Listy zgłoszeń na LGP w Courchevel

  • 2023-07-24 17:55

W najbliższą sobotę i niedzielę na olimpijskiej skoczni Tremplin du Praz (HS135) w Courchevel rozegrane zostaną inauguracyjne zawody Letniego Grand Prix 2023. Na wstępnej liście zgłoszeń znajdują się nazwiska 25 kobiet oraz 54 mężczyzn.

W rywalizacji mężczyzn szykuje się najsłabsza pod względem obsady inauguracja Letniego Grand Prix w historii. Po raz pierwszy na starcie letniego cyklu zabraknie wszystkich skoczków nie tylko z czołowej dziesiątki, ale nawet dwudziestki klasyfikacji generalnej ostatniego sezonu Pucharu Świata.

Według listy zgłoszeń na zawody w Courchevel, najwyżej sklasyfikowanym zawodnikiem Pucharu Świata 2022/23 na starcie zmagań we Francji będzie Robert Johansson. Reprezentant Norwegii ukończył ostatni zimowy sezon na 21. miejscu w klasyfikacji generalnej. Z czołowej "30" zgłoszeni zostali ponadto Constantin Schmid (23.), Gregor Deschwanden (26.), Clemens Aigner (29.) oraz Philipp Raimund (30.). Tuż za tą grupą na liście znajduje się Aleksander Zniszczoł (32.).

Łącznie Francuzi zapowiadają występ 54 zawodników z szesnastu państw - Austrii, Bułgarii, Francji, Japonii, Kazachstanu, Niemiec, Norwegii, Polski, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Stanów Zjednoczonych, Szwajcarii, Turcji, Ukrainy i Włoch.

Oprócz wspomnianego wcześniej Aleksandra Zniszczoła, w polskiej kadrze na zawody w Courchevel znaleźli się ponadto Kacper Juroszek, Maciej Kot, Klemens Murańka i Jakub Wolny.

Konkursy w Courchevel będą pierwszymi zawodami elity z wprowadzonymi zmianami limitów startowych. Tym samym reprezentacje Japonii, Polski i Słowenii mogą wystawić tylko pięciu zawodników. Austriacy, Niemcy i Norwegowie mogą skorzystać z sześcioosobowej kadry dzięki dodatkowym miejscom startowym wywalczonym w ostatnim periodzie Pucharu Kontynentalnego.

Do rywalizacji kobiet we Francji zgłoszonych zostało 26 zawodniczek z ośmiu reprezentacji narodowych - Chin, Francji, Japonii, Kanady, Niemiec, Rumunii, Słowenii i Włoch. Z czołowej "10" ostatniego sezonu Pucharu Świata mamy ujrzyć cztery skoczkinie - Katharinę Schmid (2.), Selinę Freitag (5.), Nikę Kriznar (9.) oraz Sarę Takanashi (10.). Na starcie pojawi się również mistrzyni świata z Planicy, Alexandria Loutitt.

Transmisje z zawodów w Courchevel będzie można obejrzeć "na żywo" na antenach Eurosportu oraz w Playerze.

Przedstawione poniżej listy zgłoszeń mogą jeszcze ulec zmianie. Oficjalne listy startowe zawodów w Courchevel poznamy w piątkowy wieczór po zakończeniu odprawy technicznej.

Program zawodów:
Godzina Wydarzenie Transmisja
Piątek, 28.07.2023
19:00 Odprawa techniczna  
Sobota, 29.07.2023
8:30 Oficjalny trening kobiet  
9:15 Prolog kobiet  
10:15 Konkurs indywidualny kobiet Player
16:00 Oficjalny trening mężczyzn  
16:45 Kwalifikacje mężczyzn  
18:00 Konkurs indywidualny mężczyzn Eurosport 2, Player
Niedziela, 30.07.2023
9:00 Prolog kobiet  
10:00 Konkurs indywidualny kobiet Player
16:30 Kwalifikacje mężczyzn  
18:00 Konkurs indywidualny mężczyzn Eurosport 1, Player
Lista zgłoszeń LGP Pań w Courchevel (HS135); 29-30.07.2023
Nr Zawodniczka Kraj Rocznik PŚ 22/23
1 CHERVET Emma 2003  
2 SAKURAI Riko 2003  
3 KUEBLER Pia Lilian 2002 60
4 IWASA Haruka 1996 57
5 KOBAYASHI Yuka 1994 55
6 PENG Qingyue 2005 51
7 ICHINOHE Kurumi 2004 51
8 LI Xueyao 1995 50
9 WANG Liangyao 2003 49
10 KOSNJEK Ajda 2007 45
11 LIU Qi 1996 42
12 KOMAR Katra 2001 37
13 SEYFARTH Juliane 1990 36
14 MIYAJIMA Ringo 2003 35
15 HARALAMBIE Daniela 1997 30
16 HESSLER Pauline 1998 29
17 MALSINER Lara 2000 25
18 GOERLICH Luisa 1998 24
19 PREVC Nika 2005 19
20 PAGNIER Josephine 2002 16
21 LOUTITT Alexandria 2004 13
22 STRATE Abigail 2001 11
23 TAKANASHI Sara 1996 10
24 KRIZNAR Nika 2000 9
25 FREITAG Selina 2001 5
26 SCHMID Katharina 1996 2
Lista zgłoszeń LGP w Courchevel (HS135); 29-30.07.2023
Nr Zawodnik Kraj Rocznik PŚ 22/23
1 BATBY Alessandro 2001  
2 FOUBERT Valentin 2002  
3 MILESI Enzo 2003  
4 LANDERER Hannes 2002  
5 WOERGOETTER Marco 2002  
6 ROTH Luca 2000  
7 SPIEWOK Simon 2002  
8 CECON Francesco 2001  
9 NAITO Tomofumi 1993  
10 TKACZENKO Siergiej 1999  
11 BJOERTOMT Paal Haakon 2000  
12 JOERGENSEN Sindre Ulven 2002  
13 OLAUSSEN Iver 2002  
14 SOLBERG Christian Roeste 1999  
15 MURAŃKA Klemens 1994  
16 WOLNY Jakub 1995  
17 MITROFAN Nicolae Sorin 1999  
18 BOMBEK Jan 2001  
19 OBLAK Rok 2001  
20 PRESECNIK Jernej 2002  
21 TRUNZ Felix 2006  
22 KAPUSTIK Hektor 2007  
23 BEDIR Muhammed Ali 2000  
24 KALINICZENKO Witalij 1993  
25 TAKEUCHI Taku 1987 82
26 WASILJEW Danił 2004 82
27 CACINA Daniel Andrei 2001 82
28 ORTNER Maximilian 2002 81
29 KOT Maciej 1991 78
30 VIDIC Matija 2000 76
31 PEIER Killian 1995 74
32 DEAN Decker 2000 74
33 HOFFMANN Felix 1997 70
34 KOBAYASHI Junshiro 1991 63
35 SATO Keiichi 1997 63
36 IMHOF Remo 2003 63
37 STEINER Maximilian 1996 60
38 IPCIOGLU Fatih Arda 1997 60
39 JUROSZEK Kacper 2001 57
40 MARUSIAK Jewhen 2000 54
41 RINGEN Sondre 1996 53
42 INSAM Alex 1997 46
43 NIKAIDO Ren 2001 43
44 MASLE Rok 2004 42
45 LEITNER Clemens 1998 41
46 ZOGRAFSKI Władimir 1993 39
47 PASCHKE Pius 1990 34
48 BRESADOLA Giovanni 2001 33
49 ZNISZCZOŁ Aleksander 1994 32
50 RAIMUND Philipp 2000 30
51 AIGNER Clemens 1993 29
52 DESCHWANDEN Gregor 1991 26
53 SCHMID Constantin 1999 23
54 JOHANSSON Robert 1990 21

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (17074) komentarze: (58)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @ms_ Zgadzam się , ale...

    Zgadzam się z tobą , ale mam wrażenie że dwa fakty przyczyniają się do jakości lgp w kombinacji w sposób negatywny:
    1 Trzeba startować we wszystkich konkursach żeby wygrać cykl. Powiedzmy sobie szczerze , ta zasada jest do du** , bo sezon czasem może wygrać jakiś przypadkowy zawodnik , lub zawodnik na średnim poziomie ( Jak w zeszłym roku Heroola)
    2 Sam fakt że Kombinacja nie jest jakimś popularnym sportem to nie widać sensu organizowania LGP. Jedyna transmisja z LGP z kombinacji jaką pamiętam to było Oberwiesenthal , w telewizji niemieckiej. Większość ludzi ma gdzieś kombinację , bo to jest dla wielu nudny sport bo w pewnym momencie pojawia się dominator , który wygra 4 sezony z rzędu co robi się nudne. Z wiekich nacji w kombinacji kojarzę:Niemcy, Austria , Norwegia i tyle. Racja jest Francja , Finlandia , Włochy i Estończyk no ale jest ich tylko kilku. Nikogo poprostu nie interesuje LGP w kombinacji , podobnie ze skokami , ale kombinacja jest jeszcze mniej popularna niż skoki + plus zasada ze startami eliminuje ją z jakiego kolwiek prestiżu. Dobrze że nie istnieje LGP w biegach narciarskich , bo ono byłoby totalnie niepotrzebne i dziwne.

  • Lataj profesor
    @Farek

    Któryś z trolli na pewno.

  • ms_ doświadczony
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Wprowadzenie tej zasady że trzeba wystartować we wszystkich konkursach żeby być sklasyfikowanym w generalce to moim zdaniem zły pomysł, ale nie zgadzam się, że samo LGP w kombinacji nie ma sensu. Ten cykl nie jest zazwyczaj zbyt rozbudowany, chociaż w ostatnich latach trochę więcej tych konkursów bywało, ale często cały cykl odbywa się w ciągu nawet jednego tylko tygodnia i zazwyczaj wygląda to tak, że w ostatni weekend sierpnia są zawody w Obewiesenthal, w środku tygodnia Villach albo Tschagguns i na początku września Oberstdorf albo Oberhof. No zdarzały się też zawody w Planicy, ale one były już w późniejszym terminie i rozwlekały kalendarz całego LGP nawet do października i tam już różnie bywało z obsadą, ale generalnie obsada w LGP w kombinacji jest bardziej zbliżona do tej w PŚ niż w skokach i na pewno wynika to też z tego, że ten cykl obejmuje kilka konkursów w krótkim czasie, a LGP w skokach jest rozłożone na kilka miesięcy to i obsada z roku na rok coraz gorsza. Teraz właściwie tylko zawody w Hinzenbach i Klingenthal mają dobrą obsadę. W przeszłości chociaż na te europejskie konkursy przyjeżdżała przynajmniej część tych dobrych zawodników, a teraz niestety w Courchevel obsada jakościowo trochę jak w Ałmatach albo Hakubie. Dobrze, że chociaż ilość zawodników spora i jeśli ilość wstępnej listy startowej pokryje się z tą oficjalną to nawet kwalifikacje będą. Szkoda, że u kobiet tak mało zawodniczek, ale przynajmniej jest kilka nazwisk z czołówki.

  • Farek doświadczony
    @Lataj

    Za te komentarze odnośnie Aignera nie odpowiadał przypadkiem naczelny troll tego portalu?

  • Lataj profesor
    @Avengers123456msciciel

    Właśnie. Mógłby się zmieścić w składzie na PŚ, a tym bardziej, że Aschenwald ma sezon z głowy. Jedyne źródło tamtej informacji to z tyłka.

  • Avengers123456msciciel doświadczony
    @Lataj

    Czemu by miał kończyć.

  • Lataj profesor

    Jeszcze pamiętam komentarz o zakończeniu kariery przez Clemensa Aignera.

  • Whitey bywalec

    Listy całkiem ciekawe. Mogą wydarzyć sie ciekawe rozstrzygniecia. Ciekawe czy Kapustik zapunktuje. Mam nadzieję, że kamera będzie lepsza niż ostatnio

  • Lataj profesor
    @Mucha125

    Ale likwidacja FC nie tłumaczy absencji Austriaczek czy Norweżek, a także wielu innych zawodniczek, które już wcześniej miały dożywotnie prawo startu w PŚ.

  • Lataj profesor
    @Arturion

    Nie tchórzą, bo lepiej sobie radziły od Polek w zeszłym sezonie.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @Mucha125 Jest coś mniej potrzebnego niż LGP

    Tą mniej potrzebną rzeczą jest: LGP w kombinacji norweskiej. Tak to istnieje i uwaga jest on tak niepotrzebny , że organizatorzy cyklu wprowadzili zasadę że żeby ten cykl wygrać trzeba wystartować we wszystkiich konkursach. Ponadto to nie jest kobinacja bo jest seria skoków ale druga seria to bieg za pomocą łyżworolek. Jest to tak niepotrzebne , jak ubrania dla psa.

  • Avengers123456msciciel doświadczony
    @Kolos

    Poprawność polityczna musi się zgadzać.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @Mucha125 Niektóre rzeczy nie mają sensu....

    Według mnie pś całoroczny ma sens , ale miałby się zacząć w lipcu , a w lato organizować zawody co jakiś czas (np. 3 tygodnie.)
    Mogli by ewentualnie wręczyć nagrodę za najlepszego skoczka latem. Małe kryształowe kule za wszystkie typy skoczni nie mają sensu. Skoczni normalnych w pś jest mało i się to prędko nie zmieni (taką klasyfikację niech prowadzą kiedy w pś będzie przynajmniej z 5 konkursów na tych obiektach) , za duże nie ma sensu bo zwycięży ją i tak zdobywca kuli bo tych obiektów jest sporo. Za loty ma sens bo te obiekty są zupełnie inne niż reszta. Już kiedyś ponadto coś takiego było bo w sezonach 1995/1996-2000/2001 wręczano mała kryształową kule za skocznie duże i normalne , ale że zawody na skoczniach mamucich były w tamtym okresie rzadkie no to nie miało by to zbyt dużego sensu.

  • Arturion profesor
    @Mucha125

    Ale wobec skakajek nie są tchórzami?

  • Mucha125 profesor
    @Lataj

    Nawet jakby Song nie miał kontuzji by go tutaj nie przysłali bo są tchórzami i wolą trenerzy przemoc stosować niż potraktować zawodników sportowo

  • Mucha125 profesor
    @Lataj

    LGP należy zlikwidować bo sensu nie ma, nawet słabe nacje już odpuszczają. PŚ powinien być "całoroczny" zaczynać się od września do końca marca/ początku kwietnia[Z jakąś przerwa parotygodniowa]. To samo się tyczy słabszych lig jak FIS CUP. PK całoroczny. Powinni być trzy małe kule- > za mamuty, duża skocznie i normalna, duża za całokształt oraz PN. Lato dla skoczków to czas dla rodzinny, przygotowań czy spotkań ze sponsorami, a nie zawody
    U kobiet taka niska frekwencja bo trochę zawodniczek straciło prawo startu przez likwidacje FIS cupów

  • Lataj profesor
    @Pavel

    Mimo wszystko po inauguracji należałoby się spodziewać paru chociaż zawodników z czołówki.

  • Lataj profesor
    @Oreo

    Song miał kontuzję.

  • Kuba_23 doświadczony
    @Fan_ekipy_pod_narty

    To jest jeszcze głupszy pomysł bo musi być jakaś przerwą miedzysezonowa a nie ze cały rok trwa sezon . Moim zdaniem to właśnie w LGP potrzeba stworzyć coś takiego jak dawniej było czyli turniej czterech narodów oraz podnieść wynagrodzenie skoczków szczególnie sprawić by cała 30 dostawała wynagrodzenie za konkursy a także stworzyć jakieś trofeum ca triumf w całym letnim cyklu

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @Kuba_23 Nie wiem.

    Wątpie czy letni tcs coś zmieni , bo była by to kolejna niepotrzebna impreza taki turniej byłby nieopłacalny i bezsensu bo nikt nie będzie oglądał letniego TCS u bo nie jest potrzebny. Chyba jedynym sposobem jest złączenie LGP z PŚ

  • Rawianek weteran
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Nie napisałem go, ponieważ pojawił się wcześniej artykuł ,że się pojawi.

  • Rawianek weteran
    @Lataj

    Dla mnie nie.

  • Jerzy Mrzygłód początkujący
    Dobre listy.

    Lubię takie konkursy, każdy tu może zabłysnąć, mile widziane niespodzianki. Kobiet mało, ale kilka mocnych nazwisk. Zapowiada się ciekawy weekend.

  • Oreo profesor

    dziwne że są Chinki a nawet jednego Chińczyka nie wzięli? Song ma dożywotkę przecież

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Tu nawet nie chodzi o rozbudowanie kalendarza, jak był rozbuchany z Japonią, kazaskimi stepami i Tagiłem to też obsada była śmieszna.

    Problemem są marne nagrody i rozwleczony terminarz. Jeżeli zrobić by cykl 4x weekend we wrześniu z lepszymi nagrodami to zapewne fajnie byłoby to obsadzone. A tak tak masz połowa sierpnia, później koniec września. Strasznie to rozlazłe, różne etapy przygotowań i wychodzi jak wychodzi, prestiż żaden.

  • Xenkus profesor
    @SkoZu

    Po prostu nikogo poważnego już nie interesuje wygrywanie LGP, tylko stawiają wszystko na zimę.

  • Kuba_23 doświadczony
    @Fan_ekipy_pod_narty

    A może np zrobić letni turniej czterech skoczni bo taji pomysł bodajże rok temu Niemcy wymyślili

  • Kolos profesor
    @Pavel

    To jest wina FIS-u i Pertile a konkretnie kuriozalnych kalendarzy - LGP jest ubogie a LPK i FC (też ubogie kalendarzowo) zaczyna się dopiero we wrześniu. Dają szansę zapleczu wszyscy bo inaczej ci nigdzie by nie skakali prawie całe lato.

    Niestety szkoda, że tak to wygląda. Jeszcze trochę i wszyscy najlepsi będą odpuszczać 100% LGP....

  • Pavel profesor
    @Kolos

    Tak podium jak cię mogę jeszcze, ale cała reszta skacze hobbystycznie. Stąd często trafiało się 4-5 mocniejszych nawet na kazachskich stepach, a tu wyszła obsada jak z mchu i paproci.

  • Kolos profesor
    @Pavel

    Nagrody w LGP są niższe ale nie aż tak niskie - co prawda pieniądze dostaje tylko najlepsza "6" ale za zwycięstwo jest 5000 franków czyli połowa tego co za wygranie konkursu PŚ.

  • Pavel profesor
    @Lataj

    Sportowiec rywalizuje o kasę, daj porządne nagrody to dostaniesz porządną obsadę. Obecnie nagrody są śmieszne.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @Lataj Jak to zrobić?

    Złączyć z pś. Jedyny sposób , który wymyśliłem.

  • Lataj profesor

    25 kobiet na starcie, a zwłaszcza, że są 2 konkursy, to totalna porażka. Gdzie ta jubileuszowa 30. edycja zgubiła swój prestiż, skoro na inauguracji w porównaniu z innymi krajami Polska nie wygląda tak źle pod względem składu? Co, według was, należałoby zrobić, aby skoczkowie (ci najlepsi) chętniej skakali w tym LGP?

  • Lataj profesor
    @Rawianek

    A Joergensen to już nie zaskoczenie? Jeszcze większe niż Roeste na pewno.

  • Lataj profesor

    Jest błąd w tekście: Schmid była na 2. miejscu w PŚ. W tabeli jest dobrze.

    PS: Sam prawie napisałem "Althaus".

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @Rawianek Kapusta

    Ja bym jeszcze dodał Kapustika bo każdy się spodziewał że wystartuje w Szczyrku.

  • Oczy Aignera profesor
    @padu

    To tak jak z żeńskim PŚ - tam też kwalifikacji nie transmitują.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    OK lista.

    Ja jestem egzotycznym dziadem zatem lista dla mnie git. Porażka LGP kobiet 25 zawodniczek.... śmiech na sali.
    Ale że pojawi się Felix Trunz się nie spodziewałem. No i Kapustik jeszcze lepiej. Co do kadr lepszych nacji no to można było się spodziewać kadr rezerwowych. Ogółem spoko.

    PS Jestem fanem lost media i zapytam was czy pamiętacie grę o skokach Champion++? Jest ona najbardziej zaginioną grą o skokach narciarskich. Zachowały się z niej klatki , dwie recenzje i wywiad z twórcą gry Kszysztofem Budnickim. Ja ktoś ma tę grę
    to niech się zgłosi i pytanie do redaktorów: W 2003 roku został napisany na waszej stronie artykuł o tej grze. Posiadacie tę gre lub macie kontakt z twórcą?

  • Pawel93 początkujący

    Dobrze, że LGP się zaczyna. Sam raczej nigdy tym cyklem się nie interesowałem (dla mnie raczej tylko ciekawostka), ale to zawsze dobra okazja by nowi zawodnicy (nawet na słabiej obsadzonych zawodach) mogli pokazać, co potrafią i co poniektórzy uwierzyć w siebie. Tak, czy siak jesteśmy już mniej więcej w połowie przerwy pomiędzy sezonami zimowymi i myślę, że przynajmniej u mnie za jakieś mniej więcej 2 miesiące zacznie się tzw. hype na nowy zimowy sezon i głód oglądania skoków i kibicowania :)

  • Kuba_23 doświadczony
    @SkoZu

    Spadaj trollu

  • Matrixun doświadczony

    Zaledwie 25 pań. Przykre to trochę. Obsada męska przypomina mocny kontynental (taki z nadchodzącego sezonu). Przy odrobinie szczęścia Kot znowu może zakręcić się koło podium, choćby i w jednej serii. Zresztą kto by na tym podium nie wylądował, to i tak będzie egzotycznie. Mam nadzieję, że w Szczyrku obsada będzie mocniejsza i w sumie sporo na to wskazuje.

  • SkoZu początkujący

    A nie mówiłem? Skoki się zwijają. Popatrzcie na LGP z 10 lat temu a teraz. Kolosalna różnica pod względem ogólnego zainteresowania, obsady zawodów. A ciepły Włoch jeszcze przyspiesza proces ostatecznego upadku skoków. Za 10 lat nikt o tym sporcie nie będzie słyszał.

  • Arturion profesor
    @LewReteni

    "Nie zdziwię się jak Marusiak wyląduje na podium, a Kapustik w drugiej serii."
    To drugie jednak bardziej prawdopodobne, niż to pierwsze.

  • Wierchojańsk stały bywalec

    Toż to nawet w ostatnich latach Hakuby była lepsza obsada niż tutaj, jak Ipcioglu się odpali jak potrafił miesiąc temu to zupełnie realne jego podium.
    Najciekawszy w tej biedzie jest młody Trunz, końcówkę tamtej zimy miał obiecującą, a teraz może sobie zgarnąć dożywotnie prawo startu.

  • LewReteni bywalec
    Nudne przemyślenia analizując skład mężczyzn

    Ciekawe składy. Pojawia się dawno niewidziany Marco Woergetter, reprezentant Słowacji i nowy Szwajcar. Po za tym nie ma czołówki, więc może być ciekawa walka o zwycięstwo. Nie zdziwię się jak Marusiak wyląduje na podium, a Kapustik w drugiej serii. Po za tym pojawiła się jeszcze jedna ciekawostka-są Francuzi. Myślałem, że nawet na zawodach u siebie nie wystawią reprezentacji. Także tego no.

  • Mucha125 profesor
    @padu

    Może nawet nie być nagrywana.

  • Kuba_23 doświadczony
    @Mucha125

    Tylko że to MKOl wymusił na FIS obniżenie limitów

  • Rawianek weteran

    Jak dla mnie zaskoczenie ,że się pojawią to:
    -Naito Tomofumi
    -Solberg Christian Roeste
    -Bjoertomt Paal Haakon
    -Trunz Felix
    -Spiewok Simon

  • Kolos profesor
    @Pavel

    No zaskoczyła mnie aż tak słaba obsada konkursów w Courchevel.

    Widać szczątkowość kalendarzy LPK i FC i absurdalność terminów (oba te cykle ryszają dopiero we wrześniu) zmusza do takich ruchów, by drugi szereg mógł sobie poskakać a nie być w niebycie do września...

    W Szczyrku prawie na pewno obsada będzie pełna.

  • pawelf1 profesor
    Taaaa...

    Widzę, że tu niektórzy nieźle odlecieli.:) Ograniczenie limitów dotyczy 5-6 zawodników czyli nr 6 w najsilniejszych nacjach. A wy zachowujecie się jakby dotyczyło to dziesiątków zawodników, dla których trzeba wręcz dodatkowy cykl robić .
    Proponuje zejść na ziemię.
    I przy okazji dla najsilniejszych to nie jest początek lata. To były IE.

  • Mucha125 profesor
    @King

    Już teraz widać przecież dziurę pokoleniowa. Nie tylko w Polsce brakuje młodszych. W każdym kraju z czołówki. Norwegowie co chwile ci młodzi wymieniani a starzy zostają. Słabsi próbują za wszelką cenę dorównać tym lepszym i łapią przy tym kontuzje. Jak skończą starsi kariery powstanie dziura i to olbrzymia. Bo młodzi nie są przyzwyczajeni do PŚ, który jest zupełnie inny od ligi PK(nawet w zeszłym roku było widać że dla czołówki 6 to za mało a 7 jest zbyt rotacyjne by kogoś nauczyć skakać w PŚ. Ciągła walka o 7 miejsce niektórych zawodników pozostawia tylko w PK. Włoch postąpił zbyt emocjonalnie zamiast popatrzeć na twarde statystyki. Woli patrzeć przez różowe okulary, ale zaraz może widownia zwiać i cały ten sport pójdzie w amatorkę jak przed wojna. Obiektów niszczejących coraz więcej przykre widoki likwidujących się obiektów olimpijskich i inne sceny jak u nas kiedy pieniędzy nie ma nawet na odbudowę skoczni w Wiśle czy na zwykłe trybuny na skocznie średnia. Nawet w Austrii są zamykane obiekty. Małysz czy inny Włoch powie młodym ludziom się nie chce uprawiać sportu, ciekawe dla czego?

  • King profesor
    @Mucha125

    Podejrzewam, że zimą mogą też zdarzyć się jeszcze weekendy, gdzie drużyny będą wysyłać słabsze składy tylko po to żeby zawodnicy z czołowych nacji, którzy są powiedzmy w hierarchii jako nr 6-7 i dalej też mogli gdzieś rywalizować. Żeby chociaż PK czy FC zyskały na ilości zawodów czy czasie antenowym (co nie nastąpi), a zamiast tego z tymi cyklami jest z roku na rok coraz gorzej.

    Te zmniejszenie limitów było zbyt pochopne. Bo nie dość, że wiek w sporcie się wydłuża, więc zawodnicy spokojnie skaczą na dobrym poziomie w wieku 35 lat (a może i dłużej będzie to możliwe, zobaczymy niebawem), co za tym idzie młodsi już mieli ciężej przebić się to potem jeszcze zapadła ta decyzja.
    Za jakiś czas w większości czołowych reprezentacji może powstać jeszcze dziura pokoleniowa. A to również nie wpłynie na poziom dyscypliny jak po czasie kiedy doświadczeni zakończą kariery okaże się, że nie ma zbyt wielu dobrych zawodników w wieku powiedzmy 25 lat. No, ale jeśli taka sytuacja wystąpi to pewnie w tym czasie limit dla reprezentacji już będzie wynosił 2-3 zawodników i dzielnie rozwiążą nowy problem lub dyscyplina się zwinie dzięki wspaniałym decyzjom :)

  • Mucha125 profesor
    @King

    Będą musieli nawet zima robić zmiany w trakcie weekendu. To głupota co zrobił ten Włoch

  • King profesor

    Jak dla mnie po części skutek zmniejszenia limitów. Przecież gdzieś też muszą startować słabsi zawodnicy... Lepsi nie potrzebują latem tylu startów.

  • Kuba_23 doświadczony
    @Pavel

    Pewnie w Szczyrku zobaczymy najmocniejsze składy

  • Farek doświadczony

    A podobno IE nie miały obsady i prestiżu. Najpiękniejsze w tych zawodach jest jednak to, że odbędą się 2 konkursy- pozwoli to zmaksymalizować liczbę ogórków z punktami i absurdów w generalce LGP

  • padu doświadczony

    Transmisji z kwalifikacji mężczyzn nawet w playerze nie będzie?

  • Pavel profesor

    Wybitnie żałosny skład jak za pięknych czasów kazaskich konkursów. Piotruś płakał, że Polacy startują w składzie z mchu i paproci, ale my na tym tle jakoś mocno nie odstajemy ;)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl