Sześciu Polaków na starcie PK w Iron Mountain

  • 2022-01-31 10:53

W najbliższy weekend w Iron Mountain (HS133) rozegrane zostaną trzy konkursy zaliczane do klasyfikacji generalnej Pucharu Kontynentalnego. W rywalizacji w Stanach Zjednoczonych weźmie udział sześciu Polaków.

Decyzją sztabu szkoleniowego, na starcie zmagań na zmodernizowanej skoczni Pine Mountain (HS133) ujrzymy sześciu reprezentantów Polski. W podróż do Ameryki wyruszą Andrzej Stękała, Jakub Wolny, Maciej Kot, Kacper Juroszek, Klemens Murańka oraz Aleksander Zniszczoł.

Podczas weekendu w Iron Mountain rozegrane zostaną trzy konkursy Pucharu Kontynentalnego. Na sobotę zaplanowano dwie rywalizacje o pucharowe punkty, zaś trzecie zawody zostaną przeprowadzone w niedzielę.

Dla amerykańskich organizatorów najbliższy weekend Pucharu Kontynentalnego będzie próbą generalną przed planowanym powrotem Iron Mountain do kalendarza Pucharu Świata w sezonie 2022/2023. Będą to także pierwsze międzynarodowe zawody na Pine Mountain po ostatniej przebudowie skoczni.

PROGRAM ZAWODÓW:

Piątek, 04.02.2022
16:00 - Odprawa techniczna
20:00 - Oficjalny trening

Sobota, 05.02.2022
17:00 - Seria próbna
18:00 - Pierwszy konkurs
20:30 - Drugi konkurs

Niedziela, 06.02.2022
18:00 - Seria próbna
20:00 - Trzeci konkurs


Adam Bucholz, źródło: PZN
oglądalność: (13347) komentarze: (54)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • INOFUN99 profesor
    @j_sakala

    Tak, Grzegorz Miętus nie skakał już później w PŚ. Sezon 2009/2010 był tym ostatnim. Też mnie to ciekawi, skąd u niego taka zapaść w późniejszych latach.
    Każdy z tej trójki był bardziej rokujący niż Kubacki, czy Ziobro. Oczywiście mówię tu o latach juniorskich.

  • adm888888 początkujący

    Żebym uwierzył że wysłanie Juroszka zamiast Habdasa było rozsądniejsze niż jakby wysłali Habdasa to musiałby być z TOP 20 w miarę niezłej obsadzie. Ale nie dziwię się takiej decyzji ponieważ były to oficjalne testy przed MŚJ w Zakopanem.
    Oczekuje wejścia do TOP 30 wszystkich oprócz Murańki bo u niego to dobrze nie wygląda.

  • Wojciechowski profesor
    @Lataj

    Raczej nie, chyba że to pokrewieństwo dużo dalsze. Pilchów jest w Wiśle zatrzęsienie.

  • Paweł39 weteran
    @j_sakala

    Wiadomo było ze Habdas zostanie bo od lat na 2 miesiace przed Mistrzostwami Juniorów to tutaj zawodników sie trzyma w domu, tak jest od lat i gdy doszedł Małysz to jest tendecja ze jest jeszcze gorzej z tym niż było. Pilch jak był w życiowej formie to sam Małysz go też nie chciał wysłać na PŚ. Jak w Ruce w Pucharze Kontynentalnym skakał po 145 metrów to wg Małysza było "ma czas". No i ma taki czas ze teraz przegrałby pewnie z Leją na Fis Cupie a ostatnio na PŚ sie kompromitował przegrywajac z Turkami i Kazachami. Mnie nie zdzwila decyzja pozostania Habdasa w domu, przeciez wiadomo jak od lat u nas jest, Habdas nawet jakby w Zakopanem był w 10-tce to i tak by pewnie wystartował w FIS Cupie jako trening przed mistrzostwami Juniorow i nigdzie by nie startował. Zawsze ten nieszczesny Stefanek komus miejsce zablokuje.. i tak jest do dziś. Ale co poradzi chłop, ma takie plecy i wystarczy że "prosto" skoczy i juz jedzie na Igrzyska.. Absurdalna i szybka decyzja strasznie szybka po Zakopanem o ogloszeniu skladu, bo Stefanek tam zawsze zazwyczaj dobrze skacze i sie zalapał. Czuc tu przekretem tajnerowo-malyszowskim na odleglosc. A smialo w Titisee mozna bylo zrobic cos na zasadzie rywalizacji, hula i reszta kadry a, na obcej skoczni.. a nie oskakanej ktora zna juz na wylot. Ja juz przywyklem do tego ze ten facet ma zaklepane miejsce i pierwszenstwo kosztem innych. Inni musieli by go przeskakiwac o dobre 10 metrów.. zeby dostali szanse.

  • Lataj profesor
    @Bernat__Sola

    A czy Marek Pilch i Tomasz to rodzina?

  • Bernat__Sola profesor
    @Julixx05

    Nie ma, jest za to Kacper Juroszek. Może napisałem to w specyficzny sposób, ale nazwisko "Juroszek" wymieniłem już w poprzednim zdaniu i chciałem użyć zamiennika: "powołanie w miejsce Kacpra [Juroszka] Pilcha".

  • Bernat__Sola profesor
    @j_sakala

    Jeśli chodzi o Fouberta: niech będzie, chociaż z tym przejściem między ligami to różnie bywa (w tym sezonie mieliśmy spory kontrast między Aignerem, Lisso i w mniejszym stopniu Pedersenem skaczącymi w PŚ dobrze, a zawodzącymi na tym poziomie Wohlgenanntem, Mogelem czy Ringenem). Ale nie będę się już w tej kwestii spierał.
    Dziękuję za opowieść o roczniku 93, miło się czytało.

  • Julixx05 weteran
    @Bernat__Sola

    Jest taki skoczek jak Kacper Pilch?

  • j_sakala stały bywalec
    @Bernat__Sola

    Habdas w Falun wygrywał też z Foubertem, który po przejściu do PŚ plasował się w Ruce na 42. i 48. miejscu, a więc wyżej od Huli. Na pewno była to forma na czwartą dziesiątkę, a przy odrobinie szczęścia może i na punkty.

    Co do urodzonych w 1993 roku to tam za wielki talent uznać można Byrta, który 3 razy z rzędu wygrywał FIS Schueler Grand Prix w swojej kategorii wiekowej (gdzie rywalizował m.in. z Geigerem, Kraftem czy Zografskim, przy czym z wymienionej trójki jedynie Niemiec należał wtedy do ścisłej światowej czołówki w swoim roczniku). Dobrze zapowiadał się też G.Miętus, bo już Kłuska nie można uważać za zawodnika szczególnie uzdolnionego.

    Ale co ciekawe to kiedy przyszło do bezpośredniej międzynarodowej rywalizacji roczników 1994 i 1993 w FYC to 93 wypadał w tej konfrontacji słabiej i wydawało się wówczas, że właśnie zawodnicy z 94 będą w przyszłości występować w roli dzisiejszych Geigera i Krafta. To uwidacznia w jakim stopniu roztrwoniono potencjał czterech polsko-fińskich diamentów z rocznika 94 (Murańka, Zniszczoł, Maatta, Saapunki) przewyższających talentem Niemca i Austriaka.

    Wracając do Byrta i G.Miętusa - w przypadku pierwszego mówiło się o ,,problemach wychowawczych'', a jeśli chodzi o młodszego z Miętusów to po dziś dzień pozostaje dla mnie zagadką jak to możliwe, że po pamiętnych występach w Willingen tak nagle zgasł (nawet biorąc pod uwagę obsadę tamtych konkursów był to rewelacyjny wręcz wystrzał formy). Postąpiono zresztą i wtedy w zgodzie ze zwyczajową u nas praktyką, tzn. po wywalczeniu tych 20 punktów Miętus na kolejne zawody PŚ już nie jeździł. Nie tylko w tamtym sezonie - on już, zdaje się, w PŚ nie wystartował nigdy więcej (sic!).

  • Radek95 stały bywalec

    Zniszczol sobie Hameryke zwiedzi hehe

  • Bernat__Sola profesor
    @j_sakala

    Biorąc pod uwagę, co teraz robi Horngacher w Niemczech, zabierając Paschke na Willingen, kiedy lepszy od niego jest nie jeden, ale aż trzech zawodników z zaplecza, to nie zwalniałbym go z odpowiedzialności za sytuację z Ziobrą (choć oczywiście PZN też pewnie niewinny nie jest).

  • Bernat__Sola profesor
    @j_sakala

    To, że wygrywał z Bresadolą, który tam heroicznie walczył o top 15, czy z Rupitschem, który też jakoś nie zachwycał, to niezbyt dobry argument. Ci zawodnicy po prostu zrobili duży postęp w trakcie sezonu, a u jego progu byli kiepscy.
    I nie wiem, czy na pewno Habdas był wówczas w jakiejś znacznie lepszej formie od Huli. Gdybyśmy mieli jakiekolwiek informacje o wietrze na MP, to można by już coś stwierdzić, ale niestety jest, jak jest i takimi danymi nie dysponujemy.
    Mueller sportowo łapał się na Willingen po świetnym występie na PK w Innsbrucku. Ale zgodzę się, że u Austriaków faktycznie faworyzuje się młodszych, bo lepszy od startującego w Niemczech Rainera był na Bergisel "stary" Schiffner, którego pominięto (ponadto gdzieś zniknął Hayboeck).

    Co do składu na Iron Mountain, to też uważam, że kadra z Habdasem byłaby lepsza, bo nie znajduję uzasadnienia, dlaczego ma tam lecieć Juroszek, który ostatnio w bezpośrednim starciu w PK z nim przegrał. Z drugiej strony sens miałoby też powołanie w miejsce Kacpra Pilcha, bo jeśli ostatnio występował w PŚ (nieważne, z jakim skutkiem), to nie powinien być degradowany od razu do poziomu wylotu z kadry na Kontynental. A biorąc pod uwagę nienadzwyczajny wynik, jakim jest 18. pozycja Janka na FC w Zakopanem, to ja osobiście powołałbym chyba właśnie Tomka.

    Mam jeszcze takie pytanie, czy sądzisz, że również utalentowany rocznik 1993 (Byrt, Kłusek, G. Miętus) też został zmarnowany przez "upupianie"?

  • Bernat__Sola profesor
    @Mucha125

    43. miejsce to może i prawie ostatnie, ale i tak był tam wyżej od Wolnego, Habdasa, Murańki i Stękały ;) (mówię o Wiśle).

  • Bernat__Sola profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Nie, w grudniu prawdziwe zaplecze nie startowało w PŚ, a Habdas i tak zdobywał punkty, będąc solidnym nr 4 w kadrze na Kontynental.

  • Bernat__Sola profesor
    @Roxor

    W rankingu PK to najwyżej jest Hula, tylko w tej chwili nie należy do zaplecza. Poza tym ciężko uznać Janka za "lidera" w sytuacji, kiedy w II lidze przegrał ze Zniszczołem za każdym razem, gdy startowali wspólnie, a w 4 z 6 przypadków także z Kotem.
    Ale za Juroszka raczej powinien jechać, zgadzam się.

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    W tyle to zostaje nie Murańka, a Zniszczoł, który może i na treningach w Titisee miał jakieś tam niezłe skoki, ale w zawodach jak zwykle zawiódł. Klemens wyniki miał tam na podobnym poziomie, co Maciek (38. i 37. miejsce vs 40. i 36.), choć w większości prób z nim jednak przegrał, biorąc pod uwagę wszystkie serie.

  • j_sakala stały bywalec

    W ogóle to zakrawa na kuriozum, że po tylu latach nie wyciągnięto jeszcze wniosków z błędu powtarzanego już wiele razy. Zniszczoł po wystrzale w Zakopanem, Murańka i Soczi, Biegun zaraz po tym jak zakładał plastron lidera PŚ, Pilch na Turnieju Czterech Skoczni - wszyscy ci juniorzy byli wycofywani z zawodów najwyższej rangi w momencie, kiedy właśnie osiągnęli życiową formę i sportowo przewyższali łapiących się do pierwszego składu starszych konkurentów. Przed bieżącym sezonem zimowym to samo, chociaż na mniejszą skalę, spotkało Habdasa.

    Można odnieść wrażenie, że decydują tutaj prywatne uprzedzenia albo jakaś ,,idea przewodnia'' na temat szkolenia zrodzona w głowie prezesa i przejęta przez jego akolitów.
    Na marginesie: niedawno odświeżyłem sobie wywiad z Mateuszem Rutkowskim, w którym opisywał jak to będąc nr 4 na wewnętrznym treningu nie pojechał ani na PŚ ani na PK.
    Przypadkiem Ziobry to akurat zajmujesz się tutaj od lat - mam jednak wątpliwości czy słusznie wskazujesz Horngachera jako głównego winowajcę. W każdym bądź razie powinieneś doskonale wiedzieć, że można tak u..pi. zawodnika, że opinii publicznej w końcu się wyda, że ten słabszy jest w sumie lepszy, ,,bo więcej startuje''.

  • j_sakala stały bywalec
    @dervish

    Nikt dzisiaj nie wysyła Habdasa na PŚ, kiedy forma mu siadła. Powinien jechać do NT i Ruki zamiast Huli gdy był w życiowej dyspozycji. Przypominam, że na FC w Falun tuż przed inauguracją PŚ wygrywał z Aignerem, Lisso, Bresadolą i Rupitschem, którzy zdobywali już w tym sezonie punkty w najwyższej lidze - z czego Lisso w trzech startach dokładnie 11 razy tyle ile Hula w ośmiu.;)

    Podobnie jak nasi działacze jesteś wyznawcą błędnej reguły ,,oni jeszcze mają czas'', która doprowadziła do tego, że nasze mega utalentowane roczniki 94-95 zamiast bić się o podia PŚ skończyły jako ciułacze-rzemieślnicy. Jak junior jest w formie to się mu daje szansę - zwłaszcza gdy pokonuje starszych rywali w bezpośredniej rywalizacji (co miało miejsce na MP), a nie czeka 2 czy 3 miesiące aż ,,udowodni'', że ,,się nadaje'' poprzez starty w PK i FC, podczas gdy w międzyczasie forma, która u juniorów wyjątkowo faluje, może ulecieć. Jakby Austriacy powoływali na podstawie jakiejś odgórnej hierarchii to Mueller nie wystartowałby w Willingen, bo w samym jego roczniku jest w sumie pięciu skoczków ,,bardziej zasłużonych''.

    Tyle piszesz teraz o ważności aktualnej formy w kontekście Huli - szkoda, że nie podnosiłeś tego argumentu u progu sezonu, kiedy to Habdas był w wyższej.

  • Arturion profesor
    @dervish

    Nadprofesoru... Jestem za "amatorszczyzną" w sensie uczciwości. W zawodach amatorskich PESEL nie liczy się wcale. Dopiero, gdy zbiorą się "kalkulatorzy", kombinują kto "rokuje"...
    A nadprofesor @Pavel to uporczywy złośliwiec. :-)

  • dervish profesor
    @Pavel

    To jest sport - w dodatku zawodowy a nie jakas rekreacyjna amtorszczyzna. Jeśli nie są to zawody juniorskie to PESEL nie jest tu kryterium. Jedyne kryterium to wyniki. W pierwszej kolejności miejscówki powinni dostawać najlepsi a nie najmłodsi.
    I nie rozśmieszaj mnie (ostatnio coś często doprowadzasz mnie do uśmiechu - chcesz zostać komikiem czy co? ;) ) historycznymi statystykami ile to razy Hula nie przeszedł Q na początku sezonu. Popatrz lepiej na statystyki pojedynków Hula vs Habdas i na aktualna dyspozycję tych zawodników.

  • Arturion profesor
    @Roxor

    Dobrze to napisałeś, ale gdzie, kto jedzie było jasne od paru dni co najmniej. Była tylko kwestia Juroszek - Pilch. Wniosek, że Pilch powinien się udać na długie treningi. Chyba, żeby Lotos dał kasę na dodatkowe zawody. Fajnie by było.

    EDIT - a może Pilch kontuzja jakaś czy inny virus? Też możliwe.

  • Paweł39 weteran

    Dziwne ze Pilch nie wystartował na ostatnim Fis Cup. A na PK jednak nie jedzie. Chyba serio Pan Dyrektor bał się że przegra z Leją dlatego nie skakal. Jakby siostrzeniec przegrał z amatorem pracującym gdzieś zawodowo to jakby to wyglądąło?

  • Mucha125 profesor
    @Pavel

    Hula zrobił coś gorszego tyle razy pod rząd odpadanie w kwalifikacjach ciężko wybaczyć oraz występ wiśle na ostatnim miejscu prawie

  • Pavel profesor
    @dervish

    Hula w 8 startach PŚ uciułał 4 pkt. Więcej od niego ma Dekcer Dean i Bażenow. Przy takim dorobku PESEL mi starczy, aby go odesłać do PK.

  • Roxor profesor
    @Maradona

    Dlaczego tak uważasz?
    Jesteśmy w takiej sytuacji, że trzeba inwestować w młodzież, nawet jeśli miałoby nic z tego nie wyjść. Obecnie i tak nie mamy nic do stracenia. Serio nikogo nie obchodzi, że jakiś Hula czy Murańka ciułają punkciki w PK, gdzie za 2-3 lata nie będzie komu wchodzić do 2. serii w PŚ. Niestety was chyba nie obchodzi przyszłość polskich skoków, tylko kierujecie się emocjami i przywiązaniem do obecnych zawodników.

  • Oczy Aignera profesor
    @Lataj

    Nie jestem tego taki pewien. Dwa lata temu transmisji nie było.

  • Maradona profesor
    @Roxor

    Każdy zrozumiał, problem w tym, że nie masz racji.

  • Lataj profesor
    @Roxor

    Gdyby Horngacher lub Dolezal trenował młodych, może inaczej by to wyglądało, bo obaj są święcie przekonani, że do formy dochodzi się startami.

  • Skokownik weteran
    @Roxor

    Według mnie mógłby pojechać zamiast Juroszka.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Roxor

    Jak by nie patrzyć to Habdas zdobywał punkty, kiedy prawdziwe zaplecze startowało w PŚ

  • Mucha125 profesor
    @dervish

    Ja bym wysłał na trening Murankę, on potrzebuje skoków i wysłać Pilcha. Chociaż i jemu trening się przyda. Ciekawe co teraz z nim się dzieje. Ani jednego pkt nie zdobył z czegokolwiek. Troszkę mnie to martwi, bo teraz każdy zawodnik się liczy. A odnośnie Habsasia to lepiej dla niego że nie trenuje z Zidkiem. Bo niestety jazdą na te kontynetale narobił sobie błędów

  • Roxor profesor
    @dervish

    Kto chciał ten zrozumiał moją wypowiedź, kto nie jego problem.

  • dervish profesor
    @Roxor

    To nie patrz na ranking PK bo robiąc to kierujesz się przeszłością a nie teraźniejszością.

  • Roxor profesor
    @dervish

    No tak, lepiej sugerować się nazwiskami. Trzeba żyć teraźniejszością, a nie przeszłością.

  • dervish profesor
    @Roxor

    Ten kto patrzy na ranking PK najwidoczniej nie ma zielonego pojęcia czym jest ten ranking. :)

  • Roxor profesor
    @dervish

    Jeśli by patrzeć na punkty PK to Habdas jest liderem zaplecza, więc daruj sobie te "za wysokie progi". Bo jeśli dla niego to za wysokie progi to dla reszty tym bardziej.

  • dervish profesor

    Jeszcze nie daliście sobie spokoju z wysyłaniem Habdasa tam gdzie dla niego za wysokie progi lub gdzie są mocniejsi kandydaci?

    Szczytem wszystkiego było stawianie (przez niektórych "ekspertów") praktycznie przez cały sezon Habdasa w kontrze do Huli w sytuacji w której jedyną konkurencją w której Janek wygrywał ze Stefanem był PESEL ;)

    Habdas za Kota? To ma być jakiś żart? Jeżeli tak to ktoś tu ma dziwaczne poczucie humoru bo dla mnie po tym jak sie porówna ostatnie występy tych skoczków to by była jakaś farsa.

    Wiele wskazuje na to, że dzisiejszy Kot może powalczyć nawet o miano lidera zaplecza. Nie jest głównym faworytem bo za takiego mimo wszystko należy uznać Wolnego ale można go zaliczyć wraz ze Stękałą i Zniszczołem do grupy pretendentów.

    W ogóle to ta ekipa w całej swojej słabości jest dosyć wyrównana. Nieco w tyle zostaje Murańka.

    Habdas jeżeli miałby znaleźć się w tej ekipie to zapewne toczyłby bój o to by nie być ostatnim. Byc może właśnie z Klimkiem i Juroszkiem który ostatnio Habdasa pokonywał o ile mnie pamięć nie myli (poprawcie mnie jeśli pamięć zawiodła).

  • Roxor profesor

    Dlaczego nie jedzie Habdas? Spokojnie mógłby jechać zamiast Murańki/Kota/Juroszka/Zniszczoła. Zakładam, że z powodu MŚ juniorów, bo nie widzę innego wytłumaczenia. Do MŚ juniorów sporo czasu zostało, no ale tylko u nas MŚ juniorów traktuje się jak najważniejsze zawody na świecie i pod nie układa starty, zamiast przystąpić do nich z marszu. W ostatnich latach z tych specjalnych przygotowań pod MŚ juniorów nic dobrego nie wychodziło.

    Gdybyśmy mieli zawodnika pokroju Tschofeniga, to pewnie na IO by nie pojechał, bo by się przygotowywał do MŚ juniorów.

  • Julixx05 weteran
    @Lataj

    Oj nie jestem taka pewna

  • Skokownik weteran

    Ja myślę, że mogą powalczyć. Stękała i Wolny powinni być w TOP 15, a może sprawią nam jakąś miłą niespodziankę? Jedno jest pewne - w tle IO będą ciekawe zawody.

  • Lataj profesor
    @SchwarzerAdler

    Będzie jakiś amerykański stream.

  • Lataj profesor

    Nareszcie mamy szansę na podium! :)

  • Mucha125 profesor
    @dervish

    Technicznie to mamy dużo zawodów PK na pokazanie sił(zawrotna liczba aż 7 do zawodów PŚ), szkoda że Pilcha zabrakło

  • HAZARD weteran
    @Prekursor Skoczni Vip

    Pewnie liczyli na to, że jakiś Habdas albo inny Jojko zrobią limit i polecą w 7, ale z taką formą to było do przewidzenia, że limitu nie powiększą. Pilch jest tak zniszczony, że przegrywa nawet ze słabiutkimi Murańką i Juroszkiem, cóż.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Prekursor Skoczni Vip

    Pilch był na zgrupowaniu w Planicy.

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    A Pan Pilch to co? Nie skakał ani w FC, nie będzie go tez w COCU...a wolne miejsce na Zakopane było.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @albi.fabian2004@gmail.com

    juz mowilem o tym, wejdz w konto na ig Kytosaho tam napisal

  • albi.fabian2004@gmail.com początkujący
    @Aalto mistrzem

    Źródło, na słowo nie uwierzę, może artykuł sprzed ponad roku kiedy Kytosaho już miał pozytywny?

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @zimowy_komentator

    No to współczuję buloklepom, bo w IM punktów nie zdobędą.
    Szczególnie, że skocznia podobno wraca do PŚ, więc to też taki test przed przyszłym sezonem

  • Aalto mistrzem bywalec

    Niko Kytosaho otrzymał pozytywny test na koronawirusa.

  • zimowy_komentator profesor
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Nie sądzę - do USA polecą najmocniejsze składy z odrzutkami z IO, więc raczej będą mieli ciężej niż zwykle.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Może w końcu jakieś solidne punkty będą

  • dervish profesor

    Niech po prostu pokażą na co ich w tej chwili stać. Najlepszy wywalczy sobie powrót do PŚ który zostanie rozegrany po IO.

  • SchwarzerAdler weteran

    Gdzieś będzie można obejrzeć ?

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl