Skład Polski na PŚ w Titisee-Neustadt i Engelbergu

  • 2022-12-05 12:00

Polski Związek Narciarski odkrył karty dotyczące zestawienia reprezentacji mężczyzn na konkursy najwyższej rangi w Titisee-Neustadt i Engelbergu. W przedświątecznych zawodach zobaczymy tę samą siódemkę, która pod koniec listopada skakała w Ruce.

Trener Thomas Thurnbichler po konsultacji z asystentami podjął decyzję, że na Hochfirstschanze i Gross-Titlis-Schanze powalczą skoczkowie, których obserwowaliśmy już w Ruce, a także podczas hybrydowej inauguracji sezonu w Wiśle.

Oznacza to, że w Niemczech oraz Szwajcarii zobaczymy Dawida Kubackiego, Piotra Żyłę, Kamila Stocha, Pawła Wąska, Tomasza Pilcha, Jakuba Wolnego oraz Aleksandra Zniszczoła.

W Titisee-Neustadt - wedle listy zgłoszeń opublikowanej przez organizatorów - powinny pojawić się także nasze skoczkinie. Tej informacji nie potwierdził jeszcze Polski Związek Narciarski. Na sobotę zaplanowano bowiem pierwszy mikst w sezonie 2022/23.

Przeczytaj także: 65 skoczków i 45 skoczkiń zgłoszonych do PŚ w Titisee-Neustadt. Zawody potwierdzone

Program PŚ w Titisee-Neustadt (HS142):

Czwartek, 08.12.2022
10:00 - Odprawa techniczna
16:00 - Oficjalny trening mężczyzn

Piątek, 09.12.2022
10:00 - Kwalifikacje mężczyzn
11:45 - Konkurs indywidualny mężczyzn
14:00 - Oficjalny trening kobiet
15:00 - Kwalifikacje kobiet

Sobota, 10.12.2022
10:30 - Seria próbna
11:45 - Konkurs drużyn mieszanych

Niedziela, 11.12.2022
11:15 - Seria próbna kobiet
12:15 - Konkurs indywidualny kobiet

14:30 - Kwalifikacje mężczyzn
15:45 - Konkurs indywidualny mężczyzn

Program PŚ w Engelbergu (HS140):

Piątek, 16.12.2022
10:00 - Odprawa techniczna
13:30 - Oficjalny trening
15:45 - Kwalifikacje

Sobota, 17.12.2022
15:00 - Seria próbna
16:00 - Pierwsza seria konkursowa

Niedziela, 18.12.2022
11:00 - Kwalifikacje
12:30 - Pierwsza seria konkursowa

Oglądaj sporty zimowe (i nie tylko!) w kanałach Eurosportu >>>


Dominik Formela, źródło: PZN
oglądalność: (19520) komentarze: (105)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • alecko bywalec
    @dervish Nie rób z Ziobry męczennika

    Zgadzam się, że Ziobro powinien zacząć sezon 16/17 w PŚ. Ale decyzją trenera 1. period zaczął Zniszczoł i tyle. Trzeba było to uszanować i walczyć w COC, a nie rozpamiętywać to cały kolejny rok. Kolejne periody od TCS skakał Ziobro i do końca sezonu wywalczył punkty w 10 z 19 konkursów. Na początku kolejnego sezonu był bez formy i zakończył karierę. I zakończył ją bo był bez formy (!), a nie dlatego, że rok wcześniej Horn zabrał Zniszczoła na 1 period zamiast niego. Na PŚ w sezonie 17/18 jeździła żelazna 6: Stoch, Kubacki, Żyła, Kot, Hula i Wolny, która była wysoko w PŚ i cały czas punktowała. Najgorszy z tej 6 Wolny punktował w 13 PŚ z 21. Reszta miała pojedyncze konkursy, że nie wchodziła do PŚ. Nie było miejsca dla Ziobry, który mógł wywalczyć 7 miejscówkę w COC, ale się obraził i zakończył karierę. Do dziś jest wspominany jako wielki męczennik, co jest absurdem.

  • dervish profesor
    @alecko

    Okres który przypomniałeś się zgadza. Nie bardzo zgadzają się okoliczności.
    Po pierwsze Ziobro powinien tamtą zimę rozpocząć od startów w PŚ, bo już latem zasłużył sobie na miejsce w kadrze. A po drugie to nie było takie proste automatyczne podmienienie jak się dziś wydaje.
    Ziobro nie tylko w PK ale także na MP pokazał, że na szanse w PS zasługuje. Nie wyjeżdżaj tu z charakterem, bo tam gdzie w grę wchodzi rażąca wyższość na skoczni charakter ma znaczenie 3-rzedne. Tymczasem mimo ewidentnej wyższości Ziobry nad aż dwoma członkami kadry Horna czyli Murańką i Zniszczołem Horn do końca robił wszystko by Ziobry na TCS nie zabrać. Miedzy innymi wymyślił jakieś dodatkowe mityczne wewnętrzne Q licząc że a nóż widelec Ziobrze powinie się tam noga mimo iż Ziobro powinien dostać szansę chociażby z racji tego że wywalczył ekstra miejscówkę. Z tamtego okresu pamiętam jak irytowały te dodatkowe wewnętrzne Q i samo przeciąganie decyzji o włączeniu Jana do kadry na TCS.

  • alecko bywalec
    @dervish Jan Ziobro

    Dervish. Bardzo szanuję twoje opinie. W 99 proc. się z nimi zgadzam. Uderzyło mnie jedno twoje niesprawiedliwe i nieprawdziwe stwierdzenie o Ziobrze : "To nie jest przypadek Janka Ziobry za Horna, który wówczas nie tylko był niekwestionowanym liderem zaplecza ale po prostu występ w PŚ należał mu się jak psu kość i każdy nawet postronny obserwator to widział i wiedział, że Jan był wtedy skoczkiem na regularne punkty w PŚ - zdecydowanie lepszym od obwożonych wówczas z uporem Murańki i Zniszczoła." Tu chodzić może tylko o pierwszy sezon Horna 2016/2017. Wtedy w 1. periodzie tak jak teraz Ziobro skakał w COC i zajmował miejsca 3, 10, 8, 9 i 7. Zniszczoł w PŚ tylko raz punktował na 7 konkursów i po 1 periodzie była sprawiedliwa podmianka. Ziobro do końca sezonu skakał w PŚ, a Zniszczoł w COC. I gdzie tu niesprawiedliwość?? Ziobro miał wielki talent, ale miał problemy z głową i to był podstawowy powód, że przestał skakać.

  • mateusz3951 weteran

    Wolny i Pilch nie prezentują poziomu pozwalającego punktować w PŚ. Widocznie trener rozstrzygnął, że Habdas i Hula nie mają odpowiedniej jakości na lepsze wyniki, choć budzi to pewne wątpliwości. Gdyby nie kontuzja być może do składu wskoczyłby Juroszek.

  • alecko bywalec
    @King

    No niestety. Szkoda Juroszka, bo to wielki talent. Pewnie Krzaka wezmą na COC w jego miejsce. Teraz cała nadzieja w Habdasie...

  • King profesor

    Juroszek przez miesiąc nie będzie uwzględniany przy wyborze składu na jakiekolwiek zawody. Jednak te problemy z plecami to okazują się być większym problemem niż mogło się to wydawać w okolicach zawodów w Wiśle.

  • tlen doświadczony

    A kiedy poznamy skłąd na COC?

  • JanPapieros doświadczony

    Pertile niczym pogrzany, mógł wcisnąć w piątek rano ten mikst a skoki indywidualne na sobotę.

  • Arturion profesor
    @Kibic_z_Mazowsza

    Przecież skład jest ogłoszony także na Engelberg. Patrz: tytuł artykułu.

  • Kibic_z_Mazowsza bywalec
    @kibicsportu Bez zmian w składzie?

    Muszę się zgodzić z takim tokiem rozumowania. Przed konkursem w Ruce byłem bardzo zawiedziony decyzjami Turn., że nie pojechali Habdas i Juroszek. Nawet bardziej niż bardzo. Ale teraz trener musi być konsekwentny. Nie można wymieniać zawodników po 1 weekendzie. Natomiast po najbliższym w Titisse jak najbardziej!

  • Arturion profesor
    @Karpp

    Z konkursów są za darmo w playerze, ale z kwali tylko wtedy, gdy transmituje TVP. ;-)

  • Karpp profesor
    @kibicsportu

    Pytam z ciekawości. Bo zawsze jednak oglądałem w tv a teraz nie mogę. A TVN rok temu mówił, że transmisje ze skoków będą za darmo.

  • Mucha125 profesor
    @kibicsportu

    Zdaje sobie sprawę. Ale wcześniej tutaj pisali ze będą transmitować(co by było zaskakujące). Chociaż wiedziałem że na 70% nie pokażą tego to mi troszkę żal.

  • kibicsportu profesor
    @Karpp

    Na pewno nie.
    Trzeba wykupić Eurosport extra na player, które kosztuje 20 zl na msc, ale moim zdaniem się opłaca.
    Sam mam to wykupione. Teraz jak sezon rusza pełną parą, to jest to opłacalne.

  • dervish profesor
    @dervish

    Dziś pierwsi w kolejce do awansu stoją Juroszek, Habdas i Hula (kolejność przypadkowa) i o żadnym z nich nie można powiedzieć, ze starty w PŚ należą się jak psu kość - jeszcze na to nie zasłużyli - szansy w Wiśle nie wykorzystali a kolejnych jeszcze nie mieli.
    Mozna powiedzieć tylko tyle, że mogliby wystąpić równie dobrze jak Pilch. To że szanse dostał Pilch nie oznacza, że jest on liderem zaplecza. Po prostu zadecydował szczęśliwy dla niego zbieg okoliczności. Zdobył najwięcej punktów. Nie było okazji by potwierdził, że jest liderem. Startuje bo kogoś trzeba było wybrać. Wybrano tego z największą liczba punktów.

    Prawdziwy lider zaplecza (wyłączając Olka i Tomka) wyłoni się dopiero podczas nadchodzącego periodu PK. A czy będzie to ktoś z papierami na punkty w PŚ to się okaże. Jeżeli nie załapie się do ścisłej czołówki PK to jego pozycja w kadrze na PŚ od samego początku o ile nie zacznie zbierać punkcików będzie bardzo słaba, czyli podobna do tej jaką ma teraz Pilch.

  • dervish profesor
    @dejw

    Dobrze wiesz, że byłem za tym aby po Ruce zrobić zmianę (Pilch, Wolny). Nie, żebym uważał, że komuś dzieje się krzywda albo że ktoś zasłużył na to by dostać szansę w PŚ. Po prostu uważam, że po Ruce była taka możliwość i nic to, że ewentualna zamiana miejsc byłaby zamianą z cyklu "siekiera na kijek". Nie oczekiwałem po tej zmianie niczego oprócz zaspokojenia ciekawości i potwierdzenia, że zaplecze na tę chwile raczej nie oferuje nic lepszego ponad to co już na ostatnich miejscach w kadrze na PŚ mamy.

    Tu naprawdę nie ma z czego robić burzy, bo po prostu nic się nie dzieje. Zaplecze jeszcze nie rozpoczęło swojego sezonu.
    Swoich rzeczywistych liderów, a nie przypadkowych jak Pilch wyłonią dopiero na koniec periodu PK.
    Wolny - no jest w słabej dyspozycji, to oczywiste dla każdego ale jako członek kadry A ma przywilej drugiej i moze trzeciej szansy w pierwszym periodzie. Ja bym go zmienił już po Ruce ale rozumiem decyzję, że dostaje kolejne szanse. Zasłużył na ten przywilej wywalczając miejsce w kadrze A w poprzednim sezonie. Taka kolej rzeczy. Jesteś w kadrze B to normalna dla ciebie droga awansu jest taka, ze najpierw musisz stać się liderem zaplecza. Liderem nie stajesz się po jednym konkursie. Musisz to potwierdzić w przekroju całego periodu.

    Gdyby komuś z zaplecza działa się ewidentna krzywda to bym tu był pierwszym wzywającym do rewolty. To nie jest przypadek Janka Ziobry za Horna, który wówczas nie tylko był niekwestionowanym liderem zaplecza ale po prostu występ w PŚ należał mu się jak psu kość i każdy nawet postronny obserwator to widział i wiedział, że Jan był wtedy skoczkiem na regularne punkty w PŚ - zdecydowanie lepszym od obwożonych wówczas z uporem Murańki i Zniszczoła.


  • Karpp profesor
    @kibicsportu

    A na tym playerze to za darmo te kwali i zawody są?

  • kibicsportu profesor
    @Mucha125

    Z tego co wiadomo, to eurosport nie pokazuje kwali w niedziele praktycznie od zawsze z wyjątkami. Są tylko na playerze. Piątkowe są w tv.
    Teraz chociaż te niedzielne są w playerze, a wcześniej w ogóle nie było.

  • Adrian AZ profesor
    @kibicsportu

    Pytanie tylko, co bardziej ograniczałoby widownię, organizowanie konkursu kolidującego z ćwierćfinałem MŚ, czy organizacja go w czasie, gdy większość osób jest w pracy/szkole? Poza tym można by zrobić konkurs około 18:00 - 18:30, tak, żeby wcisnąć go pomiędzy meczami. A jak nie to najlepiej byłoby wywalić ten mikst i zorganizować normalne konkursy indywidualne kobiet i mężczyzn w sobotę przed 16:00, a w piątek tylko treningi i kwalifikacje.

  • Lataj profesor
    @Mucha125

    Jest jeszcze mecz o 3. miejsce, a w tym samym czasie konkurs w Engelbergu. Tylko co, jakby do półfinału Szwajcaria się dostała, ale przegrała z tą drużyną w tym półfinale, a potem grała o 3. miejsce? Widzę, że komitet organizacyjny zawodów w Engelbergu nie uznaje mundialu.

  • Kacper34 bywalec
    @FLAFU

    Jakby nie było Pilch też jest młody i Thurnbichler na niego stawia.

  • Xander1 profesor
    @JanPapieros

    Najważniejszą imprezą czterolecia są igrzyska a nie jakiś tam mundial xD

  • Karpp profesor
    @SaraT

    Ponad 10 lat temu było tutaj dużo osób małej wiary, którzy wieszczyli równoznaczny koniec polskich skoków w momencie zakończenia kariery przez Małysza. Stoch miał nie być żadnym następcą bo jest słaby psychicznie.

    Rok temu jak mówiłem, że Kubackiego trzeba naprawić, żeby znowu wskakiwał na podium to dwóch użytkowników tutaj też tak jak Ty zaczęli mnie pouczać „serio Kubacki i podium? przecież on już nigdy nie będzie dobrze skakał”.

    Uważam, że Kubacki i Żyła mają wszystko żeby skakać jeszcze 8 lat. Ten drugi w wieku 35/36 lat ma drugie najlepsze wejście w sezon. On w ogóle się nie starzeje. Poza tym trener też jest mądry i wie, że trzeba robić wszystko, żeby Ci młodzi też kręcili się koło czołówki.

    A Ty patrzysz na skoki tylko na podstawie tego co dzisiaj. Kubacki i Żyła w czołówce ale starzy już. Rok temu Kubacki i Żyła źle skaczą? To już nigdy nie będą skakać dobrze. Kraft skacze dobrze i równo na początku sezonu? To dajmy mu już KK i kończmy sezon :)

  • Mucha125 profesor
    @kibicsportu

    Mnie bardziej zastanawia ten mikst w sobotę. Przecież I tak to ma niższa oglądalność więc lepiej było wrzucić na piątek. Szkoda także ze zrezygnowal Eurosport z pokazania kwalifikacji w niedzielę w TV...

  • dejw profesor
    @dervish

    Ze specjalną dedykacją
    https://images.app.goo.gl/4H1TvP1Q8usVQhNx9

    Co do ostatniego zdania, to w sumie faktycznie się nawet broni, bo u Wolnego ciężko mówić o ciężkim załamaniu formy, skoro nie potrafi jej znaleźć i skacze totalną padakę już od prawie dwóch miesięcy.

  • JanPapieros doświadczony
    @Maks113

    Człowieku bo są jeszcze MŚ przez 13 dni, myślisz że skoczkowie mają wy[***]ne na piłkę? Każdy chce zobaczyć najważniejszą imprezę czterolecia.

  • SaraT stały bywalec
    @Karpp

    Kubacki z Żyłą będą jeszcze osiem lat skakać ?
    Jakoś nie wyobrażam sobie.

  • King profesor
    @dervish

    "Jeżeli dopuszczałem częstsze zmiany to tylko w sytuacjach awaryjnych typu kontuzja czy ewidentna załamka formy."

    Bez wątpienia Wolnego, który szczególnie w Ruce na największej skoczni miał skakać lepiej, a było jeszcze gorzej można już było zastąpić kimś innym. Jego forma wpasowuje się w załamanie formy, bo przecież nie oczekujemy od niego takich wyników i pewnie sam zawodnik oczekuje od siebie więcej. Zniszczoł skacze w tej chwili podobnie lub nawet trochę lepiej, ale on zwykle prezentował taki poziom, więc np. w jego przypadku nie ma mowy o obniżce formy + wywalczył miejsce. Więc piątka i do tego od biedy ten Pilch, który też uważam, że szczęśliwie wywalczył pkt. w Wiśle, jeszcze się bronią.

  • dervish profesor
    @dejw

    Dla mnie to tych oczywistych okienek do zmian zawsze było tyle co periodów/przerw między periodami. Jeżeli dopuszczałem częstsze zmiany to tylko w sytuacjach awaryjnych typu kontuzja czy ewidentna załamka formy.

  • dejw profesor
    @dervish

    Owszem, patrzę. I widzę że Wolny jest kompletnie bez formy bynajmniej nie od tygodnia, czy dwóch. Raczyłeś to w ogóle zauważyć?
    Zaplecze miało okazję pokazać się w Wiśle, wypadało DUŻO lepiej niż wybraniec szkoleniowca, ze swojej kadry.

    Wolny dostał swoją szansę w Ruce na kredyt, bez zaskoczenia ją spartolił i zgodnie z normalną koleją rzeczy, powinien zostać wymieniony, podobnie jak równie beznadziejny, ale bazujący na wielkim farcie z I serii z Wisły Pilch.
    Ja wiem, że jest czas mundialowy i w głowach teraz chcąc nie chcąc, króluje piłka, ale może warto sobie uświadomić, że skoki mają "nieco" krótszy czas rozgrywania i to nawet pomimo rozwlekania kalendarza od początku listopada aż na początek kwietnia, to wszystkich pucharowych weekendów, czyli "okienek do zmian" jest 15cie + TCS. I wiemy już, że trzy zostaną niewykorzystane, bo skład został zabetonowany nie tylko na koniec listopada, ale i cały grudzień.
    Jedyne co może to bronić, to jak napisałem wyżej, powtarzać się nie zamierzam.

  • kibicsportu profesor
    @Adrian AZ

    W piątek i sobote o godz.16 i 20 są mecze ćwierćfinałowe mistrzostw świata. W niedziele już nie.

  • Adrian AZ profesor

    Wolny w Ruce skakał bardzo słabo, jeszcze gorzej, niż w Wiśle i nie widzę sensu wożenia go dalej po PŚ. Pilch też niewiele lepiej, powołanie Zniszczoła broni się tym, że wywalczył miejscówkę.

  • Adrian AZ profesor
    @Maks113

    Też mnie to zastanawia. Przecież na Hochfirstschanze jest sztuczne oświetlenie, więc nic nie stoi na przeszkodzi, by konkurs odbył się o normalnej porze.

  • Lataj profesor
    @Julixx05

    Jeszcze decyzja o powołaniu Wolnego i Pilcha by się broniła, gdyby obaj nagle zaczęli o wiele lepiej skakać (co jest dość mało prawdopodobne). Prędzej Zniszczoł zapunktuje. Jednak nominacje na Engelberg jeszcze się bronią, bo PK zaczyna się dość późno, a to raptem dwa tygodnie w różnych miejscach. Niemniej życzę powodzenia także Kubie i Tomkowi!

  • Maks113 doświadczony

    Kto w ogóle te godziny ustala, konkurs w piątek o 11:45, przecież oglądalność będzie niższa o 50% jak nie więcej

  • FLAFU stały bywalec

    Ale u nas od lat jest betonowanie składu, pamiętam jeszcze za Włodarczyka, jeździły pociotki Tajnera, później pchano Bachlede czy Hulę mimo marnej formy a teraz pchają bez formy Wolnego. Mówie wam ze Juroszek i Habdas w PŚ sobie nie poskaczą. I to gadanie Thunbichlera że stawia na młodych ma się nijak do rzeczywistości. Nastepny po Dolezalu betoniarz :-)

  • Skokownik weteran

    Znowu jedzie fatalnie skaczący Wolny. Nie widzę żadnego sensu w tym powołaniu. Są młodsi i lepiej dysponowani(przynajmniej w Wiśle) Juroszek i Habdas, a i Hula skakał lepiej na Skoczni im. Adama Małysza. Wprawdzie Stefan jest jeszcze starszy od Wolnego, ale przynajmniej jest w stanie realnie walczyć o punkty.

  • Julixx05 weteran

    Mogli zmienić Kubę i Tomka i wziąć Janka i Kacpra. Szczególnie zawodzi Wolny, który miał być filarem reprezentacji

  • dervish profesor
    @Pavel

    Prędkość ma największe znaczenie jeżeli wszystko dzieje się w pobliżu prędkości przelotowej poniżej której skoczek traci nośność i po prostu spada jak kamień. Im lepszy skoczek tym mniej potrzebuje zapasu predkości na ewentualne korekty błędów bo po primo popełnia mniej błędów i zwykle są one mniejsze, a lepsza technika pozwala mu lepiej wykorzystywać posiadana prędkość. Dlatego im wyższa belka a co za tym idzie wyższa prędkość tym bezpieczniej bo łatwiej uniknąć kłopotów związanych z błędami skutkującymi utratą nośności. A boczne podmuchy zwłaszcza u słabszego technicznie skoczka potrafią mocno zakłócić skok i spowodować gwałtowną utratę nośności.

  • Lataj profesor
    @Karpp

    Też nadal nie wiem, jak mieliśmy to zrozumieć. Wybacz.

    Nie u wszystkich skoczków jest regułą, że po wygrywaniu konkursów PK przenoszą się do PŚ, gdzie nie są w stanie zapunktować. Wohlgenannt czy Bjoereng są dobrymi przykładami. Jednakże Freund swoją dominację w PK potrafił zeszłej zimy przełożyć na punkty PŚ. Co prawda jako doświadczony zawodnik, ale niewiele młodszy od Stocha. Po trzydziestce trudniej się wedrzeć do czołówki niż w młodszym wieku, a jeszcze Niemiec miał po drodze liczne kontuzje. Z młodszych zawodników jeszcze Jelar przełożył wyniki z PK na punkty PŚ. Jeszcze w Engelbergu (PK) Aigner był "tylko" 7. i 2., ale od razu został dokooptowany do składu na PŚ i zajmował w nim punktowane miejsca. Nie wszyscy skoczkowie są jakoś specjalnie wrażliwi na zmianę belki na niższą, ale o wyniku w PŚ może zadecydować również psychika.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Tak, ale tam będziesz miał różnice rzędu 1,5km/h względem PŚ, pomijalne przy tych wpływach wiatru. Co do błędów zgoda, prędkość maskuje je skutecznie, tylko że pod względem skoku wykonanego poprawnie, wszelkie poważne błędy kończą się podobnie.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Nie lubię jak trener swoje wybory zamiast wyjaśnić tak jak to widzi to opowiada farmazony o jakiś "młodych skoczkach i ciężkich skoczniach". Nie lubię pustych frazesów i dopóki będzie takie głupotki głosił dopóty będę mu je wypominał.

  • Xander1 profesor

    Serio będą obwozić słabiutkich Wolnego i Pilcha po PS? To wygląda jak jakis totalny żart. Pilch za przypadkowe punkty, a Wolny to już nawet nie wiadomo za co. Z drugiej strony nie wiadomo w jakiej formie są Juroszek i Habdas. Wcale się nie zdziwie jak są tak samo słabi. My się odnosimy do tego co skakali miesiąc temu i tam rzeczywiście byli nieco lepsi od Pilcha i Wolnego. Ale teraz wcale nie muszą być najlepsi na zapleczu. Zresztą też nie jestem pewien czy ktoś na zapleczu będzie walczyl o miejscówkę. Maciusiak przeważnie kiepsko przygotowuje kadrę na początek sezonu.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Glowne niebezpieczeństwo nie licząc zagrozenia przeskoczeniem skoczni to boczne podmuchy wiatru i błędy na wyjsciu z progu. Błedy łatwiej skorygować mając zapas prędkości a boczne podmuchy maja większy wpływ na bryłę o mniejszej energii kinetycznej. Inaczej taki podmuch wpłynie na lot papierowej drewnianej kulki lecącej z mała prędkością a inaczej na lecącą z prędkością kuli wystrzelonej z karabinu. Podobnie ze skoczkiem.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Ty się po prostu uwziąłeś na tym jednym zdaniu Thurna.. dlatego nie rozumiesz. Codziennie mu to wypominasz.

    Ps. Rozumiesz Piotra tyle lat tutaj. Zrozumiesz i to :)

  • Pavel profesor
    @dervish

    Czy bezpieczniej to bym polemizował, łatwiej na pewno.

  • Farek doświadczony
    @zogt

    Powiedz to choćby Tschofeningowi, Haagenowi, Mullerowi. A to tylko Austriacy z ostatnich dwóch lat punktujący w jego wieku. Dodaj do tego wymienionych przez kolegę wyżej Sadrirjewa i Wasiljewa, a nawet świeży przykład- Palosaariego. 19 lat to już nie jest dziecko, nawet patrząc na przesuwanie granic wieku w skokach spokojnie mógłby się obskakiwać. W Wiśle spoza TOP 4 to on był najrówniejszy, jakby trochę inaczej podwiało w 1 seriach w sobotę lub niedzielę, bądź krajówka wylosowała inne numery, to moglibyśmy wozić zupełnie innych zawodników

  • dervish profesor
    @Karpp

    Z wyższej belki łatwiej się skacze a co za tym idzie bezpieczniej. Większa prędkość na progu to wyższa energia kinetyczna a co za tym idzie mniejsza podatność na boczne podmuchy i większe możliwości korygowania błędów.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Totalnie nie ogarniam co chcesz nam przekazać, wybacz.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Przyjąłem, że Ruka jest ciężka skocznią. Chyba Stoch nie jest tak nieogarnięty, żeby mieć takie zdanie jakie mu Thurn podyktował.

    Inaczej jest w PŚ gdzie startujesz z niższych belek a inaczej w PK gdzie jest wyżej i konkurencja słabsza. Nie ma kibiców, dziennikarzy. Nawet Mikołaja bo nikogo to nie obchodzi. Ty naprawdę tego nie zrozumiałeś?

  • dervish profesor
    @Pavel

    Czytając wypowiedzi @Karpp także mam podejrzenie, że albo wyraża się wyjątkowo niejasno albo nie zauważył, że TCS to już kolejny period.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    A skład na TCS wyklucza walkę o limit? No chyba, że też przyjąłeś retorykę kołcza, że Ruka zabija.

  • Karpp profesor
    @Lataj

    Nic nie zrozumiałeś.. sam sobie dopowiedziałeś i zmyśliłeś co pisałem.
    Nie uczę za darmo czytania ze zrozumieniem. Poczytaj wszystkie moje wypowiedzi to dasz radę zrozumieć :)

    Wierze nie wierze co ma wiara do tego. Pisałem jak było do tej pory. Mówiłem, że Habdas i Juroszek powinni być w składzie na TCS a nie walczyć o limit. No chyba, że będą lepsi.

  • Lataj profesor
    @Pavel

    Na których miał się niejako skupić.

  • Lataj profesor
    @Karpp

    Czyli absolutnie nie wierzysz, że jakby Habdas wywalczył sobie miejsce na TCS, to może zachować formę? A jakby jeszcze napierał Juroszek, to czemu miałby po wywalczeniu tego miejsca przez Janka nie wskoczyć za drugiego z najsłabszych (jakby dwójka z PŚ zawiodła)? A jakby wskoczył, od razu musi być w za słabej formie na punkty?

  • Pavel profesor
    @Lataj

    Tylko w PŚ zabija "młodych" zawodników.

  • Karpp profesor
    @Lataj

    Chyba jeszcze raz musisz przeczytać co napisałem :)

  • Lataj profesor
    @Pavel

    Wygląda na to, że już wcześniej na niej skakali - w PK ;)

  • Lataj profesor
    @Karpp

    Nie wiesz, w jakiej formie są skoczkowie z zaplecza, a już oceniasz, że i tym razem nie wykorzystamy limitu.

  • Lataj profesor
    @zogt

    Habdas trochę młody? Hahaha, wolne żarty. W zeszłym roku był taki zawodnik z kraju, którego nie ma, a już miał solidne punkty PŚ, do tego na Rukatunturi. (BTW, to pierwszy skoczek rocznikowo młodszy ode mnie, który zdobył punkty.) Kazachom również nie przeszkadza wiek Wasiljewa, a regularnie brał udział w kwalifikacjach do konkursów w zeszłym sezonie. Efekty? Ma już punkty - co prawda nieco fartowne, ale jako pierwszy skoczek z 2004 i był w końcu w formie, która pozwala mu spokojnie przechodzić eliminacje. Oczywiście, nie mówię, aby Habdas jeździł na wycieczki, ale żeby nabierał doświadczenia, jak jest w formie pozwalającej awansować do II serii. O ile niepowołanie Juroszka się jakoś broni (brak Q do I konkursu, potem "tylko" 31. miejsce; ból pleców), o tyle Habdas stał się ofiarą myśli "jest młody, ma jeszcze czas". Tymczasem w Ruce rano nie było takiego wichru jak zwykle.

  • majkiel doświadczony
    @ZKuba36

    Na dobrą sprawę, to sezon się jeszcze nie zaczął.. Konkurs w Wiśle trudno nazwać początkiem sezonu - było to raczej zakończenie lata, potem długa przerwa, konkurs, znowu przerwa. Dopiero teraz zaczyna kręcić się karuzela i po dwóch konkursach na pewno ktoś z niej spadnie.

  • dervish profesor

    Z uwagi na wszystkie uwarunkowania takie jak: nieregularny start sezonu PS i PK jak również patrząc na stan naszego zaplecza objawiony w Wiśle, nie ma tu o co kruszyć kopii. Zaplacze tak jak Pan Bóg przykazał po prostu rozpocznie sezon zgodnie ze swoim przeznaczeniem czyli na zapleczu PŚ i tam na arenach PK będzie się dobijało praw do startu w pierwszej lidze.

    W Wiśle fortuna uśmiechnęła się do Tomka Pilcha i niech chłopak póki może korzysta z tego uśmiechu losu. Żadna krzywda się z tego nikomu nie dzieje bo póki co nikt z zaplecza włączając w to również Tomka a wyłączając Olka ani nie zasłużył ani nie udowodnił, że ma papiery na starty w PŚ albo że jest jakimś zdecydowanym liderem zaplecza - bo tylko wtedy można by mówić o krzywdzie. Rusza PK, niech tam zaplecze pokaże wszystko co ma najlepsze, a bramy PŚ szybko bo już na TCS staną otworem.

  • Karpp profesor

    Tak jak tutaj dużo osób zauważyło wcześniej widocznie Fis nie uznaje meczu o trzecie miejsce na mundialu a wbrew pozorom tam pada więcej bramek niż w finale. I jeszcze biorąc pod uwagę kto awansuje, będziemy mieli starcie potęg to tym bardziej dziwaczna decyzja o porze godziny sobotnich zawodów w Engelbergu. Ciekawe co się stanie jak w tym meczu o 16 będzie grała reprezentacja Szwajcarii :)

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Niech pracuje i dziesięć, będzie to znaczyło że osiągnął cokolwiek z kim młodszym niż obecni trzydziestolatkowie.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    W takim razie każdy nasz trener był w pewnym sensie betoniarzem. Ba, nawet nie tylko nasi.

    Ale co do Thurna, to jeszcze za szybko na ocenę. On z nami popracuje z osiem sezonów. Nikt początku nie będzie pamiętał.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    To był żart. Trafił w dobrym momencie na idealne warunki, zdobył przypadkowe punkty co w połączeniu z betonowym trenerem daje mu z 8 konkursów w PŚ, coś jak Hula w zeszłym sezonie. Ot cała tajemnica.

    Z resztą drugi ananas jest jeszcze gorszy bo nawet tych przypadkowych punktów nie ma. Trzeci przynajmniej na swojej miejscówce skacze.

  • Karpp profesor

    Pilch ogólnie to taki polski Forfang z ostatnich sezonów oczywiście zachowując proporcje. Wykorzystujący do maksimum to co daje natura. MP, punkty w Wiśle.. pamietam tez dobre skoki w lecie.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Ale to co sugerujesz, że wujek dmuchał siostrzeńcowi spod skoczni, żeby miał wiatr pod narty i zdobył te 5 punktów?
    Jednak Juroszek z Habdasem tez sa sobie winni. Nie wykorzystali okazji. Praktycznie za każdym razem skacząc w okolicach 30 miejsca.

    Ale tak jak mówię. Wożenie Pilcha jest głupotą. On już poza Zakopanem i pewnie Engelbergu w PŚ w tym sezonie już nie wystąpi.

  • maciek0932 doświadczony
    @alecko

    W Vikersund skaczą na skoczni dużej.

  • Karpp profesor
    @Lataj

    Powinno. Choć w naszym przypadku zapewnienie sobie tego siódmego miejsca w PK na TCS który jest dopiero 2 tygodnie później powoduje to, iż ten skoczek nie potrafi utrzymać formy. Ile mieliśmy przypadków, że gość wywalczający limit później skakał świetnie na TCS? To jednak siódmy zawodnik.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Ciężko, żeby miał mniej jak ostatni raz cała reszta skakała miesiąc temu o_0

  • Pavel profesor
    @dervish

    Kurde, oby tylko ta straszna skocznia nie pochłonęła kolejnych ofiar ;)

    Podrzucam teorię spiskową z przymrużeniem oka.

    - Czyją rodziną jest Pilch?
    - Kto jest prezes PZN?
    - Kto jest obwożony po PŚ bez żadnej sensownej przyczyny?
    - Przypadek?

  • Karpp profesor
    @ZKuba36

    Jakby nie patrzeć wyniki dalej decydują bo przepustką na kolejne konkursy były wyniki w Wiśle, oprócz Wolnego bo przecież w jego miejsce miał zostać wepchnięty Hula. Teraz żadnego sprawdzianu nie było, więc dalej więcej punktów w PŚ i PK ma Pilch.

  • dervish profesor
    @ZKuba36

    Którym lepszym od siebie skoczkom blokował miejsce Hula? Bo chyba mnie coś ominęło?
    Teraz takze nie można powiedzieć, że ktoś blokuje miejsca lepszym od siebie.
    Pilch wiadomo - był najlepszy w bezpośredniej konfrontacji. A od Wolnego to lepszy był tylko Hula, cała reszta ma taki sam dorobek punktowy. Wiec jeżeli już to Wolny blokuje miejsce Huli. :)
    A tak poważniej, to Wolny jeździ na PS z innego paragrafu bo jako członek kadry A.
    Bycie członkiem kadry A (prawdziwym a nie malowanym tak jak swego czasu Miętus) ma swoje konsekwencje. Jedną z takich konsekwencji jest przywilej startów i większa liczba szans na początku sezonu.

  • Lataj profesor
    @Karpp

    A nie powinno się maksymalizować szans na to osiągnięcie?

  • ZKuba36 profesor
    Moim zdaniem.

    To nie jest betonowanie składu. To jest zwykłe świństwo. Lub wyjątkowa głupota.
    Nie wiem co jest lepsze. Chyba, że to działalność Pana Prezesa.
    Wyniki wskazywały, że na Rukę powinni jechać Habdas i Juroszek. Nie pojechali, bo podobno są za młodzi na tak trudną skocznię. Teraz takiej wymówki nie ma a więc oczywistą oczywistością jest, że na PŚ powinni jechać właśnie Habdas i Juroszek a nie ich zastępcy, którzy, jak było do przewidzenia, w Ruce nie zdobyli punktów.
    Sytuacja zaczyna przypominać ubiegły sezon, gdy Hula jeździł na wycieczki, blokując miejsca lepszym skoczkom.
    A co będzie, gdy Habdas i Juroszek znajdą się w czołówce PK? Pozostaną tam aby walczyć o 7. miejsce na PŚ? A może ktoś czeka aż obniży się ich forma i wtedy zostaną wystawieni na PŚ? "Trener ma zaufanie do zawodników" a czy zawodnicy będą mieli zaufanie do trenera? Miały decydować wyniki a co decyduje? Prezesowska klika?

  • dervish profesor
    @Pavel

    No wygląda na to, że nie mają wyjścia i będą ryzykować. ;)

  • Pavel profesor
    @dervish

    Czyli Juroszek i Habdas jednak skoczą w Ruce? ;)

  • dervish profesor
    @dejw

    Dejw masz tak mało pojemną głowę? No nie wierzę. :)
    Co ty patrzysz na upływ czasu. Patrz na to ile konkursów w tym czasie rozegrano jak również na to, że zaplecze tak naprawdę to nie rozpoczęło jeszcze swojego sezonu. Nie miało okazji zweryfikować sie na arenach PK.

    Byłem zwolennikiem rotacji po Ruce czyli co prawda w trakcie periodu PŚ ale jeszcze przed rozpoczęciem PK, ale ze zrozumieniem przyjmuje decyzje , że rotacja nastąpi tak jak Pan Bóg i zdrowy rozsądek nakazuje gdy chodzi o zmiany w trakcie sezonu idącego normalnym tokiem a nie na rwanym początku czyli dopiero na koniec periodu który w skokach jest naturalnym okresem rozliczeniowym po którym powinny następować awanse i degradacje.

  • Karpp profesor
    @alecko

    Na razie siódmy skoczek nie jest nam do niczego potrzebny. Czwórka plus Juroszek i Habdas. W resztę na razie nie wierze.

  • zogt bywalec

    Moim zdaniem jest to dobry wybór bo przecież kadra b i grupa regionalna będzie walczyć o 7 miejsce na TCS a pozatym kto miałby ich zastąpić nie wiem może jedynie Habdas albo Hula i inni no ale Habdas troszkę jeszcze młody i mógłby się stresować że np.Jak coś zepsuje to odpada czy coś w tym stylu no a Hula czy Juroszek ,chociaż on ma problemy z plecami a Hula zobaczymy na PK a Kot,Murańka ,Stękała czy Krzak no nie wiem zobaczymy jak się spiszą na PK

  • dervish profesor

    Dobre w tej decyzji jest tylko to, że skoro nie było rotacji po Ruce to nie będzie jej aż do końca periodu.
    Dzieki temu nie będzie sztucznego osłabiania szans w PK w rywalizacji o ekstra miejscówkę. Decyzja ta pomoże również w wyłonieniu autentycznego bo nieprzypadkowego lidera na zapleczu. Jeżeli są tam jacyś skoczkowie w formie na PŚ to bez problemu powinni wywalczyć ekstra miejscówkę na TCS.
    A jeżeli nie ma na zapleczu nikogo z papierami na ścisła czołówkę PK, to opóźnienie rotacji za najsłabszego lub najsłabszych ( jeśli bez ekstra miejscówki w kadrze na PŚ to typuję tylko jedno miejsce do rotacji) nie będzie tu miało specjalnego znaczenia bo tak czy siak będzie to rotacja w stylu "wymienił stryjek siekierkę na kijek"

    A na dziś to powiem tylko tyle: wolałbym żeby rotacja była już teraz ale rozumiem i rozgrzeszam decyzję, że odłożono ją na koniec periodu.

  • alecko bywalec
    Czas pokaże

    Liczę przede wszystkim na Habdasa, Juroszka i dziadka Hulę. Oni wyglądali najlepiej w Wiśle. Ale będzie ciężko. Niemcy dadzą Raimunda pewnie, Norwedzy Villumstada, Haare, Fannemela, Bjoerenga i Ringena, a i w Austrii będzie pewnie ktoś mocny (Wörgötter?). Do tego Shimizu z Japonii, który dobrze wyglądał latem i powinien skakać w PŚ zamiast K. Sato. No i zawsze solidni Słoweńcy (Bartol, Mogel). Obstawiam wygraną NOR, GER i my bedziemy walczyc o 3. miejscówkę.
    Do Karpp - przecież to nielogiczne wysyłać na Engelberg dwójkę najlepszych zawodników z PK. Oni walczą w periodzie o 7 miejsce w PŚ, więc można do PŚ zabrać 3 i 4 polskiego zawodnika PK, co nie miałoby żadnego sensu.

  • Karpp profesor

    Z drugiej strony jest szansa, że trójka naszych zawodników o ten limit na TCS będzie walczyć. I wtedy dwójkę najlepszych można zabrać do Engelbergu. Zależy jak to się ułoży. Bo niby kto miałby być na tym PK najmocniejszy? Norwegowie, Niemcy? Nie widzę wśród nich wielu kandydatów. Austria jak zwykle może i tak.

  • FLAFU stały bywalec
    @alecko

    Kto tam bedzie walczyl? Muranka? Wierzysz w cuda.
    jedynie Habdas i Juroszek bo sa lepsi w ich widze szanse do szansy na walkę o szansę na powiększenie limitu na Turniej 4 skoczni bo na to akurat szanse oni maja. A reszta to w swoim stylu ciułanie punktów. I juz powoli żałosna walka Kota zeby blad naprawil ktory popelnia od 10 lat. Facet tez nie wie kiedy sie w cien odsunac. A Wrobel jak oczywiscie dostanie szanse bo to nic pewnego, pojedzie tam po nauke.

  • alecko bywalec
    Logika

    Oczywistym jest, że między Titisee i Engelbergiem nie powinno być zmiany między kadrami bo nasza kadra B będzie walczyła o 7 miejsce na Turniej 4 Skoczni w periodzie obejmującym normalną skocznię na Vikersund i Rukę. Na PK do Vikersund i Ruki na 99 proc. polecą: 1. Habdas, 2, Juroszek, 3. Kot, 4. Stękała, 5. Hula, 6. Murańka, 7. Wróbel.
    Popieram kibicsportu. Chłop ma rację. Bardzo mądry komentarz.

  • Karpp profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Oczywiście Pilch ma zapewnione miejsce bo wujek jest prezesem :) Śmianie się z Ciebie i wyszydzanie? A to dobre. Przecież Ty sam wybrałeś, żeby być memem tej strony. Pokaz mi osobę co najmniej z rocznym „stażem” tutaj która traktuje Cię poważnie. No niech się zgłosi :)

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @kibicsportu

    sprawiedliwe, Pilch ktory jednym skokiem z huraganem pod narty cudem zapunktowal i jego niedzielne Q z normalnym wiatrem i skok na buli. O Ruce nie wspomne, koniec 5 dziesiatki, brak jakiejkolwiek formy.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    pisalem po Wisle, ze Pilch bedzie jezdzil na wycieczki bo MALYSZ jest prezesem PZN. to mnie wyzywano i wysmiewano, zaczyna sie to sprawdzac
    i to od razu jeszcze na Engelberg potwierdzone, MIMO to ze nie wiadomo jak wypadnie kadra B w COC.
    Chore i tyle, ten Thurnbichler w czasie sezonu wyjdzie jaki jest naprawde
    A Wolny jesli nie dawal sobie rady na Ruce, to i w Titisse przepadnie.
    Litosci...

  • Karpp profesor

    Nie podoba mi się, że jest Pilch bo jego dorobek punktowy to raczej dalej będzie zero po weekendzie. Ten weekend będzie też sprawdzianem dla Wolnego i tego w jakiej jest dyspozycji.

    Nie ma żadnego betonowania składu bo przecież sami pisaliście, że to początek sezonu. Poza tym nawet nie mieliśmy PK. Do Engelbergu pojadą już Habdas i Juroszek. Jak wypadną dobrze i nie pojadą a dwójka ww źle i tak to wtedy będzie betonowanie składu.

  • FLAFU stały bywalec

    Macie swojego Thunbichlera. To jest jego stawianie na młodych?
    Habdas i Juroszek zobaczą w tym sezonie PŚ jak świnia niebo. Zobaczycie. Jak już ktoś wskoczy łaskawie to pewnie Hula albo Kot, ewentualnie Muranka. Wąs prezesowski o to zadba. Habdas wg prezesowskiego dzbana, który już Thunbichlera zdazyl przekabacic jest jeszcze za młody na duże skocznie. Trzasl portkami zeby go nie wyslac na Ruke bo biedactwo moglo sobie krzywde zrobic. A Panie w jego wieku beda latac niedługo na mamutach. Wstyd Panie Małysz wstyd. Beton jeszcze wiekszy niz za Tajnera.

  • Lataj profesor
    @Kolos

    Thurnbichler przewidział również taką ewentualność, że w PK skoczkowie mogą się liczyć w walce o limit na TCS. Nawet jakby więcej niż jeden zawodnik miał szanse na końcowy triumf w obecnym periodzie, to i tak w PK zostaną ci najlepsi, aby zmaksymalizować szanse na ten limit. Do tego nie wiemy, jak sobie radzą teraz Stęki i Kot, a także Murańka, Krzak czy Wróbel, bo nie mamy porównania, a mogło się coś zmienić (np. Andrzej może wchodzić do finału PK, a Maciej do top 15). Chociaż mała rotacja przed Titisee jeszcze miałaby sens, ale po w przypadku walki o 7 miejsc na TCS już nie. Austriak co prawda betonuje skład, ale jakby pozytywniej popatrzeć, ufa Wolnemu, który (jakby nie patrzeć) należy do jego kadry, a również dla Pilcha i Zniszczoła to ostatnie szanse przed TCS, aby zapunktować. Trudno mi uwierzyć, że od razu w Titisee Kuba i Tomek zaczną ładnie skakać, ale pozostaje mieć nadzieję, że przynajmniej pierwszy z nich i Zniszczoł chociaż zapunktują.

  • alo profesor

    Cóż będziemy się cieszyć z punktów żelaznej trójki może plus Wąsek. Tamci na wycieczkę. Juroszek i Habdas może dostaną za rok szansę.

  • Grozny_Wasacz doświadczony

    Czyli liczba punktujących się nie zmieni po Titisee-Neustadt i Engelbergu.

  • dejw profesor

    Pisałem już po Wiśle, że branie Wolnego (Pilcha też, ale w mniejszym stopniu) na Rukę to pierwszy przejaw betonowania kadry.
    Jednak nawet w najczarniejszych snach, nie przypuszczałem że ten beton zwiąże tak szybko i potwornie mocno, że pierwszą możliwością do przewietrzenia składu będzie... TCS, prawie 2 miesiące po inauguracji sezonu (!!!). To się po prostu nie mieści w głowie.
    Jedyne logiczne wytłumaczenie takiej selekcji oznaczałoby, że i Wolny i Pilch zrobili w te dwa tygodnie DUŻY progres ( w co mocno powątpiewam), lub też całe zaplecze rozsypało się tak kompletnie, że nie tylko Murańka, Stękała i Kot nie zrobili jakiegokolwiek progresu, ale że i Juroszek (choć u niego jeszcze w grę może wchodzić kwestia urazu pleców) i Habdas i Hula nie będą w stanie na nadchodzącym PK powalczyć o coś więcej niż złapanie końca pierwszej dziesiątki, z dużą stratą do zwycięzców.

  • znawca_francuskiego weteran

    Liczyłem na inny skład ale ok niech będzie. Ciekawe czy będzie nas stać w PK aby obronić maksymalny limit. Myślę że Wolny i Zniszczoł zdobędą punkty PŚ w ciągu tych dwóch weekendów.

  • Xenkus profesor

    Ale beton. Hahahah

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @Adrian D.

    Tak w Norwegii. Na skoczni Vikersundbakken HS 117

  • Adrian D. redaktor
    @Kolos

    Przecież PK startuje już w tą sobotę...

  • Kolos profesor
    @butczan1

    Jedyne wytłumaczenie jest takie, że start Pucharu Kontynetalnego to dopiero 17-18 grudnia więc Thurnbichler może się wciąż bronić przesłankami po Wiśle co do składu oraz brakiem porównania do kadry B, bo nigdzie nie startują.

    Swoją drogą to totalna porażka FIS, że Puchar Kontynetalny startuje tak późno.

  • kuzynn bywalec
    @kibicsportu

    Wolnego nie skreślają od kilku sezonów, on skreśla się sam.

  • Kolos profesor

    Czyli skład na zawody to beton totalny. I od razu na dwa weekendy do przodu, bo Engelberg też... Słabe to.

  • kibicsportu profesor

    Dobrze, że trener ufa zawodnikom. Już kiedyś pisałem, że nie można kogoś skreślać po jednym czy dwóch weekendach.
    Pamiętam, że ktoś kiedyś powiedział ze skoczków, albo trenerów, że dla tych co są wymieniani, to mają większą presje, że jak coś zepsują, to od razu są zmieniani. Dlatego ważne jest, że dostają teraz skoczkowie więcej konkursów. Uważam, że to jest sprawiedliwsze. A ludziom, którym to nie pasuje, no cóż, to wasz problem. W każdym razie mam nadzieję, że Wolny, Zniszczoł, Pilch zaczną skakać lepiej. Poza tym Pilch już zdobył punkty, to dlaczego ma być wymieniony? Może i szczęśliwie, ale zdobył. Zniszczoł wywalczył limit, więc jeździ za wywalczenie limitu, a Wolny jest z kadry A i trener daje mu pełne zaufanie.

  • Pavel profesor

    Czyli betonujemy skład na dobre. Zabawne w kontekście tego, że Pilch turla się na jednym udanym skoku z huraganem pod narty.

  • butczan1 weteran

    Jedynym wytłumaczeniem nie zabrania Juroszka mogą być tyko ewentualne dalsze jego problemy z plecami. Nie branie Habdasa już się nie broni. Pilch i Wolny jadą na kolejną wycieczkę. Pierwszy za punkty w Wiśle dzięki warunkom, drugi chyba za to, że jest w kadrze A.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl