Siedmiu Polaków poleci do Iron Mountain

  • 2023-02-27 10:40

Już w pierwszy weekend marca ruszy ostatni okres Pucharu Kontynentalnego 2022/23. W Iron Mountain, gdzie mają odbyć się trzy konkursy, swoje umiejętności zaprezentuje siedmiu Biało-Czerwonych - informuje Polski Związek Narciarski.

Skocznia w Iron MountainSkocznia w Iron Mountain
fot. Maciej Kot

W tym tygodniu do Stanów Zjednoczonych polecą Kacper Juroszek, Maciej Kot, Tomasz Pilch, Jan Habdas, Andrzej Stękała, Jakub Wolny oraz Stefan Hula.

Zaplecze reprezentacji rywalizującej w Planicy wróciło z Niemczech, gdzie do skutku nie doszedł żaden z dwóch zaplanowanych konkursów. Pierwszego dnia w Brotterode nie przygotowano obiektu na czas, a drugiego dnia wiało zbyt mocno. W efekcie nasi rodacy wrócili do ojczyzny bez oddania choćby skoku w Turyngii.

Obiekt w stanie Michigan otwiera finałowy etap drugoligowych zmagań w bieżącym sezonie. Po Iron Mountain zawodnicy zawitają jeszcze do Zakopanego (11-12 marca) i Lahti (18 i 19 marca), gdzie dojdzie do zwieńczenia Pucharu Kontynentalnego 2022/23. Aktualnym liderem cyklu jest Norweg Benjamin Oestvold, który ma 61 "oczek" przewagi nad swoim rodakiem - Sondre Ringenem.

Program PK w Iron Mountain (HS133):

Piątek, 03.03.2023
16:00 - Odprawa techniczna
20:00 - Oficjalny trening

Sobota, 04.03.2023
17:00 - Seria próbna
18:00 - Pierwszy konkurs
20:30 - Drugi konkurs

Niedziela, 05.03.2023
18:00 - Seria próbna
20:00 - Trzeci konkurs

* wszystkie godziny według czasu polskiego


Dominik Formela, źródło: PZN
oglądalność: (23644) komentarze: (69)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • ukladzestochem bywalec
    @alo

    Obyś choć raz miał rację, zero dobrych sezonów, czyli takich w top10 PŚ.

  • Arturion profesor
    @alo

    Mam nadzieję, że nie. W kwietniu się okaże. Uważam, że jeszcze sezon powinien sobie dać.
    Teraz pilnie ćwiczy. A może też w przerwach między treningami stara się o trzecią córkę? ;-)

  • Arturion profesor

    No dobrze: siedmiu Polaków, bez Japończyków, a reszta? Zwłaszcza mnie interesuje, czy któraś z czołowych nacji odpuszcza, czy pojadą najmocniejsi (prócz tych na MŚ)? Już powinno być wstępnie wiadomo.

  • alo profesor

    A z Muranką co jest? Będzie kończył karierę czy jak

  • patgra777 początkujący
    @placek08

    Fakt, zapomniałem dodać Juroszka do wyjątków.

  • Labrador_Retriever weteran
    @Lataj

    No ale po co mu ten FIS Cup? Żeby zyskał doświadczenie? No chyba nie. Niech na FIS Cup jeżdżą inni, Murańce on niepotrzebny. Pieniędzy też szkoda na takie wyjazdy dla Murańki.

  • placek08 doświadczony
    @patgra777

    Rozumiem twój tok rozumowania (choć nie podzielam), ale jednak jest w nim dziura: a Juroszek to co? Dziadek, słabiak czy turysta? 21 lat, w Rasnowie na poziomie Pilcha i Habdasa (albo nawet nieco lepszy), za dużo na puchary w tym sezonie nie jeździł.

  • patgra777 początkujący

    Znowu wożą dziadków, słabiaków, turystów. Jedynie Hadbas i Pilch zasłużenie. Betonowanie kadry B i brak młodych skoczków jest domeną każdej nacji z betonowej 5 (Japończycy to w ogóle nie wysyłają tam nikogo).

  • Lataj profesor
    @alecko

    Ale mnie nie zdziwi, jak Murańka nie będzie skakał w FC, bo "to za niska ranga jak dla zdolnego skoczka". Najwyżej odpocznie i ewentualnie odda parę skoków na mitycznych treningach w ośrodku bazowym.

  • ShinpuTokubetsu2.0. doświadczony

    Pilch w PŚ okazał się najlepszy z naszych. Pytanie czy w IM to udowodni? Tak bym obstawiał. Groźny pewnie będzie też Juroszek, ale on woli normalne skocznie.

  • Lataj profesor
    @King

    Paschke też po "30".

  • Lataj profesor
    @Pavel

    Ale jak skoczy samotnie, to nie będzie miał punktu odniesienia, czyli najlepszych na świecie.

  • ufan_panu stały bywalec
    @dervish

    Myślałem o pkt w PŚ, ale jeśli się odbędą 3 konkursy masz racje nie powinno być problemów z wyłonieniem kandydata, zobaczymy zapowiada się emocjonujący weekend

  • ukladzestochem bywalec
    @ukladzestochem

    a obok sponsorzy to widzą...
    co daje trzymanie takich tuzów intelektu jak alo i semion i ebacsemiona?

  • Arturion profesor
    @Ergo

    A ja składem nie jestem oburzony, lecz rozumiem oczekiwania, żeby zamiast "Stefanka" pojechał ktoś młodszy, zwłaszcza, iż Hula zdaje się w tym sezonie kończy skakanie... Chyba, że nie.
    Jeśli tak, to powinien dostać skok na pożegnanie. Ale nie za oceanem.

  • Ergo bywalec
    @dervish

    Co prawda nie jestem ani trochę oburzony, ale dla picu mogę się założyć. Hula według mnie będzie miał najgorszy wynik ze wszystkich polskich zawodników jeżeli wyliczymy średnie miejsce z 3 konkursów. Jak przegram to w komentarzach pod trzecim konkursem przypomnę o tym i powiem, że się myliłem. W razie wygranej niczego nie chcę, ale też przypomnę ;D

    (liczę na swoją falę wznoszącą w zgadywaniu, te polskie podium na MŚ prawie się udało)

  • dervish profesor
    @ufan_panu

    Będą 3 konkursy wiec będzie spory materiał porównawczy. Właściwa hierarchia powinna być mimo spodziewanej loteryjności dosyć łatwa do wyłonienia i w miarę oczywista.
    Jej miara niekoniecznie musi być suma zdobytych punktów do PK.

  • ufan_panu stały bywalec
    @Janeman

    Jadą najmocniejsi, na PŚ powinien jechać najlepszy z tej szóstki pod warunkiem „sprawiedliwego” konkursu, jeśli loteria lub w miarę kilku na podobnym poziomie, to ten z największą liczbą punktów i nie chodzi mi o Tomka w tym przypadku, tylko o zasadę, a Stefan, jeśli ma formę to już tylko PK, bo nie ma czasu do stracenia, musimy inwestować w zaplecze, a Tomki, Janki , czy Kacpry powinni za wszelką cenę zbierać doświadczenie. Czekam na rozliczenie i argumenty TT o nie wykorzystywaniu limitów, to dla mnie ciągle granda i temat tabu, zgadzam się że to nie czas i miejsce, ale chciałbym usłyszeć rzetelną argumentację i w nią uwierzyć

  • ukladzestochem bywalec
    @znawca_francuskiego

    podbijam to!!

    dlaczego można tu pisac:
    śmieć
    je*bany
    w[***]iony i wiele innych?
    co ze skryptem?
    można pisać też granulat, ten weekend udowodnił, wiele takich postów, tam gdzie 500-700, trole bezlitosnie to wykorzystuja, musicie zabrac sie do pracy!

  • ukladzestochem bywalec
    @dervish

    Dervish to jest pracownik PZN, zawsze informacje prosto z treningów!!

  • Pavel profesor
    @dervish

    Dokładnie, zrobią jakieś mityczne treningi i pojawi się "ktokolwiek skaczący na poziomie Stocha" , nawet jak w IM był 3x poza top 30, to go zabiorą. A jeszcze PK w Zakopcu wypadałoby dobrze obsadzić wszak to nieoficjalne Igrzyska ;)

  • dervish profesor
    @Pavel

    Ten sezon pokazał, że z niczego nie można założyć ani wykluczyć ;)

  • Pavel profesor
    @dervish

    Może tak, może nie. Thurn w tym sezonie pokazał, że czasem jego nominacje są z dvpy, wcale nie zdziwi mnie w kadrze Wolny "bo lotnik".

  • dervish profesor
    @Pavel

    Walka jest o miejsce w kadrze na PŚ. To nie jest czapka gruszek.
    Zapewne nominacje dostanie najlepszy z IM.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Ja bym zupełnie nie płakał jakby Habdas czy Pilch został w Polsce, te IM co roku ma dziwaczne warunki, do tego obecnie walka jest o nic bo o limit na LGP, którego nikt nie wykorzystuje.

  • dervish profesor
    @Pavel

    No to w takim razie dlaczego nie słychać głosów oburzenia i protestów przeciwko wysyłaniu do Ameryki tych przemęczonych i wyeksploatowanych których wymieniłeś bo w takich uwarunkowaniach grozi im nawet przegrana z wypoczętym Hulą? ;)

    Pomijam tu sens uznania takiego czegoś za groźbę, bo chyba każdemu polskiemu kibicowi zależy na tym żeby wszyscy polscy skoczkowie wypadli jak najlepiej i byli z siebie zadowoleni bez względu na personalia.

    A Stefan? No cóż, do Brote nie pojechał. Mam nadzieję, ze zamiast w tym czasie zbijać bąki za granicą dobrze sobie potrenował i że to przyniesie pozytywne skutki.

    P.S.
    Bez przesady z tym przemęczeniem Pilcha. W Brote nie skakał, od startów w Rasnovie do startów w USA miną mu "wieki". Trochę podróży i przepakowania plus jakieś treningi rozgrzewkowe to cała jego aktywność fizyczna. Mial czas na odpoczynek i regeneracje. Bardziej niż zmiany stref czasowych na jego dyspozycje może wpływać brak kilku dni normalnych treningów.

  • ukladzestochem bywalec

    Niech lecą za swoje, my NIE MAMY PIENIĘDZY, POTRZEBUJEMY PILNIE NA TRENERA ZAPLECZA I TRENERA DLA KOBIET.
    Daleko i kiepskie warunki, loteriada na full power...

  • Pavel profesor
    @dervish

    Biorąc pod uwagę, że Pilch zaliczy mocne combo Japonia - Europa - Ameryka - Europa - Ameryka, a Habdas tygodnie w Ameryce powrót do Europy i znowu Amerykę, do tego Juroszek po kontuzji plus warunki w IM, które zawsze są ciężkie, może być i najlepszy. Tylko co z tego? Dla polskich skoków pożytek z niego żaden, a skacze dla skakania bo nie ma lepszego pomysłu na życie. Oczywiście nie kwestionuje jego powołania bo i tak lepszych opcji nie ma, ale w dłuższej perspektywie jego funkcjonowanie w skokach większego sensu nie ma.

  • dervish profesor

    Co niektórzy jak zwykle hejtują nominację dla Stefana Huli. Ciekawe czy ci wyznawcy wyższości kultu młodości nad ideą sportu na tę chwile postawiliby jakieś większe pieniądze na to, że Hula NIE BĘDZIE jednym z trzech naszych najlepszych podczas zamorskiej eskapady? ;) Dla wyżej wymienionych to powinien być prosty zakład wszak ONI WIEDZĄ. ;)

    Ewentualnie alternatywnie na zakład, że Hula będzie jednym z 3 najsłabszych ;) ( dosyć bezpieczna wersja - w sam raz dla antyhulowych asekurantów)
    W wersji dla "ambitnych", "przekonanych" i "nieomylnych" znawców polskich skoków w tej drugiej kwestii cyfrę 3 proponuje zastąpić cyfrą 2, a dla hardcorowców, wyznawców teorii spiskowej i niedzielnych "super ekspertów" co to w cuda nie wierzą dopóki ich nie uświadczą po prostu postawieniem na opcję - "najsłabszy". Do ostatniej grupy zaliczam fanatyków gotowych umrzeć za swoje przekonania, postawić grube pieniądze na coś co uznają za pewnik to dla nich pryszcz. ;)

  • ivo bywalec
    @dervish

    ... treningi widziałem, odległości zmierzyłem, sprzęt skontrolowałem. Howgh!

  • Janeman profesor

    Skład jest ok - w sumie jadą potencjalnie najmocniejsi.
    Ale myślałem, ze choćby Habdas uniknie kolejnej podróży do USA i będzie mógł nieco odpocząć (jeszcze tydzień temu mówił, że mocno odczuł poprzednią eskapadę na drugą półkulę),a potencjalny szósty zawodnik na Rower jest już wybrany i też będzie szlifował formę i zbierał siły przed tym maratonem.
    A skoro jadą wszyscy najmocniejsi na zapleczu, to te zawody zapewne będą kwalifikacją na PŚ - a w Iron Mountain może zdarzyć się wszystko i przy porównywalnych wynikach, zamiast debiutanta na Mamucie w Vikersund ujrzymy "doświadczonego lotnika"...
    Ja na prawdę nie mam problemu z tym, żeby tam pojechał Wolny czy Stękała, ale tylko w formie dającej realne nadzieje na punkty, a zakładam, że jeśli nie nastąpił jakiś skokowy wzrost formy naszego zaplecza to do punktów może być temu wybrańcowi daleko- ktokolwiek by to nie był. A wtedy lepiej dać komuś nowemu szansę na oswojenie się z lotami narciarskimi.

  • jma profesor
    @King

    Wiesz dobrze, że nie będzie :)

  • Pavel profesor
    @Lataj

    A to uważasz, że teraz w tygodniu leży sobie na kanapie?

  • Lataj profesor
    @Pavel

    Ale zawsze oddałby więcej skoków, co by się liczyło w kontekście formy na Puchar Świata.

  • FLAFU stały bywalec
    Weterani mają dużo lepiej w PZN niz mlodsi zawodnicy.

    To jest własnie w tym najgorsze, taki Hula ciągle skacze i korzysta z wycieczkowych wypadów a fajne pokolenie kombinatorow norweskich pokonczylo kariery bo Pan Prezes nawet nie zaglądnał co u nich słychać. Rocznik 92 konczy kariery, rocznik 94 konczy kariery a Hula dalej skacze i skacze, konca nie widac. Mimo braku wyników.

  • King profesor
    @dervish

    Skład będzie dobry, jeśli Hula nie będzie najsłabszym z powołanych ;)

  • Pavel profesor
    @Lataj

    Na MŚ też by pojechał po nic.

  • Nojer stały bywalec

    Coś czuję, że w Iron Mountain możemy być świadkami podobnego cyrku co było 2 tygodnie temu w Renie. Zabawne jest też to, że tylko jeden zawodnik może reprezentować w tych zawodach gospodarzy (Bryce Kloc, bo reszta jest na MŚ). Nie rozumiem czemu przełożono te zawody na miesiąc później.

  • Mucha125 profesor
    @Anonimek

    Nie zgodzę się cało leży. Kadra B trenowana częściowo przez Thomasa wypada przyzwoicie. Juniorzy też.

  • JoshAllen stały bywalec
    @Lataj

    Pojechałby też po nic - Wąsek i Zniszczoł wycisnęli maksa na normalnej skoczni ze swojej obecnej formy. A wtedy nie było wiadomo, że w Brotterode nic się nie odbędzie.

  • Lataj profesor
    @Pavel

    W takim razie mógł od razu jechać na NH. I tak pojechał do Niemiec po nic.

  • dervish profesor

    Wybrano aktualnie najlepszych. Dobry skład.

  • vodopad początkujący
    @andbal

    trzymam kciuki za taki scenariusz!

  • King profesor
    @maciek0932

    Jak dla mnie cała trójka prezentuje zbliżony poziom. A na LH to może nawet Juroszek być gorszy od Habdasa i Pilcha. Zauważ jaką on miałby przerwę od jakichkolwiek startów, gdyby ominął Iron Mountain. Przecież odwołali Brotterode. Juroszkowi po takiej przerwie spowodowanej kontuzją na pewno trzeba skoków bardziej niż innym.

  • maciek0932 doświadczony
    @King

    Gdyby już teraz wybrali szóstego to ominęła by go wykańczająca podróż do USA. Juroszek powinien jechać jeszcze z tego względu że dostawał zdecydowanie mniej szans niż Habdas czy Pilch.

  • Janekx1 weteran
    @Adrian AZ

    Oby któryś z dwóch Juroszek/Habdas. Thurn wie że ma stawiać na młodszych jeśli nie są gorsi od starszych a Kot i Hula nie mówiąc o Wolnym skaczą fatalnie. No może Tomek Pilch się włączy do gry o RA bo w Rasnovie pokazał niezłą dyspozycję.

  • Anonimek stały bywalec

    Kadra B - LEŻY
    Kadra Kobiet - LEŻY
    Juniorzy gdy tylko wejdą w skład seniora - MIERNOTA
    Dalej będziemy udawać że wszystko jest pięknie? to poczekajcie jeszcze z 3 lata aż każdy z mistrzów pokończy karierę.
    Musi być presja społeczeństwa o zmiany począwszy od PZN do najdrobniejszych szczegółów.

  • King profesor
    @maciek0932

    Z PŚ w Rasnovie nic nie wynika. Jedyne co z tego wyniknęło to fakt, że Juroszek jest zdecydowanie najlepszy z tych zawodników, jeśli chodzi o NH. Z racji, że inni nie wykazali się bardziej (mam tu na myśli głównie Habdasa i Pilcha) to wpłynęło na zgłoszenie Juroszka jako rezerwowego z myślą o NH, gdzie przecież mieliśmy pięciu. A tutaj będzie duża skocznia i ten weekend będzie idealny żeby wyłonić tego szóstego, o ile warunki będą w miarę równe.

  • Janekx1 weteran

    W Iron Mountain też mogą coś odwołać jak wiać będzie za mocno.

  • King profesor
    @Skokownik

    Ale z kolei w jednym z konkursów w Klingenthal przegrał z Joniakiem i Murańką. No nic zobaczymy. Może się okaże, że Stefan się poprawił i jego obecny poziom przy obecnej mizerii na zapleczu pozwoli być mu nawet liderem tej kadry podczas tego weekendu. Jednak bazując na tych dwóch weekendach nie wydaje mi się. Możliwe, że będzie najsłabszy z tej siódemki lub będzie lepszy jedynie od Stękały lub Kota.

  • Adrian AZ profesor
    @maciek0932

    Ja już wolę, żeby decyzje podejmowano na podstawie wyników zawodów, niż na podstawie mitycznych treningów, które sami wiemy, jakie mają przełożenie na rzeczywistość.

  • maciek0932 doświadczony
    @Tommy 97

    Nasze "gwiazdy" z MŚ by się tam przydały, bo to jest ich poziom.

  • maciek0932 doświadczony
    @Adrian AZ

    To przecież były w międzyczasie na pewno jakieś treningi i Maciusiak widział, kto skacze najlepiej. Poza tym można spojrzeć na PŚ w Rasnovie z którego wynika że powinien jechać Juroszek. Po trzecie skoro to Juroszek był w rezerwie na MŚ to znaczy, że on był w najlepszej formie.

  • Tommy 97 bywalec

    Ciekawe jaki skład będzie na FIS CUP w Oberhofie i czy wykorzystamy pełny limit 10 zawodników i czy pojadą dziewczyny.

  • Skokownik weteran
    @King

    PK w Renie pokazał, że Hula jest lepszy od Joniaka, Tomasiaka i i Niżnika.

  • King profesor

    I po co Hula w składzie? Czy on poważnie w tym momencie jest rzeczywiście dużo lepszy od Joniaka, Szozdy. Wróbla czy Tomasiaka? Swoją drogą ciekawe też czy Hula w tym momencie jest lepszy od Murańki i Niżnika. Jakoś nie sądzę żeby ich wszystkich przeskakiwał, a każdy z wymienionych przeze mnie zawodników byłby lepszym wyborem.

    Oczywiście żeby ktoś mi nie wmawiał, że krytykuję Stefana, bo prawda jest taka że akurat jemu zawsze kibicowałem nawet bardziej niż niektórym reprezentantom, ale jeśli jego poziom jest zbliżony do młodszych od niego zawodników lub juniorów to lepiej stawiać na zawodników, którzy są bardziej perspektywiczni. Szczególnie, że mówimy o drugiej lidze zawodów, czyli takiej gdzie skaczą głównie młodzi. Bo starsi zawodnicy to zwykle albo skaczą obecnie w PŚ, albo kończą kariery. Tak na szybko prócz Huli to chyba tylko Kot i Fannemel są po "30" w PK, a reszta nie.

  • Adrian AZ profesor
    @maciek0932

    Tylko, że w Iron Mountain dopiero wyłonią tego szóstego, który pojedzie na Raw Air.

  • andbal profesor
    FC

    Młodzi młodzi za wszelką cenę. Spodziewam się miejsc na podium w najbliższych zawodach FC w Oberhofie dla naszych juniorów. A potem po FC w Zakopanem w zawodach PK (wspólnie wstąpi zaplecze z juniorami) pokażą swoją wyższość.

  • maciek0932 doświadczony

    Ja bym nie wysyłał tego skoczka, który jako szósty pojedzie na Raw Air. W tym czasie powinien sobie spokojnie potrenować zamiast męczyć się dalekim wyjazdem do USA.

  • alecko bywalec
    Dobry skład

    Uczciwy skład. Nie mozna nic trenerowi zarzucić. Juniorzy plus Niżnik, Krzak i Murańka będą mieć FIS Cup w Niemczech.

  • Adrian AZ profesor

    Błąd w artykule:
    „Zaplecze reprezentacji (…) wróciło z Niemczech”
    Powinno być z Niemiec, nie z Niemczech.

  • HAZARD weteran

    Juroszek wywalczył miejsce po to, żeby Hula zajął sobie 23 miejsce w PK, na prawdę chociaż raz nie można było zaskoczyć i dać szansę Wróblowi lub Szoździe? Oni jeszcze w tym sezonie nie poskakali w PK, a mieliby szansę na jakieś fartowne punkty przy dobrych skokach.

  • Pavel profesor
    @Lataj

    Na LH mamy tylko 4 miejsca więc 6 zawodnik jest zbędny.

  • konrad95 doświadczony

    Skład ok. Uważam, że juniorzy powinni dostawać więcej szans w PK, ale dostaną szansę w FC w tym tygodniu i nie ma sensu ich wozić do USA zwłaszcza, że później będzie długi weekend skoków w Zakopanem (FC+PK). Zawody odbędą się już w marcu więc to już jest ten etap sezonu gdzie nasi powinni dominować w PK.

  • Skokownik weteran
    @znawca_francuskiego

    Skakał w tym miesiącu na PK w Klingenthal. Jak dla mnie nie jest "dawno nie widziany". Po prostu trener wysłał tych, którzy są w jego opinii lepsi.

  • Skokownik weteran

    Powołano na te zawody najlepszych obecnie skoczków z zaplecza. Nie mam zastrzeżeń do składu.
    @ShinpuTokubetsu2.0. - Joniak i Niżnik dostali swoją szansę w Renie, gdzie skakali gorzej od Huli. Tymczasem Kot zapunktował w Pucharze Świata, fakt, że źle obsadzonym, ale jednak. Logiczne, że po punktach w PŚ i braku powołania na MŚ jedzie na PK. Dla mnie Pana/Pani zarzuty są bezzasadne.

  • znawca_francuskiego weteran

    A co z dawno nie widzianym Murańką ? Może już zakończył sezon i przygotowuje się na następny albo to.... definitywny koniec kariery. Wiadomo coś na jego temat ?

  • Lataj profesor

    I znowu blokują miejsce juniorowi. Juroszek powinien brać udział w mistrzostwach świata na LH, a na jego miejscu mógł skakać Tomasiak albo Joniak. Tak to będzie daleka podróż, a szkoda w nią zabierać kogoś, kto może nam się przydać w PŚ. Ewentualnie junior zamiast dziadka Huli i niewiele młodszego Kota.

  • ShinpuTokubetsu2.0. doświadczony

    Ech, znowu Stefek Hula i Kocik zamiast dać Joniaka lub Niznika. :/

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl