PŚ w Oberstdorfie: Początek rywalizacji o Małą Kryształową Kulę (lista startowa kwalifikacji)

  • 2024-02-24 07:00

Przed nami pierwszy w tym sezonie konkurs indywidualny Pucharu Świata w lotach narciarskich. W sobotę o 14:30 rozpoczną się kwalifikacje do zaplanowanych na 16:00 zawodów na Skoczni im. Heiniego Klopfera (HS235) w Oberstdorfie. Na starcie ujrzymy czterech Polaków.

Domen PrevcDomen Prevc
fot. Tadeusz Mieczyński
Stefan KraftStefan Kraft
fot. Tadeusz Mieczyński
Johann Andre ForfangJohann Andre Forfang
fot. Tadeusz Mieczyński
Piotr Żyła i Aleksander ZniszczołPiotr Żyła i Aleksander Zniszczoł
fot. Tadeusz Mieczyński

Piątek na Heini-Klopfer-Skiflugschanze rozpoczął się od dwóch serii treningowych. W obu rundach najlepszy okazał się Domen Prevc, który oddał loty na odległość 227,5 m oraz 237 m. Dwukrotnie na szóstej pozycji sklasyfikowany został Aleksander Zniszczoł (214,5 m i 225 m).

Następnie skoczkowie przystąpili do, skróconego do dwóch serii, konkursu duetów. W nim brylowali Słoweńcy, a po wygraną pewnie sięgnęli Timi Zajc i Domen Prevc. Drugie miejsce wywalczyli Norwegowie - Kristoffer Eriksen Sundal i Johann Andre Forfang. Trzecia pozycja przypadła Austriakom - Michaelowi Hayboeckowi i Stefanowi Kraftowi.

Polski duet w składzie Piotr Żyła i Aleksander Zniszczoł przez cały konkurs był w grze o miejsce na podium. Ostatecznie Biało-Czerwoni stracili lokatę w czołowej trójce w ostatniej kolejce skoków, kończąc rywalizację na piątej pozycji.

W sobotę w Oberstdorfie rozegrany zostanie konkurs indywidualny, który rozpoczyna walkę skoczków o Małą Kryształową Kulę za triumf w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata w lotach narciarskich. Tej zimy skoczkowie będą rywalizowali w sześciu zawodach zaliczanych do tego cyklu. Oprócz weekendowej rywalizacji na Skoczni im. Heiniego Klopfera, zmierzą się ponadto dwukrotnie na Vikersundbakken (HS240) w Vikersund oraz na Letalnicy (HS240) w Planicy. Przed rokiem najlepszy okazał się Austriak Stefan Kraft przed Norwegiem Halvorem Egnerem Granerudem i Słoweńcem Anze Laniskiem.

W gronie faworytów konkursu wymieniani są m.in. Słoweńcy - Domen Prevc i Timi Zajc, Norweg Johann Andre Forfang, Austriak Stefan Kraft i Japończyk Ryoyu Kobayashi. Polscy kibice liczą przede wszystkim na kolejne dalekie loty w wykonaniu Piotra Żyły i Aleksandra Zniszczoła.

Sportowy dzień w Bawarii rozpocznie się jednak od zaplanowanej na 14:30 serii kwalifikacyjnej z udziałem 51 skoczków z trzynastu państw. W porównaniu z piątkowymi treningami, na starcie zabraknie wycofanych Czechów. Pojawi się natomiast czterech reprezentantów Polski - Kamil Stoch (nr 27), Piotr Żyła (nr 28), Dawid Kubacki (nr 29) i Aleksander Zniszczoł (nr 30).

Przypomnijmy, iż w kwalifikacjach do zawodów na mamuciej skoczni awans do konkursu uzyskuje 40 zawodników. W sobotę lista startowa będzie ułożona na podstawie aktualnej klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. W niedzielę kolejność zostanie ustawiona już według rankingu PŚ w lotach narciarskich.

Do tej pory mamucia skocznia w Oberstdorfie gościła 22 konkursy indywidualne Pucharu Świata. Najczęściej, bo trzykrotnie triumfował Austriak Stefan Kraft (2x 2017 oraz 2022). Z grona Polaków zawody wygrał Kamil Stoch (2019), zaś na podium stawali ponadto Adam Małysz, Dawid Kubacki i Piotr Żyła.

W porze rywalizacji wiatr na skoczni w Oberstdorfie ma osiągać średnią prędkość 2 m/s, a temperatura powietrza ma wynosić +4°C. Opady nie są przewidywane.

Oficjalnym rekordzistą Heini-Klopfer-Skiflugschanze (HS235) jest Domen Prevc. Reprezentant Słowenii podczas kwalifikacji do zawodów Pucharu Świata w 2022 roku poszybował na odległość 242,5 metra.

O 14:30 mają rozpocząć się kwalifikacje do zaplanowanego na 16:00 konkursu indywidualnego.

Transmisję z kwalifikacji przeprowadzą Player.pl (14:20) oraz Eurosport 1 (14:30 lub po zakończeniu transmisji z Pucharu Świata w snowboardzie w Krynicy-Zdroju).

Z kolei same zawody pokażą "na żywo" TVN (15:35), Eurosport 1 (15:30) i Player.pl (15:50).

Wyniki "na żywo" możecie śledzić za pośrednictwem relacji LIVE Berkutschi >>>

lub relacji LIVE FIS >>>

Program zawodów:
Godzina Wydarzenie Transmisja
Sobota, 24.02.2024
14:30 Kwalifikacje Eurosport 1, Player
16:00 Konkurs indywidualny TVN, Eurosport 1, Player
Niedziela, 25.02.2024
14:30 Kwalifikacje Eurosport 1, Player
16:00 Konkurs indywidualny TVN, Eurosport 1, Player
Lista startowa kwalifikacji PŚ w Oberstdorfie (HS235); 24.02.2024
Nr Zawodnik Kraj Rocznik Rekord życiowy
1 BRAUN Finn 2002 174.5 m, Oberstdorf 2024
2 ROTH Luca 2000 201.0 m, Oberstdorf 2024
3 HAUSWIRTH Sandro 2000 237.0 m, Planica 2021
4 BICKNER Kevin 1996 244.5 m, Vikersund 2017
5 KALINICZENKO Witalij 1993 195.5 m, Planica 2020
6 LARSON Casey 1998 216.5 m, Vikersund 2017
7 CHERVET Jules 2003 175.5 m, Oberstdorf 2024
8 MARUSIAK Jewhen 2000 213.5 m, Planica 2023
9 CAMPREGHER Andrea 2001 173.0 m, Oberstdorf 2024
10 FOUBERT Valentin 2002 204.0 m, Oberstdorf 2024
11 NOUSIAINEN Eetu 1997 223.5 m, Oberstdorf 2022
12 VALTO Kasperi 2003 204.0 m, Oberstdorf 2024
13 BELSHAW Erik 2004 219.5 m, Oberstdorf 2024
14 MOGEL Zak 2001 218.0 m, Planica 2021
15 FRANTZ Tate 2005 218.5 m, Bad Mitterndorf 2024
16 PEDERSEN Robin 1996 233.5 m, Vikersund 2022
17 IMHOF Remo 2003 218.5 m, Planica 2023
18 JOERGENSEN Sindre Ulven 2002 208.5 m, Vikersund 2023
19 HOFFMANN Felix 1997 235.0 m, Planica 2023
20 AIGRO Artti 1999 228.0 m, Planica 2019
21 HAMANN Martin 1997 224.5 m, Planica 2020
22 PEIER Killian 1995 209.5 m, Planica 2019
23 KYTOSAHO Niko 1999 233.0 m, Planica 2022
24 HUBER Daniel 1993 237.0 m, Planica 2021
25 BRESADOLA Giovanni 2001 228.0 m, Planica 2023
26 INSAM Alex 1997 232.5 m, Planica 2017
27 STOCH Kamil 1987 251.5 m, Planica 2017
28 ŻYŁA Piotr 1987 248.0 m, Planica 2019
29 KUBACKI Dawid 1990 236.5 m, Planica 2018
30 ZNISZCZOŁ Aleksander 1994 235.5 m, Planica 2023
31 GRANERUD Halvor Egner 1996 244.5 m, Planica 2020
32 ZAJC Timi 2000 245.0 m, Vikersund 2022
33 NIKAIDO Ren 2001 223.0 m, Oberstdorf 2024
34 PREVC Domen 1999 245.5 m, Vikersund 2019
35 SUNDAL Kristoffer Eriksen 2001 230.5 m, Oberstdorf 2024
36 RAIMUND Philipp 2000 197.5 m, Vikersund 2023
37 LEYHE Stephan 1992 226.5 m, Bad Mitterndorf 2020
38 DESCHWANDEN Gregor 1991 235.5 m, Bad Mitterndorf 2024
39 FORFANG Johann Andre 1995 245.5 m, Vikersund 2017
40 PREVC Peter 1992 250.0 m, Vikersund 2015
41 TSCHOFENIG Daniel 2002 236.5 m, Planica 2023
42 FETTNER Manuel 1985 243.0 m, Vikersund 2023
43 KOS Lovro 1999 236.0 m, Planica 2021
44 HAYBOECK Michael 1991 245.5 m, Planica 2020
45 LINDVIK Marius 1998 245.5 m, Planica 2022
46 PASCHKE Pius 1990 234.0 m, Planica 2022
47 GEIGER Karl 1993 243.5 m, Planica 2017
48 HOERL Jan 1998 240.0 m, Planica 2023
49 WELLINGER Andreas 1995 245.0 m, Vikersund 2017
50 KOBAYASHI Ryoyu 1996 252.0 m, Planica 2019
51 KRAFT Stefan 1993 253.5 m, Vikersund 2017

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (38793) komentarze: (162)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Taft stały bywalec
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Przed Gaigerem był paszke który również nie zachwycał ostatnio

  • Kolos profesor

    Krafciarz znowu z huraganem pod narty...

    W konkursie będzie bula.

  • Szethek weteran
    @Matt07

    Szkoda że 20 nie było

  • Janekx1 weteran
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Tak to jest jak Kraft, Ryoyu i Wellinger zabetonowali podia a Lanisek w styczniu wypadł przez kontuzję.

  • King profesor
    @Janekx1

    Wy serio wierzycie, że sprzęt nieprzepisowy obecnego Geigera jest w stanie wywindować po zwycięstwa? xD

  • Szethek weteran

    Kraft King xD

  • alo profesor

    Dajcie Kraftowi 5x20

  • Janekx1 weteran
    @alo

    Dokładnie, w niedzielnym konkursie i tak mu celowo dodano punkty a sprawiedliwie powinien przegrać z Deschwandenem.

  • Matt07 bywalec

    Wellinger ląduje na stojąco, ale 57 sie należy

  • alo profesor
    @cavalierjan19

    Taki Paschke czy Geiger ze sprzętem który mieści się w przepisach w ogóle nie byliby w dziesiątce. Pewnie gdzieś w okolicach 12-15 miejsca

  • King profesor
    @alo

    Taa silnik miał w nartach :)
    Po prostu miał formę w ten jeden weekend i to wykorzystał.

  • vvorm stały bywalec

    Szkoda Fouberta, już raczej nikt go nie wpuści:/

  • MroziuPL95 stały bywalec
    @Janekx1

    Krzyśka Miętusa im oddamy

  • StochIO2014 bywalec

    Ładnie Kamil poprawił prędkości na progu.

  • cavalierjan19 profesor

    Liczby nie kłamią, że Geiger jest najsłabszym piątym zawodnikiem generalki od wielu, wielu lat.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran

    Karol Gajga najlepszy 5 zawodnik PŚ w historii. Forma mutant.

  • Kuba_23 doświadczony

    Geiger wpuszcza Leyhe

  • xzcvvy weteran

    geiger pieeeeeknie reeekord swiataaa

  • Janekx1 weteran

    Lans załamany

  • alo profesor

    Geiger bez formy
    Ładny przekręt był w klingenthal z tym sprzetem że wygrał śmiech na sali jak można było do tego dopuścić

  • Janekx1 weteran

    Czuję że Thomas Lobben z kadry B Norwegii przejmie ekipę po Stoecklu, chyba Lobben właśnie z nimi jeździ teraz jeśli pamięć mnie nie myli.

  • Janekx1 weteran
    @ASJ_212

    O to mi chodziło dokładnie choć Twittera nie czytałem ale ktoś tu dał znać.

  • Podhalanin bywalec

    11 zmiana belki

  • MaciejoS215 bywalec

    Zastanawiam się, jak takie pajace jak Gros nadal trzymają się koryta. To jest działanie na szkodę całej dyscypliny.

  • alo profesor

    Przy takich warunkach jak teraz to szansa na top10 Zniszczoła jest

  • Fan_Gruszki profesor
    @Labrador_Retriever

    Już w biegach jest bunt że 8 federacji chce organizować zawody bez FIS

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Ładny nowy rekord życiowy Belshawa

  • Janekx1 weteran

    Kos i tak tej skoczni jakoś nie czuje, na Kulm ewidentnie znacznie lepiej mu szło.

  • ASJ_212 bywalec
    @Janekx1

    Jak wylewał brudy na Stoeckla na Twitterze to nie dziwne że się nie skocentrował :)

  • Robert Johansson252 profesor

    Fettner tylko 4 pkt za Nousim, który miał prawie 220...

  • Labrador_Retriever weteran

    FIS tak psuje loty, że to podchodzi pod działanie na szkodę tego sportu. Niech w ogóle z nich zrezygnują, skoro nie potrafią ich organizować.

  • StochMistrz{29465894} profesor

    Dobre loty Olka i Kamila w kwalifikacjach

  • Xenkus profesor
    @kibicsportu

    Radzi sobie tak jak na Kulm w drużynówce

  • Roxor profesor
    @Labrador_Retriever

    Sam Zniszczoł mówił, że w drugim skoku miał jakieś zawahanie nad bulą i stracił przez to trochę prędkości (mimo że ogólnie skok w jego odczuciu był podobno najlepszy). Więc skoro sam zawodnik twierdzi, że mogło być lepiej to po co to negować?

  • kibicsportu profesor

    Ten skok Kamila byl w porządku . Niech mu w końcu dobrze podwieje pod narty , to może odlecieć . W każdym razie lepiej sobie tutaj radzi niż na Kulm.

  • Janekx1 weteran

    Forfang gorzej od Stocha widać że wczoraj musiał totalnie odpuścić koncentrację.

  • Janekx1 weteran

    Deschwanden ewidentnie nie czuje tej skoczni ale udaje mu się kuchennymi drzwiami wejść.

  • Robert Johansson252 profesor

    I Sztefan Kłamczuszek będzie wyżej z tą mizerią niż Foubert, który miał prawie 200 m

  • cavalierjan19 profesor

    Leyhe kolejny z ekipy niemieckiej ratowany przez świetny początek sezonu. Obecnie ma formę bardziej na trzecią dziesiątkę, czasem odda dobre skoki, jak np. w drugim konkursie w USA, ale częste są też u niego wpadki tego pokroju.

  • Janekx1 weteran

    Leyhe wpuszcza Rotha do konkursu

  • Robert Johansson252 profesor

    No, w końcu, Raimund!

  • Janekx1 weteran

    Raimund 202m

  • Robert Johansson252 profesor
    @KapitanGrawitacja

    Sedlak i Italiano też, skoro to akceptują

  • Cypek! weteran

    Zaraz się okaże, że więcej razy zmienili belkę niż skoczyło skoczków

  • Janekx1 weteran
    @KapitanGrawitacja

    I Kamil skakał przy tylnym wietrze, może jeszcze z podmuchami pod narty poleci gdzieś na 225 metr.

  • KapitanGrawitacja weteran

    Ten Gros, który tak dziś tańczy z belkami jest niepełnosprytny.

  • pablito weteran

    za te kwalifikacje to ten przygłup z włoch i wesoły czech powinni zostać dyscyplinarnie wywaleni bo właśnie to pokazuje jak ci ludzie sa kompletnie nieogarnięci i odklejeni

  • King profesor

    Czy ktoś może wie kto to był niby z naszego sztabu obok TT na wieży?

  • ASJ_212 bywalec

    Jakby na Zniszczoła została 17 belka to może by pobił życiówkę

  • cavalierjan19 profesor
    @Xenkus

    Kubacki po prostu ma nieustabilizowaną formę i dlatego tak skacze.

  • Labrador_Retriever weteran

    Rudziński z Błachutem znów "tłumaczą" skoki. Zniszczoła skok we wczorajszym finale był słabszy :) Słabszy od Krafta? Tak. Ale czy słabszy jak na Zniszczoła? No cóż, komentatorzy uważają, że tak. A potem się dziwić, że ludzie mają pretensje do Zniszczoła o niewiadomo co.

  • alo profesor

    Zniszczoł solidnie ale mógł spokojnie lecieć dalej

  • Janekx1 weteran
    @Xenkus

    Słaby ale mając swój pik formy w 2019 roku tutaj stawał na pudle tego nie można zapomnieć.

  • Malinek stały bywalec

    Olek super skok, tylko słabe lądowanie

  • Robert Johansson252 profesor

    To jest komedia

    Pertile, Sedlak i Gros niech poczytają komentarze

  • Janekx1 weteran

    Sedlak to ma porażenie mózgowe jak nic, 10 latek by potrafił lepiej poprowadzić zawody.

  • alo profesor

    Żyła obudź się na konkurs

  • Xenkus profesor

    Kubacki to słaby lotnik jednak.

  • Janekx1 weteran

    Żyła w konkursie może polecieć na 230 metr, Kubacki raczej nie wydaje się mieć szans na sporą poprawę w 1 serii.

  • pablito weteran

    czy naprawdę te niedorozwoje nie umia ustawić jednej belki tylko musza machac w jedna i druga stronę

  • KapitanGrawitacja weteran

    Bardzo ładny skok Kamila z dobrym lądowaniem, nie było też po wyjściu z progu zderzenia nartami.

  • Janekx1 weteran

    Świetnie Kamil i lądowanie jak za najlepszych lat

  • Malinek stały bywalec

    Dał radę Kamil

  • Cinu profesor

    Sędziowie powinni mieć limit 2 zmiany belki na serię. Wtedy się dwa razy zastanowią nad belką startową i nad późniejszymi roszadami.

  • Robert Johansson252 profesor
    @Cinu

    Jelko Gros odpowiada za belkę

    Były trener Primoża Peterki

  • Cinu profesor

    Który idiota jest dyrektorem zawodów w Oberstdorfie? Przecież to jest antyreklama skoków.

  • alo profesor

    Żenujące warunki

  • Robert Johansson252 profesor
    @Janekx1

    Jak go puszczą z 10 belki to średnio :)

  • Janekx1 weteran

    Wiatr w plecy, Stoch żeby nie spadł w warunkach Insama na 160 metr.

  • Janekx1 weteran

    Zniszczoł w tych warunkach jest w stanie pobić rekord życiowy

  • Robert Johansson252 profesor

    A niektórzy pisali, że Huber to słabiak...

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Ale Huber zasadził

  • Janekx1 weteran
    @Cinu

    Może byli antylotnikami ale nie mieli wody w gaciach jak Wąsek czy Murańka to jest ta różnica.

    Huber ale pofrunął

  • cavalierjan19 profesor

    Niesamowity zjazd Hamanna względem początku sezonu, kiedy to nieraz oddawał skoki na pierwszą dziesiątkę serii.

  • Cinu profesor

    Kilian znany antylotnik jak kiedyś Janda czy Loitzl.

  • Robert Johansson252 profesor

    Ale Hamman zabulił

  • Janekx1 weteran

    Horngacher to jest totalny beton, zamiast dać Tittelowi szansę polatać to on wystawia fatalnie skaczącego Hamanna tylko dlatego że skakał w pierwszej części w PŚ.

  • cavalierjan19 profesor
    @Robert Johansson252

    Norwegowie tak naprawdę są w obecnej sytuacji kolejną ofiarą limitów obok Austriaków.
    Z drugiej strony mamy Polaków i Japończyków, którzy z i tak ograniczonego limitu nie korzystają.

  • Cinu profesor

    Wincyj machania belką, kalkulatory kibiców wytrzymają.

  • Pawel93 początkujący
    @Franciszek

    Zgadzam się. Mateusz Rutkowski w wieku niecałych 18 lat pojechał na MŚ w lotach w Planicy w 2004 roku i zajął tam 28 miejsce. Podczas zawodów drużynowych miał 2gi najlepszy wynik po Małyszu (w tym skok na 201,5 m).

  • alo profesor

    Wiatr ucichnie a nasi będą mieli w plecy czyli tradycji ciąg dalszy

  • Robert Johansson252 profesor
    @ASJ_212

    Norweski nietoperz już się wyskakał niestety. Po Kulm miał jeszcze kilka dobrych skoków w Willingen, ale ciuła jakieś drobne punkciki. Powinien Estveld za niego lecieć

  • Janekx1 weteran

    Hoffmann z lotem na 195 metr wyprzedza Nousiainena z lotem na 218 metrów.

    Jury są niesamowitymi k r e t y n a m i

  • ASJ_212 bywalec

    Słabiutko Pedersen

  • Robert Johansson252 profesor
    @cavalierjan19

    Nie.

    Obniżą jeszcze parę belek i Amerykaniec przegra z losowym Paschke, który skoczy 197

  • Sagittarius18 początkujący
    @Cinu

    Zgadzam się, wygląda to co najmniej dziwnie. Ale nie powiem, dziwnie wygląda też sytuacja, że tutaj skoki około 230-235 metrowe są zazwyczaj lądowane dość rozpaczliwie (z wyjątkiem topowych lotników). To się nie dzieje chociażby w Vikersund czy nawet w Planicy, gdzie leci się bardzo wysoko. Jakoś dziwnie wyprofilowana jest ta skocznia i ten HS235 wydaje się być trochę na wyrost (w porównaniu do Kulm).

  • Robert Johansson252 profesor
    @Robert Johansson252

    Już trzy

  • Janekx1 weteran

    Stoch i Kubacki z wiatrem Belshawa by może najdalej do 210 metra dolecieli.

  • cavalierjan19 profesor

    Belshaw z skokiem na pierwszą dziesiątkę serii. Pięknie.

  • Cinu profesor

    Na niemieckim mamucie niezmiennie absurdalne decyzje belkowe. Rok w rok ten sam cyrk. Ciekawe ile punktów na start dostanie Kraft?

  • Janekx1 weteran

    Belshaw!

  • pi0ter bywalec

    Belshaw!!!

  • Janekx1 weteran

    [***]i z jury zamiast zostawić belkę obniżają bez sensu.

  • Janekx1 weteran

    Nousiainen potwierdza że uwielbia ten obiekt, tutaj zanotował życiowy wynik kariery.

  • Janekx1 weteran

    Kolejny świetny prawie 200 metrowy lot Fouberta z fartem do wiatru pod narty.

  • Janekx1 weteran

    Dobry lot Campreghera i awans prawie pewny.

  • ASJ_212 bywalec

    Campregher się zabije w tych warunkach

  • Maradona profesor
    @Janekx1

    Lotnikiem to on był 7 lat temu :) teraz to raczej jego młodszych kolegow Frantza i Belshawa możemy tak określać.

  • Maradona profesor
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Sporo też zależy od trajektorii i wysokości lotu. Domen i Kraft latają bardzo płasko i łatwiej im będzie ustać te 240 niż takiemu Forfangowi czy Zajcowi.

  • Janekx1 weteran

    Lotnik Bickner klepie 150 metrów

  • znawca_francuskiego weteran

    Marusiak poprawi lądowanie i taki lot może dać mu punkty.

  • Kuba_23 doświadczony
    @EddieKoteł

    Śmieszny to ty jesteś Chamie

  • Robert Johansson252 profesor

    Obstawiamy

    Ile razy w kwalifikacjach i konkursie te du*pki zmienią belkę?

  • VASSILYEV bywalec
    @ASJ_212

    Już jest :) już się bałem se zlikwidowali

  • Kuba_23 doświadczony
    @alo

    Przecież są kwalifikacje

  • ASJ_212 bywalec

    Czemu nie ma wskaźniku wiatru

    Dobra już wrócił

  • PauloXaver stały bywalec

    Niemcy to porąbany kraj. W Oberstdorfie odbywają się kwalifikacje, które są pokazywane na przykład w Polsce, ale Niemcy nie pokazują tych kwalifikacji, chociaż jest transmisja.Życzę emocji i dobrej zabawy.

  • Bernat__Sola profesor
    @Fan_ekipy_pod_narty

    To pod takim względem może tak.

  • alo profesor

    Jakieś [***]ły lecą na E1 zamiast kwali

  • ASJ_212 bywalec
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Nie musi latać daleko wystarczy, że skoczy 200,5 i już się zaliczy do grona, które skoczyło ponad 200 metrów

  • Janekx1 weteran
    @maxer96

    Tak to bywa jak nasi skaczą na równym niskim poziomie tyle że Olek im odskoczy mocno w tym sezonie.

  • Xenkus profesor

    Mamut w Oberstdorfie to jest zawód. Były przebąkiwania o rekordzie świata, a tu w zasadzie nikt nawet 240 nie może skoczyć (rekord Domena to wielkie wydarzenie). 230 to już piękny lot, jak ktoś za HS poleci to jakiś cud. To jednak nie Planica gdzie 230 można uznać za dobry lot ale nie jakiś wyróżniający się.

  • Robert Johansson252 profesor

    Faworyci

    Zajc, Domen ***
    Krafti, Ryoyu **
    Forfi, Welli

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @Bernat__Sola

    W sumie historyczny bo pierwszy pś w snowboardzie w Polsce.

  • maxer96 stały bywalec

    Dawno nie było takiej sytuacji żeby nasza 4 skakala zaraz po sobie. Chyba że o czymś zapomniałem ale to i tak rzadkie zjawisko nie liczę grup krajowych

  • Bernat__Sola profesor
    @Fan_ekipy_pod_narty

    Czyli nie jest historyczny ;).

    Co nie znaczy, że zgadzam się z wypowiedzią pana @EddieKoteł, który zresztą bzdury wypisuje całkiem często.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak

    Właśnie to w sumie historyczny moment że od bywają się zawody w Polsce w innej dyscyplinie niż skoki od pś w biegach w Szklarskiej Porębie ewentualnie jakieś łyżwiarstwo szybkie.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @Seba Aka Krzychu

    Gratuluję jesteś pierwszym nie anty Kraftem i doceniasz że Kraft po prostu ma umiejętności a nie że ma podwyższane noty. Choć tu racja w Sapporo było inaczej.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @ASJ_212

    No nie wiem pokazał że strasznie anty-latał.
    Jak przekroczy to o maks 5 m ale zobaczymy to są skoki i nawet taki Raimund może skoczyć 220 metrów.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @MaciejoS215

    Ziga Jelar wywalił si3 dość nie przyjemnie na 247 metrze zatem mi się wydaję że ciężko będzie to ustać. Ale za 250 da się polecieć ale nie ustać.

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony
    @Franciszek

    Jedyne na co można ich usprawiedliwić to dwa warunki:
    1 Mamuty są trochę większe i leci się wysoko
    2 Dużo upadków które wyglądały strasznie.
    Wąska da się usprawiedliwić gdyż w dizeciństwie jako przedskoczek bardzo nieprzyjemnie się wywrócił. Reszty nie.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak weteran
    @EddieKoteł

    Śmieszny to ty jesteś chamie. Co ci przeszkadza ten snowboard? Co mieli teraz innego transmitować? Jest to jedyny w tym momencie sport zimowy na żywo w dodatku zawody w Polsce. Nikt ci nie karze tego oglądać.

  • EddieKoteł weteran

    Z tym śmiesznym snowboardem to wypad do playera albo na Eurosport 5.

  • zimowy_komentator profesor
    @RubenBlanco

    Z drugiej strony Murańka kiedy nie jest w formie to na lotach jeszcze bardziej cieniuje. Odwrotnie niż Wolny czy Stękała, którzy na lotach potrafią skakać na równi z innymi niezależnie od obecnej formy.

  • zimowy_komentator profesor
    @Xenkus

    Domyślam się, że to tylko polskie tłumaczenie zrobione przez obiektywnych dziennikarzy :-) Poza tym noty to akurat u nas najmniejszy problem na obecną chwilę.

  • Xenkus profesor
    @dervish

    Dziwne, że Thurnbichler o zawodniku z którym współpracował mówi "taki gościu jak". Tak to brzydko trochę.

  • Seba Aka Krzychu profesor

    Liczę na podium Krafta, a najlepiej, żeby zwyciężył i powiększał przewagę w generalce. Mam nadzieję, że tacy zawodnicy jak: Ryoyu, Wellinger, Forfang, Domen też włączą się do walki o podium. Fajnie by było zobaczyć Hayboecka, Petera Prevca i Graneruda w TOP10. Z naszych liczę na TOP10 w wykonaniu Zniszczoła i przynajmniej TOP15 Żyły, ale lokata w TOP10 również byłaby bardzo mile widziana. Jeśli chodzi o Stocha i Kubackiego to TOP30 musi być, a jednego z nich widziałbym w TOP20.

  • RubenBlanco stały bywalec
    @Franciszek

    Murańka już drugi rok z rzędu schował głowę w piasek przed lotami, tylko że tym razem powiedział o tym w ostatniej chwili i trudno było logistycznie zorganizować zastępstwo.
    Powinno się odsunąć tego zawodnika od centralnego szkolenia. Jak chce skakać, niech robi to hobbystycznie, za swoje pieniądze. I niech startuje w lotosach, czy jak to się nazywa.

  • Farek doświadczony
    @Fan_ekipy_pod_narty

    1. Chyba tylko raz
    2. Nie
    3. Chyba Nykaenen w latach 80, ale ile i kiedy dokładnie nie wiem
    4. Kamil Stoch 2019
    5. Veli-Mati Lindstroem

    Bonus: pewnie jakiś Norweg lub NRDowiec, lata 60-70? Ale nie mam pojęcia

  • ASJ_212 bywalec
    @znawca_francuskiego

    Raimund też prawdopodobnie przekroczy 200 metrów

  • dervish profesor
    @dervish

    Dziwne ze w epoce komputerów do tej pory nie uproszczono systemu not, maksymalnie ograniczając uznaniowość.
    Moim zdaniem sedziowie nie powinni wystawiać not. Jedyne co powinni robić to zaliczać bądź nie zaliczać telemarku (tu bym wstawił trzy możliwe opcje: zaliczony, zaliczony połowicznie (-1 pkt czyli taki nie do końca perfekcyjny) i niezaliczony -2.5 pkt, oraz czy skok został ustany, podparty (-4) czy zakończony upadkiem(-7). Sedzia po prostu przyciskałby dwa przyciski jeden z opcją dla telemarku drugi (upadek/podpórka). Resztą czyli podsumowaniem i przeliczaniem na noty zajmowałyby się komputery.

    Skok ustany z zaliczonym telemarkiem to z automatu nota 20.
    Inne mozliwe noty to:
    19 (telemark nie do końca doskonały)
    17.5 - bez telmarku
    16 - z telemarkiem ale podparty
    15 - telemark niedoskonały, podparty
    13.5 bez telemarku, podparty
    13 - z telemarkiem, upadek
    12 - niedoskonały telemark, upadek
    10.5 - bez telemarku, upadek

    W takim systemie możliwości do manipulacji czy pomyłek sędziowskich oczywiście by były ale sprowadzałyby się wyłącznie do oceny jakości telemarku oraz czy była podpórka czy nie i byłyby łatwo weryfikowalne. Kazdy od razu widziałby czy sedzia sie pomylił czy nie. A najczestsze obiekcjie dotyczyłyby oceny czy telemark był idealny czy nie co skutkowałoby zaledwie 1 punktem w ocenie.
    Sytuacje z podpórkami to wielka rzadkość i to ze na 5 sędziów więcej niż 1 źle by ocenił sytuację w tym przypadku byłoby także mało prawdopodobne nie mówiąc już o tym że nagle oślepli by wszyscy.

  • znawca_francuskiego weteran
    @Fanskokow12

    Kaliniczenko wczoraj podczas pierwszej serii pokazał że jak mu wszystko wyjdzie to potrafi oddać lot prawie 200m. Myślę że z mocniejszym wiatrem pod narty da radę przebić tą granice.

  • Fanskokow12 początkujący
    @Podhalanin

    A no to pominołem chyba

  • Podhalanin bywalec
    @Fanskokow12

    Jeszcze Philip Raimund

  • Fanskokow12 początkujący

    Dzisiaj występuje 5 zawodników którzy mają życiówki poniżej 200m
    Finn Braun
    Jules Chervet
    Vitaliy Kaliniczenko
    Andrea Campregher
    Philipp Raimund

  • dervish profesor

    "Thurnbichler wściekły na sędziów po duetach w Oberstdorfie. Porównał lądowanie Żyła z tymi Krafta i Wellingera
    - Widzę, że Piotrek Żyła robi całkiem solidne telemarki po swoich skokach i dostaje noty po 18 punktów. A tacy goście jak Stefan Kraft, czy Andreas Wellinger mają takie same oceny za skoki na podobną odległość, gdy ledwo bronią się przed upadkiem. To mnie denerwuje - wskazuje po konkursie w Oberstdorfie wściekły austriacki trener polskich skoczków.

    Thurnbichlerowi chodzi o sytuację z pierwszej serii piątkowej rywalizacji. Piotr Żyła uzyskał wówczas 212 metrów, wyraźnie zaznaczył telemark i otrzymał za ten skok 54 punkty (cztery noty po 18 i jedna 18,5-punktowa). Tyle samo przyznano mu po locie na 227,5 metra w drugiej rundzie (wszystkie noty po 18 punktów)."

    "Za to Andreas Wellinger, który w pierwszej serii po skoku na 230,5 metra najpierw wykonał telemark, ale na odjeździe nie utrzymał równowagi i musiał zrobić przysiad, dostał od sędziów 51,5 punktu (trzy noty po 17 punktów i po jednej na 17,5 oraz 18,5 punktu), czyli tylko 2,5 punktu mniej od Żyły. Przypomnijmy, że za fazę lotu i lądowania można odjąć maksymalnie po pięć punktów, a za odjazd do siedmiu (tylko, jeśli skoczek upadnie)."

    Natomiast Stefan Kraft już pod koniec lotu na 233 metry, przy podejściu do lądowania miał problemy i ewidentnie się zachwiał. Po chwili poprawił ułożenie rąk i zamarkował telemark, by później jeszcze raz nimi machnąć. Sędziowie ocenili jego skok na 52,5 punktu (dwie noty po 17 punktów i po jednej na 17,5, 18 i 19 punktów), czyli tylko 1,5 punktu mniej od Żyły.

  • ASJ_212 bywalec
    @ASJ_212

    Polacy:
    Żyła top7 (jak będzie miał dobry dzień)
    Zniszczoł top10
    Stoch i Kubacki top25

  • znawca_francuskiego weteran

    Marusiak i Hauswirth mogą zaskoczyć.

  • MaciejoS215 bywalec
    @piotr77

    Myślę, że na Kulm można wylądować na 250 metrze. Natomiast musiałoby zgrać się tutaj kilka czynników, żeby było możliwe ustanie tak dalekiego skoku. A jednym z nich jest technika, jaką podczas lotu ma Domen.

  • Tomek88 profesor

    Cele na dziś :
    - Ryoyu wyżej od Krafta
    - Żyła i Zniszczoł w TOP 15
    - Stoch i Kubacki z punktami
    - Dobry występ Włochów, Amerykanów, Kytosaho i Aigro

  • Franciszek stały bywalec
    @RubenBlanco

    Nie wiadomo czy Muranka by tak samo nie scykorzył jak jednak by tu przyjechał. Bo on zmienia zdanie co godzine czym udowodnił niedawno wypowiedziami. Tak to uchronł się od wielkiego wstydu co tu duzo mówic. Ale i tak wstyd po sobie zostawił.

  • MroziuPL95 stały bywalec

    Cele na dziś:
    - Zniszczoł top8
    - Żyła top 16
    - Kubacki i Stoch - awans do 2. serii
    - podium złożone z Ryoyu i Słoweńców
    - dobry występ Fouberta, młodych Amerykanów, Marusiaka i Kytosaho

  • piotr77 bywalec

    Tak sobie myślę, że przecież od rekordowego lotu Koby z Planicy 2019, nie było żadnego 250 metrowego lotu ! Od tego czasu najdłuższy ustany Pavlovcica 249.5 2021 ! Wiadomo że w Oberstdorfie i Vikersund nie można na to liczyć.
    A czy waszym zdaniem Kulm w praktyce jest teraz większe od Vikersundbakken ?

  • Franciszek stały bywalec

    Morgenstern szalał na mamucie już w wieku 16 lat. 16 LAT. Teraz wszystko jest strachliwe. Pamiętam że Mateusz Rutkowski 17 lat i wręcz pałał się do latania, bardzo chciał jechać na loty i to było na rok przed tym jego medalem na Mistrzostwch Swiata Juniorów. 17 lat i rwał się na mamuta! Tajner kiedyś opowiadał o nim bo wygrał wtedy kontynentalny i do Planicy był szykowany 17 lat miał aler coś tam nie wypaliło z tym i zadebiutował dopeiro rok pozniej. A teraz stare chłopy Muranki, Wąski i inni zupełne przeciwienstwo, pełne gacie. Nie wiem czy inni z naszych co nie debiutowali też nie mają takiego podeścia jak Juroszek czy tam Pilch. Bo pamiętam że Habdas też się jakoś nie rwał na mamuta, raczej lekko cykorzył.. rok temu. Ale przynajmniej spróbował i przeżwyciężył strach.. Nie wiem czy Tomasiaki,. Łukaszczyki nie będą tez takie strachliwe. Póki co oni na k60 się meczą a o duzych skoczniach nie ma mowy co dopiero o mamutach. Ja ich na mamuty oczywiscie nie wysyłam, wysyłałem tylko Amilkiewicza jakby był w wielkiej formie.

    Ale to widzę wszyscy tak postępują. Amerykanie się jedynie wyłamali bo chyba nie ma kto tam skakać dlatego oni jezdzą. Embacher tez jest chuchany, ten Szwajcar dobry z MS juniorów tak samo, Tittel tez nie, woleli jedno miejsce zostawic. Z juniorów tylko Amerykanów widzimy na mamucie w tym sezonie.

  • ms_ doświadczony
    @Kolos

    Tak dokładnie, słusznie zauważyłeś, że to jest efekt obecnych czasów, takiego nowoczesnego, bezstresowego wychowania. Wyrosło teraz przez to pokolenie które jest bardziej strachliwe, boi się powiedzieć co naprawdę myśli, bo wszystko musi być tolerancyjne, żeby nikogo nie urazić itp. Nawet widać po samych słowach Pertile jak zmieniły się czasy: safety first. Wszystko ma być bezpieczne, żeby broń Boże nikomu nic się nie stało.

  • ASJ_212 bywalec

    Thurnbichlera może dziś nie być na skoczni bo chory podobno

  • RubenBlanco stały bywalec

    Postawa Czechów przypomniała mi bohaterów czechosłowackiej bajki "Sąsiedzi", emitowanej u nas w latach 80-ych...
    Tylko, że nawet ci nieudaczni bohaterowie bajki tak łatwo się nie poddawali...
    Roman jeszcze ratuje tę reprezentację przed totalną karykaturalnością. Będzie skakał do 50-ki?

  • Xenkus profesor
    Oczekiwania

    Żyła- top 10
    Zniszczoł - top 10
    Stoch - top 30
    Kubacki - top 30

  • Kolos profesor
    @ms_

    No cóż Benefikt Holub zaliczył groźną sytuację, przestraszył się, można zrozumieć. Ale Rydl? Nawet nie spróbował...

    W sumie dziwne, bo np. Kazachowie na pewno nie są bardziej doświadczeni od nich, i nie mają wybitnych umiejętności a na mamutach skakali nie raz bez problemów. Na bulę były to w większości skoku, ale startowali.

    Pytanie czy to nie jest efekt współczesnych czasów, huhania na wszystkich i wszystko, współczesnego wychowania?

    Kiedyś nie mieli oporu puszczać na mamuty juniorów, nawet 15-letnich, a mamucie skocznie były wtedy znacznie bardziej niebezpieczne...

    Teraz wszyscy się wszystkiego boją....

  • Fan_ekipy_pod_narty doświadczony

    Quiz zapraszam:
    1 Ile razy w latach 80 skocznia Heinego klophefa gościła pś?
    2 Kiedy wręczano po raz pierwszy małą kulę za loty w kalendarzu była skocznia w Oberstdorfie (mamut)?
    3 Kiedy ostatni raz padł rekord świata w Oberstdorfie (kto pobił i ile wynosił)
    4 Tylko raz Polak wygrał zawody na tej skoczni kto to był i kiedy?
    5 W 2001 roku na podium na skoczni Heinego Klophefa. Na podium stanął młody Fin który dopiero dostawał się do czołówki. Kto to?
    Bonusowe:
    Kiedy Oberstdorf powstawał z czasem stał się skocznią która jako pierwsza pozwalała oddawać 150 metrowe loty. Kto jako pierwszy w historii oddał 150 metrowy lot?

  • ms_ doświadczony
    @Karpp

    W tamtym roku Rumuni przyjechali do Zakopanego, żeby zebrać 8 drużyn do drużynówki, ale i tak jeszcze Czesi przyjechali więc było 9 drużyn, ale było ryzyko, że nie zbierze się 8 ekip, więc Rumuni zostali "poproszeni", żeby przyjechali w czwórkę. A co do Czechów to dla mnie ta sytuacja jest komiczna, po co przyjeżdżali jak po jednym skoku treningowym zakończonym upadkiem wycofał się nie tylko Holub ale i Rydl, który nawet nie spróbował, śmiejemy się z Murańki, ale dla mnie to co zrobili Czesi jest jeszcze bardziej komiczne niż to co zrobił Murańka. Wiadomo, że Czesi są dużo mniej doświadczeni niż Murańka i jeżeli chodzi o poziom sportowy to również im do niego daleko, no ale jednak mimo wszystko wycofywać się z zawodów na które się przyjechało nie oddając ani jednego skoku. To już lepiej zrobił Klemens, nawet nie przyjechał i nie odwalił takiej akcji jak Wąsek w Planicy swego czasu. Za to Czesi przyjechali i powtórzyli wyczyn Wąska. O ile Holuba jeszcze jakoś można zrozumieć no to Rydla już ciężko, bo on nawet jednego skoku tutaj nie oddał i już zrezygnował ze startu bo kolega z kadry miał upadek.

  • alo profesor

    Liczę że dziś Zniszczol wskoczy do top10 może Żyła zepnie cztery litery i też powalczy . U niego kluczową rolę gra nastawienie. Jak oleje konkurs to może nawet do top30 nie wejść. Stochowi i Kubackiemu będzie ciężko zapunktować ale może chociaż do top25 wejdą

  • fraki stały bywalec

    W sumie Każdy z Naszych może być poza 10-tką.

  • semion weteran
    @Robert Johansson252

    Stoch pewniak do odpadnięcia. Żyła też zagrożony.

  • semion weteran
    @alo

    No tak, bo u nas jest jeszcze młodziutki Murańka w kolejce przed Amilkiewiczem do pokazania się...

  • alo profesor
    @semion

    A później jak przyjdzie rywalizować z najlepszymi to jest przepaść. Taka już tradycja trzeba się przyzwyczaić

  • Robert Johansson252 profesor

    Kto odpadnie?
    Pewniacy:
    - Chervet
    - Bickner
    - Campregher
    - Peier
    Duże szanse:
    - Larson
    - Kaliniczenko
    - Hauswirth
    - Braun
    Zagrożeni:
    - Roth
    - Foubert
    - Valto
    - Nousiainen
    - Rajmund
    - Marusiak
    - Imhof

  • Kuba_23 doświadczony

    Profil Insjders na twiterze /x
    Forfang zamiast delektować się wieczorem po świetnym występie i odpoczywać, wdaje się w kolejne dyskusje na Twitterze. Dawno nie było takiej dramy w skokach i wydaje się, że tu będzie jeszcze grubo, jeśli Stöckl natychmiast nie odejdzie i najlepiej wyjedzie z Norwegii

  • semion weteran

    Belshaw i Tate roczniki 2004-5 odważnie latają i rywalizują z najlepszymi. Punktują w PS. Tymczasem ich rówieśnicy z Polski będą dziś sobie radośnie podskakiwać na skoczni K-64 rywalizując o pietruszkę

  • ASJ_212 bywalec

    Typy:
    1. Domen Prevc
    2. Kraft
    3. Kobayashi

  • Karpp profesor
    @Mlodyzdolny

    Czesi to pewnie był wymysł Fis-u, który ich tu zaprosił, opłacił przeloty, hotele itp. Po to, żeby w konkursie duetów mogło być 13 drużyn i ktoś odpadł po 1 serii (poza tym kiedyś była podobna sytuacja z jakąś z reprezentacji w drużynówce, Kazachami?) Wyszło jak wyszło.

    Choć pecha też mieli bo Koudelka zrezygnował. Rydl być może dałby radę stanąć na starcie.

  • Mlodyzdolny początkujący

    To sobie czesi polatali.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl