Składy wszystkich reprezentacji na Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie [AKTUALIZACJA]

  • 2022-01-25 15:40

65 skoczków oraz 40 skoczkiń - oto liczba zawodników, którzy będą mogli wziąć udział w XXIV Zimowych Igrzyskach Olimpijskich. Przedstawiamy pełną listę zawodników, którzy wystąpią w Pekinie.

AUSTRIA

Reprezentacja Austrii wywalczyła maksymalną kwotę startową u kobiet i mężczyzn. W rywalizacji pań na igrzyskach ujrzymy Danielę Iraschko-Stolz, Maritę Kramer, Evę Pinkelnig oraz Jacqueline Seifriedsberger. W kadrze panów znaleźli się z kolei Manuel Fettner, Jan Hoerl, Daniel Huber, Stefan Kraft oraz Daniel Tschofenig.

Aktualizacja (02.02.2022): Austriacki Komitet Olimpijski ogłosił, iż z uwagi na pozytywne wyniki testu na Covid-19, Marita Kramer oraz Jacqueline Seifriedsberger nie wystąpią w Pekinie. Liderkę Pucharu Świata oraz dziesiątą zawodniczkę klasyfikacji generalnej cyklu zastąpią Lisa Eder i Sophie Sorschag.

BUŁGARIA

Bułgarski Związek Narciarski potwierdził już u Międzynarodowej Federacji Narciarski (FIS) wykorzystanie kwoty startowej na zimowe igrzyska olimpijskie. Tym samym pewny wyjazdu do Pekinu jest Władimir Zografski, dla którego będą to trzecie igrzyska, po startach w Soczi i Pjonczangu.

CHINY

Gospodarz XXIV Zimowych Igrzysk Olimpijskich wywalczył w okresie kwalifikacyjnym dwa miejsca w skokach narciarskich kobiet oraz jedno w reprezentacji mężczyzn. Reprezentantami Chin podczas rywalizacji w Pekinie będą Dong Bing i Peng Qingyue u pań oraz Song Qiwu u panów.

CZECHY

Na igrzyskach w Pekinie nie zabraknie naszych południowych sąsiadów. W rywalizacji kobiet Czesi będą mogli wystawić trzy zawodniczki, po przejęciu zwolnionego miejsca przez Norwegię. Tym samym na olimpijskich arenach zaprezentują się Anezka Indrackova, Karolina Indrackova oraz Klara Ulrichova. Z tego samego powodu u mężczyzn pojawi się pięciu skoczków - Roman Koudelka, Cestmir Kozisek, Viktor Polasek, Radek Rydl oraz Filip Sakala.

ESTONIA

Reprezentanci Estonii wywalczyli dwa miejsca startowe w skokach narciarskich mężczyzn, które zostały już zatwierdzone w FIS przez ich rodzimy związek narciarski. Tym samym pewni wyjazdu do Pekinu są Artti Aigro oraz Kevin Maltsev, którzy są jedynymi kandydatami do obsadzenia tych miejsc.

FINLANDIA

W rywalizacji kobiet na igrzyskach w Pekinie zaprezentują się dwie reprezentantki Finlandii - Julia Kykkaenen oraz Jenny Rautionaho. W przypadku zmagań mężczyzn trenerzy nie zdecydowali się na wykorzystanie pełnego limitu startowego (3 zawodników), powołując tylko Anttiego Aalto oraz Niko Kytosaho.

FRANCJA

Trójkolorowych w Pekinie reprezentować będą dwie zawodniczki. Na starcie rywalizacji kobiet w Zhangjiakou pojawią się Julia Clair i Josephine Pagnier.

JAPONIA

W pięcioosobowej kadrze mężczyzn na igrzyska w Pekinie znaleźli się Ryoyu Kobayashi, Junshiro Kobayashi, Yukiya Sato, Naoki Nakamura oraz Daiki Ito. U pań szansę występu na igrzyskach otrzymały Sara Takanashi, Yuki Ito, Kaori Iwabuchi i Yuka Seto.

KANADA

Reprezentanci kraju spod znaku klonowego liścia wywalczyli po dwa miejsca startowe w skokach narciarskich kobiet i mężczyzn. U pań na igrzyskach wystąpią Alexandria Loutitt i Abigail Strate, zaś u mężczyzn - Mackenzie Boyd-Clowes oraz Matthew Soukup.

KAZACHSTAN

Na starcie zimowych igrzysk olimpijskich ujrzymy dwóch reprezentantów Kazachstanu. Szansę występu w Pekinie otrzymali Siergiej Tkaczenko oraz Danił Wassiljew.

NIEMCY

W czteroosobowej kobiecej kadrze Niemiec na igrzyska w Pekinie znalazły się Katharina Althaus, Selina Freitag, Pauline Hessler oraz Juliane Seyfarth. Pięcioosobowy skład mężczyzn stanowią z kolei Karl Geiger, Markus Eisenbichler, Stephan Leyhe, Constantin Schmid oraz Pius Paschke.

NORWEGIA

Norwegowie wyślą do Pekinu łącznie ośmiu przedstawicieli w skokach narciarskich. W rywalizacji kobiet wystąpią Thea Minyan Bjoerseth, Silje Opseth i Anna Odine Stroem. Z kolei nominacje na zmagania mężczyzn otrzymali Johann Andre Forfang, Halvor Egner Granerud, Robert Johansson, Marius Lindvik i Daniel Andre Tande.

POLSKA

Po konkursach w Zakopanem poznaliśmy pięcioosobową kadrę mężczyzn na igrzyska olimpijskie. Bilety do Pekinu zapewnili sobie Kamil Stoch, Dawid Kubacki, Piotr Żyła, Paweł Wąsek oraz Stefan Hula. W Chinach w olimpijskiej rywalizacji zadebiutują polskie skoczkinie - Nicole Konderla i Kinga Rajda.

ROSJA

Nominację do kadry Rosyjskiego Komitetu Olimpijskiego otrzymało pięciu przedstawicieli skoków narciarskich mężczyzn - Jewgienij Klimow, Danił Sadrejew, Ilja Mankow, Roman Trofimow oraz Michaił Nazarow. Kobiecą czwórkę stanowić będą z kolei Irina Awwakumowa, Sofja Tichonowa, Aleksandra Kustowa oraz Irma Machinia.

RUMUNIA

Reprezentacja Rumunii skorzystała na zwolnionych miejscach przez inne zespoły i wyśle do Pekinu trzech przedstawicieli w skokach narciarskich. W rywalizacji kobiet weźmie udział Daniela Haralambie, z kolei na starcie zmagań mężczyzn zobaczymy Daniela Andrei Cacinę i Andrei Feldoreana.

SŁOWENIA

Olimpijskie kadry na Pekin ogłosili także Słoweńcy. W pięcioosobowej męskiej ekipie znaleźli się Lovro Kos, Anze Lanisek, Cene Prevc, Peter Prevc i Timi Zajc. Z kolei skład kobiecej czwórki na igrzyska stanowią Ursa Bogataj, Ema Klinec, Nika Kriznar i Spela Rogelj.

STANY ZJEDNOCZONE

Amerykanie będą mogli wystawić trzech skoczków podczas olimpijskiej rywalizacji w Pekinie. Jako pierwszy występu w Chinach był zwycięzca grudniowych wewnętrznych eliminacji w Lake Placid, Kevin Bickner. Pozostałe nominacje otrzymali Patrick Gasienica, Casey Larson i Decker Dean. Dzięki relokacji miejsc zwolnionych przez inne zespoły, na igrzyskach zobaczymy także Amerykankę, Annę Hoffmann.

SZWAJCARIA

Trener Ronny Hornschuh powołał czterech zawodników. Do Pekinu uda się Simon Ammann, dla którego będzie to siódmy olimpijski start. Oprócz czterokrotnego mistrza olimpijskiego, do Chin udadzą się Gregor Deschwanden, Killian Peier i Dominik Peter.

SZWECJA

W Pekinie ujrzymy jedną przedstawicielkę Szwecji w skokach narciarskich kobiet. Szansę występu na skoczni w Zhangjiakou otrzymała Frida Westman.

TURCJA

Podobnie jak przed czterema laty, na starcie olimpijskiej rywalizacji w skokach narciarskich ujrzymy jednego reprezentanta Turcji. Olimpijską nominację otrzymał pierwszy w historii swojego kraju zdobywca punktów Pucharu Świata, Fatih Arda Ipcioglu, który ma już za sobą występ w Pjongczangu.

UKRAINA

Na igrzyskach w Pekinie zaprezentuje się trzech reprezentantów Ukrainy w skokach narciarskich. Szansę występu na skoczniach w Zhangjiakou otrzymali Witalij Kaliniczenko, Anton Korczuk oraz Jewhen Marusiak.

WŁOCHY

Do Pekinu uda się tylko dwóch reprezentantów Włoch w skokach narciarskich. W rywalizacji pań wystąpi Jessica Malsiner, zaś u mężczyzn - Giovanni Bresadola.

Lista zawodniczek powołanych na ZIO Pekin 2022:
Nr Zawodniczka Kraj Rocznik
1 EDER Lisa 2001
2 IRASCHKO-STOLZ Daniela 1983
3 PINKELNIG Eva 1988
4 SORSCHAG Sophie 1998
5 DONG Bing 1996
6 PENG Qingyue 2005
7 INDRACKOVA Anezka 2006
8 INDRACKOVA Karolina 1997
9 ULRICHOVA Klara 2004
10 KYKKAENEN Julia 1994
11 RAUTIONAHO Jenny 1996
12 CLAIR Julia 1994
13 PAGNIER Josephine 2002
14 ITO Yuki 1994
15 IWABUCHI Kaori 1993
16 SETO Yuka 1997
17 TAKANASHI Sara 1996
18 LOUTITT Alexandria 2004
19 STRATE Abigail 2001
20 ALTHAUS Katharina 1996
21 FREITAG Selina 2001
22 HESSLER Pauline 1998
23 SEYFARTH Juliane 1990
24 BJOERSETH Thea Minyan 2003
25 OPSETH Silje 1999
26 STROEM Anna Odine 1998
27 KONDERLA Nicole 2001
28 RAJDA Kinga 2000
29 AWWAKUMOWA Irina 1991
30 KUSTOWA Aleksandra 1998
31 MACHINIA Irma 2002
32 TICHONOWA Sofja 1998
33 HARALAMBIE Daniela 1997
34 BOGATAJ Ursa 1995
35 KLINEC Ema 1998
36 KRIZNAR Nika 2000
37 ROGELJ Spela 1994
38 HOFFMANN Anna 2000
39 WESTMAN Frida 2001
40 MALSINER Jessica 2002
Lista zawodników powołanych na ZIO Pekin 2022:
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
1 FETTNER Manuel 1985
2 HOERL Jan 1998
3 HUBER Daniel 1993
4 KRAFT Stefan 1993
5 TSCHOFENIG Daniel 2002
6 ZOGRAFSKI Władimir 1993
7 SONG Qiwu 2001
8 KOUDELKA Roman 1989
9 KOZISEK Cestmir 1991
10 POLASEK Viktor 1997
11 RYDL Radek 2001
12 SAKALA Filip 1996
13 AIGRO Artti 1999
14 MALTSEV Kevin 2000
15 AALTO Antti 1995
16 KYTOSAHO Niko 1999
17 ITO Daiki 1985
18 KOBAYASHI Junshiro 1991
19 KOBAYASHI Ryoyu 1996
20 NAKAMURA Naoki 1996
21 SATO Yukiya 1995
22 BOYD-CLOWES Mackenzie 1991
23 SOUKUP Matthew 1997
24 TKACZENKO Siergiej 1999
25 WASSILJEW Danił 2004
26 EISENBICHLER Markus 1991
27 GEIGER Karl 1993
28 LEYHE Stephan 1992
29 PASCHKE Pius 1990
30 SCHMID Constantin 1999
31 FORFANG Johann Andre 1995
32 GRANERUD Halvor Egner 1996
33 JOHANSSON Robert 1990
34 LINDVIK Marius 1998
35 TANDE Daniel Andre 1994
36 HULA Stefan 1986
37 KUBACKI Dawid 1990
38 STOCH Kamil 1987
39 WĄSEK Paweł 1999
40 ŻYŁA Piotr 1987
41 KLIMOW Jewgienij 1994
42 MANKOW Ilja 2003
43 NAZAROW Michaił 1994
44 SADREJEW Danił 2003
45 TROFIMOW Roman 1989
46 CACINA Daniel Andrei 2001
47 FELDOREAN Andrei 2000
48 KOS Lovro 1999
49 LANISEK Anze 1996
50 PREVC Cene 1996
51 PREVC Peter 1992
52 ZAJC Timi 2000
53 BICKNER Kevin 1996
54 DEAN Decker 2000
55 GASIENICA Patrick 1998
56 LARSON Casey 1998
57 AMMANN Simon 1981
58 DESCHWANDEN Gregor 1991
59 PEIER Killian 1995
60 PETER Dominik 2001
61 IPCIOGLU Fatih Arda 1997
62 KALINICZENKO Witalij 1993
63 KORCZUK Anton 2004
64 MARUSIAK Jewhen 2000
65 BRESADOLA Giovanni 2001
Program XXIV Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pekin 2022:
Godzina* Wydarzenie Skocznia
Czwartek, 03.02.2022
7:30 Odprawa techniczna kobiet
8:30 Odprawa techniczna mężczyzn  
10:30 Oficjalny trening kobiet HS106
13:00 Oficjalny trening mężczyzn HS106
Piątek, 04.02.2022
4:00 Oficjalny trening kobiet HS106
6:30 Odprawa techniczna kobiet
7:00 Oficjalny trening mężczyzn HS106
9:45 Odprawa techniczna mężczyzn  
Sobota, 05.02.2022
6:15 Seria próbna mężczyzn HS106
7:20 Kwalifikacje mężczyzn HS106
10:45 Seria próbna kobiet HS106
11:45 Konkurs indywidualny kobiet HS106
Niedziela, 06.02.2022
8:00 Oficjalny trening kobiet HS106
11:00 Seria próbna mężczyzn HS106
12:00 Konkurs indywidualny mężczyzn HS106
14:30 Odprawa techniczna (mikst)
Poniedziałek, 07.02.2022
11:30 Seria próbna drużyn mieszanych HS106
12:45 Konkurs drużyn mieszanych HS106
Środa, 09.02.2022
5:00 Odprawa techniczna  
11:00 Oficjalny trening mężczyzn HS140
Czwartek, 10.02.2022
11:00 Oficjalny trening mężczyzn HS140
13:45 Odprawa techniczna mężczyzn  
Piątek, 11.02.2022
10:45 Seria próbna mężczyzn HS140
12:00 Kwalifikacje mężczyzn HS140
Sobota, 12.02.2022
11:00 Seria próbna mężczyzn HS140
12:00 Konkurs indywidualny mężczyzn HS140
Niedziela, 13.02.2022
12:00 Oficjalny trening mężczyzn HS140
14:10 Odprawa techniczna mężczyzn  
Poniedziałek, 14.02.2022
11:00 Seria próbna mężczyzn HS140
12:00 Konkurs drużynowy mężczyzn HS140
* - godziny według czasu polskiego

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (65175) komentarze: (200)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Arturion profesor
    @the_foe

    Na tych Igrzyskach nikt nie jest skazany na nic. Loteria covidowa, może i pogodowa, dyspozycja chwili.

  • the_foe doświadczony

    wygląda na to, ze jesteśmy skazani na 6. miejsce w druzynówce. Ciekawe jaka będzie strata do 5. miejsca, pewnie większa niż niż 4. druzyny do 1.

  • Bernat__Sola profesor
    @wiatrhula111

    No to "przepraszam za błąd merytoryczny wynikający z własnej niewiedzy". Lepiej?

  • Arturion profesor
    @wiatrhula111

    Mocno nieręcznie ci to wyszło, ale zgadzam się z tezą. FIS nie należy przepraszać. FIS należy pozywać. Do skutku.

  • wiatrhula111 weteran
    @Bernat__Sola

    "Przepraszam FiS" to tak jakby pisać że przepraszam Hitlera bo zamiast zabić 7 milionów Żydów jak myślałem, zabił tylko sześć.
    Oczywiście nie mówię że FiS to zbrodniarze, ale na pewno nie są po tej jasnej stronie, jeśli chodzi o rozwój sportu, czy sensowne decyzje

  • wiatrhula111 weteran
    @Luk

    Nie spodziewaj się jakich kolwiek nowych skoczni o innych profilach, beton w FiSie jest twardy jak antracyt i nikt tu nigdy nie użyje wyobraźni, ani abstrakcyjnego myślenia, i będziemy tak sobie siedzieć przy tej wymierającej dyscyplinie (a naprawdę dałoby się o nią dużo lepiej zadbać)

  • Luk profesor

    Skocznia olimpijska robi wrażenie, szkoda tylko że jest to kolejne "kopiuj-wklej" jeśli chodzi o rozmiar obiektu. Mamy chyba już kilka skoczni o rozmiarze K125/HS140.

  • Bernat__Sola profesor
    @mj004

    Rzeczywiście, masz rację. No to po raz drugi w tym sezonie przepraszam FIS, bo faktycznie trzymali się przepisów, a Maatta niestety miał o 1 punkt mniej niż trzeba było, żeby załapać się do tego top 60.

  • zogt bywalec

    Super że leci Dean bo myślałem że on wogule że powinen lecieć za Gasienica.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Arturion

    Fajnie ułożony wiersz

  • Lataj profesor

    Leci Dean, no i super. Sytuacja z nim związana była wielce niesprawiedliwa. Przecież to on jako jedyny z USA przeszedł kwalifikacje do konkursu PŚ.

  • j_sakala stały bywalec
    @Arturion

    Tak, to już potwierdzone. Rumuni lecą we dwóch, a Dean jednak wystąpi na igrzyskach jako czwarty Amerykanin.

  • Arturion profesor
    @Arturion

    Dean ma już podobno nominację. A covid jest w sztabie trenerskim Rumunów, ale z jednego zawodnika zrezygnowali.

  • Arturion profesor

    Uwaga: z plotek wiem, że któryś Rumun ma covida i za niego pojedzie Amerykanin... Dean jednak?! I to by oznaczało drużynę...
    (nie biorę moralnej odpowiedzialności za te informację)
    @Kwaku, weź zapytaj.

  • wiatrhula111 weteran
    @kwak11234@wp.pl

    Ojej ciekawe, kto będzie bardziej stratny na tym federacja włoska, która prędko nie uzbierze już nigdzie czwórki, czy tamte chłopaki dla których skoki to i tak tylko przygoda i same wydatki

  • butczan1 weteran
    @zogt

    Po odjęciu rezerwowych w kwalifikacjach będzie tylko 57 skakać.

  • Robert Johansson252 profesor
    @zogt

    1. ortografia
    2. Nie będzie tylu zawodników w kwalifikacjach bo odstawiają po jednym te kraje, które mają limit 5.

    Jak dla mnie pewniakami są Marusiak, Korczuk, Gąsiennica, Soukup i Mitrofan + 2 innych skoczków (może Feldorean i Rydl)

  • zogt bywalec

    Zawodnicy którzy nie przejdom kwalifikacji na IO.Pewniacy Mariusiak,Korczuk,Amerykanie,Mirtrofan,Feldorean,Kazachowie,Soukup,Rydl,Kozisek.Byc moze nie przejdom.Kalinichenko,Ipicioglu,Cacina,Trofimow lub Mankow,Maltsev,Sakala,Polasek.

  • Julixx05 weteran
    @zogt

    Song na początku sezonu qwali przeszedł

  • zogt bywalec
    @Robert Johansson252

    Ja bym dodal jeszcze Songa i Larsona bo niepamientam w tym sezonie zeby on chociaz do kwalifikacji

  • Robert Johansson252 profesor

    Największe buloklepy na IO
    1. Korczuk
    2. Mitrofan
    3. Marusiak
    Dodatkowo
    - Soukup
    - Feldorean
    - Gasienica
    - Rydl
    - Vassilyev - choć u niego forma zwyżkuje
    - Tkaczenko - choć miał dobry letni sezon
    - Sakala/ Cacina

  • mj004 początkujący
    @Bernat__Sola

    Jest zasada, że gdy w podstawowej puli 60 z rankingu masz trzech zawodników (Kozisek, Polasek, Stursa) masz priorytet na jedno z dodatkowych 5 miejsc i dlatego Koudelka daje Czechom miejsce, bo dawałby je ktokolwiek kto mialby chociaż jeden punkt PK

  • Julixx05 weteran
    @kwak11234@wp.pl

    Bez przesady ale może przebrnie kwali

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Totalnie... bądź realistą, Qiwu sie spali w kwalifikacjach, jeśli je przejdzie to skończy w ostatniej dziesiątce konkursu

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Arturion

    szczepiony

  • Arturion profesor
    @KazakhstanPower

    Oni tam mają motywacje w stylu radzieckim. Nie ma sukcesu? Wylot z Partii. ;-)

  • KazakhstanPower stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    problem może być z psychika, Song do tej pory się spalał w seriach punktowanych. Presja na Igrzyskach u siebie będzie największa jakiej doświadczył

  • Julixx05 weteran
    @Fan_Gruszki

    Myślałam, że wszystkie kadry się szczepią

  • Arturion profesor

    A więc olimpijski wiersz optymistyczny, który wstawiałem i wcześniej, ale tu jest jego miejsce!

    Marudzą marudy, bo czas Igrzysk bliski...
    I sroży się Geiger i Ryoyu też groźny
    I Biśla co chwilę ma formy przebłyski,
    A przecież i Lindvik, to też nie jest woźny.

    Szaleje Austria, szaleją Słoweńcy,
    A nasi dołują, że aż strach się bać...
    Lecz dziś wam powiadam, nie Norgi, nie Niemcy
    Na podium tych Igrzysk razem będą stać.

    Bo Kamil do lotu poderwie się znowu
    I Piotrek* odzyska niedawny swój blask!
    Wyrwiemy dwa złota na chińskim pustkowiu
    A mikst nasz też będzie na podium tam stać!

    :-D
    * Jak Piotrek nie wystartuje, to może tu być Dawid.

  • Arturion profesor
    @kwak11234@wp.pl

    A Insam?

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Nie zdziwie sie jak Song bedzie w top 30 na ZIO w konkursie.
    Zna skocznie bardzo dobrze, a caly sezon skupial sie tylko na tym by wypasc jak najlepiej na swojej skoczni.
    Podobno byl bardzo mocno szkolony od poczatku stycznia przez Velte.
    Zobaczymy, ale czuje ze bedzie w niezlej formie.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Fan_Gruszki

    Moroder, Galiani i ona nie wystapia juz nigdzie poki sie nie zaszczepia.
    Rozmawialem z Moroderem, taka sytuacja.

  • Fan_Gruszki profesor
    @Robert Johansson252

    Song by się zakwalifikował do pierwszego konkursu w Niżnym Tagile gdyby nie DSQ za kombinezon

  • Robert Johansson252 profesor
    @cavalierjan19

    Song to akurat nie jest buloklep jakiś straszny i nie zdziwię się jak będzie skakał przyzwoicie po treningach w kraju

  • Fan_Gruszki profesor
    @albi.fabian2004@gmail.com

    No i jest Rydl :)

  • Fan_Gruszki profesor
    @Bernat__Sola

    Jedyne wytłumaczenie według mnie to takie, że trzeci zawodnik czeski w tym rankingu (Stursa) był wyżej niż trzeci zawodnik fiński (Maataa).

  • dejw profesor
    @Pavel

    No tak, nie wiem co to niby zmienia, ale tak.
    ;)

  • Fan_Gruszki profesor

    Znalazłem info o Larze Malsiner - "Niespodziewanie Włoszki zabrakło jednak podczas Turnieju Sylwestrowego w Ljubnie. Wówczas tłumaczono to niedyspozycją zdrowotną. Nam Włoszka zdradziła, że powodem absencji była infekcja koronawirusowa. – Czuję się zupełnie zdrowa, nie mam nawet śladów przeziębienia, naprawdę nic – mówiła nam wówczas.
    Niestety jak się okazuje, 21-latka nie była wcześniej zaszczepiona, a według obowiązujących we Włoszech przepisów, ozdrowieńcy mogą liczyć na szczepienie dopiero po upływie… czterech miesięcy od otrzymania ponownego negatywnego wyniku testu na obecność wirusa SARS-CoV-2. W związku z tym, że restrykcyjne chińskie przepisy wymagają od sportowców wielu negatywnych wyników testów, a także certyfikatów po szczepieniu, występ Lary Malsiner w igrzyskach olimpijskich, a nawet wstęp do Państwa Środka, stał się po prostu niemożliwy. Tym samym poniekąd na własne życzenie, utalentowana zawodniczka pozbawiła się szans startu w najważniejszej imprezie czterolecia. Stąd decyzja o starcie w Pekinie jej młodszej siostry."

  • cavalierjan19 profesor

    8 skoczków z reprezentacji, które zgłosiły po 5 zawodników odpada. Na starcie będzie zaledwie 57 zawodników. Kiepsko to wygląda, także dla poziomu zawodów. Gwarantuje to nam zaś w konkursie kogoś z zestawu Ukraińcy, Rumuni, Gasienica, Wasiljew, Soukup czy Chińczyk Song.

  • zogt bywalec
    @muhamadi io w pekinie

    O medale bendzie cienzko ale moje typy som takie hs 106 1.Geiger 2.Lindvik 3.Eisenbichler. HS140 1.Kobayashi 2.Geiger 3.STOCH

  • Maks 50 stały bywalec
    @muhamadi

    Gdyby mogli to by wystawili więcej drużyn tylko po prostu fis wprowadził takie zasady że maksymalnie może być 65 zawodników i niektóre reprezentacje nie chcą wystawiać swoich zawodników żeby tylko pojechali i klepneli bulę

  • Luk profesor
    @muhamadi

    Na MŚ w Oberstdorfie wystąpiło 14 drużyn, a to było przecież zaledwie rok temu. No chyba, że na Mistrzostwach są inne zasady niż na Igrzyskach.

  • muhamadi bywalec

    Skoki się powoli zwijają. 9 reprezentacji w konkursie druzynowym, najmniej w historii, a jeszcze niedawno druzyny wystawiali finowie, włosi, amerykanie, kazachowie, koreanczycy. Smieszna sprawa jest z chińczykami, w 2006 roku na IO wystawili druzyne, a teraz gdy IO maja u siebie tylko 1 zawodnik...

  • alo profesor

    Szanse medalowe wg mnie:
    ***** R. Kobayashi, Geiger, Lindvik
    **** Eisenbichler, Hoerl, Lanisek, Granerud
    *** Huber, Johansson
    ** Kos, C. Prevc, Peier
    * Stoch, Kraft

  • Pavel profesor
    @dejw

    Czy ja wiem czy te niemieckie kryteria były takie proste, u nas jedynie Żyła i Stoch je wypełnili ;)

  • King profesor
    @Bernat__Sola

    Dobrze właśnie, że pojechał Tschofenig. Jego i Aschenwalda dzieliły w klasyfikacji PŚ jedynie 4 pkt. na korzyść drugiego. Jednak Tschofenig w Zakopanem pokazał swój potencjał. Razem z Sadreevem to chyba dwaj najbardziej utalentowani zawodnicy z roczników '02-03. Aschenwald czy nawet Huber to są zawodnicy, którzy pewnego poziomu nie przeskoczą. Tschofenig może nawiąże do sukcesów największych Austriaków ostatnich dwóch dekad.

  • dejw profesor
    @Adrian AZ

    No tak by było, tylko że to nie zmienia faktu, że te kryteria nie były bynajmniej ustawione zaporowo i nie były trudne do wypełnienia, co tylko pokazuje jak bardzo sprawę zawalał Freund. Polacy mieli inne, o ile w ogóle jakieś były, skoro last minute załapał się Hula z 4 zdobytymi punktami, i wiadomo że kwestia powodzenia olimpijskiego nie zależy od nr 5, ktokolwiek by nie został wylosowany.

  • albi.fabian2004@gmail.com początkujący

    Ciekaw jestem kiedy poznamy w końcu tego piątego do zespołu Czechów, Rydl czy Holik

  • Bernat__Sola profesor

    A wisienką na torcie jest ten cały ranking kwalifikacyjny, w którym z przyczyn bliżej nieustalonych Koudelka dawał Czechom miejsce, a Nousiainen Finom nie, mimo iż to ten drugi miał więcej punktów PK w branym pod uwagę okresie.
    Co ciekawe, po wszystkich rezygnacjach Rumuni i Ukraińcy z trzema zawodnikami, podobnie jak Estończycy w Pjongczangu.

  • Bernat__Sola profesor

    Gdzieś słyszałem, że Austriacy (swoją drogą fajnie, że Tschofenig pojedzie, choć nie wiem, czy zasłużenie, no ale 2 ostatnie weekendy miał wynikowo lepsze od Aschenwalda) ponoć też wybrali skład już po pierwszych zawodach w Titisee-Neustadt, co może usprawiedliwiałoby trochę Niemców, ale jednak dalej to wszystko wydaje mi się dziwne, skoro do 24 stycznia chyba był termin na podanie nazwisk. W zapisach niemieckiego komitetu olimpijskiego też było, że do 23. zawodnik, który spełnił kryteria częściowo (Freund) ma czas na spełnienie ich w całości, wobec czego nie miałoby sensu ustalenie godziny, o której trzeba podać skład na 12:00 tegoż dnia, kiedy wiadomo, że zawody do tej pory się nie zakończą.
    Oczywiście Severin strasznie zawalał skoki konkursowe i do siebie też powinien mieć pretensje, ale podawanie składu w oparciu o wyniki tylko jednego z dwóch konkursów w weekendzie i kompletne ignorowanie wyników tego drugiego to moim zdaniem kuriozum.
    U Finów pewnie Vaatainen jutro ogłosi, że Aalto nie jedzie, a pojutrze, że i Kytosaho zostaje w domu, bo on wcześniej pracował z Ryoyu i jego takie wyniki nie satysfakcjonują ;). A że odbiera komuś szansę na występ w najważniejszej imprezie w tym sporcie? Kto by się przejmował... Tego gościa trzeba po sezonie zwolnić, bo nie dość, że wyników nie ma (za wyjątkiem Kytosaho, ale i on punktuje rzadziej niż w zeszłym roku), to jeszcze betonuje skład - Nousiainen wiecznie dla niego za słaby. Finowie chcą odbudowywać potęgę, czy zbudować jednego zawodnika na top 30?
    Sytuacja u Amerykanów z kolei dowodzi bezsensowności tych sztywnych kryteriów i życzę im, Francuzom, Niemcom i Szwajcarom rezygnacji z takowych. Powinno się brać najlepszych w momencie Igrzysk, a nie tych, co pojechali na PK do Chin.
    Lara Malsiner nie pojechała na ostatni PŚ, więc może to po prostu kontuzja. Oby, bo jeśli nie, to decyzji nie da się obronić.
    Ale najbardziej we wszystkim denerwuje podejście większości egzotyki. O ile w przypadku Szwajcarów czy częściowo Finów jest konsekwencja, bo mają cały czas podejście pt. "jak masz nie przejść Q, to nie startuj", o tyle u Włochów już ciężko uzasadnić, dlaczego uznali, że warto wystawiać Cecona czy Insama w PŚ, a nie warto w IO. Chyba że na zasadzie "wstydzimy się was i nie chcemy, byście kompromitowali nas na oczach świata" - piękny stosunek do zawodników. W PZN zresztą też takie myślenie przesądziło o tym, że Karpiel i Twardosz nie pojechały.

  • Bernat__Sola profesor
    Piosenka dla kolegów Deckera, Eetu i Severina oraz koleżanki Lary (jeśli nie jest kontuzjowana)

    Myślisz może, że więcej coś znaczysz
    Bo masz talent, dwie nogi i chęć
    Twoje miejsce na Ziemi tłumaczą
    Zaliczone konkursy na pięć
    Są tacy - to nie żart, dla których jesteś wart
    Mniej niż zerooooo, mniej niż zerooooo!

  • Sweet weteran

    noo Kazachstan wybór młodych talentów, Muminov nie jedzie, chyba skonczy.

  • Arturion profesor
    @znawca_francuskiego

    Rydl ostatnio był lepszy niż Holik (ten przegrywał z Leją w Lotosie, fakt, że nie ostatnio). Więc myślę, że Rydl.

  • znawca_francuskiego weteran
    @Arturion

    Czesi wezmą albo Rydla albo Holika . Innej możliwości nie widzę.

  • Arturion profesor
    @Julixx05

    Ale wygląda, że skorzystają. I brawo. Finowie się ośmieszają. Miał rację Jussilainen. Powinni wystawić drużynę dla zasady! I mogli!

  • Arturion profesor
    @kamilgadomski91@interia.pl

    Może i słusznie. Choć ja bym jednak Karpiel wysłał.

  • Julixx05 weteran

    Dziwnie wygląda 5 miejsc dla Czech

  • kamilgadomski91@interia.pl stały bywalec
    @Arturion

    Jeszcze można zgłaszać chętnych na wakat u kobiet. W kolejce do zajęcia miejsca jest USA, następnie Chiny i Szwecja.

  • kamilgadomski91@interia.pl stały bywalec
    @Arturion

    Po dzisiejszej rezygnacji z miejsc innych reprezentacji Polska miała prawo powołać trzecią zawodniczkę ale i Polska nie zdecydowała się skorzystać z tego miejsca

  • Janeman profesor
    @butczan1

    Wygląda na to, że Finowie też mieli wewnętrzne kryteria - zapunktowanie w PŚ.

  • Arturion profesor

    Wygląda, że Czesi powołają Rydla, a Rumuni Mitrofana.
    A co oznacza ten wakat u kobiet? Że 39 wystartuje?

  • Arturion profesor
    @butczan1

    A mieliśmy taką szansę? Tylko dwie miały kwalifikację olimpijską.

  • butczan1 weteran

    Fajnie byłoby zobaczyć drużyny Ukrainy i Rumunii.

  • butczan1 weteran

    Finowie to już nawet drużyny boją się wystawić? Nousiainena chociaż mogli wziąć.

  • butczan1 weteran

    Nie rozumiem czemu Polska zrezygnowała z 3 miejsca dla kobiet. Karpiel i Twardosz są obecnie bez formy, ale zawsze to jakaś rezerwa do mikstu.

  • Adrian AZ profesor

    Rumunii dostali 3 miejsce na IO, pozostało jeszcze jedno do rozdysponowania. Pierwsi w kolejce są Czesi, choć wątpię, by chcieli wziąć 5 skoczka. Dalej są Amerykanie, którzy tym samym wystąpiliby w drużynie, po nich są Finowie (wiadomo - odrzucili), a dalej Chińczycy, którzy mogliby wtedy przy pomocy kombinatorów legalnie wystawić drużynę do drużynówki.

  • Mucha125 profesor
    @KazakhstanPower

    Może nawet im zapłacili za to by Chińczyk się pojawił

  • Maradona profesor
    @Mucha125

    Nie forsuj swoich głupich teorii. Igrzyska będą miały takie same znaczenie jak wszystkie pozostałe.

  • KazakhstanPower stały bywalec
    @Cinu

    nie zdziwiłbym się gdyby za Fina wskoczył Chińczyk omijając kolejkę

  • Cinu profesor

    Czyli co Finowie zamiast oddać komuś miejsce to trzymali do ostatniej chwili tak aby nikt nie mógł go zająć? Nie ładnie

  • znawca_francuskiego weteran
    @Arturion

    Chłop przecież cztery lata nie będzie czekał. Jak się to nie wyjaśni to jedyna szansa dla niego to zmiana federacji . Na białoruską ? Mało prawdopodobne że względów politycznych . Bardziej bym postawił na Słowację.

  • Alex 21 stały bywalec
    @Arturion

    Białoruską jak białoruską w obecnej sytuacji politycznej. Może bliżej mu do Słowacji lub Rumunii? A może samozwańczo powstanie reprezentacja Mołdawii w skokach?

  • Mucha125 profesor
    @Wojciechowski

    I tak te igrzyska dużego znaczenia nie będą miały. Cyrki związane z covidem, cyrk związany z ukrywaniem danych odnośnie obiektów, kraj totalitarny który nie zapewni sprawiedliwych zawodów, prawdopodobnie wybuchnie wojna i to nawet może na dwóch frontach(patrz Chiny vs Tajwan oraz najgorsza dla nas Rosja- Ukraina(zależy czy tylko zmienią władze lub atak armii )/NATO(tutaj może nastąpić atak np. na kraje bałtyckie czy Polskę przez Białoruś)) oraz na końcu zmartwienie o bezpieczeństwo zawodników w tak nie przyjaznym kraju jakim są Chiny (w mojej ocenie gorzej niż w Sochi)

  • Arturion profesor
    @Fan_Gruszki

    A jakiego kontrolera? Bo jak ukraińskiego, to znaczy po prostu, że ktoś ma mocniejsze plecy. I 4 lata?! Za dużo za takie przewinienie.
    Jak to się potwierdzi, to chłopak powinien zmienić federację, choćby na białoruską.

  • Fan_Gruszki profesor
    @Aalto mistrzem

    Tak Paweł Borkowski na Twitterze napisał.
    https://twitter.com/borek99/status/1485202162611277824

    I w komentarzu pod tym tweetem ktoś napisał, co to znaczy

  • Aalto mistrzem bywalec
    @Fan_Gruszki

    coo naprawdę?

  • Adrian AZ profesor
    @dejw

    „2x top15, więc nie były tak wygórowane” Gdyby u nas były takie wymagania, to na IO pojechaliby tylko Stoch i Żyła. Gdyby były u nas takie wymagania jak u Szwajcarów (min. 1x top20), to pojechaliby czwórka (Stoch, Żyła, Kubacki, Wąsek). Jest źle.

  • Fan_Gruszki profesor

    Okazało się że Waskuł dostał czteroletnią dyskwalifikację za niestawienie się na kontroli dopingowej, choć - jak twierdzi - żadnego kontrolera u niego nie było.

  • Arturion profesor
    @Janusz11

    Akurat Rumuni mają młodą kadrę i ciągle gdzieś ich wysyłają, Tego kraju bym nie skreślał. U nas też zaraz będzie lepiej... ;-)

  • Janusz11 stały bywalec

    Patrząc na składy na IO czy też szerzej na PŚ martwi brak wzmocnienia czy też postępujące osłabienie państw z drugiej i trzeciej ligi (mowa o skokach mężczyzn).

    W tej chwili są silne Niemcy, Austria, Norwegia i Słowenia, a w czołówce kręci się też Japonia, tak jak było od lat. Do niedawna potęgą była Polska, ale nam grozi w tej chwili finlandyzacja skoków. W drugiej lidze pewne postępy robią Rosja i Szwajcaria.

    Reszta reprezentacji narodowych rozczarowuje. Francuskie talenty juniorskie idą na zmarnowanie, podobnie jak Włosi, Finowie nadal na dnie, Estonia i parę innych krajów mają w składach rodzynki, które są w stanie punktować w PŚ, ale nie wygląda to dobrze. Konkursy drużynowe charakteryzują się małą liczbą uczestników. W 2014 roku wydawało się mało prawdopodobne, że żaden z talentów rumuńskich nie odpali chociaż na regularne punktowanie w PŚ, a jednak się udało, co pokazuje, że trzeba podchodzić z ogromnym dystansem do wyników dziecięcych i juniorskich w słabych reprezentacjach.

  • Aalto mistrzem bywalec
    @Kocurello2

    Nie będzie.

  • dejw profesor
    @Kocurello2

    To akurat jest bzdura, bo Horngacher robił wszystko co mógł, by jako 5 do Pekinu poleciał Freund, a z kolei sam Freund niestety zrobił wszystko co mógł, by tam nie polecieć. Jego brak jest związany z brakiem wypełnienia minimum kwalifikacyjnego narzuconego przez niemiecki komitet olimpijski (2x TOP15, więc wcale nie było zbyt wygórowane).

    Do tego też start sezonu nie mógł być z Severinem, bo wtedy jeszcze kończył rehabilitację pleców.

  • Kocurello2 doświadczony

    Biedny Severin tępiony przez Horngachera od początku sezonu. Najpierw w PŚ zamiast niego skakał Wellinger, teraz na Igrzyska powołanie dostaje kumpel Paschke, który zupełnie nie ma formy. Nie zdziwię się jak to będzie ostatni sezon wielkiego mistrza.

  • Wojciechowski profesor
    @sebik125p

    Chodzi wyłącznie o pieniądze, taka jest brutalna prawda. Jeszcze w Turynie było tak, jak piszesz, tyle że bez kobiet. Gdy weszły kobiety, to FIS i MKOl wykorzystały okazję, żeby zdecydowanie zmniejszyć liczbę dopuszczonych skoczków.

  • znawca_francuskiego weteran
    @Aalto mistrzem

    Dzisiaj został pokonany przez.......Janiuka.
    Jestem przekonany że Waskuł byłby lepszym wyborem .

  • sebik125p początkujący
    Miejsca

    Każda kadra powinna dostać po 4 miejsca drużynach mężczyzn i kobiet. Wiadome, że nie są to wybitni zawodnicy czy zawodniczki, ale dzięki temu dyscyplina ma większe pole do rozwoju i trafienia do innych. Poza tym sami zawodnicy mają większą motywację. Tak to te durne limitowanie miejsc zabija potencjał konkursów. Zamiast tych 15-16 drużyn będzie prawie 2x mniej. Rozumiem, że tacy goście jak ten skaczący Serb nie powinni być dopuszczani, ale ludzie pokroju Deckera Deana, Soukupa, Włochów czy 3 Chińczyków do ekipy nie zabiłoby się na skoczni.

  • Aalto mistrzem bywalec
    @znawca_francuskiego

    Jakby nie było to wyłaniają ponieważ Korchuk skacze tam najlepiej z Ukrainców, tyle że Vaskul nie skacze pomimo że jest zgłoszony do zawodów.

  • znawca_francuskiego weteran
    @Romanow10

    W sprawie Ukraińców ja myślałem że tego trzeciego wyłonią na podstawie konkursów PK w Innsbrucku.

  • Romanow10 bywalec
    @Arturion

    Dokładnie, też jestem zaskoczony Korczukiem

  • Arturion profesor

    Ciekawe, że w UKR Korczuk, a nie Waskuł.
    W KAZ jedzie Wasiliew, a o drugie miejsce trwa rywalizacja między Tkaczenko a Muminowem.

  • zimowy_komentator profesor
    @Arturion

    * eufemizm jeśli już ;)

  • Arturion profesor
    @Pogroomca

    Nie dość, że piszesz bzdury, to znów się szarogęsisz.
    Obrażasz ludzi.
    @Moderacja - zgłaszam tego użytkownika do usunięcia. Ze względu na nieuprzejmość (eufenizm) i niereformowalność.

  • Arturion profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Już mnie jakiś troll o to pytał (ten co zaplusował twoje pytanie).
    https://twitter.com/PetrFranc1/status/1483498104800387083

  • wiatrhula111 weteran
    @Pogroomca

    Co prawda jesteś trollem, ale mimo to i tak ci odpiszę, bo to ciekawy temat poruszyłeś, zdaję się Jandę zajechał związek, bo poszło o sporą kasę jaką Kuba miałby dostać po wygranym TCSie.

  • Pogroomca początkujący
    @INOFUN99

    Wiele osob to pisalo, Bajc zniszczyl Jande i odszedl.

    [---]

    ===== MODERACJA =====
    Ostrzegam kolejny raz. Większość Użytkowników też z pewnością "nie czeka na twoje historie". Do rzeczy, bo na razie kolejny powrót i większość Twoich wpisów to albo zaczepki, albo życzenia, żale i prośby do moderacji. Zajmij się, do jasnej anielki, skokami.
    =====================

  • INOFUN99 profesor
    @Pogroomca

    [---]
    Tak rozwalił Jandę, że ten wywalczył medale MŚ, KK, TCS. O Funakim to lepiej nie wspominać MŚwL, IO. Erikssona tak rozwalił, że ten umiał punktować w PŚ, latać powyżej 200 metrów.
    Czekam na twoje, kolejne, niesamowite historie. Cola i popcorn naszykowane.

  • Maradona profesor
    @Pogroomca

    Rozwalił Jandę? To przecież dzięki Bajcowi miał dwa świetne sezony, jedyne w swojej karierze. Gdyby nie Bajc, to Janda byłby zapamiętany jako skoczek pokroju Lukasa Hlavy.

  • Pogroomca początkujący
    @zogt

    ,,lempszym" na pewno :D
    Tak dobry, ze powinien kariere konczyc, bo talentu nie ma za grosz, a nawet jakby jakims cudem, to nie z antytrenerem Bajcem, ktory rozwalil kiedys Jande + kilkanascie lat zero progresu jako trener, czyli w skokach to tyle, co cofnięcie sie. Smiem twierdzic, ze nie bylby lepszy od Dolezala, ani nie naprawilby naszych dziewczyn.

    W ogóle i nie ma skrotu wgl tak na przyszlosc :)

  • Grozny_Wasacz doświadczony
    @Pogroomca

    A to twój problem :D Zgłaszaj moje komentarze jak Ci się nudzi.

  • Wojciechowski profesor
    @Pogroomca

    Panowie, ile lat będziemy jeszcze czytać w kółko to samo? Gryźcie się gdzieś poza stroną i tyle. Jak dzieci.

  • Pogroomca początkujący
    @kwak11234@wp.pl

    Kwak: a co miales ogarniac, jak nie wiesz nic... Przyznaj sie do bledu wreszcie, jak facet, a nie dalej krecisz. Podales 60 zawodnikow, dopiero jak tvp sport wkleila artykul, to zmieniles zdanie, czyli jak juz kazdy mogl sobie sprawdzic. Nie wiesz nic wiecej, a przemadrzasz sie, jakbys rozumy pozjadal. Nie spamuj skladami i bedzie dobrze.

    Wiadomo cokolwiek o stanie zdrowia Dominika Petera? Miala byc krotka przerwa, ostatni artykul z 22.12 i ciszaaaa kompletna. Samo wklejenie go do skladu mnie nie przekonuje, bo to jak ze Stochem...

  • zogt bywalec
    @Arturion

    Myśle ze Rydl wogle byl by lempszym wyborem od Koziseka

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Pogroomca

    nie jest aktualny
    a po 2. Podalem dobra ilosc zawodnikow. A na Zakopane podalem to w niedziele, GDZIE JESZCZE NAWET NIE OGARNIALEM SKLADOW. powiedzialem od siebie ile moze byc, strzelilem. Potem w wtorek podalem zrodlo ze bedzie 68. Boze litosci
    Wystarczy wejsc w link od organizatorow i policzyc ilosc osob zapisanych do zawodow.
    Umiesz liczyc, czy problemy ?:)

  • Pogroomca początkujący
    @Grozny_Wasacz

    A mnie bardziej mierzi, ze ty klniesz. To nie pierwszy raz...

    Kwak: a ty podales ostatnio jakis link niedokladny? Ile napisali, ze ma byc w Titisse skoczkow?

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Arturion

    moze jakies zrodlo?

  • Grozny_Wasacz doświadczony
    @Monzanator

    [---] Zamiast uatrakcyjnić zawody to je sprawiają nudniejszymi.

  • Arturion profesor

    Piszą, że i Kozisek ma pozytywny test...
    A więc Rydl?

  • Mucha125 profesor
    @Pavel

    Fis dużo straci przez to także. Cała dyscyplina na tym traci. Ale leśne dziadki wolą swoich to tak jest.

  • placek08 doświadczony

    To, że Foubert nie wystąpi na IO było raczej pewne. Brak 5. u Szwajcarów też - z jednej strony szkoda Schulera, bo po raz kolejny traci wyjazd na Igrzyska mimo bycia w TOP5 Szwajcarów (ostatnio byłby pewnie nr 4 w drużynie), ale z drugiej strony może i dobrze - pojedzie pewnie ktoś, kto będzie mógł poskakać w konkursie, bo akurat u Szwajcarów hierarchia jest jaśniejsza niż gdziekolwiek indziej.

    Dziwi mnie natomiast wakat u Włochów, zwłaszcza, że jeszcze nie wyznaczyli tej dwójki. Pewniakiem jest Bresadola, ale czemu Insam lub Cecon mają nie dostać szansy? Nie rozumiem.

    Trochę też dziwne zachowanie Norwegów (Norweżek). Czesi się cieszą. Natomiast pytanie, co teraz z COVIDem u nich. Drużynówka 14., więc panowie mogą jak najbardziej jechać w czwórkę na dzień dobry, jeżeli organizatorzy się zgodzą. Natomiast w przypadku pozytywnego wyniku u Lindivka - może powinni rozważyć Pedersena? Oby to nie pociągnęło za sobą większej liczby zawodników.

    Na razie w kolejce do realokacji są USA, SUI i ROU, dalej UKR, CZE, ROU, USA, KAZ, CHN, ...
    Jeżeli Rumuni faktycznie się zgodzili, to mają po problemie - jadą Cacina i Feldorean, nikogo nie muszą odrzucać. USA nie wiem szczerze mówiąc, czy skorzysta. Niby nie mają nic do stracenia, ale kto ich tam wie. Szwajcarów skreślamy, dopisujemy Ukraińców (którym z kolei też spadła gwiazdka z nieba, jak Rumunom - będą mieli kwotę 3, to się nie będą musieli zastanawiać, kogo odrzucić). Jeżeli nie USA, to dalej są Czechy, ale nie wiem, czy będą chcieli brać 5. Potem w kolejce Rumunia i Kazachstan, któremu z kolei też rozwiązałyby się problemy, ale... to już raczej za długa kolejka.

    Strasznie dziwne, że Finowie nie zdecydowali się na kolejnego zawodnika. Jeszcze niedawno był tu artykuł, że ktoś grzmiał, bo dla selekcjonera drużynówka nie jest obowiązkiem, a teraz... no, słabe to strasznie. Wygląda na to, że będziemy mieli 9 drużyn. Warto też zaznaczyć, że Finowie zrezygnowali de facto z 2 miejsc, bo byli nr 1 i 4 (3 nie licząc Szwajcarów) w kolejce.

    Jeszcze ciekawi mnie, kogo mogą wybrać Kazachowie. 3 stosunkowo dobrych, porównywalnych zawodników i tylko 2 miejsca. Szkoda.

  • Monzanator doświadczony
    @Grozny_Wasacz

    Jest odnośnik w przepisach, że w drużynie mogą tylko wystartować zawodnicy, którzy mają indywidualną kwalifikację w skokach (sekcja C.3.1.1 na stronie FIS). Czyli kombinatorzy nie mogą zostać dołączeni do drużynówki.

  • Grozny_Wasacz doświadczony
    @Monzanator

    Kombinatora nie dołożą raczej?

  • Monzanator doświadczony
    @Aalto mistrzem

    Podobno Finlandia odrzuciła oba dodatkowe miejsca i w zamian na pewno wskoczyła Rumunia. To oznacza, że Finów nie będzie w drużynówce.

  • Pavel profesor
    @MaciejoS

    Tak, tylko TVP, Eurosport miał coś ponad 1mln, plus 0,5 na TVP Sport. Swoją drogą bardzo niewielka różnica biorąc pod uwagę dostępność obydwu nadawców.

  • MaciejoS stały bywalec
    @Pavel

    2,5mln na TVP czy ogólnie? Bo Nielsen podał, że 4mln oglądało łącznie. Ale tak jak mówisz, spadek jest widoczny.

  • albi.fabian2004@gmail.com początkujący
    @Julixx05

    Jak Valto jak on nawet punktów COC nie ma

  • Pogroomca początkujący
    @Aalto mistrzem

    Pohjola jakim prawem, jak dostal z 44letnim emerytem? Byloby to amoralne.

    Maata powiedz mi czemu kariery nie skonczyl, bo w kadrze nie jest i jest 27letnim buloklepem?

  • Pogroomca początkujący
    @kwak11234@wp.pl

    Podales jakis link do niemieckiej strony, ale niedokladny i ja nie wiem, czy faktycznie tam jest napisane, ze 65 wystartuje w Neustadt, a nie np. 70?

    Dwa skompromitowales sie totalnie, bo nie dosc, ze pisales, ze w Zakopanem bedzie 60, a bylo 70 to nie przeprosiles za ten blad. Faceta prawdziwego po tym poznajemy Kwaku. Studiujesz cos? Moze bede ci w stanie pomoc, czy ten email co podajesz w nazwie jest aktualny?

  • Pavel profesor

    Nasze skoki szybciej umrą niż nam się wydaje wystarczyły 2 miesiące marnych wyników i mamy gigantyczny spadek oglądalności. Jak ktoś uważa, że to wpływ przyjęcia transmisji przez TVN to jest w błędzie, opublikowaniu wyniki Zakopca i zawody indywidualne zgromadziły 2,5mln widzów przy 6,3 mln rok temu.

    Potrzeba wyników inaczej wraz z oglądalnością odejdą sponsorzy i szybciutko dołączymy do Czechów i Finów.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Grozny_Wasacz

    bo co?
    bo podaje informacje z strony organizatorow? xd

  • Damian93 początkujący
    @Lataj

    Wyniki w tym sezonie ich nie obroniły

  • Grozny_Wasacz doświadczony
    @kwak11234@wp.pl

    Ty to już lepiej nic nie pisz.

  • Mucha125 profesor
    @Janeman

    Wszystko jest możliwe, najwięcej kart rozda niestety covid wraz z warunkami danego dnia oraz co najważniejsze dyspozycji dnia

  • Aalto mistrzem bywalec
    @SchwarzerAdler

    Na pewno pojedzie Antti Aalto, Niko Kytosaho, Eetu Nousiainen i według mnie Arttu Pohjola. Wydaję mi się że Finlandia będzie miała jeszcze jedno miejsce lecz albo nie zostanie przyznane nikomu (co mnie nie zdziwi) albo pojedzie Jarkko Maatta, nikt inny się w tym momencie nie liczy i pewnie już nie będzię.

  • Aalto mistrzem bywalec

    Według redakcji na igrzyska z reprezentacji Japonii jedzie kontuzjowana Nozomi Maruyama. Dla informacji skład Japonii to Sara Takanashi, Kaori Iwabuchi, Yuki Ito oraz Yuka Seto.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Tande i Valustad są prawdopodobnie zakażoni Covidem

  • Januszeria początkujący
    @bomos

    Wszyscy z nich będą po 30tce, a Żyła pod czterdziestkę, no faktycznie przyszłościowa kadra xD
    Może Cienciała już dorośnie w tym czasie.

  • Monzanator doświadczony
    @Grozny_Wasacz

    Podobno już nie można wystawiać kombinatorów w drużynówce skoków? Chyba coś zmienili w przepisach po tym jak wprowadzili mikst.

  • King profesor
    @bxi1

    Za 4 lata to mnie nie zaskoczy Żyła i Kubacki w składzie, a prócz nich np. Wąsek, Pilch i Habdas.
    Aktualnie nie można mieć pewności czy do 2026 roku kariery będą kontynuować Zniszczoł i Murańka. A w przypadku Wolnego i Stękały jak i pozostałej dwójki w przypadku kontynuacji kariery powstaje pytanie czy zrobią wreszcie jakiś duży progres? Bo jak nie to Wąsek, Habdas i Pilch po prostu dobrze się rozwijając mogą ich przewyższać poziomem sportowym. A w takim wypadku chyba nie ma co oczekiwać, że jak nie uda im się w 2026 to pojadą w 2030 jako 35-36 latkowie.
    I wtedy może się jeszcze okazać, że nasze najzdolniejsze pokolenie 94-95 nie wystąpiło nigdy na IO...

  • Julixx05 weteran
    @SchwarzerAdler

    Phojla lub Valto może?

  • Eskimos początkujący
    @Kolos

    Zgadzam się z tym, że jeśli reszta topowych reprezentacji nie rozwiąże swoich problemów do igrzysk, to Słoweńcy są na ten moment faworytami w drużynie. W sumie to im kibicuję nawet i nie chcę, żeby kolejny raz był zawód, jak w 13 i 14 roku.

  • bomos doświadczony
    @bxi1

    Wolny, Murańska, Stękała i Zniszczoł będą pewnie debiutować na igrzyskach i może Żyłą dociągnie. :D Ew. Kubacki.

  • bxi1 początkujący
    @Andr

    Gdyby startował z Japonii Noriaki Kasai to nie bylibyśmy najstarsi.
    Ciekawe jak to będzie wyglądało za 4 lata...

  • zysiex początkujący

    Włosi, Francuzi i Szwajcarzy zrezygnowali z jednego miejsca (zgodnie ze stroną FIS), także powinni wejść dwaj Finowie i Amerykanin. Pierwszy w rezerwie Rumun, potem Ukrainiec

  • Andr bywalec

    Średni rocznik dotychczas ogłoszonych kadr męskich:
    Polska: 1990
    Czechy: 1993
    Japonia: 1993
    Słowenia: 1996
    Rosja: 1997
    Włochy: 2000

  • Monzanator doświadczony
    @Paweł39

    W Norwegii, czy Niemczech a już nie mówię o Austrii jest ogromna rywalizacja. Tam jedno 26. miejsce nic nie znaczy. Taki Anders Haare w zeszłym sezonie miał 52 pkt. startując w ośmiu konkursach PŚ, a teraz kibluje w PK. Tymczasem u nas media pompują temat, że Wąsek oddaje życiowe skoki mając w sumie 22 punkty w dziesięciu konkursach. Z czym do ludzi? Austria miała tylu dominatorów PK, którzy w ogóle się nie przebili wyżej, że szkoda gadać. Gdyby u nas ktoś wygrał z 4-5 konkursów PK od razu byłby mianowany nowym Małyszem etc. Tymczasem Zniszczoł za dwa miesiące skończy 28 lat i w zasadzie będzie członkiem kadry do emerytury, bo nie ma go kto zastąpić. I nieważne, że to może być kadra B, bo poważnych ambicji ten zawodnik już nie ma.

  • alecko bywalec
    kadra kobiet

    Przecież Łukasz Kruczek już ponad tydzień temu ogłosił, że na IO jadą Rajda i Konderla.

  • albi.fabian2004@gmail.com początkujący
    @butczan1

    Stany Zjednoczone

  • MaciejoS stały bywalec
    @Paweł39

    To pokolenie jest już stracone, szczególnie wspomniany przez ciebie Zniszczoł. Może jeszcze w przyszłości pojedyncze konkursy w top10 zakończą, ale obawiam się, że nic z tego więcej nie będzie. Teraz tylko nie można zmarnować takich talentów jak Wąsek, Juroszek czy Habdas.

  • dervish profesor
    @Lataj

    Nikt nie musi czekać. Za czekanie w kolejce nominacji nie dają. Tu trzeba brać sprawy we własne rece i nominację po prostu wywalczyć.

  • Julixx05 weteran
    @Paweł39

    Murańka i Zniszczoł to już mają własną rodzinę i dzieci. Olek zachowuje się trochę jak przestraszony junior, to fakt. Sportowa złość i ambicja jest potrzebna by osiągnąć dużo

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @dejw

    Oby tylko ta kontuzja Johanssona nie była na tyle poważna, że wykluczy go z igrzysk, bo Robert z pewnością może powalczyć o olimpijskie medale.

  • Qrls weteran

    W sumie biorąc pod uwagę formę i stan naszej kadry dlaczego nie pojechaliśmy na PŚ i zdecydowali w niedzielę po konkursie o składzie? Bezsensu ogłosili już teraz jeszcze po naszej skoczni. Ehhh chyba wszystko po to by Hula mógł jechać w Titisee pewnie byłyby ostatnim z naszych i nie mogli by wytłumaczyć dlaczego zabierają dziadka na wycieczkę krajoznawczą.

  • butczan1 weteran

    Jakby Szwajcarzy wystawili 4 to kto następny w kolejce?

  • Julixx05 weteran
    @King

    Ja myślę, że w najważniejszym momencie Norwegia i Niemcy zawalą, a o zwycięstwo będą walczyć Słowenia z Austrią, a trzecie miejsce przypadnie Japonii

  • dejw profesor
    @Janeman

    Bez cienia ironii, ale w kwestii walki o podium drużynowe skreślać też całkiem nie można nawet i Polaków i Szwajcarów, o ile tylko wykurować zdąży się Peter.

    Odnośnie składów, to okazuje się, że ostateczny dedaline mija po Neustadt, dlatego Austriacy i Niemcy jeszcze zwlekają. Norwegowie z kolei pewnie jeszcze czekają na Johanssona, którego co ciekawe nie ma liście dzisiejszych mistrzostw kraju.

    @zimowy_komentator
    Okres kwalifikacyjny Japończyków zakończył się po TCSie, więc zgodnie z ich wytycznymi wzięto najlepszą piątkę z generalki. K.Sato nawet jakby wygrał w Zakopanem, to do Pekinu by nie poleciał.

  • jaksowskyy początkujący
    @SchwarzerAdler

    Zakładam że Kytosaho, Aalto i Nousiainen. Każdy inny nie gwarantuje przelecenia 100m na dużej skoczni.

  • Lataj profesor
    Droga Stefana Huli

    Od igrzysk do igrzysk. A tymczasem Wolny albo Stękała muszą poczekać.

  • Paweł39 weteran
    @Monzanator

    Szczerze to sam myślałem że Zniszczoł i Muranka są młodsi niż 27 lat.. co mają.. serio, zachowują się sami jakby byli juniorami jeszcze. Może nie Murańka bo on jeszcze jakoś charakter potrafił pokazać, ale Zniszczoł kompletnie nie zachowuje suię na te swoje 27 lat. Porównajcie zachowania Graneruda albo jakieś Niemca, Ensenbichler by nartami rzucał po 26 miejscu, a ten cieszy michę do kamery. Jeszcze większa oferma od Bachledy, bo tamten przynajmniej potrafił powiedzieć "no nie wyszło". Takie pogodzenie się do bycia w kącie po prostu. Zero sportowej złości.

  • Lataj profesor

    Stawiam, że z Polski pojadą jeszcze Konderla i Rajda.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Pierwsze zmiany zawodników na PŚ w Titise
    za Insama, Cecon w reprezentacji Wloch
    Nazarow nie startuje, i Rosjan w Titise będzie dwóch - Bażenow, Klimow. Ciekawe dlaczego nie wysla Kornilova? szkoda
    reszta bez zmian na ten moment

  • Janeman profesor

    Jakoś nie rozumiem tych wszystkich z góry skreślających Niemców w kontekście walki o medal drużynowy Igrzysk. A może to oni nie rozumieją skoków...

  • Lans profesor
    adamciesielski@op.pl

    U Geigera przede wszystkim imponująca jest regularność w zdobywaniu - 11 ostatnich konkursów mistrzowskich, 10 medali. Medalu nie wywalczył tylko podczas cyrku który miał miejsce w Seefeld. Pamiętajmy o jednym, on nie jest specjalnie wiekowy i niewykluczone, że kolejne imprezy mistrzowskie będą tutaj jego popisem. A jak widać - on bardzo lubi medale.

  • adamciesielski@op.pl doświadczony
    @Lans

    tak się mówi o tych wszystkich medalach geigera, ile to on ich nie ma, że można odnieść wrażenie że to jeden z najbardziej utytułowanych skoczków xD a prawda jest taka, że większość tych medali ma z drużyny i mikstu. on indywidualnie nie wygrał niczego oprócz MŚwL. z 5 najwazniejszych w tym sporcie skalpów, ma tylko jeden.

  • zogt bywalec
    @Kamil G

    Kazdy musi

  • albi.fabian2004@gmail.com początkujący
    @zogt

    Nie będzie nikogo z Francji, było już pisane o tym

  • zogt bywalec
    @alejandro1010 choi i foubert

    choia nie bendzie a francja raczej foubert

  • Lans profesor
    -

    Ja już pisałem jakiś czas temu, że Geiger i Eisenbichler nie potrzebują jakiegoś wielkiego wkładu pozostałej dwójki żeby mogli z tego wyciągnąć złoto, co pokazali w Innsbrucku czy Oberstdorfie, natomiast całościowo myślę, że Geiger znowu może być kandydatem do czterech medali, bo forma indywidualnie jest cały czas bardzo wysoka no i wiadomo, że to jest specjalista od kolekcjonowania medali.

  • Aalto mistrzem bywalec
    @zimowy_komentator

    Ale wiadome jest to że, w drużynie wystąpi Ryoyu Kobayashi, Yukiya Sato, Junshiro Kobayashi oraz Naoki Nakamura, więc nie wiem dlaczego piszesz że Japończycy tracą szansę na medal w drużynie.

  • Monzanator doświadczony
    @Paweł39

    U nas zwyczajnie nie ma rywalizacji, jest wielka trójka i dalej "wiecznie młodzi". Taki Zniszczoł cieszył się z jednego 26. miejsca, bo on prawdopodobnie zdaje sobie sprawę, że jest tylko wyrobnikiem drugiego, albo trzeciego planu i tyle. Jednocześnie juniorów mamy w jeszcze gorszym stanie. Został całkowity marazm i stagnacja. Nawet liderzy już nie są w stanie przykryć słabego stanu ogólnego polskich skoków. I żadne "szukanie pozytywów" w mediach tego nie zmieni.

  • Kolos profesor
    @Eskimos

    Słoweńcom pomagają też (oprócz tego, że ogólnie całą grupą są w bardzo dobrej formie) problemy wszystkich pozostałych ekip - Niemców (mają pół składu, drugie pół wyraźnie słabsze) , Norwegów (tylko Lindvik na poziomie i dalej dużo gorzej), Japończyków (tylko Ryoyu i Yukia Sato ale i oni potrafią zepsuć skok nie aż tak rzadko), oraz Polaków (wiadomo co...).

    Teoretycznie bogactwo wyboru mają Austriacy, ale u nich wiele zależy od formy Krafta, bo reszta radzi sobie różnie i nie równo, choć zwykle Austriacy do drużynówek mają akurat szczęście.

    Na ten moment Słoweńcy zdecydowanymi faworytami olimpijskiej drużynówki ale to jednak jeszcze miesiąc czasu, wszystko się może zdarzyć.

  • Eskimos początkujący
    @J.paqlak@zspnieqo.pl

    Ja po sezonach Słoweńców z imprezami mistrzowskimi za Janusa podchodzę z dystansem do ich formy obecnej, bo może to skończyć się klasycznym 6 miejscem w drużynie. Chociaż wiem, że obecnie sytuacja u nich jest inna i na logikę tak nie powinno być, to jakoś nie zawierzę im na maksa.

  • tlen doświadczony

    Na pekin, już wszystkie topowe drużyny , będą maiły narty skopiowane od Słoweńców, więc raczej Słowenia bez medalu.

  • Maradona profesor
    @ZKuba36

    Rozumiem, że ty wskakujesz na ich miejsce? Widać, że się znasz na tym fachu.

  • Wojciechowski profesor
    @Kamil G

    Automatycznie Chiny miały po jednym miejscu w konkursach mężczyzn i kobiet, ale tylko wtedy, gdyby mieli kogokolwiek spełniającego kryteria (czyli zdobyli kiedykolwiek choćby punkt PŚ/LGP lub jakikolwiek punkt PK od lipca 2020). W przypadku kobiet udało im się wywalczyć łącznie dwa, u mężczyzn zostało im to gwarantowane minimum.

  • Wojciechowski profesor
    @StochMistrz{29465894}

    Nie, ostateczny termin zgłaszania zawodników to 24 stycznia. 16 stycznia kończył okres zdobywania punktów do rankingu, do 18 stycznia wszystkie federacje muszą potwierdzić, czy wykorzystują wszystkie przyznane im miejsca, później FIS rozdysponuje niewykorzystane miejsca kolejnym oczekującym, a cały proces rozdzielania i potwierdzania tzw. kwot zakończy się 20 stycznia.

  • Kamil G bywalec

    Chińczycy musieli walczyć o bilet na IO? Przecierz są gospodarzami

  • King profesor
    @Seba Aka Krzychu

    Ja bym wykreślił z tego grona Niemców. Tutaj widzę analogię do naszego sezonu 2018/19. Niby wyniki u nas Horngacher wtedy nadal wykręcał, ale były oznaki takiego mini-kryzysu. Choćby brak medalu na MŚ w Innsbrucku w drużynie. Był to pod jego wodzą trzeci sezon podobnie jak teraz w Niemczech. Według mnie problemy u pozostałych są zbyt duże. Jakoś nie wydaje mi się żeby to ogarnął chociaż to Horngacher. Kto jak nie on. Z drugiej strony to nie zaskoczy mnie sytuacja, że np. Niemcy wrócą z dwoma lub trzema medalami indywidualnymi (np. dwukrotnie Geiger i choćby na dużej skoczni Eisenbichler), ale w drużynie pewnie zajmą miejsce 4-6 w zależności od skali zapaści czy się pogłębi czy jednak trochę ich naprawi.
    Dla mnie TOP3 konkursu drużynowego (bardziej się kieruję odczuciem) będzie raczej takie:
    1. Norwegia
    2. Austria
    3. Japonia
    Aczkolwiek w przypadku Austriaków według mnie wiele zależy od tego czy w drużynie będzie skakać Kraft. Bo jeśli nie będzie to wtedy zamykać pewnie będzie Huber lub Hoerl i jakoś tak nie jestem pewny czy wytrzymaliby presję w przypadku np. 1 miejsca przed ostatnią grupą w 2 serii, jeśli przewaga nad resztą będzie stosunkowo mała.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Wszystkie reprezentacje miały podać składy najpóżniej do wczoraj , ale ściema te przepisy i zwykłe mydlenia oczu. Jak widać nie wszystkie reprezentacje się do tego zastosowały. Oj FIS oj

  • ZKuba36 profesor
    Moim zdaniem.

    Trenerzy wyznaczeni na IO prawdopodobnie stracą prace. Pytanie tylko czy natychmiast czy po sezonie?

  • Paweł39 weteran

    Zauważyłem ostatnio pewną niepokoją rzecz. A mianowicie brak takiej sportowej złości we wszystkich zawodnikach kadry A. Poza Stochem moze, który przesadza w drugą stronę, reszta jest kompletnie pozbawiona sportowj złości. Ostatnio Wo lny usmiechający się po swoim słabym skoku, Stękała też usmiechnięty mimo marnego wyniku, o Zniszczole to w ogole szkoda gadac bo on cieszy się z byle czego, najbardziej chyba wkurzajacy skoczek, przebija nawet Bachlede i Tonia przed laty, którzy tez cieszyli sie ze przeszli kwalifikacje. Żyła to już szkoda gadać. Najbarsziej chyba miękka kadra skoczków na swiecie.

  • Oczy Aignera profesor
    Rodzinny bilans

    Warte uwagi jest to, że bilans Freitagów na igrzyskach będzie się zgadzał. Dobre występy Seliny na tej imprezie na pewno pomogą Richardowi w powrocie do dawnej formy. Widać zresztą u niego pewien promyczek nadziei na ponowne solidne skakanie.

  • Adrian AZ profesor
    @alejandro1010

    Koreańczycy (Choi) nie wywalczyli kwalifikacji olimpijskiej.

  • Maks 50 stały bywalec
    @alejandro1010

    Nie będzie ich

  • alejandro1010 początkujący
    sklady

    wie ktos co z Francuzami i Choiem?

  • Grozny_Wasacz doświadczony
    @Arturion

    Obowiązkowo! Tylko ten medal w konkursie mieszanym byłby nawet realny, ale przy zupełnie innym działaniu/traktowaniu kobiet przez Tajnera i Małysza. A teraz to będzie wręcz walka o życie aby awansować do drugiej serii i uniknąć kompromitacji. Więc stąd pojawił się mój sarkastyczny komentarz co do tego.

  • Arturion profesor
    @Grozny_Wasacz

    Ale walczyć mają! A nie odpuszczać dla braku blamażu.

  • Oczy Aignera profesor
    @Sweet

    Czy chodzi Ci o mikst na normalnej skoczni?

  • Grozny_Wasacz doświadczony
    @Arturion

    No i będzie :P. Jak odwrócimy tabele, a tam Polska na czele XD. Idealny koniec kadencji/pracy/kariery boskiego i wgl Apollo. Tyle co on ostatnimi czasy zrobił dla naszych skoków a zwłaszcza kobiecych :D.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @zimowy_komentator

    Nawet, gdyby Keiichi Sato poleciał na igrzyska do Pekinu to i tak najprawdopodobniej nie zobaczylibyśmy go w konkursie drużynowym, wątpię by miał wyrzucić kogoś z czwórki: Ryoyu Kobayashi, Yukiya Sato, Junshiro Kobayashi, Naoki Nakamura. Ogólnie to każda z pięciu topowych drużyn (Austria, Niemcy, Norwegia, Japonia, Słowenia) ma szansę na medal z najcenniejszego kruszcu.

  • zimowy_komentator profesor

    Nie wiem po co Japończycy biorą na Igrzyska Daikiego Ito. Przecież powołanie powinien dostać Keichi Sato. Tutaj argument o tym, że trudno zawodnika podmienić czy coś nie ma racji bytu. Argument o punktach PŚ też - liczy się to, czy ktoś ma formę czy nie. Japonia tym samym pozbawia się troszkę już na starcie szansy medalowej co najmniej w drużynie.

  • martolineo początkujący
    @Seba Aka Krzychu

    U nas się to jakoś nie potwierdziło. W Lahti owszem, potwierdziliśmy dominację w sezonie 2016/2017, jednak w Ping Pongu, a zwłaszcza w Innsbrucku drużyna skakała poniżej poziomu z reszty sezonu. Co prawda drugi skok w drużynówce w Ping Pongu zawalił Kamil, ale nasza kadra nie błyszczała tam w porównaniu do reszty sezonu, może poza Stefanem, pięknie postraszył na średniej. Ten utracony medal Huli boli mnie do dziś dnia.

  • Arturion profesor

    Ale ciekawe, czemu wakat przy dwóch Polkach? Przecież to oczywiste, że Rajda i Konderla... Chyba, że nie poślą którejś, albo i żadnej, żeby nie było mikstu, w którym Pan Prezes obiecał medal?! ;-)
    Apeluję do @Redakcji o drążenie tego tematu. Nominacje wydawały się formalnością.

  • Arturion profesor
    @Janeman

    Peter podobno już zdolny.

  • znawca_francuskiego weteran
    @SchwarzerAdler

    Aalto
    Kytosaho
    Nousiainen
    I jako czwarty do brydża coś czuję że Jaruś .

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @J.paqlak@zspnieqo.pl

    Według mnie Niemcy mają duże szanse na medal w drużynie, Horngacher jest świetnym trenerem i potrafi bardzo dobrze przygotować swoich podopicznich na imprezę mistrzowską i myślę, że tym razem będzie podobnie.

  • znawca_francuskiego weteran
    @Maks 50

    Tak ja prosiłem . Fajnie że mnie posłuchali i stworzyli :)

  • J.paqlak@zspnieqo.pl stały bywalec

    Niemcy będą mieli problem aby na igrzyskach zdobyć medal w drużynie Norwegowie się na pewno rozkręcą wróci mam nadzieję Johansson mają Tandeto który jak są konkursy w Titisse czy w Willinfen praktycznie cały czas staje na podium a mają piekielnie mocnych Graneruda i Lindvika Austriacy w drużynie rzadko kiedy zawodzą a Słoweńcy pokazali że mają praktycznie skocznie w Zhangjakou w garści bo ma podobny parametr jak w Zakopanem technika i wybicie jest podobne narazie stawiałbym tak Norwegia , Słowenia , Austria

  • Janeman profesor
    @Marco Gaccio

    Na razie nawet nie wiemy, czy Szwajcaria wystąpi w drużynówce - nie spodziewam się, żeby obsadzili 5 miejsce Schulerem, więc albo Peter będzie zdolny do startu, albo jadą we 3.

  • MaciejoS stały bywalec
    @Marco Gaccio

    Problemy z wagą :)
    Ale oni akurat martwić się nie muszą, zabrakło Bora, to w jego miejsce skoczył Kos.

  • Sweet weteran

    a więc po dodaniu Finom 4 miejsca (za Francję) i Amerykanom trzeciego (za piąte Szwajcarii) jest 65 zawodników z 20 krajów (w kwalifikacjach wystąpi 58). 40 zawodniczek z 15 krajów, razem 22 kraje będą w Skokach (na skoczni podczas Kombinacji będzie jeszcze Łotysz i Koreańczyk, a więc można powiedzieć reprezentanci 24 krajów wyrwali kwalifikację) A więc 10 drużyn w konkursie drużynowym na dużej skoczni, a 13 w konkursie drużynowym na skoczni K95.

  • PiaPiu stały bywalec

    Z Austrii pojadą najprawdopodobniej Kraft (wydaje się pewniakiem skoro miał mieć specjalne treningi przed io), Huber, Hoerl i najlepsza 2 z trójki Aigner, Tschofening, Fettner. Jak dla mnie postawią na Aignera i Fettnera.

  • MaciejoS stały bywalec
    Kazachowie

    Oczywiście nie będą groźni dla największych rywali na igrzyskach (przejdą w ogóle kwalifikacje?), ale u nich sytuacja jest ciekawa, bo cała trójka skacze na podobnym poziomie. Ja mimo wszystko wziąłbym Daniła i Tkaczenke, ze względu na wiek.

  • Marco Gaccio profesor

    Co się stało z tym Borem Pavlovciciem? W zeszłym sezonie był taki odkryciem a tu nagle go nie ma.
    Szok, niedowierzanie.

    Słoweńcy niespodziewanie mogą w drużynówce powalczyć o medal. Tak jak 4 inne ekipy.
    Polska skazana na 6 miejsce o ile w ogóle uda się pokonać Szwajcarię.

  • Marco Gaccio profesor
    @Roxor

    No właśnie

  • Grozny_Wasacz doświadczony

    Niemcy to raczej Leyhe trzeci i dwóch z trzech Freund/Pius/Constantin. Aczkolwiek ja widzę tych dwóch pierwszych. A Norwegia to oczywiste, że Tande, Lindvik, Granulat, Wąsacz i Forfang.

  • SchwarzerAdler weteran

    Ciekawe kto z Finlandii pojedzie, wybór marny

  • Grozny_Wasacz doświadczony

    No tak tylko kogo z kombinatorów przykładowo by wzięli chociażby Włosi do drużynowego? Identycznie Amerykanie, ale u nich gorzej bo oni wiele lepiej biegają.

  • bomos doświadczony

    Austria i Niemcy mają problem z wyborem, ale ciekawe czemu Norwegia nie ogłasza. Oni nie mają się nad czym zastanawiać, oczywista piątka, nikt inny się nie liczy, no chyba że z Johanssonem to jakaś grubsza sprawa. Oby nie.

  • Maks 50 stały bywalec
    @Roxor

    Będą zawodnicy powoli dodawani niektórzy prosili żeby zrobić taki post

  • Roxor profesor

    "Składy reprezentacji narodowych na Zimowe Igrzyska Olimpijskie"

    A w artykule brak połowy składów.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl