Chcemy zmian, dużych zmian

  • 2005-03-20 17:02

PZN kończy współpracę z Edi Federerem. Kończy, ale tylko teoretycznie. Austriacki menadżer nadal w swojej "stajni" będzie posiadał niekwestionowaną gwiazdę - Adama Małysza i nie da się uniknąć "współpracy". Sam skoczek wypowiada się, że nie chce zmian. Wszystko zakończy się zapewne w salach sądowych.

W ostatnich dniach byliśmy bombardowani oficjalnymi oświadczeniami PZN, potwierdzającymi chęć dalszej współpracy to znów informującymi o zakończeniu tejże. Po kilku latach, człowiek, którego niektórzy uważają za zbawcę naszych skoków (podpisanie umów nastąpiło przed sukcesami Adama Małysza), inni za "szarą eminencję" i jednego z głównych mącicieli w polskich skokach - staje się wrogiem PZN.

Kuttin - chyba słusznie uznawany za "człowieka" Federera (to on optował za zatrudnieniem rodaka na stanowisku trenera kadry) prawdopodobnie zostanie wciągnięty w całą rozgrywkę. Adam Małysz - również.

Za dużo złego dzieje się w naszych skokach. Adam Małysz powiedział w wywiadze, że nie chce niczego zmieniać a jednocześnie mieć spokój. Wydaje się, że tu się nasz skoczek myli. Zmiany są potrzebne.

Chcemy zmian, dużych zmian a przede wszystkim:

- spokoju dla Adama Małysza a nie wciągania znakomitego zawodnika w gierki w których stawką są pieniądze

- zrobienia porządku z pseudo-sportowcami odmawiającymi reprezentowania naszych barw i tłumaczących się zmęczeniem sezonem w którym nie osiągnęli nic, poza "występami" w nocnych klubach

- przeprowadzenia dokładnej kontroli w PZN, mającej na celu wyjaśnienie wszelkich wątpliwości co do podpisywanych umów (vide sprawa badana obecnie przez prokuraturę krakowską, sprawa zerwania umowy z firmą Tenson) i wyciągnięcia konsekwencji w stosunku do odpowiedzialnych takiego a nie innego stanu rzeczy.

23.03.2005 odbędzie się w Warszawie specjalna konferencja prasowa, poświęcona zerwaniu współpracy PZN z Edim Federerem. To będzie dopiero początek wojny...


Bartłomiej J. Boczek, źródło: Informacja własna
oglądalność: (6503) komentarze: (112)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    skoki

    adam skacz lepiej pliska nara adrian.

  • anonim

    Inauer opowiedział jak to kiedyś Federer opiekował sie Goldim austriacki zwiazek ledwoedwo dał sobie a Edim radę to po prostu oszust no ale Adam go popiera bo przynosi mu pieniądze

  • Stacho bywalec
    Nie lękajmy się oceniać spiżowych postaci i autentycznych mistrzów. e

    @ERDWA,
    MMM_KRAKOW,
    Bardzo dobrze się mi czyta Wasze wypowiedzi, ale...
    ERDWA, mniemam, że nie cierpisz "Kwacha" i nie potrzebnie wciskasz politykę dokładając jednej opcji, przemilczając inne. A przecież na wyścigi jeżdili do Małysza i spadający Buzek i wschodzący /jescze przed upadkiem/Miller. Inni też chcieli, ale ich nie chciano...
    Iluż to polityków obecnej opozycji z braku mandatu parlamentarnego "dorabia" w SSA -ach/Sportowa Spółka Akcyjna/.Ale to na marginesie.
    W sprawach Włodarcyka i innych mam podobne zdanie.. Względy zawodowe nie pozwalają mi na aktywne uczestnictwo w arcyciekawych dyskusjach, które dopiero rozwiną się po zapowiadanych przez strony konfliktu. I jesze w kadrze trenowało aktualnie 24 zawodników. W sprawie Kuttina wg mnie masz absolutnie rację.

    WWW_KRAKOW, dziękuję Ci, za pomoc i wsparcie w odbrązowieniu pomnika ,sportowca -czynnego zawodnika Adama Małysza. Nie lekajmy się mówić o tym co nie podoba się nam wiernyn wielbicielom Mistrza , w jego postawie i zachowaniu jako aktualnie czynnego sportowca.

  • anonim
    @oszin

    Małysz ufa Kuttinowi. Zna go lepiej. I ja myślę, że wie, co robi.

  • anonim
    ...

    Federera nie da się tak po prostu odprawić: papa i już! Jest parę razy sprytniejszy od całego PZN-u ! ! !
    Czy nie lepiej było poczekać do 2006 roku, czyli do końca umowy? Tak wystarczyło by mieć Ediego "na oku", a teraz On nie odejdzie sam, ale na pewno z dużą kasą (oczywiście od PZN-u) w kieszeni i, co gorsza, prawdopodobnie z Małyszem! Tego chyba nie chcemy, no nie?
    Mi od razu nasuwa się jeszcze jedno pytanie: Co PZN robi oprócz popełniania błędów? Nic? A, nie... zapomniałabym, przecież Oni jeszcze zbijają kasę, a nawet, w beznadziejny sposób, ją tracą... Szkoda pisać!
    Czy w całym tym "środowisku skoków" jest jakaś osoba uczciwa?
    Czy wszyscy to jedna wielka pomyłka?
    Tu, moim zdaniem, każdy powinien zrobić... OUT!
    (No, może oprócz skoczków, bo Oni tu mają jakimś dziwnym trafem najmniej do powiedzenia).

  • anonim

    CYNTUŚ TY OD SLONZOKÓW IADAMA TO BYS SIE MÓG PRZYNAJMI ROBOTY NAUCZYC BO SLONZOKI PRAWDZIWYJ ROBOTY SIE NIY BOJOM---A O GRUBY TO TY SIE NIY MARTW BO SIE MAJOM DOBRZE ---CO TU MAJOM DO TEGO PANIYNKI -- CHYBA ŻE TY ROBISZ ZA MYNSKO PANIENKA BO U WOS BEZROBOCIE - HE HE!!!!!!!!!

  • anonim
    @m.

    Ja akurat byłam za pozostawieniem Tajnera na stanowisku trenera ale nie w tym rzecz. Chodzi o to, że jeżeli juz coś zmieniamy to na lepsze. Wg mnie dużym błędem było zatrudnienie trenera nowicjusza. Jeżeli ma się taką gwiazde jak Małysz to trzeba mu dać najlepszych współpracowników. Kuttin mógł trenować kadrę juniorów przez pare lat i wtedy należało oceniać jego umiejętności (tak było w przypadku np.Kojonkoskiego) . Co do wspomnianej przez Ciebie szkoły austiackiej to masz rację , szkoda tylko, że to jest jeden z zarzutów pod adresem Kuttina, że on tego systemu nie tworzy, z nikim nie współpracuje, wszystko chce robić sam. Dodam jeszcze ,że Austriacy chętnie się Go pozbyli, w przeciwieństwie do Horngachera.

  • elf stały bywalec
    Malysz i Federer

    Mieszanie w to bagno Malysza jest bez sensu! to PZN zrywa umowe z Federerem i nie kaze tego robic Malyszowi! przeciez nikt nie zabrania mu miec takiego menago jakiego chce! Wiec dziwie sie troche takim jego reakcjom :( Moze umowa z Federerem jest kozystna dla Malysza - ale nie jest kozystna dla PZN! Podpisali takie umowy a nie inne - i pod grozbami roznych kontoli- zaczeli robic pozadki. Lepiej pozno niz wcale! A jak dobrze pojdzie, to ktos niedlugo zrobi pozadek z samym PZNem :)

  • anonim
    @oszin

    Nie było moją intencją negowanie pracy Tajnera, choć może też mogłoby być lepiej (zawsze może być lepiej - o ironio, Norwegowie mają pretensję do Kojonkoskiego za nieudany seozon). Chciałem tylko podkreślić, że decyzja o zmianie trenera po 4 latach jego pracy była słuszna. Tajener ze swoimi metodami pracy doszeł granicy, której nie mógł przekroczyć. Trend wyników tyczący się nie tylko Małysza, ale też innych naszych skoczków od sezonu 2000/2001 był spadkowy. Po sezonie 2003/2004, kiedy było widać, że "odbicia" nie będzie, trzeba było podjąć trudne decyzje. Decyzja o zmianie na Kuttina była słuszna. Szkoła austiacka skoków nie bazuje na indywidualnościach, tylko na systematycznej pracy całego szerokiego zaplecza. Austiacy mają obecnie najwięcej skoczków w światowym rankingu, aż 3 w ścisłej czołówce i dwa mistrzostwa świata w drużynie. Gdyby mieli taką wybitną inywidualność jak Ahonen, mieliby też indywidualne mistrzostwo świata. Ale i tak - tylko pozazdrościć. Decyzja strategicznie była słuszna. Co zawiodło? Nic. Po prostu trzeba doczekać aż trenowane w większej liczbie pokolenie Klimka Murańki dorośnie i dopiero wtedy będziemy mieć drużynę na miarę Austrii. Kwestia statystyki.

    Z obecnych skoczków myślę, że Rutkowski jeszcze się "na Kuttina nawróci". Bachleda - niedługo zacznie się bać skakać na jakiejkolwiek skoczni. Stoch będzie regularnie punktować w PŚ, jeśli nie w tym sezonie, to w następnych. Mateja - będzie miał jeszcze swoje chwile, ale raczej nie ma szans, żeby osiągnął formę na dłużej niż miesiąc.

    Wszyscy nasi skoczkowie, z Małyszem na czele, mają problemy z prędkościami na progu i nie widzę możliwości ich postępu jeżeli nie uda się rozwiązać tego zasadniczego problemu. Spójrzcie na Neumayera - technicznie dno, ale dzięki prędkościom na progu bez trudu awansuje do pierwszej 30-tki. Benkovic - też wygrywa prędkościami na produ. Niech tylko uda się naszym skoczkom poprawić tylko ten parametr zaraz pojawi się wiara w siebie, motywacja i dalsza poprawa.

    A co do samego Adama. Adam może jeszcze zdobędzie kryształową kulę i medale, a może też równie dobrze nic nie wygrać i nic na to nie poradzą Tajner, Blecharz i Żołądź razem wzięci. Nie wymagajmy cudów, będzie co ma być. Trzeba pracować, a efekty przyjdą... albo nie przyjdą - to jest sport.

  • anonim
    @mmm-krakow

    Oj i to bardzo. Może oglądają skoki od roku, dwóch.....

    A propos: wyprzedziłam.
    PZDR

  • anonim
    @oszin

    Wyprzedziłeś mnie :) To samo chciałam napisac :)
    Bo mam wrażenie, że obrońcy Kuttina i Federera zapętlili sie w swoich argumentach, hihihi

  • anonim
    @m. i inni

    Rozumiem, że każdy może miec własne zdanie i szanuję to, ale właśnie to porównanie bardzo mnie irytuje. Wszyscy obrońcy Kuttina porównują ten sezon do ostatniego . I zgoda jest troche lepszy ale... no właśnie ale:
    1.Tajner trenował naszych skoczków przez wiele sezonów więc nie wypominajmy mu najgorszego.
    2. Nikt nie zwraca uwagi na bazę wyjściową. Gdy Tajner zaczynał pracę miał tylko pare sfrustrowanych skoczków, Kuttin ma kadre A,B i C na dokładkę oraz pieniądze, których wcześniej nie było
    3. Najwięksi dostarczyciele punktów (poza Małyszem) w tym sezonie (Mateja, Stoch) byli przygotowani przez Horngachera.
    4.Różne rzeczy działy się w PZN ale Tajner niczym parasol ochraniał Małysza a Kuttin się tylko skarży. Małysz widzi ,że biedactwo trener przychodzi na trening smutny
    Wystarczy?

  • realista doświadczony

    proszę o zrobienie sondy kto wygra PŚ

  • anonim
    @kluska

    "Doktorów" kochana Optymistko, spuszczono po brzytwie po Predazzo. Wtedy Adam nie był już tym Adamem z TCS 2000/2001 - zagubionym i nie-medialnym, wystraszonym, gdy mu dziennikarze podstawiali mikrofon pod nos. I jakoś Adam nie potrafił wydusić z siebie ani jednego słowa na ich obronę. Indor ma racje, tylko moze wyraził sie zbyt ostro :)

  • anonim

    @kluska- mnie chodziło o stworzenie własnego "Teamu Małysz" :))) Nikt mu nie każe skakac za darmo :) Ale niestety *indor napisał bolesną prawdę.
    Powiem szczerze, trzeba myśleć realnie, a nie naiwnie... Akurat *oszin dobrze podsumował Kuttina - nieomylnego Alfę i Omegę :)))) Który jest zdziwiony tym, że PZN chce jakiejś oceny błędów :))) A przeciez on nie popełnił żadnego!! błędu.
    Wszystkim tym "obrońcom Kuttina" dedykuję jedno - na kolanach będziemy po Turynie wracać do Szturca, Tajnera i "doktorów" i prosić by ratowali Adama - ale to chyba nie będzie możliwe.

  • anonim
    @indor

    A skąd ty wiesz jak było z odejściem doktorów? Może Adam bał się mówić (wtedy nie był jeszcze taki "medialny" tzn był mniej wygadany), a dopiero teraz widzi, że "działacze" chcą zepsuć nawet to co pozostało!
    Ludzie opanujcie się!

  • anonim
    @kluska

    Chyba przeceniasz Kuttina, nie przemyśli ani siłowni ani innch blędów bo on ich przecież nie popełnia. Jest DOSKONAŁY. A ostatnia Jego wypowiedź dobitnie świadczy o zadufaniu. Powiedział, że teraz przez tydzień będzie musiał pomyśleć nad błędami czyt,wymyślić je bo wszyscy tego oczekują. Kpina.

  • indor doświadczony

    Małysz wstydź się, musisz tak lizać d*** Austriakom?!! Jak zabierali ci doktorów siedziałeś cicho, w obronie Tajnera - trenera, któremu zawdzięczasz największe sukcesy, nie powiedziałeś ani słowa, a za Kuttina i Federera dałbyś się pokroić!!!! Straciłeś tym w moich oczach bardzo wiele. Wyp... do Austrii razem z tym wszech wiedzącym trenerkiem!!!!!!!!

  • anonim
    Jak dzieci...

    Wybaczcie, że tak powiem, ale niektórzy z Was zachowują się jak małe dzieci - chcą, żeby czas stanął w miejscu. Mówicie, że kiedyś Adam miał prędkości na rozbiegu i lał wszystkich równo. Kiedyś miał Blecharza i Żołądzia i wszystko się udawało. Kiedyś był Tajner i Małysz wygrwał. Zrozumcie, że czas nie stoi w miejscu i co było już się nie wróci. Blecharz i Żołądź, może z pomocą węża w kieszeni PZN, ale jednak SAMI podziękowali za współpracę. Tajnerowi nie udał się poprzedni sezon. Widać było, że czas na zmiany. Obecny sezon polskich skoczków można porównać tylko z poprzednim i tu - co mówią liczby jest o 100% lepiej. Może mogło być lepiej, zawsze może być lepiej, ale przecież nie można tego odnieść do sezonu 2000/2001, kiedy Małysz wygrywał konkurs za konkursem.

    Nawet gdyby udało się odtworzyć wszyskie warunki z sezonu 2000/2001 to i TAK NIE OZNACZAŁOBY to 100% sukcesu i powrotu do wygrwania konkursu za konkursem. Czas po prostu nie stoi w miejscu i inni skoczkowie doskonalą swój trening i cechy w locie. Sprzęt i BMI to inne czynniki obiektywne.

    Na pewno Kuttin i Małysz wiedzą to lepiej, ale dla mnie kluczowa do wypracowania przed sezonem 2005/2006 jest sylwetka na dojeździe. Musi być optymalnie szybka i jednocześnie umożliwiająca odpowiednie odbicie. Widać było w tym sezonie, że Adam cały czas eksperymentował z tym elementem skoku. I czasami się udawało, ale nie mógł tych "ustawień" zapamiętać. Teraz kiedy wie o co chodzi będzie miał czas, by nad tym popracować. Ale nie oszukujmy się, inni też nie będą spali i to, że uda się rozwiązać ten problem nie oznacza automatycznie powrótu do sezonu 2000/2001. I trzeba się z tym pogodzić już teraz, mniej będzie rozczarowań.

  • anonim
    @mmm_krakow

    Co się dziwić Adasiowi, reaguje jak większość narodu. Wystarczy przeczytać wypowiedzi, można je skwitować krótko.80% to :Tajner nieudacznik a Kuttin jest super, rece precz od Kuttina, Tajner woził się ze swoim synkiem itp. No cóż widocznie ten człowiek ma wielki talent (szkoda tylko,ze nie trenerski) do promowania własnej osoby.

  • anonim
    mmm_kraków "ta piosenka jest pisana dla pieniędzy"...

    A czy Adam jest instytucją charytatywną? On ma rodzinę na utrzymaniu, a za dziękuję chleba nie kupisz! Kariera sportowca - skoczka narciarskiego jest bardzo krótka, a jaką PZN zapewni mu starość, jeżeli jeszcze nie dostał pieniędzy za medale IO...
    "ta piosenka jest pisana dla pieniędzy"... tym tekstem to przegiełaś...

  • anonim

    Dla mnie Adas dużo stracił w moich oczach:
    - gdy wyrzucano Tajnera - milczał, co więcej, sam gadał że wybiera Kuttina
    - gdy odchodzili "Doktory" - nie powiedział ani jednego słowa na ich obronę
    - teraz - broni jak Ordon Redutę - Kuttina i Federera...
    Była kiedys taka piosenka Republiki - z refrenem brzmiącym "ta piosenka jest pisana dla pieniędzy"...
    I właśnie ją dedykuję Adamowi :D

  • anonim

    Ja w tym konflikcie będę trzymała stronę Adama, Kuttina i Federera. I jestem za utworzeniem "team'u Małysz". Wtedy Adaś będzie miał święty spokój i nie będzie musiał wystepować w 17 mistrzostwach polski, rozgrywanych co 2 tygodnie, w samym środku sezonu i przed duzymi imprezami... I myslę, że Kuttin wyciągnie wnioski z tego sezonu, i myslę, że psycholog będzie na stałe. A i tą siłownię też chyba przemysli... (choć aż tak profesjonalnie to się na skokach nie znam)
    PS. Szkoda, że sezon juz się skończył:-( Co ja będę robiła w weekendowe popołudnia... Byle do listopada!

  • anonim
    Jeszcze raz

    @Slonzok: I skoro swoim postem zrównałeś mnie z paniami, co pewne rzeczy robią dla pieniędzy :) To zadam jedno pytanie - czym jest zmiana reprezentacji swojego kraju na inny? Bo dla mnie dokładnie tym samym...

  • anonim
    Slonzok (--.crowley.pl)

    I skoro swoim postem zrównałeś mnie z paniami, co pewne rzeczy robią dla pieniędzy :)

  • anonim

    No cóż Ślunzoki tylko kasę liczyć umieją. Nie bój się, Edi nie ma tyle kasy, żeby kupić cały Kraków, martw się o swoje kopalnie, bo nie będziesz miał gdzie fedrowac :)
    A ja nie jestem na sprzedaż :P Jak już schodzisz na takie tematy :P

  • anonim

    CYNTUŚ BLACHY TO MOSZ TY NA ŁOCZACH FEDERER MO TYLA KASY ŻE KUPIĆ MOŻE NIY INO CIEBIE ALE I TYN TWÓJ SRAKÓW-KRAKOW

  • WrednySkin stały bywalec
    @mmm_krakow

    >Adaś się opamięta, ale jak w Turynie nie >będzie ani pół medalu...

    Tylko, że wtedy będzie już raczej za późno na opamiętanie...

  • anonim
    Do wszystkich po kolei

    ===I co?? Powtórka z rozrywki bo nam zabawa się spodobała??===

    Chyba najpier wielkich przeprosin Tajnera, ale co było nie wróci...
    Adamowi tak się spodobał trening z Kuttinem, że nie widzi ewidentnych błędów, rozregulowanej całkowicie pozycji najazdowej. A jakoś nie widzę, żeby chciał iść po pomoc do Szturca. O czym to świadczy?
    Sam odciął się od swoich korzeni, nie potrafił powiedziec ani jednego słowa na obronę "Doktorów", a teraz jeszcze ma pretensje, że Blecharz nie chce z nim rozmawiać.
    Jednoczesnie broni Ediego i Kuttina, jak Ordon Redutę...
    Wcale bym się nie zdziwiła, gdyby i Szturc nie chciał mu pomóc. Ale chyba tego nie zrobi, bo jest jego wujkiem.
    Adaś się opamięta, ale jak w Turynie nie będzie ani pół medalu...

  • damiano początkujący
    parodia

    jak tak moożna człowiek zasłużony dla skoków w polsce ma być zwolniony ?? Niedoczekanie !!

  • snow stały bywalec

    Obrońcą tezy Kuttin WON!! chciałbym przypomnieć ubiegłoroczne zakończenie sezonu kiedy "podziekowano" trenerowi po długotrwałej nagonce medialnej.

    I co?? Powtórka z rozrywki bo nam zabawa się spodobała??

    Chcemy zmian! Dużych zmian ale nie na gorsze lub tragiczne.

  • anonim

    Włodarczyk jest winny temu zamieszaniu to on podpisywał niekorzystne umowy a teraz jeszcze chce się z nich wycofać-ciekawe ile to będzie kosztować. Popieram Adama skoro chce pracować z Kuttinem to nadal powinien to robić. Edi Federer był menadżerem Malysza nawet jak mu nie szło więc nie dziwie się że nie zrywa z nim współpracy. Włodarczyk zamiast kontaktować się z Kuttinem osobiście robi to za pośrednictwem prasy może zazdrości Adamowi popularności i sam chce być sławny szkoda tylko że staje się antybohaterem.



    Włodarczyk Won!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • anonim

    Coś mi się wydaje, że z kibica Małysza będę zmuszona zmienić się w "bezstronnego obserwatora" podziwiającego skoki, dla samego ich piękna :)
    I nie kibicującego NIKOMU!!!

  • anonim
    @erdwa

    Wojna będzie na pewno, ale jeśli chodzi o wybór trenera, który dokonano w zeszłym sezonie to tutaj Włodarczyk jest wygrany - on chciał Lepistoe, nie Kuttina. Teraz jednak to nie on będzie się musiał tłumaczyć :))))
    Co do oceny Kuttina - to się zgadzam z Tobą w 100% :)
    Dlaczego "Doktory" teraz odmawiają Adamowi? A gdzie był nasz mistrz, gdy ich "spuszczano po brzytwie"? Nie powiedział ani słówka na ich obronę, a teraz własną piersią broni Ediego i Kuttina... Też na miejscu Żołędzia i Blecharza miałabym go w nosie...
    Zmiana obywatlstwa czy założenie "niezaleznego teamu". No nie, dla mnie jest to sprzedaniem się za pieniądze. A jak się coś takiego nazywa, to przez grzecznośc nie będe pisac.

  • WrednySkin stały bywalec
    moje 3 grosze

    W sumie prawie wszystko zostało tu już ładnie podsumowane, więc będę się streszczał ;-)

    Apeluję do fanów Adama Małysza i w ogóle polskich skoków, aby nie byli zbyt jednostronni w ocenie konfliktu Federer-PZN.

    Owszem, nasi działacze nie są wzorem profesjonalizmu i uczciwości, ale czy naprawdę nie widzicie chciwości, cwaniactwa i działań ocierających się o hochsztaplerstwo ze strony Federera?

    Czy nie widzicie, że jego protegowany, Kuttin, jest po prostu miernym trenerem, megalomanem pozbawionym krytycyzmu?
    Był świetnym zawodnikiem, ale trenerka mu "nie idzie", podobnie jak np. Zbigniewowi Bońkowi w piłce...

    Przykre, że Adam Małysz dał sobie wmówić, że duet Federer-Kuttin jest dla niego jedyną alternatywą. Nie mówię, że musi się trzymać PZN-u, ale na jego miejscu poważnie bym się zastanowił... Dlaczego akurat oni? Czy w Polsce nie ma bogatych i chętnych do współpracy z takim Mistrzem sponsorów, czy nie ma firm zajmujących się marketingiem sportowym?

  • anonim
    !!!

    Chciałam tylko przypomnieć, że w większości przypadków konfliktów każda ze stron ma troche racji, nic nie jest czarne i białe. Pan Włodarczyk mistrzem zarządzania na pewno nie jest ale Federer to też nie aniołek. Albo PZN ma jakieś poważne dowody albo siedzi tam jeszcze większa banda matołków niż przypuszczałam.

  • anonim
    Do krytyków Adama.

    Tym wszystkim krytykom Adama Małysza przypomnę gdzie był P.Z.N kiedy był blisko decyzji aby zrezygnować z uprawiania sportu a zmuszała go do tego sytuacja życiowa. Wówczas nie było chętnych aby mu pomóc na czele z P.Z.N . Z chwilą kiedy Adam zaczął odnosić sukcesy cała polska była mu wdzięczna i stąd określenie "małyszomania" a obecnie znaleźli się krytycy przede wszystkim Adama, Federera czy Kuttina.Małysz wie że umowy się dotrzymuje i nadal będzie współpracował z Federerem. Natomiast to P.Z.N jest od tego aby rozwiązać ten węzeł gordyjski skoro sam go spowodował . Mam nadzieję że w P.Z.N znajdą się działacze myślący kategoriami co zrobić aby szybko zażegnać obecny konflikt który dotyczy całego narciarstwa a nie tylko skoków, gdyby nie Małysz to pies z kulawą nogą nie interesowałby się skokami.

  • kolesio weteran
    cd..

    Oczywiście Federer tez niejedno ma za uszami. Tylko że ma rację- ma ważny kontrakt podpisany podczas LGP w zeszłym roku w Zakopanem, co relajonowano szeroko. I jak prezes mówi, że nie ma umowy, no to pozostaje tylko "zbaranieć".
    A najgosze jest to, że gdyby Adam np. wygrał jeden z konkursów w Planicy, zdobył małą kulę, to prezesowi nic by nie przeszkadzało.

  • kolesio weteran
    Media

    Dziwi mnie jedna rzecz: dlaczego media (głównie prasowe mam na myśli) milcząco akceptują postać prezesa Włodarczyka. A przecież ten gość nie do końca ma świadomość, jak prowadzi się interesy w dzisiejszym świecie- przecież jefo każde poważniejsze "postanowienie "kończy się przeważnie w sądzie, albo wielkim rozczarowaniem z powodu niedomówień, albo aferą...
    PZPN w porównaniu z PZN to związek przejrzysty jak kryształ.

  • anonim
    PZN już raz przegrał

    Niedawno PZN przegrał w sądzie sprawę z firmą ubierającą sportowców i musiał zapłacić odszkodowanie. Jak pisały gazety ktoś ze strony PZN tłumaczył się, że nie przypuszczali, iż tak się to skończy. Mając tak "dobrych prawników" i w perspektywie procesy z Federerem niech się ktoś dobrze zastanowi nad tym co może z kolei wyniknąć z tej sprawy. A swoją drogą kiedyś nie było Federera i polskich skoków. Kiedy się pojawił to zaczęło się coś dziać. Co będzie jak odejdzie ? Czy to samo co z Adamem, kiedy zrezygnowano z Blecharza i Żołądzia ?

  • anonim
    Austria w 1997 roku ;))))

    A słuchając wczorajszych wypowiedzi Federera miałam wrażenie jakiegoś deja vu - dokładnie te same argumenty padały, podczas konfliktu w OSV :)))) I podobne słownictwo...

  • anonim
    @Slonzok

    Masz koles blachę na oczach, Federer robi to samo!!!

  • anonim
    PZN

    WŁODARCZYK - NADARKIEWICZ - SIDEREK - TAJNER- TO ZŁODZIEJE NIEROBY I WIEŚNIAKI INO PATRZOM JAK NABIĆ SE KAPSY KASIUROM-WON Z PZN!!!!-----ŁAPY TRZYMAC Z DALA OD NASZEGO MISTRZA ADAŚIA --- ADAM NIE DAJ SIĘ!1!!!!--ILE MOŻESZ ICH WOZIC NA SWOICH PLECACH DOSC TEGO TE NIYROBY MUSZOM ODYJSC Z PZN!!!!!!!

  • anonim
    @zbych (--.rybnet.pl)

    Tak ładnie "odniosłeś się" do wszystkich punktów, które napisałam :)
    Odpowiedz mi na jedno pytanie - dlaczego nie odniosłeś się do tego:
    ===Choć nie cierpię Innauera, to jednak o takim kroku powiedział prawdę - zero patriotyzmu!!===
    Czyżby argumentów zabrakło na "kontra"??? ;)))

  • elf stały bywalec
    :)

    i wlasnie dlatego - wole 'stary' system :P

  • anonim
    @elf

    Spróbuj sobie wyobrazić, że np. Ahonen skacze w innej grupie zawodowej, w innej Hautamaki, w jeszcze innej reszta Finów - każda grupa ma swojego trenera, który trenera reprezentacji ma w nosie. Jak teraz trener reprezentacji narodowej ma stworzyć drużynę na zawody drużynowe podczas MŚ czy IO :)
    Nie przypomina ci to czegoś? Bo mnie owszem - problemy Pawła JAnasa i jego poprzedników ze złożeniem do qpy polskiej reprezentacji piłkarskiej, gdy ważniejsze od gry w reprezentacji okazywały się kontrakty klubowe :) Biedny Oli, co go nóżka boli ;)))) Byle podczas występów reprezentacji nie łapnąć kontuzji, bo kontrakt klubowy opiewa na horrendalną kwote.
    Choć jest to do rozważenia na "za" i "przeciw".

  • elf stały bywalec
    @mmm_krakow

    zawodnik moglby reprezentowac i grupe i panstwo :P jak kolarze, np - w PS reprezentuje grupe , a w MS czy IO - kraj :) ale ja mimo wszystko wolalabym, zeby zostalo tak jak jest :P

  • anonim
    @elf (--.wroclaw.dialog.net.pl)

    Wydaje mi się że grupy zawodowe są w ogóle przyszłością skoków, jak np. w kolarstwie.
    Pytanie tylko, jakie barwy te grupy miałyby reprezentować podczas MŚ czy IO?
    Red Bull Team na razie jest polsko[Małysz] - austriacki [Morgenstern, bo Goldi się już ma tylko pożegnac podczas lotów na Kulmie]
    Uważasz że pojechałam za ostro - po prostu być może mam za bardzo w pamięci aferę z Goldim. I nie chcę, żeby u nas było podobne bagno autorstwa Ediego!!!!!!!!

  • anonim
    >-

    >Jak dla mnie Małysz jest w tym momencie "niewolnikiem" chorego systemu.
    >Jeśli chce skończyć tak jak Fortuna, to niech nic nie robi>
    > nie cierpię PZN, bo mają nas liczą się tylko tacy na których można zarobić .
    >Osobiście dla mnie, jeśli Małysz założy niezależny team to nie będzie tylko ścierką, na łańcuchu Włodarczyka.
    >Czy młodzi będą chcieli dołączyć do tego teamu, to się okaże.
    >Doskonale widać, jak na kontaktach z Edim wyszedł Rutkowski - gdy poczuł kasę.
    I jak inni którzy jej nie poczuli ale przez lata mieli tylko PZN np.Mateja który w mediach musiał się prosić o stypendium.

  • elf stały bywalec
    @mmm_krakow

    tez uwazam pomysl 'malysz teamu' za nietrafiony, ale chyba troche za ostro pojechalas po Adasu :( nie wydaje mi sie, zeby chcial zmieniac barwy i byl lasy na kase - raczej szuka swietego spokoju, a taki 'Malysz team' moglby wygladac jak lekkoatletyczna 'elit cafe'

  • elf stały bywalec
    ...

    @ecik : ale w tej sprawie prezes chce sie odciac od Federera a nie od Malysza! nie mieszaj spraw finansowych ze szkalowaniem niektorych zawodnikow! owszem prezes swiety nie jest - i najlepiej by bylo gdyby zakonczyl swoje 'prezesowanie' jak najszybciej, ale w tej sprawie akurat ma racje

  • Lilly początkujący
    Jak zwykle pyzyny

    A moim zdaniem najlepiej by było gdyby po prostu, normalnie zmienili cały zarząd
    PZN-u. Wyrzucili Włodarczyka (partacz! - to przez niego to wszystko!),
    wyrzucili Tajnera (za dużo go wszędzie - pcha się nie wiadomo po co).
    I na dodatek Szaranowicza 9za głupie komentarze).
    Może właśnie takie zmiany są potrzebne ??!!

  • anonim

    Jak dla mnie Małysz jest w tym momencie "niewolnikiem Federera" tylko tego nie zauważa.
    Jeśli chce skończyć tak jak Goldi, to niech zakłada "Małysz Team">
    Choć nie cierpię Innauera, to jednak o takim kroku powiedział prawdę - zero patriotyzmu!! [chodziło o zmianę barw przez Goldiego na Serbię].
    Osobiście dla mnie, jeśli Małysz założy niezależny team [pod jakimi barwami? mam nadzieję że nie będzie tak bezczelny, żeby pod polskimi - zwłaszcza po słynnej aferze z flagą] to będzie tylko ścierką, łasa na kasę, na łańcuchu Ediego. Niestety... :(
    Czy młodzi będą chcieli dołączyć do tego teamu, to się okaże. Doskonale widać, jak na kontaktach z Edim wyszedł Rutkowski - gdy poczuł kasę.

  • anonim
    zmiany

    podoba mi sie wiekszosc komentarzy juz kiedys mowilem ze p. Wlodarczyk to przeciez pseudo dzialacz aparatczyk komunistyczny przez ktorego siostry alpejki mosialy wyemigrowac do Francji a mlodego alpejczyka wice.mistrza swiata pozbawil stypendium itd.itp.teraz podobnie ma sie sprawa z Malyszem aie Adas jest dzis niezalezny i mysle ze da sobie radetrzymam kciuki za mistrzem

  • Marchewa początkujący
    Polski Związek Niedorozwiniętych

    Czy prezesowi W. i dyrektorowi sportowemu T. naprawdę wydaje się, że jak zerwą współpracę z Federerem i Kuttinem, to Adam grzecznie się podporządkuje? Obawiam się, że Adaś za dużo już osiągnął i ma zbyt mocną pozycję na świecie, żeby teraz stulić uszy po sobie i udawać, że wszystko jest w porządku. Czyli w sezonie 2005/06 będziemy mieli Team Małysz, niewykluczone, że wsparty którymś z młodziaków, a PZN-owskie nieloty będą ciułać punkty w Pucharze Kontynentalnym.

  • anonim
    @elf (--.wroclaw.dialog.net.pl)

    Coś mi się wydaje, że i tym razem trafił swój na swego :)
    A najbardziej podoba mi się to, co wysmarował *erdwa o naszej kadrze, nic dodać, nic ująć :)
    49047? Ciekawe... od kiedy takie numery są w Krakowie? :))) Ktoś usiłuje przyszpanować wiedzą, tylko za bardzo nie ma czym :)))

  • elf stały bywalec

    @ mmm_krakow : fajnie, ze ktos w koncu zauwazyl, ze Federer nie jest taki swiety za jakiego sie uwaza!
    a pamietacie jeszcze sprawe z max data?? kiedy to niby Edi jako posrednik PZN podpisal umowe i wzial kase - a tak naprawde PZN nie mial o niczym pojecia?? Jezeli tak wygladaja wszystkie umowy, to nasz ulubiony prezes tym razem ma racje ! Rozumiem,ze samo nazwiko Wlodarczyk wywoluje u niektorych skok cisnienia i ataki wscieklosci - ale sprobojcie spojrzec na to obiektywnie!

    i jeszcze jedno: moze, gdyby umowa z Federerem nie byla az tak niekozystna to starczyloby pieniedzy na 'doktorow' ?? Albo na zatrudnienie lepszego trenera (Lepistoe )
    pozdrawiam

  • Matylda weteran
    Jeszcze będziemy się wspólnie cieszyć...

    Dziękuję za wyróżnienie.
    Pozdrawiam Was wszystkich serdecznie.

  • anonim

    Adam nie potrzebuje trenera - sklerotykom przypominam od razu Mikeskę - jakoś wyników nie było... Za to siłownia owszem, w dużej dawce...
    Prawdopodobnie ten sam błąd powtarza Heinz Kuttin, na dodatek uważa się za "geniusza" twierdząc nadal uparcie, że nie popełnił żadnego błędu.
    Choć zmiana trenera była konieczna w 90%, to jednak uważam, że ulegając obietnicom Federera - Zarząd PZN popełnił największy możliwy błąd. To jednak Prezes W. miał rację :)
    A utwierdzają mnie w tym wyniki Włochów. W zeszłym sezonie mieli tylko jednego skoczka, sklasyfikowanego na 100 miejscu w COC i inikogo w Pucharze Świata. A co do motywacji skoczków, wcale nie mieli większego zapału od naszych, w końcu słoneczna Italia to piłka, a skoki, hmmm chyba że w bok :)
    Nasi startowaliby z o wiele większego pułapu...
    A jeden błąd Kuttin popełnił na samym początku, co skończyło się tym wielkim spadkiem motywacji. Za bardzo chłopakom pozwolił "łazić sobie po głowie" [przypomnijcie sobie, co Wojtek mówił o imprezach], to też potem wcale nie mieli ochoty się mu podporządkowac. Z uwagi na różnicę wieku taki "numer" nie byłby możliwy gdyby zatrudniono Lepistoe :P
    Uwaga techniczna - a 'propos długich komentarzy - piszę pod "Notatnikiem" jako plik txt i potem wklejam :) Jak do tej pory zawsze było skuteczne :)

  • anonim
    Król Edi Pierwszy

    Wyczyny Ediego w Austrii i jego konflikt z OSV są bardzo znane - Goldi po wyczynach Ediego o mało co nie został reprezentantem Serbii :) Na szczęscie trafił na godnego siebie przeciwnika - okazało się że pod ta łysą glacą Innauer ma jeszcze resztki rozumu i nie pozwolił sobą pomiatać.
    A co się nie udało w Austrii, to Edi chce zrobić u nas - ma "mega-gwiazdę" Małysza i jako jego tylko menadżer uzurpuje sobie prawo do rządzenia pozostałymi skoczkami i związkiem.
    Pytanie za 100 pkt - czy wszystkie umowy ze sponsorami były podpisywane za pośrednictwem Ediego?
    Jesli jednak Włodarczyk wytacza taką armatę to prawdopodobnie posiada jakieś dokumenty, które spowodują, że finał sprawy będzie na sali sądowej.
    I jesli stawiane są tak poważne zarzuty, to wcale się nie zdziwię, jak "papiery" też będą poważne.
    A najnowsze doniesienia sugerują że powstanie niezależny od PZN "team Małysz" z Kuttinem jako trenerem i Edim jako menadżerem...
    Czyli - to co się nie udało w Austrii, Edi zrobi w Polsce...

  • anonim
    Chocolate

    Chocolate

  • anonim

    a moze by tak Adam odszedl od PZN i skakal jako beznarodowiec pieniadze sie znajda ... jest nas 38 milionow kazdy da po 1PLN (po zlotku) i pasuje i sie mogom wszystkie te medy odpierniczyc... dolic...

  • anonim
    erdwa

    erdwa masz racje jestes genialny lub genialna ujeles to co nam wszystkim na sercu lezy

  • anonim

    a moze by jakis piorun w to cale za ku rwione towarzystwo je bn ol a wlodarczykowi dozywocie jabola dac... pozdrawiam i gratuluje Adamowi dwa 4 miejsca to jest elita elity swiata....

    wlodarczyk ty ku tafonie pije teraz twoje zdrowie i spotkamy sie pod sklepem.... tu moj adres ty h u jowizno

    Bogdan Franciszek Czechowski
    Bramstr.8
    44628 Herne

  • anonim
    CZWATE MIEJSCA

    @ Krzysiek, @ Matylda,
    popieram Wasze stanowisko w tej sprawie, z jednym tylko ale...ocena ta ,emocjonalnie dotyczyła osiągnięć obojga sportowców na minionych Mistrzostwach Świata. Nie byłem jej autorem ale przypominam gwoli sprawiedliwosci, tym bardziej ponieważ obu imprez nie można porównywać bez jakiegokolwiek uzasadnienia okoliczności wystąpienia faktu.
    Do listopada.

  • anonim
    komentarz do matyldy

    Matylda napisala:
    ...Ten sportowiec zajął CZWARTE MIEJSCE! w Pucharze świata przy braku super formy! Jeszcze tak niedawno upajano się jednym jedynym czwartym miejscem Kowalczyk pisząc, że przyćmiła Małysza. Ludzie, gdzie ja żyję?

    Masz racje Matylda!!!, dokladnie tak samo uwazam. Nic dodac nic ujac. Przemyslcie powyzsze uwaznie.

    Pozdrowienia dla podobnie myslacych!!!

  • manxz stały bywalec
    @erdwa

    Gratulacje!!! Właśnie zdobyłeś złoty medal na Mistrzostwach Komentarzy! Wpadaj częściej za rok, to zdobędziesz i puchar. Bo w tym sezonie, jak już niejeden zauważył, to trofeum wywalczyła niejaka Matylda.
    Powodzenia na j. polskim wszystkim (błeee...).

  • nika bywalec
    @ erdwa

    Maiusz czy to czsem nie TY? Co się dzieje z moją ulubioną stroną!! Odedzwij się!
    A tak, co do tego eseju, to kwintesencjs wszystkiego!
    Włodarczyk nikt cię tu nie chce, pełno głosów krytyki ,wśród działaczy, kibiców itd! Może na taczce go wyweieziemy!
    KTO JEST ZA....

  • anonim

    spojrzcie ze malysz zajal w tym sezonie az 3 czwarte msca(ps, tcs i loty)

  • anonim
    @merka

    Malysz w tym sezonie tez narzekal na snieg rozbieg i wiatr.

  • anonim
    emocje na bok

    Moge sobie wyobrazic frustracje pozostalych polskich skoczkow, ktorym nigdy nawet nie udalo sie dobic do 1-szej 10-tki ( oprocz jednorazowo Stochowi ). Potrafia skakac ale nie dosc dobrze na stan dzisiejszych wymagan.Moze osiagneliby cos 10 lat temu, ale ich styl nie rozwija sie w nowoczesnym kierunku.Poza tym boja sie zrobic blad, nie ryzykuja, a wlasnie najlepiej uczyc sie na bledach.Atmosfera jest na pewno niezbyt przyjazna, podejrzewam, ze nie rozmawiaja specjalnie ze soba, drecza sie niepowodzeniami, a Adam nie potrafi byc szefem w druzynie. No bo chyba nim byl kiedys ?Kazda druzyna ma swojego szefa i ten ma obowiazek rozwiazywac wewnetrzne konflikty.W norweskiej kadrze szefem jest jak narazie Roar. Jezeli jakis psycholog by tu pomogl, to obcokrajowiec, bariera jezykowa moglaby by byc do pokonania. Niestey polska mentalnosc nie sprzyja sukcesom. Trzeba nad soba popracowac. Emocje zamienic na logiczne myslenie, zawisc wobec lepszego na chec nasladowania go i przescigniecia w sportowy sposob.
    Do zobaczenia w listopadzie, ciesze sie, ze mialam mozliwosc tu sie wypowiedziec.

  • anonim

    erdwa - poprostu very good. zacznij człowieku prace w jakiejś gazecie sporotwej to przynajmniej felietony tam będą z klasą. gratuluję ciekawego stylu i dobrego języka. pozdrawiam

  • anonim
    @erdwa

    Przeczytalam Twoj komentarz jednym tchem i musze powiedziec ze swietny...ale i tak jeszcze cos dopisze od siebie
    1)Małysz po prostu jst czlowiekiem o niesamowicie silnej woli,uparcie dazacym do celu,ktory jak sobie cos zaplanuje to jest w stanie wiele poswiecic,zeby swoj cel osiagnac;niestety nie mozna tego powiedziec o reszcie naszych skoczkow,ktorzy chyba wychodza z zalozenia ze jak troche potrenuja to juz wszystko powinno wychodzic,a ze nie wychodzi to zwalaja cala wine na snieg,wiatr,rozbieg itd,bo jak wiadomo zlej baletnicy pszeszkadza rabek u spodnicy.niestety,na niczym im nie zalezy,nie maja za grosz ambicji,za szczyt marzen uwazaja zakwalifikowac sie do konkursu...
    2)co wynika z powyzszego trenera nadal nie mamy dobrego.bo taki potrafilby nawet ze skoczkow ktorzy nie maja takiego talentu jak najlepsi wydobyc tyle zeby przynajmniej kwalifikowali sie regularnie do 30 i zajmowali miejsca przynajmniej 25
    3)PZN to twor do ktorego wstyd sie przyznac i az przykro ze nie jestesmy w stanie zapewnic potrojnemu mistrzowi swiata spokojnych warunkow do trenowania,tylko zamecza sie go sporami wewnatrz tejze organizacji
    4)Zerwanieumowy z Blecharzem i Żoładziem bylo najglupszym posunieciem ze strony PZN,co gorsza nie zostalo zrobione nic zeby to naprawic(czytaj:nie przeproszono ich i nie nawiazano wspolpracy ponownie)
    5)jesli chodzi o trenera to nie jest moim zdaniem problemem to czy prowadzil on juz wczeniej kadre A,ale to ze on po prostu nie za mocno sie chyba zna na robocie,skoro nadal sie upiera ze nie zrobil zadnego bledu w przygotowaniach do sezonu...
    6)nalezaloby moim zdaniem poprawic atmsfere miedzy samymi skoczkami;jak na moj gust jest ona bardzo kiepska,chociaz moze sie myle,ale to nie to samo co Norwedzy na przyklad
    7)dobrze ze Adam chce jeszze cos osiagnac i miejmy nadzieje ze znajdzie sie choc kilku skoczkow ktorzy pojda jego sladem
    8)Adam gratulacje,jestes wielki cokolwiek sie stanie!!!!!!!!

  • anonim
    Wypowiedz mistrza!!!

    dodam do tej wypowiedzi to iz Adam wie co jest dla niego najlepsze i widzi co sie wokoł niego dzieje!!!!A filtrowanie wiadomości to domena Włodarczyka!!!Wyrazy szacunku dla Ediego który uczynił bardzo duzo dla naszego Adama Małysza!!!!:)

  • anonim
    Wypowiedz mistrza!!!

    Mam umowę podpisaną z Federerem i nie zamierzam z nim kończyć współpracy. Zobaczymy jak Polski Związek Narciarski to rozwiąże w takiej sytuacji. Nie chcę zmieniać niczego. To co robiłem do tej pory powinno być kontynuowane. Nie chcę też zmieniać trenera. To jest nie fair, że prezes Włodarczyk tak zagrał. Rok przed igrzyskami nie wolno doprowadzać do takiej sytuacji. Nie było przecież w tym sezonie wcale tak źle. Teraz przede wszystkim będę potrzebował spokoju.....

  • anonim
    Do pana Włodarczyka!!!

    Strasznie się na panu zawiodłam !!!!Mam nadzieje że szybko pan odejdzie ze stanowiska i zaoszczędzi pan wstydu Adamowi Małyszowi i nie zniszczy pan reputacjii POLSKI na arenie międzynarodowej!!!!!!

  • anonim
    klub

    Włodarczykowi puszczają nerwy , spotykal sie z Kwachem czyżby należal do Klubu Krakowskiego Przedmieścia.Jak tak to wyp......dalaj.

  • Stacho bywalec
    @ERDWA

    Długo,długo czekałem na taki esej. Wcześniej skakałem po internetowych stronach, a tam bluzgi i inwektywy upstrzone wulgaryzmami, które przepuszczają moderatorzy. Powróciłem na skijumping, tutaj nieco lepiej, ale polemik-"wycieczek osobistych" nie brakuje.Wulgaryzmów jakby mniej niż na Adasiowej stronie /Interia/. Miałem coś napisać. Ale o czym? Zgadzam się z tezami ww przez Redaktora. Po co się jeszcze mądrować.
    Z pokorą zagłębię się w lekturze"Podsumowania sezonu". Z radością odbieram kulturę słowa i sugestywne naświetlanie problemów. Może to "Podsumowanie..." stanie się zwiastunem w nowym sezonie tego, czego akurat brakowało niektórym polemistom w tak kontowersyjnie już zakończonym ?

  • debil początkujący

    Włodarczyk niech idzie na prezesa PZPN-u. Polska piłka to dno, ale tam są jeszcze jakieś pieniądze które można ukraść. Włodarczyk złodzieju wyjazd...

  • Du Du doświadczony
    pozagryzaja

    Adam powiedział dzisiaj w TVP że bolały go nogi po masażu .Ten masażysta masuje Adama od dwóch lat - może tutaj jest przyczyna gorszych wyników w ostatnich dwóch latach.
    Adam chcąc zdobyć medal w Turynie powinien jak Ktoś wcześniej napisał zastosować wariant R.Korzeniowskiego.
    Panowie z PZN niech między sobą się pozagryzają ,wtedy prawdopodobnie włączy się FIS i zabierze PŚ z Zakopanego.

  • anonim
    Jak nie wiadomo o co chodzi...

    Nie sądzę, żeby PZN miał jakikolwiek pomysł na polskie skoki. Chcą jedynie kontrolować większy strumień kasy płynący od sponsorów, tak żeby część z nich mogła trafić bezpośrednio do ich kieszeni. Ich filozofia w niczym nie różni się od filozofii polskich parlamentarzystów - "po nas choćby potop", a nachapać się "za kadencji" to jedyne o co im chodzi.

    Czy ktoś z nich zastanowił się kim zastąpią Kuttina? Może poczciwym, ale zbyt pobłażliwym Tajnerem? Niestety, ale niektórym naszym zawodnikom nie wsmak jest trener, który od nich wymaga pracy i dyscypliny nie tylko na treningach. Kuttin jest natomiast człowiekiem, który traktuje skoczków jak ludzi dorosłych. W przypadku Małysza takie podejście się sprawdza, ale niektórzy pozostali nasi skoczkowie to dzieciaki, które spuszczone spod kurateli "na złość mamie odmrażają sobie uszy". Do tego dochodzi brak ambicji.

  • anonim

    2005/06

    3-malysz (4 wygrane PS)
    10-stoch (1 wygrany PS)
    27- rutkowski

    na olimpadzie malysz raz srebrny
    druzyna 6

  • anonim
    sezon 2005/06

    1.Małysz
    8.Rutkowski
    16.Stoch
    23.Mateja
    33.śliz
    65.skupień
    78.długopolski

    tak będzie!!!

  • NIEMAZGODY bywalec

    @*****
    Zapewniam, że w PZN czytają te komentarze

  • anonim
    skoki

    Włodarczyk i Tajner na emeryturę. Mateja Skupień ,Rutkowski ,Bachleda do łopaty jeśli nie chcecie skakać.ADAM jesyeś mistrzem?.Kuttin musi postawić na młodych i podeprzeć ich mistrzem ADAMEM.

  • fanka skoków bywalec
    do dymisji

    Do dymisji powinien się podać pan prezes Włodarczyk i to jak najwcześniej zanim narobi jeszcze jakiś afer. W przypadku zakończenia współpracy z Edim Federerem to winny jest także PZN który podpisał taka a nie inną umowe .
    I musze przyznać że jest pan CYRKOWYM PAJACEM w głównej roli :P

  • znawca bywalec
    mam pomysł

    by Adam wygrał w sezonie 2005/06
    -trzeba przenieść igrzyska do Zakopanego
    -trzeba przenieść wszystkie zawody do Zakopanego
    doping polskich kibiców pomoże Adamowi wygrywać z Ahonenami i innymi nielotami!!!

  • anonim

    NUMER PZN -49047

  • anonim

    To jest numer PZN - niestety jak narazie nie są dostępni. Kto ma im coś do powiedzenia to niech im wygarnie!! Może w końcu zmadrzeją

  • anonim

    PZN w tej chwilii przypomina mi ,, Latajacy Cyrk,, a największym klaunem jest Pan prezes Włodarczyk. Co on myśli,że siedząc w tym fotelu< i pierdząc w niego> robi dobrze dla polskich skoków? Jak on może przeciwstawiać się Adamowi?? Gdyby nie Adaś nigby nie wiedziała o klaunie Włodarczyku. :)

  • anonim
    do kicusia

    sam jestes duren i posmiewisko

  • Matylda weteran
    kicus

    Pośmiewiskiem można się stać pisząc komentarze bez uprzedniego zastanowienia się na ich treścią. Jeszcze jeden "dyrygent" się znalazł. Nikt poza Adamem Małyszem nie decydował o rozpoczęciu kariery i też nikt poza Adamem Małyszem nie będzie decydował o jej zakończeniu. Ten sportowiec zajął CZWARTE MIEJSCE! w Pucharze świata przy braku super formy! Jeszcze tak niedawno upajano się jednym jedynym czwartym miejscem Kowalczyk pisząc, że przyćmiła Małysza. Ludzie, gdzie ja żyję?

  • anonim

    Cały układ w naszych skokach jest chory. A teraz to dotyka nawet Małysza. Mowa o dobrym przygotowaniu jest oderwaniem od rzeczywistści. Kilkunasto-, czy kilkudziesięciometrowe różnice do najlepszych wydają się być dla Adama sukcesami. W połączeniu z fatalnymi notami za styl widać wyraźnie, że jest tragicznie. Nie wiem czy nie lepiej będzie zakończyć karierę od zaraz jako czwarty zawodnik świata, niz stawać się stopniowo pośmiewiskiem dla różnych durni.

  • vegx redaktor
    no wlasnie...

    Okazuje sie ze PZN nic nie zarobil na malyszu?
    Jak to mozliwe?
    A no niemozliwe w normalnym kraju by bylo?
    Jak wlodarczyk mogl w takim razie podpisywac tak niekorzystne umowy?
    Na pewno nie robil tego dla dobra PZN, skoków, sportu... jeszcze pewnie sie okaze ze bral za to kase. A teraz chce sprzatnac federera i mysli ze mu sie upiecze i sprawa przycichnie.
    On tego teraz potrzebuje, ale go zlapia!!!

  • anonim
    Olać cały PZN

    A ja mam nadzieje, że Adam zrobi tak jak niegdyś uczynił Robert Korzeniowski. Niech oleje cały ten PZN i sam utworzy grupe ludzi z którymi będzie współpracował. O ilę się nie mylę tak robił Goldi bo w kadrze się nie mieścił. A jeśli nie to najlepiej niech ten ZŁODZIEJ, BANDYTA JEDEN WŁODARCZYK SIĘ WYNOSI!!!! Jeszcze za mało DRAŃ zarobił na sukcesach Adama?

  • anonim
    Gratulacje

    Adam gratuluje Ci sukcesów w tym sezonie. Łapy zdala od Kuttina!!! to bardzo dobry trener i uważam że na igrzyskach olimpijskich zrobi z Adama mistrza!!! POWODZENIA ADAM

  • Redakcja redaktor
    niedozwolone słowa

    Witam,
    Faktycznie może to być wina skryptu, czasem normalne słowa są brane omyłkowo, jako wulgarne np. "wymachuje" - ale staramy sie takie rzeczy wyłapywać. Postaramy się coś z tym fantem zrobić.

  • NIEMAZGODY bywalec

    Jeżeli Pan Włodarczyk publicznie w TV mówi o "filtrowaniu" wiadomości dla Adama przez Federera to mi to się żle kojarzy. Ten język , ten styl. Ja to bardzo dobrze znam!!!
    Pan Włodarczyk popełnia następny błąd. Adam napewno już przed MŚ wiedział o planach PZN. To się wyczuwa, tym bardziej że dotyczy to jego osoby. On nie jest "gangsterem" politycznym tylko wspaniałym czlowiekiem.
    ADAM - GRATULACJE ZA TEGOROCZNE OSIĄGNIĘCIA.
    DO ZOBACZENIA NA PŚ -ZAKOPANE 2006

  • Matylda weteran
    Nika

    Też mi się tak parę razy zdarzyło z długimi komentarzami, które chciałam wkleić, i do dzisiaj nie znam przyczyny. Z całą pewnością nie chodzi tu o dobór słów, jest to już prędzej jakiś techniczny figiel programu. Ja te długie komentarze, które uprzednio napisałam w Windows, po prostu wpisałam (nie wkleiłam) jeszcze raz do okienka i wtedy zostały przyjęte.

  • anonim
    zmiany

    a ja widzę jeszcze jedną zmianę.... WŁODARCZYK OUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • anonim

    Widzę dwie zmiany - FEDERER OUT ! + KUTTIN OUT !!!

  • Matylda weteran
    Postulat numero 4.

    Brakuje jeszcze postulatu odnośnie transmisji telewizyjnych wraz z obsadą studia tvp i poziomem "fachowych" komentarzy tudzież nagonek na "wybrane losowo" persony. W końcu wielu kibiców płaci "publiczny" abonament, w dodatku ul. Woronicza 17 żyje z reklam około-skokowych, co jej w zupełności nie przeszkadza mieć życzenia i oczekiwania fanów (potencjalnych konsumentów reklamowanych towarów) w głębokim poważaniu - czyli w nosie.

  • nika bywalec

    Cały czas próbuje wysłać dosyć długi komentarz a tu mi sie pojawia,że niedozwolone wyrazy! O co chodzi, nic takiego nie ma! A może o słowo"Prezesiny z PZN"! Tak porządek z Włodarczykiem przydałby się> To skandal, że wielcy działacze nie biorą pod uwagę zdania naszego mistrza, dzięki któremu nie zamiatają pod COS-em!
    TOWARZYSTWO WZAJEMNEJ ADORACJI ! Nic więcej!

  • anonim
    na początek - Włodarczysko

    JA CHCĘ PRZEDE WSZYSTKIM ZROBIENIA PORZĄDKU Z W Ł O D A R C Z Y K I E M, bo tu ON najmocniej mąci!!! Pan się znalazł...

  • nika bywalec

    Wstyd!! Po stokroć wstyd! Jeszcze nie zbudowali a chcą już burzyć! Łapy precz od Kuttina!!
    Co do postulatów to podpisuje sie!!!

  • realista doświadczony

    znalazłem analogię
    w 2002 i 2003
    Małysz i Hannawald byli na czele
    a potem słabo się prezentowali
    a teraz 2004 i 2005
    ahonen
    ljoekelsoey
    co się wydarzy w sezonie olimpijskim?
    trudno bardzo przewidzieć
    ale ostatnimi zawodami na których Adam będzie przed Turynem będą konkursy w Zakopanem!!!
    ale sport to niespodzianki
    nie musi znowu wygrywać Ahonen
    prawdopodobnie narodzi się nowy geniusz
    kto nim będzie?
    może Adam?
    który zajął dużo czwartych miejsc w tym sezonie?
    nowym geniuszem może być każdy

  • anonim

    Podpisuję się pod w/w postulatami wszystkimi czterema kończynami!

  • realista doświadczony
    sezon 2005/06

    mam nadzieję z Ahonen nie wygra tego sezonu:(

  • anonim
    "zmiany"

    Naprawdę nie dziwią mnie w tej chwili trochę słabsze i nierówne skoki naszego najlepszego w dziejach skoczka Adama Małysza! Wokół tych wszystkich zawirowań z trenerem ,Federerem i PZN-em. On musiałby się od tego odizolować całkowicie nie słuchać tego. Jemu potrzeba spokoju. A tego przynajmniej w ostatnim czasie nie miał! Musiałby być głuchy żeby tego wszystkiego nie słyszeć. Włodarczyk stanowczo za wcześnie zaczął rozliczać Kuttina i stawiać mu nowe cele. Z nowymi celami (mała kryształowa kula) to było po to żeby mieć następny argument na Kuttina w razie nie osiągnięcia. Twierdzę że Adam w ostatnim czasie był rozbity psychicznie i to było powodem Jego słabszych wyników. W skokach trzeba zegarmistrzowskiej precyzji i 100% koncentracji. A ku temu musi być atmosfera i warunki!!! Tego właśnie brakowało!!!

  • anonim

    Włodarczyk do domu

  • snow stały bywalec

    Skoro będzie wojna to i ofiary są nieuniknione.
    Szkoda tylko, że kilku pseudodziałaczy okopało się tak mocno w PZN.
    Z Apoloniszem Tajnerem postąpiono tak by wilk był syty i owieczka się ostała.

    Dla wielu Adam Małysz jest "złotoruną" owcą, którą strzyże się bezlitośnie.
    Czy i w tym przypadku będzie, że przy korycie zmienią się tylko świnie?

  • manxz stały bywalec
    Der erste?..

    No to zanosi się na niezłą burzę... Oby tylko Kuttin został. Ufam temu człowiekowi bardziej niż takim Włodarczykom i wierzę, że jeszcze zrobi z Polaków skoczków! Zresztą Adam też, a to najważniejsze. W ogóle mam nadzieję że Austria, Unia Europejska, NATO i cały świat nie znielubi nas za to kretyńskie pieniactwo...

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl