MŚwL w Vikersund: Seria próbna dla Zajca, Wolny siódmy

  • 2022-03-12 16:02

Timi Zajc okazał się najlepszy w serii próbnej przed finałowymi seriami konkursu indywidualnego mistrzostw świata w lotach narciarskich w Vikersund (HS240). Reprezentant Słowenii poszybował na 245 metr. Siódme miejsce zajął Jakub Wolny (230 m).

W serii próbnej rywalom odleciał Timi Zajc. Słoweniec poszybował na 245 metr, czym ustanowił nowy rekord życiowy i wyprzedził o 9,2 punktu Mariusa Lindvika (232 m). Trzeci był Stefan Kraft (230,5 m), czwarty Karl Geiger (242 m), piąty Domen Prevc (207,5 m), a szósty Markus Eisenbichler (220 m).

Jakub Wolny wylądował na 230 metrze i zajął siódmą lokatę, przed Severinem Freundem (219,5 m), Anze Laniskiem (208 m) oraz Andreasem Wellingerem (222 m).

Piotr Żyła po skoku na odległość 207,5 metra został sklasyfikowany na piętnastej pozycji. Dwudziesty pierwszy był Kamil Stoch (190 m), a dwudziesty trzeci Paweł Wąsek (181 m).

Serię próbną rozegrano z 9., 7., 6. i 5. platformy.

Początek trzeciej serii konkursowej o 16:30. Transmisja w TVP1 i TVP Sport.

Wyniki "na żywo" będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>

lub relacji LIVE FIS >>

Wyniki serii próbnej MŚwL w Vikersund (HS240); 12.03.2022
lp. nr imię i nazwisko kraj odl. belka km/h komp. nota
1 27 ZAJC Timi 245.0 7 95.9 -15.1 158.9
2 30 LINDVIK Marius 232.0 5 95.1 -23.3 149.7
3 29 KRAFT Stefan 230.5 6 94.8 -21.6 142.3
4 18 GEIGER Karl 242.0 9 96.9 -22.5 133.2
5 28 PREVC Domen 207.5 6 95.9 -16.6 119.7
6 9 EISENBICHLER Markus 220.0 9 97.3 -15.0 114.3
7 19 WOLNY Jakub 230.0 9 96.4 -27.2 114.1
8 17 FREUND Severin 219.5 9 96.6 -17.4 111.3
9 26 LANISEK Anze 208.0 7 96.6 -19.2 110.4
10 15 WELLINGER Andreas 222.0 9 97.2 -21.5 110.2
11 4 NOUSIAINEN Eetu 202.5 7 94.8 -20.4 102.6
12 24 PREVC Peter 209.0 9 96.8 -15.7 100.4
13 13 AIGRO Artti 210.5 9 96.1 -20.2 97.7
14 16 SCHMID Constantin 208.0 9 97.5 -19.9 95.0
15 12 ZYLA Piotr 207.5 9 96.3 -20.9 93.4
16 14 FETTNER Manuel 207.0 9 97.7 -20.4 93.3
17 23 HAYBOECK Michael 194.0 9 97.2 -11.4 86.7
18 8 TANDE Daniel Andre 182.0 7 95.5 -13.7 84.7
19 7 AMMANN Simon 190.5 7 94.9 -24.6 84.0
20 6 KYTOSAHO Niko 182.0 7 94.8 -17.0 81.4
21 10 STOCH Kamil 190.0 9 95.7 -16.7 76.6
22 21 KOBAYASHI Ryoyu 186.0 7 96.0 -13.1 75.4
23 2 WASEK Pawel 181.0 7 94.9 -24.3 72.9
24 3 AALTO Antti 173.0 7 94.9 -21.6 66.0
25 11 BRESADOLA Giovanni 166.0 9 97.2 -7.1 57.4
26 1 INSAM Alex 163.5 7 96.1 -23.3 52.9
27 5 DESCHWANDEN Gregor 158.5 7 95.3 -18.6 51.6
28 22 FORFANG Johann Andre 126.0 7 95.3 -8.4 22.8
  20 SATO Yukiya         DNS
  25 JOHANSSON Robert         DNS

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (20948) komentarze: (114)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • OneKiss początkujący
    @Realpany100

    Czy ktos nad tym panuje?

  • Arturion profesor
    @OneKiss

    "spalem po tancach".
    Zauważyłem to, pamiętaj. :-)))

  • Skokownik weteran
    @JanPapieros

    Ma problemy z plecami.

  • OneKiss początkujący
    @JanPapieros

    Uzywasz jezyka, jaki stosowali nazisci wobec Zydow.

  • adamciesielski@op.pl doświadczony

    Stoch 7 nota tej serii

  • JanPapieros doświadczony

    Co jest z Johanssonem? Czyżby dopadł go łagodny i bezobjawowy wirus "koronaściema"?

  • Horenn stały bywalec
    @adamciesielski@op.pl

    Jak Zajc tu lata wysoko

  • JanPapieros doświadczony
    @Lans

    Co cię nie martwi ormowcu? Że szkopy się już nie liczą?

  • Dizel początkujący
    @dervish

    Nawet więcej

  • Realpany100 doświadczony

    Jest, może pokona ta parówkę austriacką

  • adamciesielski@op.pl doświadczony
    @mateusz3951

    bo leci nisko. ta skocznia ma taką charakterystykę, że leci się nisko, do tego zajc sam z siebie też ma technikę, że leci nisko. nizsza belka i ryzyko, że zajc nie przeleci buli i wyląduje na 150 metrze.

  • mateusz3951 weteran

    Nie rozumiem dlaczego Hrgota nie obniża belki dla Zajca, na notach może stracić złoty medal.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    No i co z tymi co napisali że Zajc nie poleci aż tak daleko w konkursie bo będzie mieć zakwaszone mięśnie. Jak widać nie mieli racji :-)

  • dervish profesor

    Zajc za sprawą zbyt wysokiej belki w dwóch skokach ok 11-12 pkt stracił.

  • adamciesielski@op.pl doświadczony
    @cavalierjan19

    jakby to była planica to 250 murowane.

  • cavalierjan19 profesor

    Zajc znowu leciał pod 250 metrów. Niesamowity tu jest.

  • adamciesielski@op.pl doświadczony

    Johansson z covidem?

  • KamratJaszczura bywalec

    Czemu Wąsacz nie skakał?

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Świetny lot Petera Prevca w trzeciej serii

  • dervish profesor

    Zaraz ktoś się rozbije na płaskim.

  • Wąski123 doświadczony
    @robertmateja12

    To właśnie dziwne, bo zawsze czekają ze zmianą belki dosyć długo a dzisiaj tylko jeden, dwa skoki przy słabszym wietrze i od razu do góry. I zbiegiem okoliczności przed skokami Niemców

  • cavalierjan19 profesor

    Oby na drugą serię była wysoka belka, bo widowisko jak na razie przeciętne.

  • Maradona profesor

    Najgorszą godzinę na konkurs chyba wybrali. Trzeba było skakać wcześniej albo poczekać, aż zajdzie słońce.

  • Introverder profesor

    Snopek p. z tymi spóźnieniami.

  • Maradona profesor

    Kobayashi przez te 2 stracone konkursy na początku sezonu pewnie przegra PŚ z Geigerem. Wygląda jakby brakowało mu sił na koniec.

  • JanekSport weteran

    Kobayashi jeszcze przegra Puchar Świata jak tak dalej będzie skakał na mamutach. No chyba że to kwestia tylko tej skoczni.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Brawo Kamil o to chodzi. Żeby co najmniej tak latać w Vikersund. Jakby Kamil nie spóżniał odbić z progu to w trzeciej serii polecił by w okolice,a może nawet ponad 230 m. Kamil i Piotr sporo awansują w trzeciej serii

  • Lans profesor
    -

    Kobayashi fatalnie. Specjalnie mnie to nie martwi.

  • adamciesielski@op.pl doświadczony

    Joju spadł za Polaków XD

  • JanPapieros doświadczony

    Kobayashi fatalnie

  • Dizel początkujący
    @alo

    Utkaj pysk w końcu

  • robertmateja12 bywalec

    Czy podwyższanie belki przed skokami Geigera to jest obowiązkowa część zawodów? Może wpiszmy to do regulaminu i będzie wszystko jasne.

  • adamciesielski@op.pl doświadczony
    @Wąski123

    wygląda bardzo pokracznie, co by nie powiedzieć

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Niezły lot Wolnego. Choć stać go na więcej co pokazał w serii próbnej

  • adamciesielski@op.pl doświadczony

    Stoch jak na razie z drugą notą serii.

  • alo profesor

    Wolny za krótko. 220 m mógł skoczyć

  • Wąski123 doświadczony

    Jak ja nienawidzę stylu Geigera z tymi rękoma wyciągniętymi do tyłu

  • dervish profesor

    Pan Snopek odlatuje w kosmos przy ocenie skoku Wolnego.

  • OneKiss początkujący

    Jaki wiatr mieli Polacy i Bresadola?
    Bo live.skijumping.pl jak zwykle pokazuje strone jako niebezpieczna, uruchamia sie, ale widac tylko twity po lewej

  • Adrian AZ profesor

    Wolny skacze 213,5 m, a Snopek mówi, że wylądował w okolicach 220 metra.

  • Lans profesor
    -

    Geigera nawet wiatr nie zatrzymał. Fenomenalna próba.

    Dobrze, że dzisiaj nie ma walki o medale bo Niemcy byliby poszkodowani przez wiatr.

  • Cinu profesor

    Bresadola może zrobić fajny wynik tutaj

  • Marco Gaccio profesor

    Mega podoba mi sie ten konkurs.

    Przynajmniej tyle słodkości dla Polaków że 1 seria bedzie ciekawa ze 4.

  • butczan1 weteran

    Stoch ma wystarczające umiejętności żeby nawet będąc w słabszej formie wykorzystać takie warunki.

  • Cinu profesor

    Znowu przed Niemcami przypadek?

  • dervish profesor

    Belkowi ratują skórę Niemcom...

  • Marco Gaccio profesor

    Robimy Seefeld 2 i po medale !!!

    Po złoto !! Po medal !!

  • Marco Gaccio profesor

    Wiatr pod narty słabnie to jeszcz sporo Żyła i Stoch odrobią

  • adamciesielski@op.pl doświadczony

    sporo Polacy awansują po tych skokach.

  • Karpp profesor

    Ładne skoki Polaków ale czołowka z niższej belki i w takich warunkach będzie pod 240 metr lecieć.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    No i w końcu Żyła poleciał tak jak go stać. Szkoda tylko lądowania bo mogło być lepsze na tej odległości

  • Tomek88 profesor

    Żyła nareszcie tak jak powinien.

  • KamratJaszczura bywalec

    Brawo Piotrek!!!

    Oby tylko mafia nie obniżała belki.

  • butczan1 weteran

    Wreszcie dobre skoki Stocha i Żyły.

  • JanekSport weteran

    Oj skaczą coraz lepiej te nasze orły :D

  • marek123456 stały bywalec

    To ten lepszy skok Kamila

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @OneKiss

    W jakim sensie

  • JanekSport weteran

    Trochę wolno leci w powietrzu Kamil ale nakręciło go tym razem i w końcu ładny skok :D

  • kibicsportu profesor

    Jeszcze jakby agresywniej leciał, to by to jeszcze lepiej wyglądało u Kamila, ale to może być jakaś baza do dalszych lepszych skoków.

  • Maradona profesor

    Bresadola pozytywne zaskoczenie tych mistrzostw.

  • Janeman profesor

    Nasi chyba od wczoraj znaleźli w swoich skokach coś, co można było szybko poprawić.

  • cavalierjan19 profesor

    Tego po Stochu się nie spodziewałem. Prędkość o 0,4 km/h lepsza, agresywniej w locie.

  • adamciesielski@op.pl doświadczony

    Stoch w końcu położył się na narty, chociaż było to spóźnione i na siłę, ale rezultat jest.

  • Xenkus profesor

    Już nie lecial jak Kłoda Stoch i od razu jest odległość.

  • DestinyTM stały bywalec

    Kamień z serca..

  • Tomek88 profesor

    Stoch bardzo dobry skok.

  • OneKiss początkujący
    @StochMistrz{29465894}

    A co sie tam dzialo, bo spalem po tancach? Widzialem koncowke 2 serii, slabe warunki byly.

  • Grozny_Wasacz doświadczony

    Noooo się poprawili/szarpnęli 9 belka... Jakby 10, 11 czy nawet 12 to byłaby straszna rzecz :P.

  • JanPapieros doświadczony

    Wąsek dobrze ale miał pod narty wiatr

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @dervish

    Ja się nie wymądrzam bo tak mi sie podoba tylko dlatego bo mnie dzisiaj denerwujesz i ciągle ci się coś nie podoba. Ogarnij się

  • Maradona profesor
    @Cinu

    Też to wczoraj zauważyłem. Rzadko oglądam na TVP, ale wczoraj ledwo poznałem głos pana Snopka.

  • Dizel początkujący
    @stivus

    Lepiej być "skokowym beztalenciem" niż nigdy nie skakać jak ty popaprańcu

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Ok lot Wąska. Póki co na dużo więcej go niestać w Vikersund

  • cavalierjan19 profesor

    Wąsek złapał fajnie prędkość za bulą.

  • Adrian AZ profesor

    Dobry skok Wąska.

  • adamciesielski@op.pl doświadczony

    Wąsek pierwszy raz obrał technikę skoku odpowiednią na loty. jakiś progres.

  • tomek20 weteran
    @Xander1

    Oglądanie rywalizacji wypaczonej machaniem belką jest jeszcze gorsze.

  • Cinu profesor

    Dlaczego Snopek tak dziwnie brzmi?

  • dervish profesor
    @StochMistrz{29465894}

    Za to ty nie jesteś w stanie się wymądrzać bo ci brakuje...materii.

  • Xander1 profesor

    Oby dali wysoką belkę i najwyżej póxniej niech obniżają. Bo oglądanie lotów poniżej 200m jest nudne

  • stivus profesor
    @Dizel

    Komentarz na poziomie: ''jak ci się nie podoba jak skaczą, to sam skocz''. Skądś ty się urwał? Z meczyków.pl?

  • Dama_Karmelowa profesor
    @stivus

    Boże, już myślałam, że to ze mną jest coś nie tak, że mnie ten Pękala niemożliwie irytuje. A nazywanie go "profesorem" jeszcze bardziej. Może to głupie, ale mam pewien rodzaj niesmaku jak Pękala tym swoim mentorskim tonem analizuje co to źle Stoch nie robi w czasie skoku. Pewnie ze względu na przepaść osiągnięć między panami.
    Ciekawe, że Kot czy Pałasz takich emocji nie wywołują.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @dervish

    Tak samo sie wymądrzałeś na pierwszym konkursie finału Pucharu Kontynentalnego w Zakopanem :-)

  • dervish profesor
    @StochMistrz{29465894}

    Przetrzyj patrzałki znawco. Poprawiłem zanim opublikowałes swój wpis.

  • MatiFan doświadczony

    Z zakwaszeniem mięśni Zajca zgadzam się. Ciężko raczej o to, by Zajc tego nie odczuł. Poza tym on skacze tutaj na takim ryzyku i tak niepewnie, że nie zdziwię się wcale jeżeli któryś z jego lotów zakończy się mocną podpórką bądź po prostu upadkiem.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @dervish

    Co ty za bazdury wypisujesz człowieku. Znowu napisałeś 150 m. To są loty narciarskie nie skoki znawco. Po za tym u Zajca nie było widac ze skrócił swój lot tylko za mocno bujało i buja nim w powietrzu

  • Dizel początkujący
    @stivus

    Ty też żadnym znawca nie jesteś wiec co się produkujesz

  • stivus profesor

    Jaka tv taki ekspert. Profesor Pękala, to skokowe beztalencie, produkuje się jak może, ale sympatii jakoś nie wzbudza, przynajmniej u mnie. Posuwa jakieś banialuki o ruchach Zajca w powietrzu, które ''różnie mogą się skończyć'' (o zgrozo!), by chwilę później oszaleć po skoku Lindvika na (raptem) 232 metr. Panie Pękala: nie ten ma rację, kto głośniej krzyczy, a takich ekspertuff jak Pan to pełno w tym kraju.
    PS. Swoją drogą, ciekawe dlaczego ESP nie transmituje tych mistrzostw? Chociaż w TVP, wyjąwszy studio, nie jest najgorzej, bo duet Leleń-Snopek akurat dobrze funkcjonuje.

  • dervish profesor
    @StochMistrz{29465894}

    Geiger lądował naturalnie, Zajc skracał skok spadając na zeskok z 1 piętra. Gdyby nie skrócił mógłby wylądować nawet na 250 m.
    Obawiam się, ze po tym skoku mięśnie ma już tak zakwaszone, że nie będzie sie liczył w walce o brąz.
    Podobnie było wczoraj - po pierwszym skoku kiedy spadł na 242 m w drugiej serii już nie był w stanie nawiązać walki z Kraftem i Lindvikiem.

  • Skokownik weteran
    @MatiFan

    Trener Norwegów Alexander Stoeckl tylko raz w karierze zdobył punkty Pucharu Świata, a jakim jest trenerem? Wielkim. Wiem, że i tak to więcej niż osiągnął Pękala, ale nie trzeba być wcale dobrym skoczkiem, by zostać znakomitym skoczkiem.

  • Lans profesor
    Skokownik

    Słoweńców nie liczę, bo oni wydają się być poza zasięgiem. Mówię o trzech reprezentacjach, które powalczą o miejsca 2-4.

    Nawet na YT wrzucili Geigera:

    https://www.youtube.com/ watch?v=VqNn38jHI3Y

  • Wiewior doświadczony

    Mamy dwóch lotników (Wolnego i Stękałe) i jednego kameleona (Żyłe). Pozostali to antylotnicy. Stoch (zresztą podobnie jak Małysz) nigdy nie był lotnikiem, ale był za to genialnym skoczkiem. To pozwoliło przełamać mu te bariere. Teraz jest już post prime i obserwujemy jego schyłek.

  • Skokownik weteran
    @Lans

    Moim zdaniem najstabilniejsi są Słoweńcy. Ale zgadzam się z opinią, że Niemcy są stabilni.

  • MatiFan doświadczony

    Pan trener Pękala tak ładnie mądrkuje na temat lotów, a gdyby mieliby mu dać narty i kazali usiąść na belce Vikersund potrzebny byłby dla Pana Trenera pampers.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Lans

    Tak zaprezentowali

  • OneKiss początkujący
    @Szethek

    To samo wczoraj, a lyknal Geigera w 2 serii.

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Lans

    Pokazali.

  • Mati2121 stały bywalec
    @MatiFan

    Tym bardziej, że różnice między stopniami w Vikersund są duże.

  • Lans profesor
    -

    Pokazali w TVP skok Geigera?

  • Karpp profesor

    Hrgota móglby obniżać belke Zajcowi, ale to chyba bez znaczenia bo o ten brąz pewnie będzie walczył z kolegą z reprezentacji.

    Gdyby nie przebudowywali skoczni to Zajc właśnie byłby rekordzistą świata.

  • MatiFan doświadczony

    Lindvik z 5 belki tylko 0,9 km/h wolniej od Stocha skaczącego z belki nr 9, to chyba mówi wszystko.

  • INOFUN99 profesor

    Szykuje się piękny dzień w Vikersund. Słoneczna pogoda, niska belka i w końcu huragan pod narty. W szczególności będę zwracał uwagę na pierwszą czwórkę wczorajszego konkursu.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Świetny festiwal lotów w serii próbnej. Bardzo dobry lot Wolengo z wysokiego najazdu, bardzo niebezpieczny lot Żyły i fatalny skok Kamila. Obawiam się że sędziowie nie dopuszczą do lotów ponad 240 m i ustawią masksymalnie niską belkę. Zajc ledwo ustał lot na 245 m. Pewnie ustany lot Geigera, ale on ma mocne nogi lądując niemal na płaskim. Bardzo dobre Loty dwóch faworytów Lindvica i Krafta

  • Szethek weteran

    Ryoyu już sił nie ma, a jeszcze 4 konkursy w PŚ.

  • Hah początkujący

    Moim zdaniem Lindvik wytrzyma presję,Kraft 2 Zajc wskoczy na Podium Stoch Masakra…

  • pablito weteran

    Lindvik forma kapitalna z tak niskiego rozbiegu

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Przy obecnych warunkach w konkursie rozbieg powinien być ustawiony na stopniu 7. Mam nadzieję, że w konkursie będzie nam dane oglądać dużo dalekich lotów. Oby Kraft ze złotem.

  • Przedskoczek początkujący

    Lindvik zadziwia kolejny raz. Geigerowi podwiało mocno i miał wysoka belkę. W konkursie raczej tego nie powtórzy.
    Jak dla mnie : 1. Kraft 2. Lindvik 3. Zajc

  • Karpp profesor

    Wolny w powietrzu wygląda świetnie technicznie. No i jak nie mieć podejrzeń, że odpoczynek od Dolezala pomógł? Podobnie jest ze Stękałą, Kotem, Zniszczołem. Co innego Juroszek- chwila z Dodem i już popsuty.

  • Lans profesor
    -

    Nawet ta seria próbna potwierdza, że zwyczajnie są zawodnicy, którzy na tych MŚ skaczą lepiej od Geigera, nawet gdy ten skacze bardzo dobrze. Cieszy natomiast postawa całej drużyny, z trójki Niemcy - Austria - Norwegia wydają się być najstabilniejsi, więc medal jutro powinien wpaść.

  • Cinu profesor

    Wolny Stękałą Planicy 2020

  • OneKiss początkujący

    Dzisiaj wygra moj faworyt - Stefan Kraft

    Bella Dubois

  • MatiFan doświadczony

    Szkoda, że mówię to po serii próbnej, ale mam nadzieję, że nie stracę wiarygodności:)
    Od czwartku miałem przeczucie, że Lindvik może namieszać a dzisiaj przed próbną postawiłem pieniądze na zwycięstwo Lindvika. On jest na prawdę mega lotnikiem, kwestia czy wytrzyma mu głowa, ale powinna mimo tego, że za Kraftem przemawia doświadczenia stawiam na Norwega.

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Wolny naprawdę zaczyna tu bardzo dobrze skakać, chyba rzeczywiście jest lotnikiem. Ze Stochem, który skoczy max 210 i Wąskiem w drużynie nic tu nie osiągniemy.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl