PŚ w Willingen: C. Prevc i Stoch najlepsi na treningu

  • 2022-01-28 14:15

Cene Prevc był najlepszy w pierwszej serii treningowej przed piątkowym konkursem drużyn mieszanych oraz prologiem Pucharu Świata na Muehlenkopfschanze (HS147) w Willingen. Reprezentant Słowenii poszybował na odległość 149,5 metra. Siódme miejsce zajął Paweł Wąsek (135,5 m). Drugi trening został zdominowany przez Polaków - pierwszy był Kamil Stoch (142 m), a drugi Piotr Żyła (147 m).

W pierwszej serii treningowej najdalej poszybował Cene Prevc. Słoweniec uzyskał odległość 149,5 metra i wyprzedził Karla Geigera (137 m) oraz Lovro Kosa (136,5 m). Czwarty był Stefan Kraft (136 m), piąty Marius Lindvik (130,5 m), zaś szósty Peter Prevc, który zaliczył upadek po próbie na odległość 138,5 metra.

Najlepszym z Polaków okazał się Paweł Wąsek (135,5 m), który zajął siódmą lokatę, przed Stephanem Leyhe (133 m), Timim Zajcem (129,5 m) oraz Thomasem Lacknerem (142,5 m).

Trzynaste miejsce zajął Dawid Kubacki z wynikiem 131,5 metra. Piętnasty był Kamil Stoch (131 m), osiemnasty Stefan Hula (128 m), natomiast trzydziesty siódmy Piotr Żyła (106 m).

Pierwszą serię treningową rozegrano z 8., 6. i 4. belki startowej.

Druga seria została zdominowana przez reprezentantów Polski. Najlepszy okazał się Kamil Stoch, który poszybował na 142 metr, zaś drugi był Piotr Żyła z wynikiem 147 metrów. Tuż za Biało-Czerwonymi uplasowali się Lovro Kos (140 m), Yukiya Sato (132,5 m) oraz Severin Freund (137,5 m), zaś szósty był kolejny podopieczny trenera Michala Dolezala, Dawid Kubacki (138 m).

W czołowej dziesiątce sklasyfikowani zostali ponadto Ziga Jelar (128 m), Robert Johansson (135 m), Constantin Schmid (131 m) oraz Peter Prevc (128 m).

Stefan Hula wylądował na 116 metrze i został sklasyfikowany na dziewiętnastym miejscu. Trzydziesty trzeci był Paweł Wąsek (114 m).

Drugi trening przeprowadzono z 6., 7. i 8. platformy. Z oddania skoku zrezygnowali Karl Geiger, Ryoyu Kobayashi i Daiki Ito.

O 16:00 początek mikstu, zaś o 18:30 - prologu mężczyzn w Willingen.

Wyniki "na żywo" będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>

lub relacji LIVE FIS >>

Wyniki I treningu PŚ w Willingen (HS145); 28.01.2022
lp. nr imię i nazwisko kraj odl. belka km/h komp. nota
1 37 PREVC Cene 149.5 6 87.1 -18.5 85.5
2 47 GEIGER Karl 137.0 4 86.8 -18.4 71.9
3 34 KOS Lovro 136.5 6 87.3 -12.1 68.5
4 41 KRAFT Stefan 136.0 4 86.4 -22.3 66.2
5 44 LINDVIK Marius 130.5 4 86.2 -20.5 58.1
6 30 PREVC Peter 138.5 6 87.3 -26.3 57.9
7 19 WASEK Pawel 135.5 6 86.9 -21.8 57.0
8 33 LEYHE Stephan 133.0 6 87.4 -18.3 56.0
9 36 ZAJC Timi 129.5 6 86.7 -12.3 55.7
9 1 LACKNER Thomas 142.5 8 88.6 -26.8 55.7
11 22 ITO Daiki 124.0 6 86.7 -2.9 55.2
12 38 JOHANSSON Robert 126.5 4 86.1 -19.4 52.0
13 21 KUBACKI Dawid 131.5 6 87.5 -19.7 51.9
14 32 SCHMID Constantin 132.0 6 87.5 -20.8 51.7
15 31 STOCH Kamil 131.0 6 86.9 -21.4 49.3
16 35 SATO Yukiya 128.0 6 87.3 -19.5 45.8
17 20 JELAR Ziga 131.0 6 87.2 -25.5 45.2
18 16 HULA Stefan 128.0 6 87.3 -21.1 44.2
19 42 EISENBICHLER Markus 120.0 4 86.3 -15.6 44.1
20 39 PEIER Killian 124.5 4 86.3 -25.6 42.2
21 45 GRANERUD Halvor Egner 120.0 4 86.3 -18.7 41.0
22 14 PEDERSEN Robin 125.5 6 86.6 -23.6 37.2
23 15 BRESADOLA Giovanni 123.5 6 87.0 -22.3 34.9
24 23 FREUND Severin 117.5 6 87.2 -13.3 33.1
25 28 PASCHKE Pius 121.5 6 86.7 -21.2 32.4
26 26 KOBAYASHI Junshiro 119.0 6 86.8 -17.4 31.7
27 25 WELLINGER Andreas 115.0 6 87.5 -11.1 30.8
28 24 DESCHWANDEN Gregor 116.5 6 86.9 -17.0 27.6
29 11 RUPITSCH Markus 119.0 6 87.3 -24.5 24.6
30 43 LANISEK Anze 112.0 4 86.2 -20.8 24.5
31 27 NAKAMURA Naoki 113.0 6 86.7 -17.1 21.2
32 17 BOYD-CLOWES Mackenzie 112.0 6 87.3 -16.8 19.7
33 10 STEINER Maximilian 111.0 6 86.8 -21.9 12.8
34 40 HUBER Daniel 97.5 4 86.0 -10.8 8.4
35 13 DEAN Decker 102.5 6 87.0 -14.6 4.8
36 8 MUMINOV Sabirzhan 108.0 6 86.9 -25.3 4.0
37 29 ZYLA Piotr 106.0 6 87.1 -22.7 3.0
38 4 MUELLER Markus 100.0 6 86.6 -14.3 0.6
39 18 SATO Keiichi 98.0 6 86.4 -19.1 0.0
39 12 CONTAMINE Mathis 95.5 6 86.9 -18.6 0.0
39 9 FOUBERT Valentin 93.0 6 86.8 -16.7 0.0
39 7 RAINER Stefan 88.5 6 86.3 -16.6 0.0
39 6 MERILAEINEN Eetu 100.0 6 86.6 -24.7 0.0
39 5 MAKSIMOCHKIN Mikhail 97.0 6 86.9 -9.8 0.0
39 3 POHJOLA Arttu 101.5 6 86.3 -21.4 0.0
39 2 BAZHENOV Aleksandr 100.0 6 86.8 -19.0 0.0
  46 KOBAYASHI Ryoyu         DNS
Wyniki II treningu PŚ w Willingen (HS145); 28.01.2022
lp. nr imię i nazwisko kraj odl. belka km/h komp. nota
1 31 STOCH Kamil 142.0 8 87.8 -11.5 61.2
2 29 ZYLA Piotr 147.0 8 88.2 -23.3 58.4
3 34 KOS Lovro 140.0 8 88.0 -17.4 51.7
4 35 SATO Yukiya 132.5 7 88.0 -11.9 48.1
5 23 FREUND Severin 137.5 8 88.2 -19.5 45.1
6 21 KUBACKI Dawid 138.0 8 88.2 -20.5 45.0
7 20 JELAR Ziga 128.0 6 87.4 -13.2 43.2
8 38 JOHANSSON Robert 135.0 7 87.6 -24.0 40.5
9 32 SCHMID Constantin 131.0 8 88.6 -12.9 40.0
10 30 PREVC Peter 128.0 8 88.1 -8.2 39.3
11 43 LANISEK Anze 127.0 7 87.8 -12.5 37.6
12 14 PEDERSEN Robin 126.0 6 87.1 -16.0 36.8
13 39 PEIER Killian 130.5 7 87.7 -20.0 36.4
13 27 NAKAMURA Naoki 132.0 8 88.0 -18.3 36.4
15 42 EISENBICHLER Markus 125.0 7 87.8 -10.2 36.3
16 45 GRANERUD Halvor Egner 125.0 7 87.6 -10.3 36.2
17 4 MUELLER Markus 124.5 6 86.8 -16.1 34.0
18 40 HUBER Daniel 126.5 7 87.7 -16.1 33.1
19 16 HULA Stefan 119.0 6 87.3 -11.1 29.1
20 36 ZAJC Timi 118.5 7 87.4 -6.3 28.5
21 2 BAZHENOV Aleksandr 125.5 6 87.1 -24.1 27.8
22 7 RAINER Stefan 123.0 6 87.0 -19.9 27.5
23 26 KOBAYASHI Junshiro 128.0 8 87.8 -21.3 26.2
24 25 WELLINGER Andreas 127.0 8 88.7 -23.8 21.9
25 33 LEYHE Stephan 121.0 8 88.4 -13.7 21.2
26 10 STEINER Maximilian 120.0 6 86.9 -22.9 19.1
27 37 PREVC Cene 116.5 7 87.6 -12.2 19.0
28 1 LACKNER Thomas 118.5 6 87.1 -20.4 18.9
29 28 PASCHKE Pius 121.5 8 87.6 -18.3 17.5
30 15 BRESADOLA Giovanni 118.5 6 86.8 -21.9 17.4
31 41 KRAFT Stefan 114.5 7 87.4 -10.5 17.1
32 44 LINDVIK Marius 116.5 7 87.5 -14.7 16.5
33 19 WASEK Pawel 114.0 6 87.4 -15.8 15.4
33 17 BOYD-CLOWES Mackenzie 113.5 6 87.6 -14.9 15.4
35 13 DEAN Decker 115.0 6 87.0 -21.4 11.6
36 24 DESCHWANDEN Gregor 114.0 8 87.7 -13.1 9.2
37 11 RUPITSCH Markus 107.0 6 87.3 -13.5 5.1
38 18 SATO Keiichi 103.5 6 86.6 -7.6 4.7
39 12 CONTAMINE Mathis 88.0 6 86.9 -10.1 0.0
39 9 FOUBERT Valentin 104.0 6 86.8 -14.4 0.0
39 8 MUMINOV Sabirzhan 95.0 6 86.8 -18.5 0.0
39 6 MERILAEINEN Eetu 107.0 6 87.0 -20.2 0.0
39 5 MAKSIMOCHKIN Mikhail 100.5 6 86.5 -14.0 0.0
39 3 POHJOLA Arttu 97.5 6 86.4 -21.9 0.0
  22 ITO Daiki         DNS
  46 KOBAYASHI Ryoyu         DNS
  47 GEIGER Karl         DNS

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (40442) komentarze: (170)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Grubczesku początkujący
    Nie podniecajcie się tak

    bo potem będzie jak zwykle płacz i zgrzytanie zębów

  • Funegosum weteran

    Jest jeszcze kwestia pogody.... będzie wiało jutro i pojutrze i komu, czy nie będzie?
    Oto jest pytanie.
    Treningi, wiadomo czym są, ale tak czytam: dobrze skoczyli, to źle.... źle by skakali to też źle.
    Jasne, że w punktowanych seriach może być wszystko, ale ile razy mówi się, że w znacznym stopniu skacze głowa, to może lepiej jak skacze po udanym treningu, czyż nie?

  • mokulowski@wp.pl stały bywalec
    @tibijczyk

    Kamil Stoch może coś na ten temat powiedzieć bo sam wracał do startów po kontuzji pod sam koniec 2014 roku.

  • tibijczyk stały bywalec
    @mokulowski@wp.pl

    kilka pierwszych skoków po przerwie zawsze wychodzi lepiej niż jest w rzeczywistości

  • mokulowski@wp.pl stały bywalec

    Co tu się dzieje!? Przecież ma być koniec polskich skoków a tutaj nagle z super wynikami wyskakują jak Filip z Konopi!? Uwierzę w ich skoki dopiero jak zdobędą indywidualnie i drużynowo medal na igrzyskach. Pozdrawiam.

  • papa_s weteran
    @znawca_francuskiego ale wrócili do żywych

    skaczą ponad 140 na 147m skoczni. Wyprzedają znacząco Killian Peier.

  • Maradona profesor
    @Mucha125

    Przecież Żyła brylował na treningach w Ga-Pa. Stoch był w dobrej formie aż do rozpoczęcia turnieju. To nie są ich pierwsze skoki na top 3 w tym sezonie. Nawet Kubacki miał 1-2 przebłyski w Bischofshofen.

  • Mucha125 profesor
    @dervish

    Hula na pewno będzie spadać, a reszta odpoczynek widać przyniósł oczekiwane rezultaty. Chociaż niepokoi mnie to że trójka z naszych trenować nie miała jak bo kontuzja albo covid.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Z tyłu to wiało już przez połowę sezonu

  • semion weteran

    Spokojnie!
    To, że raz im się coś udało w zmiennych warunkach nie znaczy, że w konkursie to powtórzą.

  • Mucha125 profesor
    @alo

    Pytanie kiedy na treningach w tym sezonie było super? Bo ja nie pamiętam, a jak widzę taki durny i ślepy komentarz to zadaje sobie jedno pytanie serio tak trudno patrzeć na realne wynik ?? Realnie czekaliśmy żeby chociaż jeden skok był daleki NAWET W TRENINGU!! W tym sezonie nawet na treningach nie było super, jedyne osoby które mocno na treningach skakały a później słabo to Hula i Zniszczoł. Bardziej martwi mnie to że Kamil po powrotach super skacze do czasu.

  • dervish profesor

    Na treningach o dziwo cała nasza ekipa włącznie ze Stefanem i Pawłem biorac pod uwage oczekiwania i aktualne możliwości prezentuje sie dobrze lub bardzo dobrze.

  • bardzostarysceptyk profesor
    @Matthias88

    Trzeba by było jeszcze mu coś uciąć, chyba by się nie zgodził.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Sezon bez JANUSZY 20/21

    A ty to chyba dzieciak Orange i T-Mobile

  • dybekbruce bywalec

    Definicja "czołowej ....stki" się zmienia. Ostatnio była to czołowa 30-stka :) Po pierwszym treningu czołowa 20-stka, a teraz FIU FIU czołowa 6-stka nawet!!

  • przemek32143 profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Ale nie udowodnili tego na olimpiadzie. MŚ to inna bajka.

    Polacy mogą rozbić tą imprezę jak Japończycy w Nagano.

  • znawca_francuskiego weteran

    Spokojnie ludziska to tylko treningi. Zobaczymy jak będzie w konkursach jutro i pojutrze.

  • Paweł39 weteran
    @firefly

    Gdzie Wam Dolezal postawi na młodszego, przeciez on zakochany w doswiadczonych skoczkach, na Hule by predzej postawil niz Wąska. Taka prawda.. nie z tym trenerem. Dolezal nie jest za chetny do stawiana na młodych.
    A prosiło się żeby Wąsek sobie poskakał..

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @przemek32143

    Bez przesady - jest wielu skoczków, którzy nie raz udowodnili, że mają mocną banię. Medal w Pekinie jest realny, ale w złoto bym wątpił. W końcu jadą tam m.in. Geiger, Kobayashi, Granerud i inni.

  • Marco Gaccio profesor
    @przemek32143

    Dobra skończ te bajki o doświadczeniu.

  • EddieKoteł weteran

    Jeżeli teraz to pójdzie, to się literalnie wszyscy zes...y. Ale pewnie nie pójdzie, utrzymuję sceptycyzm na miarę Piotrka Fijasa z grudnia 2000:D

  • przemek32143 profesor

    Śmiechy chichy, ale trzeba przyznać że mamy jedną wielką przewagę nad rywalami, a mianowicie doświadczenia. Kiedy innym będą drżały nogi na myśl o szansie na medal nasza sprawdzona na wielu olimpiadach ekipa będzie mogła to skrzętnie wykorzystać. I dlatego Dolezal to jest geniusz którego nie docenialiśmy. Dał odpocząć starszym liderom aby na świeżości podbili Pekin. Rywale będą zszokowani jak Małysz i reszta Simim w 2002. Szach Mat.

  • Marco Gaccio profesor

    Kobayashi odpuszcza jakby był w jakiejś świetnej formie a jest zwykłym drewnem. Ostatni raz na podium był prawie miesiąc temu.

    Z igrzysk wróci bez medalu.

  • Snickers965 weteran

    ZNOWU JESTEŚMY POTĘGĄ

  • Cinu profesor
    @Dama_Karmelowa

    Nawet Adam Bucholz zaliczył wzwoda to nie ma się co dziwić użytkownikom.

  • Matthias88 doświadczony
    @Paweł39

    Przebrać Kamila za dziewczynę i mamy skład: Kamila Stoch, Dawid Kubacki Rajda, Żyła.

  • PogromcaTrolli1 bywalec
    @firefly

    Ale z drugiej strony nie trenował

  • Szethek weteran
    @alo

    Zgadzam się z tobą. Na trening nigdy się nie patrzy. Liczy się tylko seria konkursowa.

  • Shepard stały bywalec

    Bardzo dobra decyzja, że Kamil nie wystartuje w mikście. Nie ma co ryzykować, a będziemy i tak tylko tłem dla najlepszych. Szkoda tylko że Paweł nie skoczy zamiast Piotra lub Dawida i byłoby dla mnie ok.

  • PogromcaTrolli1 bywalec
    @Dama_Karmelowa

    Sześć ale złotych oczywiście bo Stoch, Żyła Kubacki oraz Wąsek po pierwszym miejscu czyli nawet 8 i do tego drużynówka to już 9 a no i mikst to już 10

  • dvck3rst4r początkujący
    @kwak11234@wp.pl

    pragnę przypomnieć, że pierwszy skok treningowy piotrka mógł być spowodowany tym ze prawdopodobnie byl to jego pierwszy skok po przejsciu covida, i musial sie troche zgrac ;)

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Dama_Karmelowa

    Śmiech na sali. My już jesteśmy czemionami. Ze 3 medale to minimum. Złote.

  • Karpp profesor
    @Dama_Karmelowa

    Jeden trening, ten drugi. Bo w tym pierwszym jak czołówka miała podobne warunki to odjechała Polakom ;)

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Bardzo dobre skoki Kamila i Piotra. Skok Kamila w jednym z najsłabszych warunków wietrznych. Co jest bardzo dobrym prognostykiem. Widać u niego duże rezerwy. Z wiatrem Piotra Kamil skoczył ponad 150 m, a nwet na nowy rekrd skocznii. Bardzo dobry też skok Kubackiego. Zdecydowanie jego najlepszy skok w tym sezonie

  • thestasiex12 stały bywalec
    @Dama_Karmelowa

    Złoto w mikście jeszcze xD!?

  • firefly profesor
    @erytrocyt_ka

    Ja bym dała zdecydowanie Wąska za Żyłę, bo Piotr to jednak na totalnym przypale się dzisiaj w ogóle znalazł na skoczni.

  • alo profesor

    Przyjdzie co do czego to klapa jest. Zawsze w treningach jest super a później kicha.
    Gajga i Jojo przyjdą to wyjaśnią wszystkich.
    Ci co wieszczą walkę o medale naszych ładnie popłynęli z myślami

  • Xenkus profesor
    @topcom1

    Skaczacy tuż po Stochu Schmid miał porównywalne warunki więc [***]lisz głupoty.

  • Szethek weteran

    Haha Ryoyu odpuszcza nawet miks.

  • Karpp profesor
    @wodzirej

    To trening w Willingen przy huraganie pod narty jest najważniejszą imprezą w sezonie?
    Tego to jeszcze nikt nie wymyślił :)

  • Dama_Karmelowa profesor

    Myślę, że oficjalnie możemy ogłosić - jedziemy po komplet medali! Wszystkie sześć indywidualne, dołożymy jeszcze złoto w drużynie i srebro w drużynie mieszanej! Tak będzie!

    Może melisy co niektórym zaparzyć? Bo wystarczyły dwa treningi żeby balonik poszedł w ruch. Prześmieszne xD

  • Paweł39 weteran

    gdyby nie ta cała Nicola to mogli by Polacy nawet walczyc w miksie o podium

  • firefly profesor
    @Adrian AZ

    Jedyna słuszna decyzja, 5 skoków jednego dnia tuż po kontuzji mogłoby być ryzykowne.

  • topcom1 stały bywalec

    Niektorych tu [***]lo na dobre.Naszych 3 muszkieterow mialo zdecydowanie lepsze warunki od czolowki (przeliczniki u Kamila zglupialy porownajcie z nastepnymi skoczkami).

  • Cinu profesor
    @Karpp

    Hula był 19 i 18 a jakiś cudem wyszło ci z tego brak q. To się średnią liczy a nie dodaje nie ośmieszaj się.

  • Paweł39 weteran
    @paolo

    Jednym skokiem treningowym napewno zamknie. Na loteryjnej i wietrznej skoczni. Wygraja wszystko i zdobeda zloto na igrzyskach. Ludzie czy wy siebie czytacioe?

  • Karpp profesor

    Norwegowie trzymają kciuki za Graneruda w Chinach, żeby mu skocznia spasowała bo jak mu nie spasuje tak jak w Ruce albo Zakopanem to będzie bez medalu w drużynie.

  • Karpp profesor

    Czyli tak jak pisałem Zakopane nie jest obiektywne a nasi skaczą na takim pozimie jak podczas TCS a Kamil oby wrócił do tego co było przed TCS.
    Czyli w norlmalnych warunkach i przy całej obsadzie skończy się pewnie miejscami
    Kamil 6-15
    Żyła 11-35
    Dawid 17-35
    Wąsek 21-35
    Hula 31- brak q

  • erytrocyt_ka profesor
    @kibicsportu

    Cóż, szkoda, że nie Wąsek... większych szans na nic nie mamy, mógł sobie młody poskakać

  • Shepard stały bywalec
    @grindavik

    Masz rację. Wiatr rzeczywiście wieje z przeciwnego kierunku niż pokazują to punkty i czujniki wiatrowe na skoczni, ale to częste zjawisko na skoczniach świata. Wiatr lubi po prostu "odbijać się" się od gór, lasów itd i wiać w drugą stronę. Ukształtowanie terenu na to wpływa a na skoczni jest to jeszcze bardziej widoczne, bo jest ona zawsze nieco "schowana". Tak to mniej więcej wygląda, choć w szczegółach nie powiem, bo nie jestem meteorologiem, ale często spotykałem się z takim wyjaśnieniem.

  • Adrian AZ profesor

    Bez Stocha w mikście, czyli oszczędzają go po kontuzji.

  • Matthias88 doświadczony

    Pompka od roweru pożyczona, no to pompujemy.... balonik. Tylko, że jak on pęknie będzie płacz i zgrzytanie zębów.

  • paolo początkujący
    Jedziemy na igrzyska olimpijskie po medale

    stara kadra nie rdzewieje. Stoch, Żyła i Kubacki prawdopodobnie zamknęli jadaczki wszystkich zebranych tu krytyków.

  • przemek32143 profesor

    Geiger pewnie chciał skakać w drugim treningu, ale zobaczył że Ryoyu nie skacze i też zrezygnował.
    Zaczynają się psychologiczne gierki na poziomie Ammanna z Turnieju Czterech Skoczni 2008/2009.

  • kibicsportu profesor

    Reprezentacja Polski na konkurs drużyn mieszanych w Willingen Flaga Niemiec
    Kinga Rajda
    Piotr Żyła
    Nicole Konderla
    Dawid Kubacki

    Czyli bez Kamila.
    Pewnie trochę dmuchanie na zdrowie jest i słusznie.

  • Sezon bez JANUSZY 20/21 bywalec

    Stare dobre czasy. Dublet dziadków, trzeci podstarzały wuja w TOP 6. Pytanie czy to tylko zbieg sprzyjających okoliczności czy rzeczywista duża zwyżka formy.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    No no, Ryoyu odpuszcza również drugi trening, dobrze, że w końcu ktoś tam poszedł po rozum do głowy.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    A za 30 minut w studiu TVN jak i w innych mediach społecznościowych.
    Cytat sport.tvp.pl " Przedolimpijski odlot! Genialne skoki Żyły i Stocha w Willingen" Dziennikarstwo na poziomie, że ohoho. Szkoda, że nikt nie pamięta 106m w 1 serii.
    Podnieta wszystkich gości w studiu jak to jest " ah i oh", ale na szczęście ich entuzjazm zgasi po połączeniu się zdalnie, Jakub Kot.

    A co jeśli w Pekinie na konkursie będzie wiało np. +10 pkt. Gdzie wtedy będą Polacy?
    Poczekajmy i na taki konkurs gdzie będzie wiało z tyłu.
    Dajcie im czas, po co już jakieś ciśnienie na nich? Po co zbędna presja?
    A już myślałem że bez żadnych oczekiwań pooglądamy konkurs w Pekinie i się miło zaskoczymy, szkoda. A tu presja. I potem wielki płacz przez cały luty.

  • break90 weteran
    @grindavik

    W Willingen czy na skoczni? Nawet jeśli wiatr w danym miejscu wieje z jednego kierunku to po drodze ma góry, drzewa a na skoczni jeszcze osłony wiatrowe. Czujniki przy skoczni najlepiej oddają aktualna sytuacje a czy rekompensaty są sensowne to już zupełnie inna sprawa

  • erytrocyt_ka profesor
    @Marco Gaccio

    Dlaczego mam przepraszać? W pierwszym treningu wyszlo na odwrót niż mówił, a w drugim wyszło tak jak mówił, więc jest fifty/fifty :P

  • pablito weteran

    pompowanie balonika czas zaczać

  • Karpp profesor
    @Maradona

    Bo zabrakło huraganu. No ale przynajmniej Janusze sukcesu mogą odtrąbić już powrót Polaków do wielkiej formy z czasów Horna :)

  • nicoz weteran

    Tego jeszcze w tym sezonie nie było. Polacy na czele.

  • Marco Gaccio profesor
    @erytrocyt_ka

    Przeproś pana Tajnera.

    erytrocyt_ka profesor6 piątek, 28 sty 2022, 14:19
    Fascynujące jest to, że to co mówi Tajner zawsze trzeba brać na odwrót. Przynajmniej to co mówił, nie wynika z tego pierwszego treningu...
    Najbardziej cieszy dobry skok Wąska.

  • PawelK95 doświadczony

    Może raz w życiu słowa Tajnera się sprawdzą:)

  • wodzirej stały bywalec

    Doleżal to jednak świetny fachowiec. Potrafi przygotować drużynę na imprezę docelową!

  • Cinu profesor
    @break90

    Jeszcze się okaże że jedziemy po medal w mikście. POLSKA BIAŁO CZERWONI! Blachotrapez razem sięgamy nieba!

  • Maradona profesor

    Wow, Rjoju odpuścił dwa treningi. Jak jeszcze zrezygnuje z serii próbnych w weekend, to uwierzę w jego złoto na IO, bo to oznacza że w sztabie widzą gdzie jest problem.

  • topcom1 stały bywalec
    Balon z helem

    A nie baloniki za cgwile w naszych mediach.321 ..start :)

  • pogromca januszy weteran
    @kwak11234@wp.pl

    A ty nie januszuj. Trzeba się cieszyć każdym dobrym występem, nawet na treningach.

  • Adrian AZ profesor

    Trzech Polaków w top10 w tym dwóch na 2 pierwszych miejscach. Obudźcie mnie.

  • break90 weteran
    @wodzirej

    Czemu tak zachowawczo? Jedziemy po 3 złote medale (nawet 6 jakby drużynówkę liczyć jako 4 osobne). Bez tego niech nie wracają!

  • Szethek weteran

    U Geiger też nie skakał w drugim treningu.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Brawo Stoch!!!

  • przemek32143 profesor

    Uwaga uwaga, wygraliśmy tą treningową drużynówkę. Tak jak wczoraj wieczorem napisałem, maszyna Dolezala ruszyła i nic jej już nie zatrzyma :)

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Trzech Polaków w TOP10, dawno tego nie było, ale to tylko trening.

  • grindavik stały bywalec
    @break90

    Poważnie, bo to nie jest prognoza tylko aktualna pogoda w Willingen teraz. I dlatego mnie to tak zastanawia..

  • Maradona profesor

    Coś tam jest nie tak, wszyscy z top 15 psują skoki.

  • break90 weteran
    @kwak11234@wp.pl

    Czekam jeszcze na klasyfikacje mikstu biorąc wyniki z treningów XD

  • wodzirej stały bywalec

    Po skokach Stocha, Żyły, Kubackiego i Wąska można śmiało wnioskować, że Polacy mają spore szanse na medal drużynowy. Widać, że w końcu forma poszła mocno w górę.

  • an18 doświadczony

    Nie ma co się napalać ale Kamil pokazał jakie ma możliwości

  • erytrocyt_ka profesor
    @Dama_Karmelowa

    Zdecydowanie... Mam nadzieję, że go nie wezmą, jest świeżo jednak mimo wszystko po kontuzji, lepiej tak nie przeciążać stopy

  • grzmiwuj doświadczony

    Spokojnie. Z Polakami jest lepiej, niż podczas TCS - to można przyjąć jako fakt. A cała reszta to na ten moment domysły i spekulacje. Jeśli ktoś chce wyciągać dalej idące wnioski po tak loteryjnym treningu, to gratuluję rozsądku.

  • Karpp profesor

    Czytam komentarze i nie wierze. Przecież w pojedynczych skokach to wszyscy sobie radzili dobrze. Chodzi o to, żeby oddawać cały czas takie skoki a nie tylko w tak sprzyjających warunkach.

    Jak Żyła zmieni technike, Dawid nie będzie się bawił w skok w zwyż a Kamil nie pogubi sie technicznie w konkursach to uwierze. A pewnie w niedziele te same osoby, które mówią, że wreszcie wrócili do formy będą pisać "Dolezal out". Już tyle razy to przerabialimy :)

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Adam Bucholz
    @Bucholz_Adam
    28 stycznia 2022 roku - dzień, który wlewa nadzieje w nasze serca, na tydzień przed igrzyskami w Pekinie


    I nie mówcie mi, że mamy rzetelnych, mądrych, opanowanych dziennikarzy w PL.
    Pompowanie balonika po dwóch zmiennych treningach jest jednym słowem - żałosne.
    Tacy ludzie jak ten Pan i inni dziennikarze odpowiadają za falę hejtów na polskich sportowców.
    Tak samo było pompowanie balonika przed półfinałowym meczem Igi Świątek ( w radiu, telewizji) - a wszyscy wiemy jak się skończyło i potem komentarzami na Polkę jak to nie wytrzymała psychicznie i fizycznie meczu i narzekania, które mogły się odbyć na Polce.

    Pompowanie balonika to wasza specjalność. Hieny

  • Pogromca początkujący

    Stoch nigdy nie mial zadnej kontuzji.

    Cinu: idz pokrzyczec do lasu!

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @sajmon332

    11,5 pkt, nie jest to jakoś strasznie dużo.

  • LaraJean doświadczony

    Mimo, że bardzo bym chciała zobaczyć Kamila dziś w drużynówce to uważam, że powinien ją odpuścić i nie ryzykować jakimiś powikłaniami po kontuzji. Chętnie bym zobaczyła Pawła, a co do drugiego to nie wiem, ciężko wybrać między Piotrem i Dawidem.

  • kubson97865 profesor
    @Dama_Karmelowa

    Nawet za Żyłę bym dał Wąska. Piotrek z Kamilem niech odpoczną i nie ryzykują niepotrzebnie. Ale decyzja będzie należeć do trenerów i ich samych.

  • nicoz weteran
    @Dama_Karmelowa

    Wąsek młodszy i pasuje do Pań.

  • kibicsportu profesor
    @sajmon332

    -11,5

  • przemek32143 profesor

    Skoki Żyły i Cene pokazują że o dupę rozbić te treningi.

  • erytrocyt_ka profesor

    Cene dalej faworytem do złotego medalu na IO? Ostatnio Peter, teraz on, po pojedynczych skokach nie da się oceniać jednoznacznie takich szans.

  • pogromca januszy weteran
    @kubson97865

    Hula i Wąsek. Nie ma co przemęczać naszych asów podrzędnym mikstem.

  • break90 weteran
    @kubson97865

    Co za różnica? Przecież dla naszych to będzie kolejna seria treningowa

  • sajmon332 stały bywalec

    ile stoch miał odjęte?

  • Dama_Karmelowa profesor

    Jak dla mnie to Stochowi ten występ w mixście potrzebny jak dziura w moście, chyba żeby ryzykować, że zaleczona ekspresem kontuzja da o sobie znać. Są ważniejsze zawody i to za chwilkę. Żyła i Kubacki jak sobie poskaczą z paniami to dobrze im zrobi

  • kwak11234@wp.pl profesor

    2/2
    A wiadomo jest to, że Polacy z wiatrem pod narty potrafią daleko skakać nawet bez formy.
    patrz. Stękała/Wolny.
    Naprawde jestem daleki od optymizmu. Niech pokaza takie skoki z wiatrem wzglednie spokojnym do -3 max przelicznik
    Szkoda, ze nie ma warunków sprawiedliwych z brakiem mocnych podmuchow pod narty.

  • Filip Bk początkujący
    @kubson97865

    Kubacki + albo Żyła, albo Paweł, albo Kamil

  • Cinu profesor

    JEDZIEMY PO ZŁOTO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 5 MEDALI MINIMUM!!!!!11!

  • break90 weteran

    To co, już uznajemy Polaków za faworytów do medali? Bez trzech złotych to chyba nie mają co wracać? XD

  • kubson97865 profesor

    Teraz najgorsze pytanie. Kto do mieszanki? Kubacki, Żyła czy Stoch. Są dwa miejsca tylko

  • pogromca januszy weteran
    @butczan1

    No to teraz, wszyscy hejterzy, powtarzajcie za mną:

    Pan Prezes Apoloniusz Tajner jest debeściak, i jego ma... jego sztab też!

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Lukkier

    no tak oceniasz po treningu z wysokiej belki i wiatrem -12.
    Daj spokój.
    Mozna sie cieszyc odlegloscia, ale na pewno nie mozna brac na powaznie tych treningow

  • przemek32143 profesor

    Kamil z tym wiatrem naprawdę nieźle, ale czołówka leciała z 4 belki i dlatego to aż tak nie imponuje. Ale top 8 może top 6 zrobi.

  • julek16 weteran

    Żyła i Stoch super skoki

  • Sezon bez JANUSZY 20/21 bywalec

    Ruszyła Polska Maszyna, już jej nic nie zatrzyma.

  • kubson97865 profesor

    No super Kamil. Zobaczymy tylko jeszcze w konkursie. Jak będzie na podobnym poziomie to będzie zacnie jak na problemy, z którymi się zmagał

  • butczan1 weteran

    1. Stoch, 2. Żyła, 4. Kubacki.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    powtorze ostatni raz, nie podniecajcie sie Zyla czy Stochem bo tutaj jest kompletna loteria, nawet nie wiadomo czy przeliczniki odwierzciedlaja ich skoki.
    Trzeba bedzie poczekac na same ZIO, bo w Willingen caly weekend loteria i tylko dzis da sie tam skakac. Bo nastepne dni tak jak mowilem, bez szans.

    Poczekajmy jeszcze tydzien

  • Shepard stały bywalec

    Piotrek mnie zaskoczył, ale Kamil w tych warunkach to nawet bardzo.

  • Dalibor1 bywalec

    wrócił!!!!!!!

  • Xenkus profesor

    Tym razem Stoch porządnie. No jest na pewno sporo lepiej z nim niż w Innsbrucku na TCS.

  • Sweet weteran

    Kamil też ekstra!!! super super dla pewności siebie naszych Orłów

  • DestinyTM stały bywalec

    Tajner miał rację?

  • PiaPiu stały bywalec

    Z takim wiatrem cudowny skok Kamila!
    Oby mistrz wrócił na tron!

  • erytrocyt_ka profesor

    Ależ bomba Stocha teraz w tych warunkach😮 oby to się tylko na konkursy przekładało. Potrzebował chyba takiego dalekiego skoku, oby mu to dało kopa.
    Żyła bardzo regularny xd

  • PawelK95 doświadczony

    Hahahah co jest:)

  • Lukkier doświadczony

    Kamil jeden z lepszych skoków w sezonie

  • phoffman605 bywalec

    Kamil też pięknie :)

  • cavalierjan19 profesor

    Może raz w życiu boski Apollo nie kłamał co do treningów?

  • Adrian AZ profesor

    Żyła jak zwykle regularny.

  • nicoz weteran

    Brawo Żyła i Stoch.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Żyła zdecydowanie lepiej niż w pierwszym treningu, ten covid chyba dobrze mu zrobił.

  • cavalierjan19 profesor

    Piotrek bez takiej bomby raz na jakiś czas nie byłby sobą

  • an18 doświadczony

    Cały Piotr, raz bula raz na HS

  • Sweet weteran

    PITERRRR!! ekstra, sama przyjemność dla naszych po miesiącach nerwów.

  • PiaPiu stały bywalec

    Bomba Żyły

  • PawelK95 doświadczony

    Żyła bomba:)

  • Lukkier doświadczony

    Dobra, Piotrek wrócił do żywych :D

  • DestinyTM stały bywalec

    No i Żyła super

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Tak jak mowilem. Petarda Zyly, on jest nieprzewidywalny a belka za wysoko xd

  • kibicsportu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Żeś wykrakał :)

  • Karpp profesor
    @Sweet

    Na treningach skacze też daleko z wysokich belek. Żadna nowość dla niego :)

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Licze na petarde Zyly +140m

  • Karpp profesor

    Ten drugi trening już pokazuje jak to wygląda. Z huraganem pod narty to każdy skacze.

    Moim zdaniem jesteśmy w tym samym miejscu gdzie byliśmy przed Zakopanem a Kamil pewnie przed Ga-Pa i tak nam już zostanie.

  • nicoz weteran

    Wreszcie belka w górę w odpowiednim momencie dla Kubackiego.

  • kibicsportu profesor
    @Cinu

    No taka ironia losu. Ale chyba jest troszkę słabszy niż wcześniej.

  • break90 weteran
    @grindavik

    Ty tak poważnie? Na podstawie prognozy twierdzisz, ze wiesz lepiej jak wieje wiatr niż wskazania z czujników przy skoczni?
    Ja wiem ze tutaj są sami znawcy od wszystkiego ale są jakieś granice

  • Cinu profesor
    @kibicsportu

    -22 no rzeczywiście słabnie

  • Sweet weteran

    kompletna loteria, oby bezpiecznie, ale brawo DAWID, takie skoki mogą mu pomóc psychicznie.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Kubacki z 8 belki i lufa pod narty niezly skok, no ale tutaj trzeba jeszcze dalej skakac..

  • kibicsportu profesor
    @Lukkier

    Pewnie dlatego, że wiatr słabnie.

    EDIT: Chociaż Kubacki przyfarcił teraz, taka belka i wiatr mocniejszy.

  • Lukkier doświadczony

    Kto by się spodziewał, że w takich warunkach będą podnosić belkę :D

  • kibicsportu profesor

    Wiatr słabnie, czyli zgodnie z prognozą.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @kibicsportu

    mozliwosci to ma tutaj moze 30 skoczkow, ale nie musza tego ukazywac ;)

  • kibicsportu profesor

    Paweł teraz słabo. Ale pierwszy skok pokazał, że ma możliwości.

  • PawelK95 doświadczony

    Przyzwoity skok Stefana z tym wiatrem.

  • Funegosum weteran
    @tomek20

    Oby tak zostało w konkursie ( a nawet się poprawiło :-))

  • grindavik stały bywalec

    Jakim cudem mają odejmowane punkty za ewidentny wiatr pod narty jak skocznia w Willingen ma zeskok w kierunku wschodnim, z lekkim odchyleniem na południe?? Natomiast wiatr zdecydowanie daje z zachodu. Nie pojmuję tego.

  • kibicsportu profesor
    @erytrocyt_ka

    A może tak jest?
    Tylko Kamil nie oddał tak dobrego skoku.
    Winkiel też to mówił, że Kamil skakał najlepiej z naszych.

  • Adrian AZ profesor
    @przemek32143

    Wyskoki na treningach, a potem klapa w konkursie to ogólnie zmora Polaków od dłuższego czasu. Wspomniany przez Ciebie Wąsek, Hula, Stękała, Zniszczoł, czy nawet Stoch, Żyła i Kubacki. Albo eksploatują się mocno na treningach i potem nie starcza sił na konkurs, albo są problemy natury psychologicznej.

  • Cinu profesor

    Jaki ten Pohjola jest cieniutki. Członek 3 osobowej fińskiej kadry A śmiechu warte.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Marco Gaccio

    spojrz w lustro tam zobaczysz kinde.

  • cavalierjan19 profesor

    Ciekawe jak Wąsek te skoki przełoży na konkurs. Może trend z Zakopanego będzie podtrzymany i Pawła będzie stać tu na solidne punkty w drugiej dziesiątce.
    Lindvik zdaje się że formy przed IO nie stracił, Wąsacz w miarę solidny. W Pekinie Norwegowie będą mocni.

  • Marco Gaccio profesor
    @kwak11234@wp.pl

    dziecko uspokoj sie juz

  • Adrian AZ profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Poczekajmy na 2 trening.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Peter Prevc się obalił w pierwszym treningu gdyż dostał mocny podmuch w jedną z nart. Wszystko ok ze skoczkiem :-)

  • erytrocyt_ka profesor

    Fascynujące jest to, że to co mówi Tajner zawsze trzeba brać na odwrót. Przynajmniej to co mówił, nie wynika z tego pierwszego treningu...
    Najbardziej cieszy dobry skok Wąska.

  • Karpp profesor

    Nawet nie ma co oceniać tego treningu.
    Wniosek jest jeden- z huraganem pod narty bez żadengo błędu i mocniejszego podmuchu gdzieś w trakcie to jak widać każdy skoczy daleko :)

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Ryoyu w końcu odpuścił skok treningowy, oby to oznaczało, że w konkursie odda dwa bardzo dobre skoki.

  • tomek20 weteran

    Miło w końcu widzieć naszych w górnej połowie tabeli.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    tak jak mowilem
    Wasek i Kubacki do mikstu.
    Stocha oszczedzac, a Zyla po covidzie.

  • Lans profesor
    -

    No biorąc pod uwagę jak w tej chwili wygląda Geiger i fakt, że skocznia normalna to dla niego dodatkowy atut to brak złota będzie niespodzianką, a brak medalu sensacją. Powtórka z czterema medalami również jak najbardziej możliwa.

  • Szethek weteran

    No i nareszcie Ryoyu nie skaczę w treningach! Brawo w końcu ktoś pomyślał w kadrze Japońskiej. Lepiej późno niż wcale.

  • nicoz weteran

    Brawo dla Ryouy.

  • PawelK95 doświadczony

    Wiadomo, że nie ma co wyciągać daleko idących wniosków, ale jakby coś drgnęło u naszych. Na spory plus Hula. A Słoweńcy w swojej lidze.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Witamy w wesołym cyrku, teraz mamy nowy repertuar

  • Barteusz25 początkujący

    Źle to nie wygląda. Tylko Pieter musi się obudzić.

  • przemek32143 profesor

    W obozie Japońskim zorientowali się jaki był problem Kobayashiego.

    Ale według mnie zdecydowanie za późno.

    Mam nadzieję że Wąsek zaliczy wreszcie te top 10 bo denerwują te wysoki na treningach bez przekładania na zawody.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl