Kadra Polski na finał PŚ w Planicy, debiut Habdasa w lotach narciarskich

  • 2023-03-27 11:06

W poniedziałek poznaliśmy skład reprezentacji Polski na finałowe zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich w Planicy (HS240). W Słowenii zaprezentuje się sześciu Polaków, w tym debiutujący na mamuciej skoczni Jan Habdas.

Decyzją sztabu trenerskiego, w składzie na finałowe zawody Pucharu Świata w Planicy znalazło się miejsce na trzech przedstawicieli Kadry A - Kamila Stocha, Pawła Wąska i Piotra Żyły, oraz trzech skoczków z Kadry B - Jana Habdasa, Andrzeja Stękały i Aleksandra Zniszczoła.

W porównaniu z ostatnimi zawodami w Lahti, w kadrze reprezentacji Polski doszło do jednej zmiany. Tomasza Pilcha zastąpił Andrzej Stękała, który w tym sezonie nie wywalczył jeszcze punktów Pucharu Świata.

Zawody w Planicy będą wyjątkowe dla Jana Habdasa. Podwójny medalista mistrzostw świata juniorów w Whistler po raz pierwszy w karierze będzie miał okazję zaprezentować się na skoczni do lotów narciarskich.

W czwartek rozegrane zostaną kwalifikacje do piątkowego konkursu indywidualnego w Planicy. Na sobotę zaplanowano rywalizację drużynową, a na niedzielę - finał sezonu z udziałem czołowej "30" klasyfikacji generalnej Pucharu Świata.

Kadra Polski na PŚ w Planicy (HS240):

- Piotr Żyła (6. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2022/2023);

- Kamil Stoch (14. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2022/2023);

- Paweł Wąsek (31. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2022/2023);

- Aleksander Zniszczoł (35. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2022/2023);

- Jan Habdas (43. miejsce w klasyfikacji generalnej PŚ 2022/2023);

- Andrzej Stękała.

PROGRAM ZAWODÓW:

Środa, 29.03.2023
19:00 - Odprawa techniczna

Czwartek, 30.03.2023
8:00 - Oficjalny trening
10:30 - Kwalifikacje (Planica 7)

Piątek, 31.03.2023
14:00 - Seria próbna
15:00 - Konkurs indywidualny (Planica 7)

Sobota, 01.04.2023
9:00 - Seria próbna
10:00 - Konkurs drużynowy (Planica 7)

Niedziela, 02.04.2023
9:00 - Seria próbna
10:00 - Konkurs indywidualny (Planica 7)


Adam Bucholz, źródło: PZN
oglądalność: (21283) komentarze: (149)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Babusan początkujący
    @smiesznygracz

    Żadnego Kota, Niżnika też.

  • Babusan początkujący

    https://sport.tvp.pl/65796528/puchar-swiata-skoki-kubacki-vs-najlepszy-wicelider-w-historii-kto-wygra-krysztalowa-kule ktoś pamięta te rozważania?

  • smiesznygracz początkujący
    @ShinpuTokubetsu2.0. Kadry 2023/2024

    Ja bym je widział tak:
    Kadra A: Kubacki,Żyła,Stoch,Wąsek,Zniszczoł,Habdas.
    Kadra B: Pilch,Juroszek,Kot,Stękała,Wolny,Murańka,Joniak,Krzak,Niżnik.
    Czyli tak samo.

  • smiesznygracz początkujący
    @atalanta

    Dzięki

  • Woda początkujący
    @Arturion

    Kapustnik cię bawi, cóż...

  • Lataj profesor
    @Xander1

    Nielogiczna decyzja. Wydawałoby się, że nawet Małysz ma więcej oleju w głowie i nie zostawi kogoś, z kim skoczkowie spisują się fatalnie, a zwłaszcza mając na względzie dobrą przyszłość polskich skoków narciarskich.

  • vvorm stały bywalec
    @majkiel

    Być może efekt podobny, ale jeśli chodzi o Pilcha, to nie wiemy o nim nic, bo nigdy na mamucie nie skakał. Ciekawe, czy się boi debiutu na lotach od razu na niebezpiecznej Letalnicy, czy może TT uznał znowu, jak przed Kulm, że Tomek jest nie w formie? A może uznali, no nie wiem, że dwóch debiutantów to za dużo? :DD Ale i tak lepszy już Stękała niż Wolny - to nie jest sezon Kuby i tyle.

  • Woda początkujący

    https://www.skijumping.pl/wiadomosci/24719/maciej-maciusiak-trenerem-kadry-b-wojciech-topor-kadry-c/ patrzcie na datę, 2018!!

    A kiedy już chcieliśmy go zwalniać?

  • Woda początkujący
    @ShinpuTokubetsu2.0.

    Kot za co?!

  • majkiel doświadczony
    @vvorm

    Kogokolwiek by nie wzięli, to efekt będzie podobny. Mogą sobie zrobić kostkę z imionami zawodników i ją rzucać - Klemens, Maciej, Jakub, Andrzej, Tomasz, Jan. Za Andrzejem przemawia to, że jak nie trafi na bardzo złe warunki to jest szansa że coś ze skoku będzie. Habdasowi wyjazd się należy - nie dość ze osiągnął bardzo dobry wynik, to jeszcze okazał się "liderem" kadry :)

  • majkiel doświadczony
    @ShinpuTokubetsu2.0.

    Taki skład jest najbardziej oczywisty, ale zobaczymy jeszcze czy nadal będą te grupy bazowe.
    Oprócz samego podziału, ważny jest też plan treningów, współpracy i rotacji zawodników pomiędzy kadrami.

  • CzarnyOrzel doświadczony

    Na piątek i sobotę nie najlepsze prognozy pogody dla Planicy (Bergfex) . Ma padać deszcz i wiać, szczególnie w piątek...

  • Rawianek weteran

    Optymalny skład.

  • ShinpuTokubetsu2.0. doświadczony

    Ciekawy jestem jak te kadry będą wyglądały. Obawiam się, że dużo się nie zmieni. Ja bym widział je tak

    Kadra A: Kubacki, Stoch, Żyła, Wąsek, Zniszczoł, Habdas
    Kadra B: Wolny, Stękała, Pilch, Juroszek, Murańka, Niżnik, Joniak, Kot

  • Xander1 profesor
    @Janekx1

    A to oznacza że dzban Maciusiak zostaje w kadrze B. Dzięki Małysz, super robota. Zaplecze notuje fatalny sezon z małymi wyjątkami, a Maciusiak nie ruszony. Dla kadry B [*]

  • Janekx1 weteran

    Powrót zgrupowań w maju. Kadra B planuje wylot na Fuerteventurę

    Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie polscy skoczkowie wrócą na siłownię i zaczną przygotowania do zimy 2023/24. "Trzy tygodnie" brzmią jednak jak obietnica wypoczynku, podobna zresztą jak ta przed rokiem. Wtedy, m.in. z uwagi na rewolucję w sztabie, kadrowicze dostali najdłuższe wolne od 2017 roku, bo Stefan Horngacher i jego następcy przyjmowali zasadę, że najlepiej jest robić krótsze wolne później, ale bez pauzy wiosną. Nie wiadomo również jeszcze, jak dokładnie będą wyglądały kadry narodowe, bo te PZN zatwierdzi dopiero na wiosennym zebraniu zarządu.

    Tak czy inaczej, w dokumentach, które związek przesyła na bieżąco do ministerstwa sportu, są już zawarte pierwsze plany zajęć. Według tych protokołów, Thurnbichler spotka się ze skoczkami pierwszy raz w majówkę – w dniach 1-5.05 drużyna ma zaplanowany obóz w Gdańsku. Juniorzy wstępnie są umówieni na tydzień w Cetniewie od 7.05. Jedynymi, którzy mają wrócić do pracy jeszcze w kwietniu, są zawodnicy Maciusiaka. Ci 22 kwietnia chcą udać się na zgrupowanie na Fuerteventurze.

    – To na razie tylko plany. Szczegółową rozpiskę ustalimy dopiero na dniach – mówi trener kadry B.

  • Arturion profesor
    @smiesznygracz

    Jak się znasz, to, po zdaniu egzaminu, jesteś profesorem.
    Ale wcześniej musisz wyrobić limit wpisów.

  • Arturion profesor
    @Marek85

    Jest taka możliwość. Gdyby Wąsek zrezygnował w ostatniej chwili.

  • Arturion profesor
    @Woda

    A kto to jest ten "Wasek"? Kolega Habdasia i Kapustnika?

  • Janekx1 weteran
    @Lataj

    Te 3 tygodnie to sporo, pamiętasz jak Horngacher im 7 dni dawał jak sezon był w dodatku krótszy?

  • Lataj profesor
    @Janekx1

    Tylko 3 tygodnie przerwy. To znaczy, że już dość szybko po zakończeniu sezonu będą się szykować na letnie skoki na IE.

  • Janekx1 weteran

    W niedzielę w Planicy skończy się najdłuższy sezon skoków narciarskich w historii. Puchar Świata trwał pięć miesięcy, w sumie w elicie zaplanowano 189 serii. Dlatego kadrowiczom należy się wolne. – Dam kadrze trzy tygodnie wolnego – zapowiada trener Thomas Thurnbichler. Ale zanim przyjdą wakacje, część skoczków czekają badania. – Chcemy mieć pewność, że niczego nie trzeba leczyć – mówi Maciej Maciusiak, szef kadry B.


    Ratuj mnie Boże, czy to oznacza że ten wuefista nadal będzie trenował kadrę B?

  • Adrian AZ profesor
    @znawca_francuskiego

    Teoretycznie można tak zrobić, ale byłoby to jednak niesprawiedliwe dla zawodnika. Występ w tym finale to w pewnym sensie nagroda za cały sezon i bycie w top30, a tu szansę kosztem wyżej klasyfikowanego zawodnika miałby dostać zawodnik niżej klasyfikowany.

  • Marek85 początkujący
    @znawca_francuskiego

    W takiej sytuacji to tak.

  • znawca_francuskiego weteran
    @Marek85

    Jeżeli Paweł miałby miejsce gwarantowane na finał sezonu a Olek byłby pierwszym oczekującym to mogą podmienić zawodników. Taka sama sytuacja była w poprzednim roku u Austriaków. Wohlgenannt miał miejsce zaklepane ale woleli wziąć Hayboecka który w klasyfikacji był za nim.

  • Adrian AZ profesor
    @marro

    Może planują zrobić tak, że do 1 konkursu wystawią Lisso, a Paschke wystartuje tylko w niedzielę w finale PŚ, do którego prawdopodobnie się załapie.

  • atalanta doświadczony
    @smiesznygracz

    Liczy się wyłącznie liczba komentarzy.

  • Woda początkujący
    @King

    Wróci Paschke i zakończy karierę. Kolejny weteran zresztą.

  • smiesznygracz początkujący
    @CzarnyOrzel

    Chodzi o częstość logowania? Czy chodzi o częstość komentowania? A może o coś jeszcze innego?

  • tobiaszko stały bywalec

    Ciekawe czy będzie melodia Slow Motion w powtórkach :) Pięknie jest to słyszeć w powtórkach :)

  • CzarnyOrzel doświadczony
    @smiesznygracz

    Pomyśl trochę a zgadniesz.
    Nie , nie nadają tego na uniwersytecie i nie trzeba robić habilitacji by mieć profesora. Także nie trzeba wrócić z misji w Iraku by mieć status weterana :)

  • smiesznygracz początkujący
    Pytanie odnośnie rangi.

    Mam pytanie do redakcji i użytkowników, o co chodzi z tymi rangami np.początkujący ,weteran, profesor?

  • Labrador_Retriever weteran
    @cavalierjan19

    Tym bardziej musi się uczyć :) Są tacy skoczkowie, którzy z racji swojego stylu zapewne bez problemu mogą radzić sobie na mamutach, bo są zwyczajnie mocno "lotni". Zawodnik mający styl Habdasa musi nauczyć się dostosowywać swój styl do skoczni mamucich. Im szybciej zacznie naukę, tym lepiej. Przecież nikt normalny nie oczekuje od niego, że pojedzie do Planicy i zrobi jakiś super rezultat. Ba, jak odpadnie w kwalifikacjach, też nic się nie stanie. Czy może być lepsza okazja do nauki latania? Zero presji. Szkoda czekać do momentu, w którym do potrzeby nauki dojdzie jakaś presja na konkretny wynik.

  • Marek85 początkujący
    @Luk

    Paweł wystąpi na pewno Olek ma też duże szanse.Nie ma możliwości że wystartuje Zniszczoł a Wąsek nie.

  • marro profesor
    @cavalierjan19

    Też tak kiedyś myślałem ale sprawdź ostatnie zawody w Bad Mitterndorf gdzie Rupitsch był przedskoczkiem a później wystartował w konkursie

  • Robert Johansson252 profesor
    @cavalierjan19

    Ostatnio w Vikersund puścili przedskoczków Jorgensena i Olaussena.

  • Luk profesor

    Natomiast jeśli chodzi o finał sezonu, to chciałbym, żeby w finałowym konkursie wystąpił Zniszczoł a nie Wąsek. Ten pierwszy wydaje się być lepszym lotnikiem, a styl lotu ma bardzo podobny do słoweńskich oraz norweskich zawodników.
    No ale jeśli ktoś jeszcze z czołowej "30" nie zrezygnuje ze startu, to raczej właśnie Paweł wystartuje zamiast Aleksandra.

  • Luk profesor

    Skład wręcz idealny.
    Cieszy debiut Hadbasa oraz ciągle możliwe pierwsze punkty Stękały w tym sezonie :)

  • tomek20 weteran

    Znów ciągnięcie na siłę lotnika Stękały. Dobrze, że chociaż Janek dostanie szansę.

  • Mucha125 profesor
    @kibicsportu

    Następców mamy, ale nie mamy porządnego trenera kadry B i tutaj jest problem. Parę lat temu też mieliśmy takiego Zniszczoła, Murankę, Wolnego. Ale niestety przez błędne decyzje dotyczące sztabu kadry B mamy to co mamy.

  • Mucha125 profesor

    Dla mnie skład ok. Mógłby jeszcze Pilch skakać jako przedskoczek by zapoznał się z mamutem

  • Marek85 początkujący
    @cavalierjan19

    Po to jest jako przedskoczek żeby w niedzielę wystartować.

  • Mucha125 profesor
    @dervish

    Też bym wolał by go wysłać na PŚ. Na Raw Air zasłużył, ale no woleli trenerzy wysłać Wolnego.

  • Christian stały bywalec

    Powinno być więcej zróznicowanych skoczni, np. K165, K150, K143. Z HS proporcjonalnie większymi. Wtedy zawodnicy, którzy mają problem z oswojeniem się na mamucie mieli by łatwiej oswoić się z mamutami, które zamiast umożliwiać dalsze loty, to utrudniają (np. nowa Vikersund). Niech zrobią na tym mamutach HSy przy 260 i zrożnicują te skocznie. Bo tak jak brakuje w kalendarzu pośrednich tak samo brakuje mniejszych.

  • King profesor
    @marro

    Nie sądzę. Ponoć Raimund raczej już ma wolne, pytanie co z Leyhe.
    Ale Geiger, Eisenbichler, Wellinger, Schmid, Lisso i Hoffmann muszą wystąpić biorąc pod uwagę niedawne występy. Kwestia siódmego zawodnika to właśnie Paschke lub Leyhe, ale szczerze mówiąc Leyhe i tak byłby pewnie lepszy. W każdym razie możliwe, że jeden z tej dwójki zwolni dodatkowe miejsce na konkurs finałowy w Planicy, na którym może skorzysta Zniszczoł.

    W Planicy na pewno nie zobaczymy Kubackiego, Prevca, Raimunda i dodatkowo pewnie wypadną Lindvik, Aschenwald i Leyhe/Paschke co daje nam sześciu zawodników.

  • cavalierjan19 profesor
    @marro

    Przepisy fisowskie nie pozwalają chyba na start w konkursie kogoś, kto jest zgłoszony jako przedskoczek. Przy czym mogę się mylić, poza tym FIS dość selektywnie traktuje własne przepisy.

  • marro profesor

    Jednak Pashke będzie w Planicy, został zgłoszony jako przedskoczek, ciekawe czy Horn wystawi go w konkursie.

  • cavalierjan19 profesor
    @skokwdal

    Habdas zdaje się być zawodnikiem o silnym wyjściu z progu, trochę jak część niezbyt lotnych Niemców (bardzo dobrzy na mniejszych skoczniach Leyhe, Paschke czy Schmid). Sylwetką w locie nie zyskuje tak dużo. Na lotach na początku może być mu trudno.

  • cavalierjan19 profesor

    W ten weekend liczę na ładną życiówkę Zniszczoła wieńczącą życiowy sezon- 230 metrów może na spokojnie przekroczyć.

  • Woda początkujący
    @Adrian AZ

    Ciekawe, Wasek debiutował już 4 lata temu, a dalej się cyka...

  • Adrian AZ profesor
    @Woda

    Oberstdorf 2019 Wąsek - 19 lat.

  • King profesor
    @ZXCVBNM_9999

    Pewnie jest powiązany ze słynnym Kojonkowskim oraz Kapustnikiem ;)

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @Radek95

    Kto to, jest ten Habdaś? Bo ja znam tylko Habdasa, polskiego zawodnika. To jakiś Czech? :)

  • Woda początkujący
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Sami muszą się sobą zaopiekować. To są dorosłe chłopy. A Aleksander jest weteranem skoczni z racji wieku. Osiągnięcia nie oznaczają statusu weterana, bo Choi Seou, czy Choi Heung, byli cieniasami, ale weteranami skoczni.
    Kraft także jest weteranem z racji wieku i tego ile już skacze.

  • King profesor
    @Karpp

    Jakbyś nie zauważył pisałem już wcześniej, że to wskazanie na bycie przez niego lotnikiem jest minimalne i było najbardziej widoczne w sezonach 2019/20 i 2021/22. Jeśli wpadnie jakieś miejsce na poziomie 25 to patrząc tylko na ten sezon wyniki będą wręcz równe.

  • Karpp profesor
    @King

    A jak będzie poza 30-stka w piątek, albo poza konkursem i zawali drużynówkę to zmienisz zdanie? ;)

  • Skokownik weteran
    @skakanie_na_sniadanie

    Pilch był jednak sporo lepszy od Juroszka na ostatnim PK.

  • King profesor
    @Karpp

    Dla mnie wystarczy jak 2 razy będzie w okolicach TOP15 z zaznaczeniem, że w niedzielę (o ile wystąpi) teoretycznie będzie mu łatwiej o wyższe miejsce, bo na pewno kilku zawodników latających lepiej może nie znaleźć się w finałowym konkursie.

  • Karpp profesor
    @King

    Dobra niech ci będzie. Jak Zniszczoł zajmie w Planicy miejsca dwa razy w 10 uznam ten argument ale jak znowu się skończy na miejscach 16-22 to nie.

    Pavel.
    Zniszczoł teraz jest w poprawnej dyspozycji a Stękała ewidentnie wtedy był już na pozycji spadkowej i do dzisiaj właściwie nie podskoczył. Ale dalej uważam, że na lotach skacze lepiej niż na dużych co z resztą pokazał w kilku skokach w Vikersund a przecież jego wybór krytykowałeś.
    I tak wziąłbym Pilcha do Planicy ale było jasno powiedziane, że jedzie Stękała.

    Ps. I zauważyłem, że lubicie takie mało nic znaczące rzeczy podnosić do rangi jakichś wielkich.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Skakał dokładnie na poziomie 18-20 miejsca jak chciałeś w założeniu.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Przecież Stękała miał słabiutką końcówkę tego swojego sezonu. Ewidentnie tam już oddychał rękawami (spiął się na drużynówkę na MŚ). No i do tego lotnika jednak mu brakuje ale dalej daje większe podstawy, żeby uważać go za gościa skaczącego lepiej na lotach niż na dużych. Na pewno lepiej niż Zniszczoła, Który skacze tak samo i na normalnych i na mamucich.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Pokazał mi, że tzw "lotnik na polskie warunki" nawet w formie życiowej nie walczy o podium w Planicy jak piszesz.

    Treningi są nic nie warte w kontekście PŚ co wielokrotnie było widać, nie wiem po co się opierać na tym, że w jedno przedpołudnie Wolny był lepszy od Pilcha zamiast na kilku konkursach PK.

  • King profesor
    @Karpp

    No tak 10 razy Zniszczoł miał farta do warunków na lotach :) A na dużych skoczniach wieczna wycinka :) Zniszczoła to można by było sklasyfikować pomiędzy zawodnikami takimi uniwersalnymi, a lotnikami. Statystyki jasno to pokazują. Nie jest to taka różnica jak w przypadku typowych lotników, ale jest widoczna.

    Co ciekawe Stoch zawsze mi wyglądał na zawodnika takiego uniwersalnego i patrząc w jego wyniki można tak powiedzieć, bo zwykle przeważał PŚ, ale różnice w miejscach między PŚ, a PŚwL u niego często wynosiły +1 na korzyść PŚ.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Ty tak ostatnio często cytujesz Thurna, ale tylko wtedy jak Ci trzeba. Jak wszyscy mówią i Maciusiak i Thurn, że w Zakopanem skakał słabiutko Pilch (wg mnie to jet lag po Japonii)- to piszesz „haha, ale głupoty mówią, te mityczne treningi”.

    Czyli ten przykład Stękały pokazał, ci, że Zniszczoł to lotnik? ;)

    Stękała przekonał ich tymi lotami w Vikersund. Moim zdaniem czwartek będzie poprawny a w piątek skończy się bez punktów i bez udziału w drużynówce, chyba, że Wąsek się wycofa.

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Dość zaskakujące że Habdas jedzie...ale jak patrząc na innych z kadry, to debiutowali w podobnym wieku na mamucie. Fajnie jak przeleci 160 metr...a kto wie może okaże się lotnikiem.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    W sumie dobrze, że jedzie Stękała. W siostrzeńca jakoś nie wierzę i rzeczywiście jest dość nie stabilny. Andrzej jako dobry kumpel musi się zaopiekować Pawełem i Janem żeby nie mieli potrzeby zakładania pampersów przed lotami. Gdyby pojechał Pilch byłoby 3 przestraszonych zawodników.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Fajnie, że Habdas otrzyma szanse, zdecydowanie na nią zasłużył, szkoda, że Pilch nie będzie mógł sobie polatać, no ale pierwszeństwo ma Stękała, bo "lotnik", chociaż on przynamniej w Vikersund coś pokazał.

  • Robert Johansson252 profesor
    @King

    Zniszczoł to typ zawodnika, który na mamutach skacze podobnie jak na skoczniach dużych, ale często korzysta na słabej dyspozycji antylotników, którzy w konkursach na innych obiektach skaczą od niego lepiej, a na mamutach często mają problem z doleceniem do K (chociażby ten Leyhe, ale jeszcze Paschke, Schmid (on latać potrafi, ale nie w tym sezonie), czy Aigner

  • Pavel profesor
    @majkiel

    W PK skakał o 30 miejsc lepiej niż Wolny, a pojechał Wolny bo w mitycznym treningu w Zakopcu Pilch skakał słabiej. Po czym się okazało, że wyniki mitycznego treningu w Zakopcu jak zwykle są nic nie warte w kontekście PŚ.

    P.S. Czym ich przekonał Stękała? ;)

  • majkiel doświadczony
    @Pavel

    Pilch w wieku 23 lat nie oddał jeszcze skoku na mamucie - fakt - ale nikt mu nie bronił. Musiał tylko przekonać do siebie sztab. Olek dostał szanse w PŚ i ją wykorzystał, Pilch niestety nie.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Tak samo jak lotnik Stękała walczył o podium w Planicy w sezonie gdzie zajmował miejsca w okolicach 8-18.

  • Xander1 profesor
    @kibicsportu

    Następców może i mamy, tylko popatrz jaką trzeba przejść trudną drogę żeby zrobić chociaż taki sezon jak teraz robi Zniszczoł. Ja tam nadal zbyt pozytywnie wypowiadać się nie będę. Bo PZN nadal będzie wierzył w cudowne metody Maciusiaka, a jak nie jego to innego cudownego polskiego szkoleniowca i nic z tego nie wypali. A to że ktoś musi zostać liderem po naszych weteranach to wiadoma sprawa. Tylko pytanie na jakim poziomie. Bo gdyby nagle cała nasza trójka zakończyła karierę, to nasi liderzy nie łapią się nawet do 30 PŚ generalki.

  • Karpp profesor
    @King

    Ale pisaliśmy tylko o lotnikach. A nie o antylotnikach pokroju Leyhe ;)

    Z takich pojedynczych punktów gdzie czasem decyduje loteria a na lotach szczególnie nie ma co wyciągać wniosków. Lotnik Zniszczoł skaczący na poziomie 20 miejsca, walczyłby w Planicy o podium.

  • King profesor
    @Karpp

    No to ciekawe dlaczego Leyhe na przestrzeni wręcz wszystkich swoich sezonów zawsze na lotach jest gorszy :)
    Z twojego wpisu wynika jakby z uwagi na loty zawsze zawodnikom łatwiej było zająć wyższe miejsce bo mniej konkursów. Tutaj widać prawidłowość. Mówię Zniszczoł może nie jest lotnikiem pokroju Domena Prevca, ale statystyka to jasno pokazuje, szczególnie jak się spojrzy na jego wyniki w sezonach 2019/20 i 2021/22. Zwykle kończył zawody pod koniec "50", a na lotach punktował lub ocierał się o nie.

    Z takiej statystyki na pewno można wyciągać pewne wnioski. U Domena pewnie byłoby odwrotnie względem Leyhe.

  • Woda początkujący
    @kibicsportu

    Jeśli Ci młodzi nie pójdą do Thurna i Maciusiak nie zostanie zwolniony TERAZ, to będzie słabo.

  • Karpp profesor
    @King

    Nie rozumiem, po co tego Leyhe wtrąciłeś?
    Gdyby loty były w listopadzie i grudniu to Zniszczoł byłby wyżej w Pś niż PśwL. Poza tym chyba jasne jest, że przy 25 konkursach na dużej skoczni zawsze więcej zapunktuje niż przy 4-5 konkursach w lotach. Więc takie pisanie, że w lotach był 40 a w Pś 50 nie ma sensu. Poza tym gdyby Zniszczoł przez te 12 lat skakał we wszystkich konkursach Pś to wtedy byśmy zobaczyli, że żadnym lotnikiem nie jest.
    Poza tym chyba tylko Ty tak sądzisz ;)

    Ps. Nie wzrosła tylko o 10% a aż o 10 p.p. Matematyka ;)

  • kibicsportu profesor

    Niesamowicie mnie cieszy jakie postępy robi Habdas.
    FIS Cup Szczyrk 2021 Styczen - Punktuje w tych konkursach, ale jego sylwetka w locie była trochę pasywna.

    MP Zakopane 2021 Październik - Tutaj w locie już dobrze wyglądał i to były tak naprawdę pierwsze jego wyskoki, które pokazują, że ma duży potencjał. Jeszcze w tym sezonie też pierwsze podium w Fis Cup. Trochę zawiódł na MŚJ, ale sam mówił, że nałożył sobie dużą presję. Natomiast dobrze skakał na EYOF Voukatti

    Ten sezon kolejny postęp zrobiony. Dwa medale mistrzostw świata juniorów. Tak naprawdę niewiele zabrakło w obu konkursach do złota. Pierwsze punkty w karierze PŚ. Habdas zdobyl już 48 pkt w tym sezonie. Co ciekawe Wąsek w poprzednim zdobył 61 pkt, gdzie tak bardzo się go chwalono, ale były ku temu podstawy.
    No i zadebiutuje w lotach narciarskich na największej skoczni świata.
    Teraz jego sylwetka w locie bardzo dobrze wygląda. Wczoraj pięknie go się oglądało. W sumie w Planicy może dobrze latać. Ma mocne odbicie, do tego już dobrze w locie się prezentuje.

    W każdym razie Habdas póki co rozwija się wzorcowo. Krok po kroku idzie w góre. Też podoba mi się jego postawa, że nie daje ponieść się dobrym wynikom. Jest bardzo ambitny, oby go tylko to nie zgubiło jak Kota. On musi byc w kadrze Thurnbichlera na następny sezon. Nie ma co do tego wątpliwości.

    Jak mi ktoś powie, że nie mamy następców Stocha, Zyły, Kubackiego to go wyśmieje. Następcy są, tylko potrzeba czasu, a ci młodzi wyglądają coraz lepiej. Wiadomo nie jest to tak jak w Austrii, ale nie jest też tak jak w Finlandii kilkanaście lat temu, że tam skoki miały ogromny kryzys po odejściu kilku zawodników. Teraz to trochę lepiej już w Finlandii wygląda.
    Na pewno mamy znowu zdolne, młode pokolenie. Najwyższej jakości sprzęt, są pieniądze. Nie można tego zmarnować.

  • King profesor
    @Karpp

    To proszę bardzo jeszcze zestawienia Zniszczoła i Leyhe (raczej antylotnika):
    Sezon - miejsce w PŚ vs miejsce w PŚwL
    Zniszczoł
    2011/2012 47 vs 37
    2012/2013 68
    2014/2015 48 vs 36
    2016/2017 62
    2019/2020 51 vs 32
    2020/2021 40
    2021/2022 66 vs 42

    Leyhe
    2014/2015 38 vs 37
    2015/2016 23 vs 29
    2016/2017 22 vs 42
    2017/2018 18 vs 23
    2018/2019 11 vs 29
    2019/2020 6 vs 13
    2021/2022 22 vs 35

    Jak widać Leyhe praktycznie w każdym swoim sezonie notował gorsze rezultaty na lotach względem klasyfikacji ogólnej PŚ, a Zniszczoł odwrotnie.

    W obecnym sezonie Zniszczoł na ten moment jest 35 w klasyfikacji PŚ i 19 w PŚwL, a Leyhe 26 w PŚ i 32 w PŚwL.

  • King profesor
    @Karpp

    No tak wzrosła, o 10%... Więc i tak miał 67% (6/9 występów z punktami) wobec prawdopodobnie ogólnego rezultatu poniżej 40% skoro ten pułap osiągnął mając 100 startów w PŚ.

  • Asdero stały bywalec

    Można się było spodziewać, że przynajmniej jeden "lotnik" wystąpi, no bo trzeba mieć jakiś bufor bezpieczeństwa na drużynówkę, na wypadek jakby Wąsek znowu zrezygnował na miejscu. Ja tam tegoroczne wyczyny duetu Wolny - Stękała na mamutach oceniam podobnie. Co prawda Stękała czysto wynikowo był trochę lepszy, no ale we wszystkich skokach w Vikuersund miał świetne warunki, a Wolny na Kulm trafiał raczej pechowo, także który z nich by nie pojechał, to nie ma raczej większego znaczenia. Fajnie, że zabierają Habdasa, ale nie ma co ukrywać, że w jego przypadku sukcesem będzie wystąpienie w jeszcze jakimkolwiek innym dniu niż czwartek.

  • Karpp profesor
    @King

    No ale ta statystyka wzrosła bo zapunktował w tym sezonie max, jak ma ustabilizowaną formą na poziomie 20-stki. Sam napisałeś, że lotnik to gość który na lotach osiąga zdecydowanie lepsze rezultaty niż na pozostałych skoczniach. Zniszczoł tego nie robi. Gdyby robił to byłby w 10-tce w tych 4 zawodach.

  • dervish profesor
    @Mucha125

    Jednak się z tym nie zgodzę. Ostatnio w PK Murańka pokazał że nie jest gorszy od kadry Maciusiaka, a nawet lepszy.

  • Xander1 profesor

    A co do Maciusiaka to ja się nawet nie łudzę że go zwolnią. Gdyby był taki plan to już by coś o tym wspominano, a Maciej już wyjeżdza z planami na przyszły sezon i chce się bawić w naprawy Kota, Stękały itp. A to oznacza że kadra B nadal będzie na słabym poziomie i szykuje sie kolejna zmarnowana zima. Coś jak z Kruczkiem, którego zwolniono sezon za późno.
    Szkoda że u nas myślą dopiero wtedy jak już jest beznadziejnie. W skokach kobiet wpadli na [***] pomysł mianowania Kupczaka trenerem kobiet, po czym w tym roku stwierdzili że to nie miało szans się udać. No ba! Każdy wiedział tylko nie w PZN. I to samo teraz będzie z Maciusiakiem, który ma takie same fory w związku jak Kruczek. Co by się nie działo to ciepła posadka będzie, a wyników zero. Oby choć Janka i Tomka udało się uratować i przesunąć do kadry A. Ale nie zdziwię się jak TT skupi się dalej na piątce i wprowadzanie młodych to nadal będzie ściema.

  • Matrixun doświadczony
    @vvorm

    Może poszli logiką "tyle razy w tym sezonie zawodził w konkursie, że nie ma co znowu go ciągnąć"? Chociaż Andrzej wcale nie wygląda lepiej pod tym względem. Jedyny argument przeważający na korzyść Andrzeja to taki, że w jego przypadku wiadomo, że może ładnie skoczyć na mamucie, w dodatku tym, na którym wszedł do TOP10 MŚwL. A z Tomkiem nie wiadomo, choć tutaj jest statystyczne 50% szans, że też mógłby poczuć loty.

  • Woda początkujący
    @Lizakowaty

    No proszę, ale to i tak dawno.
    Pamiętam, że po Małyszu nie oglądałem często skoków, byłem zmęczony, trochę przeliczniki mnie dobiły, ale bardziej lata oglądania. Wzloty i upadki, musiałem się odciąć.
    To wtedy mogli, a teraz co z tym Pilchem? Może on sam cykorzy, ale wtedy nie ma co szukać w skokach, w tym roku aż 6 indywidualnych to loty...

  • Xander1 profesor

    No i fajnie że Janek sobie zadebiutuje, a Paweł w końcu się przełamał i pojedzie do Planicy (choć rok temu zrezygnował będąc na miejscu, więc jeszcze zaczekam). Mógł jechać Pilch i też sobie skoczyć. No ale Andrzej ma większe szanse coś uciułać.

  • King profesor
    @Lataj

    Tylko o jakim sukcesie mowa jak areną zmagań kadry B jest PK. A tam dostawali praktycznie przez cały sezon baty od Austrii, Norwegii, Niemiec i Słowenii. Maciusiak będzie się pewnie zasłaniać Zniszczołem, a tak na prawdę to dopiero pod okiem Thurna wszedł na najwyższy poziom. Jakby Zniszczoł skakał cały sezon w PK pewnie z ledwością miałby tam jedno podium, bo pod Maciusiakiem nie zrobiłby większego progresu tylko był cały sezon na etapie z grudnia.
    Weźmy nawet takich Niemców: Raimund, Lisso, Hoffmann, Hamann. Oni wszyscy zdołali przebić się do PŚ dodatkowo notowali dobre wyniki w PK. No ale pewnie już punkty Habdasa, Pilcha wystarczą żeby Maciusiak pozostał...
    A z całą pewnością wtedy popełniony zostanie ten sam błąd co z Kruczkiem po sezonie 2014/15, gdzie słaby sezon przypudrował brązowy medal w Falun.

  • Adrian AZ profesor
    @Sweet

    Może oglądalność? O 15:00 więcej osób zobaczy konkurs, niż o 14:00.

  • King profesor
    @Karpp

    Wystarczy statystyka, że ponad 70% występów na lotach (musiałbym wyliczyć dokładnie ile obecnie) ma z punktami. A niedawno była jego statystyka ogólna jak miał 100 występów, że punktował 40 razy. Więc skocznie duże mu zaniżają ten wynik.

    EDIT: 77% w 10 z 13 występów w PŚ na skoczniach do lotów kończył w TOP30.

  • Pavel profesor
    @vvorm

    Maciusiak musi się wykazać tym że "wszyscy jego zawodnicy punktowali w PŚ", a Thurnbichler ma na to wywalone, więc ciągną pana "bo lotnik", aby coś tam uciułał.

  • vvorm stały bywalec

    W sumie to ciekawe, czemu nie biorą tego Pilcha. Ten jeden skok z wczorajszego loteryjnego konkursu naprawdę aż tak mógł na tym zaważyć?

  • Lataj profesor

    Słuszny skład. Obawiałem się, że Habdasa - mimo najlepszego wyniku w Lahti - nie będzie, bo "młody i ma jeszcze czas". Niemniej sobie zasłużył. Chociaż Stękała pewnie pojedzie po to, aby uciułać drobne punkciki, a wtedy Maciusiak mógłby ogłosić sukces po fatalnym sezonie w PK, że wszyscy jego podopieczni zdołali zapunktować w PŚ w przeciwieństwie do Thurnbichlera. Pilch nie pojechał tylko dlatego, że w niedzielę pokrzywdziły go warunki, w jakich skakał. Choć i tak nie byłoby gwarancji punktów, a gdyby przyjąć kryterium wynikowe, jego odstawienie okazuje się słuszne. No to se jeszcze 23-latek na debiut w lotach poczeka.

  • Mucha125 profesor
    @dervish

    Jak mówiłem przy innym poście lepiej byłby w kadrach głównych niż jakiś jeden występ w PŚ. I tak dużo by nie ugrał bo jednak jest duża różnica między trenowaniem w kadrach a dodatkowa grupa.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Nie chodzi mi o wiek, ale o poziom, czyli taki równy zawodnik na poziom 8-18, równie dobrze mogłem ci podac Petera Żontę i Henninga Stensruda.

  • zimowy_komentator profesor
    @dervish

    Murańka wie, że z taką formą nie ma sensu się pchać do PŚ. Może mentalnie nie jest nastawiony na kolejne porażki.

  • zimowy_komentator profesor

    No to Wąsek i Habdas do piątku ze strachu nie zmrużą oka pewnie.

  • skokwdal stały bywalec
    @Lataj

    Może tak być, Stękała jest nierówny, ale ma wyskoki. Może być 22, jak i 42 czy 52 z nim nie trafisz. Habdas w 1 skoku na treningu na pewno skoczy słabo, bo musi zobaczyć jak to wygląda na mamucie. Największe oczekiwania mam z Żyłą i Stochem, ale Zniszczoł może namieszać.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Ok zgadzam się. Tylko sam wymieniłeś skoczków którzy swoje najlepsze sezony mieli już jako powiedzmy to doświadczeni goście. Czyli taki Wąsek musi cisnąć jeszcze 5 lat, a młodsi jeszcze dłużej.

  • MichalSkoczek2002 bywalec

    Dobry skład. Są pewniacy Stoch, Żyła, Zniszczoł, jest Wąsek! Jest Habdas i Stękała. Moim zdaniem jest to dobre zestawienie. Janek będzie mógł zdobyć cenne doświadczenie na wielkiej skoczni, oczywiście nie ma pewnie co się nastawiać, że Habdas będzie latał po 230m ale jestem ciekaw jego występów. Szczerze nie mogę się doczekać. Paweł w końcu może się przełamie, jeśli nie zrezygnuje w treningach. Jest szansa na dobrą życiówkę. Olek również może skoczyć dalej patrząc jak często ma dobre warunki:).
    Możnaby uznać, że szkoda iż nie ma Tomasza Pilcha. Chłopak ma 23 lata a za bardzo nie wiadomo jak radzi sobie w lotach. Pilch jest jednak niestabilny, czasem ma naprawdę fajne próby, niestety przeplatane słabymi. Wczoraj miał pecha do warunków ale jakoś nie jestem pewien czy wykorzystał by wiatr jaki miał Jan czy Aleksander. W jego miejsce jest Andrzej i on musi udowodnić, że warto na niego stawiać na loty, bo niewątpliwie posiada duże zdolności "latania" lecz w Vikersund nie potrafił tego zaprezentować poza dwoma lotami.

  • Lataj profesor
    @Pavel

    225 m to jedyny udany skok. Potem z niewiele niższej belki różnica wynosiła chyba aż ok. 50 m. Czyli Wolny ogólnie był cieniem samego siebie.

  • Pavel profesor
    @Wiewior

    Rzeczywiście, masz rację, zapomniałem o tym wyczynie ;)

  • Karpp profesor
    @dervish

    No dobra ale Stękała jedzie bo pokazał się dobrze na Vikersund, Murańka pewnie przepadłby, więc porównanie nie jest dobre.

  • Wiewior doświadczony
    @Pavel

    W pierwszym treningu poleciał 225m na Kulm.

  • Karpp profesor
    @King

    Nie rozumiem. Zniszczoł to lotnik? Przecież nie skakał na mamutach lepiej niż na dużych obiektach. A raczej cały czas ustabilizował się w okolicach tego 20 miejsca. Zauważyłeś, że jest lotnikiem jeszcze przed lotami? ;))

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Nie wiem po co się oszukujesz, Maciusiak zostaje i na tym trzeba opierać wszelkie dywagacje.

    I nie, nie Stocha i Małysza, ale Paschke, Hulę i Hlavę z najlepszych sezonów.

  • dervish profesor

    Stękała złapał diabła za rogi. :)
    A Murańka - co on sobie teraz myśli? Sam sobie wybiera ścieżkę.

  • Lataj profesor
    @skokwdal

    Stękała może też skakać i równo, i fatalnie. Ale może też przypaść jego najlepszy skok na I serię konkursową, a punkty wtedy też wpadną, nawet jak w finale będzie bryndza.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Akurat nie dostałem jeszcze odpowiedzi na to pytanie. Ja jestem zwolennikiem tego, żeby wziął dwóch ludzi z Austrii, którzy będą mu prowadzić kadrę B (Maciusiak do zwolnienia), wszyscy na jeden obóz, cały okres przygotowawczy i trenujemy. Następny sezon luźny można taki wariant sprawdzić.

    A może zwyczajnie Thurn lubi grupę 5-6 osobową, jak Horni i tymi swoimi kadrowiczami cały sezon Pś przeleci. Jak widać po Zniszczole i Wąsku ustabilizowali się chłopaki na punktach. Choć dalej nie wiem czy obaj potrafią zrobić krok do przodu czyli Zniszczoł w 10 a Wąsek walczący o pudła. Czy w ogóle wśród kadrowiczów na zapleczu są następcy mistrzów? Jakieś tam talenty są ale to za mało.

    Ty rozumiem wyznajesz zasadę, że z każdego można zrobić Stocha i Małysza.

  • Woda początkujący
    @andbal

    Mam tak samo jak ty.
    I jestem też przekonany, że Habdas trochę zepsuł plany. Pewnie miał jechać Stękała i z łaski Pilchowi dali by zadebiutować. Czemu nie ma info, co u kadry kobiet? Od Planicy totalna cisza, w sprawie trenera...czyli co, Kruczek zostaje rozumiem, główny winowajca, bo przypominam, że Kupczyk został do pomocy wzięty 😂

  • Pavel profesor
    @Wiewior

    Raczej nie rzut monetą. Stękała w Vikersund cokolwiek pokazał, może nie w konkursie, ale przynajmniej w prologu i treningu. Wolny natomiast w Tauplitz pokazał absolutne 0 w każdym skoku.

  • Lizakowaty stały bywalec
    @Woda

    W Planicy 2012 Zniszczoł i Murańka mieli po 18 lat oraz w Oberstdorfie 2013 skakali sami młodzi zawodnicy między innymi z Biegunem.

  • Wiewior doświadczony

    A wiec dobrze przeczuwałem. Rzut monetą między Wolnym a Stękała wygrał ten drugi :D

  • Lataj profesor
    @Skokownik

    W tamtym tygodniu to był jednorazowy wyskok. Ciekawe, czy się to potwierdzi...

  • JoshAllen stały bywalec

    Raimund wrzucał fotki z Gran Canarii, więc raczej nie szykuje się na loty. Przy nieobecności Dawida i Petera oraz znaku zapytania nad obecnością Paschke i Aschenwalda, jak również niewielkiej straty do Bresadoli - jest duża szansa na start Zniszczoła w niedzielę.

  • Qwertyuiop987654321 bywalec
    @Skokownik

    Stękała tym razem nie spali się w konkursie, ponieważ spali się już w kwalfikacjach

  • King profesor
    @Karpp

    Ja już kiedyś pisałem, że dla mnie lotnik to jest zawodnik, który wykręca znacznie lepsze wyniki na lotach niż normalnie. To, że np. Zniszczoł jest lotnikiem (bardzo nieoczywistym) zauważyłem w tym roku przed weekendem na Kulm.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Mi wierzyć nie musisz, wierz że Thurnbichler przyszedł tu poprawić stan polskiej kadry, a nie spić śmietankę z emerytów i się zawinąć razem z nimi. To od jego determinacji zależy ilu i jakich zawodników będzie miał w swojej ekipie. Mam nadzieje, że ma ambicję wykazać się z młodszymi i dostaniem kadrę z 7 zawodnikami.

  • znawca_francuskiego weteran
    @Woda

    Planica 2012

    Zniszczoł - 18 lat
    Murańka - 17 lat (rocznikowo 18 bo to ten sam rocznik co Olek)

  • andbal profesor
    @Martyn Nieobecni w Lahti

    W Lahti brakowało sporo zawodników klasyfikowanych wyżej od Wąska. Poza Kubackim nie było również: Jelara (no był ale się rozchorował), Lindvika, Petera Prevca, Leyhe i Raimunda. Jeśli chodzi o Zniszczoła to dodatkowo nie było Bresadoli, Paschke i Aschenwalda. Ale należy uzbroić się w cierpliwość do środy i zobaczymy kogo nie będzie.

  • skakanie_na_sniadanie stały bywalec
    @Pavel

    Wszyscy zapominają o Juroszku, dla mnie to on powinien być numerem 7, a dopiero po nim Pilch

  • znawca_francuskiego weteran

    Można powiedzieć Habdas farciarz.
    Gdyby wczoraj Habdas i Pilch skakali w odwróconej kolejności to Tomek by trafił na dobre warunki i byłby pewnie w punktach a ten drugi spadł by na 90m. Także wtedy to Pilch już byłby szykowany na loty. Tylko żeby ten cały Habdas nie wywinął takiego czegoś jak Oestvold bo skutki będą o wiele gorsze niż w Vikersund...

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Dobra, dobra jak zobaczę w kadrze A Pilcha i Habdasa to skocze z radości. Ale na razie Ci nie wierzę.

  • Lataj profesor
    @Pavel

    Myślę, że 5 skoczków stąd, że Thurn chciał postawić na jakość kadry, nie ilość zawodników. Ale z Wolnym się przeliczył, choć Kuba w zeszłym sezonie zasłużył sobie na pewne przywileje wynikami. Do tego mniej na kombinezony czy pary nart idzie, ale skoczków z choćby przyzwoitym dorobkiem punktowym w PŚ można policzyć nawet na palcach jednej ręki.

  • Woda początkujący

    W tytule brakuje wielorakiego słowa SZOK, bo to jest szok, jak skoki oglądam, to od Żyły, nie było tak młodego Polaka na lotach.

  • skokwdal stały bywalec

    Skład jak najbardziej dobry. Pilch by na Planicy klepał bule, a Habdas ma szansę na spoko rekord życiowy. Stękała jak będzie skakał równo to może do trzydziestki wskoczyć. Wąsek i Zniszczoł mają duże szanse na poprawę rekordu życiowego. Wąsek na 220+ a Zniszczoł nawet na 230+. Żyła będzie mocny, ale do podium zabraknie, Stoch może zamieszać, ale na podium nie liczę. Najmocniejsi na letalnicy będą Kraft, Granerud, Kobayashi, D. Prevc, Zajc, Hayboek, Wellinger, Geiger i na końcu tych lotników dopiero Lanisek. Oby nasz Żyła i Stoch namieszali to Lanisek na podium generalki nie wskoczy. Cele:
    - Żyła - TOP 7,
    - Stoch - TOP 10,
    - Zniszczoł - TOP 15,
    - Wąsek - TOP 25,
    - Stękała - TOP 25,
    - Habdas - TOP 35.

  • Skokownik weteran
    @King

    W Vikersund Stękała był dwudziesty w jednym z prologów więc nie jest powiedziane, że skończy się na czwartku :)

  • Lataj profesor
    @Karpp

    Niżnik nie jest dobrym przykładem, ale dlatego, że jego forma jest słaba.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Nie wiem co ty liczysz. Pewnych mamy 5 zawodników, do tego jeżeli będzie 6 dojdzie Habdas, a jeżeli 7 Pilch. No chyba, że Thurnbichler uprze się na Wolnego.

  • Karpp profesor
    @King

    A które miejsce Pilcha w Planicy spowodowałoby, że uznałbyś go za lotnika? ;)

  • Skokownik weteran

    Janek Habdas będzie pierwszym polskim debiutantem w lotach od czterech lat. Poprzednim był Paweł Wąsek, który zadebiutował na skoczni do lotów w 2019 roku w Oberstdorfie. Tak swoją drogą, to Thurnbichler wybrał dobry skład na Planicę. Pilch w konkursie w Lahti skoczył bardzo słabo i decyzja o odstawieniu go na boczny tor wydaje się słuszna. W obliczu rezygnacji Murańki Andrzej wydaje się najlepszą mimo wszystko opcją, jakby nie patrzeć oddał dwie dobre próby w Vikersund i wydawał się tam być lepszy niż w poprzednich częściach sezonu. Tak jak Matrixun liczę na to, że tym razem nie spali się w konkursie. A Habdas w wywiadzie dla Eurosportu mówił o pewnych obawach związanych z debiutem w lotach po bardzo intensywnym sezonie, ale ostatecznie zgodził się pojechać. To bardzo dobrze dla jego rozwoju sportowego. Wierzę, że po swego rodzaju "szoku" związanym z pierwszym w życiu skokiem na tak dużej skoczni ostatecznie polubi loty narciarskie i odnajdzie w nich przyjemność tak jak większość osób uprawiających skoki które tego próbowały. W Lahti Janek był bardzo dobry i oddał w niedzielę dwa dobre skoki(liczę ten z prologu). W ogóle jest to ważny, udany i przełomowy sezon dla Habdasa.

  • Karpp profesor
    @Pavel

    Bo umiem liczyć. No to będzie miał 6, straszna różnica biorąc pod uwagę, że cały czas będą w niej nasi weterani.
    Stoch, Kubacki, Żyła, Zniszczoł, Wąsek i ktoś jeszcze, a na zapleczu: Wolny, Stękała, Murańka, Pilch, Habdas, Juroszek, może Kot. Reszta juniorzy, grupy regionalne czy coś tam.

  • King profesor

    No i stało się to czego się niestety spodziewałem. Przed zawodami na Kulm Pilchowi zabrała występ niestabilna forma, a obecnie przed Planicą niestabilne warunki w Lahti. A tak pojedzie sobie Stękała zająć 42 miejsce w kwalifikacjach i jego występ skończy się na czwartku. A Pilch mógłby zrobić dokładnie to samo lub gorzej (co za różnica miejsce 41,42 czy 52 w Q), ale miałby już za sobą debiut i dałoby się ocenić czy jest z niego lotnik czy może w drugą stronę.

  • Matrixun doświadczony
    @Martyn

    Jest szansa, że i Olka zobaczymy w niedzielę. Musi tylko zdobyć trochę punktów, żeby wspiąć się o 1-2 pozycje w generalce. Nie będzie Dawida, Pero chyba też nie wystartuje, Paschke, Aschenwald... tu nie wiem, ale czy mogą pojawić się w Planicy? Więc kto wie, może i Zniszczoł zakończy sezon w faktycznie ostatnim konkursie sezonu.

  • alo profesor
    @Martyn

    Raimund nie wiadomo czy wystąpi a jest 30 w PŚ

  • Pavel profesor
    @Martyn

    Nie ma jeszcze Prevca, Wąsek na 99% będzie w finale. Pytanie czy Niemcy zabiorą Paschke, a Austriacy Aschenwalda, jak nie to spore szanse ma też Zniszczoł.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Nie wiem skąd masz te info, że kadra będzie miała 5 skoczków. Według przepisów w PZN trener główny ma sporo narzędzi, aby dobierać sobie ilość zawodników według swojego uznania. Wątpię, aby Thurnbichler stwierdził, że chce 7, a Małysz mu powiedział, "nie ma być 5".

  • Martyn bywalec

    Czyli wobec nieobecności Dawida w zasadzie pewny udziału w finale sezonu jest Wąsek jeśli nie da się w piątek zepchnąć z 31. miejsca, chyba że nie pamiętam o jakiejś jeszcze absencji.

  • an18 doświadczony

    Ciężko mi sobie wyobrazić Pilcha skaczącego lepiej od Stękały na mamucie, także skład bardzo dobry

  • Radek95 stały bywalec

    Po co Pilch do Planicy? On słaby jest

  • Karpp profesor
    @Pavel

    No dobra ale obiektywnie Pilch tylko raz miał szanse na debiut na lotach. W Kulm ale jak sam powiedział ostatnio Maciusiak skał wtedy fatalnie na treningach w Zakopanem, pewnie po japońskim jet lagu.
    Jak miał te naście lat nikt nie brał go na poważnie. Tak samo można powiedzieć o Niżniku bo ma już tyle lat i nie ma debiutu na lotach.

    Poza tym może Pilch sam zrezygnował. Tego nie wiemy. Gorsze od jego nieobecności jest to, że nic się nie zmieni. Kadra A dalej będzie miała 5 skoczków, a Maciusiak dalej będzie naprawiał Kota na zapleczu, bo już ma nawet pomysł na to.

    Edit: Niznik nie jest dobrym przykładem bo ma lat dopiero 20, ale pewnie jakiś zawodnik się znajdzie do przykładu ;)

  • Sweet weteran

    Super nagroda!!! Świetne decyzje Thomas podejmuje!!! Ps: dlaczego piątkowy konkurs jednak o 15:00, a nie o planowanej 14:00?? Słońce??

  • andbal profesor
    Skład

    TT uległ argumentacji MM i jedzie AS za TP. Szkoda. Liczyłem na 2 debiuty. I tak by było jakby za Wolnego na Kulm pojechał Pilch. Wszak kibice już przed zawodami pisali iż to słaba decyzja. Ja teraz też napiszę iż start Stękały za Pilcha to słaba decyzja. Nawet jeśli Stękała zdobędzie kilka/kilkanaście punktów. No chyba że będzie w 10tce pierwszych zawodów w piątek (nie kwalifikacji). Na drugi rok do debiutów Pilch i Juroszek.

  • alo profesor

    Chyba najrozsądniejszy sklad. Jestem ciekaw Habdasa jak będzie latał

  • Matrixun doświadczony

    I to mi się podoba. Nie spodziewam się nie wiadomo jakich wyników po Janku, ale bardzo mnie cieszy, że zadebiutuje na mamucie. :D Ciekawe co Andrzej pokaże w Planicy. Fajnie byłoby gdyby tym razem najlepsze zostawił na konkurs.

  • Karpp profesor

    Jednak decydowało Lahti. Habdas zaskoczył a Pilch skakał słabiutko. Pewnie w obwodzie był jeszcze brany pod uwagę (niestety) Wolny, no ale Janek wyskakał sobie to miejsce wczoraj.

  • alecko bywalec
    Pięknie

    Niech próbuje i zdobywa doświadczenie. Habdas, Tomasiak, Joniak i Szozda to przyszłość naszych skoków

  • Pavel profesor

    Wczorajszy konkurs żenujący czy nie, dał miejsce na Planicę Habdasowi, brawo dla niego. Oczywiście jednego "bo lotnika" musieli wcisnąć bo może uciuła 2 punkty i Maciusiak odtrąbi sukces kadry B z punktami. Szkoda, że nie ma Pilcha, bo w wieku 23 lat nie oddał jeszcze skoku na mamucie, trochę to niepoważne.

    Wygląda na to, że po tych niebywałych wynikach kadry B układ pozostanie bez zmian, mam tylko nadzieję, że Pilch i Habdas trafią do kadry A.

  • Radek95 stały bywalec

    Habdaś to nasza przyszłość. Liczę, ze osiągnie w swojej karierze tyle co Dawid lub Piotrek, chciałoby się oczywiście jeszcze więcej :)

  • Oreo profesor

    Pilch znowu niestabilny :D

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl