ZIO w Pekinie: Czas na olimpijską premierę mikstu (lista startowa)

  • 2022-02-07 02:40

Przed nami ostatni dzień rywalizacji na normalnej skoczni w Zhangjiakou (HS106) w ramach XXIV Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pekin 2022. W poniedziałek o 12:45 czasu polskiego rozpocznie się pierwszy w historii olimpijski konkurs drużyn mieszanych. Na starcie pojawi się 10 ekip, w tym reprezentacja Polski.

Podium konkursu kobietPodium konkursu kobiet
fot. EXPA
Podium konkursu mężczyznPodium konkursu mężczyzn
fot. EXPA
ZIO Pekin 2022ZIO Pekin 2022
fot. Beijing 2022

Za nami pierwsze medalowe rozstrzygnięcia w skokach narciarskich na igrzyskach w Pekinie. Rozegrane zostały konkursy indywidualne kobiet i mężczyzn na normalnej skoczni w Zhangjakou. U pań najlepsza okazała się Ursa Bogataj. Słowenka okazała się lepsza od Niemki Kathariny Althaus oraz swojej rodaczki Niki Kriznar. W zmaganiach panów po złoty medal sięgnął Japończyk Ryoyu Kobayashi, srebro wywalczył Austriak Manuel Fettner, zaś brąz - Dawid Kubacki.

W poniedziałek czeka nas ostatni akcent olimpijskiej rywalizacji na normalnej skoczni. Skoczkowie wezmą udział w konkursie drużyn mieszanych, który debiutuje w programie olimpijskim. Od 2013 roku mikst rozgrywany jest w ramach mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym. Premierowe zawody w Val di Fiemme wygrała Japonia, z kolei w 2015, 2017, 2019 oraz 2021 roku triumfowali Niemcy.

Na liście startowej historycznego mikstu znajduje się dziesięć reprezentacji narodowych - Chiny, Kanada, Czechy, Rosyjski Komitet Olimpijski, Polska, Japonia, Norwegia, Niemcy, Słowenia oraz Austria. Biało-Czerwoni przystąpią do rywalizacji w składzie: Nicole Konderla (nr 5-1), Dawid Kubacki (nr 5-2), Kinga Rajda (nr 5-3) oraz Kamil Stoch (nr 5-4).

Faworytem do zwycięstwa w poniedziałkowym konkursie olimpijskim jest reprezentacja Słowenii. W składzie tej ekipy ujrzymy pierwszą i trzecią zawodniczkę konkursu indywidualnego - Ursę Bogataj i Nikę Kriznar, a także czwartego i dziewiątego skoczka zawodów mężczyzn - Petera Prevca oraz Timiego Zajca.Do walki o medale typowane są także Norwegia, Niemcy i Rosyjski Komitet Olimpijski, a szanse na wysoki wynik mają ekipy Austrii i Japonii. Zdaniem wielu prognoz, Polska ma zająć w dzisiejszej rywalizacji siódmą lokatę.

Zdaniem bukmacherów (Fortuna) głównym kandydatem do zwycięstwa w mikście jest reprezentacja Słowenii (kurs: 1.25). Niżej oceniane są szanse ekip Japonii (7.00) oraz Austrii i Niemiec (po 15.00).

W porze zawodów wiatr na skoczni w Zhangjiakou ma osiągać średnią prędkość 3 m/s, a temperatura powietrza ma oscylować w okolicach -13°C. Opady nie są przewidywane.

Oficjalnym rekordzistą Snow Ruyi National Ski Jumping Centre (HS106) jest Danił Sadrejew, który w niedzielnym konkursie indywidualnym poszybował na odległość 107,5 metra. Kobiecy rekord skoczni wynosi z kolei 108 metrów i należy od soboty do Ursy Bogataj.

O 11:30 czasu polskiego ma rozpocząć się seria próbna przed zaplanowanym na 12:45 konkursem drużyn mieszanych.

Transmisję z serii próbnej przeprowadzą Eurosport 1, TVP Sport i Player.pl, z kolei konkurs "na żywo" pokażą Eurosport 1, TVP1 i Player.pl.

Wyniki "na żywo" możecie śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>

Parametry techniczne skoczni:
Nazwa: Snow Ruyi National Ski Jumping Centre
Rozmiar (HS): 106 m (95% = 100,5 m)
Punkt konstrukcyjny: 95 m
Oficjalny rekord: 107,5 m - Danił Sadrejew (06.02.2022)
Oficjalny rekord pań: 108 m - Ursa Bogataj (05.02.2022)
Nachylenie najazdu: 35 st.
Długość najazdu: 100 m
Nachylenie progu: 11 st.
Długość progu: 6,5 m
Wysokość progu: 2,37 m
Nachylenie zeskoku: 34,1 st.
Rok budowy: 2020
Trybuny: 10.000
Punkty za zmianę belki: 7,00 pkt/m
Punkty za wiatr: 8,00/9,68 za m/s
Jury zawodów:
Funkcja Nazwisko Kraj
Dyrektor zawodów PERTILE Sandro
Delegat techniczny ZUEHLKE Reed
Szef zawodów GUO Haoran
Asystent delegata WOLF Stefan
Asystent dyrektora SEDLAK Borek
Kontrola sprzętu JUKKARA Mika
Sędziowie:
  Nazwisko Kraj
A MATTOON Dan
B LIANG Bing
C SLAVIK Stanislav
D LARSEN Joem
E LISOWSKIJ Wadim
Program XXIV Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pekin 2022:
Godzina* Wydarzenie Transmisja
Poniedziałek, 07.02.2022 (HS106)
11:30 Seria próbna drużyn mieszanych Eurosport 1, TVP Sport, Player
12:45 Konkurs drużyn mieszanych Eurosport 1, TVP1, Player
Środa, 09.02.2022 (HS140)
5:00 Odprawa techniczna  
11:00 Oficjalny trening mężczyzn  
Czwartek, 10.02.2022 (HS140)
11:00 Oficjalny trening mężczyzn  
13:45 Odprawa techniczna mężczyzn  
Piątek, 11.02.2022 (HS140)
10:45 Seria próbna mężczyzn TVP Sport, Player
12:00 Kwalifikacje mężczyzn Eurosport 1, TVP1, Player
Sobota, 12.02.2022 (HS140)
11:00 Seria próbna mężczyzn TVP Sport, Player
12:00 Konkurs indywidualny mężczyzn Eurosport 1, TVP1, Player
Niedziela, 13.02.2022 (HS140)
12:00 Oficjalny trening mężczyzn  
14:10 Odprawa techniczna mężczyzn  
Poniedziałek, 14.02.2022 (HS140)
11:00 Seria próbna mężczyzn TVP1, TVP Sport, Player
12:00 Konkurs drużynowy mężczyzn Eurosport 1, TVP1, TVP Sport, Player
* - godziny według czasu polskiego
Lista startowa konkursu ZIO w Pekinie (HS106); 07.02.2022
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
1-1 DONG Bing 1996
2-1 LOUTITT Alexandria 2004
3-1 ULRICHOVA Klara 2004
4-1 MACHINIA Irma 2002
5-1 KONDERLA Nicole 2001
6-1 TAKANASHI Sara 1996
7-1 STROEM Anna Odine 1998
8-1 FREITAG Selina 2001
9-1 KRIZNAR Nika 2000
10-1 IRASCHKO-STOLZ Daniela 1983
1-2 SONG Qiwu 2001
2-2 SOUKUP Matthew 1997
3-2 KOZISEK Cestmir 1991
4-2 SADREJEW Danił 2003
5-2 KUBACKI Dawid 1990
6-2 SATO Yukiya 1995
7-2 JOHANSSON Robert 1990
8-2 SCHMID Constantin 1999
9-2 ZAJC Timi 2000
10-2 KRAFT Stefan 1993
1-3 PENG Qingyue 2005
2-3 STRATE Abigail 2001
3-3 INDRACKOVA Karolina 1997
4-3 AWWAKUMOWA Irina 1991
5-3 RAJDA Kinga 2000
6-3 ITO Yuki 1994
7-3 OPSETH Silje 1999
8-3 ALTHAUS Katharina 1996
9-3 BOGATAJ Ursa 1995
10-3 EDER Lisa 2001
1-4 ZHAO Jiawen 2001
2-4 BOYD-CLOWES Mackenzie 1991
3-4 KOUDELKA Roman 1989
4-4 KLIMOW Jewgienij 1994
5-4 STOCH Kamil 1987
6-4 KOBAYASHI Ryoyu 1996
7-4 LINDVIK Marius 1998
8-4 GEIGER Karl 1993
9-4 PREVC Peter 1992
10-4 FETTNER Manuel 1985

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (21246) komentarze: (103)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • stivus profesor
    @King

    Nie jest możliwe, że Polki ponownie skoczą tak słabo..
    Nie wiem skąd ta konstatacja. Wydaje mi się to wysoce prawdopodobne.

  • Maks113 doświadczony

    I Klimov wygrał serie próbną brawo

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Kanada robi Polske jak chce w serii probnej, nawet Soukup swoje skoczyl.

    Strate w formie. Przepaść

    Gdyby nie covid Kytosaho to Polska bylaby 9 bez II serii

    a Pekala jeszcze chwali Polki za skoki, skandal. Im po tym medalu odbija

  • niemamkolan początkujący
    @dervish

    kobiety mają luźniejsze kombinezony

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran
    @Lets1Go1Brandon

    Ale tu nie ma ani jednej Słowaczki😂. Tu skaczą Słowenki.

  • Marco Gaccio profesor

    prędkości Stocha na tej skoczni to kryminał

  • dervish profesor

    Takanashi i Kriznar pokonały Kudelkę Romana :)

  • sushi96 bywalec

    Ryoyu chce zasabotować drużynie konkurs, skacząc w próbnej?

  • dervish profesor

    Przynajmniej przeliczają wyniki według belki wiec można zobaczyć różnicę w poziomie pań i panów. Aczkolwiek panie i tak maja łatwiej bo starują z belek które dla Panów byłyby belkami w lesie

  • Maks113 doświadczony

    Klimov widać jest w formie cały czas

  • maxer96 stały bywalec
    @Vayne

    Dlatego, moim zdaniem stypendium powinno być dla TOP6, bo to o śmieszność trochę zakrawa.

  • Maks113 doświadczony

    Walka nie będzie o 7 tylko o 8 miejsce raczej..

  • dervish profesor
    @dar0606

    Tam własnie oglądam. A relacje tekstowe teraz podziwiam dwie: fis i olimpijską.

  • nicoz weteran

    Niemki nie skaczą w serii próbnej. Chyba jednak podium im nie pisane.

  • RyoyuTheGod początkujący

    Robil ktokolwiek zestawienie druzyn mieszanych? Typu dodac skoki z konkursow indywidualnych i zsumowac? Jesli tak prosilbym o przeklejenie tu. Bardzo dziekuje.

    Ivo: masz racje, inaczej ci co pisza o udawanej kontuzji maja racje. Coz, sport nie zawsze bywa ladny. Moze wasz lider chcial troche spokoju za wszelka cene (Cene Prevca). Na miejscu waszego Dodka dalbym Waska i drugi obojetnie kto, oprocz Kamila, ktory nagle po kontuzji skacze wszystko. Nawet Willingen, gdzie przeciez w PS juz dawno przegral walke.

  • Vayne stały bywalec
    @ivo

    Bo sam chciał skakać.

  • ivo bywalec

    A Stoch tu po co? Skacze piąty dzień z rzędu. O odnowienie kontuzji się prosi? On ma ważniejsze zawody przed sobą, a po drugie, załatwienie przez najlepszych facetów stypendium panienkom z Instagrama zakrawa na kpinę. Następny rok będą mogły spokojnie udawać skoczkinie.

  • Sousuke stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Po tym co wczoraj babiarz powiedział nigdy już pół konkursu u nich nie będę oglądał.

  • Maks 50 stały bywalec
    @Monzanator

    Raczej bardziej walka z kanadą

  • Vayne stały bywalec

    Żeby one chociaż do 85 metra dolatywały regularnie, to może i by z 6 miejsce przyatakowac.
    A tak to...

  • Monzanator doświadczony

    Będzie walka z Czechami o siódme miejsce. Do piątki faworytów nie mamy podjazdu, a Rosja raczej skazana na szóste miejsce.

  • Maks113 doświadczony
    @dervish

    https://olympics.com/beijing-2022/olympic-games/en/results/ski-jumping/results-mixed-team-fnl-tr01sj-.htm
    jeśli chodzi ci o to

  • Sousuke stały bywalec
    @Realpany100

    Po to jest seria próbna by znaleźć tą odpowiednią.

  • dar0606 stały bywalec

    Rajda masakra

  • Lets1Go1Brandon stały bywalec

    Mam nadzieję, że której Słowaczce podwinie się noga. Nie trawię ich.

  • sushi96 bywalec

    W życiu 3 rzeczy są pewne:
    1.Śmierć
    2.Podatki
    3.Ryoyu nie wystartuje w serii próbnej

  • dervish profesor

    macie link do relacji olimpijskiej?

  • Vayne stały bywalec
    @Realpany100

    a co mają robić?

  • Maks113 doświadczony

    Kraft ładny skok jak na te warunki

  • King profesor
    @Wiewior

    Szczerze nie wiem co by się musiało stać żebyśmy skończyli na 6 miejscu, chyba jedynie dyskwalifikacja kogoś wyżej.
    Podliczyłem sobie noty z obydwu konkursów indywidualnych i Polska nawet przegrała minimalnie z Czechami, więc byłoby 9 miejsce. Ale nie jest możliwe, że Polki ponownie skoczą aż tak słabo, więc Czechów na pewno wyprzedzimy, a może i Kanadyjki nie skoczą jakoś rewelacyjnie jak na siebie to wtedy i szansa na 7 miejsce jest przy skokach Polek takich jak w treningach.

  • Lukkier doświadczony
    @dar0606

    Dlatego jak najszybciej uciekał, by po igrzyskach do jakiegoś obozu pracy nie trafić

  • Roxor profesor

    Fajnie, że w relacji są uwzględnione punkty za belkę. Soukup czy Kozisek lepsi od Takanashi. To wiele mówi o tym jaka różnica dzieli mężczyzn i kobiety. Gdyby jechali z tej samej belki, różnica zapewne byłaby jeszcze większa.

  • Maks113 doświadczony

    Ciekawe jaki skok odda Stoch i Kubacki bo tylko oni mogą spróbować walczyć/ utrzymać 7 miejsce

  • Realpany100 doświadczony

    Co oni z tą belka znowu robią

  • dar0606 stały bywalec

    Co zrobił z Chinami Kojonkoski na sybir jego

  • Maks113 doświadczony

    Mi się wydaje że nawet na 8 miejsce możemy spaść

  • Cinu profesor

    Dla Songa to już mogliby zostawić belkę pań

  • Qrls weteran

    W sumie przed IO nie obstawiał bym że w Norwegii będzie skakał Johansson u nas Kubacki a kończył będzie Fettner u Austrii o największym zaskoczeniu czyli Schmid zamiast Eisenbichlera nie wspominając :O

  • JanekSport weteran

    Jeśli nasze Panie będą skakały w granicach 75-80 metrów to o awans do pierwszej ósemki możemy być chyba spokojni.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    haha po skoku Konderli obniżają belke, hit

  • Lukkier doświadczony

    Dzisiaj walka o 7 z Kanadą, bądz Czechami, niestety...

    ew. przez to, że jest i Kozisek i Soukop to raczej to 7 miejsce może być spokojnie, i tylko dlatego...

  • Wiewior doświadczony

    Szóste lub siódme miejsce biorę w ciemno.

  • King profesor

    Realnie czeka nas walka o 7 miejsce z Kanadą. Przy założeniu, że Polki będą skakać chociaż te 75-80m.
    Według mnie skończy się tak
    1. Słowenia
    2. Japonia
    3. Rosja
    4. Austria
    5. Norwegia
    6. Niemcy
    7. Polska
    8. Kanada
    9. Czechy
    10.Chiny

  • Marco Gaccio profesor

    Liczę na medal Polaków !

    Musi być jakiś brąz.
    Baby niech skaczą chociaż po 100 metrów to może starczy

  • Bernat__Sola profesor
    @Xenkus

    Nie wszyscy niestety - Czesi wzięli Ulrichovą zamiast A. Indrackovej, Japończycy Y. Sato zamiast J. Kobayashiego, a Niemcy Freitag zamiast Seyfarth.

  • Robert Johansson252 profesor

    Kwakuu
    Przecież Czesi mają lepszą drużynę od Kanady

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Ja nie wiem jak możesz mówić, że Polska przegra z Kanadą, przecież Kandajczycy mają niewielkie szanse na awans do drugiej serii, a co dopiero na pokonanie Polski.

  • Polish_Eagle początkujący

    Co za różnica, czy zajmiemy 7. czy 8. miejsce. Niżej upaść w tym konkursie się nie da. Musiałyby instagramowiczki na 60. metrze zaliczyć dodatkowo upadek, ew. jakaś DSQ. Ale w sumie wszystko przed nimi, dziewczynki co chwilę pokazują, że dokonują niemożliwego. Szkoda, że nie ma zawodów kobiet na dużej, byłby ewenement na skalę światową i 0,0 pkt. w konkursie olimpijskim.

    @kwaczek wiemy, ty tu siedzisz przez 24h/dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Żebyś tylko nie pisał i nie zaśmiecał swoimi głupkowatymi komentarzami, to byłoby pięknie.

  • Cinu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Doświadczenie mnie nauczyło, że zawsze jest odwrotnie niż ty mówisz. Pewnie będę po mikscie.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Cinu

    pogadamy po mikscie, bedziesz?
    bede czekal jak zawsze

  • butczan1 weteran
    @kwak11234@wp.pl

    Dużo będzie zależało od belki. Przy niskiej Soukup skoczy 75 m. Polki stracą dużo, ale Kanadyjki nie skaczą rewelacyjnie.

  • Qrls weteran
    @Funegosum

    A co to za różnica, oni poszli się tam dobrze bawić po wczoraj bo zdają przecież sobie szansę że nie walczą o nic konkretnego. Niech skaczą dobrze i budują pewność siebie i morale na dużą skocznię.

  • Funegosum weteran

    Kamil jednak kończy, nie Dawid... słusznie?

  • Cinu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    dzięki za info teraz już jestem pewny że Kanada będzie za nami bo jesteś Sasinem tego portalu

  • Wojciechowski profesor
    @Julixx05

    Też nie powiedziałbym, że Czeszki są dużo lepsze, ale dla którejkolwiek z nich nota gorsza od którejkolwiek z Polek byłaby pewnie przykrą niespodzianką.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    3/3
    (+) = strata punktowa.
    Moje typy:
    1/ Słowenia
    2/ Austria +8
    3/ Japonia +14
    4/ Rosja +23
    5/ Norwegia +31
    6/ Niemcy +40
    7/ Kanada +110
    8/ Polska +135
    9/ Czechy
    10/ Chiny

    UWAGA, tytuł na sport.tvp.pl
    "Kubacki z drugim medalem? Oglądaj serię próbną przed konkursem mikstów"
    Co za skandaliczny tytuł dla clickbaitów.

  • Adrian AZ profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Soukup przydzwoni w bulę jak Polki, a Boyd-Clowes nie jest na poziomie Stocha, czy Kubackiego.

  • Qwertyuiop987654321 bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Jak chcesz się zakładać to zróbmy tak że jak przegrasz to usuwasz konto w ten sposób przysłużysz się społeczności

  • Morango początkujący
    @thestasiex12

    Japonia jest dla mnie tak pół na pół, Sara i Ryoyu wyśrubują wynik. Jeśli Sato i Ito też się zmobilizują to będą na podium.

  • Xenkus profesor
    @kwak11234@wp.pl

    To, że Putin jest jaki jest, to nie znaczy, że nie można kibicować zawodnikom z tego kraju. To nie jest ich wina, że jest taka sytuacja.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Adrian Dworakowski
    @AdrianDworakow2
    Dziś w mikście jestem całym sercem za Rosją ❤️
    Medal takiej reprezentacji jest bardzo potrzebny tej zabetonowanej dyscyplinie. Byłby to jakiś powiew świeżości i nowy impuls dla skoków w tym kraju. Давай, Россия!

    Na zdj.: Irina wypatruje medalu olimpijskiego. #skijumpingfamily

    Kibicuj sobie dalej a po IO Putin pokaże że do Hitlera mu niedaleko.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    o co sie zakladamy ze Kanada wyprzedzi Polske?
    Nie wiem jak mozecie mowic ze Kanada przegra z Polska.
    Oni zrobia przewage 10/20 punktow nad nami.
    Czechy pokonamy, ale z Kanada nie ma szans.

    Loutitt i Strate są o 2 poziomy lepsze od Polek. A Clowes w dobrej formie, zobaczymy ile straci Soukup.



    SERIA PROBNA da wam odpowiedz.

  • butczan1 weteran

    Moje typy:
    1. Słowenia
    2. Austria
    3. Norwegia
    4. Japonia
    5. Rosja
    6. Niemcy
    7. Polska
    8. Czechy
    9. Kanada
    10. Chiny

  • butczan1 weteran

    Żeby dzisiaj była jakakolwiek walka to jury musi dla kobiet szczególnie słabszych ustawić wysoką belkę. Wtedy jest szansa, że Polki zamiast 60-70m będą skakać 80-85 m.

  • alo profesor

    1. SVN
    2. AUT
    3. JPN
    4. NOR
    5. RUS
    6. GER
    7. CZE
    8. POL
    9. CAN
    10. CHN

  • Qrls weteran

    1. Słowenia - Panie są absolutnym top tutaj a panowie może nie top ale nie będą to noty mocno odstające jak u innych reprezentacji.
    2. Japonia - Tu są dwa mocne punkty i dwa solidne suma da przyzwoitą notę.
    3-5 Rosja/Norwegia/Austria - Tu dużo zależy od dyspozycji dnia, ilości zepsutych skoków ciężko mi wytypować przy niestabilnych Norwegach, nie wiem czy Rosjanie dają radę aż takie noty jak indywidualnie wykręcić, Austriacy zaś mają Fettnera/Krafta ale panie trochę odstają pod nieobecność Kramer.
    4-6 Niemcy - Panowie są rozsypani, panie mają tylko jedną petardę i przeciętną Freitag
    7-10 Komora losująca jest pusta, następuje zwolnienie blokady. Chiny ostatnie ale w sumie to i tak nie jest istotne kto zajmuje takie miejsca tu mam tylko nadzieję na dalszą budowę morali u Stocha i Kubackiego przed dużą skocznią, nic więcej :)

  • Julixx05 weteran
    @Xenkus

    Jeszcze Chinki są dosyć słabe

  • thestasiex12 stały bywalec
    @Morango

    A co z Japonią?

  • Julixx05 weteran
    @Cinu

    Bez przesady z tymi dużo lepszymi Czeszkami

  • Blue Bird bywalec
    @nikzof1 Jeszcze nie mają...

    Na MŚ już mają.
    Panie powinny mieć drużynówkę na normalnej skoczni i koniecznie konkurs na dużej. Mikst też powinien być na dużej od kolejnej olimpiady.
    To i tak da skokom o wiele mniej medali niż innym narciarzom i łyżwiarzom którzy nieraz wyjeżdżają obwieszeni medalami. Tyle konkursów to będzie optimum, chodzi o to żeby też nie przesadzić i nie tworzyć sztucznych zawodów tak jak kiedyś powielano w skokach drużynówki i były dwie co było bez sensu przy tak niewielkiej liczbie krajów walczących o czołowe miejsca

  • Morango początkujący
    Mixt

    Słowenię na złoto prawdopodobnie wyciągną dziewczyny. Z Zajcem to jest tak, że raz skoczy dobrze a za chwilę o 20 m bliżej i jak dla mnie jest jednym z najbardziej niestabilnych zawodników w kadrze. Peter po wczorajszym strzale albo się zmotywował albo zje go psychika, z którą ostatnio ma spore problemy.

    Nie skreślałabym Austrii. Rosja i Norwegia mogą jeszcze zaskoczyć. Nie widzę na podium Niemców

  • Xenkus profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Soukup wczoraj w 1 serii stracił 30pkt do Kubackiego, a dziś to może być jeszcze więcej.

  • Xenkus profesor
    @Robert Johansson252

    Myślę, że sporo lepiej niż wczoraj będzie skakał Johansson i może da to Norwegom medal.

  • Maks 50 stały bywalec

    1-6 miejsca no nie osiągalne musiało by się niewiadomo co stać
    7 takiego miejsca się spodziewam
    8 no byłaby to porażka moim zdaniem i nic dodać nic ująć
    9-10 katastrofa

  • Robert Johansson252 profesor
    @Julixx05

    Jest na to spora szansa, choć równie dobrze mogą się ogarnąć Norwegowie, czy Austriacy, a z Ruskich może zejść balonik

  • dar0606 stały bywalec
    @kwak11234@wp.pl

    Kwaku znowu z fusów typujesz
    Kanada i my he ...nie ta liga dla nich

  • Adrian AZ profesor

    Jesteśmy skazani na 7 miejsce. Jakiekolwiek wyższe miejsce mogłaby dać nam tylko dyskwalifikacja, lub straszne zepsucie skoku kogoś z ekip z top6.

  • Julixx05 weteran
    @Robert Johansson252

    Rosja druga? bez przesady

  • Cinu profesor

    Moje typy na mikst:

    1. Słowenia - moim zdaniem pewniacy. Każdy zespół ma jakąś słabość a u nich nie widzę żadnej.
    2. Japonia - a'propos słabości. Wydaje się nią Sato. Niepewna jest też Ito ale moc Takanashi i Ryoyu wywinduje Japonię na 2 miejsce.
    3. Niemcy - zawsze mocni w drużynie myślę, że się zepną i wyszarpią medal
    4. Rosja - bardzo mocna czwórka. Wszyscy w top10 indywidualnych konkursów. Mają szansę nawet na medal.
    5. Norwegia - Lindvik i Opseth w dobrej formie, czego nie można powiedzieć o Johannsonie. Stroem solidna ale bez błysku. Za mało na medal.
    6. Austria - "zdziesiątkowane" panie raczej nie dadzą rady. Z Kramer medal byłby bardzo prawdopodobny.
    7. Polska - ciężko być optymistą, gdy się patrzy co wyprawiają nasze panie. Czesi będą nam siedzieć na ogonie bo mają dużo lepsze kobiety.
    8. Czechy - jak wyżej. Panowie będą do nas tracić panie zyskiwać. Ostatecznie obstawiam, że wyjdziemy zwycięsko. Fascynująca rywalizacja z krajem, w którym skoki ledwo istnieją.
    9. Kanada - Strate i Clowes zbliżą Kanadę do reszty stawki, ale nie wystarczy im na 2 serię.
    10. Chiny - nie ma o czym mówić.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    co wy wyprawiacie... Soukup skoczyl 92m w konkursie wczoraj

    Skacze w 2 grupie bedzie znow mial wysoka belka jak i inni, skoczy na pewno 82/83m

    A Strate i Loutitt to nie ta liga dla Polek

    U bukmahera przewiduje 20 pkt przewagi nad Polska - Kanada
    Polska ma pokonac Czechy

  • dar0606 stały bywalec

    Słowenia wydaję poza zasięgiem pozostałych
    Walka raczej będzie o drugie miejsce , pomiędzy typowaniu Cinu

  • Xenkus profesor
    @kwak11234@wp.pl

    40pkt to 20 metrów, Soukup spokojnie może stracić nawet więcej do Kubackiego.

  • Cookmaster doświadczony

    Dziwią wysokie kursy na Rosję , mogą tu bardzo poważnie namieszać
    Polska na więcej niż 7 miejsce raczej szans nie ma, ciekaw jestem jak to wyjdzie w porównaniu z Kanadą i Czechami które mają lepsze skoczkinie od nas.

  • Xenkus profesor

    Przy niesprzyjających okolicznościach jesteśmy gotowi tu nawet nie wejść do 2 serii. Te Panie Kruczka to tragedia jakaś. Chyba mamy najgorsze poziomowo kobiety w dzisiejszej stawce.

  • Robert Johansson252 profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Przypominam, że Kubacki i Stoch byli w top 6 niedzielnego konkursu, Kanadyjki skaczą max na 3 dziesiątkę, a Soukup jedynie wczoraj przeleciał nad bulą :)

  • sushi96 bywalec

    Nie zdziwię się jak Ryoyu dzisiaj będzie wyglądać jak cień mistrza - pospać za wiele nie pospał, o 3 w nocy olimpijskiego czasu siedział na instagramie, myślami pewnie też wciąż w kosmosie więc syndrom wcześniejszego dnia całkiem prawdopodobny, ale na pozostałe konkursy już pewnie będzie ogarnięty :D

  • dar0606 stały bywalec

    Czechy ,Chiny i Kanada jest za nami

    7 miejsce mamy

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @kwak11234@wp.pl

    ale 9 miejsce Kanady co dales to skandal XD. Kanada typowana jest na pewne 7 miejsce

    skoczkinie z Kanady zrobia 50 pkt nad kobietami, 10 straci Clowes pewnie max.
    A Soukup na pewno nie straci 40 pkt.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Robert Johansson252

    Chinczyk w PK skoczyl 87.5m z 20 belki w grudniu.

  • margorzata_a bywalec
    @nikzof1

    Nie, tylko na skoczni normalnej.

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Myślałem że z Chin będzie Xiaoyang Zhou

  • Robert Johansson252 profesor

    1. Słowenia – bardzo mocne Bogataj i Kriżnar, Prevc w formie, Zajc też dobrze skacze
    2. Rosja – Sadriejew i Klimov byli w top 10 indywidualnego konkursu, Avvakumowa i Machina również
    3. Norwegia – Niewiadoma – Lindvik i Johansson wczoraj nie błyszczeli, Opseth i Bjoerseth skaczą nierówno. Ale jak się zbiorą to może być nawet 2 miejsce
    4. Austria – Fettner i Kraft podciągną zespół, bo kobiety zbyt dobrze nie skakały.
    5. Japonia – Tutaj podciągną zespół Kobayashi i Takanashi – Sato nawet w drugiej serii wczoraj nie był.
    6. Niemcy – Jeśli Geiger się nie ogarnie to będzie klops – Selina Freitag jest dość słaba, Althaus chyba najmocniejszym ogniwem ekipy, ale to za mało
    7. Polska – Choć faceci powinni dobrze skakać, to kobiety zabulą z całą pewnością.
    8. Czechy – Koudi skacze tu nieźle, kobiety są średnie, Kozisek może skoczyć przyzwoicie, ale może też klepnąć bułę.
    9. Kanada – To samo co Czechy, tylko trzeba zamienić Koudiego na Boya Clowesa i zamiast Koziska Soukup, który raczej zabuli.
    10. Chiny – Jedynie Bing Dong nie skakała kiepsko z tego składu + kombinator niepewny

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Polska z Czechami walka o 8 miejsce, nic innego nam nie zostaje.
    Z Kanadą ciężko, a Rosja nas weźmie o 100 punktów.


    Po 1 kolejce będziemy na ostatnim miejscu

  • nikzof1 początkujący
    Konkurs kobiet duża skocznia

    Czy kobiety nie mają 2 konkursu na dużej skoczni?

  • Blue Bird bywalec
    Szkoda mi Kustowej i Lovro Kosa

    Kustowa w mieszanym w Willingen skoczyła 150 m i stanęła na pudle co było kosmicznym wyczynem a wygryzła ją na IO Machinia która miewa skoki bardzo słabe czasami i nie mam do niej zaufania.
    Kos skakał bardzo dobrze na próbach a podejrzewam że z drużynie na większej skoczni wskoczy do składu Cene, chyba kosztem Lovro. Tak jak zauwazył Xenkus trenerzy patrzyli na pozycje z konkursu indywidualnego a nie na cały pobyt i oddane próby

  • butczan1 weteran

    Wyobrażacie sobie dziś powtórkę z Seefeld czyli 2 skoki Polek pod punkt K, 3 miejsce po I serii i pewne 6 na koniec zawodów? Dziś dzięki Kruczkowi który miał zrobić z paniami wyraźny progress nawet 7 nie jest pewne.

  • Maks113 doświadczony
    @Seba Aka Krzychu

    Ja najbardziej liczę na medal dla Rosji

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Jeśli Słoweńcy tego nie wygrają to będzie to można uznać za niespodzianką, a brak medalu to byłaby w ogóle sensacja. Bardzo ciekawie zapowiada się walka o pozostałe medale, bo każda z tych pięciu drużyn (Japonia, Austria, Niemcy, Norwegia, Rosja) może zdobyć medal.

  • erytrocyt_ka profesor
    @tibijczyk

    Jeśli dwa razy skakalby Kubacki i dwa razy Stoch to może by się udało, ale w innym razie to xd
    Z dziewczynami, które w ogóle się nie wybijają...nie jest to ani trochę możliwe.
    Ale za cztery lata dziewczyny będą gotowe wedle tego co Kruczek powiedział :P

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Blue Bird

    Sam nie rozumiem po co wszystko tak ograniczać, to jedynie dusi ambicje słabszych reprezentacji, w mikście wystartować by mogli Rumunia, Kazachstan, Ukraina, USA itd

  • Xenkus profesor
    @Blue Bird

    Nie miał wielkiego problemu Hrgota jak i inni trenerzy, wszyscy poszli w najlepszych zawodników w konkursach indywidualnych.

  • Blue Bird bywalec
    Ciężki wybór miał Hrgota. Wybrać 2 z 5

    Peter wczorajszym otarciem się o medal wywalczył sobie miejsce ale trzeba pamiętać jak loteryjny był to konkurs. Tylko Kobayashi skoczył wbrew warunkom.

    Wielka szkoda że tylko 10 mikstów bo stosunkowo łatwo je złożyć. Oglądam inne dyscypliny, np. short track gdzie też mikst zadebiutował i były emocje. W skokach jest on spóźniony bo profesjonalizacja sprzętu powoduje, że stopniowo wykruszają się słabsze federacje u kobiet i staje się powoli to co u mężczyzn czyli wyniki robią tylko zawodnicy z kilku państw. (z tą różnicą że u mężczyzn jest Polska, u kobiet Rosja).
    W biathlonie, biegach itp nikt nie przejmuje się że 16 drużyna walczy z 15 a jeśli wszystko jej wyjdzie optymalnie to może być 9 czy 10. przybiegając na metę grubo po zwycięzcach. A skoki są najbardziej restrykcyjne i zachowawcze. Zarówno na MŚ jak i na olimpiadzie. U mężczyzn także. Bardzo kadłubowe obsady w wielu państwach, które czasem nawet nie składają się z 2 zawodników jednej płci i wykluczają nie tylko drużynówkę ale nawet mikst.
    Gdyby w innych dyscyplinach tak podchodzili toby też startowało ze 30 osób. Jest to o tyle niezrozumiałe, że na tych imprezach już startują zawodnicy o tym poziomie i zaproszenie większej ilości niczego nie popsuje a tylko zwiększy rywalizację i umożliwi pokazanie się potencjalnym sponsorom. Drużynowe męskie, kobiece i miksty w skokach powinny liczyć 16-20 drużyn.
    FIS utrudnia rozwój skoków na każdym kroku. Kretyńskie kryteria startu w zwykłym PŚ później odbijają się na imprezach docelowych. Zwłaszcza olimpiada podobno miała mieć pewne wartości. Nie dosyć że MKOL nie zrobi jednego przetargu na sprzęt dla zawodników na olimpiadzie to jeszcze razem z FIS blokuje start tłumacząc to niskim poziomiem niektórych ale skoro taki Fatih Arda czy Frida Westman w warunkach swojej federacji skaczą zupełnie poprawnie to znaczy że przy takim samym sprzęcie dla wszystkich podczas olimpiady oni i wielu innych którzy nie pojechali mogli oddać godne próby i zająć wyższe miejsca. Kompleks skoczni akurat należy do najdroższych zabawek na imprezie a służy nielicznym i po imprezie się marnuje albo FIS wymyśla że jest przestarzały.

    Ciekawe czy Słowenia po raz pierwszy w historii na dużej imprezie wytrzyma presję bycia faworytem/jednym z faworytów.
    Nie lubię niespodzianek. Niech Słowenia walczy z Japonia o złoto a Norwegia z Austrią, Niemcami i Rosją o brąz.
    Półki niech zbierają doświadczenie.
    Nie tacy jak one klepali bule na olimpiadach i MŚ

  • tibijczyk stały bywalec

    I długo wyczekiwany medal w mikście który obiecał Polo dziś nie stanie się faktem

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl