PŚ w Planicy: Seria próbna odwołana, konkurs przełożony na 17:00 (lista startowa)

  • 2023-03-31 11:00

Piątek na Letalnicy (HS240) będzie stał pod znakiem przedostatniego w sezonie konkursu indywidualnego Pucharu Świata. Punktualnie o 14:00 miała rozpocząć się seria próbna, ale została ona odwołana z powodu zbyt trudnych warunków wietrznych. Początek zawodów przełożono na 17:00. Na starcie ujrzymy czterech Polaków.

Letalnica w PlanicyLetalnica w Planicy
fot. Tadeusz Mieczyński
Halvor Egner GranerudHalvor Egner Granerud
fot. Tadeusz Mieczyński
Stefan KraftStefan Kraft
fot. Tadeusz Mieczyński
Anze LanisekAnze Lanisek
fot. Tadeusz Mieczyński
Aleksander ZniszczołAleksander Zniszczoł
fot. Tadeusz Mieczyński

W czwartek w Planicy rozegrano kwalifikacje, które zostały zdominowane przez reprezentantów gospodarzy. Najlepszy okazał się Anze Lanisek (239 m) przed Timim Zajcem (241,5 m) oraz Domenem Prevcem (230 m). Czwarty był Stefan Kraft (222,5 m), natomiast piąty Halvor Egner Granerud (220,5 m).

Najlepszym z grona Polaków okazał się Kamil Stoch, który po skoku na 224 metr zajął dziesiątą lokatę. Awans wywalczyli również Piotr Żyła, Andrzej Stękała i Aleksander Zniszczoł, który lotem na odległość 227,5 metra ustanowił nowy rekord życiowy.

Pewny zdobycia Kryształowej Kuli jest już Halvor Egner Granerud (2058 pkt.). Norweg w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata wyprzedza Stefana Krafta (1630 pkt.) oraz - nieobecnego w Planicy - Dawida Kubackiego (1592 pkt.). Czwarty jest Anze Lanisek (1519 pkt.), który już dziś może sobie zapewnić końcowe podium sezonu. Stanie się tak, jeżeli Słoweniec zajmie dziś pierwsze lub drugie miejsce.

W walce o Małą Kryształową Kulę pozostało już tylko dwóch zawodników - Halvor Egner Granerud (380 pkt.) i Stefan Kraft (320 pkt.). Norweg może w piątek zagwarantować sobie triumf w Pucharze Świata w lotach, jeżeli w zawodach w Planicy wywalczy o 40 punktów więcej od Austriaka.

Bliscy triumfu w Pucharze Narodów są Austriacy (6350 pkt.). Drużyna Andreasa Widhoelzla przed trzema finałowymi konkursami (dwoma indywidualnymi i jednym drużynowym) ma 1210 punktów przewagi nad drugimi Norwegami (5140 pkt.).

W ten weekend skoczkowie walczą również o 20 tysięcy franków szwajcarskich za triumf w turnieju Planica 7. Po czwartkowych kwalifikacjach liderem cyklu jest Anze Lanisek (224,8 pkt.) przed Timim Zajcem (219,3 pkt.) oraz Domenem Prevcem (210,8 pkt.). Najlepszy z Polaków, Kamil Stoch (192,9 pkt.) jest dziesiąty.

W gronie faworytów piątkowych zawodów w Planicy wymieniani są Słoweńcy - Anze Lanisek, Domen Prevc i Timi Zajc, Norweg Halvor Egner Granerud oraz Austriak Stefan Kraft.

Na starcie konkursu ujrzymy 40 zawodników z czternastu reprezentacji narodowych. W tym gronie znajduje się czterech Polaków - Andrzej Stękała (nr 4), Aleksander Zniszczoł (nr 22), Kamil Stoch (nr 25) i Piotr Żyła (nr 35).

W przerwie konkursu ostatni skok w karierze odda Bor Pavlovcic. Reprezentant Słowenii na początku tygodnia ogłosił decyzję o rozbracie ze sportem. W sobotę z zawodową karierą pożegnają się z kolei Tilen Bartol i Cene Prevc.

W dotychczasowej historii Pucharu Świata rozegrano 47 konkursów indywidualnych na mamucim obiekcie w Planicy. Najwięcej zwycięstw - 5 - ma na swoim koncie Gregor Schlierenzauer. Austriak triumfował dwukrotnie w 2008, a następnie w 2009, 2011 i 2013 roku. Najlepszym Polakiem na Letalnicy jest Adam Małysz, który zwyciężył trzykrotnie w 2007 roku, a ponadto był trzykrotnie drugi (2003 i dwa razy w 2009) oraz raz trzeci (2011). Z trzech zwycięstw cieszył się ponadto Kamil Stoch (2011 i dwukrotnie w 2018). Biało-czerwony dorobek uzupełniają trzecie pozycje Piotra Fijasa (1987) i Piotra Żyły (2013 i 2019).

Poprzednie konkursy indywidualne PŚ na mamuciej skoczni w Planicy:
Data I miejsce II miejsce III miejsce
14.03.1987 A. Felder O.G. Fidjestoel T. Klauser
15.03.1987 O.G. Fidjestoel M. Zupan P. Fijas
23.03.1991 S. Taellberg S. Zuend A. Kiesewetter
24.03.1991 R. Gebstedt S. Horngacher D. Thoma
20.03.1994 J. Sakala E. Bredesen R. Cecon
22.03.1997 T. Okabe K. Funaki J. Soininen
23.03.1997 A. Higashi P. Peterka L. Ottesen
19.03.1999 M. Schmitt K. Funaki C. Duffner
20.03.1999 H. Miyahira M. Schmitt N. Kasai
21.03.1999 N. Kasai H. Miyahira M. Schmitt
19.03.2001 S. Hannawald J. Ahonen A. Goldberger
18.03.2002 M. Schmitt R. Jussilainen T. Ingebrigtsen
22.03.2003 M. Hautamaeki A. Małysz M. Hoellwarth
23.03.2003 M. Hautamaeki S. Hannawald H. Miyahira
19.03.2005 M. Hautamaeki A. Widhoelzl B.E. Romoeren
20.03.2005 B.E. Romoeren R. Ljoekelsoey A. Widhoelzl
18.03.2006 B.E. Romoeren R. Ljoekelsoey M. Koch
19.03.2006 J. Happonen R. Kranjec M. Koch
23.03.2007 A. Małysz S. Ammann J. Damjan
24.03.2007 A. Małysz A. Jacobsen M. Koch
25.03.2007 A. Małysz S. Ammann M. Koch
14.03.2008 G. Schlierenzauer J. Ahonen B.E. Romoeren
16.03.2008 G. Schlierenzauer M. Koch J. Happonen
20.03.2009 G. Schlierenzauer A. Małysz D. Wasiljew
22.03.2009 H. Olli A. Małysz S. Ammann
R. Kranjec
18.03.2011 G. Schlierenzauer T. Morgenstern M. Koch
20.03.2011 K. Stoch R. Kranjec A. Małysz
16.03.2012 R. Kranjec S. Ammann M. Koch
18.03.2012 M. Koch S. Ammann R. Kranjec
22.03.2013 G. Schlierenzauer P. Prevc P. Żyła
24.03.2013 J. Tepes R. Velta P. Prevc
20.03.2015 P. Prevc J. Tepes S. Kraft
22.03.2015 J. Tepes P. Prevc R. Velta
17.03.2016 P. Prevc J.A. Forfang R. Kranjec
18.03.2016 R. Kranjec P. Prevc J.A. Forfang
20.03.2016 P. Prevc R. Kranjec J.A. Forfang
24.03.2017 S. Kraft A. Wellinger M. Eisenbichler
26.03.2017 S. Kraft A. Wellinger N. Kasai
23.03.2018 K. Stoch J.A. Forfang S. Kraft
25.03.2018 K. Stoch S. Kraft D.A. Tande
22.03.2019 M. Eisenbichler R. Kobayashi P. Żyła
24.03.2019 R. Kobayashi D. Prevc M. Eisenbichler
25.03.2021 R. Kobayashi M. Eisenbichler K. Geiger
26.03.2021 K. Geiger R. Kobayashi B. Pavlovcic
28.03.2021 K. Geiger R. Kobayashi M. Eisenbichler
25.03.2022 Z. Jelar P. Prevc A. Lanisek
27.03.2022 M. Lindvik Y. Sato P. Prevc

Zdaniem bukmacherów (Fortuna) faworytami piątkowego konkursu na Letalnicy są Stefan Kraft (kurs: 3.20) oraz Halvor Egner Granerud (3.50). Wysoko oceniane są również szanse na sukces Słoweńców - Anze Laniska (4.50), Timiego Zajca (6.75) i Domena Prevca (7.00).

W porze piątkowego konkursu wiatr na skoczni w Planicy ma osiągać średnią prędkość 4 m/s. Dodatkowo przewidywane są opady deszczu. Temperatura powietrza ma oscylować w okolicach +8°C.

Oficjalnym rekordzistą Letalnicy (HS240) jest Ryoyu Kobayashi. Reprezentant Japonii podczas zawodów Pucharu Świata w 2019 roku poszybował na 252 metr. Rok wcześniej próby na odległość 253,5 metra nie ustał Gregor Schlierenzauer.

O 14:00 ma rozpocząć się seria próbna przed zaplanowanym na 15:00 konkursem indywidualnym.

AKTUALIZACJA: Z powodu zbyt silnie wiejącego wiatru, zaplanowana na 14:00 seria próbna została odwołana. O 14:30 odbędzie się spotkanie jury, które zadecyduje o dalszych losach piątkowych zawodów.

AKTUALIZACJA nr 2: Początek konkursu został przełożony z 15:00 na 15:30. Kolejne spotkanie jury o 15:00.

AKTUALIZACJA nr 3: Konkurs przełożony na 16:00. Następne spotkanie jury wyznaczono na 15:30.

AKTUALIZACJA nr 4: Wiatr nie daje za wygraną. Konkurs został ponownie przełożony. Nowa godzina startu to 16:30. Z kolei o 16:00 odbędzie się spotkanie jury.

AKTUALIZACJA nr 5: Kolejne półgodzinne opóźnienie. Zawody mają rozpocząć się o 17:00, natomiast o 16:30 ma odbyć się spotkanie jury.

AKTUALIZACJA nr 6: Ostateczna decyzja jury - zawody mają rozpocząć się o 17:00 i będą składały się z jednej konkursowej serii.

Transmisję z konkursu przeprowadzą TVN (14:20), Eurosport 1 (14:25) i Player.pl (14:45).

Wyniki "na żywo" będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>

lub relacji LIVE FIS >>

Oglądaj sporty zimowe (i nie tylko!) w kanałach Eurosportu >>>

Program zawodów:
Godzina Wydarzenie Transmisja
Piątek, 31.03.2023
14:00 Seria próbna  
17:00 Konkurs indywidualny (Planica 7) TVN, Eurosport 1, Player
Sobota, 01.04.2023
9:00 Seria próbna  
10:00 Konkurs drużynowy (Planica 7) TVN, Eurosport 1, Player
Niedziela, 02.04.2023
9:00 Seria próbna  
10:00 Konkurs indywidualny (Planica 7) TVN, Eurosport 1, Player
Lista startowa konkursu PŚ w Planicy (HS240); 31.03.2023
Nr Zawodnik Kraj Rocznik Rekord życiowy
1 IMHOF Remo 2003 218.5 m, Planica 2023
2 SCHMID Constantin 1999 234.0 m, Planica 2019
3 IPCIOGLU Fatih Arda 1997 209.5 m, Bad Mitterndorf 2023
4 STĘKAŁA Andrzej 1995 235.0 m, Vikersund 2016
5 PASCHKE Pius 1990 234.0 m, Planica 2022
6 AIGRO Artti 1999 228.0 m, Planica 2019
7 BOYD-CLOWES Mackenzie 1991 224.0 m, Planica 2016
8 HOFFMANN Felix 1997 235.0 m, Planica 2023
9 MASLE Rok 2004 218.0 m, Vikersund 2023
10 DEAN Decker 2000 212.5 m, Bad Mitterndorf 2023
11 RINGEN Sondre 1996 241.0 m, Vikersund 2023
12 HEGGLI Bendik Jakobsen 2001 234.0 m, Vikersund 2022
13 INSAM Alex 1997 232.5 m, Planica 2017
14 MARUSIAK Jewhen 2000 211.0 m, Planica 2023
15 AMMANN Simon 1981 239.5 m, Vikersund 2017
16 KYTOSAHO Niko 1999 233.0 m, Planica 2022
17 BRESADOLA Giovanni 2001 228.0 m, Planica 2023
18 GEIGER Karl 1993 243.5 m, Planica 2017
19 SUNDAL Kristoffer Eriksen 2001 222.5 m, Vikersund 2023
20 KOS Lovro 1999 236.0 m, Planica 2021
21 NAKAMURA Naoki 1996 236.0 m, Planica 2021
22 ZNISZCZOŁ Aleksander 1994 227.5 m, Planica 2023
23 FORFANG Johann Andre 1995 245.5 m, Vikersund 2017
24 DESCHWANDEN Gregor 1991 231.0 m, Vikersund 2023
25 STOCH Kamil 1987 251.5 m, Planica 2017
26 TANDE Daniel Andre 1994 243.5 m, Planica 2018
27 JOHANSSON Robert 1990 252.0 m, Vikersund 2017
28 FETTNER Manuel 1985 243.0 m, Vikersund 2023
29 EISENBICHLER Markus 1991 248.0 m, Planica 2019
30 TSCHOFENIG Daniel 2002 232.5 m, Planica 2023
31 HAYBOECK Michael 1991 245.5 m, Planica 2020
32 KOBAYASHI Ryoyu 1996 252.0 m, Planica 2019
33 WELLINGER Andreas 1995 245.0 m, Vikersund 2017
34 HOERL Jan 1998 233.0 m, Planica 2022
35 ŻYŁA Piotr 1987 248.0 m, Planica 2019
36 LANISEK Anze 1996 244.5 m, Planica 2022
37 PREVC Domen 1999 245.5 m, Vikersund 2019
38 ZAJC Timi 2000 245.0 m, Vikersund 2022
39 KRAFT Stefan 1993 253.5 m, Vikersund 2017
40 GRANERUD Halvor Egner 1996 244.5 m, Planica 2020

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (69805) komentarze: (319)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Janekx1 weteran
    @Introverder

    Niestety konkurs indywidualny PŚ się w ten sposób nie złoży.

  • Tluczek początkujący
    @FLAFU

    Vvorm Gdzie jesteś?
    Obrażają kobiety. dla mnie skandal
    Sam jestem fanem Lundby

  • ms_ doświadczony
    @Xenkus

    Jednak twoje obawy okazały się słuszne i jutro tylko jedna seria indywidualnie, myślałem, że w tym Fisie aż tacy głupi nie są. Jak widać niestety się myliłem. Może chodzi o to że była już wcześniej ustalona godzina transmisji na 11 drużynowego i się mogą różne telewizje wkurzać że im ramówkę psują jakby się miał ten konkurs później zacząć, ale skoro i tak dzisiaj tyle się to ciągnęło, a jutro z rana kolejny konkurs który planowo miał być dzisiaj to ten argument traci sens.

  • Tluczek początkujący
    @jestemnowy123

    Dobrze, bo jest wiosna.
    Sezon był wspaniały, a jak ciebie nawet nie jara medal Dawida, to naprawdę współczuję.

  • dervish profesor

    Błahuty to dziś miały męczarnię. Przesiedzieć w studio tyle godzin. ;)

  • Introverder profesor

    Ja już wolałbym jakby odwołali drużynówkę i zrobili konkurs indywidualny, nawet 3-seryjny by liczba serii się bardziej zgadzała.

  • Janekx1 weteran

    #NowySezonBezSedlaka

  • jestemnowy123 stały bywalec

    Dobrze,że ten sezon się kończy,obrzydzili skoki bardzo w tym roku.

  • Introverder profesor
    @Raptor202

    Może jeszcze wpadną na pomysł, by wynagrodzić 1-seryjny indywidualny konkurs 3-seryjnym drużynowym :D ;).

  • alo profesor

    Czyli jedna seria jutro. Tak jakby nie dało się zrobić całego konkursu dwuseryjnego a po zakończeniu konkurs drużynowy. Taki upchany ten ostatni konkurs indywidualny i tyle po macoszemu a drużynówka ważniejsza

  • Anonimek stały bywalec
    @Raptor202

    Dobrze rozumiesz, absurdalna decyzja ale niestety.

  • Czypavelmamozg początkujący
    @Xenkus

    Napisz im

  • dervish profesor

    Wreszcie koniec tej farsy.

  • Raptor202 profesor

    "8:45 - konkurs indywidualny
    10:00 - konkurs drużynowy"

    Dobrze rozumiem, że badziewna drużynówka będzie miała dwie serie, a konkurs indywidualny tylko jedną? Brawo panowie decyzyjni.

  • Janeman profesor
    @Xander1

    To brzmi jak rozsądne rozwiązanie o którym zapewne pomyślała większość kibiców - czyli znając "logikę" FIS nie ma na to szans.

  • Anonimek stały bywalec

    Jutro tylko 1 seria

  • Xenkus profesor

    Niech robią 2 seryjny indywidualny i 1 seryjna drużynówkę a nie na odwrót. Kogo te drużynówki w zasadzie obchodzą.

  • tomek20 weteran

    Czekać 2 godziny, ogłosić start konkursu i po kilku minutach go odwołać. Poziom FIS.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Jedyna prawidłowa decyzja, tylko została ona podjęta za późno.

  • Janekx1 weteran

    17:06 31.03.2023: Competition rescheduled for saturday, April 1st at 8:45 CET

  • Adrian AZ profesor

    To se poskakali.

  • zimowy_komentator profesor

    Płachtowi krzyknęli do komentatorów, że zawody przekładają na jutro :-)

  • jestemnowy123 stały bywalec

    Ośmieszyli się. W Planicy jak nie skaczesz z rana to później zawsze jest trudno...

  • Xander1 profesor

    I oby jutro były dwie serię, a drużynówka niech ma jedną

  • marro profesor

    No to do jutra, miłego wieczoru

  • tomek20 weteran

    XDDDDDDD

  • Nikt_ważny profesor

    XD.

  • an18 doświadczony

    Czyi jutro jednak

  • sorantor250 weteran

    koniec

  • Janekx1 weteran

    Jutro

  • chelbo początkujący

    skaczemy jutro

  • Anonimek stały bywalec

    No juz po dzisiaj, z boku wieje 4 m/s. Nie ma szans, tylko po co się dalej bawią w przekładanie

  • Introverder profesor
    @Matthias88

    I z osłonami antywiatrowymi.

  • Matthias88 doświadczony

    Będą skakać z noktowizorami. A co tam.

  • sorantor250 weteran
    @Nikt_ważny

    dużo szybciej jest jednak przez krótkofalówkę. nie musisz dzwonić.

  • Dama_Karmelowa profesor
    @Anonimek

    Wielka różnica, skoczyłoby 20 i po zabawie

  • Bernat__Sola profesor

    W Innsbrucku w zeszłym roku chyba też była deklaracja, że skaczemy, po której odwołali.

  • Introverder profesor

    Dobrze jeśli odwołają. Jutro może będzie bezpieczniej.

  • Janekx1 weteran

    Start delayed for 1st round

  • Nikt_ważny profesor

    W sumie to dlatego Sedlak z Pertille nie mogą jak ludzie gadać przez telefon, tylko się bawią w jakieś radio?

  • sorantor250 weteran

    XD. grubo.

  • Anonimek stały bywalec

    Hahahaah no i po skakaniu. Było puszczać o 16:30.

  • tomek20 weteran

    Ocho już problemy. Lipa z tego będzie.

  • cavalierjan19 profesor
    @dervish

    Na pewno nie dziwi fakt, że Eurosport tego skoku nie pokazał. Pavlovcic to postać znana fanom zagorzałym, niedzielny kibic średnio będzie go pamiętać- skoczek o udanym sezonie dwa lata temu. Pewnie niektórzy fani skoków zdążyli nawet zapomnieć o zeszłorocznych wynikach Cene Prevca i jego końcu kariery, co dopiero o Pavlovciciu.

  • dervish profesor

    Mam nadzieje, że konkurs się nie odbędzie. Skoczy kilkunastu i odwołają.

  • Tluczek początkujący

    Czy Thurn zbroję? Po co to info było z godziny 14, jak myślicie?

  • marro profesor

    W tej loterii o ile będzie konkurs, życzę punktów Stękale, Top 10 pozostałej trójce i pozostania Dawida na podium generalki na koniec sezonu, będzie ciężko ale a nuż się uda.

  • sorantor250 weteran
    @.....sieanieskoczy

    czy ja wiem? dzisiaj nie skakali w ogóle. Piotrek jak wiadomo te pierwsze skoki często ma mocno niemrawe..

  • Cinu profesor
    @dervish

    A myślałem, że tylko mnie to zupełnie nie obchodziło.

  • .....sieanieskoczy doświadczony

    Jedna seria? Szansa dla naszych.

  • dervish profesor

    Bez przesady z tym oczekiwaniem na pokazanie ostatniego skoku Pavlovcica. Skoczek ten nie był kimś szczególnie ważnym dla tej dyscypliny sportu.

  • Adrian AZ profesor
    @Robert Johansson252

    Tego pierwszego może się pozbędziemy w październiku. Z tym drugim będziemy musieli się zawsze męczyć oglądając skoki, czy inne dyscypliny spod egidy międzynarodowej federacji narciarskiej.

  • Cinu profesor
    @Matthias88

    Skoro Wódz pozwala skakać to chyba muszą być dobre, nie? Duce się nie myli.

  • Adrian AZ profesor

    Ale toporny akcent ma Sandro Pertile.

  • cavalierjan19 profesor
    @Robert Johansson252

    Tej samej długości sezon (31 konkursów) co ciekawe. Wtedy punktowali zawodnicy z 15 nacji (w tym Korei i Francji), w tym sezonie aż 18 (różnice robią punkty rumuńskie, kazachskie, tureckie, estońskie i ukraińskie).

  • sorantor250 weteran

    tylko jedna seria

  • Matthias88 doświadczony

    Partile "condisions ar very gut tu dżump" Zobaczymy...

  • Janekx1 weteran
    @Anonimek

    W jego przypadku rezygnacja byłaby słuszna w 100%.

  • FLAFU stały bywalec

    Nie ma nigdzie studia, na TVN ten damski wieloryb ze swoim programem a na Eurosporcie powtórka. Ostatni skok Pavlocica pewnie pokaza przed konkursem

  • Anonimek stały bywalec

    Ciekawe czy Tande będzie skakał, biorąc pod uwagę co go tu spotkało.

  • Robert Johansson252 profesor
    @cavalierjan19

    Mam nadzieję, że Stęki będzie w "30". Wtedy chyba 88 zawodników punktujących będziemy mieli tej zimy - o 1 więcej niż w 2014/15 i najwięcej od 2009/10

  • Pavel profesor
    @cavalierjan19

    Skaczą.

  • cavalierjan19 profesor

    Teraz pytanie czy ekipa Thurnbichlera skacze czy nie?
    Najgorzej na tym wyjdzie Stękała, któremu Thurnbichler może zabrać jedyną okazję na punkty w tym sezonie.

  • znawca_francuskiego weteran

    No to jednak będzie konkurs. Żeby tylko Jędruś dobrze trafił z warunkami bo to ostatnia szansa na punkty.

  • Janekx1 weteran
    @Sousuke

    Słabiutko niczym cały sezon i w FC nawet nie punktował...

  • tomek20 weteran

    Aha, czyli Eurosport zamiast pokazać ostatni skok Bora waliło powtórkami z kwalifikacji.

  • sorantor250 weteran
    @Sousuke

    kiedy byłten skok bora? na eurosporcie nic nie widziałem

  • an18 doświadczony
    @Snickers_powrot_mistrza

    No oczywiście, beka z typa że chciał chronić zdrowie swoich zawodników

  • Janekx1 weteran

    Kurczę ciekawe czy pojawi się wideo ostatniego skoku Bora bo przegapiłem :(

  • Matthias88 doświadczony

    Safety first, but money "the firstest"

  • Sousuke stały bywalec

    Bor słabiutko na zakończenie.

  • Snickers_powrot_mistrza doświadczony

    Największa beka z Thomasa Thurnbichlera

  • sorantor250 weteran
    @Tluczek

    niech wygra Jan Habdas. a nie, czekaj..

  • Tluczek początkujący
    @mario1_94

    Ja jestem za loteria i chce żeby Słoweniec, albo Niemiec wygrał :))

  • an18 doświadczony

    Czyli Planica 6 co najwyżej

  • tomek20 weteran

    Pewnie skoczą, tylko tak straszyli.

  • Xenkus profesor

    Jednoseryjny konkurs niestety będzie.

  • indianski bywalec
    @FLAFU

    a to juz ich problem

  • JoshAllen stały bywalec
    @Xenkus

    Dla zdrowia psychicznego lepiej unikać tego tagu.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Będzie skakanie dopóki komuś nie ściągnie narty

  • Anonimek stały bywalec
    Temat Polaków

    Jak myślicie, będą skakać Polacy czy to była jednak ostateczna decyzja bez względu na to jakie będą warunki później?

  • mario1_94 stały bywalec

    Szkoda, że nie skaczą od 16:30. Przedskoczkowie jadą jeden za drugim. Przez to pewnie nie będzie 2. serii.

  • FLAFU stały bywalec

    A co z Polakami? Jak nie będą skakać to walić ten cały konkurs.

  • Roxor profesor

    No to pytanie czy rzeczywiście poskaczą czy tylko spróbują rozpocząć konkurs i wtedy zobaczą czy da się skakać. Zawsze to dodatkowe pół godziny na poprawę warunków, bo kolejny jury meeting i przesunięcie konkursu o kolejne pół godziny by już nie przeszło.

  • dervish profesor

    Może Sandrze chodziło o skoki na pifko naprzeciwko? ;)

  • Xenkus profesor

    Nie da się czytać tych skokar na Twitterze xD panika, że masakra.

  • Anonimek stały bywalec
    @Malinek

    Tego raczej nie wie nikt ale dużo wskazuje na to że bez.

  • Mucha125 profesor

    Zaczynamy zawody. Ciekawe czy do pierwszego upadku.

  • Malinek stały bywalec

    Podobno skaczemy;)
    Bez Polaków serio czy TT tylko tak mówił?

  • Karpp profesor

    Ech, jak redaktor Formela odwołuje to zawsze skaczą :/ czyli przegra z red. Merkiem.

  • Xenkus profesor

    Pertille mówi, że skaczemy dzisiaj.

  • tomek20 weteran

    Rozumiem, że warunki się jakoś diametralnie poprawiły. Czy to było czekanie dla samego czekania?

  • alo profesor

    Nasi serio nie będą skakać? Co za typy

  • equest profesor
    @Xenkus

    Gdzie w którym miejscu? Powtórzę wypowiedź.

    "Jak to Lanisek powiedział? "Będę walczył o pierwszą trójkę"? A to pech, może się nie udać."

  • dervish profesor

    Damian Michałowski
    @damianmichal
    ·
    4 min
    Sandra Pertile potwierdza - skaczemy dzisiaj.




    Przyjechała żona Pertile? ;)
    Ona skoczkini czy skoczek?

  • Bernat__Sola profesor
    @VASSILYEV

    A nie przenieśli tego na Bloudkovą przypadkiem?

    A na pewno - tak jak pisze niżej @Cinu - oświetlenie z MŚwL 2020 było tymczasowe.

  • dervish profesor
    @ZXCVBNM_9999

    Juz dawno powinien podjąc decyzje o przełożeniu konkursu. Zamias tego męczy wszystkich: telewidzów, skoczków, zgromadzoną publikę i wkurza stacje telewizyjne które maja zrujnowana ramówke.

  • Cinu profesor
    @VASSILYEV

    Tymczasowe jak w Rasnovie

  • Xenkus profesor
    @equest

    Naprawdę nie widzę. Widzę za to jakiś pretensjonalny ton w stosunku do Laniska.

  • Robert Johansson252 profesor
    @Xenkus

    W sumie, jakby np. to Kubacki walczył o podium PŚ z nieobecnym Laniszkiem i specjalnie lądował na buli, żeby go nie wyprzedzić, to kibice by go zjechali.

  • VASSILYEV bywalec

    Jak to nie ma stucznego oświetlenia? Przecież na mśwl w 2020 było

  • equest profesor
    @Xenkus

    Na prawdę nie dostrzegasz odniesienia do warunków pogodowych?

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @dervish

    A co ma zarządzać? Wiatr zatrzyma? Wymieni cyrkulację atmosfery? A może własnym ciałem ochroni skocznię przed podmuchami bocznymi.

  • PiaPiu stały bywalec

    Ile m/s wieje?

  • Xenkus profesor
    @equest

    A co było złego w jego wypowiedzi? Ma nie skakać albo specjalnie lądować na buli? On nie jest niczemu winny. Nie jest winny tego, że żona Dawida zachorowała.

  • cavalierjan19 profesor
    @grzmiwuj

    Sęk w tym, że FIS to monopolista ;)

  • grzmiwuj doświadczony
    @Xenkus

    Problem mam z tą organizacją, ponieważ zarządzają nią ludzie niekompetentni, którzy ani nie potrafią rozsądnie prowadzić konkursów (co obserwujemy przez cały sezon), ani działać i skutecznie się komunikować w takiej sytuacji jak dzisiaj. Tak jak już pisałem, bolączki skoków to nie jest kwestia przeliczników, kombinezonów itp., ale braku myślenia na każdym możliwym polu.

    Czy przekładanie konkursu co pół godziny, zmieniajac po drodze swoje "ostateczne" decyzje przyczynia się do popularności skoków? Zachęca kibiców? Nie. Powinni wyjść o godz. 15 i powiedzieć: "Czerkamy maksymalnie do tej i do tej, decyzja ostateczna. Jeśli nie, mamy plan B - taki i taki". A potem się tego trzymać. Obserwujemy natomiast sytuację, w której zawodnicy, kibice na miejscu i widzowie w domach czekają nie wiadomo na co i nie mają żadnego oficjalnego potwierdzenia z FIS, jaki jest konkretny plan działania i co w zamian, jeśli nie uda się dziś.

    Poważne organizacje tak nie funkcjonują. O to mi chodzi.

  • dervish profesor

    Na łąkach kaczeńce,
    a na niebie wiatr,
    ....
    Przed nocą zdążymy,
    tylko zwyciężymy,
    a to ważna gra! ;)

  • equest profesor

    Jak to Lanisek powiedział? "Będę walczył o pierwszą trójkę"? A to pech, może się nie udać.

  • Bernat__Sola profesor

    Oby jednak dzisiaj się to odbyło, bo jeśli rzeczywiście jutro od 08:45, to co najwyżej zdążę na końcówkę indywidualnego i drużynówkę :/.

  • Introverder profesor

    Ciągle o Lanisku - przecież jak na jutro przeniosą to Lanisek będzie mógł tym bardziej wystąpić a jeśli zrobiliby 2 serie to tym bardziej będąc w dobrej formie miałby szansę na wysokie miejsce, bo 2 serie niwelują loteryjność bardziej a warunki mają być podobno sprawiedliwsze.

  • bonifacy50 początkujący

    Słoweńcy będą to chcieli na siłę przeprowadzić, w niedzielę Lanisek może nie zdarzyć odrobić straty. Dobrze że tam nie ma oświetlenia.

  • Robert Johansson252 profesor
    @equest

    Jeśli poprawią się warunki, to ich puści. Groził, jak było 10 m/s o 14:00.

  • Introverder profesor

    Niebo się wypowiedziało: "Dawid ma być na pudle w PŚ i koniec a jak nie to zasmakujecie srogiej pomsty" .

  • JacZ bywalec

    Oby przenieśli na jutro

  • Xenkus profesor

    Spiker właśnie zapowiada przedskoczków.

  • equest profesor
    @an18

    Niezupełnie. Nasi dziś nie wystartują tak zapowiedział TT.

  • Cinu profesor

    Dobra skończyłem co miałem zrobić dzwonię do Sandro, że o 17 ruszamy :) Wybaczcie za opóźnienie.

  • Tluczek początkujący
    @dervish

    A skąd wiesz, że jutro cokolwiek się odbędzie? Może być tak, że dziś będzie lepsza pogoda niż jutro, co wtedy?

  • Matthias88 doświadczony

    Słoweńcy robią wszystko, by konkurs się odbył, choćby jedna seria, by Lanisek miał szansę zdobyć punkty do pucharu świata i mógł zająć 3 miejsce na końcu. Jutro tej jednej serii raczej nie da się zorganizować, bo tv mają pewnie zajętą ramówkę.

  • Introverder profesor

    BTW. Nie rozumiem tez czemu tak upierają się dzisiaj z tym konkursem i z tym żeby jutro była ewentualnie tylko jedna seria..

  • dervish profesor

    Skijumping.pl
    @Skijumpingpl
    ·
    11 min
    Nie uwierzycie: konkurs przełożony na 17:00 - jury meeting o 16:30

    ------------------------------------------------------------------------------------------
    Nie wierzę. :)
    FIS się ośmiesza. Pertile błaznuje zamiast zarządzać.

  • indianski bywalec

    no to po ptokach

  • dervish profesor
    @Mucha125

    Zwłaszcza, że mamy tu także turniej Planica 7. Niby mało istotny ale jednak jest.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Tańczymy labada labada labada
    Tańczymy labada małego walczyka
    Tańczą go kibice kibice kibice

  • Xenkus profesor

    Tak btw nie wiem jaki problem oni mają z rozegraniem 2 seryjnego konkursu indywidualnego jutro. Nie można zacząć jakoś od 8 i o jakieś 30 minut przesunąć drużynówki?

  • dervish profesor
    @Pavel

    MKOL za Samarancha był państwowy. Należął do jednego państwa - Kacapii. Wszak Samaranch (wcześniej ambasador w Rosji) był agentem Putina i KGB którzy na prośbę Samarancha załatwili mu posadę przewodniczącego MKOL a ten bedąc do usług załatwił kacapom IO. Dziś to jest potwierdzony fakt.

  • alo profesor

    Tak naprawdę Sedlak i Pertile bawią się w Prima Aprilis bo warunki są dobre,tylko próbują nabrać całe środowisko skoków... :D

  • Introverder profesor

    To już chyba zaczyna śmierdzieć jedną serią - bo wychodzi że jak jutro to było info że jedna seria a dziś jak się uda rozegrać też nie wiem czy 2 serie się uda rozegrać. Zwłaszcza jeśli seria się będzie bardzo przedłużać. Ostatni skoczkowie wtedy będą w półmroku skakać może nawet - zwłaszcza jeśli byłyby 2 serie dziś i długie przestoje..

  • Mucha125 profesor
    @dervish

    Drużynówka powinna być tylko dodatkiem. Indywidualny powinien mieć większy priorytet

  • an18 doświadczony

    Już i tak bez różnicy, jedna seria dziś czy jutro

  • jestemnowy123 stały bywalec

    Szkoda kibiców pod skocznią. Odejdą dzisiaj z pustymi rękami.

  • dervish profesor
    @dervish

    W sumie dwie serie indywidualne wydaja mi sie wazniejsze i atrakcyjniejsze niż konkurs drużynowy wiec jak by co to niech zrobia jedną serie drużynówki, a przełożony konkurs rozegrają w całości. ;)

  • Seba Aka Krzychu profesor
    @Mucha125

    No to wiadomo, ale biorąc pod uwagę, że wiatr kręci to może nie być zbyt bezpiecznie, tym bardziej, że to mamut. Dlatego lepiej, żeby przełożyli na jutro.

  • Mucha125 profesor
    @dervish

    Właśnie czy nadal jest ograniczenie do trzech serii na dzień na mamucie?. Dla mnie to powinny być jutro cztery serie(jeśli odwołają konkurs dzisiaj)

  • Pavel profesor
    @grzmiwuj

    A to FIS jest państwowy? ;)

  • Arsendis doświadczony

    Niech już odwołają po prostu ....heh

  • Xenkus profesor
    @grzmiwuj

    Nie chcesz to nie czekaj i zajmij się czymś innym. W czym masz problem?

  • dervish profesor

    Jak ma byc jednoseryjny to wole jutro bo mozliwe, że będzie w sprawiedliwszych warunkach. A w ogóle konkurs z założenia jednoseryjny to tak czy siak słabe rozwiązanie. Mogliby sie wysilić odrobinę i zrobić jutro dwie serie.

  • grzmiwuj doświadczony

    Gdyby jakakolwiek prywatna firma funkcjonowała tak jak FIS, splajtowałaby po pół roku. Panowie, zlitujcie się.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    No i super, skończe korki :)
    A tak serio - po co to ciągnąć?

  • Karpp profesor

    Ojej trzymają ich tam cały dzień a jutro skażą wstawać rano na 8. Wszyscy już się chyba pogodzili z dwoma jutrzejszymi konkursami tylko jeszcze nie Sedlak z Pertile.

  • Mucha125 profesor
    @Xenkus

    Ale niech powiedzą ile tam wieje. Ani razu jeszcze wykresu nie widziałem wiatru nawet. Dwie serie nadal są możliwe

  • Rumcajs bywalec

    W sumie śmieszne, że z całej stawki najstarszy rekord życiowy ma Andrzej Stękała xd

  • Tluczek początkujący
    @x666

    Dokładnie. Piwko dla Ciebie.

  • Xenkus profesor
    @Mucha125

    Niech próbują, może ucichnie i się uda do 19:23 rozegrać 2 serię, a nie jutro robić szopkę z 1 serią.

  • tomek20 weteran

    Jeszcze pół godziny? Pytanie po co?

  • Mucha125 profesor
    @Xenkus

    teraz piszą że próba będzie o 17. Może będą ze światłami i noktowizorami skakać?

  • Mucha125 profesor
    @Seba Aka Krzychu

    Przede wszystkim powinno być bezpiecznie dla zawodników. A czy loteria to nie jest ważne

  • Robert Johansson252 profesor
    @x666

    - Innsbruck?
    - Indywidualny w Zakopanem?
    - 3 x Sapporo?
    - Bad Mitterndorf?
    - 3 x Willingen?
    - Duety w Rasznowie?
    - 2 konkurs w Lilehammer
    - Indywidualny w Lahti?

  • Xenkus profesor

    Łukasz Serba
    @Serba1997
    Najnowsze info od organizatorów: o 16:30 ostatnia próba rozegrania zawodów. Jeśli się nie uda, plan na jutro jest następujący:

    8:45 - jednoseryjny konkurs indywidualny,
    10:00 - konkurs drużynowy.

    #skijumping #skijumpingfamily


    Tak jak mówiłem. Równie dobrze niech w ogóle go nie rozgrywają jak ma być 1 seria, która sama w sobie jest loterią.

  • Grozny_Wasacz doświadczony

    @Moderacja: Bardzo się boję. Zobaczcie sobie najpierw prognozy pogody a potem dyskutujcie.

  • x666 stały bywalec
    @Robert Johansson252

    Oglądam w całości skoki od pierwszych sukcesów Małysza, wcześniej tylko to co było w TV i nie przypominam sobie sezonu równie sprawiedliwego i bezwoetrznego jak obecny.

  • KamratJaszczura bywalec

    Kwale F1, a potem skoki - to byłby optymalny plan na jutro :)

    Szkoda dziś czasu na kolejny loteryjny cyrk. Lepiej zrobić konkurs w sprawiedliwych warunkach.

  • CzarnyOrzel doświadczony
    @kibicsportu

    Zmień więc nick na " kibiclotto" ;)
    Bo z sportem będzie to miało mało wspólnego

  • Markoreus stały bywalec
    @kibicsportu

    Zniszczol wygra on ma szczescie do luf pod narty, ale masz rację przydałoby się żeby wycięło laniska

  • kibicsportu profesor
    @Seba Aka Krzychu

    A ja bym chciał loteryjny konkurs. Wolę taki dzisiaj niż jutro.
    Może chociaż wytnie Krafta/Graneruda/Laniska i wygra ktoś niespodziewany.

  • Kolos profesor
    @cavalierjan19

    Jeśli ktoś musi na 8 godzinę wstawać na budzik...

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Jeśli ma być loteryjna jedna seria to wolałbym, żeby przesunęli na jutro, kiedy mają być lepsze warunki.

  • CzarnyOrzel doświadczony
    @Grozny_Wasacz

    Skocz sam , widzę że jak skoki to musi być trochę zabawy , walnie który jak Tande czy nie. Szczególnie ci mało doświadczeni

  • Kolos profesor
    @dervish

    Lepszy jednoseryjny konkurs niż żaden.

    Niemniej nie wygląda to za ciekawie. Chociaż 40 skoków to jakieś 50 minut (przy założeniu, że konkurs przebiega płynnie bez przerw). To gdzieś tak do 18 mogą przekładać co pół godziny start.

  • kasztanowyskoczek bywalec

    skoro tak długo przekładają, to chyba jest jakiś plan

  • Sweet weteran

    A więc panowie jutro o 8:45 Indywidualny a Drużynówka 11:00/11:30 i potem Team Party ;) i wyjdzie, że w kwietniu będą nie dwa a aż 3 KONKURSY PŚ! super, bo tak tej niesłychanej rzeczy czyli skakania kwietniu dokonaliby tylko Ci z drużyn i z TOP30 PŚ, a tak dokonają tego też Yevhen, Fatih, Mackenzie, Artti itd.

  • CzarnyOrzel doświadczony

    Wszystko jasne. Opady przesunęły się na noc z piątku na sobotę czyli właśnie przechodzi front atmosferyczny i nadal będzie wiało z zachodu. A na tej skoczni to ryzyko za duże

  • Grozny_Wasacz doświadczony
    @Anonimek

    To blokuj dzieciątko. A które to już twoje tutaj konto?

  • Anonimek stały bywalec
    @Grozny_Wasacz

    Gość do zablokowania

    ---------- moderacja ----------
    Ty niestety tym bardziej. Jest takie powiedzonko "złodziej krzyczy: łapać złodzieja".
    ------------------------------------

  • Grozny_Wasacz doświadczony

    Ja [***]lę oni [***]ją w zbroję przy wiaterku o sile 6km/h?? XDDDD.

    ---------- moderacja ----------
    Ostrzeżenie. I to mocne.
    ------------------------------------

  • Anonimek stały bywalec
    Pro Senior System

    Nie wiem czy słyszeliście ale pojawi się nowy program od następnego sezonu w polskich skokach - PRO SENIOR SYSTEM.
    Adam i Polo myśleli jak uzdrowić polskie skoki skoro marnujemy ciągle juniorów. Z początku Polo namawiał Adama żeby wrócił na skocznie, jednak Adam w przypływie optymizmu namówił Pola że tym razem to Polo będzie skakał a Adam będzie jego trenerem. Podobno PZN już złożył wniosek do FiSu o nowy Puchar Świata Seniorów w którym oskakiwać miałby się Polo Tajner z myślą o występie na Igrzyskach. Jeśli bracia Golec się zgodzą i Sebastian Karpiel-Bułecka to być może wystawimy nawet drużynę.
    Szykuje się nowy sport narodowy.

  • Tluczek początkujący
    @Fan Tkaczenki i Aalto

    Ja w pracy jestem, więc lubię po 17 :)
    Jaka moc odbicia ma Imhof? I technikę?
    Nie oglądałem kwalifikacji, może to talent na miarę Ammanna. Byle lądować potrafił ;)

    Siemion: po co piszesz to na polskiej stronie?
    Szczerze? Gorąco popieram, pomysł nietuzinkowy.
    Tylko musisz do Fis napisać, zadzwonić.
    Zrobisz to?

  • semion weteran

    Niech pozwolą skakać tym co chcą i dadzą mnożnik punktowy np. x3. Czyli zwycięzca bierze 300 pkt do PŚ.

  • CzarnyOrzel doświadczony

    Lepiej jutro jeśli jest taka możliwość. Mam nadzieję że podejmą taką decyzję. Dziś i tak nie zdarzą bo będą długie przerwy...

  • ms_ doświadczony
    @Xenkus

    Mogą drużynowy zrobić później i na pewno tak będzie moim zdaniem. Na przykład o 11 albo i trochę później.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Niestety jutro rano lecę na "wakacje" i wolałbym, aby skoczyli dzisiaj ;) Ale to moje indywidualne preferencje ;)

  • jestemnowy123 stały bywalec
    @Czapajew

    To lepiej zrezygnować z oglądania tego badziewia i nie nabijać im oglądalności...

  • cavalierjan19 profesor

    Czyli prawdopodobnie trzeba przestawić budziki na wcześniejszą godzinę jutro.

  • bonifacy50 początkujący

    Oby nie rozegrali, oby nie rozegrali :)

  • dervish profesor
    @Pavel

    Cos poskaczą? Jezeli to coś nie będzie się składało z 2 serii to ja dziękuje za taką "atrakcyję". Wole przełożenie na jutro.

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Przełóżcie jeszcze o pół godziny to mi się idealnie korki skończą :)

  • Czapajew początkujący
    @jestemnowy123 Nie trzeba tego ogladac

    ale od TV wymagać trzeba jakiegoś poziomu. A to kółeczko wzajemnej adoracji w studiu rozgonić w pizdu.

  • zimowy_komentator profesor

    Na maj są wolne terminy, można przekładać do woli, bo kalendarz już nie goni :-)

  • Pavel profesor
    @dervish

    Prognozy mówią, że ma słabnąć, może coś dzisiaj poskaczą.

  • Anonimek stały bywalec

    Dzisiaj nic a jutro nie oglądam bo dzisiaj się nawale i nie chce mi się wstawać o 8:45 :D

  • Malinek stały bywalec

    XD już na 16.30 przełożyli

  • dervish profesor
    @Xenkus

    W takim przypadku drużynówke przesuną o tyle o ile bedzie trzeba.

  • Xenkus profesor
    @dervish

    A poważnie myślisz, że jak indywidualny o 8:45 to będą dwie serie jak drużynówka o 10? To jest pewne że 1 seria więc ja dziękuję za coś takiego.

  • CzarnyOrzel doświadczony

    Bardziej sądziłem że będzie mocno padać ale wieje mocno to prawda , nawet te 120 km od Planicy :)

  • jestemnowy123 stały bywalec
    @.....sieanieskoczy

    Jakim trzeba być idiotą,żeby pieprzenie w studiu oglądać...

  • Tluczek początkujący
    @Janekx1

    To jest profesjonalizm. Zorganizuj chociaż coś na poziomie gminy, to pogadamy.

  • dervish profesor

    Kacper Merk
    @merkacper
    ·
    4 min
    Plan na Planice - ostateczna godzina startu dzisiejszego konkursu to 16:30, dłużej nie będą przeciągać. Jeśli nie uda się dzisiaj, skaczemy jutro od 8:45 konkurs indywidualny, a zaraz później drużynowy


    ------------------------------------------------
    Stanowczo jestem za przełożeniem. Dzis jezeli bedzie konkurs to na siłe i najprawdopodobniej tylko jedna loteryjna seria. Czyli drugie z rzędu żenujace widowisko, ze szkoda dla postrzegania tej dyscypliny sportu.

  • Anonimek stały bywalec

    O czym Wy tu dyskutujecie? Błachut i Rudziński mówili że podmuchy są 6-7 m/s. Trzeba być totalnym psychopatom żeby kazać komuś skakać w takich warunkach w Planicy.
    Kto sądzi inaczej niech się porządnie pierdyknie w łeb, jakiegoś barana w ścianę polecam.
    Co oni się tam mają pozabijać? I [***] mnie obchodzi że ktoś mówi że to ich praca, to idź usiądź na belce pajacu jeden z drugim.

  • .....sieanieskoczy doświadczony
    @UltrasKlimczokBystra

    Dokładnie tak. Mój ojciec to nawet sypie wulgaryzmami w stronę tych super gości w ich studiu i wcale się nie dziwię. Momentami zwyczajnie te głupkowate odzywki, docinki powodują mentalny odruch wymiotny.

  • Xenkus profesor
    @Mucha125

    Przecież są siatki. A czas teoretycznie mają do 19:23. Tylko tory są problemem.

  • Mucha125 profesor
    @zimowy_komentator

    Okey dopóki to jest dobre dla bezpieczeństwa skoczków. Ale tutaj pojawia się duże ALE.
    Słoweńcy nic nie zrobili by ułatwić takie coś. Brak sztucznego oświetlenia najważniejsze brak torów sztucznych. Przekładanie ma sens dopóki jest szansa na mniejszy wiatr. Najgorzej jak przyśpiesza zawody bo brakuje durnego oświetlenia i to spowoduje upadki jak w Willingen. Chociaż tam zawody powinny były kompletnie być odwołane(słynny mikst)
    Edit: A faktycznie. To akurat mają.

  • UltrasKlimczokBystra początkujący
    Studio

    Nie wiem jak wy ale oglądając studio czy to tvn czy to eurosport nie widze jakiegos dużego profesjonalizmu czy merytoryki. Wyglada to troche tak jakby spotkało się kilku kolegów na piwie i gadało o wszystkim i o niczym. Ciągle smiechy jakies wstawki nie na temat nic tutaj nie wnoszą. Jeszcze te zawody typera ekspertów w Eurosporcie pokazywane co zawody i ich tabela to juz wgl kuriozum. Studio w tvp merytoryka jednak bilo na glowe nawet jak tam siedzial Kurzajewski to jakoś to lepiej wygladalo w takim znaczeniu ze dalo się dowiedzieć czegoś więcej tak dla laika tego sportu.

  • cavalierjan19 profesor
    @dervish

    Romoeren skończył sezon 2003/2004 na podium klasyfikacji generalnej- dość wymierna nagroda za udany sezon, trzeba było od listopada do marca skakać na dobrym poziomie, żeby to osiągnąć, tutaj raczej forma dnia lub szczęście do wiatru nie decydowało. To jest w teorii większe osiągnięcie niż jeden skok w Planicy w 2005 roku. A jednak za to drugie się pamięta latającego stylem H Norwega.

  • Mucha125 profesor
    @Janekx1

    Tak bo miało iść to na obiekty obok szczególnie na duży i normalny obiekt

  • cavalierjan19 profesor
    @Robert Johansson252

    A odwołano tylko dwie serie konkursowe!

  • Robert Johansson252 profesor

    W sumie ten sezon jest chyba najbardziej loteryjny od sezonu 2019/20, który był mega loteryjny.

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Swoją drogą ciekawe zdjęcie i opis na relacje w ig wrzucił wasz ulubieniec Hektor c;

  • zimowy_komentator profesor

    Borek nie odwleka dla skoczków i ich kibiców. On odwleka by się zmieścić w okienku telewizyjnym i by wywiązać się z umów. Za to przecież wszyscy oni mają płacone, ze skoczkami włącznie. Skoki są dla telewizji, a nie odwrotnie - dlatego często jesteśmy świadkami takiego wyczekiwania. I dobrze, bo skoro może się pojawić okienko to czemu by nie rozegrać konkursu, chociażby jednoseryjnego?

  • dervish profesor

    Jeżeli maja dziś skakać to tylko z założeniem że są szanse na dwie serie (w tefałenie pewnie zgrzytają zębami bo ramówka reklamowa zburzona). W innym przypadku powinni konkurs przełożyć na inny dzień.

  • cavalierjan19 profesor
    @Mucha125

    Faktycznie tylko na MŚwL w 2020 było, faktycznie. Errare humanum est ;)

  • kibicsportu profesor
    @Xenkus

    Nie prawda. Według prognoz dzisiaj miało najmocniej wiać w porze konkursu.
    Nawet to samo mówili w eurosporcie, że dzisiaj najgorszy dzień.

  • alo profesor
    @Xenkus

    A nie gadaj

  • mateusz3951 weteran

    Borek w swoim żywiole.

  • Xenkus profesor

    Nie żeby coś, ale na dziś jest nadawany najsłabszy wiatr na ten weekend.

  • Karpp profesor

    Już taki problem rozegrać jutro? Bez sensu takie przekładane. To jednak mamut.

  • Janekx1 weteran

    To zdjęli oświetlenie od razu po MŚWL?

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Są 2 opcje - albo odwołają, albo będzie przekładane do wieczora i zawody do pierwszego upadku

  • Janekx1 weteran

    Na 16 HAAHAHAAHAHAHAHAHAHA

    Co za nieudacznictwo i po co te jury meeting co 30 minut?

  • Robert Johansson252 profesor
    @dervish

    Zwłaszcza Ryju Kobayashi był ukarany w 2019

  • Malinek stały bywalec

    Już na 16 przełożone. Nie uda się tego rozegrać chyba
    Po za tym Polaków nie będzie tak czy siak bo TT ich nie puści, zresztą bardzo dobrze

  • Xenkus profesor
    @cavalierjan19

    Nie ma oświetlenia na Letalnicy. Do 19:23 musieliby zdążyć z rozegraniem konkursu.

  • Mucha125 profesor
    @cavalierjan19

    Nie ma tutaj oświetlenia przecież.

  • dervish profesor
    @Pavel

    "Rekord świata" - bo to jest coś nieoficjalnego. W dodatku najczęściej skoczek jest za to "karany" pozbawieniem szans na zwycięstwo ;)

    P.S.
    No cóż sa tez i tacy "fani" którzy nie chodza na stadiony dla sportu tylko żeby przezyć coś niesamowitego: rozbicie sie zawodnika nie wazne czy na płaskim czy na zakrecie toru F1, albo bijatykę na boisku piłkarskim. Ważne żeby było dużo zabawy. A że nie zwycięży najlepszy to już mało istotne.;)

  • cavalierjan19 profesor

    Coś zbyt mało serii w tym sezonie odwołano, coś za mało spotkań jury (jury meeting in progress zbyt niewiele razy widzieliśmy na oczy) widzieliśmy.
    Bardzo dobrze, że na Letalnicy jest nocne oświetlenie. Na Kulm takiej zabawy by nie było jak teraz. I tutaj punkt dla Słoweńców.

  • Karpp profesor

    Czyli Polacy jednak nie wystąpią? A Borek dalej będzie szukał tych swoich korytarzy do zachodu słońca ;)

  • Tluczek początkujący
    @Sweet

    Kolejny płaczek obok kwaka, dawać konkurs 🦁

  • Pavel profesor
    @dervish

    I wzajemnie, jakbym miał się fascynować cyferką w tabelce zamiast długim lotem na rokord świata, to źle bym się z tym czuł ;)

  • Pavel profesor
    @Sweet

    Zależy, jak wieje z jednego kierunku to te 3m/s to żaden problem, gorzej jak kręci za progiem.

  • dervish profesor
    @Pavel

    W takim razie cieszę się, że nie jestem w twoim świecie.
    Musi tam być ponuro i nudno skoro nie zauważa się i nie docenia rekordowych wygranych.

  • Janekx1 weteran

    Ewentualnie w razie loterii oby tym wyciętym przez wiatr był Lanisek :)

  • Pavel profesor
    @dervish

    Spoko, może w twoim świecie tak jest, szanuję ;)

  • rkskfbl stały bywalec

    Dla Krafta z pewnością rekord świata nie ma wielkiego znaczenia, dlatego nosi czapkę z napisem "WR 253,5 m" :)

  • Karpp profesor

    Redaktor Formela na tt napisał już wcześniej że wieje ale jest dobrej myśli ;) to tak apropo tego, że nic nie pisał na temat pogody.

  • Sweet weteran

    Panowie na skoczni dużej czy normalnej można skakać z ryzykiem na tych 2-4 m/s jak to widzieliśmy ostatnio, ale nie na mamucie i nie jakims płaskim jak Vikersund a na LETALNICY!!

  • dervish profesor
    @Pavel

    Wystawiasz sobie kiepskie świadectwo.
    Powiedz to Gregorowi, Malyszowi, Ahonenowi, Stochowi i innym legendom skoków które stanowią czołówkę rankingu zwycięzców.
    Znaleźć się w top 10 tej klasyfikacji to zaszczyt i sława nieporównywalna ze slawą rekordzisty.

    Po osiągnieciu pewnego poziomu licznika zwycięstw, każde kolejne zwycięstwo jest wielkim wydarzeniem i prawdziwym świętem, wszyscy je zauważają i wszyscy o nim piszą. Tak było z niedawnymi zwycięstwami Krafta, Joju i Hega. Wszystkie agencje odnotowały ich pozycje na liście wszech czasów.

  • MichalSkoczek2002 bywalec

    Pogoda w Planicy chyba chce żebym mógł jednak obejrzeć konkurs chociaż jedną serię po powrocie do domu 😀

  • jestemnowy123 stały bywalec

    po co tak późno robią. Planica to tylko rano.

  • Mucha125 profesor
    @Anonimek

    No to nie realne. Dodatkowo sztucznego oświetlenia nie ma, bo po co. Dopóki siła wiatru nie spadnie do około 2m to będzie duże ryzyko dla zdrowia skoczków.

  • Mesq2004 bywalec

    TVN Milionerów puszcza xd

  • UltrasKlimczokBystra początkujący
    Klimczok Bystra

    Nasz klub jest najlepszy w całym kraju Wolny Habdas Tomasiak obecnie najwieksze talenty w bystrej mamy prawdziwa kuznie. Gdzie są kluby zakopianskie ? Nasz maly klub bije ich wszystkich na glowe

  • Anonimek stały bywalec
    @Mucha125

    Tam wieje 4 m/s.

  • Pavel profesor
    @dervish

    W zasadzie tylko ty klepałeś sobie te cyferki ;) I gdyby to nie był Polak to pies z kulawą łapą by się tym nie zainteresował ;)

  • dervish profesor
    @Pavel

    Liczba wygranych mało kogo rajcuje? Jeden z najważniejszych rankingów. Przypomnij sobie jak świętowaliśmy każda kolejna wygrana Kamila tak mniej więcej od 30 wzwyż.
    To samo było z wygranymi Małysza.
    Im wyżej bije licznik zwycięstw tym większe robi to wrażenie i tym bardziej się to pamięta.

    P.S.
    HEG, Kraft i Joju maja już liczniki na tak wysokim poziomie, ze zdecydowanie ważniejsze dla nich są zwycięstwa niż rekordy świata.

  • Pavel profesor
    @Janekx1

    Każdy widzi to samo, nie musisz tego kopiować.

  • Janekx1 weteran

    Meldujemy się z deszczowej i wietrznej Planicy!

    W @Eurosport_PL trwa studio z przekładania piątkowych zawodów na Letalnicy. Obecna godzina rozpoczęcia konkursu - 15:30 🫡 #skijumpingfamily

  • Pavel profesor
    @Janekx1

    To się nazywa zmiana czasu na letni ;)

  • wiatrhula111 weteran
    @Marco Gaccio

    Dokładnie, a jak tak się martwią o bezpieczeństwo to było iść pracować do biurowca, a nie na skocznie

  • Mucha125 profesor
    @Xander1

    Ile tam wieje jak 3m to się nie dziwie że główny trener powiedział pass. 2m to dużo na takim mamucie. Do dzisiaj pamiętam jak odwołali konkurs w Kulm w czasie drugiej serii mimo że wiało około 2m/s.
    PS. KIEDY ONI W KOŃCU ZAŁATWIA NORMALNE TORY ??

  • Karpp profesor
    @Wojciechowski

    Niby tak. Ale jednoseryjny to zawsze lepiej niż w ogóle. Choć wydaje mi się, że nie byłoby problemu jutro z rozegraniem dwuseryjnego indywidualnego i drużynowego. Najwyżej zrezygnowaliby z tej nikomu niepotrzebnej serii próbnej.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Szanuję, każdy ma swoje "dziwactwa", ale tu piszemy w szerszym kontekście i liczba wygranych raczej mało kogo rajcuje, a rekord świata już tak ;)

  • .....sieanieskoczy doświadczony

    Dobrze byłoby dla nas - Cebulaków, by ten konkurs został odwołany :-)

  • Marco Gaccio profesor

    skakać tam bo ja jestem w domu i chce skoki ogladac.
    nie wazne bliskie czy dalekie. maja skakac

    loteria na mamucie jest nawet najlepsza. kocham jak jakis dobry skoczek skacze na bule bo to konkurs ciekawszy

  • Janekx1 weteran

    Dobrze że teraz na Letalnicy można skakać późnym popołudniem co było niemożliwe w latach przed MŚWL 2020.

  • an18 doświadczony

    Przecież to jest oczywiste że jeżeli warunki zrobią się bezpieczne to Polacy wystąpią

  • wiatrhula111 weteran

    No ciekawe dlaczego Wilingen i Planica mogą sobie pozwolić na więcej, przy organizacji panie Merk.
    Może dlatego, że to skocznie symbole skoków narciarskich, zawsze z pełnymi trybunami i dużą ilością sponsorów

  • Pavel profesor
    @Xander1

    Thurnbichler póki co nie podjął żadnej decyzji, jak każdy trener ma podgląd na warunki i zapewne się do nich dostosuje.

  • Mucha125 profesor
    @Anonimek

    Nie wróci bez obecna władzę. Oni są za to odpowiedzialni w pełni i najchętniej bym widział nawet ich przed sądem. Przez rozwalenie tak długiej tradycji

  • Xander1 profesor
    @Pavel

    Jak się poprawi i zaczną skakać to TT wyjdzie na totalnego idiotę i ładnie nam zepsuje końcówkę sezonu.

  • dervish profesor
    @Pavel

    A ja ci nie napiszę. Rekord Rumorena przypadkiem pamiętam bo zadbał o to sam zawodnik umiejętnie reklamując go na swoich nartach. Ale jaki jest obecnie rekord długości skoku ani jak przedstawia się historia bicia rekordu nie wiem. Mówię poważnie, nie wiem bo nie zwracam na to uwagi. Mam w tej kwestii wiedzę zaledwie orientacyjną na tyle na ile mi się to obiło o uszy. :)
    Wiem tylko że chyba ponad 250 m (254?) i ze chyba należy do Krafta oraz, że został ustanowiony w Vikersund.

  • Pavel profesor
    @Anonimek

    Kurzajewski bajerujący Tajnera to był profesjonalizm pełną gębą ;)

  • Anonimek stały bywalec

    Ale te studio TVN to jest amatorka. Niech skoki wrócą do TVP, większy profesjonalizm.
    I proszę, nie mieszajcie znowu sportu z polityką bo nie o to chodzi.

  • Pavel profesor
    @Xander1

    Z każdą godziną ma się poprawiać, pytanie czy nas tyle, aby skakać. Zapewne poczekają do 16 i podejmą ostateczną decyzję.

  • FLAFU stały bywalec

    No niech Thunbichler nie robi siary. Okaże się że się wszystko uspokoi i wyjdzie na idiotę..

  • Xander1 profesor

    A nasi co znów odwalają? Już bez przesady żeby się wycofywać. To już naprawdę będzie kuriozalne.

    Skoro warunki są tak fatalne to niech w cholerę odwołają dziś konkurs i spróbują jutro, zamiast durnej drużynówki.

  • semion weteran

    Nie ma to jak dezercja przed startem...

  • alo profesor
    @zimowy_komentator

    Thurnbichler trochę przestrzelił z tą deklaracją,a jakby się warunki polepszyły to co,tylko nasi DNS? Śmieszne to by było

  • Pavel profesor
    @zimowy_komentator

    Na razie jest to wersja Kota, a nie trenera, co zrobi trener i jakie będą warunki za godzinę, zobaczymy.

  • Anonimek stały bywalec
    @zimowy_komentator

    No ja nie jestem trenerem, On podjął decyzję, nie wiem jak inni trenerzy.
    Faktem jest że wydaje się że Polacy tak czy siak nie wystąpią.

  • zimowy_komentator profesor
    @Anonimek

    Czyli konkursu nie będzie, bo FIS jest pod presją Polaków w kwestii skoków narciarskich. Ale może warunki się ustabilizują do tej godziny? Za wcześnie na takie deklaracje ze strony naszego trenera.

    PS. kto wymyślił godzinę tych zawodów? Nie mogłyby się odbyć rano?

  • Anonimek stały bywalec
    @Pavel

    Nie starczy

    ---------- moderacja ----------
    A powinno. Ostrzeżenie.
    ------------------------------------

  • Xenkus profesor

    Jak nikt inny się nie wycofa to nasi się okażą niezłymi księżniczkami hehehe

  • Pavel profesor
    @Anonimek

    Nie starczy ci, że napisałeś raz to co każdy sam może przeczytać z prawej strony i musiałeś to samo przepisać?

  • alo profesor

    Odwołać to na jutro skoro nasi nie wystąpią. Śmiechem byłoby gdyby tylko oni zrezygnowali

  • Anonimek stały bywalec
    POLACY ODPUSZCZAJĄ START.

    THURNBICHLER POINFORMOWAŁ ŻE NIE PUŚCI POLAKÓW W I SERII, NAWET JEŚLI TA SIĘ ODBĘDZIE.
    INFO OD KUBY KOTA ZE STUDIA TVN.
    LEGIT.

  • dervish profesor
    @Roxor

    Jestem fanem skoków. Skoki narciarskie to dla mnie dyscyplina sportowa. W sporcie chodzi o rywalizacje i zwycięstwo. Bicie rekordów długości skoku nie jest esencja tej dyscypliny. Tak naprawdę jest sprzeczne z jej regułami.
    W tej dyscyplinie w odróżnieniu od cyrku nie chodzi o efekciarstwo i widowisko tylko o wyłonienie najlepszego skoczka.

    Zasady sa takie, że jury ma obowiązek tak ustawiać belkę by zawodnicy lądowali w bezpiecznych rejonach czyli by rywalizacja rozstrzygała się pomiędzy punktem K a HS.
    Skoki poza HS to najczęściej wynik błędu jury. Błąd to może złe słowo, lepszym określeniem byłoby tu "porażka jury".

    Kocham skoki narciarskie dla sportu a nie dla widowiska. Do rekordów nie przykładam żadnej wagi bo wiem jaka jest ich natura i że nie jest to rekord w klasycznym sportowym pojmowaniu, w skokach to jest coś sztucznego i niepoważnego.

    Każdy rekord skoczni mnie irytuje, a najbardziej jeżeli nie ustanawia go zwycięzca konkursu. To jest śmieszne, że rekordzista często nie jest w stanie zwyciężyć nawet serii w której ustanowił rekord i że często z powodu rekordu traci szanse na zwycięstwo.
    Skoki kocham i traktuje je bardzo poważnie dlatego irytują mnie wypaczenia jakimi są w tej dyscyplinie niepoważne ze swojej natury rekordy długości skoku.

  • Anonimek stały bywalec
    PILNE. POLACY NIE STARTUJĄ.

    PILNE. INFO OD KUBY KOTA ZE STUDIA TVN.

    Thurnbichler poinformował, że nie puści Polaków nawet jeśli I seria dojdzie do skutku.

  • Grzesiek80 bywalec

    Trochę szkoda Andrzeja, niechby sobie polatał, ale mam nadzieję, że dzisiejsze zawody nie dojdą do skutku. Lanisek nie zasłużył na podium generalki, a w niedzielę myślę, że co najmniej Granerud i Kraft będą przed nim :)

  • UltrasKlimczokBystra początkujący
    PRAWDA W OCZY KOLE

    Prawda jest taka ze Thurnbichler wybral najlepszy z ostatnich momentów do prowadzenia naszej reprezentacji. Jeszcze przez 2 sezony za sprawą Kubackiego Żyły czy Stocha ale glownie Kubackiego osiagnie jakis sukces i zbuduje sobie niezle cv. Po takich 3 sezonach odejdzie do Austrii lub Niemiec jako najlepszy i najbardziej obiecujący trener młodej generacji a tutaj u nas przyjdzie komuś budowanie od całkowitego zera. To czy nie skończymy jak Finlandia bedzie zależało od kilku czynników :
    - po pierwsze czy Wolny Stekala moze Muranka ?? beda w stanie jeszcze osiągnąć odpowiedni poziom sportowy zeby punktować
    - czy Wasek ma potencjal na topowego skoczka i czy Zniszczol pojdzie w następnym sezonie za ciosem aby być w top 20
    - wiele także bedzie zależeć od tego jak poprowadzeni beda Habdas Tomasiak i inni juniorzy bo jeżeli to pokolenie zostanie stracone to juz nic nie uratuje tych skoków w Polsce

  • Wojciechowski profesor
    @Karpp

    Przyznaję, że nie patrzę tu pod naszym kątem ani jakiejkolwiek innej reprezentacji. Konkurs jednoseryjny to konkurs z natury „upośledzony” i takie planowane „upośledzenie” średnio mnie rajcuje. Być może jestem po prostu zbyt zasadniczy.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Rekord skoczni =/= rekord świata ;)

    Jakbyś mnie spytał ile wygranych ma Kraft to z głowy w życiu by ci nie powiedział, ale ile wynosi rekord świata i kto go pobił z miejsca ci napisze ;)

  • Karpp profesor
    @Mucha125

    Nie. Właśnie Planica ma być rano bo popołudniu z założenia wieje mocniej. Dlatego znowu byśmy dostali pewnie świetną drużynówkę i loteryjny indywidualny. Ale ja nie będę podejmował decyzji tylko jury ;)) w sumie ta loteryjka dziś gdyby była to jest większa szansa na pudło dla naszych (może Zniszczoła) niż w równych warunkach.

  • Mucha125 profesor
    @Karpp

    Bez sensu nie lepiej przełożyć zawody indywidualne na jutro popołudniu? Bez żadnych serii próbnych oczywiście

  • Karpp profesor
    @Wojciechowski

    Drużynowy jednoseryjnym nie przeszkadzałby mi. Uważam, że w takim mamy większą szanse na podium.

    @Johansson
    Czyli dobrze kojarzyłem, że coś takiego było ;)

  • dervish profesor
    @cavalierjan19

    Romorena sie pamięta za rekord bo nic wielkiego czy tez wiekszego w karierze nie osiagnął. W sumie skoczek przeciętny na pewno nie należący to top 20 najwybitniejszych.

    Klemens Murańka takze ma na swoim koncie rekordy skoczni i co z tego? Dla niego to był prawdopodobnie największy sukces w karierze. A ze kariera mało efektowna to i sukces na jej miare.

  • Zacny komentator bywalec

    To powtoreczka z Lahti, Czyli dluuugi jedno seryjny konkursik będzie. I odległości na zmianę 140-230. Kończcie już ten sezon, napijcie się tego pifa, Dawid pudło będzie miał.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran
    Obawiam się, że dzisiaj skoków nie będzie.

    Wiecie dlaczego? Ponieważ Kwaku i Formela nie straszyli nas złymi prognozami pogody.

  • Nojer stały bywalec

    Tylko Stękała z uczestników dzisiejszych zawodów nie ma punktów w PŚ. Jest szansa, żeby w sezonie było aż 88 punktujących zawodników.

  • Wojciechowski profesor
    @Karpp

    Za jakikolwiek konkurs planowany z góry jako jednoseryjny pozwolę sobie podziękować.

  • Robert Johansson252 profesor
    @Karpp

    Było podobnie 2 lata temu, ale to drużynówkę przenieśli z soboty na niedzielę, a piątkowy konkurs miał 1 serię

  • Mucha125 profesor
    @Seba Aka Krzychu

    Znając życie Słoweńcy zepsują skoki i tylko jeden będzie na podium, Kraft na pewno będzie groźny. Chciałbym by w końcu Forfang zdobył podium

  • Karpp profesor

    Weekend jest długi i wrazie odwołania dzisiejszych zawodów można zrobić jutro indywidualny i jednoseryjnym drużynowy. Chyba było tak ostatnio? Prawda?

  • Robert Johansson252 profesor

    Nie obraziłbym się, jakby była w niedzielę powtórka z finału zeszłego sezonu.

    Wtedy mieliśmy 11 skoków 240+

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Liczę na kolejne podium Krafta, niech powiększa swoją piękną kolekcje. Obyśmy zobaczyli przynamniej jednego polaka w TOP10, najbardziej bym chciał, żeby był to Zniszczoł, niech oddaje takie skoki jak do tej pory, a będzie dobrze.

  • StochMistrz{29465894} profesor
    @dar0606

    Co [***][***][***][***][***][***][***][***][***][***][***][***][***][***][***][***]??

    ---------- moderacja ----------
    "Gratuluję" jeszcze wyższego poziomu komentarza. Uprzejmie ostrzegam, to nie jest śmieszne.
    ------------------------------------

  • dar0606 stały bywalec

    Upadek polskich skoków jest faktem
    A czyja wina ? wasza i tych austriaczków

  • Pavel profesor
    @Nikt_ważny

    To gratuluje jesteś prawdziwym koneserem skoków ;) Ja prosty człowiek oglądam konkursów lotów dla lotów i czy jest on miarodajny czy nie mam gdzieś. Po 20 latach pamiętasz tę Planice 2005, ale zupełnie losowy konkurs w laboratoryjnych warunkach raczej mocno średnio ;)

  • Tluczek początkujący

    Nie mam nic przeciwko loteryjce! Niech tylko Kraft będzie 3, bo on fajnie kolekcjonuje. 1-2 może Zajc, może Domen, a może Hoffman :)

  • Wojciechowski profesor

    NAJWIĘKSZA PRZEWAGA LIDERA PŚ na dwa konkursy przed końcem

    Dane od sezonu 1993/1994, pomijam zakończony przedwcześnie sezon 2019/2020.

    2016 ... 709 pkt ... 1. Prevc, 2. Freund
    2019 ... 588 pkt ... 1. Kobayashi, 2. Kraft
    1995 ... 576 pkt ... 1. Goldberger, 2. Cecon
    2013 ... 528 pkt ... 1. Schlierenzauer, 2. Bardal
    2021 ... 446 pkt ... 1. Granerud, 2. Eisenbichler
    2023 ... 428 pkt ... 1. Granerud, 2. Kraft

    NAJMNIEJSZA PRZEWAGA LIDERA PŚ na dwa konkursy przed końcem

    Uwaga – jak wyżej.

    1996 ........ 3 pkt ... 1. Goldberger, 2. Nikkola
    1999 ...... 21 pkt ... 1. Ahonen, 2. Schmitt
    1998 ...... 24 pkt ... 1. Widhölzl, 2. Peterka
    2017 ...... 31 pkt ... 1. Kraft, 2. Stoch
    2007 ...... 46 pkt ... 1. Małysz, 2. Jacobsen
    2022 ...... 66 pkt ... 1. Kobayashi, 2. Geiger

    W 1998 ostatecznie wygrał Peterka, Widhölzl był 3., w 1999 wygrał Schmitt przed Ahonenem.

  • Wojciechowski profesor

    STAN RYWALIZACJI O PŚ PRZED FINAŁEM od sezonu 1993/1994

    Uwaga: nie doliczam tu sezonu 2019/2020, zakończonego – z wiadomych powodów – przedwcześnie.

    DWA KONKURSY przed końcem
    nie rozstrzygnięto (15): 1994, 1996, 1997, 1998, 1999, 2003, 2004, 2006, 2007, 2010, 2012, 2014, 2015, 2017, 2022
    rozstrzygnięto (14): 1995, 2000, 2001, 2002, 2005, 2008, 2006, 2011, 2013, 2016, 2018, 2019, 2021, 2023

    JEDEN KONKURS przed końcem
    nie rozstrzygnięto (9): 1996, 1998, 1999, 2004, 2007, 2012, 2015, 2017, 2022
    rozstrzygnięto (20): 1994, 1995, 1997, 2000, 2001, 2002, 2003, 2005, 2006, 2008, 2009, 2010, 2011, 2013, 2014, 2016, 2018, 2019, 2021, 2023

    1996, Oslo: 1. Goldberger 1366, 2. Nikkola 1360 (–6)
    1998, Planica: 1. Peterka 1217, 2. Funaki 1184 (–33), 3. Widhölzl 1168 (–49)
    1999, Planica: 1. Schmitt 1693, 2. Ahonen 1666 (–27)
    2004, Oslo: 1. Ahonen 1284, 2. Ljøkelsøy 1206 (–78)
    2012, Planica: 1. Bardal 1317, 2. Schlierenzauer 1217 (–100, ale miał więcej zwycięstw)
    2015, Planica: 1. Freund 1693, 2. Prevc 1649 (–44)
    2017, Planica: 1. Kraft 1565, 2. Stoch 1476 (–86)
    2022, Planica: 1. Kobayashi 1589, 2. Geiger 1500 (–89)

  • FLAFU stały bywalec

    Będzie ciagnięta na siłę jedna seria loteryjna. Oto wasze święto skoków.
    Jak juz piszą o naradach na godzine przed konkursem to wiadomo jak to sie skonczy.

  • alo profesor

    Gdzie by nie pojechali tam wiecznie problemy z rozegraniem zawodów

  • Adrian AZ profesor
    @cavalierjan19

    Granerud ma akurat dość wysoki tor lotu, z resztą zobacz jaki dzwon zaliczył po skoku na 137,5 m w Lahti (bliżej od rekordu). Najlepsi kandydaci do ustania rekordu świata w Planicy to wg mnie Kraft (niski tor lotu) i Kobayashi (ustał dość pewnie 252m w Planicy, więc mógłby jeszcze te 2m dalej ustać).

  • Nikt_ważny profesor
    @Roxor

    A w zasadzie kto powiedział, że ten konkurs z 2005 jest najlepszy w historii? I na jakiej podstawie?
    Wysoki poziom =\= dalekie skoki.
    Emocjonująca rywalizacja =\= dalekie skoki.

    Mnie bardziej ekscytuje 220 metrów w sytuacji gdy inni skaczą po 200, niż 240 gdy taką odległość osiąga pół stawki. W skokach nie liczy się odległość, tylko różnica odległości. No i punkty, ale to inna kwestia.

  • FLAFU stały bywalec

    Już się zaczyna, te całe jury niech sie samo spakuje i odwoła.
    Miało być święto i bedzie wielkie g... na to wychodzi. Jak juz narady, [***]rady robią na 2 godziny przed rozpoczeciem.

  • Robert Johansson252 profesor
    @Lataj

    Akurat tego skoku nie miałem na myśli, ale np. skoki z Vikersund, Bad Mitterndorf, czy zeszłoroczne 140 z Willingen.

    Zając ma w locie niestabilną sylwetkę, często skraca skoki i ląduje z wysokości po turbulencjach

  • cavalierjan19 profesor
    @dervish

    Romoerena myślę bardziej się pamięta za te 239 metrów, niż sam fakt, że on ten konkurs wygrał albo to, że był trzeci na koniec sezonu 2003/2004 (to raczej pamiętają fani statystyk i tabelek, do których sam się zaliczam).
    Evensen wybitnym skoczkiem nie był, ale za dwa rekordy świata i pierwszy ustany skok poza 240 metrów na pewno się go pamięta i wspomina jako "kogoś", choć skoczek ten skakał tylko cztery sezony w Pucharze Świata i żadnych indywidualnych medali nie ma. Niby taki Bystoel ma złoto i brąz olimpijskie, a uznanie ma pewnie podobne jak nie gorsze niż Evensen.

  • Roxor profesor
    @dervish

    Jak można być takim antyfanem skoków i oglądać ten sport. Weekend w Planicy to jest święto lotów, tutaj same loty za 200 metr nie wzbudzają emocji. Nie bez przyczyny konkurs z roku 2005 i czterokrotne bicie rekordu świata jest jednym z najlepszych konkursów w historii.

  • Lataj profesor
    @Robert Johansson252

    A w Willingen skoczył ponad 160 m i ten skok mógł zakończyć mu karierę. Ewentualnie mógł wstać na nogi co najwyżej w szpitalu, ale przynajmniej lotnicze doświadczenie go uratowało. Niedoświadczony skoczek, lądując na takiej odległości w Willingen, musiałby zrezygnować z uprawiania tego sportu na dobre.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Ranking zwycięstw tez jest ulotny, zawsze ktoś tam może cię przeskoczyć ;) Dam sobie rękę uciąć, że jakbyś spytał zawodnika czy woli 25,27 czy 31 zwycięstwo lub rekord świata to 99% wybrałoby rekord świata ;)

  • Mucha125 profesor
    @dervish

    Dla mnie ważniejsze od durnego rekordu świata są personal best. Szczególnie dla takich zawodników jak nasi czyli Zniszczoł. Byle by poleciał za 230m dzisiaj

  • dervish profesor
    @Pavel

    Gdybym był zawodnikiem to od rekordu świata ważniejszy byłby dla mnie ranking zwycięstw.
    Kim jest w skokach Romoeren, Hautameki czy inny rekordzista świata a kim jest Schliri czy tez czołówka rankingu zwycięzców?

    Zwycięstwa przechodzą do wieczności, rekordy w tej dyscyplinie to rzecz ulotna i mało poważna.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Raczej już wszystko jest rozstrzygnięte. Z reszta po południu w Planicy przeważnie wieje w plecy.

    P.S. Rekord świata zapewne jest ważniejszy dla zawodnika niż "rekord zwycięstw" ;)

  • dervish profesor

    Liczę na to, ze nie będzie skoków w okolice rekordu bo to najprawdopodobniej będzie oznaczało wypaczenie wyników rywalizacji gdyż w takim przypadku zwycięży ktoś kto skoczył bliżej (prawdopodobnie z niższej belki) ale wylądował w bezpiecznej strefie i nie stracił punktów za styl. Rekordowy skok może także zniszczyć skoczkowi cały weekend.
    Niektórzy (zwłaszcza ci słabsi i nie mający lepszych celów) mogą sobie na to pozwolić inni tacy jak Kraft czy HEG nie.

    Jeżeli maja być rekordy to może w ostatnim konkursie kiedy wszystko będzie już rozstrzygnięte. Aczkolwiek dla takich skoczków jak HEG, Kraft czy Joju powiększenie liczby zwycięstw może być i raczej jest ważniejsze od bicia rekordów długości skoku. Można więc spodziewać się, że nawet jak belka i wiatry będą sprzyjały biciu rekordów to nie będą próbowali ich pobić bo skupią się na walce o zwycięstwo i raczej trenerzy skorzystają z możliwości obniżenia belki.

  • cavalierjan19 profesor
    @Robert Johansson252

    Ustać tak długi skok mógłby Kraft (najlepszy kandydat do tego), Domen, może Granerud (względnie niski pułap mimo wszystko), może Lanisek. Jakby forma była lepsza to również Żyła, Johansson i ewentualnie Kobayashi (on jednak trochę zbyt z wysoka spada).

  • trabant początkujący

    Jest jakiś live z treningów na slowenskiej tv jak w zeszlym roku

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran
    @Tluczek

    Wstawaj zesr... się. Skoczyć jakimś Willingenowskim cudem może ale po takim locie to on by stanął na nogi dopiero w szpitalu.

  • Robert Johansson252 profesor
    @Tluczek

    Zajc ledwo ustał 241,5, on nie potrafi lądować na dalszych odległościach, co już nie raz pokazywał.

  • Lataj profesor
    @Tluczek

    Przydałaby się taka reakcja na komentarz: 😆

  • Tluczek początkujący

    Zajc dzisiaj 256 ustanie.

  • Gerwazy doświadczony

    W tabelce z wynikami tam gdize są wyniki z 2001 roku, powinien być rok 2000, a z 2002 - powinien być rok 2001

  • Gerwazy doświadczony

    Zdziwiłem się że przed 1987 rokiem nie bylo zawodów na mamucie w Planicy w ramach pucharu świata.

  • andbal profesor
    Rekordy

    Na liście startowej sporo zawodników z tegorocznymi rekordami: 6 z Planicy, 5 z Vikersund i 2 z Bad Mitterndorf. Najlepsze póki co są z Vikersund (Fettner - 243m i Ringen - 241 m). W Planicy stawkę prowadzi Hoffmann z wynikiem 235 m i Tschofenig z wynikiem 232,5 m. Czas na Zniszczoła i poprawienie tegorocznych rekordów z Planicy.

  • Robert Johansson252 profesor

    Kto z tej ekipy może poprawić życiówkę w przeciągu weekendu?
    - Imhof
    - Ipcioglu
    - Hoffmann
    - Masle
    - Marusiak
    - Bresadola
    - Sundal
    - Zniszczoł
    - Deschwanden
    - Tschofi
    - Horl

  • Barteusz25 początkujący

    Wygląda na to, że Andrzej Stękała ma najstarszy rekord życiowy spośród wszystkich dzisiaj startujących.

  • Matrixun doświadczony
    @Xenkus

    Między nim, a Markusem są raptem 3 punkty. Może przy braku większych błędów, braku spiny i z większym luzem Kamilowi uda się wyprzedzić Niemca. Niestety Hoerl i Forfang wydają się być bardzo mocni i zwłaszcza Austriak może "łyknąć" Stocha w generalce. Ale Forfang ma do odrobienia aż 50 punktów, więc tutaj szanse są mniejsze. Myślę, że Kamil zakończy 14 lub 15. :)

  • KamO doświadczony

    Wiadomo że najwięcej wygranych w Planicy ma Szliri ale królem tej skoczni jest Robert Kranjec

  • Xenkus profesor

    Istnieje realna możliwość że Stoch na koniec sezonu spadnie na 16 miejsce w generalce, a Zniszczol wyprzedzi Wąska.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl