PŚ w Willingen: Piątek z prologiem kobiet, mikstem i kwalifikacjami mężczyzn (listy startowe)

  • 2023-02-02 18:40

Puchar Świata zawitał do Hesji. Od piątku do niedzieli najlepsi skoczkowie świata będą rywalizowali w zawodach Pucharu Świata na Muehlenkopfschanze (HS147) w Willingen. Na pierwszy dzień rywalizacji zaplanowano treningi, prolog kobiet, konkurs drużyn mieszanych oraz kwalifikacje mężczyzn. W akcji ujrzymy sześciu reprezentantów Polski.

Halvor Egner GranerudHalvor Egner Granerud
fot. Tadeusz Mieczyński
Dawid KubackiDawid Kubacki
fot. Tadeusz Mieczyński
Eva PinkelnigEva Pinkelnig
fot. Konstanze Schneider
Katharina AlthausKatharina Althaus
fot. Tadeusz Mieczyński

W ubiegłym tygodniu zawodnicy po raz pierwszy tej zimy rywalizowali w lotach narciarskich. Konkursy w Bad Mitterndorf zakończyły się dwoma zwycięstwami Halvora Egnera Graneruda. Norweg w sobotę wyprzedził Stefana Krafta i Domena Prevca, zaś w niedzielę - Timiego Zajca oraz Krafta. Najlepszym z Polaków okazał się Piotr Żyła, który zajął czwarte i szóste miejsce. Panie wystąpiły natomiast w Hinterzarten, gdzie konkursy wygrali Katharina Althaus oraz Anna Odine Stroem.

Po zawodach w Austrii nowym liderem Pucharu Świata został Halvor Egner Granerud (1316 pkt.). Norweg o 112 punktów wyprzedza dotychczasowego prowadzącego, Dawida Kubackiego (1204 pkt.). Trzeci jest Anze Lanisek (990 pkt.), a tuż za nim znajduje się Stefan Kraft (951 pkt.). Piąty jest Piotr Żyła (718 pkt.), a dziewiąty Kamil Stoch (417 pkt.).

W klasyfikacji generalnej Pucharu Świata pań liderką jest Eva Pinkelnig (1096 pkt.). Austriaczka ma 225 punktów przewagi nad Kathariną Althaus (871 pkt.) i Anną Odine Stroem (773 pkt.).

Teraz pucharowa karuzela zawitała na największą dużą skocznię w kalendarzu Pucharu Świata. W piątek na skoczni w Willingen mają zostać rozegrane treningi dla obu płci, prolog kobiet, konkurs drużyn mieszanych oraz kwalifikacje mężczyzn. Na sobotę i niedzielę zaplanowano zawody indywidualne pań i panów.

Na liście startowej piątkowego prologu pań widnieją nazwiska 36 zawodniczek z dwunastu reprezentacji narodowych. W rywalizacji na Muehlenkopfschanze (HS147) zabraknie Polek.

Do rywalizacji mężczyzn zgłoszono z kolei 70 skoczków z osiemnastu państw. W piątkowych kwalifikacjach wystąpi sześciu reprezentantów Polski - Jakub Wolny (nr 15), Aleksander Zniszczoł (nr 37), Paweł Wąsek (nr 43), Kamil Stoch (nr 62), Piotr Żyła (nr 66) i Dawid Kubacki (nr 69).

W zaplanowanym na piątek konkursie drużyn mieszanych ujrzymy osiem reprezentacji - Rumunię, Stany Zjednoczone, Włochy, Japonię, Słowenię, Niemcy, Norwegię oraz Austrię. Listę startową zawodów poznamy po zakończeniu sesji treningowej mężczyzn, około godziny 15:20.

Rywalizację w Hesji może zakłócić wiatr, który w trakcie piątkowych serii ma osiągać prędkość 9 m/s. Temperatura powietrza ma oscylować w okolicach 4°C, a dodatkowo możliwe są opady deszczu. O ewentualnych zmianach w programie zawodów będziemy informowali na bieżąco.

Oficjalnym rekordzistą Muehlenkopfschanze (HS147) jest Klemens Murańka. Reprezentant Polski podczas ubiegłorocznych kwalifikacji w Willingen poszybował na odległość 153 metrów. Oficjalny kobiecy rekord wynosi 151 metrów i należy od roku do Słowenki Niki Kriznar. Podczas treningu na 154 metrze lądowała z kolei Japonka Yuki Ito.

O 10:00 ma rozpocząć się sesja treningowa zaś po niej prolog kobiet. Następnie o 12:45 planowany jest trening mężczyzn. Na 16:00 wyznaczono start konkursu drużyn mieszanych, z kolei na 18:15 - kwalifikacji mężczyzn.

AKTUALIZACJA: Trening mężczyzn przesunięty na 13:15 z powodu złych warunków atmosferycznych.

Transmisję z konkursu drużyn mieszanych przeprowadzą Metro (15:50), Eurosport 1 (16:10) oraz Player.pl.

Z kolei kwalifikacje mężczyzn pokażą "na żywo" Eurosport 1 (17:45) i Player.pl.

Wyniki mężczyzn "na żywo" będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>

lub relacji LIVE FIS >>

Z kolei
wyniki kobiet będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>

lub relacji LIVE FIS >>

Program zawodów:
Godzina Wydarzenie Transmisja
Piątek, 03.02.2023
10:00 Oficjalny trening kobiet  
Nast. Prolog kobiet  
13:15 Oficjalny trening mężczyzn  
16:00 Konkurs drużyn mieszanych Metro, Eurosport 1, Player
18:15 Kwalifikacje mężczyzn Eurosport 1, Player
Sobota, 04.02.2023
11:30 Seria próbna kobiet  
12:30 Konkurs indywidualny kobiet Player
15:00 Seria próbna mężczyzn  
16:10 Konkurs indywidualny mężczyzn TVN, Eurosport 1, Player
Niedziela, 05.02.2023
10:30 Prolog kobiet  
11:45 Konkurs indywidualny kobiet Eurosport 2, Player
14:30 Kwalifikacje mężczyzn Player
16:00 Konkurs indywidualny mężczyzn TVN, Eurosport 1, Player
Lista startowa prologu PŚ Pań w Willingen (HS147); 03.02.2023
Nr Zawodniczka Kraj Rocznik
1 TRAMBITAS Andreea Diana 2000
2 EILERS Natalie 1998
3 REPINC ZUPANCIC Nejka 2002
4 JONES Paige 2002
5 MAURER Nicole 2000
6 INDRACKOVA Karolina 1997
7 BELSHAW Annika 2002
8 SEYFARTH Juliane 1990
9 KOMAR Katra 2001
10 VTIC Maja 1988
11 WIEGELE Hannah 2001
12 HARALAMBIE Daniela 1997
13 MALSINER Jessica 2002
14 LUNDBY Maren 1994
15 HESSLER Pauline 1998
16 RAUTIONAHO Jenny 1996
17 SEIFRIEDSBERGER Jacqueline 1991
18 GOERLICH Luisa 1998
19 MALSINER Lara 2000
20 CLAIR Julia 1994
21 MARUYAMA Nozomi 1998
22 RUPPRECHT Anna 1996
23 SETO Yuka 1997
24 PAGNIER Josephine 2002
25 ITO Yuki 1994
26 BJOERSETH Thea Minyan 2003
27 STRATE Abigail 2001
28 TAKANASHI Sara 1996
29 KREUZER Chiara 1997
30 FREITAG Selina 2001
31 OPSETH Silje 1999
32 KRIZNAR Nika 2000
33 KLINEC Ema 1998
34 STROEM Anna Odine 1998
35 ALTHAUS Katharina 1996
36 PINKELNIG Eva 1988
Lista startowa kwalifikacji PŚ w Willingen (HS147); 03.02.2023
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
1 BRAUN Finn 2002
2 HAMANN Martin 1997
3 ROTH Luca 2000
4 SIEGEL David 1996
5 LISSO Justin 1999
6 CECON Francesco 2001
7 NOUSIAINEN Eetu 1997
8 SPULBER Mihnea Alexandru 2000
9 KALINICZENKO Witalij 1993
10 TAKEUCHI Taku 1987
11 CACINA Daniel Andrei 2001
12 LARSON Casey 1998
13 TKACZENKO Siergiej 1999
14 BEDIR Muhammed Ali 2000
15 WOLNY Jakub 1995
16 MUMINOW Sabirżan 1994
17 DEAN Decker 2000
18 HUBER Daniel 1993
19 URLAUB Andrew 2001
20 AMMANN Simon 1981
21 KOUDELKA Roman 1989
22 PEIER Killian 1995
23 SATO Keiichi 1997
24 PETER Dominik 2001
25 MARUSIAK Jewhen 2000
26 INSAM Alex 1997
27 VILLUMSTAD Fredrik 1999
28 AIGRO Artti 1999
29 BOYD-CLOWES Mackenzie 1991
30 IPCIOGLU Fatih Arda 1997
31 SATO Yukiya 1995
32 NIKAIDO Ren 2001
33 KYTOSAHO Niko 1999
34 MOGEL Zak 2001
35 HEGGLI Bendik Jakobsen 2001
36 AALTO Antti 1995
37 ZNISZCZOŁ Aleksander 1994
38 ZOGRAFSKI Władimir 1993
39 SUNDAL Kristoffer Eriksen 2001
40 AIGNER Clemens 1993
41 RAIMUND Philipp 2000
42 DESCHWANDEN Gregor 1991
43 WĄSEK Paweł 1999
44 NAKAMURA Naoki 1996
45 BRESADOLA Giovanni 2001
46 LEYHE Stephan 1992
47 SCHMID Constantin 1999
48 PASCHKE Pius 1990
49 JELAR Ziga 1997
50 PREVC Domen 1999
51 TANDE Daniel Andre 1994
52 KOS Lovro 1999
53 PREVC Peter 1992
54 EISENBICHLER Markus 1991
55 FORFANG Johann Andre 1995
56 GEIGER Karl 1993
57 LINDVIK Marius 1998
58 HAYBOECK Michael 1991
59 TSCHOFENIG Daniel 2002
60 ZAJC Timi 2000
61 WELLINGER Andreas 1995
62 STOCH Kamil 1987
63 HOERL Jan 1998
64 KOBAYASHI Ryoyu 1996
65 FETTNER Manuel 1985
66 ŻYŁA Piotr 1987
67 KRAFT Stefan 1993
68 LANISEK Anze 1996
69 KUBACKI Dawid 1990
70 GRANERUD Halvor Egner 1996

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (34040) komentarze: (248)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • KamilG2 bywalec
    @KamilG2

    Zwracam honor tym duetom ale z ograniczeniem do 2 serii.
    Całkiem fajne

  • ZKuba36 profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Masz rację. Maciusiak do zwolnienia! Natychmiast!

  • Vow_Me_Ibrzu doświadczony

    Rumuni trenują na Rasnov, na K=90 takie odległości zrobią furorę.

  • tjzE weteran
    @Snickers_powrot_mistrza

    Idź na leczenie człowieku.

  • Lataj profesor

    Ucichł wiatr, to zaczęły się słabsze skoki Polaków. Chociaż Mustaf ratuje nam honor, choć to tylko trening.

  • Vow_Me_Ibrzu doświadczony

    Pjoter pewnie jak to on do treningu podszedł seksualnie.

  • dervish profesor

    Całe szczęście że wiatr nie dopisał HEG-owi bo mogło by byc dramatycznie

  • JoshAllen stały bywalec

    Granerud miał się połamać? Nie doskoczył do punktu K

  • Snickers_powrot_mistrza doświadczony

    PO SKOKU ZNISZCZOŁA JUŻ KRZYCZALEM WYCOFAĆ POLKAÓW I SIĘ ZE MNIE ŚMIALI ŻE DOPIERO PO 2 ZAWODNIKACH TAK MÓWIĘ, ALE JA TO JUŻ WIEDZIAŁEM!!!!!!!!!!

  • dejw profesor

    No, chociaż jeden.
    Ale nawet mimo że trening, to wyniki reszty aż mrożą.

  • kibicsportu profesor

    Kubacki nieźle, ale prędkość na progu taka sobie jak na niego.

  • sorantor250 weteran

    jakby Kubacki słabo skoczył, to bym zrozumiał że trening siłowy. ale Kubacki na swoim ostatnim poziomie, a reszta.. szkoda gadać.

  • Vow_Me_Ibrzu doświadczony

    Dawid ujdzie, bez niego byłaby panika.

  • JoshAllen stały bywalec

    40 Wolny najlepszy z Polaków po Kubackim, szykuje się szampański weekend

  • Snickers_powrot_mistrza doświadczony

    WYCOFAĆ POLAKÓW!!!!!!!!!!

  • Paweł39 weteran
    @Janekx1

    Autorytet po byku, taki sam jak Dodo. Nawet nie wiadomo czy nie gorszy.

  • dervish profesor

    Nasi równo. Założe sie że dostali w kość siłke od Thurna. Swiezośc ma przyjść na konkursy

  • dejw profesor

    Eeee.... Polacy? CO WY ROBICIE?!

  • kibicsportu profesor

    To wygląda jak zasłona dymna , bo każdy z naszych słabo. Obym miał rację, że to tylko zasłona dymna przed najważniejszymi skokami.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    gorszego treningu nie widzialem od wielu lat w wykonaniu Polakow

  • synwacka stały bywalec

    ależ oni tu latają 😄

  • Xenkus profesor

    Boże Żyła jeszcze gorzej niż Stoch...

  • firefly profesor

    Stoch fatalne warunki, ale też chyba się już popsuł kompletnie. Może warto by było mu dać spokojnie potrenować, bo startując tylko będzie się frustrował i będzie jeszcze gorzej.

  • sorantor250 weteran

    co się dzieje z Polakami?

  • Paweł39 weteran

    Kobayashi w podobnych warunkach 15 metrow dalej od Stocha. Da się jednak.
    Kiedy do całego PZN-owskiego betonu dotrze ze Stoch juz ma swoje lata i potrzebuje lufy pod narty zeby odleciec? I przestana gadac o pechu do warunkow.

  • Xenkus profesor

    Ryoyu 16m dalej od Stocha

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Rjoju dal rade. Stoch naprawde kiepsko, nie spodziewalem sie ze z ta kadra bedzie tak zle

  • Xenkus profesor

    Dajcie spokój, Stoch z 15m dalej powinien skoczyć i tak, kompletnie rozsypany jest

  • Kibic_2001 bywalec

    Co ten Stoch od[***]…?

  • dejw profesor
    @Bernat__Sola

    No tylko już na starcie jest jego ulepszoną wersją, bo ma już małą KK ;)

  • dervish profesor

    Wolny King of trenings. Nawet Stocha tu pokonał ;)

  • placek08 doświadczony

    Jelar ustał?

  • xzcvvy weteran

    Stochowi wiatr w trakcie siadł, nie wiem czy się śmiać czy płakać hahaha

  • kwak11234@wp.pl profesor

    o Boze

  • JoshAllen stały bywalec

    Tradycyjny magnes na fatalne warunki - Kamil Stoch

  • Karpp profesor

    Kto miał najgorsze warunki ? ;)

  • kibicsportu profesor

    Oczywiście Kamil słabe warunki, jedne z gorszych. ;)

  • Bernat__Sola profesor

    Jelar wygląda na nowego Jurija Tepesa.

  • dervish profesor

    Crazy tercet ze SLO na czele

  • Janekx1 weteran

    Cel na dzisiaj dla polskich skoczków jest taki by tutaj w Willingen oddać skoki spokojnie bez większego błysku i ruszyć z ogniem od jutra gdyż Horngacher zapewne będzie szukał u rywali naginania kostiumów i poleci na skragę do Katola na nacje które będą daleko skakały. Thomas Thurnbichler wie co robi w przeciwieństwie do Doleżala który nie miał żadnego autorytetu dlatego prześmiewczo nazywano go "Dodem".

  • Karpp profesor
    @kibicsportu

    To super. Stąd takie słabe wyniki w pierwszy dzień. Z resztą on tam ma wszystko wyliczone. To taka austriacka szkoła. Początek sezonu mocny, później trochę przystopowania i odpalenie na MŚ. Tak austriackie gwiazdy zawsze miały. Wystarczy prześledzić.

  • King profesor
    @kibicsportu

    Dlatego mnie totalnie nie obchodzą te weekendy najbliższe. Jeśli zwyżka formy na MŚ ma być to jej symptomy pewnie pojawią się w Lake Placid lub Rasnovie. Z racji jednak, że niektórzy mogą źle znieść podróż to Rasnov będzie kluczowy w kontekście oceny tendencji formy. Liczę w ogóle na to, że jak najszybciej wyślą Tomasiaka na PK do Oberwiesenthal. Trzeba go sprawdzić na tle kadry B. Może się jeszcze okazać, że on jest w tym momencie naszym nr. 6 w kraju.

  • Xenkus profesor

    Słoweńcy niesamowicie czują wiatr

  • King profesor
    @Vow_Me_Ibrzu

    Znając go na MŚ i tak wyskoczy z kapelusza lub jakiś inny Niemiec. I pewnie jeszcze uda im się wyrwać medal w drużynie.

  • Paweł39 weteran
    @Vow_Me_Ibrzu

    Tak samo jak w przypadku Wąska ;]
    Jedni warci drugich. Tyle ze Geiger rzeczywiscie chyba chcial potrenowac a Wasek uciekł przed mamutem ;]

  • JoshAllen stały bywalec

    A teraz wszyscy bulą z 9 belki, wiatr ucichł. Dobrze że jutro mają być dużo lepsze warunki.

  • kibicsportu profesor
    @Karpp

    W ogóle Thurn ostatnio w wywiadzie po Kulm, ale teraz nie pamiętam dla jakiej redakcji mówił, że nasi też mają mocniejszy trening siłowy w ostatnim czasie, żeby na MŚ ta forma była najlepsza i też mieli dobrą wytrzymałość

  • dervish profesor

    Rekord Murańki zagrożony ;)

  • Vow_Me_Ibrzu doświadczony

    Efektu naprawiania Geigera na razie nie widać.

  • dejw profesor
    @Karpp

    Problem tu może być taki, że on jest za nisko rozstawiony i z wyższych belek, przy dobrym przeciągu robi rzeczy, no duże ;)
    A warto przypomnieć, że jego taki na serio początek w PŚ, to było właśnie Willingen bodaj w 2020 roku, kiedy na treningu z bardzo niskim numerem walnął +150m

  • Karpp profesor
    @dejw

    Wyglada na to, że Jelar sam się nie docenia na razie, bo w konkursach nie kozakuje. Tutaj z huraganem pod narty.

  • dervish profesor

    Lepiej niech Borek nie puszcza Halvora przy wietrze 2 m/s bo to bedzie dla niego jak wyrok smierci ;)

  • Karpp profesor
    @sorantor250

    A jak nie wyprzedzi to co zrobisz?

  • Karpp profesor
    @kibicsportu

    Może dzisiaj coś testują. Jakiś game changer, który zmiecie rywali na MŚ ;)

  • sorantor250 weteran
    @Karpp

    no bo wyprzedzi. to oczywiste

  • Lataj profesor

    Łohohoho, Jelar najdłuższy skok. Ciekawe, czy ustał.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @kibicsportu

    masz racje, co tam Ziga Jelar 154m. wazne ze Wasek z Wolnym stabilnie

  • dervish profesor

    Jury odważne. Tym razem tylko o 1 belke obnizyli.

  • Xenkus profesor
    @kibicsportu

    Pamiętaj, że Jelar ma w swojej kolekcji małą KK za loty.

  • JoshAllen stały bywalec

    Jelar 2 tydzień z rzędu wnosi w treningu do tego sportu, to co jest fantastyczne. NIEPOWTARZALNE!!! ON JEST SZALOOOONYYY!!!

  • sorantor250 weteran
    @kwak11234@wp.pl

    chyba obiektywnie

  • Karpp profesor
    @sorantor250

    Już mi obiecałeś, że Ryoyu wyprzedzi Kubackiego w Pś na koniec sezonu ;)

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Janekx1

    placz wiecej bo to Tobie co tydzien banuja konto i znow wracasz i znow robisz z siebie blazna
    a ja Polakow oceniam subiektywnie tak jak jest

  • kibicsportu profesor
    @kwak11234@wp.pl

    No i co z tego, że bije rekord skoczni? A potem w konkursie przeciętnie.

  • dejw profesor

    Jelar znowu to zrobił. Chłop jest chyba jednym z najbardziej powalonych lotników ostatnimi czasy :D I do tego bardzo niedocenianym.

  • Karpp profesor
    @dervish

    A to na kwali mają być inne warunki?

  • Aizix bywalec

    Jelar znowu odwalił xD
    Ciekawe czy podparł

  • kwak11234@wp.pl profesor

    Ziga Jelar fenomen treningow znow bije nieoficjalny rekord skoczni
    ustal?
    Polacy niech sie ucza;)

  • dervish profesor

    No to dali Jelarowi polatać

  • sorantor250 weteran
    @Karpp

    tak, zobaczysz jaka mizeria będzie w kwali ;)

  • Xenkus profesor

    Haaaaaaaaaaaaaa. Jelaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrr

  • Adrian AZ profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Czasem warto by było się tak zapatrzyć w słownik języka polskiego.

  • Janekx1 weteran
    @kibicsportu

    Wpisy Kwaka i Snickersa od wielu dobrych miesięcy nadają się pod bana ale oczywiście antypolskie trolle są jak na każdych forach tolerowane i zyskują nawet rangi weteranów lub zgrozo bywalców.

    No to Jelar pokazał że na tej skoczni jest wybitny, nie zdziwię się jak tu na podium stanie.

  • Lataj profesor
    @Markoreus

    Może nie 30, a 16 ;)

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @King

    wroc, bo ja sie nie boje mowic prawdy. tak samo pisalem rok temu tak samo reagowaliscie a potem CISZA:)

  • kibicsportu profesor

    Nasi mają też słabe prędkości na progu. Być może to wina padającego deszczu i też gorsze smary, albo coś jeszcze.

  • Karpp profesor
    @King

    Dla niektórych komentujących jedna kompromitacja w tą czy w tą nie ma już znaczenia ;)

  • dervish profesor

    obaczycie co się będzie dział jak podczas Q seria zacznie od odpowiednika obecnej 10 belki. Wtedy oliwa wypłynie na wierzch

  • FLAFU stały bywalec
    @sorantor250

    Mamy sie cieszyc ze inni skacza jeszcze gorzej w 1-szym treningu od Wolnego mimo ze sam skoczyl mizernie?
    Zobaczymy co Wasek pokaze w 2-gim i kwalifikacjach. Jesli tez tak slabo to znaczy ze Pan trener juz ogolnie nie panuje nad tym bajzerem. Solidarnie poczekam do kwalifikacji bo bo cichu wierze ze to jakas treningowa zaslona dymna Wąska

  • JoshAllen stały bywalec

    Tradycyjnie Leyhe jest mocarzem na swojej domowej skoczni

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @kibicsportu

    przestan sie kompromitowac i ich bronic kazdy z nich mial wybitne warunki skoczyli slabo, Wasek od dawna jest w zlej formie nie widzisz tego?
    zapatrzony jestes az tak? zalosne

  • Karpp profesor
    @sorantor250

    Ty na podstawie tej zabawy w wietrze i z belkami oceniasz już formę?

  • King profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Świetny komentarz. Wrócę do niego 2 kwietnia ;)

  • Markoreus stały bywalec

    Dajcie naszym belkę 30 jak w mitycznych treningach to polecą 😉

  • dervish profesor

    Widzę, że dla kilku tu komentujących trening jest okrutnie ważny i miarodajny.

  • kibicsportu profesor

    Nie no śmiać mi się chce z "ekspertów" komentujących tutaj skoki naszych. To jest tylko i aż trening w loteryjnych warunkach. Nasi i tak nie skaczą w mikście, więc po co się wysilać na treningu?

  • alo profesor

    Słabizna szkoda gadać

  • sorantor250 weteran

    Wolny najlepszy oprócz naszej trójcy. gdzie hejterzy? :D

  • Snickers_powrot_mistrza doświadczony

    WYCOFAĆ POLAKÓW!!!!!!!!!!!!!

  • Lataj profesor
    @Snickers_powrot_mistrza

    Jeszcze nie wszyscy skoczyli, a już ich wysyłasz do domu.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    przekonacie sie o tym mowilem, ze Thunbichler postawi krzyzyk na tej kadrze po sezonie. Kubacki go nie uratuje, bo i on przestanie skakac
    austriacki dzban z tym Wolnym przesadzil

  • JoshAllen stały bywalec

    Wąsek rozbity, treningi jeszcze pogorszyły sprawę

  • Xenkus profesor

    Bardzo słaby skok Wąska

  • sorantor250 weteran
    @kwak11234@wp.pl

    no słabnie. ja to się będę śmiał, jak na MŚ skończymy bez JAKIEGOKOLWIEK medalu. i sumarycznie ten sezon będzie gorszy niż poprzedni, bo tam był brąz na IO xD

  • Karpp profesor
    @FLAFU

    Zniszczoł jeszcze nie ma tak ustabilizowanej formy, żeby był gwarantem punktów. Ten weekend będzie prawdziwym sprawdzianem.

  • FLAFU stały bywalec
    @sorantor250

    Otatnio nie zawodzi

  • dervish profesor

    E tam, ja to wierzę, że prawdziwy sprawdzian bedzie już podczas Q

  • sorantor250 weteran
    @FLAFU

    gwarantuje punkty? jesteś pewien?

  • FLAFU stały bywalec

    Zniszczoł i tak gwarantuje punkty i pewną kwalifikację a Pan lotnik raczej nie. To pierwszy skok Zniszczoła z niskiego rozbiegu, kwalifikacje pewnie przejdzie. Bardziej to Pan lotnik bedzie miał problem.

  • Karpp profesor
    @acka

    Jak Pilch przegrywał z nim 20 metrów na treningach.

    Poza tym jak widać Wolny w tym treningu nie był najgorszy. Inna sprawa, że to loteryjka. Prawdziwy sprawdzian będzie jutro w optymalnych, równych warunkach.

  • dervish profesor

    Hegli zrobił Olkowi psikusa. Nic tak nie wkurza skoczka jak przedskoczek obnizajacy mu belke.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Xenkus

    pisalem od wielu dni tygodni ze ta kadra bedzie slabnac, zbaczycie to golym okiem

  • JoshAllen stały bywalec

    Zniszczoł słabo z 10 belki, on nie radzi sobie dobrze z bardzo niskiego rozbiegu

  • Snickers_powrot_mistrza doświadczony

    KOMPROMITACJA, WYCOFAĆ POLAKÓW!!!!!!!!!!

  • Xenkus profesor

    Fatalny skok Zniszczoła

  • sorantor250 weteran

    potężny zniszczoł przegrywa z wolnym

  • acka weteran
    @Karpp

    Ale raczej bardzo mocno w środku tych, którzy w tym sezonie skaczą piach. Coś na przebudzenie przydałoby się, to buduje pewność zawodnika. Jeśli nie będzie jakiejś nadziei po drugim treningu, to zamiast kwalifikacji do konkursu Kuba może wywalczyć kwalifikację na przedskoczka. Kolejny weekend nijaki. Czy o to chodzi?

  • Janekx1 weteran
    @Xander1

    Niestety to było bardziej niż pewne że na Kulm oddał dwa skoki życia, niemniej polaczki (oczywiście nie używam tego słowa w celu by nas obrażać) już oczywiście wystawili sobie ołtarzyk z Marusiakiem w domach. Ja tam wolę kibicować Turkom i Ipcioglu który zdobył i zdobędzie punkty nie raz, może Bedir za rok złapie pułap na jakim dziś jest Fatih?

  • JoshAllen stały bywalec

    Heggli i Villumstad świetnie - norwescy kontynentalowcy w natarciu

  • mk12 początkujący
    @Lataj

    Czyli te "problemy zdrowotne" to był jednak pretekst? Coś tam napisali, ale wygląda na to że to dotyczyło jedynie Konderli. A PZN'owi nie chciało się wysłać innego składu (wspomniana przez Ciebie Cieślar)? Czyli znowu kładą lachę na skoki kobiet.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    jak przy 140m mozna obnizac belke...

  • dervish profesor

    Olek zaraz wszystkich wyjaśni... ;)

  • Karpp profesor
    @dervish

    Nie wiem kiedyś takie komenty z treningu „simi dobrze”, „Wolny słabo” były zakazane.

    Dlatego nie rozumiem komentów do każdego skoku, takiego profesora jak Ty.

  • Lataj profesor

    Jednak skok Wolnego nie jest aż taki fatalny.

  • JoshAllen stały bywalec

    Ależ Tkaczenko zmienił się w bukloklepa - 20 m gorzej od Rumunów, nie ma czego zbierać

  • dervish profesor
    @Karpp

    A dlaczego się zastanawiasz? Nie rozumiem tego? Możesz wyjaśnić? Ktoś tu pisał o szansach w treningu bo nie zauważyłem?

  • Lataj profesor

    Roth dalej beneficjentem wyższej belki.

  • kibicsportu profesor

    Niektórzy już przesadzają, ten skok Wolnego nie był może jakiś super, ale bez tragedii. Większość zawodników ma dużo lepsze warunki, a na takiej skoczni, to ma duży wpływ.

  • JoshAllen stały bywalec

    Sato wycięty, a do tego forma słabiutka

  • dervish profesor
    @King

    Trzeba mieć cojones, żeby odwazyć się wystawiać Wolnego wbrew opinni publicznej.... ;)

  • Karpp profesor
    @dervish

    Właśnie tak się zastanawiam nad tymi komentarzami, że Kuba ma szanse z belki w lesie. Szanse to niech ma ale w kwali.

  • Xander1 profesor
    @Lataj

    Tak tak...
    Tydzień temu w Niemczech było niewiele więcej rywalek i też Polki były bez szans na punkty.
    Musiałby wystartować 31 by taka Cieślar miała jakieś szanse na 30.

  • Karpp profesor
    @acka

    Nie przesadzajmy skok na 122 metr w Willingen to wcale nie męka.

  • dervish profesor
    @Karpp

    A ty jak w ogóle śmiesz komentować czyjeś komentarze z trenigu!!!!!!!!!! ;)
    Toż to skandal, żeby taki poważny komentator zawracał sobie tym głowe.

  • Lataj profesor
    @mk12

    No nie będzie Polek. Jakby Rajda i Cieślar tu pojechały, może byłaby w końcu szansa na punkty, a Konderla jeszcze by powiększyła dorobek.

  • JoshAllen stały bywalec

    Wolny skoczył 122.5 m - Pilch skakał 10-15 metrów (ktoś pisał na TT 20) bliżej, czyli byłby na poziomie Rumunów, prawda?

  • King profesor
    @acka

    Skoro Thurnbichler w rozmowie dla sport pl powiedział, że Wolny na treningach dokładał 10-15m Pilchowi w co jeszcze jestem w stanie uwierzyć to jak nic tylko i wyłącznie problemy mentalne.

  • Paweł39 weteran
    @Karpp

    Odezwal się wielki sympatyk trenera, ktory nagle polubil mityczne treningi i obinanie limitów. A rok temu sam tutaj gadal czemu nie wykorzystujemy limitów.

  • dervish profesor

    skończyły sie loty i skończyło sie marusiakowanie

  • Lataj profesor
    @Xenkus

    Jednak wyjątkowo dobrze mu leżał mamut w Bad Mitterndorf. Dziś to już nie to samo.

  • Xander1 profesor

    Marusiak znów wraca do tragicznej predkości. Bez tego elementu to dalej będzie klepanie buli na poziomie Rumunów

  • acka weteran

    Patrzę raczej z aprobatą na działalność Thurnbichlera, ale męczenie Wolnego startami jest po prostu znęcaniem się. Kuba jest totalnie rozsypany, nie wiadomo, jaka jest proporcja między problemami fizycznymi, technicznymi a psychologicznymi. Może po prostu czas odpocząć na jakiś czas od skakania, ogarnąć głowę i powoli znów zacząć wspinaczkę - na końcówkę sezonu. Jeśli treningi wypadają dobrze, a na obcych skoczniach jest kaszana od treningów po zawody - to czas rzeczywiście nie na trenera, ale psychologa, żeby poskładał mental do kupy...

  • Karpp profesor
    @dervish

    Jak Ty w ogóle możesz oceniać ten trening racjonalnie?
    Przecież jest to loteria. Jak się ma -11 to się walczy, żeby bule przeskoczyć a jak się ma -20 to można odlecieć na dole.

    Dla Wolnego awans w dwóch kwali. do konkursu to jest na razie realny plan i powalczenie o 40 miejsce. Nic więcej.

  • mk12 początkujący

    Polskie kobiety nie startują dzisiaj? To przez to nie będzie Polaków na mieszanym w ogóle. Trochę bez sensu, może mogli jednak skoczyć.

    Przynajmniej portale informacyjne powinny o tym głośno mówić, żeby widzowie niepotrzebnie nie włączali tv o 16:00.

  • Lataj profesor

    Peier to kolejny Szwajcar, który leje Wolnego. Koudelka jak trafi na tajfun, to potrafi go wykorzystać.

  • Janekx1 weteran
    @alo

    Bogu dzięki sezon letni mam w tym najmniejszym paluszku dlatego ominą mnie podia króla lata Wolnego.

    Daniel Huber dosyć słabo bo nawet za Wolnym, szkoda kontuzji która spisała sezon na straty.

  • Paweł39 weteran
    @Xenkus

    Jak przeciez on ma leciec do USA na wycieczke jeszcze. Przeciez na tak genialny plan wpadl austriacki spec.

  • Xenkus profesor

    Jestem ciekaw Marusiaka z takim wiatrem

  • radek3000 bywalec
    @Xander1

    XDDD -10 a -20 za wiatr to żadna różnica co nie?

  • dervish profesor

    Jak widać z takim tajfunem to każda kłoda wyląduje na 133 m

  • dervish profesor

    co prawda simi miał tajfun pod narty...

  • Lataj profesor

    Huber słabo, ale go tłumaczy powrót po kontuzji.

  • Xenkus profesor

    Wolny to już niech spisze ten sezon na straty i zaczyna przygotowania do kolejnego po tym weekendzie

  • dervish profesor

    Jak przegrywa z Ammannem to mu dobrze nie wróży

  • kwak11234@wp.pl profesor

    dlaczego Thunbichler tak sie kompromituje z powolaniem Wolnego do PS? powie mi ktos?

  • Xander1 profesor

    Wolny żenująco słabo skoro Roth czy Cecon go leją...

  • Paweł39 weteran

    Lotnik Wolny ma duże szanse zaliczyć hattrick poza 50-tką. Ale to nie jego wina ze sie tu znalazł. Do Wolnego nie mozna miec pretensji tylko do austriackiego speca, ktory bedzie go ciagnal teraz w nieskonczoność.

    W te całe mityczne treningi wierzy już tylko Małysz i @karpp. Wział po prostu pupila i tyle

  • Lataj profesor
    @alo

    Choć wiatr miał słabszy od takiego Hamanna, który jest niżej. A i tak połowa niemieckiej krajówki go zjadła.

  • Xenkus profesor

    Wolny - tu nie ma żadnej poprawy

  • dervish profesor

    Najlepsi w tych warunkach pewnie z 8 belki

  • alo profesor

    Szkoda zwracać uwagę na Wolnego bo w tym sezonie się nic nie zmieni dalej będzie klepał bulę. On formę ma tylko w lecie

  • Xenkus profesor

    Tkaczenko to straszny buloklep

  • Lataj profesor

    Może i rumuński związek jest śmieszny, skoro nie wysyła na loty nawet swoich bardziej doświadczonych skoczków, a Ukraińcy wystawiali swoich, którzy wydawało się, że też są bez formy. Ale tym razem Rumuni będą mieli uciechę, bo dziś zagoszczą w PN.

  • Janekx1 weteran

    Lisso miał najsłabszy wiatr pod narty z krajówki ale 111,5 metra w porównaniu do takiego Finna "szczęść boże" Brauna który przekroczył 130 metrów jest blade. Rumuni tradycyjnie podpisują stawkę i to się do kwalifikacji pewnie nie zmieni.

  • dervish profesor

    W seriach punktowanych jury moze robić dobrze niemieckiej krajówce własnie w ten sposób. Na poczatek belka w lesie a dla konkurentów obnizka o 2 stopnie.

  • dervish profesor

    No i niestety Kuba nie doczekał się belki 14 ;)

  • dervish profesor
    @alo

    zdecydowanie. Taka niemicka krajówka to powinna max do punktu K doskakiwac

  • atalanta doświadczony

    Paniom na początek dali belkę 15, a panom 14. Jury chyba ma dziś kiepski dzień.

  • dervish profesor

    chociaż taki Roth i 143 m...hmmm

  • alo profesor

    Już wiemy że belka za wysoko

  • dervish profesor

    Belka w lesie będzie sprzymierzeńcem Wolnego. Oby tylko takiej sie doczekał
    Na liście nie widać kandydatów którzy mogliby Kubie belke obnizyć.

  • kubson97865 profesor
    @Grozny_Wasacz

    Bo zaraz będą skakać po 130 metrów z 1 belki i się pozabijają

  • Grozny_Wasacz doświadczony

    Ciekawe skoki Pań bez problemów a u Panów już pampersa trzeba zmieniać u boreczka i sandreczka bo wieje 2m/s pod narty i belek zabraknie XDDDD.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Mucha125

    zaczyna sie... nieloty poskakaly a na Panow wiatr sie wzmogl

  • Mucha125 profesor

    Już opóźniony trening o pół godziny

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @Grubczescu

    jestes fanem rumunskiego dyktatora z lat 90?

  • Grubczescu początkujący
    ZNowu na sile pchane skoki kobiet

    I te nudne miksy. Zamiast uatrakcyjnić dyscyplinę, obniża się jej poziom. Nie tędy droga.

  • Nikt_ważny profesor
    @Xenkus

    Być może, ufam że trener będzie wiedział co robi.

    Po prostu bazuje na tym, co kiedyś któryś z zawodników mówił w wywiadzie. Takie przerwane skakanie jest męczące, a zwłaszcza nasza trójka drombo powinna zachować siły na jutro. No ale być może bardziej potrzebują treningów, żeby coś tam jeszcze naprawiać. Tego nie wiem.

    Swoją drogą nie wiem co za geniusz wymyślił ten program... Mikst powinien być po kwalifikacjach.
    Zawodnicy, którzy nie startują mają kompletnie bezsensowną przerwę, podczas której nie bardzo jest co robić.

  • Xenkus profesor
    @Nikt_ważny

    A może będą chcieli mieć więcej skoków na sprawdzenie swojej dyspozycji na tej skoczni?

  • Skokownik weteran
    @RyanWolfe

    Podobnie było z Borkiem Sedlakiem. Niezorientowanym przypomnę, że obecny asystent Sandro Pertile był niegdyś skoczkiem narciarskim, w Pucharze Świata najwyżej był na dziesiątym miejscu w Harrachovie w 2011 roku. Pierwsze lata kariery pan Borek skakał jako Vlastibor Sedlak, w 2005 roku zmienił swoje imię na Borek, które jest zdrobnieniem od Vlastibora. Taką ciekawostką odwdzięczam się za odpowiedź.

  • Nikt_ważny profesor
    @Adrian AZ

    Po co mają się z nią zapoznawać?
    Wszyscy ją doskonale znają, a na przystosowanie będą mieli kwalifikacje i serię próbną.
    Takie przerywane skoki są bardzo męczące, bo przez kilka godzin musisz utrzymywać ciało w gotowości do skakania.

    Żaden prestiż PN nie upada, bo i tak go nie ma.
    Chociaż zgadzam się, że to absurdalne wliczać do PN konkury mikstów. Jeśli Fis ma taką potrzebę, to niech organizują z 5-6 takich konkursów i zrobią osobą klasyfikację.

  • Adrian AZ profesor
    @Introverder

    Nie, nie ma w tym roku żadnego Willingen six, fünf, ani drei.

  • OjciecMarek profesor
    @dervish

    "Przez te miksty upada i tak niezbyt wysoki prestiż PN"

    Mała pomyłeczka, zabrakło literki "Z" pomiędzy "P" a "N" ;)

  • Mati2121 stały bywalec
    @Introverder

    Już rok temu nie było

  • Xander1 profesor
    @dervish

    A dlaczego upada przez miksty? Faceci mają połowe wkładu w wyniki. Dla mnie nie ma tu żadnego problemu. Zresztą czołowe nacje liczą się w mikstach tak samo jak w męskich skokach. [...]

  • Robert Johansson252 profesor

    Jak zawsze w Will masakrycznie niskie noty za skok, bo dzida pod narty i K na 130 metrze, do którego w ostatnich latach wielu nie dolatuje.

  • Robert Johansson252 profesor

    Ale buloklepstwo

    Jak się nie ma techniki, to w Willingen się nie minie buli

  • dervish profesor

    Przez te miksty upada i tak niezbyt wysoki prestiż PN. Dzięki mikstom jest on teraz na poziomie bliskim zera.

  • RyanWolfe bywalec
    @Skokownik

    nie. to Jerneja

  • majkiel doświadczony
    @trabant

    A dlaczego nie. Są dwa konkursy indywidualne, a ten jest "na doczepkę". Gorzej, gdyby mikst był zamiast jednego indywidualnego. A tutaj niczemu nie przeszkadza. Szkoda tylko że nie ma naszych

  • Adrian AZ profesor
    @Nikt_ważny

    Dlaczego? Jak inaczej mają zapoznać się ze skocznią?

  • Skokownik weteran

    Czy Nejka Repinc Zupancic to siostra Jerneji?

  • Kolos profesor
    @Oreo

    Tylko na co mam te 50 pkt? A właściwie to 25 pkt (bo dzieli się na pół między mężczyzn i kobiety). I tak i tak ponosimy straty w klasyfikacji PN z tego tytułu.

    Miksty to są śmieszne zawody, tak naprawdę nikomu do niczego nie potrzebne.

    Oczywiście na MŚ/IO niech sobie są bo to zawsze dodatkowa szansa na medal, ale po co w PŚ?. No i nie powinny się liczyć te zawody do klasyfikscji Pucharu Narodów.

  • Labrador_Retriever weteran
    @KamilG2

    Duety akurat są dobrym pomysłem biorąc pod uwagę obecny stan skoków.

  • Karpp profesor
    @ZKuba36

    10 lat i właściwie bez sukcesów, widoków na przyszłość brak, dodatkowo kolega prezesa. Masz racje. Maciusiak to bajerant ;)

  • Janekx1 weteran

    Ledwie 36 zawodniczek. Można było przysłać dwie Polki ale nie lepiej jest symulować kontuzje a można było powalczyć o zdobycie punktów w dwóch konkursach.

  • Introverder profesor

    Rozumiem, że w tym roku już nie ma tego turnieju Willingen Funf.

  • KamilG2 bywalec
    @trabant

    Lepsze to niż jakieś p*****e duety

  • ZKuba36 profesor
    @wierny kibic

    ..." i jego się naprawdę świetnie słucha." Z tego wyciągasz wniosek, że jest dobrym trenerem? Równie dobrze mógłbyś napisać, że jest świetnym lekarzem, matematykiem, historykiem, lub kosmonautą. Trener to trener a bajerant to bajerant. Nie odróżniasz?

  • majkiel doświadczony
    @Prekursor Skoczni Vip

    Dokładnie, wysłaliby dwie, to przy obecnej liście 8 odpada - bardzo realne punkty

  • Janeman profesor
    @Nikt_ważny

    A skąd przekonanie, że nie spadniemy z podium? Norwegowie raczej nas dogonią jeśli nie wrócimy na poziom sprzed Sapporo, a Słoweńcy też wydają się rozkręcać i zapewne zaczną szaleć na pozostałych jeszcze mamutach.
    Nie mówię, że skończymy poza podium, ale sprawa miejsc 2-4 jest na tym etapie sezonu zupełnie otwarta.

  • Paweł39 weteran
    @wierny kibic

    Rzeczywiście bardzo sensowne jest wożenie Wolnego bez formy. Zobaczymy jutro w kwalifikacjach. Pięknie mówić to każdy potrafi.

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Aż się prosiło tu wysłać jakieś kobiety, punkty byłyby realne nawet w przypadku Cieślar jakby fajnie podwiało. Ale przecież wszystkie są chore...

  • trabant początkujący
    trabant

    Po co pchają te miksty do pucharu świata ? Interesuje to może kilka osób, a nudne to będzie jak flaki z olejem.

  • wierny kibic bywalec

    Przed chwilą czytałem wywiad z Thurnem na Sport.pl i jego się naprawdę świetnie słucha. Na każdy zarzut, których w ostatnim czasie nie brakowało, ma odpowiedź i jest ona sensowna. Powinniśmy się cieszyć, że mamy takiego trenera, który wprowadził trochę inne spojrzenie na skoki i zdaje sobie sprawę, że swoje też musi przecierpieć. Dobrze pamiętamy ubiegły sezon - ziweszone głowe trenerów i zawodników, nikt nie wiedział, gdzie leży problem i do tego napięta atmosfera, którą dało się wyczuć. Według mnie Thurnbichler dokonał pewnego renesansu i jestem przekonany, że wszystko co najpiękniejsze jeszcze przed nami.

  • Nikt_ważny profesor

    Nie wiem po co przeżywać jakieś groszowe punkty do PN.
    Raczej mało kogo (poza Hornem) to w ogóle interesuje. O zwycięstwo i tak nie walczymy, z podium też raczej nie spadniemy.

    W sensie nie żebym bronił braku obecności dziewczyn, bo to nieśmieszny żart.

  • Oreo profesor
    @Adrian AZ

    serio, gdybym był decydentem wysłałbym Twardosz i Pałasz, żeby klepnęły bulę 50 pkt byłoby w zasięgu dzięki facetom. tyle w temacie.

  • KX_Keytinho stały bywalec
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    oczywiście, że nie. W SuperTeam będzie 14.

  • Karpp profesor

    Dobrze, że na mikst akurat jest najgorsza prognoza. Sobota świetna, niedziela taka trochę w kratkę, to najwyżej będzie loteria, jednoseryjnym konkurs i Zniszczoł zaliczy najlepszy wynik w karierze jak swego czasu Murańka.

  • Adrian AZ profesor
    @Fan_Gruszki

    1. Wątpię, choć liczę, że będzie lepiej, niż w Zakopanem, czy Sapporo. Na tyle, że 2 razy zapunktuje, w tym raz w top20.
    2. Tego też jestem ciekawy, bo to da odpowiedź na to, czy skocznia w Bad Mitterndorf mu wybitnie leżała, czy faktycznie zmiany w pozycji najazdowej mu dużo dały.
    3. Możliwe, choć tu na jego korzyść działa to, że kwalifikuje się 50 skoczków, a nie 40 jak w lotach. Ale szanse na 2x poza top30 są bardzo duże. Być może niedługo będziemy odliczać jakieś rekordy wożenia po PŚ bez punktów.

  • Paweł39 weteran
    @Adrian AZ

    PZN to jedna wielka kompromitacja z ich pożal się prezesem celebrytą na czele.
    Zobaczycie że i na skoki przyjdzie czas, gdy będą umierać. Bo pozostałe dyscypliny już umierają z kombinacją na czele. Pan Prezes myśli że Stoch i Żyła będą wiecznie skakać nie myśląc nic o przyszłości. Kadra kobiet to jest kompromitacja i wstyd.

    Jedyną nadzieją są juniorzy, którzy są naprawde bardzo mocni jak na swoje roczniki 2005-07, ale wątpie czy przy tym prezesie się rozwiną.. zdobędą może medale, ktoryś z nich moze nawet dzisiaj, ale poźniej pewnie będzie kiszenie w domu i nie dostaną szany nawet w COC bo Stefanki i Kocury przecież muszą skakać.. albo inne pociotki, a Prezes powie w swoim stylu że "mają czas".

  • Adrian AZ profesor
    @butczan1

    Albo konkursy indywidualne kobiet i mężczyzn. Drużynówek wystarczy.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Frekwencja naprawdę dobra, dawno nie było takiej w Willingen.

  • Adrian AZ profesor
    @Cinu

    Fakt, dobra frekwencja. Za ruskimi jakoś nie tęsknię, tych kilku dodatkowych zawodników na liście różnicy by nie zrobiło.

  • Fan_Gruszki profesor
    @Cinu

    No to wyrównany :)

  • Cinu profesor
    @Fan_Gruszki

    We Wiśle też było 70.

  • Adrian AZ profesor
    @Oreo

    To, że nie możemy znaleźć nawet 2 zawodniczek do mikstu wobec choroby Konderli (i Rajdy?), to kompromitacja PZN, który tak traktuje skoki kobiet. O tym, że olali kompletnie skoki kobiet widać było z resztą już w kwietniu, kiedy to zlikwidowano jedną kadrę narodową i podzielono ją na małe grupki, gdzie jedne zawodniczki trenują z (wówczas) aktywnym kombinatorem i jeszcze nie wiadomo kim. To tylko pokazuje, że dla PZN liczy się tylko to, żeby kasa się zgadzała i nic więcej. Kadrą A w skokach się interesują, bo skoki są najpopularniejszą dyscypliną zimową w Polsce pod względem oglądalności, a zainteresowanie kibiców przekłada się na zainteresowanie sponsorów, czyli kasę dla związku. Pozostałe dyscypliny będące w gestii PZN są olewane, podobnie z resztą jak skoki kobiet, a nawet kadra B w skokach.

  • Fan_Gruszki profesor
    @Cinu

    Chyba rekord frekwencji w tym sezonie.

  • Mucha125 profesor
    @Oreo

    Miejmy nadzieję że go odwołają

  • Cinu profesor

    Nie ma ruskich a i tak 70 zawodników no ładnie.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @Oreo

    Problem w tym, że stracimy 2 miejsce w PN. A oddamy je Norwegom - przy Granerudzie w tej dyspozycji i dobrych skokach reszty Norwegów może być bardzo trudno je odzyskać.

  • Oreo profesor

    wciąż uważam, że powinni byli tu wysłać dwie laski żeby przynajmniej te 50 pkt do PN zdobyć... no, ale, Rumuni się chociaż wpiszą na listę PN, rekord krajów w jednym sezonie będzie chyba xd

  • Pavel profesor
    @Labrador_Retriever

    Mi to wszystko jedno jedno, drużynówki męskie oglądam jednym okiem, a miksty wcale. Jak robią to w formie dodatku, to niech się bawią. Skoki są na tyle wąskie, że te drużynówki mają sens jedynie jak są rozdawane jakieś medale.

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Dostałeś, cytaty, źródła i linki i dalej bredzisz o tym FISie? ;) Niesamowity jesteś Piotruś ;)

  • Karpp profesor
    @Kolos

    Już to jest naprawdę nudne. Już tyle dowodów Ci podawali. A Ty dalej, że to Fis wymyślił i wciska biednej Polsce drużynówkę ;)
    Ty tak jak Kubuś który sobie ubzdurał wychwalanie tutaj Maciusiaka i wszystko co dobrego stało się w polskich skokach to właśnie przez niego.

  • Labrador_Retriever weteran
    @Pavel

    Rzecz w tym, że ja chciałbym, aby to były fajne zawody, a nie takie na odwal się, gdzie ledwo osiem drużyn startuje :) Jasne, w tej sytuacji może sobie być cokolwiek, bo ostatecznie nikt na tym jakoś wielce nie traci, ale i tak szkoda, że tak to wygląda.

  • cavalierjan19 profesor

    Niemiecka krajówka pogrąży Wolnego

  • butczan1 weteran

    2 mikst w tym sezonie. 3 będzie na MŚ. Spokojnie mogłaby być tu męska drużynówka. Przynajmniej w Polsce by ktoś to oglądał a Polska to obok Niemiec największy rynek telewizyjny jeśli chodzi o skoki na świecie. FIS o tym wie przecież.

  • butczan1 weteran

    Rok temu co prawda PŚ w Willingen był tuż przed IO i nie było niemieckiej krajówki ale rok temu było tu raptem 47 skoczków w tym 2 Rosjan. U kobiet ledwie 28. 70 skoczków wygląda solidnie. Z racji tego, że często Willingen jest niedługo przed imprezą mistrzowską i rzadko Niemcy raczej nie wysyłają tu swojej krajówki to chyba jeden z lepszych wyników w Willingen.

  • Fan_Gruszki profesor
    @marro

    Albo takie, co przeszły kwalifikacje ;)

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Tak sobie w FIS-e wymyślili, że ma być w Polsce jeden drużynowy i jeden indywidualny podczas jednego weekendu i co zrobisz?

    Po za tym, kolejny konkurs to kolejne koszty za nagrody, więc też nikt z organizatorów w Polsce się nie pali by ewentualnie wnioskować o trzy konkursy (dwa indywidualne + drużynowy).

  • Fan_Gruszki profesor

    Pytania na ten weekend:
    - Czy Wąsek wróci do formy z początku sezonu?
    - Czy Marusiak podtrzyma dyspozycję z lotów?
    - Czy Wolny znów zaliczy 2xNQ?

  • marro profesor
    @kwak11234@wp.pl

    CHOI Heung Chul startował w Sapporo i nie zdobył punktu. Chyba, że liczyć tylko kraje, które wystąpiły w konkursach drużynowych.

  • Adam90 profesor

    o 70 zawodników to juz cos ;)

  • SaraT stały bywalec
    @marro

    Za chwilę (za rok, może dwa) Polska będzie generalnie bojkotowała skoki.

    Niewysyłanie zawodników na zawody (niewykorzystane limity panów, dziewczyny) to głupota.

  • Mesq2004 bywalec

    dlaczego nie mogli dać konkursu duetów

    wgl te zawody drużynowe powoli wymierają, już duety są lepsze i oby były one częściej

  • Robert Johansson252 profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Takie punkty są nic niewarte.

    Rok temu Kazakhstan miał 50 pkt generalki, bo wystartował w drużynówce, gdzie było 8 drużyn i wszyscy bulili jak Kuba Bulny w Tauplitz

  • Janeman profesor
    Droga Redakcjo...

    ...te kwalifikacje podczas których Murańka pobił rekord skoczni może i były "ubiegłoroczne" gdy ktoś pisał ten akapit, jednak z pewnością takie nie są teraz, gdy ktoś go skopiował i wkleił.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor
    @kwak11234@wp.pl

    Te punkty Rumunow to se moga w d wsadzić. Moim zdaniem mikst jako dodatek nie powinien się liczyć do PN.

  • placek08 doświadczony
    @padu

    Śmieszny pomysł, do tego pewnie się nie uda - Haralambie jest za mocna. Do tego pewnie decyzja o niewystawieniu miksta działa na korzyść naszych, którzy nie muszą skakać dodatkowo 2 razy.

  • placek08 doświadczony
    @Kacper34

    Punktuje 12, ale nadal: pewnie poza TOP6 będą Finowie, Włosi, Turcy, Estończycy, Amerykanie, Kazachowie z Wasiljewem. Do tego Rumunii i Ukraińcy też mogą być lepsi od Francji.

    Za sprawą mikstu Polska traci pozycję wicelidera PN panów na rzecz Norwegii. Włochy wyprzedzą Finlandię (zajmą pewnie 6 miejsce i 75pkt), USA wyprzedzi Szwajcarię, Rumunia wbije się na 13 miejsce przed Turcję, Estonię, Kanadę, Ukrainę i Kazachstan.
    U pań w PN Polska pewnie spadnie za USA na 13 miejsce (stracą też Chiny).

    Swoją drogą, gdyby nie MŚJ, to jeszcze Szwajcaria by pewnie wystawiła miksta.

    Decyzja o niewystawieniu Polek to w ogóle kpina. Tu szansa na punkty byłaby jeszcze większa niż ostatnio.

  • kwak11234@wp.pl profesor
    @padu

    i po co? zeby jeszcze bardziej skompromitowac nasza kadre, ze nie mamy czterech skoczkow/skoczkin ktore moga rywalizowac?
    NAWET RUMUNIA, RUMUNIA wystartuje w mikscie. A Polska?
    To jest kompromitacja na ogromna skale

  • Robert Johansson252 profesor
    @Kacper34

    Dodany. Zapomniałem o nim

  • padu doświadczony

    W tym sezonie liczebność zawodników w kwalifikacjach jest naprawdę fajna i to są prawdziwe kwali a nie jakieś prologi jak w poprzednim sezonie.

    A co do misktów, patrząc na formę Rumunii to w przypadku Polski wystarczy że kobiety zostaną zgłoszone do konkursu i mogą nawet mieć DNS lub specjalnie zrobić NPS na górze skocznii a Polacy w 2. mają szansę wprowadzić drużynę do II serii (Pomysł ten już kiedyś pisał jeden z redaktorów na TT). Co prawda to tylko 25 pktów i wiele nie daje ale zawsze coś.

  • kwak11234@wp.pl profesor

    po co placzecie ze jest mikst?
    przeciez nie zajeli zadnego miejsca konkursowego w weekend. Jest dodatkiem w programie, powinniscie sie cieszyc, ze jest wiecej skokow. A to, że idiotyczny PZN nie wyslal dziewczynek do mikstu, to ich kompromitacja bo miejsce 6 raczej byłoby pewne. A tak w konsekwencji strata co raz wieksza w PN i oddanie 2 miejsca Norwegii.
    A Wolnemu życze 2 NQ, choc nawet i moje zyczenie nic nie dadza, bo on bedzie co tydzien jezdzil az do Rasnova.

    Rumunia kolejnym krajem z punktami w PN!
    Jest jedno ale... Zawody muszą się odbyć, a z tym może być problem.
    Sobota wygląda ok, niedziela? sami zobaczcie

    Chyba nigdy w sezonie nie bylo tak ze kazdy kraj ktory startowal w PS mial punkty w klasyfikacji Pucharu Narodow. jest to wrecz niemozliwe. Egzotyka pisze historie na swoich oczach

  • Pavel profesor
    @Labrador_Retriever

    Dopóki jest to dodatek do 2 indywidualnych to w zasadzie może sobie być. Gorzej jak Polacy się lubują w 1 indywidualnym i 1 drużynowym.

  • Labrador_Retriever weteran

    Cóż, cały czas podtrzymuję, że drużynówki wszelkiego rodzaju nie zachęcają słabszych reprezentacji do startowania. Tutaj dochodzi jeszcze drugi aspekt - naprawdę Willingen nie jest najlepszym miejscem, by organizować konkurs mieszany. To tak na zdrową logikę... Rozumiem, że być może organizatorzy chcą taki konkurs, tylko czy to naprawdę frajda, jak będzie skakać 8 drużyn? W innym miejscu i terminie (pokrywanie się tych zawodów z MŚJ eliminuje np. Szwajcarię) tych drużyn mogłoby być po prostu więcej.

  • Kacper34 bywalec
    @Robert Johansson252

    Nie no, do listy tej należy dorzucić Jakuba Wolnego

  • Robert Johansson252 profesor

    Kto odpadnie?

    Pewniacy:
    - Tkaczenko
    - Spulber
    - Cacina
    - Braun
    - Kaliniczenko
    - Bedir
    - Muminov
    Duża szansa:
    - Urlaub
    - Kuba Bulny
    - Ammann
    Zagrożeni:
    - Marusiak
    - Roth
    - Siegel
    - Hammann
    - Lisso
    - Cecon
    - Nousiainen
    - Takeuchi
    - Koudi
    - Keichii Sato
    - Peter
    - Larson
    - Insam
    - Y Sato

  • Kacper34 bywalec
    @Sweet

    Ale nie wydaje mi się, że dwójka Francuzów w konkursie duetów była w stanie wejść do 8.

  • Sweet weteran

    ale jaja no to Rumunia doczekała się!!! Taka mała nagroda za ten drugi sezon tak regularnych startów, chociaż wiadomo na jakim poziomie - 25 punktów PŚ PN mężczyzn pewne! a potem przecież jeszcze dwa konkursy PAR, jak polecą do USA to w ogóle nabiją sobie punktów tyle, że jeszcze wejdą do TOP10. a jeszcze jeden kraj napewno dojdzie do tej grupy punktującej - FRANCJA, bo na bank w Rasnovie wystawią parę.

  • Mikicar bywalec

    W końcu Amerykanie się zorientowali że mają limit 3 a nie 2

  • znawca_francuskiego weteran

    Te zawody mieszane mogą sobie w du.e wsadzić. Wolałbym zobaczyć konkurs drużynowy.

    A więc Rumunia w punktach. Niech jeszcze Francja wystartuje np. w duetach i będzie rekordowa ilość państw punktujących w PN.

  • Nikt_ważny profesor

    Przy tak długiej przerwie między treningiem a kwalifikacjami, ja bym na miejscu naszych te treningi w ogóle odpuścił...

  • Robert Johansson252 profesor

    Dużo facetów przyjechało


    Ale ten miks to będzie żenada jakaś. Włosi mają chyba zaklepane 5. miejsce

  • marro profesor
    @KamO

    Polska się nie pi...oli. Polska bojkotuje miksta.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    8 drużyn w mikście? XD
    W duetach też będzie 8?

  • KamO doświadczony

    8 drużyn w mixtach
    xDDDDDDDDDDDD
    Kolejny sukces włoskiego pajaca

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl