LGP w Szczyrku: Piątek z treningami kobiet i kwalifikacjami mężczyzn (listy startowe)

  • 2023-08-03 20:30

Letnie Grand Prix w skokach narciarskich powraca do Szczyrku! Po dwunastu latach przerwy, skocznia Skalite (HS104) ponownie będzie areną najważniejszego cyklu zawodów rozgrywanych na igelicie. Na piątek w Beskidach zaplanowano sesję treningową kobiet oraz kwalifikacje mężczyzn do sobotniego konkursu. Na starcie pojawi się łącznie trzynaścioro reprezentantów Polski.

Gregor DeschwandenGregor Deschwanden
fot. Tadeusz Mieczyński
Władimir ZografskiWładimir Zografski
fot. Tadeusz Mieczyński
Nika KriznarNika Kriznar
fot. Tadeusz Mieczyński
Dawid KubackiDawid Kubacki
fot. Tadeusz Mieczyński

W ubiegłym tygodniu w Courchevel miała miejsce inauguracja 30. sezonu Letniego Grand Prix w skokach narciarskich. Rywalizację mężczyzn zdominowali Gregor Deschwanden i Władimir Zografski. Zarówno Szwajcar jak i Bułgar zaliczyli pierwsze i drugie miejsce, dzięki czemu wspólnie liderują w klasyfikacji generalnej cyklu. Dwukrotnie trzecie miejsce zajął Austriak Marco Woergoetter. W rywalizacji pań oba francuskie konkursy zakończyły się identycznym rozstrzygnięciem - triumfowała Nika Kriznar przed Sarą Takanashi oraz Alexandrią Loutitt.

Drugim przystankiem na trasie tegorocznej edycji LGP jest Szczyrk, dla którego to powrót do kalendarza po dwunastoletniej przerwie. W 2011 roku na skoczni Skalite rozegrano jeden z konkursów zaliczanych do Lotos Poland Tour. Zwycięzcą został Thomas Morgenstern, drugie miejsce zajął Gregor Schlierenzauer, natomiast trzeci był Kamil Stoch.

Na liście startowej rywalizacji mężczyzn figurują nazwiska 56 zawodników z piętnastu reprezentacji narodowych. W tym gronie znajduje się dziewięciu reprezentantów Polski - Marcin Wróbel (nr 1), Paweł Wąsek (nr 2), Kamil Stoch (nr 3), Piotr Żyła (nr 4), Dawid Kubacki (nr 30), Maciej Kot (nr 46), Kacper Juroszek (nr 47), Klemens Murańka (nr 51) oraz Aleksander Zniszczoł (nr 52).

W piątek Polacy skorzystają z kwoty krajowej, która począwszy od sezonu 2023/2024 wynosi tylko czterech zawodników. W niedzielnych kwalifikacjach na belce startowej zasiądzie już tylko pięciu reprezentantów gospodarzy.

Z grona zawodników zgłoszonych do zmagań w Szczyrku znajduje się tylko trzech skoczków z czołowej "20" klasyfikacji generalnej Pucharu Świata 2022/2023. Są to Polacy - Dawid Kubacki, Piotr Żyła i Kamil Stoch. Z pierwszej "10" Letniego Grand Prix 2023 brakuje z kolei Austriaków - Marco Woergoettera i Clemensa Aignera, oraz Niemców - Piusa Paschke, Constantina Schmida i Philippa Raimunda.

W rywalizacji pań na Skalitem ujrzymy 36 zawodniczek z trzynastu państw. Z tego powodu w piątek zamiast kwalifikacji rozegrane zostaną trzy serie treningowe. W akcji ujrzymy cztery reprezentantki Polski - Polę Bełtowską (nr 1), Annę Twardosz (nr 7), Nicole Konderlę (nr 14) i Paulinę Cieślar (nr 17). Na liście startowej znajdują się również zawodniczki, które przed tygodniem stanęły na podium w Courchevel - Nika Kriznar, Sara Takanashi i Alexandria Loutitt.

W porze piątkowych kwalifikacji wiatr na skoczni w Szczyrku ma osiągać średnią prędkość 2 m/s, zaś temperatura powietrza ma wynosić +21°C. Opady nie są przewidywane, w przeciwieństwie do kolejnych dni zmagań.

Oficjalnym letnim rekordzistą skoczni Skalite (HS104) jest Maciej Kot. Reprezentant Polski podczas zawodów Letniego Grand Prix w 2011 roku poszybował na 106 metr. Nieoficjalny kobiecy rekord wynosi 105,5 metra i należy od 2019 roku do Słowenki Speli Rogelj.

O 9:00 ma rozpocząć się trening kobiet. Następnie na 17:15 wyznaczono start sesji treningowej przed zaplanowanymi na 19:30 kwalifikacjami mężczyzn.

Transmisję z kwalifikacji przeprowadzi TVP Sport (19:15).

Wyniki mężczyzn "na żywo" będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>
lub relacji Berkutschi >>

z kolei wyniki kobiet "na żywo" będziecie mogli śledzić za pośrednictwem relacji LIVE FIS >>
lub relacji Berkutschi >>

Program zawodów:
Godzina Wydarzenie Transmisja
Piątek, 04.08.2023
9:00 Oficjalny trening kobiet  
17:15 Oficjalny trening mężczyzn  
19:30 Kwalifikacje mężczyzn TVP Sport
Sobota, 05.08.2023
10:00 Seria próbna kobiet  
11:00 Konkurs kobiet TVP Sport, Player
14:00 Seria próbna mężczyzn  
15:00 Konkurs mężczyzn Eurosport 1, TVP1, TVP Sport, Player
Niedziela, 06.08.2023
11:30 Kwalifikacje mężczyzn TVP Sport
13:00 Konkurs mężczyzn Eurosport 2, TVP1, TVP Sport, Player
16:30 Seria próbna kobiet  
17:30 Konkurs kobiet TVP Sport, Player
Lista startowa treningu LGP Pań w Szczyrku (HS104); 04.08.2023
Nr Zawodniczka Kraj Rocznik
1 BEŁTOWSKA Pola 2006
2 MESIKOVA Tamara 2006
3 MAURER Nicole 2000
4 ELLMAUER Katharina 2000
5 MITU-COSCA Alessia 2004
6 TORAZZA Emely 2004
7 TWARDOSZ Anna 2001
8 ARNET Sina 2005
9 BOEHME Lia 2005
10 TRAMBITAS Andreea Diana 2000
11 KYKKAENEN Julia 1994
12 FOLEA Delia Anamaria 2004
13 MACUGA Samantha 2001
14 KONDERLA Nicole 2001
15 JONES Paige 2002
16 INDRACKOVA Karolina 1997
17 CIEŚLAR Paulina 2002
18 PENG Qingyue 2005
19 WANG Liangyao 2003
20 LI Xueyao 1995
21 MIYAJIMA Ringo 2003
22 SAKURAI Riko 2003
23 KUEBLER Pia Lilian 2002
24 KOSNJEK Ajda 2007
25 HARALAMBIE Daniela 1997
26 KOMAR Katra 2001
27 KOBAYASHI Yuka 1994
28 SEYFARTH Juliane 1990
29 LIU Qi 1996
30 ICHINOHE Kurumi 2004
31 IWASA Haruka 1996
32 PREVC Nika 2005
33 STRATE Abigail 2001
34 LOUTITT Alexandria 2004
35 TAKANASHI Sara 1996
36 KRIZNAR Nika 2000
Lista startowa kwalifikacji LGP w Szczyrku (HS104); 04.08.2023
Nr Zawodnik Kraj Rocznik
1 WRÓBEL Marcin 2004
2 WĄSEK Paweł 1999
3 STOCH Kamil 1987
4 ŻYŁA Piotr 1987
5 VIDIC Matija 2000
6 SPIEWOK Simon 2002
7 RAINER Stefan 1999
8 BAYER Ben 2004
9 LACKNER Thomas 1993
10 VILLUMSTAD Fredrik 1999
11 TKACZENKO Siergiej 1999
12 HAMANN Martin 1997
13 URLAUB Andrew 2001
14 MASLE Rok 2004
15 SCHUSTER Jonas 2003
16 BRAUN Finn 2002
17 RUPITSCH Markus 1997
18 OBLAK Rok 2001
19 LEYHE Stephan 1992
20 BARTOLJ Maksim 2003
21 MOERTH Francisco 1999
22 WASILJEW Danił 2004
23 KAPUSTIK Hektor 2007
24 BELSHAW Erik 2004
25 KALINICZENKO Witalij 1993
26 IMHOF Remo 2003
27 WOHLGENANNT Ulrich 1994
28 DEAN Decker 2000
29 BOMBEK Jan 2001
30 KUBACKI Dawid 1990
31 SPULBER Mihnea Alexandru 2000
32 HAARE Anders 1999
33 TRUNZ Felix 2006
34 SATO Keiichi 1997
35 BEDIR Muhammed Ali 2000
36 NAITO Tomofumi 1993
37 CACINA Daniel Andrei 2001
38 IPCIOGLU Fatih Arda 1997
39 SOLBERG Christian Roeste 1999
40 MARUSIAK Jewhen 2000
41 OLAUSSEN Iver 2002
42 CECON Francesco 2001
43 TAKEUCHI Taku 1987
44 JOERGENSEN Sindre Ulven 2002
45 KOBAYASHI Junshiro 1991
46 KOT Maciej 1991
47 JUROSZEK Kacper 2001
48 INSAM Alex 1997
49 PEIER Killian 1995
50 ROTH Luca 2000
51 MURAŃKA Klemens 1994
52 ZNISZCZOŁ Aleksander 1994
53 JOHANSSON Robert 1990
54 NIKAIDO Ren 2001
55 DESCHWANDEN Gregor 1991
56 ZOGRAFSKI Władimir 1993

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (16404) komentarze: (78)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • TheDriger stały bywalec
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Zgadzam się z Tobą w pełni, że przede wszystkim należy się po prostu cieszyć oglądaniem tego sportu, cieszyć rywalizacją. Uwierz mi, że ja od połowy grudnia to nie będę mógł spać po nocach zastanawiając się kto wygra Turniej Czterech Skoczni, a w dzień będę analizował poprzednie edycje. Także ta radość i ekscytacja u mnie jest, po prostu jakoś podczas LGP mi jej brakuje od kilku lat i chyba nic się z tym już nie da zrobić bo... wygasła moja ekscytacja tym cyklem całkowicie. Broń Boże nie chcę psuć zabawy innym np. Tobie.

  • TheDriger stały bywalec
    @dervish

    To prawda, że kombinezony są aktualnie zdecydowanie bardziej podatne na wiatr niż 15-20 lat temu. Też się trzeba zastanowić czemu to służy. Co do Twoich argumentów za przelicznikami to są one nie do podważenia. Ja sam wolę jak te przeliczniki są i nigdy w niczym mi nie przeszkadzały a wręcz pomagają w oglądaniu, ale równocześnie po prostu zdaję sobie sprawę, że bez tych przeliczników łatwiej byłoby przyciągnąć/utrzymać niedzielnych widzów przy skokach. To jest taki konflikt interesów, który się we mnie kotłuje.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @Kuba_23 Ciekawe...

    Nie wiedziałem że sport może być przerwany ;)
    A tak na serio to się z tobą zgadzam.

  • Ironiczny2 początkujący
    @Pavel

    Da się. Cała ludzkość praktycznie ma do przeproszenia za covid. Ilość [***]i i [***]i, które mówiły komuś jak się ma ubierać, jak prowadzić biznes, jest POTWORNA.

  • alo profesor

    Świetny skok Muranki i dobry skok Zniszczola patrząc że powinien mieć dodane punkty a nie odjęte

  • an18 doświadczony
    @alo

    Wąsek na na skoczniach normalnych raczej nie skacze dobrze

  • alo profesor

    Nasza trójka skoki dobre ale Wąsek słabiutko

  • Robert Johansson252 profesor

    XD

    Kapuściarz we Francji niemiłosiernie bulił, a teraz skacze na znajomym obiekcie i za punkt K

  • Kuba_23 doświadczony
    @Cinu

    Bez przeliczników ten sport by nie przerwał bo by nikt nie ogląda konkursu trwającego trzy godziny

  • Mucha125 profesor
    @dervish

    Przeliczniki to super pomysł, ale problemem według mnie jest ta średnia końcowa co nie oddaje jak powinna sytuacji wietrznej. Szczególnie że każdy kierunek lub miejsce wiatru nie równa się idealnie dla pozostałych i tutaj jest problem. Powinni polepszyć liczenie średniej najlepiej ważonej i różnej od tego jaki to wiatr czy z tyłu/ z przodu lub najbardziej kontrowersyjny z boku.

  • kubilaj2 weteran
    @Pavel

    To co proponujesz?

  • Pavel profesor
    @kubilaj2

    Tak, a do tego zakazać biedy i chorób.

  • papa_s weteran
    @dervish Jeśli już przeliczniki

    to powinna być możliwość powtórzenia skoku przy ekstremalnych przelicznikach. Tak aby nie pomagały jak umarłemu kadzidło. Po serii policzona średnia z przeliczników i jak ktoś mocno odstaje od średniej to ma przywilej skorzystania z powtórki. Poza tym dokładnie dopracowany algorytm przeliczników. Nie jakieś tam liniowe bazgroły bo zjawisko burzliwego przepływu powietrza nie da się przybliżyć liniowym modelem a jak znam leni programistów to sobie taki zrobili aby było łatwiej zaprogramować.

  • kubilaj2 weteran
    @kibicsportu

    To może FIS mógłby... zatrzymać wyścig technologiczny i zapewnić każdemu dobry, stabilny i przede wszystkim TANI sprzęt?

  • kibicsportu profesor
    @dervish

    Zgadzam się z tobą. Ja sobie nie wyobrażam skoków bez przeliczników za wiatr. Problemem w skokach jest sprzęt, który jest bardzo czuły na wiatr i przez to praktycznie każda zmiana wiatru powoduje loterie. Jeszcze większym problemem są właśnie zmiany belek, to bardzo frustruje, ktoś skoczy blisko HS i obniżona belka. Takie coś nie pomaga w promocji skoków.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @TheDriger Ok.

    Tylko że ,,gorzej trafił`` nie usprawiedliwia usunięcia przeliczników. niech dostaną te kilka dodanych punktów. Może faktycznie źle rozumiem ten wasz niepokój bo wy w większości jesteście z Małyszomanii a ja trochę póżniej zacząłem się ineteresować skokami. Moich poglądów nie zmienisz i będe przy tezie że przeliczniki są potrzebne. Zgadzam się z twoim zdaniem żę czasem niepokój o LGP jest słuszny dla osób , które naprawdę interesują się tą dyscypliną i pochodzą z czasów kiedy LGP przeżywało złote lata. Ja z tych lat nie pochodzę , ale nie dziw się dlaczego nie jest mi smutno że LGP ma problemy ponieważ jestem też ,,egzotycznym dziadem`` , który jak widzi jakiegoś Słowaka na liście punktujących to aż skacze z radości. Mówię to bo w LGP coraz częściej zdarzają się konkursy ze słąbą obsadą gdzie występują słabe nacje. Miło jest toczyć te dyskusje. Nie ma tu w tej dyskusji żadnych hejterów a także argumenty są trafione (w większości). Nie zgadzamy się we wszystkim ale łączy nas ta dyscyplina jaką są skoki narciarskie i cieszmy się puki owa dyscyplina jeszcze istnieje i oglądajmy i przekonajmy się kto wygra.
    Brakuje tutaj tej radości bo ja jestem każdym cyklem bardzo podniecony , bo jestem wiecznie ciekawy kto wygra cykl nawet najniższej ligi. Trzeba uwolnić ciekawość i myśleć o dyscyplinie i być ciekawym wyników. To jest klucz żeby dyscyplina była ciekawsza. Trzeba być tylko ciekawym kto wygra kto skoczy najdalej. Wiem że mówię to totalnie bez kontekstu ale to jest klucz do cieszenia się konkursem.

  • dervish profesor
    @TheDriger

    Dzieki przelicznikom możliwość, że wicemistrzem Polski zostanie kolejny Adam Ruda jest praktycznie równa zeru.

    Dzisiejsze skoki są tak podatne na zmiany wietrzne, że zawody bez przeliczników praktycznie są niezrozumiałe dla kogoś kto ma świadomość jak wiele zmienia wiatr.
    Tu nie chodzi o to, ze tak czy siak czołówka da sobie radę. Chodzi o to ze jak nie znasz pomiarów wiatrów to praktycznie nie masz pojęcia czy dany skok był dobry czy zły albo jak bardzo był dobry lub jak bardzo zły.

  • dervish profesor

    Bez przeliczników dzisiejsze skoki nie maja sensu.
    Wystarczy sobie przypomnieć konkursy MP (te które ostatnio odbywały sie bez przeliczników). Jak pojawiły się na nich długo oczekiwane przeliczniki wietrzne od razu stały się bardziej miarodajne i zrozumiałe. Dawniej bez znajomości wietrznych niuansów, MP jawiło się nie jako poważne zawody sportowe tylko jak folklorystyczny festyn.

    Przeliczniki wietrzne to bezdyskusyjnie wartość dodana. A co do belkowych, to wszystko zależy od sędziów odpowiedzialnych za ustawienie belki. Zmiana belek to bardzo przydatny wynalazek, ale niestety duzo tu zależy od człowieka. Wszystko można s[***] złymi decyzjami lub przyjęciem błędnej strategii (ustawianie belki pod słabeuszy) na dany konkurs.

    Przeliczniki jedne i drugie generalnie sa bardzo dobrym rozwiazaniem. Nie wyobrazam sobie powaznego skakania bez nich. Oprócz błędów człowieka, jedynym slaby punktem systemu rekompensat jest nieodporność na ekstremalne warunki atmosferyczne. Ale to jest przypadłość całej tej dyscypliny bez względu na to czy konkurs jest rozgrywany z przelicznikami czy bez. Jeżeli mamy pogodową loterię to wyniki tak czy siak będą wypaczone. Bez różnicy czy za sprawa błędnych pomiarów wiatru czy za sprawą wyłącznie losowości związanej z warunkami. W obu przypadkach losowość będzie na podobnym poziomie.

  • TheDriger stały bywalec
    @dervish

    A co jest dla Ciebie niejasne? To, że 1metr to 1,8pkt? Czy w jaki sposób sędziowie noty przyznają? Bo nie rozumiem szczerze dlaczego sobie nie radziłeś z oglądaniem skoków wcześniej. Zgadzam się, że powinniśmy mieć jako widzowie większy wgląd w warunki panujące na skoczni, ale naprawdę wszystko było mega czytelne. Zobacz sobie dowolny konkurs mistrzowski z lat 2001-2010 na YouTube i powiedz co jest dla Ciebie niejasne - z chęcią pomogę. Jeżeli komuś mega przeszkodził wiatr to chyba jako nie niedzielny widz powinieneś być w stanie dostrzec takie rzeczy.

  • TheDriger stały bywalec
    @Fan_ekipy_pod_narty

    No będzie drugi bo gorzej trafił, co w tym złego? To sport na otwartym powietrzu, jak ktoś jest w formie to oprócz skrajnych sytuacji (pojedynczy mocniejszy podmuch czy jakaś dziura bezwietrzna) i tak wygra. Schlierenzauer zrobił 53 wygrane konkursy w większości w erze bez przeliczników jeszcze, myślicie że gdyby te przeliczniki były od początku jego kariery to to by drastycznie zmieniło ilość jego wygranych? Moim zdaniem ta liczba nadal by się wahała między 51-55. Te przeliczniki naprawdę nic nie daję w szerszym kontekście, a ich "sprawiedliwość" to mit.
    Źle rozumiesz ten niepokój. Chodzi bardziej o to, że wyglądało to inaczej i do innych standardów jesteśmy przyzwyczajeni. Teraz właściwie nie ma co oglądać w tym lecie oprócz finału w Klingenthal.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @TheDriger Dobrze , ale..

    Z niektórymi rzeczami się zgadzam ale są też rzeczy z którymi się nie zgadzam:
    1 Przeliczniki są niepotrzebne: Więc tak zróbmy taki scenariusz Pierwszy skoczek skacze z belki 11 i na skoczni k 120 skacze 121 metrów. Drugi skoczek skcze z tej samej belki i ma gorsze warunki niż poprzednik i skacze 118 metrów. Będzie on drugi bo skoczył krócej a sędziowie przyznają noty mniejsze za krótszą odległość. sami sobie wyjaśnijcie czy to dobrze czy źle. Dla mnie przeliczniki są przydatne w niektóych konkursach tylko włąśnie taki jest problem z tymi przelicznikami. Ale żeby przeliczniki usunąć to głupota.
    2 Niepokój o LGP: Po co się niepokoić o LGP skoro spora ilość ludzi twierdzi że LGP jest niepotrzebne? LGP jak wiele osób twierdzi to jakby cykl dodatkowy i nikogo on raczej nie powinien niepokoić. To jest dla kibiców coś w stylu dodatku do głównego obiadu czyli sezonu zimowego. Po co się niepokoić o ten cykl skoro i tak najparwadopodobniej zostanie złączony z pś.
    A ci zawodnicy , którzy zdobyli punkty w słabo obsadzonych zawodach nie zasłużyli na te punkty. Powinien być jakiś zapis , który zmieniał by ewentualnie rangę zawodów przy jakichś czynnikach jak brak czołowej 30 pś z poprzedniego sezonu czy coś No i nie każdy ma na tyle dobre argumenty żeby bronić LGP tylko nie widzę sensu się o ten cykl niepokoić , bo jak go usuną to nic się nie stanie tylko stracimy kilka konkursów latem. Każda dyscyplina zimowa poza skokami i kombinacją nie posiadają cyklu letniego bo albo się go nieda zrobić albo jest niepotrzebny. Zatem niepokój o LGP jest zbędny.

  • dervish profesor
    @TheDriger

    Skoki bez przeliczników wietrznych są nieczytelne i niezrozumiałe dla wiekszości świadomych nie niedzielnych kibiców tej dyscypliny.

  • TheDriger stały bywalec
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Przeliczniki za belkę to był trafiony pomysł i myślę, że nikt nie narzeka na to że nie musimy już serii restartować. Narzekamy jedynie na nieudolne i niepotrzebne zmiany belki - powinna być ona zmieniana jedynie po to żeby nie musieć serii restartować. Natomiast przeliczniki za wiatr są niepotrzebne i tylko sprawiają, że dyscyplina jest mniej czytelna dla niedzielnych widzów. Fakt faktem, że przelicznik w danym konkursie może i da bardziej sprawiedliwe rozwiązanie niż gdyby go nie było, ale biorąc pod uwagę cały sezon to nie zmienia to niczego bo suma szczęścia i tak wszystkim wychodzi mniej więcej na zero. W tym narzekaniu na LGP nie ma nic złego, co w tym dziwnego że człowiek jest wkurzony że do Polski przyjeżdża na konkurs najwyższej rangi potężny Zografski i Deschwanden z gwiazd zagranicznych? Pamiętam jak jako dzieciak byłem na konkursie LGP w Zakopanem bodajże 2007 albo 2008 rok - wtedy roiło się tam od gwiazd, pamiętam jak czekałem w kolejce po autograf Schlierenzauera i się doczekałem. Niesamowite wrażenie robiły te konkursy wtedy, a dzisiaj? Jasne można przyjść na LGP w Szczyrku dla Kubackiego, Żyły i Stocha, ale nie ma wokół tego żadnej otoczki, rywalizacji, nawet lekkiego napięcia. Naprawdę argumenty za tym, że LGP upada są rzetelne i każdy to widzi. Nie ma co udawać, że tak nie jest. Zimowy Puchar Świata pewnie przetrwa na zawsze z większym albo mniejszym skutkiem, ale mamy prawo być zaniepokojeni tym co się dzieje z LGP, skoro nawet sam Małysz jest zaniepokojony.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @Cinu XD

    Przyszedł typ , który twierdzi że jak nie było przelicczników to było super XD
    Racja było ciekawie , ale już nikt nie chce oglądać zawodów gdzie Granerud skoczy 140 m , a Kubacki 111.
    Wy tak lubicie te czasy Małysza , że będziecie twierdzić że skoki bez przeliczników są super xd. Nikt niechce restartowania serii
    3 razy jak kiedyś było w Planicy. Czy jest źle? TAK. Czy kogoś to ma obchodzić? NIE.
    Właśnie nie możnja cały czas jedyne co pisać w komentarzach skoki upadają itp.
    Ale serio po co psujesz dzień innym , którzy chcom sobie pooglądać ich ulubioną dyscyplinę.
    Dlaczego na tym portalu są tylko ludzie , któzy jedyne co robią to piszą ,,Skoki upadają`` ,,Są nudne``.
    jeszcze co do przeliczników to ta zmiana była konieczna , bo wyobraź sobie:
    Masz 30 numer startowy w normalnym konkursie pś , masz fatalny wiatr ale zawodnicy wcześniej mieli lepszy. Skaczesz 101 m na k 120. Jakbyś się czuł po tym skoku? Czy odechciało by ci się uprawiać tę dyscyplinę?
    Nie gadajmy o problemach , bo jedyne co wtedy robisz to psujesz normalnym ludziom , którzy chcą sobie obejrzeć wiadomości o skokach , a w komentarzach widzą skoki uopadają. Co do aktualnych zmian to wątpie żeby nowe limity startowe przetrwały dość długo. Opór kibiców jest duży , a limity nie mają sensu. pertile nie jest lepszy od Hofera , ale za to jest lepszy od poprzednika Hofera Torbjona Yggsetha , który nie chciał zmieniać formuły zawodów pś , które trwały po 5 godzin. Pertile stara się coś zmieniać. Niektóe decyzje wymusił MKOL inne sam wymyślił. Inne lepsze inne gorsze.
    Pisz sobie co chcesz , ale i tak na komentarze tych smutasów przeciwnym komentarzem niż oni. Cieszmy się dyspcypliną a nie jej problemami na każdym kroku. Ja nie szukam konfliktu , to jest tylko moje twierdzenie. Nie podoba ci się odpisz.
    Pa.

  • Lataj profesor

    Kiedy ostatnio Żyła i Stoch mieli tak niskie numery startowe? Albo nawet byli nr 1 w ogóle na listach?

  • Lataj profesor
    @Robert Johansson252

    Kolejny. Wynagrodzenia w "grampri" są śmieszne, a do tego moda na ten letni cykl minęła. Kiedyś wygrywali go ci, którzy zimą zdobywali KK, a dziś czołówka nie skacze do Hinzenbach (Norwegowie do Klingenthal, choć może się to jeszcze zmienić, skoro zaplanowano 2 konkursy). Jak słusznie Mucha zauważył, była już ważniejsza impreza tego lata, bo to były jakby mistrzostwa, które odpuścili tylko Niemcy z najważniejszych nacji. Wracając do narzekań, lepiej nie ścinać sobie głowy z powodu lata, póki jeszcze obsada dwóch ostatnich lokalizacji LGP tętni życiem.

  • Kuba_23 doświadczony
    @Kornuty

    Spadaj trollu

  • Mucha125 profesor
    @Robert Johansson252

    Kasa to raz, dwa brak zawodów innych lig. Trzy najważniejsze zmniejszenie limitów gdzie musi zaplecze dostać szanse. Cztery dodatkowo najważniejsza impreza lata się już odbyła. Pięć prestiż LGP spadl po tym jak od razu odwołano Niemieckie zawody. LGP oprócz ostatnich zawodów to cykl już PK

  • Robert Johansson252 profesor

    Pamiętam, że gdy pierwszy raz oglądałem LGP (Wisła 2019), przyjechała większość zawodników z czołówki. A wtedy był 1 indywidualny i drużynówka...

    Co tu się zadziało, że cykl umiera?

  • alo profesor

    Kubacki może nie wygrać bo jak sam mówi jest zmęczony siłowymi treningami

  • Kornuty początkujący
    O czymś to świadczy !

    Absencja światowej czołówki świadczy o randze tych zawodów. Jaki prezesunio, jaki związek taka ranga. W dodatku horendalne ceny za wstęp. Przykre ale prawdziwe.

  • Arturion profesor
    @Janekx1

    Nie ma sprawy, bo też się cieszę.:-)

  • Janekx1 weteran

    PS. Oczywiście to zwykły wpis a nie do Arturiona (kliknąłem przypadkowo)

  • Janekx1 weteran
    @Arturion

    Fajnie że Ipcioglu jest czyli nic złego poza poobijaniem na tej francowatej Kurszewel się nie stało.

  • Cinu profesor
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Dlaczego mam się cieszyć teraźniejszością skoków skoro ten sport już TERAZ zaliczył spory zjazd. Ten trend zaczął się od wprowadzenia przeliczników/zmiany belek i będzie postępował. Będę pisał że jest źle gdy jest źle.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @Arturion Masz rację.

    będą ich promować bo jedyne o czym warto wspominać to o upadkach....
    Zadam tylko pytanie: W jaki sposób można zrobić tak żeby nie trzeba było wpisywać coś przy ,,temacie`` bo zauważyłem że niektórzy nie piszą tematu a mają podobną rang e do mnie. jest to wymagane czy jest na to jakiś sposób.
    Dzięki Arturionie że odpisujesz na moje komentarze. Lubie czasem toczyć jakieś dyskusje.
    Edit: Nie mogę po prostu nie cisnąć sobie beki że w cytacie , który wziąłeś jest słowo kuźwa xD. Nigdy nie widziałem na tej stronie żeby takie słowa były w cytatach z komentarzy.

  • Janekx1 weteran
    @maciek0932

    I oby Dawid po Szczyrku skupił się już tylko na trenowaniu do zimy a powrócił dopiero na Klingenthal w październiku gdzie cała czołówka się pojawi na last dance przed sezonem.

  • Arturion profesor
    @Fan_ekipy_pod_narty

    "Dlaczego kuźwa przyszłość zawsze musi być czarna? "
    Bo ciemnowidzów zawsze premiują, jako "wizjonerów". ;-)

  • Kuba_23 doświadczony
    @maciek0932

    Ja tak samo się cieszę

  • Arturion profesor
    @Janekx1

    ;-D - ładnie to napisałeś.

  • maciek0932 doświadczony
    @Arturion

    Oczywiście, że tak. Jednak według mnie Kubacki wyprzedzi resztę o kilka a może nawet kilkanaście punktów.

  • Kuba_23 doświadczony
    @Oczy Aignera

    Raz że promocja zerową była, dwa że stadion w Chorzowie ma za duże trybuny a po trzecie lekkoatletyka no nie cieszy się jakoś popularnością . Sam oglądam Lekkoatletykę tylko jak są mś/europy czy olimpiada

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    Ogarnijcie się xd.

    Same zrzędy i ludzie , którzy twierdzą że skoki upadną. Powiem tak, po co przejmować się przyszłością. Zajmijmy się teraźniejszością kiedy skoki są. kojarzę sport który umarł czyli balet na nartach (To nie był co prawda sport ale jedna z części narciarstwa dowolnego) , tylko że skoki mają jaką kolwiek popularność niż tamten sport. I d la tych co twierdzą że ,, Nikogo nie obchodzą skoki`` to niech się puknie w łeb. Na świecie jest sporo kibiców skoków (Zwłaszcza w Polsce) a wystarczy spojrzeć na listy alpen cupów gdzie startuje po 50 skoczków a w Fis Cupie w Szczyrku w zeszłym roku było 90 skoczków.
    Ludzie , mam apel.
    Cieszy się teraźniejszością nie myślmy o przyszłości. Dlaczego kuźwa przyszłość zawsze musi być czarna? Czy choć raz nie można pomyśleć że przyszłość będzie no nie wiem.... podobna!? Będą zmiany ale nie aż tak tragiczne bo Pertile nie jest idiotą.
    cały czas ten portal jest zasyfiony komentarzami typu ,,LGP słąbnie...`` ,,Skoki upadają`` ,, Skoki są nudne``i tak dalej do us***ej śmierci. To nic wam nie daje. Cieszmy się dyscypliną i nie mówmy o jakichś negatywnych wypocinach , które na 1 godzinę zepsują komuś humor.
    PS W jaki sposób podwyższją się rangi na tej stronie? Ze spędzonym czasem na tej stronie?

  • Janekx1 weteran
    @Arturion

    No Żyła zawsze był słaby na normalnych by tu być dwukrotnym mistrzem świata.

  • Janekx1 weteran
    @Kuba_23

    Mnie ucieszy jak będzie listopad i sceneria tego sportu.

  • Arturion profesor
    @maciek0932

    Ale Żyła może być drugi. I jeszcze jakiś Polak może wyprzedzić Zograsia z Deschwandenem. Nie, żebym tak obstawiał, ale może tak się stać.

  • Oczy Aignera profesor
    @Kuba_23

    Tak, tak, a na Stadionie Śląskim w trakcie DME też był komplet.

  • maciek0932 doświadczony
    @P356o550r930s

    Ja zdecydowanie stawiam na Kubackiego.

  • kubilaj2 weteran
    @P356o550r930s

    Kubacki, Zografski, może Deschwanden(lubi normalne obiekty)

  • P356o550r930s początkujący
    Zwyciezca

    Kto myślicie, ze wygra?

  • maciek0932 doświadczony
    @Kuba_23

    Ja się bardzo cieszę, że będą skoki. Tyle na nie czekałem. Najpierw prawie trzy miesiące na IE a potem kolejny miesiąc na pierwszą fazę LGP.

  • Kuba_23 doświadczony
    @TheDriger

    Ludzie co z wami ? Same zrzędy tutaj. Zamiast cieszyć się ze będą skoki to narzekacie na wszystko

  • Arturion profesor
    @TheDriger

    Nie chcesz kibicować zwycięstwu Polaków? Smutne. ;-)

  • TheDriger stały bywalec
    @SkoZu

    Sam chciałem się wybrać na niedzielny konkurs, ale po zobaczeniu tej listy startowej to sobie podaruję.

  • Kuba_23 doświadczony
    @SkoZu

    Bi jeszcze są pod skocznią do nabyciaa wejściówki ale i tak trybuny będą pelne

  • SkoZu początkujący
    @Kuba_23

    Właśnie, że się nie rozchodzą. Sam Wąsowicz mówił wczoraj czy przedwczoraj, że sprzedali tylko 1/3 puli biletów. Totalna klapa. Trzeba się z tym losem pogodzić.

  • Kuba_23 doświadczony
    @SkoZu

    No nie wszędzie bo w Polsce bilety rochodzą się jak świeże bułeczki

  • Arturion profesor
    @SkoZu

    "Zagłada czeka cały świat skoków. To już koniec."
    Jeszcze pożyjemy, jeszcze wypijemy... ;-)

    Chyba, że srutin bombą przyd*pcy,
    ale i wtedy przeżyją głupcy. ;-)

    A skoki? Przetrwają.

  • Avengers123456msciciel doświadczony
    @Arturion

    No dobre to pogadamy się w niedzielę, bo do soboty nie mam czasu, bo sobotę jadę się wyszaleć na dni Pakości, bo będzie Skolim.

  • SkoZu początkujący
    @Arturion

    To jest pewne. Tutaj nie trzeba być żadnym jasnowidzem. Nie widzisz tego? Popatrz na konkursy sprzed 10 lat. Kibice na trybunach, wspaniała atmosfera na większości obiektów. A teraz? Wszędzie stypa. Koniec jest bliski. Koniec nadchodzi. Zagłada czeka cały świat skoków. To już koniec.

  • znawca_francuskiego weteran

    Zografski ma w planach wystąpić we wszystkich konkursach LGP ?

  • Arturion profesor
    @Avengers123456msciciel

    Nie ma mam, ale czasami na posty odpowiadam. :-)

  • Avengers123456msciciel doświadczony
    @Arturion

    Ale tu masz czas.

  • Arturion profesor
    @SkoZu

    Ale ciemnowidz Jackowski wcześniej przewidział koniec świata. ;-)

  • Mucha125 profesor
    @padu

    To już totalna głupota, ale możliwe że wymuszona(ze zmniejszeniem limitów), a ten archaiczny przepis był już wcześniej przez co zwykle tylko jeden konkurs robili w LGP na weekend

  • SkoZu początkujący

    LGP umiera na naszych oczach. Wkrótce ten cykl zniknie. Albo zostanie połączony z PŚ. Nikt na poważnie nie traktuje tych zawodów. Za okolo 10 lat podobnie będzie działo się z PŚ, a całkowity koniec skoków nadejdzie około 2040r.

  • atalanta doświadczony
    @alo

    "a później wprowadzili przepis żeby gospodarz wystawić mógł w weekend tylko raz grupę krajową"
    Nie później, wcześniej. To stary przepis.

  • alo profesor
    @Mucha125

    Skoczkom to w ogóle utrudniają starty we wszelaki już sposób. Podziwiam tych którzy są niżej w kadrach i mają cierpliwość w ogóle uprawiać dyscyplinę. Najpierw okroili limity startowe a później wprowadzili przepis żeby gospodarz wystawić mógł w weekend tylko raz grupę krajową. Jak tak dalej pójdzie to przez takie decyzje skoki upadną

  • alo profesor
    @padu

    Bo Fis to jedno wielkie błoto i muł. Odkąd Pertile jest

  • padu doświadczony
    @Mucha125

    A ja nie rozumiem dlaczego zmniejszyli grupę krajową z 6 do 4 zawodników. Niektóre decyzje FIS-u są dziwne

  • Mucha125 profesor
    @alo

    Nadal nie rozumiem czemu latem nie można dwa razy wystawić grupy krajowej

  • Kuba_23 doświadczony
    @Mucha125

    Napewno jakieś DSQ będą

  • Kuba_23 doświadczony
    @alo

    Spokojnie zarówno Stoch jak i Żyła są niedoruszenia

  • Mucha125 profesor
    @Rawianek

    a mnie się wydaje że będą dsq

  • alo profesor

    Poniekąd bym chciał żeby w sobote ktoś z młodszych pokonał Żyłę albo Stocha żeby w niedzielę zmieścić się do piątki. Bo Kubacki raczej aż tak słabo nie będzie skakał żeby w niedzielę się nie zmieścił do składu

  • TheDriger stały bywalec

    Dramatyczna obsada, obawiam się że wchodzimy w okres zaorania LGP ewentualnie wchłonięcia jej przez PŚ

  • Rawianek weteran

    Kto według was odpadnie w kwalifikacjach?
    Według mnie:
    -Spulber
    -Tkachenko
    -Presecnik
    -Braun
    -Bayer
    -Urlaub

  • Arturion profesor

    "Na liście startowej znajdują się również zawodniczki, które przed tygodniem stanęły na podium w Szczyrku - Nika Kriznar, Sara Takanashi i Alexandria Loutitt."
    Jednak nie w Szczyrku! ;-)

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl