawet jeśli teraz Chińczycy nic nie mówią, to za dwa tygodnie mogą znienacka zamknąć cały kraj, dla nich to nie problem...

  • Mucha125 profesor

    Niestety ale to jest kolejna belka do dymisji Dolezala. Horn trzyma mocno dyscyplinę z maseczkami itd. A nasi się z tego nabijali i nie nosili stąd możliwe że główny zespół może być chory

  • Karpp profesor
    @Adrian AZ

    Chodziło mi tylko o to, że 10 dni nie 14.

    Wąska, Kubackiego i oczywiście Stocha w Titisee nie zobaczymy.

  • Mucha125 profesor
    @zimowy_komentator

    A testy będą robić w najbliższym czasie oprócz Wolnego? Nie byłbym pewny z tym składem patrząc że mamy aż dwa przypadki plus jeden mieszany

  • margorzata_a bywalec
    @dar0606

    "a wiesz co jest w tej szczepionce"
    "szukanie prawdy"

    jeszcze tylko "włącz myślenie" "depopulacja" i jakieś hasło o chipach i pełen wachlarz foliarskich wypowiedzi :)

  • Mucha125 profesor
    @Brygadzista

    Bo Polacy kryją empatię to raz, a dwa często lubią gdy komuś się robi krzywda a trzy mamy dużo ludzi co uważają ze covid to grypa lub go kompletnie nie ma. Martwia mnie oczywiście zawodnicy bo wiemy jaki covid może być zły. Patrz Muranka I Ziga. Lepiej teraz że wykryli niż na igrzyskach

  • Mucha125 profesor
    @zimowy_komentator

    Można by Krzaka i Arkadiusza przenieść do PS, ale pewnie Wolnego też dostanie pozytywny to i tak nie wykorzystamy kwoty startowej. A tamci klepną bule

  • zimowy_komentator profesor

    Jeśli 10 skoczków wystąpi na PŚ w Zakopanym, 3 zaliczy absencję, a 6 jedzie na Puchar Kontynentalny to znaczy, że 19 skoczków mamy zajętych. W tej sytuacji chyba rzeczywiście nie ma kogo dołączyć do konkursu PŚ, bo więcej niż 19 skoczków z prawem startu chyba nie mamy.

  • Adrian AZ profesor
    @Karpp

    Z kwarantanny się nie zwolnią, więc nie mają jak pojechać do Titisee-Neustadt.

  • papa_s weteran
    @Cinu Jak z pogodą w górach gdy zapytasz górala

    Będzie deszcz albo będzie pogoda...

  • INOFUN99 profesor

    To jest przedsmak tego, co będzie na IO.
    Za tydzień w polskiej ekipie może być jeszcze gorzej.

  • dar0606 stały bywalec
    @margorzata_a

    Trzeba otworzyć oczy na rzeczywistość!
    Ciekawe, ciekawe...Jedno życie mamy - i co, namawiasz na zaszczepienie,a wiesz co jest w tej szczepionce ?
    To ty masz jakiś problem, bo ja i inni ludzie nie mają problemu w szukaniu prawdy

    Jesteś stworzeniem bez wyższych motywacji i odczuć, jak wy wszyscy z tej samej nacji...łykające pelikanki/y

  • Cinu profesor

    Wynik testu Wolnego był "niejednoznaczny ale negatywny". Co to znaczy niejednoznaczy? Albo masz wirusa albo nie masz.

  • Roxor profesor
    @MatiFan

    A dobra, racja. Nie wiem czemu sobie ubzdurałem, że sprzedaż biletów ruszyła niedawno.

  • MatiFan doświadczony
    @Roxor

    Ceny zostały ustalone przed sezonem, kto dokładnie wiedział jakie będą wyniki?
    Po za tym teraz chociaż masz uczciwie kupiony imienny bilet, a nie otwieranie sprzedaży biletów, które zostaly wyprzedawane w godzinę przez różne firmy i osoby a potem sprzedawane na OLX z 300% wartości.
    Co do kibiców zgadzam się, większość jeździ tych, którzy skoki oglądają raz na ruski rok i jadą tam tylko dla dobrej zabawy. Ale są wyjątki takie jak ja, że nie tylko.

  • margorzata_a bywalec

    jak widzę niektóre komentarze płaskoziemców i antyszczepionkowców to żałuję, że nie ma tutaj opcji łapki w dół.... albo zgłaszania tych teorii spiskowych

  • Roxor profesor
    @MatiFan

    Ceny cenami, wszystko niestety drożeje, chociaż czy proporcjonalnie do jakości? W tym wypadku na pewno nie.
    No ale skoro na starcie ma się blisko połowę mniej potencjalnych klientów, wyników brak, zainteresowanie dyscypliną spadło, a ceny poszły nawet 150% do góry to coś jest nie tak. Mimo wszystko w Polsce zdecydowana większość kibiców to kibice sukcesu, a nie kibiców dyscypliny.

  • Marco Gaccio profesor

    Szczepcie sie dalej 10 raz a potem i tak wszyscy chorzy.
    Nie wiem jaki jest sens ładować w siebie taką chemię jak widać co to daje.
    Nic.

  • Edi Orzeł początkujący

    Pozytywni Kubacki i Wąsek, kiedyś musiało do tego dojść, wirus szaleje wszędzie, szkoda, że przed zawodami w Zakopanem.
    Wierzę, że wrócą silniejsi na IO.

  • dar0606 stały bywalec
    @Wiaderny

    Mediami rządzą elity tego świata ...Prawda ? Prawda !
    A jak mają elity rządzić masami no...strachem
    Ludzie odeszli od wiary i od kościoła, to było trzeba wymyślić nowy pręgierz na nas
    Nie udało z akcją jaka była wędrówka ludu z Afryki i muzułmanów na Europę i na inne kontynenty
    To teraz wpajają,że istnieje groźny wirus a jedynym ratunkiem jest zaszczepienie przed nim....ale co on ma wspólnego z takimi wirusami jak dżuma, hiszpanka i inne jak naprawdę ludzi zabijała
    A to koronawirusek jest mało straszny,ale elity pompują strach przez przekaż medialny

    A ciekawostką jest ,że najwięcej osób 2021 zostało usuniętych przez aborcje i to 12 -krotne
    od tego wiruska

  • King profesor
    @Dama_Karmelowa

    Właśnie też mnie to zastanawiało. Jak wczoraj czytałem na kilku stronach to tego typu uraz wymaga właśnie niby 4-6 tygodni unieruchomienia, a potem rehabilitacji. Uszkodzenie drugiego stopnia (u Kamila jest trzeciego, bo tym jest zerwanie torebki stawowej) ponoć się może ciągnąć ze 3 miesiące.
    Szczerze mówiąc ja mam obawy czy nawet jak wystąpi na IO, czy to nie wpłynie bardzo negatywnie na dalszą karierę, a w szczególności zdrowie zawodnika, ale no raczej wiedzą co robią...

    Odnoszę dziwne wrażenie, że Polaków teraz dotknął pech za te lata sukcesów i można powiedzieć szczęścia, że mieliśmy po sobie dwie legendy tej dyscypliny. Oby tak nie było, bo wtedy to może być dopiero początek pecha...

  • MatiFan doświadczony
    @Roxor

    To prawda, wcześniej bilety kosztowały 60 złotych, teraz kosztują 200 złotych, to spora różnica. Ja tradycję zachowuję i będę pod skocznią, emocji będzie mniej jeśli chodzi o występ naszych, ale i tak będzie miło...:)

  • Dama_Karmelowa profesor
    @zimowy_komentator

    Czytałam rano na serwisie TVP Sport, że Stoch ma zacząć ruszać stawem skokowym za 2 dni. To jest jakieś szaleństwo. Ja wiem, że fizjoterapeuta i lekarz kadry dyplomów w chipsach nie znaleźli, ale to brzmi jak proszenie się o to, żeby te naderwane więzadła nie wytrzymały. W obliczu tego, że zaraz mogą się wysypać covidy tym bardziej jest presja na powrót Kamila, który pewnie przez swój brak formy wygrał los na covidowej loterii. To się dobrze nie skończy.
    Jachimiak donosi, że objawy niestety ma żona i co najgorsze córeczka Kubackiego. Zaczyna się robić serio źle.

  • Roxor profesor
    @MatiFan

    Podobno bilety na te zawody bardzo źle się sprzedają. Nie dość że ceny wysokie, poziom kadry marny, to dodatkowo trzeba być zaszprycowanym. Jakoś mi nie szkoda organizatorów. Jak zbiednieją to może zmądrzeją.

  • Roxor profesor

    No to Tajner z Doleżalem dostali na tacy wytłumaczenie za słaby wynik na domowych zawodach.

    A szury dalej swoje, że to wina niezaszczepionych xD
    A skoro wielu słusznie zauważyło, że szczepienia nie chronią przed zarażeniem, to co ma na celu segregacja?
    Dodatkowo zgony wśród zaszczepionych musiały pójść ostatnio mocno do góry, bo MZ przestało publikować takie informacje (jeszcze jak publikowali to było to około 30% tygodniowo wszystkich zgonów), więc ta ochrona też nie taka super.

  • Brygadzista doświadczony

    Zastanawia mnie tu na stronie ten kompletny brak empatii wobec naszych chorych skoczków...
    Anty - swoje, pro - swoje, a o Kubackiego i Wąska nikt się nie martwi.
    Proszę bez żadnych głębokich i błyskotliwych refleksji, to po prostu takie luźne spostrzeżenie.

  • MatiFan doświadczony
    @marro

    Oczywiście, że mam. Do tego dezynfekcja wewnętrzna i żaden covid nie straszny. Wiewiór coś na ten temat wie...:)

  • marro profesor
    @MatiFan

    A masz paszport covidowy by się legalnie upadlać? Tak tylko pytam nie musisz odpowiadać.

  • MatiFan doświadczony

    No nie pozostaje nic innego jak upodlić się na skoczni i potrąbić trochę trąbką.
    Tak, mówię o sobie.

  • Karpp profesor
    @zimowy_komentator

    U mnie dokladnie taka kontuzja kilka lat temu trwała tak z 12 tygodni. Tylko inne realia, z polskimi kolejkami do NFZ-u itp. Moim zdaniem jest to realne u sportowca te 2-3 tygodnie, gdzie od razu dostanie wszystko najlepsze zabiegi, rehabilitacja itp

    Kiedyś przykład belgijskiego tenisisty (Davida Goffin) pokazuje, że po 4 tygodniach można grać na pełnych obrotach

  • Grozny_Wasacz doświadczony
    @kwak11234@wp.pl

    Włochy, Francja i Rumunia COC?

  • Mes03 stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    coo?? Weź pokaż informacje

  • Wojciechowski profesor
    @Nikt_ważny

    Mimo wszystko sport dość często opiera się na szczęściu i pechu. Nikt żeglarzom nie odejmuje sekund za pecha do wiatru, nikt nie daje rajdowcom bonusów za przebite koło, nikt nie rekompensuje sprinterom gorszego niż w innym biegu eliminacyjnym wiatru...

  • zimowy_komentator profesor

    Eksperci piszą, że kontuzja Stocha powinna być leczona 8-12 tygodni w przypadku normalnych ludzi zaś u sportowców 4-6 tygodnie. Fizjoterapeuci chcą go jednak wyleczyć w 2-3 tygodnie, by na IO zdążył. Skończy się tak, że rozwali staw całkowicie już na pierwszym rozruchu i nie tylko na IO nie pojedzie ale i do końca sezonu PŚ nie wystąpi.

  • Kolos profesor
    @Karpp

    Od razu kierować na kolejny test (taki czy inny) można i ma ogół tak się robi ale też wyniki nie przychodzą tak szybko, bywa że i 1-2 to trwa.

  • Adrian AZ profesor
    @Sezon bez JANUSZY 20/21

    Ale skoczkowie to nie Kurski i im wyjątku nikt nie zrobi.

  • zimowy_komentator profesor

    Dobrze, że Zakopane nie jest przed IO, bo wtedy połowa zawodników by nie poleciała na Igrzyska a złote medale zdobyliby Stefan Rainer i Felix Hoffmann.

  • Wiaderny początkujący
    Ale jak to?!

    Potrójne zaszczepienie i dalej zarażajo?! Być nie może! A przecież w TVNach mówili "zaszczep się", "ostatnia prosta"....
    Czyżby ktoś tutaj kogoś oszukał a telewizja i media by kłamały?

    Przecież to niemożliwe!

    P.S. Pozdrowienia dla myślących.

  • Karpp profesor
    @pogromca januszy

    A od kiedy to szczepionka chroni przed zakażeniem? To nie jest jej główny cel.

    2 lata o tym klepią i jeszcze żeście się nie nauczyli. Niektórzy to naprawdę są oporni na wiedze

  • fridka1 profesor
    @stormblast

    Racja, ale też kiedyś zawody, po zmianie belki, ciągnęły się w nieskończoność.

  • semion weteran
    @dawe19

    w MP brało udział kilkudziesięciu szkoczków. Jaki problem powołać dwóch z nich?

  • Introverder profesor
    @Julixx05

    Na Naszych też musiało z COVID-em w końcu trafić - i tak długo udawało się że Nasi nie mieli COVID-u (oprócz Murańki z tego co pamiętam).

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Grozny_Wasacz

    ciezko powiedziec.

    w COC bedzie +60
    PS okolo 66/67 max.
    Bedzie Ipcioglu, nie martwcie sie.

    z wazniejszych teamow- Nie ma Finow i nie ma Aigro. Nie ma Wlochow, bez Francji i Rumunii to tak z egzotyki
    Reszta bedzie

  • Monzanator doświadczony
    @Nikt_ważny

    Teraz i tak decyduje telewizja. Żonglowanie belkami zostanie, bo nikt już nie pozwoli na powtarzanie skoków i "niepotrzebne" przedłużanie transmisji TV.

  • Sezon bez JANUSZY 20/21 bywalec

    Może przypotężny wirus doda Polakom super mocy i po kwarantannie wrócą do super formy. Boosterek nie pomógł, mityczne kopyto w Ramsau też nic nie dało. To jest ostatnia deska ratunku

  • Qrls weteran

    Kubacki znów na farcie, w zawodach mógł się okazać 7+ zawodnikiem z naszych i trzeba by świecić oczami dlaczego dla niego jest cierpliwość i jedzie dalej a tak pojedzie dalej mimo braku występu. Teorie spiskowe na bok proszę!

  • Introverder profesor

    "Całe szczęście że Żyła wystąpi . " - Chyba, że się zaraz okaże, że u innych wkrótce też wykryją COVID ..

  • Nikt_ważny profesor
    @stormblast

    Tak, bo lepiej by było jakby wygrywał jakoś losowy zawodnik, który akurat miał szczęście.

    To, jak obecnie by wyglądały skoki bez przeliczników, pokazuje ostatnie kilka MP.

    Oczywiście, że przeliczniki nie są doskonałe, a zmiany belek zdecydowanie zbyt częste, ale jest to zdecydowanie mniejsze zło.

    "Hur dur kiedyś to były czasy, teraz to już nie ma czasów"

  • Julixx05 weteran

    Japier... Tyle pecha w ostatnim czasie ale mam nadzieje, że Dawid i Paweł wrócą silniejsi

  • Sezon bez JANUSZY 20/21 bywalec
    @jaro90

    Po co głupio pytasz, skoro znasz odpowiedź?

  • kubson97865 profesor
    @stormblast

    To druga sprawa. Najgorsze w tym cyrku to te puste trybuny. Na świeżym powietrzu.

  • stormblast stały bywalec
    @kubson97865

    Skoki się skończyły w okolicy 2010 roku czyli jak wprowadzono przeliczniki i żonglowanie belkami. Co z tego, że mieliśmy wybitne osiągnięcia Stocha jak oglądanie skoków nie daje już takiej radochy jak kiedyś. I nie chodzi o czasy Małyszomani a po prostu o zwykle, niewypaczone rozgrywki przez system. Leciałeś najdalej-wygrywales i tak powinno być. A dzisiaj co mamy? Lądujesz 10 m bliżej z lufa w plecy i wygrywasz. Ziobro miał rację, dzisiejsze skoki to upośledzony sport.

  • jaro90 początkujący
    Pytanie

    A czy Nasi skoczkowie nie zostali po raz trzeci zaszczepieni przed lub po zawodach w Klingenthal? KOM PRO MI TA CJA!

  • Monzanator doświadczony

    A kogo interesuje czy ten czy tamten zdąży na Titisee-Neustadt? Za trzy tygodnie ZIO i tylko to się liczy. Nic innego. Niektórzy stoją tak głęboko w lesie, że nie widzą drzew. Drużynówka w Zakopanem nie ma żadnego znaczenia. Doleżal sam powiedział, że skład na ZIO ma już w głowie. I każdy przeciętny kibic wie, że to będą Stoch, Żyła, Kubacki i Wąsek. Wolny i Stękała powalczą o turystyczny wyjazd jako piąte koło u wozu.

  • ivo bywalec
    @ZKuba36 Korekta

    To nie Minister jest ofermą, tylko miliony zaszczepionych głąbów, którzy myślą, że są odporni na wirusy.

  • MK888 stały bywalec
    @pogromca januszy

    A wiesz jak działa wogóle taka szczepionka?

  • Grozny_Wasacz doświadczony
    @kwak11234@wp.pl

    Ilu w końcu będzie zawodników jutro na starcie w Zakopanem a i przy okazji Oberstdorfie?

  • Karpp profesor
    @Dama_Karmelowa

    No to wiadomo, że mają covid. Nie wiem jak tam z Żyłą. Pewnie jak piszesz Wolny też może mieć.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Wydaje mi się, że ta dwójka mogła się zarazić już parę dni temu gdy ze sobą przybywali, tak samo Wolny ma niejednoznaczny wynik testu, ta trójka rywalizowała w PŚ pewnie i razem trenują. Ciekawe co jutro wyjdzie Stękale, bo pewnie wszyscy będą mieć znów robione testy.
    Żle to wygląda, niestety.
    Ale to szansa dla takich skoczków jak - Kot, Habdas, Juroszek - by pokazali się z dobrej strony.
    Mam przeczucie, że Juroszek wykona fajne skoki i pojedzie na PŚ do Niemiec :)

  • Dama_Karmelowa profesor
    @Karpp

    Ktoś tam pisał na TT że chińskie testy mają takie progi czułości, że europejskie się do nich nie umywają. Z obserwacji wiem, że czasem schodzi naprawdę długo żeby PCR wyszedł czysty u ozdrowieńca. Więc żeby się nie okazało, że z tego wyjdzie jeszcze piękny pasztet olimpijski.
    Ja bym wysłała Stocha na test, tak z czystej ciekawości. Na lewo, nieoficjalnie. Skoro Wolny jest następny w kolejce, a obaj z Wąskiem mieli objawy przeziębienia to wyłania się z tego dość niepokojący obraz.

  • Karpp profesor
    @Adrian AZ

    No tak. Później test i ewnetualne dopuszczenie. Liczy sie od dzisiaj czyli kwali w Niemczech jest w 9 dniu. Ich też dopuściliby. Zawsze dopuszczają.

    Moim zdaniem każdy skoczek otrzymujący pozytywny wynik powinien być od razu skierowany na testy PCR czy ponowny test i wtedy mamy konkret a nie to co było z Ryoyu. Fis to powinien załatwić, no ale oni mają to gdzieś, nie chcą narażać się godpodarzom itp.

  • Sezon bez JANUSZY 20/21 bywalec
    @Adrian AZ

    Jacuś Kurski mógł jechać do Paryża chwilę po dostaniu pozytywnego testu to i skoczkom zrobią wyjątek i nie będą siedzieć na kwarantannie 10 dni.

  • Adrian AZ profesor
    @Karpp

    Do kwalifikacji w Titisee-Neustadt zostało 8 dni. 8, a 12 dni to jednak jest różnica, Kobayashiemu, a wcześniej Murańce zrobiono wyjątek. Poza tym obowiązuje ich krajowa, 10 dniowa kwarantanna, więc przez 10 dni to w ogóle nie mogą się z domów ruszać.

  • Sezon bez JANUSZY 20/21 bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Ta Niemcy, Japończycy napiwno zarażą się przez sylwestra w Zakopanem. Po pierwsze w dwa dni od złapania wirusa nie wyjdzie im pozytywny wynik, po drugie przecież noszą magiczne maseczki. Zobaczysz kwaczku jakie cyrki będą na IO tam też zwalisz całą winę na Polaków?

  • MK888 stały bywalec
    @alo

    Do tej pory jakby nie było wszystko raczej nas omijało. Kiedyś karta musiała się odwrócić.
    Szkoda, że ta kumulacja pecha akurat przypadła w olimpijskim sezonie.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Ciekawa sprawa jest taka, kto pojedzie na PŚ za tydzień.
    Bez Stocha, Kubackiego, Wąska
    Mamy 6 skoczków.
    Może Kot wróci do PŚ, treningi w Zakopcu miał dobre;)

  • Arturion profesor

    No to dawać wreszcie Leję! Chyba, że też zachoruje...

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Sweet

    nie zgadzam sie, w kazdym sporcie jesli jest ktos zakazony - to izolacja.
    Tak mial Majchrzak w ATP-CUP w polfinale, na szczescie zdąży wyzdrowiec przed AO

  • kubson97865 profesor

    Są zaszczepieni 3-krotnie, noszą maseczki, izolują się, testują co chwilę. I tak mają nienormalność. Skoki są wybitnym przykładem , że nigdy już normalności nie będzie. Żadne szczepionki tego nie zmienią.

    PS. Zanim zaczniecie mnie od foliarzy to akurat ja jestem osobą zaszczepioną.

  • Sweet weteran

    jaki cyrk.... myslalem ze cos sie stalo z naszymi kolejnymi na serio... a to ta szopka... ehhh dobry pokaz cyrku Adasia Nie., uwalil naszych zawodników by pokazac ze w PL nadal show istnieje mimo braku blokady powszechnej (ktorej nie ma przez pewna porade ktora zostala mu udzielona na poczatku maja tego roku przez kilku obywateli). w PEKINIE nie ma szans na takie jaja.

  • Karpp profesor
    @Adrian AZ

    Co Ty mówisz? Przecież Ryoyu też miał niby pozytyw a startował w kwali po 12 dniach.
    W narciarstwie alpejskim też po 10 dniach można. Z tymże akurat u nich te kwali są w 10 dniu, gdyby były 2 dni wcześniej, pewnie daliby radę.

  • Sweet weteran
    @kwak11234@wp.pl

    ale czego "zakazen"? to jest cyrk, zawsze byli zawodnicy chorzy i to powaznie i rywalizowali, a teraz nawet nie smarkaja i robia ci z gory jaja.. jak za 20 dni ktos zrobi taki ruch to LUDZIE RUSZĄ, a zawodnicy oby zrobili masowy bojkot

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Zobaczycie jakie będą jutro jaja.
    W Japonii asystent jest chory, tam bliski kontakt. Polaków może jutro wywiać znowu, jednego- dwóch.
    Zakopane to zbiorowisko zakażeń, po Sylwestrze zrobionym przez Kurskiego. Niestety, ale taka jest prawda.
    Zawody w ten weekend będą farsą, bo jutro wyniki pozytywne mogą mieć- Niemcy, czy Japończycy. Chore czasy

  • Karpp profesor

    Lepiej teraz niż na igrzyskach. Przy dwóch pozytywnych raczej mało prawdopodobne, żeby były fałszywe, ciekawe jak dalej się sytuacja rozwinie.

    Słowa naszego ZKuby o przymusowym szpitalu przed igrzyskami z każdym dniem realnieją :):)

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @kibicsportu

    Nie jestem pewien czy będzie sens wogóle startowac na Zimowej Olimpiadzie 4 lecia bo prawdopodobnie będziemy statystami walczącymi o pozycje 10-20. A to będzie kompromitacja. Mam nadzieję że nie,ale nie myślałem że będzie jeszcze słabiej niz jest. Teraz jest fatalnie i nic nie wygląda na to żeby było dużo lepiej na Olimpiadzie. Ze naszymi skokami jest coraz gorzej przez trenerów którzy na niczym się nie znają. Potrzeba nam radykalnych kroków i nowych zagranicznych trenrów z Austri takich jak Alexander Stoekl i Wrner Schuster którzy zastosują nowe techniki treningowe i zdecydowanie udoskonalka wszystkie elmenty techniczne u naszych wszystkich skoczków

  • Cookmaster doświadczony

    Wynik testu PCR Jakuba Wolnego był niejednoznaczny, ale negatywny. Nasz zawodnik został skierowany na powtórny test PCR. Wyniki badań w piątek.
    ___

    #skijumping #skijumpingfamily #skokinarciarskie #PolskiZwiązekNarciarski #pzn #polishskijumpingteam #teamPoland

    W takiej sytuacji za niedługo cała kadra może być zakażona

  • zimowy_komentator profesor

    Skład na drużynówkę to będzie na 99%:

    - Żyła
    - Stękała
    - Hula (bo już Maciusiak go chwalił)
    - Wolny/Murańka/Zniszczoł

  • marro profesor

    W myśl wczorajszych podejrzeń, pewnie są w słabej formie i specjalnie sobie pozytywne testy zrobili. A tak na serio jak sezon od początku do d...y , tak już do końca będzie do d...y.

  • Kolos profesor

    Dlaczego w składzie na PŚ nikt ich nie zastąpi?

    Szkoda ich, Wąsek skajał ostatnio sensownie a i Kubacki też. Jakby nie patrzyć to połowa podstawowego składu na drużynówkę wypadła. Teraz będziemy mieć ultrarezerwowy skład w konkursie drużynowym...

  • Easydoor początkujący
    @tibijczyk

    Ale wiesz, że żenujące jest wstawianie tu polityki a Angela Merkel już nie jest kanclerzem Niemiec.

  • tibijczyk stały bywalec
    @kibicsportu

    piąty Stękała za zeszłoroczne zasługi

  • dar0606 stały bywalec
    @dervish

    Baju,baju ...naprawdę wierzysz im,nawet jakby każdy by za szczepiony ,to obostrzenia dalej na ludziach by zostali i coraz nowy wymyślają nazwę ,zaraz będzie delta, a na jesieni cyklop itp ....

  • Adrian AZ profesor
    @Martyn

    W końcu jakiś mądry komentarz.

  • dar0606 stały bywalec

    Skandalem jest, aby taką dziurę nie załatać innymi skoczkami u siebie

    Ślepcy tylko nie zauważają że wszystko wali się.....nie od TCS nie od Grudnia .tylko w okresie letnim były już objawy stanu agonalnego

  • dervish profesor
    @Meffju

    Normalność mogłaby wróci tylko wtedy kiedy zaszczepienie społeczeństwa osiągnie odpowiedni poziom. Niestety antyszczepionkowi dywersanci sabotują osiągniecie tego poziomu.

  • Adrian AZ profesor

    Kubacki i Wąsek na 99% nie wystąpią też w Titisee-Neustadt, bo wedle przepisów FIS nie mogą startować w międzynarodowych zawodach przez 14 dni od uzyskania pozytywnego testu, poza tym obowiązuje ich też 10 dniowa kwarantanna. Więc najprawdopodobniej zobaczymy ich w Willingen, albo dopiero na Igrzyskach.

  • kibicsportu profesor

    Czyli 4 na IO raczej pewna.
    Stoch,Żyła,Kubacki,Wąsek .
    Kto piąty.

  • Adrian AZ profesor
    @Lataj

    Bez przesady, z Czechami i Kazachami wygramy. Z Rosją też raczej powinniśmy wygrać.

  • KX_Keytinho stały bywalec
    @KamO

    po to żeby minimalizować ryzyko zakażenia oraz zmniejszyć szansę na ciężki przebieg i śmierć.
    Proszę bardzo.

  • alo profesor

    K.wa m.ć kiedy się skończy wreszcie ta klątwa nad polskimi skokami. Przestaje to być już śmieszne

  • Meffju bywalec

    Ale dlaczego, przecież są zaszczepieni wspaniałym cudem medycyny, dzięki któremu podobno miała wrócić normalność

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @.....sieanieskoczy

    PZN woli żeby walczyli o limity, których i tak nie wykorzystamy.

  • Lataj profesor

    No co za sezon! Jakby zachorowań naszym brakowało. Z zawodników niepowołanych do żadnych zawodów pozostaje tylko Leja. Można by dokooptować dwóch młodych zgłoszonych na PK, a do listy na Oberstdorf dodać kogoś jeszcze z prawem startu, ale PZN i tak tego nie zrobi. A to nie pierwszy raz, kiedy w Zakopcu nie wykorzystujemy pełnej kwoty. Tymczasem Żyła znów pozostawiony na lodzie, a pomijając go, możemy mieć konkurs indywidualny bez punktów. Jak pozostali nie zepną 4 liter, nie ma też co myśleć o 6.-7. miejscu w drużynówce.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @pogromca januszy

    Chodźmy wszyscy bez maseczek to na pewno szybciej zwalczymy to g*wno

  • nicoz weteran
    @ZKuba36

    Z wirusami walczymy bez skutku od tysiącleci a tylko nigdy katar i brak węchu i smaku nie komplikował zawodów sportowych.

  • .....sieanieskoczy doświadczony
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Nie lepiej jednak byłoby najlepszych "kontynentalowców" powołać na ten PŚ?

  • dervish profesor
    @.....sieanieskoczy

    Ci co mimo "tego" ciężko chorują, bez "tego" by umarli.

  • Martyn bywalec

    Ale tu wysypało mędrców którzy po ponad roku od pojawienia się szczepionek na covid dalej nie umieją przeczytać choć jednego rzetelnego artykułu na temat mechanizmu działania szczepień i korzyści z ich stosowania. Są tego całe tony, jak i statystyk potwierdzających skuteczną ochronę przed ciężkim przebiegiem i śmiercią, ale po co, lepiej się spłakać że NIE DZIAŁAJOM. Coś wam podpowiem, szczepionka przeciw odrze którą przyjmowaliście w dzieciństwie również nie sprawiła że wirus odry zniknął, on cały czas krąży wśród nas ale jest dla zaszczepionych w zasadzie niegroźny. Ale prawdopodobnie już niedługo czekają nas lokalne epidemie bo poziom wyszczepienia najmłodszych dzieci przeciw odrze już jest niższy niż próg odporności zbiorowej który dla odry jest bardzo wysoki z racji jej zaraźliwości. Takie są skutki tolerowania w przestrzeni publicznej foliarzy rozsiewających zwykłe kłamstwa.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @.....sieanieskoczy

    Jedyny aktualnie nigdzie nie powołany zawodnik, który ma prawo startu w PŚ to Leja... prędzej Korea Północna przestanie być komunistyczna niż Leja zostanie na cokolwiek powołany

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Filip Kołodziejski
    @kolodziejsky_
    A tu jeszcze dochodzą słuchy, że Stefan Hula z niejednoznacznym wynikiem

    Hula również zostanie izolowany.
    Następne testy Polaków jutro.

  • .....sieanieskoczy doświadczony
    @ZKuba36

    Taaa... ludzie się szczepią, a i tak mimo tego ciężko chorują.

  • Adrian AZ profesor

    No to 3 mocne punkty drużyny nam wyleciały przed Zakopanem. Najpierw kontuzja Stocha, teraz COVID u Kubackiego i Wąska. W drużynówce pewnie wystąpią zapewne Żyła, Stękała, Wolny + najlepszy z krajówki. Dobrze, że nie ma Szwajcarów, bo gdyby byli to byśmy migli z nimi przegrać i zająć 7 miejsce, a tak z Rosjanami raczej wygramy.

  • nicoz weteran
    @majkiel

    Przetestować Stocha@

  • ZKuba36 profesor
    @Paweł39

    To nie Minister jest ofermą, tylko miliony niezaszczepionych głąbów, którzy myślą, że są odporni na wirusy.

  • Introverder profesor

    Małysz zapnie narty na drużynówkę i będzie git. I znowu się będzie krzyczeć nostalgicznie: "Leeć Adam, leeć" :).

  • znawca_francuskiego weteran

    Całe szczęście że Żyła wystąpi . Jedyny który może coś pokazać .

    Hula na drużynówke ? Bardzo prawdopodobne.

  • Kubalant stały bywalec

    Ostatnia prosta

  • Dama_Karmelowa profesor
    @dervish

    Pewnie tyle co zwykle, czyli 10 dni.

    Żeby się nie okazało, że wycofanie Stocha z TCS i kontuzja paradoksalnie uratują mu wyjazd na IO. To już czarnowidztwo, ale skoro dodatnia jest dwójka z TCS to nie może być przypadek. Gdzieś się musieli natknąć na kogoś.

  • Adrian AZ profesor
    @pogromca januszy

    Bo szczepionka nie chroni przed zarażeniem, tylko przed ciężkim przebiegiem choroby.

  • Wiewior doświadczony
    @dervish

    10 dni.

  • dervish profesor

    Ile dni trwa kwarantanna w takim przypadku?
    Na Willingen może zdążą, bo na Titi chyba nie?.

  • Grozny_Wasacz doświadczony
    @.....sieanieskoczy

    Ojjjjjj obowiązkowo!!!!! Tak mało ich w kalendarzu!!!!!!

  • dawe19 doświadczony
    @semion

    Można powołać, tylko że my nie mamy dwóch młodych zdolnych juniorów... :/

  • Wiewior doświadczony

    Powołać Krzyśka Leje i Janka Ziobrę w miejsce Wąska i Kubackiego !!!

  • semion weteran

    Nie dając szansy młodym pozbawiamy się wielkich sukcesów i emocji. Nie będzie więcej Krzyśków Biegunów i sensacyjnych zwycięstw.

  • semion weteran
    Sabotaż pełną gębą.


    Ok - dostali wynik. Czy nie można powołać na ich miejsce dwóch młodych zdolnych juniorów?

  • Major_Kuprich profesor
    Czy to coś zmienia

    W naszych szansach na wysokie miejsca?

  • Cinu profesor

    To w takim wypadku możemy przegrać drużynówkę z Rosjanami. W Szwajcarów jakoś nie wierzę bo wypadł im Peter.

  • Cookmaster doświadczony
    @majkiel

    Można by złośliwie powiedzieć, że na razie są to jedne z niewielu pozytywów w polskich skokach ;)

  • nicoz weteran
    @kamilgadomski91@interia.pl

    Nie powołują bo może nie mają właściwych kombinezonów./

  • majkiel doświadczony

    Trzeba szukać pozytywów - przynajmniej nie powinni mieć dodatniego wyniku na olimpiadzie :)

  • majkiel doświadczony
    @kamilgadomski91@interia.pl

    Kilku jedzie na zawody Pucharu Kontynentalnego. Na siłę wystawić kogoś, kto przegra z Koreańczykiem, to też kiepsko.
    Mam nadzieję, że za tydzień pozytywne wyniki nie wyjdą innym z kadry.

  • majkiel doświadczony
    @Seba Aka Krzychu

    No będzie ciekawie. Jeszcze niespełna tydzień temu liczyliśmy, że może drużyna w składzie Stoch, Żyła, Kubacki, Wąsek powalczy o podium, a tu taki klops. Jak nie urok to ... każdy wie. Żyła, Stękała, Zniszczoł i Hula? Chyba że Kot albo Wolny na treningach i w kwalifikacjach wypadną jakoś nadzwyczaj dobrze.

  • fridka1 profesor
    @Seba Aka Krzychu

    Zacznij się przyzwyczajać.

  • Joker1 bywalec

    Brawo wirus !

  • Dama_Karmelowa profesor
    @kibicsportu

    Myślisz, że nie powtarzali? Jestem przekonana, że tych testów to zrobili im ze trzy. Polak przecież potrafi, nie wierzę że nie próbowano kombinować, zwłaszcza że bilety ponoć kiepsko schodzą.

  • kamilgadomski91@interia.pl stały bywalec

    No to jak Stoch, Kubacki i Wąsek nie mogą wystąpić to powołać za nich innych.W końcu mamy 18 zawodników z prawem startu w PŚ.

  • pogromca januszy weteran
    A ledwie miesiąc temu przyjęli trzecią dawkę...

    Powiedzmy sobie wreszcie wprost: ten cały cyrk maseczkowo-szczepionkowy to ściema dla idiotów.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    No nieźle, ciekawie będzie wyglądał nasz skład na drużynówkę, ogólnie to zapowiada się "rewelacyjny" występ naszej drużyny.

  • .....sieanieskoczy doświadczony

    Fakt faktem - mamy kadrę nielotów (ogółem) + paru dobrych skoczków bez formy, ale... DLACZEGO NIE WYKORZYSTAĆ TEGO LIMITU? Za czasów wczesnej "małyszomanii" puszczano Grzesia Śliwkę, Grzesia Sobczyka, Andrzeja Galicę, Daniela Bachledę, Macieja Maciusiaka, Pawła Kruczka pomimo tego, że wiadome było, że idą na stracenie prezentując poziom wręcz przedskoczków!!!

  • Lets1Go1Brandon stały bywalec

    Skąd kowid u Kłodackiego? Przecież był szczepiony. Inaczej nie wszedłby do budynku TVN, a był tam widziany.

  • zimowy_komentator profesor

    Brak Kubackiego i Wąska to w zasadzie wcale nie takie osłabienie. I tak ich szanse na punkty były niewielkie... Prawdziwym osłabieniem byłby brak Żyły - wtedy w ogóle nie mielibyśmy punktów a tak jakieś nadzieje są.

    Nie rozumiem czemu na ich miejsce nie dołączono kolejnych dwóch skoczków? Wiem, że część jedzie do Obersdorfu, ale czy żaden nie zostanie do dyspozycji?

    No i pytanie kto wystąpi w drużynówce? Indywidualny konkurs swoją drogą ale drużynówka to będzie pogrom.

  • kibicsportu profesor

    Podobno Stefan Hula z niejednoznacznym testem.
    Wiec niewykluczone, że też pozytyw.
    Powinni powtórzyć testy Kubackiemu i Żyle.

  • Realpany100 doświadczony

    juz chyba lepiej jakby pogoda przeszkodziła w rozegraniu tych konkursów

  • Sezon bez JANUSZY 20/21 bywalec

    Może to i dobrze, mamy starą kadrę, młodzi będą mieli okazję do pokazania swojego potencjału. A nie czekaj...

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Wiadomość FATALNA biorąc pod uwagę to że covid może przynieść obniżkę formy...Wąsek i Kubacki nie skakali źle, w takiej sytuacji zapowiada się że punkty w Zakopcu zdobędzie jedynie Żyła. Leja ponownie nie dopuszczony do konkursu, może i byłby na jednym z ostatnich miejsc, ale przynajmniej wykorzystali byśmy kolejny slot.

  • kibicsportu profesor
    @PogromcaTrolli1

    Kamil nie doznał kontuzji grając w siatkonoge.

  • Paweł39 weteran
    @kibicsportu

    Polacy to słaby naród, nie radzacy sobie z epidemią. Minister Zdrowia Niedzielski to najwieksza oferma w Europie. Nawet lepiej Albania sobie od nas radzi. Polacy wsrod zarazonych skoczków wychodzą na czołó, najczęściej ten covid widzę ostatnio to spotyka Polaków. To nie pech, tylko realia.

  • PogromcaTrolli1 bywalec

    A wracając do kontuzji Stocha to Kamil Glik też doznał kontuzji grając w siatkonoge. I czy naprawdę nie można zrezygnować z tego rodzaju rozgrzewki? Przecież ta rozgrzewka jest o krok od kontuzji

  • an18 doświadczony
    @maxer96

    Wszyscy awansują

  • KamO doświadczony

    Fajne te szczepionki na covid
    Mimo wstrzyknięcia niewiadomo jakiej substancji i tak masz koronę i jesteś wykluczony z konkursu
    Więc ktoś mi powie po co ona jest?

  • MK888 stały bywalec

    No to robi się coraz bardziej "ciekawie".
    Co jeszcze nas czeka ?

  • PogromcaTrolli1 bywalec

    Kubackiego nawet nie szkoda z tą formą, ale najbardziej żal Wąska. Presja schodzi na Piotrka i niewiadomo jak sobie z nią poradzi

  • maxer96 stały bywalec

    Jestem ciekaw ilu awansuje do konkursu z tej 10. Bo może się okazać że tylko Zyla, będzie nas w niedzielę reprezentował

  • Dama_Karmelowa profesor

    Ta drużynówka będzie cokolwiek zabawna.

    Oczywiście żartuję, bo nie ma z czego się śmiać. I życzę polskiej ekipie żeby licznik zatrzymał się na dwóch pozytywach. Jeszcze covida nam brakowało do szczęścia przed igrzyskami...

  • .....sieanieskoczy doświadczony

    We WSPANIAŁEJ I NIEZWYKLE CIEKAWEJ drużynówce miejsce wyższe niż 8/7 będzie sukcesem!
    Uważam, że póki czas powinniśmy odwołać indywidualny i zastąpić go drużynówką, bo Pan Tajner je lubi.

  • kibicsportu profesor

    To jest nieprawdopodobne. Ile tego pecha będzie?
    Ten sezon jest przeklęty dla nas.
    Kamil Stoch w ogóle doznał kontuzji przez to, że chciał podać piłke...

  • Cookmaster doświadczony

    Powołać Krzysia Leję !

  • MaciejoS stały bywalec
    Cyrk

    Jak nie urok, to...
    Wczoraj Kamil, dzisiaj Dawid i Paweł odpadają z gry o dobre miejsca w Zakopanem.

  • Sezon bez JANUSZY 20/21 bywalec

    Gruby weekend się szykuje. Trzeba odwołać bo przegramy i to tak sromotnie przegramy.

  • .....sieanieskoczy doświadczony

    I co? Nie da się wystawić 12nastki? Nawet jakiegoś buloklepa? Ten sezon pokazuje z nawiązką ile znaczymy w tym sporcie na tę chwilę i ile znaczyć będziemy przez najbliższe lata jeśli nie zdarzy się cud...

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    To co? W drużynówce poza top 8?

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl