PŚ w Willingen: Czy wiatr pozwoli na sobotnie zawody? (listy startowe)

  • 2022-01-29 09:40

Przed nami drugi dzień rywalizacji w ramach tegorocznego Pucharu Świata na Muehlenkopfschanze (HS147) w Willingen. Na sobotę zaplanowano konkursy indywidualne kobiet i mężczyzn z udziałem siedmiorga reprezentantów Polski. Rywalizację może jednak zakłócić wiatr.

Podium piątkowego mikstuPodium piątkowego mikstu
fot. Konstanze Schneider
Yuki ItoYuki Ito
fot. Horst Nilgen / FIS
Kamil StochKamil Stoch
fot. Horst Nilgen / FIS

Głównym wydarzeniem piątku w Hesji był pierwszy tej zimy konkurs drużyn mieszanych. Po zwycięstwo poszybowali Słoweńcy w składzie Ema Klinec, Cene Prevc, Ursa Bogataj oraz Anze Lanisek, którzy triumfowali z ponad 60-punktową przewagą nad drugą Norwegią. Na najniższym stopniu podium stanęli Austriacy. Polacy, którzy wystąpili w kolejności Kamila Karpiel, Piotr Żyła, Nicole Konderla oraz Dawid Kubacki, zajęli szóstą lokatę w dziewięciozespołowej stawce.

Dla pań był to pucharowy debiut na Muehlenkopfschanze. Przed zawodami rozegrano prolog, w którym triumfowała Yuki Ito. Reprezentantka Japonii błysnęła jednak w drugiej serii treningowej, podczas której oddała najdłuższy odnotowany skok w historii skoczni w Willingen, lądując na 154 metrze.

Z perspektywy polskiego kibica wydarzeniem był jednak występ Polaków w prologu do sobotnich zawodach. Po raz pierwszy tej zimy Biało-Czerwoni zdominowali rywalizację w Pucharze Świata, zajmując cztery miejsca w czołowej dziesiątce ocenianej rundy. Triumfował Kamil Stoch (146 m), czwarty był Piotr Żyła (143 m), siódmy Dawid Kubacki (140,5 m), natomiast dziewiąty Paweł Wąsek (140,5 m).

Na sobotę zaplanowane zostały konkursy indywidualne kobiet i mężczyzn. U pań faworytkami rywalizacji są Austriaczka Marita Kramer, Japonka Yuki Ito oraz Norweżka Silje Opseth. Z kolei w gronie kandydatów do zwycięstwa w zawodach panów znajdują się Niemiec Karl Geiger, Japończyk Ryoyu Kobayashi, Norwegowie - Marius Lindvik i Halvor Egner Granerud, Słoweniec Anze Lanisek oraz Polacy - Kamil Stoch i Piotr Żyła, dla którego będzie to 300. występ w rywalizacji indywidualnej w Pucharze Świata.

Sobotnią rywalizację w Willingen może jednak pokrzyżować pogoda. W porze rywalizacji wiatr na skoczni w Willingen ma osiągać średnią prędkość 8-9 m/s, a ponadto przewidywane są opady deszczu. Temperatura powietrza ma oscylować w okolicach +5°C. O ewentualnych zmianach w programie będziemy informowali na bieżąco.

W dotychczasowej historii Pucharu Świata rozegrano 34 konkursy indywidualne w Willingen. Najwięcej zwycięstw - trzy - odnieśli do tej pory Japończyk Noriaki Kasai (dwukrotnie w 1999 oraz raz w 2003 roku) oraz Kamil Stoch (dwukrotnie w 2014 oraz raz w 2015 roku). Oprócz dwukrotnego mistrza olimpijskiego z Soczi, który w 2018 i 2019 zajmował ponadto drugie miejsce, zaś w 2020 i 2021 był trzeci, na konkursowym podium stawało jeszcze trzech Polaków - Adam Małysz (2. i 1. miejsce w 2001 roku), Dawid Kubacki (3. lokata w 2018 roku) i Piotr Żyła (2. miejsce w 2021 oraz 3. pozycja w 2018 i 2019 roku).

Poprzednie konkursy indywidualne PŚ w Willingen:
Data I miejsce II miejsce III miejsce
08.01.1995 A. Goldberger K. Funaki D. Thoma
01.02.1997 M. Hoellwarth D. Thoma P. Peterka
02.02.1997 H. Saitoh D. Thoma R. Ljoekelsoey
29.01.1999 N. Kasai M. Schmitt K. Funaki
31.01.1999 N. Kasai A. Widhoelzl K. Funaki
05.02.2000 A. Widhoelzl J. Ahonen M. Schmitt
06.02.2000 A. Widhoelzl M. Schmitt J. Ahonen
03.02.2001 V. Kantee A. Małysz R. Jussilainen
04.02.2001 A. Małysz R. Jussilainen M. Hautamaeki
12.01.2002 S. Hannawald M. Hautamaeki V.M. Lindstroem
08.02.2003 S. Hannawald A. Widhoelzl F. Liegl
09.02.2003 N. Kasai H. Miyahira R. Kranjec
14.02.2004 J. Ahonen G. Spaeth R. Ljoekelsoey
09.01.2005 J. Ahonen M. Hoellwarth A. Kuettel
04.02.2006 A. Kofler T. Morgenstern A. Kuettel
10.02.2007 A. Jacobsen M. Uhrmann J. Damjan
17.02.2008 B.E. Romoeren J. Damjan A. Bardal
08.02.2009 G. Schlierenzauer S. Ammann N. Kasai
05.02.2010 G. Schlierenzauer A. Jacobsen M. Neumayer
30.01.2011 S. Freund M. Koch S. Ammann
12.02.2012 A. Bardal R. Koudelka D. Ito
01.02.2014 K. Stoch S. Freund J. Damjan
02.02.2014 K. Stoch S. Freund P. Prevc
30.01.2015 K. Stoch P. Prevc S. Freund
01.02.2015 S. Freund R. Velta R. Koudelka
10.01.2016 P. Prevc K. Gangnes S. Freund
29.01.2017 A. Wellinger S. Kraft M. Fettner
03.02.2018 D.A. Tande R. Freitag D. Kubacki
04.02.2018 J.A. Forfang K. Stoch P. Żyła
16.02.2019 K. Geiger K. Stoch R. Kobayashi
17.02.2019 R. Kobayashi M. Eisenbichler P. Żyła
08.02.2020 S. Leyhe M. Lindvik K. Stoch
30.01.2021 H.E. Granerud D.A. Tande K. Stoch
31.01.2021 H.E. Granerud P. Żyła M. Eisenbichler

Zdaniem bukmacherów (Fortuna) głównymi faworytami sobotnich zawodów w Willingen są Karl Geiger (kurs: 4.00) oraz Ryoyu Kobayashi (4.50). Równie wysoko oceniane są szanse na zwycięstwo Mariusa Lindvika (5.00) oraz Kamila Stocha i Anze Laniska (po 7.00).

Oficjalnym rekordzistą Muehlenkopfschanze (HS147) jest Klemens Murańka. Reprezentant Polski w ubiegłorocznych kwalifikacjach poszybował na odległość 153 metrów.

Oficjalny kobiecy rekord skoczni wynosi 144,5 metra i należy od piątku do Marity Kramer. Znacznie dalej, bo na 154 metrze lądowała Yuki Ito podczas sesji treningowej.

O 12:00 ma rozpocząć się seria próbna przed konkursem pań (13:00). Z kolei na 15:00 wyznaczono początek serii probnej poprzedzającej zawody mężczyzn (16:00).

Zawody kobiet "na żywo" będzie można obejrzeć w usłudze Player.pl (12:50).

Z kolei transmisję z konkursu mężczyzn przeprowadzą TVN (15:35), Eurosport 1 (15:30) oraz Player.pl.

AKTUALIZACJA: Zaplanowana na 12:00 seria próbna kobiet została odwołana. O 12:30 odbędzie się spotkanie jury.

Wyniki mężczyzn "na żywo" będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>

lub relacji LIVE FIS >>

Z kolei
wyniki kobiet będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>

lub relacji LIVE FIS >>

Program zawodów:
Godzina Wydarzenie Transmisja
Sobota, 29.01.2022
12:00 Seria próbna kobiet  
13:00 Konkurs indywidualny kobiet Player
15:00 Seria próbna mężczyzn  
16:00 Konkurs indywidualny mężczyzn TVN, Eurosport 1, Player
Niedziela, 30.01.2022
9:00 Prolog kobiet  
10:00 Konkurs indywidualny kobiet Eurosport 2, Player
13:30 Prolog mężczyzn Player
15:15 Konkurs indywidualny mężczyzn TVN, Eurosport 1, Player
Lista startowa konkursu PŚ Pań w Willingen (HS147); 29.01.2022
Nr Zawodniczka Kraj Rocznik
1 KONDERLA Nicole 2001
2 RAUTIONAHO Jenny 1996
3 RAJDA Kinga 2000
4 CLAIR Julia 1994
5 PROKOPIEWA Kristina 2000
6 KYKKAENEN Julia 1994
7 ITO Yuki 1994
8 KUSTOWA Aleksandra 1998
9 WESTMAN Frida 2001
10 FREITAG Selina 2001
11 KREUZER Chiara 1997
12 SEYFARTH Juliane 1990
13 BRECL Jerneja 2001
14 PREVC Nika 2005
15 PAGNIER Josephine 2002
16 HESSLER Pauline 1998
17 IWABUCHI Kaori 1993
18 BJOERSETH Thea Minyan 2003
19 ROGELJ Spela 1994
20 STROEM Anna Odine 1998
21 SEIFRIEDSBERGER Jacqueline 1991
22 PINKELNIG Eva 1988
23 OPSETH Silje 1999
24 KRIZNAR Nika 2000
25 KLINEC Ema 1998
26 BOGATAJ Ursa 1995
27 ALTHAUS Katharina 1996
28 KRAMER Marita 2001
Lista startowa konkursu PŚ w Willingen (HS147); 29.01.2022
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
1 LACKNER Thomas 1993
2 BAŻENOW Aleksander 1995
3 POHJOLA Arttu 2001
4 MUELLER Markus 2002
5 MAKSIMOCZKIN Michaił 1993
6 MERILAEINEN Eetu 1997
7 RAINER Stefan 1999
8 MUMINOW Sabirżan 1994
9 FOUBERT Valentin 2002
10 STEINER Maximilian 1996
11 RUPITSCH Markus 1997
12 CONTAMINE Mathis 2001
13 DEAN Decker 2000
14 PEDERSEN Robin 1996
15 BRESADOLA Giovanni 2001
16 HULA Stefan 1986
17 BOYD-CLOWES Mackenzie 1991
18 SATO Keiichi 1997
19 WĄSEK Paweł 1999
20 JELAR Ziga 1997
21 KUBACKI Dawid 1990
22 ITO Daiki 1985
23 FREUND Severin 1988
24 DESCHWANDEN Gregor 1991
25 WELLINGER Andreas 1995
26 KOBAYASHI Junshiro 1991
27 NAKAMURA Naoki 1996
28 PASCHKE Pius 1990
29 ŻYŁA Piotr 1987
30 PREVC Peter 1992
31 STOCH Kamil 1987
32 SCHMID Constantin 1999
33 LEYHE Stephan 1992
34 KOS Lovro 1999
35 SATO Yukiya 1995
36 ZAJC Timi 2000
37 PREVC Cene 1996
38 JOHANSSON Robert 1990
39 PEIER Killian 1995
40 HUBER Daniel 1993
41 KRAFT Stefan 1993
42 EISENBICHLER Markus 1991
43 LANISEK Anze 1996
44 LINDVIK Marius 1998
45 GRANERUD Halvor Egner 1996
46 KOBAYASHI Ryoyu 1996
47 GEIGER Karl 1993

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (36497) komentarze: (206)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • pb88 stały bywalec
    Błędy

    Po pierwsze: w składzie reprezentacji Polski w konkursie drużyn mieszanych skakała Kinga Rajda, a nie Kamila Karpiel. Po drugie oficjalny kobiecy rekord skoczni należący do Yūki Itō wynosi 139,5 m (tak jest napisane w protokole FIS), a nie 144,5 m.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Qrls

    Ameryki nie odkryłeś tym komentarzem :-)

  • erytrocyt_ka profesor

    Loteria dla mnie jest wtedy gdy jest raz pod narty raz w plecy. A tu patrząc na przeliczniki to jest całkiem równo

  • Roxor profesor
    @alo

    Po czym stwierdzasz, że loteria? To, że jednemu czy dwóch słabiej powiało nie oznacza loterii. W większości konkursów ktoś ma pecha do warunków.

  • alo profesor

    Sensu nie ma to skakanie. Loteriada

  • zogt bywalec

    Austryiacy tez odpuscili

  • dervish profesor

    Przyjaciel przyfasolił w bulę

  • Xander1 profesor

    Dobrze że Polacy odpuścili. Nie ma sensu się narażać.

  • Wojciechowski profesor
    @Sezon bez JANUSZY 20/21

    Były zupełnie inne kombinezony i wtedy nie grało to aż takiej roli. Niestety ten aspekt skoków poszedł w złą stronę.

  • Lukkier doświadczony

    Na szczęście nasi odpuszczają

  • Sezon bez JANUSZY 20/21 bywalec

    Co się dzieję z tymi młodymi ludźmi? Coraz więcej miękkich fajek. Wieje lekko ponad 2 m/s pod narty a tu większość lamentuje, jakie to niebezpieczne, niesprawiedliwe itd. Nie wiem jakbyście przeżyli konkursy z początku tego wieku gdy skakano przy 5 m/s

  • HalterWofer22 bywalec

    Oni nie widzą, że belka jest za wysoko ustawiona?

  • PiaPiu stały bywalec

    Pedersen 151m wow

  • Qrls weteran
    @StochMistrz{29465894}

    Jeśli wiatr wieje w jednym kierunku nawet mocniej to jest mniej loteryjny konkurs przy wysokich rekompensatach niż konkurs w którym mamy wiatr z różnych kierunków i tak ktoś trafi na -2 a inny na +2...

  • PiaPiu stały bywalec

    Na 100% będzie jednoseryjny konkurs

  • Roxor profesor
    @StochMistrz{29465894}

    Na czym polegała ta niby loteria?

  • atalanta doświadczony

    Austriacy w trialu nie skaczą. Mam nadzieję, że nasi też odpuszczą.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Lataj

    Co z tego jak był przeprowadzony z wielkim trudem i bardzo loteryjny. Nie mający nic wspólnego ze sportową rywalizacją fair play

  • StochMistrz{29465894} profesor

    - 30 pkt za wiatr który wiał w skoku Bazhenova z siłą ponad 2.50 m/s pod narty

  • Adrian AZ profesor

    Serii próbnej nie będzie, to nie ma sensu. Poczekajmy na konkurs, może chociaż 1 serię uda się przeprowadzić.
    EDIT: Sędziowie próbują na siłę przeprowadzić serię próbną, choć i tak wątpię, by udało się ją dokończyć.

  • Lataj profesor
    @StochMistrz{29465894}

    Były przecież skoki kobiet.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Raczej skakania dzisiaj i jutro nie będzie. Wihura z godzny na godzinę ma zwiększać na sile

  • zogt bywalec

    Niestety moze być dzisiaj loteria macie link do prognozy pogody:https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=willingen+pogoda 35km/h ma być

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Cinu

    A tu jeszcze męska rywalizacja, chłop idzie jak ten wiatr co go zapowiedział

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Ja płacze? Ja z ciebie cisne beke, dalej w to chcesz brnąć? Pogódź się z tym, że nie zawsze masz rację xD

  • Cinu profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    3 kompromitacja godzina 14:11 chłopak idzie jak burza

  • Xenkus profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Przyznaj się człowieku do błędu, a nie brniesz dalej w te swoje głupoty. Ty nie masz mózgu?

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Xenkus

    skok Rajdy z treningu dawalby wygrana, pozdrawiam

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    No i 1 seria, gdzie ta Pagnier? A dobra 6, fajne podium. Dziękuję panom za fenomenalną dyskusję, widzimy się na konkursie panów o ile oczywiście do niego dojdzie

  • Adrian AZ profesor

    Jakoś dociągnięto tę 1 serię pań. U mężczyzn pewnie będzie podobnie - 1 seria ciągnięta w nieskończoność i odwołanie 2 serii. O ile wiatr się nie wzmocni.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    placz wiecej, na to czekam

  • Sousuke stały bywalec

    Jednak nie będzie drugiej serii, koniec konkursu :)

  • Lukkier doświadczony

    No coż loteria jak byk, ale i tak najlepsze poradziły sobie tak, jak miały w planach

  • Xenkus profesor

    Top 3 to zawodniczki z top 4 PŚK. A ile ja tu się nasłuchałem od Kwaka xD

  • Shepard stały bywalec

    Wiatr wiatrem ale jak widać to czołowa piątka jakaś sensacyjna nie jest, a i patrząc na punkty ujemne to wszyscy względnie dostali na równym poziomie.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Xenkus

    Chyba nalezy zakończyć temat, bo my tylko karmimy trolla... ale nie powiem, wkurzający jest

  • Xenkus profesor

    Pagnier już na podium nie stanie - Kwak znowu wyjaśniony.

  • Maks113 doświadczony

    -30.7 bariera przekroczona

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Cinu

    Też mnie dziwi ten zeskok - na powtórce jak Pinkeling hamowała widać było jak jej narty podskakują

  • Kamilp31862 bywalec
    Skoki

    Panie zakończą na 1 serii i tyle panowie bez szans

  • Cinu profesor

    Tacy asekuracyjni z belką a zeskoku nie potrafią przygotować? Przecież to chyba jest jeszcze bardziej niebezpieczne. Jedna kwestia bezpieczeństwa ładnie wygląda w telewizorku a drugą to kto by się przejmował.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kwak11234@wp.pl

    A ty nie spam słowem spam - piszesz to 3 razy na 2 zdania.
    I to ty nie pisz że ktoś cie atakuje po raz któryś, bo sam dostarczasz ku temu powodów - twoje wpisy są mocno kontrowersyjne, a w szczególności to twoje pisanie o minimum 20m/s, gdzie ten wiatr taki mocny?

  • Sweet weteran

    dramat, jak Pinkelnig skacze 70 m.... jak ma byc loteria to niech nie bedzie konkursu, bo tylko moze komus psychicznie slaby skok w zlych warunkach namieszac w glowie, zwlaszcza naszym ktorzy sie maja tutaj zbudować.
    Kombinatorzy w Seefeld tez maja ogromne problemy z wiatrem. pogoda chyba nie wytrzymała tak jak prosilismy do konca stycznia w Europie...

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Qrls

    prosze bardzo rob to i jak najwiecej osob to zrobi, bez roznicy mi to

  • Lukkier doświadczony

    Ależ wycinka Pinkielnig, tylko 70 m, bardzo ciekawe będą te wyniki na końcu

  • Maks113 doświadczony

    Jakby było ok. 2 m/s to jest jakaś szansa na chociaż 1 serię

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Nikt_ważny

    no i po co spamisz znowu i mnie atakujesz?
    zrob jak uwazasz zablokuj i masz spokoj, czy ja robie to specjalnie?
    pisze co chce, nie podoba sie blokuj. ALE NIE SPAM, atakowaniem mnie. przezwyczailem sie ze to robisz, ale nie spam tym juz po raz 7374478


    A Pagnier będzie dzisiaj na podium, zobaczycie ;)

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kwak11234@wp.pl

    1) Wiatr się nie przyczynił
    2) Zeskok jest nierówny, ale Freitag przy lądowaniu zachaczyła nartą, jakbyś chociaż obejrzał ten upadek to byś wiedział... ale nie po co, lepiej wciąż p*erdolić głupoty i wierzyć w te smęty z twittera

  • Qrls weteran
    @Nikt_ważny

    Chyba tak trzeba zrobić, bo El Testosteron nigdy się nie podda.

  • Nikt_ważny profesor

    Weźcie sobie zablokujcie tego Kwaka i będziecie mieli spokój.
    80% komentarzy w tym momencie nie dotyczy skoków, tylko tego co napisał Kwak. No litości.

    Na razie wygląda to średnio, ale i tak jest dużo lepiej niż miało rzekomo być. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Ostatnio częściej odwołują wtedy, gdy ma być według prognoz dobrze, niż gdy jest fatalnie.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    u kobiet jest niebezpiecznie. Nie maja takiej pewnosci jak mezczyzni w fazie lotu i ladowania. Ryzykuje wpuszczajac kobiety. To jest moje zdanie i naprawde nie kozacz do mnie, bo pisze to co mysle.

    CYTAT z tweeta:
    Odnośnie upadku S. Freitag: do tego przyczyniły się nie tylko warunki wietrzne. Na wysokości gdzie Niemka lądowała, zeskok nie jest idealnie równy. Co redakcja http://skijumping.pl widziała na własne oczy i z bliska."

    No i co i to byl taki blad zawodniczki? Tam nawet zeskok jest nie ogarniety.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Cinu

    tam 2 serii na pewno nie będzie, jeśli chcą zrobić jakimś cudem konkurs mężczyzn - to tylko 1 seria Pań. Bo przy dwóch byłoby straszne przeciąganie.
    A wieje co raz mocniej

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Cinu

    Chyba można skoczyć normalnie

  • Bernat__Sola profesor
    @Joker1

    "Dalej" było kilka pozycji w top 10 i jedno podium, więc Stoch był ewidentnie w formie, dopiero od Engelbergu zaczęło się coś psuć.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Niebezpiecznej? Ty od miesiaca skoki oglądasz czy co? xDDD
    Ty żeś niebezpiecznego konkursu chyba na oczy nie widział - to są skoki pań, tutaj zawsze tak jest, bez względu na to czy wieje 5m/s czy nie wieje wcale

  • Cinu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Przewidziałeś silny wiatr? Nie no gratuluję proroku nikt się tego nie spodziewał.

  • papa_s weteran
    @Cinu no to jak Małysz

    pilnik w dłoń i piłujemy...

  • Qrls weteran
    @kwak11234@wp.pl

    Kwak, jeśli ta seria się odbędzie to się skompromitowałeś. Wczoraj kazałeś robić screeny postów w którym wypisujesz że żadna seria się nie odbędzie bo 20m/s to minimum. Seria się odbędzie a podmuchy są ciut mniejsze, nie jest Ci głupio brnąć w ten temat? Nie bądź jak Nejman ;) Oczywiście warunki są dalekie od ideału ale są tez dalekie od tego o czym tu belkoczesz od środy.

  • Cinu profesor

    Jak to jest kiedy ma się DSQ a i tak jest się w 30? Można oddać 2 skok? Bo w przypadku kiedy to w 2 serii dostaniesz DSQ to jesteś klasyfikowany z 1 skokiem i masz ten punkcik.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Gdyby Rajda oddała skok życia taki jak w treningu walczyłaby dziś o wygraną.
    Te jedno zdania przedstawia jak dzisiejsze zawody są sprawiedliwe i nie LOTERYJNE. A zarazem bezpieczne.
    Z realną szansą Pagnier na podium w dzisiejszych zawodach.
    Westman chyba z życiówką.
    Po jednej mega loteryjnej i niebezpiecznej serii

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Widziałem jedną zawodniczkę z problemem - Freitag, która popełniła błąd przy lądowaniu, nie na siłę, kilkanaście lat temu przy jeszcze mocniejszym wietrze puszczano, i to nie Panie a Panów. Wiadomo - sprzęt się zmienił, ale to nie są podmuchy na odwoływanie konkursu.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kibicsportu

    To było oczywiste, prognozy były jasne, ale widać, że jednak w fisie wiedzą kiedy puszczać skoczków - podmuchy 5 m/s to na razie najmocniejsze co widziałem na grafice z wiatrem. Jest to wiatr, przy którym da się skakać... oczywiście jeżeli fis tym razem będzie odpowiedzialny i nie da za wysokiej/za niskiej belki panom

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    przestan siac nienawisc, bo to co powiedzialem sprawdza sie- mocny wiatr i ogromne problemy zawodniczek . Te zawody sa robione na sile i wypaczone warunkami. Jak tak beda skakac to 2 seria odwolana i Francuzka na podium ;)

  • Karpp profesor

    Najważniejsze to dociągnąć tą serie do końca. Dlatego, że w razie problemów u skoczków z rozegraniem dziś konkursu zrobi się więcej miejsca na jutro na ewentualnie dwa.

  • kibicsportu profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    No to się z tym zgodzę. Jedynie wiadomo było, że miało mocno wiać i to się sprawdza.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kibicsportu

    Głównie chodzi mi o to, że kwak zaraz będzie podpinał pod wiatr upadki 10 metrów po wylądowaniu - na siłe próbuje udowodnić swoją racje, zamiast przyznać, że się pomylił.
    I robi to nie po raz pierwszy...

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kibicsportu

    Przede wszystkim na razie wieje z jednego kierunku, nie kręci że nad bulą pod narty a potem w plecy - mocny, ale do kontrolowania.

  • Maks113 doświadczony
    @Cinu

    Ok dzięki

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Maks113

    narty - pewnie za długie były

  • kibicsportu profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Nie narzekałabym tutaj na kwaka. Akurat wiatr jest mocny w Willingen.
    Tutaj rolę odgrywa kierunek wiatru, dzięki temu wiatr wieje za skoczni, więc skocznia jest dobrze osłonięta.

  • Cinu profesor
    @Maks113

    o dziwo za narty

  • Bernat__Sola profesor

    Jak już któraś zbliżyła się do Ito, to dostała DSQ i to jeszcze za narty. Możliwe, że żadna z pań nie przekroczy dziś punktu K, bo FIS, jak słusznie mówi @kibicsportu, zafundował im niebywale niską belkę.

  • Maks113 doświadczony

    Za co Brecl dostała DSQ?

  • Cinu profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    ja czytałem niedawno i jest tam -7

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Wieje mocno i są przerwy, ale skaczą, normalny PŚ przy mocnym wietrze, ale nasza lokalna pogodynka kwak wie lepiej.
    Swoją drogą chyba się gdzieś schował bo zrozumiał jakie bzdury wypisuje ;)

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Cinu

    Napisałem chyba, czytałem kiedyś jak oceniane są skoki i wydaje mi sie, że tam było -10

  • Marco Gaccio profesor
    @kibicsportu

    kibicsportu profesor1 sobota, 29 sty 2022, 11:22kibicsportu profesor
    Patrząc na to jak układa się wiatr, to bez szans na skoki
    https://twitter.com/Aga_Pajak/status/1487366701385…

    ~~ Kolejna pseudo pogodynka.
    Przestańcie w końcu przez cały dzień spamować o pogodzie bo widać jak to wasze bzdury się sprawdzają.

  • Cinu profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    za sam upadek masz odjęte 7 pkt. Nie mniej i nie więcej.

  • Shepard stały bywalec
    @Bernat__Sola

    Tak, tylko jest różnica między upadkiem na buli a upadkiem na płaskim przy bardzo dobrej odległości a jak wiemy, odległość dla sędziów ma znaczenie w notach sędziowskich. Granerud miał wtedy pretensje, że zbyt surowo został potraktowany przez sędziów za ten upadek i miał właściwie rację, bo inni przy upadkach miewali lepsze noty.

  • Marco Gaccio profesor
    @Xenkus

    Xenkus profesor0 sobota, 29 sty 2022, 11:33
    Ani dziś Ani jutro skoków nie będzie. Już powinni odwołać i powiedzieć, żeby wszyscy się szykowali do IO.

    ~~ Mówiłeś, że skoków nie będzie dziś a są. Miej honor i opuść tą stronę raz na zawsze.

  • Horenn stały bywalec
    @Sousuke

    Dzieki bardzo

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Cinu

    Za upadek ogółem jest chyba -10pkt, albo nawet więcej, ale wiele zależy od odległości i sylwetki w locie - Selina poleciała krótko i brzydko, do tego upadek więc noty nie miały prawa być wysokie

  • Sousuke stały bywalec
    @zysiex

    Ok, dzięki, nie wszystkie konkursy oglądałem i nie trafiłem na taki bez polskiego komentarza.

  • Marco Gaccio profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Kwak ty trolu mówiłeś że dzisiaj skoków żadnych nie bedzie

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Bernat__Sola

    Pan Bucholz dodał upadek na twittera, jak widać na powtórce - błąd zawodniczki

  • Cinu profesor
    @Bernat__Sola

    Za upadek odejmujesz 7 pkt. Skok Graneruda był piękny i daleki więc nie dziwne że dostał wyższe noty.

  • Sousuke stały bywalec
    @Horenn

    Jeśli masz abonament player.pl, to wybierasz z menu na górze Sport -> Eurosport i tam na liście transmisji jest ten konkurs.

  • krzysieks987 bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    a u kobiet nie jest Miran Tepes? bo Sedlak to mężczyzn puszcza

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Cinu

    Nawet 13:30 nie ma, chłopak dzisiaj się nakręcił na ten wiatr, jak Muminov skoczy 80 metrów i na 130 sobie podetnie narte to też pewnie kwak napisze że to wszystko wina wiatru

  • Bernat__Sola profesor
    @Cinu

    Nie za każdy upadek dają po 6 punktów za styl. W zeszłym roku np. Granerud w Lahti czy wcześniej Tande w Ruce mieli wyższe. Chociaż tutaj trzeba też wziąć pod uwagę, że kobiety w ogóle dostają niższe noty, więc może i masz rację. Zresztą podobno to przez błąd przy lądowaniu, a nie jakiś podmuch.

  • Cinu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Skompromitowałeś się już dwa razy dzisiaj a jest dopiero 13:30. Idziesz po osobisty rekord?

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Ale te podpuchy jak napisałeś nie spowodowały jej upadku
    Czysty błąd zawodniczki - zachaczyła tyłem narty tuż przed lądowaniem, narta wsunęła się pod drugą i Selinę wybiło w powietrze, wiatr jest mocny, ale nie kręci, przy odpowiednim operowaniu belką (nie za wysoko, nie za nisko) można przeprowadzić zawody, przynajmniej na razie

  • Horenn stały bywalec

    A gdzie znaleźć po ang?

  • krzysieks987 bywalec
    @Sousuke

    i tylko z angielskim jest, z polskim nie dali

  • zysiex początkujący
    @Sousuke

    No to właśnie to ta transmisja, nie wszystkie transmisje mają polski komentarz

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Sousuke

    Chyba nie ma polskiego, bo ja mam angielski

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    nie napisalem ze upadek grozny ani nic takiego, tylko ze wiatr wieje co raz mocniej te podpuchy sa niebezpieczne.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Lataj

    A Selina popełniła błąd, wiatr nie miał nic do rzeczy, wstała więc wygląda na to, że nic poważnego

  • Sousuke stały bywalec

    Może mi ktoś powiedzieć, gdzie na playerze jest ten konkurs? Mam tylko jakąś transmisję z angielskim komentatorem, jaka ta strona jest beznadziejnie nieintuicyjna...

  • kibicsportu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Wiatr nie spowodował upadku Seliny, tylko błąd zawodniczki.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kibicsportu

    Kwak patrzy tylko na transmisje w fis appie i od razu sieje zamęt, upadek groźny, ale spowodowany błędem zawodniczki, wydaje mi sie że troche przeciągneła skok

  • przemek32143 profesor
    @kibicsportu

    W Trondheim 2018 też wiało bardzo mocno, a konkurs na luzie zrobili.
    Jak zwykle panikarze muszą siać zamęt i straszyć innych.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kwak11234@wp.pl

    To był już przy lądowaniu błąd był, skończ siać te swoje teorie spiskowe

  • Lataj profesor
    @przemek32143

    A Selina? Wywaliła się. Mam nadzieję, że nic nie jest.

  • Roxor profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Błąd przy lądowaniu czy coś innego?
    @Edit
    No właśnie po odległości tak mi się wydawało, że to jakieś problemy przy lądowaniu.

  • kibicsportu profesor

    Od razu mówię dla tych co nie oglądają.
    Upadek Seliny nie był spowodowany wiatrem, tylko przy lądowaniu.
    Narta podbiła się przy lądowaniu i upadła.

  • Cinu profesor
    @Bernat__Sola

    normalne noty przy upadku. Odległość też w miarę normalna

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @cavalierjan19

    Był groźny, ma problem żeby wstać

  • kibicsportu profesor
    @przemek32143

    No właśnie to jest klucz do tego. Wiatr wieje z jednego kierunku. Mocno, ale pod narty. Żadnych problemów w powietrzu.

  • Horenn stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Dobra, kto pytał

  • Bernat__Sola profesor

    Patrząc na noty, to Selina Freitag chyba musiała mieć jakiś okropny upadek. Ma ktoś jakiegoś linka do transmisji?

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Pierwszy upadek zawodniczki przy -29 za wiatr i mocnym podpuchu! Trafiło na S. Freitag. Dla mnie Sedlak zaryzykowal, zobaczymy kiedy sie opamieta.
    Mezczyzni szybciej by sobie poradzili w takich trudnych warunkach i jakos uratowali by sie moze przed upadkiem, a kobiety o to trudniej.. Dlatego jest to dla mnie dziwne, ze tak Sedlak zaryzykowal

  • sobolekk bywalec
    @break90 Brak wiedzy

    Popatrzyłeś chociaż na wczorajsze pozycje Rajdy w treningach czy tak sobie strzelasz?

  • Shepard stały bywalec

    Freitag upadła. Wszystko z nią w porządku?

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Freitag ała

  • cavalierjan19 profesor

    Po notach i odległości to ten upadek Freitag mógł być groźny

  • Xenkus profesor

    Wiatr jest mocny ale póki co w miarę w miarę równy.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    napisze w odrebnym komentarzu bo nie chce mi sie odpisywac co komentarz na to samo, w niczym sie zagolopowalem. Ma wiac co raz mocniej, Sedlak zaryzykowal wpuszczeniem zawodniczek.
    jest szansa wpuscic Panow z 2 belki przy wietrze o 16 przy -30 i zrobic 1 serie, ale bedzie to bardzo NIEBEZPIECZNE.
    I nie sądze ze tydzien przed IO tak zrobi

  • Paweł39 weteran

    Choc ta Nicole kto wie kto wie.. jak inne beda bule przecierac to nawet moze sie o 20-stke oprze otargnie czy jak to nazwać..

  • przemek32143 profesor

    Na luzie będą przeprowadzone oba konkursy. Nie widziałem tu jeszcze żadnego skoku, w którym skoczek miałby problemy w powietrzu.

  • Horenn stały bywalec

    Gdzie znaleźć zawody kobiet w player?

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Sezon bez JANUSZY 20/21

    odpowiadam po raz kolejny - do godziny 16 ma jeszcze mocniej wiac.
    Narazie wszystko latuje dobrze polozyny las i Sedlak ulozyl wysokie m/s na dopuszczalne zawody, ryzykuja bardzo zobaczymy do kiedy da sie skakac. Narazie trzymam sie swojego zdania. A prognozy sie pogarszaja szczegolnie w PL

  • PiaPiu stały bywalec

    Ależ kobiety bule klepą

  • an18 doświadczony
    @Roxor

    Z tą belką to lepiej nie przesadzać

  • Roxor profesor

    Belka rzeczywiście za nisko, skoro nawet Ito skoczyła bardzo przeciętnie.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Znowu będą chore różnice... ale fajnie że chociaż skaczą
    Jak widać pan kwak chyba się troche zagalopował

  • break90 weteran
    @Paweł39

    To akurat przed konkursem można w ciemno zakładać, ze Polki jeśli już kogoś wyprzedza to góra 2-3 zawodniczki

  • Paweł39 weteran
    @Bernat__Sola

    Moze rzeczywiście slabo to wyszło choc niektore skacza jeszcze gorzej jak widac.. Rajda jest w przecietnej formie ogolnie jak kazda kruczkowa panna.

  • Bernat__Sola profesor

    Jakim cudem Prokopjewa zajęła 23. i 14. miejsce w pierwszym weekendzie sezonu? Niesamowite, żeby aż tak się rozsypać... Ujemna nota osiągnięta, u mężczyzn ostatnia była w przypadku Fransa Tahkavuoriego w Ruce 2018, ciekawe, kiedy ostatnio była takowa u kobiet.

  • Paweł39 weteran
    @break90

    ale przynajmniej mam racje ze Polki skoncza ten konkurs w trzeciej dzisiatce, z tym musisz sie juz zgodzic!!

  • Lataj profesor

    Prokopiewa pokazuje, że jednak może być gorzej od Polek...

  • krzysieks987 bywalec

    czy ktoś kiedyś w ocenianej serii miał 0 punktów ( nie licząc DSQ)?

  • kibicsportu profesor
    @Bernat__Sola

    No jest wiatr boczny, dlatego to nie jest idealny wiatr pod narty. Belka jest bardzo nisko jak na kobiety. Tylko nieliczne polecą dalej.

  • Lataj profesor

    Co tak słabo Rajda? Wczoraj było lepiej od Konderli, a nawet top 15 treningów.

  • Sezon bez JANUSZY 20/21 bywalec

    No i co Panie Kwaku? Kiedy Pan spokornieje i straci pewność w te swoje prognozy. Cały tydzień pisania o tym, że w sobotę nie będzie ani jednego skoku, a tu cyk kolejny raz zonk.

  • Bernat__Sola profesor
    @Paweł39

    Przeciętny to mało powiedziane... Mógł być wiatr boczny w sumie, nie wiemy, ale zbliżenie się do zerowej noty to i tak bardzo smutny widok w obliczu tego, co Kinga pokazywała w sezonie 19/20.

  • break90 weteran
    @Paweł39

    Przeciętny? Z wiatrem nie trafiła? Weź ty sobie daj spokój z oglądaniem skoków. Tyle osób już ci mówiło, ze nic z tego nie rozumiesz

  • Paweł39 weteran

    Zapowiada się że Polki ukoncza konkurs w trzeciej 10tce

  • kibicsportu profesor

    Ogólnie tak patrząc na te prędkości kobiet, to jest moim zdaniem za niska belka. Przecież mężczyzni mieli wczoraj podobne prędkości na progu w treningu.

  • Paweł39 weteran

    Przeciętny ten skok Rajdy.. ale z wiatrem nie trafiła chyba. Cóż Kruczkowa szkoła.

  • cavalierjan19 profesor

    Rajda wczoraj postraszyła tym jednym skokiem treningowym, a na dziś nawet gorzej niż Konderla

  • Cinu profesor

    Ma ktoś linka do transmisji za darmo? Lubię ogladać survivale.

  • kibicsportu profesor

    Mimo mocnego wiatru, to zawodniczki nie mają problemów w powietrzu.

  • Paweł39 weteran

    Bedzie jeden skok na 10 minut jak o ile bedzie ale dobrze ze probuje a nie od razu koniec. Hofer to by od razu rano zarzadzil pewnie ze skokow narciarskich nie bedzie i tyle.

  • Bernat__Sola profesor
    @kwak11234@wp.pl

    "Powtarzam z całą pewnością już rano, że żadnego skakania w Willingen nie będzie."

    Pierwszy skok oddany :P. Ale zobaczymy, czy chociaż tę serię dokończą.

  • Paweł39 weteran
    @krzysieks987

    no tak sprytnie to wymyslono

  • Adrian AZ profesor

    Jednak jest próba skakania, z huraganem pod narty.

  • Przedskoczek początkujący

    Konderla 94.5 metra przy wietrze pod narty i rekompensacie -26pkt. Hahaha żenująca jest

  • break90 weteran

    Dla EuroSportu dać polski komentarz do skoków kobiet to za duże wyzwanie?

  • krzysieks987 bywalec
    @Paweł39

    tylko konkursy mężczyzn miały być i chyba są

  • muhamadi bywalec
    @Sezon bez JANUSZY 20/21

    człowieku, Nadia która uderzy w Polskę wieczorem i w nocy, gdzie ma wiać nawet 140 km/h i maja być burze śniezne, jest aktualnie w Niemczech, seria próbna kobiet juz odwołana a z godziny na godzine ma być gorzej, w Willingen dzisiaj zadnego skakania nie będzie

  • Paweł39 weteran

    Ten cały player miał byc niby za darmo, przynajmniej konkursy a tu każą płacić. Wsadzcie sobie tego playera gdzieś !

  • Raptor202 profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Nie ma za co.

  • semion weteran

    Nie ma dziś konkursów!

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Sezon bez JANUSZY 20/21

    poszedłem kompletnie w inny mroczniejszy kierunek :)
    pozdrawiam

  • Sezon bez JANUSZY 20/21 bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Jaki atak, ja się o ciebie troszczę. Tutaj pracujesz charytatywnie a tam realizowałbyś swoją pasję a jeszcze w dodatku dostawałbyś kasę.

  • Luk profesor
    @Sezon bez JANUSZY 20/21

    A niektórzy z tego portalu byliby świetnymi trenerami. Dlaczego jeszcze nie zastąpili Doleżala? ;) Oczywiście piszę to z przymrużeniem oka.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Sezon bez JANUSZY 20/21

    uwielbiam personalne ataki na mnie, wrazenia na tym nie robisz.
    Chcialbym, zeby dzis wygral sport. I niech tak sie stanie

  • Sezon bez JANUSZY 20/21 bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Co ty tu jeszcze robisz? Nie zatrudnili ciebie w RCB, lub w IMGW? Widząc twoją wiedzę i upór w ostrzeganiu przed niebezpieczeną pogodą byłbyś tam co miesiąc najlepszym pracownikiem. Pomyśl o tym, myślę, że strasznie się tutaj marnujesz.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Nie dostałem :>

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @MatiFan

    Uff... Dzięki Bogu!

  • Luk profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Według najnowszych prognoz, wiać ma ze stałą prędkością 11 m/s, a w porywach do 23 m/s. Mowa oczywiście o Willingen.
    Ale oczywiście będą próbować przeprowadzić konkurs, może skoczy kilkunastu skoczków - kasa z reklam przecież sama się nie zarobi.
    Ale nadal jest szansa, że będzie chwila ciszy, a konkurs uda się przeprowadzić. Nie siejmy paniki.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Luk

    zgodzę się z Tobą w jednej kwestii- z tym że w lecie nie przesyłali gdy naprawdę były potężne burze. Moją wioskę nawiedziła ogromna burza w czerwcu, gdzie zostały zniszczone wszystkie uprawy i zniszczone dachy.
    Nie dostaliśmy żadnego alertu, a pogoda niby miała być dobra.
    W lecie wysyłanie alertów = dobra pogoda.
    Ale w zimie poprawili się i wysyłają odpowiednio na czas.
    Nie lekceważyłbym jutrzejszej pogody. Naprawdę będzie niebezpiecznie. Szczególnie na zachodzie i północy Polski. Porywy wiatru w nocy mogą być potężne.
    Niemcy nazwali ten niż Nadia już na Orkan Malik. Zobaczymy wszystko jutro, jakie będą zniszczenia.

  • kubson97865 profesor

    Jedyną nadzieja w tym, że wieje z jednego kierunku i to po narty, a nie z boku.

  • break90 weteran
    @erytrocyt_ka

    A potem przełożą na 14, na 15 i tak cały dzień…

  • Luk profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Te alerty RCB to moim zdaniem gruba przesada - przesyłają ostrzeżenia z byle błahego powodu.
    I dlatego wiele osób ma je w d*pie, a jak przyjdzie prawdziwe zagrożenie to po prostu je zignorują.

  • MatiFan doświadczony
    @kwak11234@wp.pl

    Tak. Zabezpieczyłem już swój dobytek i znalazłem schronienie.

  • Qrls weteran

    Jeśli skoków przed IO już nie będzie to też będzie spoko. Tak naprawdę ciężko będzie cokolwiek typować bo po za mocnymi Słoweńcami nic nie wiadomo.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    wszyscy dostali alerty?

  • Shepard stały bywalec
    @Xenkus

    Nie wiem jak będzie naprawdę, ale prognoza na yr no pokazuje, że jutro w okolicach 14-15 ma być taki wiatr jak wczorajszego dnia.

  • Wiewior doświadczony

    Dziś raczej żadnych skoķów nie bedzie. Jutro po południu poprawa pogody.

  • Kacpero02 początkujący
    Bład

    "Polacy, którzy wystąpili w kolejności Kamila Karpiel, Piotr Żyła, Nicole Konderla oraz Dawid Kubacki, zajęli szóstą lokatę w dziewięciozespołowej stawce." Kamila Karpiel nie startowała, tylko Kinga Rajda

  • erytrocyt_ka profesor

    'Decyzja jury: konkurs kobiet w #Willingen ma rozpocząć się zgodnie z planem, o 13:00 '

    Może się uda coś dziś rozegrać 😬

  • Xenkus profesor

    Ten wiatr jutro ma być lżejszy tak od 18-19 więc nie wiem o jakich wy podwójnych zawodach jutro mówicie :D

  • Shepard stały bywalec
    @Przedskoczek

    Jutro wiatr ma być lżejszy, więc jutro zawody mogą się odbyć a gdyby dziś odwołali to jakaś mała szansa na przeniesienie konkursu na jutrzejszy dzień i rozegranie dwóch konkursów w niedziele również istnieje. Oby

  • break90 weteran

    Ciekawe jak długo będą przeciągać. Może ktoś podejmie męska decyzje i odwoła dzisiejsze serie i nie będą bez sensu skoczków ciągać

  • Kamilp31862 bywalec
    @Przedskoczek Skoki

    Jutro będą skakać więc tylko jeden odpadnie

  • Przedskoczek początkujący

    Jak myślicie kto przejmie zawody po Willingen, bo tutaj żadne skakanie się w ten weekend nie odbędzie.

  • GOTS weteran

    Świetna relacja "raport" spod skoczni! Super się oglądało - dobra robota.

    BTW, pamiętam jak w Wiśle naprędce montowali lodowe nowoczesne tory najazdowe, aby uzyskać pozwolenie na organizację dalszych konkursów w tym inauguracji PŚ. Hmm, mamy 2022 rok i w bogatej Hesji nadal nie dorobili się nowoczesnych porządnych torów? A co gorsza dlaczego nikt nie ściga organizatorów o założenie takowych? ;)

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Cóż ja tylko mówię, bo wciąż nie znamy źródeł twoich informacji.
    O ile w informacje pogodowe nie wątpię, to o tyle do składów miewam pewne wątpliwości :>

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    mozemy spotkac sie na jakims komunikatorze i porozmawiac sobie?
    Wtedy porozmawiamy kto jest dzieckiem, naprawde ja jestem otwarty na wszystkie rozwiazania.
    Stop cwaniakowania twojego i tego dejwa, ktory mysli ze jest kims, a jest trollem

  • Kamilp31862 bywalec
    Skoki

    Dziś już poskakane odwołają wszystko. Nie da się skakać z takim wiatrem więc skoki jak już to jutro

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @erytrocyt_ka

    Znając FIS - nie

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Lukkier

    Proste - dzieci mają więcej czasu :)

  • kibicsportu profesor

    Seria próbna pań już odwołana, a ma wiać coraz mocniej....

  • Lataj profesor
    @alo

    Brawo, właśnie pokazałeś ułomność cenzury na tej stronie :) Słowo "cr.ap" cenzuruje, ale nie "kurestwo" (bez "w" przed "s"). A jak napiszesz "h*j" (przez "h"), to nawet w słowie "abstrah.ując" będzie cenzura.

  • Karpp profesor
    @Xenkus

    Jutro wieczorem pogada będzie jak wczoraj. Pytanie czy będą tyle czekać

  • erytrocyt_ka profesor

    Miło gdyby pogoda się zlitowała, bo w końcu nasi mieli wczoraj dobre momenty. To jak na złość...ale może się uda w miarę bezpiecznie rozegrać jedną serię.

  • Xenkus profesor

    Ani dziś Ani jutro skoków nie będzie. Już powinni odwołać i powiedzieć, żeby wszyscy się szykowali do IO.

  • kibicsportu profesor

    Patrząc na to jak układa się wiatr, to bez szans na skoki
    https://twitter.com/Aga_Pajak/status/1487366701385719809

    A ma być coraz gorzej. Dzisiaj o 16:30 to się FIS Cup obejrzy.

  • Damins stały bywalec

    Nieźle, 04.02.2006 Andreas Kuettel reprezentował Słowenię :-)

  • Nikt_ważny profesor

    To, czy będzie skakanie okaże się o 15, teraz to równie dobrze można sobie wróżyć z kuli.

    Edit: o 12, chociaż szansa, że pozwolą skakać kobietom jest jednak zdecydowanie mniejsza.

  • Joker1 bywalec
    @alo

    Na dobry wynik naszych w stosunku do tego co bylo jeszcze pare dni temu to szansa jest, ale na walke naszych o jakiekolwiek podium w Pekinie bym sie nie nastawial. Ponadto w Willingen zawody, jesli sie odbeda, beda srednio obiektywne, bo z czolowej trzydziechy PS brakuje 6 zawodnikow (4 AUT, 2 NOR), a z reszty chociazby Klimowa, ktory ma minimalna strate do tej trzydziechy. No i takze wielu moze te zawody potraktowac nieco ulgowo przed wyprawa bezposrednio do Pekinu - nikt sie tutaj raczej nie bedzie spinal i wyszarpywal jakiekolwiek dodatkowe metry ryzykujac kontuzja - chyba, ze wlasnie nasi na glodzie po braku wiekszego skakania ostatnio, no i po tej calej degrengoladzie pierwszej polowy sezonu. Na podstawie treningow/treningowego prologu nie wyciagalbym zadnych wnioskow - pamietamy przeciez, ze pierwsze kwalifikacje w sezonie w Niznym Tagile takze wygral Stoch - co bylo dalej wszyscy wiemy...

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Seba Aka Krzychu

    8-9 najlagodniej.. a do 20m/s..

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Wtedy zapowiadali 7-8 m/s, dziś zapowiadają 8-9 m/s, więc wtedy prognozy były trochę lepsze, ale nie jakoś bardzo.

  • alo profesor

    Szkoda że to kurestwo nadchodzi właśnie w ten weekend. Jest szansa na dobry wynik naszych a tu stale coś staje na przeszkodzie. Tydzień temu nie wiało jak na złość.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @papa_s

    dokladnie, nazwano to Orkanem Nadią a inni jeszcze sprzeczają się i mają nadzieję, że coś się dziś odbędzie ;)

    Cieszmy sie tym, ze byc moze Fis Cup Panow uda sie rozegrac i cokolwiek obejrzymy w TV
    A jutro na zmiane moze Willingen poznym popoludniem moze..
    To bylby najlepszy uklad

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @dar0606

    z fusów?
    podalem Ci zrodlo, jeszcze malo?
    Przekonamy sie po konkursie

  • papa_s weteran
    Jakie skakanie?

    https://www.windfinder.com/forecast/willingen_upland
    Wiatr 10 m/s porywy do 20. W jakiej kotlinie musiałaby być skocznia aby dało się rozegrać zawody?

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Seba Aka Krzychu

    wtedy prognozy byly o niebo lepsze co teraz ma sie dziac, nie widzisz powagi jak ten orkan uderzy w nocy i narobi szkody?
    Mysl troche naprawde

  • dar0606 stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Pogodynka nie truj swojego objawienia z fusów

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Drużynówke w Wiśle też mieli odwołać, a konkurs się odbył i to z dwoma seriami. Nie przesądzałbym z tym, że odwołają dzisiejszy konkurs, prognozy nie są najlepsze, ale zobaczymy jak to będzie, może odwołają, może nie, pewnym być nie można.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Lukkier

    dlaczego?
    Pojawiam się wtedy gdy mam już sprawdzone prognozy i informuję, wczoraj wiele razy to podkreślałem, by nie było że "znów" kłamię.


    Na moje powinni odwołać wszystko o 12:00 i spokój.
    Do zobaczenia jutro

  • Karpp profesor

    Prognozy fatalne. Ma się dopiero poprawiać jutro po południu. Jestem ciekawy co Fis zrobi. Będzie czekać/ciągnąć, przeniosą na jutro? Czy może na skoczni będą pojawiać się "okienka" i będziemy śledzić jedną serie cztery godziny?

    Red. Formela daje do zrozumienia, że wiatr nie musi przeszkadzać i skakać się da. Nie wróży to dobrze :) ale trzymam kciuki.

  • Lukkier doświadczony
    @kwak11234@wp.pl

    Też chciałbym mieć tyle wolnego czasu co Ty :D

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Ostrzeżenie przed porywami wiatru o sile wichury
    Turyngia
    6 godzin temu – Deutscher WetterdienstOstrzeżenie przed porywami wiatru o sile wichury
    Turyngia
    6 godzin temu – Deutscher Wetterdienst

    Niestety prognozy się sprawdzają, a nawet z godziny na godzinę pogarszają.
    Orkan Nadia może pozostawić w zachodniej Polsce jak i Niemczech ogromne spustoszenie.
    Niektóre modele wiatrowe pokazują wiatr do 140 km/h!
    Powtarzam z całą pewnością już rano, że żadnego skakania w Willingen nie będzie.
    Fis CUP w Zakopanem mężczyzn dziś powinien się odbyć, choć wiatr z godziny na godzinę będzie mocniejszy. Natomiast jutro Panie jak i Panowie mają odpoczynek, wtedy nie będzie żadnych szans.
    Co do jutrzejszego dnia w Willingen szanse są większe, niż dziś. Od 15:00 ma przestać tak mocno wiać, ale nadal zbyt mocno by rozegrać sprawiedliwe i bezpieczne skakanie. Choć jak mówię, opóźnić do jakieś 17:00 może i 1 serię to myśle, że by się udał. Zobaczymy jak to będą jutro robić, natomiast dziś = NIE

    "Prognozę amerykańską GFS potwierdza również europejski model ECMWF, ale w tym przypadku potężna wichura obejmie praktycznie cały kraj, szczególnie zachodnią i południową połowę Polski. Wiatr w tej prognozie na nizinach osiąga miejscami do 80-120 km/h. Jak na polskie warunki, to bardzo silny niszczący wiatr, biorąc pod uwagę, że jest prognozowany nie tylko nad morzem, ale w głębi kraju."


    "W nocy z soboty na niedzielę i w niedzielę niż Nadia może przynieść największą wichurę od lat. Porywy wiatru będą przekraczać 120 km/h, powodować poważne szkody i zagrażać ludzkiemu życiu. Jeśli nie musisz, nie wychodź wtedy z domu"

    Szansą jedyną i to malutką jest las który zasłania skocznię, ale czy to wystarczy?
    Wątpie

    zrodlo- https://www.twojapogoda.pl/wiadomosc/2022-01-28/w-niedziele-nie-wychodz-z-domu-niz-nadia-przyniesie-huraganowy-wiatr-burze-i-sniezyce-mapy/

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl